Virussen? Scan ze hier!
Volgens mij maakt martin.M gewoon een irrelevant grapje. Lijkt me gewoon 0 eigenlijk.wildhagen schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:40:
Anoniem: 451893 in 'nieuws: Pc met illegale Windows is nog steeds illegaal na Windows 10-update'
Dit soort complottheorien met een overdaad aan aluminium lijkt me geen +1 waard, ik dacht meer aan een -1.
Virussen? Scan ze hier!
Het kan zomaar waar zijn, en ik dacht er zelf ook al eens aan toen het nieuws uitkwam.
Ik vind juist het "het is maar een alu-hoed"-argument een dooddoener.
Edit: NSA IS een complot. Ik hoop dat je dat inziet.
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 19-03-2015 15:56 ]
Eat the bugs, live in a pod
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Wat een enge reactie, -1 zeker maar misschien een -2
Virussen? Scan ze hier!
Kom hier maar eens met een RT-link aan, of zo, en je zal nog meer mins krijgen. Denk ik zo.
Inderdaad niet onderbouwd, maar wel on-topic. Het gaat over het topic.
En dan -1 voor mod-gezeur, dus 0.
[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 19-03-2015 16:04 ]
Anoniem: 601896
Vicki,Vickiieee schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:01:
Mag deze leugen, flamebait(?) en troll naar de -1?
Overigens staat hier onjuiste informatie in, dus is het dan een -1 of een 0? (Staat nu op 0).
Edit: er lijkt ook iemand te zijn die de discussie tussen 'nul' en mij niet kan waarderen, want onze reacties hebben allemaal 6x een 0: geboost dus.
Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren.
De hele discussie is detail-geleuter van ons beiden, dus verdient anzich geen schoonheidsprijs. Maar ik snap niet waarom je mij persoonlijk aanvalt, om vervolgens hier te klagen over dat ik demonstreer dat hetgene waarvoor je mij persoonlijk wilt wegzetten iets is wat je zelf doet.
Maar als je mij als persoon wegzet als iemand die de feiten niet op een rijtje heeft, mag ik best een enkele handeling of feit dat je opwerkt wegzetten als leugen. Zeker als wat je stelt niet waar is.Duidelijk niet op de hoogte..
[..]
Wel bij de feiten blijven hé)
Mijn opmerking over de leugen, behelst ook simpelweg dat de prijs niet klopt wat je beweerd met je post.
Als je 'feiten' incl hun bronnen vals blijken te zijn, past wat mij betreft ook de conclusie, dat jij zelf last hebt van hetzelfde verwijt dat je mij persoonlijk maakte. Je hebt de feiten niet op een rijtje, of in dit geval mist er wat in je rijtje.
De moeite die je moet doen om een halve printscreen te maken, tegenover direct verwijzen naar de bron, doet wat mij betreft ook de schijn van opzet wekken. Waarom zou je anders je eigen onbetrouwbare informatiebron creëeren in plaats van eerlijk te verwijzen naar de directe bron van informatie?
Maargoed ik begrijp dat de originele reden is waarom je je stoorde aan mijn post, is dat ik uitlichte dat het 4g van jouw telefoon niet op alle netwerken werkt?
Ik zie dat hoe het in die posts staat het multi-intrepetabel is, dat het de schijn kan hebben dat 4g het op geen-een netwerk doet maar wat ik wilde zeggen, en ook zeg in andere posts is dat de 4g functie een gebrek heeft en daardoor het niet op alle netwerken doet.
Mocht dat een misverstand zijn, dan helder ik dat hier graag op.
Hij doet het niet op alle netwerken, maar alleen op frequenties van t-mobile of die andere providers alleen gebruiken in een paar steden.
Deze is (opnieuw) naar de 0 gezakt, terwijl het mij gewoon een relevante reactie lijkt te zijn. Plaatser geeft zijn mening over het spel. Veel -1 mods die het waarschijnlijk niet eens zijn met die mening.
Ik zie niet waarom dit een +2 is.
