Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Lijkt me in dit geval beter dan dezelfde reactie weer neerkalken. Ik had toen ik de .plan las ook meteen de WTF!-gedachte, en wilde het gaan opschrijven.

Ik zag dat dat al gedaan was (meerdere keren, rond 11.00) dus die heb ik ook +3 gegeven.
En ik geef echt zelden een +2, laat staan een +3.

Het is toch bizar dat je pay-to-win praktijken krijgt op een website?
En dan niet eens pay-to-win, maar pay-more-to-win, want een standaard abbo levert je niet die extra kansen op.

Het lijkt me essentieel om dat uit de /plan te halen en als samenvatting neer te zetten.
In één opslag zie je he bizar het is.

Verder wel dankbaar voor m'n Plus abbo nu. :P

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 11:29 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

botoo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:23:
Dit is de praktijk van de laatste jaren, een kleine groep modders moet met man en macht werken (/16 users spelen hierin een grote rol) om de mismoderaties van een grote groep te neutraliseren.
Inderdaad. En als ik dan zie hoe erg er gemod wordt in dit betreffende topic (Tweakers bashen = +3, daar gegrond wat tegenin brengen = -1 zo ongeveer 8)7) heb ik ook geen zin meer om reacties nog goed te modden. Voor elke score die ik geef waarvan ik denk dat 'ie ongeveer redelijk is zitten er minstens vijf meningmod-+3s/-1s aan vast. En dat probleem zie je wel vaker, dat mensen niet meer modden omdat het toch geen zin lijkt te hebben.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Door de eerste reacties, (zo rond 10.57) die dat aanhalen zo hoog te modden, voel ik niet dat ik Tweakers bash. Dat is niet mijn bedoeling iig. Dit moet gewoon gelezen worden, het is essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 19:10
Wat mij betreft mogen er een hoop gefixeerd worden op +1. Eigenlijk het gros dat nu +3 is. Ik weet niet hoe Dirk hier tegenaan kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik doelde ook niet zozeer op de eindscore maar vooral op individuele scores en 'bashen' is wat overdreven :). Bijvoorbeeld Makkelijk in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's' (een dikke flame, staat zelfs in de reactie, krijgt nog enkele +3's. Vuvuzela in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's' ('ik geef mijn geld liever aan adblock :>') 18x +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vind de mods wel redelijk daar. Vooral zo'n aankondiging laat via de mods perfect zien hoe mensen er over denken.

Maar goed, laten we maar fixeren. Het systeem is niet voor mening modden, maar hier wordt wel een zeer, zeer duidelijk signaal afgegeven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik heb 3x een +3 gegeven aan de thread starters die dat vroeg aanhaalden.
De reacties eronder die van "ja, inderdaad, want..." heb ik of op 1, of op 0, of op -1 gezet.
Maar die 3 vroege vogels, allemaal binnen de 5 minuten zijn voor mij gewoon essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Leuk dat ze essentieel zijn (volgens jouw mening) maar inhoudelijk voegen ze weinig toe. Geeft wel mooi aan dat de tekst bij de +3 "De reactie is een essentiële toe­voe­ging op de discussie of het artikel." de lading absoluut niet dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:47

Coffee

Coffee

Thinkpad om 10:56 in onderstaand artikel plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's

Heeft een 100+ keer een +3 gekregen voor iets dat hoogstens +1 waard is (hij bléérd mee met de rest, maar dan in 1 zin).

Of zit ik nu in het verkeerde draadje?

[ Voor 5% gewijzigd door Coffee op 09-03-2015 11:47 ]

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

Misha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:37:
Wat mij betreft mogen er een hoop gefixeerd worden op +1.
Fixeren is dweilen met de kraan open, de mismodders van hun moderatie mogelijkheid ontdoen is het enige wat -op termijn- resultaat op zal leveren. Helaas wordt die oplossing niet (niet voldoende?) gedragen.

[edit]
Overigens kan ik het alleen maar eens zijn met veel van de reacties maar dat maakt ze nog geen +2/+3

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 09-03-2015 11:50 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
:o
228 reacties en het artikel is net een uurtje online. Dat belooft nog wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Modrechten weghalen om een plan.. onzin tbh.

De mods zijn NIET goed, dat ben ik zeker met je eens. Maar het geeft wel het duidelijke signaal af over het idee van tweakers. :) Misschien ook een idee om aan te denken?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
http://tweakers.net/reacties/afwijkingen/?

Kijk hier eens. Elke reactie die bovenaan staat met een afwijking komt uitzelfde nieuwsitem. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

lanerios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:51:
Modrechten weghalen om een plan.. onzin tbh.

De mods zijn NIET goed, dat ben ik zeker met je eens. Maar het geeft wel het duidelijke signaal af over het idee van tweakers. :) Misschien ook een idee om aan te denken?
Iedereen die +3 en +2 gebruikt om een 'signaal' af te geven, weet niet hoe het moderatie systeem werkt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@David:
Er zijn ook mensen die gewoon altijd normaal modden maar nu die ene reactie als essentieel bevinden.
Meteen modrechten weg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:52:
[...]

Iedereen die +3 en +2 gebruikt om een 'signaal' af te geven, weet niet hoe het moderatie systeem werkt.
Dus.. precies wat ik ook zeg? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

botoo schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Fixeren is dweilen met de kraan open, de mismodders van hun moderatie mogelijkheid ontdoen is het enige wat -op termijn- resultaat op zal leveren. Helaas wordt die oplossing niet (niet voldoende?) gedragen.
Ik ben het er op zich mee eens, al weet ik natuurlijk niet op welke schaal er nu per dag aan modrechten worden uitgezet/hoeveel kansen men krijgt etc.
--
Het wordt tijd voor een "het grote-mismoderatietopic" heb ik zo het gevoel :+ :-(

Anyway, ik stop met modereren in het betreffende topic omdat ik niet het gevoel heb dat ik veel uit ga halen. Veel fixeren en in ieder geval veel waarschuwingen uitdelen lijkt me goed. Maarja, heb ik niks over te zeggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:53:
@David:
Er zijn ook mensen die gewoon altijd normaal modden maar nu die ene reactie als essentieel bevinden.
Meteen modrechten weg? :?
Zie de smiley er achter he ;) en ik vind het raar dat mensen die 'normaal' modden en dus ook weten hoe het moderatie systeem werkt daar +3's gaan uitdelen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die van je duivelse plannen bedoel je? :P (Geintje) Even gemist inderdaad.
Ik zie dat er aan fixing is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:52:
[...]

