Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 177.817 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601896

Vickiieee schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:14:
Wat mij betreft kunnen alle reacties van 'P. vd Loo' naar de 0.

P. vd Loo in 'nieuws: HTC verhelpt hitteprobleem One M9 met update'
Ongefundeerd, voegt niets toe en in zijn eerste reactie lijkt hij haast een beetje te bashen op HTC:

[...]
Volgens mij zijn alle drie de reacties ontopic,
Allemaal een beetje zwaar aangezet.
Maar geen reden om van in lichtelaaie te gaan staan.

Kritische comments zijn er op elk merk, en zolang ze inhoudelijk zijn en niet onjuist, is dat geen reden om ze weg te modereren.

Bashen of 'flamen' zie ik er niet in. Als je het niet met de sobere analyse eens bent, is het beter om een inhoudelijke reactie te schrijven, om daarin z'n aannames te weerleggen, dan het omlaag te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 10:52

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb ze ook alle drie een +1 gegeven, kijkt mij prima ontopic :)

LEDfan in 'nieuws: Apple beëindigt Bootcamp-support voor Windows 7 bij laatste MacBooks'
Dit hoort in GR, nu is het artikel inmiddels aangepast en is de +2 niks meer waard.

Anoniem: 601896 in 'nieuws: Apple beëindigt Bootcamp-support voor Windows 7 bij laatste MacBooks'
Geen -1, eerder een 0

[ Voor 96% gewijzigd door _David_ op 23-03-2015 11:25 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 07:44
Ik zet opmerkingen over spelfouten, moderaties, geachte redactie of andere fouten in posts/artikelen altijd op -1. (Tenzij er inhoudelijke argumenten bij staan, zo vind ik de post van LEDfan erboven wel ontopic omdat hij op een inhoudelijke discussie ingaat).

Of doe ik het nu fout en horen deze opmerkingen wel op 0 of +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Reacties die in GR horen mogen op 0, net zoals reacties die daar naar verwijzen :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-05 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

straat18 in 'nieuws: Kwetsbaarheden in bios maken vrijwel elke computer vatbaar voor malware'
Gewoon een 0 imo. Gezien de post van Xellence die er op volgt blijkt dat hij onjuiste informatie geeft: irrelevant dus.

Anoniem: 601896 in 'nieuws: Apple beëindigt Bootcamp-support voor Windows 7 bij laatste MacBooks'
Wat betreft de eerste zin van bovenstaande reactie van nul07: hij trapt wel een gigantische open deur in zeg :+

[ Voor 20% gewijzigd door Vickiieee op 23-03-2015 15:07 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Deze gebruiker manifesteert zich constant negatief als het gaat om gebruikers die niet positief zijn over HTC: aval0ne in 'nieuws: HTC verhelpt hitteprobleem One M9 met update'

Gezeur zonder inhoud: Don Corleone in 'nieuws: HTC verhelpt hitteprobleem One M9 met update' Geen +1 waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 23-03-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Edit; dat is een copy van de reactie van een ander (de top1 post op dit moment).

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-03-2015 16:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Excuus, dat had ik dus niet in de gaten. Heb hem aangepast naar -1.

Misschien de user ook ff aanspreken dat plagiaat plegen niet wenselijk is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er geen expert in,
Maar het heeft er de schijn van dat al zijn reacties copie paste zijn.
http://tweakers.net/searc...[searchString]=gijsbert66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202103

Laten we er verder geen aandacht aan besteden. Ik had het gemeld in het spamtopic (Anoniem: 202103 in "Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*") en is opgepakt door wat moddereters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee hoe een reactie op een 0 bericht +1 kan zijn en zo gek is mijn bericht in het complete draadje hier ook niet: CH4OS in 'nieuws: April-update brengt nieuwe achievement-notificaties naar Xbox One' Geen idee ook, waarom er mensen van mening zijn dat het -1 moet zijn, schijnbaar zijn retorische vragen ongewenst?

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CAPSLOCK2000 in 'downloads: OpenSSH 6.8'

Kan iemand uitleggen wat hier aan de hand is? De post staat op 6 x -1 dus blijkbaar doe ik iets verkeerd maar ik zie niet wat. Ik ben volledig ontopic, technisch en beknopt en het gaat niet eens over een gevoelig onderwerp.