Iets anders:
nieuws: Microsoft: 'Spartan' wordt standaardbrowser en heet geen Internet Explorer
Ziet iemand hier een reactie die nog niet gemodereerd is? modqueue geeft aan dat er van de 166 reacties nog 1 niet gemod is, maar ik zie hem niet
Edit: nu is hij wel weg
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Anoniem: 372172
nieuws: Microsoft: 'Spartan' wordt standaardbrowser en heet geen Internet Explorer
Ziet iemand hier een reactie die nog niet gemodereerd is? modqueue geeft aan dat er van de 166 reacties nog 1 niet gemod is, maar ik zie hem niet
Ik zie um ook niet.
Geen +2, niks informatief aan
Edit:
Meneer is nu actief de boel aan het editten, om even duidelijk te zijn, dit was de originele post:
Ik vind dit heel eng gedrag.
Dat als je een 'conflict' hebt met Google, dat Google het schijnbaar oplost door te dreigen je via google onvindbaar te maken.
Ik vraag mij af wat er bijvoorbeeld met de vindbaarheid van een politieke partij kan gebeuren, als die een wetsvoorstel doet dat in strijd is met google's belang, bijvoorbeeld om privacy van de mensen meer te beschermen tegen grootschalige verzameling van hun privé gegevens.
[ Voor 54% gewijzigd door _David_ op 20-03-2015 18:25 ]
Over politieke partijen is uiteraard een alu hoedje verhaal.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
het hele draadje gaat over fotoshop en fotoberking, veel reacties staan nog op +1, maar het is te veel offtopic voor mij. ->0
ora et labora
Jaahp in 'nieuws: Microsoft komt met goedkope dual-sim Lumia 430-smartphone'
Geen +2. Hoort in GR en inmiddels is de reactie achterhaald.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dit lijkt me gewoon een +1 en geen 0
Anoniem: 399807 in 'nieuws: Amazon mag bezorgdrones testen in VS'
Deze is overigens gewoon on-topic imo:
Bartmanz in 'nieuws: Xs4all-gebruiker krijgt certificaat Xs4all.nl in handen'
Virussen? Scan ze hier!
tja, +1 voor de moeite/ enige relevantieJolke schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:40:
Fijn dat er naar kwaliteit en niet naar kwantiteit gemod wordt... hele verhalen schrijft Vendar hier:
of -1 omdat het ongewenst lange reacties zijn, je kan 2 kanten op...
ora et labora
Ow, hij doet het blijkbaar vaker, dat was me nog niet opgevallen.wildhagen schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:51:
Volgens mij moet iemand Vendar eens vertellen dat 'less is more'.... hele boekwerken die hij vaak loopt te tikken, meestal hopeloos langdradig en vaak half off-topic.
Ik neig naar 0, omdat het veelal niet on-topic is. Dat niemand zijn teksten leest, roept hij gewoon over zichzelf af met zulke lappen tekst.
Die moest maar eens aan boek beginnen.
Anoniem: 16328
.oisyn in 'nieuws: Xs4all-gebruiker krijgt certificaat Xs4all.nl in handen'
meeste -1 gegeven, hoewel lange posts leuk kunnen zijn, zijn dingen als:Jolke schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:40:
Fijn dat er naar kwaliteit en niet naar kwantiteit gemod wordt... hele verhalen schrijft Vendar hier:
"hersenletsel!"
"Dierenleed!"
etc gewoon onzin.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja, maar niet hier.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:03:
Inspiratie en zin om te schrijven heeft 'ie anders wel. Wow!
Die moest maar eens aan boek beginnen.
Informatie is een paar uur eerder al gepost door anderen met of zonder bron.
Ook geen +2, heeft nog een klein zetje nodig.: DFyNt2U in 'nieuws: Xs4all-gebruiker krijgt certificaat Xs4all.nl in handen'
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 20-03-2015 14:25 ]
Dus omdat er 1 niet-kloppend punt in staat (die ik zelf verderop alweer verbeter) in een verder goede uitgebreide post is het meteen maar max +1?Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:08:
Geen +2 of +3. Informatie is foutief voor wat betreft de e-mail adressen, immers admin@ en administrator@ zijn adressen die zijn opgenomen in de standaard richtlijnen voor het verlenen van certificaten.:
.oisyn in 'nieuws: Xs4all-gebruiker krijgt certificaat Xs4all.nl in handen'
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Deze heeft nog wat zetjes nodig om van de +1 te komen.
