Krijg ze ook niet naar beneden.. al staat 1 nu al op +1..
Verwijderd in 'nieuws: Aspyr brengt Borderlands 2 voor Linux uit'
Geen +2 maar imho gewoon een nette +1.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Eens ja, staat goed nuBor de Wollef schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:25:
Verwijderd in 'nieuws: Aspyr brengt Borderlands 2 voor Linux uit'
Mijndankisgroot in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2014'
Dit is volgens mij geen +3 of +2 waard.
dof250 in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf ontdekt iOS-trojan voor gejailbreakte devices'

What the hell? Is toch vrij duidelijk dat dit een -1 is, hoort in GR. Volgens mij solliciteren een aantal mensen naar het intrekken van wat moderatierechten....

What the hell? Is toch vrij duidelijk dat dit een -1 is, hoort in GR. Volgens mij solliciteren een aantal mensen naar het intrekken van wat moderatierechten....
Virussen? Scan ze hier!
Tevens zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Wel met je eens hoor. Maar goed, helaas is elke kritiek op Tweakers gewoon +1 en hoger tegenwoordig. Erg kansloos.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het illustreert ook direct wáárom we dat met -1 belonen. Want zijn commentaar is allang weer achterhaald. Redactie heeft zelf ook ingezien dat titel beter kon en deze gewoon gefixed.
Die reactie en resulterende discussie staat er gewoon voor niets nu.
Die reactie en resulterende discussie staat er gewoon voor niets nu.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wel een mooie vangst van mismodders, daar kan je wel wat mee natuurlijk.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ikweethetbeter in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf ontdekt iOS-trojan voor gejailbreakte devices'
Mag imho ook op -1, geen +2 of zelfs +3 iig.
Virussen? Scan ze hier!
Staat ie nu opwildhagen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:09:
ikweethetbeter in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf ontdekt iOS-trojan voor gejailbreakte devices'
Wel terechte kritiek imho, de redactie mag dan wel in de verdediging springen als er Telegraaf vergelijkingen gemaakt worden, die vergelijking is wmb niet zo ver gezocht. Sensatie titels die idd heel erg op pure click-bait gericht lijken zijn dominant aanwezig.lanerios schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:03:
Maar goed, helaas is elke kritiek op Tweakers gewoon +1 en hoger tegenwoordig.
Terecht of niet, dergelijke reacties verdienen wel een -1 natuurlijk.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Natuurlijk is het dramatisch gesteld met de titelkeuze van artikelen (en ja, clickbaiting zal heus wel een grote rol spelen, is immers meer hits en dus advertentie-inkomsten), maar dat hoort dan wel in GR, op de FP is het idd ongewenst,
Virussen? Scan ze hier!
lamnesity in 'nieuws: VS vraagt techbedrijven om backdoors open te houden'
+2 lijkt me beetje overdreven, om het over de +3 maar niet te hebben. Een +1 lijkt me wel afdoende?
Kalief in 'nieuws: VS vraagt techbedrijven om backdoors open te houden'
Idem, gewoon +1.
+2 lijkt me beetje overdreven, om het over de +3 maar niet te hebben. Een +1 lijkt me wel afdoende?
Kalief in 'nieuws: VS vraagt techbedrijven om backdoors open te houden'
Idem, gewoon +1.
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 01-10-2014 17:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hoewel hij wel gelijk heeftwildhagen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:09:
Verwijderd
Bestaat malware op een iDevice niet nee? Veel succes, het is wachten totdat je rekening leeggetrokken word
Vooral als ik kijk dat er mensen zijn die al heel lang lid zijn en zelfs crew zijn geweest die die reactie van dof250 een +3 geven dan denk ik dat de mensen op het kantoor zich eens flink achter de oren moeten gaan krabben!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Zou toch menen dat ik al bijna twee jaar Android telefoons hebVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:37:
[...]
Bestaat malware op een iDevice niet nee? Veel succes, het is wachten totdat je rekening leeggetrokken word
Verwijderd
En dat heeft wat te maken met malware die op iOS niet zou bestaan?mrjraider schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
Zou toch menen dat ik al bijna twee jaar Android telefoons heb
Edit: ik weet niet of er naar deze gebruiker al eens gekeken is, maar van mij mag dat wel. Hij begint steevast te trollen op berichten over Samsung, Apple, Windows en Android.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 20:36 ]
Ter verduidelijking: Het probleem met dit soort reacties is dat ze voorbij gaan aan het feit dat er volop de mogelijkheid is geweest om mee te discussiëren over de uiteindelijke keuze. Het artikel zelf bevat zelfs nog een link naar het betreffende forum. Vreemd genoeg krijgen de LBBG topics daar in twee weken tijd 44 reacties terwijl de uiteindelijke BBG 99 reacties scoort binnen een dag.tweaker2010 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:00:
Mijndankisgroot in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2014'
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Nee, maar hoger dan een 0 kom ik ook niet. Daar staat de reactie trouwens ook op.
