Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aangezien mn reacties verdwijnen, laat ik hier maar melden dat ik het echt idioot vind wat er momenteel gebeurd op plan: Development-round-up - Iteratie #65. Ik snap dat het irritant is die zeikende mensen (wat mij betreft gaat het nergens over), maar dat reacties dan maar onzichtbaar gemaakt worden vind ik echt niet te begrijpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:31

rob_erwt

What does this button do?

Het is heel simpel: geklaag over de nieuwe abo's (of moderatie van reacties) hoort niet thuis op die plek. En aangezien we niet willen dat vanaf nu iedere communicatie van kantoor (in .plans) vervuild wordt met dat geklaag, treden we daar voor nu hard tegen op.

Zoals zeef aangeeft horen die reacties thuis onder plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's of in Tweakers vernieuwt abonnementen - Nieuwe abo's met mooie ext. Of natuurlijk hier als het over moderaties gaat. Overigens is het ook geen wijiziging in het beleid en, wat ons betreft, eenmalig, maar schijnbaar is het voor nu even nodig.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:27
Omdat het een doorverwijzing is naar andere topics om meningen te ventileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dus gaan we reacties fixeren die gewoon een goede score krijgen? gaat lekker zo.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus dat er van alles verwijderd wordt wat gewoon op 0 had gemoeten volgens de modFAQ. Ik geloof echt dat het met goede bedoelingen gedaan wordt, maar bij Tweakers snapt men natuurlijk ook wel hoe dit overkomt;"men verwijdert reacties die niet bevallen en fixeert reacties van crewleden op een discutabele score." Dat is geen positieve reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En gisteren werd een fixatie die wel goed was weggehaald omdat men niet wou dat de uitgelegd werd als censuur door Tweakers. :F
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:49:
[...]

Ja, laat die hele .plan maar even lopen. Ook al is een +1 misschien beter volgens de regels, men zal dit uitleggen als censuur door Tweakers en dat is het laatste dat we willen.

[ Voor 53% gewijzigd door _David_ op 10-03-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:31

rob_erwt

What does this button do?

_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:44:
En gisteren werd een fixatie die wel goed was weggehaald omdat men niet wou dat de uitgelegd werd als censuur door Tweakers. :F

[...]
Daar waren de reacties in ieder geval gerelateerd aan het onderwerp. Bij deze .plan is dat niet zo.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En op -2 zetten van reacties is nog steeds veel meer 'censuur' dan reacties terecht fixeren, en als reacties niet gerelateerd zijn aan de .plan, dan hebben we daar de 0 voor of -1 als ze echt zwaar offtopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reacties gerelateerd over de weging van de participatie aan de prijsvraag tegenover het lidmaatschap stonden allemaal al op -1. Ook de gebruikers vonden dat ongewenst.

Ik denk dat ook moderators het verschil zien tussen offtopic negatief en ontopic negatief.

Wat mij betreft, ook al is m'n eigen "bug-melding" er ook slachtoffer van geworden, is het wegmoffelen van die reacties niet zo'n probleem. Ze waren toch al -1, en hadden hoogstens +0 potentie.

Wel een beetje sneu, dat de helft van de reacties van de crewmembers die er nu staan gaan over: "klagen over onderwerp x mag in het andere topic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09 20:23

Vickiieee

Kritische lezer.

Simpel: dit is een boodschap van een moderator over waar er geklaagd mag worden i.v.m. de nieuwe Tweakers abonnementen. Als deze reactie niet gefixeerd wordt, verdwijnt hij naar de -1 door alle mensen die nog steeds butthurt zijn en overal willen klagen en is hij niet direct meer zichtbaar.
Appel105 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:33:
Aangezien mn reacties verdwijnen, laat ik hier maar melden dat ik het echt idioot vind wat er momenteel gebeurd op plan: Development-round-up - Iteratie #65. Ik snap dat het irritant is die zeikende mensen (wat mij betreft gaat het nergens over), maar dat reacties dan maar onzichtbaar gemaakt worden vind ik echt niet te begrijpen 8)7
Mensen hebben twee plaatsen om hun mening te uiten of gal te spuwen, dat is zoals nu al meerdere keren door moderators benoemd: het .Plan artikel over de abonnementen of het forum topic daarover dat ik gestart heb. Als nu toegestaan wordt dat mensen dat overal gaan ventileren krijgen we de rest van de week op elk nieuws-artikel gezanik over de abonnementen, kan me niet voorstellen dat we daar op zitten te wachten?
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:40:
Dus gaan we reacties fixeren die gewoon een goede score krijgen? gaat lekker zo.
Niet gezien wat voor reacties het waren, maar kan me voorstellen dat het met bovenstaande te maken heeft.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:42:
Plus dat er van alles verwijderd wordt wat gewoon op 0 had gemoeten volgens de modFAQ. Ik geloof echt dat het met goede bedoelingen gedaan wordt, maar bij Tweakers snapt men natuurlijk ook wel hoe dit overkomt;"men verwijdert reacties die niet bevallen en fixeert reacties van crewleden op een discutabele score." Dat is geen positieve reclame.
Zie bovenstaande reactie. Die spam en het gezeik over de nieuwe Tweakers abonnementen kan op twee plaatsen: het .Plan artikel over de abonnementen of het forum topic daarover dat ik gestart heb.
Voor de rest van je reactie zie mijn reacties op _David_ en JBee hierboven.
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:59:
En op -2 zetten van reacties is nog steeds veel meer 'censuur' dan reacties terecht fixeren, en als reacties niet gerelateerd zijn aan de .plan, dan hebben we daar de 0 voor of -1 als ze echt zwaar offtopic gaan.
Zie mijn reactie hierboven. Ben het hier volledig mee oneens. Mensen hebben twee plaatsen om het te ventileren, namelijk: het .Plan artikel over de abonnementen of het forum topic daarover dat ik gestart heb.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:26:
De reacties gerelateerd over de weging van de participatie aan de prijsvraag tegenover het lidmaatschap stonden allemaal al op -1. Ook de gebruikers vonden dat ongewenst.

