Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenimoes schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:41:
Geronimous in 'nieuws: Man wilde live op journaal en dreigde met cyberaanval namens 'hackerscollectief''

Geen 0. Zelfs redelijk wat -1 tjes zie ik. Mag iemand me uitleggen, want ik onderbouw mijn mening prima denk ik.
Ongewenst niet, maar ik vind zowel 0 als +1 te verdedigen. Je speculeert (jouw expertise is niet algemeen bekend) en krijgt van mij een 0 (mod-FAQ: "geen relevante bijdrage leveren aan de discussie"). Je bericht daaronder (Geronimous in 'nieuws: Man wilde live op journaal en dreigde met cyberaanval namens 'hackerscollectief'') is genuanceerder en krijgt een +1, waarmee ik een goede balans denk te hebben gevonden. Had je beide berichten tot één samengesmeed, grote kans dat ik aan de speculatie minder aanstoot had genomen en geen nulscore had uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
SideSwipe in 'nieuws: Analisten: Apple en Samsung leveren ongeveer evenveel smartphones'

Wat is deze reactie? Vooral vanwege die eerste zin vind ik het echt geen +1 waard. Heb 'm nu een 0 gegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcgloud in 'nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom'

Ik weet niet wat er voor de edit stond, maar deze mag van mij eigenlijk wel op -2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

_David_

FP ProMod

llama llama duck

-1 lijkt mij prima voor die reactie. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vickiieee in 'nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom'
Kan naar 0 of -1.
Taalgebruik is agressief en onwenselijk.

En inhoudelijk hoort de kritiek in GR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

23x +2 en 45x +3... en meer dan een 0 is het niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
-1 gegeven, dat niveau hoort hier niet thuis vind ik. Hoewel de 0 en -1 allebei te verklaren zijn denk ik.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 16:15
Wat een diversiteit aan modding weer:

van 55x +3 tot 21x -1. Duidelijk mismod lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Staan nog op 0, en ik ben ook niet echt van het ''Mod het nu eens'', maar misschien zijn er meer: MISTERAMD in 'geek: Ontwikkelaars maken schaakprogramma van slechts 487 bytes'

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb een +1 gegeven.

eborn in 'geek: Ontwikkelaars maken schaakprogramma van slechts 487 bytes'
Ook geen +2, eerder offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Madrox in 'geek: 'Geheugen kapot? Dat is zeg maar alsof de waterleiding gebroken is''

Geen +2 en mijn reactie daarboven kan denk ik wel naar +1.. denk dat we beide 'slachtoffer' zijn geworden van mening modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

diederikhu in 'geek: Nieuw overklokrecord ddr4 is vastgesteld op 4351MT/s'
Geen +2

FiPo Alxndr in 'geek: Nieuw overklokrecord ddr4 is vastgesteld op 4351MT/s' paste zichzelf ruim voortijds aan, en die kan dan wel weer op +2 zou ik zeggen.
Alhoewel ik nu zie dat de berekening ook in het artikel zelf stat. Was dat eerder al?

watercoolertje in 'geek: Nieuw overklokrecord ddr4 is vastgesteld op 4351MT/s'
Op +1. Moooi. Maar dit is dus PRECIES wat ik in HMC in "Verbeteringen moderatiesysteem" aanhaalde.

[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 30-01-2015 17:25 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Geen +2:
TMon in 'reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld'

Geen +3:
teacup in 'reviews: Sony's 60"-W60: veel beeld voor je geld'

Horen allebei gewoon op +1

[ Voor 3% gewijzigd door Kid Jansen op 30-01-2015 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 17:48
vlaaing peerd in 'nieuws: 'Miljoenen auto's BMW, Mini en Rolls Royce kwetsbaar voor hack''

Staat op +2, echt informatief vind ik het niet. Hoogstens een mening die de spijker op de klop slaagt
Ik heb hem +1 gegeven, lijkt me correcter...