Klopt. De lezer krijgt foutieve informatie voorgeschoteld waarmee vervolgens gehint wordt op verkeerd handelen bij Comodo waar dus helemaal geen sprake van is. Met je edit kan ik een +2 weer verdedigen en ik vond het ook een nuttige post totdat bleek dat de informatie niet correct is..oisyn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:42:
[...]
Dus omdat er 1 niet-kloppend punt in staat (die ik zelf verderop alweer verbeter) in een verder goede uitgebreide post is het meteen maar max +1?
25x +3_David_ schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:59:
Deze heeft nog wat zetjes nodig om van de +1 te komen.
18x +2
40x +1
46x 0
23x -1
Duidelijk geval van "wat moeten we hiermee".
Deze ook. -1 past hier goed bij, want omg wat schrijft deze gast een onzin, drogredeneringen, offtopic geblaat, onwaarheden en samenzweringstheorieën.
Alsof er dagelijks tientallen drones met 80Db over komen zoeven, waarvan de helft gericht op jou hersenpan neerstort, en de andere helft HD beelden als een Big Brother van jou leven live uitzend.
Hij is nog net niet bang dat de koeien zuren melk gaan geven
Die +2's en +3's slaan ook nergens opJolke schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:06:
[...]
25x +3
18x +2
40x +1
46x 0
23x -1
[ Voor 68% gewijzigd door _David_ op 20-03-2015 15:11 ]
Oeps, we hebben het blijkbaar over dezelfde, ik bedoelde eigenlijk deze ook nog naar -1 krijgen:Jolke schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:06:
[...]
25x +3
18x +2
40x +1
46x 0
23x -1
Die eerste staat nu nog maar 8 moderaties af van een 0 score.
scsirob in 'nieuws: Nvidia kondigt Quadro M6000-kaart en Quadro VCA 2015-renderserver aan'
To terminate or not to terminate, that's the question...
Helpdeskvragen zijn ongewenst vandaar dat je een 0 krijgt.scsirob schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:12:
Hoe mijn vraag in dit subject off-topic danwel niet relevant is, ontgaat me compleet:
scsirob in 'nieuws: Nvidia kondigt Quadro M6000-kaart en Quadro VCA 2015-renderserver aan'
Maar dat is niet de kern van de post. Ik vind het dan ook absurd om de hele post af te rekenen op een enkel foutje. En dat zeg ik niet omdat het nou toevallig mijn eigen post is.Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:06:
[...]
Klopt. De lezer krijgt foutieve informatie voorgeschoteld waarmee vervolgens gehint wordt op verkeerd handelen bij Comodo waar dus helemaal geen sprake van is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar input van andere regulars hier.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En ook al had je dat niet gecorrigeerd, het is niet zo dat de hele reactie dan fout is.
[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 20-03-2015 15:22 ]
Een alternatieve toepassing voor zo'n machine proberen in de discussie te betrekken is geen helpdesk vraag. Maar laat maar..Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:15:
[...]
Helpdeskvragen zijn ongewenst vandaar dat je een 0 krijgt.
To terminate or not to terminate, that's the question...
Als je zo'n toepassing nou eens ging uitleggen had ik er graag een +2 opgezet, maar zoals het er nu staat is het wel degelijk een (hulp)vraagscsirob schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:23:
[...]
Een alternatieve toepassing voor zo'n machine proberen in de discussie te betrekken is geen helpdesk vraag. Maar laat maar..
In deze vorm is het een -1, max.
Virussen? Scan ze hier!
(@_david_)
Half uur na post ge-edit.
Ben nu wel benieuwd.
Maar nog, geen troll.
Dan had het maar anders gedefinieerd moeten worden.
[ Voor 69% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 16:00 ]
Uit de ModFAQHMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:58:
Maar nog, geen troll.
Dan had het maar anders gedefinieerd moeten worden.
-1 is niet alleen voor troll.Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.
Ik vind het lastig, ben van mening dat voor foute informatie niet direct aftrek hoeft te krijgen..oisyn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:15:
[...]
Maar dat is niet de kern van de post. Ik vind het dan ook absurd om de hele post af te rekenen op een enkel foutje. En dat zeg ik niet omdat het nou toevallig mijn eigen post is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar input van andere regulars hier.
