Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:05

OB1

Durandal in 'nieuws: Raspberry Pi 2 crasht door cameraflitsers'
Naar mijn mening een leuke/humorvolle post, die op +1 moet.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:21

botoo

💀 too old to die young

Niet meer dan een uiterst flauwe opmerking in mijn opinie, en ook al zie ik dergelijke suffe grappen als ongewenst meer/minder dan een 0 kan ik er niet van maken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Verwijderd in 'nieuws: Raspberry Pi 2 crasht door cameraflitsers'

Nuttige info, maar niet relevant voor de RPi, zoals in de reactie van Hans1990 wordt aangegeven. Misleidend dus, en niet on-topic.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
Deze reactie mag van mij wel naar +2:

Simyager in 'nieuws: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit'

Er staat een hoop informatie in (samengevat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
nexhil in 'nieuws: Slachtoffers busongeluk klagen TomTom en Garmin aan'

Dit is geen +2. Hooguit een +1, maar door de woordkeuze ben ik zelf voor de 0 gegaan. Geen mooie reactie om bovenaan te staan. Dit ontstijgt zelfs het nu.jij niveau niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Timoth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:08:

Dit is geen +2. Hooguit een +1, maar door de woordkeuze ben ik zelf voor de 0 gegaan. Geen mooie reactie om bovenaan te staan. Dit ontstijgt zelfs het nu.jij niveau niet.
Inderdaad. Maximaal een 0 wat mij betreft. Mensen die hiervoor +2 of +3 hebben gegeven: :/

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20

Zeker geen +2, max +1, ik heb er zelfs een-1 voor gegeven(vanwege het woord "Next")

[ Voor 4% gewijzigd door MrFax op 09-02-2015 11:43 ]

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Lompe reactie (Next.) en onjuist (buschauffeur probeert geen schuld af te schuiven). Het enige wat klopt is dat de chauffeur incompetent is (lijkt te zijn, zonder verdere info moeilijk te bepalen).

Ik kom niet verder dan 0 en die +2's en +3's is weer de gebruikelijke kudde 'mee eens' meningmodders.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Is nu van de +2 af naar mijn zetje :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
MrFax schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:30:

Zeker geen +2, max +1, ik heb er zelfs een-1 voor gegeven(vanwege het woord "Next")
die poster kan gewoon niet lezen. Zelf ook -1 gegeven.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Deze mag van mij gewoon naar 0, er staat in het bericht gewoon dat MS de ambitie heeft om het te laten werken en dan een bericht maken die beweert dat die wel gewoon komt. Bizar genoeg zijn er ook nog 5 mensen die hem +2 hebben gegeven. Six9 in 'nieuws: Microsoft werkt aan Windows 10 voor 512MB-smartphones'

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Benjamin- schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:39:
Deze mag van mij gewoon naar 0, er staat in het bericht gewoon dat MS de ambitie heeft om het te laten werken en dan een bericht maken die beweert dat die wel gewoon komt. Bizar genoeg zijn er ook nog 5 mensen die hem +2 hebben gegeven. Six9 in 'nieuws: Microsoft werkt aan Windows 10 voor 512MB-smartphones'
Beide staan inmiddels goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

TMC in 'nieuws: Gerucht: iOS 9 bevat vooral optimalisaties en geen grote nieuwe features'
Ook geen +2, niks informatief of nuttig aan, gewoon mening moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Discussie die nergens over gaat, dus ik heb het een 0 gegeven. Zoveelste welles/nietes-discussie over mobiele besturingssystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb daar inderdaad ook aardig wat 0 uitgedeeld, gaat soms nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst

Voordat iedereen begint over de moderaties in dit artikel; die kloppen inderdaad niet. Maar zijn jullie het niet met me eens dat er in de reacties sommige waarheden staan die gewoon getoond moeten worden? Ik bedoel, gaat iets als dit, wat een impact gaat hebben in het echte leven, niet boven een moderatie FAQ?

