Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:36

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

360Degreez in 'nieuws: ARM kondigt Cortex A72-core voor smartphone-processors aan'

Ik denk gewoon een +1, maar misschien heb ik het fout?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 21:50

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:13:
Dat zijn inhoudelijke argumenten die bij het artikel horen te staan. Als een reactie op inhoudelijke argumenten omlaag gemodereerd wordt, moet aan de reacties bij de omlaaggemodereerde reactie te zien waarom de lagere score is gegeven, die argumenten moeten niet hier op het forum staan.
Dan zou ik de volgende regel in de faq opnemen:
"Een lange onzin post met linkjes naar meer onzin is een +2 of +3, tenzij de post daaropvolgend alles onderuit haalt."
Dit lijkt mij anders niet echt duidelijk. Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat een +2 of +3 post een nuttige toevoeging moest zijn en niet een uit de duim gezogen verhaal.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Dan zou ik de volgende regel in de faq opnemen:
"Een lange onzin post met linkjes naar meer onzin is een +2 of +3, tenzij de post daaropvolgend alles onderuit haalt."
Dit lijkt mij anders niet echt duidelijk. Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat een +2 of +3 post een nuttige toevoeging moest zijn en niet een uit de duim gezogen verhaal.
Hoe moet een lezer, en dus ook een moderator, weten dat een reactie een ongeldige onderbouwing gebruikt, anders dan wanneer een tweede reactie dat weer onderbouwd onderuit haalt? En een lezer gaat niet naar dit topic toe om te zoeken naar de reden van een lage moderatie, hij zal hooguit melden dat de schijnbaar goede reactie te laag staat, want hij weet niet dat de reactie fout is. Daarom wil ik heel graag dat je de inhoudelijke argumenten bij de reactie zelf neerzet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:05:
[...]

Een goede post hoeft niet noodzakelijk lang van stof te zijn hoor.
Klopt, maar een +2 moet wel een nuttige aanvulling zijn, en dat is jouw reactie niet.
Je krijgt +2's omdat mensen het met je eens zijn.

Creator_ in 'video: Nieuwe episode Game of Thrones verschijnt deze week'
Verwijderd in 'video: Nieuwe episode Game of Thrones verschijnt deze week'
Geen +2, gewoon een 0

[ Voor 40% gewijzigd door _David_ op 04-02-2015 13:11 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:16

Vickiieee

Kritische lezer.

Even zeuren over een aantal van mijn eigen reacties hoor. Sinds ik een paar dagen terug in een artikel heb laten blijken dat ik zelf een OnePlus One heb (ja ik ben er een en er is er weer een), lijkt het alsof ik een aantal 'hatelijke fanboys' achter me aan heb zitten. Alles wat ik reageer wordt gedownmod lijkt het.

Zie hier:
Vickiieee in 'video: OnePlus toont video van One met Android Lollipop'
Aanvulling op een discussie, dus eerder +1 dan 'Irrelevant/offtopic'.

In de zin van 'offtopic' wellicht een 0, maar als je bedenkt dat een 0 ook 'niets toevoegd aan een discussie' eerder een +1.

Weer 2 moderaties en in beide gevallen dit keer een -1. Omdat ik iemand help met hoe hij zijn problemen het beste aan kan pakken? Voegt weer iets toe aan een 'discussie' dus in dat geval geen 0 ('voegt niets toe aan discussie'), maar eerder een +1. Zowiezo geen -1 in ieder geval.

Ps, hoe krijgen jullie zo mooi dat 'X in 'Artikel'?

[ Voor 9% gewijzigd door Vickiieee op 04-02-2015 14:30 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Vickiieee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:35:

http://tweakers.net/video...eaction=7490067#r_7490067
Weer 2 moderaties en in beide gevallen dit keer een -1. Omdat ik iemand help met hoe hij zijn problemen het beste aan kan pakken? Voegt weer iets toe aan een 'discussie' dus in dat geval geen 0 ('voegt niets toe aan discussie'), maar eerder een +1. Zowiezo geen -1 in ieder geval.
Die post staat inmiddels op +1. De edit met klachten over de moderatie mag je de volgende keer achterwege laten. Daarvoor geven veel mensen per definitie al punten aftrek.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vickiieee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:35:
Even zeuren over een aantal van mijn eigen reacties hoor. Sinds ik een paar dagen terug in een artikel heb laten blijken dat ik zelf een OnePlus One heb (ja ik ben er een en er is er weer een), lijkt het alsof ik een aantal 'hatelijke fanboys' achter me aan heb zitten. Alles wat ik reageer wordt gedownmod lijkt het.

Zie hier:
http://tweakers.net/video...eaction=7489678#r_7489678
Aanvulling op een discussie, dus eerder +1 dan 'Irrelevant/offtopic'.

http://tweakers.net/video...eaction=7489672#r_7489672
In de zin van 'offtopic' wellicht een 0, maar als je bedenkt dat een 0 ook 'niets toevoegd aan een discussie' eerder een +1.

http://tweakers.net/video...eaction=7490067#r_7490067

Ps, hoe krijgen jullie zo mooi dat 'X in 'Artikel'?
de eerste een +2 gegeven, uiteindelijk een informatieve duidelijke post erover.

