Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Owner of DBIT Consultancy
Naja, vergezocht? De 1 april grappen zijn bedoeld om mensen voor de gek te houden. Meestal starten bedrijven e.d. met een 1 april grap een (paar) week/weken voor 1 april met de grap, om vervolgens iedereen die zich ingeschreven heeft o.i.d. een bericht te sturen met '1 April!'.DennusB schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:18:
Mwah... wel een vergezochte 1 April grap. En daarbij helpen ze de halve community over de zeik zo, lijkt me niet verantwoord voor een grapje
Tweakers zet met deze abonnementen hun reputatie behoorlijk op het spel, dus ik kan me niet voorstellen dat dit serieus is. Aan het aantal reacties te zien IS de (halve) community nu al over de zeik. Dus de grap is al geslaagd
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De elite prijs is een grap denk ik jaAnoniem: 348130 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:25:
Gezien de prijzen die ze vragen is het toch een duidelijke grap
Owner of DBIT Consultancy
Hoe naïef om te denken dat dit een grap is.

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 09-03-2015 11:29 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
En bedankt hé..
Ik ben een kritische lezer, dat sowieso. Maar om direct te geloven dat de abonnementen tot €250,- (!) aangeboden zullen worden 'slechts' om een site Advertentie-vrij te krijgen terwijl dit met een Adblocker ook kan en dit dan niks kost, is allicht ook aardig naïefna·ïef (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord: al te goed van vertrouwen.
Zal er dan ook nog maar iemand zijn die een variant van €25,- of €35,- af zal sluiten? Of je moet Tweakers wel héél erg hoog hebben zittenVanzelfsprekend is het nog steeds mogelijk om voor 15 euro per jaar Tweakers bannervrij te bezoeken. Dit abonnement noemen we nu Donateursabonnement. Users die dit kiezen, krijgen desgewenst een label naast hun username. Verder zijn er van dit abonnement varianten van 25 en 35 euro per jaar. Als je hiervoor kiest, krijg je geen extra mogelijkheden, maar help je Tweakers wel meer
Of je bent een trouwe bezoeker van Tweakers, levert je eigen input en verzamelt zo je eigen Karma bij elkaar, om vervolgens alsnog dezelfde mogelijkheden vrij te spelen. Wat ik al aanhaalde in een reactie, Tweakers gaat 'Pay2win'? (Reactie.)Als je liever nog meer waar voor je geld krijgt, kun je nu ook kiezen voor het Tweakers Plus-abonnement. Dit abonnement kost 50 euro per jaar en geeft users aanzienlijk meer mogelijkheden. Zo hebben deze abonnees standaard alle karma-features, zoals custom css.
Wie weet stoppen ze op den duur het gratis karma-gebeuren ook wel.
[ Voor 4% gewijzigd door MsG op 09-03-2015 11:51 ]
Anoniem: 172410
Tweakers draait naar mijn weten op inhoudelijke kennis (lees: niet in kleine mate de community) en advertenties die dat verkeer ten gelde maken. Je moet denk ik oppassen dat mensen hun whitelist niet ongedaan maken en geen content meer leveren, want ik kan me voorstellen dat mensen hier weinig trek in zouden hebben. Dan is de meerwaarde die je hebt snel om zeep.MsG schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:51:
Het gaat er natuurlijk om dat je Tweakers hiermee sponsort om te kunnen draaien.
Al houd ik nog een slag om de arm dat het een 1 april-grap is, free-to-play op een website als deze is toch wat vergezocht.
Ga je schamen. Ad-blockers zijn hier verboden en als je hem toch gebruikt verdien je een ban in mijn ogen...Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:48:
[...]
Ik ben een kritische lezer, dat sowieso. Maar om direct te geloven dat de abonnementen tot €250,- (!) aangeboden zullen worden 'slechts' om een site Advertentie-vrij te krijgen terwijl dit met een Adblocker ook kan en dit dan niks kost, is allicht ook aardig naïef.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
M.b.t. het dikgedrukte gedeelte: lees mijn reactie van 11.07 vanochtend. Het laat zien dat ik een Tweaker ben die weet dat je dat soort vervelende dingen weg krijgt door een Adblocker te gebruiken, EN dat ik Tweakers.net geWhitelist heb, geen overhaaste conclusies trekken van dingen waar je niks van af weet (in dit geval mijn gebruik van een Adblocker en Tweakers.net). Geldt dus ook voor jou, @FiberMsG schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:51:
Het gaat er natuurlijk om dat je Tweakers hiermee sponsort om te kunnen draaien. Dat je de advertenties ook wel gratis wegkrijgt met een adblocker laat wel duidelijk zien hoe jouw perspectief op Tweakers is. Ik denk dat half Tweakend Nederland met adblock surft (op z'n minst), dus dan moet Tweakers toch iets creatiefs lanceren om deze inkomstdaling te compenseren.
Wie weet stoppen ze op den duur het gratis karma-gebeuren ook wel.
M.b.t. het schuingedrukte gedeelte: er wordt als je een Adblocker aan hebt staan op Tweakers.net gevraagd om deze uit te zetten omdat hier inkomsten vandaan komen (wat ik op sommige computers thuis merk als ik daar toevallig achter zit, want elke PC draait bij ons een AdblockerFiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02:
[...]
