Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Gewoon +1 gegeven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:35:
[...]

Sorry hoor, maar wat de fuck? Je persoonlijke vendetta tegen mij als niet-BlackBerry gelovige vertroebelt je mogelijkheid om te oordelen.
M'n reactie heeft betrekking tot je post,
Klopt wat je zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:35:
[...]

Sorry hoor, maar wat de fuck? Je persoonlijke vendetta tegen mij als niet-BlackBerry gelovige vertroebelt je mogelijkheid om te oordelen.
LOL.

+1 gegeven. Misschien is het onjuist dat weet ik eigenlijk niet, maar er ontstaat wel een interessante discussie met lezenswaardige content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:40:
[...]

LOL.

+1 gegeven. Misschien is het onjuist dat weet ik eigenlijk niet, maar er ontstaat wel een interessante discussie met lezenswaardige content.
Misschien dat 007 bedoelt dat wat ik zeg technisch al bestaat? Dat is alleen maar goed, want dan is er blijkbaar al een oplossing voor het probleem. Het enige wat ik doe is een mogelijk goede oplossing aandragen voor het probleem. Is dus ook gewoon ontopic volgens de modFAQ. Alhoewel die vandaag niet lijkt te gelden :+ ( Referentie naar de .plan van vandaag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik zie er ook weinig reden in om niet +1 te geven hoor. Ik kan echt niet van elke reactie beoordelen of de inhoud klopt, maar da's voor de mensen die erop reageren om te corrigeren waar nodig. Qua vorm is die reactie wat mij betreft gewoon +1 en daar modereren we op.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 09-03-2015 14:43 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Zo bijzonder is het onderwerp niet, en het is ook niet de eerste keer dat er zo'n .plan verschijnt.
DAT klopt dus niet.Ik ben het inmiddels flink eens met de feiten aangedragen door zowel pro- als powermods over hoe sommigen (inclusief ik) voorheen fout gemod hebben op die reacties.

Maar belangrijk is het ZEKER wel.
Ik herhaal nog maar even, het gaat hier om betalende klanten achter te stellen in kansspelen, ten opzichte van klanten die MEER betalen.

Dat is op een site als Tweakers niet zomaar een .plannetje.
Ok...dat is het wel, maar het is een groot iets.

Ik snap eigenlijk niet dat toen dit ingetikt werd er niet gedacht werd door de auteur: "He...dit is eigenlijk wel een raar iets."

Dat dar dan reacties op komen in de eerste minuten van het posten van dat artikel is vanzelfsprekend. Iedereen schrikt zich rot en wil daarover iets zeggen.
Maar het IS AL gezegd. Dan blijft er weinig anders over dan die eerdere reactie als essentieel te modereren. Of iedereen gaat 100x hetzelfde schrijven.

Er valt zelfs niet eens zoveel aan te onderbouwen.
Welke links kan je geven?
Wie is hier een autoriteit in?
Hoe kan ik de "kreet" langer maken?
Waar is dit eerder gebeurd?

Niet relevant. Men schrikt, wil er iets van zeggen en ziet dat het al gezegd is.
+3 dus.
Dat er dan modgezeur komt door de schrijver is dan weer jamer, en dan ook nog eens gezeur over of Tnet wel of niet onafhankelijk is.
Daardoor nu +1.

Feit staat. Die opmerkingen in de .plan hebben erg veel mensen zich een hoedje doen schrikken.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Zie niet in waarom dit een +1 moet hebben. Uitspraken maken zonder enige onderbouwing voegt in mijn ogen weinig toe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk in eerste instantie ook een 0 (er staat geen onderbouwing mee, waardoor het een beetje een loze kreet wordt). En dan ben ik een behoorlijk liefhebber van open source en ben ik het met 'm eens. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:45:
[...]

DAT klopt dus niet.Ik ben het inmiddels flink eens met de feiten aangedragen door zowel pro- als powermods over hoe sommigen (inclusief ik) voorheen fout gemod hebben op die reacties.
Fout gemod hebben in de zin van: +2 of +3 is goed en minder niet? Of begrijp ik je verkeerd?
Maar belangrijk is het ZEKER wel.
Ik herhaal nog maar even, het gaat hier om betalende klanten achter te stellen in kansspelen, ten opzichte van klanten die MEER betalen.

Dat is op een site als Tweakers niet zomaar een .plannetje.
Ok...dat is het wel, maar het is een groot iets.

Ik snap eigenlijk niet dat toen dit ingetikt werd er niet gedacht werd door de auteur: "He...dit is eigenlijk wel een raar iets."
Tot dusverre ben ik het met je eens, maar ik heb nog geen reden om daar het moderatiesysteem voor in te zetten. Je kunt een goed punt maken, en ik heb ook wel ergens een +2 uitgedeeld toen iemand begon over de kansspelwet, want dat biedt nieuwe inzichten op basis van iets anders dan een mening. Maar dat geldt naar mijn idee niet voor iemand die alleen roept dat ie het een slecht idee vindt. Daar word ik niets wijzer van, als lezer.
Dat dar dan reacties op komen in de eerste minuten van het posten van dat artikel is vanzelfsprekend. Iedereen schrikt zich rot en wil daarover iets zeggen.
Maar het IS AL gezegd. Dan blijft er weinig anders over dan die eerdere reactie als essentieel te modereren. Of iedereen gaat 100x hetzelfde schrijven.

Er valt zelfs niet eens zoveel aan te onderbouwen.
Welke links kan je geven?
Wie is hier een autoriteit in?
Hoe kan ik de "kreet" langer maken?
Waar is dit eerder gebeurd?

Niet relevant. Men schrikt, wil er iets van zeggen en ziet dat het al gezegd is.
+3 dus.
Maar dat schreef ik dus al: ik snap wel dat mensen er even hun ei over kwijt willen in de vorm van een of twee muisklikken, maar ik ben ook van mening dat het moderatiesysteem daarvoor niet misbruikt hoeft te worden. Een reactie wordt niet beter als ie een +3 krijgt: hij krijgt een +3 omdat het een goede reactie is. Ik kan het nog zo eens zijn met de mening die verkondigd wordt: niet meningmodden.
Feit staat. Die opmerkingen in de .plan hebben erg veel mensen zich een hoedje doen schrikken.
De opmerkingen die veel méér toevoegen dan "ik schrok ervan" worden op deze manier helaas naar beneden gedrongen omdat die +3 steeds maar meer mismods krijgt. 's Ook niet helemaal eerlijk naar mensen die er wat meer moeite in steken. Want de onderbuik staat weer eens bovenaan. Het modsysteem is nou juist gemaakt om dat te voorkomen. Het probleem is niet zozeer dat mensen hun mening geven: het probleem is dat het VEEL te makkelijk is om in een zinnetje te schrijven wat een slecht idee het wel niet is. DAT ga je met die +3-moderaties enorm lopen belonen.

