Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• maussie95
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:36
Bart ® schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:39:
Kan ik mijn 100+ resterende boosts inruilen voor een Tweakers.net-mok of zo? :+
Ik had er inderdaad ook nog 200 :'(

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

maussie95 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:52:
[...]

Zonde he ;( :P. Ik snap op zich de beslissing wel hoor, en ik geloof ook wel dat het over het geheel gezien gewoon beter is. Maar voor mij persoonlijk is het wel jammer. Ik had nog zo veel boosts omdat ik ze bijna niet gebruikte. Maar als ik ze gebruikte, was het juist om verkeerde moderaties (voornamelijk meningmoderaties) de goede kant op te krijgen. Dat kan nu dus niet meer. Spijtig.

We salute the rank, not the man.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
maussie95 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:52:
[...]

Als je bij 100+ al een mok krijgt. Wat zou je bij 5000+ punten dan krijgen? O-)

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

rens-br schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:01:
[...]

Als je bij 100+ al een mok krijgt. Wat zou je bij 5000+ punten dan krijgen? O-)
50 mokken natuurlijk. Duh.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
Makes sense. :9

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:29
Hallo,

ik heb zojuist een paar moderaties gegeven, en merkte ineens dat ik mijn Boosts kwijt ben, hebben deze een houdbaarheidsdatum, is dit een bug of ben ik stout geweest en zijn ze daarom afgenomen ?

Mvg. Jeroen

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

J-roenn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:54:
Hallo,

ik heb zojuist een paar moderaties gegeven, en merkte ineens dat ik mijn Boosts kwijt ben, hebben deze een houdbaarheidsdatum, is dit een bug of ben ik stout geweest en zijn ze daarom afgenomen ?

Mvg. Jeroen
lees even een paar reacties terug...

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

J-roenn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:54:
Hallo,

Mvg. Jeroen
Die zijn gelukkig (voor iedereen) uitgeschakeld. Werd teveel misbruik van gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

• J-roenn
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:29
Dank voor t snelle antwoord, excuses voor het niet terugkijken van de vorige reacties ;)

• AquaL1te
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Mijn modstatus is (jaren geleden alweer volgens mij) uitgeschakeld. Kan die weer geactiveerd worden? Ik heb de FAQ gelezen en zal bewuster modereren O:)

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
AquaL1te schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:55:
Mijn modstatus is (jaren geleden alweer volgens mij) uitgeschakeld. Kan die weer geactiveerd worden? Ik heb de FAQ gelezen en zal bewuster modereren O:)
Bij deze geregeld.

Frontpagemoderatie Forum

• ChAiNsAwII
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-01 01:52
Waarom zijn mijn boosts weg? Die zijn uitermate geschikt om juist misbruik en onnodig minnen te voorkomen...welke mod verdiend een schop?

• Bor

Bor

Topicstarter
ChAiNsAwII schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:33:
Waarom zijn mijn boosts weg? Die zijn uitermate geschikt om juist misbruik en onnodig minnen te voorkomen...welke mod verdiend een schop?
Misschien moet je de eerdere reacties even doornemen, o.a. deze: Zeehond in "Modstatus klachtenloket"

Frontpagemoderatie Forum

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Verplaatst naar het correcte topic.

[Voor 166% gewijzigd door mindcrash op 22-11-2019 07:50. Reden: -verplaatst-]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Creesch
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:27

Creesch

bla bla!

Je hebt het verkeerde topic te pakken, je moet hier zijn Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Creesch schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:15:
[...]

Je hebt het verkeerde topic te pakken, je moet hier zijn Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
Sorry, ja inderdaad.

Het was al heel laat en ik was in een zeer woeste bui. Inmiddels naar het juiste topic overgezet.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• dymi0011
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 12-03 15:53
Mijn modstatus is een tijdje geleden uitgeschakeld. Heb zojuist de FAQ doorgenomen en zal conform modereren. Zouden de mod rechten terug ingeschakeld kunnen worden?

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02:40

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Prima, jij mag het nog eens proberen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Verkeerde topic. Oeps

[Voor 89% gewijzigd door Ivysaur op 31-12-2019 14:26]

• Jurren
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Haai mods! Ik merk dat mijn modboost niet meer beschikbaar is. Heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering deze gebruikt om mijn mening te geven, doe ik structureel iets fout of is er iets anders aan de hand? Heb mijn mail gecheckt maar kan geen mail over een downgrade oid vinden.

Ik heb de Tweakers faq over karma & moderatie nog even nagelezen maar kan daar niets over modboost vinden. Even doorgezocht en er is ook nog een Tweakers moderatie faq, daar staat wel iets over het verdienen van boosts maar niet over gebruik. Zou iets met strategisch stemmen te maken kunnen hebben?