Bij argumentatie heb je immers ook voor en tegenargumenten
Echter, ik vond je post niet echt goed onderbouwd met evt linkjes voor fe rating informatief. En daarom een nette +1
(als ik 1.5 kon geven had ik het gedaan)
[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 20-03-2015 16:13 ]
ora et labora
Dus jij geeft alleen een +2 als er bronvermelding in staat?mrc4nl schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:10:
Echter, ik vond je post niet echt goed onderbouwd met evt linkjes voor fe rating informatief. En daarom een nette +1
Niet altijd, misschien ben ik wat strikter in +2 uitdelen dan de andere mods..oisyn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Dus jij geeft alleen een +2 als er bronvermelding in staat?
Meningen kunnen verschillen, en de meeste stemmen gelden. Moet kunnen toch?
ora et labora
Als dat de correcte score is, dan moet er iets bij in de toelichting van de scores die je wilt geven als je er overheen zweeft._David_ schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:09:
Dus? dat heeft niks te maken met wat de correcte score is.
(Sorry voor late reactie. Power outage hier)
Zie het kopje feitelijke onjuistheden: reviews: Tweakers moderatie faq.oisyn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:34:
Ik wil ook niet beweren dat iedereen dezelfde mening moet hebben, ik wilde alleen wat meer duidelijkheid over je standpunt
---Het is denkbaar dat een reactie, naast een feitelijke onjuistheid, wel redenaties of andere inhoud bevat die nuttig is voor de bezoekers. In dat geval kan toch een hogere score dan 0 rechtvaardig zijn.
Van mij mag er inderdaad ook wel naar de ModFAQ uitleg van scores gelinkt worden in de toelichting, maar dat is een discussie voor een ander topic.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:48:
[...]
Als dat de correcte score is, dan moet er iets bij in de toelichting van de scores die je wilt geven als je er overheen zweeft.
(Sorry voor late reactie. Power outage hier)
Een goede richtlijn is imho gewoon kijken naar hoe de post is als je 'm leest zonder die specifieke niet kloppende zaken. Haalt het de kern van de post onderuit, dan wordt het een 0. De vraag die je moet stellen is dus: wat had je de post gegeven als die laatste regel (voor de edit) er niet stond.
[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 20-03-2015 17:33 ]
De lezer wordt voorgespiegeld dat XS4ALL dom is geweest en Comodo een fout heeft gemaakt door een niet standaard e-mailadres te accepteren. Dat laatste is niet het geval. De helft van hetgeen jij stelt is niet juist, minimaal is het daarmee zeker niet. YouTube: Dit is mijn uitspraak....oisyn schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:32:
Toch geef je nu imho een omgekeerde voorstelling van feiten. Er staat een goed onderbouwde post, waarin 1 minimaal punt dat niet eens de kern van de post is niet klopt.
Een goede richtlijn is imho gewoon kijken naar hoe de post is als je 'm leest zonder die specifieke niet kloppende zaken. Haalt het de kern van de post onderuit, dan wordt het een 0. De vraag die je moet stellen is dus: wat had je de post gegeven als die laatste regel (voor de edit) er niet stond.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 20-03-2015 18:18 ]
Meningmoderaties, geen +2.
Die staat nu weer op +1.
w3news in 'nieuws: 'Facebook wil Messenger-platform openstellen voor derde partijen''

Anoniem: 601896 in 'nieuws: Schade door bankmalware daalt met 90 procent'
Geen +3.
Ik ken geen land zonder pinsysteem.We hebben door ons pin systeem sowieso een goedkoper en veiliger betalingssysteem dan andere landen.
Wat zeg je? Oh, we begrijpen elkaar, dus grammatica-/spelfouten mogen niet meewegen.Maar ook de cijfers op fraude via Phissing, Skimming, Diestal van passen, en malware doen de banken het dus goed:
Als ik met conspiracy kom word ik afgebrand, hier is een fanbase basis voor +3.Bij Rabobank/SNS/ ABN AMRO is het daarnaast zo dat criminelen de limiet kunnen verhogen via de pas+pin op het internet bankieren, (bij abn met 1 werkdag vertraging) dus het is wijs als je je pas kwijt bent om die altijd te laten blokkeren.
Nul07 is altijd on-topic. Maar zelden +3. Hier ook niet.
2e, ik zie daar helemaal niks fout in.
3e het klopt wat hij zegt dus whats your point ?
leuk hoor maar de reactie al al ouder dan 48 uur, dus alleen promods kunnen er wat meeHMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:21:
Mag ik deze nog eens aanhalen?