En een website als deze die betalende gebruikers een grotere kans geven om prijzen te winnen, weet niet hoe dit soort sites horen te werken.

Ik begrijp hoe het modsysteem werkt, maar wanneer dit bedrijf zo'n grote middelvinger opsteekt naar haar gebruikers, gebruikers die ervoor zorgen dat zij uberhaupt een site hebben om te draaien, dan heb ik nul komma nul moeite om hier een +3 met boost te geven.

Oh en laten we nog even naar de tekst van de +3 kijken: "De reactie is een essentiele toevoeging op het artikel of discussie", voor mij zijn toch echt de eerste berichten hierover een essentiele toevoeging.
Dus ik ben blij dat jij geen PowerMod ben, want hoe graag jij tekeer wilt gaan omdat je het niet eens bent met hoe belangrijk andere deze berichten vindt, is toch wel echt buiten proporties.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 09-03-2015 12:06 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die van titan_fox is inderdaad gefixeerd:

Deze hebben nog wat zetjes nodig:
i-chat in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
sobje in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Jeoh in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Wallie in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
majic in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Rubman in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Verwijderd in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Geen +2
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:04:
[...]
Oh en laten we nog even naar de tekst van de +3 kijken: "De reactie is een essentiele toevoeging op het artikel of discussie", dat betekent bij mij toch echt dat de eerste berichten hierover een essentiele toevoeging zijn.
Er niks essentieel aan die reacties.
[...]
Dus ik ben blij dat jij geen PowerMod ben, want hoe graag jij tekeer wilt gaan omdat je het niet eens bent met hoe belangrijk andere deze berichten vindt, is toch wel echt buiten proporties.
Het gaat er helemaal niet om of ik er wel of niet mee eens ben, die reacties zijn totaal geen +3, en daarom zijn ze gefixeerd.

[ Voor 24% gewijzigd door _David_ op 09-03-2015 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

[...]

En een website als deze die betalende gebruikers een grotere kans geven om prijzen te winnen, weet niet hoe dit soort sites horen te werken.
Dat zou nog niet eens zo'n verschrikkelijke ramp zijn.
Maar betalende gebruikers hebben niet meer kans. MEER betalende gebruikers dan normaal betalende gebruikers hebben meer kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:06:
Dan hoop ik dat er nul komma nul moeite is om jouw moderatie rechten uit te zetten.

[...]

Er niks essentieel aan die reacties.
Er is een discussie over of deze verandering terecht is of niet, vele vinden dit een essentiele toevoeging op de discussie, nu wil jij deze mensen modrechten ontnemen omdat jij het niet eens bent met hun mening, namelijk dat het essentieel is. Dat jij dit lager wilt modden moet jij weten, jij maakt zelf de afweging of je het wel of niet essentieel vindt, maar ik vind dat wel, en vele met mij. Maar jij wilt als een dictator gaan bepalen wie mag modden of niet. Oftewel, je bent het eens met David, of je moet opzouten.
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:07:
[...]

Dat zou nog niet eens zo'n verschrikkelijke ramp zijn.
Maar betalende gebruikers hebben niet meer kans. MEER betalende gebruikers dan normaal betalende gebruikers hebben meer kans.
Huh? Ik begrijp je zin niet goed.

Maar dit staat er gewoon:
Ook heb je met dit abonnement voortaan een grotere winkans bij acties van Tweakers en gaan we speciale winacties voor deze groep abonnees houden.

[ Voor 25% gewijzigd door Benjamin- op 09-03-2015 12:13 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:11:
[...]

Er is een discussie over of deze verandering terecht is of niet, vele vinden dit een essentiele toevoeging op de discussie, nu wil jij deze mensen modrechten ontnemen omdat jij het niet eens bent met hun mening, namelijk dat het essentieel is. Dat jij dit lager wilt modden moet jij weten, jij maakt zelf de afweging of je het wel of niet essentieel vindt, maar ik vind dat wel, en vele met mij. Maar jij wilt als een dictator gaan bepalen wie mag modden of niet. Oftewel, je bent het eens met David, of je moet opzouten.
Kan jij geen smileys lezen? ik zal dat ene zinnetje speciaal voor jouw weghalen.

En moet ik de mod faq er bijpakken?
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Belangrijkste stukken even vet gemaakt voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:11:
[...]

Er is een discussie over of deze verandering terecht is of niet, vele vinden dit een essentiele toevoeging op de discussie, nu wil jij deze mensen modrechten ontnemen omdat jij het niet eens bent met hun mening, namelijk dat het essentieel is. Dat jij dit lager wilt modden moet jij weten, jij maakt zelf de afweging of je het wel of niet essentieel vindt, maar ik vind dat wel, en vele met mij. Maar jij wilt als een dictator gaan bepalen wie mag modden of niet. Oftewel, je bent het eens met David de ModFAQ, of je moet opzouten.
FTFY.
Velen vinden het wat betreft mening een essentiele toevoeging. En de modrechten heb je juist omdat je geacht wordt niet op mening te beoordelen.

Uit de modFAQ:
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.

+3-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken. Belangrijk is dat de informatie afkomstig is van een persoon met autoriteit of beargumenteerd wordt door bijvoorbeeld eigen ervaringen van de schrijver of door verwijzingen naar ervaringen van andere personen. Ongefundeerde kreten, hoe interessant ook, zijn geen +3 waard. Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators. Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

persoon met autoriteit: Auteur van het artikel.
Fundering: Meer betalende klanten meer kans geven op prijzen dan normaal betalende klanten is niet netjes.
Kreet: Is het niet. IMO.
Een gemiddelde score van +3 is alleen bereikbaar met de steun van een groot deel van de moderators: Is aanwezig.

De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.:
Die is simpel. Trieste zaak. (quote van Thinkpad, die jullie gelukkig nog wel op +3 hebben laten staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eh? person met autoriteit gaat over de schrijver van de reactie, niet van het artikel.