Dit aftappen is gewoon een actie die niet zou mogen voorkomen, en het lijkt me belangrijk om de reacties die dat aangeven bovenaan te hebben. We kunnen er misschien niets aan doen dat deze maatregelen gepusht worden, maar we kunnen er op zijn minst voor zorgen dat mensen die dat artikel lezen als eerste de reacties zien die aangeven waarom het belangrijk is dat een dergelijke maatregel er niet door komt. Want de meeste mensen begrijpen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Nee totaal niet met je eens, als de waarheden zijn die "getoond" moeten worden, dan moet je dat eerst onderbouwen voordat je een +2 of +3 verdiend, anders wordt het hier nujij/GeenStijl 2.0

Anand in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'
Geen +2, eerder een 0

N0stradamus in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'
FiRePaTH in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'
Verwijderd in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'

Allemaal geen +2, heb er al aardig wat naar beneden gedrukt, maar deze hebben meer zetjes nodig

[ Voor 21% gewijzigd door _David_ op 09-02-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:48:
Nee totaal niet met je eens, als de waarheden zijn die "getoond" moeten worden, dan moet je dat eerst onderbouwen voordat je een +2 of +3 verdiend.
URL="http://tweakers.net/nieuws/101284/tweede-kamer-steunt-ongericht-aftappen-door-geheime-dienst.html?showReaction=7499923#r_7499923"]Anand in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'[/URL]
Geen +2, eerder een 0

N0stradamus in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'

FiRePaTH in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'
Verwijderd in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'

Allemaal geen +2, heb er al aardig wat naar beneden gedrukt, maar deze hebben meer zetjes nodig
Tja. We kunnen blijven proberen om alles te onderbouwen, en tegen de tijd dat dat gelukt is is je privacy dood. Volgens mij moeten er uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wat een onzin, juist door dingen te onderbouwen ipv van loze kreeten te schreeuwen kan je tenminste nog je privacy proberen te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:53:
Wat een onzin, juist door dingen te onderbouwen ipv van loze kreeten te schreeuwen kan je tenminste nog je privacy proberen te behouden.
Ik heb het niet over loze kreten schreeuwen, maar soms is het bijna onmogelijk om iets goed te onderbouwen of te bewijzen- maar soms weet je over datzelfde wel dat iedereen weet dat het aan de gang is.
En tegen de tijd dat wij kunnen bewijzen dat deze schending van de privacy gevaarlijk is ( zonder een Godwin te maken) is het al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:56:
[...]

Ik heb het niet over loze kreten schreeuwen, maar soms is het bijna onmogelijk om iets goed te onderbouwen of te bewijzen- maar soms weet je over datzelfde wel dat iedereen weet dat het aan de gang is.
En tegen de tijd dat wij kunnen bewijzen dat deze schending van de privacy gevaarlijk is ( zonder een Godwin te maken) is het al te laat.
Ik vind dit nogal een rare bewering. Onderbouwen van je stelling is altijd mogelijk, daar hoeft datgene waar je bang voor bent echt nog niet te zijn gebeurd. Als je een bepaalde overtuiging hebt en die wilt delen dan zul je daar ongetwijfeld ook goede argumenten voor hebben. Als je die dan niet geeft en zomaar wat roept, dan wordt dat niet beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:56:
[...]

Heel grof gebracht misschien. Maar als je je bewering over privacy niet kan onderbouwen, moet je nadenken of de bewering wel klopt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
nieuws: Google neemt makers van foto-app Odysee over

Sommige mensen zijn weer lekker bezig google af te branden. Omdat het kan etc. Erg jammer weer

edit: shite, doublepost.. sorry >_<

[ Voor 7% gewijzigd door corset op 10-02-2015 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Is een prachtige post die keihard op +3 staat. Ik zelf mod deze post niet. T elaat.

Maar in zijn volgende reactie op kamiquasi, quote hij uit de link die hij al in zijn eerdere reactie gaf.
Prima, ok, duidelijk, zeker on-topic. Geen +2.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Een lange post met gewoon normale informatie (aka, met 1 google resultaat te vinden) is +3.

