All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hier is actie op ondernomen. Dank voor het melden.Bilbo.Balings schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:37:
Het zal wel aan mij liggen maar deze reactie lijkt me met -1 nog erg hoog gewaardeerd:
markiebiboy in 'nieuws: Zweedse politie haalt mogelijk The Pirate Bay offline - update'
En dan heeft ook nog iemand dit een +2 gegeven...
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Reactie ondertussen helemaal weggehaald?Bilbo.Balings schreef op woensdag 10 december 2014 @ 18:37:
Het zal wel aan mij liggen maar deze reactie lijkt me met -1 nog erg hoog gewaardeerd:
markiebiboy in 'nieuws: Zweedse politie haalt mogelijk The Pirate Bay offline - update'
En dan heeft ook nog iemand dit een +2 gegeven...
GewoonWatSpulle in 'nieuws: SPEC verklaart SPECjbb 2013-benchmarkscores ongeldig vanwege bug'
Deze wil maar niet van +2 af. Is het niet waard. Hoogstens +1.
Stond op +2, ondertussen op +1 maar mag nog wel een schop omlaag krijgen.
Geen +2
edit--
Rembert in 'nieuws: Hobbyisten kunnen nieuwe robot van iRobot zelf programmeren'
Geen +3
HanG-BuiK-ZwijN in 'nieuws: Telenet komt met video-on-demand-dienst Play'
Geen +3 (mee eens mods)
Verwijderd in 'nieuws: Telenet komt met video-on-demand-dienst Play'
Geen +2
[ Voor 60% gewijzigd door _David_ op 11-12-2014 00:14 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
HanG-BuiK-ZwijN in 'nieuws: Telenet komt met video-on-demand-dienst Play' heeft nog een zetje nodig om van de +3 te komen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
SeelenSchmerz in 'nieuws: Synaptics integreert vingerafdruklezer in trackpad voor laptops'
Het kan aan mij liggen, maar in mijn optiek is deze reactie geheel on-topic en het wekt bij mij de indruk dat iemand zijn mod-rechten op een verkeerde manier gebruikt, omdat hij het waarschijnlijk niet eens is met de strekking van de reactie.
.
Deze heeft nog meer zetjes nodig, met 57 op +3 en 63 op +1, is die nauwelijk van +2 af te krijgen. +1 lijkt me hier op zijn plaats.Bor de Wollef schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:24:
In alle gevallen ben ik het met je eens _David_
HanG-BuiK-ZwijN in 'nieuws: Telenet komt met video-on-demand-dienst Play' heeft nog een zetje nodig om van de +3 te komen.
BenGenaaid in 'nieuws: 'Sony probeert downloads gestolen data te belemmeren''
Mocht je het tegen mij hebben, dan haal ik graag de volgende punten aan.Staat toch ook goed nu? Meteen gaan miepen omdat er 2 gebruikers je op -1 gezet hebben?
1) De reactie stond tot aan mijn melding hier dichtgeklapt op -1, na mijn melding hier is hij naar +1 gegaan.
2) Ik kan niet zien hoeveel gebruikers die reactie een -1 zouden hebben gegegeven.
3) Ik miep niet, ik constateer een onjuistheid en meld het in het mismoderatie topic waarvan mij verteld is dat het daarvoor in het leven geroepen is.
Verwijderd in 'nieuws: Sony brengt in januari PS4 en Vita uit op Chinese markt'
[ Voor 11% gewijzigd door Bilbo.Balings op 11-12-2014 22:16 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Maar...
Verwijderd in 'nieuws: Google News sluit deuren in Spanje' is van 13.23 uur.
De klacht Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII" is van 13.01 uur.
Eat the bugs, live in a pod
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik ga tukken.
OMG hoe kon ik dat missen.
Mijn excuses.
nieuws: Sony werkt aan slot dat met smartphone te ontgrendelen is
Verwijderd
Nu wel, toen ik het postte was er nog geen moderatie op mijn reacties en iemand die op mij reageert.lanerios schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:19:
Want? Ze staan toch netjes op +1. Lijkt goed te staan.