Ik denk dat ook moderators het verschil zien tussen offtopic negatief en ontopic negatief.

Wat mij betreft, ook al is m'n eigen "bug-melding" er ook slachtoffer van geworden, is het wegmoffelen van die reacties niet zo'n probleem. Ze waren toch al -1, en hadden hoogstens +0 potentie.

Wel een beetje sneu, dat de helft van de reacties van de crewmembers die er nu staan gaan over: "klagen over onderwerp x mag in het andere topic."
M.b.t. tot het dikgedrukte stuk: daar is niks sneu’s aan. Zie mijn reactie bovenaan op JBee.

Mensen, denk even na: moet er overal de hele tijd geklaagd worden over de nieuwe abonnementen en alles wat dat met zich mee brengt en willen we dat overal tegenkomen? NEE.
Daarnaast is het ook veel productiever, handiger en makkelijker voor de crew als dat allemaal op één plek (oké, oké, twee plekken dan) staat en gebundeld is, dan is het overzichtelijker i.p.v. dat we de rest van de week bij elk artikel gezeik tegenkomen over de abonnementen.
Er zijn aangewezen plaatsen daarvoor, gebruik die dan ook.

Als jij zelf naar de WC moet dan doe je dat toch ook op de daarvoor bestemde plek? In plaats van dat je eerst tegen de tuindeur aan zeikt, dan tegen de bank, de stoel, de tafel etc.? Ik bedoel maar. :+

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is wel sneu, dit is de 2e keer in 2 dagen dat het moderatie systeem gepasseerd wordt zonder goede reden, die zeik reacties over abonnementen kregen gewoon -1's en stonden dus gewoon op de goede score, nergens voor nodig om te fixeren of reacties op -2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:58:
Het is wel sneu, dit is de 2e keer in 2 dagen dat het moderatie systeem gepasseerd wordt zonder goede reden, die zeik reacties over abonnementen kregen gewoon -1's en stonden dus gewoon op de goede score, nergens voor nodig om te fixeren of reacties op -2 te zetten.
Zelf klikte ik het artikel pas later aan en heb daardoor de reacties die ondertussen op -2 gemodereerd zijn ook niet gelezen, maar ik kan het vanuit de crewkant goed begrijpen: dat je de reacties weg haalt voordat het gros van de mensen de (zeik)reacties leest en daarover gaat zeuren. Nu kan het tenminste nog een beetje schoon en netjes en niet te vergeten OnTopic (!) gehouden worden.