Ga je schamen. Ad-blockers zijn hier verboden en als je hem toch gebruikt verdien je een ban in mijn ogen...
En zie hier de te lezen melding als je een Adblocker gebruikt:
"Je blokkeert onze banners
Hoi! We zien dat je waarschijnlijk AdBlock, Ghostery, NoScript of andere software gebruikt die onze bannercode ontregelt. Dat vinden we jammer, want hiermee ontneem je Tweakers in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. Help ons door Tweakers te whitelisten! Lees hier meer over ons verdienmodel.
[ Voor 16% gewijzigd door Vickiieee op 09-03-2015 12:07 ]
[message]Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02[/message]:
Tweakers is bij mij ook zo ongeveer de enige site die geWhite-list is. Als ze me dan dit vervolgens gaan flikken met hogere winkansen voor mensen met een abonnement, gaan ze weer van de Whitelist af, die inkomsten hebben ze dan dus toch al binnen.
Weer een louter functionele redenering. Het hele donateurssysteem en ook de Bannervrij is voornamelijk om Tweakers te steunen. Het bannerloze is dan een leuk presentje.overigens vind ik de ads niet dusdanig irritant dat ik een abonnement af zal sluiten
[ Voor 6% gewijzigd door MsG op 09-03-2015 12:13 ]
Ads leveren meer op dan abbo'sMsG schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:11:
[...]
[...]
Weer een louter functionele redenering. Het hele donateurssysteem en ook de Bannervrij is voornamelijk om Tweakers te steunen. Het bannerloze is dan een leuk presentje.
Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/
Serieus? Dat moeten ze er even naast zetten (ad income per user per jaar), dan zou ik nu net voor een duurdere donateurs-optie zijn gegaan.
Er is vaker medegedeeld dat Tweakers ook profiteert van getoonde advertenties dan dat adblockers ze daarom geld kosten. Men heeft ook gesteld dat men per saldo verlies/minder winst maakt op de abonnementen, omdat advertenties meer opleveren.MsG schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:14:
Dat lijkt me lastig algemeen te beoordelen, gezien Tweakers niet echt bannerklikkers zijn vermoed ik en de adverteerders vaak per impressie betalen.
"Ook heb je met dit abonnement voortaan een grotere winkans bij acties van Tweakers "
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Anoniem: 19894
ACM's blog: Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen
Zoals hierboven al aangedragen: adverteerders betalen per view.MsG schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:14:
Dat lijkt me lastig algemeen te beoordelen, gezien Tweakers niet echt bannerklikkers zijn vermoed ik en de adverteerders vaak per impressie betalen.
Ik ben helemaal geen stagiair
ik ga zelf waarschijnlijk voor de 50 euro optie. Waarom? Omdat ik tweakers graag steun. Echter is het wel zo, dat ik ABP altijd, en ook echt altijd aan heb staan. Waarom? Omdat ik zelf op de beste sites nog zooi kan binnen halen.
Ik wacht graag nog even af of het gevolgen zou kunnen hebben voor de features van het 50 euro abo. (Zie een ban, niet meedoen met wedstrijden e.d.)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heb ik nou een abonnement gekocht, of ben ik nou donateur geworden? Eigenlijk is het waarschijnlijk handiger om op dat tweede te focussen, want ja, om jullie goede community-service (niet om nou helemaal touchy-feely te gaan doen, maar GoT blijft toch een beetje een "thuis") en goede journalistiek te *sponsoren* trek ik de portemonnee verder open, dan wanneer je me abonnee noemt. Immers, bij abonnee denk ik "heb ik een goeie deal gehad?", terwijl ik bij donateur denk "hopelijk ben ik niet het zuinigste lid hier".
Wat ik zou hebben gedaan als ik T.net was: minimaal E15, voor de donateursoptie, maar zelf invullen wat je max wil betalen (reden: er hoeft maar 1 gulle gever zin te hebben om voor E5000 donateur te worden, om die optie de moeite waard te maken
Verder: "betere winkansen" klinkt denk ik gewoon te vaag, en dus geeft dat het gevoel dat het spel niet meer eerlijk in elkaar zit. Als het duidelijker was, bijvoorbeeld "als donateur loot je met twee loten mee", dan viel het denk ik wel mee?
Quacka in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Volgens mij was ik de eerste
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Maar pas op met wat je zegt, voor je het weet wordt je reactie (omlaag)gemod.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Doe je ook iets anders dan bashen?MsG schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:11:
[...]
[...]
Weer een louter functionele redenering. Het hele donateurssysteem en ook de Bannervrij is voornamelijk om Tweakers te steunen. Het bannerloze is dan een leuk presentje.
Wat dus al voor de zoveelste keer geld: je trekt conclusies voor je weet hoe het daadwerkelijk zit.Joost schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Zoals hierboven al aangedragen: adverteerders betalen per view.