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

engessa in 'nieuws: ING heeft last van een storing bij Mobiel Bankieren - update'
Nog een die zeurt over de nieuwswaarde, geen +2.

Edit:
En ondertussen op +3 ...

Keypunchie in 'nieuws: ING heeft last van een storing bij Mobiel Bankieren - update'
Ook geen +2

[ Voor 34% gewijzigd door _David_ op 31-01-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Hij trapt wel maar zet er niks tegenover. Heeft gewoon weinig waarde op deze manier,max een nul waard.

Hij edit (heeft net linkjes geplaatst)er nog op los ook op zijn plek te behouden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 31-01-2015 13:33 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Naar aanleiding van Wat heb ik verkeerd gedaan?

kalizec in 'nieuws: HTC kampt met vertragingen bij uitrol Android 5.0 voor One en One M8'
Vind ik niet echt net opgeschreven en bevat wat ongegronde aannames maar ik vind een 0 een betere score dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

Bijna 60 man geven een +3, daarmee wordt het bijna automatisch ontopic. Gaat niet eens om de nieuwswaarde maar om het ter discussie stellen van de bron. Wordt daar zo overheen gewalst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

André schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:30:
[...]

Bijna 60 man geven een +3, daarmee wordt het bijna automatisch ontopic. Gaat niet eens om de nieuwswaarde maar om het ter discussie stellen van de bron. Wordt daar zo overheen gewalst?
Nee 60x +3 is puur mismoderatie, dan wordt het niet automatisch ontopic, de orginele reactie was puur zeuren over de nieuwswaarde, hij/zij heeft pas veel later die 2e paragraaf toegevoegd, waardoor het net een +1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Bovendien is die bron die hij aanhaalt helemaal niet gebruikt. Onzinreactie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

Feitelijk zullen jullie wel gelijk hebben, maar je kunt de massa toch niet zo eenvoudig negeren. De community vind het belangrijk, dat het technisch theoretisch niet zo is doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vind jij, en of hij nou gelijk heeft of niet maakt niks uit, zonder enig bron is dit niks meer waard dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is een reactie die er bij de downloaders wel in gaat. Een kort (krom) betoog waarom je in deze dus wel mag 'stelen'. Ik haal op de makkelijke manier ook wel eens wat binnen,maar dat maakt de betreffende reactie nog geen +3 waard. Meer dan een +1 geef ik er niet voor.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik wilde die link net plaatsen. Zonder onderbouwing kom ik niet hoger dan een +1 op dit moment. Het is een populaire mening dus de +2 en +3 scores zijn te verwachten (mee eens stemmers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vayra in 'reviews: Nieuwe content voor vier grote games: welke dlc is je geld waard?'
IMO geen +3 of +2, meerdere deel van deze reactie is kritiek op de redactie, en dat hoort in GR
^Heeft nog steeds wat zetjes nodig om van de +2 te komen

[ Voor 38% gewijzigd door _David_ op 01-02-2015 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vickiieee in 'nieuws: OnePlus introduceert 12 februari eigen OxygenOS-rom'
Geen +2 heeft ingrijpen nodig,
Hoort op 0 of +1 og in GR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !nFerNo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 14:45
geen +3 voor dit Greymane in 'nieuws: Populaire anti-flits-app Flitsmeister komt naar België'

+1 lijkt mij eerder op z'n plaats, hoewel zijn reactie over autisme wel duidelijk flamebait is. Ik heb mij gelukkig kunnen weerhouden van repliek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Greymane in 'nieuws: Populaire anti-flits-app Flitsmeister komt naar België'
Van mij 0. Het niet begaan van snelheidsovertredingen linken aan asperger is echt van den zotte (uit den boze). Helemaal op trajectcontrole. :P

Het gebrabbel over groene partijen is ook totaal off.