Andere 2 gewoon +1 gegeven.
0 gegeven, vanwege de eerste regel. Ik vind dat soort toevoegingen echt Tweakers onwaardig. Hoort hier totaal niet thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 04-02-2015 13:58 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor de Wollef schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:56:
[...]

Die post staat inmiddels op +1. De edit met klachten over de moderatie mag je de volgende keer achterwege laten. Daarvoor geven veel mensen per definitie al punten aftrek.
Hartelijk dank hiervoor. Edits zal ik in het vervolg achterwege laten!

Vraag blijft echter nog hoe jullie tot zo'n mooie link komen. Is hier een speciale knop voor die ik over het hoofd zie of is het een kwestie van de BB-code gebruiken?
(Denk dan bijv. aan deze regel: bbob1970 in 'nieuws: ProRail: stroomstoring bevond zich in datacenter British Telecom - update')
Het is echt gewoon alleen de link. Wauw. Ik denk weer veel te ingewikkeld...

[ Voor 5% gewijzigd door Vickiieee op 04-02-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Laatst online: 12:36

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

offtopic:
Vickiieee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Vraag blijft echter nog hoe jullie tot zo'n mooie link komen. Is hier een speciale knop voor die ik over het hoofd zie of is het een kwestie van de BB-code gebruiken?
(Denk dan bijv. aan deze regel: bbob1970 in 'nieuws: ProRail: stroomstoring bevond zich in datacenter British Telecom - update')

Tekst selecteren die je wilt linken, dan op het link knopje klikken (onderste knopje aan de rechterkant) De rest wijst vanzelf.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vickiieee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Hartelijk dank hiervoor. Edits zal ik in het vervolg achterwege laten!

Die krijg je door de link te gebuiken onder de datum en tijd van een post. Als je die plakt krijg je iets als dit:

Xeon_1 in 'downloads: Synology Disk Station Manager 5.1 build 5022.2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:37:
[...]

Hoe moet een lezer, en dus ook een moderator, weten dat een reactie een ongeldige onderbouwing gebruikt, anders dan wanneer een tweede reactie dat weer onderbouwd onderuit haalt?
Heel simpel, je kan het niet weten als je niks of heel weinig van het onderwerp afweet. Er kan wel een reactie onderstaan welke zijn reactie volledig onderuit haalt. Maar als de moderator niks van het onderwerp afweet kan die onmogelijk beoordelen wat voor beoordeling die hoort te geven.

Ik zou prima een hele uitgebreide reactie eronder kunnen zetten welke zijn reactie onderuit haalt, maar waar ik alleen nog maar meer onzin neer zet, waarbij 'niemand' het doorheeft. Wat zou je dan doen? Die reactie een +2 of +3 geven?

Maakt ook voor de rest niks uit eigenlijk. Zijn reactie is gewoon een 0, en zeker geen +2 of +3. Waarom ik eerst een reactie moeten plaatsen? Zijn post veranderd niet daardoor en de beoordeling ook niet. Dus het is gewoon BS wat je zegt.

Het is een 0 punt uit en anders maak je maar een extra regel aan in de faq met deze zin erin:
Of stel je iedereen verplicht om eerst een reactie te geven op de persoon voordat ze een bericht in dit topic mogen plaatsen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een onjuiste post hoor je te weerleggen met argumenten in een reactie. Dat is de juiste manier om aan te tonen dat iemand het niet bij het rechte eind heeft. Een post op de frontpage weerleggen met argumenten op het forum heeft geen zin zoals Dirk ook aangeeft;

Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"
-The_Mask- schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:09:
[...]
Het is een 0 punt uit en anders maak je maar een extra regel aan in de faq met deze zin erin:
[...]
Op basis van welke richtlijn uit de moderatieFAQ zou de betreffende post een 0 zijn in jouw ogen. Het is per definitie al geen 0 "punt uit'. Ten eerste zijn er geen dermate hard omschreven regels en ten tweede krijg ik het idee dat het vooral een 'niet mee eens' moderatie is. Wanneer je van mening bent dat de genoemde post feitelijke onjuistheden bevat dan kun je die weerleggen in een nette en onderbouwde post. Extra voordeel; Wie weet ontstaat er op dat punt een interessante discussie :)

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 04-02-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En sinds wanneer dat? Want volgens mij heb ik dat nog niemand zien doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bor de Wollef schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Die krijg je door de link te gebuiken onder de datum en tijd van een post. Als je die plakt krijg je iets als dit:

Xeon_1 in 'downloads: Synology Disk Station Manager 5.1 build 5022.2'
Edit: het is gewoon echt ALLEEN de link. Verder niks. Wauw. Ik deed teveel moeite :9 :D

[ Voor 31% gewijzigd door Vickiieee op 04-02-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kan gewoon de link onder de datum en tijd kopieren en hier plakken, meer is het niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Toch heeft -The_Mask- ergens wel een punt. Ik heb zelf ook meerdere keren iemands reactie weerlegd, maar dat veranderde soms niks aan de score van de post die ik had weerlegd. Andersom heb ik ook wel eens gehad dat een reactie van mij onterecht werd weerlegd door iemand die er veel minder verstand van had, wat ten koste ging van mijn score. (zo had deze gewoon +2 moeten krijgen)

