Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.725 views

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:10

_David_

FP ProMod

llama llama duck

XBONE is gewoon de afkorting voor Xbox One die iedereen gebruikt, m$ is gewoon puur trollen.

Martinspire in 'nieuws: 'PlayStation 4 is met afstand bestverkochte console in Nederland''
Vexxon in 'nieuws: 'PlayStation 4 is met afstand bestverkochte console in Nederland''
Geen +2 of +3

[ Voor 74% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 18:22 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hij(of zij) heeft het ondertussen al aangepast dus we hoeven er ons niet meer druk om te maken :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
RagingPenguin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:27:
Hij(of zij) heeft het ondertussen al aangepast dus we hoeven er ons niet meer druk om te maken :)
Met de klacht over de moderatie en het verwijzen naar modders als fanboys is het nog steeds een -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-09 21:00

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Relief2009 in 'nieuws: Microsoft koopt kalender-app Sunrise'

Met de eerste helft kan ik het nog wel eens zijn, maar de 2de helft maakt het gewoon dat hij een fanboy war zit uit te lokken, terwijl Google totaal niet ter sprake was in het verhaal.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ITsEZ in 'nieuws: Door Foxconn gemaakte BlackBerry-smartphone verschijnt in Nederland'
Verschil tussen Z10 en Z30 lijkt me in een Z3 nieuwsbericht geen +2 maar off-topic

Soulaiman in 'nieuws: Door Foxconn gemaakte BlackBerry-smartphone verschijnt in Nederland'
Ervaringen met de Passport lijken me ook off-topic in een Z3 nieuwsbericht, geen +2

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50
RagingPenguin schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:06:
ITsEZ in 'nieuws: Door Foxconn gemaakte BlackBerry-smartphone verschijnt in Nederland'
Verschil tussen Z10 en Z30 lijkt me in een Z3 nieuwsbericht geen +2 maar off-topic

Soulaiman in 'nieuws: Door Foxconn gemaakte BlackBerry-smartphone verschijnt in Nederland'
Ervaringen met de Passport lijken me ook off-topic in een Z3 nieuwsbericht, geen +2
Die tweede geeft zelf al aan dat het offtopic is. :/

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Benjamin- in 'nieuws: Microsoft brengt Technical Preview van Windows 10 uit voor smartphones'
+2 mag wel vind ik :) staat gewoon in de bron, dus nevermind :z

[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 12-02-2015 20:26 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik zie niet waarom dat +2 is, dat staat letterlijk in de blog post waar het artikel naar linkt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Oh nu je het zegt, dat klopt. In dat geval een nette +1 :)
* Migrator voortaan even verder kijken dan zijn neus lang is moet doen

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Inderdaad, zo boeiend was het niet, had het toegevoegd omdat het nieuwsbericht niet helemaal duidelijk was voor mij en ook gezien de persoon onder mij het niet goed begreep.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Snap ik. Toch vind ik reacties met samenvattingen van zulke blogposts (ofwel vertaald of een opsomming van de belangrijkste punten) altijd wel nuttig als die info tenminste niet in het artikel staat.

LCP in 'nieuws: Microsoft brengt Technical Preview van Windows 10 uit voor smartphones'
Het is allemaal info die ook in de blogpost staat maar ik vind het daarom nog geen 0. Info is ook niet incorrect of iets dergelijks. +1 van mij.

@_David_: Wilde ik ook al melden, heeft nog één zetje nodig zo te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 12-02-2015 20:40 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Migrator schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:39:
Snap ik. Toch vind ik reacties met samenvattingen van zulke blogposts (ofwel vertaald of een opsomming van de belangrijkste punten) altijd wel nuttig als die info tenminste niet in het artikel staat.

LCP in 'nieuws: Microsoft brengt Technical Preview van Windows 10 uit voor smartphones'
Het is allemaal info die ook in de blogpost staat maar ik vind het daarom geen 0.