Ik ga nu geen conclusies trekken, want ik weet niet hoe het zit, maar: het zou dus zomaar kunnen dat Tweakers.net aan mij als niet-donateur meer verdient zolang ik een bepaald aantal pageviews haal en daarmee genoeg advertentie-inkomsten genereer, dan wanneer ik een abonnement afsluit (laten we voor het gemak uitgaan van de €15,- versie die er nu al tijden is/was).
Lees dit eens: Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen.
Met als quote, door ACM (of de blog nog actueel en van toepassing is weet ik niet, maar ik vermeld het toch):
Ik zit dan weliswaar niet elke dag op Tweakers.net, maar ik haal dan per dag wel méér dan één pageview/banner per dagDesalniettemin doen wij weinig moeite om gebruikers een abonnement te laten nemen, we beseffen ter dege dat iemand niet elke site die hij bezoekt geld wil geven. En zelfs 15 euro/jaar is dan uiteindelijk best veel. Bovendien is het voor ons maar de vraag of dat meer oplevert dan we met bannervertoningen aan diezelfde bezoeker zouden verdienen. Als iemand een jaar lang één banner per dag ziet zitten we break-even met 4,1 cent per vertoning. En dan negeer ik nog het feit dat van die 15 euro nog de btw af moet en een deel bij de betaaldienst blijft hangen
Het is geen grap. Er liep al bijna een jaar ergens een draadje over hoe de abo structuur verbeterd zou kunnen worden...Quacka schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:41:
Als het een 1 april grap is...
Ik zou dit nou niet per se een verbetering willen noemen. Maargoed, dat hangt natuurlijk ook van je standpunt af en of je (al) een donateur bent of wasFiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Het is geen grap. Er liep al bijna een jaar ergens een draadje over hoe de abo structuur verbeterd zou kunnen worden...
Ja dat zeg ik, dus dan maakt die ene persoon die de banner niet meer ziet, maar wel 15 euro geeft voor de adverteerder ook niet echt uit. Gezien die 1 minder views per jaar geen 15 euro minder aan kosten geeft voor de adverteerder lijkt me? Pas als een significant aandeel bannervrij zou nemen zou het denk ik echt geld kosten voor Tweakers?Joost schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Zoals hierboven al aangedragen: adverteerders betalen per view.
En dat hadden ze ook op meerdere manieren kunnen doen, bijvoorbeeld door een optie om je automatisch in te schrijven voor alle acties. Maar dit is gewoon oneerlijk. Boeit me dat erg? Nah, maar de principe erachter is gewoon heel krom. Betaal en wij geven je meer kans.Fiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Het is geen grap. Er liep al bijna een jaar ergens een draadje over hoe de abo structuur verbeterd zou kunnen worden...
Tevens vraag ik me ook heel erg af wat sponsors hiervan vinden. Zij sponsoren een actie, en Tweakers geeft betalende gebruikers een grotere kans om de gesponsorde spullen te winnen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Is dat zo?Fiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:52:
Hij is vooral aangevuld. Meer keus dus. En meer keus is altijd beter.
Bron: The Paradox of Choice.Professor Barry Schwartz, auteur van “The paradox of choice: Why more is less” heeft hier een verklaring voor. Hij beargumenteert dat mensen ongelukkiger worden, naarmate het aantal keuzemogelijkheden toeneemt. Zijn bevindingen zijn gebaseerd op een groot aantal psychologische onderzoeken uit verschillende sectoren. Maar waarom heeft een overmaat aan keuze een negatieve invloed? Schwartz beschrijft in zijn boek twee fundamentele oorzaken:
- Te veel keuze verlamt ons: meer keuze maakt het niet eenvoudiger om de juiste optie te kiezen, maar juist lastiger. Hoe meer keuze, des te groter de kans dat we niet (kunnen) kiezen.
- Te veel keuze leidt tot ontevredenheid: ook al zijn we wél in staat om een keuze te maken, dan zorgt de overmaat aan keuze er alsnog voor dat we minder tevreden zijn met de keuze die we hebben gemaakt. Dit principe wordt door Schwartz beschreven als “The Leaking Principle” (Keys & Schwartz, 2005). De reden hiervoor is dat we ons makkelijker kunnen voorstellen dat een andere keuze wellicht beter was geweest. In andere woorden, zelfs nadat de keuze gemaakt is, blijven we ons afvragen of we wel de juiste keuze hebben gemaakt.
Ps, en dan Google ik op: "meer keus is altijd beter".
[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:12 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]
constant ABP aan hebben staan, zelfs op tweakers. En een abo hebben. Wat ga ik dan van het ABP gebruik merken? minder wedstrijden e.d?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Op het moment dat je een abo afgesloten hebt op Tweakers neem ik aan dat je niet (meer) afgekeurd wordt op het feit of je een ABP hebt lopen of niet. Anders gezegd: een ABP aan hebben staan als je Tweakers.net bezoekt terwijl je een abo hebt en ingelogd bent is vrij nutteloos, omdat de ads dan toch niet vertoont wordenlanerios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:57:
Ben nog steeds nieuwsgierig wat de gevolgen kunnen zijn;
constant ABP aan hebben staan, zelfs op tweakers. En een abo hebben. Wat ga ik dan van het ABP gebruik merken? minder wedstrijden e.d?