Als ik een +2 of +3 tegenkom waarvan ik weet dat die foute informatie bevat (met hoge relevantie binnen het verhaal van die post), dan krijgt die van mij gewoon een 0 en maak ik hier melding van die reactie met hooguit een korte melding waarom het fout is. Ik heb helemaal geen zin om altijd die discussie aan te gaan in de reacties, want er zijn heel veel Tweakers die niet in staat zijn om een goede bron van een slechte bron te onderscheiden, waardoor het best kan dat jouw reactie dan als fout wordt gezien en de foute reactie waar je op reageerde in het gelijk wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kid Jansen schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:28:
Ik heb helemaal geen zin om altijd die discussie aan te gaan in de reacties, want er zijn heel veel Tweakers die niet in staat zijn om een goede bron van een slechte bron te onderscheiden, waardoor het best kan dat jouw reactie dan als fout wordt gezien en de foute reactie waar je op reageerde in het gelijk wordt gesteld.
De spijker op de kop. :)

Zoals ik al zei had ik het hem al eens uitgelegd, maar toen kwam die alleen maar met meer BS, dus dan bedank ik de volgende keer wel als die met precies hetzelfde komt. Wordt toch niet meer dan een welles/nietus discussie.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2015 14:33 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
XiniX88 in 'nieuws: KPN wil theoretische maximumsnelheid 4g verder opschroeven'

Wat heeft dit met het artikel te maken. Ergo, geen +3, hooguit +1 voor een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik was al aan het tikken, maar Kid Jansen is spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dirk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:55:
Hij geeft argumenten, jij niet. Ik heb dus geen enkele reden reden om hem niet te geloven. Hoe moet ik nu weten dat dat wat hij daar zegt onjuist is? Ik weet dat jij aanzienlijke hardwarematige kennis hebt, maar ik heb geen idee hoe ver die gaat op dit specifieke onderwerp en dat kan ik ook niet beoordelen, tenzij ik jouw argumenten zie tegenover zijn argumenten en ik ze op basis van mijn algemene technische kennis tegen elkaar kan afwegen. Dus ja, om een ogenschijnlijk goed beargumenteerde reactie onderuit te halen zul je meer moeten doen dan enkel roepen dat hij ongelijk heeft, je zult het ook moeten bewijzen. Nu is het zijn woord tegen het jouwe en aangezien hij argumenten geeft en jij niet, ga ik er vanuit dat hij gelijk heeft.
Dat het zijn eigen website zou zijn kan ik ook niet (direct) zien en neem ik dus ook niet mee met mijn moderatie, ook dat is iets wat je, op een subtiele manier, onderdeel zou kunnen maken van je argumentatie.
Wauw. Serieus? Met deze simpele opmerking heb je bij mij heel veel krediet verloren. Dit is wel érg zwart wit denken. Als we de kwaliteit van bronnen al niet meer in twijfel trekken (in beginne, tenzij de bron duidelijk betrouwbaar is), dan weet ik het niet meer.. Een van DE dingen die ik tijdens mijn opleiding o.a. geleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gelukkig dat je dat zelf niet kan bepalen. Anders heb je een wel heel ongebalanceerd mod systeem :+ Als ik die namelijk als voorbeeld neem:
Ik vind jouw uitspraak "Echter is mij verteld daar er helemaal geen speciaal paneel/scherm is gebruikt..." overigens raar, want ik zeg juist dat het een normaal paneel is en even later dat het juist de backlight is waar het verschil zit:
Heeft nogal de toon van "hoe durf je zoiets te zeggen, ik zeg toch wat waar is!". Nog steeds is het zo dat mensen die bij het bedrijf zelf werken, meer worden vertrouwd dan een random persoon op internet. Of die persoon er ook meer verstand van heeft? Dat weet ik niet, dat is uiteraard verschillend..

Ik las dat hele stuk verkeerd, excuses!

[ Voor 44% gewijzigd door corset op 04-02-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
True, al heb ik het idee dat ik er redelijk toe in staat ben mijn eigen werk objectief te beoordelen. Ik weet echt wel wanneer ik een +1 en wanneer ik een +3 reactie heb geschreven.

Daarnaast ben ik zeer calculerend. Ik reageer eigenlijk alleen maar als ik vrijwel 100% zeker weet dat ik gelijk en het ook krijg. Zeker bij m'n eerste reactie onder een artikel. Ik steek alleen maar tijd in het schrijven van een +3 reactie als ik weet dat ik dan ook minimaal een +2 krijg, anders vind ik het verspilde moeite, want dan valt je reactie toch nauwelijks op tussen alle zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste klinkt anders wel logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
ikweethetbeter in 'nieuws: Afbeelding toont systeemcamera Canon EOS M3'