Misklik van de modjes, papegaaimodden of heb ik naast de pot gepiest?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:31:
CAPSLOCK2000 in 'downloads: OpenSSH 6.8'

Kan iemand uitleggen wat hier aan de hand is? De post staat op 6 x -1 dus blijkbaar doe ik iets verkeerd maar ik zie niet wat. Ik ben volledig ontopic, technisch en beknopt en het gaat niet eens over een gevoelig onderwerp.

Misklik van de modjes, papegaaimodden of heb ik naast de pot gepiest?
Dat was een misclick van mij, heb de 6x 0 naar +1 veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

np, tnx voor de fix :)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
edje-bel in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'
Deze lijkt mij gewoon +1, denk dat er een aantal tussen zitten die negatief modden op alles en iedereen die met een legaal alternatief komt voor rippen. (Los dat ik ook vind dat rippen legaal zou moeten zijn voor je eigen data, is om deze rede + of - modden gewoon mening modden).

P. vd Loo in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan' zou ik ook op +1 zetten, hoewel ik lichtjes twijfel bij deze 'alles is zo duur' posts zet ik ook op 0, maar deze is meer in de trend van 'alles is zo goedkoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zaken als "Stasi praktijken" en een lang offtopic verhaal met moderatieklachten (wat niet gewenst is op de FP) en ik kan een -1 ook begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br in 'nieuws: KPN stopt met jongerenprovider Hi'

Informatief zeker,
Spotlight waardig.. moa..het is wat knip en plakwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 601896 op 24-03-2015 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag houd ik mijn moderatie van berichten met een verwijzing naar '1 april' tegen het licht. Zonder onderbouwing t.a.v. de ongeloofwaardigheid van een artikel belandt een dergelijke reactie bij mij op 0. Iedere volgende reactie (naäper) die hetzelfde roept (en niet binnen 5 minuten van de eerste) krijgt van mij -1. Is dat passend of onredelijk streng?

Zie bijv. div. reacties in het bericht over Nerdalize, waar ik aannemelijk maak dat het geen grap is, tenzij (een) andere partij(en) betrokken (is/) zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 638205

IN dit topic merk ik dat er tweakers zijn die het niet eens zijn met een reactie en 'm daarom op 0 zetten.
nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan

Maar dat is niet de bedoeling want de reacties die op 0 staan zijn bijna allemaal on topic en moeten dus +1 krijgen.

Zeker ook omdat er een poll in het topic staat dus mensen reageren op die poll...

Dit gaat gewoon over rippen dus moet op +1: jezzer in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

Iemand die reageert op de poll dus +1: RoffaboyS in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

On topic, en best een valide punt ook +1: BillyTheClit in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

Niet off topic: rayhvh in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

On topic: Anoniem: 301518 in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

Als je je mening niet kan thuislaten, modereer dan gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:12
Jezzer is een 0.. gewoon een bijna troll.

Roffaboy is een +1

Billy +1, vooral vanwege de vijgen opmerking :+ (nee, omdat het on topic is uiteraard)

Ray, +1

Rix, een 0.. een rechter die z'n werk uitvoert aanvallen. Er is gewoon niks on topics aan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 15:29
Anoniem: 638205 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:49:
IN dit topic merk ik dat er tweakers zijn die het niet eens zijn met een reactie en 'm daarom op 0 zetten.

Maar dat is niet de bedoeling want de reacties die op 0 staan zijn bijna allemaal on topic en moeten dus +1 krijgen.

Zeker ook omdat er een poll in het topic staat dus mensen reageren op die poll...

Dit gaat gewoon over rippen dus moet op +1: jezzer in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

Iemand die reageert op de poll dus +1: RoffaboyS in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

On topic, en best een valide punt ook +1: BillyTheClit in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

Niet off topic: rayhvh in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

On topic: Anoniem: 301518 in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'

Jezzer: -1, duidelijke troll

RoffaboyS: reageert op de poll, maar is niet inhoudelijk, dus 0.

