Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Modstatus klachtenloket

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

• Rem_NL
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 14-04 11:43
kan ik een kopie krijgen van mijn reactie?

• Rem_NL
Cloud schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 20:55:
[...]

Wat was er niet duidelijk aan de reacties van @Bor en @Dirk?

Als je in discussie wilt, dan kun je dat op doen met bovenstaande personen via de wegen die ze je al aangeboden hebben.

Maar dan op een normale, niet-trollende, manier.
zij hebben mij zelf verwezen naar hier

Modstatus klachtenloket

" Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG
Seal with it!

Hallo Rem_NL,

Daar heb ik momenteel helaas onvoldoende vertrouwen is. probeer het over een jaar in Modstatus klachtenloket

Met vriendelijke groet,
Zeehond
select * from Fish;"

ik weet niet wat onder trollen valt

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02:40

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Topicstarter
Vinden alle heertjes dat normaal hier?
Dat is trollen. En daarmee heb ik ook geen vertrouwen in jou en mag je dus eerst een flinke periode ander gedrag laten zien voordat we je modstatus heroverwegen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Rem_NL
ok en word daarom alle inhoudelijke dingen die ik aangekaart heb ook genegeerd omdat jullie de toon niet aan staat?

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ja. Met jouw toon, zeker in de reacties op de PMs, valt er niet normaal te discussiëren, dus dat proberen we ook niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Rem_NL
*knip*

En zo is het wel weer genoeg met jouw getroll.

[Voor 86% gewijzigd door Dirk op 03-11-2020 21:52]

• KoningSlakkie
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-04 17:48
Beste Mods,

Helaas heb ik geen moderatie rechten meer, begrijpelijk want ik heb simpelweg gestemd op basis van gevoel (ben ik het er mee eens, of vindt ik een grap super grappig) ipv objectiviteit. Voor de 2e keer waarvan ik er bij 1 van de 5 moderaties (+2) een twijfel heb, maar goed ik kan overige 4 moderaties van +3 niet goed praten aan de hand van de faq.

Ik heb de faq weer gelezen en ik ga daar zeker op letten. Conclusie is ik moet gewoon zuinig zijn met de +3. Ik vraag me nu af hoelang ik een moderatie-ban heb of wat ik moet doen wil ik mijn rechten weer terug krijgen?

Groet,

Slakkie

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

KoningSlakkie schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:08:
Beste Mods,

Helaas heb ik geen moderatie rechten meer, begrijpelijk want ik heb simpelweg gestemd op basis van gevoel (ben ik het er mee eens, of vindt ik een grap super grappig) ipv objectiviteit. Voor de 2e keer waarvan ik er bij 1 van de 5 moderaties (+2) een twijfel heb, maar goed ik kan overige 4 moderaties van +3 niet goed praten aan de hand van de faq.

Ik heb de faq weer gelezen en ik ga daar zeker op letten. Conclusie is ik moet gewoon zuinig zijn met de +3. Ik vraag me nu af hoelang ik een moderatie-ban heb of wat ik moet doen wil ik mijn rechten weer terug krijgen?

Groet,

Slakkie
Aangezien je aangeeft erop te willen letten bij deze een nieuwe kans :).

select * from Fish;

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Dirk schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:30:
Als je de moderatieFAQ doorneemt en belooft je aan de richtlijnen daarin te houden, dan kunnen jouw moderatierechten weer aan. :)
Ik wil ook graag moderatorrechten verkrijgen :)

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, ik ga er vanuit dat je de genoemde faq hebt gelezen en je je aan de richtlijnen wil houden. :)

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 16:38

kodak

FP ProMod
kodak in 'nieuws: Belgische onderzoekers kraken deurontgrendeling van Tesla M... lijkt me toch echt geen 6x offtopic irrelevant waard als het vragen zijn over het verhelpen van het probleem van het slot. Het artikel gaat daar ook niet duidelijk op in omdat een update uitgeven niet het zelfde is als daarmee alle sleutels voorzien van een update.

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:31

Santford

FP PowerMod
@kodak Je zit in het verkeerde topic.

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 17-04 13:35
Enkele maanden verder ondertussen. Graag wil ik terug modrechten krijgen.
Heb de FAQ doorgenomen en ga ermee akkoord.

Benieuwd of ik mijn opgebouwde karma ook terugkrijg van het modden.

[Voor 22% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 07-12-2020 11:23]

• TTLCrazy
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 23:45

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik wil graag weer modstatus verkrijgen enkel om te kunnen zien hoe er gemodereerd word. Ik heb de FAQ doorgelezen en ga hiermee accoord maar zal waarschijnlijk niet gaan modereren. Het liefst zou ik het moderatieverloop kunnen zien zonder dat ik modrechten heb, maar dat schijnt niet eenvoudig te implementeren zijn. Of er is te weinig vraag naar :)

Anyway, ik beloof dat ik niet zal modereren naar mijn gevoel of over en onder modereren om een post omlaag cq omhoog te krijgen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:58

Cloud

Moderator FM / FP PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
Lambo LP670 SV schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:22:
Enkele maanden verder ondertussen. Graag wil ik terug modrechten krijgen.
Heb de FAQ doorgenomen en ga ermee akkoord.

Benieuwd of ik mijn opgebouwde karma ook terugkrijg van het modden.
Je moderatierechten staan bij deze weer aan. Use them wisely :) Als het goed is, is er niet zoveel veranderd aan je karma toch?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Cloud

Cloud

Moderatie Mobster

Topicstarter
TTLCrazy schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:29:
Ik wil graag weer modstatus verkrijgen enkel om te kunnen zien hoe er gemodereerd word. Ik heb de FAQ doorgelezen en ga hiermee accoord maar zal waarschijnlijk niet gaan modereren. Het liefst zou ik het moderatieverloop kunnen zien zonder dat ik modrechten heb, maar dat schijnt niet eenvoudig te implementeren zijn. Of er is te weinig vraag naar :)

Anyway, ik beloof dat ik niet zal modereren naar mijn gevoel of over en onder modereren om een post omlaag cq omhoog te krijgen.
Zo dat is al érg lang geleden zeg.

Bij deze zijn ook jouw moderatierechten weer ingeschakeld. Inderdaad, wel moderaties kijken maar niet zelf kunnen modereren is niet zo'n veelgevraagde feature. Je kunt het nu in elk geval weer zien, of je ze zelf uitdeelt moet je maar bekijken. Als je dat dan maar wel volgens de ModFAQ doet ;)

• Lambo LP670 SV
Cloud schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:34:
[...]

Je moderatierechten staan bij deze weer aan. Use them wisely :) Als het goed is, is er niet zoveel veranderd aan je karma toch?
Thanks. Ja, ik had eerst een geschatte 10k aan karma van het moddereren. Deze zijn verdwenen sinds ik mijn rechten kwijt ben geraakt en zo te zien komen ze ook niet terug. Niet zo heel erg hoor maar was er wel benieuwd naar en nu heb ik het antwoord.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
'Oude karma' wordt niet instantaan herberekend, maar elke drie maanden (als ik het goed onthouden heb) is er wel een volledige herberekening. Kijk dus begin januari nog eens. :)

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-04 14:27
Het valt me op dat in Apple gerelateerde berichten je nog steeds verkettert word als je Apple niet de hemel in prijst, wat een treurnis zeg.

