Wat heb ik verkeerd gedaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
kalizec in 'nieuws: HTC kampt met vertragingen bij uitrol Android 5.0 voor One en One M8'
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Mijn reactie was geen flamebait of troll. Het was on-topic en de inhoud was een interpretatie van de gebeurtenissen in het nieuwsbericht (en dus een opening voor discussie). Het was, denk ik geen misplaatste grap en ik zie niet in hoe het kwetsend geweest kan zijn.

Graag hoor ik waarom deze post dan toch door twee-derde van de moderators als -1 Ongewenst gemodereerd wordt...

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:54:
kalizec in 'nieuws: HTC kampt met vertragingen bij uitrol Android 5.0 voor One en One M8'

[...]

Mijn reactie was geen flamebait of troll. Het was on-topic en de inhoud was een interpretatie van de gebeurtenissen in het nieuwsbericht (en dus een opening voor discussie). Het was, denk ik geen misplaatste grap en ik zie niet in hoe het kwetsend geweest kan zijn.

Graag hoor ik waarom deze post dan toch door twee-derde van de moderators als -1 Ongewenst gemodereerd wordt...
De reactie die eronder staat zegt het eigenlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:11
Je eerste zin, en met name het dikgedrukte woordje, heeft vast ook niet geholpen:
Mijn interpretatie: HTC heeft weer eens onderschat hoeveel werk het is om 'troep' als Sense te porteren naar een nieuwe versie van Android.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:59:
Je eerste zin, en met name het dikgedrukte woordje, heeft vast ook niet geholpen:
Dat het niet geholpen heeft begrijp ik, maar moderatie hoort niet naar meningen te kijken. Ik mag Sense troep vinden. En tenzij ik daar een 'rant' aan wijdt, hoort het, als ik de FAQ goed begrijp niet als ongewenst gemodereerd te worden.
RedHat schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:58:
[...]

De reactie die eronder staat zegt het eigenlijk al.
Daaruit kan ik prima opmaken waarom men het niet eens is met mijn reactie. Maar dat maakt nog niet dat een reactie als -1 ongewenst gemodereerd hoort te worden.

[ Voor 31% gewijzigd door kalizec op 31-01-2015 14:07 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Dat het niet geholpen heeft begrijp ik, maar moderatie hoort niet naar meningen te kijken. Ik mag Sense troep vinden. En tenzij ik daar een 'rant' aan wijdt, hoort het, als ik de FAQ goed begrijp niet als ongewenst gemodereerd te worden.
Je presenteert het alleen niet als een mening, maar als een feit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:07:
[...]
Je presenteert het alleen niet als een mening, maar als een feit ;)
Niet waar, zie de quote marks.

[ Voor 98% gewijzigd door kalizec op 31-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als dat jouw poging was om het een mening te laten lijken, dan denk ik dat je daar niet echt in geslaagd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:09:
Als dat jouw poging was om het een mening te laten lijken, dan denk ik dat je daar niet echt in geslaagd bent.
Dat blijkt, maar dan nog... als een onjuist feit een -1 verdient, dan betekent dat dat iedere frontpage post waar een onwaarheid in staat als -1 gemodereerd zou moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, als je het zelf niet ziet is het lastig, maar door dingen troep te gaan noemen die vele tevreden gebruikers hebben val je inderdaad onder 'flamebaits, trolls' immo. Misschien moet je het de volgende keer eens anders proberen te formuleren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Marzman schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:16:
Tja, als je het zelf niet ziet is het lastig, maar door dingen troep te gaan noemen die vele tevreden gebruikers hebben val je inderdaad onder 'flamebaits, trolls' immo. Misschien moet je het de volgende keer eens anders proberen te formuleren.
Het is me duidelijk dat het moderatieklimaat de afgelopen jaren op Tweakers nogal veranderd is. Naar mijn mening niet ten goede.

