Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.715 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Waarom is Verwijderd in 'reviews: Ubuntu 14.10 Utopic Unicorn: smaken verschillen' on topic?

Het betreft een review van Ubuntu, daar heeft een opmerking dat iemand Mint gebruikt niet echt iets mee te maken volgens mij.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet hoe mijn reactie een "flame, troll of belediging is". Maar misschien heb ik het mis ;)

Verwijderd in 'nieuws: Windows 10 krijgt ondersteuning voor tweetrapsauthenticatie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:35:
Ik begrijp niet hoe mijn reactie een "flame, troll of belediging is". Maar misschien heb ik het mis ;)

Verwijderd in 'nieuws: Windows 10 krijgt ondersteuning voor tweetrapsauthenticatie'
Op de frontpage moet je niet commentaar gaan leveren op moderaties. Dat resulteert vrijwel altijd in een -1. Als je de onderstaande twee zinnen er uit haalt is het in ieder geval een 0, misschien een krappe +1.
Edit: Benieuwd waarom dit een -1 waard is. Het is geen flame maar m'n constatering dat er altijd rommel van oude versies in nieuwe windows versies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:06

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 11:00:
[...]

Op de frontpage moet je niet commentaar gaan leveren op moderaties. Dat resulteert vrijwel altijd in een -1. Als je de onderstaande twee zinnen er uit haalt is het in ieder geval een 0, misschien een krappe +1.

[...]
Er waren al ruim 10+ -1 moderaties toen ik de edit toevoegde. Vind dat mensen wel snel een -1 geven, terwijl dat eigenlijk alleen bedoelt is voor flames en beledigingen als ik het goed begrijp. Verder maakt het niet veel uit hoor, vroeg het me gewoon even af. De extra -1's zijn inderdaad de schuld van mijn gezeur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zlpsycho in 'nieuws: Revisie PS4 heeft gewijzigde heatsink' Ik zie het bestaansrecht van deze reactie niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Adblocker ligt kennelijk nogal gevoelig. Maar de reactie erboven staat wel op +1, dus geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

In de reacties erboven is trouwens al wel aangegeven dat niet alle adblockers helpen bij deze malware, misschien hebben daarom mensen je een -1 gegeven (niet dat het dan wel klopt ;) )

edit:

--
Tuumke in 'nieuws: 'Dumpert, 9gag en Yahoo verspreidden malware' - update'
Geen +2

[ Voor 66% gewijzigd door _David_ op 24-10-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Geen van die drie reacties is +2 of +3.

daarnaast raad ik je aan om de reviews: Tweakers moderatie faq is door te lezen, de reacties op tweakers moet je moderen op kwaliteit, niet op het feit of je het er wel of niet mee eens bent.

(trouwens, in het vervolg je post editten en links toevoegen is handiger dan dat je gaat triple posten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, wel +2 of +3. En ik heb het gelezen. Editen ben ik te lui voor en is niet praktisch. Ik ben van mening dat ik de Tweakers Moderatie FAQ juist heb toegepast.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:28:
Jawel, wel +2 of +3. En ik heb het gelezen. Editen ben ik te lui voor en is niet praktisch. Ik ben van mening dat ik de Tweakers Moderatie FAQ juist heb toegepast.
Puur alleen dat er hierboven drie posts van jou staan betekent al dat dat niet zo is. Editten is wel degelijk praktischer voor de rest van het forum en als je daar al te lui voor bent waarom kom je dan überhaupt deze mismods melden?

edit: Die post is echt geen +3. Is totaal niet relevant en alle info die daar staat is voor iedereen hier wel bekend. +1 vind ik zelfs al veel.

[ Voor 12% gewijzigd door supersnathan94 op 24-10-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 18:28:
Dan zou ik je dringend willen adviseren de FAQ nog eens door te nemen, want geen enkele van de door jou genoemde reacties is een +2 waard, laat staan een +3.

En dat jij editten niet praktisch vind kan best, maar toch is het de bedoeling dat je dat doet ;)

Mutybay in 'nieuws: Oprichter bitcoin-exchange onvindbaar na verduistering bitcoins'

Niet echt 17x +3 waard.... dit hoort meer in GR.