Een -1 is te laag inderdaad. Afhankelijk van de interpretatie vind ik het een 0 of +1.
Erg irritant is dat inderdaad. Zag je ook heel sterk terug met de workstation BBG in juli 2014. Nou klopte het bijbehorende artikel toen ook niet helemaal (stond in dat opslag ook was meegenomen, terwijl alleen de basisopslag mee was genomen), maar daar kwam toen ook heel veel kritiek op terwijl dat topic nota bene al 5 april geopend was (oorspronkelijk was het gepland voor mei, niet voor juli).Tribits schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 01:21:
Ter verduidelijking: Het probleem met dit soort reacties is dat ze voorbij gaan aan het feit dat er volop de mogelijkheid is geweest om mee te discussiëren over de uiteindelijke keuze. Het artikel zelf bevat zelfs nog een link naar het betreffende forum. Vreemd genoeg krijgen de LBBG topics daar in twee weken tijd 44 reacties terwijl de uiteindelijke BBG 99 reacties scoort binnen een dag.
-2 hoeft niet echt, een edit is ook goed
Thanks voor het melden.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Inderdaad, ff vergeten. En wat een prachtige edit... 
Nu is deze off topic, inderdaad.
Dannydekr in 'nieuws: Maker Angry Birds ontslaat 130 mensen'
Maar het was wel door hem dat we erop geattendeerd werden.
Nu is deze off topic, inderdaad.
Dannydekr in 'nieuws: Maker Angry Birds ontslaat 130 mensen'
Maar het was wel door hem dat we erop geattendeerd werden.
[ Voor 74% gewijzigd door HMC op 02-10-2014 13:07 . Reden: Dannydekr ]
Eat the bugs, live in a pod
Dat kan inderdaad wel zo blijven. Zo te zien is de boodschap overgekomen
Deze mag ook wel terug naar de +1, behoorlijk wat extreme mismodders.
xleeuwx in 'nieuws: Minister wil dat cookiemeldingen meer op elkaar gaan lijken'
xleeuwx in 'nieuws: Minister wil dat cookiemeldingen meer op elkaar gaan lijken'
Het is wel een goed punt wat hij aandraagt. Een +2 zou evt kunnen, maar meer is het niet.Ircghost schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:06:
Deze mag ook wel terug naar de +1, behoorlijk wat extreme mismodders.
TommieW in 'nieuws: Vroege versie Android L voor Samsung Galaxy S5 lekt uit'
Is een 0 of -1, niet meer dan dat. Vrij rare scorekaart voor zo'n reactie...
Is een 0 of -1, niet meer dan dat. Vrij rare scorekaart voor zo'n reactie...
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Nee, juist niet + 2. Dat mag wel iets meer onderbouwing krijgen voordat het echt dat waard is.. het zijn nu net 2 zinnen.tweaker2010 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:24:
[...]
Het is wel een goed punt wat hij aandraagt. Een +2 zou evt kunnen, maar meer is het niet.
Verwijderd
Deze mag wel diep in de -1. In het begin is het nog een leuk geschreven post. Daarna wordt het snel minder met veel onnodige beledigingen en gescheld.
Verwijderd in 'nieuws: Studenten ontwikkelen 'slim' fietsachterlicht met bluetooth en 140 leds'
Verwijderd in 'nieuws: Studenten ontwikkelen 'slim' fietsachterlicht met bluetooth en 140 leds'
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 02:24 ]
Verwijderd
Het is wel een rant, maar ik vind wel dat hij goede punten heeft wanneer je de neerbuigende toon wegdenkt.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:22:
Deze mag wel diep in de -1. In het begin is het nog een leuk geschreven post. Daarna wordt het snel minder met veel onnodige beledigingen en gescheld.
Voor mijn kan een -1 ook wel, maar voor een 0 is ook wel iets te zeggen. Het hangt er maar vanaf hoeveel belang je geeft aan het gevloek op het einde. Want daar los van is het wel een mooie reactie.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:22:
De +2/+3 die gegeven worden zijn volgens mij niet correct maar de 0 waar hij nu op staat en waarschijnlijk op zal blijven staan lijkt mij goed genoeg.
