Tweakers vernieuwt abonnementen - Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:21

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klopt, daar heb ik ooit nog een trui en polo gekocht :) Mijn vrouw die gebruikt de trui nog steeds als zondagmiddagrelaxdagtrui :+

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23
En hier begint de apartheid op tweakers :/
Grotere kans op prijzen bij het meedoen aan winacties
Lijkt mij ook wel op een te vroege 1 april 'grap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Jochemd13 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:11:
En hier begint de apartheid op tweakers :/

[...]

Lijkt mij ook wel op een te vroege 1 april 'grap'.
Apartheid vergelijken met een extra kans om te winnen vind ik toch wel heel ver gaan hoor. Apartheid was een vreselijk systeem waarbij op ras onderscheid werd gemaakt. Hier kun je kiezen of je als abonnee een extra kans wil maken bij gewone verlotingen. Of je een extra lot wil kopen. Het is een vrije keuze en apartheid was dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Ik zal even typen wat ik op de frontpage heb getypte. Sorry voor de spelfouten maar ik werd ff witheet (ik heb op zeefs reactie gequote voor diegenen die zich afvragen waarom de eerste alinia zo raar is.

==========================================================

Door acties te houden waarop betaalde mensen voorrang krijgen. Eerst was het zo dat je 2% kans had, ''nou leuk doen dan maar maar'' nu heb je dus 0% kans om iets te winnen aangezien de betaalde gebruiker wint (en zeg niet dat dat niet zo is want alle mensen weten wel beter) Bovendien weten jullie dat de gemiddelde tweaker een hekel heeft aan microtransaction achtige systemen of + pakket om dingen te unlocken en in feiten doen jullie het gewoon zelf. Dit is gewoon kei hard om extra geld te verdienen en zeg niet dat jullie het nodig hebben want sites zoals Rock Paper Shotgun, Nu.nl enzo doen niet aan dat soort rare abonnementen.

Ik vindt het ronduit schandalig dat de gemiddelde Tweaker hierop afgerekend wordt. Tnet bannervrij prima, een etentje met de baas nou ja het klinkt egoïstisch maar er zullen heus wel mensen zijn die dat willen kan wel. Voorrang bij kaartverkoop Tweakers evenementen krijg ik ook nog net door mijn strot maar gaat eigenlijk al ver over de grens. Jullie zijn een grens overgegaan waardoor jullie als het ware een piramide community creëren. jullie hebben datgene eruit gehaald wat Tnet nou echt Tnet maakte. Gewoon iedereen gelijk. Bovendien hebben jullie ook de leuke prijsjes dus ook al opzijgeschoven voor het voetvolk dus daarvoor hoef ik niet meer op de frontpage te zijn.

Het meest erge vind ik nog dat jullie niks doen tegenover mensen die hard hun best doen om de community op gang te helpen. Wat krijgen die mensen niks, nou prima dat is ook niet nodig. Maar om bepaalde rich boys voorrang te geven bij kaartverkoop of acties terwijl de mensen die zich inzetten voor de community helemaal niks krijgen is van de zotte als niet schandalig.

Jullie weten niet hoe boos ik nu ben hoe jullie mensen van de community verraden als niet gewoon een mes in hun rug te steken. Ik ben geen oude tweaker maar ik vond Tweakers altijd leuk vanwege hun neutrale uitstraling en waar je respect kreeg door kei hard te ''werken'' (de community helpen) en niet door er ff €20,- voor neer te tellen. En ik heb goed op mijn kalender gekeken maar het is geen 1 april. Dus jullie menen het nog serieus. ZIEK is het.

En als jullie nog met het slechte excuus komen dat jullie het zo hard nodig hebben lach ik jullie helemaal uit. Andere sites doen zonder dit soort troep en met succes. De community zou zoiets nooit willen het is gewoon een idee van jullie eigenaar die Tnet op de vingers tikt omdat jullie niet genoeg verdienen. De Persgroep wil simpelweg geld en het maakt hun niet uit wat ze doen. Zolang er maar zakken worden gevuld.

Nogmaals ik vind die + dingen best maar als het waren voorrang geven aan die mensen gaat me te ver. Ook vind ik het etentje nog wat egoïstisch. Een beetje het ''betaal om met de koning te eten'' idee. Waarom kan niet iedereen met die grote baas mee-eten als ze het eten zelf betalen ? Maar goed het kan nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door rickboy333 op 09-03-2015 19:43 ]

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

MazeWing schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:42:
De prijs voor een plus abonnement is nog enigszins te begrijpen. De prijs voor een Elite abonnement is echter volkomen belachelijk! De prijs/kwaliteit (of eerder gezegd: de dingen die je er voor terugkrijgt) is ronduit waardeloos!
Stukje psychologie... Het anchoring-effect ;) . Ik denk namelijk ook niet dat de directie op zo'n lunch zit te wachten :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
rickboy333 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:41:
Lang verhaal, sorry dat ik de tekst weghaal maar dit geeft het gevoel dat ik op je reageer.
Sprakeloos...

Ben het ook wel met je eens. Tweakers begint hierdoor wel een beetje op een website te lijken die op winst draait.

[ Voor 93% gewijzigd door Jochemd13 op 09-03-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17

vhal

ಠ_ಠ

Je zou bijna 250€ willen neerleggen met 250 haters (elk 1€) die gezellig gaan "lunchen" met de pretentieuze directie. ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:48:
[...]

Zal er dan ook nog maar iemand zijn die een variant van €25,- of €35,- af zal sluiten? Of je moet Tweakers wel héél erg hoog hebben zitten :P.
Yup, 50 zelfs. Reden: deze site biedt voor mij dagelijks meerwaarde, zowel de redactionele content als de user generated content (GoT, maar ook +2/+3 reacties op de FP). Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik deze site bezoek.

Ik betaal ook 35 euro per jaar aan een gaming website waar de schrijfstijl van de artikelen me erg aanstaat. Levert me amper iets op (vooral een lelijk rood kadertje bij mijn naam waar ik vanaf wil). Die site overleeft, net als Tweakers, prima zonder mijn bijdrage, maar ik wil graag stimuleren dat ze op dezelfde weg doorgaan en als het even kan nog meer van dat afleveren.

En Netflix krijgt 96 euro per jaar, Spotify zelfs 120 euro. Ook zij bieden content waar ik blij mee ben, al spendeer ik meer tijd op Tweakers dan dat ik Netflix kijk...

Vreemd genoeg: als een behoorlijk deel van de content achter een paywall zou komen staan waar ik met 5 euro/jaar omheen kan, dan zou ik nog geen halve cent overmaken. Het is voor mij vooral de vrijwilligheid in combinatie met content waar ik tevreden mee ben, die ervoor zorgt dat ik zonder moeite een bedrag overmaak.

Overigens had dat extra lot bij prijsvragen van mij niet gehoeven. of ik nou 1/5,000 of 2/5,000 kans heb kan me niet boeien. Ik snap de ophef daarover ook zeker, had in ieder geval met een rekenvoorbeeld moeten worden toegelicht om de impact op de hele community helder te krijgen. Van mij mogen ze 't meteen afschaffen ook, maar voor nieuw afgesloten abo's kan dat niet zomaar. Die hebben er nu wel voor betaald...

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 09-03-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bikerepairman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-05 10:40
Ik krijg zo steeds minder zin om op t.net te komen. Het maakt me niet zo veel uit om adblock uit te schakelen voor t.net (behalve als er weer eens zo'n takeover komt). Maar om nu ook nog eens te stellen dat mensen met abbo meer kans maken om iets te winnen bij wedstrijden... Ik ga nog niet eens meer de moeite nemen om er aan mee te doen! Als ze nog meer van Dit soort fratsen uit gaan halen zie je mij niet meer op de site. Zelfs al zou het een zieke 1 april grap zijn, gaan ze nu toch echt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver.

Veni Vidi Foetsie
Hit 'em up, Moooh 'em out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
rickboy333 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:41:
Ik zal even typen wat ik op de frontpage heb getypte. Sorry voor de spelfouten maar ik werd ff witheet (ik heb op zeefs reactie gequote voor diegenen die zich afvragen waarom de eerste alinia zo raar is.

==========================================================
Mijn reactie dan meteen maar even toevoegen voor de volledigheid. ;)

Door acties te houden waarop betaalde mensen voorrang krijgen. Eerst was het zo dat je 2% kans had, ''nou leuk doen dan maar maar'' nu heb je dus 0% kans om iets te winnen aangezien de betaalde gebruiker wint (en zeg niet dat dat niet zo is want alle mensen weten wel beter) Bovendien weten jullie dat de gemiddelde tweaker een hekel heeft aan microtransaction achtige systemen of + pakket om dingen te unlocken en in feiten doen jullie het gewoon zelf. Dit is gewoon kei hard om extra geld te verdienen en zeg niet dat jullie het nodig hebben want sites zoals Rock Paper Shotgun, Nu.nl enzo doen niet aan dat soort rare abonnementen.
Je draaft wel een klein beetje door. ;) Laat ik het antwoord van ACM maar citeren. Hij heeft het doorgerekend en dat ziet er zoals hieronder staat uit. Als daar onverhoopt een rekenfout in zit, dan horen we dat graag natuurlijk.
Helaas is mijn statistiek ietwat roestig, dus het kan zijn dat ik iets verkeerd doe.