Het is gewoon geen goed idee imho, hoe eens ik het ook mag zijn met hetgeen zo'n reactie stelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 17:12

Vickiieee

Kritische lezer.

Hoe kan het, dat mijn reactie op een +1 blijft steken (zelfs na edits), terwijl andere reacties precies hetzelfde zeggen als ik doe in mijn post nog voordat ik ook maar een edit gedaan heb..

Vickiieee in 'nieuws: 'Canon vraagt patent aan op 100x-zoommogelijkheid voor camera's'' (14.18)
knirfie244 in 'nieuws: 'Canon vraagt patent aan op 100x-zoommogelijkheid voor camera's'' (14.21 en zegt hetzelfde als ik voor mijn edit).
GWBoes in 'nieuws: 'Canon vraagt patent aan op 100x-zoommogelijkheid voor camera's'' (14.22).

Nu zal dit ongetwijfeld te maken hebben met het beginnen aan een reactie en deze pas later klaar hebben terwijl in de tussentijd een reactie al geplaatst is (zoals de mijne).

Oh, en Nul07 is ook weer lekker bezig met +1'tjes pakken terwijl hij beter zijn post aan kan passen.
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' (14.27 en staat bovenaan op +1).
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' (14.29 en staat op 0 momenteel).
Er zit 2 minuten tussen??

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:56:
Ik denk in eerste instantie ook een 0 (er staat geen onderbouwing mee, waardoor het een beetje een loze kreet wordt). En dan ben ik een behoorlijk liefhebber van open source en ben ik het met 'm eens. ;)
Eens. Hoe is open source beter tegen een crypto aanval? Het wordt me niet duidelijk.
Vickiieee schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:18:
Oh, en Nul07 is ook weer lekker bezig met +1'tjes pakken terwijl hij beter zijn post aan kan passen.
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' (14.27 en staat bovenaan op +1).
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' (14.29 en staat op 0 momenteel).
Waarom die aversie tegen nul07?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Fout gemod hebben in de zin van: +2 of +3 is goed en minder niet? Of begrijp ik je verkeerd?
Ik ben tot nader inzien gekomen, zeker na de edit. Ik gaf 'em eerst +3, want ik wilde hetzelfde zeggen, nadat ik zo ONWIJS schrok van die passage.

Over de kanspelenwet kan ik kort zijn: Zeef had op 11.04 al aangegeven dat Tnet die wetten gewoon volgt. De +3's en +2's over kansspelenwetten zijn van dik een half uur erna. Ik hoop dat je niet dopelt op die reacties.

Zeker in het "nieuwe" modsysteem waar hoger gemodde reacties hoger komen te staan is tijd van post steeds belangrijker.
En dan kunnen sommigen wel zegen dat ze er geen dagtaak als amateurmodder van willen maken, maar dat is juist relevant nu.
Een reactie wordt niet beter als ie een +3 krijgt: hij krijgt een +3 omdat het een goede reactie is. Ik kan het nog zo eens zijn met de mening die verkondigd wordt: niet meningmodden.
Een reactie die 30x +3 krijgt wordt inderdaad niet beter. Maar met 900 (!) zie ik het bijna als een pol inmiddels. En die kan je niet zomaar even fixeren op een +1, waardoor gezeur over kansspelenwetten ineens bovenaan komen te staan die al een half uur eerder door Zeef zijn aangegeven als "wij werken daar uiteraard aan mee volgens de wet."

Ik zie maar weinig reacties over dit "schandaal" die er meer moeite in hebben gestoken, want dat is, zoals ik zei nogal moeilijk. (zie de post waar je nu net op reageerde).

Onderbuik kan iets te makkelijk aangehaald soms. Die zit er niet voor niets, en die van mij is zeer groot... in de letterlijke zin van het woord dan. :P
Als je begrijpt wat ik bedoel.

Het is de edit die het inderdaad een draak maakt bij die reactie, maar die eerste observatie van hem staat als een huis. En KAN zelfs niet echt uitgebreid worden.
Als jij denkt dat dat wel kan, laat me aub zien hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Het is de edit die het inderdaad een draak maakt bij die reactie, maar die eerste observatie van hem staat als een huis. En KAN zelfs niet echt uitgebreid worden.
Als jij denkt dat dat wel kan, laat me aub zien hoe...
Die edit heeft hij ondertussen weer weggehaald, en met of zonder die edit is het geen +2 of +3.
Grotere winkansen vanwege een betaald abonnement vind ik niet acceptabel. In mijn optiek moet iedereen een gelijke kans krijgen, met uitzondering de mensen die een adblocker gebruiken. Die mogen wat mij betreft worden uitgesloten van deelname - zoals dat bereids het geval is.
Dit is geen nuttige of essentiële toevoeging, het is een mening die veel mensen delen, de enige reden waarom hij ondertussen meer dan 1000(!!!) +3 heeft gekregen is omdat mensen het er mee eens zijn.

Zelfs als je het 'losser' modereren van .plans er bijhaalt komt de reactie niet in de buurt van +3 of +2.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Over adblockers laat ik me niet uit, want ik ben abbonee. Dat geddelte van zijn reactie doet mij niets.

Eerste zin staat als een huis. Daar blijf ik bij. En had weer niet door dat hij zijn edit ge-edit had.
Daardoor eigenlijk weer punt aftrek, dus 0. :P

i-chat in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
daarentegen staat nu op +2. Die heb ik ook al lang gelden op 0 gezet. Want die is onzin en voegt niets toe.
Eerste zin van Titan wel. Sorry dat jullie dat niet leuk vinden.

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso wat vage reacties. Waarom veel geld "voor een tablet met Android?" Moeten die goedkoper zijn? Waarom dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Sowieso wat vage reacties. Waarom veel geld "voor een tablet met Android?" Moeten die goedkoper zijn? Waarom dan?
Dat kan je beter aan hem vragen als reactie op hem. :P
Misschien bedoelt ie het binnen de context van de markt van Android-tablets. Dit zou bij wijze van spreken de duurste tablet kunnen zijn op de markt van Android-tablets. Het is zo multi-interpretabel. Ik zie in eerste instantie niet veel reden om af te wijken van een "normale" +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor je gedachtengang,
Wat heb je eraan om '+1'tjes te 'pakken'?