Als hij dat niet gezegd had dan +1.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 01-02-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Wat een hoop moderaties die naar beneden gevote moeten worden in dit topic. Lekker negatief allemaal. Dat gezegd hebbende even een mismoderatie van mijn reactie:

Miks in 'video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS'
een onterechte -1. Je kan het er niet mee eens zijn, maar het is wel ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Waarschijnlijk geven mensen je een -1 vanwege "wegflikkeren"
Deze is nog steeds niet van de +2 af...

Cerberus_tm in 'nieuws: The Pirate Bay keert terug en biedt weer torrents aan'
En deze is ook geen +2, allemaal meningmodden.

[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 01-02-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Zowat alle reacties in dat artikel van the piratebay zijn verkeerd gemodereerd. Ik ben flink losgegaan met mijn boosts om toch wat te verbeteren maar ik vrees dat ik daar een dagtaak aan zal hebben. Vrijwel alle reacties zijn off-topic, maar staat op +1.
Als als ik het goed heb dan is dit topic meer bedoeld om de +2's aan te pakken die deze niet verdienen? Anders heb je een full-time job aan het corrigeren van moderaties bij dit soort artikelen vrees ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Miks op 01-02-2015 16:28 . Reden: warrige zinsbouw opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

beide gewoon een +1 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10
Haruhi in 'video: EA toont inhoud van Battlefield Hardline-bèta' Is naar mijn idee gewoon een -1, maar de +3 die het krijgt helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:16:
Haruhi in 'video: EA toont inhoud van Battlefield Hardline-bèta' Is naar mijn idee gewoon een -1, maar de +3 die het krijgt helemaal niet.
-1 ? Ben je zelf EA fanboy? Wat Ubisoft/EA nu doet kan echt niet (uitbuiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10
Het is gewoon een flamebait, niks met fanboy te maken. Hij post iets zonder enige onderbouwing (Buseniss practice van EA deugt niet). Dan lok je gewoon reacties uit en draag je constructief niets bij. Kom dan op zijn minst met een onderbouwing op die stelling, dan is het nog offtopic, nu vind ik het gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb een 0 gegeven voor die reactie, zonder enige onderbouwing is het nogal een loze kreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 11:25
Deze post lijkt me geen -1?

GeoBeo in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2015' (de reactie van geobeo, de link volgt in mijn browser de post net eronder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Miks schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:41:
Miks in 'video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS'
een onterechte -1. Je kan het er niet mee eens zijn, maar het is wel ontopic.
Deze heeft nog wel een zetje nodig. De stelling is misschien wat hard gebracht maar de reactie is ontopic en de poster heeft gewoon een punt. Ben je het niet met dat punt eens dan dient dat met een reactie weerlegd te worden en niet dmv downvoten te worden aangegeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 02-02-2015 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:14

matroosoft

Lone Christian

matroosoft in 'nieuws: The Pirate Bay keert terug en biedt weer torrents aan'

Waarschijnlijk een niet erg populaire reactie, maar mijns inziens zeker geen -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het is dus feitelijk wél een probleem. Ik schat in dat je een +3 krijgt omdat je de mening van veel Tweakers verwoordt. Je gebruikt zelf geen bronnen, dus dat zal ik ook niet doen.
Maakt het al -1

mod geklaag
en een "ja maar jij doet niks, dan doe ik het ook niet"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
helm71 in 'nieuws: The Pirate Bay keert terug en biedt weer torrents aan' lijkt mij ook geen -1
Maakt het al -1

mod geklaag
Ik vind het niet direct mod geklaag, maar een punt aftrek waarmee ik op een 0 kom.

[ Voor 29% gewijzigd door _Peter2_ op 02-02-2015 09:42 ]

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

lanerios schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:34:
[...]

Maakt het al -1

mod geklaag
Ala je dat Mod geklaag vind moet je 1 punt aftrekken, dan wordt het dus een 0 en geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
goed punt :) ik heb hem zelf nog niet gemod (moest gelijk vergadering in) dus zal het een 0 maken.
Vind alleen modgeklaag + "ja maar jij wil geen bronnen dus ik ook niet" wel erg jammer. En snap dat mensen het dan downmoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sorry voor de doublepost!