Dit is geen ongewenste reactie. Imo gewoon +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
En opnieuw mis ik de link naar de reactie(s) waarin wordt uitgelegd waarom deze reacties niet kloppen. Moderators moeten hun eigen mening kunnen vormen over een reactie en de moderators die hier komen hebben over het algemeen een brede algemene kennis, maar geen diepgaande specifieke kennis over ieder onderwerp hier. Tenzij er algemeen bekende feiten verkeerd worden uitgelegd, zullen ze foutieve conclusies op basis van op zich valide data dus niet herkennen. Dat moet uitgelegd worden, verwachten dat je hier simpelweg op je woord geloofd wordt, gaat veel te ver. Als het goed is wordt de hier gesuggereerde score niet blind gekopieerd, maar wordt de reactie zorgvuldig gelezen en wordt op basis daarvan door iedere moderator zelfstandig een score bepaald.
Kid Jansen schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:28:
Toch heeft -The_Mask- ergens wel een punt. Ik heb zelf ook meerdere keren iemands reactie weerlegd, maar dat veranderde soms niks aan de score van de post die ik had weerlegd. Andersom heb ik ook wel eens gehad dat een reactie van mij onterecht werd weerlegd door iemand die er veel minder verstand van had, wat ten koste ging van mijn score. (zo had deze gewoon +2 moeten krijgen)

Als ik een +2 of +3 tegenkom waarvan ik weet dat die foute informatie bevat (met hoge relevantie binnen het verhaal van die post), dan krijgt die van mij gewoon een 0 en maak ik hier melding van die reactie met hooguit een korte melding waarom het fout is. Ik heb helemaal geen zin om altijd die discussie aan te gaan in de reacties, want er zijn heel veel Tweakers die niet in staat zijn om een goede bron van een slechte bron te onderscheiden, waardoor het best kan dat jouw reactie dan als fout wordt gezien en de foute reactie waar je op reageerde in het gelijk wordt gesteld.
Voor het beste resultaat zou je dus beiden moeten doen: reageren en hier jouw en zijn reactie melden. Overigens geef ik ook dan geen garanties, het kan natuurlijk ook zijn dat we het gewoon niet me je eens zijn.
En de reactie die je daar linkt, die is gewoon te zuinig gemodereerd.
Vickiieee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:36:
[...]

Wauw. Serieus? Met deze simpele opmerking heb je bij mij heel veel krediet verloren. Dit is wel érg zwart wit denken. Als we de kwaliteit van bronnen al niet meer in twijfel trekken (in beginne, tenzij de bron duidelijk betrouwbaar is), dan weet ik het niet meer.. Een van DE dingen die ik tijdens mijn opleiding o.a. geleerd heb.
Okee, laat ik daar een nuance aan toevoegen: zijn bronnen en zijn argumenten moeten natuurlijk de basale test van redelijkheid doorstaan. Zijn bronnen zijn voor een belangrijk deel websites van goed bekendstaande fabrikanten en een bekende reviewsite, daar heb ik dus geen enkel probleem mee. Zijn argumenten zien er op het eerste gezicht ook netjes uit, dat er met meer achtergrondkennis gemakkelijk gaten in te prikken zijn, dat hoef ik niet te weten. Wel is het zo dat als ik in de daaropvolgende reacties goede tegenargumenten lees, ik mijn score natuurlijk moet bijstellen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onterecht strooien met +3: nieuws: Gerucht: Apple ontwikkelt Android-app voor muziekdienst op basis van Beats
Eveneens vaak onterecht 1x+3 bij dit nieuwsbericht: nieuws: Vodafone stapt naar rechter om overname Reggefiber door KPN

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 13:53
Ik heb gister dit gepost:

rob12424
3 februari 2015 22:16
Vraagje: ik heb een Jolla phone en kan bijv. geen whatsapp bestanden sturen vanaf mijn filemanager in sailfish. Is de Android omgeving dan een sandbox en kan de mallware hier wel uit?

Op dit nieuwsbericht nieuws: Avast: miljoenen besmet door Android-malware die na dagen pas actief is

en krijg er -1 voor? Er zit geen negatieve toon in het bericht, het gaat over het onderwerp. Waarom is dit dan wel ongewenst, dan wel offtopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

rob12424 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:39:
en krijg er -1 voor? Er zit geen negatieve toon in het bericht, het gaat over het onderwerp. Waarom is dit dan wel ongewenst, dan wel offtopic?
Ik zie niet in hoe die reactie ontopic is op het nieuwsbericht. Het bericht gaat over malware op Android en je stelt een vraag over het versturen van bestanden (zoals via Whatsapp) op je Jolla. Ik heb er dan ook een 0 aan gehangen en daar sta je nu ook op.
Overigens kun je als je een reactie wilt linken de url kopiëren die achter de datum en tijd van de betreffende reactie verborgen zit. Dan krijg je een linkje als dit: rob12424 in 'nieuws: Avast: miljoenen besmet door Android-malware die na dagen pas actief is'

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob12424
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-09 13:53
Ik had het misschien anders moeten verwoorden 0 is idd goed maar -1 zag ik er niet in. File manager is in Sailfish. Whatsapp is in allien dalvik (dus android) Aangezien ik dus niet zomaar van sailfish via de android app kan versturen. Is mijn vraag (die dus on topic was, maar beter had moeten verwoorden) Kan deze Mallware uit de soort van sandbox breken en sailfish infecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Mr_Blobby in 'nieuws: KPN experimenteert met dsl van 400Mbit/s'

+3 voor een simpel te vinden linkje?

edit: +2 lijkt mij inderdaad een correcte score en daar staat ie nu op, maar de manier waarop is wat vreemd: 76x +3 en 27x +1 (compensatiemods?), om over 1 verdwaalde 0 maar te zwijgen... Enfin, het resultaat telt, zullen we maar zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Toff op 06-02-2015 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Een +3 is inderdaad wat overdreven, maar op +2 mag hij best eindigen, de reactie is zeker nuttig en behulpzaam.