BillyTheClit: +1

rayhvh en Rixilabur: ik lees er een troll in, maar echt duidelijk vind ik het niet. 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik vind de meeste op 0 prima staan aangezien het gros simpelweg loze kreet is/onderbouwing mist om op de +1 te staan bij zo'n onderwerp.
Anoniem: 480243 in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'
Mag op -1 van mij.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Loze kreet, 0.
Reactie zonder relevante bijdrage, 0.
Inderdaad een +1.
Reactie zonder relevante bijdrage, 0

(en al helemaal geen +2)
Reactie zonder relevante bijdrage, 0.
Ik zou dit advies ook zelf opvolgen als ik jou was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

botoo

💀 too old to die young

Scherp opgemerkt, hoe kan jij dat zien? Volgens mij kan zelfs crew niet zomaar zien of iemand het ergens al dan niet mee eens is en zodanig modereert ;)
Ik zie er de troll niet in. Een beetje populair geschreven maar wmb een prima vergelijking. Kan wmb gewoon op +1
Beetje nutteloze opmerking, 0 is prima.
Best een nutteloze en kinderachtige opmerking, 0 van mij.
Rixilabur beticht de rechter van het aannemen van steekpenningen en dat is zonder onderbouwing niet meer dan een -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

LoeWn in 'nieuws: Xiaomi presenteert Mi TV 2 met Android 4.4'
Weer een reactie die in GR hoorde, 51x +3 heeft gekregen, ondertussen is het artikel aangepast en nu is de reactie niks meer waard.

dirkjesdirk in 'nieuws: Logitech introduceert nieuwe MX-muis met aanpasbaar scrollwiel'
Een pure copy paste is geen +3, hoogstens een +2.

[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 24-03-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 638205

Migrator schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:02:
Ik vind de meeste op 0 prima staan aangezien het gros simpelweg loze kreet is/onderbouwing mist om op de +1 te staan bij zo'n onderwerp.
Anoniem: 480243 in 'nieuws: Amerikaanse rechter pakt dvd-rip-software hard aan'
Mag op -1 van mij.
Zoals ik het lees mag je best korte reacties plaatsen zolang ze on topic zijn. En als het over de poll gaat, hoort dat op +1 te staan aangezien dat ontopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:45

botoo

💀 too old to die young

Wat is er ontopic in
Yarrrr harrrrrr
:?
Mis ik iets?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een meme: 'Do what you want, 'cause a pirate is free', waarvoor een 0 wel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Nee, dat is gewoon troep, -1 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Pikoe in 'nieuws: Logitech introduceert nieuwe MX-muis met aanpasbaar scrollwiel'

Misschien grappig in de HK, maar niet op de FP, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:45:
Wat is er ontopic in
[...]
:?
Mis ik iets?
Nee je mist niets, dat is gewoon -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Doet de poster ook niet geheimzinnig over,hij brengt gewoon aanvullende informatie en maakt er een aardig verhaal van. Kan wat mij betreft best op +3

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 24-03-2015 21:56 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Klopt, 0 van mij

ehtweak in 'nieuws: Onderzoekers bedenken manier om data te stelen door middel van warmte'
Dit is ook geen +2, die 1 april opmerkingen beginnen ondertussen ook wel oud te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
_David_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:41:
Klopt, 0 van mij

ehtweak in 'nieuws: Onderzoekers bedenken manier om data te stelen door middel van warmte'
Dit is ook geen +2, die 1 april opmerkingen beginnen ondertussen ook wel oud te worden.
Die 1 april opmerking heeft een behoorlijke baard inderdaad en wordt te pas en te onpas gebruikt. Dat zie je elk jaar weer terugkomen vanaf ongeveer februari / maart. De reactie is inderdaad geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of het een 1 april grap is...? Over een weekje weten we het! ;)
Maar het is zeker geen loze opmerking, want het verhaal zuigt wel aan alle kanten...

't Is trouwens wel enigzins onderbouwd met een citaat uit het oorspronkelijke artikel.

BTW: het is trouwens wel opmerkelijk hoe vrijwel alle enigszins prikkelende c.q. niet politiek correcte opmerkingen meteen de grond ingeboord worden/gedownmod. (en nee dan heb ik het niet over onwaarheden of schelden). Wel jammer dat de kritische massa aardig aan het afnemen is.