Wat is het standpunt hierover nou eigenlijk? Ik kan me voorstellen dat mensen redelijk moe nu worden over all het privacy gepost dat de overheid de duivel is, en dat je je privacy maar weg moet gooien etc. Ik doel dan niet op de post, maar op de gemiddelde reactie daar. Ik reageer zelf totaal niet meer omdat ik redelijk moe ervan wordt om constant aangevallen te worden op de frontpage (zelfs door dingen die ik hier post) zonder dat daar blijkbaar aan wordt gedaan.
Dit soort artikelen beginnen meer en meer een rioolputje te worden waarin degene met het beste alu hoedje de hoogste mods krijgt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Frozen in 'nieuws: LG en Google komen met vr-bril voor G3'

Aluhoed-mode:
Friend boost. Gewoon +1.

(Imprezzion en Frozen . Die twee moeten in de gaten worden gehouden. Maar misschien heb ik het fout.)

Edit2: Beste reviewer van de maand. Ik zal het wel fout hebben.
Toch was reactie nog steeds slechts +1. :P

Hoe kan dit 0 krijgen (een vd +1 is van mij)
Kol Nedra in 'nieuws: Sony kondigt Xperia E4 aan'
En de "ja inderdaad" eropvolgend een +1?

[ Voor 68% gewijzigd door HMC op 10-02-2015 16:55 . Reden: Edit1: Vriendjes? Edit2: TERW_DAN feliciteert hem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

HMC schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:22:

Hoe kan dit 0 krijgen (een vd +1 is van mij)
En de "ja inderdaad" eropvolgend een +1?
Omdat die eerste een inhoudsloze opmerking is en die tweede tenminste nog beargumenteert waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijzen naar specs die gegeven zijn in het artikel zelf, lijkt mij niet echt inhoudsloos.
De reactie erop heeft precies hetzelfde verhaal (ok, in meer woorden) met slechts een linkje naar een andere geprefereerde phone. Waren we hier niet zo onwijs link naar "slechts een linkje" tegenwoordig?

Waar is de "waarom"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Me_Giant in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'

Is een beetje herkauwen van inhoud 5 minuten eerder in andere post ( hoger in topic) gegeven.

Edit:
Dit was de eerste post:
Me_Giant in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'

Is nieuwe reactie, maar kopiëren van inhoud frustreert (bij mij in ieder geval) het lezen. Nul?

[ Voor 23% gewijzigd door teacup op 10-02-2015 17:50 . Reden: link 2 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Idd een 0.

Geen +3

totaalgeenhard in 'nieuws: Tweede Kamer steunt ongericht aftappen door geheime dienst'
Deze heeft nog steeds wat zetjes nodig om van de +2 af te komen.

Geen +2 of +3, een linkje erbij plaatsen maakt niet dat het een +2 of +3 waard is.

asterisk in 'nieuws: Google voegt medische informatie toe aan zoekmachine'
Geen +2

[ Voor 11% gewijzigd door _David_ op 10-02-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

HMC schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:42:
Verwijzen naar specs die gegeven zijn in het artikel zelf, lijkt mij niet echt inhoudsloos.
De reactie erop heeft precies hetzelfde verhaal (ok, in meer woorden) met slechts een linkje naar een andere geprefereerde phone. Waren we hier niet zo onwijs link naar "slechts een linkje" tegenwoordig?

Waar is de "waarom"?
Tenzij we het niet over dezelfde comment hebben zie ik maar 5 woorden in dat bericht, dus nee niet echt inhoud vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

We hebben het over deze:

De "5-woorden"-reactie krijgt 0, maar zegt gewoon waar het op staat. Specs staan in artikel zelf. Reactie erop krijgt dikke +1 maar zegt hetzelfde met subjectief alternatief "MET EEN LINK!" Dat is een leuke post, en als ze andersom waren gedaan, dan inderdad 0 voor de eerste en +1 voor tweede. Maar dat is niet het geval. Sinds Mooyal nu eerder was, is het ook +1, of beiden 0.