WCA in 'nieuws: KPN experimenteert met dsl van 400Mbit/s' is dan weer simpele en niet onderbouwde speculatie, dat is wel voldoende beloond met een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Staat nog stevig op +3.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die mag inderdaad wel naar beneden. Om dit voor elkaar te krijgen zijn er nog wel wat moderaties nodig op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
nieuws: Tweede Kamer wil sneller boetes voor grote privacyschendingen

Bericht is nog niet zo oud.. maar wat een moderaties.

"overheid is schuldig! BOETE!!!!" is gelijk +2/+3
"Nee, want X of Y" is gelijk -1 (terwijl het klopt)

yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 09:36

Tripl3 D

Brother in Arms

lanerios schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:33:
nieuws: Tweede Kamer wil sneller boetes voor grote privacyschendingen

Bericht is nog niet zo oud.. maar wat een moderaties.

"overheid is schuldig! BOETE!!!!" is gelijk +2/+3
"Nee, want X of Y" is gelijk -1 (terwijl het klopt)

yay!
Fixed that. Zijn nu geen +2/+3 berichten meer, maar +1.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
RoestVrijStaal in 'geek: Tweaker maakt Nin10do-console op basis van Raspberry Pi'

Wie heeft hier een -1 gegeven? Ik zou er graag mee in gesprek willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
0 gegeven :) met wat meer input/informatie was het een +1 geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bericht van sensini1 in 'nieuws: Intel verwacht 10nm-processors begin 2017 te introduceren' wordt terecht gemodereerd (al minstens 30*, heel eensgezind) met -1. Is de inhoud ook voldoende irrelevant voor een mod-break of -2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: Wetenschappers maken goedkope smartphone-dongle voor hiv- en syfilis-test'
Waarom -1? Het ding test op twee virussen. Je hebt ze of je hebt ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

D0gtag in 'reviews: Tweakers Awards 2015: de uitslag'
Mee eens moderaties, geen +2.

Edit:
Verwijderd in 'reviews: Tweakers Awards 2015: de uitslag'
En dit ook, samenvatten wat er al staat +3? Echt niet, en dan ook nog mee gaan liften op de reactie die bovenaan staat.

Edit 2:
En dan ook nog reposten. :/

[ Voor 59% gewijzigd door _David_ op 05-02-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit 2:
En dan ook nog reposten. :/
[/quote]
Excuus, ik heb m'n edit waar ik de percentages heb toegevoegd per ongelijk gepost in een nieuwe reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Inderdaad geen -1 waard, al moet ik zeggen dat jij door het artikel heen redelijk aanvallend reageert.. ook mensen aanspreken met 'vriend' of 'op school leren ze dat gewoon' is gewoon onwenselijk / bijdehand. Niet dat dit een excuus is om jou een -1 te geven, maar het zou wat kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vermoed dat je -1 krijgt vanwege de toon en omdat je onder het nieuwsitem meerdere keren hetzelfde verteld en dus in herhaling valt. De toon uit sommige andere reacties komt ook een beetje aanvallend over. Ik heb je een 0 gegeven in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'

Ik vind dit een beetje een onzinreactie. Zoals bij elk bericht over WP wordt er geroepen dat toestellen met WP de enige budgettoestellen zijn die normaal snel en soepel werken en updates krijgen.

Ten eerste zijn goedkope WP-toestellen misschien wel soepel, maar zeker niet snel. Ten tweede is een Moto G retesnel en ook soepel zat. Ten derde krijgt de Moto G wel degelijk updates en als je goed zoekt ook andere goedkope Android-toestellen, plus dat we bij WP niets meer hebben dan de belofte dat er nog veel updates gaan komen. Bij Motorola hebben we niet alleen de belofte maar ook het track record; bij MS is dat trackrecord nogal slecht.

Daaronder begint nul07 weer te blaten over BB en de zogenaamde onveiligheid van Android. Dat riedeltje hebben we ook al zo'n honderd keer gehoord.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat de prijs van de Lumia 535 meer mee had moeten tellen, maar dat betekent niet dat het ineens het beste toestel uit de vergelijking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er staat daar wel meer reacties op +2 die alleen maar +2's krijgen omdat ze positief zijn over WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Deze hoort dan wat mij betreft ook (weer) op -1:
RoJan in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Nu nog een keer een echt eerlijke test.
(...)
Een test van toestellen in de prijsrange van 80-130 Euro zal er echter niet komen, want dan zou je zomaar twee WP toestellen boven aan de lijst kunnen krijgen. En dat hebben we natuurlijk liever niet...
Ja, ik weet het, het klinkt weer lekker negatief. Maar dat krijg je als je hier zuchtend weer zo'n 'leve android' test leest met de bekende dooddoener: te weinig apps. Niet een keer: "goh, gratis wereldwijde navigatie voor 100 Euro! Dat is gaaf!", nee dat natuurlijk niet.
Klagen dat de test niet eerlijk is doe je maar met argumenten in het Geachte redactie forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens. Bevat verder ook geen enkele inhoudelijke bijdrage. Slachtoffergedrag bij mobiele telefoons is erg vermoeiend, dus ik heb hem ook een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens schijnen alle WP fanboys ook het nieuws gemist te hebben dat Here Maps er gewoon is voor Android. Hoe noemen we dat verschijnsel, mensen die voordelen van de dingen waar ze op tegen zijn "vergeten?" Selectief geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

aap in 'nieuws: ING kampt met landelijke storing Mijn ING en mobiele app'
Geen +2, zeuren over nieuwswaarde

