"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Natuurlijk werkt het zo niet. Maar het is onzin dat je voor alles bronnen zou moeten gaan plaatsen. Als je het hele Snapchat-debacle volgt, dan is het algemene kennis dat Snapchat hier niet aan bezig is. En zoals ik al zei, dat is net hetzelfde als (en nu een ander voorbeeld) iemand die het hele Windows 10 verhaal niet volgt en dan plots komt vragen voor een bron dat Microsoft wel degelijk Windows 10 aan het ontwikkelen is. Als je op zo'n artikel reageert, en zeker als je op zo'n artikel reacties gaat modereren is het wel wenselijk dat je kennis hebt van de zaak voordat je zomaar even feiten gaat weg modereren, in zulke situaties zouden bronnen niet nodig horen te zijn.lanerios schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:15:
Vind het zelf nog al apart. Als ik Loller dus goed begrijp, kan ik van alles gaan posten, en hebben mensen zelf maar de bron op te zoeken. Zo werkt het echt niet.
Klopt, taalfouten moeten kunnen. Het is voor mij de combinatie van de drie, plus nu het gezever van de auteur zelf hier dat ik er een -1 aan geef.Bor de Wollef schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:41:
[...]
Een enkele taalfout is geen reden voor aftrek van punten tenzij dit de post compleet onleesbaar maakt of uit zijn verband trekt.
De mening gebracht als een feit (zonder onderbouwing) aangevuld met een flamerige edit vind ik wel reden voor aftrek. Zonder edit een 0 maar na de edit snap ik de -1 ook.
Edit: herstel, inclusief re-edit nu naar 0. Verander dan ook meteen even bevestigt naar bevestigd.

[ Voor 8% gewijzigd door Jolke op 22-12-2014 13:25 ]
Is dat niet exact waar het moderatie systeem dus niet voor is? Je hoort een post te modereren op de inhoud, niet op de achterliggende discussie op een totaal andere plaats. Dat is misbruik van het moderatie systeem.Jolke schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:23:
[...]
Klopt, taalfouten moeten kunnen. Het is voor mij de combinatie van de drie, plus nu het gezever van de auteur zelf hier dat ik er een -1 aan geef.
Waar zit er trouwens überhaupt een taalfout in? De inhoud van mijn post is niet veranderd en voor zover ik zie is er geen taalfout? Als we jou criteria gaan volgen kunnen we net zo goed alles naar -1 zetten. Want hoezo is een feit een "weinig zeggende post an sich"? Feiten zijn weinig zeggend?
Als de hele reactie nou onleesbaar was dan had je een punt, maar de reactie is prima leesbaar.
Ik heb een +1 gegeven.
---
Verwijderd in 'reviews: The Order: 1886 - Riddergame met weinig diepgang'
Compleet offtopic, 0
Geert in 'nieuws: Beheerder verliest controle over cluster Tor-exitnodes - update'
Geen +2
jaquesparblue in 'nieuws: Beheerder verliest controle over cluster Tor-exitnodes - update'
Geen +3, al helemaal niet met die flame im het begin.
Weppel in 'nieuws: Beheerder verliest controle over cluster Tor-exitnodes - update'
Ook geen +3, geen enkel bewijs of bron
kramer65 in 'nieuws: Smartphonemaker bq brengt begin 2015 Ubuntu-smartphone naar Europa' is een directe copy paste van kramer65 in 'nieuws: 'Meizu brengt MX4-smartphone met Ubuntu Touch begin 2015 uit''
Geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Rabobank-klanten kampen met storing interbankieren en iDeal - update'
Geen +2
[ Voor 111% gewijzigd door _David_ op 22-12-2014 18:39 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Kunnen we weer verder met modden van andere reacties?
Deze geeft zelf al aan dat het off-topic is, toch +2?!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Door die laatste zin kan dit toch nooit op +1 komen te staan?
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Volgens mij is dit max een +1 waard
redbullet in 'poll: Praten tegen je pc'
Ach ja, een poll wordt doorgaans wat soepeler gemod. Maar +3 is wel erg veel van het goederedbullet schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:27:
ik voel me vereerd dat sommige dit een +3 geven
Volgens mij is dit max een +1 waard
redbullet in 'poll: Praten tegen je pc'
Interessant zeker, ik vind het ook boeiend materiaal met mijn passie voor die periodes, maar inderdaad off.
Je moet er toch niet aan denken dat Paul dat verhaal in de intro van zijn review had geschreven.
Eat the bugs, live in a pod
Nou een 0 vind ik het niet omdat het zeker een waardevolle aanvulling is op de inleiding van de review.HMC schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:11:
Interessant zeker, ik vind het ook boeiend materiaal met mijn passie voor die periodes, maar inderdaad off.
Je moet er toch niet aan denken dat Paul dat verhaal in de intro van zijn review had geschreven.
Feitelijk is die eerste alinea namelijk incorrect. Wellicht meer iets voor GR, maar ik vind het minstens +1.
[ Voor 30% gewijzigd door _David_ op 23-12-2014 00:12 ]
Kan ik niet over oordelen, wat er wel en niet klopt hier. Ik denk ook niet dat de reagerende tweakers dat kunnen en zelfs pieterbas1 misschien niet, maar ik denk dat hij (verderop) wel een punt heeft, dat wij hier met erg westerse ogen kijken naar een land waar we zo ver vanaf staan, niet alleen kwa afstand, maar ook cultureel, dat het moeilijk is om er objectief naar te kijken._David_ schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:55:
Omdat de hele inhoud niet klopt, kijk maar een paar reacties naar onder.
Dat er een discussie volgt op zijn post, draagt bij aan mijn stellingname dat de post meer waarde heeft dan dat jij er blijkbaar in ziet. Wat zou jij willen geven? Minder dan +1 lijkt mij niet terecht. Vervolgens vind ik dan onze discussie over 1 puntje verschil niet de moeite waard.
Gaat lekker snel zo. Ik vraag me gewoon af wat de betrouwbaarheid is van zulke info en gelijk -1? Jammer.. blijkbaar mogen we alleen negatieve dingen over Korea vermelden volgens sommige mensen
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ATS in 'nieuws: Seagate belooft volgend jaar 10TB-drive uit te brengen'
Geen +2

Dit lijkt me niet de bedoeling
[ Voor 6% gewijzigd door Niekfct op 23-12-2014 19:26 ]
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Het is niet mn beste bijdrage maar gewoon ontopic toch ?
en DR!5EQ in 'nieuws: Destiny heeft bijna 13 miljoen spelers' worden "iets" te hard om hun plaats gezet. Als alles er direct omheen +1 is, dan zijn zijn reacties dat ook. Anders allemaal 0 in die thread, behalve de openingspost.
Hij trolt niet, duidelijke mening mods.
Mijn reactie (welke volgens mij volkomen ontopic is) wordt -1 gemod terwijl de persoon op wie ik reageer de boel bij elkaar scheld en gewoon +1 krijgt.
Eens. Maar wel -1 blijkbaar? Prachtig moderatiesysteem hier

MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
Mensen gebruiken waarschijnlijk de -1 als tegenwicht om de +2 snel omlaag te krijgen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk, maar het is vaak wel effectief.Lothiriel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:07:
[...]
In de regels staat letterlijk dat dat niet de bedoeling is, en zelfs ongewenst is. Toch doen ze er niks aan. Is niet de eerste keer dat dit me voorvalt. Ik ga het zelf ook maar doen dan3raser schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:11:
[...]
Mensen gebruiken waarschijnlijk de -1 als tegenwicht om de +2 snel omlaag te krijgen. Dat is niet de bedoeling natuurlijk, maar het is vaak wel effectief.

Ik vind het wel een -1 ja... mensen met een andere mening dan de jouwe voor 'stekeblind' uitmaken is op zijn zachtst gezegd een beetje onbeschoft.Lothiriel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:07:
[...]
Dan zit je ook nog te zeuren over moderatie wat ongewenst is op de FP, zeker omdat je kennelijk wel weet dat het hier hoort (anders postte je hier niet).
Virussen? Scan ze hier!
Daar wordt zeker wel tegen opgetreden! Ter illustratie; ik heb gisteren nog meerdere mensen een waarschuwing gegeven die overduidelijk aan het compensatie modereren waren. Dat is echt ongewenst / niet toegestaan. Je verergert het probleem alleen maar. Wanneer je vind dat een post niet op de goede score uitkomt is dit topic de aanwezen plek om hiernaar te laten kijken door een grote groep mensen die veel tot erg veel moderaties doen.Lothiriel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:13:
[...]
In de regels staat letterlijk dat dat niet de bedoeling is, en zelfs ongewenst is. Toch doen ze er niks aan. Is niet de eerste keer dat dit me voorvalt. Ik ga het zelf ook maar doen dan
Zoals wildhagen al aangeeft kom je eerst met een flamebait en ga je daarna nog eens klagen over het moderatiesysteem wat ongewenst is op de FP.Lothiriel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:07:
[...]
Met een opmerking als "Eens benieuwd hoe snel ik gedownmod word 😂" vraag je er gewoon ook om.
[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 24-12-2014 11:55 ]
Het was in geen geval 'slecht' of 'onbeschoft' bedoeld.wildhagen schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:52:
[...]
Ik vind het wel een -1 ja... mensen met een andere mening dan de jouwe voor 'stekeblind' uitmaken is op zijn zachtst gezegd een beetje onbeschoft.
Dan zit je ook nog te zeuren over moderatie wat ongewenst is op de FP, zeker omdat je kennelijk wel weet dat het hier hoort (anders postte je hier niet).
Als we er vanuit gaan dat mijn opmerking geen feit is (wat het in mijn ogen wel is, overigens), waarom worden gelijkaardige posts die onbeschoft zijn 'in de andere richting' dan niet weggemod? Hier speelt toch duidelijk de heersende mening mee. Als je niet lyrisch bent over goedkope Chinaphones mag je niks zeggen...
Verwijderd
Het is in jouw ogen een feit? Wel, dat zegt genoeg.Lothiriel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:58:
I
[...]
Het was in geen geval 'slecht' of 'onbeschoft' bedoeld.
Als we er vanuit gaan dat mijn opmerking geen feit is (wat het in mijn ogen wel is, overigens), waarom worden gelijkaardige posts die onbeschoft zijn 'in de andere richting' dan niet weggemod? Hier speelt toch duidelijk de heersende mening mee. Als je niet lyrisch bent over goedkope Chinaphones mag je niks zeggen...
"Schaamteloos gekopieerd design (kom nou niet af met da's niet waar: wie dat beweert is stekeblind), wellicht slechte garantieregeling, geen licenties betaald, amper winstmarge enzoverder enzovoort. "
Zoals eerder gezeg: je beweert iets en zegt dat tegenstanders per definitie stekeblind zijn. Daarnaast heb je het over een "wellicht" slechte garantieregeling, waardoor je dus toegeeft niet eens te weten waar je over praat. Geen licenties betaald? Kom eens met bewijs? Amper winstmarge, heb je er last van?
"Niet moeilijk om dan een goedkoop toestel op de markt te zetten. Eigenlijk is dit gewoon oneerlijke concurrentie."
Doe je het ze even na dan? En leg je even uit waarom dit "eigenlijk" ( je bent dus zelf niet eens zeker) oneerlijke concurrentie is?
"Eens benieuwd hoe snel ik gedownmod word 😂"
Lijkt me gezeur over moderatie ( dus een punt omlaag) en je weet bij voorbaat dus al dat dit opgevat gaat worden als een flame. Waarom post je het dan niet in een andere vorm?
Kortom, een onzinreactie die goed op zijn plaats is met -1.
Deze reactie is al helemaal dom.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 12:29 ]
Ik wil graag eventjes aanstippen dat die laatste zin over downmodden ging over de 'heersende mening', niet omdat ik m'n post als flame beschouwde.
Wat ik als 'feit' aanstip is dat deze smartphone een wel heel 'iPhone 5c'-design heeft. Deze opmerking maak ik ook omdat dat niet de eerste keer is, kijk ook maar naar Xiaomi. Ik heb dat nu ik het teruglees veel te ruw en zonder nadenken gepost, dat is waar. Echter is het een mening, niet minder waard dan deze van mensen wie de telefoons 'totaal verschillend' vinden. Ik merk graag op dat een andere reactie die op beleefde toon was gepost over het design ook naar beneden gemod werd.
Ik gooi graag overal woordjes tussen, zoals dubbele ontkenning en 'wel geen' en dergelijke. Typisch Vlaams vermoed ik. Dat is ook wat die 'eigenlijk' bijvoorbeeld is. Geen garantie, of op z'n minst super gebrekkig is ook zo, ik heb erzelfs zelf ervaring mee
En ik heb geen last van lage winstmarges, maar ook dat zit in de lagere prijs. Dit is inderdaad wel overbodig te zeggen gezien dit totaal niet terzake doet (tenslotte hun eigen zaak).
Kortom wou ik vooral zeggen dat er echt wel wat addertjes onder het gras zitten. Ik vind het overigens onnodig om mij ook nog eens te schoppen met 'kun jij het zelf ook dan". Ik ben geen bedrijf, dus nee, dat kan ik niet, een Samsung wellicht wel.
M'n toon was ondermaats waarvoor m'n oprechte excuses. Ik heb geen goede week helaas en ik was geïrriteerd dat reacties die ik wel degelijk waardevol vond zo naar beneden gekeild werden. Als je wat terugkijkt naar mijn reacties kun je zien dat dat niet mijn 'stijl' van reageren is.
Soit, bedankt voor de feedback en ik hoop van harte dat deze uitschuiver geen slechte beeldvorming bij de Power/Pro moderators heeft geschapen met vanaf nu steeds een lagere waardering tot gevolg 😊
Geen +2
Het is een link naar zijn eigen reactie die nog geen 10 minuten eerder is gemaakt, maar naar beneden wordt gedrukt door reacties op reacties die erboven staan.
[ Voor 24% gewijzigd door HMC op 24-12-2014 16:33 ]
Verwijderd
Klopt, maar die reactie waar ik naar verwijs mag je wel best een +2 geven hoorHMC schreef op woensdag 24 december 2014 @ 16:27:
Verwijderd in 'nieuws: 'MPAA en Hotfile logen over schikkingsbedrag''
Geen +2
Het is een link naar zijn eigen reactie die nog geen 10 minuten eerder is gemaakt, maar naar beneden wordt gedrukt door reacties op reacties die erboven staan.
Wat een haat op een on-topic en neutrale post... -2?
Verwijderd
Ik had hem ook weggestemd, dat hoort echt niet.RagingPenguin schreef op woensdag 24 december 2014 @ 20:55:
pineapple23 in 'nieuws: Mogelijke afbeeldingen en details van BlackBerry Z20 verschijnen online'
Wat een haat op een on-topic en neutrale post... -2?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 21:22 . Reden: vt ]
bigsteve22 in 'reviews: De overheid wil steeds meer van ons weten'
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Wat hier +3 aan is ontgaat mij...
Lap tekst + Mee eens = +3, zo werkt dat. Ik dacht zelf meer aan +1._David_ schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:01:
andreetje in 'reviews: De overheid wil steeds meer van ons weten'
Wat hier +3 aan is ontgaat mij...
Helaas wel ja, zeker bij de gevoelige onderwerpen (politiek, privacy)tweaker2010 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:10:
[...]
Lap tekst + Mee eens = +3, zo werkt dat. Ik dacht zelf meer aan +1.
Ik heb ook een +1 gegeven.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Virussen? Scan ze hier!
Dit is ook hoe ik er over denk. Als je dit soort reacties al gaat aangrijpen om te fixeren of om mensen op de vingers te tikken is het einde zoek. Misschien moeten we allemaal wel een ietsje breder denken. Er zal een bepaalde groep lezers zijn die dit interessant vinden om voorgeschoteld te krijgen als ze filteren op +2 of +3. Ik hang er een +2 aan.Dirk schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:22:
Het is een betoog, het is redelijk opgebouwd en het bevat geen ongewenste elementen. Ik ga in ieder geval niets aan die score doen, alhoewel ik de +3 ook erg hoog vind.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Ik kan tientallen reacties vinden per week die een betoog zijn en geen ongewenste elementen bevatten, betekent niet dat ze een +3 verdienen.Dirk schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:22:
Het is een betoog, het is redelijk opgebouwd en het bevat geen ongewenste elementen. Ik ga in ieder geval niets aan die score doen, alhoewel ik de +3 ook erg hoog vind.
Ik zie trouwens geen enkele onderbouwing in die hele reactie, zeker niet voor onzin claims zoals deze:
De enige reden waarom deze reactie ondertussen 100x +3 heeft gekregen is omdat mensen het er mee eens zijn.Van braaf Gidsland naar een van de grootste, en misschien wel de grootste mensenrechtenschenders ter wereld.
bucovaina89 in 'reviews: De overheid wil steeds meer van ons weten'
Dit is voor mij een +3 reactie, goed onderbouwd door middel van bronnen/links, geen ongewenste elementen, en steekt VER boven het maaiveld is aangezien het niet puur populistisch gezever is.
--
Verwijderd in 'reviews: De overheid wil steeds meer van ons weten'
Ook geen +3, onderbouwing is ver te zoeken.
Verwijderd
Dat laatste lijkt me ook raar._David_ schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:01:
Reacties worden beoordeeld op de inhoud, we gaan niet kijken van wie die reactie komt en dan maar een punt aftrekken
Toch vind ik het bijzonder dat mijn twee laatste reacties met opmerkelijk veel -1tjes en nulletjes zijn beoordeeld.
Verwijderd in 'nieuws: Vaio gaat smartphones in Japan uitbrengen'
Post met dezelfde strekking als de posts eronder, omzet =! winst.
Verwijderd in 'nieuws: Mogelijke afbeeldingen en details van BlackBerry Z20 verschijnen online'
Een gefundeerde post, (met alleen positief beoordeelde citaten uit het laatste nieuwsbericht over de z10) dat mensen het os prettig ervaren. waarom zoiets ongewenst is, of offtopic voor de opvolger van de z10 zie ik niet.
Ik ben bij beide posts nieuwsgierig of het dezelfde 'sponsors' zijn die de reacties zo onderwaarderen.
Geen +2, 0 of +1 is beter IMHO
[ Voor 5% gewijzigd door Kain_niaK op 26-12-2014 01:36 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Geen +3
Copy paste van eerder verhaal en sowieso al geen +3
Het opsommen van bepaalde bedrijven en hun herkomst is totaal niet gerelateerd aan het topic zelf
En dat sommige anderen moeilijkheden hebben voet aan grond te krijgen is juist waar het topic over gaat.
+2 misschien, maar eerder +1.
0 kan ook, want re-rant.
Verwijderd
En eerst een zin om een fipo te krijgen, daarna mutatie naar 3 alinea's, daarna mutatie naar 4, en daarna nog een.HMC schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:20:
Verwijderd in 'nieuws: 'Qualcomm betaalt China honderden miljoenen euro's in zaak machtsmisbruik''
Geen +3
Copy paste van eerder verhaal en sowieso al geen +3
Het opsommen van bepaalde bedrijven en hun herkomst is totaal niet gerelateerd aan het topic zelf
En dat sommige anderen moeilijkheden hebben voet aan grond te krijgen is juist waar het topic over gaat.
+2 misschien, maar eerder +1.
0 kan ook, want re-rant.
Dat is ongewenst gedrag.
De post is wel informatief.
Je krijgt een 0 omdat je selectief een paar gebruikers aanhaalt. De mening van 4 gebruikers zegt vrij weinig over wat de gemiddelde mens ervan vind. Vier negatieve reacties zijn ook zo gevonden en dan zouden de overstappers voornamelijk negatief zijn volgens de redenering die je in jouw post maakt. Je post bestaat uit en drogreden en daarom 0.Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 00:43:
[...]
Verwijderd in 'nieuws: Mogelijke afbeeldingen en details van BlackBerry Z20 verschijnen online'
Een gefundeerde post, (met alleen positief beoordeelde citaten uit het laatste nieuwsbericht over de z10) dat mensen het os prettig ervaren. waarom zoiets ongewenst is, of offtopic voor de opvolger van de z10 zie ik niet.
Ik ben bij beide posts nieuwsgierig of het dezelfde 'sponsors' zijn die de reacties zo onderwaarderen.
Geen +2
Informatie staat allemaal in het artikel. Ontopic dus, zeker niet informatief. Het artikel zelf is informatief.
De vraag die hij beantwoordt, duidt slechts op het feit dat de vraagsteller zelf het artikel niet helemaal gelezen heeft.
Dr.Jake in 'nieuws: Servers Xbox Live en Playstation Network zijn down na vermoedelijke ddos-aanval'
Dr.Jake in 'nieuws: Servers Xbox Live en Playstation Network zijn down na vermoedelijke ddos-aanval'
Verwijderd
Geen +3 post
Is een post met een klein stukje wat klopt. Maar er wordt hier verkeerd gedacht en verkeerd vergeleken. Een +1 lijkt me beter.
Verwijderd
Wat is zijn probleem?Bilbo.Balings schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:59:
Deze staan naar mijn gevoel met -1 nog wat aan de hoge kant:

Is een +3 niet een béétje overdreven? Door kinderlijke taalgebruik ("politiestaat", "marionet" etc) kom ik zelf niet verder dan maximaal een +1 hoor.
Virussen? Scan ze hier!