[ Voor 51% gewijzigd door HMC op 10-02-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

kozue in 'nieuws: Plasterk: AIVD gaat niet iedereen afluisteren'
Geen +2, niks informatiefs of nuttigs aan.

Edit: zelfde geldt voor:
bbob in 'nieuws: Plasterk: AIVD gaat niet iedereen afluisteren'

Edit2:
kaya.md in 'nieuws: Plasterk: AIVD gaat niet iedereen afluisteren'
En deze ook.

Edit3:
Frustus Maximus in 'nieuws: Plasterk: AIVD gaat niet iedereen afluisteren'
En deze ook 8)7 er wordt weer lekker geboost daar.

[ Voor 67% gewijzigd door _David_ op 10-02-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

teacup schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:43:

Is een beetje herkauwen van inhoud 5 minuten eerder in andere post ( hoger in topic) gegeven
Wat dacht je van -1 dubbelpost?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:00

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

botoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 01:00:
[...]

Wat dacht je van -1 dubbelpost?
Ja het scheelt niet veel he, ik zie wel wat verschillen in de header van de posts, verder is het toch gewoon het betere kopieerwerk. Omdat het technisch geen dubbelpost is zag ik het als een herhaling van argumenten, voegt niets toe. Dan kom ik op een nul uit.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

De personen die hier +2/+3 hebben gegeven doen volledig aan meningmodden..

SosaNLX in 'nieuws: Nintendo lijkt te starten met bannen flashcard-gebruikers voor 3DS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een artikel om in de gaten te houden;
nieuws: Nintendo lijkt te starten met bannen flashcard-gebruikers voor 3DS

Ik heb net meerdere posts recht gezet. Mensen met een minder populaire mening (dwz die tegen kopiëren zijn) worden naar beneden gemod en anderen met een meer populaire mening krijgen +2 voor simpele niet onderbouwde posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Beetje ondergesneeuwt, niet?

Vickiieee in 'nieuws: OnePlus voegt met update Swiftkey en MaxxAudio toe aan One-smartphone'
Is atm een +1, zou een +2 kunnen zijn, gaat me er meer om dat waardevolle informatie zo ver naar onderen staat ;).

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: Sites Rijksoverheid en Telfort lagen dinsdag plat door ddos-aanval'

Hmm 0 en -1? Offtopic? Oo Ik ben blij dat ik het niet snap. Is gewoon on topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dograver in 'nieuws: Patch voor Visual Studio 2010 zorgt voor pc-crashes'

Op zich heeft hij een punt, maar op FP is dat natuurlijk niet de plek om te reageren op trolls. Ik heb QWS' profiel bekeken en daar word je inderdaad niet blij van. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Vickiieee in 'nieuws: Microsoft dicht 15 jaar oud lek in Active Directory' -> complottheorie hoeft wat mij betreft niet op +2. Dit is op geen enkel feit gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

johnkeates in 'nieuws: 'Apple wil uitbrengen hoesjes voor onaangekondigde producten voorkomen''
Geen +2 of zelfs +3, niet eens relevant aan het artikel.

Edit:
Loller1 in 'nieuws: Microsoft maakt publieke versie Office 2016-preview beschikbaar'
Zelfde geldt voor deze ^

[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 11-02-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:09

Mimiix

Professioneel Prutser

aval0ne in 'nieuws: Rabobank brengt woensdag app uit voor contactloos betalen met smartphone'

Is wel relevant maar lijkt een beetje op een fan-mod. +1 lijkt me best..

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het zelfs een 0. Hoe Apple Pay in zijn werking treed heeft niets te maken met de standaard van de Rabobank. We kunnen wel raden wat voor soort figuren dit soort posts op +3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:09

Mimiix

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:42:
[...]