Geen +3.
[...]
Ik ken geen land zonder pinsysteem.
[...]
Wat zeg je? Oh, we begrijpen elkaar, dus grammatica-/spelfouten mogen niet meewegen.
[...]
Als ik met conspiracy kom word ik afgebrand, hier is een fanbase basis voor +3.
ora et labora
Nop, alleen powermods. En dat zouden ze moeten doen ook.mrc4nl schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:33:
[...]
leuk hoor maar de reactie al al ouder dan 48 uur, dus alleen promods kunnen er wat mee
Nul07 is altijd on, maar ik zie het steeds meer als cannon fodder.
Zeker sinds zijn copy-paste reacties.
Mag gewoon nog aangehaald worden, naar mijn mening.
Nee powermods en promods kunnen het, get your facts straight.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:39:
[...]
Nop, alleen powermods. En dat zouden ze moeten doen ook.
Nul07 is altijd on, maar ik zie het steeds meer als cannon fodder.
Zeker sinds zijn copy-paste reacties.
Mag gewoon nog aangehaald worden, naar mijn mening.
Daarnaast is het altijd goed dat je er gekeken wordt naar mismods, maar je persoonlijke vendetta tegen nul07 begint wel een beetje de spuigaten uit te lopen.
Als laatste, zijn bericht is geen +3 waard maar met de informatie die er staat en hoe het geschreven is het prima voor +2.
Bovendien ben ik niet de enige die hem in de spotlights zet. Er zijn zelfs pro's die hem opgevallen zijn.
En over dat pro's dat ook kunnen; dat wist ik niet. Dat kan je ook normal zeggen, zoals "Promods kunnen dat wel degelijk."
Dat kan je niet menen. Noem er één dan graag? En als je er één vindt is de reactie dus een +3?Ik vind wel een plus 3, want er zijn nog steeds landen waar gewoon niet overal gepinned kan worden (al worden het snel minder).
[ Voor 26% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 20:12 ]
Je maakt 2 inhoudelijke punten, en eentje over de vorm.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:21:
Mag ik deze nog eens aanhalen?
Geen +3.
Ik ken geen land zonder pinsysteem.
Als ik met conspiracy kom word ik afgebrand, hier is een fanbase basis voor +3.
Dat van die brakke zin klopt. die is brak.
Over je inhoudelijk punten, ik snap dat je die aanhaalt,
Maar Nederland was tot 2012 wel het enige land met het ons eigen Hollandse PINsysteem. Al hadden landen als Frankrijk vergelijkbare debitcard systemen, waren die onveiliger doordat je zonder pincode kon betalen maar met ook bijvoorbeeld met een handtekening op de bon. Het pin systeem was per transactie goedkoper dan het standaard tarief voor banken bij meastro/vpay. In ruil voor het opgeven van het eigen PIN systeem schijnt dat onze banken voor langere tijd korting hebben gekregen op de transactiekosten.
2e punt,
is geen conspiracy theorie.Bij Rabobank/SNS/ ABN AMRO is het daarnaast zo dat criminelen de limiet kunnen verhogen via de pas+pin op het internet bankieren, (bij abn met 1 werkdag vertraging) dus het is wijs als je je pas kwijt bent om die altijd te laten blokkeren.
Maar een bekende manier van fraude.
http://kassa.vara.nl/tv/a...-per-bank-pinnen/speel/1/
Wat mij opvalt, is dat terwijl ik normaal toch redelijk ontopic post, opmerkelijk veel posts van mij vandaag verwelkomt werden met een boostmoderatie naar 0.Je kan het bijvoorbeeld niet eens zijn met de volgende post:
Anoniem: 601896 in 'nieuws: HTC vervangt ceo Peter Chou'
Maar offtopic vind ik hem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 20-03-2015 20:27 ]
Voor sommigen onder ons is dat meteen +3, lijkt het. Waarom?
Ik mod je zelden lager dan +1, nul07, en zoals eerder opgemerkt, juist vaak +1 , alhoewel ik je posts soms als een muggebeet zie. Weer dat jeukerige gevoel.
Fraude is trouwens natuurlijk een conspiracy.
Van mij geen boosts, want die heb ik alleen op jouw copy-pastes van een week of wat geleden gebruikt.