FiPo's aanpassen om extra informatie toe te voegen, is meestal niet zo handig.

Waarom de post over dat je door importeren €100 kan besparen op +0 staat snap ik niet. Want dat kan best handig zijn voor wie deze tablet wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nul07 heeft "het spelletje" op FP goed door. Zijn reacties zijn altijd ontopic, maar zeer vaak IMO irritant.
Ik kan ze nooit op 0 zetten, want ze zijn gewoon on, maar wat erger ik me soms (steeds vaker) aan zijn reacties.

Hij stuurt je een bepaalde kant op (vaak BB) maar heeft de feitjes over de concurentie dan wel weer goed.
Het klopt gewoon, dus +1, maar het blijft spam. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Maar deze posts gaan totaal ergens anders over.. Laten we niet een gebruiker gaan modereren (of juist niet modereren) omdat iemand het niet altijd eens is met zijn posts. Nul07 heeft in dit geval gewoon goeie posts toegevoegd.

edit: goeie posts... die ene post heb ik ook met 0 beoordeeld

[ Voor 12% gewijzigd door Daantjeeuh op 09-03-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
2x hetzelfde is nauwelijks goed..

"hij is te duur" is gewoon 1x genoeg, dat daarbij een randzaak erbij wordt genoemd maakt niet de gehele post anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:46:
[...]

Nul07 heeft "het spelletje" op FP goed door. Zijn reacties zijn altijd ontopic, maar zeer vaak IMO irritant.
Ik kan ze nooit op 0 zetten, want ze zijn gewoon on, maar wat erger ik me soms (steeds vaker) aan zijn reacties.

Hij stuurt je een bepaalde kant op (vaak BB) maar heeft de feitjes over de concurentie dan wel weer goed.
BB-spam en halve en hele onwaarheden kunnen punt aftrek opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:46:
[...]

Een beetje raar verwijt :p
Als je kijkt hoeveel mensen op de hoofdthreat reageren over de wat 'hoge' prijs, dan lijkt het niet ik die richting bepaal maar de inhoud van het artikel.

Voor ik mij kan heugen, is deze tablet ook de duurste consumenten Android tablet ooit. Die conclusie kun je irritant van vinden, maar of ik een trek of een ander boeit niet :p, de prijs blijft hetzelfde.

+waarom
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' nog op 0 staat snap ik niet :( want de info dat je hem 100 (zonder tobo zelfs ~200) euro goedkoper kunt krijgen is best interessant.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 16:01 . Reden: toevoeging 0 post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

I rest my case.

Je zegt het goed. Ik kan je niet minder dan +1 geven. Maar zoals eerder aangehaald: Je valt in herhaling. Maar door je kennis van de hardware en feitjes en zo, die je erbij zet, is het gewoon niet off.

Karmafarming blijft het woord van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:57:
I rest my case.

Je zegt het goed. Ik kan je niet minder dan +1 geven. Maar zoals eerder aangehaald: Je valt in herhaling. Maar door je kennis van de hardware en feitjes en zo, die je erbij zet, is het gewoon niet off.

Waarom loop je iemand nu te beschuldigen van zaken waarvoor je helemaal geen onderbouwing levert. Deze post is een directe -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:01:
[...]

Waarom loop je iemand nu te beschuldigen van zaken waarvoor je helemaal geen onderbouwing levert. Deze post is een directe -1.
Ik denk dat er de afgelopen weken en maanden ruim voldoende onderbouwing geleverd is, als je het een beetje gevolgd hebt. En anders kan je natuurlijk gewoon door zijn reacties kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:01:
[...]

Die van mij of die van hem? :?
Waar heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:54:
[...]
+waarom
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' nog op 0 staat snap ik niet :( want de info dat je hem 100 (zonder tobo zelfs 200) euro goedkoper kunt krijgen is best interessant.
Omdat je zit te dubbelposten. (zie reactie van Richh)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:04:
[...]

Omdat je zit te dubbelposten. (zie reactie van Richh)
Dan maak je van een bijzaak een hoofdzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:06:
[...]

Dan maak je van een bijzaak een hoofdzaak.
Nee, er zitten 2 minuten tussen die reacties van jou, je had gewoon je eerste reactie kun editten.

Maar ik val in herhaling, dit is de derde keer dat ik dit zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Je lijkt nul07 wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heerlijk hoe mensen hier doubleposting zitten goed te praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind beide posts nuttig voor lezers. Dat ze beide door nul07 worden geplaatst is geen reden om 1 op 0 te zetten. Moderatie is niet het hoofddoel hier. De ene is een link naar een nuttig verkoopadres en de ander is een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
allebei is het hoofd doel "hij is te duur" en dus een dubbel post.

Sorry, maar ga nou niet doen alsof iedereen alles persoonlijk tegen nnul07 gebruikt, want wie het post kan me echt niet boeien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:57:
I rest my case.

lol geven mensen nog serieus om Karma? Ik heb er 70k en doe er serieus niks mee. Enige waarom ik karma wil is voor mijn ontdekkingsreis "wanneer heb je het maximaal aantal karma" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:13:
[...]

lol geven mensen nog serieus om Karma? Ik heb er 70k en doe er serieus niks mee. Enige waarom ik karma wil is voor mijn ontdekkingsreis "wanneer heb je het maximaal aantal karma" :)
Wanneer je 1.337.000 karma hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Nee, er zitten 2 minuten tussen die reacties van jou, je had gewoon je eerste reactie kun editten.

Een FiPo die aangepast wordt, om er achteraf extra informatie aan toe te voegen wordt ook niet gewaardeerd.

Daar schoot mij te binnen dat je 100 euro kon besparen door import, en daarom een nieuwe post. Dat lijkt me ook een andere discussie dan dat eerdere 'dure' high end android tablets er ook al waren. Ik zie ook inhoudelijk niet de overeenkomst tussen mensen hebben wel ~700 euro over voor zo'n tablet, en je kan hem importeren/goedkoper krijgen.

Er staat in beiden dat die wat duur is, maar ook vele anderen verdedigen dat punt meermaals. Maargoed de posts waren gepost om de informatie, niet om de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:15:
[...]

Wanneer je 1.337.000 karma hebt :+
hahah :P Heb ik nog wat te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

666.666 is anders ook wel leuk. :P Wat een melige avond hier (voor jullie nog middag.)

