Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.709 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andries.t.net schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:36:
[...]

Jij denkt dat iedereen dat denkt bedoel je.
Denk jij dat ik betere reacties achterlaat en beter mod dan jij dan? Denk jij dat jijzelf een onredelijke fanboy bent die expres aan het mismodden is? Nee. En toch word er veel misgemod. Dus als het niet aan jou ligt, aan wie dan wel? De rest.
[...]

Onderbouw dit eens.
Je kan niet de een wel modrechten geven en de ander niet als je nog niet weet of het mismodders zijn. Hoppa, onderbouwd.
Er zit een verschil tussen niet elke kiddo modrechten geven en de situatie die jij beschrijft. Overduidelijke +3's krijgen zowel +3, +2, +1, 0 en -1 scores terwijl overduidelijke -1's ook +3, +2, +1, 0 en -1 scores krijgen. Je bent al een heel eind op de goede weg wanneer je de kleuters die overduidelijk meningmodden aanpakt.

Natuurlijk zal er nooit een absolute consensus zijn over elke reactie. Zo werd hier een paar pagina's terug een 0/+1 reactie op -1 gezet omdat er een klein stuk ervan -1 werd gevonden door de ene mod, en een andere mod vond een reactie +1 omdat er een klein stuk +1 was ondanks dat de rest ervan -1 was volgens de redenatie van de andere mod.
En hoe wil je dat gaan handhaven dan? Ga jij als admin werken bij Tweakers en daar tijd in stoppen zonder geld ervoor te krijgen? Dat is even leuk, maar na een tijdje word je dat gegarandeerd zat want je bent nooit klaar en er is altijd te weinig capaciteit. Niet dat ik het er mee oneens ben; elke structurele mismodder moet weg. Maar dat ga je nooit voor elkaar krijgen.

Als een klein stuk van een reactie -1 is vind ik de hele reactie gewoon -1, want dan fungeert het goede deel als drager voor het slechte deel. Dat moet niet, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:52:
[...]

Denk jij dat ik betere reacties achterlaat en beter mod dan jij dan? Denk jij dat jijzelf een onredelijke fanboy bent die expres aan het mismodden is? Nee. En toch word er veel misgemod. Dus als het niet aan jou ligt, aan wie dan wel? De rest.

[...]

Je kan niet de een wel modrechten geven en de ander niet als je nog niet weet of het mismodders zijn. Hoppa, onderbouwd.

[...]

En hoe wil je dat gaan handhaven dan? Ga jij als admin werken bij Tweakers en daar tijd in stoppen zonder geld ervoor te krijgen? Dat is even leuk, maar na een tijdje word je dat gegarandeerd zat want je bent nooit klaar en er is altijd te weinig capaciteit. Niet dat ik het er mee oneens ben; elke structurele mismodder moet weg. Maar dat ga je nooit voor elkaar krijgen.

Als een klein stuk van een reactie -1 is vind ik de hele reactie gewoon -1, want dan fungeert het goede deel als drager voor het slechte deel. Dat moet niet, vind ik.
dat moet niet, vind jij... dat mag natuurlijk, maar dat is wel waar de schoen wringt, zeker bij de moderators, aangezien er gewoon geen enkel eenduidig beleid gevoerd wordt.
de ene mod vind het +1, de ander vind het -1. waar is het dan het end te zoeken? juist, nergens...

Ik ben van mening dat men beter de modrechten weg kan halen, zodat er geen gezeik bestaat over mismoderaties en hierbij dit topic dus ook niet hoeft te bestaan. dan is het toch vele malen makkelijker? en dan hebben de mod's in 1 keer tijd over om nog eens goed met zijn allen de neuzen dezelfde kant op te krijgen en in iedergeval een eenduidig beleid te voeren.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnAbel schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:07:
[...]

dat moet niet, vind jij... dat mag natuurlijk, maar dat is wel waar de schoen wringt, zeker bij de moderators, aangezien er gewoon geen enkel eenduidig beleid gevoerd wordt.
de ene mod vind het +1, de ander vind het -1. waar is het dan het end te zoeken? juist, nergens...
Dat heb je nog wel eens, wanneer je met mensen werkt. Niet te vermijden en niet uit te bannen.
Ik ben van mening dat men beter de modrechten weg kan halen, zodat er geen gezeik bestaat over mismoderaties en hierbij dit topic dus ook niet hoeft te bestaan. dan is het toch vele malen makkelijker? en dan hebben de mod's in 1 keer tijd over om nog eens goed met zijn allen de neuzen dezelfde kant op te krijgen en in iedergeval een eenduidig beleid te voeren.