Maar IMO is deze post die ik aanhaalde max +1.
Die heb je wel. Steek je tijd liever in het schrijven van goede reacties net als nul07.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:53:
LOL. Ik heb geen vendetta tegen Nul07.
Dankjewel voor het opnemen, maar laten wie iedereen in zijn waarde laten.Anoniem: 16328 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:30:
[...]
Die heb je wel. Steek je tijd liever in het schrijven van goede reacties net als nul07.
HMC heeft net als de meeste modders hier een prima positieve reactiescore.
En ik denk niet dat HMC iets tegen mij heeft,
Maar wel dat dit wel het platform is om alle +3 moderaties goed te bekijken.
Kan 'em niet zo snel vinden.
nul, idd heb ik niets tegen je. Maar je bent bij mij wel meer in de spotlight gekomen met de how-to-spotlights van een paar weekies geleden.
En je bent de inspiratie voor het woord van het jaar.
Ik kan alleen maar blij zijn.
Verder zijn mijn reacties minder geinformeerd dan de jouwe, dus daar kan ik nog wat van leren.
Nog steeds staat; die ik aanhaalde is geen +3 maar een +1, max +2
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Het leuke is dat in bovengenoemd +3 bespreektopic in de laatste drie posts wordt geadviseerd om die reactie van nul07 juist op +3 te zetten.HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 20:39:
Nog steeds staat; die ik aanhaalde is geen +3 maar een +1, max +2
461943
Ik weet dat deze reactie goed staat, maar ik vraag me af wie dat in vredesnaam op -1 gemod heeft? Zo iemand wil graag dat zijn modrechten uit gaan, blijkbaar.
461943
Het is een soort van automatisme om die niet te lezen
[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 20-03-2015 21:22 ]
461943 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:13:
461943 in 'nieuws: BlackBerry brengt 'extra beveiligde' chatfunctie uit voor iOS en Android'
Ik weet dat deze reactie goed staat, maar ik vraag me af wie dat in vredesnaam op -1 gemod heeft? Zo iemand wil graag dat zijn modrechten uit gaan, blijkbaar.

zonder gekheid. als er systeemmatisch foute moderaties worden uitgedeeld zal er iemand vast naar kijken.
en wie weet is diegene zijn modrechten kwijt. maar een enkele foute -1 is niet direct reden tot "vervolging"
ora et labora
Allereerst it wasn't me.461943 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:13:
461943 in 'nieuws: BlackBerry brengt 'extra beveiligde' chatfunctie uit voor iOS en Android'
In de reactie van nu staat een 3 jaar oud bis-verhaal, in een nieuwsbericht basicly over bes techniek zonder centrale sleutel.
Een van de langst bestaande dm-apps voor de mobiel chatapp-nummer-duizend,noemen is natuurlijk ook niet helemaal juist. Daarover kun je nog twisten.maar ik denk niet dat er behoefte is aan chatapp nummer duizend.
Ik twijfelde om je +0 geven, maar doordat je wel fundament legt met de post over voor een inhoudelijke discussie over de veiligheid van bbm protect heb ik het hier ontopic gegeven. 0 anzich, of +1 voor de post met discussie daarna lijken mij beiden prima te rechtvaardigen. Opzich heeft je post ook genoeg van die scores om gewoon op een van die twee standen, en dus op dezelfde plek te blijven staan.
Dus maak je geen zorgen, en omdat het ook geen 6-voudige stem is, lijkt me het niet iemand van hier.
Maar maak je geen zorgen, het modderatiesysteem is gelukkig zo ingericht dat een mismoderatie niets uitmaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 20-03-2015 21:43 ]
461943
Lolmrc4nl schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:36:
[...]
[afbeelding]
zonder gekheid. als er systeemmatisch foute moderaties worden uitgedeeld zal er iemand vast naar kijken.
en wie weet is diegene zijn modrechten kwijt. maar een enkele foute -1 is niet direct reden tot "vervolging"
Het is misschien wel een van de eerste, maar al lang niet meer een van de grootste. Zeker de nieuwe generatie die nu erg vroeg in aanraking komt met smartphones heeft geen idee wat BBM is. Whatsapp is nu dé app. Je stuurt iemand geen berichten meer, je "wappt" ze. In die zin bedoelde ik dat.Anoniem: 601896 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:39:
[...]