Ik heb wat cijfers afgerond, maar het blijft in ruwweg dezelfde grootte van orde. Bij een recente winactie waren er circa 11500 niet-abonnee deelnemers en circa 300 abonnee-deelnemers.
Verder vereenvoudig ik de winactie tot slechts 1 prijs (er waren toen vijf prijzen).

Voorheen gaf dat je een 1/11800e kans op de prijs, dat komt overeen met 0,00847% kans.

Doordat abonnees dubbel tellen zijn er effectief 300 extra deelnemers gekomen (in de praktijk worden abonnees niet daadwerkelijk 2x getrokken, maar "2x zo zwaar") en komen we dus op 12100 uit.

De abonnees hebben daarmee (2 * 300) / 12100e kans "te verdelen" en zijn daarmee goed voor 4,96%. Iedere deelnemende abonnee heeft dan 0,0165% (oftewel 2/12100e) kans op de prijs.
Voor de gewone gebruikers blijft er 1/12100e over en dus 0,00826% kans op de prijs.

Het is effectief - net als een 2e lot bij de staatsloterij - 2x zoveel kans... maar de kans was en blijft ook voor abonnees nogal klein om een specifieke winactie te winnen. En het is ook zeker niet zo dat abonnees gegarandeerd gaan winnen.

Ironisch genoeg is het voor de individuele abonnees juist relatief gunstig als er zo min mogelijk abonnees mee doen: als de helft van de deelnemers abonnee is, daalt de kans voor niet-abonnees naar 0,0056%, maar de kans dat je als abonnee wint is dan 0,0113% en dus ook gedaald :P
Er is in totaal dan natuurlijk wel een 66,7% kans dat "een abonnee" wint.

Ik hoor het graag als ik hierboven rekenfouten heb gemaakt, zoals de verkeerde cijfers op elkaar delen :)
Ik vindt het ronduit schandalig dat de gemiddelde Tweaker hierop afgerekend wordt. Tnet bannervrij prima, een etentje met de baas nou ja het klinkt egoïstisch maar er zullen heus wel mensen zijn die dat willen kan wel. Voorrang bij kaartverkoop Tweakers evenementen krijg ik ook nog net door mijn strot maar dat is dan ook de grens. Jullie zijn een grens overgegaan waardoor jullie als het ware een piramide community creëren. jullie hebben datgene eruit gehaald wat Tnet nou echt Tnet maakte. Gewoon iedereen gelijk. Bovendien hebben jullie ook de leuke prijsjes dus ook al opzijgeschoven voor het voetvolk dus daarvoor hoef ik niet meer op de frontpage te zijn.
Zoals ACM al laat zien in zijn statistische berekening zal het overgrote deel van de prijzen vallen onder de groep 'niet abonnees'. Dus er wordt niets of niemand opzijgeschoven voor abonnees. Wel is het zo dat we voor abonnees een aantal exclusieve acties zullen organiseren. De eerste is net van start gegaan en om je een indruk te geven wil ik die best met je delen:
Tijd om de eerste winactie uit de doeken doen. En dat is wel een leuke. We gaan een van jullie uitnodigen voor de "Tweaker for a day" dag. Dat is niet zomaar een dag F5-en op Tweakers, nee, dat is een volle dag meedraaien op Tweakers HQ.

Je bent welkom op een van onze presentationday dagen (altijd op dinsdag). We verwelkomen je op de kade bij de pont naar de NDSM werf. Daar vaar je met je tijdelijke collega's mee naar Tweakers HQ. Daar ligt je toegangsbadge al op je te wachten en dat is niet de normale visitors pass. Op de zevende hebben we een Tweakerswaardige werkplek voor je ingericht.

Wat je die dag gaat doen is onder andere meekijken op presentationday, waarbij de nieuwste features worden gepresenteerd aan jou en je Tweakers collega's. Natuurlijk is er alle ruimte om met de devvers te praten en je krijgt een virtuele rondleiding door ons serverpark. Je gaat meedoen in een sessie van Bureau Gekkigheid, waar we alle acties verzinnen zoals de Tweakers Express, Cybercrime Challenge etc. etc. Je gaat natuurlijk aanschuiven bij de lunch op kantoor en daarna ben je welkom bij de Mariokart 8 competitie op de redactie.

Geen bezoek aan Tweakers HQ is compleet zonder bezoek aan het testlab. Waar de rest normaalgesproken alleen maar mag staan kwijlen, ga jij aan de slag met gave hardware. Ja, je gaat samen met Ch3cker en Willem aan de slag. Wie weet hebben we nog wat vloeibare stikstof over. Maar dat is nog niet alles. Je krijgt een DSP account en je gaat samen met Olaf jouw eerste bericht op Tweakers publiceren.

Na het middagrondje Mariokart of UT2004 is het langzamerhand tijd om je spullen te verzamelen. In ieder geval ga je met meer Tweakers goodies naar huis dan je was gekomen. We drinken nog een biertje of een frisje en daarna vaar je weer terug naar Amsterdam CS.

Een dag om niet snel te vergeten.
Dat is de eerste actie voor abonnees. Daar zetten alle afdelingen op kantoor zich graag voor in, we gaan er echt een leuke dag van maken.
Het meest erge vind ik nog dat jullie niks doen tegenover mensen die hard hun best doen om de community op gang te helpen. Wat krijgen die mensen niks, nou prima dat is ook niet nodig. Maar om bepaalde rich boys voorrang te geven bij kaartverkoop of acties terwijl de mensen die zich inzetten voor de community helemaal niks krijgen is van de zotte als niet schandalig.
Dat is gewoonweg niet waar. Wij werken op kantoor dag in dag uit voor jullie allemaal. Tweakers is zonder abonnement prima bruikbaar. Er is geen 'abonnees only nieuws'. Er is geen 'abonnees only Pricewatch'. Ja, er is op het forum een apart Abonneeforum. Daar kom je alleen in als abonnee. Nou. Wat erg.

Wat heeft abonnee dan wel voor voordelen? Een abonnee kan extra features krijgen, zoals CSS, Fotoalbum en zo nog wat dingen. Maar zonder al die features kun je prima je ding doen op Tweakers.

Overigens regelen we daarnaast genoeg dingen voor de community, waarbij abonnee zijn helemaal geen issue is. De Tweakers Express, de boardgamesavond van vorige week. Maar ook het PC's bouwen voor kinderen van minima en de TweakBattle kast bouwen met leden van de community. De Sinterklaasactie waarbij we 10 trouwe Tweakers een verrassingspakket toegezonden hebben. Met gedicht op youtube. Elke review van de maand krijgt een gratis jaarabonnement op Tweakers, een speciale mok (of prijs als ze review van 't jaar worden). En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Jullie weten niet hoe boos ik nu ben hoe jullie mensen van de community verraden als niet gewoon een mes in hun rug te steken. Ik ben geen oude tweaker maar ik vond Tweakers altijd leuk vanwege hun neutrale uitstraling en waar je respect kreeg door kei hard te ''werken'' (de community helpen) en niet door er ff €20,- voor neer te tellen. En ik heb goed op mijn kalender gekeken maar het is geen 1 april. Dus jullie menen het nog serieus. ZIEK is het.
Tsja, ik heb geprobeerd om het nog eens uit te leggen. Ik hoop dat je ervoor openstaat. Maar laat ik het nog een keer proberen. ;) Niemand dwingt je om abonnee te worden. Je kan alles doen op Tweakers wat je wil zonder abonnement. Ook dingen winnen. Het is de extra franje die je wil en voor sommige mensen is het een manier om hun waardering uit te spreken.
En als jullie nog met het slechte excuus komen dat jullie het zo hard nodig hebben lach ik jullie helemaal uit. Andere sites doen zonder dit soort troep en met succes. De community zou zoiets nooit willen het is gewoon een idee van jullie eigenaar die Tnet op de vingers tikt omdat jullie niet genoeg verdienen. De Persgroep wil simpelweg geld en het maakt hun niet uit wat ze doen. Zolang er maar zakken worden gevuld.
Zo verdienen wij ons geld. Niet meer, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
tweakers had misschien voor de abo's van de 25,- & 35,- wel wat meer moeite kunnen doen door daar nog wat leuks bij te verzinnen. Nu zie ik het nut er niet echt van in om deze te nemen behalve geen banners wat met 15,- ook kan. (Misschien heeft tweakers er wel een goed reden voor?)

Het 50,- abo lijkt voor een tweaker die dagelijks van de site gebruikmaakt de beste keus (deze komt er bij mij denk wel) het 250,- abo is natuurlijk aan de hoge kant en lijkt meer voor de Fun in de lijst te staan :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
Bundin schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:03:
[...]

Yup, 50 zelfs. Reden: deze site biedt voor mij dagelijks meerwaarde, zowel de redactionele content als de user generated content (GoT, maar ook +2/+3 reacties op de FP). Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik deze site bezoek.
Het ging mij meer om de €15/25/35 die je kan betalen voor eenzelfde abonnement. Het abonnement dat je krijgt is hetzelfde, ook al betaal je 2,3 keer zoveel als de 'standaard' €15 en je krijgt hetzelfde als voor de €35. De 50 euro snap ik, want dat brengt ook echt meerwaarde.