_/-\o_
Dus dan zouden de powermods en de promods in feite onze reacties gaan modereren zonder dat de gebruikers daar een stem in hadden? Dan krijg je situaties als "Ja maar Dirk downmod mij altijd" en dat soort dingen. Dat word helemaal een ramp zonder eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 20:52:
Je maakt de foutieve aanname dat je nog niet weet of het mismodders zijn. Zoals ik eerder al zei: sommige moderaties zijn volgens sommigen +2 en volgens anderen weer +3, maar zeker on-topic en zeker geen flame/belediging: -1 of 0 geven is mismodden.
Onder elk artikel over Apple/MS/Android/Blackberry etc. staan genoeg reacties die volgens de moderatie richtlijnen -1 zijn maar toch +2 of +3 scoren en reacties die +2/+3 zijn maar toch -1 of 0 krijgen: dit noem ik maar even clownmodden. Na een tijdje een promod/oppermod/koningmod de -1, +2 en +3 reacties door laten nemen waarbij ze de keuze hebben om iedereen die aan het clownmodden is te 'noteren'. Binnen een jaar 3 notaties = weg modrechten voor een jaar. Je krijgt niet te horen of je een notatie hebt gekregen, je hebt er minstens 3 nodig zodat een keer per ongeluk de verkeerde score aanklikken geen gevolgen heeft. Je krijgt na je modban een bericht waarin je terug kunt kijken welke moderaties je een ban hebben gegeven.

Binnen enkele weken ben je de meeste clowns kwijt, het lijkt mij niet heel moeilijk om te implementeren in de site (al zeg ik dit als software leek) en het kost de selecte groep mods weinig moeite om zo nu en dan een 'controversieel' artikel door te lopen op zoek naar een reactie waarin veel geclownmod is.
Dit is waar de richtlijnen tekort komen, uit dit topic blijkt dat de mods het hier zelf ook nog niet over eens zijn. De richtlijnen duidelijker maken / uitbreiden zou dan ook meteen mogen indien het moderatiesysteem op de schop gaat of verbeterd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:16:
[...]

Dat heb je nog wel eens, wanneer je met mensen werkt. Niet te vermijden en niet uit te bannen.

[...]

Dus dan zouden de powermods en de promods in feite onze reacties gaan modereren zonder dat de gebruikers daar een stem in hadden? Dan krijg je situaties als "Ja maar Dirk downmod mij altijd" en dat soort dingen. Dat word helemaal een ramp zonder eind.
Binnen bedrijven werkt men ook met een eenduidig beleid en proberen ze dat zoveel mogelijk na te leven.
natuurlijk zijn we mensen, en waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. maar probeer dit in iedergeval tot een minimum te beperken.

en idd, de echte moderators zijn er om de orde te bewaren en te modereren. dit hoort bij hun takenpakket.
Dit is op vrijwel elk forum zo, en dit werkt gewoon goed.
Op het moment dat je mensen gaat voorzien van extra rechten krijg je een wilde westen waar men elkaar allemaal af kan rekenen op een gemaakt opmerking. dat is toch omgekeerde zaak? dan ga je je toch alleen maar baseren op meningen? mij is altijd geleerd om het bij feiten te houden.