Hoor graag van jullie of er iets mis is gegaan oid, dank vast!

[Voor 5% gewijzigd door Jurren op 31-12-2019 18:54]

• Snowmiss
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 00:17
@Jurren zie bericht van Bor op 12 november (of een van de eerdere berichten hieromtrent)

• Jurren
  • Niet online
Aha, duidelijk. Kon me inderdaad al geen andere reden bedenken voor het boosten van een mod dan het geven van een mening, prima verbetering. Less is more ;)

Stukje feedback: Zet het in de faq. Daar staat nu niets over het verdwijnen van modboosts, daar is een faq natuurlijk wel geschikt voor. En ik zou de uitleg over boosts verwijderen uit de modfaq: reviews: Tweakers moderatie faq.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Jurren schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:04:
Aha, duidelijk. Kon me inderdaad al geen andere reden bedenken voor het boosten van een mod dan het geven van een mening, prima verbetering. Less is more ;)

Stukje feedback: Zet het in de faq. Daar staat nu niets over het verdwijnen van modboosts, daar is een faq natuurlijk wel geschikt voor. En ik zou de uitleg over boosts verwijderen uit de modfaq: reviews: Tweakers moderatie faq.
Dat is een oudere FAQ. De meest recente waar ook naar gelinkt wordt vanuit de moderatie pop-up is https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2. Daarin is het stuk over boost moderaties verwijderd :).

select * from Fish;

• Jurren
  • Niet online
Misschien de oude faq offline halen, integreren of doorverwijzen? Al was het maar omdat de auteur best wat credits heeft hier :)
Zelf meld ik het verdwijnen van functionaliteit en de reden daarvan ook een maand of wat in faq's, dit om vragen over het verdwijnen van functionaliteit te voorkomen. Nu kun je in de structurele content nergens vinden dat deze functie verdwenen is en moet je op zoek in got, iets wat je niet zomaar doet denk ik. Maar misschien is het verdwijnen van de modboosts niet direct een frequently asked question. Verder minor documentatie dingetje natuurlijk, schuif het maar op beroepsdeformatie mijnerzijds ;)

[Voor 8% gewijzigd door Jurren op 31-12-2019 20:34]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Jurren schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 20:10:
Misschien de oude faq offline halen, integreren of doorverwijzen? Al was het maar omdat de auteur best wat credits heeft hier :)
Zelf meld ik het verdwijnen van functionaliteit en de reden daarvan ook een maand of wat in faq's, dit om vragen over het verdwijnen van functionaliteit te voorkomen. Nu kun je in de structurele content nergens vinden dat deze functie verdwenen is en moet je op zoek in got, iets wat je niet zomaar doet denk ik. Maar misschien is het verdwijnen van de modboosts niet direct een frequently asked question. Verder minor documentatie dingetje natuurlijk, schuif het maar op beroepsdeformatie mijnerzijds ;)
Er staan meer oude artikelen online over het moderatie syteem omdat in principe artikelen niet meer verwijderd worden. Als het goed is wordt er echter niet meer naar gelinkt en zijn ze alleen via de zoek functie terug te vinden (of door zelf diep in de archieven te gaan spitten :P).

Het verdwijnen van de boost is destijds wel aangekondigd in plan: Carrière-homepage en nieuwe user-experiencedesigner - Development-itera....

select * from Fish;

• Jurren
  • Niet online
Helder, dank voor je toelichting!

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-04 10:10
Nadat een tijdje terug mijn rechten zijn ingetrokken door Bor, zou ik ze graag weer terug hebben. Bor gaf aan dat ik dit het best hier kon verzoeken. Dus hierbij ;)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Herax10NL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:25:
Nadat een tijdje terug mijn rechten zijn ingetrokken door Bor, zou ik ze graag weer terug hebben. Bor gaf aan dat ik dit het best hier kon verzoeken. Dus hierbij ;)
Lees even https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem door. Als je in het vervolg je wel daaraan houdt mag je ze terug hebben.

select * from Fish;

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-04 10:10
Zeehond schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:46:
[...]

Lees even https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem door. Als je in het vervolg je wel daaraan houdt mag je ze terug hebben.
Vergeten te vermelden, reeds gedaan ;). Ik zal me netjes aan de regels proberen te houden :)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Herax10NL schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:48:
[...]

Vergeten te vermelden, reeds gedaan ;). Ik zal me netjes aan de regels proberen te houden :)
Dan mag je het bij deze nog eens proberen :).

select * from Fish;

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 01:17

DarkUnreal

Postmaster General

@Zeehond na aanleiding van mijn vorige post (en jou reactie) ben ik hier uitgekomen. Met de vraag of mijn mod status ook weer aanmag :)

Het had er toen d'r tijd (hoe lang is dat wel niet geleden :o), +1's op post gegeven die grappig waren. Vanuit tweakers gezien was dat toen, en ook nu, niet echt de bedoeling.