Netrunner in 'nieuws: 'Een op elf Nederlandse OpenSignal-gebruikers heeft dualsim''

Is gewoon een 0. niet ongewenst. En het is inderdaad een goed punt. Ik reageer er dus ook netjes op, maar vind het gewoon een nette 0 zelf. Misschien dat de toon iets anders kan van de poster, dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:28:
Sorry voor de doublepost!

Netrunner in 'nieuws: 'Een op elf Nederlandse OpenSignal-gebruikers heeft dualsim''

Is gewoon een 0. niet ongewenst. En het is inderdaad een goed punt. Ik reageer er dus ook netjes op, maar vind het gewoon een nette 0 zelf. Misschien dat de toon iets anders kan van de poster, dat wel :)
Ik deelde een -1 uit, niet vanwege de onbekendheid met de nadelen van de Mercatorprojectie, maar omdat het m.i. afleidt van het onderwerp en een klassiek voorbeeld van een troll/flamebait is ("Tweakers misschien nieuwe datawetenschappers nodig?" [sic]).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik zie niet in waarom deze twee een -1 waard zouden zijn:
WhatsappHack in 'nieuws: WhatsApp lijkt te zijn begonnen met uitrollen belfunctie'
WhatsappHack in 'nieuws: WhatsApp lijkt te zijn begonnen met uitrollen belfunctie'

Niets flamends of trollends aan... En imho zelfs niet eens offtopic.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ze staan nu goed. Al zou ik je wel willen verzoeken de volgende keer iets langer te wachten met het posten van een reactie, beide hadden slechts 1 maximaal 2 moderaties. Het had dus nog makkelijk rechtgezet kunnen worden door normale gebruikers. Zie ook de TW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Ze staan nu goed. Al zou ik je wel willen verzoeken de volgende keer iets langer te wachten met het posten van een reactie, beide hadden slechts 1 maximaal 2 moderaties. Het had dus nog makkelijk rechtgezet kunnen worden door normale gebruikers. Zie ook de TW.
Bedankt!
Ah ja, sorry: maar dat kan ik niet inzien... Een tekortkoming in het systeem if you ask me. :)
Ooit jaaaaaren geleden eens m'n modrechten kwijtgeraakt en nooit terug gezet. Als je die kwijt ben kan je ook per post niet meer inzien wat de moderaties zijn. Het *zou* handig zijn als je dat wel kan zien, al is het enkel op je eigen posts, dat maakt dit ook wat makkelijker. :)

Maar ik gok dat dat hier offtopic is. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ze staan nu goed. Al zou ik je wel willen verzoeken de volgende keer iets langer te wachten met het posten van een reactie, beide hadden slechts 1 maximaal 2 moderaties.
Dikke 14 uur na z'n posts toch? Soms is er gewoon een enkeling die mod en die een -1 geeft. En daar blijft 'ie dan op staan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

battler in 'video: Gathering of the Tweakers: Het domoticasysteem van HeroS' geen idee wat hier +1 aan is. Naar mijn idee is dit een jaloers iemand, die dat op een wat vreemde manier uit.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-02-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gezien het aantal reacties voegt het wel degelijk wat toe aan de discussie.

Edit:
Iets met papegaai mods en er vroeg bij zijn.:(Lijjkt mij 2x "6x boosts" +3)
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia bevestigt na test dat G-Sync voor laptops geen hardwaremodule vereist'
Geen +3

Nog een:
Ravefiend in 'nieuws: Super Flower brengt 2000W-voeding voor consumenten uit'
Geeft wat specs van andere site.
Geen +2. Volledig on-topic, zeker, maar als we dit iedere keer gaan doen dan wordt het wel makkelijk scoren zo.