Komt bij dat gisteren bewust soepeler gekeken is naar de moderaties, omdat het een .Plan betrof en mensen blijkbaar een uitlaatklep nodig hadden. Hierom is dan ook niet gefixeerd op (bijv.) -1 omdat men het op zijn beloop liet en het mogelijk een "MAAR DAT IS CENSUUR!" in de hand werkt.. Dat is meerdere malen gezegd door de crew en aangehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Zelf klikte ik het artikel pas later aan en heb daardoor de reacties die ondertussen op -2 gemodereerd zijn ook niet gelezen, maar ik kan het vanuit de crewkant goed begrijpen: dat je de reacties weg haalt voordat het gros van de mensen de (zeik)reacties leest en daarover gaat zeuren. Nu kan het tenminste nog een beetje schoon en netjes en niet te vergeten OnTopic (!) gehouden worden.
Onzin, -1 en 0 zijn er om artikelen schoon en netjes te houden, de -2 is voor reacties die niet voldoen aan de Tweakers AV.
Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:02:
[...]
Komt bij dat gisteren bewust soepeler gekeken is naar de moderaties, omdat het een .Plan betrof en mensen blijkbaar een uitlaatklep nodig hadden. Hierom is dan ook niet gefixeerd op (bijv.) -1 omdat men het op zijn beloop liet en het mogelijk een "MAAR DAT IS CENSUUR!" in de hand werkt.. Dat is meerdere malen gezegd door de crew en aangehaald.
Gister werd er door zeef nog geopperd dat "emoties" mogen onder .plans, en de dag daarna worden reacties op -2 gezet die niet ontopic zijn, over dubbele standaarden gesproken, en er wordt hier nog veel meer censuur in de hand gewerkt door reacties te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Onzin, -1 en 0 zijn er om artikelen schoon en netjes te houden, de -2 is voor reacties die niet voldoen aan de Tweakers AV.
Geloof me, als mensen in een nieuwe .Plan eraan herinnert worden dat er een shitstorm gaande was omtrent het gebeuren met de Tweakers abonnementen dan wakkert dat de storm zo weer aan. Bij mij leefde het hele gedoe van gisteren omtrent de abonnementen namelijk al niet echt meer en was het meeste gezegd. 'Voorkomen is beter dan genezen' zullen we maar zeggen. Stel het anders eens voor aan de mods om het de volgende keer niet direct op -2 te modden en te kijken wat voor gevolgen het heeft. Om daarna nog maar te zwijgen over de mensen die dan zullen gaan zeuren waarom de reacties alsnog op -2 gemod worden als het bij een volgende .Plan weer de spuigaten uit loopt ;).
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:07:
[...]
Gister werd er door zeef nog geopperd dat "emoties" mogen onder .plans, en de dag daarna worden reacties op -2 gezet die niet ontopic zijn, over dubbele standaarden gesproken, en er wordt hier nog veel meer censuur in de hand gewerkt door reacties te verwijderen.
Lees bovenstaande reactie van mij op jouw eerste gedeelte.
En vergeet daarbij ook niet dat het gisteren op het .Plan over de abonnementen wel degelijk OnTopic was (omdat dat artikel over de abonnementen gaat), maar in de .Plan van vandaag met geen enkel woord over abonnementen wordt gerept (in het artikel).
Zelf zie ik het niet als censuur, maar als een poging de reacties te scheiden en OnTopic te houden.
Je zou kunnen denken dat 'Zien eten doet eten' ook geld voor het plaatsen van reacties. Als iemand dan een -1 reactie openklapt en ziet dat het nog over de abonnementen gaat dan wordt deze persoon op ideeën gebracht en reageert hij zelf ook daar over. And then we have a shitstorm all over again. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Vickiieee op 10-03-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:16:
[...]

Zelf zie ik het niet als censuur, maar als een poging de reacties te scheiden en OnTopic te houden.
Precies waar het moderatie systeem voor bedoeld is en dus voor de 2e keer gepasseerd wordt in 2 dagen, zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Niet helemaal eerlijk. Dat ging slechts om één reactie.

Maar ik ben het met je eens dat dingen nu een beetje uit de hand lopen.
Reacties (die ik overigens niet gelezen heb, want te laat) hadden ook net zo goed op -1 kunnen blijven staan.
MAAR, dan krijg je de discussie van gisteren weer opnieuw.
Wil je dat?

Ik niet. Er staat niets over de abo's in deze vandaag gemaakte iteratie, dus dan is die (soort van) topic warning toch wel terecht en kan alles wat zich niet houdt aan die topic warning, zoals op het Forum WEG.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:16:
[...]
Je zou kunnen denken dat 'Zien eten doet eten' ook geld voor het plaatsen van reacties. Als iemand dan een -1 reactie openklapt en ziet dat het nog over de abonnementen gaat dan wordt deze persoon op ideeën gebracht en reageert hij zelf ook daar over. And then we have a shitstorm all over again. :X

Als jij zelf naar de WC moet dan doe je dat toch ook op de daarvoor bestemde plek? In plaats van dat je eerst tegen de tuindeur aan zeikt, dan tegen de bank, de stoel, de tafel etc.? Ik bedoel maar. :+
Zal ik ook maar met een vergelijking komen dan:

Als mensen iets doen wat je niet uitstaat en je bent bang dat het de problemen zich zullen verspreiden, dan verwijder je hun gezeur gewoon van het internet. Zijn we van alle problemen af. Doet me denken aan de situatie in Rusland en het Midden-Oosten :'(

Het feit is dat je al gestraft word met een -1. Je reactie word ingeklapt, je zakt voor de meeste gebruikers naar het einde van de pagina en je verliest je karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:27:
[...]

Niet helemaal eerlijk. Dat ging slechts om één reactie.
"Ja, laat die hele .plan maar even lopen."

;)
HMC schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:27:
Maar ik ben het met je eens dat dingen nu een beetje uit de hand lopen.
Reacties (die ik overigens niet gelezen heb, want te laat) hadden ook net zo goed op -1 kunnen blijven staan.
MAAR, dan krijg je de discussie van gisteren weer opnieuw.
Wil je dat?

Ik niet. Er staat niets over de abo's in deze vandaag gemaakte iteratie, dus dan is die (soort van) topic warning toch wel terecht en kan alles wat zich niet houdt aan die topic warning, zoals op het Forum WEG.
Die 'warning' kwam pas nadat er al reacties verwijderd waren, en dan nog is het belachelijk om -2 te gaan gebruiken als ze prima op -1 kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Appel105 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:29:
[...]