Allereerst it wasn't me.
In de reactie van nu staat een 3 jaar oud bis-verhaal, in een nieuwsbericht basicly over bes techniek zonder centrale sleutel.
[...]
Een van de langst bestaande dm-apps voor de mobiel chatapp-nummer-duizend,noemen is natuurlijk ook niet helemaal juist. Daarover kun je nog twisten.
Een 0 en +1 kunnen inderdaad allebei, maar wie ik hier nu weer mee op zijn tenen getrapt heb? Hét raadsel van deze avond.Ik twijfelde om je +0 geven, maar doordat je wel fundament legt met de post over voor een inhoudelijke discussie over de veiligheid van bbm protect heb ik het hier ontopic gegeven. 0 anzich, of +1 voor de post met discussie daarna lijken mij beiden prima te rechtvaardigen. Opzich heeft je post ook genoeg van die scores om gewoon op een van die twee standen, en dus op dezelfde plek te blijven staan.
Dus maak je geen zorgen, en omdat het ook geen 6-voudige stem is, lijkt me het niet iemand van hier.
Maar maak je geen zorgen, het modderatiesysteem is gelukkig zo ingericht dat een mismoderatie niets uitmaakt.
Goed meuning, it was moe!HMC schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:20:
"It is I...Le Clerc." Sjonge jonge. En nee, ik was het niet.
Ik zou zeggen, dat is nou eenmaal het modsysteem, dat kan je niet zien. Het kan natuurlijk ook gewoon een misklik geweest zijn: iemand wilde 0 drukken, maar klikte op -1.461943 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 22:06:
[...]
LolIk was vooral benieuwd wie het modsysteem zo niet begrepen heeft dat hij daar een -1 voor gaf.
[...]
Een 0 en +1 kunnen inderdaad allebei, maar wie ik hier nu weer mee op zijn tenen getrapt heb? Hét raadsel van deze avond.
Move on dus lijkt me.
Geen +2, er is niks informatief aan hoe iemand andere diensten gebruikt.
calvinturbo in 'nieuws: Google begint met gepersonaliseerde advertenties voor televisie - update'
En dit lijkt me gewoon een +1.
Edit:
Anoniem: 399807 in 'nieuws: Google begint met gepersonaliseerde advertenties voor televisie - update'
En weer een compleet off topic post van Vendar, 0 van mij.
[ Voor 62% gewijzigd door _David_ op 21-03-2015 12:56 ]
461943
Nog maar even vervelend zijn hier: dit is nog steeds meer een +1 dan een 0.
De 0 is inderdaad de juiste score, maar om -1 was ik ook niet rouwig geweest, wat een threadvervuiling met zo'n lang verhaal_David_ schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:15:
Edit:
Anoniem: 399807 in 'nieuws: Google begint met gepersonaliseerde advertenties voor televisie - update'
En weer een compleet off topic post van Vendar, 0 van mij.

Het gaat om de volgende twee reacties beide van dezelfde tweaker:
Reactie een:
Armin in 'nieuws: BlackBerry brengt 'extra beveiligde' chatfunctie uit voor iOS en Android'
Reactie twee:
Armin in 'nieuws: BlackBerry brengt 'extra beveiligde' chatfunctie uit voor iOS en Android'
In de eerste reactie schrijft de tweaker ten onrechte dat dat de Indiase overheid dacht dat BBM-verkeer niet te hacken zou zijn hij verwijst hierbij naar een eerdere reactie van zijn hand waarin hij opnieuw ten onrechte stelt dat BlackBerry de Indiase overheid zou hebben aangegeven dat de BBM-encryptiesleutel bij (mobiele) providers op te vragen is.
En dat is simpelweg een verzinsel (mobiele) providers hebben niets te maken met encryptie van het bericht of de TLS-verbinding waarover het BBM-berichtt verzonden wordt. De TLS-verbinding loopt van de BBM-cliënts naar BlackBerry's wereldwijde netwerk van servers, de BBM-berichten worden op de BlackBerrry 10 telefoons versleuteld en alleen BlackBerry beschikt over de encryptiesleutel, niet de provider.
De providers zijn simpelweg een carrier waarover de TLS verbinding en de BBM-berichten worden verzonden maar zij zetten de TLS-verbinding niet op zijn slecht een carrier waarover het versleutelde TLS-verkeer verstuurd wordt.