@_David_: Wilde ik ook al melden, heeft nog één zetje nodig zo te zien.
Het bericht van LCP moet gewoon op 0 blijven.

Hij had simpelweg het nieuwsbericht niet gelezen, hij beweert dat het er nog niet stond, maar ik had het bericht geopend met 0 reacties en gereageerd voordat hij erop had gereageerd, ik weet dat deze info er al was incl bron.
Vervolgens reageer ik daar dus op, met ook het feit dat de bron er al staat met een quote, en hij neemt dit gewoon letterlijk over en plaatst dit in zijn bericht.

Hij zit gewoon keihard info te copy pasten uit het nieuwsbericht/andere mensen hun berichten. Gewoon een harde 0 van mij.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Daar kan ik niet op oordelen. Ik lees zijn reactie nu zoals hij er nu staat en dan is het voor mij (en volgens de ModFAQ) gewoon +1. Maar dat wat je zegt in acht nemend snap ik het als je hem een 0 geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Migrator op 12-02-2015 20:47 ]

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Eens met Benjamin, alles wat hij in zijn reactie heeft staan stond ook al in het artikel, en die 2 quotes zijn letterlijk uit de gelinkte blog post.

[ Voor 24% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 20:47 ]

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Migrator schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:46:
Daar kan ik niet op oordelen. Ik lees zijn reactie nu zoals hij er nu staat en dan is het voor mij (en volgens de ModFAQ) gewoon +1. Maar dat wat je zegt in acht nemend snap ik het als je hem een 0 geeft.
Je kan sowieso aan mijn reactie en zijn edit al zien dat hij die info letterlijk heeft overgenomen.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Loller1 in 'nieuws: Microsoft brengt Technical Preview van Windows 10 uit voor smartphones'
Deze lijst staat ook letterlijk in de bron die het artikel linkt, imo geen +2

Blokker_1999 in 'nieuws: 'Galaxy S6 krijgt Microsoft-apps voorgeïnstalleerd''
Ook geen +2

[ Voor 25% gewijzigd door _David_ op 12-02-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ja die van loller1 mag gewoon naar 0, als degene waarop hij reageerde het nou niet gezien, dan best, maar hij plaatst het zonder dat iemand er om vraagt terwijl het inderdaad als bron in het artikel staat, ook nog is een bron die bij MS afkomstig is, ipv een derde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Benjamin- in 'nieuws: Microsoft brengt Technical Preview van Windows 10 uit voor smartphones'
Geen +2, gewoon een nette +1

Geen +2, eerder een 0 aangezien al deze info al sinds het begin in het artikel stond (zie reacties hierboven)

Deze reacties zijn hier al eerder besproken en stonden goed, maar blijkbaar vond iemand het nodig om zijn boosts te gebruiken.

alex4allofyou in 'nieuws: 'PlayStation 4 is met afstand bestverkochte console in Nederland''
computerjunky in 'nieuws: UPC gaat abo's aanpassen in aanloop naar wijzigen naam in Ziggo'
Ook geen +2

[ Voor 70% gewijzigd door _David_ op 13-02-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

_David_ schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 00:47:
Geen +2, eerder een 0 aangezien al deze info al sinds het begin in het artikel stond (zie reacties hierboven)
Staat nog steeds op +2 :/

Chielllie in 'reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?'
Geen +2

[ Voor 48% gewijzigd door Migrator op 13-02-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Die van nul07 staat weer netjes op +1 nu.

arnoudwokke in 'reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?'
Geen +3, +1 is prima. Ook al door dbhuis erbij ge-ninja-edit :P

NotSoSteady in 'reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?'
Geen -1 imo. Wel een beetje loze kreet (en kort door de bocht) dus 0 wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 13-02-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HMC in 'poll: Digitaal testament'

Waarom is een antwoord op een poll -1? :?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes op 0 gezet.
Een executeur voert je testament uit of handelt je erfenis af.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:46:
[...]