Kefke in 'nieuws: 'Google heeft ruzie met Amerikaanse filmlobbyclub MPAA''
Geen +2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
een paar lolbroeken in de tweakers huiskamer vinden het blijkbaar leuk om +3 uit te delen
(RonaldDesigns in "Het Grote Kleinemededelingentopic - Deel 300 Mk. VIII" )
ora et labora
Staat nu gelukkig vrij stevig op +1 wat gewoon OK is.
Virussen? Scan ze hier!
Geen +1, zeker niet met die enorme generalisatie en trollerige laatste regel. Max een 0, hoewel ik voor -1 ga.
Virussen? Scan ze hier!
14 x3 gegeven.wildhagen schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:15:
Snowwie in 'nieuws: Franse ruimtevaartorganisatie en Google werken samen aan internetballonnen'
Geen +1, zeker niet met die enorme generalisatie en trollerige laatste regel. Max een 0, hoewel ik voor -1 ga.
Daar mag ook wel even naar gekeken worden denk ik.
"Wat is de nieuwswaarde" is geen +2 waard, eerder -1.
Virussen? Scan ze hier!
Geen +2
ghangster in 'nieuws: Hemingwrite gaat digitale typemachine met e-inkscherm maken'
Eerder een 0 dan een +1, maar vooral de mensen die hier +2 of +3 voor durven te geven vallen me op..
If you choose not to decide, you still have made a choice.
0, geen +1
Kevinp in 'nieuws: 'Sony hield eerdere hack in februari stil''
En deze kan ook naar 0
[ Voor 31% gewijzigd door _David_ op 13-12-2014 15:09 ]
markg85 in 'nieuws: Isohunt zet kopie van The Pirate Bay online'
Geen +3:
Conzales in 'nieuws: Isohunt zet kopie van The Pirate Bay online'
Ook ongewenst?
Verwijderd in 'nieuws: Isohunt zet kopie van The Pirate Bay online'
edit: leuk dat ze nu (stevig) op +1, +2 en 0 staan maar enige motivatie was ook wel welkom geweest. Zelfs als ik er helemaal naast zit hoor ik dat graag.
[ Voor 50% gewijzigd door Tribits op 13-12-2014 22:13 ]
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Hoewel lastig denk ik toch dat een -1 hier niet correct is. Wmb mag er best ter discussie gesteld worden of dit werkelijk nog wetenschap is.
* botoo doet een voorzichtige +1
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het is wat mij betreft gewoon een -1. Het slaat werkelijk waar nergens op wat daar staatbotoo schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:35:
Verwijderd in 'nieuws: Universiteit Leiden vindt mogelijk signaal donkere materie in röntgenstraling'
Hoewel lastig denk ik toch dat een -1 hier niet correct is. Wmb mag er best ter discussie gesteld worden of dit werkelijk nog wetenschap is.
* botoo doet een voorzichtige +1

Geen +2
theduke1989 in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
IMO geen +3, maar ik snap waarom mensen even +3 geven
xilanaz in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
durador in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
Geen +3, de tekst is ondertussen aangepast dus het is totaal niet meer relevant, bewijst weer dat dit soort dingen beter in GR kunnen.
wildhagen schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:43:
Dit soort beschuldigingen zonder ook maar één greintje onderbouwing en bewijs vind ik idd eerder -1 waardig dan een +1.
Dat lijkt mij een argument wat een basis op een kritische kijk mag bieden.Nu de zwaartekrachttheorie keer op keer niet blijkt te kloppen
Overigens is het niet zo dat ik het daar al dan niet mee eens ben (ik heb geen kennis van die materie), maar ergens een vraagteken bij zetten is wmb de moeite van het lezen waard.
Daar komen we verder mee RoD
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik zou dat aanknooppuntje vragen bij degene die de post neerzettebotoo schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:48:
Daar komen we verder mee RoD. Prima als je ergens generieke kennis over hebt en een argument daarmee naar het land der fabelen kan verwijzen, maar een aanknooppuntje daartoe is welkom.
aan het eind staat dan is dit eerder een troll dan +1 waardig materiaal. De rest van zijn betoog wordt met gemak weerlegd door mensen die op hem reageren. Het enige positieve aan zijn post is dat er een hoop goede reacties op komen.Dit is geen wetenschap, dit zijn wereldwijd miljarden kostende verhalen verzinners.
BTW deze: Verwijderd in 'nieuws: 'Apple probeerde actief iTunes-concurrenten te weren van iPod''
Vind ik met zo'n opening te hoog staan op de +2.