Flamebait/trolling is het als je een flamewar probeert uit te lokken. Mijn post gaat, op twee woorden na, volledig in op HTC die Google de schuld geeft van het niet na kunnen komen van een belofte die ze zelf gedaan hebben.

Dus een volgende keer, geen idee wanneer/of die weer komt. (Ik dacht, laat ik weer eens reageren, duidelijk tijd om nog langer weg te blijven hier). Kennelijk wordt het niet gewaardeerd als je een persmededeling van HTC over het 'waarom' van een vertraging in twijfel trekt.

[ Voor 4% gewijzigd door kalizec op 31-01-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Jij denkt er zo over, ik zie in je post vooral een heleboel ongegronde aannames én wat woorden die gewoon niet altijd even goed vallen. Met die combinatie vind ik het niet zo gek dat er veel mensen een -1 aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:26:
Jij denkt er zo over, ik zie in je post vooral een heleboel ongegronde aannames én wat woorden die gewoon niet altijd even goed vallen. Met die combinatie vind ik het niet zo gek dat er veel mensen een -1 aan geven.
Dat je het niet gek vind is mij ook duidelijk. Maar het strookt volgens mij niet met wat in de moderatie-FAQ staat.

En wat die 'aannames' betreft. Je hebt gelijk dat ik ze niet onderbouw, dat maakt ze nog niet per se ongegrond. Tevens hoort dat het verschil tussen +1 en +3 te zijn. Niet tussen +1 en -1.

Je probeert me uit te leggen waarom mensen hier massaal met -1 gemodereerd hebben.
Ik kwam hier alleen niet met de vraag "Hoe heb ik dit veroorzaakt?", maar met de vraag "Wat heb ik verkeerd gedaan?". Als ik de FAQ mag geloven, heb ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Als jij gelooft dat je niks fout hebt gedaan volgens de regeltjes, dan is er niks aan de hand toch? Schuif het af op dat mensen te emotioneel modereren en iedereen is blij :Y)

Ik vind dat je je een beetje te veel achter de regeltjes verschuilt, woorden als 'troep' moet je gewoon niet gebruiken als je een punt wilt maken. Als ik zou zeggen dat ik je een 'klootzak' vind, dan zou je ook héél anders kijken naar alles wat ik zeg, ook al is dat mijn mening en mag ik die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Toch is het niet de bedoeling dat reacties die aan dat criteria (woorden die niet goed kunnen vallen) voldoet direct op -1 te zetten.
Een reactie met ongegronde aannames verdient een 0 (net als feitelijke onjuistheden en veel speculatie), en de toon van de reactie kan eventueel een punt aftrek betekenen maar ik vind dat in jouw geval niet gegrond, 'troep' met de quotes vind ik niet netjes maar in deze zin niet direct ongewenst. Ik heb dan ook en 0 gegeven en meld hem denk ik ook nog even in het mismodtopic.
Wat er vooral is gebeurt hier (denk ik) is dat je reactie bovenaan staat en dus veel gezien wordt, en er door papegaaimodden -1's worden bijgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 31-01-2015 14:47 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:35:
Als jij gelooft dat je niks fout hebt gedaan volgens de regeltjes, dan is er niks aan de hand toch? Schuif het af op dat mensen te emotioneel modereren en iedereen is blij :Y)
Nou, wellicht kun jij me dan in die regeltjes aanwijzen waar ik dan wel iets fout heb gedaan? Of als je dat niet kunt, wellicht kun je me dan gelijk geven dat dit een overdreven reactie is en er sprake is van mismoderatie? Ik heb toch beschreven dat ik zie hoe ik e.e.a. beter neer zou kunnen zetten?
Ik vind dat je je een beetje te veel achter de regeltjes verschuilt, woorden als 'troep' moet je gewoon niet gebruiken als je een punt wilt maken. Als ik zou zeggen dat ik je een 'klootzak' vind, dan zou je ook héél anders kijken naar alles wat ik zeg, ook al is dat mijn mening en mag ik die hebben.
Oprecht, als je dat zo zou schrijven dan zou ik daar 0,0 problemen mee hebben. Het zou wel een sterk signaal zijn dat ik mijn kijk op jou als persoon bij moet stellen, maar niet omdat je dat schrijft. Wel omdat het veel zegt over jouw mening over mij.
Migrator schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:38:
Toch is het niet de bedoeling dat reacties die aan die criteria voldoen direct op -1 te zetten.
Een reactie met ongegronde aannames verdient een 0 (net als feitelijke onjuistheden en veel speculatie), en de toon van de reactie kan eventueel een punt aftrek betekenen maar ik vind dat in jouw geval niet gegrond, 'troep' met de quotes vind ik niet netjes maar in deze zin niet direct ongewenst. Ik heb dan ook en 0 gegeven en meld hem denk ik ook nog even in het mismodtopic.
Wat er vooral is gebeurd hier is dat je reactie bovenaan staat en dus veel gezien wordt, en er door papegaaimodden -1's worden bijgegeven.
Dit is waar ik naar op zoek was toen ik dit topic opende. Bevestiging dat er wel eens iets mis gaat met het modereren. Bedankt Evest. En ook bedankt Hahn en Marzman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Nou, wellicht kun jij me dan in die regeltjes aanwijzen waar ik dan wel iets fout heb gedaan? Of als je dat niet kunt, wellicht kun je me dan gelijk geven dat dit een overdreven reactie is en er sprake is van mismoderatie? Ik heb toch beschreven dat ik zie hoe ik e.e.a. beter neer zou kunnen zetten?
Je wilt gewoon graag horen dat je gelijk hebt, of niet?