[ Voor 106% gewijzigd door HMC op 02-02-2015 18:29 . Reden: O my ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Mathijs in 'nieuws: Zeven Harense Smid- en Mikro-Elektro-winkels gaan door als Euronics'

Lijkt mij niet meer dan een flame... zeker niet ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Leuke stelling, maar zo op het eerste gezicht geeft hij een prima onderbouwing, terwijl ik van jou niet eens een tegenreactie zie bij dat bericht. Graag daar dus een onderbouwde reactie plaatsen die zijn stellingen onderuit haalt, anders heb ik weinig reden om jouw woord te stellen boven zijn onderbouwing.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
TrisBe in 'nieuws: Patch Dying Light blokkeert per abuis mods'

on topic? Ik twijfel heel erg tussen 0 en -1, maar meer naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Imo -1, grootste deel van die reactie is gewoon gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 16:15
Verwijderd in 'geek: Tweaker maakt Nin10do-console op basis van Raspberry Pi'

RVervuurt in 'geek: Tweaker maakt Nin10do-console op basis van Raspberry Pi'

Meningmodders, die het design juist wel mooi vinden modden de reacties naar -1.
Kwestie van smaakt lijkt me, maar geenszins een ongewenste reactie imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Kunnen een paar modders even langsgaan in nieuws: Gerucht: Samsung maakt Galaxy S6 duurder dan iPhone 6 ?

Er zijn een hoop onterechte +2's, -1's en 0's, maar wellicht ook +1's die 0 moeten zijn. iig te veel om op te noemen

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ga je niks tegen beginnen. Met een artikel titel als dat vraag je om flamewars, fanboy reacties e.d. Was wat netter geweest om een titel als "Prijzen Galaxy S6 gelekt" oid. ipv een zeer, zeer suggestieve titel.

Hiermee weet je helaas al waar de reacties op gaan uitkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:52:
Leuke stelling, maar zo op het eerste gezicht geeft hij een prima onderbouwing, terwijl ik van jou niet eens een tegenreactie zie bij dat bericht. Graag daar dus een onderbouwde reactie plaatsen die zijn stellingen onderuit haalt, anders heb ik weinig reden om jouw woord te stellen boven zijn onderbouwing.
Tegen wie heb je het nou?

Mathijs in 'nieuws: Zeven Harense Smid- en Mikro-Elektro-winkels gaan door als Euronics'

Nogmaals een flame... mensen 'no no's' noemen is simpelweg schelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
-The_Mask- in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" natuurlijk. :) Mijn reactie staat daar direct onder en is direct toepasbaar op zijn reactie, waarom zou ik iemand anders aan moeten spreken?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:34:
[...]

-The_Mask- in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" natuurlijk. :) Mijn reactie staat daar direct onder en is direct toepasbaar op zijn reactie, waarom zou ik iemand anders aan moeten spreken?
Het kon mijn inziens om meerdere recente reacties gaan :) Modjes kunnen toch niet altijd overal bovenop zitten en direct als volgende reageren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
offtopic:
Nee, maar dan moet je gaan quoten, en als ik op de volledige laatste reactie reageer, quote ik niet. Dat is wat mij betreft een heel normale manier om discussies te voren op forums en scheelt een hoop overbodige quotes. En ja, ik weet dat veel mensen standaard alles quoten, maar dat is wat mij betreft overbodige ruimteverspilling en overbodige tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Falastine in 'nieuws: Google start met rijstrookadvies in Nederland en België - update'
Geen +2, niks informatiefs of nuttig aan.

Cryothic in 'nieuws: Reddit schuift eigen cryptocoin op de lange baan'
Geen +1, eerder een 0

[ Voor 29% gewijzigd door _David_ op 03-02-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dus een lange reactie met wat linkjes naar o.a. een eigen site met nog meer onjuistheden en tegelijkertijd gratis reclame is automatisch een +2 of +3, tenzij iemand anders een reactie erop geeft die alles onderuit haalt?