En de reacties van Titan_fox en Thinkpad hebben beide geen enkele argumenten, en die van Thinpad is al helemaal een loze kreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Misha schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:37:
Wat mij betreft mogen er een hoop gefixeerd worden op +1. Eigenlijk het gros dat nu +3 is. Ik weet niet hoe Dirk hier tegenaan kijkt?
* Dirk heeft een paar one-liners gefixeerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:14:
[...]

Kan jij geen smileys lezen? ik zal dat ene zinnetje speciaal voor jouw weghalen.

En moet ik de mod faq er bijpakken?

[...]

Belangrijkste stukken even vet gemaakt voor jou.
Fijn, haal je nu stukken van je bericht weg, sterk argument dat het een grapje was...

Uiteraard, even selectief bepalen wat belangrijk is.
Bepaalde reacties zijn essentiel in de discussie (dit is 1 van de eisen), diverse zijn duidelijk onderbouwd (nog een eis), oh en een merendeel van de moderators zijn het eens met die punten. Volgens mij zijn er dan voldoende argumenten om er voor te zorgen dat jij niet moet gaan zeuren of het verwijderen van modrechten?

Ja er zit zat meningmodden in dat draadje, maar er zitten ook sterke argumenten tussen die essentiel zijn voor de discussie. Maar jij zit hier met een mening, dat ze allemaal zitten te zeuren, dus gewoon iedereen die een +3 geeft eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zoals je al eerder hebt aangegeven, kan iedereen alles in zijn Tnet profiel opschrijven.

Ik zou het desnoods per dag kunnen veranderen aan de hand van de topics waar ik op wil en ga reageren.
Dan ben ik vandaag autoriteit in stralingskunde, en morgen in ICT infrastructuur.
Laat de +3's maar binnenkomen, want ik ben een autoriteit als ik vandaag op een artikel over straling reageer, ,en morgen een autoriteit in een reactie op een Cisco topic of zoiets.

En een autoriteit in .plans? Dat wordt moeilijk.

Argumenten zijn inderdaad schaars/niet aanwezig in de reacties. Ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kritische meningen moeten we inderdaad niet in de top hebben. Zo vervelend als er een .Plan wordt gepresenteerd en iedereen heeft er kritiek op. Zeer kwalijk dat de mening van de community wordt weggecijferd op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dirk schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:28:
[...]

_/-\o_
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:29:
[...]

Fijn, haal je nu stukken van je bericht weg, sterk argument dat het een grapje was...
Dat heb ik daarboven ook al tegen HMC gezegt.
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:29:

Ja er zit zat meningmodden in dat draadje, maar er zitten ook sterke argumenten tussen die essentiel zijn voor de discussie. Maar jij zit hier met een mening, dat ze allemaal zitten te zeuren, dus gewoon iedereen die een +3 geeft eruit gooien.
De enige goede argumenten die ik in dat hele artikel heb gezien is deze reactie: Whatson in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

En die staat op +3.
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:30:
Kritische meningen moeten we inderdaad niet in de top hebben. Zo vervelend als er een .Plan wordt gepresenteerd en iedereen heeft er kritiek op. Zeer kwalijk dat de mening van de community wordt weggecijferd op deze manier.
Wat een onzin, kritische meningen mogen zeker wel bovenaan staan, maar dan wel onderbouwd, en dat waren ze niet.

[ Voor 6% gewijzigd door _David_ op 09-03-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Decennia in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

Die is gefixeerd? Waarom? Misschien wel geen +3, maar sowieso een +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nu zijn de vroege vogels volop naar onderen gedrukt en staan de mensen die hetzelfde zeggen, of in iets andere/meer woorden weer hoger.

Whatson in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'
Geen +3. Beetje kansspelregels quoten.
Er was al eerder aangegeven dat Tnet zich gewoon aan die regels houdt.
zeef in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevat een argument en is onderbouwd, maar is te kritisch dus moet naar beneden. Zo doorzichtig dit. Dat op een .Plan altijd losser wordt gemodereerd vergeet men voor het gemak trouwens ook maar even.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die van Decennia heb ik zelf al eeuwengeleden +1 gemod. Die vind ik namelijk dan weer niet informatief.
Waar hij op reageerde vond ik essentieel.
Ben wel een beetje iets anders gaan denken.

Hoe zit het met je eigen moderaties aanpassen?
Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens, ga op avontuur ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13
Ik heb de fixatie van Titan_fox verwijderd. De emotie moet gewoon zijn plek krijgen, lokaal voldoet de reactie niet aan de standaard voor +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik begrijp wel dat er dan voor mij +1 staat, maar heeft het invloed op de eindscore. Duh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:38:
Ik zie niet waarom dat een +2 of +3 zou zijn.

i-chat in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

Deze hebben nog steeds wat zetjes nodig.
Wat mij betreft naar de 0, vooral de tweede helft van de reactie raakt kant noch wal.
Mee eens, een +2 kan maar een +3 is wat te veel. Maar de post voegt voor de meesten zeker wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:45:
Ik heb de fixatie van Titan_fox verwijderd. De emotie moet gewoon zijn plek krijgen, lokaal voldoet de reactie niet aan de standaard voor +3.
.... En bedankt dat je 651x mismoderatie beloont.

Je zegt zelf dat hij niet voldoet aan de standaard voor +3? maar wel laten hem er wel op staan? |:(
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:47:
Die ene, eerste reactie mag best op +3. Het leeft, misschien kan je dat ook waarderen.
Ik kan niet waarderen dat een reactie die niet eens in de buurt komt van +2 of +3 er op blijft staan, onder het mom van "emotie", zo kunnen we het hele moderatie systeem wel afschaffen als we alles om emotie gaan laten staan.

[ Voor 48% gewijzigd door _David_ op 09-03-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die ene, eerste reactie mag best op +3. Het leeft, misschien kan je dat ook waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:46:
[...]

.... En bedenkt dat je 651x mismoderatie beloont.