Is het een mismoderatie? Misschien, als je het heel feitelijk bekijkt wel. Maar beoordelingen zijn nooit 100% objectief. Dus ik vind het geen overdreven reactie, maar juist een hele begrijpelijke.

Maar goed, jij wilt het zwart/wit hebben, dus vooruit: ja, je hebt gelijk, het is een mismoderatie.
[...]

Oprecht, als je dat zo zou schrijven dan zou ik daar 0,0 problemen mee hebben. Het zou wel een sterk signaal zijn dat ik mijn kijk op jou als persoon bij moet stellen, maar niet omdat je dat schrijft. Wel omdat het veel zegt over jouw mening over mij.
Top dat jij daar geen problemen mee denkt te hebben, maar ik denk dat je er onbewust toch door beïnvloed wordt. En zo niet, dan ben je een uitzondering op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Volgens mij ga je met dit topic niks bereiken en kan je vraag beter stellen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:49:
[...]
Je wilt gewoon graag horen dat je gelijk hebt, of niet?

Is het een mismoderatie? Misschien, als je het heel feitelijk bekijkt wel. Maar beoordelingen zijn nooit 100% objectief. Dus ik vind het geen overdreven reactie, maar juist een hele begrijpelijke.

Maar goed, jij wilt het zwart/wit hebben, dus vooruit: ja, je hebt gelijk, het is een mismoderatie.
Als ik het zwart/wit had willen hebben, dan had ik anderen niet al meermalen op andere punten gelijk gegeven in dit topic. Ik wil alleen graag bevestiging zien dat niet-de-tijd-nemen om een mening te onderbouwen niet gelijk staat aan flamebait of trolling. En zo is er wel gemodereerd.
Top dat jij daar geen problemen mee denkt te hebben, maar ik denk dat je er onbewust toch door beïnvloed wordt. En zo niet, dan ben je een uitzondering op de regel.
Blijft het verschil dat als ik jij mij een 'klootzak' noemt dat ik me aangesproken mag voelen. Als ik Sense 'troep' noem dan mag HTC zich aangesproken voelen. Dat is nog geen vrijbrief voor iedereen met een andere mening om te gaan mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:07:
[...]