Iemand trouwens enig idee hoe Tweakers controleert bij prijsvragen of je een AB(P) hebt lopen en je daardoor uitgesloten wordt? Bron?
Daarbij mag wel gezegd worden dat Tweakers soms alsnog mekkert, ook als je alles netjes gewhitelist hebt.lanerios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:59:
ik hoop hetmaar een bevestiging van een Tweakers medewerker zou awesome zijn
Edit: alsof de duvel ermee speelt, net weer.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 09-03-2015 13:33 ]
Dat laatste is toch vrij makkelijk? Een artikel wel of niet laten zien naar aanleiding van een profiel van degene die ingelogd is.Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:58:
[...]
Op het moment dat je een abo afgesloten hebt op Tweakers neem ik aan dat je niet (meer) afgekeurd wordt op het feit of je een ABP hebt lopen of niet. Anders gezegd: een ABP aan hebben staan als je Tweakers.net bezoekt terwijl je een abo hebt en ingelogd bent is vrij nutteloos, omdat de ads dan toch niet vertoont worden.
Iemand trouwens enig idee hoe Tweakers controleert bij prijsvragen of je een AB(P) hebt lopen en je daardoor uitgesloten wordt? Bron?
Er is ook een abo-forum, dus prijsvragen via die weg opstellen is ook mogelijk.
Klopt, maar in dat geval zal het alleen zijn voor abonnement houders, hoewel Tweakers zegt dat abo-houders een grotere kans zullen hebben. De prijsvragen speciaal voor abonnement houders zullen waarschijnlijk wel via deze weg gaanmajoh schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:02:
[...]
Dat laatste is toch vrij makkelijk? Een artikel wel of niet laten zien naar aanleiding van een profiel van degene die ingelogd is.
Er is ook een abo-forum, dus prijsvragen via die weg opstellen is ook mogelijk.
Maar is dit forum er ook al dan? Aangezien jij een abonnement hebt: kan je dit bevestigen?
Intentionally left blank
Wat ik me wel afvraag... stel dat ik tegen die tijd toch voor "donateur" kies, verlies ik dan mijn karma-store features? Ik dacht dat ik die nu voor de rest van mijn leven had, blijft dat zo?
Ennuhm hoe zit het met de e-mail?De huidige full-abonnees zullen op een passende wijze gecompenseerd worden. Hun lopende termijn wordt geconverteerd naar nieuwe termijnen van een bannervrij-, email- of combo-abonnement. Tevens zullen zij voor de rest van hun leven toegang krijgen tot de huidige features in de karmastore.
[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 09-03-2015 13:06 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Die belofte kunnen we technisch niet waarmaken met het nieuwe systeem. Gelukkig hebben alle abo's een overbrugging van 90 dagen gekregen waarbinnen we dit probleem oplossen.Xander schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:06:
Mooi deze nieuwe abonnementen.Heb nu automatisch het Plus-abonnement tot november 2016. Als dit afloopt ga ik het denk ik ook gewoon verlengen.
Wat ik me wel afvraag... stel dat ik tegen die tijd toch voor "donateur" kies, verlies ik dan mijn karma-store features? Ik dacht dat ik die nu voor de rest van mijn leven had, blijft dat zo?
De mail wordt binnenkort uitgefaseerd. Er waren zo weinig actieve gebruikers dat het niet meer rendabel is om die service in de lucht te houden.Ennuhm hoe zit het met de e-mail?Ik moet nog ergens een @mytweakers.net adres hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 09-03-2015 14:14 ]
Hmm.. als ik het zo zie zijn de eerste abbo's in die categorie al verkocht... http://tweakers.net/gallery/Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:48:
[...]
Ik ben een kritische lezer, dat sowieso. Maar om direct te geloven dat de abonnementen tot €250,- (!) aangeboden zullen worden 'slechts' om een site Advertentie-vrij te krijgen terwijl dit met een Adblocker ook kan en dit dan niks kost, is allicht ook aardig naïef.
“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot
Had nog niet eens gezien dat de Gallery zo'n mooie 'overhaul' gekregen heeft. Maar er zijn inderdaad 3 leden met een Elite-abonnement. Wellicht toch niet zo'n '1 april' grap als ik dachtJansen-nl schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:46:
[...]
Hmm.. als ik het zo zie zijn de eerste abbo's in die categorie al verkocht... http://tweakers.net/gallery/
Anoniem: 19894
Vanuit de overgang van een Full Abo naar de Karma Store destijds heb ik ook alle features for life gekregen, raak ik dat ook kwijt als niet (meer) abo?zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Nee, dat is afgelopen. Die belofte kunnen we technisch niet waarmaken met het nieuwe systeem.
...
Een erg behulpzame reactie op het forum, een super uitgebreide review, een update op een nieuwspost, etc. etc. etc. Geef gewoon weer dat die ene reactie 35x Tweakers Gold heeft gekregen. Waarna die gebruiker 35 maanden lang de voordelen van een abbo heeft. Of zoiets.