EquiNox in 'nieuws: Toezichthouder: aftapprogramma's GCHQ waren onwettig'
Geen +2, niet informatief of nuttig

[ Voor 33% gewijzigd door _David_ op 06-02-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
_Kromme in 'nieuws: Bedrijf introduceert Android-toetsenbord met Cherry MX-switches' een -1 geven is wat overdreven... Volgens mij mikt _Kromme op een spelletje, en beledigt hij helemaal niemand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:40:
Overigens schijnen alle WP fanboys ook het nieuws gemist te hebben dat Here Maps er gewoon is voor Android. Hoe noemen we dat verschijnsel, mensen die voordelen van de dingen waar ze op tegen zijn "vergeten?" Selectief geheugen?
apple fanboys? :+

neh, wel met je eens. Helaas zie je dat bij elk OS. Helaas is dat bij de WP groep wat groter.
+1 gegeven

[ Voor 27% gewijzigd door corset op 06-02-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Nee, een -1 is het niet. Hoger dan een 0 vind ik het echter ook niet, omdat het weinig toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
want? het is een on topic reactie, volgens de modfaq dus een +1. Dat hij een reden geeft om geen smartphone (nog) te nemen maakt het niet 0 in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Is meer een mening zonder onderbouwing net wat te weinig om er een +1 aan te hangen. Dus wel ontopic maar niet relevant.

[ Voor 17% gewijzigd door pcgek op 06-02-2015 15:33 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
De betreffende post is min of meer irrelevant voor andere lezers gezien deze alleen bestaat uit een niet onderbouwde mening en een mededeling dat de poster geen smartphone wil tot de door hem / haar gewenste functionaliteit beschikbaar is. Een 0 vind ik een prima score in dit geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'reviews: Tweakers Awards 2015: de uitslag'

Flinke mismoderatie, het is een serieuze vraag en toch echt direct gerelateerd aan het nieuwsbericht, immers of de Tweakers awards gericht moeten zijn aan casuals of geavanceerde gebruikers.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Het geven van een nul bedoel je? ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind het wel een +1. De vraag waar Tweakers zich op moet richten is in een bericht over de Tweakers Awards gewoon ontopic. Ik heb die score dus gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ik vind het meer 0... het gaat niet direct inhoudelijk over het artikel en ondanks dat de vraag goed is en ik me wel in de discussie kan vinden vraag ik me af of het er een is voor de FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik ben ook voor de 0 gegaan met dezelfde redenering als Daantjeeeuh.

Verder scrollend naar de -1's viel deze reactie me op: [Remmes] in 'reviews: Tweakers Awards 2015: de uitslag' Dit lijkt me toch gewoon een +1, of stond er voor de edit iets totaal anders wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: Nederlandse Xbox One-gebruikers krijgen tv-gids na update'

corset in 'nieuws: Nederlandse Xbox One-gebruikers krijgen tv-gids na update'

ik vraag me meer en meer af of er niet iemand is die me consequent -1 mod. Begint een beetje op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Daantjeeuh schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:24:
Ik vind het meer 0... het gaat niet direct inhoudelijk over het artikel en ondanks dat de vraag goed is en ik me wel in de discussie kan vinden vraag ik me af of het er een is voor de FP
Hoe kom je daarbij? Heb je mijn bericht gelezen? Het gaat direct over de uitslag, namelijk dat een mindere camera als beter uit de awards komt. Als dit niet ontopic is, dan weet ik niet wat wel ontopic is. Wil jij daar wel een uitleg over geven?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Get ging mij om de Henk en Ingrid reactie.. dat is ook waar je naar gelinkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

lanerios schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:46:
ik vraag me meer en meer af of er niet iemand is die me consequent -1 mod. Begint een beetje op te vallen.
Tja, of iemand is het niet met je eens en laat dat met een -1 weten. Moet eerlijk zeggen dat ik je reacties een klein beetje kort door de bocht vindt, maar ben voor beide voor de +1 gegaan.

De bovenste paar reacties hier: reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro staan een paar hele rare reacties (en mods) bij. Allemaal reacties over de manier van reviewen en niet de smartphones zelf dus allemaal offtopic, want past beter in GR. Toch? Lijn tussen +1 en 0 is wel dun omdat ze in de thread zelf wel ontopic zijn.

arnoudwokke in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Vind dit een erg rare reactie, zeker met dat laatste stuk 'geen Lumia's meer reviewen' (wtf?), graag jullie mening over de -1.

Vexxon in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Wilbert de Vries in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
sprankel in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Geen +3, een 0/+1 lijkt me meer dan voldoende.