Dat is niet echt hoe ik modereer...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:49:
offtopic:
Nee, maar dan moet je gaan quoten, en als ik op de volledige laatste reactie reageer, quote ik niet. Dat is wat mij betreft een heel normale manier om discussies te voren op forums en scheelt een hoop overbodige quotes. En ja, ik weet dat veel mensen standaard alles quoten, maar dat is wat mij betreft overbodige ruimteverspilling en overbodige tekst.
offtopic:
Hoewel het met de nieuwe notificatie feature tegenwoordig wel handig is om mensen altijd te quoten ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Timoth in 'nieuws: Gerucht: Samsung maakt Galaxy S6 duurder dan iPhone 6'

Eigenlijk had ik helemaal niet in discussie moeten gaan, maar ik kon het niet laten. Nu staat mijn reactie op een 0 terwijl bovenstaande reactie van Imade op +1 staat. Lijkt dat die van mij toch wat meer toevoegt dan de zijne. Overigens is er in die hele reactiethread zijn er nogal eens flink wat zeer onterechte +2's en soms +3's uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij ontopic en niet -1
Verwijderd in 'nieuws: Lenovo verkoopt meer dan tien miljoen Motorola-smartphones'

Dit lijkt mij niet inhoudelijk:
aval0ne in 'nieuws: Lenovo verkoopt meer dan tien miljoen Motorola-smartphones'

Dit lijkt mij ook ontopic of informatief
Verwijderd in 'nieuws: Lenovo verkoopt meer dan tien miljoen Motorola-smartphones'

En wordt met -1, of nu 0 ook gemod op basis dat men waarschijnlijk een andere voorkeur heeft dan de uitkomst van de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
ik vind de reactie van aval0ne erg op de man en daarom -1.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:31:
Dit lijkt mij ontopic en niet -1

Dit lijkt mij niet inhoudelijk:
aval0ne in 'nieuws: Lenovo verkoopt meer dan tien miljoen Motorola-smartphones'

Dit lijkt mij ook ontopic of informatief

En wordt met -1, of nu 0 ook gemod op basis dat men waarschijnlijk een andere voorkeur heeft dan de uitkomst van de vergelijking.
Die laatste: zeker niet. Die post je inderdaad bij bijna elk Nexus achtig bericht. Eerste keer +2, daarna echt niet meer.

Die van Aval0ne heb ik een 0 gegeven

Die van jou als reactie erop?

Lastig in te schatten.. opmerkingen als
Het is u ook vrij om op elk bericht op deze site inhoudelijk te reageren.
Kan je beter achterwege laten. Levert onnodige discussies op.

Zit daar zelf richting een 0 te neigen vanwege die opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Ik denk niet dat die opmerking nou zodanig is dat je daar een punt voor moet aftrekken. een +1 is gewoon een nette score voor die post.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Is denk ik heel persoonlijk :) ik heb zelf een hekel eraan als mensen zo reageren. allebei is goed te verklaren. Aangezien de gehele discussie daar redelijk off topic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij ook een 0. Op elk bericht over een onderwerp hetzelfde reageren is vrij irritant, bijvoorbeeld dat jij (nul07) bij elk bericht over Android begint over dat het niet veilig is. Na één keer hebben we dat ook wel weer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Mooie copy paste van je vorige reactie (http://tweakers.net/reacties/bekijk/7479959/), zoals je vaker doet.

Van mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Ik heb even een vraag. Wanneer wordt een post ontopic gezien? Als ik op een off-topic post reageer met een bijdrage wat (naar mijn mening) iets toevoegt wordt dit dan een +1 of een 0?

Zie bijvoorbeeld mijn onderstaande post.