In plaats van Tweakers.net betalen om jezelf te upgraden. Want waarom? Om ads? Omdat ik jullie lief vind? Die ads worden al beperkt door Adblock Plus, en Ghostery doet de rest. Omdat ik niet getracked wil worden op het internet. Als ik naar een product kijk op Tweakers wil ik niet dat Google dat weet. En Webtrekk en DoubleClick ook niet.
Innovatie op dit vlak zou Tweakers sieren. Dit komt zou ouderwets & zakelijk over. Van die 40+ers die bedenken "dat is een goed idee". Gebrek aan innovatie kostte de videotheek de kop. Denken dat een pay-wall (ook een lage zoals dit) een goed idee is kost je vooral de community, terwijl dat juist de drijvende kracht is.
Dit kan ik alleen maar toejuichen. Op deze manier zou je het '+3' modden kunnen vervangen door een 'Tweakers Gold' reward. Als de persoon dan voldoende 'Tweakers Gold rewards' verzamelt heeft kan hij dit omzetten. Of iets in die geest.Blue-eagle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:01:
In plaats van gebruikertje-pesten door niet-betalende leden te benadelen bij deelname aan acties, waarom doet Tweakers niet aan community-funded acties? Op de FP gaf ik het Reddit Gold systeem al aan. Als ik voor 50 Eurocent iemand een maand lang een Tweakers Gold kan geven (met allerlei voordelen) zijn er meer dan genoeg posts die ik dat zou gunnen.
Een erg behulpzame reactie op het forum, een super uitgebreide review, een update op een nieuwspost, etc. etc. etc. Geef gewoon weer dat die ene reactie 35x Tweakers Gold heeft gekregen. Waarna die gebruiker 35 maanden lang de voordelen van een abbo heeft. Of zoiets.
In plaats van Tweakers.net betalen om jezelf te upgraden. Want waarom? Om ads? Omdat ik jullie lief vind? Die ads worden al beperkt door Adblock Plus, en Ghostery doet de rest. Omdat ik niet getracked wil worden op het internet. Als ik naar een product kijk op Tweakers wil ik niet dat Google dat weet. En Webtrekk en DoubleClick ook niet.
Innovatie op dit vlak zou Tweakers sieren. Dit komt zou ouderwets & zakelijk over. Van die 40+ers die bedenken "dat is een goed idee". Gebrek aan innovatie kostte de videotheek de kop. Denken dat een pay-wall (ook een lage zoals dit) een goed idee is kost je vooral de community, terwijl dat juist de drijvende kracht is.
Wat betreft het schuingedrukte-gedeelte: ik wil niet zeggen dat dit bij Tweakers zo is, maar heel veel bedrijven waar (nog) 50+/60+'ers de dienst uitmaken gebeurt het nog wel eens dat ze over de kop gaan omdat het bedrijf niet voldoende innoveert. (Bijenkorf die panden sluit, V&D met problemen en de HEMA, iemand?).
Anoniem: 363533
Daar voldoen de nieuwe spelregels/model dus niet aan doordat de prijsvragen nu minder waarde voor mij als niet betalend lid krijgt.
Het is gewoon een -feit- dat internetdiensten die niet-betalende leden afstraffen slechter draaien dan diensten die dit niet doen. Zoals ik in mijn reactie op het nieuwsartikel al had aangegeven staat het Spielerij forum vol met allerhande voorbeelden.
Als jullie die spelregel nu eens aanpassen denk ik dat 90% van het verzet als sneeuw voor de zon zal verdwijnen.
Waarom kan je die belofte niet waarmaken? Wij zijn de gebruikers en de gebruikers vragen om deze feature. Alles is mogelijk in IT-land, de -wil- moet er alleen maar zijn, en de wil ontbreekt waarschijnlijk. Dat is jammer, aangezien de mensen met de meeste karma nu juist de meest trouwe gebruikers zijn. Oftewel, ik zou zeggen: Ga eens terug naar de tekentafel en kijk of dit wel kan. Een reactie als 'die belofte kunnen we technisch niet waarmaken' verwacht ik niet bij een dergelijk grote tech website als Tweakers waar toch wel wat slimme koppen zitten.zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:37:
[...]
Nee, dat is afgelopen. Die belofte kunnen we technisch niet waarmaken met het nieuwe systeem.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 09-03-2015 14:15 ]
Nuttige suggestie. Maar het een sluit het ander niet uit. Waarom niet en met euro's kunnen betalen en een soort 'plus' systeem waardoor je het kan doneren? We hebben daar de infrastructuur (nog) niet voor, maar weet dat wij ook niet stilzitten.Blue-eagle schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:01:
In plaats van gebruikertje-pesten door niet-betalende leden te benadelen bij deelname aan acties, waarom doet Tweakers niet aan community-funded acties? Op de FP gaf ik het Reddit Gold systeem al aan. Als ik voor 50 Eurocent iemand een maand lang een Tweakers Gold kan geven (met allerlei voordelen) zijn er meer dan genoeg posts die ik dat zou gunnen.