Je zegt zelf dat hij niet voldoet aan de standaard voor +3? maar wel laten hem er wel op staan? |:(
Ja, laat die hele .plan maar even lopen. Ook al is een +1 misschien beter volgens de regels, men zal dit uitleggen als censuur door Tweakers en dat is het laatste dat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Al ben ik het deels eens met de reactie (Al zou ik hem na die edit sowieso downmodden naar een 0) word het complete modsysteem zo in de wind gegooid. Emoties of niet, er word hard gewerkt door users die de FAQ's wel kennen om er voor te zorgen dat enige kwaliteit gegarandeerd word. Iets waar T.Net weinig tot niets mee te maken heeft, het voelt lullig om dan zoiets te zien gebeuren.

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 09-03-2015 12:53 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:38:
Ik zie niet waarom dat een +2 of +3 zou zijn.
Omdat het een onderbouwd en sterk argument is, dat het geen lang bericht is, hoeft ook niet. Het bericht is duidelijk, Tweakers zegt niet omkoopbaar te zijn op welke manier dan ook, maar nu wel dus met prijzen. Hij doet er een quote bij van Tweakers zelf, waardoor het een goed en terecht discussie punt is en ook naar mijn mening essentieel voor de discussie. Of jij voor of tegen dit bent, jij kan hier niet met droge ogen zeggen dat dit geen terecht punt van discussie is. Dus wat wil je nog meer van een waardevolle reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

LOL. Ik zie die edit nu pas. Ik ook meteen 2 punten eraf voor modgezeur en conspiracy denken.
Zucht.

Heeft David dan toch weer gelijk? :P

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 09-03-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:50:
Al ben ik het deels eens met de reactie (Al zou ik hem na die edit sowieso downmodden naar een 0) word het complete modsysteem zo in de wind gegooid.
Ja, dat is helemaal waar. Maar het is in dit specifieke geval óók een uitlaatklep van emotie. En voor mij is die vandaag belangrijker dan onze huisregels. Zie het maar als de uitzondering die regels bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Omdat het een onderbouwd en sterk argument is, dat het geen lang bericht is, hoeft ook niet. Het bericht is duidelijk, Tweakers zegt niet omkoopbaar te zijn op welke manier dan ook, maar nu wel dus met prijzen. Hij doet er een quote bij van Tweakers zelf, waardoor het een goed en terecht discussie punt is en ook naar mijn mening essentieel voor de discussie. Of jij voor of tegen dit bent, jij kan hier niet met droge ogen zeggen dat dit geen terecht punt van discussie is. Dus wat wil je nog meer van een waardevolle reactie?
Ik vind het een zeer terecht punt van discussie, maar ik vind een stukje quoten + een zinnetje van jezelf eronder geen +2 of +3 waard.
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:53:
[...]

Ja, dat is helemaal waar. Maar het is in dit specifieke geval óók een uitlaatklep van emotie. En voor mij is die vandaag belangrijker dan onze huisregels. Zie het maar als de uitzondering die regels bevestigd.
Zet dan het moderatie systeem onder .plans uit, elke aankondigen van iets nieuws rondom abonnementen, advertensies, etc zit vol met emoties, en die werden normaal gewoon gefixeerd naar de goede score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
[...]

Gezien de moderatie edit is een +3 niet meer vol te houden Zeef! Leuk om emoties te laten meewegen maar volgens mij was de consensus hierin dat het modsysteem juist zonder emoties hoorde te functioneren!
Door nu de fixatie weg te halen geef je juist datgene vrij spel wat geen vrij spel hoort te hebben....

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:55:
[...]

Ik vind her een zeer terecht punt van discussie, maar ik vind het een stukje quoten + een zinnetje van jezelf eronder geen +2 of +3 waard.
Waarom niet, leg dat is uit. Wat had hij toe moeten voegen om van dit "zeer terechte punt van discussie" een +2 of hoger moeten maken? Zijn mening? Een specialistisch onderzoek naar websites die zoiets invoeren? Mening vind je niet relevant, en die onderzoeken zijn er niet.

Hij stelt een essentiele en kritische vraag richting Tweakers, waarom dit kan als ze zeggen dat ze niet omkoopbaar zijn?

Dat bericht is voor mij misschien nog wel de belangrijkste in dat hele nieuwsbericht, dat er verder weinig instaat boeit niet, wat er in staat is essentieel.
k1n8fisher schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:59:
[...]

Gezien de moderatie edit is een +3 niet meer vol te houden Zeef! Leuk om emoties te laten meewegen maar volgens mij was de consensus hierin dat het modsysteem juist zonder emoties hoorde te functioneren!
Door nu de fixatie weg te halen geef je juist datgene vrij spel wat geen vrij spel hoort te hebben....
Er zit absoluut een hoop emotie bij, maar emotie betekent niet dat iets essentieel is. De emotie, de ophef, het oneens zijn van deze plan, maakt het dat het essentieel is.

[ Voor 27% gewijzigd door Benjamin- op 09-03-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Met David. Over het algemeen werkt het modsysteem best goed, maar onder dit soort artikelen blijkbaar helemaal niet. Uitzetten is dan naar mijn mening beter dan het systeem misbruikt te laten worden, want ik gok dat dit ook weer als voorbeeld/argument gebruikt gaat worden voor toekomstige meningmods (hier is het een +3 want daar was het dat ook!).
Maar daar is het nu te laat voor natuurlijk. Fixatie was absoluut op zijn plaats, maarja je krijgt dan inderdaad reacties zoals in Tweakers vernieuwt abonnementen - Nieuwe abo's met mooie ext en het is natuurlijk relatief moeilijk te verkopen :/

--
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:00:
[...]

Waarom niet, leg dat is uit. Wat had hij toe moeten voegen om van dit "zeer terechte punt van discussie" een +2 of hoger moeten maken? Zijn mening? Een specialistisch onderzoek naar websites die zoiets invoeren? Mening vind je niet relevant, en die onderzoeken zijn er niet.
Ik ben het niet eens met de fixatie, want zo fout was de moderatie niet. Toch is zijn argumentatie niet helemaal zuiver. Immers, is een grotere winkans gelijk aan in het geheel niet onafhankelijk zijn? In zijn reactie wel (en dat is wat kort door de bocht in mijn ogen). Zelf had ik een +1 gegeven maar om hem nou perse gefixeerd te willen zien? Nee.
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:00:
Er zit absoluut een hoop emotie bij, maar emotie betekent niet dat iets essentieel is. De emotie, de ophef, het oneens zijn van deze plan, maakt het dat het essentieel is.
Je blijft essentieel op basis van dat je wil dat er een reactie op komt vanuit Tweakers gelijkstellen met essentieel op basis van nieuwe interessante informatie en goede argumentatie. Essentieel is op meerdere manieren op te vatten, en de tweede manier die ik noemde is de manier waarvoor het modsysteem bedoeld is.