Maar waarom zou je €35 betalen voor iets dat geen meerwaarde biedt over de €15 variant? Daar ging het mij om ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Downloader_NL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:18:
tweakers had misschien voor de abo's van de 25,- & 35,- wel wat meer moeite kunnen doen door daar nog wat leuks bij te verzinnen. Nu zie ik het nut er niet echt van in om deze te nemen behalve geen banners wat met 15,- ook kan. (Misschien heeft tweakers er wel een goed reden voor?)
Daar is specifiek om gevraagd tijdens het onderzoek dat we onder 5000 bezoekers hebben gedaan.
Het 50,- abo lijkt voor een tweaker die dagelijks van de site gebruikmaakt de beste keus (deze komt er bij mij denk wel) het 250,- abo is natuurlijk aan de hoge kant en lijkt meer voor de Fun in de lijst te staan :)
Elite is voor mensen die echt wat extra's willen. met Plus heb je alle features die je nodig zou willen hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:19:
[...]

Het ging mij meer om de €15/25/35 die je kan betalen voor eenzelfde abonnement. Het abonnement dat je krijgt is hetzelfde, ook al betaal je 2,3 keer zoveel als de 'standaard' €15 en je krijgt hetzelfde als voor de €35. De 50 euro snap ik, want dat brengt ook echt meerwaarde.

Maar waarom zou je €35 betalen voor iets dat geen meerwaarde biedt over de €15 variant? Daar ging het mij om ;).
Ah fair enough, maar ook daar is mijn antwoord op van toepassing denk ik: niet iedereen betaalt om er direct iets voor terug te krijgen. Wellicht zijn er mensen die 30 ipv 15 betalen omdat ze daarmee willen stimuleren dat Tweakers doorgaat waar ze mee bezig zijn en kunnen ze net wat meer missen dan iemand anders. De term 'donateur' zegt het ook een beetje: daarbij verwacht je niet direct iets terug, in tegenstelling tot een abonnement waarbij je een duidelijke tegenprestatie krijgt. Abo op Netflix: ik betaal, zij zorgen ervoor dat ik films en series kan kijken. Donateur van $goed_doel_x: ik betaal en moet er maar op vertrouwen dat ze dat geld besteden op een manier waar ik achter sta.

[ Voor 18% gewijzigd door Bundin op 09-03-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:20:
[...]
Daar is specifiek om gevraagd tijdens het onderzoek dat we onder 5000 bezoekers hebben gedaan.
[...]

Elite is voor mensen die echt wat extra's willen. met Plus heb je alle features die je nodig zou willen hebben. :)
Duidelijk verhaal Zeef :)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Maar vanwaar eigenlijk het grandioze idee om een abonnement van 50/250 euro te ontwikkelen? Als ik ACM's blog: Advertenties op Tweakers.net: een paar mythes en misvattingen doorneem staat daar niks in over een elite of plus abonnement. Daarbij vind ik het wat achterhaalt worden als het er steeds bijgehaald word. Je hoeft me niet te vertellen dat een blog van 4 jaar terug overeenkomt met nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
blijf nog steeds van mening dat een serieuze tech site third party adnetwerken juist zou moeten blokkeren uit veiligheidsoverwegingen en juist niet zou moeten promoten. Qua geloofwaardigheid als tech site is dat van mij een -1 en qua invloed en afhankelijkheid een +1 voor de marketeers van de Persgroep.

Ook treurig is dat juist met een journalistiek moederbedrijf het nieuws gedeelte vrij matig is. Een hellend vlak wat al jaren speelt en voor mij eerder een reden om juist nu geen abo meer te nemen, hoe zeer ik de gemeenschap ook een warm hart toedraag. Laat eerst maar eens serieuze verbeteringen zien waarbij ook de gemeenschap serieus genomen wordt. En dat met die winkansen zie ik vooral als een schoffering van de gemeenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Hoeveel elite-abonnee's denkt men eigenlijk binnen te kunnen halen? Natuurlijk zoveel mogelijk, maar wat zou een reëel aantal zijn. Een handje vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:36
Als ik alles goed begrepen heb, vind ik het niet netjes wat Tweakers doet.

Het idee van abonnementen is natuurlijk gewoon goed en een deel van de extra'tjes natuurlijk ook, zoals:
  • Tweakers volledig bannervrij beleven
  • Een speciaal labeltje bij je username
  • Alle karma features, zoals custom CSS
  • Live je eigen statistieken inzien
  • Tweakers Elite welkomstpakket
  • Vermelding Eliteboard op de website en Tweakers HQ
Alleen maar complimenten voor dit gedeelte dus.

Echter vind ik dat je de onderstaande voordelen NIET (alleen) exclusief voor betalende leden zou mogen maken:
  • Korting bij verschillende organisaties
  • Speciale winacties voor abonnementhouders
  • Speciale Abonnee dag op Tweakers HQ
  • Voorrang bij kaartverkoop Tweakers evenementen
  • Grotere kans op prijzen bij het meedoen aan winacties
  • Betatoegang bij grote releases van Tweakers
  • Toegang tot abonnees forum
  • Een executieve lunch met management Tweakers
  • Toegang tot het Tweakers Awards evenement
De echte "Tweakers Elite" is namelijk niet de groep die betaald, maar de groep die jaren lang uren aan vrije tijd heeft geïnvesteerd in het posten van berichten en reviews (over het algemeen het helpen van anderen). Die brengen namelijk veel meer op dan die paar Euro's voor een abonnement. Zet die eens wat meer in het zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
Steamwitz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:56:

De echte "Tweakers Elite" is namelijk niet de groep die betaald, maar de groep die jaren lang uren aan vrije tijd heeft geïnvesteerd in het posten van berichten en reviews (over het algemeen het helpen van anderen). Die brengen namelijk veel meer op dan die paar Euro's voor een abonnement. Zet die eens wat meer in het zonnetje. :)
Voglens mij worden die al regelmatig in het zonnetje gezet met gratis abbo's? Tevens zijn (iig de genomineerde) schrijvers van de beste user reviews dacht ik ook uitgenodigd voor de t.net award's uitreiking?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Steamwitz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:56:
Als ik alles goed begrepen heb, vind ik het niet netjes wat Tweakers doet.

Het idee van abonnementen is natuurlijk gewoon goed en een deel van de extra'tjes natuurlijk ook, zoals:
  • Tweakers volledig bannervrij beleven
  • Een speciaal labeltje bij je username
  • Alle karma features, zoals custom CSS
  • Live je eigen statistieken inzien
  • Tweakers Elite welkomstpakket
  • Vermelding Eliteboard op de website en Tweakers HQ
Alleen maar complimenten voor dit gedeelte dus.

Echter vind ik dat je de onderstaande voordelen NIET (alleen) exclusief voor betalende leden zou mogen maken:
  • Korting bij verschillende organisaties
  • Speciale winacties voor abonnementhouders
  • Speciale Abonnee dag op Tweakers HQ
  • Voorrang bij kaartverkoop Tweakers evenementen
  • Grotere kans op prijzen bij het meedoen aan winacties
  • Betatoegang bij grote releases van Tweakers
  • Toegang tot abonnees forum
  • Een executieve lunch met management Tweakers
  • Toegang tot het Tweakers Awards evenement
  • Korting: dat dekt natuurlijk een deel van die 250 euro. Een sigaar uit eigen doos.
  • Lunch: prima, als iemand daarvoor wil betalen, be my guest.
  • Abonnees forum acces: ik wist niet eens van het bestaan af. Hoe kan ik weten of ik dat wil?
  • Beta toegang grote releases: goed punt, daarmee ben je een tester geworden. Veel tweakers die dat bij menig software/hardware doen, willen doen en gedaan hebben.
  • Abonnee dag: prima, vooral doen. Gezellig.
Enige waar ik me niet in kan vinden is het onderscheid in winkans, maar zoals berekend is, is die sowieso significant klein, dat het weinig uitmaakt. Hoewel ik dan niet begrijp dat MT tweakers dat als punt aandraagt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Eerlijk gezegd snap ik die reactie niet op zo'n oneerlijkheid bij die win / weggeef acties.

Als ik de gemiddelde wedstrijd zie gebeurd, hetzelfde, stuur aan 5 vrienden krijg 1 extra kans, deel op Facebook 1 kans erbij, twitter ... etc. Dus je gaat ipv 1 keer 5 keer in de trommel.

Ik gok dat t.net ook zoiets gaat doen, de abbo's zitten er 2 keer in ipv de andere 1 keer, imho niet zo oneerlijk toch.

Als je 5 lotto formulieren indient heb je ook meer kans dan met 1 tje.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomsworld op 09-03-2015 21:25 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:36

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Maar wat zijn nu de karmafeatures die niet- abbonnees kwijtraken exact? Alleen custom CSS, of gewoon alles? Ook de blogs?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stangg
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 08:26
Ik dacht: zal ik gelijk het abonnement even verlengen, anders wordt op 9 augustus automatisch een plus abonnement afgeschreven, dat ik dan niet meer kan opzeggen.

Zo gezegd, zo gedaan: donateur 15. En toen gooide hij gelijk de periode van nu to 9 aug ook naar donateur15, terwijl het net was omgezet naar plus.

Laatste keer dat ik vroeg betaal. Maar goed, het is ook niet een echt probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Ik denk gewoon dat als Tweakers vooruit wil zowel in kwaliteit als kwantiteit dan moet er gewoon meer geld binnenkomen.

Specialistische setups testen is duur, testapparatuur kost een fortuin (zie de testmachine voor voedingen) dus als Tweakers meer reviews van meer producten en meer videos van hogere kwaliteit wil produceren, welke ik graag wil zien, dan moet er gewoon meer geld binnenkomen want dan kunnen er ook weer meer redacteuren aangenomen worden, kunnen ze naar meer beurzen en meer content genereren voor ons.