Vendar Alert! Bij Vendar weet je altijd dat je een heel betoog kunt verwachtenVerwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:22:
Ik vind hem qua taalgebruik echt te aanvallend. Heb hem -1 gegeven.
Zou an sich nog niet eens zo erg zijn, als het tenminste nog ontopic was... hij begint vaak wel ontopic, maar na 1 of maximaal 2 alinea's gaat het meestal totaal offtopic, of het verzandt in een aluminium collectie oid...tweaker2010 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:59:
[...]
Vendar Alert! Bij Vendar weet je altijd dat je een heel betoog kunt verwachten
Zal wel familie van Degener zijn, die had er ook een handje van. Gelukkig post die niet meer...
Idem, gezien het taalgebruik geef ik hem een -1.Ik vind hem qua taalgebruik echt te aanvallend. Heb hem -1 gegeven.
Virussen? Scan ze hier!
Vind +1 of 0 ook wel kunnen, als je zijn taal ff weg denk.Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 02:22:
Waarom zou je een deel van een post wegdenken bij het uitdelen van een score? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.SRich schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Vind +1 of 0 ook wel kunnen, als je zijn taal ff weg denk.
Ik bedoel ermee, dat als je zijn gevloek weg denk het een goede reactie zou zijn. Maar omdat ie vloekt krijg ie van mij punten aftrek dus een 0Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:58:
[...]
Waarom zou je een deel van een post wegdenken bij het uitdelen van een score? Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
JanW23 in 'nieuws: 'Maker CyanogenMod wijst mogelijke overname door Google af''
Trinitronic in 'nieuws: 'Maker CyanogenMod wijst mogelijke overname door Google af''
FreshMaker in 'nieuws: 'Maker CyanogenMod wijst mogelijke overname door Google af''
Geen +2
Trinitronic in 'nieuws: 'Maker CyanogenMod wijst mogelijke overname door Google af''
FreshMaker in 'nieuws: 'Maker CyanogenMod wijst mogelijke overname door Google af''
Geen +2
[ Voor 51% gewijzigd door _David_ op 03-10-2014 13:27 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Verwijderd
lvrijn in 'nieuws: Apple toont met nieuwe tool status van activeringsvergrendeling iOS-apparaat'
Neigt dit naar spam/warez/illegale praktijken of ben ik dan te streng?
Neigt dit naar spam/warez/illegale praktijken of ben ik dan te streng?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 17:21 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Deze was op -1 beland, volgens mij niet terecht, hij reageert op zijn voorganger:
drakiesoft in 'nieuws: 'Hackers beheren botnet met 17.000 Macs via Reddit''
Puntje omlaag.
Puntje omhoog.Crazy Harry schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:43:
Deze was op -1 beland, volgens mij niet terecht, hij reageert op zijn voorganger:
Chotto Toire in 'nieuws: Wetenschappers ontwikkelen 'nano-neus' die kanker vroeg kan opsporen'
En de reactie er op.
Dat moeten we niet willen geloof ik.
En de reactie er op.
Waarschijn staan ze al op -2 aangezien ze niet meer te zien zijnHMC schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 11:50:
Chotto Toire in 'nieuws: Wetenschappers ontwikkelen 'nano-neus' die kanker vroeg kan opsporen'
En de reactie er op.
Is wel een beetje een nadeel van die links die reacties direct in hun context tonen. De oude links gaven netjes een foutmelding dat de reactie verwijderd was. Zou mooi zijn als er met behulp van een stukje javascript of zo nu ook een melding zou komen dat de reactie verwijderd is in plaats van dat het artikel zelf getoond wordt zoals nu het geval is.SRich schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:27:
[...]
Waarschijn staan ze al op -2 aangezien ze niet meer te zien zijn
reeboot in 'nieuws: Privacy policy Windows 10-preview wijst op bestaan keylogger'
Geen +3
Mee eens moderaties
Edit:
Yzord in 'nieuws: Privacy policy Windows 10-preview wijst op bestaan keylogger'
Ook geen +2
Geen +3
Mee eens moderaties
Edit:
Yzord in 'nieuws: Privacy policy Windows 10-preview wijst op bestaan keylogger'
Ook geen +2
[ Voor 32% gewijzigd door _David_ op 04-10-2014 19:56 ]
Mijn weldegelijk goed gemeende advies hoort volgens mij op 0 te staan en niet -1, of zie ik dat niet goed?