[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 24-10-2014 19:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel +3 waard eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:54:
Ik vind het wel +3 waard eigenlijk.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hier komt trollen. Als je niet normaal kunt reageren is het wellicht verstandiger gewoon *niet* te reageren ;)

Dit is maximaal een 0, want het hoort niet op de FP thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:20

botoo

💀 too old to die young

Voels is gisteren geregistreerd, best mogelijk dat de FAQ een wat te steile leercurve heeft voor 'm, geef 'm de kans om het even te laten bezinken en mss hebben we er dan wel een nieuwe fp mod bij. Of het is een troll-account, dat kan ook natuurlijk :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

roy-wl in 'nieuws: 'Encryptiesleutels Samsung Knox zijn zwak''
Mag wel naar -2. Is overigens niet de eerste reactie van deze figuur die van dit niveau is... onderzoekje waard?

roy-wl in 'nieuws: 'Galaxy S5 Active komt naar Nederland''
Nog eentje... :X
En als ik toch bezig ben... op zijn profielpagina kan 'ie er ook wat van: roy-wl in 'gallery: roy-wl'

@_David_ :)

[ Voor 41% gewijzigd door Migrator op 24-10-2014 21:35 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Heb het al gemeld bij de Powermods, die zullen er wel naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:57

Tribits

Onkruid vergaat niet

botoo schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:56:
Voels is gisteren geregistreerd, best mogelijk dat de FAQ een wat te steile leercurve heeft voor 'm, geef 'm de kans om het even te laten bezinken en mss hebben we er dan wel een nieuwe fp mod bij. Of het is een troll-account, dat kan ook natuurlijk :+
Kan zijn, maar het is op internet in zijn algemeenheid goed gebruik om eerst even een indruk te krijgen van het forum waarop je actief wordt en de geschreven en ongeschreven regels die daar gelden. Voels heeft zich geregistreerd en in 1 dag 23 FP reacties en 8 forum reacties geplaats, dan is het bijna onvermijdelijk dat je ergens de fout ingaat. Je loopt in het dagelijks leven ook niet zomaar een bar of een club binnen om daar gelijk het hoogste woord te voeren.

[ Voor 7% gewijzigd door Tribits op 24-10-2014 22:05 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:36

player-x

Disruptive by design

De teller staat al op 22x -1!

player-x in 'nieuws: Driver-update die namaakchips onbruikbaar maakte is verwijderd'

En ik ben niet de enige die zo vreselijk veel menigs mods te verduren heeft.

Wordt het niet eens tijd dat er gewoon van een aantal mensen hun mod rechten afgenomen worden.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RubenTheys in 'nieuws: Google-topman breekt record voor langste vrij val met 'ruimtesprong''

Geen +2 (en over de +3's zullen we het maar niet hebben....), meer dan een krappe 0 zie ik er echt niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:02:
RubenTheys in 'nieuws: Google-topman breekt record voor langste vrij val met 'ruimtesprong''

Geen +2 (en over de +3's zullen we het maar niet hebben....), meer dan een krappe 0 zie ik er echt niet in.
Ondertussen al 40x +2 :/

Maarten21 in 'nieuws: 'Softwarefouten kosten Nederlandse economie jaarlijks 1,6 miljard euro''
Geen +1, 0 want dit hoort in GR

[ Voor 22% gewijzigd door _David_ op 25-10-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Tsja, misschien verdient dat geen +2, maar het is wel een teken aan de wand over hoe veel Tweakers op het ogenblik over Tweakers.net denken..

En ik ben het er op zich wel mee eens, de verschuiving van de afgelopen tijden is idd erg duidelijk..
Het gaat vooral om de nieuwste technische snufjes en gadgets ipv goeie hardware reviews e.d.. ('wij stellen technologie op de proef' is het motto.. Maar daar is niet veel meer van terug te vinden helaas..)

just my 2cents.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is allemaal geen reden om het dan maar een +2 te geven. Dat hoort namelijk eerder in GR thuis, op de FP is het maximaal een 0 waard.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

poor Leno schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:24:
('wij stellen technologie op de proef' is het motto.. Maar daar is niet veel meer van terug te vinden helaas..)
Ik kan het hier helaas niet mee oneens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, al 29x +2 en 21x +3 inmiddels. Begint hier echt de spuigaten uit te lopen, en de crew maar blivjen weigeren harder op te treden... want ja, er is toch niks aan de hand, toch?