Ik zie deze reviews, sneek peaks en videos graag te gemoet en vind deze stap dan ook wel gerechtvaardigd. Zoals zeef terecht opmerkt is er het laatste jaar juist heel veel gedaan om juist die trouwe members die veel waardevolle content produceren in het zonnetje te zetten. Dat was voorheen nooit zo en met meer budget kan dat ook weer verbeterd worden de komende tijd. Vroeger betaalde je ook keurig 4,50 voor de maandelijkse uitgave van PCM. Waarom dan niet een abbo nemen en dan heb je lekker die hogere winkans als dat je dwarszit.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Puc van S. schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:17:Voglens mij worden die al regelmatig in het zonnetje gezet met gratis abbo's?
Dat heb ik ook ergens in de reacties gelezen inderdaad, maar dat zijn er denk ik een handje vol van de groep die veel voor de community doen.
Ik denk dat wanneer die extra'tjes ook te verdienen waren met (heel erg veel) karma-punten er een stuk minder onvrede zou zijn.
Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:21:
  • Abonnee dag: prima, vooral doen. Gezellig.
Mee eens. Die had in het andere lijstje gemoeten. :)
  • Korting: dat dekt natuurlijk een deel van die 250 euro. Een sigaar uit eigen doos.
  • Lunch: prima, als iemand daarvoor wil betalen, be my guest.
Ik denk dat er best tweakers zijn die zulke bedragen al bij elkaar verdient hebben voor Tweakers met hun bijdrages. Het is weliswaar een aanname, maar ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het niet zo is.
Davidshadow13 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:49:Waarom dan niet een abbo nemen en dan heb je lekker die hogere winkans als dat je dwarszit.
Omdat sommige mensen dat geld niet kunnen/willen missen en liever vrije tijd investeren in de community.

Overigens schrijf ik deze berichten niet voor mijzelf. Ik draag weinig bij op Tweakers. Maar ik weet wel dat het werk wat vrijwilligers verzetten vaak erg onderschat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Wat ik raar vind, als je het artikel goed leest.
Het komt voor mij niet overtuigend over. Tweakers.net gebruikt geen smilies in dit soort berichten. En ook de manier hoe het verder geschreven is, de 'grap' is vroeg dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Als het een 1 april grap is, dan hebben ze daar denk ik nu wel spijt van. Volgens mij heeft het ze behoorlijk wat (extra) werk opgeleverd. :P

[ Voor 22% gewijzigd door Steamwitz op 09-03-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
crisp schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:05:
Als je een abonnement hebt dan worden banners voor je uitgeschakeld. Ingelogged worden er dan dus ueberhaupt geen banners meer ingeladen en wordt er bij winacties ook niets gedaan om eventuele adblockers in de weg te zitten. Wel kan het zo zijn dat (te) generieke adblocking rules content kunnen verstoren, maar dat is meer een algemeen probleem met adblockers (zogenaamde false positives) waar wij verder ook weinig aan kunnen doen...
Hahahhaha hahaahah

euh wacht. Als je ABP of ghostery aan hebt staan verdwijnt structureel het "ja ik wil winnen" dingetje. Dat gebeurd niet vanwege algemene regels in deze ad blockers, maar omdat tweakers het als ad op de site zet.

Hetzelfde geld voor veel gesponsorde acties waar gewoon het hele deel van wordt geblokeerd door abp en ghostery als je deze niet aan hebt staan.

Niet vanwege algemene regels, maar omdat tweakers ze als advertentie in laad.

Toeval, nou dat lijkt me niet. Slim tuurlijk, en het mag natuurlijk ook gewoon. Maar deze reacties waar iedereen hier wel weet dat het anders is........

Overigens wanneer je betaald om te winnen wordt je wel ineens een kansspel. Ik acht de kans groot dat het een 1 april grap is.

En anders laten we toch lekker betaalde gebruikers een maandje alleen achter. Eens kijken hoe ze dat bevalt.
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:11:
[...]

Tsja, ik heb geprobeerd om het nog eens uit te leggen. Ik hoop dat je ervoor openstaat. Maar laat ik het nog een keer proberen. ;) Niemand dwingt je om abonnee te worden. Je kan alles doen op Tweakers wat je wil zonder abonnement. Ook dingen winnen. Het is de extra franje die je wil en voor sommige mensen is het een manier om hun waardering uit te spreken.

[...]
Zo verdienen wij ons geld. Niet meer, niet minder.
Gaan we weer met deze zielige opmerkingen.

Klinkt een beetje als de privacy regels. Als je niks te verbergen hebt maakt het toch niet uit dat alles door iedereen gezien wordt.

Ach als top gebruikers en redacteurs van de eerste dag zichzelf nog in de spiegel aan willen kijken (en dit geen 1 april grap is) dan dienen ze weg te gaan. Maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Mijn stem voor "beste community" en "Beste website" zijn jullie kwijt.

[ Voor 27% gewijzigd door Kevinp op 10-03-2015 08:11 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:36

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Davidshadow13 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:49:
Ik denk gewoon dat als Tweakers vooruit wil zowel in kwaliteit als kwantiteit dan moet er gewoon meer geld binnenkomen.

Specialistische setups testen is duur, testapparatuur kost een fortuin (zie de testmachine voor voedingen) dus als Tweakers meer reviews van meer producten en meer videos van hogere kwaliteit wil produceren, welke ik graag wil zien, dan moet er gewoon meer geld binnenkomen want dan kunnen er ook weer meer redacteuren aangenomen worden, kunnen ze naar meer beurzen en meer content genereren voor ons. [...]
Ik denk gewoon dat de Persgroep meer geld wil zien vanuit Tweakers. Die dachten echt niet: Hé een leuke community, laten we die is gaan inlijven. Nee, Die willen geld zien. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant ook weer niet. Ik had liever gezien dat je gewoon een bedrag zelf had kunnen invullen tussen de 35 en 10.000 euro, voor wanneer je Tweakers wilt steunen. Dat zijn donaties. Nu vind ik het meer een aankoop dan een donatie. Sterker nog, Zeef gaf zelf een voorbeeld van dat je twee loten koopt ipv één. Lijkt in dat opzicht ook meer op een aankoop dan een donatie. Een echte donatie wordt gegeven vanuit het hart, en niet vanwege de leuke dingetjes die er bij zitten.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sluit me aan bij de rest, als het een 1 april grap is slechte grap.
Als het werkelijkheid is... geen woorden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dag 2, wat gaat er vandaag weer gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik hoop dat ze gaan nadenken :) Want dat is geloof ik niet gebeurd tijdens het ontwikkelen van de abonnementen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Zelf vind ik het een goede zet van Tweakers, op deze manier hebben ze mij wel als (donateur) binnen gekregen.

Ik gebruik al heel wat jaren semi-passief Tweakers, ik heb er veel kennis op gedaan, en geprobeerd andere mensen te helpen waar mijn kennis toereikte. Op deze manier kan ik iets extra's voor Tweakers doen. Dan is nu 50€ betalen niets voor al die jaren. Hiernaast krijg ik er ook nog wat leuks voor terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Rann schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:43:
Zelf vind ik het een goede zet van Tweakers, op deze manier hebben ze mij wel als (donateur) binnen gekregen.

Ik gebruik al heel wat jaren semi-passief Tweakers, ik heb er veel kennis op gedaan, en geprobeerd andere mensen te helpen waar mijn kennis toereikte. Op deze manier kan ik iets extra's voor Tweakers doen. Dan is nu 50€ betalen niets voor al die jaren. Hiernaast krijg ik er ook nog wat leuks voor terug :)
Tegenstrijdig eigenlijk, een community die geld kost en waar je iets voor terug wilt zien. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Jolke schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Tegenstrijdig eigenlijk, een community die geld kost en waar je iets voor terug wilt zien. :/
De enige mensen die ik er positief over zie zijn de mensen met zo'n abbo. Misschien zegt dat iets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Jochemd13 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:10:
[...]

De enige mensen die ik er positief over zie zijn de mensen met zo'n abbo. Misschien zegt dat iets :/
De enige mensen die ik er negatief over zie zijn een paar mensen zonder abbo. Misschien zegt dat iets :/

Maar waar zijn jullie nu eigenlijk zo negatief over? Alleen over dat punt dat abbo's extra winkans op acties hebben? Voor de rest kan ik eigenlijk niets vinden wat "verkeerd" zou zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Puc van S. op 10-03-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
Puc van S. schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:11:
[...]

De enige mensen die ik er negatief over zie zijn een paar mensen zonder abbo. Misschien zegt dat iets :/
Ik heb mensen zonder abbo nooit iets negatiefs horen zeggen over de oude abbo's. Ok behalve dan het constante gezeur van de beheerders over het verdien model. En dat je maar even 15 euro neer moet tellen ( en de suggestie daarmee voor elke site ) om het advertentie vrij te zien.

Maar met een donateur functie is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Jochemd13 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:10:
[...]

Grappig, ik heb geen abo, en ben er eenegzins positief over. Daar gaat je logica :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
lanerios schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:29:
[...]

Grappig, ik heb geen abo, en ben er eenegzins positief over. Daar gaat je logica :+
Logica en N=1... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Jolke schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Hoezo dat? Misschien interpreteer je mijn reactie verkeerd.