Ik heb een en ander ook uitvoerig uiteengezet in een reactie met daarin meerdere bronnen / links en link naar een document waarin nota bene met afbeeldingen geillustreerd wordt hoe de beveiliging van de berichten en de verbinding waarover de berichten verzonden worden werkt en waaruit blijkt dat de providers niets met de beveiliging of encyptiesleutel te maken hebben.
Ook heb ik geschreven dat het niet zo is dat BlackBerry de India'se overheid zou hebben verteld dat de encryptiesleutel bij de providers op te halen is, dat verzint hij gewoon.
BlackBerry heeft nadat gedreigd werd met een totaalverbod op BlackBerry in India en de VAE aparte servers gebouwd zodat het BBM verkeer in die landen gemonitord kon worden, ik heb hierbij in mijn reactie ook twee bronnen genoemd.
Bovendien haalt hij ten onrechte een bron aan deze bron stamt uit 2012 deze bron heeft betrekking op e-mail die d.m.v. BlackBerrry Internet Service verzonden werd. E-mail over BIS werd inderdaad alleen gecomprimeerd, niet versleuteld maar dat geldt niet voor BBM-berichten.
Sterker nog BIS wordt helemaal niet meer gebruikt voor BlackBerry 10-smartphones of BBM op iOS, Android of Windows Phone!
Dus de door hem aangehaalde bron heeft helemaal niets met BBM te maken.
Hij krijgt voor al deze feitelijke onjuistheden een +2.... Ik snap werkelijk niet waarom en zou graag hebben dat hier naar gekeken wordt c.q. de score gecorrigeerd wordt.
Wat betreft zijn tweede reactie:
Zijn tweede reactie is een reactie op mijn comment hierin schrijft hij opnieuw ten onrechte dat de provider zou beschikken over de encryptiesleutel en dat het de provider zou zijn die de TLS-verbinding opzet daarnaast schrijft hij nog eens dat de TLS-verbinding de enige encryptielaag is die je bij BBM-verkeer hebt.
De eerste bewering heb ik in mijn eerste reactie op zijn comment al weerlegd net als de bewering dat de TLS-verbinding de enige encryptielaag zou zijn bij BBM dat klopt simpelweg niet!
Ondank dat zijn commentaar feitelijk onjuist is en ik dit al heb aangetoond met de nodige bronnen dat zijn verhaal niet klopt krijgt hij opnieuw een +2.
Ik wil graag dat ook zijn tweede commentaar juist beoordeeld wordt en een juiste score krijgt.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Kandidaat voor -2.
Virussen? Scan ze hier!
Geen idee waarom dit 17x +3 krijgt..
Dat zou een normale +1 moeten zijn in mijn ogen.
Is weer iemand lekker bezig zo..
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7578352/
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7578494/
http://tweakers.net/reacties/bekijk/7578497/
enige wat er eigenlijk uitkomt tot nu toe;
Google is de duivel, wat ze ook doen.
ik zie niet waarom dit -1 zou zijn, krijgt van mij een 0
ora et labora
P. vd Loo in 'nieuws: HTC verhelpt hitteprobleem One M9 met update'
Ongefundeerd, voegt niets toe en in zijn eerste reactie lijkt hij haast een beetje te bashen op HTC:
Van mij allemaal een 0 gekregen.Zo moeilijk was deze oplossing dan ook niet om toe te passen.
Ik zie dan ook weinig krediet voor HTC in deze.
Het niet oplossen was een massfailure geweest voor een toestel met deze prijs.
Ik voorspel een zeer slecht jaar voor HTC. Maar dat lijkt me niet zo moeilijk te voorspellen nu de slechte reviews ons overspoelen.
Inderdaad een 0. Die reactie van hem daarvoor naar mijn mening ook. Wordt direct weerlegt in de reactie erna. 1,5MB, waar hebben we het overmrc4nl schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:11:
Probook8979 in 'nieuws: Apple beëindigt Bootcamp-support voor Windows 7 bij laatste MacBooks'
ik zie niet waarom dit -1 zou zijn, krijgt van mij een 0

Nou nee, Clasic shell neemt veel werkgeheugen op de achtergrond.
[ Voor 22% gewijzigd door Vickiieee op 23-03-2015 10:17 ]
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]