Je gaat je zo langzamerhand toch afvragen of ze doelbewust proberen het systeem te slopen oid??? Hoop het niet, maar het heeft er wel steeds meer weg van...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2014 12:34 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Dit is het mismoderatietopic, niet het 'misnoegen over moderatie'-topic.

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 25-10-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Ach, al 29x +2 en 21x +3 inmiddels. Begint hier echt de spuigaten uit te lopen, en de crew maar blivjen weigeren harder op te treden... want ja, er is toch niks aan de hand, toch?

Je gaat je zo langzamerhand toch afvragen of ze doelbewust proberen het systeem te slopen oid??? Hoop het niet, maar het heeft er wel steeds meer weg van...
Wil je dit soort trollerige berichten achterwege laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je andere meningen dan de jouwe al alss trollen ziet... aardig gemiste kans dan! Want het is zéér zeker niet als trollen bedoeld.

Zolang jullie gewoon mismods ronduit blijven tolereren, en de misbruikers niet afdoende aanpakken, kan je erop wachten dat mensen daar 'minder enthousiast' van worden.

En daar wou ik het in dit topic bij laten (het hoort eigenlijk in het evaluatietopic, maar als je daar wat post, wordt er toch niks mee gedaan).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

i-chat in 'nieuws: 'Softwarefouten kosten Nederlandse economie jaarlijks 1,6 miljard euro''

WTF? 9x +3? Ik dacht eerder aan een -1, of hooguit een krappe 0 (hoewel ik voor de -1 ga)...

Engineer in 'nieuws: 'Softwarefouten kosten Nederlandse economie jaarlijks 1,6 miljard euro''

Ook al geen +3, maar een 0 eerder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

nieuws: Driver-update die namaakchips onbruikbaar maakte is verwijderd

Ik heb al ettelijke reacties van -1 naar 0 of +1 gebracht, maar kan iemand eens kijken of dit toeval is of is iemand druk bezig geweest met -1 te geven aan van alles en nog wat zonder na te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Wordt weer wat mening gemod daar. Niet echt 1 bepaalde user aan te wijzen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

wildhagen schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:34:
Zolang jullie gewoon mismods ronduit blijven tolereren, en de misbruikers niet afdoende aanpakken, kan je erop wachten dat mensen daar 'minder enthousiast' van worden.
* player-x vraag me af of de vrijwillige mods niet gewoon een stel masochisten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
en wat doe je als tweakers.net mod / admins zelf ongelofelijk aan het mismodden zijn,

eigenlijk ben ik een grote idioot dat ik hier nog op reageer ook, door mee te werken aan het systeem BAH.
maar toch moet de discussie maar weer eens gevoerd gaan worden en wat mij betreft nu eindelijk eens in de hele community.

Maarten21 in 'nieuws: 'Softwarefouten kosten Nederlandse economie jaarlijks 1,6 miljard euro'' hier is gewoon duidelijk sprake van mis-moderatie door de betreffende admin, het gaat immers honderd procent over het artikel en over de achtergrond ervan.

het hele punt is dat politiek en media tegenwordig een wedstrijdje doen om wie het hardst kan schreeuwen en de meest schokkende claim kan maken. dit is niet alleen iets van tweakers maar van iedereen in het argemeen en daarom is het hoe dan ook relevant...

ik snap dat er een noodzaak is voor forum draadjes zoals dit, d/t fouten en dergelijke in de reacties maakt het gewoon onleesbaar, en zorgt voor hele offtopic discussies, maar o het moment dat er feitelijk onjuistheden worden geplaatst (zoals in dat actiekel ver global foundries dat geld toe kreeg bij een overnamen) zie je dit soort admin edits ook ondanks dat de reacties op dat moment de enige plaats zijn waar mensen het juiste perspectief krijgen.