• Cloud

Cloud

Moderatie Mobster

Topicstarter
raptorix schreef op woensdag 9 december 2020 @ 05:39:
Het valt me op dat in Apple gerelateerde berichten je nog steeds verkettert word als je Apple niet de hemel in prijst, wat een treurnis zeg.
Als je voorbeelden hebt, dan zou dat discussie wel vereenvoudigen. Maar dan nog is zo'n discussie meer iets voor Het kleine-mismoderatietopic deel XXX of een los topic hier in /FM.

Dit topic is meer voor de afhandeling van afgenomen moderatierechten :)

• raptorix
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16-04 14:27
Cloud schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:44:
[...]

Als je voorbeelden hebt, dan zou dat discussie wel vereenvoudigen. Maar dan nog is zo'n discussie meer iets voor Het kleine-mismoderatietopic deel XXX of een los topic hier in /FM.

Dit topic is meer voor de afhandeling van afgenomen moderatierechten :)
Ah thx, liep al te zoeken :)

• JordyEGNL
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15-04 10:10
Hoi Tweakers,

Ik heb de FaQ gelezen, ik dacht dat het gewoon was om te laten zien hoe nuttig een reactie was.
Ik wist niet dat er ook regels voor waren, heb ze nu doorgenomen en weet nu waar deze voor staan!

Hopelijk kan ik weer toegang krijgen tot moderatie...

Vriendelijke groeten,
Jordy

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je mag het nog eens proberen. :)

• Roodaap
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:30
Goedemiddag,

Zou graag weer moderatierechten willen hebben. Ben me bewust na nalezen FAQ waar het mis is gegaan.

Sowieso de beste wensen voor het nieuwe jaar.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, dan mag je het nog eens proberen. :)

• BerendjD
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-04 13:14
Goedemorgen,

Ik zou ook graag moderatierechten weer terug willen hebben. Ik heb de FAQ zorgvuldig doorgelezen, en zal dit voortaan in het achterhoofd houden.

m.v.g.

• Cloud

Cloud

Moderatie Mobster

Topicstarter
@BerendjD je moderatierechten zijn bij deze weer geactiveerd. Succes met modereren! :)

• Mschrijver88
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-04 13:25
Goedemiddag

Ik zou ook graag moderatierechten weer terug willen hebben. Ik heb de FAQ zorgvuldig doorgelezen, en zal dit voortaan in het achterhoofd houden.

m.v.g. Menno

• Lambo LP670 SV
Dirk schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:25:
'Oude karma' wordt niet instantaan herberekend, maar elke drie maanden (als ik het goed onthouden heb) is er wel een volledige herberekening. Kijk dus begin januari nog eens. :)
Blijkt helemaal te kloppen. Terug boven de psychologische 50K nu en een mooiere taartverdeling op mijn profiel nu!

• Mschrijver88
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-04 13:25
Mschrijver88 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:16:
Goedemiddag

m.v.g. Menno

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, je mag het nog eens proberen.

• Veldm033tweak
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-04 18:57
Beste Moderator, Wat is de reden dat mijn comments met -1 gewaardeerd worden in de discussie: YouTube verwijdert video van kanaal Donald Trump en schakelt comments uit?

Ik zie dat ik hier een ander topic voor moet hebben. Sorry.

[Voor 15% gewijzigd door Veldm033tweak op 13-01-2021 14:13]

• RVervuurt
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-04 14:48
Ik ging op een beetje een kinderachtige "spree", nadat mijn post bijna 20 -1-stemmen kreeg (eindigde wel nog steeds op +1, dus ook genoeg +2-ers) en heb begrepen dat dit niet op prijs gesteld wordt (goh :P).

Ik gebruik de functie naar mijn weten niet super actief, dus als er meer tijd overheen moet gaan voordat ik weer modstatus krijg vind ik dat prima, maar ik wilde op deze manier laten weten dat ik de regels gelezen heb en me in de toekomst minder zal laten leiden door gevoel en meer door inhoud, of gewoon niet modereren op zo'n moment.

Wel ben ik benieuwd hoe jullie er achterkomen als iemand z'n modstatus verkeerd gebruikt. Hebben jullie een algoritme draaien dat een mailtje stuurt als iemand teveel -1 geeft binnen korte tijd ofzo?

• Dirk

Dirk

Topicstarter
We hebben meerdere systemen waarin we kunnen zien dat gebruikers opvallend modereren. Zowel bij de reacties zelf als in de backend. :)

Je mag het weer proberen.

• 101br03k
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 03-04 13:26
Beste Moderator(s), hierbij zou ik u willen laten weten dat ik de desbetreffende regels rondom het Strategisch stemmen opnieuw heb doorgelezen en aandachtig ook, daarnaast heb ik de gehele pagina rondom het moderatie systeem opnieuw doorgenomen en ben toch ook weer een paar dingen tegengekomen waarvan ik niet wist dat deze niet gewenst waren / dat dit luchtiger of juist niet luchtig gemodereerd mag worden (met name rondom de richtlijnen), en graag zou ik een tweede kans krijgen om te laten zien dat ik fatsoenlijk de door anderen mensen geplaatste reacties kan modereren.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
101br03k schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:51:
Beste Moderator(s), hierbij zou ik u willen laten weten dat ik de desbetreffende regels rondom het Strategisch stemmen opnieuw heb doorgelezen en aandachtig ook, daarnaast heb ik de gehele pagina rondom het moderatie systeem opnieuw doorgenomen en ben toch ook weer een paar dingen tegengekomen waarvan ik niet wist dat deze niet gewenst waren / dat dit luchtiger of juist niet luchtig gemodereerd mag worden (met name rondom de richtlijnen), en graag zou ik een tweede kans krijgen om te laten zien dat ik fatsoenlijk de door anderen mensen geplaatste reacties kan modereren.
Prima, ik heb de mogelijkheid om te modereren zojuist weer voor je geactiveerd.

Frontpagemoderatie Forum

• AzaZPPL
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 15-04 16:40
Goedemorgen,

Groet

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Prima, je mag het weer proberen. :)

• Tranquility
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Op
reviews: Technologie in de verkiezingen 2021 - Alle programma's doorgespit
weer duidelijke voorbeelden hoe er op mening wordt gemodereerd wat dus blijkbaar niet mag waardoor mijn mogelijkheid tot modereren ook is uitgeschakeld, want ook ik heb te veel op mening gemodereerd.

Het hele moderatiesysteem slaat nergens op als het door niemand als zodanig wordt gebruikt.
Volgens mij modereert echt iedereen op mening en niet hoe een reactie is opgebouwd.
Voer dan gewoon duimpjes in zoals op dit forum o.i.d. of schaf het simpelweg af.
Hardware.info heeft ook geen moderatiesysteem en dart werkt gewoon prima.

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03:36
Tranquility schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:15:
Het hele moderatiesysteem slaat nergens op als het door niemand als zodanig wordt gebruikt.
Agreed. Gelukkig is dat niet aan de orde en is slechts een fractie niet in staat correct te modereren. En als het de spuigaten uitloopt worden hun rechten afgepakt, zoals jij hebt kunnen ervaren.
Volgens mij modereert echt iedereen op mening en niet hoe een reactie is opgebouwd.
Iedereen? Projectie-much? Nee hoor. Een kleine minderheid, da's al.
Voer dan gewoon duimpjes in zoals op dit forum o.i.d. of schaf het simpelweg af.
Maar waarom?
Een, het huidige systeem werkt goed genoeg. En twee, het interesseert mij (en velen met mij) wat jouw mening is. Wat mij wel interesseert is welke posts iets toevoegen. Vandaar het huidige systeem.
Hardware.info heeft ook geen moderatiesysteem en dart werkt gewoon prima.
Ga je nu echt de bezoekersaantallen van hardware.info vergelijken met tweakers?

• Tranquility
Kheos schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:33:
[...]
Agreed. Gelukkig is dat niet aan de orde en is slechts een fractie niet in staat correct te modereren. En als het de spuigaten uitloopt worden hun rechten afgepakt, zoals jij hebt kunnen ervaren.
Slechts een fractie is niet in staat correct te modereren? Ik zie dat toch echt anders. Regelmatig zie ik -1 ongewenst gebruikt worden om een -verder ontopic- reactie waar iemand het duidelijk niet mee eens is weg te modereren. En een +3 Spotlight waar iemand het roerend mee eens is, zelfs al is de reactie offtopic.
Iedereen? Projectie-much? Nee hoor. Een kleine minderheid, da's al.
Projectie-much, wat moet ik me daarbij voorstellen? Een kleine minderheid? Ik zie toch praktisch niets anders dan dat er op mening gemodereerd wordt, niet echt een "kleine minderheid" lijkt me.
Maar waarom?
Een, het huidige systeem werkt goed genoeg. En twee, het interesseert mij (en velen met mij) wat jouw mening is. Wat mij wel interesseert is welke posts iets toevoegen. Vandaar het huidige systeem.
Kennelijk bedoel je dat je juist -niet- in mijn mening bent geïnteresseerd en praat je voor het gemak ook nog even voor anderen. Waarom reageer je dan in de eerste plaats op mijn post? Als je geen interesse hebt in de mening van anderen wat heeft het dan voor zin om posts van anderen te lezen? Lijkt me zonde van je tijd.

Eén, Wat ik vooral zie is dat kritiek op bepaalde onderwerpen onwelgevallig is waarop dienovereenkomstig gemodereerd wordt. En twee, blijkbaar werkt het huidige systeem dus niet gezien de vele rode minnetjes en absurde 3+jes op reacties die dat totaal niet verdienen of waard zijn. Of offtopic niet-informatieve posts die +2 krijgen en ontopic posts die onterecht -1 weggemodereerd worden omdat die toevallig niet welgevallig zijn maar verder qua taalgebruiik gewoon netjes zijn.

Je zegt wel geïnteresseerd te zijn in posts welke iets toevoegen. Maar wanneer voegt een post iets toe? Wanneer die aan -jouw- eisen, en dus mening voldoet?
There you go!

En drie, men is wel degelijk geïnteresseerd in de mening van anderen, want die worden gelezen en wordt er op gemodereerd. Dat is mijn constatering (en die van vele met mij).

Volgens mij is een forum waarop je kan reageren toch primair bedoeld om meningen met elkaar uit te wisselen maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.
Ga je nu echt de bezoekersaantallen van hardware.info vergelijken met tweakers?
Het ontgaat mij even wat dit onderwerp met het aantal bezoekers te maken heeft.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 16-04 18:26
Tranquility schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Slechts een fractie is niet in staat correct te modereren? Ik zie dat toch echt anders. Regelmatig zie ik -1 ongewenst gebruikt worden om een -verder ontopic- reactie waar iemand het duidelijk niet mee eens is weg te modereren. En een +3 Spotlight waar iemand het roerend mee eens is, zelfs al is de reactie offtopic.

[...]

Projectie-much, wat moet ik me daarbij voorstellen? Een kleine minderheid? Ik zie toch praktisch niets anders dan dat er op mening gemodereerd wordt, niet echt een "kleine minderheid" lijkt me.

[...]

Kennelijk bedoel je dat je juist -niet- in mijn mening bent geïnteresseerd en praat je voor het gemak ook nog even voor anderen. Waarom reageer je dan in de eerste plaats op mijn post? Als je geen interesse hebt in de mening van anderen wat heeft het dan voor zin om posts van anderen te lezen? Lijkt me zonde van je tijd.

Eén, Wat ik vooral zie is dat kritiek op bepaalde onderwerpen onwelgevallig is waarop dienovereenkomstig gemodereerd wordt. En twee, blijkbaar werkt het huidige systeem dus niet gezien de vele rode minnetjes en absurde 3+jes op reacties die dat totaal niet verdienen of waard zijn. Of offtopic niet-informatieve posts die +2 krijgen en ontopic posts die onterecht -1 weggemodereerd worden omdat die toevallig niet welgevallig zijn maar verder qua taalgebruiik gewoon netjes zijn.

Je zegt wel geïnteresseerd te zijn in posts welke iets toevoegen. Maar wanneer voegt een post iets toe? Wanneer die aan -jouw- eisen, en dus mening voldoet?
There you go!

En drie, men is wel degelijk geïnteresseerd in de mening van anderen, want die worden gelezen en wordt er op gemodereerd. Dat is mijn constatering (en die van vele met mij).

Volgens mij is een forum waarop je kan reageren toch primair bedoeld om meningen met elkaar uit te wisselen maar misschien zie ik dat wel helemaal verkeerd.

[...]

Waarom zo zuur reageren? Het kan soms even duren voordat moderaties vanzelf weer gecorrigeerd worden door de wet van grote aantallen.

• Tranquility
CyberMania schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:42:
[...]
Waarom zo zuur reageren? Het kan soms even duren voordat moderaties vanzelf weer gecorrigeerd worden door de wet van grote aantallen.
Ik vond juist de afbrandende reactie (ben niet geinteresseerd in jouw mening en velen met mij) van Kheos nogal zuur en jij noemt mijn reactie vervolgens zuur?
En dan geef je hem ook een +1 om nog even te benadrukken dat ik de gebeten hond ben.
Dat helpt geweldig, dankjewel hoor.

Aan de mods:
Ik heb de FAQ eens goed doorgelezen en begrijp nu duidelijk hoe het systeem werkt, al ben ik er nog steeds van overtuigd dat het systeem voornamelijk voor het beoordelen van meningen wordt gebruikt.
Bij het, naar jullie beoordeling, opnieuw aan mij verstrekken van de moderatierechten zal ik er dan ook goed op letten niet mijn mening te laten meespelen bij het modereren en zal ik zuinig zijn met -1 en +3'tjes. (al heb ik volgens mij zelden -1 gebruikt, ik ben niet zo van het negatieve) Ik zal de rechten dan vooral gaan gebruiken om de moderaties te bekijken, want dat is helaas zonder niet mogelijk.

• Kheos
[...]

Ik zie toch praktisch niets anders dan dat er op mening gemodereerd wordt, niet echt een "kleine minderheid" lijkt me.
Praktisch niets anders?
Da's wat jij zegt: je ziet bijna enkel posts die een foute score hebben? Laat maar zien dan!
Geef eens een paar recente artikels ouder dan 24 uur waar bijna alle posts een foute score hebben.
Je begrijpt me verkeerd.
Jij stelde voor om de score te vervangen door duimpjes.
Maar een duimpje heeft voor mij en voor vele anderen geen toegevoegde waarde. Een duimpje zegt enkel "vind ik leuk","haha, grappig","ben ik het mee eens"...
Da's dus enkel een mening. En daar heb ik dus niks aan. Ik wil zien welke posts waarde toevoegen.
There you go!
There you go the mist in!
Een post die achtergrond info toevoegt, of een tegengeluid, of een onderbouwde nuance... Die posts voegen waarde toe. En die krijgen dan ook de hogere scores.
Dat je niet kunt verwachten dat wat voor een site werkt waar bij wijze van spreken 50 bezoekers een artikel lezen ook gaat werken op een site waar 5000 bezoekers een artikel lezen.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Tranquility schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Ik vond juist de afbrandende reactie (ben niet geinteresseerd in jouw mening en velen met mij) van Kheos nogal zuur en jij noemt mijn reactie vervolgens zuur?
En dan geef je hem ook een +1 om nog even te benadrukken dat ik de gebeten hond ben.
Dat helpt geweldig, dankjewel hoor.

Aan de mods:
Ik heb de FAQ eens goed doorgelezen en begrijp nu duidelijk hoe het systeem werkt, al ben ik er nog steeds van overtuigd dat het systeem voornamelijk voor het beoordelen van meningen wordt gebruikt.
Bij het, naar jullie beoordeling, opnieuw aan mij verstrekken van de moderatierechten zal ik er dan ook goed op letten niet mijn mening te laten meespelen bij het modereren en zal ik zuinig zijn met -1 en +3'tjes. (al heb ik volgens mij zelden -1 gebruikt, ik ben niet zo van het negatieve) Ik zal de rechten dan vooral gaan gebruiken om de moderaties te bekijken, want dat is helaas zonder niet mogelijk.
Prima, je mag het nog eens proberen. En als je een reactie onterecht op -1 ziet staan, meldt het dan, dan kunnen we de score corrigeren en eventueel naar de moderatierechten kijken.

• Tranquility
Zal ik doen, bedankt!

• rohitpenace
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22:53
Best Dirk,

Ik heb de moderatie FAQ eens doorgenomen en het is mij duidelijk geworden dat het modereer system zoals omschreven "semi-democratisch" is en dat de coördinator(s) frontpage uiteindelijk zelf bepalen wat bovenaan komt te staan bij een artikel.

Het is inderdaad semi zoals te zien in het onderstaande voorbeeld;
Een zeer user-gewaardeerde post wordt door een enkeling die de macht heeft van de bovenste plaats gehaald.
rohitpenace in 'reviews: OnePlus 8T - Snel en soepel, maar met concessies'
Er waren ook een aantal verbaasde reacties op mijn post te zien na de gefixeerde mod.

Ik zou graag mijn modstatus terug willen en zal voortaan enkel modereren wanneer dit niet in strijd is met de verwachtingen van de coördinator frontpage.

Groetjes,
Rohit

• Rem_NL
rohitpenace schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:58:
Best Dirk,

Ik heb de moderatie FAQ eens doorgenomen en het is mij duidelijk geworden dat het modereer system zoals omschreven "semi-democratisch" is en dat de coördinator(s) frontpage uiteindelijk zelf bepalen wat bovenaan komt te staan bij een artikel.

Een zeer user-gewaardeerde post wordt door een enkeling die de macht heeft van de bovenste plaats gehaald.
Er waren ook een aantal verbaasde reacties op mijn post te zien na de gefixeerde mod.

Ik zou graag mijn modstatus terug willen en zal voortaan enkel modereren wanneer dit niet in strijd is met de verwachtingen van de coördinator frontpage.

Groetjes,
Rohit
Pas op hoor, je kan er naar fluiten als de toon hen niet aan staat, want dan ben je aan het flamen en trollen. Mijn advies, wees onderdanig en verontschuldigend. En het laatste wat je moet doen is kritiek uitten op het moderatie systeem, en handelswijze van mods. Dat staat nagenoeg gelijk aan een doodsvonnis. :X

• Bor

Bor

Topicstarter
Rem_NL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Pas op hoor, je kan er naar fluiten als de toon hen niet aan staat, want dan ben je aan het flamen en trollen. Mijn advies, wees onderdanig en verontschuldigend. En het laatste wat je moet doen is kritiek uitten op het moderatie systeem, en handelswijze van mods. Dat staat nagenoeg gelijk aan een doodsvonnis. :X
Wil je dit soort onnodige en onterechte flames achterwege laten? We houden de discussie graag prettig en opbouwend.

Frontpagemoderatie Forum

• Dirk

Dirk

Topicstarter
rohitpenace schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 00:58:
Best Dirk,

Groetjes,
Rohit
Hiervoor mag je verder reageren op mijn PM. :)

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Naalroc schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:17:
Ik weet dat ik mogelijk op de verkeerde plek post, maar ik kreeg een melding dat een moderator een post van mij in het grote topic voor elektra en huis installaties heeft verwijderd vanmiddag; nu ben ik me van geen kwaad bewust, en dacht ook niet heel recentelijk daar iets gepost te hebben, maar wil graag leren en weten wat ik dan wel geschreven heb en wat daaraan fout is.
Uw antwoord mag hier of, bij voorkeur per pb.
Als ik op de melding klik, dan krijg ik alleen maar de start pagina te zien.
De betreffende moderator heeft een F1 avatar.
Dank
Dan moet je hier zijn: Wonen & Verbouwen Feedback

We salute the rank, not the man.

• Cloud

Cloud

Moderatie Mobster

Topicstarter
@Naalroc ik heb je reactie verplaatst naar het juiste feedbacktopic. Wat @Bart ® ook al aangaf :)

• Naalroc
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-04 20:25
Ik heb het gisteren al opgelost met de info van Bart, hierboven
Dank

14kW Zubadan, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos sinds 2/2019

• qwato
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 15-04 19:52
Beste Tweaker moderators,

Ik heb zojuist contact gehad met Marcel B. en hij heeft mij netjes uitgelegd hoe de moderatie systeem precies werkt nadat ik een aantal -1 ratings heb gegeven op basis van een meningsverschil, echter na het doornemen van de ModeratieFAQ ben ik mij ervan bewust dat dit een andere betekenis heeft.

Ik hoop weer dat ik mijn moderatierechten terug mag hebben.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
qwato

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik zie dat Marcel ze alweer voor je heeft aangezet. :)

• morpheus-nl
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:44
Hallo,

Ik heb de FAQ gelezen en heb gezien dat ik onterecht een aantal +3 mods heb gegeven.

Ik begrijp nu de werking van de scores na het lezen van de FAQ. Mogen mijn moderatie rechten weer aan?

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je mag het nog eens proberen. :)

• Lodo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-04 10:05
Zou wel fijn zijn als ik gewoon weer kan zien hoeveel upvotes en downvotes een reactie heeft gekregen, de vote rechten zelf mag je houden wat mij betreft.

• We.are.cake
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-04 17:15
Dag,

Negen jaar geleden zijn mijn modrechten uitgezet na een waarschuwing. Ik was jong en deed aan meningmodden. Ik merk zelf dat de moderatie nog steeds gebrekkig is op momenten en zou graag weer meedoen.

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Lodo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:26:
Zou wel fijn zijn als ik gewoon weer kan zien hoeveel upvotes en downvotes een reactie heeft gekregen, de vote rechten zelf mag je houden wat mij betreft.
Dat is op het moment niet mogelijk.
We.are.cake schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:28:
Dag,

Negen jaar geleden zijn mijn modrechten uitgezet na een waarschuwing. Ik was jong en deed aan meningmodden. Ik merk zelf dat de moderatie nog steeds gebrekkig is op momenten en zou graag weer meedoen.
Dat is alweer een flinke tijd geleden. Jouw rechten staan weer aan :).

select * from Fish;

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07:09
Ha, zou ik een nieuwe poging mogen wagen? heb de faq gelezen.

• Cloud

Cloud

Moderatie Mobster

Topicstarter
@Kuusje bij deze zijn je moderatierechten weer ingeschakeld.

• init6
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 01:40
Lodo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:26:
Het hele +1/+3 systeem kan mij gestolen worden, jullie mogen het houden. Een optie om het helemaal niet meer te weergeven lijkt mij lekkerder, of je rechten 'ontnomen' :D of niet zijn. Het nodigt op dit moment alleen maar uit om reacties als deze te geven en daarmee is het een vervuiling van discussies:
Heel raar ook dat je reactie met een +3 gemodereerd wordt

• Lodo
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15-04 10:05
Zeehond schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Dat is op het moment niet mogelijk.

[...]

Dat is alweer een flinke tijd geleden. Jouw rechten staan weer aan :).
Kan niet al te moeilijk zijn om dit aan te passen lijkt mij.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat zul je dan aan de devvers moeten vragen, in Mooie Features.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:21
Wat een bizar topic is dit. Vrijwilligers die helpen kwaliteitsreacties beter zichtbaar te maken (en dus de kwaliteit van Tweakers als geheel verhogen wat tot hogere omzet leidt) moeten publiekelijk spijt betuigen voordat ze weer vrijwilligerswerk mogen komen doen. Mijn modrechten zijn na 18 jaar actieve bijdrage leveren aan de community uit het niets afgepakt, en dan moet ik publiekelijk een smeekbede uitoefenen om mijn rol in de community te mogen blijven vervullen? Denk eens even 3x na wat je vraagt. Dit is totaal bezopen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 16-04 22:24
Ik ben een meningmodder in hart en nieren, en na God weet hoe lang eigenlijk "eindelijk" verbannen van het systeem.

Want waarom zou je niet meningmodden als vrijwel alles wat geplaatst wordt een mening is? Je kan niet objectief oordelen over iets dat inherent subjectief is. "Dat is een kwalitatief goede mening", zei nooit iemand.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mrtl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:54:
Ik ben een meningmodder in hart en nieren, en na God weet hoe lang eigenlijk "eindelijk" verbannen van het systeem.

Want waarom zou je niet meningmodden als vrijwel alles wat geplaatst wordt een mening is? Je kan niet objectief oordelen over iets dat inherent subjectief is. "Dat is een kwalitatief goede mening", zei nooit iemand.
Wat een vreemde redenatie. Waarom zou je een mening niet kunnen beoordelen, in dit geval of het ontopic is, of dat het een flame is, of dat het een enorm goede bijdrage aan de discussie is? :?

We salute the rank, not the man.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:51:
Wat een bizar topic is dit. Vrijwilligers die helpen kwaliteitsreacties beter zichtbaar te maken (en dus de kwaliteit van Tweakers als geheel verhogen wat tot hogere omzet leidt) moeten publiekelijk spijt betuigen voordat ze weer vrijwilligerswerk mogen komen doen. Mijn modrechten zijn na 18 jaar actieve bijdrage leveren aan de community uit het niets afgepakt, en dan moet ik publiekelijk een smeekbede uitoefenen om mijn rol in de community te mogen blijven vervullen? Denk eens even 3x na wat je vraagt. Dit is totaal bezopen.
Helemaal mee eens.
Ik had in het bol-topic een reactie +3 gegeven, maar dat was blijkbaar een mening-mod ofzo.
Na 10+ jaar moderen, nu ineens de rechten afgenomen.

Nu op mijn blote knietjes smeken om rechten terug te krijgen? No way.
Ook bizar dat zo'n blok niet automatisch verloopt na x-uur of iets dergelijks.

In combinatie met de aanfluiting rondom het hele plus gebeuren, is dit de druppel om mijn abonnement na 10+ jaar steun niet meer te verlengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 16-04 22:24
Bart ® schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:58:
[...]

Wat een vreemde redenatie. Waarom zou je een mening niet kunnen beoordelen, in dit geval of het ontopic is, of dat het een flame is, of dat het een enorm goede bijdrage aan de discussie is? :?
Gescheld zou een -1 verdienen, de rest gewoon "0" of whatever. Als iemands reactie ontopic is, gewoon een 0. Er is naar mijn mening geen plaats voor alle andere cijfers die je kan geven aan comments. Anders kan je "meningen van goede kwaliteit"(?) een hoger cijfer geven? Dat bepaal ik zelf wel, maar dat is dan meningmodden :/.

En alle mensen die nu lopen te klagen komen van dat Bol artikel af, wat gewoon een prima mening was. Dus +3.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcoC
geenstijl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:02:
[...]
Helemaal mee eens.
Ik had in het bol-topic een reactie +3 gegeven, maar dat was blijkbaar een mening-mod ofzo.

In combinatie met de aanfluiting rondom het hele plus gebeuren, is dit de druppel om mijn abonnement na 10+ jaar steun niet meer te verlengen.
Exact. Tweakers zou vrijwilligers op hun blote knieën moeten bedanken voor hun bijdrage (zelfs al komt dat niet helemaal overeen met een FAQ die ik 15 jaar geleden ooit eens heb gelezen) ipv de moderatiepolitie op ze af te sturen. Zo ga je gewoon niet mensen om.

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:29

Mrjraider

De mannelijke zuster

Is een standaard mailtje geweest. Ik heb die ook ontvangen en het middel om op publiekelijk zonder gestuntel je mening te geven is afgepakt. Prima hoor. Want het boeide me toch al vrij weinig

Het ging om een reactie in het bol.com artikel. Met als beredenering dat er bij mij meerdere constateringen zijn ontdekt waarna besloten is de boel af te pakken. Geen idee, zoveel modereer ik niet omdat het zo gevoelig ligt; als je niet voldoet aan de eisen van de politie krijg je dus dit

Ik verwacht dat het na een melding in het topic een standaard riedeltje is van; iedereen die een te hoge score heeft gegeven sturen we dit standaard mailtje en we ontnemen ze de moderatie rechten. Prima. Dikke toeter dan niet.

At the end of the line a survivor will be born

• Kheos
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Exact. Tweakers zou vrijwilligers op hun blote knieën moeten bedanken voor hun bijdrage (zelfs al komt dat niet helemaal overeen met een FAQ die ik 15 jaar geleden ooit eens heb gelezen) ipv de moderatiepolitie op ze af te sturen. Zo ga je gewoon niet mensen om.
Euh... Als je foutief mod, trek je net de kwaliteit van de moderators naar beneden.
Als dat je bijdrage is mag je ze houden. Terecht dat je rechten dan wordt afgepakt.
Op blote knieën bedanken? Waarom? Omdat je mening-nod?

[Voor 45% gewijzigd door Kheos op 01-03-2021 18:25]

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 00:00
geenstijl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:02:
[...]
Helemaal mee eens.

Hier hetzelfde. Probeer af en toe mijn steentje bij te dragen en had vandaag denk ik voor het eerst een keer +3 gegeven in het Bol.com artikel. Ook ik moet gaan bedelen om deze rechten terug te krijgen.
Had nog nooit ook maar enige opmerkingen of melding gehad en direct geblokkeerd. Bijzonder..

• MarcoC
Kheos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:24:
[...]

Euh... Als je foutief mod, trek je net de kwaliteit van de moderators naar beneden.
Als dat je bijdrage is mag je ze houden. Terecht dat je rechten dan wordt afgepakt.
"Foutief" modereren bestaat niet. Als het zo objectief vast te stellen is wat goed en fout is, waarom bestaat er dan überhaupt een moderatiesysteem?
[...]

Op blote knieën bedanken? Waarom? Omdat je mening-nod?
Denk je dat Tweakers levensvatbaar zou zijn als commercieel bedrijf zonder actieve community?

[Voor 79% gewijzigd door MarcoC op 01-03-2021 18:30]

• Kheos
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:26:
[...]

Denk je dat Tweakers levensvatbaar zou zijn als commerciëel bedrijf zou zijn zonder community?
Wie is de community? Tweakers die wel kunnen modereren en waardevolle reacties willen lezen of tweakers die bewust fout modereren en de boel lopen verzieken?

• Kheos
[...]
"Foutief" modereren bestaat niet. Als het zo objectief vast te stellen is wat goed en fout is, waarom bestaat er dan überhaupt een moderatiesysteem?
Tuurlijk bestaat foutief wel.
Iets is een waardevolle aanvulling, iets is off topic...
Da's toch allemaal makkelijk vast te stellen?

En echt?
Jij snapt niet dat er geen algoritme is dat posts op die manier kan interpreteren en quoteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
[...]

[...]
Vooropgesteld dat ik niet naar jullie afzonderlijke gevallen heb gekeken; je begrijpt hopelijk ook dat er juist wordt ingegrepen omdat de community aangeeft zich erg aan moderatiemisbruik te storen?

Frontpagemoderatie Forum

• MarcoC
- dubbel -

[Voor 97% gewijzigd door MarcoC op 01-03-2021 18:32]

• MarcoC
Kheos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:28:
[...]

Wie is de community? Tweakers die wel kunnen modereren en waardevolle reacties willen lezen of tweakers die bewust fout modereren en de boel lopen verzieken?
Ik ben de community. Jij bent de community. Ik probeer al 18 jaar een bijdrage te leveren, en omdat ik 1x blijkbaar "verkeerd" modereer word ik als paria behandeld. Ik verziek in ieder geval zeker niet de boel. Wat is dit voor dystopisch schrikbewind?

• MarcoC
Bor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:31:
[...]

Vooropgesteld dat ik niet naar jullie afzonderlijke gevallen heb gekeken; je begrijpt hopelijk ook dat er juist wordt ingegrepen omdat de community aangeeft zich erg aan moderatiemisbruik te storen?
Nee daar begrijp ik totaal niks van. Ik erger me groen en geel aan jouw woordkeuze. Ik probeer goede reacties te modereren zodat ze beter zichtbaar worden, er betere discussies ontstaan en auteurs van goede reacties beloond worden. En volgens @Kheos "verziek" ik de boel, en nu kom jij weer met (excuse my French) de totaal idiote kwalificatie van "misbruik". Doe eens even normaal allemaal? Zijn jullie wel helemaal lekker 8)7 ?

[Voor 36% gewijzigd door MarcoC op 01-03-2021 18:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kheos
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:31:
[...]

Ik ben de community. Jij bent de community. Ik probeer al 18 jaar een bijdrage te leveren, en omdat ik 1x blijkbaar "verkeerd" modereer word ik als paria behandeld. Ik verziek in ieder geval zeker niet de boel. Wat is dit voor dystopisch schrikbewind?
Als paria behandeld?
Dystopisch schrikbewind?

Ok...

Ooit al eens een verkeersboete gekregen wegens een overtreding? Werd je toen als paria behandeld door een dystopisch schrikbewind?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:32:
[...]

Nee daar begrijp ik totaal niks van.
Je begrijpt niet dat veel community leden zich storen aan mismoderaties? Dat vind ik op zijn minst bijzonder.
[...]

Het gaat in jouw geval zo te zien niet om een enkele mismoderatie. Indien je van mening bent dat de uitschakeling onterecht is raad ik je aan contact te zoeken (bv door te reageren op het bericht) met degene die jouw rechten heeft uitgezet.

Frontpagemoderatie Forum

• MarcoC
Kheos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:35:
[...]

Als paria behandeld?
Dystopisch schrikbewind?

Ok...

Ooit al eens een verkeersboete gekregen wegens een overtreding? Werd je toen als paria behandeld door een dystopisch schrikbewind?
Dat jij deze vergelijking trekt en dat volkomen normaal vindt zegt alles. Nogmaals: zonder actieve community bestond heel Tweakers niet. De community is het belangrijkste goed van Tweakers. Daarom ben ik hier. Daarom ben jij hier. Daarom zijn adverteerders hier. Actieve communityleden behandel je dus met respect, ga je niet zonder waarschuwing "rechten" intrekken, en laat je zeker niet publiekelijke smeekmedes doen om hun taak in de community te mogen blijven vervullen. Dat lijkt me zo logisch dat ik niet snap dat hier discussie over kan ontstaan. Mocht dit voor jou een vreemd standpunt zijn, dan heeft enige verdere discussie omtrent dit punt geen nut.

• Kheos
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:38:
[...]
Dat jij deze vergelijking trekt en dat volkomen normaal vindt zegt alles. Nogmaals: zonder actieve community bestond heel Tweakers niet. De community is het belangrijkste goed van Tweakers. Daarom ben ik hier. Daarom ben jij hier. Daarom zijn adverteerders hier. Actieve communityleden behandel je dus met respect, ga je niet zonder waarschuwing "rechten" intrekken, en laat je zeker niet publiekelijke smeekmedes doen om hun taak in de community te mogen blijven vervullen. Dat lijkt me zo logisch dat ik niet snap dat hier discussie over kan ontstaan. Mocht dit voor jou een vreemd standpunt zijn, dan heeft enige verdere discussie omtrent dit punt geen nut.
Als je dan toch zo 'pro' de community bent, waarom mening-mod je dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:38:
[...]
Ik denk dat de "ook ik ben de community" kaart hier niet van toepassing is. Als ik kijk naar hetgeen is gebeurt zie ik dat je een net bericht inclusief uitleg hebt ontvangen waarbij aangeven is dat jouw rechten voorlopig zijn uitgeschakeld. In datzelfde bericht staat ook:
Wanneer je de FAQ hebt doorgenomen kun je in het topic Modstatus klachtenloket (Modstatus klachtenloket) een aanvraag doen voor het opnieuw actief maken van jouw moderatierechten.
Wat jij doet is een prima en normaal bericht in het extreme trekken door te schermen met totaal irrelevante vergelijkingen rond publieke smeekbedes. Dat je boos of teleurgesteld bent kan ik mij voorstellen maar je trekt het echt te ver door. Wederom het advies; zoek contact met degene die jouw rechten heeft uitgeschakeld wanneer er iets niet duidelijk is. Je krijgt doorgaans gewoon uitleg of bijvoorbeeld aanvullende voorbeelden van moderaties waarbij het fout gaat.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MarcoC
Bor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:35:
[...]
Je begrijpt niet dat veel community leden zich storen aan mismoderaties? Dat vind ik op zijn minst bijzonder.
Waarom stuur je niet de ME er op af? Dat zal ze pas leren. Nogmaals: ik probeer naar en geweten zo goed mogelijk te modereren. Plots besluit er iemand blijkbaar dat ik "misbruik" pleeg en "de boel verziek". Ik begrijp er inderdaad niets van dat er "ingegrepen" dient te worden tegen mensen die simpelweg actief hun steentje proberen bij te dragen aan de community. Wat zijn dit allemaal voor bizarre agressieve woordkeuzes? Het gaat om vrijwilligers die een bijdrage leveren aan de community. Niet om relschoppers op het Museumplein.

Vraag: wat is er op tegen om even een melding te sturen met het wijzen op de richtlijnen zonder het ontnemen van rechten?
[...]
Het gaat in jouw geval zo te zien niet om een enkele mismoderatie. Indien je van mening bent dat de uitschakeling onterecht is raad ik je aan contact te zoeken (bv door te reageren op het bericht) met degene die jouw rechten heeft uitgezet.
Ik heb geen flauw idee waarover het gaat. In het pushbericht dat ik kreeg stond enkel de bol.com-reactie als voorbeeld genoemd. Ik weet alleen af van de bol.com-reactie (zoals meerderen hier). Verder is mij niks bekend. Ik probeer gewoon mijn bijdrage te leveren aan de community.

Blijkbaar gaan jullie er allemaal vanuit dat iedereen die "verkeerd" modereert de boel bewust op stelten probeert te zetten. De meest logische verklaring, dat mensen naar eer en geweten zo goed mogelijk hun best proberen te doen, wordt niet eens in overweging genomen en daarom sturen we er dus de direct de moderatiepolitie op af. Intentie doet er blijkbaar niet toe.

• MarcoC
Kheos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:40:
[...]

Als je dan toch zo 'pro' de community bent, waarom mening-mod je dan?
Ik weet niet wat meningmodden is, ik modereer om kwalitatieve reacties zichtbaarder te maken zodat er hogere kwaliteit discussies ontstaan, wat hopelijk leidt tot een positieve ervaring aan de commentsectie van Tweakers voor alle communityleden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kheos
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:45:
[...]
Wat zijn dit allemaal voor bizarre agressieve woordkeuzes?
Wat een bizar topic is dit.
Denk eens even 3x na wat je vraagt. Dit is totaal bezopen.
[...]en omdat ik 1x blijkbaar "verkeerd" modereer word ik als paria behandeld.
Wat is dit voor dystopisch schrikbewind?
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:32:
[...]

Nee daar begrijp ik totaal niks van. Ik erger me groen en geel aan jouw woordkeuze.

en nu kom jij weer met (excuse my French) de totaal idiote kwalificatie van "misbruik". Doe eens even normaal allemaal? Zijn jullie wel helemaal lekker 8)7 ?
[...]
Waarom stuur je niet de ME er op af?

[Voor 89% gewijzigd door Kheos op 01-03-2021 18:52]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarcoC
Bor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:44:
[...]

Ik denk dat de "ook ik ben de community" kaart hier niet van toepassing is. Als ik kijk naar hetgeen is gebeurt zie ik dat je een net bericht inclusief uitleg hebt ontvangen waarbij aangeven is dat jouw rechten voorlopig zijn uitgeschakeld. In datzelfde bericht staat ook:

[...]

Wat jij doet is een prima en normaal bericht in het extreme trekken door te schermen met totaal irrelevante vergelijkingen rond publieke smeekbedes. Dat je boos of teleurgesteld bent kan ik mij voorstellen maar je trekt het echt te ver door. Wederom het advies; zoek contact met degene die jouw rechten heeft uitgeschakeld wanneer er iets niet duidelijk is. Je krijgt doorgaans gewoon uitleg of bijvoorbeeld aanvullende voorbeelden van moderaties waarbij het fout gaat.
Ik denk dat jullie hier iets genormaliseerd hebben wat zeer discutabel is. Vandaar dat mijn mening wellicht wat buiten de toon lijkt te vallen, maar ik denk niet dat het aan mijn mening ligt.

• Kheos
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:47:
[...]

Ik weet niet wat meningmodden is, ik modereer om kwalitatieve reacties zichtbaarder te maken zodat er hogere kwaliteit discussies ontstaan, wat hopelijk leidt tot een positieve ervaring aan de commentsectie van Tweakers voor alle communityleden.
wat is dan die kwaliteitsvolle reactie die je in het bol.com artikel zichtbaar wou maken?

Kijk anders ook hier
Het kleine-mismoderatietopic deel XXX
en hier eens
Meningmodders

[Voor 204% gewijzigd door Kheos op 01-03-2021 18:57]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
[...]
Waarom stuur je niet de ME er op af? Dat zal ze pas leren. Nogmaals: ik probeer naar en geweten zo goed mogelijk te modereren. Plots besluit er iemand blijkbaar dat ik "misbruik" pleeg en "de boel verziek". Ik begrijp er inderdaad niets van dat er "ingegrepen" dient te worden tegen mensen die simpelweg actief hun steentje proberen bij te dragen aan de community. Wat zijn dit allemaal voor bizarre agressieve woordkeuzes?
Ik kan niet anders dan je, zoals reeds gedaan, verwijzen naar degene die je het bericht heeft gestuurd. Zo te lezen is er veel onduidelijk wat echt niet nodig is. De de volgen weg om meer uitleg te krijgen staat zo te zien erg netjes aangeduid in het bericht wat je hebt ontvangen.
Wat zijn dit allemaal voor bizarre agressieve woordkeuzes?
Wellicht moet je je eigen reacties even doorlezen. Ze nodigen niet heel erg uit tot reageren. Nogmaals, ik begrijp dat je boos of teleurgesteld bent. Volgens mij is er in het bericht alles aan gedaan om je duidelijk te maken dat de deuren open staan indien je vragen of opmerkingen hebt.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MarcoC
Bor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:02:
[...]

Ik kan niet anders dan je, zoals reeds gedaan, verwijzen naar degene die je het bericht heeft gestuurd. Zo te lezen is er veel onduidelijk wat echt niet nodig is. De de volgen weg om meer uitleg te krijgen staat zo te zien erg netjes aangeduid in het bericht wat je hebt ontvangen.

[...]

Wellicht moet je je eigen reacties even doorlezen. Ze nodigen niet heel erg uit tot reageren. Nogmaals, ik begrijp dat je boos of teleurgesteld bent. Volgens mij is er in het bericht alles aan gedaan om je duidelijk te maken dat de deuren open staan indien je vragen of opmerkingen hebt.
Wellicht had mijn woordkeuze aardiger gekund, maar je moet wel begrijpen dat ik en vele anderen uit het niets een 6 alinea's tellende reprimande incl. sanctie krijg zonder ons van ook maar enig kwaad bewust te zijn. Dat is echt buitenproportioneel. Dat snap je toch wel?

Ik citeer:
Wanneer je de FAQ hebt doorgenomen kun je in het topic Modstatus klachtenloket (Modstatus klachtenloket) een aanvraag doen voor het opnieuw actief maken van jouw moderatierechten.
Dit komt op mij zodanig belerend en denigrerend over dat ik daarvan steiger. Ik ga hier niet publiekelijk vragen ("smeken"). Dat is kleinerend en respectloos. Dat jullie dat normaal vinden zegt m.i. meer over jullie dan deze situatie.

[Voor 19% gewijzigd door MarcoC op 01-03-2021 19:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:17:
[...]
Wellicht had mijn woordkeuze aardiger gekund, maar je moet wel begrijpen dat ik en vele anderen uit het niets een 6 alinea's tellende reprimande incl. sanctie krijg zonder ons van ook maar enig kwaad bewust te zijn. Dat is echt buitenproportioneel. Dat snap je toch wel?
Ik snap dat je het als buitenproportioneel ziet echter ben ik het niet met die zienswijze eens. Over welke vele anderen gaat het hier overigens?
[...]
Dit komt op mij zodanig belerend en denigrerend over dat ik daarvan steiger. Ik ga hier niet publiekelijk vragen ("smeken"). Dat is kleinerend en respectloos. Dat jullie dat normaal vinden zegt m.i. meer over jullie dan deze situatie.
Ik vind het jammer dat je dit zo opvat. Imho is dat echt niet nodig. We vragen echter wel dat je de moderatierichtlijnen ter harte neemt wanneer je weet wilt modereren. Zoals je in dit topic kan zien is een kort berichtje meestal al voldoende. Vind je dat te veel, soit. Ik heb weinig zin in vingerwijzen in deze.

[Voor 38% gewijzigd door Bor op 01-03-2021 19:26]

Frontpagemoderatie Forum

• Kheos
Dus FF melden dat je de FAQ nog eens hebt gelezen is kleinerend en respectloos maar melden dat je hem 15 jaar geleden hebt gelezen en dat je je er niet aan houdt is geen probleem?
MarcoC schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:12:
[...]
Tweakers zou vrijwilligers op hun blote knieën moeten bedanken voor hun bijdrage (zelfs al komt dat niet helemaal overeen met een FAQ die ik 15 jaar geleden ooit eens heb gelezen) ipv de moderatiepolitie op ze af te sturen.

• MarcoC
Bor schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Ik snap dat je het als buitenproportioneel ziet echter ben ik het niet met die zienswijze eens. Over welke vele anderen gaat het hier overigens?
Deze 139 mensen:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
Het automatische bericht dat je krijgt (als je te goeder trouw) modereert is gewoon erg denigrerend.

Bij systematisch misbruik kan ik mij iets voorstellen, maar bij een "mis-mening-moderatie" direct de rechten "afpakken" en van de gebruiker eisen dat hij een soort van excuus maakt om zijn rechten terug te krijgen, vind ik absoluut niet getuigen van een goede communicatie.

Overigens ging het bij de bol-reactie om een reactie waar meer dan 128 mensen een +3 hadden gegeven, dus blijkbaar vonden vrij veel mensen het toch een nuttige toevoeging.

Dus les voor Tweakers:
volgende keer gewoon een "vriendelijkere" waarschuwing sturen, zonder de rechten direct af te nemen.
Nu krijg je dat mensen (en in mijn geval, een klant) met zijn hakken in het zand gaat staan, vooral omdat je zelf nog eens een soort van excuses moet gaan aanbieden. Dat is nu voor mij gewoon een principe kwestie, ik weiger excuses te maken voor het te goeder trouw handelen.

Dit hele gedoe is onnodig, een normale waarschuwing zonder direct intrekken van de rechten had jullie in ieder geval een klant kunnen behouden.

[Voor 23% gewijzigd door geenstijl op 01-03-2021 19:30]

• MarcoC
Kheos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:24:
[...]

Dus FF melden dat je de FAQ nog eens hebt gelezen is kleinerend en respectloos maar melden dat je hem 15 jaar geleden hebt gelezen en dat je je er niet aan houdt is geen probleem?

[...]
Ik begrijp niet waarom je je zo aangevallen voelt. Ten eerste, mijn modrechten zijn ontnomen zonder waarschuwing vooraf. Ten tweede, ik ga me niet verontschuldigen voor het feit dat ik de FAQ niet uit mijn hoofd weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 08:29

Mrjraider

De mannelijke zuster

Kheos schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:24:
[...]

[...]
Wellicht verstandig om je er even buiten te houden?
Ik lees mee, reageer bewust niet maar de wijze waarop jij op "reageer" drukt is nergens voor nodig...
Vandaar dat ik nu even reageer... erger mij er geelgroenblauwpaarsrood en alles ertussen aan intussen...

At the end of the line a survivor will be born

• MarcoC
geenstijl schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:26:
Het automatische bericht dat je krijgt (als je te goeder trouw) modereert is gewoon erg denigrerend.

Bij systematisch misbruik kan ik mij iets voorstellen, maar bij een "mis-mening-moderatie" direct de rechten "afpakken" en van de gebruiker eisen dat hij een soort van excuus maakt om zijn rechten terug te krijgen, vind ik absoluut niet getuigen van een goede communicatie.

Overigens ging het bij de bol-reactie om een reactie waar meer dan 128 mensen een +3 hadden gegeven, dus blijkbaar vonden vrij veel mensen het toch een nuttige toevoeging.

Dus les voor Tweakers:
volgende keer gewoon een "vriendelijkere" waarschuwing sturen, zonder de rechten direct af te nemen.
100% eens! Wat is er nou mis met een vriendelijke reminder aan de FAQ ipv direct rechten ontnemen?

De vooringenomenheid waarmee men er vanuit gaat dat je misbruikt pleegt is niet goed. Dat blijkt ook uit dit topic, ik heb hier het verwijt "misbruik" en "verzieken" ontvangen terwijl ik te goeder trouw mijn bijdrage probeer te leveren. Dat is toch niet normaal?

[Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 01-03-2021 19:30]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True