Bilbo.Balings in 'nieuws: Apple kondigt vermoedelijk op 16 oktober nieuwe iPads aan'
Bilbo.Balings in 'nieuws: Apple kondigt vermoedelijk op 16 oktober nieuwe iPads aan'
Dat zie je dan toch verkeerd vrees ik. Als je het niet eens bent met een reactie kan je inhoudelijk reageren of de reactie hier melden. Op de man spelen is eigenlijk altijd ongewenst, zelfs als het 'goed bedoeld' is.Bilbo.Balings schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:09:
Mijn weldegelijk goed gemeende advies hoort volgens mij op 0 te staan en niet -1, of zie ik dat niet goed?
Het gaat niet om "een reactie", inhoudelijk reageren is geen doen bij iemand die zoveel loopt te trollen. En in dit forum melden heeft weinig zin omdat alle reacties toch al op -1 staan.
Gewoon een beetje zonde wanneer iemand zijn leven vult met trollen op tweeakers.
gallery: ANDROID88
Gewoon een beetje zonde wanneer iemand zijn leven vult met trollen op tweeakers.
Zoiets dus, dat is doorgaans wel genoeg om de 'Tweakers autoriteiten' te overtuigen om in actie te komen voor zover van toepassing.Bilbo.Balings schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:24:
Het gaat niet om "een reactie", inhoudelijk reageren is geen doen bij iemand die zoveel loopt te trollen. En in dit forum melden heeft weinig zin omdat alle reacties toch al op -1 staan.
Inderdaad, gescheld in de reacties is precies wat hij wil hebben, nu geef ik hem gewoon een (tijdelijke) ban vanwege herhaald troll gedrag en is het voorlopig opgelost.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
ponirin in 'nieuws: 'Duitse geheime dienst deelde internetverkeer Duitsers met NSA''
Misschien ben ik een beetje raar hoor, maar gezien het taalgebruik zie ik hier niet meer dan een -1 in.
Misschien ben ik een beetje raar hoor, maar gezien het taalgebruik zie ik hier niet meer dan een -1 in.
Virussen? Scan ze hier!
Staat nu op -1 
---
Luno in 'nieuws: Microsoft geeft Internet Explorer ondersteuning voor http/2'
Geen +2
---
Luno in 'nieuws: Microsoft geeft Internet Explorer ondersteuning voor http/2'
Geen +2
NanoSector in 'nieuws: Microsoft geeft Internet Explorer ondersteuning voor http/2'
Geen +2
martijn86 in 'nieuws: Hotel krijgt boete voor blokkeren wifi van klanten'
Verwijderd in 'nieuws: Hotel krijgt boete voor blokkeren wifi van klanten'
Geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Apple vernieuwt antimalwaresoftware tegen via Reddit beheerd botnet'
Geen +2
arbitter in 'nieuws: Google Glass-app zorgt voor 'ondertiteling' bij gesprekken'
Geen +2
Geen +2
martijn86 in 'nieuws: Hotel krijgt boete voor blokkeren wifi van klanten'
Verwijderd in 'nieuws: Hotel krijgt boete voor blokkeren wifi van klanten'
Geen +2
Verwijderd in 'nieuws: Apple vernieuwt antimalwaresoftware tegen via Reddit beheerd botnet'
Geen +2
arbitter in 'nieuws: Google Glass-app zorgt voor 'ondertiteling' bij gesprekken'
Geen +2
[ Voor 10% gewijzigd door _David_ op 06-10-2014 00:14 ]
Hoi Tweakers,
Ik word er een beetje heel erg moe van, dat mensen het modsysteem kennelijk niet snappen of misbruiken!
een -1 is er niet voor als je het ergens niet mee eens bent!!! Een grapje of opmerking hoeft niet meteen -1 te krijgen hoor sjeez
In de meeste gevallen zal dit een 0 zijn..
Als ik zeg dat Apple (vaak) te duur is voor wat je krijgt, is dat niet meteen -1!! Als ik zeg dat microsoft grove fouten maakt met zn OS is dat niet meteen een -1!!!
-1 is alleen bedoeld voor grove, beledigende, flame en troll opmerkingen!
Maar nu ook weer.. ik krijg 4x +1 op een relevante en ontopic opmerking en 4x een 0 (irrelevant/offtopic)
poor Leno in 'nieuws: AMD verlaagt prijzen R9 290 en 290X met kwart'
UPDATE: nu 10x een 0??? wtf? Het is weldegelijk ontopic! Dit is de strategie die bedrijven hanteren voordat ze met nieuwe komen!