Excuses, ik was te snel. We gaan dit gewoon fixen.Anoniem: 363533 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:12:
Waarom kan je die belofte niet waarmaken? Wij zijn de gebruikers en de gebruikers vragen om deze feature. Alles is mogelijk in IT-land, de -wil- moet er alleen maar zijn, en de wil ontbreekt waarschijnlijk. Dat is jammer, aangezien de mensen met de meeste karma nu juist de meest trouwe gebruikers zijn. Oftewel, ik zou zeggen: Ga eens terug naar de tekentafel en kijk of dit wel kan. Een reactie als 'die belofte kunnen we technisch niet waarmaken' verwacht ik niet bij een dergelijk grote tech website als Tweakers waar toch wel wat slimme koppen zitten.
@ hierboven: http://gyazo.com/0cfaed0176c44ae79e5122ebca88cda0
Daar is bookmark voor
[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2015 14:19 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Anoniem: 16328
Als je een abo hebt dan kun je de banners uitschakelen, al vanaf het 15 euro abonnementlanerios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:57:
Ben nog steeds nieuwsgierig wat de gevolgen kunnen zijn;
Anoniem: 604128
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:18:
Richting Zeef: De meeste mensen zijn boos omdat mensen met een duur abbo opeens meer winkans hebben, is het misschien een idee om transparant aan te geven hoe jullie winnaars kiezen en hoeveel % meer kans mensen met een abbo hebben?
@ hierboven: http://gyazo.com/0cfaed0176c44ae79e5122ebca88cda0
offtopic:
Daar is bookmark voor
Dat is zo, maar ik kijk vooral in 'mijn topics', dit was de makkelijkste manier om iets te volgen.
On: Overigens was ik (blij) verbaast dat ik de plus versie 'gratis' kreeg. Ik zat net te twijfelen om die te betalen, zag ik dat ik 't al had. Tof!
With ^Anoniem: 19894 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:57:
[...]
Vanuit de overgang van een Full Abo naar de Karma Store destijds heb ik ook alle features for life gekregen, raak ik dat ook kwijt als niet (meer) abo?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is ook niet helemaal waar: flink posten op FP gedurende een half jaar en je zit al in de top500 van karma-lijst. Daarvoor hoef je hier niet lang rond te lopen en hoef je ook nog niet eens een trouwe gebruiker voor te zijn.Anoniem: 363533 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:12:
[...]
Waarom kan je die belofte niet waarmaken? Wij zijn de gebruikers en de gebruikers vragen om deze feature. Alles is mogelijk in IT-land, de -wil- moet er alleen maar zijn, en de wil ontbreekt waarschijnlijk. Dat is jammer, aangezien de mensen met de meeste karma nu juist de meest trouwe gebruikers zijn. Oftewel, ik zou zeggen: Ga eens terug naar de tekentafel en kijk of dit wel kan. Een reactie als 'die belofte kunnen we technisch niet waarmaken' verwacht ik niet bij een dergelijk grote tech website als Tweakers waar toch wel wat slimme koppen zitten.
Trouwe gebruikers zijn mensen die >5 jaar geregistreerd zijn en elke week/dag bezoeken.
Dit zou veel eerlijker zijn dan een abo met ook nog eens een verhoogde winkans.
Anoniem: 363533
Economisch gezien kunnen dat trouwe gebruikers zijn aangezien ze flink posten op de FP. Zij zien dus veel reclame (even aannemen dat ze geen ABP of NoScript gebruiken) wat dus voor Tweakers een interessante gebruikersgroep is i.v.m. advertentie inkomsten.Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:33:
[...]
Dat is ook niet helemaal waar: flink posten op FP gedurende een half jaar en je zit al in de top500 van karma-lijst. Daarvoor hoef je hier niet lang rond te lopen en hoef je ook nog niet eens een trouwe gebruiker voor te zijn.
Trouwe gebruikers zijn mensen die >5 jaar geregistreerd zijn en elke week/dag bezoeken.
Lijkt mij geen goed idee. Het probleem is dan dat Tweakers mogelijk aansprakelijk gesteld kan worden voor producten die niet geleverd worden. Om dan een heel controle mechanisme op te tuigen gaat dan waarschijnlijk meer geld kosten dan dat het gaat opleveren.RedDashGuy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:34:
Is het niet ook mogelijkheid om extra inkomsten binnen te krijgen door bijvoorbeeld bij vraag & aanbod bij de verkoop van een product/service een klein bedrag (zeg .20E) aan T.net te moeten betalen?
Dit zou veel eerlijker zijn dan een abo met ook nog eens een verhoogde winkans.
Netjes.zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Daar gaan we een oplossing op verzinnen binnen nu en 90 dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 09-03-2015 14:40 ]
Er is gesproken over een lunch, niet over op welke termijn.Radiant schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:38:
Als we nou allemaal een elite-abonnement nemen, wat zijn dan de gevolgen voor de BMI en agenda van het MT van Tweakers?
Anoniem: 348130
Hoi! We zien dat je waarschijnlijk een adblocker gebruikt en dat vinden we jammer. Hiermee ontneem je Tweakers namelijk in essentie inkomsten die we hard nodig hebben. [...]