Kind dat ik toen was (half boos dat +1 grappig niet meer bestond ;) ) ben ik dat nu niet meer haha. Zou ik weer mogen modderen?

iRacing Profiel

• Bor

Bor

Topicstarter
DarkUnreal schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:22:
@Zeehond na aanleiding van mijn vorige post (en jou reactie) ben ik hier uitgekomen. Met de vraag of mijn mod status ook weer aanmag :)

Het had er toen d'r tijd (hoe lang is dat wel niet geleden :o), +1's op post gegeven die grappig waren. Vanuit tweakers gezien was dat toen, en ook nu, niet echt de bedoeling.

Kind dat ik toen was (half boos dat +1 grappig niet meer bestond ;) ) ben ik dat nu niet meer haha. Zou ik weer mogen modderen?
Je mag het bij deze nog een keer proberen. We gaan er vanuit dat je je nu goed aan de moderatierichtlijnen gaat houden.

Frontpagemoderatie Forum

• Dirk

Dirk

Topicstarter
DarkUnreal schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:22:

Je gaf meer dan een +1 voor grappen. ;)

Voor de duidelijkheid: geslaagde ontopic grappen mogen op +1, mislukte en herhaalde grappen op 0 en misplaatste grappen horen op -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• rootpowered
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 16-04 21:04
Beste mods en mede-tweakers, ik kan mijn moderatie status niet inschakelen, en naar mijn weten nooit gebruikt. Wie kan mij de reden vertellen? Ooit had ik een negatieve karma, misschien dat dat een reden kan zijn. Afgelopen 8 jaar is mijn karma alleen maar vooruit gegaan, en hoop dat ik dan ook een keer mag ervaren hoe het is om te modereren. Ik heb de FAQ en dit topic doorgelezen, en ga mijn best doen de status niet kwijt te raken.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
In 2008 heb je het systeem ge/misbruikt. ;)

Je mag het weer proberen. :)

• TomONeill
  • Laatst online: 06-04 18:35

TomONeill

How much is that doggie...

Hoi @Dirk,

Je hebt mij een mailtje gestuurd waarin de volgende tekst staat:
In jouw geval zijn er enkele opmerkelijke beoordelingen geconstateerd. Hieruit blijkt dat je niet altijd de richtlijnen uit de genoemde FAQ in acht neemt, en je beoordelingen niet altijd gebaseerd lijken op de inhoudelijke kwaliteit van een reactie. Wanneer je hier behoefte aan hebt, kunnen we een aantal specifieke voorbeelden geven.
Ik heb alleen geen idee waar je het over hebt, dus kom maar op met die voorbeelden.

In the window.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• TomONeill
  • Laatst online: 06-04 18:35

TomONeill

How much is that doggie...

Moderaties zijn subjectief en als ik het zo bekijk ben ik zeker niet de enige die bepaalde moderaties gedaan heb. Het feit dat enkele van mijn moderaties niet overeenkomen met het gemiddelde is dan ook niet meteen fout. Dat is ook juist waarom het systeem zo is opgezet. Volgens mij ben je ook gewoon gaan zoeken op basis van mijn laatste mod, omdat je het daar persoonlijk niet mee eens bent. Zijn er nog andere Coördinator Frontpagemoderators of ben jij de enige?

[Voor 34% gewijzigd door TomONeill op 06-03-2020 08:19]

In the window.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TomONeill schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:01:
Moderaties zijn subjectief en als ik het zo bekijk ben ik zeker niet de enige die bepaalde moderaties gedaan heb. Het feit dat enkele van mijn moderaties niet overeenkomen met het gemiddelde is dan ook niet meteen fout. Dat is ook juist waarom het systeem zo is opgezet. Volgens mij ben je ook gewoon gaan zoeken op basis van mijn laatste mod, omdat je het daar persoonlijk niet mee eens bent. Zijn er nog andere Coördinator Frontpagemoderators of ben jij de enige?
Er is één coördinator frontpagemoderaties. Er zijn wel meerdere Powermods zoals ikzelf. Ik heb even naar de voorbeelden gekeken die Dirk heeft gegeven en ik moet concluderen dat hij gelijk heeft. De gegeven moderaties wijken te veel af van de richtlijnen die hiervoor zijn opgesteld. Deze richtlijnen vind je terug in de Moderatie FAQ (zie ook de "let op" bovenaan dit topic). Het lijkt er op dat je met enige regelmaat het moderatiesysteem gebruikt om aan te geven dat je het met een reactie eens bent door deze een+3 toe te kennen. Dat is echter niet de bedoeling. Reacties behoren zo veel mogelijk op kwaliteit en toegevoegde waarde te worden beoordeeld. Wanneer je de beschrijving van de +3 uit de moderatie FAQ er bij pakt zal je zien dat de reacties uit de voorbeelden hier niet aan voldoen.