dbhuis, kun je uitleggen waarom je de post niet informatief vind?
Waarom wel? Een vergelijking tussen toegankelijkheidsfuncties van Android 5 en BB OS lijkt me nauwelijks ontopic op een artikel over wat de Android 5 update brengt voor een aantal flagships. Als het artikel nu over stock Android ging dan was het meer ontopic geweest, omdat het dan meer gefocust was op Android zelf en de nieuwe features. Maar omdat het hier gaat over de updates van bepaalde skins met Android 5 lijkt het me niet van belang, en al helemaal niet informatief dus. BB OS doet er gewoon niet toe in dit artikel.

Verwijderd in 'reviews: Lollipop op de M8, G3 en S5: wat brengt Android 5 voor deze toestellen?'

Ook geen +2

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Netjes op 0 gezet.
Een executeur voert je testament uit.
Waarom is het off-topic? Omdat ik "Anders, nl.." kies?
Of omdat ik niet weet (wist, bedankt) wat een executeur is?
Of omdat ik geen Facebook heb?

Het lijkt me in een poll moeilijk off-topic te zijn als je een optie kiest en die uitlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:54:
[...]

Waarom wel? Een vergelijking tussen toegankelijkheidsfuncties van Android 5 en BB OS lijkt me nauwelijks ontopic op een artikel over wat de Android 5 update brengt voor een aantal flagships. Als het artikel nu over stock Android ging dan was het meer ontopic geweest, omdat het dan meer gefocust was op Android zelf en de nieuwe features. Maar omdat het hier gaat over de updates van bepaalde skins met Android 5 lijkt het me niet van belang, en al helemaal niet informatief dus. BB OS doet er gewoon niet toe in dit artikel.
BBos staat ook niet centraal in de comment, maar de onderdelen van android compabiliteitsfuncties voor slechtzienden. De stuk of 10 functies in android staan er gesommeerd. Die zitten ook allemaal in de 3 toestellen, incl de drie nieuwe functies, iets dat veel mensen niet weten.
Daar zit al meer informatie in dan in de post erboven die op +2 staat en op +1 hoort te staan.
Daarnaast lijkt mij een informatieve inhoudelijke vergelijking tussen operating systemen ook gewoon legitiem of informatief als iemand steld dat operating systeem X het beste is op een bepaald vlak.
Een inhoudelijke vergelijking wegzetten als irrelevant of offtopic omdat de uitkomst ervan je niet bevalt slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

BlackBerry heeft helemaal niks te maken met dit artikel, dat jij er een sport van maakt om onder elk artikel dat "heilige" BB van je aan te prijzen betekent niet dat het ontopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:14:
[...]

Waarom is het off-topic? Omdat ik "Anders, nl.." kies?
Of omdat ik niet weet (wist, bedankt) wat een executeur is?
Of omdat ik geen Facebook heb?

Het lijkt me in een poll moeilijk off-topic te zijn als je een optie kiest en die uitlegt.
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het wordt een beetje een dooddoener, maar dan kan je bij polls alles wel 0 zetten.
Iemand kiest iets en reageert, vaak met een one liner waarom ze dat kozen.