[ Voor 55% gewijzigd door Migrator op 09-03-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:45:
Hij voldoet ook niet aan +2. En daarom hebben jullie een fixeer knop om ontspoorde reactie's weer in gareel te krijgen. Wat dit zeker is

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Niet MEER. In mijn opinie eerder wel. Ik begrijp Zeef's standpunt wel
Laat ze allemaal (inclu ik dus eerder) allemaal maar uitrazen.
Morgen weer een dag om één en ander op te ruimen en te overzien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
@hierboven en om heel veel modjes hun rechten te ontnemen, inclusief een of andere forumcoordinator die ook niet helemaal begrijp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:10

Cyphax

Moderator LNX
HMC schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:12:
Niet MEER. In mijn opinie eerder wel. Ik begrijp Zeef's standpunt wel
Laat ze allemaal (inclu ik dus eerder) allemaal maar uitrazen.
Morgen weer een dag om één en ander op te ruimen en te overzien. :P
Doen we dat voortaan voor alle artikelen waar mensen emotioneel op reageren?
Alles over Apple, alles over Android, alles over Snowden en spionage... de lijst zal vast een stuk langer zijn nog. Wat is er precies zo speciaal aan deze .plan?

"Ik begrijp Zeef's standpunt wel": ik ook, maar het moderatiesysteem zou daar boven moeten staan. Het is ineens toegestane meningmoderatie. Het argument "laat de emotie maar een keer een plek hebben" is een prima argument, maar het is naar mijn mening niet zo prima om dat willekeurig te gaan toepassen op basis van wat een willekeurig persoon ervan vindt. Dan wordt het een chaos. Als de moderatierichtlijnen aangepast worden en meningmoderaties gewoon OK zijn (desnoods bij bepaalde soorten artikelen of onderwerpen): prima. Maar de ogenschijnlijke willekeur is geen goed idee denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyphax op 09-03-2015 13:17 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ok, maar volgens die redenatie moeten we in Apple-topics ook alles naar +3 smijten, Want: emotie!!!

En zo niet, waarom daar niet, en hier wel? Want dan gaan we dus met 2 maten meten?

Effectief verklaar jij hiermee dus het moderatiesysteem in feite dood? Want we gaan nu op emoties modden, niet meer op inhoud? Is dat de kant die we op zouden moeten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Een +1 is perfect voor deze score, maar alles daarboven is gewoon meningmodden.. het is niet meer waard dan dat. Het is een mening die door veel mensen wordt gedeeld, maar dat maakt het niet informatiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cyphax schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:15:
[...]

Doen we dat voortaan voor alle artikelen waar mensen emotioneel op reageren?
Alles over Apple, alles over Android, alles over Snowden en spionage... de lijst zal vast een stuk langer zijn nog. Wat is er precies zo speciaal aan deze .plan?

"Ik begrijp Zeef's standpunt wel": ik ook, maar het moderatiesysteem zou daar boven moeten staan. Het is ineens toegestane meningmoderatie. Het argument "laat de emotie maar een keer een plek hebben" is een prima argument, maar het is naar mijn mening niet zo prima om dat willekeurig te gaan toepassen op basis van wat een willekeurig persoon ervan vindt. Dan wordt het een chaos. Als de moderatierichtlijnen aangepast worden en meningmoderaties gewoon OK zijn (desnoods bij bepaalde soorten artikelen of onderwerpen): prima. Maar de ogenschijnlijke willekeur is geen goed idee denk ik.
Dit gaat om 'ons'. Normaal zijn wij de objectieve brenger van het nieuws. Maar in deze specifieke situatie zijn we het nieuws zelf. Dat maakt voor mij een levensgroot verschil. :)
SRich schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:14:
@hierboven en om heel veel modjes hun rechten te ontnemen, inclusief een of andere forumcoordinator die ook niet helemaal begrijp ;)
Jou ook niet helemaal begrijp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Dit gaat om 'ons'. Normaal zijn wij de objectieve brenger van het nieuws. Maar in deze specifieke situatie zijn we het nieuws zelf. Dat maakt voor mij een levensgroot verschil. :)
Da's ook de reden dat ik het aan de ene kant wel kan begrijpen. Dat geldt eigenlijk ook wel voor elke .plan want die dingen gaan eigenlijk altijd over de site zelf. Nou heb je niet elke keer een .plan die over geld gaat (want als er iets emoties losmaakt bij mensen, dan lijkt het wel geld te zijn :D) maar moet ik dit lezen als een soort voorstel om bijvoorbeeld onder .plan-berichten niet te modereren?
(Wat me overigens nog nieteens zo'n slecht plan lijkt. Maar om het moderatiesysteem zo nu en dan te passeren wel. We willen als moderators graag helemaal neutraal bekijken.)

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 09-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Ik snap dat je het moderatiesysteem ongeschikt vind voor dit soort reacties op dit soort nieuws. Maar simpelweg overboord gooien is niet de manier om dat te laten blijken. Voor de volgende keer zou ik het graag anders zien: Schaamteloze zelf-quote:
Migrator schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:01:
Over het algemeen werkt het modsysteem best goed, maar onder dit soort artikelen blijkbaar helemaal niet. Uitzetten is dan naar mijn mening beter dan het systeem misbruikt te laten worden, want ik gok dat dit ook weer als voorbeeld/argument gebruikt gaat worden voor toekomstige meningmods (hier is het een +3 want daar was het dat ook!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Edit: @Cyphax:
Ik wou het net zeggen. .Plan is al onwijs tof van jullie, en om het maar even te zeggen, dat jullie je meningen hier publiekelijk ventileren is NOG toffer.