Je bent duidelijk in een lollige bui RoD, heb je nog meer van die grappige dooddoeners?RoD schreef op zondag 14 december 2014 @ 13:55:
Ik zou dat aanknooppuntje vragen bij degene die de post neerzette
In een aantal van de opvolgende reacties op aToMac lees ik iig wel lezenswaardige argumenten, maar goed, je het wmb best als blaatpost lezen en het op -1 waarderen zonder dat je daarmee een foute moderatie doet. Ik heb mijn visie gegeven en ik zie nog steeds geen argument dat ik het fout heb.
[edit]
Daar zie ik dan weer wel de juistheid van in, dat is idd best wat te trollerig geschreven.k1n8fisher schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:12:
aan het eind staat dan is dit eerder een troll dan +1 waardig materiaal.
[ Voor 20% gewijzigd door botoo op 14-12-2014 14:20 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
[ Voor 99% gewijzigd door TheCapK op 14-12-2014 14:22 ]
Ik zie niet in waarom je mijn post als lollig zou bestempelen. Het is namelijk gewoon serieus bedoeld. Als je zomaar iets roept (zwaartekrachttheorie klopt niet oid), dan mag je dat uitleggen. Anders voegt het minimaal gewoon niets toe (los even van het feit dat er alleen maar onzin in de post staat). Dat maakt de reactie al niet bijzonder zinvol en daarom imo niet hoger dan een 0. Neem naar de toonzetting bij (zoals ik eerder al zei) en het wordt een -1.botoo schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:17:
[...]
Je bent duidelijk in een lollige bui RoD, heb je nog meer van die grappige dooddoeners?
Dat hoeft ook niet, ik geef gewoon mijn visieIk heb mijn visie gegeven en ik zie nog steeds geen argument dat ik het fout heb.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Eens, meer dan een +1 is het niet, geld trouwens wel voor meer reacties onder die review.Ulysses schreef op zondag 14 december 2014 @ 14:50:
theduke1989 in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop' - Tranen trekkend verhaal... maar volslagen offtopic. Nou, misschien een beetje ontopic, omdat hij relateert naar het onderwerp van de game. Voor de rest: Emotioneel gedreven +3's ... Niet nodig, is imho gewoon een +1 reactie.
Polycom in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
Deze kan trouwens wel naar -1
WK100 in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
swampy in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
Geen +2
[ Voor 32% gewijzigd door _David_ op 14-12-2014 15:39 ]
Deze staat op +3 vast. Ik vind het eigenlijk net on-topic, maar meer ook niet. Duidelijk iemand fan van deze post.
Verwijderd
Dit is hoe het is, kijk je cookies enzo maar na van je browser, je vindt genoeg data terug
Er wordt niet gelezen wat ik schrijf, enkel gereageerd. Vervolgens nog eens -1 gemodereerd krijgen omdat ik herhaal wat ik zei en hem erop wijs dat zijn veronderstelling niet onderbouwd is. Geen troll / belediging
[ Voor 10% gewijzigd door MrAndy9797 op 14-12-2014 20:27 ]
Moet een 0 of -1, imo -1
theduke1989 in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
brunoj in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
Gaming247 in 'reviews: This War of Mine - Biedt te weinig hoop'
Geen +2
Verwijderd
15 reacties, en allemaal niet bepaald hoogstaand. Gevalletje voorkomen is beter dan genezen?
Bijvoorbeeld dit is niet eerlijk. Ze zeggen allebei (bijna) hetzelfde.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft wil zich weer meer op gaming op Windows richten'
vs
firest0rm in 'nieuws: Microsoft wil zich weer meer op gaming op Windows richten'
[ Voor 0% gewijzigd door HMC op 15-12-2014 09:11 . Reden: bijna ]
Onder elk ms topic wordt een metro is waardeloos flamewar gestart.
Waarom wordt de ene kant van de discussie geminmod terwijl de andere discussie geplusmod wordt?
Misschien is dat juist de discussie die gevoerd wordt? Microsoft moet zich weer op gamers richting en dus de Interface gamers-vriendelijk maken?hendrickbert schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:15:
ik zie ze meer als flamebait, waarop ze ongewenst zijn.