Niet dat me echt boeit allemaal (ik krijg regelmatig -1 als het 0 moet zijn, 0 als het +1 moet zijn) , maar wat is hier in godsnaam irrelevant of offtopic aan?? Dit kan juist zeer handig zijn voor mensen die zitten te twijfelen over de koop van een nieuwe GPU..
Sommige mensen snappen er gewoon geen hol van!
Volgens mij hanteren heel veel mensen het zo:
-1 = Niet mee eens, niet grappig, wat een sukkel
0 = geen mening, ik weet hier te weinig van af om hier een punt aan te geven dus ik hou het safe
+1 = Ik ben het hier mee eens en snap een beetje waar het over gaat
+2 = Zo die gast weet super veel, ik weet er niets van, maar dit klinkt alsof het een goed antwoord is.
+3 = wow die gast is god
En nog het erge is, is dat de mensen die maar lukraak met mods gooien, dit topic nooit zullen lezen
[ / frustratie ]
Ik word er een beetje heel erg moe van, dat mensen het modsysteem kennelijk niet snappen of misbruiken!
een -1 is er niet voor als je het ergens niet mee eens bent!!! Een grapje of opmerking hoeft niet meteen -1 te krijgen hoor sjeez
Als ik zeg dat Apple (vaak) te duur is voor wat je krijgt, is dat niet meteen -1!! Als ik zeg dat microsoft grove fouten maakt met zn OS is dat niet meteen een -1!!!
-1 is alleen bedoeld voor grove, beledigende, flame en troll opmerkingen!
Maar nu ook weer.. ik krijg 4x +1 op een relevante en ontopic opmerking en 4x een 0 (irrelevant/offtopic)
poor Leno in 'nieuws: AMD verlaagt prijzen R9 290 en 290X met kwart'
UPDATE: nu 10x een 0??? wtf? Het is weldegelijk ontopic! Dit is de strategie die bedrijven hanteren voordat ze met nieuwe komen!
Niet dat me echt boeit allemaal (ik krijg regelmatig -1 als het 0 moet zijn, 0 als het +1 moet zijn) , maar wat is hier in godsnaam irrelevant of offtopic aan?? Dit kan juist zeer handig zijn voor mensen die zitten te twijfelen over de koop van een nieuwe GPU..

Sommige mensen snappen er gewoon geen hol van!
Volgens mij hanteren heel veel mensen het zo:
-1 = Niet mee eens, niet grappig, wat een sukkel
0 = geen mening, ik weet hier te weinig van af om hier een punt aan te geven dus ik hou het safe
+1 = Ik ben het hier mee eens en snap een beetje waar het over gaat
+2 = Zo die gast weet super veel, ik weet er niets van, maar dit klinkt alsof het een goed antwoord is.
+3 = wow die gast is god
En nog het erge is, is dat de mensen die maar lukraak met mods gooien, dit topic nooit zullen lezen
[ / frustratie ]
[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 06-10-2014 12:41 ]
Al hoewel ik je frustratie goed kan snappen is dit topic niet echt de juiste plek om je relaas te geven, dat kun je beter hier doen: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem . Verder is de enige reactie die je gelinked hebt in dat bericht voor mij een 0. Het is niet zozeer off-topic, maar voornamelijk dat het niet zoveel toevoegd dat ik het een +1 waard vind. Om nou een reactie die alleen zegt "GPU x komt er dus aan (smiley)" als zeer handig te bestempelen gaat mij wat te ver.
En moderatie gezeur in een reactie is ook een 0
Dankje voor je uitleg en tip voor t forum 
Maar een +1 is gewoon voor ontopic, relevant, een +2 is voor handig en extra toevoeging.
Ik hoef hier verder ook niets te onderbouwen, ik neem aan dat de meeste mensen het principe snappen als bedrijven hun spullen in de uitverkoop gooien..
Maar nogmaals thnx
@ David:
Je hebt op zich gelijk, maar het mod systeem is geen "strafpunten" uitdelen toch??
En zoals ik al zei, de meesten zullen deze forums niet lezen, dus je moet het toch ergens onder de aandacht brengen dat het 'misbruikt' wordt?
(Maar goed ik zal het weghalen)
Edit: En daarbij worden er nu voor de grap 0 uitgedeeld omdat ik me er druk om maak..