.Plan dan maar zonder mod, of zelfs zonder reacties.
Modrechten ontnemen zou ik nmiet tof vinden, maar dat is aan jullie.
Ik weet sowieso niet of dat uberhaupt gebeurt, en zo wel, met welke regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
Titan_Fox in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

Waarom staat deze nog op +3?
De meningmodders kiezen +3 (865), degene die het modsysteem volgen kiezen +1 (175).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:29:
Titan_Fox in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's'

De meningmodders kiezen +3 (865), degene die het modsysteem volgen kiezen +1 (175).
Omdat het emotie is, dan mag het op +3. Zie de hele discussie hierboven ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Omdat het emotie is, dan mag het op +3. Zie de hele discussie hierboven ;)
Is er geen samenvatting. :? TL;DR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jolke schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:31:
[...]

Is er geen samenvatting. :? TL;DR
Hij was gefixeerd, maar zeef heeft die weggehaald onder het mom van dat emoties blijkbaar +3 verdienen onder plans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Dan kan er staks van iedereen die +3 heeft gemod allemaal de modrechten worden ontnomen en zijn alle meningmodders straks in eenmaal opgeruimd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Dan kan er staks van iedereen die +3 heeft gemod allemaal de modrechten worden ontnomen en zijn alle meningmodders straks in eenmaal opgeruimd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Migrator schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Ik snap dat je het moderatiesysteem ongeschikt vind voor dit soort reacties op dit soort nieuws. Maar simpelweg overboord gooien is niet de manier om dat te laten blijken. Voor de volgende keer zou ik het graag anders zien: Schaamteloze zelf-quote:

[...]
Over het algemeen is moderatie bij een .plan ook geen probleem. In dit ene geval botsen de regels op de emoties. Dus kies ik ervoor om in dit ene geval de emotie voorrang te geven. Omdat ik het belangrijk vind dat we als organisatie ook ruimte bieden aan die geluiden. Kan me heel goed voorstellen dat mensen die op +3 hebben geklikt een afwaardering naar +1 als een vorm van censuur ervaren. En da's het laatste wat we -in dit specifieke geval- moeten willen.

Grote aanpassingen aan ons karmasysteem op basis van een enkele casus zijn wat mij betreft dan ook niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Misschien een vreemde vraag, maar de Powermods gaan daar toch over en als een daarvan die fixeert dan is dat gedane zaak.

OT:
Balance in 'nieuws: Ziggo levert nieuw modem in aanloop naar mogelijk 500Mbit/s-abonnement'
Toegevoegde waarde van dit zie ik niet in max +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En met een +1 word zo'n geluid niet gewaardeerd ofzo? Een +1 is nog altijd een positieve score.

En er zijn meerdere reacties gefixeerd, waarom worden die dan wel gehandhaafd, terwijl ze basically dezelfde emotie uiten?

Geef dan alles vrij, zodat ze ook naar +3 gepompt kunnen worden, ipv alleen de 1e?

Waarom wel de 1e, maar niet de rest, kort gezegd?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mensen, laten we niet vergeten dat de ModFAQ al sinds jaar en dag hierin voorziet:
.Plans en Reviews

Reacties op .plans en reviews kunnen heel soepel gemodereerd worden. In principe kan iedereen hier zijn mening ventileren en hoeven alleen de ergste reacties weggemodereerd te worden. Voor de rest kunnen deze reacties hoger gemodereerd worden naarmate de inhoud sterker en/of interessanter is.
We modereren, als het goed is, de .plans al jaren veel soepeler dan reguliere artikelen. Dit is wél de eerste keer dat dit verschil met normale artikelen zich zo duidelijk uit. Normaliter werkt het moderatiesysteem ook gewoon prima bij elke .plan die ik tegenkom.

Het is wel wat jammer dat we dit via een verdwenen fixatie moeten 'ontdekken', maar in de heat of the moment krijg je dat soort dingen. Er wordt nogal wat geventileerd op betreffende .plan natuurlijk. Of deze situatie geheel voorkomen had kunnen worden, vind ik lastig te zeggen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen vergeten hier consequent dat .Plan moderaties verschillen van nieuwsbericht moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Agentschap Telecom: stap bij traag wifi over op 5GHz'

Lijkt me toch gewoon een +1? Wat de discussie hierboven betreft, Tweakers zit in een lastig parket. Dit .plan en dan zo een reactie op +1 fixeren, dat komt over als censuur. Aan de andere kant moet Tweakers gewoon het signaal hieruit ontvangen dat dit .plan niet gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er mag losser gemodereerd worden op .plan's, dat betekent niet dat reacties die totaal niet voldoen aan de eisen van een +3 daar alsnog op blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:47:
Mensen vergeten hier consequent dat .Plan moderaties verschillen van nieuwsbericht moderaties.
Daar heb je gelijk in, maar die reactie van Titan is niks anders dan +1, en als je ruim kijk kan je +2 er aan geven, maar zeker niet de 909!!!!! keer +3 die die nu heeft. Maarja elk nadeel heeft zijn voordeel. Morgen zijn er heel veel modjes hun rechten kwijt *O*

@dbhuis hij staat nu goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
SRich schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Morgen zijn er heel veel modjes hun rechten kwijt *O*

[...]
Waarom denk je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:48:
Er mag losser gemodereerd worden op .plan's, dat betekent niet dat reacties die totaal niet voldoen aan de eisen van een +3 daar alsnog op blijven staan.
Amen. Losser modereren mag in een .plan zeker, dat is ook niet nieuws.

Het is echter iets anders als in .plan alles klakkeloos naar +3 gebeukt mag worden, terwijl dat op geen enkele manier te verdedigen is.

Soepel modereren zou in dit geval bijvoorbeeld betekenen dat hij op +2 zou kunnen komen. Maar een +3? No way imho,

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Is toch duidelijk zuiver mismodden 920x +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
SRich schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:49:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar die reactie van Titan is niks anders dan +1, en als je ruim kijk kan je +2 er aan geven, maar zeker niet de 909!!!!! keer +3 die die nu heeft. Maarja elk nadeel heeft zijn voordeel. Morgen zijn er heel veel modjes hun rechten kwijt *O*

@dbhuis hij staat nu goed
Ik weet wel zeker van niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SRich schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:51:
Is toch duidelijk zuiver mismodden 920x +3
Maar het mag voor die reactie.