[ Voor 99% gewijzigd door ehtweak op 25-03-2015 09:02 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ehtweak schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:57:
BTW: het is trouwens wel opmerkelijk hoe vrijwel alle enigszins prikkelende c.q. niet politiek correcte opmerkingen meteen de grond ingeboord worden/gedownmod. (en nee dan heb ik het niet over onwaarheden of schelden). Wel jammer dat de kritische massa aardig aan het afnemen is.
Als je dit soort uitspraken doet is het handig om daar ook voorbeelden bij te noemen zodat mensen naar de betreffende moderaties kunnen kijken. Met een losse constatering als dit kunnen we weinig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heel simpel imho; mijn eerdere opmerkingen werden eerst + gewaardeerd door goegemeente en vervolgens door de aanwezigen alhier afgedaan als minderwaardig en gedownmod.
En dat is zo jammer, dat de (ahum) kritische lezer niet verder kijkt dan de klikbutton in het waarderingsvenstertje...

ehtweak in 'nieuws: Gebruikers van illegale versie Windows krijgen gratis update naar legale Windows'
ehtweak in 'nieuws: Gebruikers van illegale versie Windows krijgen gratis update naar legale Windows'
(terwijl bijvoorbeeld een volledige non-relevante opmerking over een 'inkoopsprijs' wel gevrijwaard blijft van downmodden ?)

Van alle "ikke ook" en "me like too" buttons vervlakt de kritische houding die ik bij tweakers vroeger wel bemerkte. Maar anno nu steeds meer vervlakt is tot een commercieel getinte adverteerders-pleasende politiek correcte tech-site (gechargeerd). En da's gewoon spijtig om te constateren. Er is al zoveel middelmatigheid... :S

Wat is er mis mee om de boel scherp te houden en af en toe een plaagstootje uit te delen? Daar moet toch ook ruimte voor zijn?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ontopic op een reactie van een ander is imho geen 0 maar +1.

Bor in 'nieuws: Webwinkels eisen dat banken storingsgevoeligheid iDeal fors verminderen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-05 14:12
Is gewoon +1 inderdaad,

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het lijkt wel alsof een van mijn reacties in nieuws: Kwetsbaarheden in bios maken vrijwel elke computer vatbaar voor malware een -2 heeft gekregen. Ik kan dat zelf niet teruglezen, kan iemand mij vertellen of dat klopt, en wat ik in die reactie geschreven heb? Ik vang incidenteel wel eens een -1 maar kan me slecht voorstellen dat ik iets heb geschreven dat zo erg is dat het niet gezien moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je 2e reactie is idd niet zichtbaar, de overige 6 wel.

Afaik hoeft dat niet te betekenen dat je een -2 hebt. Je parent kan ook een -2 hebben, waardoor reacties eronder ook niet meer zichtbaar zijn, ongeacht de score die die reacties hadden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
mae-t.net schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:48:
Het lijkt wel alsof een van mijn reacties in nieuws: Kwetsbaarheden in bios maken vrijwel elke computer vatbaar voor malware een -2 heeft gekregen. Ik kan dat zelf niet teruglezen, kan iemand mij vertellen of dat klopt, en wat ik in die reactie geschreven heb? Ik vang incidenteel wel eens een -1 maar kan me slecht voorstellen dat ik iets heb geschreven dat zo erg is dat het niet gezien moet worden.
Ik kijk even voor je :)

Update:

Er is inderdaad een reactie van je verdwenen bij het aanpakken van een reactie van een andere user die erg over de grens ging. Met de parent reactie is ook die van jou niet meer zichtbaar gezet daar je alleen op de flames en flamebait's in de parent reageerde.

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 25-03-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dank voor het uitzoeken!

@Wildhagen: Reden dat ik aan een -2 dacht, is dat de totale reactiescore van mij in dat topic een 0 toont, terwijl ik twee maal een +1 heb en verder nullen. Niet dat ik zo veel om die 2 puntjes geef, maar ik vraag me uit nieuwsgierigheid natuurlijk wel af of dat ook doorrekent in m'n totale reactiescore en karma.