Kom op serieus.. Dit is echt verrot.. Het hele systeem (niet zozeer het systeem zelf, maar de users zelf, die er kennelijk niet mee om kunnen gaan?) klopt voor geen meter..
Maar een +1 is gewoon voor ontopic, relevant, een +2 is voor handig en extra toevoeging.
Ik hoef hier verder ook niets te onderbouwen, ik neem aan dat de meeste mensen het principe snappen als bedrijven hun spullen in de uitverkoop gooien..
Maar nogmaals thnx
@ David:
Je hebt op zich gelijk, maar het mod systeem is geen "strafpunten" uitdelen toch??
En zoals ik al zei, de meesten zullen deze forums niet lezen, dus je moet het toch ergens onder de aandacht brengen dat het 'misbruikt' wordt?

(Maar goed ik zal het weghalen)
Edit: En daarbij worden er nu voor de grap 0 uitgedeeld omdat ik me er druk om maak..
Kom op serieus.. Dit is echt verrot.. Het hele systeem (niet zozeer het systeem zelf, maar de users zelf, die er kennelijk niet mee om kunnen gaan?) klopt voor geen meter..
[ Voor 49% gewijzigd door poor Leno op 06-10-2014 12:57 ]
Maar als jij er bij had gezet: want nu moeten ze van de oude voorraden af. was het veel duidelijker geweest. Laat dan het modcommentaar weg en je hebt gewoon een +1 moderatie.poor Leno schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:49:
Dankje voor je uitleg en tip voor t forum
Maar nogmaals thnx
Kort reageren is niet per sé slecht maar het moet wel duidelijk zijn anders wordt het daarop omlaag gemod.
@k1n8fisher
Ja je hebt ook ergens gelijk.. maar het is toch wel een beetje vaag dat ik op een site als Tweakers moet gaan uitleggen waarom? Dit zou gesneden koek moeten zijn toch?..
Ja je hebt ook ergens gelijk.. maar het is toch wel een beetje vaag dat ik op een site als Tweakers moet gaan uitleggen waarom? Dit zou gesneden koek moeten zijn toch?..
Verwijderd in 'nieuws: HP bevestigt opsplitsing in twee aparte bedrijven'
Seksisme hoort hier niet thuis. -1 wat mij betreft.
Assumption is the mother of all f*ck upspoor Leno schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:59:
@k1n8fisher
Ten eerste is het beter om duidelijkheid te verschaffen, dan maak je een argument ipv een kleine opmerking, wat gewoon beter is.
Ten tweede zijn er zoveel mensen die loze opmerkingen maken dat die zonder bijbehorende argumentatie vaak niet echt ergens op slaan / te staven zijn, en dus dan naar de 0 gaan.
Ik heb je nu een +1 gegeven om je goede gedrag te stimuleren
Allebei zijn reacties zijn onnodig seksitisch.. compleet kansloos, en inderdaad -1.itsyaboy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:59:
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat soort seksisme lijkt me idd niet op de FP thuishoren nee, net als Verwijderd in 'nieuws: HP bevestigt opsplitsing in twee aparte bedrijven' bijvoorbeeld.
We leven niet meer in 1850....
Virussen? Scan ze hier!
Zoals in het artikel al gezegd wordt, zijn de prijsverlagingen nodig om met de GTX980 en 970 te kunnen concurreren. Jouw stelling heeft dus wat onderbouwing nodig om niet als irrelevant of onjuist opgevat te worden.poor Leno schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:59:
@k1n8fisher
Veel reacties in dat bericht zijn weer zo'n feministen discussie.. Ik denk dat het hem/haar daar ook om te doen was.wildhagen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:34:
Dat soort seksisme lijkt me idd niet op de FP thuishoren nee, net als Verwijderd in 'nieuws: HP bevestigt opsplitsing in twee aparte bedrijven' bijvoorbeeld.
Op het woordje nutteloos na vind ik het op zich wel een redelijke reactie. Verder vind ik dat iedereen wel heel erg over elkaar heen buitelt alsof er helemaal niets negatiefs over vrouwen aan de top gezegd mag worden.itsyaboy schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:59:
Verwijderd
Ik heb de post wel iets aangepast om beter duidelijk te maken wat ik bedoel
. Dus ja die eerste stroom -1's was waarschijnlijk terecht. Verder ben ik het volledig met je eens.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2014 15:17 ]
Seksisme zit nog erg verankerd in onze maatschappij. Laat populaire websites eens een voorbeeld geven. Stel jezelf de volgende vraag: als HP nu toevallig 2 mannen aan de top had, had er dan iemand iets geroepen over het geslacht? Nee natuurlijk niet, dan werd diegene gewoon een <insert random word> genoemd. Maar dan werd er met geen woord gerept over zijn geslacht. Nu staat er een <insert random word> vrouw aan het roer en dan is het typisch dat 1 van de eerste dingen dan geroepen wordt: o dat komt omdat het een vrouw is. Want dat is wat zijn bericht eigenlijk (verkapt) voor boodschap had.tweaker2010 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:19:
[...]