Onder elk ms topic wordt een metro is waardeloos flamewar gestart.
[ Voor 37% gewijzigd door xzaz op 15-12-2014 09:27 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Kan heel die discussie (naja.. ranting) van die TweakerVolger niet gewoon worden getrashed? Het is amper leesbaar, mobiel al helemaal niet meer. Aantal reacties gaat tot 7de 'laag', waar de reactie opeens wel een +1 of +2 krijgt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Om het dan meteen voor te zijn, gaat hij nu ook hier beginnen? Zijn haat richting MS zit erg diep zo te zien..
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoe bedoel je een slechte dag hebben

Misschien moet een mod hem even vertellen te kalmeren, het lijkt nu een heuze hetze te worden.
Fixing things to the breaking point...
Verdere reacties van hem (voor vandaag) zijn wel in orde overigens.
daar ben ik het duidelijk niet mee eens, kijk zijn first post op xiamo maar,Jolke schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:57:
Wow, daar is iemand duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt.
Verdere reacties van hem (voor vandaag) zijn wel in orde overigens.
Zijn hun de volgende slachtoffers van de hackers?
Niet heel inhoudsvol, maar zeker niet zo slecht als ze vandaag zijn.
Ja dat vroeg ik me ook al af: het is een mooie moddereter clusterfuck geworden. De troll blijft ook gevoed worden met reacties over eht hele windows 8 verhaal, welke opeens wel een +1 moderatie krijgen terwijl het inhoudelijk helemaal niets met het artikel heeft te maken. Als een troll met -1 wordt weggestemd is het toch de bedoeling om zulke reacties te maskeren zodat er niet meer al te veel op gereageerd gaat worden. Nu wordt dat massaal gedaan. Dat de hele win 8 discussie blijft voortvloeien is ook de schuld van de reageerdeers die er maar over blijven doorgaan. Ondanks dat ik de meesten gewoon een 0- stem geef, heb ik enkelen (bovenin) toch met -1 beoordeeld om te proberen een +1 om te zetten in een 0.SinergyX schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:00:
nieuws: Microsoft wil zich weer meer op gaming op Windows richten
Aantal reacties gaat tot 7de 'laag', waar de reactie opeens wel een +1 of +2 krijgt.
Voorbeeld van een compleet ontspoort reactieveld dankzij een troll. Misschien moeten modjes/adjes hier af en toe toch wat rigoureuzer in gaan snijden? Of wellicht toch niet; het modsysteem zou volledig autonoom moeten kunnen functioneren en met wegsnijden word een mogelijke les vergeten...
[ Voor 3% gewijzigd door Geronimous op 15-12-2014 11:40 ]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
[ Voor 9% gewijzigd door _David_ op 15-12-2014 12:43 ]
Miks in 'nieuws: CBP dreigt Google met miljoenenboete om privacy-inbreuken'
Geen +2
Edit:
Verwijderd in 'nieuws: CBP dreigt Google met miljoenenboete om privacy-inbreuken'
Verwijderd in 'nieuws: CBP dreigt Google met miljoenenboete om privacy-inbreuken'
Ook geen +2, weer lekker meningmodden.
_David_ in 'nieuws: CBP dreigt Google met miljoenenboete om privacy-inbreuken'
Mijn eigen reactie
[ Voor 79% gewijzigd door _David_ op 15-12-2014 14:47 ]
Verwijderd
Dit is een stukje zéér sterke overwaardering.
Wat voor een powermod lijkt me.
Kan iemand misschien ook eens kijken bij zijn profielreacties, daar is er ook wat op los gereageerd geweest.RGAT schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:42:
http://tweakers.net/gallery/470929#tab:activiteit
Hoe bedoel je een slechte dag hebben![]()
Misschien moet een mod hem even vertellen te kalmeren, het lijkt nu een heuze hetze te worden.
--
brain75 in 'nieuws: Microsoft komt met Windows Phone-app voor gestures'
Geen +1 (of zelfs +2 en +3

Netjes om je eigen post die geen +3 is ook aan te geven._David_ schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:10:
[...]
_David_ in 'nieuws: CBP dreigt Google met miljoenenboete om privacy-inbreuken'
Mijn eigen reactieGeen +3.
Edit:
Waar kan ik trouwens terecht met dubieuze users?
[ Voor 6% gewijzigd door Jolke op 16-12-2014 09:44 ]
---
Verwijderd in 'nieuws: LG toont begin 2015 4k-tv's op basis van quantum dots'
Geen +2
En ook vandaag is ie weer lekker begonnen, reacties als http://tweakers.net/nieuw...eaction=7390696#r_7390696, weer lekker nutteloos/inhoudsloos...MrAndy9797 schreef op maandag 15 december 2014 @ 23:27:
[...]
Kan iemand misschien ook eens kijken bij zijn profielreacties, daar is er ook wat op los gereageerd geweest.
Ik weet dat we geen 'opdracht' tot bannen mogen geven, maar er moet toch zeker genoeg reden zijn ondertussen om deze gebruiker iig even flink aan te spreken, -3400 karma door z'n reacties (en de hetze die daardoor ontstond...) en -55 op 52 reacties in 1 nieuwsbericht alleen al
Verwijderd
Je was me voor. Een artikel van nog geen half uur oud, en nu al -3 van de 5RGAT schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:42:
[...]
En ook vandaag is ie weer lekker begonnen, reacties als http://tweakers.net/nieuw...eaction=7390696#r_7390696, weer lekker nutteloos/inhoudsloos...
Ik weet dat we geen 'opdracht' tot bannen mogen geven, maar er moet toch zeker genoeg reden zijn ondertussen om deze gebruiker iig even flink aan te spreken, -3400 karma door z'n reacties (en de hetze die daardoor ontstond...) en -55 op 52 reacties in 1 nieuwsbericht alleen alhoe krijgt ie het voor elkaar...
Gelukkig, dit is belachelijk, klaar voor de ranglijst meeste offtopic/laagste berichtscore van 2014
Edit: hij kan wel (redelijk) serieus doen overigens: Verwijderd in 'nieuws: UPC begint verkoop mobiele abonnementen'
[ Voor 34% gewijzigd door Jolke op 16-12-2014 11:48 ]
Het zal echter niet al te lang duren voordat deze heer exit zal zijn op deze manier.
Laten we hopen dat hij die trend doorzet dan.....
[ Voor 8% gewijzigd door TheCapK op 16-12-2014 11:57 ]
Vrijbrief om alles onder het mom 'troll' -1 te doen?k1n8fisher schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:56:
Deze persoon komt echt overal naar boven maar gelukkig heeft iedereen ook in de gaten wat ze met hem aan moeten. Nu alleen nog minder op hem reageren en dan vertrekt ie zelf misschien wel.....
Het zal echter niet al te lang duren voordat deze heer exit zal zijn op deze manier.
Dit is trouwens een topic voor mismoderaties, laten we het niet een topic maken over een bepaalde Tweaker.
Oke_David_ schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:02:
Nee, Je moet zijn reacties gewoon normaal modden, hij heeft ook een paar reacties die prima op 0 en een zelfs op +1 kan.
Dit is trouwens een topic voor mismoderaties, laten we het niet een topic maken over een bepaalde Tweaker.
TgR_KILLER in 'plan: Tweakers Awards 2015 - Stembussen zijn weer geopend'
Waarom krijg ik hier 6x 0 en de reactie onder mij 6x +1?
BenGenaaid in 'nieuws: The Pirate Bay weet nog niet of het terug zal keren'
Ben het met je eens dat je post niet ongewenst is.
Je reactie is perfect ontopic, maar ik heb zelf de neiging om toch een punt aftrek te geven voor de schrijfstijl. Ik moet teveel moeite doen om door de fouten en opsommingen heen te komen.
Het leest niet lekker weg. Dus men stopt op de helft.
Zonder de "analogieën" over huizen en adressen had het al veel leesbaarder geweest, maar er zitten ook veel spel- en stijlfouten in. Ik weet dat ik daar niet over mag zeuren, want "we begrijpen elkaar" maar voor mij toch daardoor een punt aftrek. Dus 0.
Edit: De erop volgende discussie is trouwens erg goed. IMO. (mashell en BenGenaaid)
[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 16-12-2014 17:36 ]
Geen +2, mee eens modden...
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door pcgek op 16-12-2014 21:35 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Het is een populaire mening, en dat wordt weer beloond.