[ Voor 34% gewijzigd door mae-t.net op 25-03-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De 1e had op het moment van schrijven 12x +2, nu al 40x :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, klopt. Is me al vaker opgevallen dat na hier melden er opeens heel veel foute moderaties bijkomen. De misbruikers lezen hier ook mee in grote getalen blijkbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is het eerste bericht onder het nieuwsbericht, die zal altijd veel worden beoordeeld. Daarnaast is het gewoon ontopic, een 0 of -1 is net als +2 en +3 meningmodden in dit geval.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-The_Mask- schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:21:
Het is het eerste bericht onder het nieuwsbericht, die zal altijd veel worden beoordeeld. Daarnaast is het gewoon ontopic, een 0 of -1 is net als +2 en +3 meningmodden in dit geval.
Het is gewoon een 0.
het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
En je kan er ook nog een -1 van maken
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

-The_Mask- schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:21:
Oneens. Je moet tenminste een klein beetje onderbouwing hebben voor je reactie. Deze reactie heeft dat niet en gaat bovendien nou niet bepaald in op het hele nieuwsbericht.

Bij dit soort moderaties vraag ik me trouwens echt af in hoeverre +2 en +3 gevers worden aangepakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Migrator op 25-03-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat betekend +1?
"Deze reactie heeft enige relevantie."
Wel nu dat heeft die. Het is namelijk niet onwaar wat hij beweert en het gaat over het onderwerp, dus heeft het heeft enige relevantie. Niet veel, maar wel enige.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 25-03-2015 13:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

-The_Mask- schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:43:
Wat betekend +1?

[...]

Wel nu dat heeft die. Het is namelijk niet onwaar wat hij beweert en het gaat over het onderwerp, dus heeft het heeft enige relevantie. Niet veel, maar wel enige.
Je moet dan ook niet blind afgaan op de beschrijvingen boven de scores in de moderatiepopup. Daar zit simpelweg niet genoeg nuance in. De ModFAQ, die David aanhaalt, is leidend. Een 0 is de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Het is een loze kreet, die al duizendmaal langsgekomen is en zeker door sommigen onder ons gewaardeerd kan worden. Door anderen onder ns weer totaal niet. Maar daar modden we niet op.
Maar er staat verder niets bij. Op z'n minst een relevant voorbeeld had het beter gemaakt.

Verder heeft het wel enige relevantie, dus +1.
Je moet dan ook niet blind afgaan op de beschrijvingen boven de scores in de moderatiepopup.
Dan had die ene zin in die toelichting net iets anders geschreven moeten worden.

[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 25-03-2015 13:54 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:52:
Verder heeft het wel enige relevantie, dus +1.
Volgens de moderatiepopuptekst, niet volgens de FAQ ;)
Overigens voldoet deze reactie ook gewoon aan die van de 0 "De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel." Want loze kreet.
[...]

Dan had die ene zin in die toelichting net iets anders geschreven moeten worden.
Mee eens. Net als die van de -1 en +2/+3. Want onder "essentiele toevoeging" kun je je eigen mening ook scharen. Punt is, er is niet genoeg nuance mogelijk. Daarom zeg ik: niet blind op af gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Migrator op 25-03-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 11:32
Blijkbaar heb ik een HTC Fanboy pijn gedaan, maar kan alleen niet vinden waarmee.

Echt bizar dat ik hier 5x -1 voor krijg.

watercoolertje in 'HTC stuurt uitnodigingen voor vermoedelijke presentatie One M9+'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

vali schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:38:
Blijkbaar heb ik een HTC Fanboy pijn gedaan, maar kan alleen niet vinden waarmee.

Echt bizar dat ik hier 5x -1 voor krijg.

watercoolertje in 'HTC stuurt uitnodigingen voor vermoedelijke presentatie One M9+'
Je hebt 'em wel aangepast. ;)
Ik modde de reactie niet toen die er net stond, want ik zat te twijfelen.
Nu gewoon on natuurlijk.
Bovendien is het wel ietwat snel om hier te klagen over 5x-1 terwijl andere mods nog kunnen werken.

Ik geef 'em NU 0, want ge-edit en iets te snel aangeven hier.
Ik herinner me dat ik het aardig -1 VOND vanwege toon, maar wel ontopic was.
0 it is.

Ik zal me wel vergissen dan over wat er eerst stond.
On, +1.

[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 25-03-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HMC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:42:
[...]