Op het woordje nutteloos na vind ik het op zich wel een redelijke reactie. Verder vind ik dat iedereen wel heel erg over elkaar heen buitelt alsof er helemaal niets negatiefs over vrouwen aan de top gezegd mag worden.
En als jouw laatste zin serieus is, dan moet ik je helaas mededelen dat jij het probleem niet ziet begrijpt. Natuurlijk mag er commentaar / kritiek geuit worden op vrouwen aan de top... maar als het kritiek / commentaar is dat het een vrouw betreft.............. dan is dat simpelweg seksistisch. Zeg dan: het is een <insert random word> leidinggevende..
Overigens, ik ben absoluut geen voorstander van een vrouwen quota (positieve discriminatie, en elke vorm van discriminatie is verkeerd)..
@itsyaboy
Na zo'n rant nog wel. in die laatste zin spreek je jezelf dan ineens weer behoorlijk tegen.
Ik heb de originele ChicaneBT niet gelezen, maar het is feit dat vrouwen-/mannenquota binnen bedrijven, aldanniet door de wet gestuurd, de ultieme vorm van seksisme zijn.
Tanx Ianerios
Goed argument, tot je laatste zin.Overigens, ik ben absoluut geen voorstander van een vrouwen quota (positieve discriminatie, en elke vorm van discriminatie is verkeerd)..
Na zo'n rant nog wel. in die laatste zin spreek je jezelf dan ineens weer behoorlijk tegen.
Ik heb de originele ChicaneBT niet gelezen, maar het is feit dat vrouwen-/mannenquota binnen bedrijven, aldanniet door de wet gestuurd, de ultieme vorm van seksisme zijn.
Tanx Ianerios
[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 06-10-2014 16:33 ]
Originele bericht had de strekking "ach ja, vrouwen aan de top. Alsof iemand dat wil. Zal wel geforceerd zijn" qua niveau. Nogal flamewar uitlokkerig.HMC schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:11:
@itsyaboy
[...]
Goed argument, tot je laatste zin.
? Ik ben tégen een vrouwen quota...? Of een mannen quota.. Ik heb mijzelf niet goed uitgedrukt of jij hebt niet goed gelezen.. ik zeg het laatste.. hahaHMC schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:11:
@itsyaboy
[...]
Goed argument, tot je laatste zin.
HMC in 'nieuws: Concurrent 'kraakt' beveiliging op koffiecups'
Wie off't mij zo gruwelijk in dit topic?
Het gaat over KOFFIE!
Het gaat over KOFFIE!
Zit hem waarschijnlijk in de referentie naar "indoland" en het achterlopen wat niets met het topic te maken heft. (Of werkt de leuke -1 naar -100 animatie als subliminal message?)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Het gaat om de manier van schrijven.HMC schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:22:
Het gaat over KOFFIE!
De eerste is half off-topic, zoals je zelf al aangeeft, en dan eindig je met die zin over achterlopen....niet echt +1 materiaal zo.
De tweede ga je totaal off-topic door zelfs met analyses te komen.
De derde is ook al een off-topic draadje, zoals je zelf al aangeeft, en daar staat die 'indoland' in.
Dat je met wat je zelf schrijft nog verbaasd bent dat je off-topic wordt gemodereerd verbaast mij dan weer....!
MrAndy9797 in 'nieuws: Vaio toont Surface Pro 3-concurrent met 3:2-beeldverhouding'
Zeker geen -1. Gewoon een vaststelling
Mijzelf in 'nieuws: Tien jaar oude bug ontdekt in OpenBSD'
Geen +2
Rutix in 'nieuws: Tien jaar oude bug ontdekt in OpenBSD'
Geen +3
Geen +2
Rutix in 'nieuws: Tien jaar oude bug ontdekt in OpenBSD'
Geen +3
Wat is er mis met "indoland"?
Indonesie betekent notabene letterlijk "het land van de Indo's".