Ik zie eerder de 0 en +1 gevers gestraft worden voor het geven van een 0 of +1 aan een reactie die om emotionele reden blijkbaar op +3 mag ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cloud schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:40:
Mensen, laten we niet vergeten dat de ModFAQ al sinds jaar en dag hierin voorziet:

[...]

We modereren, als het goed is, de .plans al jaren veel soepeler dan reguliere artikelen. Dit is wél de eerste keer dat dit verschil met normale artikelen zich zo duidelijk uit. Normaliter werkt het moderatiesysteem ook gewoon prima bij elke .plan die ik tegenkom.

Het is wel wat jammer dat we dit via een verdwenen fixatie moeten 'ontdekken', maar in de heat of the moment krijg je dat soort dingen. Er wordt nogal wat geventileerd op betreffende .plan natuurlijk. Of deze situatie geheel voorkomen had kunnen worden, vind ik lastig te zeggen :)
Dit dus.

Je kan dit niet vergelijken met je zoveelste meningmod op een Apple/Google/MS enz enz bericht.

Dit is iets wat de site en ons als tweakers aangaat, dit gaat juist over meningen, zij laten hun plannen zien en vragen daarmee ook wat wij daarvan vinden. Meningen zijn dan belangrijk, wanneer deze ook nog is de discussie op scherp zet, wat hier het geval is, dan vind ik dat essentieel voor het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
_David_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:48:
Er mag losser gemodereerd worden op .plan's, dat betekent niet dat reacties die totaal nier voldoen aan de eisen van een +3 daar alsnog op blijven staan.
Het probleem is meer dat de eisen voor een +3 die wij hanteren, niet bestaan bij .plans want dan zou geen enkele reactie op een .plan boven de +1 uit kunnen komen. Omgekeerd dus. Ik wil daarmee niet zeggen dat de betreffende reactie absoluut een +3 moet hebben maar simpelweg aangeven dat "+1 want ontopic" ook niet zo eenvoudig toegepast kan worden. Daarmee wil ik ook niet zeggen dat ie op +3 hoort maar een +2 zou gewoon zeker kunnen. Dan is het nog maar een punt verwijderd van de score waar deze nu op staat.

Verder gaan er geen rechten ingenomen worden; dat doen we sowieso niet snel maar al helemaal niet voor reacties op .plans, vanwege eerder genoemde redenen (het is niet zo simpel te zeggen wat de score moet zijn, omdat de richtlijnen soepeler zijn).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
zeef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:52:
[...]

Ik weet wel zeker van niet. :)
Is toch jammer dat men nu de mogelijkheid heeft om die zooi(mis en pappegaai mods) op te ruimen, men dat niet doet.

@hierboven
Soepeler is +2 geen +3, dat is duidelijk mismodden

[ Voor 11% gewijzigd door SRich op 09-03-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:53:
[...]
Dit is iets wat de site en ons als tweakers aangaat, dit gaat juist over meningen, zij laten hun plannen zien en vragen daarmee ook wat wij daarvan vinden.
Da's niet helemaal de insteek van deze .plan. Het is een aankondiging van hoe het wordt, niet een vraag aan de community over hoe het moet worden. Als Tweakers graag wil weten wat "wij" ervan vinden, dan moeten ze dat eigenlijk eerst doen. Anders heeft wat de community ervan vindt niet zo heel veel waarde. En daarmee kan je je ook gaan afvragen wat de toegevoegde waarde nog is van een reactie op +3 zetten zodat ie zichtbaarder is.
Meningen zijn dan belangrijk, wanneer deze ook nog is de discussie op scherp zet, wat hier het geval is, dan vind ik dat essentieel voor het bericht.
Maar moet je daarom een mening op +3 zetten? Als de vraag is of zo'n bericht moet worden verwijderd omdat er een mening in staat, dan zeg ik: ja. Maar zoals het moderatiesysteem nu is opgezet is er geen plek voor de beoordeling van een mening. Als je dan toch een reactie gaat modereren op basis van een mening, waarom dan een +3 en niet een +2 bijvoorbeeld?

Je kunt meningen slecht modereren (het is niet objectief) en als ik me niet verschrikkelijk vergis, dan gaat een reactie die een hele interessante discussie begint toch wel omhoog? (Ik bedoel niet qua score maar qua afstand tot het artikel)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 09-03-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:55

botoo

💀 too old to die young

Het zou T.net sieren als moderaties in het geheel zouden verdwijnen van het bewuste abbo artikel. Iedereen blij en vrij om z'n ongenoegen te spuien en geen trap na naar de wel serieuze modders (want die worden nu gewoon voor nutteloos en kak uitgemaakt).

@Zeef: ja, fixatie zal ongetwijfeld censuur genoemd worden, zo treurig is het niveau op T.net nu geworden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:53:
[...]

Dit dus.

Je kan dit niet vergelijken met je zoveelste meningmod op een Apple/Google/MS enz enz bericht.

Dit is iets wat de site en ons als tweakers aangaat, dit gaat juist over meningen, zij laten hun plannen zien en vragen daarmee ook wat wij daarvan vinden. Meningen zijn dan belangrijk, wanneer deze ook nog is de discussie op scherp zet, wat hier het geval is, dan vind ik dat essentieel voor het bericht.
Meningen uit je imho met een reactie en niet met een (mis) moderatie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vraagje, kunnen we dit aub afsplitsen in een apart topic.. het wordt nu gigantisch vervuild met deze discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Srich...waarom ben je er zo op gebrand dat mensen hun modrechten kwijtraken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar als Titan_Fox in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's' een +3 waard is ivm emotie, moet dan i-chat in 'plan: Tweakers vernieuwt abonnementen - nieuwe abo's met mooie extra's' bijvoorbeeld ook niet op +3? Dat is immers ook een emotie, zei het de andere kant op? En het is nog steeds een .plan immers.

Of mogen alleen positieve emoties op +3? Wat dat lijkt me ook een gevaarlijke ontwikkeling, omdat dat censuur pas *echt* in de hand werkt.