ik vind dat het hier niet anders moet gaan, het is immers geen verwaarloosbaar typfoutje ofzo... en die dicussie hoort niet in een ver en diep verstopt draadje te worden gevoerd ergens in de donkere krochten van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
i-chat schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:36:
en wat doe je als tweakers.net mod / admins zelf ongelofelijk aan het mismodden zijn,

eigenlijk ben ik een grote idioot dat ik hier nog op reageer ook, door mee te werken aan het systeem BAH.
maar toch moet de discussie maar weer eens gevoerd gaan worden en wat mij betreft nu eindelijk eens in de hele community.

Maarten21 in 'nieuws: 'Softwarefouten kosten Nederlandse economie jaarlijks 1,6 miljard euro'' hier is gewoon duidelijk sprake van mis-moderatie door de betreffende admin, het gaat immers honderd procent over het artikel en over de achtergrond ervan.

het hele punt is dat politiek en media tegenwordig een wedstrijdje doen om wie het hardst kan schreeuwen en de meest schokkende claim kan maken. dit is niet alleen iets van tweakers maar van iedereen in het argemeen en daarom is het hoe dan ook relevant...

ik snap dat er een noodzaak is voor forum draadjes zoals dit, d/t fouten en dergelijke in de reacties maakt het gewoon onleesbaar, en zorgt voor hele offtopic discussies, maar o het moment dat er feitelijk onjuistheden worden geplaatst (zoals in dat actiekel ver global foundries dat geld toe kreeg bij een overnamen) zie je dit soort admin edits ook ondanks dat de reacties op dat moment de enige plaats zijn waar mensen het juiste perspectief krijgen.

ik vind dat het hier niet anders moet gaan, het is immers geen verwaarloosbaar typfoutje ofzo... en die dicussie hoort niet in een ver en diep verstopt draadje te worden gevoerd ergens in de donkere krochten van het forum.
Dit is al talloze malen besproken en deze discussie gaan we zeker niet in dit topic voeren. Nogmaals, dit is het mismoderatietopic. Klachten over Dirk z'n moderatie kun je bij Dirk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

i-chat schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:36:

Reactie score vastzetten

Daarnaast, Geacte redactie threads zijn beter doorzoekbaar en vindbaar voor anderen, die reactie die nu terecht gefixeerd is morgen van de front page en dan niet meer zo gemakkelijk terug te vinden, threads in Geachte redactie wel, dus "ver en die verstopt in de donkere krochten van het forum" is onzin.

Maar zoals RoD al zei, deze discussie hoort hier niet.

------
"Dat ziet er uit als een doosje smarties.." vind ik imo geen troll.

een 0 kan nog wel, -1 is te streng

nvm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
_David_ schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:54:

"Dat ziet er uit als een doosje smarties.." vind ik imo geen troll.

een 0 kan nog wel, -1 is te streng
Dit is de hele reactie:
ik hoop zelf zeer op ondersteuning voor android wear op iOS. Ik vind die Apple Watch er niet uit zien, qua uiterlijk en dan de software is nog erger. Dat ziet er uit als een doosje smarties..
Ondersteuning voor Android Wear zou wat meer stijlvolle en "Volwassen" horloges brengen naar iOS. Ik ben iig voor.
Alle Bold tekst is troll voor mijn gevoel dus dat is ongeveer de helft van de reactie en dan lijkt een -1 wel op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Oh ik heb helemaal over "en dan de software is nog erger." gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Ben je een Apple fanboy of zo, hoe in hemelsnaam is die post een Troll?
Omdat hij de icoontjes er uit vind zien als Smarties?

Is gewoon een redelijke +1, hoe kan een PowerMod zeggen dat de post een Troll is.

Blijkbaar mag je van de PowerMods zelfs iets niet meer lelijk vinden. en daar je mening over uitlaten. :F :F

[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 25-10-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
player-x schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:16:
[...]

Ben je een Apple fanboy of zo, hoe in hemelsnaam is die post een Troll?