En dan had ik nog een vraag die voor anderen misschien ook handig is. :P

Jouw copy-paste is uiteraard officieel ook van toepassing op polls, maar het lijkt me toch net wat anders.
Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:28:
BlackBerry heeft helemaal niks te maken met dit artikel, dat jij er een sport van maakt om onder elk artikel dat "heilige" BB van je aan te prijzen betekent niet dat het ontopic is.
Dat ik die gene ben die de opmerking maak je doet niets af aan de inhoud van de post.
De discussie over de uitgebreide functionaliteit van een os, leent zich voor een vergelijking. Als er slecht had gestaan dat het os zeer uitgebreide functies had, dan had ik dat onderschreven, en de functies benoemd. Maar nu stond er ook de stelling dat het daarin nr.1 is. Dat is inhoudelijk weerlegbaar. En of ik of een ander die vergelijking maakt met voorbeelden is niet significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Relevant niet inderdaad, significant wel.
Het is altijd nul07 die bij IEDER topic over welke phone dan ook BB erin probeert te zetten.
Altijd wel zo dat het nog wel on-topic is, maar ik zit hier vaak met een zucht, en weet wat er komen gaat als nul07 in een topic over phones reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:01:
Relevant niet inderdaad, significant wel.
Het is altijd nul07 die bij IEDER topic over welke phone dan ook BB erin probeert te zetten.
Je hoeft niet te tellen, maar als je het doet, zul je constateren dat dat niet het geval is in de meeste posts die ik maak met het thema Mobile. Maar het komt wel vaak voor, het OS is voor mij qua functionaliteit dé benchmark, zoals voor anderen android dat is.
En er zijn hier genoeg gebruikers, die in vrijwel topic over een Iphone of WindowsPhone er ook standaard android als maatstaf nemen. Dat gebeurd met dezelfde stelligheid en frequentie van die topics, als ik dat doe, en dan worden argumenten ook sect op de inhoud beoordeeld.

Daarnaast merk je vooral in dit topic dat er ook types zijn die elke +2'er voor verlaging aandragen, als Windowsphone er positief uit komt. Dan denk ik, dat is niet fair, discussies over verschillende functionaliteiten van verschillende apparaten horen thuis op een site als deze en kunnen ook informatief zijn, als de uitkomst niet in jouw eigen 'kamp' valt.

Als je dan ondanks inhoudelijk gebruikte argumenten het niet eens bent met de conclusie gebruik dan zelf, argumenten om de conclussie te weerleggen, maar modereer iets niets ondanks een inhoudelijk kwalitatieve post, omdat de uitkomst van de conclusie niet de jouwe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:22:
[...]

Je hoeft niet te tellen, maar als je het doet, zul je constateren dat dat niet het geval is in de meeste posts die ik maak met het thema Mobile. Maar het komt wel vaak voor, het OS is voor mij qua functionaliteit dé benchmark, zoals voor anderen android dat is.
En er zijn hier genoeg gebruikers, die in vrijwel topic over een Iphone of WindowsPhone er ook standaard android als maatstaf nemen. Dat gebeurd met dezelfde stelligheid en frequentie van die topics, als ik dat doe, en dan worden argumenten ook sect op de inhoud beoordeeld.

Daarnaast merk je vooral in dit topic dat er ook types zijn die elke +2'er voor verlaging aandragen, als Windowsphone er positief uit komt. Dan denk ik, dat is niet fair, discussies over verschillende functionaliteiten van verschillende apparaten horen thuis op een site als deze en kunnen ook informatief zijn, als de uitkomst niet in jouw eigen 'kamp' valt.

Als je dan ondanks inhoudelijk gebruikte argumenten het niet eens bent met de conclusie gebruik dan zelf, argumenten om de conclussie te weerleggen, maar modereer iets niets ondanks een inhoudelijk kwalitatieve post, omdat de uitkomst van de conclusie niet de jouwe is.
Tja, WP-fanboys zijn ook gewoon vaak aan het zeuren dat het allemaal zo oneerlijk is, net zoals BB-fanboys. En veel mensen worden op +2 gemodereerd puur omdat ze BB of WP lopen te verheerlijken. Dus die posts mogen vaak op 0 of zelfs -1, afhankelijk van hoe het gebracht wordt.

Wat je laatste alinea betreft: een reactie kan nog zo inhoudelijk kwalitatief zijn, maar als hij offtopic is modereer ik hem gewoon als offtopic.

"Je hoeft niet te tellen, maar als je het doet, zul je constateren dat dat niet het geval is in de meeste posts die ik maak met het thema Mobile."

En dat waag ik te betwijfelen.