Omdat ik de community erg goed vind, ik er zelf veel uithaal, en zie dat anderen er ook veel uithalen, wil ik ze graag steunen.

Dat ik er ook nog wat (extra's) voor terug krijg, is alleen maar meegenomen(Nederlanders..haha!)

Stel de abbo's van 50€/250€ waren er niet geweest, had ik alsnog een abbo van 25€ afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kevinp schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:01:
[...]

Hahahhaha hahaahah

euh wacht. Als je ABP of ghostery aan hebt staan verdwijnt structureel het "ja ik wil winnen" dingetje. Dat gebeurd niet vanwege algemene regels in deze ad blockers, maar omdat tweakers het als ad op de site zet.

Hetzelfde geld voor veel gesponsorde acties waar gewoon het hele deel van wordt geblokeerd door abp en ghostery als je deze niet aan hebt staan.

Niet vanwege algemene regels, maar omdat tweakers ze als advertentie in laad.

Toeval, nou dat lijkt me niet. Slim tuurlijk, en het mag natuurlijk ook gewoon. Maar deze reacties waar iedereen hier wel weet dat het anders is........
Dat is al een jaar zo, en wat mij betreft niet meer dan logisch. Je hoeft geen abonnent te nemen om Tweakers te gebruiken. Dat kan ook prima zonder. Maar als je er dan wel voor kiest om Tweakers te gebruiken en je stoot ons het brood uit de mond door reclame te blokkeren, dacht je dan echt dat we dan zouden zeggen: "hey, geen probleem"?

Daarom zijn inderdaad de verlotingen zo ingesteld dat wie reclame blokkeert ook niet mee kan doen. Whitelist Tweakers en het is opgelost.
Overigens wanneer je betaald om te winnen wordt je wel ineens een kansspel. Ik acht de kans groot dat het een 1 april grap is.
Ook zonder te betalen voor een lot is het een kansspel en zoals al tientallen keren eerder is vermeld door ons voldoen we aan alle regels en dragen we gewoon kansspelbelasting af.
En anders laten we toch lekker betaalde gebruikers een maandje alleen achter. Eens kijken hoe ze dat bevalt.
Niemand dwingt je om Tweakers te gebruiken. :)
Gaan we weer met deze zielige opmerkingen.

Klinkt een beetje als de privacy regels. Als je niks te verbergen hebt maakt het toch niet uit dat alles door iedereen gezien wordt.

Ach als top gebruikers en redacteurs van de eerste dag zichzelf nog in de spiegel aan willen kijken (en dit geen 1 april grap is) dan dienen ze weg te gaan. Maar dat zie ik niet snel gebeuren.

Mijn stem voor "beste community" en "Beste website" zijn jullie kwijt.
Het moge duidelijk zijn dat ik je conclusie niet deel. We hebben dit niet op een namiddag bedacht, we hebben uitgebreid onderzoek gedaan onder de community. We hebben het aan de abo's zelf gevraagd en we hebben een survey uitgezet met ruim 5000 respondenten. Daarin hebben we gevraagd wat mensen in een abonnement zouden willen terugzien. De meest genoemde zaken hebben we -voor zover mogelijk- in het pakket gestopt. En blijkbaar met succes, want het loopt boven verwachting goed met de verkoop van abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:45:
[...]

En blijkbaar met succes, want het loopt boven verwachting goed met de verkoop van abonnementen.
Vertel?

.
Rann schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:44:
[...]

Stel de abbo's van 50€/250€ waren er niet geweest, had ik alsnog een abbo van 25€ afgesloten.
Wellicht dat de woorden abo en donatie teveel door elkaar gebruikt worden. Abo is een lidmaatschap: je betaald voor content. Donatie is vrijwillig geld geven om een instantie te steunen.
Wat jij bedoelt is dus eerder een donatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:45:
[...]

Het moge duidelijk zijn dat ik je conclusie niet deel. We hebben dit niet op een namiddag bedacht, we hebben uitgebreid onderzoek gedaan onder de community. We hebben het aan de abo's zelf gevraagd en we hebben een survey uitgezet met ruim 5000 respondenten. Daarin hebben we gevraagd wat mensen in een abonnement zouden willen terugzien. De meest genoemde zaken hebben we -voor zover mogelijk- in het pakket gestopt. En blijkbaar met succes, want het loopt boven verwachting goed met de verkoop van abonnementen.
Ik zou zeggen kom maar op met deze resultaten, want wanneer je onderzoek doet binnen een kleine groep ( ik heb bv niks op de frontpage gezien ) lijkt me dat niet representatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Kevinp schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Ik zou zeggen kom maar op met deze resultaten, want wanneer je onderzoek doet binnen een kleine groep ( ik heb bv niks op de frontpage gezien ) lijkt me dat niet representatief.
Het kan goed zijn dat je niets hebt gezien. Onderzoek liep in de herfst van 2014 en had binnen een half uur 5000 respondenten. Dat gaat razend snel, dus de kans is groot dat je 't hebt gemist. Onderzoeksresultaten delen waarmee we de abonnementen nog geen doorontwikkelen, dat gaan we niet doen. De concurrentie leest ook mee. ;)
Meer abonnementen verkocht dan we van te voren hadden verwacht.

[ Voor 12% gewijzigd door zeef op 10-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:54:

[...]
Meer abonnementen verkocht dan we van te voren hadden verwacht.
No shit, Sherlock. ;)
En in getallen?

Maar meer verkocht dan verwacht op dag is inderdaad goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jolke schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:58:
[...]

No shit, Sherlock. ;)
En in getallen?

Maar meer verkocht dan verwacht op dag is inderdaad goed nieuws.
Dit is een openbaar forum, vind je het heel erg dat ik dit soort bedrijfsinformatie niet deel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Jolke schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:48:

[...]

Wellicht dat de woorden abo en donatie teveel door elkaar gebruikt worden. Abo is een lidmaatschap: je betaald voor content. Donatie is vrijwillig geld geven om een instantie te steunen.
Wat jij bedoelt is dus eerder een donatie. :)
Wellicht, ik zie een abonnement als een wederkerend iets, en een donatie éénmalig ;-)
Maar ach, bij ons staat de deur open en het raam los 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Topicstarter
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Dit is een openbaar forum, vind je het heel erg dat ik dit soort bedrijfsinformatie niet deel? :)
Mag ook in PM? :)

Ik beloof bij de gratie Gods, Willem-Alexander en Máxima, Beatrix en mijn schoonmoeder dat alles vertrouwd blijft. :Y

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Het kan goed zijn dat je niets hebt gezien. Onderzoek liep in de herfst van 2014 en had binnen een half uur 5000 respondenten. Dat gaat razend snel, dus de kans is groot dat je 't hebt gemist. Onderzoeksresultaten delen waarmee we de abonnementen nog geen doorontwikkelen, dat gaan we niet doen. De concurrentie leest ook mee. ;)
Is 5000 mensen op zo'n grote community niet heel erg weinig?

Tweakers werd gisteren bezocht door 729.746 unieke bezoekers, staat er in de nieuwsbrief van gisteren over eergisteren. 5000 mensen is nog geen 7% van het aantal bezoekers, en als ik het zo eens lees zijn het gewoon 5000 random mensen, zelf zou ik zo'n belangrijk iets toch wel aan meer mensen vragen, en misschien voor de zekerheid ook wel aan een sloot mensen met goede staat van dienst op Tweakers.

Ik vind zelf een 2x hogere winkans behoorlijk "pay to win", aparte lotingen voor abbo's zou ik nog wel okay vinden, maar dit, nee, ik hoop dat het gewoon een behoorlijk "goede" 1 april grap is, al vond ik die van vorig jaar leuker, maar anders het voor gewoon weer een extra reden om niet al teveel op de FP te zitten, en vooral rond te struinen op het forum, want het forum, daar ligt naar mijn mening al tijden de echte kracht van Tweakers.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:31:
[...]

Tweakers werd gisteren bezocht door 729.746 unieke bezoekers, staat er in de nieuwsbrief van gisteren over eergisteren. 5000 mensen is nog geen 7% van het aantal bezoekers, en als ik het zo eens lees zijn het gewoon 5000 random mensen, zelf zou ik zo'n belangrijk iets toch wel aan meer mensen vragen, en misschien voor de zekerheid ook wel aan een sloot mensen met goede staat van dienst op Tweakers.

Ik vind zelf een 2x hogere winkans behoorlijk "pay to win", aparte lotingen voor abbo's zou ik nog wel okay vinden, maar dit, nee, ik hoop dat het gewoon een behoorlijk "goede" 1 april grap is, al vond ik die van vorig jaar leuker, maar anders het voor gewoon weer een extra reden om niet al teveel op de FP te zitten, en vooral rond te struinen op het forum, want het forum, daar ligt naar mijn mening al tijden de echte kracht van Tweakers.
Dit dus, helemaal mee eens. Ik hoop maar dat dit een grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Nee, dat kan ik wel begrijpen. Over een maandje of 6 na invoeren een grafiekje in procenten vind ik ook goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Abbo's en al die meuk best. Maar pay2win is weer een beetje jammer..
Misschien moet hier eens een marktonderzoek polletje voor komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
[...]

