Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Tweakers vernieuwt abonnementen - Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:44

zeef

Communitymanager in ruste

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Je laatste jaarcijfers die daar staan zijn van 2011, voor de rest zijn het jaar verslagen zonder cijfer notatie, overigens het jaarverslag waar het om zou gaan 2014 staat er nog niet op, aangezien dit het eerst volledige jaar is dat tweakers onder de Persgroep valt.

Jaar verslag 2013 zit vol met mooie one liners als ( vind ik de mooiste )

"Zoals Tweakers. Dat is een ruwe diamant waaraan nog veel te slijpen valt. We hebben de afgelopen maanden het businessmodel van Tweakers aangescherpt. Dat heeft meteen in betere cijfers geresulteerd."

Hoe dan ook verwijs niet naar cijfers, als die er niet staan, jaarverslagen zijn niks meer als veredelde feel good interview stukken ;)

Overigens wil ik me verder niet met de discussie bemoeien, ik wou alleen even aanhalen dat als je een Bron noemt dit wel een volledige Bron dient te zijn dan. De inhoudelijk discussie houd ik mij afzijdig in omdat het werkelijk geen enkele toegevoegde waarde heeft om die hier neer te zetten.
Die stukken voldoen aan de wettelijke publicatieplicht die we (als Persgroep) hebben. Hoe kom je erbij dat we de boekhouding op elk gewenst moment aan jullie zouden moeten overleggen?

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• rob_erwt
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:54

rob_erwt

What does this button do?

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:37:
[...]

Hoe dan ook verwijs niet naar cijfers, als die er niet staan, jaarverslagen zijn niks meer als veredelde feel good interview stukken ;)
Vanaf pagina 24 staan keurig de cijfers hoor. En dat die voor 2014 er nog niet bij staan klopt. Maar die worden altijd pas in april (dacht ik) goedgekeurd door de accountants en zullen dus keurig ergens in mei of juni gepubliceerd worden (ook op die site).

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-09 22:18
quote:
NMe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:14:
[...]

Aan de andere kant was er voorheen een chip-icoontje. Dat zag je verder alleen op het forum. Eigenlijk is het nu alleen maar gelijkgetrokken (en is er een iets meer-zeggend icoontje voor gekomen).
Daar heb je inderdaad gelijk in ;-) Dat chip icoontje zie je op een gegeven moment wel over het hoofd.. 8)7

Verder, ik denk dat er veel geklaagd wordt, maar over een maand praat niemand er meer over...En is iedereen tevreden (nogsteeds) zijn Tweakers artikelen aan het lezen...

No

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:53

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Dan toch nog 1 reactie ;)
quote:
zeef schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:44:
Hoe kom je erbij dat we de boekhouding op elk gewenst moment aan jullie zouden moeten overleggen?
Wie heeft het over boekhouding ? Volgens mij hebben we het over Jaarcijfers.
quote:
rob_erwt schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:44:
Vanaf pagina 24 staan keurig de cijfers hoor. En dat die voor 2014 er nog niet bij staan klopt. Maar die worden altijd pas in april (dacht ik) goedgekeurd door de accountants en zullen dus keurig ergens in mei of juni gepubliceerd worden (ook op die site).
Ah excuss tuurlijk vergeten dat het Financiele jaar 2014 nog niet is afgesloten, is inderdaad iets wat eind Q1/begin Q2 altijd bekend word, en dan voor het vrijgegeven word.

Jammer genoeg zie je inderdaad hierin niet de specifieke bedrijfs onderdelen maar alleen een integraal overkoepeld overzicht (logisch inderdaad ook wel, misschien vandaar ook Zeef zijn opmerking m.b.t. boekhouding waar dit wel in staat).

Toch wel een totale winst van 8,5 Mil meer ( 21,2 - 2012 VS 29,7 - 2013 ).

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• zeef

zeef

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:28:
Dan toch nog 1 reactie ;)

[...]

De onderliggende boekhouding die tot de jaarcijfers aanleiding geeft. ;) Er wordt soms (maar in dit geval niet door jou) wel heel veel inzicht en informatie aan Tweakers gevraagd. Daarbij vraag ik me altijd af of mensen zo ook omgaan met de lokale bakker, slager, groenteboer (of supermarkt).

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07 18:59

Camacha

Herder of bits.

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:28:
Die kan je waarschijnlijk bij de KvK opvragen, gezien Tweakers die vast moet deponeren.

Persuader of bytes.

• zeef

zeef

quote:
Camacha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:05:
[...]

Die kan je waarschijnlijk bij de KvK opvragen, gezien Tweakers die vast moet deponeren.
quote:
rob_erwt schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:18:
[...]

Hoezo publiceren wij onze jaarcijfers niet? Zijn gewoon online te vinden: http://www.persgroep.nl/over-ons/over-de-persgroep#tabs-4
Klik en klaar voor je gezet door Rob_erwt. :)

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:11: Wat heeft abonnee dan wel voor voordelen? Een abonnee kan extra features krijgen, zoals CSS, Fotoalbum en zo nog wat dingen. Maar zonder al die features kun je prima je ding doen op Tweakers.
Wat nu als je via Karma punten die features al geactiveerd hebt? Om het half jaar moet je de CSS feature verlengen voor 500 Karma. Komt dit te vervallen voor niet-abbonee's in de toekomst? Zoals ik de tekst las leek mij dit wel het geval. Maar ik zou het fijn vinden om daar duidelijkheid over te krijgen.

• zeef

zeef

De karmastore blijft gewoon. Dus zonder abonnement kun je CSS en andere dingen blijven kopen van je karma.

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Duidelijk, bedankt voor de reactie. Dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik nu de afweging maken. :)

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

quote:
Camacha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:05:
[...]

Tweakers BV is niet meer (omdat het onderdeel is van de Persgroep :)), dus het deponeren van de stukken van Tweakers BV hoeft dus ook niet (meer).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07 18:59

Camacha

Herder of bits.

quote:
BtM909 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:23:
Tweakers BV is niet meer (omdat het onderdeel is van de Persgroep :)), dus het deponeren van de stukken van Tweakers BV hoeft dus ook niet (meer).
Dan is er vast wel weer een overkoepelende BV of firma :) Maar goed, dat gaat ietwat offtopique.

Persuader of bytes.

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
-

JCE wijzigde deze reactie 23-10-2016 16:10 (99%)
Reden: Leeg vanwege privacy.

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Moderator Devschuur®

Watch out Guys...

quote:
Camacha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Dan is er vast wel weer een overkoepelende BV of firma :) Maar goed, dat gaat ietwat offtopique.
Ja die is er uiteraard (naast het feit dat de jaarcijfers van De Persgroep ook gewoon op de website staan), maar daardoor is er minder inzicht in tweakers het bedrijfsonderdeel.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• rdjnl
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-08 18:53
quote:
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Dat is het mooie van statistiek. Dat is de scheiding tussen iets vinden en iets meten & weten. ;)

Voor een statistisch significante uitspraak met en foutmarge van 5% en een betrouwbaarheidsniveau van 99% is op een populatie van 730.000 een steekproef van minimaal 663 participanten nodig. Wij hadden er ruim 5000 en dat is 7,5 zoveel.
Dit is een vreemde uitleg.

Ten eerste, wat is de statistic? Een populatieproportie of een andere sample mean? Wat meten of kwantificeren jullie eigenlijk?

Een betrouwbaarheidsniveau van 99% (in plaats van 95%) vind ik een vreemde combinatie met een foutmarge van 5%. Een foutmarge van 1% (of 2% of 3% desnoods ivm met de steekproefgrootte) in combinatie met een betrouwbaarheidsniveau van 95% ligt meer voor de hand? Hebben jullie beide begrippen niet met elkaar verward?

Dat de populatiegrootte 730000 is, is ook niet relevant. Alleen dat die groot genoeg is. Maar dat is evident.

De meest vreemde opmerking is nog wel dat de respons 7,5 keer groter was dan noodzakelijk. Alsof dat een criterium voor de kwaliteit van het onderzoek is. De statistische onderbouwing wordt nu juist gegeven door de foutmarge en het betrouwbaarheidsniveau. Met de overcapaciteit in de respons kun je deze juist aanscherpen. Alleen dan vertaalt dit argument zich in een die statistisch relevant is.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze onderbouwing van de steekproefgrootte pas tot stand is gekomen nadat sommigen hier deze ter discussie hebben gesteld.

Dat laatste gebeurd overigens wel te pas en te onpas, alsof statistiek niet meer zou zijn dan goochelen met getallen. :(

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
quote:
rdjnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Ten eerste, wat is de test statistic? Een populatieproportie of een andere sample mean? Wat meten of kwantificeren jullie eigenlijk?

Een betrouwbaarheidsniveau van 99% (in plaats van 95%) vind ik een vreemde combinatie met een foutmarge van 5%. Een foutmarge van 1% (of 2% of 3% desnoods ivm met de steekproefgrootte) in combinatie met een betrouwbaarheidsniveau van 95% ligt meer voor de hand? Hebben jullie beide begrippen niet met elkaar verward?

Dat de populatiegrootte 730000 is, is ook niet relevant. Alleen dat die groot genoeg is. Maar dat is evident.

De meest vreemde opmerking is nog wel dat de respons 7,5 keer groter was dan noodzakelijk. Alsof dat een criterium voor de kwaliteit van het onderzoek is. De statistische onderbouwing wordt nu juist gegeven door de foutmarge en het betrouwbaarheidsniveau. Met de overcapaciteit in de respons kun je deze juist aanscherpen. Alleen dan vertaalt dit argument zich in een die statistisch relevant is.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat deze onderbouwing van de steekproefgrootte pas tot stand is gekomen nadat sommigen hier deze ter discussie hebben gesteld.