"En er zijn hier genoeg gebruikers, die in vrijwel topic over een Iphone of WindowsPhone er ook standaard android als maatstaf nemen. Dat gebeurd met dezelfde stelligheid en frequentie van die topics, als ik dat doe, en dan worden argumenten ook sect op de inhoud beoordeeld. "

Zij doen het, dus dan doe jij het ook maar? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:43:
[...]

En dat waag ik te betwijfelen.

[..]

Zij doen het, dus dan doe jij het ook maar? :X
Mag, maar bij zowel n=20 als n=50 of 100 van mn laatste berichten heb je ongelijk.

[..]

Het is niet als zij het doen, mag ik het ook.
Dat zou suggereren dat een vergelijking tussen twee zaken slecht is. Dat is het vaak juist niet, het is vaak heel verhelderend meerdere zaken naast elkaar te zetten.

Jij bent persoonlijk net zo kritisch op BlackBerry als ik op android, en dat voegt toch ook daar informatie toe aan discussies toe over BlackBerry nieuwsberichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@_David_
Respect voor hoe je altijd discussies die maar doorgaan hier stopt met een simpele "BAF...geen +2." :P LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
wells.p in 'video: Projector voor vr-gameruimte behaalt Kickstarter-doel'
Ligt het aan mij of is dat gewoon off topic en meer iets voor het geachte redactie forum?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Inderdaad 0. Maar ik heb dat ook al eens aangehaald. Het lijkt dat het met reviews beter gaat de laatste tijd (niet altijd). Soms zit nu de video review in de review zelf.

Deze is dan eigenlijk ook voor geachte redactie, maar daar gaan ze weinig mee doen: Click bait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
WhatsappHack in 'nieuws: Japanse wetenschappers: hond met smartphone op de rug kan dementerenden helpen'

Volgens mij is deze post van mij niet echt een +2 waard...
(Ja hee, eerlijk is eerlijk he. :P Hoef niet enkel te b*tchen om -1'tjes ;))

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Iemand met verkeerde been uit bed gestapt?
Lijken mij toch geen -1's

Soldaatje in 'reviews: Evolve - Op de beste momenten heel erg goed'
HMC in 'reviews: Evolve - Op de beste momenten heel erg goed'

En deze is standaard, en zeker geen +2. (zo voorspelbaar eigenlijk.)
Als we iedere keer een zooi specs of requirements krijgen en meteen op +2 zetten dan gaat het fout.
Sneek in 'reviews: Evolve - Op de beste momenten heel erg goed'

[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 14-02-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 03:36:
WhatsappHack in 'nieuws: Japanse wetenschappers: hond met smartphone op de rug kan dementerenden helpen'

Volgens mij is deze post van mij niet echt een +2 waard...
(Ja hee, eerlijk is eerlijk he. :P Hoef niet enkel te b*tchen om -1'tjes ;))
Ik heb je een +1 gegeven. Netjes om deze te melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 17:27

TommieW

Numa numa.

RebelwaClue in 'nieuws: 'Apple is bezig een elektrische auto te ontwikkelen''
Deze reactie is -1, terwijl het (grotendeels) wel onderbouwd is. Ik zal eerder richting een +1 neigen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RebelwaClue is daar actief in een draad die gaandeweg off-topic werd en wordt, ongeacht de onderbouwing, m.i. terecht met 0 gewaardeerd. Niet vanwege de inhoud, maar omdat het niet meer gaat over het mogelijk instappen van Apple in de automobielmarkt als producent/ontwikkelaar. In een draad over slimme (Apple) horloges zou een +1 wel redelijk zijn geweest. Nu is het nodeloze bladvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Zijn hele stuk tekst is sowieso 0. Goed onderbouwd, maar vooral gevuld met dingen gebaseerd op zijn eigen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Loller1 in 'nieuws: Ontwikkelaar installeert Windows 10 op niet-ondersteunde smartphones'
Hoezo krijg een volledig ontopic waarschuwing voor het gebruik van previews op niet ondersteunde toestellen een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent wel erg vlot - binnen het uur! - met je ergernis over de -1. Ik zag dan ook nog maar 3 stemmen (2* -1, 1* +1). Ik heb je tekst nu 3 maal gelezen en kan er weinig chocola van maken, ergo een 0 ("voegt niets toe aan de discussie"). Inmiddels staat je bericht op +1. Ben ik te streng?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Gewoon een prima +1 reactie imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Idd, die +2's slaan nergens op.