7% is een vrij grote groep hoor? ik denk niet dat Dhr. de Hond voor zijn onderzoeken 1.2 miljoen mensen ondervraagt ;)

(zie: https://www.noties.nl/peil.nl/method.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Puc van S. schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:57:
[...]

7% is een vrij grote groep hoor? ik denk niet dat Dhr. de Hond voor zijn onderzoeken 1.2 miljoen mensen ondervraagt ;)

(zie: https://www.noties.nl/peil.nl/)
Ik denk niet dat je een website kan vergelijken met een land, maar, ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Ik denk niet dat je een website kan vergelijken met een land, maar, ik kan het mis hebben.
Wat maakt het voor een onderzoek uit wat het onderwerp is? Ik geef alleen maar aan de Nederlands bekendste opiniepeiler/onderzoeker een nog kleinere groep gebruikt.. (1000/2000 man op een bevolking van 17 miljoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Statistisch is een N van 5000 op een populatie van 730.000 wel significant hoor. :)
Jolke schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Nee, dat kan ik wel begrijpen. Over een maandje of 6 na invoeren een grafiekje in procenten vind ik ook goed. :)
Ik ga kijken wat ik voor je kan doen.
Cogency schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:53:
Abbo's en al die meuk best. Maar pay2win is weer een beetje jammer..
Misschien moet hier eens een marktonderzoek polletje voor komen. :P
Dat hebben we gedaan. :)

[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 10-03-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Puc van S. schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:04:
[...]

Wat maakt het voor een onderzoek uit wat het onderwerp is? Ik geef alleen maar aan de Nederlands bekendste opiniepeiler/onderzoeker een nog kleinere groep gebruikt.. (1000/2000 man op een bevolking van 17 miljoen)
Eentje die er ook om bekend staat dat zijn statistieken ongeveer niks zeggen. Zijn stukjes zijn leuke krantenvulling, maar meer ook niet.

Tja, ik vind 5000 op 730.000 klinken als erg weinig, zeker bij zoiets belangrijks en iets wat echt over de community gaat, want van die 5000 mensen zullen heel wat mensen zijn die eigenlijk totaal niet in de community zitten.

Wel betwijfel ik, als het geen grap is, of het überhaubt teruggedraaid zou worden, hoe groot de outcry van de community ook zou zijn, in dat opzicht is het misschien wel vergelijkbaar met de overgang naar de nieuwe styling van tweakers, daar was toen der tijd ook een flinke storm van kritiek op, maar ik heb niet het gevoel dat er echt iets veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:18:
[...]

Eentje die er ook om bekend staat dat zijn statistieken ongeveer niks zeggen. Zijn stukjes zijn leuke krantenvulling, maar meer ook niet.

Tja, ik vind 5000 op 730.000 klinken als erg weinig, zeker bij zoiets belangrijks en iets wat echt over de community gaat, want van die 5000 mensen zullen heel wat mensen zijn die eigenlijk totaal niet in de community zitten.
Dat is het mooie van statistiek. Dat is de scheiding tussen iets vinden en iets meten & weten. ;)

Voor een statistisch significante uitspraak met en foutmarge van 5% en een betrouwbaarheidsniveau van 99% is op een populatie van 730.000 een steekproef van minimaal 663 participanten nodig. Wij hadden er ruim 5000 en dat is 7,5 zoveel.
Wel betwijfel ik, als het geen grap is, of het überhaubt teruggedraaid zou worden, hoe groot de outcry van de community ook zou zijn, in dat opzicht is het misschien wel vergelijkbaar met de overgang naar de nieuwe styling van tweakers, daar was toen der tijd ook een flinke storm van kritiek op, maar ik heb niet het gevoel dat er echt iets veranderd is.
Er is na de introductie van Tweakers 7 continu verbeterd. Dat proces loopt gewoon door. Evenzo bij de abonnementen. Die breiden we ook gestaag uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Stangg schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:37:
Ik dacht: zal ik gelijk het abonnement even verlengen, anders wordt op 9 augustus automatisch een plus abonnement afgeschreven, dat ik dan niet meer kan opzeggen.

Zo gezegd, zo gedaan: donateur 15. En toen gooide hij gelijk de periode van nu to 9 aug ook naar donateur15, terwijl het net was omgezet naar plus.

Laatste keer dat ik vroeg betaal. Maar goed, het is ook niet een echt probleem.
Dit is een bug, wordt zsm gefixt. Ik ga het nu in ieder geval handmatig repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:49:
[...]

Voor een statistisch significante uitspraak met en foutmarge van 5% en een betrouwbaarheidsniveau van 99% is op een populatie van 730.000 een steekproef van minimaal 663 participanten nodig. Wij hadden er ruim 5000 en dat is 7,5 zoveel.

[...]
En voor degenen die het na willen rekenen: http://www.steekproefcalculator.com/steekproefcalculator.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Omdat dit niets met de redactie te maken heeft, topic verhuisd naar LA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Dat is het mooie van statistiek. Dat is de scheiding tussen iets vinden en iets meten & weten. ;)

Gezien alle negatieve reacties, en nee, ik betwijfel of er een "stille meerderheid" is, betwijfel ik gewoon hoe goed dit onderzoek is geweest. Het is echt geen 1% van de mensen op Tweakers die moeite hebben met het "pay to win" stukje. Verder vind ik zelf verder prima ideeën en hoop ik dat jullie bootladingen geld ophalen, en dat het geld goed gebruikt wordt, maar ik, en vele anderen blijkbaar, vinden dat je winkans 2x zo hoog wordt als je betaald simpelweg niet kunnen.
[...]

Er is na de introductie van Tweakers 7 continu verbeterd. Dat proces loopt gewoon door. Evenzo bij de abonnementen. Die breiden we ook gestaag uit.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik "het oude tweakers" nog steeds er mooier vind uitzien en graag terug zou willen. Natuurlijk zijn er "verbeteringen" geweest, sommigen goed [SSD's en HDD's bij de basiscomponenten neerzetten, meeschuivende header] maar de FP vind ik ondertussen behoorlijk verminkt en simpelweg tweakers onwaardig. En als ik zo eens lees waar vooral de kritiek op was/is, zie ik daar zelf weinig echte verbeteringen.

Om eens mijn pessimisme te spuien: Tweakers zal zich, again, weinig aantrekken wat de community ervan vind, want een groepje mensen vond het wel best, en "ze" verdienen meer. En de community? Die moppert en sputtert nu, maar blijft heus wel.

Waaronder ik, want zoals ik al zei: ik vermaak mij wel op het [geweldige] forum, ver van de verminkte FP, prijzenregens en andere nieuwerwetse dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:35

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat er niet naar feedback gekeken is naar Tweakers 7 slaat ook nergens op, lees de .plans er op na.

En om dit gedoe rondom een 'perk' van abonnementen te vergelijken met Tweakers 7 is ook een nogal vreemd, 2 totaal verschillende dingen.

Geef Tweakers tenminste de tijd om de feedback te verwerken, de volgende iteratie release is op 31-3-2015.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:11 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Slarioux schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:36:
[...]

Ik geloof dat het sommetje al eens voorgedaan is. Nu is het een kwestie van framing. Zeg je "2x zo hoog" of zeg je "van 0,0018% kans naar 0,0036%" kans?
De absolute kans is natuurlijk altijd afhankelijk van het aantal mensen dat meedoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Slarioux schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:36:
[...]

Ik geloof dat het sommetje al eens voorgedaan is. Nu is het een kwestie van framing. Zeg je "2x zo hoog" of zeg je "van 0,0018% kans naar 0,0036%" kans?
Dat is toch 2x zoveel kans, of heb ik het mis? Het gaat mij niet om absolute percentages, ik denk dat niemand wat om die percentages geeft, het gaat om het feit dat je simpelweg door te betalen 2x zoveel kans hebt om te winnen.

Zou je een game eerlijk vinden als je 2x zoveel kans hebt om te winnen als je betaald? Betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:47:
[...]

Dat is toch 2x zoveel kans, of heb ik het mis? Het gaat mij niet om absolute percentages, ik denk dat niemand wat om die percentages geeft, het gaat om het feit dat je simpelweg door te betalen 2x zoveel kans hebt om te winnen.

Zou je een game eerlijk vinden als je 2x zoveel kans hebt om te winnen als je betaald? Betwijfel het.
Daarom is het ook geen game... En je 'doneert' geld aan een goed doel, als bedankje krijg je een extra winkans, hoe klein die ook mag zijn, als je al meedoet met deze acties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:47:
[...]

Als ik dan ook gratis het spel kan spelen heb ik daar geen moeite mee....

Technisch gezien is het niet 2 keer zoveel kans, ze loten alleen twee keer mee. Technish gezien een verschil.

Verder is alles hierover al gezegd denk ik. Ik heb zelf meegedaan aan dat onderzoek en ik was ook voor het idee om mensen meer kans te geven in winacties. Het is een minimaal winkansverschil absoluut gezien en het is een leuke geste.

Idealiter maak je dit ook beschikbaar voor 10.000 karma per jaar, zodat je mensen die actief veel bijdragen deze mogelijkheid ook geeft. :) Maar dat is dan ook de enige noot die ik mee zou willen geven.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
In eerste instantie zat ik ook een beetje van meh... extra winkans maar eigenlijk heb ik nu zoiets van, waar maak ik me eigenlijk druk om. Ja het is jammer dat je winkans kleiner is alleen om nou te zeggen dat de kans sowieso al erg groot was, Nee. Misschien een ideetje om mensen voor een 'x' aantal karma ook een extra winkans te geven? (voor een bepaalde giveaway / periode), dit mag dan best wat kosten aan karma maarja dan hebben mensen ook een extra winkans. (hoewel dit waarschijnlijk ook wel weer kritiek meebrengt vanuit de community).