Je hebt 'em wel aangepast. ;)
Ik modde de reactie niet toen die er net stond, want ik zat te twijfelen.
Nu gewoon on natuurlijk.
Bovendien is het wel ietwat snel om hier te klagen over 5x-1 terwijl andere mods nog kunnen werken.
Het enige wat ik heb toegevoegd is dat de camera van Samsung ook net zo goed is, thats it. Gaat mij er om dat ik het bizar vind dat er zoveel -1's zijn.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
Misschien kan er voor deze regel een aanpassing worden gemaakt en ook worden gekeken naar mensen die bizar mening modden.

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 25-03-2015 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

vali schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:43:
[...]

Het enige wat ik heb toegevoegd is dat de camera van Samsung ook net zo goed is, thats it. Gaat mij er om dat ik het bizar vind dat er zoveel -1's zijn.

[...]

Misschien kan er voor deze regel een aanpassing worden gemaakt en ook worden gekeken naar mensen die bizar mening modden.
Wat stond er voor de edit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
461943 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:46:
[...]

Wat stond er voor de edit? :)
Dit:
De 20MP camera is beter bij goed licht, en slechter bij slecht licht, net wat je zoekt dus...
Misschien is dat bij de m9 toestel het geval, want de 20MP camera van mijn Lumia 930 doet het bij slecht licht nog steeds zeer goed. Ze wilde juist van hun Duo Camera en Ufocus afstappen en gaven aan dat de camera van de m9 beter is. Blijkbaar is dit dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hoe zie je je reacties voor edit terug?
(oprechte vraag, geintereseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

vali schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Dit:

[...]

Misschien is dat bij de m9 toestel het geval, want de 20MP camera van mijn Lumia 930 doet het bij slecht licht nog steeds zeer goed. Ze wilde juist van hun Duo Camera en Ufocus afstappen en gaven aan dat de camera van de m9 beter is. Blijkbaar is dit dus niet het geval.
Wat mij betreft geen -1, maar ik vind een 0 te verdedigen omdat het niet echt direct gaat over de M9+ maar over de M9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
461943 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Wat mij betreft geen -1, maar ik vind een 0 te verdedigen omdat het niet echt direct gaat over de M9+ maar over de M9.
Tja, HTC heeft naar buiten gebracht dat de camera van de m9 en de m9+ (ze zijn identiek) beter zou zijn dan de m8, maar dit is niet het geval. Dat is het enige wat ik duidelijk wilde maken met mijn stuk tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 13:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster in 'nieuws: Toezichthouder: AIVD had illegale dna-databank'

Lijkt mij een +1, meer niet. Overduidelijk grapje. Er is nog helemaal niet bevestigd dat de data ook daadwerkelijk vernietigd is, alleen dat Plasterk daar opdracht daartoe heeft gegeven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze rotzooi hoort niet op de FP:
Zexion in 'nieuws: 'HTC stuurt uitnodigingen voor vermoedelijke presentatie One M9+''
Silent_Intruder in 'nieuws: 'HTC stuurt uitnodigingen voor vermoedelijke presentatie One M9+''
Zexion in 'nieuws: 'HTC stuurt uitnodigingen voor vermoedelijke presentatie One M9+''
HMC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:50:
Hoe zie je je reacties voor edit terug?
(oprechte vraag, geintereseerd)
Gewone gebruikers kunnen dat niet zien.

3 posts staan nu op +2 en die zijn het alle drie niet: nieuws: 'HTC stuurt uitnodigingen voor vermoedelijke presentatie One M9+'

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 25-03-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@ChicaneBT:
vali schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Dit:

[...]

Hoe is dit gedaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft onthouden wat hij erbij heeft gezet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HMC schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:07:
@ChicaneBT:

[...]

Hoe is dit gedaan dan?
Ik ben de gene die de posted heeft gemaakt en weet wat er stond :)

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 25-03-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, gewoon +1, staat-ie nu ook op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Deze hebben helaas nog steeds heel wat zetjes nodig. :/
Mensen zitten meerdere reacties van jouw -1 te geven, heb de meeste nu weer goed gezet.