NotSoSteady in 'nieuws: Stainless Games brengt bèta van Carmageddon: Reincarnation uit'
De definitie van het woord publiek is geen +2 of +3. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb je een +1 gegeven. Een nette ontopic post.

Update: +2 voor onderstaande vind ik wat aan de hoge kant

chaoscontrol in 'nieuws: 'Belgische banken hebben ssl-beveiliging niet op orde''

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 16-02-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'plan: LeaseWeb Reviewpanel - Vijf testers voor zakelijke hosting gezocht'
Geen +2, niks informatief aan als je geen bron/omderbouwing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die heb ik net op +1 gezet. Zonder bron is het inderdaad geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon in 'nieuws: Systeem moet afkijken pincode smartphones moeilijker maken door gebruik speaker'

Wat voor een score zouden jullie deze geven? Ik kan niet echt tot een goede conclusie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Inderdaad, niks +3 aan.

Loller1 in 'reviews: Windows 10 voor telefoons: een vroege blik op een nieuwe richting'
Geen +2, die hele Microsoft vs Google discussie is vrij offtopic.

Zelfde geldt trouwens voor:
Migrator in 'reviews: Windows 10 voor telefoons: een vroege blik op een nieuwe richting'

[ Voor 28% gewijzigd door _David_ op 16-02-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vrij offtopic, maar wel ontopic in de thread, ben dus voor +1 gegaan. Mijn eigen reactie is inderdaad ook maximaal +1, kan alleen niet helpen die naar beneden te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb ook allebei de reacties een +1 gegeven ;)

Verwijderd in 'video: Trailer van Carmageddon: Reincarnation'
Die 1e zin in deze reactie maakt het voor mij een dikke -1.
Deze staat ondertussen weer op +3 :( Heerlijk, die boosts. |:(

[ Voor 43% gewijzigd door _David_ op 16-02-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen vlot & lekker geschreven tekst, waardoor ook ik moeite had te begrijpen wat er bedoeld werd. Aangenomen dat het hier gaat om Blackberry Picture Password kreeg de schrijver van mij een +1 (on topic met een bestaand alternatief, dat het een op BlackBerry geïmplementeerd iets is, maakt het geen flamebait o.i.d. IMHO). Maar een 0 is vanwege de kwaliteit van het bericht m.i. zeker te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:56:
Ik heb ook allebei de reacties een +1 gegeven ;)

Verwijderd in 'video: Trailer van Carmageddon: Reincarnation'
Die 1e zin in deze reactie maakt het voor mij een dikke -1.
Jup, slaat echt nergens op dat die een +1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
Het is minder dan een uur na posten - sorry aardvark :) - maar mijn inzien mag het hier wel al bij:
Titan_Fox in 'reviews: Windows 10 voor telefoons: een vroege blik op een nieuwe richting'
Titan_Fox in 'reviews: Windows 10 voor telefoons: een vroege blik op een nieuwe richting'
Dit is gewoon -1. Het is al niet de eerste keer dat Titan zo reageert op posts van mij, simpelweg omdat ik het ben, dat is geen toegevoegde waarde aan het onderwerp, en alleen maar beledigend naar mij toe. En ook nog eens systematisch op die toon reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loller1 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:15:
Het is minder dan een uur na posten - sorry aardvark :) - maar mijn inzien mag het hier wel al bij:
Dit is gewoon -1. Het is al niet de eerste keer dat Titan zo reageert op posts van mij, simpelweg omdat ik het ben, dat is geen toegevoegde waarde aan het onderwerp, en alleen maar beledigend naar mij toe. En ook nog eens systematisch op die toon reageren...
Beide posts op -1 gezet. Als je constant als een MS fanboy reageert dan kan het zo zijn dat mensen een hekel aan je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik ook, maar (sorry) Loller1 ook er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze is opgepakt. Dank voor de melding.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 16-02-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :w Loller1, nood breekt wet. :P
Dat zijn on(w)aardige reacties en dan ook nog op de voorpagina. Beide -1, maar ook jouw reactie daartussen haalt geen hogere waardering dan -1, ondanks dat je tamelijk beheerst reageert (modFAQ: '-1 ... en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.'). Persoonlijke vendetta's horen daar gewoon niet thuis. Laat je niet kennen en negeer met schouderophalen zulke berichten (al zou ik persoonlijk een 'friend or foe'-optie wel prettig vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:25:
[...]