Timoth in 'nieuws: Gerucht: Samsung maakt Galaxy S6 duurder dan iPhone 6'

En waarom is die post volgens 2 mensen ongewenst? Ik link naar 2 topics op GoT waar tweakers zeggen dat hun iPhone verbogen is. Daarmee verbind ik er de conclusie aan dat er echt wel meer dan 9 toestellen wereldwijd zijn verbogen. Waarom willen sommige mensen dat niet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timoth schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:50:Ik link naar 2 topics op GoT waar tweakers zeggen dat hun iPhone verbogen is. Daarmee verbind ik er de conclusie aan dat er echt wel meer dan 9 toestellen wereldwijd zijn verbogen. Waarom willen sommige mensen dat niet zien?
Het lijkt helaas sport geworden voor sommige gebruikers om alles wat ze niet aanstaat 0 of -1 te modden, dit word om de zoveel maanden weer eens door iemand aangekaart (toevallig laatst zelf gedaan) waarna het weer een tijdje wat beter gaat (zie ook jouw post, er zijn meteen andere gebruikers "op gesprongen" om je een juiste moderatie score te geven) maar het is een constant terugkerend probleem, waar niet heel veel tegen gedaan kan worden, een site is nou eenmaal overgeleverd aan zn gebruikers.

Wat ik zelf de afgelopen weken heb geleerd is dat als je je post volzet met zinnetjes als "ieder zn eigen ding" en "niet dat 'X' nou zo bijzonder goed of slecht is" en "mijn persoonlijke mening" dat je de -1tjes meestal ontwijkt.

Ik ben zelf trouwens voor het duidelijker maken van de text in moderatie paneltjes, dat mensen ook snappen waar 0 en -1 voor staan, maar net zo goed +3 (zie maar al te vaak dat er een +2 / +3 word gegeven voor een grappige reply, leuk natuurlijk, maar daar zijn die scores niet voor bedoeld) danwel het helemaal niet meer tonen van de nummers (zoals vroegah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:58:
Dus een lange reactie met wat linkjes naar o.a. een eigen site met nog meer onjuistheden en tegelijkertijd gratis reclame is automatisch een +2 of +3, tenzij iemand anders een reactie erop geeft die alles onderuit haalt?

Dat is niet echt hoe ik modereer...
Hij geeft argumenten, jij niet. Ik heb dus geen enkele reden reden om hem niet te geloven. Hoe moet ik nu weten dat dat wat hij daar zegt onjuist is? Ik weet dat jij aanzienlijke hardwarematige kennis hebt, maar ik heb geen idee hoe ver die gaat op dit specifieke onderwerp en dat kan ik ook niet beoordelen, tenzij ik jouw argumenten zie tegenover zijn argumenten en ik ze op basis van mijn algemene technische kennis tegen elkaar kan afwegen. Dus ja, om een ogenschijnlijk goed beargumenteerde reactie onderuit te halen zul je meer moeten doen dan enkel roepen dat hij ongelijk heeft, je zult het ook moeten bewijzen. Nu is het zijn woord tegen het jouwe en aangezien hij argumenten geeft en jij niet, ga ik er vanuit dat hij gelijk heeft.
Dat het zijn eigen website zou zijn kan ik ook niet (direct) zien en neem ik dus ook niet mee met mijn moderatie, ook dat is iets wat je, op een subtiele manier, onderdeel zou kunnen maken van je argumentatie.
.oisyn schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:00:
[...]

offtopic:
Hoewel het met de nieuwe notificatie feature tegenwoordig wel handig is om mensen altijd te quoten ;)
offtopic:
Dat is dan ook een leuke maar incomplete feature. Ik wil me ook gewoon kunnen abonneren op topics. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:55:
[...]