Ik vind het zelfs een 0. Hoe Apple Pay in zijn werking treed heeft niets te maken met de standaard van de Rabobank. We kunnen wel raden wat voor soort figuren dit soort posts op +3 zetten.
Ja, maar dan moet de post waar hij op reageert ook op 0... Want die is net zo min relevant.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D3nnisd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Ja, maar dan moet de post waar hij op reageert ook op 0... Want die is net zo min relevant.
Dat zou ik niet zeggen, omdat de methode die in die post beschreven wordt ook van toepassing kan zijn op de standaard van de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Staan nu allemaal op +1 op die ene 0 na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Als deze: JAVE in 'nieuws: Samsung injecteert reclame in films die smart-tv-gebruikers afspelen - update' en Paffelton in 'nieuws: Samsung injecteert reclame in films die smart-tv-gebruikers afspelen - update' (wel leuke link maar niet meer echt ontopic) nog op +1 komen dan staat het in ieder geval goed wat betreft reacties die te hoog gemodereerd zijn...
loki504 in 'nieuws: Samsung injecteert reclame in films die smart-tv-gebruikers afspelen - update' Deze vind ik eigenlijk geen -1, maar dat 'criminelen' valt niet lekker blijkbaar. Ik dacht aan een 0 want loze kreet.

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 11-02-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Klopt, staan nu op +1
Migrator schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:06:
Als deze: JAVE in 'nieuws: Samsung injecteert reclame in films die smart-tv-gebruikers afspelen - update' en Paffelton in 'nieuws: Samsung injecteert reclame in films die smart-tv-gebruikers afspelen - update' (wel leuke link maar niet meer echt ontopic) nog op +1 komen dan staat het in ieder geval goed wat betreft reacties die te hoog gemodereerd zijn...
loki504 in 'nieuws: Samsung injecteert reclame in films die smart-tv-gebruikers afspelen - update' Deze vind ik eigenlijk geen -1, maar dat 'criminelen' valt niet lekker blijkbaar. Ik dacht aan een 0 want loze kreet.
Alleen die laatste heeft nog een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Takenzo in 'nieuws: Fabrikant van 'slimme' led-lampen start verkoop in Nederland en België'
Tweakers anno 2015 waar vragen van basisschoolniveau met +2 en +3 worden gewaardeerd . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat is inderdaad totaal geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Iblies in 'nieuws: Bijna twee miljoen huishoudens kunnen glasvezel afnemen'

Geen +2 Doet het klinken alsof België een megaland is met slecht Internet in de buitenvelden. On-topic wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManDeJan
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-06 14:19

ManDeJan

Vaak vrolijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

ADN in 'nieuws: Samsung hint op intelligentere camera in Galaxy S6'
Vanaf deze post gaat de discussie over DAC's in smartphones, wat ik op zich begrijp want nul07 merkt een potentiële eigenschap van de S6 op, maar daarna gaat de discussie verder naar antennes en DAC's in voornamelijk Blackberries. Heeft dus absoluut niks meer met (vooral de) camera van de S6 te maken. Een 0 voor de gehele discussie vanaf gelinkte post (maar post zelf dus +1) lijkt me beter dan een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:13:
ADN in 'nieuws: Samsung hint op intelligentere camera in Galaxy S6'
Vanaf deze post gaat de discussie over DAC's in smartphones, wat ik op zich begrijp want nul07 merkt een potentiële eigenschap van de S6 op, maar daarna gaat de discussie verder naar antennes en DAC's in voornamelijk Blackberries. Heeft dus absoluut niks meer met (vooral de) camera van de S6 te maken. Een 0 voor de gehele discussie vanaf gelinkte post (maar post zelf dus +1) lijkt me beter dan een +1.
Het nieuwsbericht heeft wel de titel over de nieuwe camera,
Maar gaat voor de helft van de tekst over de unieke high-end opties van de Samsung6. Die futures van de s6 bespreken, en de strategie van Samsung bespreken om 'costum' ipv 'standaard' componenten te gebruiken lijkt mij ontopic, en informatie toevoegen. Want de s6 wordt uniek als het gaat om die non-standaard componenten.