Blijft het verschil dat als ik jij mij een 'klootzak' noemt dat ik me aangesproken mag voelen. Als ik Sense 'troep' noem dan mag HTC zich aangesproken voelen. Dat is nog geen vrijbrief voor iedereen met een andere mening om te gaan mismodden.
Harde woorden, zoals 'klootzak' en 'troep', zijn echter wel degelijk ongewenst, dus feitelijk heb je het dan niet over mismodden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
Hahn schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:10:
[...]
Harde woorden, zoals 'klootzak' en 'troep', zijn echter wel degelijk ongewenst, dus feitelijk heb je het dan niet over mismodden ;)
Volledig niet mee eens.

Als ik iemand in een topic een 'klootzak' had genoemd, dan was dat een persoonlijke aanval geweest in een discussie. En ja, die zijn ongewenst.

Als ik in een discussie laat blijken dat ik iets wat HTC produceert 'troep' vind, dan is dat stuk van de post mogelijk off-topic (tenzij HTC Sense het onderwerp is).

En dat laatste kan ik nog onderbouwen ook (heb ik in mijn post nagelaten, en daarom verdient het wellicht een 0), maar je standpunt komt op mij over alsof je probeert vol te houden dat het hebben van een mening over een product (HTC Sense is een product) en het uiten daarvan niet thuishoort op Tweakers. En dat standpunt is denk ik compleet het tegenovergestelde van wat er op Tweakers thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je mag prima een mening ergens over hebben, maar ik vind 'troep' ten eerste te hard uitgedrukt en ten tweede, zoals ik al had aangegeven, niet duidelijk genoeg door jou aangegeven als jouw mening.

Had jij niet het woord 'troep' gebruikt óf had je duidelijker aangegeven dat het jouw mening was ("ik vind het troep, maar dat ter zijde", wat overigens sowieso eigenlijk niks toevoegde aan de post die je deed), dan had je reactie hoogstwaarschijnlijk nooit op -1 gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hahn ik vindt toch zelf dat de ts een mening geeft die volgens de faqs van tweakers toelaatbaar is.

En jij mening mod.
En niet op de inhoudelijke reactie van de ts zijn post. Het is een 0 of misschien zelfs al een 1 maar geen -1.

Je geeft het zelf al aan dat het geen -1 is en toch vindt je dat hij op -1 goed staat.
Meningmodden dus.

Mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:49:
Nou hahn ik vindt toch zelf dat de ts een mening geeft die volgens de faqs van tweakers toelaatbaar is.

En jij mening mod.
En niet op de inhoudelijke reactie van de ts zijn post. Het is een 0 of misschien zelfs al een 1 maar geen -1.

Je geeft het zelf al aan dat het geen -1 is en toch vindt je dat hij op -1 goed staat.
Meningmodden dus.

Mijn mening.
Wijs eens aan waar ik zeg dat 'ie op -1 goed staat? Want dat heb ik niet gezegd, enkel dat ik snap dat 'ie daarop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:50

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:49:

Meningmodden dus.
Een meningmod zou zijn als Hahn een +2 had gegeven omdat hij het er mee eens zou zijn.

--

De reactie staat ondertussen op 0, wat een prima score is, de reden waarom hij zo vaak -1 krijgt is dat als je dingen troep gaat noemen zonder onderbouwing dat veel mensen je een -1 gaan geven (wat imo aardig streng is maar geen mismod) en dan staat hij ook nog is bovenaan waardoor je veel papegaaimoderaties krijgt zoals evest al zijn.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:25
Ben ik dan de enige die denkt: een topic openen voor een -1?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Reacties horen correct gewaardeerd te worden, dus ja dat mag. Op zich had het ook prima in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII gekund, maar een eigen topic is ook geen enkel probleem. Het voordeel van een eigen topic is ook dat er wat langer op een specifieke reactie ingegaan kan worden, zonder dat hij alweer wordt ondergesneeuwd door andere reacties.

Overigens ben ik het met de consensus hier eens: de onjuiste aannames maken de reactie irrelevant (0), maar de ietwat onhandige woordkeuze maakt de reactie nog niet ongewenst. De 0 is wat mij betreft dus de juiste eindscore.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1