Mochten er na het lezen van de Moderatie FAQ nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Frontpagemoderatie Forum

• Bram34
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 04-04 21:59
Best powermodjes,
Ik heb de moderatie voorwaarden gelezen en ben helemaal op de hoogte. Graag wil ik het nogmaals proberen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Bram34 je mag het bij deze nog eens proberen :).

select * from Fish;

Anoniem: 567346

Bizar. Jullie modsysteem was al slecht en stond het toe om vervelende kindertjes de reactie tendens te laten manipuleren, gelukkig ging dat meestal over IT speeltjes.

Maar nu maakt het tweakers mod systeem het dus mogelijk om een asociale, egoistische tendens te enablen. Dit is het monster dat jullie modsysteem heeft gecreëerd, normaal gezien niet zo'n probleem, maar nu in deze ernstiger tijden misselijkmakend. Een redelijk geluid, die oproept tot solidariteit en menselijkheid staat in dit topic; https://tweakers.net/nieu...in-europa.html#r_14136962 gewoon (meermaals) op -1!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarkAppsolem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:55:
Bizar. Jullie modsysteem was al slecht en stond het toe om vervelende kindertjes de reactie tendens te laten manipuleren, gelukkig ging dat meestal over IT speeltjes.

Maar nu maakt het tweakers mod systeem het dus mogelijk om een asociale, egoistische tendens te enablen. Dit is het monster dat jullie modsysteem heeft gecreëerd, normaal gezien niet zo'n probleem, maar nu in deze ernstiger tijden misselijkmakend. Een redelijk geluid, die oproept tot solidariteit en menselijkheid staat in dit topic; https://tweakers.net/nieu...in-europa.html#r_14136962 gewoon (meermaals) op -1!
De reactie die je aanhaalt was ongemod toen je deze reactie plaatste. Gezien de reactie uit een een flame en opmerkingen over verkregen moderatie bestaat is de netto score inmiddels wel -1.

Ik neem aan dat je deze reactie bedoelde? MarkAppsolem in 'nieuws: Netflix vermindert kwaliteit videostreams 30 dagen l...

Mismoderaties kan je verder aandragen in het volgende topic: Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

Het topic waar je nu reageert is voor vragen rond heractivatie van moderatierechten.

[Voor 19% gewijzigd door Bor op 20-03-2020 10:00]

Frontpagemoderatie Forum

En dan gewoon zo'n kafkaanse reactie krijgen, zoek het uit met die egoïstische onmenselijke idioten hier op tweakers.... Ik ga mijn account opheffen.

• Bor

Bor

Topicstarter
MarkAppsolem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:28:
En dan gewoon zo'n kafkaanse reactie krijgen, zoek het uit met die egoïstische onmenselijke idioten hier op tweakers.... Ik ga mijn account opheffen.
Beste MarkAppsolem,

Ik heb jouw reactie (degene waarvan ik denk dat je op doelt) nota bene zelf aangedragen in het mismoderatie topic omdat ik ook vind dat deze te laag is beoordeeld.

Wat je in de reactie die je hebt aangehaald hebt gedaan is het plaatsen van opmerkingen over verkregen moderatie aangevuld met een flame richting de andere gebruikers. Het is niet raar dat dergelijke reacties op -1 komen te staan.

Frontpagemoderatie Forum

• ruay001
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-04 19:47
Ik zou het graag ook weer eens willen proberen

> https://tweakers.net/info/faq/karma/ Doorgelezen en zal er iets meer rekening mee houden

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag je het nog eens proberen. :)

Bor schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Beste MarkAppsolem,

Ik heb jouw reactie (degene waarvan ik denk dat je op doelt) nota bene zelf aangedragen in het mismoderatie topic omdat ik ook vind dat deze te laag is beoordeeld.

Wat je in de reactie die je hebt aangehaald hebt gedaan is het plaatsen van opmerkingen over verkregen moderatie aangevuld met een flame richting de andere gebruikers. Het is niet raar dat dergelijke reacties op -1 komen te staan.
Bor,

Je kan rationaliseren zoveel je wil, maar het netto effect is dat je schofterigheid, egoïsme en onmenselijkheid faciliteert in deze moeilijke tijd.

Heel triest, in een tijd dat mensen met elkaar de schouders eronder moeten zetten, val jij terug in bureaucratie, regeltjes en andere onzin.

Wat jij ziet als een flame is een oproep tot menselijkheid.