Is gewoon een redelijke +1, hoe kan een PowerMod zeggen dat de post een Troll is.

Blijkbaar mag je van de PowerMods zelfs iets niet meer lelijk vinden. en daar je mening over uitlaten. :F :F
Als hij het niet als een feit zou wegzetten geef ik je gelijk maar hier komt het heel erg over als: zo is het.

En nee: ik ben geen Apple Fanboy. Ik zou het zeer op prijs stellen als je dat soort opmerkingen in de toekomst achterwege zou willen laten ik ga jou ook nergens ongefundeerd van beschuldigen!
Dat ik ben gevraagd als PowerMod komt omdat ik juist heb laten zien objectief te kunnen oordelen zonder mijn persoonlijke mening over het een of andere merk te laten meetellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

k1n8fisher schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:20:
Als hij het niet als een feit zou wegzetten geef ik je gelijk maar hier komt het heel erg over als: zo is het.
Ik lees het toch echt als een persoonlijke mening, en niet als een feit.
ik hoop zelf zeer op ondersteuning voor android wear op iOS. Ik vind die Apple Watch er niet uit zien, qua uiterlijk en dan de software is nog erger. Dat ziet er uit als een doosje smarties..
Ondersteuning voor Android Wear zou wat meer stijlvolle en "Volwassen" horloges brengen naar iOS. Ik ben iig voor.
Hij spreekt dus zeker wel op persoonlijke titel!

En dus zit jij hier imho dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Wildhagen: Menig nieuw Tweaker heeft geen idee wat GR is. Misschien kan een modbreak daar soms wat verheldering in brengen.

Een wat minder dagje gehad? Je klinkt erg boos.

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 25-10-2014 21:37 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Heb dat eerste draadje 0/-1/-1/-1/0/0 gegeven. Ze zijn allebei lekker bezig... De eerste reactie heeft ook wel een neerbuigende toon en zou ik -1 best voor kunnen begrijpen.

Die andere twee reacties heb ik allebei een 0 gegeven. Ze zijn niet ongewenst, maar het voegt ook echt niks toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Lichte aanval op de redactie en een zelfde reactie terug. Het is alles op 0 of op -1. Heb alles een 0 gegeven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:46

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

ah die wilde ik ook net linked inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jongens, niet al te zuinig zijn met die +2. Zo blijven er bij dat artikel geen +2's over, terwijl er echt wel iets boven het maaiveld uitsteekt. Zo slecht is de discussie daar niet en er moet ook iets te filteren overblijven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Dirk schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:11:
Jongens, niet al te zuinig zijn met die +2. Zo blijven er bij dat artikel geen +2's over, terwijl er echt wel iets boven het maaiveld uitsteekt. Zo slecht is de discussie daar niet en er moet ook iets te filteren overblijven.
Ik zat al te twijfelen omdat ze wel een goede post zijn, maar aan de andere kant vind ik het nou ook weer niet zo extreem uitgebreid dat het een +2 waard is. Maar goed, ik snap wat je bedoeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Heel sterke +3 nu, maar dat komt puur omdat het een rant is die veel mensen delen:
Lightmanone1984 in 'reviews: Netwerkrace in volle gang: is 4g+ echt sneller?'
Dirk schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:11:
Naja, als er niet iets wat echt je begrip van het artikel uitbreid, dan prima toch als er geen +2's zijn? Vooral in dit geval geen gevoel dat ze een +2 verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ircghost schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Ik zat al te twijfelen omdat ze wel een goede post zijn, maar aan de andere kant vind ik het nou ook weer niet zo extreem uitgebreid dat het een +2 waard is. Maar goed, ik snap wat je bedoeld :).
David Mulder schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 13:26:
Naja, als er niet iets wat echt je begrip van het artikel uitbreid, dan prima toch als er geen +2's zijn? Vooral in dit geval geen gevoel dat ze een +2 verdienen.
We moeten de +2 niet net zo onhaalbaar maken zoals de +3 al is. Als jij al een behoorlijke voorkennis hebt van het onderwerp hoef jij er ook niets van zo'n reactie te kunnen leren, als een gebruiker met een beperkte voorkennis dat maar kan. Ook een set goede argumenten waarmee de discussie in gang gezet kan worden, verdient daarmee een +2.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Als er dingen in staan die je begrip van het artikel uitbreiden dan is de +3 al dicht in de buurt zelfs. +2 is te gebruiken voor alles wat boven het maaiveld uit steekt zou ik zo ongeveer zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat er een mod met kracht +6 daarop gestemd heeft. He-le-maal onterecht en die persoon mag van mij betreft gewaarschuwd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je hebt blijkbaar nog steeds geen idee hoe je moet modden (of je hebt er gewoon de pest aan)

Die reactie is zeker geen +2 of +3 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is never nooit een +2 waard, en een +3 al helemaal niet. Gewoon +1.

Misschien moet je even de moderatie-FAQ doornemen? Of gaat het je puur om te trollen?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-10-2014 15:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele nieuws bericht zit vol met modders die het niet weten. Zoveel +2 berichten die gewoon +1 zijn of misschien wel gewoon 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_David_ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:35:
Je hebt blijkbaar nog steeds geen idee hoe je moet modden (of je hebt er gewoon de pest aan)

Die reactie is zeker geen +2 of +3 waard.
wildhagen schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:36:
Dat is never nooit een +2 waard, en een +3 al helemaal niet. Gewoon +1.

Misschien moet je even de moderatie-FAQ doornemen? Of gaat het je puur om te trollen?
Jullie beiden, zijn jullie een flame aan het uitlokken ofzo? Want ik doe precies wat in de moderatie FAQ staat. Deze persoon heeft een waardevolle reactie op basis van persoonlijke expertise. Die is +2 of +3 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 15:49:
Dat hele nieuws bericht zit vol met modders die het niet weten. Zoveel +2 berichten die gewoon +1 zijn of misschien wel gewoon 0.
Heb je er wel eens over nagedacht dat als iedereen +2 stemt, dat jij dan verkeerd aan het modden bent en niet zij? Wat minder tunnelvisie mag ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple bash verhaal komt voor mij niet hoger dan een 0: Amanoo in 'nieuws: iFixit: iPad mini 3 moeilijk te repareren door lijm'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie daar geen bashen in eerlijk gezegd? Vind een +1 persoonlijk wat beter voor deze reactie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie helemaal geen bashen in. Gewoon een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:03
Adlermann in 'nieuws: Room: Facebook heeft idee voor zijn chat-app van ons afgekeken'

Krijgt een +3 voor een 'twoliner', volgens mij is dit ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik krijg hem niet naar beneden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de moderatie FAQ wel gelezen? Het gaat hier niet om wat jij van Apple vindt. De reactie is inhoudelijk goed, ook al is hij kritisch op Apple en ben jij het daar misschien niet mee eens. 8)7

Zoals ik eerder al zei, deze reactie behoort +2 of zelfs +3 te krijgen volgens de moderatie FAQ. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Heb je de moderatie FAQ wel gelezen? Het gaat hier niet om wat jij van Apple vindt. De reactie is inhoudelijk goed, ook al is hij kritisch op Apple en ben jij het daar misschien niet mee eens. 8)7

Zoals ik eerder al zei, deze reactie behoort +2 of zelfs +3 te krijgen volgens de moderatie FAQ. :)
+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek.Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn..
Geen +2 en al helemaal geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Een lap tekst en een mening maakt het nog geen +2.
'Allemaal troep' is nergens voor nodig en niet informatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:08:
[...]