Zal ik ook maar met een vergelijking komen dan:

Als mensen iets doen wat je niet uitstaat en je bent bang dat het de problemen zich zullen verspreiden, dan verwijder je hun gezeur gewoon van het internet. Zijn we van alle problemen af. Doet me denken aan de situatie in Rusland en het Midden-Oosten :'(

Het feit is dat je al gestraft word met een -1. Je reactie word ingeklapt, je zakt voor de meeste gebruikers naar het einde van de pagina en je verliest je karma.
Wat je hierbij vergeet is dat het daar stelselmatig gebeurt. Dat is (als het goed is) hier bij Tweakers niet het geval. Dat is een erg groot verschil wat je niet mag vergeten. Daardoor loopt je vergelijking een beetje mank, hoewel ik wel snap wat je bedoelt :).
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:31:
[...]

"Ja, laat die hele .plan maar even lopen."

;)
Het werd gedoogd inderdaad. Omdat er blijkbaar zo'n grote zucht naar een uitlaatklep was omdat mensen het niet met de nieuwe Tweakers abonnementen eens zijn. Dat was wel duidelijk.\
Als dat zelfde gedrag nu bij deze .Plan nog weer toegestaan wordt is het hek van de dam, dan is het niet meer te houden.
Ik ben het met je eens dat dat soort reacties dan wellicht beter op -1 gefixeerd hadden kunnen worden, zodat ze niet direct zichtbaar zijn en ze ook niet omhoog gemod kunnen worden.
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:19:
[...]

Precies waar het moderatie systeem voor bedoeld is en dus voor de 2e keer gepasseerd wordt in 2 dagen, zoals ik al zei.
Zie mijn reactie hierboven, het werd gedoogd. Moeten we dan maar alles gaan gedogen omdat het anders censuur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:35:

Ik geef toe dat dat soort reacties dan wellicht beter op -1 gefixeerd hadden kunnen worden, zodat ze niet direct zichtbaar zijn en ze ook niet omhoog gemod kunnen worden.
Ze hadden niet eens gefixeerd hoeven worden, ze stonden al ruim op -1.
Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:35:

Zie mijn reactie hierboven, het werd gedoogd. Moeten we dan maar alles gaan gedogen omdat het anders censuur is?
Nee, het moderatie systeem moet gewoon gevolg worden, en -2 alleen voor reacties die tegen de AV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die 'warning' kwam pas nadat er al reacties verwijderd waren....
Zoals op het Forum dus.
Soms voor, soms na.
Ik kan het wel snappen, maar ik ben het ook met je eens dat de reacties zichtbaar hadden moeten blijven.

Ik denk dat menigeen niet eens een filter voor "alleen +1 en hoger" heeft aanstaan, dus wat dat betreft is eigenlijk ALLE moderatie meningmodereren.
Maar dat kan ik fout hebben.
Ik lees alles. Wil ook de -1's zien, en volgens mij iedereen die hier al "een tijdje" is.
Misschien ook noobs.

Het modsysteem is er uiteindelijk voor om een soort van filter te hebben, zodat "gasten" op deze site alleen reacties zien die waardevol zijn.

Maar ik denk eerlijkgezegd dat men over het algemeen ALLE reacties wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Ze hadden niet eens gefixeerd hoeven worden, ze stonden al ruim op -1.
Met de kans dat ze door moddereters die de reacties tegen kwamen alsnog weer omhoog gemod worden naar +2/+3? Waarbij een admin dan te laat is om deze te fixeren, hij op +2/+3 bovenaan staat, hij alsnog naar 0 of -1 gefixeert wordt en men schande spreekt en gaat huilen over censuur? Denk even verder aub.
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:38:

Nee, het moderatie systeem moet gewoon gevolg worden, en -2 alleen voor reacties die tegen de AV zijn.
Oh, dus jij wil nu bij deze zeggen dat de reactie van Titan_Fox op het .Plan over de abonnementen direct op +1 gefixeert had moeten worden? Regel jij dan alle kritiek, schande, verwijten e.d. die je van boze Tweakers om de oren krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:43:
[...]

Met de kans dat ze door moddereters die de reacties tegen kwamen alsnog weer omhoog gemod worden naar +2/+3? Waarbij een admin dan te laat is om deze te fixeren, hij op +2/+3 bovenaan staat, hij alsnog naar 0 of -1 gefixeert wordt en men schande spreekt en gaat huilen over censuur? Denk even verder aub.
Want fixeren is meer censuur dan meteen verwijderen? denk zelf even na.
Vickiieee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:43:
[...]

Oh, dus jij wil nu bij deze zeggen dat de reactie van Titan_Fox op het .Plan over de abonnementen direct op +1 gefixeert had moeten worden? Regel jij dan alle kritiek, schande, verwijten e.d. die je van boze Tweakers om de oren krijgt?
Ja, en die discussie ga ik hier niet opnieuw beginnen dus lees even 3 pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:45:
[...]