Beide posts op -1 gezet. Als je constant als een MS fanboy reageert dan kan het zo zijn dat mensen een hekel aan je hebben.
Wat ik niet doe. Ja, ik heb een voorkeur voor Microsoft producten, simpelweg omdat het nu eenmaal is dat producten van eenzelfde maker goed met elkaar integreren, maar heeft niet iedereen dat. Wie gaat er nu in godsnaam rondlopen met een Android telefoon, iOS tablet en Windows desktop met het doel die goed met elkaar te laten integreren? Dat doet niemand. Anyway, ja, in mijn reacties laat ik zeker wel merken dat ik die voorkeur heb, maar ik kraak geen producten van andere ongegrond af. Android vind ik ook een zeer mooi systeem (de AOSP variant dan toch) en heb hier dan ook 3 smartphones met dat OS liggen (2 voor test doeleinde, 1 voor gebruik), ik heb exclusief consoles van Sony (en vroeger exclusief Nintendo), een van mijn PCs draait op Elementary OS en Firefox behoort tot een van de programma's die ik als eerste installeer op mijn PC.

Amai, wat een MS fanboy ben ik zeg... /s

Anyway. Dit is eerder een +1 volgens mij:
icecreamfarmer in 'nieuws: Liberty Global: UPC wordt in april Ziggo'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Titan_Fox reageert gewoon niet handig. Laten we daar eerlijk in zijn. En zijn posts mogen wat mij betreft echt naar -2. Zulke persoonlijke aanvallen hebben nooit lang gestaan op het forum :+

Die van Loller, lastig te bepalen. Qua aanvallendheid een -1, maar het is wel redelijk on topic. Dus ik zou zelf neigen naar een 0.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Mismoderatie topic :).

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Die 2 reacties van Titan_fox zijn net verwijderd zo te zien, die van loller1 is nu een parent reactie :? (is dat een nieuwe optie? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Edit: die is nu ook weg. :P

[ Voor 101% gewijzigd door HMC op 16-02-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
_David_ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:21:
Die 2 reacties van Titan_fox zijn net verwijderd zo te zien, die van loller1 is nu een parent reactie :? (is dat een nieuwe optie? :P)
Waar dan? Heb je wellicht net tijdens het verwijderen van de posts gerefreshed oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Bor de Wollef schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Waar dan? Heb je wellicht net tijdens het verwijderen van de posts gerefreshed oid?
De reactie van loller1 stond toen net helemaal onderaan ja, nu niet meer :P

ktf in 'nieuws: Obama: iedereen zou versleutelde e-mail moeten hebben'
Geen +2, niet informatief.