Hij geeft argumenten, jij niet. Ik heb dus geen enkele reden reden om hem niet te geloven. Hoe moet ik nu weten dat dat wat hij daar zegt onjuist is? Ik weet dat jij aanzienlijke hardwarematige kennis hebt, maar ik heb geen idee hoe ver die gaat op dit specifieke onderwerp en dat kan ik ook niet beoordelen, tenzij ik jouw argumenten zie tegenover zijn argumenten en ik ze op basis van mijn algemene technische kennis tegen elkaar kan afwegen. Dus ja, om een ogenschijnlijk goed beargumenteerde reactie onderuit te halen zul je meer moeten doen dan enkel roepen dat hij ongelijk heeft, je zult het ook moeten bewijzen. Nu is het zijn woord tegen het jouwe en aangezien hij argumenten geeft en jij niet, ga ik er vanuit dat hij gelijk heeft.
Dat het zijn eigen website zou zijn kan ik ook niet (direct) zien en neem ik dus ook niet mee met mijn moderatie, ook dat is iets wat je, op een subtiele manier, onderdeel zou kunnen maken van je argumentatie.
Nou, hij heeft het al eens vaker gezegd en ik heb het hem al eens vaker uitgelegd en die keer zei hij precies hetzelfde en linkte hij ook naar zijn eigen site als zogenaamde bron. Het is hem dus al eens heel erg uitgebreid uitgelegd, dus als het goed is weet die het ook wel. Riekt mij dus meer na ordinaire reclame.

Maar hier staat al een beknopte uitleg, waarom het o.a. van geen kant klopt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik had je willen vragen dat linkje desondanks bij het artikel neer te zetten, maar ik zie dat cHoc in 'nieuws: Super Flower brengt 2000W-voeding voor consumenten uit' met hetzelfde argument komt. Je had dus ook naar hem kunnen linken als bewijs dat de stelling van sdk1985 onjuist is (of eigenlijk slechts beperkt juist is, namelijk alleen voor continu vol belaste systemen). Met deze informatie beschouw ik zijn reactie overigens nog steeds niet als irrelevant, er staat ook nog gewoon nuttige informatie in. Een +1 vind ik dus nog altijd een prima score voor deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Zijn stelling dat een voeding op 50% het meest efficiënt is blijft juist en goed onderbouwd, zijn stelling dat je daarom je voeding moet uitleggen op een maximale belasting van 50% is onjuist, omdat hij daarmee voorbij gaat aan het feit dat de meeste systemen het grootste deel van de tijd idle zijn en geen voordeel hebben van de hogere efficiëntie. Ook zijn geluidsargument in zijn eerdere reactie blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:58:
Zijn stelling dat een voeding op 50% het meest efficiënt is blijft juist en goed onderbouwd
Vanaf 80PLUS Bronze moeten de voedingen idd het hoogste vermogen halen op 50%, maar dat betekend niet dat ook altijd zo is. Hoger rendement op lagere of hogere belastingen komt dan ook veelvuldig voor.
zijn stelling dat je daarom je voeding moet uitleggen op een maximale belasting van 50% is onjuist, omdat hij daarmee voorbij gaat aan het feit dat de meeste systemen het grootste deel van de tijd idle zijn en geen voordeel hebben van de hogere efficiëntie.
Klopt en daarnaast gaat die uit van piekverbruik, dus al zou je de hele tijd alleen maar gamen dan nog ligt het piekverbruik een stuk hoger dan het gemiddelde verbruik.
Ook zijn geluidsargument in zijn eerdere reactie blijft staan.
Wel volgens de marketing afdeling idd. Maar in de praktijk werkt het toch wat anders en is het veel te kort door de bocht. Als je een hele stille voeding wil hebben, moet je gewoon een hele stille voeding kopen. Dat is vaak stiller dan een voeding die dubbel zoveel vermogen levert dan nodig is.

Bij de Seasonic welke die aanhaalt is de fan namelijk duidelijk hoorbaar op het moment dat die gaat draaien, op de laagste stand dus al. Terwijl be quiet! bijvoorbeeld heel veel voedingen heeft die op vol vermogen zelfs veel stiller tot onhoorbaar zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat zijn inhoudelijke argumenten die bij het artikel horen te staan. Als een reactie op inhoudelijke argumenten omlaag gemodereerd wordt, moet aan de reacties bij de omlaaggemodereerde reactie te zien waarom de lagere score is gegeven, die argumenten moeten niet hier op het forum staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 04-02-2015 08:20 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]