Want fixeren is meer censuur dan meteen verwijderen? denk zelf even na.
Zie je mij dat ook maar ergens zeggen/claimen?
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:45:
Ja, en die discussie ga ik hier niet opnieuw beginnen dus lees even 3 pagina terug.
Oké dank, zal het doorgeven aan de admins dat mensen met kritiek op het beleid e.d. bij jou moeten zijn. :9

Enfin, eindelijk weer OnTopic: zijn er nog meer reacties die gecorrigeerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Meh, ik vind het een +1. Het voegt iets toe aan de discussie.
De persoon boven hem (mux) heeft een pleidooi staan van 5x 4 regels (!), zonder ook maar één bron o.i.d. aan te halen. Je zou in dat geval eerder die (van mux) reactie naar +1 moeten modden i.p.v. de +2 waar hij nu op staat. Hij haalt geen enkele bron aan! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als iets klopt qua feiten, en men een autoriteit is, dan is men informatief.
mux in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' is informatief.

Edit: Bron is studeren. Dit is Tweakers.

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 10-03-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:53:
[...]

Ik vind ze wel degelijk gewoon een -1. Klagen over dit onderwerp kan elders. Het is irritant dat het ook deze discussie verstoort dus dan vind ik een -1 gerechtvaardigd. 0 kan ik me overigens ook voorstellen.

Hoe dan ook, iemand heeft ze op -2 gezet (wasn't me :P )
Ook voor deze onderwerpen geldt net als een .Plan dat er losser mag worden gemodereerd. De -1 is gelet hierop en dat het enkel offtopic is een mismoderatie. Ah zelfs -2 nu, iemand is dus druk bezig mensen de mond te snoeren. Plus verkeerde fixaties van Tweakers medewekers. Het wordt wel een potje zo.

@nul07 wat ben je aan het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Waarom zou een terechte vraag een 0 zijn? De vraag in deze is imho ontopic op zijn parent die inderdaad wat onderbouwing kan gebruiken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De onderbouwing is zijn kennis toch? Gekoppeld aan mijn kennis dus informatief/

Dus als ik iedere keer als iemand iets claimt een bron vraag dan krijg ik +1?
Dat heet karmafarmen. Niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeroenneman in 'nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden'

Lijkt me toch echt een -1 wegens generaliseren en flamen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReneX in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' geen +3 :/. Hij zegt niets en niet wat er rammelt of hoe het dan zit. Voegt in principe heel weinig toe, maar qua bronnen heeft hij een punt dus mag van mij een +1 of 0 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik leg vaak de reactie naast de titel van het artikel
"onderszoekers maken misbruik..." en "bron?"

het voegt niets toe aan het artikel, dus 0.
wijzen naar een bron is ontopic in het hele draadje, maar zon reactie voor het artikel niet.

[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 10-03-2015 16:24 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:20:
De onderbouwing is zijn kennis toch? Gekoppeld aan mijn kennis dus informatief/

Dus als ik iedere keer als iemand iets claimt een bron vraag dan krijg ik +1?
Dat heet karmafarmen. Niet gewenst.
Wanneer er terecht om een bron wordt gevraagd kan dat een +1 zijn. Dat is natuurlijk afhankelijk van het specifieke geval. In dit geval vraag ik mij ook wel af waar o.a. de genoemde percentages vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Reactie is al weg?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:22:
ReneX in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' geen +3 :/. Hij zegt niets en niet wat er rammelt of hoe het dan zit. Voegt in principe heel weinig toe, maar qua bronnen heeft hij een punt dus mag van mij een +1 of 0 hebben.
Iets boven je al gemeld: _David_ in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

MrManuel in 'nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden'
Geen -1
Deze persoon begrijpt dat kinderen gewoon kinderen moeten kunnen zijn.
Totaal geen flame of troll of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nu hier ook weer reacties verwijderd? Gaat lekker zo.

Vickiieee in 'nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden'

Is wel ontopic toch?

Edit: stond al heel snel weer goed :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rudie_V in 'nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden'

Lijkt me geen +1? Eerder -1 wegens trollen ("religekte").

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 10-03-2015 17:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-09 09:06
nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden

willen de modjes misschien even naar dit complete draadje kijken? Ik zie een heleboel 0-en voor ontopic reacties en weer +1 moderaties bij reacties met eenzelfde of zelfs weinig tot geen toevoeging. Tis een gevoelig onderwerp uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kan je linken naar individuele reacties? Ik zie zo snel geen foute 0 moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:22:
[...]

