Ja, eigenlijk zou een beetje empathie inderdaad wel fijn zijn.
Mensen met mijn afwijking (en dat zijn er meer dan je denkt) is de wereld inderdaad een kromme imperfecte plek, waar we regelmatig mee moeten worstelen. Het past gewoon niet in onze logica. Ik kan het nieuws ook niet volgen. Ik raak continu in de war van dingen die gebeuren en lig daar dan wakker van.
Het grote kromme is namelijk dat het meestal juist omgekeerd is: juist omdat de van de wereld moeilijk te bevatten is.hou ik me vast aan regels. Word eerder een regelneuker.
Neem het verkeer: ik houd mij perfect aan de regels, rijd max 100 waar je 100 mag, stop bij oranje als het kan, etc. Nooit een boete. Maar dan zie ik massa's mensen te hard rijden, bumperkleven, etc, etc. En dan denk ik "waarom worden die niet gepakt?". Maar ja, je zal natuurlijk zien dat de keer dat ik ooit een snelheidsbord zal missen ik een boete zal krijgen, want zo krom is de wereld.
En zo was het eigenlijk ook met modereren. Wat ik normaal deed was (vooral ongemodereerde) posts goed in context en dan bedenken of het ongewenst/offtopic/ontopic/etc was. Daar zit overigens onlosmakelijk een subjectieve factor in. En dat klopt ook, want modereren hier doe je niet alleen: alle beoordelingen samen vormen de score. Maar goed, hoe goed in ook m'n best doe, je zal net zien dat me toch mijn moderatierechten afgepakt worden.
Natuurlijk ken ik de moderatiefaq en houd ik me aan richtlijnen. Maar het zijn "richtlijnen", wat niet hetzelfde is als "regels". Bij een richtlijn heb je dus inderdaad de vrijheid tot interpretatie.
Daarom heb ik in mijn ogen bij het modereren niets echt verkeerd gedaan.
Ik heb berichten een +3 gegeven omdat ze in mijn ogen een belangrijke kern van de discussie in een thread bevatte, namelijk of het artikel in discussie werkelijk nieuwswaarde had. Hier waren al meerdere berichten aan gewijd.
Maar ja, dan is een frontpagemoderator het niet met me eens, pakt mijn moderatierecht af en de rest houd hem de hand boven het hoofd. Zal je net zien.
U vraagt, wij antwoorden.