Nul07's missie is wel duidelijk, of wil hij echt informatief zijn en de mensheid helpen met iedere post, die steeds weer hetzelfde zegt. Op ieder topic weer. Soms zelfs letterlijke copy-paste, of zoals vaak gewoon BB spam.

"Android is goed want dit en dat, maar BB..."

Er zit een standaard formule in, die velen veel waard vinden, en die modders niet anders dan +1 minimaal geven, maar ik word er een beetje gestoord van.

Als ik reactie van hem zioe is eerste instinct 0, maar het is altijd net on. Dus die krijgt hij dus ook.
En hou me ten goed, er zit goed spul tussen, die krijgen dan +2, maar staan masaal op +3, en die zie je dan de komende week op ieder vergelijkbaar topic...vaak weet hij 'em zelfs op onvergelijkbare topics te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:22:
en die zie je dan de komende week op ieder vergelijkbaar topic...vaak weet hij 'em zelfs op onvergelijkbare topics te tunen.
Het zit je hoog he :')?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:22:
666.666 is anders ook wel leuk. :P Wat een melige avond hier (voor jullie nog middag.)

Nul07's missie is wel duidelijk, of wil hij echt informatief zijn en de mensheid helpen met iedere post, die steeds weer hetzelfde zegt. Op ieder topic weer. Soms zelfs letterlijke copy-paste, of zoals vaak gewoon BB spam.

"Android is goed want dit en dat, maar BB..."

Er zit een standaard formule in, die velen veel waard vinden, en die modders niet anders dan +1 minimaal geven, maar ik word er een beetje gestoord van.

Als ik reactie van hem zioe is eerste instinct 0, maar het is altijd net on. Dus die krijgt hij dus ook.
En hou me ten goed, er zit goed spul tussen, die krijgen dan +2, maar staan masaal op +3, en die zie je dan de komende week op ieder vergelijkbaar topic...vaak weet hij 'em zelfs op onvergelijkbare topics te tunen.
Dit dus. Hij weet het altijd net zo te brengen dat je er niet gerechtvaardigd een 0 of -1 aan kan geven maar dat het dat eigenlijk wel zou moeten zijn.

Ik wacht nog op de dag dat ik 9.001.000 karma heb, al klopt het dan niet helemaal meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:17:
[...]

Een FiPo die aangepast wordt, om er achteraf extra informatie aan toe te voegen wordt ook niet gewaardeerd.
Dat klopt, maar jouw eerste reactie is geen fipo, er niks mis met je reactie editten om extra dingen toe te voegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nou, ja, best wel ja. :)
Ik probeer, zo goed als ik kan, op mijn favo site, FP reacties op goed niveau te houden.
Weet verder niet of ik daar in slaag, maar ik herken spammers als oudje wel nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PeterA in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

Lijkt me geen 0 maar een +1, hij stelt enkele vragen die én relevant én ontopic zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Mee eens. Ik vind de reactie van Inspector wel een kandidaat voor de +2. Aangezien hij het netjes verduidelijkt. Geen onbelangrijk gegeven gezien de emotionele reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro'

Deze moderatie naar offtopic kan niet anders zijn dan meningmoddereren. Dit hoort gewoon ontopic te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dat er nog mensen zijn die het gedrag van nul07 goed praten. Hij is gewoon aan het 'doubleposten', zo simpel is het. En daarmee wellicht aan het "karmafarmen" zoals HMC het stelt.

FiPo is het inderdaad niet (als we gaan mierenneuken om FiPo e.d.), en wel hierom:
lucky88 in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' Om 14:26 uur.
Te duur voor een tablet 8)7
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' Om 14:27 (je mist je FiPo op 1 minuut ;))
Dat is een heftig prijskaartje voor een tablet met Android.
Aan de andere kant waren er ook mensen die dat over hadden voor de Asus T700, dus het zal wel verkocht worden.
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' Om 14:29
In frankrijk en Duitsland kost dezelfde tablet standaard 100 euro minder.

Dus het importeren kan de moeite waard zijn,
Desalniettemin vind ik het veel geld voor een tablet met Android.
Overigens heb je van mij op deze post een -1 gekregen, omdat het domweg een dubbele post is.

Je zegt hier gewoon twee keer, wat in de FiPo al gezegd werd. Uiteraard kan het zijn dat je deze niet gezien hebt omdat jij begint te tikken terwijl er geen reactie staat, hij klaar is en post, en jij daarna je reactie plaatst, waardoor er twee keer hetzelfde staat. Waarom je dan vervolgens in hemelsnaam nóg een keer een reactie plaatst met weer dezelfde inhoud is mij volkomen onduidelijk...
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:46:
[...]

Even voor je gedachtengang,
Wat heb je eraan om '+1'tjes te 'pakken'?

FiPo's aanpassen om extra informatie toe te voegen, is meestal niet zo handig.

Waarom de post over dat je door importeren €100 kan besparen op +0 staat snap ik niet. Want dat kan best handig zijn voor wie deze tablet wel willen.
M.b.t. het dikgedrukte: Vertel jij het mij maar. Jij bent degene die dit gedrag vertoont, niet ik. Kijk op mijn profiel naar mijn laatste reacties op artikelen, klik er voor de grap eens een paar aan, je zult zien dat ik elke keer mijn reactie aangepast heb. Vandaag zelfs een aantal reacties met tot twee keer toe een edit ;).
Overigens sta jij momenteel op een kleine 76k Karma en daarmee op plaats #437, wil je richting de top100? Dan is dit wel de manier om het te doen ja. Hoewel ik niet weet hoe het karma-systeem precies in elkaar zit en of je voor 2x een +1 evenveel Karma krijgt als 1x een +2. Ben jij hier al achter en post je daarom dubbel?

M.b.t. het schuingedrukte: het was dus geen FiPo zoals hierboven aangetoond. Overigens kan ik me voorstellen dat een reactie aanpassen en daar je (extra gevonden) informatie/mening inzetten meer wordt gewaardeerd dan een zelfde reactie spammen/dubbel posten.