Ik probeer even voor mezelf duidelijk te krijgen welke emoties wel en welke niet op +3 mogen (enkel onder .plans uiteraard) om hier gewoon voor mezelf consequenter mee om te kunnen gaan in de toekomst

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:40:
Heat of te moment, foutje etc. dat klinkt eerder als damage control. Dirk (Frontpage-moderatie Coördinator, daarmee een van de belangrijke personen op het gebied van moderatie) heeft namelijk een paar posts terug triomfantelijk gemeld dat hij een paar 'one-liners' zoals hij ze noemt op +1 heeft gefixeerd.
Dirk schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:28:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cyphax schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:01:
[...]

Da's niet helemaal de insteek van deze .plan. Het is een aankondiging van hoe het wordt, niet een vraag aan de community over hoe het moet worden. Als Tweakers graag wil weten wat "wij" ervan vinden, dan moeten ze dat eigenlijk eerst doen. Anders heeft wat de community ervan vindt niet zo heel veel waarde. En daarmee kan je je ook gaan afvragen wat de toegevoegde waarde nog is van een reactie op +3 zetten zodat ie zichtbaarder is.
Als dit het geval was, waarom kunnen we reageren? Een mededeling is precies dat, een mededeling, dan wil je geen reacties.
Omdat ze niet specifiek vragen "Laat ons weten wat jullie er van vinden", betekent niet dat ze niet willen horen wat de community er van vindt.

Ongeacht wat ze er mee wilde doen, feit is dat wanneer je plannen plaatst, dat een community gaat reageren, positief of negatief. Dus ja, direct of indirect vragen ze hier om onze mening. En vergeet niet, in het verleden zijn plannen daar ook op aangepast.
Bor de Wollef schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:05:
[...]

Meningen uit je imho met een reactie en niet met een (mis) moderatie.
Veel mensen vinden dit een belangrijk/essentieel punt, maar zien geen nut om er op te reageren, logisch want alles is al 300x gezegd. Dus ipv zorg je er voor dat jouw essentiele punt, die al door een ander is geplaatst, duidelijk zichtbaar is om de discussie op gang te krijgen.

Dit is toch normaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Benjamin- op 09-03-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Heat of te moment, foutje etc. dat klinkt eerder als damage control. Dirk (Frontpage-moderatie Coördinator, daarmee een van de belangrijke personen op het gebied van moderatie) heeft namelijk een paar posts terug triomfantelijk gemeld dat hij een paar 'one-liners' zoals hij ze noemt op +1 heeft gefixeerd.

[...]
De reactie van titan_fox was daarvoor al gefixeerd door een andere powermod, Dirk heeft de oneliner van thinkpad en nog een andere one-liner op +1 gefixeerd. (die zijn gelukkig nog wel gefixeerd)
Benjamin- schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Veel mensen vinden dit een belangrijk/essentieel punt, maar zien geen nut om er op te reageren, logisch want alles is al 300x gezegd. Dus ipv zorg je er voor dat jouw essentiele punt, die al door een ander is geplaatst, duidelijk zichtbaar is om de discussie op gang te krijgen.

Dit is toch normaal?
Dat heet meningmodden, en dat mag normaal gezien niet.

[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 09-03-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Nu online
lanerios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:06:
Vraagje, kunnen we dit aub afsplitsen in een apart topic.. het wordt nu gigantisch vervuild met deze discussie
Hier gaat al een deel verder:
Tweakers vernieuwt abonnementen - Nieuwe abo's met mooie ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Als dit het geval was, waarom kunnen we reageren? Een mededeling is precies dat, een mededeling, dan wil je geen reacties.
Omdat ze niet specifiek vragen "Laat ons weten wat jullie er van vinden", betekent niet dat ze niet willen horen wat de community er van vindt.
Om de reactie van Titan_fox (in dit geval) te lezen hoef je niet het (idee achter) moderatiesysteem opzij te zetten. Die stond er ook wel als ie +1 had gekregen (volgens mij had ik 'm een +1 gegeven).
Ongeacht wat ze er mee wilde doen, feit is dat wanneer je plannen plaatst, dat een community gaat reageren, positief of negatief. Dus ja, direct of indirect vragen ze hier om onze mening. En vergeet niet, in het verleden zijn plannen daar ook op aangepast.
Dat staat los van het moderatiesysteem en het zou, net als het moderatiesysteem maar dan omgekeerd, niet zoveel uit moeten maken welke score een reactie dan heeft.
Nu zou je wel kunnen stellen dat het uitmaakt omdat de weergave zo is aangepast dat een reactie/thread naar boven gaat als ie hoger wordt beoordeeld. Het strookt niet met de opzet van het moderatiesysteem en het strookt ook niet met de manier waarop we horen te modereren. Het is geen ramp verder, maar toch: dit soort dingen zul je vaker krijgen. Zo bijzonder is het onderwerp niet, en het is ook niet de eerste keer dat er zo'n .plan verschijnt.
[...]

Dit is toch normaal?
Het is een beetje lullig misschien maar daar heeft dit moderatiesysteem (en/of de richtljinen) niet echt een oplossing voor. Het is geen "like"-systeem als dat van Facebook, maar er is wel duidelijk een behoefte naar, getuige het aantal mismods, en niet alleen bij deze .plan. Je zou bijna parallel aan het huidige systeem een like-feature inbouwen die mensen kunnen gebruiken om toch even hun stem te geven, zogezegd.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyphax op 09-03-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin, voorspelling van de problematiek die je voorsteld is onzin zoals in de posts erna ook wordt uitgelegd.
Misschien kun je het zelfs zien als het verspreiden van FUD wat je doet, dan is het -1, maar 0 lijkt me redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:24:
[...]

Onzin, voorspelling van de problematiek die je voorsteld is onzin zoals in de posts erna ook wordt uitgelegd.
Misschien kun je het zelfs zien als het verspreiden van FUD wat je doet, dan is het -1, maar 0 lijkt me redelijk.
Sorry hoor, maar wat de fuck? Je persoonlijke vendetta tegen mij als niet-BlackBerry gelovige vertroebelt je mogelijkheid om te oordelen.
Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]