Eigenlijk meer een comment over de 25 / 35 euro abbo's , kan er niet iets verzonnen worden dat deze mensen ook wat extra "perks" krijgen t.o.v. de 15 euro? Dat is het enige vreemde eigenlijk vind ik. (Misschien om mens te stimuleren om ipv 35 euro de 50 euro te kopen ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€25 abo: 1 Karmafeature naar keuze
€35 abo: 2 Karmafeatures naar keuze

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Hooglander1 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:02:
[...]

Als ik dan ook gratis het spel kan spelen heb ik daar geen moeite mee....

Technisch gezien is het niet 2 keer zoveel kans, ze loten alleen twee keer mee. Technish gezien een verschil.

Verder is alles hierover al gezegd denk ik. Ik heb zelf meegedaan aan dat onderzoek en ik was ook voor het idee om mensen meer kans te geven in winacties. Het is een minimaal winkansverschil absoluut gezien en het is een leuke geste.

Idealiter maak je dit ook beschikbaar voor 10.000 karma per jaar, zodat je mensen die actief veel bijdragen deze mogelijkheid ook geeft. :) Maar dat is dan ook de enige noot die ik mee zou willen geven.
Nu is mijn winkans sowieso 0,0, maar inderdaad. Ik krijg bijna een "communistisch gevoel" bij de posts van sommige mensen die dit hekelen. Wat boeit het nou daadwerkelijk dat iemand die betaalt een enigszins grotere winkans heeft? Ik kan me er echt niets bij voorstellen.

Dat idee van karma vind ik wel tof. Uiteindelijk draait het niet om het winnen van zaken, maar om gebruikers die waardevolle informatie toevoegen aan de community.

Het enige waar ik een beetje aparte smaak van krijg is het woord donateur i.c.m. een commercieel bedrijf. Dat het geld terug zal vloeien naar de community geloof ik wel, maar het blijft een tikkie vreemd.

Mijn mening als user, niet als mod!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Fransfb schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:13:
In eerste instantie zat ik ook een beetje van meh... extra winkans maar eigenlijk heb ik nu zoiets van, waar maak ik me eigenlijk druk om. Ja het is jammer dat je winkans kleiner is alleen om nou te zeggen dat de kans sowieso al erg groot was, Nee. Misschien een ideetje om mensen voor een 'x' aantal karma ook een extra winkans te geven? (voor een bepaalde giveaway / periode), dit mag dan best wat kosten aan karma maarja dan hebben mensen ook een extra winkans. (hoewel dit waarschijnlijk ook wel weer kritiek meebrengt vanuit de community).
Dat idee staat al op onze 'te onderzoeken' lijst. Want alleen karma is eigenlijk ook geen goede graadmeter. Iemand met een account uit 2001 die veel leest en weinig reageert is ook actief Tweaker. Maar heeft minder karma dan iemand die flink actief in in V&A en nooit op de FP of het forum komt. Maar goed, dat is iets waar we over nadenken. :)
Eigenlijk meer een comment over de 25 / 35 euro abbo's , kan er niet iets verzonnen worden dat deze mensen ook wat extra "perks" krijgen t.o.v. de 15 euro? Dat is het enige vreemde eigenlijk vind ik. (Misschien om mens te stimuleren om ipv 35 euro de 50 euro te kopen ;-) )
Die verschillen waren juist gevraagd in het onderzoek dat we onder de bezoekers hebben gehouden. Mocht nou blijken dat niemand die 25 of 35 neemt, dan faseren we ze wellicht uit. Maar daar kun je na 2 dagen echt niets zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
zeef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:30:

Die verschillen waren juist gevraagd in het onderzoek dat we onder de bezoekers hebben gehouden. Mocht nou blijken dat niemand die 25 of 35 neemt, dan faseren we ze wellicht uit. Maar daar kun je na 2 dagen echt niets zinnigs over zeggen.
Als alternatief zou je natuurlijk ook het donatie bedrag variabel kunnen maken vanaf 15€, dan zouden mensen die meer willen geven altijd meer kunnen geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Puc van S. schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:34:
[...]

Als alternatief zou je natuurlijk ook het donatie bedrag variabel kunnen maken vanaf 15€, dan zouden mensen die meer willen geven altijd meer kunnen geven
Dat gaf technisch nog wat issues geloof ik. Maar ook die staat op de ideeënlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

[...]
Dat idee staat al op onze 'te onderzoeken' lijst. Want alleen karma is eigenlijk ook geen goede graadmeter. Iemand met een account uit 2001 die veel leest en weinig reageert is ook actief Tweaker. Maar heeft minder karma dan iemand die flink actief in in V&A en nooit op de FP of het forum komt. Maar goed, dat is iets waar we over nadenken. :)
[...]

Als iemand die dat ook heeft gevraagd in het onderzoek, ik zie (imo) niet waarom ik die 25 en 35 zou kiezen als ik voor 50 ook gewoon het plus abonnement kan nemen :P , mijn voornaamste reden was dat ik 15 euro wat aan de lage kant vond, en dat het ook niet bepaald dekkend was volgens berichten in LA etc

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Ook leuk dat als je nu nieuws wil lezen dat je meteen al die T's ziet. Hopelijk kan dat uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Cascading Stylesheet:
1
2
3
.tweakersBadge {
    display: none;
}

In je custom css zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jochemd13 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:43:
Ook leuk dat als je nu nieuws wil lezen dat je meteen al die T's ziet. Hopelijk kan dat uit :/
Welke T's? In de comments? Ze waren mij niet eens opgevallen. :o

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Hmm inderdaad, ik krijg een beetje bij die T's het gevoel van battlefield, betaal en voel je beter omdat je een 'Premium player' bent. Hoe wel dat hier niet het geval is , kan ik me voorstellen dat mensen wel zo gaan denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hiervoor had je anders ook al een icoontje naast je naam als abonnee, en die kon je niet eens zelf uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:48:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.tweakersBadge {
    display: none;
}

In je custom css zetten :)
Tnx! Daar ben ik vanaf :)

Maar ik bedoel dat bij de vorige de kleur niet zo opvallend was en toen stond het ook onder je naam ipv er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:11 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Rann schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:51:
Hmm inderdaad, ik krijg een beetje bij die T's het gevoel van battlefield, betaal en voel je beter omdat je een 'Premium player' bent. Hoe wel dat hier niet het geval is , kan ik me voorstellen dat mensen wel zo gaan denken...
Aan de andere kant was er voorheen een chip-icoontje. Dat zag je verder alleen op het forum. Eigenlijk is het nu alleen maar gelijkgetrokken (en is er een iets meer-zeggend icoontje voor gekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
[...]
[...]
Omdat er verschillende hoeveelheden karma toebedeeld worden, afhankelijk van waar je je bevindt (tweakotine) en hoeveel je post (forum of FP), geeft karma natuurlijk een scheef beeld. Online-tijd per dag zou op de een of andere manier ook mee kunnen wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Fiber schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Ga je schamen. Ad-blockers zijn hier verboden en als je hem toch gebruikt verdien je een ban in mijn ogen...
Verdienen nog wel.

Er kleven gewoon veiligheidsrisico's aan advertenties van derden. In de Algemene Voorwaarden van mijn grootbank staat dat ik verplicht ben om mijn computer te beveiligen. Doe ik dat onvoldoende en heb ik schade, dan ben ik aansprakelijk. Want Tweakers.net is dat niet, zij wijzen die aansprakelijkheid in art. 9.5 van de algemene voorwaarden namelijk resoluut van de hand. Kennelijk durven ze het risico niet aan, ook al durf jij dat wellicht wel. Logisch ook, want men weet ook niet altijd welke advertenties er getoond zullen gaan worden.

Maar bovenal is Tweakers.net een commercieel bedrijf en zo zal ik haar ook behandelen. Als je verdienmodel niet werkt, vindt dan een andere uit. Inspelen op klantbehoefte heet zo iets, want bezoekers zijn min of meer klanten, ook die met adblockers. Wil je deze commerciële verhoudingen niet? Zet dan je B.V. om in een stichting of vereniging zonder winstoogmerk en publiceer je jaarcijfers, want ook in ACM's blog worden wel "mythes en misvattingen" besproken, maar concrete cijfers met een solide onderbouwing zijn er niet te vinden.

Bovendien lijkt mij dat adblock-bezoekers (in)direct ook nog (elders) geld opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door rr7r op 10-03-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rr7r schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:48:
[...]

Als je verdienmodel niet werkt, vindt dan een andere uit.
Sorry, wat? Waar gaat dit topic dan over? Elke keer weer in discussies over advertenties komt dat verdienmodel naar boven en elke keer weer zijn er excuusjes om de vele dingen die Tweakers doet om geld te verdienen buiten advertenties om weg te wuiven. Als je banners wil blokkeren moet je dat vooral doen, ik ga je niet tegenhouden en de rest van de crew ook niet. Maar ga niet lopen mekkeren dat het aan het verdienmodel ligt want er zijn alternatieven die je gewoon niet neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
NMe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:09:
[...]