Edit:
3raser in 'nieuws: Nieuwe bewaarplicht heeft meerderheid in Tweede Kamer'
Geen +3

[ Voor 27% gewijzigd door _David_ op 25-03-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

_David_ schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:44:
[...]
Deze hebben helaas nog steeds heel wat zetjes nodig. :/
[...]
Mensen zitten meerdere reacties van jouw -1 te geven, heb de meeste nu weer goed gezet.
Mijn dank.
Dat gebeurt overigens wel vaker.
Afwijkende meningen worden op Tweakers vaak omlaag gebombardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Anoniem: 80466 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:11:
[...]

Mijn dank.
Dat gebeurt overigens wel vaker.
Afwijkende meningen worden op Tweakers vaak omlaag gebombardeerd.
Dat gebeurt in het echte leven ook nog wel eens, niet alleen op Tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

42x +3 en 17x +2 ook echt :X
Mee eens, staat echter nog stevig op de +2.
--
dezejongeman in 'nieuws: Aanvallers serveren eigen advertenties door kapen Google Analytics'
Wat vinden jullie van deze +3? Nuttige toevoeging op zich maar +2 is in mijn ogen voldoende (en dan staat hij volgens mij nog steeds op de meest begeerde positie voor een reactie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus
Ik heb hem netjes +1 gegeven voor relevante link, maar ik twijfel of het niet een 0 moet zijn omdat hij niet eens de moeite neemt samen te vatten wat er in de link staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ondanks de humor in de post blijft dit een WC-eend reactie:
StGermain in 'nieuws: 'Battlefield: Hardline-drm blokkeert account na wisselen van 5 componenten''

edit @RoD hieronder:
Je hebt gelijk, hij reageert inderdaad op een eerdere post. -1 is te streng, 0 als offtopic lijkt correct.

[ Voor 16% gewijzigd door Toff op 26-03-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het vooral offtopic, dus een 0. Daar staat de reactie inmiddels ook op.
Dorus schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Ik heb hem netjes +1 gegeven voor relevante link, maar ik twijfel of het niet een 0 moet zijn omdat hij niet eens de moeite neemt samen te vatten wat er in de link staat.
Mwa een relevant linkje hoeft niet op 0 imo. Als hij het netjes uitlegt is het minimaal een +2, nu gewoon een simpele +1.

Kan overigens nog wat moderaties gebruiken. Reactie staat momenteel op +2.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 26-03-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 21:49
Misschien een goed idee om in "Let op" te melden dat wanneer je over je eigen moderaties praat, beter kan wachten tot minimaal 24uur na plaatsen van de post, want ik zie nu vaak dat "Dit is toch geen -1?" terwijl op hetzelfde moment hij omflipt naar 0 or +1

[ Voor 24% gewijzigd door MrFax op 27-03-2015 01:46 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MrFax schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 01:45:
Misschien een goed idee om in "Let op" te melden dat wanneer je over je eigen moderaties praat, beter kan wachten tot minimaal 24uur na plaatsen van de post, want ik zie nu vaak dat "Dit is toch geen -1?" terwijl op hetzelfde moment hij omflipt naar 0 or +1
Er staat al - niet alleen voor eigen posts - "geef het systeem ook even de tijd". Lijkt mij afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 12:09
Deze is van gisteren maar lijkt mij gewoon +1 en geen -1 mveijden in 'nieuws: Micron en Intel kondigen 3d-nand-flashchips aan'

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 21:49
Met een boost op de +1 gekregen :)

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:40

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-05 16:50

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Heb hem op +2 gemodereerd. Ik vind het "Een nuttige aanvulling op het artikel".
Het is naar mijn mening net geen +3 omdat hij er zelf niet veel bij zegt.

In het artikel wordt e.e.a. gezegd wat in het filmpje gewoon tegen gesproken wordt. Het zit allemaal net even anders in elkaar dan men doet vermoeden, daarom is het filmpje dan ook een nuttige aanvulling op het artikel.
Mensen hier die het filmpje volledig gezien hebben?

Vickiieee in 'nieuws: Apple overweegt apparaat al in verpakking te personaliseren'
Uur geleden geplaatst en werd vrijwel direct naar een 0 geboost. Dit is toch gewoon minimaal een +1?
Ben een kritische lezer en zie het nut er niet zo van in, ik lever een kritische noot en die wordt niet gewaardeerd en naar een 0 geboost?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]