En wat blijkt nu... Tweakers is volgens het nieuwsbericht een samenwerking aangegaan met Uber. Een bedrijf die door de rechter is verboden voor illegale activiteiten want hiermee ontnamen ze taxichauffeurs namelijk in essentie inkomsten die ze hard nodig hebben

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Anoniem: 16328
UberPop is een dienst van Uber. Ik zoek bijv. op Rotterdam en dan landt de pagina gelijk op UberPop. Tweakers doet nu zaken met een bedrijf dat willens en wetens de wet overtreedt. Welk signaal geeft Tweakers hiermee af? Dat is wat mensen zich afvragen._David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:51:
UberPop is verboden, Uber niet.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het bedrijf is helemaal niet verboden, één van de diensten die ze aanbieden is momenteel niet overeenkomstig met de wet.Anoniem: 348130 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:48:
En wat blijkt nu... Tweakers is volgens het nieuwsbericht een samenwerking aangegaan met Uber. Een bedrijf die door de rechter is verboden voor illegale activiteiten want hiermee ontnamen ze taxichauffeurs namelijk in essentie inkomsten die ze hard nodig hebben![]()
Dat het een vernieuwend bedrijf is dat zich niet laat beperken door modellen uit het jaar nul. Innovatie is één van de peilers van techniek.Anoniem: 16328 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:02:
Welk signaal geeft Tweakers hiermee af? Dat is wat mensen zich afvragen.
Het moet elk jaar beter worden. Gezien de reacties, gelooft iedereen het tot nu toe nog dat het echt is.botoo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:03:
_als_ het een 1 april grap is dan zijn jullie wel een beetje doorgeschoten, een goede grap is om te lachen maar die lol zie ik niet als ik naar de reacties op het .plan kijk.
Ik ben dus niet de enige in mijn veronderstelling?Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:19:
[...]
Het moet elk jaar beter worden. Gezien de reacties, gelooft iedereen het tot nu toe nog dat het echt is.
Overigens zorgt het gemak waarmee deze reactie gedaan wordt er bij mij voor dat ik nog meer sceptisch wordt. Enfin, blijf er lekker op los discussiëren, only time will tell..zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:14:
[...]
Excuses, ik was te snel. We gaan dit gewoon fixen.
Voor 50 euro lunchen met de bazen... lol
You only live once, so enjoy the ride.
Het was een fout van mij en die zet ik recht. We gaan dit fixen, linksom of rechtsom. De groep Tweakers die in 2009 is toegezegd dat ze de features die op dat moment beschikbaar waren for life zouden krijgen, gaan die voor life houden. Zo simpel is het.Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:31:
Overigens zorgt het gemak waarmee deze reactie gedaan wordt er bij mij voor dat ik nog meer sceptisch wordt. Enfin, blijf er lekker op los discussiëren, only time will tell..
Lijkt geen 1 april grap te zijn.Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:15:
Dit menen jullie niet. Is dit daadwerkelijk serieus of is dit een (voorloper van een) 1 April grap?
Zo niet, dan heeft Titan Fox er in ieder geval al een leuke +3 moderatie bij, die er ook niet meer vanaf te krijgen is.
Enfin, hoe meer en meer ik er over na begin te denken, hoe meer en meer ik vermoed dat het een 1 April grap is. Hopelijk houden jullie bij de incasso hier ook rekening mee.
Meer win kans als je betaald.. Dit is gewoon sneu, net zoals de prijzen van sommige van deze abbonementen.
En ondertussen (5/6 jaar verder) hebben ze die nog altijd niet 'for life'?zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:34:
[...]
Het was een fout van mij en die zet ik recht. We gaan dit fixen, linksom of rechtsom. De groep Tweakers die in 2009 is toegezegd dat ze de features die op dat moment beschikbaar waren for life zouden krijgen, gaan die voor life houden. Zo simpel is het.

Zie mijn wijziging hier onder, ik was er mee bezig toen je reageerde
Nevermind, niet geheel goed gelezen.
De Tweakers hadden de beloofde features dus wel, maar met dit nieuwe systeem zou dit niet lukken, dit wordt nu rechtgezet zodat deze groep Tweakers de features, had, heeft en blijft houdenDie belofte kunnen we technisch niet waarmaken met het nieuwe systeem. Gelukkig hebben alle abo's een overbrugging van 90 dagen gekregen waarbinnen we dit probleem oplossen.
[ Voor 42% gewijzigd door Vickiieee op 09-03-2015 15:42 ]
Ze hebben het toch nog steeds? "for life" zal namelijk geen vinkje zijn die je ergens kan aanzetten zeker niet gezien evt. code wijzigingen in het verleden/heden/toekomst.Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:38:
[...]
En ondertussen (5/6 jaar verder) hebben ze die nog altijd niet 'for life'?![]()
![]()
Lijkt me wat vroeg om die conclusie nu al te trekken.
Ja, dat dus.Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:38:
[...]
En ondertussen (5/6 jaar verder) hebben ze die nog altijd niet 'for life'?![]()
![]()
Nevermind, niet geheel goed gelezen.
[...]
De Tweakers hadden de beloofde features dus wel, maar met dit nieuwe systeem zou dit niet lukken, dit wordt nu rechtgezet zodat deze groep Tweakers de features, had, heeft en blijft houden.
*=de karma features uit 2009.
[ Voor 19% gewijzigd door zeef op 09-03-2015 15:42 ]
Daar zat hem voor mij de verwarring ook in. Het lampje ging echter al even branden, haha. Duidelijkzeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Ja, dat dus.Het gaat juist om het houden van die features na invoering van de nieuwe abonnementen. Voor mensen met een lopend abonnement hebben we de overgangsperiode van minimaal 90 dagen. Voor mensen zonder actief abonnement maar met karmafatures* for life kan het inderdaad even een onderbreking betekenen. Zoals gezegd lossen we die problemen binnen 90 dagen op.
*=de karma features uit 2009.
Het lijkt me niet dat Tweakers zin heeft in deze bak stront die nu de ventilator raakt en daar een maand mee bezig te zijn, brandjes te blussen, mensen gerust te stellen om dan op 1 april te zeggen:Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Lijkt me wat vroeg om die conclusie nu al te trekken.
1 april kikker in je bil.
Nope. Ze menen dit alles ook nog.
Bron? Mijn logische verstand.
Come on, dit is geen grap. Krijg je er bij mij niet in
Ik ben er nog niet uitAzzKickah schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:53:
[...]
Come on, dit is geen grap. Krijg je er bij mij niet in
Geef wel toe, ze hebben het donders goed bebracht - zoals elk jaar.
AzzKickah schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:03:
Wat waren enkele vorige 1 april-grappen dan en hoe lang voor 1 april werden die 'aangekondigd'? Ik kom hier zo lang als ik internet heb maar dit doet geen belletje rinkelen.

Ok, ik hoop het eigenlijk dat het een 1-april grap is.
Dit was waarschijnlijk de allerbeste ooit...:AzzKickah schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:03:
Wat waren enkele vorige 1 april-grappen dan en hoe lang voor 1 april werden die 'aangekondigd'? Ik kom hier zo lang als ik internet heb maar dit doet geen belletje rinkelen.
nieuws: Tweakers en Bokt.nl beginnen gezamenlijke datingsite
Het Biks&Bytes-ervaringen topic!
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 09-03-2015 16:16 ]
Stel ik neem het elite abo, wat moet ik me dan voorstellen bij het Tweakers Elite welkomstpakket?
I am the great Cornholio!
Jouw opsomming is deels correct.Fiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:23:
Stickers, petje, t-shirt, koffiemok, usb stick met Tweakers logo's. Zoiets dus, lijkt mij.
Daarbij denk ik, gezien de vele kritieken op de nieuwe abonnementen, dat we binnen de kortste keren een update krijgen, waarin men aangeeft toch bepaalde zaken anders te doen.
Daarbij blijf ik het vreemd vinden om geld te geven (en er best weinig voor terug te krijgen) aan een website die eigendom is van een bedrijf met een 100-miljoenen omzet...
Ik weet wel dat ik mooi mijn €15 abonnementje ga behouden.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik vond de Content Advertising eigenlijk mooier. Dat heeft toen ook hele rellen losgemaakt.Fiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:13:
[...]
Dit was waarschijnlijk de allerbeste ooit...:
nieuws: Tweakers en Bokt.nl beginnen gezamenlijke datingsite
Het Biks&Bytes-ervaringen topic!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Hoe denk je dat ze aan die omzet komen?MazeWing schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:42:
Daarbij blijf ik het vreemd vinden om geld te geven (en er best weinig voor terug te krijgen) aan een website die eigendom is van een bedrijf met een 100-miljoenen omzet...
Je beantwoordt je eigen vraag.Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:47:
Waarom zijn die Tweakers items niet los te koop? Waarom moet je dat een abo voor afsluiten.
Een abo haalt meer geld binnen dan 1 ding los verkopen.
[ Voor 11% gewijzigd door AzzKickah op 09-03-2015 17:39 ]
En daarbij MT moet ook eten.Anoniem: 172410 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:49:
[...]
Hoe denk je dat ze aan die omzet komen?
En niet in de kantine

Edit (om toch een beetje constructief te zijn):
Dat heeft 2 redenen die al vaak besproken zijn. Ten eerste hou je de dingen dan exclusief. Nu is het winnen van een Tweakers-shirt bijvoorbeeld speciaal. Als iedereen die voor 15 euro kan kopen interesseert men zich er in ieder geval een stuk minder in.Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:47:
Waarom zijn die Tweakers items niet los te koop? Waarom moet je dat een abo voor afsluiten.
De tweede reden is dat Tweakers dan het hele jaar een shop open moet houden en die beheren, dingen inpakken en verzenden, garantiezaken afhandelen, etc. En dat levert niet genoeg op, aangezien je ook werknemers moet betalen.
[ Voor 67% gewijzigd door Ample Energy op 09-03-2015 17:02 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Volgens mij heeft tweakers in een ver verleden een shop gehad waar je tweakers gear kon aanschaffen. Maar deze is al een tijdje offline wegens geen belangstelling volgens mij.Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:47:
Uit de googl cache: https://webcache.googleus...&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Cloud ☁️