Sorry, wat? Waar gaat dit topic dan over? Elke keer weer in discussies over advertenties komt dat verdienmodel naar boven en elke keer weer zijn er excuusjes om de vele dingen die Tweakers doet om geld te verdienen buiten advertenties om weg te wuiven. Als je banners wil blokkeren moet je dat vooral doen, ik ga je niet tegenhouden en de rest van de crew ook niet. Maar ga niet lopen mekkeren dat het aan het verdienmodel ligt want er zijn alternatieven die je gewoon niet neemt.
Het was niet als mekkeren bedoeld, maar een reactie op degene die ik quotte. Je hoeft van mij het verdienmodel niet aan te passen, het is niet mijn omzet die afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik neem aan dat jij dan natuurlijk binnenkort een abonnement gaat aanschaffen? Want dat is een ander verdienmodel, aangezien je adblock gebruikt en hier roept voor een ander verdienmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:14:
Ik neem aan dat jij dan natuurlijk binnenkort een abonnement gaat aanschaffen? Want dat is een ander verdienmodel, aangezien je adblock gebruikt en hier roept voor een ander verdienmodel.
Nee waarom zou ik? Gratis content nu. Dat abonnement komt dus neer op een donatie. Waarom zou ik doneren aan een commerciële B.V. die haar jaarcijfers niet publiceert? Kortom: dat verdienmodel werkt maar bij een beperkte doelgroep (jou bijv.) maar niet bij mij. En nogmaals, van mij hoef je dat verdienmodel niet aan te passen. Het is nogmaals niet mijn omzet die krimpt door die blockers.

Bovendien, dat abonnement wordt met 21% BTW belast. Zouden ze een stichting zijn dan is het BTW vrij. Zouden ze daarnaast een ANBI worden, krijg je aftrek in box 1. Enorm inefficiënte donatie dus ten koste van de donateur, omdat Tweakers.net winst wil maken. Daarom ben je ook geen donateur, maar een klant.

[ Voor 18% gewijzigd door rr7r op 10-03-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://company.info/org/2...nagement_uittreksel_markt

:P Je moet het hier niet zo hoog zoeken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

rr7r schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:17:
[...]

Nee waarom zou ik? Gratis content nu. Dat abonnement komt dus neer op een donatie. Waarom zou ik doneren aan een commerciële B.V. die haar jaarcijfers niet publiceert? Kortom: dat verdienmodel werkt maar bij een beperkte doelgroep (jou bijv.) maar niet bij mij. En nogmaals, van mij hoef je dat verdienmodel niet aan te passen. Het is nogmaals niet mijn omzet die krimpt door die blockers.
Nou, vertel eens. Wat is dan wel een goed verdienmodel waarmee jij nog steeds je "gratis content" kan blijven lezen?
Bovendien, dat abonnement wordt met 21% BTW belast. Zouden ze een stichting zijn dan is het BTW vrij. Zouden ze daarnaast een ANBI worden, krijg je aftrek in box 1. Enorm inefficiënte donatie dus ten koste van de donateur, omdat Tweakers.net winst wil maken. Daarom ben je ook geen donateur, maar een klant.
Het is inderdaad bijzonder vreemd dat een bedrijf geen stichting wil worden... 8)7 Nog naast het feit dat óók een stichting BTW-plichtig is wanneer die te werk gaat zoals Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
NMe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:48:
[...]

Nou, vertel eens. Wat is dan wel een goed verdienmodel waarmee jij nog steeds je "gratis content" kan blijven lezen?

[...]

Het is inderdaad bijzonder vreemd dat een bedrijf geen stichting wil worden... 8)7 Nog naast het feit dat óók een stichting BTW-plichtig is wanneer die te werk gaat zoals Tweakers.
Jullie zouden ons (beter) kunnen profileren en deze profielen kunnen verkopen. Kan best (veel) geld opleveren. Ik weet niet of de gemiddelde tweaker daar wel blij van gaat worden. (ik althans niet). Jij vroeg alleen om een ander verdienmodel naast advertenties en betaald abonnement.

ps blijf het zeggen: ik gebruik geen adblock, maar wel ghostery -> ik heb totaal geen moeite met advertenties)

edit @ Hahn:
Weet ik niet. Het is een GOED verdienmodel. Maar het is tegelijk ook een SLECHT verdienmodel.
Feitelijk hetzelfde als met advertenties en betaald abonnement. Het blijft lastige materie, dat wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Quacka op 10-03-2015 23:07 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Nee, hij vroeg om een goed verdienmodel. Je geeft zelf al aan dat dat idee waarschijnlijk niet echt als 'goed' ervaren zal worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Quacka schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:02:
[...]

Jullie zouden ons (beter) kunnen profileren en deze profielen kunnen verkopen. Kan best (veel) geld opleveren. Ik weet niet of de gemiddelde tweaker daar het blij van gaat worden. (ik althans niet). Jij vroeg alleen om een ander verdienmodel naast advertenties en betaald abonnement.
Als Tweakers die keuze ooit zou maken denk ik dat niet alleen de gebruikers weglopen maar ook de vrijwillige crew, dus daar zou ik me geen zorgen over maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
NMe schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:48:
[...]

[...]

Ik ga deze discussie staken. Ik heb het idee dat je me niet wilt begrijpen. Bovendien heb ik er geen belang bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het zal inderdaad vervelend zijn als iemand je argumenten ontkracht en daarbij bronnen aanlevert, begrijpelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43

rob_erwt

What does this button do?

rr7r schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:17:
[...]

Waarom zou ik doneren aan een commerciële B.V. die haar jaarcijfers niet publiceert?
Hoezo publiceren wij onze jaarcijfers niet? Zijn gewoon online te vinden: http://www.persgroep.nl/over-ons/over-de-persgroep#tabs-4

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
rr7r schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:48:
[...]

Verdienen nog wel.

Er kleven gewoon veiligheidsrisico's aan advertenties van derden. In de Algemene Voorwaarden van mijn grootbank staat dat ik verplicht ben om mijn computer te beveiligen. Doe ik dat onvoldoende en heb ik schade, dan ben ik aansprakelijk. Want Tweakers.net is dat niet, zij wijzen die aansprakelijkheid in art. 9.5 van de algemene voorwaarden namelijk resoluut van de hand. Kennelijk durven ze het risico niet aan, ook al durf jij dat wellicht wel. Logisch ook, want men weet ook niet altijd welke advertenties er getoond zullen gaan worden.
Als je zo in het leven staat, dan neem ik aan dat je nooit buiten de deur komt. Immers overal is een (minimaal) risico op ongevallen, besmettingen of criminaliteit. Of overdrijf ik nu?
Maar bovenal is Tweakers.net een commercieel bedrijf en zo zal ik haar ook behandelen. Als je verdienmodel niet werkt, vindt dan een andere uit. Inspelen op klantbehoefte heet zo iets, want bezoekers zijn min of meer klanten, ook die met adblockers. Wil je deze commerciële verhoudingen niet? Zet dan je B.V. om in een stichting of vereniging zonder winstoogmerk en publiceer je jaarcijfers, want ook in ACM's blog worden wel "mythes en misvattingen" besproken, maar concrete cijfers met een solide onderbouwing zijn er niet te vinden.
Jaarcijfers? Debunked door Rob_erwt.

Ons bedrijf omzetten in een stichting? Verwacht je dat ook van Albert Heijn? Of de lokale bakker waar jij je brood haalt? Moet Myoom ook een stichting en een ANBI worden? Of de ANWB? Of Robeco? Leg eens uit waarom dat wel ondernemingen met een winstoogmerk mogen zijn en Tweakers niet?
Bovendien lijkt mij dat adblock-bezoekers (in)direct ook nog (elders) geld opleveren.
Nou was ik al redelijk verbaasd door je eerste beweringen, maar deze slaat werkelijk alles. Ons inkomen ontzeggen levert indirect ergens anders geld op? Ik weet niet hoeveel jij aan de advertentienetwerken betaald, het idee daarbij is dat je dat in normale omstandigheden niet hoedt te doen. Jij kijkt naar reclame, wij krijgen daardoor onze inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

rob_erwt schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 08:18:
Hoezo publiceren wij onze jaarcijfers niet? Zijn gewoon online te vinden: http://www.persgroep.nl/over-ons/over-de-persgroep#tabs-4
Je laatste jaarcijfers die daar staan zijn van 2011, voor de rest zijn het jaar verslagen zonder cijfer notatie, overigens het jaarverslag waar het om zou gaan 2014 staat er nog niet op, aangezien dit het eerst volledige jaar is dat tweakers onder de Persgroep valt.

Jaar verslag 2013 zit vol met mooie one liners als ( vind ik de mooiste )

"Zoals Tweakers. Dat is een ruwe diamant waaraan nog veel te slijpen valt. We hebben de afgelopen maanden het businessmodel van Tweakers aangescherpt. Dat heeft meteen in betere cijfers geresulteerd."

Hoe dan ook verwijs niet naar cijfers, als die er niet staan, jaarverslagen zijn niks meer als veredelde feel good interview stukken ;)

Overigens wil ik me verder niet met de discussie bemoeien, ik wou alleen even aanhalen dat als je een Bron noemt dit wel een volledige Bron dient te zijn dan. De inhoudelijk discussie houd ik mij afzijdig in omdat het werkelijk geen enkele toegevoegde waarde heeft om die hier neer te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door ShadowBumble op 11-03-2015 08:42 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste