Tribits schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 01:20:Ik heb nooit gezegd dat een i7 niet beter presteert dan een i5, ze bieden alleen geen meerwaarde voor een gamesysteem. Zoals reeds eerder aangegeven wordt dat in desktop aankoop advies vrijwel dagelijks afgeraden.
Geen meerwaarden, maar presteert wel beter. Dus betere prestaties heeft bij jouw geen meerwaarde? Kan je dit argument ook uitleggen aan de simpele zielen hier?
Het is gewoon simpel, jij vindt dat de i7 een slechte keuze is, hij beargumenteerd dat dit de juiste keuze is omdat het beter bestemd is tegen de toekomst. Daar mag je het mee oneens zijn, maar het is onderbouwd, volledig gerelateerd aan het onderwerp (net als zijn SSD opmerking in hetzelfde bericht) en iets waar mensen vervolgens gewoon een nette discussie over kunnen hebben.
Wat je hier keer op keer op keer doet, is zijn mening als niet relevant verklaren, omdat jij jouw mening, namelijk dat het een slechte prijs/kwaliteit verhouding is, superieur vindt aan die van hem. En dat is waarom het een meningmod is. De BBG is dan ook een advies artikel. Een jaar geleden was dit ook de basis voor mijn computer, waar ik toch heel wat veranderingen in heb aangebracht, en dan bedoel ik echt wat flink verschuivingen van het geld, niet alleen net een ander model.
Je past het systeem aan op jouw wensen, jouw doel. Dit systeem heeft een zeer dure videokaart, ik ken zat gamers die hier niets aan hebben, simpelweg omdat ze spellen spelen die grafisch niet veel vragen, terwijl de CPU zoveel mogelijk moet bieden, bijvoorbeeld bij strategie spellen e.d.
Uiteindelijk is het punt dat jij met hem deze discussie had kunnen aangaan, dan krijg je een interessante discussie waarom dit wel of niet nuttig kan zijn, in plaats daarvan zeg jij gewoon, hup een offtopic rating erop want ik ben het niet met je eens dat de i7 de moeite waard is.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900