Wanneer er terecht om een bron wordt gevraagd kan dat een +1 zijn. Dat is natuurlijk afhankelijk van het specifieke geval. In dit geval vraag ik mij ook wel af waar o.a. de genoemde percentages vandaan komen.
Zal ik ook nog ff een duit in het zakje doen ;) Post van reneX: Naar mijn mening is het afbreuk plegen zonder zelf iets ook maar iets toe te voegen. In deze vorm 0 waardig, maar had met een tikkeltje meer inhoud een +1 kunnen zijn.

edit:

Zoals deze bv ReneX in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen'

[ Voor 18% gewijzigd door pcgek op 10-03-2015 20:01 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd in 'nieuws: Motorola laat klanten zelf Moto 360-smartwatch samenstellen'

Who cares? Zo'n reactie hoort gewoon op 0 gemodereerd te worden. Frappant dat mensen deze op +1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Apple watch maakt heel wat los, overtuigend +3 voor onderstaand fraais:
Apple Watch als sieraad? Waarschijnlijk eerder als status symbool en/of omdat het een nuttig product is/wordt want het ding is echt gewoon heel lelijk. Niets fraaier dan een iPod Mini aan een horlogebandje.
Verwijderd in 'nieuws: Motorola laat klanten zelf Moto 360-smartwatch samenstellen'

+3 Spotlight 16
+2 Informatief 5
+1 On-topic 4

:)

edit: inmiddels netjes naar de +1 gedirigeerd, al kan het wat mij betreft nog wel wat lager

+3 Spotlight 16
+2 Informatief 5
+1 On-topic 24
0 Off-topic / Irrelevant 4

_/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Het kan aan mij liggen, maar dit zou een 0 moeten zijn, geen +2...
crackletinned in 'nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden'

De helft van de post is -1 waardig en de andere helft offtopic en totaal niet onderbouwd. Het enige wat nog enige waarde heeft is de laatste paragraaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
David Mulder schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 01:11:
Het kan aan mij liggen, maar dit zou een 0 moeten zijn, geen +2...
crackletinned in 'nieuws: Turks ministerie: Minecraft moet verboden worden'

De helft van de post is -1 waardig en de andere helft offtopic en totaal niet onderbouwd. Het enige wat nog enige waarde heeft is de laatste paragraaf.
opmerkingen als
Een deel hiervan wordt veroorzaakt door religie. Het versterkt wij/zij gevoelens, heeft een vreselijke moraal, en draagt juist bij aan problemen als pesten.
Geeft bij mij nogal een -1 gevoel, flamebait etc.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Xieoxer in 'nieuws: Motorola laat klanten zelf Moto 360-smartwatch samenstellen'

Al die -1's... volgens mij is dit gewoon een +1 opmerking toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Ik zit te twijfelen tussen 0 en +1
De aanhef is natuurlijk kruik, lijkt weer op een 'fanboy' reactie om het 'sierraad' van apple te plussen.
Ieder zijn smaak, ik vind het ding ook spuuglelijk maar heb dan ook mijn persoonlijke smaak met klokjes.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd in 'nieuws: Rechter stelt bewaarplicht buiten werking'

+2 voor een bedel berichtje, wat een post later alweer onderuit is gehaald?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
artikel: nieuws: Rechter stelt bewaarplicht buiten werking
post nul07 @D-Day • 11 maart 2015 10:49

Beetje lastige deze.
Begrijpelijke 'spraakverwarring' BIT vs Bits of Freedom.

2e post van nul07 gemod op +2. Zou meer op +1 gemod moeten worden denk ik.
Correcte reactie op topicstarter maar off-topic.
Mooi werk van o.a. Bits of Freedom. Het fijne van Bits of Freedom is d...
Samenvatting:
Topicstarter (D-Day) referereert naar Bits of Freedom.
Eerste respons (nul07) reageert hierop.

Reactie van Faeron geeft het juist samen:
Mooi werk van Bits of Freedom? Je bedoelt zeker Privacy First, internetprovider BIT en de Nederlandse Vereniging van Journalisten. Lezen!

Ga dus maar hierheen voor je steun en donaties: https://www.privacyfirst....e-oproep-om-donaties.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik heb hem zelf -1 gegeven.

1.) bedelberichtjes zijn totaal niet welkom in mijn optiek
2.) niet correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023

Dit is gewoon een flame er behoort dus op -1 te staan

Alert:
nieuws: App Store en iTunes zijn offline door onbekende oorzaak
De eerste reacties hebben al -1 te pakken

Coffee in 'nieuws: App Store en iTunes zijn offline door onbekende oorzaak'
Dit ook gewoon ongewenst.

[ Voor 51% gewijzigd door SRich op 11-03-2015 13:46 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[b][message=43883617,noline]

Dit ook gewoon ongewenst.
Mwah, ik vind die reactie daarboven echt ongewenst (staat die ook op). Ik vond deze reactie niet echt bijzonder sterk maar ook niet echt ongewenst. Heb het een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ircghost schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Mwah, ik vind die reactie daarboven echt ongewenst (staat die ook op). Ik vond deze reactie niet echt bijzonder sterk maar ook niet echt ongewenst. Heb het een 0 gegeven.
Het is de reactie waarop hij reageert afkraken en dat melden dat Tweakers rijkelijk laat is met het nieuws voegt ook niets toe. Ik vind het ook een -1.