Gezien het taalgebruik mag dit denk ik wel maar -1. Iig zeker niet op de +1 waar hij nu staat.
Virussen? Scan ze hier!
Lijkt me een -1 ipv een +2.
Virussen? Scan ze hier!
Is on-topic en ook wel wat informatief, maar om nu meteen 20x +3 te gaan strooien, lijkt me overdreven.
Zout stooien lijkt me beter vandaag.
Alle +3's en -1's zijn allemaal meningmods.
Hoort allemaal op 0.
[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 28-12-2014 10:47 ]
Zeker geen +2 waard, +1, maximaal.
mux in 'nieuws: Fietspad met geïntegreerde zonnepanelen is beschadigd geraakt'
Verwijderd in 'nieuws: Fietspad met geïntegreerde zonnepanelen is beschadigd geraakt'
Geen +2, de 61(!!!) reacties eronder zijn zowat allemaal offtopic
jobvr in 'nieuws: Iraanse leger werkt aan drone die zichzelf vernietigt'
Ook geen +2
koudepinda in 'nieuws: Iraanse leger werkt aan drone die zichzelf vernietigt'
Geen +3, eerder een 0
Aerospacer in 'nieuws: Iraanse leger werkt aan drone die zichzelf vernietigt'
Geen +2
TKroon in 'nieuws: Iraanse leger werkt aan drone die zichzelf vernietigt'
Ook geen +2
[ Voor 56% gewijzigd door _David_ op 28-12-2014 13:23 ]
Geen +3
dubbelpost

[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 28-12-2014 18:06 ]
Wat is hier precies ongewenst aan?
Het gaat over fietspaden.
Nadelen van een dak:
Dat is inderdaad geen -1 post. In mijn ogen gewoon een ontopic reply op de post ervoor en dus +1.tweaker2010 schreef op zondag 28 december 2014 @ 21:47:
ejabberd in 'nieuws: Fietspad met geïntegreerde zonnepanelen is beschadigd geraakt'
Wat is hier precies ongewenst aan?
Vraag:
Dus als een topic over oliebollen gaat, en iemand zegt ineens "Ja, maar patat is ook erg lekker" dan is dat off-topic. Maar als ik dan op hem reageer "Ja, vooral als je ze zelf maakt met vers gesneden aardappelen." dan is mijn reactie weer on-topic.
Begrijp ik dat goed?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik word ge-min-boost.
van 1x -1 naar 5x-1 in enkele seconde.
Ongewenst? Zie ik er niet in.
Geen +2
ApexAlpha in 'nieuws: Meer dan 70 procent Windows Phone-downloads gebeurt op 512MB-toestellen'
Robby517 in 'nieuws: Meer dan 70 procent Windows Phone-downloads gebeurt op 512MB-toestellen'
Geen +2 als je geen bronnen hebt.
[ Voor 51% gewijzigd door _David_ op 29-12-2014 13:10 ]
heeft als bron zijn eigen werkvloer. Wel subjectief, maar wel een bron. Maar ik begrijp waar je op doelt.
Zeker Robby517 in 'nieuws: Meer dan 70 procent Windows Phone-downloads gebeurt op 512MB-toestellen' is geen +2, maar die eerste kan ik me nog wel iets bij voorstellen.
Ik heb ze beiden +1 gegeven.
Mooi verwoordHMC schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:35:
Ik wist serieus niet eens dat on-topic zo werkt. Weer wat geleerd. (niet cynisch bedoeld)
Vraag:
Dus als een topic over oliebollen gaat, en iemand zegt ineens "Ja, maar patat is ook erg lekker" dan is dat off-topic. Maar als ik dan op hem reageer "Ja, vooral als je ze zelf maakt met vers gesneden aardappelen." dan is mijn reactie weer on-topic.
Begrijp ik dat goed?
Toch zie ik die interpretatie niet als juist. het is on-topic als het over het topic (in dit geval het nieuwsitem) gaat het is niet on-topic als het een reactie op een andere off-topic reactie is.tweaker2010 schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:53:
Staat ook in de modfaq volgens mij. Anders kun je 90% van de reacties wel gelijk op 0 drukken.
En ja tweaker2010, je kan idd het overgrote deel daardoor op 0 drukken.
Stel een nieuwsitem gaat over onderwerp X, dan willen de lezers daar over lezen, dat onderwerp Y mogelijk ook het lezen waard is maakt het nog niet relevant aan de discussie over onderwerp X.