[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 16-02-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

ktf in 'nieuws: Obama: iedereen zou versleutelde e-mail moeten hebben'
Geen +2. Leuke uitleg, maar niet informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen +3, maar veel mensen willen wel zoiets lezen blijkbaar :). : Verwijderd in 'nieuws: Liberty Global: UPC wordt in april Ziggo' Informatie over concurrentie en monopolie zijn onveranderd sinds de overname van Ziggo door UPC. Het censuur verhaal vind ik ook niet heel sterk. Hij maakt sowieso niet aannemelijk dat Ziggo hier ook maar iets mee van doen heeft. Zijn conclusie klopt simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

155x +3, die krijg je niet meer op een andere score...

djexplo in 'nieuws: Obama: iedereen zou versleutelde e-mail moeten hebben'
Geen +2, die 6x +3 is weer boost misbruik.
Kijk is naar de reactie boven je :P

[ Voor 39% gewijzigd door _David_ op 16-02-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Whoopsie. Sorry. Oh my. :S Gemist.

[ Voor 122% gewijzigd door HMC op 16-02-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:54:
155x +3, die krijg je niet meer op een andere score...
Waarom denk je dat ik de reactie hier meld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst stond Bender op +2 nu staat Sven op +2 :'). Mensen zijn daar duidelijk aan het meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Yep, worden allemaal omhoog geboost :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:53:
Geen +3, maar veel mensen willen wel zoiets lezen blijkbaar :). : Verwijderd in 'nieuws: Liberty Global: UPC wordt in april Ziggo' Informatie over concurrentie en monopolie zijn onveranderd sinds de overname van Ziggo door UPC. Het censuur verhaal vind ik ook niet heel sterk. Hij maakt sowieso niet aannemelijk dat Ziggo hier ook maar iets mee van doen heeft. Zijn conclusie klopt simpelweg niet.
En dan nog eens illegale acties weghalen censuur neoemen.. Erg jammer, maar inderdaad gewoon geen+2

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lanerios schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:05:
[...]

En dan nog eens illegale acties weghalen censuur neoemen.. Erg jammer, maar inderdaad gewoon geen+2
Volgens mij was dat TV kijken op een PC toch helemaal niet illegaal? De beveiliging was niet gekraakt als ik het me goed herinner. Daarnaast was het uiterst vaag of dat Verimatrix uberhaupt wel de rechten had op dat systeem, als ik het topic goed gelezen heb. Ik vind dat hij wel een punt heeft. Overigens staat hij nu op +3, misschien is dat wel wat te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga dat topic niet hierheen verplaatsen. Short, Tweakers had genoeg gronden om het topic te verwijderen. Dat heeft niks te maken met censuur, maar puur denken aan hoe je kan zorgen dat het goed wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Ongefundeerde reactie van iemand, staat atm nog op 0:
timeraider in 'nieuws: Dota 2 doorbreekt grens van miljoen gelijktijdige spelers'

Mijn reactie op de zijne, is zijn reactie dus gewoon een bash op een spel? Of hoe moet ik dit opvatten?
Vickiieee in 'nieuws: Dota 2 doorbreekt grens van miljoen gelijktijdige spelers'

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
Vickiieee schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:17:
Ongefundeerde reactie van iemand, staat atm nog op 0:
timeraider in 'nieuws: Dota 2 doorbreekt grens van miljoen gelijktijdige spelers'

Mijn reactie op de zijne, is zijn reactie dus gewoon een bash op een spel? Of hoe moet ik dit opvatten?
Vickiieee in 'nieuws: Dota 2 doorbreekt grens van miljoen gelijktijdige spelers'
Wat is er precies fout aan die moderaties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Daantjeeuh schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:48:
[...]

Wat is er precies fout aan die moderaties dan?
Mijn moderatie is voor zover ik weet niks fout aan.
Waar het mij om gaat is dat de zijne ongefundeerd is en dat na mijn reactie (met bronnen e.d.) blijkt dat hij dus onzin 'verkoopt' en op LoL loopt te bashen.
Tenminste, zo zie ik dat. Ik vroeg me meer af hoe dat zit en wanneer iets als 'bashen' wordt gezien/ervaren. :)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Pagina: 1 ... 87 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]