Op zich redelijke onderbouwing maar vooral dat laatste stuk maakt het geen +3 waardig imo.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de tijd onder de naam klikt. Rechter muis knop dan kun je de koppelingslocatie kopiëren naar de specifieke reactie. Die kun je dan hier plaatsen zodat iedereen direct ziet welke reactie je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Migrator schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:29:
[...]

Het is de reactie waarop hij reageert afkraken en dat melden dat Tweakers rijkelijk laat is met het nieuws voegt ook niets toe. Ik vind het ook een -1.

Op zich redelijke onderbouwing maar vooral dat laatste stuk maakt het geen +3 waardig imo.
Over welke reactie heb jij het? Bij mij heeft hij het niet over gelaagd tweakers die laat is met posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ircghost schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:58:
[...]

Over welke reactie heb jij het? Bij mij heeft hij het niet over gelaagd tweakers die laat is met posten.
Die van Coffee waar jij toch echt op lijkt te reageren ;)
-los daarvan- ik maak geen gebruik van Apple cloud diensten, maar zag op onemorething al een paar uur geleden dat Apple eruit ligt!

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Ik heb duidelijk niet genoeg koffie gehad vandaag.. je hebt gelijk! Onnodige opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd in 'nieuws: KPN, Telfort en Xs4all stoppen met uitvoeren bewaarplicht'

Zou naar mijn mening +2 moeten zijn, aangezien het een hele andere kijk geeft op het artikel.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na diverse keren een edit inmiddels wel, dat kan ik met je eens zijn, maar initieel was het maximaal +1.

Edit. En bij nader inzien toch maar niet, ook al is het netjes verwoord ("schijn tegen") en toont nul07 zich kritisch te weinig basis (geen verbindingen met lobby o.i.d. aannemelijk gemaakt) voor een hoge waardering.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 15:39 . Reden: Ik liet me verblinden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Frozen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:16:
Verwijderd in 'nieuws: KPN, Telfort en Xs4all stoppen met uitvoeren bewaarplicht'

Zou naar mijn mening +2 moeten zijn, aangezien het een hele andere kijk geeft op het artikel.
Complotheorieen een +2, zijn reactie heeft al verschillende edits gezien

[ Voor 5% gewijzigd door SRich op 11-03-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Frozen schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:16:

Ik denk dat een 1 wel genoeg is.

[ Voor 52% gewijzigd door Ircghost op 11-03-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga er niet eens iets hoger dan een 0 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
cdwave in 'nieuws: KPN, Telfort en Xs4all stoppen met uitvoeren bewaarplicht'

Zou degene die deze een +2 heeft gegeven aan een onderzoekje geworpen kunnen worden.

Als je een paar reactie daaronder kijkt zie je iemand (Aftansert in 'nieuws: KPN, Telfort en Xs4all stoppen met uitvoeren bewaarplicht') die deze reactie netjes weerlegt en dus is de +2 ervoor niet terecht

Nielsjuhz in 'nieuws: Google opent zijn eerste bakstenen winkel in Londen'
8x +3 :X

[ Voor 59% gewijzigd door SRich op 11-03-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
SRich schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 15:27:
cdwave in 'nieuws: KPN, Telfort en Xs4all stoppen met uitvoeren bewaarplicht'

Zou degene die deze een +2 heeft gegeven aan een onderzoekje geworpen kunnen worden
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. 
De reactie staat net en nauweljks gemod en je roept al om een onderzoek?
Is dit niet een ietwat overdreven?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
koelkast in 'nieuws: Google opent zijn eerste fysieke winkel in Londen'

10x +2 voor een standaard reactie die op z'n hoogst +1 had moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die reactie staat er net 12 minuten, geef het systeem ff de kans ipv zo snel al hier te melden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vayra in 'nieuws: Rechter stelt bewaarplicht buiten werking - update'
Deze heeft nog steeds wat zetjes nodig om van de +2 af te komen.

Verwijderd in 'nieuws: Rechter stelt bewaarplicht buiten werking - update'
+2 kan nog van de linkjes, maar een +3 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verhaal over 4K gaming en geheugen lijkt me een goede opmerking ik heb dus voor dit bericht: Wulfklaue in 'nieuws: Asus en MSI introduceren GTX 960-kaarten met 4GB' wel een +2 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:26:
Dat verhaal over 4K gaming en geheugen lijkt me een goede opmerking ik heb dus voor dit bericht: Wulfklaue in 'nieuws: Asus en MSI introduceren GTX 960-kaarten met 4GB' wel een +2 gegeven.
Volgens Dirk wel ja, is een lange post met onzin en een linkje, dus een +2 volgens hem.
Gewoon onwetendheid denk ik.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-The_Mask- schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Volgens Dirk wel ja, is een lange post met onzin en een linkje, dus een +2 volgens hem.
Als het onzin is, post dan een reactie met wat er niet klopt, dat gaat hij zo van de +2 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help me eens op weg, waarom dat commentaar hoger of lager gewaardeerd zou moeten worden. Ik heb het bericht geen score gegeven, om het simpele feit dat ik onvoldoende kennis van huidige grafische kaarten & de gebruikte chips & hun architectuur heb om een eerlijke moderatie uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
-The_Mask- schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:30:
[...]