• Bor

Bor

Topicstarter
MarkAppsolem schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:49:
[...]
Heel triest, in een tijd dat mensen met elkaar de schouders eronder moeten zetten, val jij terug in bureaucratie, regeltjes en andere onzin.
Jammer dat je dit zo ziet, zeker omdat ik probeer je te helpen (hiervoor heb ik o.a. jouw post in het mismoderatie topic geplaatst).
Wat jij ziet als een flame is een oproep tot menselijkheid.
Als je dat op een manier brengt dat iedereen dat ziet (dus zonder flames richting mensen en moderatie klachten) dan krijg je vanzelf een betere moderatie score. Je bedoeling is ongetwijfeld goed, de manier waarop je de betreffende reactie brengt is helaas wat minder goed uitgewerkt.

Maar goed, zoals aangegeven is dit geen discussie voor dit topic.

[Voor 10% gewijzigd door Bor op 20-03-2020 13:20]

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Primuszoon
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 27-01 13:19
Hey mods,

Een tijdje geleden (een jaar of 2? geen idee) ben ik mijn modrechten kwijtgeraakt na een gesprek met een van de moderators inzake naar wat ik noem 'mening mods'. Heel terecht mijn modstatus kwijt geraakt omdat ik wou aankaarten bij een of ander artikel dat het moderatie systeem vaak terugvalt op meningen, en niet of een reactie al dan niet on-topic is, of bijdraagt aan de discussie.

Na dus ettelijke maanden de reacties te volgen vind ik het nog zeer spijtig, ondanks dat jullie als mods wel echt je best doen, dat het moderatie systeem vaak terugvalt op meningen ipv bijdrage tot het artikel. Om jullie een handje te helpen had ik graag mijn modrechten terug, om de anderen te laten zien hoe het wel moet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag je het nog eens proberen. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ralph84
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 08-02 07:14
Graag mijn mod functie uit laten want ik vind het gewoon onzin. Blijkbaar mag je het niet volkomen eens zijn met een mening van een ander in dit communistische denkbeeld van de Tweakers.

Tevens bied ik ook niet mijn excuses aan want blijkbaar tellen meningsverschillen hier niet blijkt hieruit.

De groeten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ralph84 schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:32:
Graag mijn mod functie uit laten want ik vind het gewoon onzin.
Geen probleem zoals je al weet. Voor de rest laten we het hier bij wat mij betreft.

Frontpagemoderatie Forum

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03:36
Ralph84 schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:32:
Graag mijn mod functie uit laten want ik vind het gewoon onzin. Blijkbaar mag je het niet volkomen eens zijn met een mening van een ander in dit communistische denkbeeld van de Tweakers.

Tevens bied ik ook niet mijn excuses aan want blijkbaar tellen meningsverschillen hier niet blijkt hieruit.

De groeten!
Tuurlijk mag je het volkomen eens zijn met een mening van een ander!

Maar wat heeft dat te maken met de frontpagemoderatie?

• FX16
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14-04 11:50
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een -1 heb gekregen en wat de motivatie daarvoor was?
MVG

FX

FX16 in 'reviews: Veelbelovende technologie voor de emissieloze economie'

Anoniem: 372172

FX16 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:29:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik een -1 heb gekregen en wat de motivatie daarvoor was?
MVG

FX

FX16 in 'reviews: Veelbelovende technologie voor de emissieloze economie'
Dat kan je beter hier posten :
Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX

• junkchaser
  • Laatst online: 17-04 16:45
Raar, maar ik kan al voor een hele lange tijd mijn moderatie menu niet openen, is hier een reden voor?

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

junkchaser schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:00:
Raar, maar ik kan al voor een hele lange tijd mijn moderatie menu niet openen, is hier een reden voor?
Daar heb je op 19 december 2018 een mail over gehad :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rytjens
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19-02 16:01
Dag,

Ik zou graag willen helpen modereren, maar ik kan het menu niet openen. Hier heb ik ook geen mail over gehad. Waarom is het bij mij uitgeschakeld?

Groet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Rytjens schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 20:54:
Dag,

Ik zou graag willen helpen modereren, maar ik kan het menu niet openen. Hier heb ik ook geen mail over gehad. Waarom is het bij mij uitgeschakeld?

Groet
Jouw moderatierechten staan zo te zien gewoon ingeschakeld en zijn ook niet uitgeschakeld geweest. Wanneer je op de score bij een reactie klikt gebeurt er niets begrijp ik?

select * from Fish;

• Rytjens
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 19-02 16:01
Zeehond schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:07:
[...]

Jouw moderatierechten staan zo te zien gewoon ingeschakeld en zijn ook niet uitgeschakeld geweest. Wanneer je op de score bij een reactie klikt gebeurt er niets begrijp ik?
Ik zie nu dat het ouder reacties waren, op nieuwe reacties lukt het wel. Excuus voor de verwarring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Rytjens schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 00:46:
[...]

