.oisyn schreef op donderdag 18 december 2014 @ 01:32:
[...]
Tja, ik ben het daar pertinent mee oneens. De reactie is behoorlijk on-topic, en bevat gewoon zinnige informatie. Dat de oorzaak van de post ongenoegen is ivm incorrecte benoeming in het artikel maakt de post verder niet onzinnig en inhoudsloos.
Wellicht is 'duidelijk' niet de juiste bewoording. Maar hierom is het voor mij een 0: De eerste alineas zijn kritiek die letterlijk de titel en een zin uit het artikel kopiëren. Vervolgens maakt hij het punt dat hij voor elke genoemde aanwijzing een andere planeet/maan kan aanwijzen die iets vergelijksbaar heeft. Zijn voorbeeld is Titan. Hij geeft het zelf ook aan: het is daar bar koud dus gaat zijn vergelijking niet op. Bovendien betekent het feit dat delen ook op andere plekken te vinden zijn niet dat de combinatie van al die elementen niet tot potentiëel leven kan leiden. Voor mij bevat de reactie dus weinig relevants, al had ik dat wellicht beter in een reactie op het artikel kunnen zeggen. Dat mensen +1 geven heb ik natuurlijk absoluut geen probleem mee.
De fixatie vind ik erg jammer. Ik vind de post dan wel geen +3 waard, maar blijkbaar vindt het meerendeel van de moderators het waard dat deze post gelezen dient te worden door de rest. En uiteindelijk is dát waar moderatie om draait. Misschien moet je het democratische proces dan ook gewoon eens een keer respecteren, ipv strak te wijzen naar het boek met regeltjes.
Als je elke keer de semi-democratie laat winnen dan krijg je straks heel veel meningmods en wordt het meer een kwestie van 'welke reactie is het populairst' dan 'welke reactie zorgt voor/is de beste discussie'. Mensen zeggen "
Als zoveel mensen een +3 geven heeft het duidelijk waarde."
1 en "
die massaal op +3 gemodereerd werd, en terecht gezien de essentie voor het artikel"
2 en "
Jammer vd deathmod, ben het helemaal met je eens namelijk."
3. Dan is het duidelijk dat men niet modereert op hoeveel men van een reactie kan leren of hoeveel discussiewaarde iets heeft, maar op of men het er mee eens is en, in dit geval, hoe graag men wil dat de fout gefixt wordt (?). Maar het blijkt maar, posts-die-eigenlijk-in-GR-horen zijn moeilijk te modden.
Alleen een linkje is nogal weinig voor een +2. Als hij netjes even een samenvatting van zijn link had gemaakt was ik er mee eens, dan kan het zeker informatief zijn.