Gechargeerd zou ik kunnen stellen om bij een nieuwsitem over AMD cpu's een stuk te plaatsen over de verschillen/overeenkomsten tussen christenen en moslims, kan uiterst interessant zijn en ongetwijfeld op een hoop reacties kunnen rekenen maar het is en blijft volledig off-topic.
Mod-faq:
'de discussie' niet 'een discussie'.Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie
off-topic is niet relevant aan de discussie over het nieuwsitem.De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie
ergo, imho is off-topic 0 en niet +1 met dien verstande dat een lezenswaardige opmerking die zijdelings met het item te maken heeft niet als off-topic gemod dient te worden.
De reactie van ejabberd in 'nieuws: Fietspad met geïntegreerde zonnepanelen is beschadigd geraakt' is wat dat betreft wel degelijk on-topic, immers zonnepanelen en de plaatsing daarvan is bepalend voor het rendement.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 94% gewijzigd door StephanVierkant op 29-12-2014 14:50 ]
Ik heb inderdaad mijzelf als bron. Werk bij een detachering en kom bij praktisch alle bedrijven (en nu ook de GGD) deze Lumia's tegen.
Vond 26 keer +2 ook erg overdreven. Maar dat komt waarschijnlijk door mee-modden met een paar mensen die als eerste +2 gaven.
HMC schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:35:
Ik wist serieus niet eens dat on-topic zo werkt. Weer wat geleerd. (niet cynisch bedoeld)
Vraag:
Begrijp ik dat goed?
Er stond altijd een passage in de modfaq dat je reacties op een off-topic post gewoon weer als on-topic kon beschouwen en dus ook zo diende te modereren. Ik kan het stukje daarover niet terug vinden dus neem aan dat ze het hebben geschrapt.tweaker2010 schreef op maandag 29 december 2014 @ 10:53:
Staat ook in de modfaq volgens mij. Anders kun je 90% van de reacties wel gelijk op 0 drukken.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 29-12-2014 22:22 ]
marcel50506 in 'nieuws: Gebruikers iOS-apps kunnen tot 14 dagen na aankoop geld terug krijgen'
marcel50506 in 'nieuws: Gebruikers iOS-apps kunnen tot 14 dagen na aankoop geld terug krijgen'
geen +2
[ Voor 49% gewijzigd door Daantjeeuh op 30-12-2014 09:33 ]
Geen +2, lap GR tekst met een aantal flames richting Tweakers, voor mij een -1.
Verwijderd in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
Choasmarkk in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
Choasmarkk in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
Geen +2
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
EnigmaNL in 'nieuws: Gebruikers iOS-apps kunnen tot 14 dagen na aankoop geld terug krijgen'
EnigmaNL meldt iets wat niet waar is, hij interpreteert iets verkeerd. De reacties van Marcel wijzen hem hier op. Maar EnigmaNL blijft gewoon volharden. Hoe beoordeel je dit? Ik neig naar -1 omdat onware reacties niet gewenst zijn, zeker als de persoon niet constructief ingaat op kritiek.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Verwijderd
Edit: Overigens ben ik tevreden met de 0, zeker gezien het feit dat de reactie van +3 kwam. Wel zijn er zijn nog enkele onfortuinlijke +3 gevers aktief op de betreffende reactie.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 10:34 ]
Het belangrijkste is in dit geval dat de reacties die wél inhoudelijk juist zijn, hogere scores hebben dan de foutieve
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Is ontpoic binnen de thread, maar volledig offtopic op het artikel, lijkt mij geen +2.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Deze heeft nog wat zetjes nodig, al vind ik een -1 te streng.Migrator schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 09:57:
fapkonijntje in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
Geen +2, lap GR tekst met een aantal flames richting Tweakers, voor mij een -1.
Amiga3000 in 'nieuws: Gerucht: Microsoft gaat bij Windows 10 een nieuwe browser introduceren'
Geen +2
Ik ben het met je eens. Deze post heeft nog wel een zetje nodig om op de juiste score te komen.
arnoudwokke in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
poststamp in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
PostHEX in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
LCP in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
z1rconium in 'reviews: De beste smartphonecamera - Welke telefoon maakt de mooiste foto's?'
Geen +2
Echt artikelen/reviews met wp telefoons er in zijn kwam mismoderaties het nieuwe Apple VS Android. Wat een volk.
Ik vind dit totaal niet ongewenst, zeker 0 misschien zelfs 1.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]