M.b.t. het onderstreepte stuk: Zal o.a. te maken hebben met de -1 die je van mij gekregen hebt i.v.m. de doublepost. (Je eerste reactie was geen doublepost, omdat dit binnen vijf minuten van de andere reactie was, maar je tweede reactie wel degelijk i.v.m. zelfde inhoud.)
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:54:
[...]
+waarom
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro' nog op 0 staat snap ik niet :( want de info dat je hem 100 (zonder tobo zelfs 200) euro goedkoper kunt krijgen is best interessant.
Hij is op zich interessant, mits je hem in je andere reactie had gezet d.m.v. een edit. Zie argument hierboven (m.b.t. onderstreepte stuk).
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:17:
Er staat in beiden dat die wat duur is, maar ook vele anderen verdedigen dat punt meermaals. Maargoed de posts waren gepost om de informatie, niet om de moderatie.
Zie bovenstaande quotes, je weet dat je jezelf hier tegenspreekt binnen een tijdsbestek van 16 minuten? :+ (Je hebt de bovenste van de twee posts ge-edit om 16:01.)

Punt blijft, dat je aan het doubleposten bent. En dit wordt door meerdere mensen als (ontzettend) irritant ervaren.
Of je dit nu doet voor Karma, je post-aantal op wilt krikken of wat voor reden dan ook: het is verdomd irritant. En je doet het VAKER! Zie hier onder:
HMC in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"
_David_ in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"
Onderstaande reacties hebben betrekking op dezelfde posts, klik ze eens aan, het is letterlijk copypasta. :+
lanerios in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"
Op onderstaande link: als excuus dat je een reactie post i.p.v. dat je hem aanpast. Of dit daadwerkelijk zo is laat ik in het midden.
Daantjeeuh in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"

Allemaal reacties in het Mismoderatie forum gedeelte over je doubleposts. Durf dan nog eens te ontkennen dat je het niet doet. Begint in December 2014. Laatste reactie is van vandaag.

On a sidenote: ik heb niks tegen je persoonlijk, nul07, maar tegen je manier van ‘werken’ wel. Je doet het gewoon telkens en telkens weer.. En ik kan dan niet tegen onrecht of mensen die zeggen dat ze iets niet doen, terwijl ze het duidelijk wel doen…
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:19:
[...]

Waarom die aversie tegen nul07?
Geen aversie tegen nul07. Aversie tegen zijn manier van doen (het dubbelposten). Wat hij overigens ook al vaker gedaan heeft.

Enfin, ik heb gesproken, ik hoop echt niet dat deze reactie erg lang wordt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Nee, ik probeer Nul07's dubbel post allerminst goed te praten. Het is ronduit irritant en zijn posts horen daarom ook regelmatig op 0 te staan (of lager). Maar waar het mij om gaat is dat het de laatste tijd wel erg vaak op hem persoonlijk gespeeld word. Logisch, want hij is de veroorzaker, maar het gaat mij gewoon om het dubbelposten en dat had door iedereen gedaan kunnen zijn.

Ook nadat hij er hier meerdere keren op is aangesproken leert hij niet en ik heb het idee dat hem er persoonlijk 'op aanvallen' zoals het hier af en toe erg op lijkt nou niet de bedoeling is van dit topic. Hoe vervelend zijn posts regelmatig ook mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:26:
Verwijderd in 'nieuws: Sony gaat Xperia Z4 Tablet verkopen voor 749 euro'

Deze moderatie naar offtopic kan niet anders zijn dan meningmoddereren. Dit hoort gewoon ontopic te zijn.
Eens, het slaat nergens op dat deze op 0 staat. Het is een ontopic reactie en geen dubbelpost zoals deze die je zoals gezegd beter in je eerste reactie had kunnen editten. De door mij genoemde staat vanwege dubbelpost terecht op 0, degene die jij noemt moet gewoon +1 zijn en daar heb ik hem ook heen geboost.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 09-03-2015 17:35 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb je van mij op deze post een -1 gekregen, omdat het domweg een dubbele post is.
2x een duidelijke mismoderatie dat is best knap. Blijkbaar ben je ook iemand die het modereren ziet als het hoofddoel, dat is het niet. Beide posts zijn nuttig voor lezers, althans nuttig genoeg als je het afzet tegen andere +1 moderaties in dat nieuwsbericht, dat is wel een van de dingen waar het om gaat. Als ik zo'n ding wil kopen vind ik het interessant om te zien dat je in het buitenland fors goedkoper uit bent, als je die post dan op -1 zet ben je niet goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

1x dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vick,
We hebben het hier over 2 posts, die anderen staan allemaal gemodereerd op waarop ze moeten staan.

Dat ik bij een nieuwsbericht, 2x een standpunt noem, of 2x een zelfde soort argument naar voren breng is bij veel nieuwsberichten waarin mensen meer dan 1 post maken meer standaard dan uitzondering. Dat geldt voor bijna iedereen hier, sterker nog, bij het laatste topic waarin je twee keer gepost hebt doe je het ook, daarin spreek je 2x over het Nederlandse octrooirecht en de complexiteit van dat stelsel.

Iemand mag best in een of meerdere discussies bij hetzelfde nieuwsbericht hetzelfde standpunt, mening of argument aanhalen. Als je elke keer dat iemand op -1 zet omdat een ander het onderwerp of hijzelf dat onderwerp benoemd heeft, dan houdt je geen reacties over.

Een reactie over dat eerder een vergelijkbaar product net zo duur was, of dat het product goedkoper is bij import, zijn twee verschillende en ontopic reacties, ondanks dat in beide de mening zit dat het duur is. (die mening zit trouwens op een manier in bijna de helft van de reacties op dat bericht)

Alleen daarop oordelen is meningmodden, net als het modden naar -1 omdat ik vorige keer een post heb gemaakt die je niet bevalt.

Als je het niet eens bent met mijn of andermans mening, is niet het beste wapen een -1, maar een inhoudelijke reactie van waarom je een andere mening hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij een 0. Hippie-geblaat over dierenleed. Leuk zolang je gezond bent, minder leuk wanneer je ook daadwerkelijk iets nodig hebt wat getest moet worden op dieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gewoon ontopic natuurlijk.
En de reactie er op is ook max +1.
FragFrog in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen 'hart-op-een-chip' voor medicijnonderzoek'
Maar wel volop lol gezien z'n naam. :D

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Heb ik iets gemist?
Titan_Fox in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Meer dan 1100x +3 voor een niet onderbouwd meninkje van net 3 regels, dat ook nogeens geëdit is?
Ik gun iedereen zijn +3 hoor, maar 1100x heb ik nog nooit gezien. Zijn hier "hogere machten" aan het werk geweest die de aantallen flink hebben opgeschroefd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, je hebt iets gemist. :)

The Tweakers Hordes from the North...