Ik zie nu dat het ouder reacties waren, op nieuwe reacties lukt het wel. Excuus voor de verwarring.
Geen probleem. Het werkt nu wel goed maak ik uit jouw reactie op?

Frontpagemoderatie Forum

• Reptillian77
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-04 09:41
Goedemorgen,

Graag zou ik weer moderatie rechten willen hebben als dit mogelijk is. In 2016 zijn ze uitgezet wat uiteraard door mijn eigen toedoen was. Ik snap de regels en voorwaarden.
Bedankt.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Reptillian77 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:02:
Goedemorgen,

Graag zou ik weer moderatie rechten willen hebben als dit mogelijk is. In 2016 zijn ze uitgezet wat uiteraard door mijn eigen toedoen was. Ik snap de regels en voorwaarden.
Bedankt.
Dan mag je het nog eens proberen :).

select * from Fish;

• Jimbolino
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Jimbolino

troep.com

Zou ik misschien ook weer mogen?
Thanks alvast :-)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Bor

Bor

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 06:08:
Zou ik misschien ook weer mogen?
Thanks alvast :-)
Heb je de moderatie FAQ doorgenomen en ga je je in het vervolg ook aan de hierin opgenomen richtlijnen houden?

Frontpagemoderatie Forum

• Jimbolino
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Jimbolino

troep.com

Bor schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:45:
[...]

Heb je de moderatie FAQ doorgenomen en ga je je in het vervolg ook aan de hierin opgenomen richtlijnen houden?
Uiteraard

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Je kunt het bij deze weer proberen :)

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11-04 23:35
dasiro in 'nieuws: Twitter verbergt tweet van Donald Trump vanwege verheerlij...
ik krijg weer een hoop ongewenst mods, terwijl dit geen flaimbait, troll of belediging is.
dus bij deze @Zeehond zet ik het hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

dasiro schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 18:09:
dasiro in 'nieuws: Twitter verbergt tweet van Donald Trump vanwege verheerlij...
ik krijg weer een hoop ongewenst mods, terwijl dit geen flaimbait, troll of belediging is.
dus bij deze @Zeehond zet ik het hier
Mismoderaties kun je melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX. Ik weet niet waar de reactie op stond toen je deze hier melde, maar momenteel staat de reactie niet op -1.

select * from Fish;

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-04 18:50
Ik zie in mijn profiel dat moderatietools uit staat en ik hem niet zelf kan aanzetten. Mag hij weer aan?

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als je de moderatieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan kunnen jouw moderatierechten weer aan. :)

• BCC
@Dirk Check :) Als ik het zo terug kijk kan ik al een hele tijd niet modereren, dus ik gebruik het blijkbaar ook niet zo vaak. Waarom is het eigenlijk uitgezet?

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• BCC
Zo, in 2018 :) Ok @Dirk ik beloof in 2020 minder af te geven op VW !

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Voor de rest graag ook zuinig wezen met de +3, je modrechten staan weer aan. :)

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:09
Een tijdje geleden zijn mijn moderatierechten terecht uitgezet. Hoewel ik de meeste moderaties objectief heb uitgevoerd, heb ik mij toch meermaals laten verleiden om subjectief te modereren. Daar heb ik spijt van en ik zie nu in dat dit onjuist was.

Ik zou het erg waarderen als ik nog een kans krijg om het weer te gaan proberen. Ik heb de moderatie-FAQ nogmaals doorgenomen.

Bij voorbaat hartelijk dank.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, jij mag het nog eens proberen. :)

• OMEGA_ReD
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-04 14:31
Hoi!
Een hele tijd geleden is mijn modstatus uitgezet. Mag ik een tweede kans?

Dank 😄

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Als je de moderatieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan kunnen jouw moderatierechten weer aan. :)

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 13:35
Kan ik mijn modrechten terugkrijgen?

Als ik zo'n artikel lees en daarbij als 1ste die +3 reactie zie, begint het toch te kriebelen.

plan: Technologiefestival TNW2020 volledig online op 1 & 2 oktober

Bedankt.

• Bor

Bor

Topicstarter
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:22:
Kan ik mijn modrechten terugkrijgen?

Als ik zo'n artikel lees en daarbij als 1ste die +3 reactie zie, begint het toch te kriebelen.

plan: Technologiefestival TNW2020 volledig online op 1 & 2 oktober

Bedankt.
Jouw rechten zijn zo te zien op 10 september j.l. uitgeschakeld wegens misbruik. Voor heractivatie is het echt nog te vroeg.

Frontpagemoderatie Forum

• Lambo LP670 SV
Bor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:30:
[...]

Jouw rechten zijn zo te zien op 10 september j.l. uitgeschakeld wegens misbruik. Voor heractivatie is het echt nog te vroeg.
Reden was omwille van duplicates accounts dat ik een week een ban te pakken gehad heb. Niet omwille van mis-modden lijkt me dan. Ik ben goed op de hoogte van de FAQ.

• Bor

Bor

Topicstarter
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:32:
[...]

Reden was omwille van duplicates accounts dat ik een week een ban te pakken gehad heb. Niet omwille van mis-modden lijkt me dan. Ik ben goed op de hoogte van de FAQ.
In de mail die je hebt ontvangen rond jouw ban is uitleg gegeven waarom bij jou de moderatierechten uitgeschakeld zijn. Hierbij is ook aangegeven dat dit voor onbepaalde tijd is.

Frontpagemoderatie Forum

• Lambo LP670 SV
Bor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:34:
[...]

In de mail die je hebt ontvangen rond jouw ban is uitleg gegeven waarom bij jou de moderatierechten uitgeschakeld zijn. Hierbij is ook aangegeven dat dit voor onbepaalde tijd is.
Dag Bor, bedankt voor de informatie.

Juist toch een vraagje om te verduidelijken. Het volgende heb ik meegekregen in de mail:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Duidelijk. Ik ga geen nieuwe accounts meer aanmaken. Prima.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Doel van die 2 accounts was om mijn eigen bijdrages beter zichtbaar te maken, indien ze de moeite waren.
Ik heb niet elke scheet dat ik produceerde consequent omhoog gemod, maar juist de posts met inhoud die in mijn ogen terecht op +2 staan (+3 heb ik mezelf volgens mij nooit gegeven, op een uitzondering mogelijks)

vb. mijn laatste moderatie feit: Lambo LP670 SV in 'geek: Nvidia GeForce RTX 3080 arriveert in Tweakers-testla.... +2 is mijn inziens gewoon terecht.

Met die week ban heb ik toch op de blaren moeten zitten hiervoor? Ik heb voor de rest geen extra accounts dus ga daarmee ook niet modden/strafbare feiten plegen.

Daarom snap ik niet goed waarom ik niet terug zou mogen modderen met mijn eigen account? Het is niet zo dat ik aan mismoderatie heb gedaan door met +3's en -1's te strooien, zeker niet met mijn eigen account.

• Bor

Bor

Topicstarter
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:54:
[...]
Doel van die 2 accounts was om mijn eigen bijdrages beter zichtbaar te maken, indien ze de moeite waren.
Of een bijdrage de moeite waard is, is natuurlijk niet aan jezelf. Het moderatiesysteem middels clone accounts inzetten om eigen reacties omhoog te modereren zien we als vrij zwaar misbruik. Hierbij is direct aangegeven dat de moderatierechten voor onbepaalde tijd uitgaan. Heel direct gezegd hebben we onvoldoende vertrouwen in juiste moderaties naar aanleiding van hetgeen we hebben geconstateerd. De mogelijkheid om te modereren heb je hiermee voorlopig verspeeld.

Frontpagemoderatie Forum

• Lambo LP670 SV
Bor schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 15:06:
[...]

Of een bijdrage de moeite waard is, is natuurlijk niet aan jezelf. Het moderatiesysteem middels clone accounts inzetten om eigen reacties omhoog te modereren zien we als vrij zwaar misbruik. Hierbij is direct aangegeven dat de moderatierechten voor onbepaalde tijd uitgaan. Heel direct gezegd hebben we onvoldoende vertrouwen in juiste moderaties naar aanleiding van hetgeen we hebben geconstateerd. De mogelijkheid om te modereren heb je hiermee voorlopig verspeeld.
En waarom zou dat na een wat langere periode wel weer terug kunnen? Het is niet dat ik me kan bewijzen door juist te modderen ofzo nu.

• Enchantress
  • Registratie: mei 2016
  • Niet online
Beste,

Ik heb geen moderatie rechten meer en ik wil dat ook niet.
Maar is het mogelijk dat ik wel kan kijken welke moderaties ik of andere krijgen?

• Bor

Bor

Topicstarter
Enchantress schreef op zondag 20 september 2020 @ 14:26:
Beste,

Ik heb geen moderatie rechten meer en ik wil dat ook niet.
Maar is het mogelijk dat ik wel kan kijken welke moderaties ik of andere krijgen?
Dat is gekoppeld aan de mogelijkheid om te modereren. Helaas dus.

Frontpagemoderatie Forum

• junkchaser
  • Laatst online: 17-04 16:45
Zou deze optie terug geactiveerd kunnen worden? Dank je!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• Ziglar
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-04 17:30

Ziglar

humulus lupulus

-Weggejorist, verkeerde topic, excuses -

[Voor 88% gewijzigd door Ziglar op 01-10-2020 11:03]

• Bor

Bor

Topicstarter
Ziglar schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:01:
Ziglar in 'nieuws: Microsoft Outlook-diensten hebben wereldwijd storing'

ik ben heel benieuwd waarom mensen vinden dat dit off-topic/irrelevant zou zijn.
er staat daadwerkelijk meer informatie in dan het nieuwsbericht, het is een aanvulling in mijn mening. daarnaast komt het bericht direct uit het healt-portal van MS.
of heb ik het mis ?
Je bent in het verkeerde topic aangeland. Dit soort vragen kan je stellen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXX

Frontpagemoderatie Forum

• OMEGA_ReD
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-04 14:31
Dirk schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:32:
Heb de FAQ gelezen en beloof me er aan te houden! Alvast bedankt voor het aanzetten 😄

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dan staan bij deze jouw moderatierechten weer aan. :)

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14-04 11:43
10 jaar geleden verzocht mijn account te verwijderen omdat ik toen mensen die uitspraken deden tegen het koningshuis en de Nederlandse staat geen +3 mocht geven. (na een enkele waarschuwing)

Alle meningen die afwijken worden steevast -1 gemod en worden hierdoor gecensureerd.

Pak de laatste artikelen er eens bij en zie daar hoe ongeveer 90% op mening op -1 staat als het pro-conservatief of tegen censuur geventileerde meningen zijn. Staan ook meer dan genoeg post in die informatieve inhoud etc hebben maar simpelweg gewoon afwijken van andermans mening.

Nou kan je voor al die 50+ onjuiste moderaties per post heel braaf de figuurlijke pen in klimmen, maar de meeste mensen hebben wel wat beters te doen, en zijn na zoveel discussies er wel een beetje klaar mee. Dit hele systeem werkt er inmiddels aan mee.

Ik heb duidelijk ironisch gereageerd op sommige van deze onterechte -1 tjes, in hun support. En heb mensen die afwijkende meningen hadden die puur om bovenstaande redenen kapot gemod waren een beetje extra groen willen geven om dit hele kromme systeem recht te willen trekken.

Ik heb hiervoor 2 waarschuwingen gehad

eerste maal werd geclaimed dat mijn moderaties niet in orde waren

tweede maal werd
- ZEER ONJUIST geclaimed dat ik flamede tegen andere tweakers (ik was ironisch)
- flaimde tegen het moderatie systeem

Nu kan ik me vinden in het kritisch zijn naar het moderatie systeem, dat heb je zo na je 2e poging in de echo kamer van reacties nadat je al eens Tweaker.net aan de kant heb gezet..

Anyhow ik ging akkoord om me netjes te gedragen mbt tot onjuiste moderatie, na lang wikken en wegen.

Modstatus wordt niet terug gezet omdat @Zeehond hier geen vertrouwen in heeft. Ik zou het hier dan in 1 jaar nog eens moeten proberen.

Dus 2 waarschuwingen 1 jaar slotje er op? Is dat hoe het er hier aan toe gaat? Vinden alle heertjes dat normaal hier?

:O ;w

• Bor

Bor

Topicstarter
Rem_NL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 01:27:
Modstatus wordt niet terug gezet omdat @Zeehond hier geen vertrouwen in heeft. Ik zou het hier dan in 1 jaar nog eens moeten proberen.

Dus 2 waarschuwingen 1 jaar slotje er op? Is dat hoe het er hier aan toe gaat? Vinden alle heertjes dat normaal hier?

:O ;w
Hetgeen wat je schetst komt niet helemaal overeen met de feiten wat mij betreft. Je hebt op meerdere punten sturing ontvangen waar niet goed op wordt gereageerd. Er is voor ons in de communicatie rondom de ontvangen sturing voldoende aanleiding te vinden om tot de conclusie te komen dat wij geen vertrouwen hebben in verbetering op dit moment. Je vraagt bij mij nota bene door middel van een troll of jouw rechten weer aan kunnen. Sorry maar je kan het voorlopig langere tijd zonder modrechten doen.

Frontpagemoderatie Forum

• Dirk

Dirk

Topicstarter
* Dirk gooit een langere reactie weg...

De discussie hier herhalen is dus zinloos en gaan we niet doen.

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14-04 11:43
Nee.

[Voor 133% gewijzigd door Cloud op 03-11-2020 20:52]

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:58

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
Wat was er niet duidelijk aan de reacties van @Bor en @Dirk?

Als je in discussie wilt, dan kun je dat op doen met bovenstaande personen via de wegen die ze je al aangeboden hebben.

Maar dan op een normale, niet-trollende, manier.

edit:
Die heb je in je DM staan nu.

[Voor 5% gewijzigd door Cloud op 03-11-2020 20:58]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True