Heb je er wel eens over nagedacht dat als iedereen +2 stemt, dat jij dan verkeerd aan het modden bent en niet zij? Wat minder tunnelvisie mag ook wel.
Dan hoeft het nog steeds geen +2 te zijn. Kan dan nog prima een +1 zijn. Als we maar moeten kijken naar hoe de meerderheid modereert had dit topic niet gehoeven. Was het altijd goed geweest. Maar de praktijk is toch echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voels, laten we eens kijken wat er nu werkelijk staat.
Alle Apple apparaten zijn complete ondingen om te repareren. Mijn huisgenoot zit in die business. De apparatuur is op een manier gebouwd dat het erg gevoelig maakt Je kan zo een verkeerd spoeltje aanduwen, en het ding is stuk..
Prima, maar iFixit geeft ook al aan dat het een moeilijk te repareren toestel is, dus is dat niet meer dan herhalen wat er in het artikel staat.
Daarnaast is het vrijwel onmogelijk om aan een goed scherm te komen. Hoewel veel websites beweren dat ze originele onderdelen hebben is dit niet waar. Allemaal refurbished of zelfs nagemaakt door een of andere groep Chinezen. En die zijn niet bepaald subtiel in hun werk. Regelmatig heeft mijn huisgenoot een scherm met vingerafdrukken precies op plekken waar je ze niet wil. Ook komt vaak een scherm slecht verpakt aan. Beschermfolie op het scherm is helemaal verfrommeld, of het scherm ligt los in de doos, dat soort dingen. Ook komt het niet heel zelden voor dat een scherm het na een week of zo begeeft. Allemaal troep.
Dat is een stukje informatie uit de branche van de reparateurs (waarvan we niet eens weten of het een terzake kundig bedrijf is of een handige hobby-bob op een zolderkamertje), best interessant om eens te lezen maar niet direct een 'must read'
Het is dat het erg winstgevend is om de apparatuur te repareren, maar als het aan mijn huisgenoot lag lieten ze Apple vallen als een baksteen. Hij heeft liever Samsung, Motorola of LG, daar krijgen ze wel origineel materiaal dat netjes is verpakt, en het is ook niet zo extreem fragiel. HTC schijnt ook naar te zijn, trouwens.
Wederom aardig om te lezen wat een bedrijf in reparaties er van vind maar er staat niets nieuws wat interessant is voor de lezer.

Alles bij elkaar een leuk 'hearsay' epistel uit een onbekende bron, maar meer dan een ontopic reactie is het niet.

Dat jij als newbie van mening bent dat je het allemaal veel beter weet als het over modereren gaat dat maakt het nog geen +2+3 post.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:01

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Verwijderd in 'nieuws: Europees Hof: embedden auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan'

Misschien niet een reactie waarmee iedereen het eens is, maar volledig ontopic imo... +1 ipv 0 iemand?

Verwijderd in 'nieuws: Europees Hof: embedden auteursrechtelijk beschermd materiaal is toegestaan'

Deze is daarentegen ook geen +2 waard imo, maar 'gewoon' +1 :)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die hebben allebei nog wat zetjes nodig om daar te belanden.

[ Voor 14% gewijzigd door TheCapK op 27-10-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
botoo schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:08:
Voels, laten we eens kijken wat er nu werkelijk staat.

[...]
Prima, maar iFixit geeft ook al aan dat het een moeilijk te repareren toestel is, dus is dat niet meer dan herhalen wat er in het artikel staat.
[...]
Dat is een stukje informatie uit de branche van de reparateurs (waarvan we niet eens weten of het een terzake kundig bedrijf is of een handige hobby-bob op een zolderkamertje), best interessant om eens te lezen maar niet direct een 'must read'
[...]
Wederom aardig om te lezen wat een bedrijf in reparaties er van vind maar er staat niets nieuws wat interessant is voor de lezer.

Alles bij elkaar een leuk 'hearsay' epistel uit een onbekende bron, maar meer dan een ontopic reactie is het niet.

Dat jij als newbie van mening bent dat je het allemaal veel beter weet als het over modereren gaat dat maakt het nog geen +2+3 post.
Dit gaat absoluut niet om een "kundig bedrijf". Slechts een slechte hobbyist die kennelijk niet eens degelijke inkoop kanalen heeft.

Absoluut geen +2. +1 vind ik zelf ook al net aan, want het is gewoon een rant/flame. Ik kan uit ervaring vertellen dat dit namelijk compleet onzin is. Onderdelen voor iDevices zijn vrij simpel, goedkoop en met zeer hoge kwaliteit verkrijgbaar in nederland. Hoef je helemaal niet in china te bestellen. Werk zelf met originele digitizer assemblees die gewoon uit nederland komen en waarvan er per week zo'n 50 van verkocht worden.