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, wrijf het er nog even in, maar ik volg dit topic toch echt en ik kijk er blijkbaar overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Toff schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:56:
Heb ik iets gemist?
Titan_Fox in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Meer dan 1100x +3 voor een niet onderbouwd meninkje van net 3 regels, dat ook nogeens geëdit is?
Ik gun iedereen zijn +3 hoor, maar 1100x heb ik nog nooit gezien. Zijn hier "hogere machten" aan het werk geweest die de aantallen flink hebben opgeschroefd?
Lees 2 pagina's terug, hij was orgineel gefixeerd naar de goede score (+1), maar zeef heeft die fixatie weer weggehaald.
Zie:
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:45:
Ik heb de fixatie van Titan_fox verwijderd. De emotie moet gewoon zijn plek krijgen, lokaal voldoet de reactie niet aan de standaard voor +3.
En de daarop op volgende discussie.

[ Voor 16% gewijzigd door _David_ op 09-03-2015 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Toff schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:19:
Ja, wrijf het er nog even in, maar ik volg dit topic toch echt en ik kijk er blijkbaar overheen?
Vanaf CFC-Mathijs in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" en dan ongeveer 100 posts over dat ene topic. Komt neer op fixatie, toen toch geen fixatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja, maar ik lees nergens iets over 500 extra +3's ofzo. Dit aantal is toch niet normaal (los van de in mijn ogen absurde waardering)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Toff schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:32:
Ja, maar ik lees nergens iets over 500 extra +3's ofzo. Dit aantal is toch niet normaal (los van de in mijn ogen absurde waardering)?
Nou ja, dit is wat er gebeurt als een reactie waar men het mee eens is bovenaan staat in een artikeltype dat veel gelezen wordt blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Allemaal mening moderaties inderdaad.

rickboy333 in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Geen +2 of zelfs +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:07:
Srich...waarom ben je er zo op gebrand dat mensen hun modrechten kwijtraken? :?
Omdat zulke mensen het modsysteem niet begrijpen, en daarom voor mij de plezier vergallen om te modereren, omdat ze het ook op andere draadjes doen. >450 mensen die de fout in gaan daar is niet tegen te corrigeren.

Daarom ben ik zo gebrand om die zuivere mismodders hun modrechten te laten ontnemen.

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:51:
Gewoon ontopic natuurlijk.
En de reactie er op is ook max +1.
FragFrog in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen 'hart-op-een-chip' voor medicijnonderzoek'
Maar wel volop lol gezien z'n naam. :D
Ik vindt dit nog wel een +2, er staat best wel wat interessants in.
Toff schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:32:
Vanuit het perspectief van het moderatiesysteem gezien: nee, die score slaat nergens op. Wat er voor de rest is gebeurd is aan zeef. Laten we verder deze discussie maar rusten, want hier gaan we verder niet uitkomen, en nee, ik ben het er ook niet mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos in 'nieuws: Apple Watch komt in drie series op 24 april op de markt' wat vinden wij hiervan?
Is het ontopic? Offtopic? of een flame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Alles boven 0 is verkeerd, offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
SRich schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:20:
[...]

Alles boven 0 is verkeerd, offtopic
Inderdaad, een 0 maximaal. Een -1 vind ik ook niet verkeerd aangezien je het gemakkelijk als troll kan opvatten. Gezien het constante gedoe rondom Apple vind ik het toch meer neigen naar ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
RoD schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:26:
[...]

Inderdaad, een 0 maximaal. Een -1 vind ik ook niet verkeerd aangezien je het gemakkelijk als troll kan opvatten. Gezien het constante gedoe rondom Apple vind ik het toch meer neigen naar ongewenst.
Ik had in eerste instantie ook -1 neergezet, maar na de reactie er op zie ik het meer dat je moet wachten tot dat ie minder buggie is... drm een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Ik vind de 0 waarop deze nu staat eigenlijk wel prima. Offtopic en neigt wellicht iets naar -1, maar niet overdreven imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRich schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:01:
[...]

Omdat zulke mensen het modsysteem niet begrijpen, en daarom voor mij de plezier vergallen om te modereren, omdat ze het ook op andere draadjes doen. >450 mensen die de fout in gaan daar is niet tegen te corrigeren.

Daarom ben ik zo gebrand om die zuivere mismodders hun modrechten te laten ontnemen.
Dat kan ook wel iets beleefder...
Omdat je de vele +2 en +3 posts niet meer kunt wijzigen ga je nu maar opzoek naar posts die nog net te corrigeren zijn? Als die andere posts een +2 zijn dan is deze het even goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Dirk op 09-03-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die andere posts zijn ook geen +2 of +3, deze thread is voor het melden van mismoderaties en dat is er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:39:
Die andere posts zijn ook geen +2 of +3, deze thread is voor het melden van mismoderaties en dat is er een.
Cloud schrijft toch iets heel anders. Hij heeft het je zelfs uitgelegd in de tweede post, maar nu kom je toch weer met je eigen verhaal. Cloud in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" en Cloud in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Cloud legt daar zijn eigen mening uit ja, dat is niet het 'officiële' standpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titan_Fox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-12-2023
_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:46:
[...]

.... En bedankt dat je 651x mismoderatie beloont.

Je zegt zelf dat hij niet voldoet aan de standaard voor +3? maar wel laten hem er wel op staan? |:(

[...]

Ik kan niet waarderen dat een reactie die niet eens in de buurt komt van +2 of +3 er op blijft staan, onder het mom van "emotie", zo kunnen we het hele moderatie systeem wel afschaffen als we alles om emotie gaan laten staan.
Misschien dat je je eens moet afvragen waarom er 651 mensen zijn die mij een +3 geven ? Blijkbaar liggen bepaalde voornemens gevoelig onder de bezoekers. In plaats van er vol gas tegen in te gaan met een corrigerend vingertje en het handboek met regels in de hand zou je je eens achter je oren moeten krabben. Jij noemt het 651 gevallen van mismoderatie, ik noem het 651 mensen die het met mij eens zijn. Blijkbaar vinden zij verdere onderbouwing overbodig en maken een statement door mij een +3 te geven. Dat hoef je niet leuk te vinden, maar trek er gewoon een les uit. De tijd die je nu bezig bent om iedereen van je gelijk te overtuigen had je waarschijnlijk ook zinvoller en constructiever kunnen gebruiken.

Just saying ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Titan_Fox schreef op maandag 09 maart 2015 @ 23:34:
Jij noemt het 651 gevallen van mismoderatie, ik noem het 651 mensen die het met mij eens zijn. Blijkbaar vinden zij verdere onderbouwing overbodig en maken een statement door mij een +3 te geven.
Mismoderatie dus, +3 geven omdat je het er mee eens bent is de definitie van mismoderatie.