Verwijderd in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Geen +3. 0 vind ik genoeg, reactie is nogal aggresief geschreven.

Nu ik toch bezig ben...
ErwinJ in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
musicpixel in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Kiswum in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
the_shadow in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Qre8ive in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
+1 in plaats van +2 lijkt me prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Migrator op 06-02-2015 17:19 . Reden: Reactie van Wilbert toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mensen zeuren vaak over de titels op Tweakers.net.
Nou staat er eens een titel die echt aangeeft waarover het gaat en dan is het weer niet goed.
Dit gaat over POPULAIRSTE phones, niet over beste, of slechtstel, of mooiste of lelijkste.

Maar waarschijnlijk, als Tnet in de titel POPULAIRSTE (dus met hoofdletters) zou schrijven, krijg je weer gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Migrator schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:07:
[...]

Vind dit een erg rare reactie, zeker met dat laatste stuk 'geen Lumia's meer reviewen' (wtf?), graag jullie mening over de -1.
Ik zie geen enkele reden waarom dat een -1 is (behalve menigmodden dan), het hoort technisch gezien in GR, dus je kan het een 0 geven, van mij een +1

En de meeste reacties die daar op +2 of zelfs +3 staan horen in GR, maar ik ben het helemaal met Wilbert eens dat er alleen maar gezeik in de reacties komt bij elke review waar WP in vermeld wordt.

Elke review waar WP in voor komt worden reacties compleet gemismod.
Dat deze reactie op +3 staat zegt al genoeg.

Geen +2

[ Voor 20% gewijzigd door _David_ op 06-02-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Daantjeeuh schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:58:
Get ging mij om de Henk en Ingrid reactie.. dat is ook waar je naar gelinkt hebt.
En heb je ook gelezen waarop die reactie was? Dit gaat dus over die discussie, is de beste camera 1 die een gemiddeld iemand kan betalen en er toch niet heel veel mee kan, of is de beste camera gewoon de camera die de beste kwaliteit biedt en de meeste opties? Dus over welke doelgroep gaat het? Want met deze uitslag hebben we het niet over de tweakers die hierop hebben gestemd, maar doorsnee mensen, die natuurlijk door onze favoriete blondine als Henk en Ingrid worden bestempeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gewoon "Jan-en-alleman" gebruiken? "Henk en Ingrid" heeft inderdaad connotaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

HMC schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:52:
Gewoon "Jan-en-alleman" gebruiken? "Henk en Ingrid" heeft inderdaad connotaties.
Maakt het daardoor een flame of offtopic? Zo niet dan is het gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Voor mij niet, voor sommigen blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl noob
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 14:09
(id)init
6 februari 2015 19:22
+3
Overbodig hoge beoordeling. Zonder goede beargumentatie ontkracht hij het verhaal van de regering en gebruikt versterk woordjes als "verraders".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Er zijn nu zelfs threads voor die volop +3 zijn. Mooie reacties, maar spots zeker niet. Zou er bijna boosts voor gebruiken, of mismods, om ze op normale score te krijgen. Maar heeft geen zin meer. Gewoon op +1, want on en klopt zelfs.

@NL noob. Waar moeten we kijken? Gaarne postlink kopiëren.
Aaah, die, ja had ik ook al op +1 proberen te zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 06-02-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die +3's krijg je toch niet mee naar beneden, daar komen nu alleen maar meer mee eens moderaties en boosts op.

Voor de vorm:

Verwijderd in 'nieuws: Kabinet: wet biedt geen ruimte voor claim Snowden over geheime diensten'
Geen +2, totaal niet informatief.

bbob in 'nieuws: Kabinet: wet biedt geen ruimte voor claim Snowden over geheime diensten'
Geen +3, groot deel van de reactie is eerder offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door _David_ op 06-02-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
COW_Koetje in 'nieuws: Kabinet: wet biedt geen ruimte voor claim Snowden over geheime diensten'

Ik begrijp niet dat dit een +3 is. Hoewel het eerst deel van de comment relevant is voor de discussie, is het laatste deel gebaseerd op aannames, meningen, en persoonlijk sentiment. Ik het respecteer dat veel mensen dit sentiment wellicht delen, Maar dit moet geen reden zijn voor een +3. Deze comment is _geen_ essentiele toevoeging tot het artikel en dat is voor mij de "regel" voor een +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
bbob in 'nieuws: Kabinet: wet biedt geen ruimte voor claim Snowden over geheime diensten'

Hier hetzelfde verhaal: mist onafhankelijke onderbouwing en is vooral gebaseerd op sentiment. Nogmaals, ik respecteer dan mensen dat sentiment hebben, maar het blijft geen reden voor een +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

mpkossen schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:15:
COW_Koetje in 'nieuws: Kabinet: wet biedt geen ruimte voor claim Snowden over geheime diensten'

Ik begrijp niet dat dit een +3 is. Hoewel het eerst deel van de comment relevant is voor de discussie, is het laatste deel gebaseerd op aannames, meningen, en persoonlijk sentiment. Ik het respecteer dat veel mensen dit sentiment wellicht delen, Maar dit moet geen reden zijn voor een +3. Deze comment is _geen_ essentiele toevoeging tot het artikel en dat is voor mij de "regel" voor een +3.
Helemaal mee eens, die 107x +3 is puur meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

matthewk in 'nieuws: Kabinet: wet biedt geen ruimte voor claim Snowden over geheime diensten'
Die 10x +3 slaat nergens op, gewoon een +1