--
Verwijderd in 'nieuws: Minister Opstelten wint prijs voor grootste privacyschender'
Dit is ook geen +2
Heeft maar liefst 113 127x +3 maar is naar mijn idee echt geen +3, hooguit een +2.
[ Voor 3% gewijzigd door Toet3r op 16-12-2014 22:31 ]
Verwijderd
De post is qua informatie misschien niet heel informatief,
Maar ik probeer met de post wel een nieuwe denkwijze mee te geven aan tweakers. Dat is de gedachte van bewust consumeren, en bewust conserveren van de vrijheden en rechten.
In de discussie op de FP, is de gedachter daarachter niet zo relevant, maar misschien is dat wel zo in een discussie in de waardering over die bijdrage, vandaar dat ik dit hier plaats:
Bewust consumeren doen we met vlees of energie, omdat we daar bewust nadenken over gevolgen van onze keuze, de gevolgen voor dier en milieu.
Bewust consumeren doen we met films en muziek nog niet, we kijken niet naar de effecten die het betalen voor een film heeft op het vrije internet, op de vrijheid van meningsuiting of eerlijkheid in rechtsconstructies.
De financiële stromen naar lobbyclubs als de MPAA zijn groot, en daarmee ook de invloed op de Amerikaanse politiek. Als je bijv. het grootste campagne-budget in de VS hebt, bepaald dat tussen de 80 en 98% of je een stoeltje wint in de Senaat.

Bron en meer informatie over de invloed van lobbyismegeld op de amerikaanse politiek: http://www.vox.com/2014/7...n-politics-charts-explain
En vanwege ze opzet van het internet, heeft de politiek in de VS, die zo onder invloed staat van de lobbyorganisaties een relatief grote invloed over of, en hoe het internet werkt.
Controle en manipulatie over DNS servers, is ook iets dat zéér ver gaat in het aantasten van het fundament van internet.
Ik denk dat die manier van kijken in die post, naar effecten van je consumeren nieuw is en als verlichtend gezien kan worden. Het is een nieuwe denkwijze, die hopenlijk veel tweakers en consumenten bewust doet kiezen, om bepaalde organisaties wel of niet te financieren, bepaalde keuze's wel of niet te maken.
Het is een manier naar kijken, of je ook zo wilt kijken, of die zienswijze waardeert dat is aan u.
Verantwoorden dat die manier van kijken en denken, doen en laten voor veel tweakers als verlichtend wordt ervaren is best mogelijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2014 22:35 ]
Verwijderd
Pure mening, zonder extra nuttige informatie. Dat linkje naar wikipedia voegt ook totaal niets toe. Gewoon een +1, en meer absoluut niet.pcgek schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 21:33:
Misschien wel,maar het is ook niet de aangewezen reactie om te fixeren.
Die honderden +3's zijn gewoon meningmods. Niks meer, niks minder.
Wellicht moet men bij dit soort artikelen gewoon de moderatie uitzetten... Correcte moderaties mag je hier toch niet verwachten....
Helemaal mee eens.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:00:
[...]
Pure mening, zonder extra nuttige informatie. Dat linkje naar wikipedia voegt ook totaal niets toe. Gewoon een +1, en meer absoluut niet.
Wellicht moet men bij dit soort artikelen gewoon de moderatie uitzetten... Correcte moderaties mag je hier toch niet verwachten....
Verwijderd in 'nieuws: Snowden: Nederland leert niet van onthullingen'
Zelfde geldt voor deze reactie imo.
wat is hier precies off topic aan?
Geen +2
Dr. Strangelove in 'nieuws: Ubisoft rolt vierde Assassin's Creed Unity-patch van 6,7GB uit voor consoles'
Post is wat langdradig voor een +2, de kern zit pas in het eind. Twijfel over een +2 of gewoon +1 hier.
Misschien houdt je te krampachtig vast aan wat jij interessant vind,ipv aan de lezer te denken.Post hoeft ook niet informatief te zijn om er een +2 aan te hangen.Is gewoon een nette post,zit goed in elkaar,linkje erbij en steekt daarmee met gemak boven het maaiveld uit. Het geven van een +2 is helemaal niks mis mee.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:00:
[...]
Pure mening, zonder extra nuttige informatie. Dat linkje naar wikipedia voegt ook totaal niets toe. Gewoon een +1, en meer absoluut niet.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]