Voor de rest wel met je eens nu ik ze na een dag teruglees, maar "indoland" is niets mis mee.
Voor de rest wel met je eens nu ik ze na een dag teruglees, maar "indoland" is niets mis mee.
Nee dat betekent het helemaal niet, het betekent Indonesische Eilanden. Dat is echt heel iets anders, en implicieert niet zoals jouw opmerking een nare opmerking.HMC schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:23:
Wat is er mis met "indoland"?
Lullig als er hier een discussie over het woord "Indonesie" onstaat, maar jij hebt het over Nusantara Hindia.
Maar nevermind...jij je zin.
Maar nevermind...jij je zin.
[ Voor 15% gewijzigd door HMC op 07-10-2014 13:17 . Reden: Laat maar zitten ]
Ik snap niet wat lullig hier mee te maken heeft, is dit een normale manier van een zin openen voor jou?HMC schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:44:
Lullig als er hier een discussie over het woord "Indonesie" onstaat, maar jij hebt het over Nusantara.
Maar nee, wat ik zei gaat over Indonesië, kijk maar naar de etymologie van het woord op Google.
Ik bedoel dat dit topic over mismods gaat, en ik daar geen draai aan wil geven, om een wordje.
Ik bedoel dat ik het topic niet wil kapen.
Ik bedoel dat ik het topic niet wil kapen.
Ik ben het met je eens in beide gevallen. Ik heb 6x +1 toegepast.
Een vaststelling? Dit komt meer over als een mening die volgens jou de waarheid is. Komt trollerig over en daarom kan ik zowel een -1 als een 0 weldegelijk begrijpen!MrAndy9797 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:38:
MrAndy9797 in 'nieuws: Vaio toont Surface Pro 3-concurrent met 3:2-beeldverhouding'
Soultaker in 'nieuws: 'Adobe bespioneert gebruikers via e-book-applicatie''
+1 lijkt me wel genoeg, en door de laatste alinea vind ik 0 zelfs ook nog wel te verantwoorden.
+1 lijkt me wel genoeg, en door de laatste alinea vind ik 0 zelfs ook nog wel te verantwoorden.
Eloy in 'nieuws: 'Britten moeten minder digitale vrijheid accepteren voor meer veiligheid''
Ondanks dat hij inhoudelijk gelijkt heeft lijk 42x +3 me een beetje teveel van het goede.....
Ondanks dat hij inhoudelijk gelijkt heeft lijk 42x +3 me een beetje teveel van het goede.....
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad, een artikel over privacy en het citaat van Benjamin Franklin schiet weer als paddestoelen uit de grond; bij dit artikel vier keer in enkele minuten. Ik begin er naar te neigen om ze voortaan allemaal een 0 te geven.
Dat lijkt mij ook ja, +1 van mij. Quoten zonder verdere toelichting komt niet verder dan dat bij mij.
[ Voor 5% gewijzigd door Ircghost op 07-10-2014 14:00 ]
Ik vind die quotes allemaal 0 waard, voegt niks toe aan een goeie discussie of het artikel zelf.
Laten we deze ook niet vergeten mee te nemen dan: Kees in 'nieuws: 'Britten moeten minder digitale vrijheid accepteren voor meer veiligheid''
Laten we deze ook niet vergeten mee te nemen dan: Kees in 'nieuws: 'Britten moeten minder digitale vrijheid accepteren voor meer veiligheid''
AllSeeyinEye in 'nieuws: 'Britten moeten minder digitale vrijheid accepteren voor meer veiligheid''
Het zal vast geen populair standpunt zijn, maar hoe het ongewenst is, begrijp ik niet. Helemaal in het licht van de bovenstaande reactie, die uitlokt tot strafbaar gedrag, die wel een +1 krijgt...
'....
Het zal vast geen populair standpunt zijn, maar hoe het ongewenst is, begrijp ik niet. Helemaal in het licht van de bovenstaande reactie, die uitlokt tot strafbaar gedrag, die wel een +1 krijgt...
'....
[ Voor 25% gewijzigd door AllSeeyinEye op 07-10-2014 21:35 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik vind hem wel een beetje op de man, als je mensen met een andere mening dan de jouwe maar 'een enkeltje Syrie" wil geven... hoe vervelend het ook moge zijn, het hebben van een mening (en het uiten ervan) die niet strookt met de jouwe is in Nederland gewoon geheel legaal. En ja, de parent is ook geen +1 waard.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 07-10-2014 15:25 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]