Het is niet een verplaatsing maar een verbreding van de discussie. Waarbij ik zelf het standpunt verdedig dat diverse, non-standaard componenten toegevoegde waarde hebben.

Een gebruiker wil vervolgens voor 1 non-standaard component uitleggen dat die zaak geen verschil maakt, dat weerleg ik inhoudelijk met een bron. Om daarna weer de breedte in te trekken over de potentie van highend componenten en de noviteit van Samsung om 'costum' futures van de s6 te highlighten.
Juist doordat componenten niet meer standaard bij de soc komen, kun je telefoons maken die zich op steeds meer vlakken kunnen onderscheiden van de rest.
Wifi-bereik
GSMbereik
Encryptiemogelijkheden
Gps-nauwkeurigheid
Audiokwaliteit
Batterijtijd
En de Samsung s6 doet dat op veel vlakken met
Zuinige Wifi en GPS
Een (gebogen & verbreed)Amoled scherm
Een supergoede camera.
Een goede DAC
Kortom, de post is naar de s6 geschreven,
Is inhoudelijk gefundeerd, en behandeld op 3 niveau's de Samsung strategie om veel hoogwaardige componenten te gebruiken.
-Op microniveau,
De SAMSUNG 4G+ techniek, vs andere techniek.
Om het punt te onderbouwen dat 'costum' beter kan zijn dan standaard
-Op macroniveau
De algemene trend van costum componenten die op veel onderdelen het niveau beter kunne laten zijn dan standaard.
-Op mesoniveau:
Op welke onderdelen de Samsung als s6 als geheel zich 'verheft' boven telefoons met standaard componenten.

Dus ik zie niet waarom de gehele post offtopic is, en niet past in een informatieve discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is zeker geen +2 of +3 inderdaad. De post staat nu op +1.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dat is gewoon inhoudsloos de reviewer afzeiken, voor mij -1.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12

Verwijderd

Ik vind het een 0. Enigszins geagiteerd gebracht en verder compleet offtopic, want het gaat in dat artikel helemaal niet over Apple Pay en hoe zwaar dat het wel niet heeft.

RobbieB in 'nieuws: Rabobank brengt app uit om in winkels en horeca af te rekenen met smartphone'
Geen +2

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 11:15 ]

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Haha dbhuis, je laat je wel kennen zeg. :D
Als iemand iets post, wel of niet ontopic, dan kan een reactie daarop gewoon +1 zijn. Ongeacht of het bij dat nieuwsbericht hoort. Zo zijn de reacties van RobbieB duidelijk een +2 waard, omdat ze fouten verbeteren en goed onderbouwd zijn.

Mijn reactie is zeker geagiteerd, omdat er veel te vaak maar zomaar wat geroepen wordt, wat daarna als waarheid aangenomen wordt. Ondanks geagiteerd, blijf ik gewoon netjes. Het is voor zover ik weet gewoon toegestaan om iemand te vragen zich in te lezen, want niemand heeft iets aan onwaarheden die te positief gemod worden. Mijn reactie corrigeert de fout, dus een +1 lijkt me normaal.

[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 12-02-2015 11:23 ]

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:20:
Haha dbhuis, je laat je wel kennen zeg. :D
Als iemand iets post, wel of niet ontopic, dan kan een reactie daarop gewoon +1 zijn. Ongeacht of het bij dat nieuwsbericht hoort. Zo zijn de reacties van RobbieB duidelijk een +2 waard, omdat ze fouten verbeteren en goed onderbouwd zijn.

Mijn reactie is zeker geagiteerd, omdat er veel te vaak maar zomaar wat geroepen wordt, wat daarna als waarheid aangenomen wordt. Ondanks geagiteerd, blijf ik gewoon netjes. Het is voor zover ik weet gewoon toegestaan om iemand te vragen zich in te lezen, want niemand heeft iets aan onwaarheden die te positief gemod worden. Mijn reactie corrigeert de fout, dus een +1 lijkt me normaal.
"Ontopic." Wat zegt dat woord? Ik zou zeggen dat het betekent "over het onderwerp." In dit geval is het onderwerp dus hetgeen waar het artikel over gaat, bij dit artikel dus de nieuwe betaaldienst van de Rabobank. Een reactie over Apple Pay op een artikel over een betaaldienst van de Rabobank is dus niet on topic, en al helemaal geen +2.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:28:
[...]