En die round up van vandaag is belachelijk slecht gemodereerd, alles wat positief is over WP krijgt +2 en +3, zoals vaker gebeurd bij WP reviews/artikelen. |:(

Maurice v/d Zwaan in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Geen +2

En dat die hele discussie die daar onder ontstaat, dat hoort gewoon puur in GR, ik vindt dat Arnoud en Wilbert hier ook wel aan kunnen denken, want het heeft natuurlijk geen zin om die GR regel te houden als de redactie er zelf mee begint.

Wilbert de Vries in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Annihilism in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
^ Hele discussie die in GR hoort.

Croga in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
.oisyn in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Dit is ook geen +2

musicpixel in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Kiswum in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Discussie over de price range die gebruikt wordt voor deze round up, lijkt mij ook perfect voor GR

Annihilism in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Loller1 in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Geen idee waarom dit +2 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

HMC schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:21:
Voor mij niet, voor sommigen blijkbaar wel.
Dat is geen onderbouwde mening. Wil je dit nog wel onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Daar hoeft niks onderbouwd te worden. De zin
Dus jij wilt dat Tweakers zich echt richt op de Henk en Ingrids, in plaats van de geavanceerde/professionele gebruiker?
voegt amper toe aan de discussie die je daar probeert te houden en gaat ook niet over het artikel. Dus off-topic. Overigens zou het je verbazen hoeveel "Henken en Ingrids" er op Tweakers zitten denk ik, want de Tweakers Awards worden door Tweakers gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door Daantjeeuh op 07-02-2015 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik heb het eerder aangehaald, maar Borromini in 'nieuws: 'Motorola Solutions zoekt naar een koper voor bedrijfsovername'' moet dus nu als ontopic gemod worden. Heb ik dus ook gedaan, maar het is van de Zotte.

Edit: Het is een reactie op manvanstaal in 'nieuws: 'Motorola Solutions zoekt naar een koper voor bedrijfsovername'' die dus ongewenst is. Voor mij ook.

[ Voor 29% gewijzigd door HMC op 07-02-2015 10:09 . Reden: reactie op... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

HMC schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:07:
Ik heb het eerder aangehaald, maar Borromini in 'nieuws: 'Motorola Solutions zoekt naar een koper voor bedrijfsovername'' moet dus nu als ontopic gemod worden. Heb ik dus ook gedaan, maar het is van de Zotte.

Edit: Het is een reactie op manvanstaal in 'nieuws: 'Motorola Solutions zoekt naar een koper voor bedrijfsovername'' die dus ongewenst is. Voor mij ook.
Bij beide oneens. De eerste reactie in die thread (die van manvanstaal dus) is gewenste kritiek (spel, tik- en taalfoutjes wil je natuurlijk zoveel mogelijk weghebben), maar is offtopic in het bericht. 0 dus. Nummer twee (de eerste die je noemt, van Borromini) is goed bedoeld maar ook geenszins ontopic. Wederom een 0. :)

edit:
Oh, je hebt het over de 'regel' ontopic in de thread is ook ontopic. Dat kun je wat mij betreft zien als een 'regel' die je in een twijfelgeval 0/+1 kan toepassen. Lijkt me hier echter geen twijfelgeval.

[ Voor 9% gewijzigd door Migrator op 07-02-2015 10:19 . Reden: edit toegevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Over je edit dus, ja.

Eerste (dus tweede gelinkte inderdaad :P ) reactie hoort in GR.
Maar reactie erop (mijn eerste link) is dan dus eigenlijk ontopic omdat die persoon goed ingaat op de reactie.

Zie je het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ja ik zie het probleem. Maar op basis van mijn eigen inzicht heb ik er een 0 van gemaakt.

Verwijderd in 'nieuws: 'Motorola Solutions zoekt naar een koper voor bedrijfsovername''
+1 is voor een copy-paste van Wikipedia in mijn ogen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Indeed. En hij vervalt wel vaker in herhaling. Altijd mooi ontopic, maar altijd hetzelfde.

Dit dus een simpele copy paste. Die had ik ook al (met tegenzin) op +1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

BugBoy in 'nieuws: Corning ontwikkelt smartphoneglas dat net zo krasbestendig is als saffier'
Geen +2, mee eens moderaties. Al volgt er wel een interessante discussie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kluyze in 'nieuws: The Pirate Bay vervangt moderators door software om neptorrents te verwijderen'

Spotify is te duur verhaal omdat mensen miljoenen verdienen,
Geen +3, ook geen +2 maar maximaal ontopic in een bericht over een filter op een torrentsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Narathan in 'reviews: De vijf populairste smartphones onder de 200 euro'
Geen +3

Edit:
kluyze in 'nieuws: The Pirate Bay vervangt moderators door software om neptorrents te verwijderen'
En deze staat ondertussen weer op +3, alleen maar meningmodden

[ Voor 43% gewijzigd door _David_ op 08-02-2015 14:49 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]