De reparaties duren dan ongeveer een halfuurtje en zijn vrijwel altijd succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

timverouden in 'nieuws: Eerste afbeeldingen HTC Sense 7-skin komen online'

:?

Die snap ik niet.
Is die cynisch bedoeld? Sarcastisch?
Ik zie ook helemaal verder geen posts van deze user.
Uiteraard al in de min, maar misschien maar eraf?

Of zit er een diepere mening achter?
Die mag hij dan wel uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me spam, de post is net verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Net weggegooid, werd ook in het andere topic gemeld :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Maar ik ben wel benieuwd waar die spam voor was dan. Heel vreemde reactie.

Edit: Ik bedoel, het bestaat volgens mij niet eens.

[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 27-10-2014 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik vind deze best raar:
WhatsappHack in 'nieuws: Eerste afbeeldingen HTC Sense 7-skin komen online'
7x +3, terwijl ik een +1 al hoog vind.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
HMC schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:03:
Maar ik ben wel benieuwd waar die spam voor was dan. Heel vreemde reactie.

Edit: Ik bedoel, het bestaat volgens mij niet eens.
Ik snapte er inderdaad ook niets van, want er zat niet eens een link in de reactie. Maar wenselijk was het sowieso niet :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ja, daar zijn weer aardige mismodders bezig, ws de groep die eens/oneens 'stemt'.
(zie ook botoo in 'nieuws: LG stopt eind november als laatste fabrikant met plasma-tv's' = ongewenst? :F )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
1-2x ongewenst van de laatste plasmafan maakt nog geen mismod van betekenis hoor. ;)
Je staat inmiddels op een verdiende +1, al is het wel een n=1 verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het ging mij niet om de score Toff maar als voorbeeldje van de overduidelijke eens/oneens mismods in dat hele nieuwsitem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Inmiddels valt het wel mee daar met de mismods (qua foute eindscore dan), meeste is nu wel gefixt. Waar ik me meer aan irriteer is het hele stokpaardjes gebeuren. Bijna elke reactie daar staat vol met vooroordelen en drogredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Qualixo in 'nieuws: Windows 10 ondersteunt trackpad-gestures met drie vingers'

Geen +1 imho, en over die +2 en +3's zullen we maar zwijgen.

Gezien de hele reactie, en het moderatiegezeur, kom ik niet verder dan een -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

wildhagen schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:51:
Qualixo in 'nieuws: Windows 10 ondersteunt trackpad-gestures met drie vingers'

Geen +1 imho, en over die +2 en +3's zullen we maar zwijgen.

Heb ik ook, het is gewoon een irritante opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Het is jammer dat er een goede reactie in die thread staan, anders kon ie wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En toch is er een heleboel aan +2's en +3's bijgekomen sinds de melding hier.

Denk dat enkele misbruikers graag afstand willen doen van hun modrechten oid :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Heb ik ook, het is gewoon een irritante opmerking.
Pfff, ja ja het is weer eens moderatie gezeur, maar het is wel zeker terechte gezeur, want als je voor een +1 ~ +2 post opeens onterecht een berg minnen krijgt, is dat natuurlijk ook zeer frustrerend, alsof of je mening irrelevant is.

Als er eindelijk eens wat gedaan wordt aan het menings modden, dan zal je ook opeens niet meer last hebben van dat moderatie gezeur hebben.

De gebruiker mag dan wel een beetje een zeurkous zijn, de grootste schuldige is toch echt T-net dat het mod-systeem geheel heeft verwaarloost, en aftrek geven voor iets waar T-net eigenlijk hoofdschuldige aan is, is imho zeker zeer oneerlijk.

Want als je zeer onterecht een -1 krijgt voor een gewoon goede post, geeft het je het gevoel als of je mening er niet toe doet, en je alleen maar minder serieuze posters over houd.

Pagina: 1 ... 65 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]