"Ontopic." Wat zegt dat woord? Ik zou zeggen dat het betekent "over het onderwerp."
Dat klopt.
In dit geval is het onderwerp dus hetgeen waar het artikel over gaat, bij dit artikel dus de nieuwe betaaldienst van de Rabobank.
En dát is op z'n minst ambigu. Waar de poster op reageert bevat ook een onderwerp. Ik ben zelf geen fan van hele draden op 0 modereren omdat de startpost offtopic was en men daar op ingaat. Zeker als de reactie waarop gereageerd wordt vol met onjuistheden staat, moet je niet gaan ontmoedigen die onjuistheden te verbeteren omdat het nou eenmaal offtopic is. Bovendien, in dit specifieke geval is er gewoonweg een logisch verloop van de discussie. De startpost in de draad is helemaal niet offtopic, er wordt een vergelijking gelegd tussen twee systemen. Daardoor ontstaat een bruggetje naar een ander onderwerp, waar verder over wordt gediscussierd. Het heeft op een gegeven moment wellicht nog weinig binding met het originele artikel, maar dat op zich vind ik geen reden om er dan maar een offtopic aan toe te kennen.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 12-02-2015 11:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:41:
[...]

Dat klopt.

[...]

En dát is op z'n minst ambigu. Waar de poster op reageert bevat ook een onderwerp. Ik ben zelf geen fan van hele draden op 0 modereren omdat de startpost offtopic was en men daar op ingaat. Zeker als de reactie waarop gereageerd wordt vol met onjuistheden staat, moet je niet gaan ontmoedigen die onjuistheden te verbeteren omdat het nou eenmaal offtopic is. Bovendien, in dit specifieke geval is er gewoonweg een logisch verloop van de discussie. De startpost in de draad is helemaal niet offtopic, er wordt een vergelijking gelegd tussen twee systemen. Daardoor ontstaat een bruggetje naar een ander onderwerp, waar verder over wordt gediscussierd. Het heeft op een gegeven moment wellicht nog weinig binding met het originele artikel, maar dat op zich vind ik geen reden om er dan maar een offtopic aan toe te kennen.
Dan verschillen wij van mening. Ik denk dat het ook gewoon zo is dat het grootste deel van de reacties niets toevoegt en daarom op 0 kan. Een vergelijking kan op zich nog ontopic zijn, maar om dat een hele discussie te starten over hetgeen waarmee vergeleken wordt lijkt me gewoon offtopic. Dat soort discussies kunnen prima in een topic in het forum gehouden worden. Maar goed, zo denk iedereen er anders over en ik denk dat dat prima naast elkaar kan bestaan :)

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

SinergyX in 'nieuws: Nvidia verkoopt meer gpu's en verdient meer geld in gamingmarkt'
Deze hoort gewoon op 0. niks ontopic aan.

en die 12x +3 mag ook meteen zijn moderatierechten inleveren.

AlphaBlack_NL in 'nieuws: Nvidia verkoopt meer gpu's en verdient meer geld in gamingmarkt'
aap in 'nieuws: Nvidia verkoopt meer gpu's en verdient meer geld in gamingmarkt'
Zijn allebei gewoon -1, die +3's slaan nergens op.

[ Voor 53% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 12:01 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
Imho ben ik hier gewoon ontopic en zou deze post dus zeker geen 0 moeten zijn:

Bor in 'nieuws: Bijna twee miljoen huishoudens kunnen glasvezel afnemen'

• Jolke
aap in 'nieuws: Nvidia verkoopt meer gpu's en verdient meer geld in gamingmarkt'

Het is geen mismod, maar de reactie vat eigenlijk wel erg goed samen wat voor veel gebruikers' het modereren inhoudt. :/

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Al die reacties horen daar imo gewoon op -1, zwaar offtopic.