Anyway, zinloos om nog verder te gaan in deze discussie, die +3 blijft staan, dat heeft zeef duidelijk gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 09-03-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
[...]

Misschien dat je je eens moet afvragen waarom er 651 mensen zijn die mij een +3 geven ? Blijkbaar liggen bepaalde voornemens gevoelig onder de bezoekers. In plaats van er vol gas tegen in te gaan met een corrigerend vingertje en het handboek met regels in de hand zou je je eens achter je oren moeten krabben. Jij noemt het 651 gevallen van mismoderatie, ik noem het 651 mensen die het met mij eens zijn. Blijkbaar vinden zij verdere onderbouwing overbodig en maken een statement door mij een +3 te geven. Dat hoef je niet leuk te vinden, maar trek er gewoon een les uit. De tijd die je nu bezig bent om iedereen van je gelijk te overtuigen had je waarschijnlijk ook zinvoller en constructiever kunnen gebruiken.

Just saying ...
Je snapt blijkbaar het moderatiesysteem niet. Het aantal mensen dat het met je eens is heeft namelijk geen enkele waarde voor wat de score zou moeten zijn. Je reactie is simpelweg geen +3 maar een simpele +1, en de reden dat ie daar niet op staat heeft dan weer niets met het moderatiesysteem te maken ;)

Verder: OneTimer in 'nieuws: Google brengt Android 5.1 met betere apparaatbeveiliging en HD Voice uit'
Copy/paste uit een onofficiële bron (zie reactie daaronder), en dus een 0 wat mij betreft, want het klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:18:
@ vick,
We hebben het hier over 2 posts, die anderen staan allemaal gemodereerd op waarop ze moeten staan.

Dat ik bij een nieuwsbericht, 2x een standpunt noem, of 2x een zelfde soort argument naar voren breng is bij veel nieuwsberichten waarin mensen meer dan 1 post maken meer standaard dan uitzondering.
In dat geval is dat een zeer kwalijke ontwikkeling die de kop ingedrukt moet worden. Maar het valt bij jou gewoon op, het valt mij op en met mij nog een aantal andere Tweakers. Dus trek je conclusies en leer er van, want je doet het telkens weer. Ook al doen andere mensen het ook, benoem die dan eens, dan kunnen we die correct modereren ;).
Dat geldt voor bijna iedereen hier, sterker nog, bij het laatste topic waarin je twee keer gepost hebt doe je het ook, daarin spreek je 2x over het Nederlandse octrooirecht en de complexiteit van dat stelsel.
Hier sla je dus volledig de plank mis.
Jij plaatst twee keer een reactie waarbij je het 'Reageer' stukje gebruikt, helemaal onderaan de pagina. Je herhaalt jezelf zoals ik zelf al aan gaf. Wat ik doe is het reageren op iemand anders. En ik haal helemaal niet twee keer aan dat het patent/octrooi gebeuren zo ingewikkeld is: de eerste keer doe ik het wel met de uitgebreide post, daar reageert iemand op en vervolgens reageer ik weer op hem, waarbij ik het heb over 'beeldvorming' ;). Mijn reactie was dan ook: "Klopt, ware het niet dat een patent/octrooi in elk land aan een aantal eisen zal moeten voldoen voordat hij in behandeling wordt genomen. Om de poster van de reactie een idee te geven heb ik de eisen van Nederland erbij gezet, puur om een beeld te vormen :)."
Iemand mag best in een of meerdere discussies bij hetzelfde nieuwsbericht hetzelfde standpunt, mening of argument aanhalen. Als je elke keer dat iemand op -1 zet omdat een ander het onderwerp of hijzelf dat onderwerp benoemd heeft, dan houdt je geen reacties over.
Ik zeg ook nergens dat dat niet mag. Waar het mij om gaat is dat je in het betreffende artikel (over de Sony Z4 tablet) twee keer opnieuw een reactie start in een tijdsbestek van 2 minuten en dat je je eerste post niet gewoon edit. (Daarbovenop zeg je twee keer hetzelfde, dat terzijde).
Zelfde standpunt innemen is ook goed, we willen niemand monddood maken en zelf denken wordt gestimuleerd, maar reageer dan als iemand anders op jouw reactie reageert (zoals ik deed). En plaats niet een nieuwe reactie met dezelfde beteknis. Wat jij dus deed. (14:27 uur en 14:29 uur.) Ik snap ook niet waarom jij niet inziet dat het een dubbelpost is en waarom je niet snapt dat je in zo'n geval je post hoor te editten.
Een reactie over dat eerder een vergelijkbaar product net zo duur was, of dat het product goedkoper is bij import, zijn twee verschillende en ontopic reacties, ondanks dat in beide de mening zit dat het duur is. (die mening zit trouwens op een manier in bijna de helft van de reacties op dat bericht)
Je geeft het toe. Eindelijk. Maar waarom heb je nu je eerste post niet ge-edit en hier bij geplaatst dat je hem via import goedkoper kan krijgen en dat het je €100,- kan schelen? :/
Alleen daarop oordelen is meningmodden, net als het modden naar -1 omdat ik vorige keer een post heb gemaakt die je niet bevalt.
*zucht* Is geen meningmodden. Voor jou citeer ik even: "Eerste normaal beoordelen, tweede is een dubbelpost en dus -1. gesteld dat het dus van dezelfde persoon is zoals hier."
Als je het niet eens bent met mijn of andermans mening, is niet het beste wapen een -1, maar een inhoudelijke reactie van waarom je een andere mening hebt.
Zie mijn citaat hierboven van k1n8fisher, Tweakers.net Powermod, dus hij zal het wel weten denk ik ;).

Enfin, OnTopic!
Grauw in 'nieuws: Gerucht: platenlabels dwingen Apple tot hogere prijs voor muziekdienst'
Tha_Clown in 'nieuws: Gerucht: platenlabels dwingen Apple tot hogere prijs voor muziekdienst'
Beide zijn +1 en niet +2. Gewoon ontopic.

En hier wordt gewoon keihard ge-doublepost, waarbij de eerste poster (Arnaud) slechts een 0 krijgt, hoewel hij correct is en een bron aanhaalt die bewijs levert.
mohf in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' Om 9:52;
detheavn in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' Om 9:53 (en gebruikt ook nog eens schaamteloos dezelfde bron als Arnaud om 9:45..);
SidewalkSuper in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' Om 9:55.
Van deze drie hoeft niet verwacht te worden dat ze elkaars post gelezen hebben (binnen een tijdsbestek van 5 minuten), maar wel dat ze de eerste post om 9:45 (al) gelezen horen te hebben...
Arnaud in 'nieuws: Onderzoekers maken misbruik van fysieke tekortkomingen ddr3-geheugen' Om 9:45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, en dit soort reacties kan ik dus niet waarderen. Verwijderd in 'nieuws: Apple dicht TLS Freak-lek in OS X, iOS en Apple tv'

Ik zou hem een 0 geven vanwege het offtopic zijn, maar een -1 vanwege de flauwe steek onderwater naar Android is ook prima te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:59:
Kijk, en dit soort reacties kan ik dus niet waarderen. Verwijderd in 'nieuws: Apple dicht TLS Freak-lek in OS X, iOS en Apple tv'

Ik zou hem een 0 geven vanwege het offtopic zijn, maar een -1 vanwege de flauwe steek onderwater naar Android is ook prima te verdedigen.
Volgens mij is zijn opmerking on topic en een vergelijking binnen het onderwerp dus ik zie niet niet in hoe dit lager hoeft te zijn dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Ircghost schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Volgens mij is zijn opmerking on topic en een vergelijking binnen het onderwerp dus ik zie niet niet in hoe dit lager hoeft te zijn dan een +1.
Hierom: HMC in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"

Ik kan ook niet anders dan een +1 geven, het is redelijk OnTopic. Hoewel die steek naar Android niet had gehoeven natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
[...]

Just saying ...
Een moderatie van iemand die het met je eens is op een +1 post zou nooit hoger mogen zijn dan de +1. Het moderatiesysteem is geen tool om "mee eens" mee duidelijk te maken maar om scores objectief op hun waarde te beoordelen. Dat veel mensen het met jouw post eens zijn is interessant maar het moderatiesysteem is niet bedoeld of geschikt om dit kenbaar te maken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:29:
[...]

Een moderatie van iemand die het met je eens is op een +1 post zou nooit hoger mogen zijn dan de +1. Het moderatiesysteem is geen tool om "mee eens" mee duidelijk te maken maar om scores objectief op hun waarde te beoordelen. Dat veel mensen het met jouw post eens zijn is interessant maar het moderatiesysteem is niet bedoeld of geschikt om dit kenbaar te maken.
Het is er niet voor bedoeld, maar het wordt er wel voor gebruikt. Ik denk dat, hoe duidelijk je de regels ook maakt, dat dit zal blijven gebeuren. De behoefte aan een "like-"systeem is er dus blijkbaar vanuit een groot deel van de gebruikers. Misschien moet men daar op in spelen.

Wat die reactie betreft, de moderaties kloppen misschien niet, maar er zit wel een boodschap in die Tweakers gewoon moet begrijpen: men waardeert het nieuwe .plan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

En die boodschap kan Tweakers ook begrijpen zonder dat er belachelijk gemismodereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
_David_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:54:
En die boodschap kan Tweakers ook begrijpen zonder dat er belachelijk gemismodereerd wordt.
_O_

Blijven die scores nou echt zo staan ja? Zelfs nu alles en iedereen weer wat 'gekalmeerd' is? Zeef heeft duidelijk z'n feedback, en ik zou het echt belachelijk vinden als dit nu zo blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Je reactie was niet meer dan het dumpen van een linkje voor je edit: ja.

En nu ook, doordat je over de moderatie begint. Overigens is het daarna nog niet on-topic lijkt mij. Linkt niet direct aan het artikel met nuttige informatie, etc. Het is gewoon een conspiracy theorie.

[ Voor 3% gewijzigd door Daantjeeuh op 10-03-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:30:
[...]

[mbr]Dat kan ook wel iets beleefder...[/]
Wat is hier niet beleefd aan, ik onderbouw iets zonder een aanval te doen maar gewoon op basis van de beschikbare informatie een conclusie trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
SRich schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Wat is hier niet beleefd aan, ik onderbouw iets zonder een aanval te doen maar gewoon op basis van de beschikbare informatie een conclusie trek.
Dat was dan ook geen reactie op jou. De post van ChicaneBT is door een moderator gewijzigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
alvast een waarschuwing;

plan: Development-round-up - Iteratie #65

begint alweer te lijken op een "klagen over de abo's" bericht. Wordt een beetje vervelend nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat is wat mij betreft ongewenst. De reacties die er nu staan hebben inmiddels ook die score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat gewoon een 0. Als er geklaagd wordt over een reactie die ten onrechte +3's krijgt, dan moeten we ook reacties niet onterecht -1en gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Ben er ook bij
Netjes hoor die -2's d:)b

[ Voor 50% gewijzigd door SRich op 10-03-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkkijk, ze zijn eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jup, elke mogelijke en onmogelijke plek aangrijpen om te gaan zeuren is niet de bedoeling.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:51:
Ik vind dat gewoon een 0. Als er geklaagd wordt over een reactie die ten onrechte +3's krijgt, dan moeten we ook reacties niet onterecht -1en gaan geven.
Ik vind ze wel degelijk gewoon een -1. Klagen over dit onderwerp kan elders. Het is irritant dat het ook deze discussie verstoort dus dan vind ik een -1 gerechtvaardigd. 0 kan ik me overigens ook voorstellen.

Hoe dan ook, iemand heeft ze op -2 gezet (wasn't me :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
rob_erwt in 'plan: Development-round-up - Iteratie #65'

Netzo wat er in zijn reactie staat is het een offtopic geen +1

ACM in 'plan: Development-round-up - Iteratie #65'
rob_erwt in 'plan: Development-round-up - Iteratie #65'
Allebei hebben ze een +2 te pakken, misschien is kijken of dat dezelfde user is...

[ Voor 50% gewijzigd door SRich op 10-03-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Die van rob_ewrt is ook weer gefixeerd op +1 en ik vind het ook off-topic.
Dit begint nou vervelend te worden. Ik kom eigenlijk onderhand in de buurt van een "laat ook maar"-instelling zo. Die van ACM erboven zegt eigenlijk hetzelfde en die is niet gefixeerd.

Dat fixeren mag wel stoppen hier, behalve als het over reacties gaat die niet meer te modereren zijn. Zo hoef ik in elk geval niet te modereren.

[ Voor 36% gewijzigd door Cyphax op 10-03-2015 13:23 ]

Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]