Dat laatste gebeurd overigens wel te pas en te onpas, alsof statistiek niet meer zou zijn dan goochelen met getallen. :(
De 5% "foutmarge" is waarschijnlijk een verwijzing naar de type 1 fout (ofwel de alpha). Dat is een vrij gangbare norm (je weet wel, p-waarde van 0,05 enzo). Het "betrouwbaarheidsniveau" snap ik niet. Misschien wordt daar de power (beta) mee bedoeld, maar die is doorgaans 80% of 90%. Verder kun je je afvragen of de statistische verschillen die je vindt met een overpowered studie wel relevant zijn, iets wat vaak wordt vergeten.

Maargoed, underpowered was de studie in ieder geval niet. :P

• rdjnl
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-08 18:53
quote:
RoD schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 17:48:
[...]

De 5% "foutmarge" is waarschijnlijk een verwijzing naar de type 1 fout (ofwel de alpha). Dat is een vrij gangbare norm (je weet wel, p-waarde van 0,05 enzo). Het "betrouwbaarheidsniveau" snap ik niet. Misschien wordt daar de power (beta) mee bedoeld, maar die is doorgaans 80% of 90%. Verder kun je je afvragen of de statistische verschillen die je vindt met een overpowered studie wel relevant zijn, iets wat vaak wordt vergeten.

Maargoed, underpowered was de studie in ieder geval niet. :P
Het betrouwbaarheidsinterval is 95% (= (1-alpha)*100%) als de alpha 5% (=0.05) is. In dat geval is de alpha de waarschijnlijkheid dat je betrouwbaarheidsinterval fout zit. De foutmarge is de breedte van het betrouwbaarheidsinterval. Die zou ik dus op 1%, 2% of 3% verwachten.

• zeef

zeef

quote:
[...]

Ten eerste, wat is de statistic? Een populatieproportie of een andere sample mean? Wat meten of kwantificeren jullie eigenlijk?

We nemen de steekproef normaalgesproken echt heel erg ruim. Meestal tussen de 3 en 5000 respondenten. Want de dataset moet -zeker als er ook nog open vragen tussen zitten- nog behapbaar blijven. In principe moet dat ruim voldoende zijn voor een foutmarge van 5% bij een betrouwbaarheid van 95%. Maar ik geef toe dat mijn laatste colleges statistiek uit 2001 dateren. Dus je zal zeker gelijk hebben bij mijn foute aannames. :)
quote:
rdjnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:41:
[...]

Het betrouwbaarheidsinterval is 95% (= (1-alpha)*100%) als de alpha 5% (=0.05) is. In dat geval is de alpha de waarschijnlijkheid dat je betrouwbaarheidsinterval fout zit. De foutmarge is de breedte van het betrouwbaarheidsinterval. Die zou ik dus op 1%, 2% of 3% verwachten.
Een foutmarge van 2% met een betrouwbaarheidsniveau van 99% op onderzoekspopulatie van 730000 personen vraagt om een steekproef onder minimaal 4124 personen. Volgens deze calculator. Dat halen we. :+

zeef wijzigde deze reactie 11-03-2015 18:49 (16%)

• zeef

zeef

quote:
Camacha schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Ja, dit zijn wij tegenwoordig:

Maar dat is alleen achter de schermen, waar alle losse BV's in zijn opgegaan. De merknaam is en blijft gewoon Tweakers. :)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
rdjnl schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:41:
[...]

Dat is inderdaad waarschijnlijker, maar aangezien we het over bepaling van de steekproefgrootte hadden dacht ik dat er de beta mee werd bedoeld :P Maar ik zie dat er een niet echt gangbare methode is gebruikt om de steekproefgrootte mee te bepalen.

RoD wijzigde deze reactie 11-03-2015 18:59 (8%)

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:55
quote:
[...]

Natuurlijk, de resultaten aanpassen aan de theorie, zoals het hoort! :+

• rr7r
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 20:54
quote:
zeef schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:32:
[...]
Als je zo in het leven staat, dan neem ik aan dat je nooit buiten de deur komt. Immers overal is een (minimaal) risico op ongevallen, besmettingen of criminaliteit. Of overdrijf ik nu?
[...]
Jaarcijfers? Debunked door Rob_erwt.

Ons bedrijf omzetten in een stichting? Verwacht je dat ook van Albert Heijn? Of de lokale bakker waar jij je brood haalt? Moet Myoom ook een stichting en een ANBI worden? Of de ANWB? Of Robeco? Leg eens uit waarom dat wel ondernemingen met een winstoogmerk mogen zijn en Tweakers niet?

[...]
Nou was ik al redelijk verbaasd door je eerste beweringen, maar deze slaat werkelijk alles. Ons inkomen ontzeggen levert indirect ergens anders geld op? Ik weet niet hoeveel jij aan de advertentienetwerken betaald, het idee daarbij is dat je dat in normale omstandigheden niet hoedt te doen. Jij kijkt naar reclame, wij krijgen daardoor onze inkomsten.
Dat van nooit naar buiten gaan omdat er overal risico is eigenlijk te onzinnig om op te reageren. Nooit naar buiten gaan heeft zoveel meer beperkende gevolgen op je levenskwaliteit dan eenmalig een adblockertje installeren. Blijkbaar draag jij nooit auto-gordels. Waarom die kleine moeite telkens als je de auto instapt?

De discussie van omzetting naar een stichting had te maken met het "donatie-argument" van sommigen. Dat we adblock moesten whitelisten of evt. een abonnement moesten nemen zonder meerwaarde t.o.v. adblockers voor mij als klant. En anders maar een ban, want op die post reageerde ik oorspronkelijk.

De jaarcijfers had ik zo snel even niet gevonden. Ik denk dat je wist waar je moest zoeken. Staat er ook ergens op de Tweakers site bij "over Tweakers.net" en nette verwijzing die ik gewoon over het hoofd heb gezien?

Ja Adblock bezoekers leveren direct en indirect geld op. Direct bij andere onderdelen, zo ver ik heb begrepen althans, want Pricewatch schijnt ook inkomen te generen, om een voorbeeld te noemen. Indirect omdat adblock-bezoekers informatie toevoegen aan de community waar niet-adblock bezoekers waarde aan toekennen, zodanig dat dit niet-adblock bezoekers een reden kan zijn Tweakers.net vaker te bezoeken dan anders. Dat het uiteraard (substantieel) lagere inkomsten zijn en dat je dat ongewenst vindt, is duidelijk en ook logisch.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 16:31

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
rr7r schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:55:
[...]

De discussie van omzetting naar een stichting had te maken met het "donatie-argument" van sommigen.
Ook daarvoor maakt het niet uit want je bent nog steeds vrijwel altijd BTW-plichtig als je iets tegenover die donaties zet.
quote:
Dat we adblock moesten whitelisten of evt. een abonnement moesten nemen zonder meerwaarde t.o.v. adblockers voor mij als klant. En anders maar een ban, want op die post reageerde ik oorspronkelijk.
AdBlockers gebruiken op gratis sites is echter niet anders dan al je films of muziek downloaden. En dan kun je wel blijven roepen dat er andere verdienmodellen moeten komen maar je blijft ineens verdacht stil als je gevraagd wordt naar voorbeelden. Tweakers hééft al vele verschillende inkomstenbronnen en er verschuift al steeds meer weg van advertenties. En tóch zijn advertenties nog steeds een belangrijke inkomstenbron.
quote:
Ja Adblock bezoekers leveren direct en indirect geld op. Direct bij andere onderdelen, zo ver ik heb begrepen althans, want Pricewatch schijnt ook inkomen te generen, om een voorbeeld te noemen. Indirect omdat adblock-bezoekers informatie toevoegen aan de community waar niet-adblock bezoekers waarde aan toekennen, zodanig dat dit niet-adblock bezoekers een reden kan zijn Tweakers.net vaker te bezoeken dan anders. Dat het uiteraard (substantieel) lagere inkomsten zijn en dat je dat ongewenst vindt, is duidelijk en ook logisch.
Dat is de reden dat er helemaal niet zo veel reclame op Tweakers staat. Als die inkomsten er niet zouden zijn zouden er alleen méér banners komen. Je steelt toch ook niet een brood bij de supermarkt nadat je 10 cent op de balie hebt gelegd met de gedachte "maar zo lever ik toch ook geld op?" 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• rr7r
quote:
NMe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:11:
[...]

Ook daarvoor maakt het niet uit want je bent nog steeds vrijwel altijd BTW-plichtig als je iets tegenover die donaties zet.

[...]

AdBlockers gebruiken op gratis sites is echter niet anders dan al je films of muziek downloaden. En dan kun je wel blijven roepen dat er andere verdienmodellen moeten komen maar je blijft ineens verdacht stil als je gevraagd wordt naar voorbeelden. Tweakers hééft al vele verschillende inkomstenbronnen en er verschuift al steeds meer weg van advertenties. En tóch zijn advertenties nog steeds een belangrijke inkomstenbron.

[...]

Dat is de reden dat er helemaal niet zo veel reclame op Tweakers staat. Als die inkomsten er niet zouden zijn zouden er alleen méér banners komen. Je steelt toch ook niet een brood bij de supermarkt nadat je 10 cent op de balie hebt gelegd met de gedachte "maar zo lever ik toch ook geld op?" 8)7
Bij donaties waar je niets tegenover zet is er geen sprake van BTW-plicht. Waarom zou je er persé iets tegenover zetten als dat niet meer nodig zou zijn als stichting? Ik heb dat nooit beweerd. Ook dit ging weer in op het donatie-argument. BTW is er nu omdat er een product wordt geleverd (Abonnement) die m.i. voor mij als klant, rationeel gezien, waardeloos is.

De vergelijking met muziek en films downloaden ontgaan mij. Ik blokkeer content binnen de huidige wet- en regelgeving.

De AH vergelijking is leuk, maar AH maakt verlies op het stelen van een brood van 10 cent. Tweakers.net maakt op adblock bezoekers winst op andere gedeelten, Pricewatch, tegen verwaarloosbare meerkosten. Behalve dan inkomstenderving, maar als die bezoekers niet zouden komen had je dat ook. Daarnaast, nogmaals, voegen ze waarde toe voor niet-adblock bezoekers. Als nou 90% van je bezoekers adblock bezoekers waren die evenredig voor 90% van je tweakers-content zorg zouden dragen. Denk je dan niet dat wanneer je dat wanneer je die 90% blockt en dus 90% van je content verwijderd, dat dat geen invloed heeft op die andere 10% hun bezoeken alhier? Dat is bij AH niet zo, hier wel. Dus je vergelijking is onjuist.

Wanneer je daadwerkelijk van mening bent dat Adblock-bezoekers waardeloos zijn, geen waarde toevoegen, alleen kosten met zich meebrengen. Kaart het aan bij de directie en blokkeer ze en verwijder al hun (dan toch kennelijke waardeloze) content. Beter kwijt dan rijk toch?

PS: Ik maak gebruik van adblockers, dus je kan alleen reageren wanneer dit niet leidt tot een extra advertentie-view bij jou, anders zou het gestelde dat ik niet indirect tot inkomstem leidt niet juist zijn.

rr7r wijzigde deze reactie 11-03-2015 21:26 (9%)

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
rr7r schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:20:
[...]

Bij donaties waar je niets tegenover zet is er geen sprake van BTW-plicht. Waarom zou je er persé iets tegenover zetten als dat niet meer nodig zou zijn als stichting? Ik heb dat nooit beweerd. Ook dit ging weer in op het donatie-argument. BTW is er nu omdat er een product wordt geleverd (Abonnement) die m.i. voor mij als klant, rationeel gezien, waardeloos is.
Alleen als je onfatsoenlijk genoeg bent om ads te blokkeren. ;)
quote:
De vergelijking met muziek en films downloaden ontgaan mij. Ik blokkeer content binnen de huidige wet- en regelgeving.
Volgens de wetgeving, ja. Niet volgens onze huisregels waarmee je je bij registratie akkoord hebt verklaard. Dus nee, je bent als adblocker niet binnen de regelgeving bezig, zelfs als het wettelijk niet verboden is.
quote:
De AH vergelijking is leuk, maar AH maakt verlies op het stelen van een brood van 10 cent.
Tweakers ook als mensen ads blokkeren. Tweakers moet andere users meer ads tonen om dezelfde hoeveelheid geld op te halen. Tweakers maakt bovendien ook kosten in de vorm van bandbreedte, opslagruimte, mankracht, etc. voor elke user op de site. Dus ja, je kóst gewoon geld als je geen banners bekijkt, ongeacht hoeveel content je achter laat.
quote:
Daarnaast, nogmaals, voegen ze waarde toe voor niet-adblock bezoekers.
Je hebt, zag ik eerder in dit topic, ACM's blog gelezen. Blijkbaar heb je dat niet goed gedaan, want je gaat compleet aan het punt voorbij dat élke user content genereert en dat ingecalculeerd is in hoeveel inkomsten er nodig zijn uit ads om de site draaiend te houden. Praat voor jezelf goed wat je wil maar je bent, even heel zwart-wit, gewoon content aan het stelen als je ads blokt.

• rr7r
quote:
NMe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:29:

Je hebt, zag ik eerder in dit topic, ACM's blog gelezen. Blijkbaar heb je dat niet goed gedaan, want je gaat compleet aan het punt voorbij dat élke user content genereert en dat ingecalculeerd is in hoeveel inkomsten er nodig zijn uit ads om de site draaiend te houden. Praat voor jezelf goed wat je wil maar je bent, even heel zwart-wit, gewoon content aan het stelen als je ads blokt.
De muziekindustrie gebruikt ook altijd dat argument. Er zijn zoveel nummers gedownload dús zoveel omzet zijn we misgelopen.

Ik ga uit van de redenatie dat ik besta met adblocker en dat je daar weinig invloed op hebt, anders dan mij compleet blokkeren. Dat ik waarde toevoeg bij niet-adblock bezoekers die op hun beurt meer bezoeken plegen door die waarde die ik heb toegevoegd, leidt echter op indirecte wijze tot inkomsten. Waarom weert Tweakers ze anders niet volledig?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
is een ANBI status geen optie?
Dan kan je je donatie aftrekken.
Tweakers zie ik best als van algemeen nut, al zal dat via de bedrijfsconstructie wel niet mogelijk zijn. Of er zou gedoneerd moeten worden aan een aparte stichting.

• Floppus
  • Laatst online: 12:39

Floppus

Adviseur

OL you need!

Er is een dienst beschikbaar en daar hangen voorwaarden aan; ads zien of een abo nemen. Die voorwaarden staan niet ter discussie, want die zijn nodig in het gekozen businessmodel. Wil je dat niet, zoek je een dienst die beter aansluit bij je wensen, dan ga je niet tegen voorwaarden in toch de dienst gebruiken. Zo simpel is het. De dienst gebruiken is geen recht.

Maar ja, dan kom je er achter dat Tweakers eigenlijk al heel terughoudend is. Dan zal je toch keuzes moeten maken :) Als dat niet zo is, loopt vanzelf iedereen naar die andere dienst, en moet Tweakers het businessmodel herzien. Marktwerking, stemmen met de voeten.
Alleen wordt het al erg moeilijk voor andere diensten om het beter aan te bieden...

Een adblocker is als belastingontduiking; de inkomsten zullen nog steeds gegenereerd moeten worden, met dus meer advertenties voor anderen of het inperken van vooruitgang en diensten. Dat is ook de reden dat veel sites steeds meer intrusive gaan adverteren; er zijn er een paar die extreem gaan, die triggeren adblockers waardoor ook de terughoudenden leiden.

Wij willen niet steeds zwaardere advertentievormen in. Soms is een stap verder gewoon geen keuze meer door de veranderende marktomstandigheden van het geheel, waar ook blockers onderdeel van zijn.
Dan is een abo-mogelijkheid voor eigenlijk heel weinig toch niet zo'n slecht alternatief. We bieden in ieder geval keuze.

Floppus wijzigde deze reactie 11-03-2015 21:44 (51%)

Eenvoudig een betere customer experience door betere communicatie over elk medium, zonder je systemen aan te passen.
PlanetPress Connect

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
rr7r schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:33:
[...]

De muziekindustrie gebruikt ook altijd dat argument. Er zijn zoveel nummers gedownload dús zoveel omzet zijn we misgelopen.
De muziekindustrie maakt niet direct kosten aan jou als jij muziek downloadt. Als je die vergelijking door wil trekken dan moet je je een site voorstellen die muziek aanbiedt aan mensen die daar recht op hebben en jij daarvan downloadt ondanks dat je dat recht niet hebt.
quote:
Ik ga uit van de redenatie dat ik besta met adblocker en dat je daar weinig invloed op hebt, anders dan mij compleet blokkeren.
Klopt. En als we dat wilden hadden we dat allang gedaan. In plaats daarvan proberen we bewustzijn te creëren maar gedraag jij je alsnog alsof je recht hebt op al die gratis content zonder daar iets voor terug te hoeven doen. En kom niet weer aan met het toevoegen van content want dat doen al die mensen die wél ads bekijken ook. En die hebben veelal veel meer dan die 327 forumposts en 41 frontpagereacties die jij hebt.
quote:
Dat ik waarde toevoeg bij niet-adblock bezoekers die op hun beurt meer bezoeken plegen door die waarde die ik heb toegevoegd, leidt echter op indirecte wijze tot inkomsten. Waarom weert Tweakers ze anders niet volledig?
Heb je dat liever?

• sambalbaj
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
quote:
Floppus schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:36:
Er is een dienst beschikbaar en daar hangen voorwaarden aan; ads zien of een abo nemen. Die voorwaarden staan niet ter discussie, want die zijn nodig in het gekozen businessmodel. Wil je dat niet, zoek je een dienst die beter aansluit bij je wensen, dan ga je niet tegen voorwaarden in toch de dienst gebruiken. Zo simpel is het. De dienst gebruiken is geen recht.

Maar ja, dan kom je er achter dat Tweakers eigenlijk al heel terughoudend is. Dan zal je toch keuzes moeten maken :) Als dat niet zo is, loopt vanzelf iedereen naar die andere dienst, en moet Tweakers het businessmodel herzien. Marktwerking, stemmen met de voeten.
Alleen wordt het al erg moeilijk voor andere diensten om het beter aan te bieden...
huh? Er is een openbaar benaderbare website beschikbaar. Dat de aanbieder dat een dienst is gaan noemen en daar voorwaarden aan hangt, doet daar niets aan af.

Maakt natuurlijk niet uit en vooral doen. Maar ik zie wel de afstand tussen Tweakers als gebruikersgemeenschap en Tweakers als bedrijf steeds groter worden. Ik weet niet hoeveel rek daar uiteindelijk in zit, maar ik betwijfel of ze helemaal zonder elkaar kunnen.

• Floppus

Floppus

Adviseur

OL you need!

Zonder elkaar is precies juist; wij kunnen niet zonder gebruikers en niet zonder gebruikers die inkomsten genereren. Zonder opbrengsten geen Tweakers. Zonder gebruikers ook niet.

Daarom zeg ik ook: de balans is al erg terughoudend. De community draagt met name bij op het forum, waar advertising zeer minimaal is. De overige onderdelen vereisen betaalde krachten voor content en hebben meer (of een abo).

Bedrijf en community hoeft helemaal niet los te staan. En dat is het voor de overgrote meerderheid ook niet. Het is een kleine groep die deze discussie voert. En zelfs daar willen we open en oprecht een discussie mee voeren in plaats van te zeggen: kleine groep dus niet belangrijk, move along. Dat is waar Tweakers vandaan komt, en we vinden ook deze discussie en feedback waardevol en belangrijk.
Ook ik ben één van de 100+ vrijwilligers die de site helpt draaiend te houden. Gewoon omdat ik het belangrijk vindt dat er een dergelijke dienst is, en dat we als Nederland op de digitale kaart blijven staan.

Floppus wijzigde deze reactie 11-03-2015 21:50 (16%)

Eenvoudig een betere customer experience door betere communicatie over elk medium, zonder je systemen aan te passen.
PlanetPress Connect

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 19:28
quote:
Floppus schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:36:

Een adblocker is als belastingontduiking; de inkomsten zullen nog steeds gegenereerd moeten worden, met dus meer advertenties voor anderen of het inperken van vooruitgang en diensten. Dat is ook de reden dat veel sites steeds meer intrusive gaan adverteren; er zijn er een paar die extreem gaan, die triggeren adblockers waardoor ook de terughoudenden leiden.

Wij willen niet steeds zwaardere advertentievormen in. Soms is een stap verder gewoon geen keuze meer door de veranderende marktomstandigheden van het geheel, waar ook blockers onderdeel van zijn.
Dan is een abo-mogelijkheid voor eigenlijk heel weinig toch niet zo'n slecht alternatief. We bieden in ieder geval keuze.
Of je nu eens bent met add blocker of niet is dit toch weer een stukje waarvan ik denk tjonge jonge.

Ten eerste heb ik nooit voorwaardes gezien, jij wel? Ik kan tweakers.net intypen en ik kan gewoon inloggen.

Ook met accounts aanmaken staat er niet "je zult geen addblocker gebruiken" Althans niet toen ik dat deed.

Het betalen voor een commerciele website blijf ik vreemd vinden. Waarom, nou heel simpel, waarom wel tweakers, niet nu.nl, hardware.info, willekeurig hobbyforum1 en 2.nl

Wanneer alle websites zo denken als tweakers/persgroep, dan is zijn inet abbo niks meer waard. Behalve om via nieuwsgroepen te downloaden ( immers moet je ook betalen voor de torrent sites ).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Kevinp schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:49:
[...]

Ten eerste heb ik nooit voorwaardes gezien, jij wel? Ik kan tweakers.net intypen en ik kan gewoon inloggen.
Je bent met die voorwaarden akkoord gegaan door te registreren. Als jij die voorwaarden blijkbaar niet leest is dat niet Tweakers' schuld.
quote:
Ook met accounts aanmaken staat er niet "je zult geen addblocker gebruiken" Althans niet toen ik dat deed.
Dat staat samen met een heleboel andere regels al héél lang in die voorwaarden.
quote:
Het betalen voor een commerciele website blijf ik vreemd vinden. Waarom, nou heel simpel, waarom wel tweakers, niet nu.nl, hardware.info, willekeurig hobbyforum1 en 2.nl
Op nu.nl moet je banners zien. Op Tweakers heb je de keuze om die af te kopen. Of om meer te betalen voor wat extra features.
quote:
Wanneer alle websites zo denken als tweakers/persgroep, dan is zijn inet abbo niks meer waard.
Waarom? Je krijgt toch gewoon ook gratis alle content?

• Floppus

Floppus

Adviseur

OL you need!

Ja, voorwaarden zijn er al zo lang de site bestaat. Aangeboden bij registratie.

En er wordt geen geld gevraagd; maar wel om dan geen ads te blocken. Maar laten we wel wezen, anders dan lang geleden (wat mensen nogal eens een betere tijd lijken te vinden) bannen we mensen ook niet voor een bannerblocker. We proberen wel het besef bij te brengen dat er inkomsten zullen moeten zijn.

Er zullen er altijd zijn die een blocker gebruiken. Dat is realiteit. Maar het neemt niet weg dat daarmee de load om inkomsten te kunnen genereren weer bij anderen komt te liggen of zoals gezegd vooruitgang of onderhoud verminderd moet worden als het excessief wordt. Lengte, breedte.
Nogmaals, we vinden de feedback belangrijk, en het oude beleid van bans op blockers is al jaren de deur uit. Er wordt uitgelegd, gevraagd. Dan niet klagen dat we je geweten niet eens mogen aanspreken ;)

PlanetPress Connect

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 19:28
quote:
NMe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:52:
[...]

Je bent met die voorwaarden akkoord gegaan door te registreren. Als jij die voorwaarden blijkbaar niet leest is dat niet Tweakers' schuld.
Ik heb overigens tweakers "gewoon"op de witelist staan ( zolang er geen irritante reclame is ).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het gaat echter niet alleen om het whitelisten van Tweakers.net, er wordt ook het een en ander extern ingeladen dat je moet whitelisten om geen adblock-melding te krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• zeef

zeef

quote:
rr7r schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:55:
[...]
Dat doet het dus niet, omdat de meeste mensen ook de tracking cookie blokkeren. Zo missen we daardoor een deel van de CPS lucratieve omzet. Iemand met ad en cookieblockers die de PW gebruikt wordt door de affiliatie partners ook niet gevolgd. Dus geen omzet voor Tweakers. Het kost ons gewoon (te?) veel geld en daarom proberen we dus andere modellen om dat te repareren. Zoals de abonnementen, die er trouwens al meer dan 10 jaar zijn.

Ohja en het meest kromme is: als je AdBlock Plus betaalt, dan kun je in de software gewhitelist worden als advertentienetwerk. Over chantage gesproken. :(

zeef wijzigde deze reactie 11-03-2015 22:41 (6%)

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Gaat dit nu over nieuwe abo's of mensen met racune tegen iets verdienen :/

:+

• flipkipse
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-09 20:30

flipkipse

Google it

quote:
zeef schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:35:
[...]

Ohja en het meest kromme is: als je AdBlock Plus betaalt, dan kun je in de software gewhitelist worden als advertentienetwerk. Over chantage gesproken. :(
Euh is dat niet het zelfde als wat Tweakers doet?
Mensen doneren niet voldoende aan Adblock dus ze verzinnen maar andere manieren om aan geld te komen.

Bij tweakers krijg je een extra lot in de loterij, bij adblock wordt je site aan de adblock whitelist toegevoegd.
Dat is mij persoonlijk om het even.

Ze bieden zelfs de (free mogelijkheid) acceptabele advertenties aan voor sites die niet willen doneren.

flipkipse wijzigde deze reactie 11-03-2015 23:06 (12%)

Certified Google Teacher.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Krusher schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 22:51:
Gaat dit nu over nieuwe abo's of mensen met racune tegen iets verdienen :/
Dat laatste volgens mij. Blijkbaar vinden veel mensen het de normaalste zaak van de wereld om zelf brood op de plank te hebben maar zodra anderen op een eerlijke manier hun brood willen verdienen geven ze, ondanks de opties die ze daarvoor hebben, niet thuis. Gelukkig is het gros van de users wél netjes. :)

NMe wijzigde deze reactie 11-03-2015 23:06 (5%)

• zeef

zeef

quote:
flipkipse schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:03:
[...]

Euh is dat niet het zelfde als wat Tweakers doet?
Mensen doneren niet voldoende aan Adblock dus ze verzinnen maar andere manieren om aan geld te komen.

Bij tweakers krijg je een extra lot in de loterij, bij adblock wordt je site aan de adblock whitelist toegevoegd.
Dat is mij persoonlijk om het even.

Ze bieden zelfs de (free mogelijkheid) acceptabele advertenties aan voor sites die niet willen doneren.
Wij dwingen niemand. We doen een moreel appèl, gaan de discussie aan én we hebben alternatieven verzonnen voor advertenties. Maar advertenties blokkeren en toch de totale dienstverlening verwachten van Tweakers, dat is op termijn geen haalbare kaart. Vergeet niet dat wij de advertenties niet zelf maken. Wij gaan in ons eentje de markt echt niet veranderen. Dat is een illusie.

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Misschien toch maar Content Advertising van stal /3 halen, eens kijken wat erg is :+

:+

• flipkipse
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 18-09 20:30

flipkipse

Google it

quote:
Krusher schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:28:
Misschien toch maar Content Advertising van stal /3 halen, eens kijken wat erg is :+
Ik ben voor, alleen dan wel een aparte categorie er voor :)

custom-css inschakelen uit de karmastore. en weg filteren maar O-) .
quote:
zeef schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:32:
[...]

Ons bedrijf omzetten in een stichting? Verwacht je dat ook van Albert Heijn? Of de lokale bakker waar jij je brood haalt? Moet Myoom ook een stichting en een ANBI worden? Of de ANWB? Of Robeco? Leg eens uit waarom dat wel ondernemingen met een winstoogmerk mogen zijn en Tweakers niet?
Om het toch even voor de beste meneer op te nemen. laten we duidelijk voor opstellen dat een stichting ook gewoon lonen mag uitkeren. Dus voor de medewerkers is er dan nog gewoon brood op de blank.

Daarnaast zegt de beste meneer niet dat Tweakers geen onderneming met winstoogmerk mag zijn, hij stelt de kritische vraag: "Moet je dat wel willen zijn?".

Het huidige donateurschap is niks anders als wat ik ook bij het rodekruis heb lopen. Ik betaal jaarlijks bedrag "X" aan ze, de hoogste baas van het rode kruis houdt er een leuk zakcentje aan over en de wereld wordt er een stuk beter van (hoop ik althans).

Maar om nog even het verschil met de Mycom, AH en ANWB aan te halen. MyCom en AH verkopen producten, daar een stichting van maken lijkt me persoonlijk een beetje lastig. Want dan krijg je discussies als: "Maar hij haalt 200 producten in de week op en ik maar 10. etc".

Als je als bedrijf een goed businessplan hebt en winst weet te maken daarmee, prima. Dan kan je zelf alle kanten opgaan die je wil, alleen de klanten kunnen dat ook. Ze hoeven niet naar tweakers te komen, ze kunnen ook naar de concurrent gaan. Maar als je als bedrijf blijkbaar geen winst meer maakt, moet je alle opties serieus bekijken. Dan zou ik persoonlijk toch onderzoeken of het geen "reddingsplan" kan zijn om het bedrijf om te gieten in een vereniging. Met alle voor en nadelen van dien.

Ik hoor de vraag al komen: "waarom zullen mensen dan wel opeens doneren?". Ik weet niet als ze dat doen, ik heb daar geen statistieken van. Alleen mensen zijn meestal bereidwilliger als er openheid in de cijfers is en niet een hogere baas er beter van wordt.

En nogmaals: ik zeg niet dat je het moet doen, ik zeg niet dat ik persoonlijk het een slimme actie vind (heb er geen cijfers van), ik geef alleen aan dat je misschien het idee van de beste man niet zomaar in de wind moet gooien.

flipkipse wijzigde deze reactie 12-03-2015 00:03 (77%)

Certified Google Teacher.

• rr7r
quote:
NMe schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 21:43:
[...]

Klopt. En als we dat wilden hadden we dat allang gedaan. In plaats daarvan proberen we bewustzijn te creëren maar gedraag jij je alsnog alsof je recht hebt op al die gratis content zonder daar iets voor terug te hoeven doen. En kom niet weer aan met het toevoegen van content want dat doen al die mensen die wél ads bekijken ook. En die hebben veelal veel meer dan die 327 forumposts en 41 frontpagereacties die jij hebt.

[...]

Heb je dat liever?
Nee dat heb ik niet liever, maar kennelijk wil je flauw doen, door te suggereren dat ik dat zou suggereren. Vandaar som je mijn activiteiten op. Als ik niet beter zou weten dan dat je flauw wilt doen, zou je daarmee suggereren dat dat representatief is voor elke adblock gebruiker. Ik ga deze discussie nu echt staken overigens.

rr7r wijzigde deze reactie 12-03-2015 01:10 (4%)

• zeef

zeef

quote:
flipkipse schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:38:
Om het toch even voor de beste meneer op te nemen. laten we duidelijk voor opstellen dat een stichting ook gewoon lonen mag uitkeren. Dus voor de medewerkers is er dan nog gewoon brood op de blank.

Daarnaast zegt de beste meneer niet dat Tweakers geen onderneming met winstoogmerk mag zijn, hij stelt de kritische vraag: "Moet je dat wel willen zijn?".
Nogmaals: waarom? Wat maakt Tweakers anders als stichting of als commercieel bedrijf? Die discussie over commercie en Tweakers speelt al jaren. Waarom mag iedereen winst maken maar Tweakers niet? En dan nog, al was Tweakers een stichting, dan nog zou er reclame zijn. Want ook als stichting maak je kosten en zullen tegenover inkomsten nodig zijn.

Kortom: waarom moeten wij ons verantwoorden voor het voeren van een onderneming met winstoogmerk? Waarom zouden we dat niet moeten willen? Wat maakt ons anders dan Nu, dan de Telegraad, dan de Volkskrant, dan de Kijk of de Quest. Op die vraag kan ik het antwoord in ieder geval niet geven.
quote:
Het huidige donateurschap is niks anders als wat ik ook bij het rodekruis heb lopen. Ik betaal jaarlijks bedrag "X" aan ze, de hoogste baas van het rode kruis houdt er een leuk zakcentje aan over en de wereld wordt er een stuk beter van (hoop ik althans).

Maar om nog even het verschil met de Mycom, AH en ANWB aan te halen. MyCom en AH verkopen producten, daar een stichting van maken lijkt me persoonlijk een beetje lastig. Want dan krijg je discussies als: "Maar hij haalt 200 producten in de week op en ik maar 10. etc".

Als je als bedrijf een goed businessplan hebt en winst weet te maken daarmee, prima. Dan kan je zelf alle kanten opgaan die je wil, alleen de klanten kunnen dat ook. Ze hoeven niet naar tweakers te komen, ze kunnen ook naar de concurrent gaan. Maar als je als bedrijf blijkbaar geen winst meer maakt, moet je alle opties serieus bekijken. Dan zou ik persoonlijk toch onderzoeken of het geen "reddingsplan" kan zijn om het bedrijf om te gieten in een vereniging. Met alle voor en nadelen van dien.
Ho. Stop! De abonnementen zijn geen reddingsplan. Dat idee wil ik echt tegenspreken. We hebben een product uit 2002 dat sinds 2009 onveranderd is geweest een opfrisbeurt gegeven. Tweakers maakt winst en geen verlies.

Waarom de abonnementen? Omdat wij vinden dat Tweakers gratis gebruiken altijd moet kunnen, maar dan wel in ruil voor het bekijken van reclame. Daarmee verdienen wij ons geld en -zoals eerder al gezegd- of je nou bedrijf bent of stichting: de lonen moeten wel worden betaald. Niemand kan leven van de wind en de zon. We bieden een keuze. Of je gebruikt Tweakers gratis en laat de reclame met rust, of je zet de reclame uit via een abonnement. Vanaf ¤1,25 per maand kan dat al.

Wel is het zo dat gezien dat de inkomsten uit displayreclame (banners) teruglopen. Dat is niet iets wat uniek is bij Tweakers, de hele markt heeft last van dat verschijnsel. En nee, ook dat is niet puur aan adblockers toe te schrijven. Wel is het zo dat het percentage adblockers op Tweakers relatief hoog is. Dat is ook niet zo gek, omdat hier de technische kennis zit om ermee om te gaan.

We zijn al jaren gestopt met de negatieve aanpak. Dat wil zeggen dat we mensen niet meer bannen voor het gebruik van een adblocker. Iets dat we vroeger nog wel eens deden. We zijn bezig om op andere, positieve manieren mensen te bewegen om voor een alternatief te te kiezen zoals whitelisten of een abonnement.

Daarnaast zijn we ook op andere manieren bezig om inkomsten te generen naast de stromen die er al zijn. Denk bijvoorbeeld aan initiatieven als de Tweakers Express. Leuk voor de community, leuk voor ons en het levert een bescheiden bijdrage aan het resultaat. Daarom kijken we naar de mogelijkheid om meer evenementen te houden.
quote:
Ik hoor de vraag al komen: "waarom zullen mensen dan wel opeens doneren?". Ik weet niet als ze dat doen, ik heb daar geen statistieken van. Alleen mensen zijn meestal bereidwilliger als er openheid in de cijfers is en niet een hogere baas er beter van wordt.

En nogmaals: ik zeg niet dat je het moet doen, ik zeg niet dat ik persoonlijk het een slimme actie vind (heb er geen cijfers van), ik geef alleen aan dat je misschien het idee van de beste man niet zomaar in de wind moet gooien.
Een hele kleine minderheid van onze bezoekers heeft een abonnement. Maar het aantal groeit wel gestaag door. Nu we een paar dagen onderweg zijn met de nieuwe abonnementen is het nog te vroeg om te zeggen hoe hard het groeit.

Er is vaker aan ons gevraagd of mensen niet eenvoudig een klein bedragje konden doneren en zo alleen de reclame uitzetten. Geen verdere poespas. Dat idee hebben we overgenomen en in het donateursabonnement verwerkt. Uit onze survey bleek dat mensen graag een vanaf prijs wilden voor de goedkoopste variant, om zelf te beslissen of het iets meer mocht worden. Dat had nogal wat voeten in de aarde, dus hebben we voor die drie trappen gekozen.

Als na een jaar blijkt dat niemand 25 of 35 kiest, dan dumpen we die. Misschien moeten we wat in de naam doen. Hebben mensen bij het woord donatie een ander beeld. Dat is nog wel een idee om over na te denken.

Over de cijfers: de jaarcijfers van het bedrijf waar we onderdeel van zijn worden gewoon gepubliceerd. Rob_erwt heeft een stuk of wat posts terug ze al gelinkt. Maar ook hier weer de vraag: waarom? Want ik weet nu al dat deze cijfers niet voldoende zijn. Waarom wil je in vredesnaam die gegevens hebben. Ga je met de slager ook in discussie over de prijs van zijn gehakt en vraag je dan om zijn jaarcijfers om daar vervolgens uit te concluderen dat de winst te hoog is en het gehakt maar goedkoper moet? Wat heeft Tweakers toch voor iets bijzonders? :+

spoiler:
[Persoonlijke mening]
In mijn optiek is meneer is een rr7r freeloader die wel alle lusten wil, maar het ronduit vertikt om zijn deel van de lasten te dragen. En dat probeert te vergoelijken met een van de zotste drogredenen sinds tijden: "Iemand die banners blokkeert levert geld op". Lariekoek van de eerste beste orde. Daar reageren ik en mijn collega's wellicht wat geprikkeld op, maar het zal je maar gebeuren. Dat je voor een bedrijf werkt, iemand je bedrijf binnenkomt en je omzet afpakt en roept dat je maar een stichting moet worden. Hoe zot wil je het hebben?[/persoonlijke mening]

zeef wijzigde deze reactie 12-03-2015 10:04 (10%)

• Jochemd13
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
De Tweakers Gallary is spontaan niet interessant meer :/
http://tweakers.net/gallery/

Hoeveel maakt het mij uit wie er wel en niet abonnee is....

Jochemd13 wijzigde deze reactie 12-03-2015 09:47 (26%)

Mijn PC , Wat moet ik hier invullen, Milight topic, Samsung G930 S7

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:55
quote:
Jochemd13 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:46:
De Tweakers Gallary is spontaan niet interessant meer :/

Je hoeft natuurlijk niet te kijken. ;)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-09 14:28
quote:
zeef schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:53:

spoiler:
[Persoonlijke mening]
In mijn optiek is meneer is een rr7r freeloader die wel alle lusten wil, maar het ronduit vertikt om zijn deel van de lasten te dragen. En dat probeert te vergoelijken met een van de zotste drogredenen sinds tijden: "Iemand die banners blokkeert levert geld op". Lariekoek van de eerste beste orde. Daar reageren ik en mijn collega's wellicht wat geprikkeld op, maar het zal je maar gebeuren. Dat je voor een bedrijf werkt, iemand je bedrijf binnenkomt en je omzet afpakt en roept dat je maar een stichting moet worden. Hoe zot wil je het hebben?[/persoonlijke mening]
Geweldige post, alleen dit stuk is net iets té vind ik zelf. Minder emotie erin werkt een stuk beter imo.

zeef wijzigde deze reactie 12-03-2015 10:04 (5%)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• zeef

zeef

quote:
Jochemd13 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:46:
De Tweakers Gallery is spontaan niet interessant meer :/

Gelukkig zijn er nog genoeg andere interessante pagina's. ;)
quote:
lanerios schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:01:
[...]

Geweldige post, alleen dit stuk is net iets té vind ik zelf. Minder emotie erin werkt een stuk beter imo.
Ook wij zijn mensen met emoties. ;) Maar ik heb het aangepast. :+

zeef wijzigde deze reactie 12-03-2015 10:03 (31%)

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
zeef schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:01:
[...]

Gelukkig zijn er nog genoeg andere interessante pagina's. ;)
Gelukkig :)

Jochemd13 wijzigde deze reactie 12-03-2015 10:03 (10%)

• John_Glenn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2016

John_Glenn

verdeelt de whooping.

quote:
zeef schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:53:
Wat maakt ons anders dan Nu, dan de Telegraad, dan de Volkskrant, dan de Kijk of de Quest. Op die vraag kan ik het antwoord in ieder geval niet geven.

[...]

Ga je met de slager ook in discussie over de prijs van zijn gehakt en vraag je dan om zijn jaarcijfers om daar vervolgens uit te concluderen dat de winst te hoog is en het gehakt maar goedkoper moet? Wat heeft Tweakers toch voor iets bijzonders? :+
De community.

(Verder heus wel met je eens, dat er gewoon geld verdiend mag worden, en dat er in deze thread eerlijk gezegd flink gezeurd wordt. Maar dat leden hier een "sense of ownership" voelen en bij de Telegraaf niet, dat lijkt me klip en klaar - en dus voelen we allemaal enig recht op inspraak. Waar de grens ligt is blijkbaar niet voor iedereen helemaal duidelijk :))

Serieus: als jullie morgen de FP op slot zouden gooien, nooit meer een nieuw item, dan zou ik nog steeds te vinden zijn voor een donatie, als dat GoT en Tweakblogs op de been zou houden. En begrijp me niet verkeerd, dat is geen flauwe opmerking over de FP - daar is helemaal niks mis mee - maar gewoon om aan te geven wat voor waarde er denk ik in de community steekt.

• zeef

zeef

quote:
John_Glenn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 00:40:
[...]

De community.

(Verder heus wel met je eens, dat er gewoon geld verdiend mag worden, en dat er in deze thread eerlijk gezegd flink gezeurd wordt. Maar dat leden hier een "sense of ownership" voelen en bij de Telegraaf niet, dat lijkt me klip en klaar - en dus voelen we allemaal enig recht op inspraak. Waar de grens ligt is blijkbaar niet voor iedereen helemaal duidelijk :))

Serieus: als jullie morgen de FP op slot zouden gooien, nooit meer een nieuw item, dan zou ik nog steeds te vinden zijn voor een donatie, als dat GoT en Tweakblogs op de been zou houden. En begrijp me niet verkeerd, dat is geen flauwe opmerking over de FP - daar is helemaal niks mis mee - maar gewoon om aan te geven wat voor waarde er denk ik in de community steekt.
Wij hechten absoluut waarde aan de community. Niet voor niets is 2015 het jaar van de community voor ons. Dat wil zeggen dat we tijd, geld en moeite steken in features, in evenementen en in al die andere zaken die het voor jullie leuk houden. En nee, dat doen we niet alleen in features voor de abonnees. ;)

Tegelijkertijd is het wel de bedoeling dat we inkomen verdienen om de tent draaiend te houden. Want zonder nieuws hebben we nog steeds servers, support, development, een kantoor met alles wat daarbij hoort etc. etc. nodig. Ook in de minimalistische vorm is Tweakers niet gratis.

Die betrokkenheid, die proberen we ook zoveel mogelijk te gebruiken. We hebben niet voor niets een mass survey gedaan om te kijken of wat we zouden gaan aanbieden ook binnen de wensen van de community lag. De overgrote meerderheid vond het pakket goed, een kleiner deel niet. Dat is ook wat je terugziet in de comments. Ja, er is heel veel op gereageerd, maar op het totaal van unieke en actieve bezoekers is het aantal respondenten (heel) klein. Dat wil overigens niet zeggen dat we het daarom maar moeten negeren. In tegendeel zelfs, dat zou echt heel onverstandig zijn.

Daarom zijn we voornemens om op 15 mei een middag op Tweakers HQ te organiseren om met jullie het gesprek aan te gaan. Onze uitgever/directeur zal daarbij zijn, de hoofdredacteur, ondergetekende en nog een aantal collega's. Wij nemen dit signaal serieus en we hopen dat jullie met ons dat gesprek willen aangaan over de keuzes van Tweakers van nu en de koers die we willen gaan varen voor de toekomst. Daarover binnenkort meer informatie. Zie Tweakers feedback sessie.

zeef wijzigde deze reactie 16-03-2015 09:46 (3%)

• D-e-n
  • Laatst online: 15:24
Misschien wat laat maar ik krijg de nieuwe abonnementen en de ophef daarover dus nu pas mee :)

Op dit moment ben ik een niet betalende bezoeker. Wel staat Tweakers.net bij mij op de whitelist. Ik denk er wel eens aan om wel een abonnement te nemen om Tweakers op die manier te steunen maar de zin daartoe daalt behoorlijk als ik dit zo lees.

Ook ik val daarbij vooral over de grotere winst kansen bij diverse acties. Deze acties waren altijd een leuk cadeau voor de community maar verworden nu tot een soort loterij. Dan kan iemand zeggen dat het qua winstkansen weinig uitmaakt maar dat verandert niks aan het principe.

Even 1 april afwachten dus maar :)

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:07:
Ook ik val daarbij vooral over de grotere winst kansen bij diverse acties. Deze acties waren altijd een leuk cadeau voor de community maar verworden nu tot een soort loterij. Dan kan iemand zeggen dat het qua winstkansen weinig uitmaakt maar dat verandert niks aan het principe.
Hoezo is het nu geen loterij? :?

• Jochemd13
  • Nu online
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:07:
Even 1 april afwachten dus maar :)
Ik kan niet wachten :/

• The_Zohan
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 19-09 13:19
Ik heb de discussie een stukje gevolgd, en snap de krenterigheid van mensen totaal niet.

Blijkbaar is het geen probleem om een paar euro voor een kopje koffie op het terras te betalen, of 60 euro voor een consolespel die je in een uur of 20 hebt uitgespeeld, maar is 15 euro voor het platform waar je in een jaar heel veel uren in kunt stoppen te veel.

Ik had eerder al de wens om de karma store opties gewoon te kunnen kopen, dus ik vind het een goede verandering. Ik zal gewoon naar het 50 euro abonnement gaan.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

Krenterigheid is het probleem niet. Mensen hoeven geen abo af te nemen. Als abonnee krijg je wat extra features maar je kan de site (én de winacties) ook prima gebruiken zonder abonnement. Dit nog los van het feit dat meer inkomsten uit abonnementen ook betekent dat er meer gedaan kan worden voor de community. Daar profiteren niet-abonnee's ook van mee, maar daar wordt door de klagers over die hogere winkansen met geen woord over gerept.

• D-e-n
quote:
RoD schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:09:
[...]

Hoezo is het nu geen loterij? :?
Sorry, iets te snel getypt. Ik bedoel natuurlijk een betaalde loterij, waar je loten kunt kopen.

Het heeft overigens niets met krenterigheid te maken. Ik zou graag betalen voor iets wat ik belangrijk vind. Maar de manier waarop dit is vormgegeven maakt dat ik dat minder snel ga doen.

D-e-n wijzigde deze reactie 14-03-2015 11:41 (28%)

• Hahn
  • Laatst online: 08:27

Hahn

Tegendraads

quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:36:

Dit nog los van het feit dat meer inkomsten uit abonnementen ook betekent dat er meer gedaan kan worden voor de community. Daar profiteren niet-abonnee's ook van mee, maar daar wordt door de klagers over die hogere winkansen met geen woord over gerept.
Vind ik niet zo heel gek, jij wel? :)

Als er iets je niet helemaal aanstaat, dan wordt dat over het algemeen niet afgestreept tegenover andere dingen die wel positief zijn. En die voordelen van meer geld door abonnementen kunnen er ook prima zijn als er géén hogere winkansen geboden worden. Hoeveel mensen zullen hun keuze van een Tweakers-abo af laten hangen op een iets hogere kans op het winnen van de loterijen?

Mij kunnen loterijen over het algemeen niet bijzonder veel boeien, omdat ik er toch niet vanuit ga dat ik win (en dat vind ik niet erg). Maar ik kan me goed voorstellen dat je niet blij wordt van tegen betaling hogere winkansen, omdat je dan geen gelijke winkansen meer hebt en het daardoor aan kan voelen alsof jij, als niet-betalend lid, benadeeld wordt.

Dat gezegd hebbende, denk ik dat dat een gevalletje van fear of missing out is en dus niet zozeer logica is, maar vooral op basis van gevoelens :P

Hahn wijzigde deze reactie 14-03-2015 11:45 (8%)

The devil is in the details.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:43:
[...]
Vind ik niet zo heel gek, jij wel? :)
Dat zeg ik niet. :)

Maar ik vermoed (ik ken de cijfers en plannen net zo min als iemand zonder kleurtje) dat meer abonnees in dit nieuwe systeem al snel betekent dat er meer mogelijkheden voor winacties zijn. Stel Jan en Piet zijn allebei tweakers, maar alleen Jan neemt een Plus-abonnement af. Jan draagt dan bij aan de financiële positie van Tweakers en Tweakers kan op haar beurt een extra winactie organiseren danzij Jan en andere tweakers zoals hij. Aan die winactie, die te danken is aan mensen die financieel bijdragen, mag Piet ook meedoen. Om het voor Jan toch eerlijk te houden krijgt die een net iets hogere kans om wat te winnen.

Het alternatief zou zijn om "extra" winacties alleen binnen abo's te houden maar dat maakt het communicatiekanaal lastiger omdat die acties niet op de FP kunnen, het maakt de organisatie lastiger omdat precies bijgehouden moet worden welke actie nu uit welk budget moet komen en uiteindelijk worden de mensen die nu klagen dat abo's meer kans maken daar ook niet blij van want effectief maken abo's ook meer kans wanneer er winacties alleen voor hen zijn...

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19-09 14:28
Ik vind het een beetje zelfde als zeuren om de kans om extra loten te kopen in de loterij.

Of zeuren dat premium en vip huisjes meer krijgen in center parcs.

Vind je het niks, niemand forceert je om een abo te nemen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:55:
[...]

Het alternatief zou zijn om "extra" winacties alleen binnen abo's te houden
Dat was ook mijn eerste gedachte. Ik zou een stuk minder moeite hebben met speciale acties speciaal voor abonnees, dan wanneer abonnees meer kans maken op 'normale' winacties.
quote:
maar dat maakt het communicatiekanaal lastiger omdat die acties niet op de FP kunnen
Hoezo zou dat niet kunnen? Het is heel goed mogelijk om te implementeren dat bepaalde artikelen alleen aan abonnees worden getoond, mits ze ingelogd zijn natuurlijk.
quote:
het maakt de organisatie lastiger omdat precies bijgehouden moet worden welke actie nu uit welk budget moet komen en uiteindelijk worden de mensen die nu klagen dat abo's meer kans maken daar ook niet blij van want effectief maken abo's ook meer kans wanneer er winacties alleen voor hen zijn...
Het maakt het allemaal iets lastiger ja, maar het voelt wel veel minder aan alsof je anderen voortrekt in 'onze*' loterijen.

* Loterijen kunnen mij persoonlijk gestolen worden, maar ik speel even iemand die tegenstander is van hogere winkansen :P
quote:
lanerios schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 11:58:
Ik vind het een beetje zelfde als zeuren om de kans om extra loten te kopen in de loterij.

Of zeuren dat premium en vip huisjes meer krijgen in center parcs.

Vind je het niks, niemand forceert je om een abo te nemen.
Vind ik niet hetzelfde. De voorbeelden die je aanhaalt gaan om iets betalen en iets meer betalen. Waar het hier om gaat is niets vs iets. Dat verschil is veel groter.

Hahn wijzigde deze reactie 14-03-2015 12:01 (17%)

• D-e-n
Verschil is dat die loterij al een commerciële loterij was, je betaalde al per lot. De win-acties bij Tweakers waren presentjes voor de community, een cadeautje voor iedereen. Dat is nu verleden tijd.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Hoezo zou dat niet kunnen? Het is heel goed mogelijk om te implementeren dat bepaalde artikelen alleen aan abonnees worden getoond, mits ze ingelogd zijn natuurlijk.
Met andere techniek kan alles maar dan moeten de devvers nog meer stijd gaan steken in een feature die voor veruit de meeste bezoekers totaal irrelevant is. Zonde van hun tijd als het ook anders kan. :P
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:01:
Verschil is dat die loterij al een commerciële loterij was, je betaalde al per lot. De win-acties bij Tweakers waren presentjes voor de community, een cadeautje voor iedereen. Dat is nu verleden tijd.
Dat zou juist verleden tijd zijn als er speciale winacties waren alleen voor abo's. Nu kan alsnog iedereen gewoon mee blijven doen. En met fictieve cijfers heb je in plaats van 0,005% heb je dan 0,004% kans om iets van waarde te winnen.

NMe wijzigde deze reactie 14-03-2015 12:04 (36%)

• D-e-n
quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Met andere techniek kan alles maar dan moeten de devvers nog meer stijd gaan steken in een feature die voor veruit de meeste bezoekers totaal irrelevant is. Zonde van hun tijd als het ook anders kan. :P
Als het zo irrelevant is, waarom dan als Tweakers zijnde überhaupt moeite doen voor die hogere winstkansen? Skip het helemaal zou ik denken en iedereen is blij.

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:02:
[...]

In dit geval zou ik, als ik Tweakers was geweest, het niet anders doen, maar helemaal niet :+

Zoals je zegt zal het het overgrote deel een worst wezen (dus daar doe je het niet voor), een enkeling vindt het positief en een kleine groep stoort zich eraan en daar doet het afbreuk. Effectief gezien win je er dus weinig mee, ben ik bang.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:03:
[...]

Als het zo irrelevant is, waarom dan als Tweakers zijnde überhaupt moeite doen voor die hogere winstkansen? Skip het helemaal zou ik denken en iedereen is blij.
Ja joh, dan gooien we extra abonnementen de wereld in die meer kosten maar ze mogen vooral niet teveel voordelen hebben want dan is het niet eerlijk voor mensen die niets financieel bijdragen? :?

• D-e-n
quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Ja joh, dan gooien we extra abonnementen de wereld in die meer kosten maar ze mogen vooral niet teveel voordelen hebben want dan is het niet eerlijk voor mensen die niets financieel bijdragen? :?
Je noemt het zelf irrelevant. En aan de reacties hier te lezen nemen mensen dat abbo van 50 euro ook niet vanwege die winstkansen. Kennelijk betalen ze 50 euro vanwege andere redenen.

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Dramatiseren is van tijd tot tijd heerlijk, weet ik alles van. Maar laten we het iets concreter houden.

Start een onderzoek, leg x aantal mensen voor 'dit zijn de voordelen van een abonnement' en vraag ze te sorteren wat voor hun de belangrijkste voordelen zijn om een abonnement te nemen. Ik zou er niet van staan te kijken als de hogere winkansen steevast onderaan eindigen.

• The_Zohan
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:03:
[...]

Als abonnee ben ik dan niet blij :+

Ik vind de hogere winkansen goed, losstaand of ik nu wel of niet een abbo heb.

In het verleden is er bijzonder veel frustratie geweest doordat gloednieuwe accounts zonder community input er met veel prijzen vandoor gingen. Deze gloednieuwe accounts zullen geen abbos hebben, en als ze ze wel hebben dragen ze iig iets bij aan het platform.

Hoe kan iemand met beperkte input op het forum en een adblocker geactiveerd nou denken dat hij/zij iets bijdraagt aan tweakers? :?

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je vanaf een bepaalde hoeveelheid karma ook die hogere winkans krijgt. Dat maakt dat je, net als de dingen uit de karmashop, actieve gebruikers die wel iets bijdragen aan tweakers niet uitsluit

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:06:
Start een onderzoek, leg x aantal mensen voor 'dit zijn de voordelen van een abonnement' en vraag ze te sorteren wat voor hun de belangrijkste voordelen zijn om een abonnement te nemen. Ik zou er niet van staan te kijken als de hogere winkansen steevast onderaan eindigen.
Zie begin dit topic.
Dat die hogere winkans op een lagere prioriteit valt betekent niet dat je het niet mag aanbieden.

Content Advertising, oh mijn god wat was dat een briljante actie...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
alt-92 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:12:
[...]

Zie begin dit topic.
Dat die hogere winkans op een lagere prioriteit valt betekent niet dat je het niet mag aanbieden.
Niemand zegt dat het niet mag, maar als het op een lagere prioriteit valt, wil je het dan wel of doet het meer kwaad dan goed?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Blijkbaar wordt het genoeg gewaardeerd om het er toch in te laten.

De welhaast traditionele afgunst van een bepaalde categorie niet-betalende bezoekers doet me niks.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• D-e-n
@the_zohan
Ik zou er ook totaal geen problemen mee hebben als je minimaal een jaar lid moest zijn (of bijvoorbeeld betalend lid) of een x aantal posts achter je naam moet hebben staan om mee te mogen doen.

Maar nu creëer je op basis van een financiële bijdrage een verschil tussen eersterangs en tweederangs Tweakers. Ik weet het: statistisch zijn de winstkansen sowieso klein maar het gaat echt lijnrecht in tegen mijn gevoel van wat zo'n community zou moeten zijn.

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
alt-92 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:15:
Blijkbaar wordt het genoeg gewaardeerd om het er toch in te laten.
Waar blijkt dat uit? Uit het feit dat het nog aangeboden wordt? Vind ik geen hele sterke indicatie :)

• The_Zohan
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:15:
@the_zohan
Ik zou er ook totaal geen problemen mee hebben als je minimaal een jaar lid moest zijn (of bijvoorbeeld betalend lid) of een x aantal posts achter je naam moet hebben staan om mee te mogen doen.

Maar nu creëer je op basis van een financiële bijdrage een verschil tussen eersterangs en tweederangs Tweakers. Ik weet het: statistisch zijn de winstkansen sowieso klein maar het gaat echt lijnrecht in tegen mijn gevoel van wat zo'n community zou moeten zijn.
Ik snap dat het gevoelsmatig niet klopt. Ik weet ook niet of die hogere winkans gekoppeld moet worden aan een abonnement

Ik zou de hogere winkans koppelen aan karma, waarbij je tot 3x winkans kunt krijgen
0-10000 karma: 1x winkans
10000-25000 karma: 2x winkans
25000-rest karma: 3x winkans

met een abbo zou je dan automatisch in de 2x winkans kunnen vallen, aangezien ik denk dat mensen met meer dan 25k karma meer bijdragen aan tweakers dan ik met mijn paar tientjes per jaar
Het maakt iedere winkans voor iedereen bereikbaar, maar geeft wel een voordeeltje voor abbos

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Vind ik geen hele sterke indicatie :)
Gezien de absoluut bekeken marginaal hogere winstkans vind ik het vooral roestige spijkers op laagstaand brak water zoeken om erover te gaan miepen als een stampvoetende kleuter die geen tweede snoepje krijgt.

Maar dat ben ik ;)

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
alt-92 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:20:
[...]

Gezien de absoluut bekeken marginaal hogere winstkans vind ik het vooral roestige spijkers op laagstaand brak water zoeken om erover te gaan miepen als een stampvoetende kleuter die geen tweede snoepje krijgt.

Maar dat ben ik ;)
Om er een heerlijk zweverige opmerking in te gooien: je voelt wat je voelt.

Als er mensen zijn die een slecht gevoel hierbij krijgen, terwijl (zoals je zelf al aanhaalt) het voordeel erg marginaal is, waarom zou je het dan wél aanbieden en die mensen voor hun hoofd stoten, dan wel afschrikken?

Tweakers heeft bij aanpassingen vaak de instelling 'zo hebben we het bedacht en je doet het er maar mee', maar dit vind ik geen geval van baat het niet, dan schaadt het niet. En natuurlijk, als ze het erin houden, dan zal je er over 2 maanden niemand meer over horen, maar dat is met alles.

• D-e-n
quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Tweakers heeft bij aanpassingen vaak de instelling 'zo hebben we het bedacht en je doet het er maar mee',
Het is net politiek ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:25:
[...]
Als er mensen zijn die een slecht gevoel hierbij krijgen, terwijl (zoals je zelf al aanhaalt) het voordeel erg marginaal is, waarom zou je het dan wél aanbieden en die mensen voor hun hoofd stoten, dan wel afschrikken?
/verwijst naar de stampvoet-analogie
quote:
Tweakers heeft bij aanpassingen vaak de instelling 'zo hebben we het bedacht en je doet het er maar mee', maar dit vind ik geen geval van baat het niet, dan schaadt het niet.
Dit hele topic doorgelezen hebbende denk ik wel te kunnen stellen dat er ditmaal niet echt sprake is van 'zo hebben we het bedacht en je doet het er maar mee'...
quote:
En natuurlijk, als ze het erin houden, dan zal je er over 2 maanden niemand meer over horen, maar dat is met alles.
Dus waarom zou je het dan niet doen?
Much ado about nothing
W. Shakespeare, 1598

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
alt-92 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:31:
[...]

Dus waarom zou je het dan niet doen?
Much ado about nothing
W. Shakespeare, 1598
Omdat als je er niemand hardop over hoort het probleem niet magisch verdwenen is.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welk probleem?

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
Dat sommige mensen hebben met tegen betaling hogere winkansen krijgen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is hun persoonlijke probleem, niet dat van Tweakers.

• Hahn

Hahn

Tegendraads

:D Ik wist dat je dat ging zeggen.

Als mensen een slecht gevoel krijgen bij Tweakers, dan is dat niet alleen hun probleem. Verder ben ik er klaar mee ;)

Hahn wijzigde deze reactie 14-03-2015 12:36 (47%)

• D-e-n
quote:
alt-92 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:34:
Dat is hun persoonlijke probleem, niet dat van Tweakers.
Dat is te makkelijk. Ik neem aan dat Tweakers graag een gelukkige groep bezoekers heeft? Zoals ik zeg: het is net politiek.... :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:35:
:D Ik wist dat je dat ging zeggen.
I aim to please :P
quote:
D-e-n schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:36:
[...]
Dat is te makkelijk. Ik neem aan dat Tweakers graag een gelukkige groep bezoekers heeft? Zoals ik zeg: het is net politiek.... :)
En net als in de politiek kun je het nooit iedereen naar de zin maken, maar zijn er altijd mensen die zich benadeeld zullen voelen.

Goh, lijkt net de echte wereld.

• NMe

NMe

Admin Devschuur®

Quia Ego Sic Dico.

quote:
Hahn schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:16:
[...]
Waar blijkt dat uit? Uit het feit dat het nog aangeboden wordt? Vind ik geen hele sterke indicatie :)
Los daarvan: stel Tweakers is het inderdaad achteraf met je eens. Hoe gaan we dan dat voordeeltje afpakken zonder iedereen die het relevante abo heeft aangeschaft gigantisch tegen de schenen te schoppen? Nu het eenmaal live is, is het niet en kwestie van zomaar even strepen in de features.

• Hahn

Hahn

Tegendraads

quote:
alt-92 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:39:
[...]

En net als in de politiek kun je het nooit iedereen naar de zin maken, maar zijn er altijd mensen die zich benadeeld zullen voelen.
Maar je zou er wel naar kunnen streven om zoveel mogelijk mensen het naar hun zin te maken.

Ik denk serieus dat er meer mensen problemen mee hebben dan dat er mensen zijn die denken "ja, dáár neem ik zo'n abonnement voor". En ik denk dus ook dat het meer mensen afschrikt dan dat het mensen aantrekt.
quote:
NMe schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 12:56:
[...]

Los daarvan: stel Tweakers is het inderdaad achteraf met je eens. Hoe gaan we dan dat voordeeltje afpakken zonder iedereen die het relevante abo heeft aangeschaft gigantisch tegen de schenen te schoppen? Nu het eenmaal live is, is het niet en kwestie van zomaar even strepen in de features.
Dat is een goede vraag. De één zal het een worst wezen, want die had het abonnement er toch niet voor genomen, de ander zal er een compensatie voor willen.

Maar 'we kunnen het nu niet zomaar meer afpakken' ligt heel erg in het verlengde van 'zo hebben we het bedacht en men doet het er maar mee', dus ik hoop niet dat dat echt een argument wordt, mocht blijken dat de hogere winkansen meer kwaad dan goed doen ;)

• Luit
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Ik denk dat je uit moet gaan van het volgende principe: je kan Tweakers.net steunen op drie mogelijke manieren:
- door reclame te bekijken
- door geld te geven
- door content bij te dragen

De hoeveelheid content die een lid bijdraagt aan de tweakers-community kan je uitdrukken in het aantal karmapunten (aanname, als dit niet zo is klopt het karmasysteem niet wat mij betreft).

Ik vind dat alle features die je door een gelddonatie verkrijgt ook verkrijgbaar moeten zijn door het spenderen van karma-punten. Hierdoor creëer je een situatie waarin actief bijdragen aan de Tweakers-community gewaardeerd wordt, net zoals een financiële bijdrage gewaardeerd wordt.

Ik vind namelijk dat actief bijdragen aan de Tweakers-community best beloond mag worden. Ook door het verbergen van reclame of door het verhogen van winkansen bij prijsvragen.

• nul07
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 14-09-2015
quote:
Luit schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:15:
Ik denk dat je uit moet gaan van het volgende principe: je kan Tweakers.net steunen op drie mogelijke manieren:
- door reclame te bekijken
- door geld te geven
- door content bij te dragen

De hoeveelheid content die een lid bijdraagt aan de tweakers-community kan je uitdrukken in het aantal karmapunten (aanname, als dit niet zo is klopt het karmasysteem niet wat mij betreft).

Ik vind dat alle features die je door een gelddonatie verkrijgt ook verkrijgbaar moeten zijn door het spenderen van karma-punten. Hierdoor creëer je een situatie waarin actief bijdragen aan de Tweakers-community gewaardeerd wordt, net zoals een financiële bijdrage gewaardeerd wordt.

Ik vind namelijk dat actief bijdragen aan de Tweakers-community best beloond mag worden. Ook door het verbergen van reclame of door het verhogen van winkansen bij prijsvragen.
Dit, al denk ik wel dat er verschil zit tussen content en karma in de fora, en de [+3] Productreviews.

Privacy? ja graag: Het VPN Topic en het Ad-blocking Topic

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vergeet dan de Tweakblogs ook niet he? Tis eigenlijk zonde dat die niet goed geëxploiteerd worden want er komt regelmatig best aardige content voorbij (inclusief van /me).

Ik hoef daar geen speciale beloning voor, ik vind het leuk en de hobby betaalt zichzelf met de aanloop die mijn blogs genereren. Het T.Net Sinterklaas-cadeau was wél erg leuk en ik voelde me er speciaal door.

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Het ziet er serieus uit, tijdens het bestellen dien je de factuur inderdaad via iDEAL te betalen. Ik neem aan dat als je niet betaald, het abonnement niet in werking treed? ;)

An  a day keeps the doctor away. :)

• zeef

zeef

quote:
iApp schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:48:
Het ziet er serieus uit, tijdens het bestellen dien je de factuur inderdaad via iDEAL te betalen. Ik neem aan dat als je niet betaald, het abonnement niet in werking treed? ;)
Nee, dat staat on hold tot er betaald is. Het is absoluut geen 1 april grap. Sinds de ellende bij Content Advertising kijken we wel linker uit met eerder beginnen.

• Xanquezer
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-09 21:08
Hoi,

Vraagje, Bij een plus abbo, heb je de mogelijkheid om costum frontpage te doen toch?

Kan je dan ook de ''oude bekende'' front page kiezen?

gr

DPC Chef-kok :)

• _David_
  • Laatst online: 19-09 22:13

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waar zie jij custom frontpage staan? Je kan wel Custom CSS gebruiken om de frontpage aan te passen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• zeef

zeef

quote:
Xanquezer schreef op maandag 16 maart 2015 @ 00:24:
Hoi,

Vraagje, Bij een plus abbo, heb je de mogelijkheid om costum frontpage te doen toch?

Kan je dan ook de ''oude bekende'' front page kiezen?

gr
Je kunt met karma gratis CSS kopen en je krijgt CSS bij je abonnement. Bij het abonnement zitten ook nog oude forum templates, maar de werking daarvan is gelimiteerd. We onderhouden ze niet meer en er komt een moment aan dat ze niet meer werken.

zeef wijzigde deze reactie 16-03-2015 06:35 (18%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oude templates? Ik dacht dat die sinds de overstap naar T7 (of was het de upgrade daarvoor) niet meer gebruikt konden worden?

edit: zeef in "Poll: Tweakers 7 verbetering of achteruitgang *update*"
quote:
zeef schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Gaan we doen, hou http://tweakers.net/plan in de gaten.

Tweakers 6 komt echt niet meer terug. De back end van Tweakers 7 is zodanig anders dat de voorkant van Tweakers 6 daar niet meer op werkt. Dan kunnen we veel tijd steken in het aanpassen van een oude template of we kunnen dezelfde tijd steken in het verbeteren en aanpassen van Tweakers 7. Wij kiezen voor dat laatste.

Raven wijzigde deze reactie 16-03-2015 09:57 (70%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• _David_
  • Laatst online: 19-09 22:13

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Idd, mensen met oude abonnementen hebben die templates nog wel, maar als je nu een abonnement afsluit dan krijg je ze niet meer.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik weet niet anders dat het zelfs mét (oud) abo al lang niet meer mogelijk is een oude template te selecteren, sinds een van de make-overs.

Raven wijzigde deze reactie 16-03-2015 11:31 (17%)

Oscar Wilde

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*