• HMC

HMC

Pluviophile

.oisyn schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:41:
[...]

Dat klopt.

[...]

Dat klopt. Laten we er dan een +1 bij denken. Dan nog gaat 'ie aan het jij-bakken, en dat is voor mij punt aftrekken. 0 dus. En dan ben ik nog lief. :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Eens ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• corset

• corset
Ik geef gewoon een on topic mening over het bericht. Lijkt me dan toch on topic

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

lanerios schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:59:
Ik geef gewoon een on topic mening over het bericht. Lijkt me dan toch on topic
On topic mening wellicht, maar niet onderbouwd. "we kunnen niet aangeven dat wij het waren dus DDOS" is echt iets dat je zult moeten onderbouwen (en dat kun je niet tenzij het echt gebeurt) dus een 0 is prima wat mij betreft. :)

• corset
Migrator schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:03:
[...]

On topic mening wellicht, maar niet onderbouwd. "we kunnen niet aangeven dat wij het waren dus DDOS" is echt iets dat je zult moeten onderbouwen (en dat kun je niet tenzij het echt gebeurt) dus een 0 is prima wat mij betreft. :)
Als we op die manier modden kan 90% daar wel op 0. maar ik snap je punt

• HMC

HMC

Pluviophile

Dooddoener, die je al vaker gebruikt hebt. En zelfs ik ook. Maar daar ben ik vanaf gestapt.
Is toch niet helemaal waar. Ik heb het in nieuwe mod sys topic een keer aangehaald.
Sorry, was hier: HMC in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII"
Antwoord was min of meer: Goeie reactie op een off-topic reactie mag +1 zijn.

Ben ik het niet mee eens, maar dat zijn de regels.
Succes met tig-duizend reacties op 0 proberen te zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 12-02-2015 17:07 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

SinergyX in 'nieuws: PlayStation 4 is met afstand bestverkochte console in Nederland'
Geen +2

Bullet NL in 'nieuws: PlayStation 4 is met afstand bestverkochte console in Nederland'
Geen +3.

Er wordt weer mooi gemeningmod in dat hele artikel.

[ Voor 5% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 17:07 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Eerste is wel on.
Tweede die je aanhaalt is zelfs off.

Iets met tijd geven en zo, toch. of hard ingrijpen, want papegaai mods.
Blijft moeilijk.

[ Voor 46% gewijzigd door HMC op 12-02-2015 17:12 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_David_ schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 13:33:
Al die reacties horen daar imo gewoon op -1, zwaar offtopic.
Verbeteringen moderatiesysteem

Volgens deze logica kan het geen -1 zijn:
-1 Flame / Troll
De reactie is een zware provocatie of belediging van een andere gebruiker.

Offtopic, in welke variant zou gewoon 0 moeten zijn.

(grappig op de FP zijn mag al jaren niet meer, zuurpruimen..).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat is nog niet doorgevoerd, dus dat is helemaal niet van toepassing hier.

En jouw reactie zelf is nog wel een 0, alles daaronder is gewoon troep en dus -1.

Geeft weer aan dat die aanpassing die femme wilt maken niet goed is in de praktijk.

--

M0otje in 'nieuws: 'PlayStation 4 is met afstand bestverkochte console in Nederland''
Geen -1

[ Voor 86% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 17:32 ]

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

• HMC

HMC

Pluviophile

Gewoon een goeie/normale reactie toch? Van mij +1, want on waar hij op reageert.
M$ is een dooddoener ja, maar als men een 5-pagina lang verhaal houdt maar M$ schrijft is het het troll? Dacht het niet.

Staat nu op hopeloos veel -1. Vind ik niet terecht.
Niet dat consoles mij veel kunnen schelen, maar gewoon normale reactie.
Ook WAAR hij op reageert heeft rare benamingen. XBONE? Wat is dat? Dat mag wel?

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 12-02-2015 18:03 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]