[...]

Gewoon onwetendheid denk ik.
Nee, dat is geen onwetendheid. Als je zo'n reactie post weet je dondersgoed waar je het over hebt, namelijk over het hele debacle waarbij Nvidea blijkbaar maar 3,5 GB aan geheugen voor z'n GPU's had (de laatste 512MB zou voor een dramatisch lage performance en FPS zorgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet, maar -1 vind ik wel laag voor een smiley:
Cosmo_nl in 'geek: Melkweg is mogelijk 50 procent groter dan eerder gedacht'
Ik heb 'm zelf 0 gemod.

[ Voor 4% gewijzigd door Pwuts op 11-03-2015 18:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Puur troep reactie is gewoon -1 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
MasterPrutser schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:43:
Ik weet niet goed wat ik hiermee aanmoet, maar -1 vind ik wel laag voor een smiley:
Cosmo_nl in 'geek: Melkweg is mogelijk 50 procent groter dan eerder gedacht'
Ik heb 'm zelf 0 gemod.
Ik vind een -1 prima in dit geval. Een enkele smiley als reactie voegt echt helemaal niets toe bij een nieuwsitem en zeker niet als parent reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
_David_ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:33:
[...]

Als het onzin is, post dan een reactie met wat er niet klopt, dat gaat hij zo van de +2 af.
Waarom moet ik als enige eerst een reactie eronder zetten en alle andere personen niet? Daarnaast veranderd dat er helemaal niks aan de waarde van de reactie. Als je de reactie niet op de juiste waarde kan waarderen, kun je een eventueel andere reactie eronder ook niet goed waarderen. Dus dan gaat er echt niks veranderen. Overigens is het toch ook helemaal niet te doen om bij elke reactie op de frontpage iedereen op zijn fouten te wijzen, onbegonnen werk, daar bedank ik voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Iedereen die hier reacties aandraagt die volgens hun foutieve informatie bevatten moet dat bewijzen, in een eigen reactie eronder of verwijzen naar een reactie van iemand anders.

Jij geeft nergens aan waarom die post 'fout' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jij ook niet, dus daarom de vraag waarom ik het wel elke keer moet doen, maar anderen niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waar zeg ik daar dat het foutieve informatie bevat? Niet dus.

Voorbeeld van wel verwijzen naar een post eronder als je claimt dat er foutieve informatieve in een reactie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
mveijden in 'geek: Melkweg is mogelijk 50 procent groter dan eerder gedacht'

Ik scoor hier 0 (zelfs een -1,) blijkbaar niet gewenst om een +2 reactie te corrigeren?
Gezien de parent lijkt mij dit gewoon een +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
mveijden schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:44:
mveijden in 'geek: Melkweg is mogelijk 50 procent groter dan eerder gedacht'

Ik scoor hier 0 (zelfs een -1,) blijkbaar niet gewenst om een +2 reactie te corrigeren?
Gezien de parent lijkt mij dit gewoon een +1?
Je staat inmiddels vrij stevig op de +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Nu online

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat dat negatief staat.
Dat lijkt me modereren op de man.
De posts hoort iig op plus 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
En de post daar boven (Chotto Toire in 'nieuws: Scherm Galaxy S6 in metingen kwart zuiniger dan dat van iPhone 6') lijkt me geen +3 waardig. Gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die hoort inderdaad gewoon op +1. Dat is momenteel ook (stevig) de netto score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ik had deze geboost op +1 en daarmee kwam hij ook op +1. Maar die laatste zin die hij gebruikt heeft er bij mij voor gezorgd dat ik hem uiteindelijk op een 0 geboost heb. Of misschien toch zelfs een -1?
"Zelfs het zielige dealertje zonder opleiding op de hoek kent deze term."
Staat stevig op +3, weet niet of dat gaat veranderen.
Mee eens, geboost naar +1 en staat nu op +2. Goede vraag wat niet vermeld wordt in het artikel, maar een +3 is het zeker niet.
Done.

[ Voor 31% gewijzigd door Vickiieee op 12-03-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vickiieee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:37:
[...]

Staat stevig op +3, weet niet of dat gaat veranderen.

[...]
Ik heb +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

+3 Spotlight 109
+2 Informatief 35
+1 On-topic 33

Zonder -1 te boosten verandert er waarschijnlijk weinig aan.. Maar dat is dan weer niet geoorloofd geloof ik, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Vickiieee schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:52:
[...]

+3 Spotlight 109
+2 Informatief 35
+1 On-topic 33

Zonder -1 te boosten verandert er waarschijnlijk weinig aan.. Maar dat is dan weer niet geoorloofd geloof ik, of wel?
Klopt, daar kan ik niets aan veranderen. Daarom geef ik ook een score die ik vind dat de post verdient.
Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]