Het zou niet best zijn als men in het "echte" leven iedereen zou voorzien van een managerspositie en de daarbij behorende privileges. heel veel kapiteinen op een schip werkt gewoonweg niet en daar is de moderatiemogelijkheid al meerdere keren een perfect voorbeeld van geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Nee, ik vraag of de reacties gemodereerd kunnen worden. Het artikel staat al ruim tweeënhalve dag online en heeft al heel wat reacties, dan wordt er vaak weinig meer gemodereerd. Ik snap niet waar je je druk om maakt, ik vraag toch niemand om er een +2 of een +3 aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Kid Jansen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:23:
Nee, ik vraag of de reacties gemodereerd kunnen worden. Het artikel staat al ruim tweeënhalve dag online en heeft al heel wat reacties, dan wordt er vaak weinig meer gemodereerd. Ik snap niet waar je je druk om maakt, ik vraag toch niemand om er een +2 of een +3 aan te hangen?
ik maak me niet druk, maar dit is volgens mij het topic voor mismoderaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
MartijnAbel schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 23:06:
[...]

ik maak me niet druk, maar dit is volgens mij het topic voor mismoderaties ;)
Hij mist toch ook een moderatie? :+
Kid Jansen schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 22:23:
Indien iedereen opeens gaat vragen om zijn/haar reactie op een wat ouder artikel te modereren dan gaat het wel erg druk worden, in de Moderatiequeue staan namelijk vele reacties op oudere artikelen.

• Kid Jansen
  • Niet online
Heb je een punt, maar heb het hier vaker voorbij zien komen, dacht dat kan ik ook ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pBook in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Krijgt shitload aan +3, maar is -1 wegens trollen en moderatigezanik.

gjmi in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Geen +1, eerder -1 wegens moderatiegeleuter op verkeerde plek. Plus een flame.

nms2003 in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Krijgt bergen +2's en zelfs +3, maar is imho gewoon -1 wegens trolling (1e alinea) en moderatiegezeik (laatste alinea), plus dat het een mislukte FIPO was (heeft paar keer ge-edit).

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

gallery: kastjes

Deze gebruiker loopt onder elk bericht te mekkeren over BB en over stalen telefoons. Niet heel prominent, maar steeds even casual "oh ja, en BB heeft dit ook," op die manier.

Verwijderd in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Dat is een van de voorbeelden, maar kijk ook even naar zijn reacties. Prima als je enthousiast bent over je telefoon, maar dat hebben we na drie keer ook wel door.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 21:09

_David_

FP ProMod

llama llama duck

wildhagen schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:17:
pBook in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Krijgt shitload aan +3, maar is -1 wegens trollen en moderatigezanik.

gjmi in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Geen +1, eerder -1 wegens moderatiegeleuter op verkeerde plek. Plus een flame.

nms2003 in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'

Krijgt bergen +2's en zelfs +3, maar is imho gewoon -1 wegens trolling (1e alinea) en moderatiegezeik (laatste alinea), plus dat het een mislukte FIPO was (heeft paar keer ge-edit).
Staan nu allemaal stevig op -1 :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_David_ schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 11:26:
[...]

Staan nu allemaal stevig op -1 :)
nms2003 in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus' staat weer op 0 door een paar extra +2's en zelfs +3...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:16:
PowerMods en Promods zijn dit geworden (ze zijn hiervoor gevraagd) omdat ze juist hebben bewezen om objectief een reactie te kunnen beoordelen zonder naar de poster van de reactie te kijken.
De macht die wij als PowerMods hebben gebruiken we ook maar sporadisch. Als wij willen kunnen we met zijn 6-en beslissen welke score een reactie volgens ons hoort te hebben en die reactie daarop fixeren. Dat doen we dus niet. Wij grijpen pas in als het echt nodig is en een reactie gewoon faliekant mis gemodereerd is (volgens de ModFAQ).

We hebben nog meer tools tot onze beschikking waarvan we een aantal nooit zullen gebruiken. Simpelweg omdat het niet nodig is.

Promods hebben gewoon standaard een zwaardere weging opdat zij kunnen helpen om reacties op de juiste score te krijgen als het misgaat maar we geen zwaardere middelen in hoeven te zetten.
Als je hier en in de voorgaande mismod topics kijkt dan zie je dat wij het ook niet altijd met elkaar eens zijn. Persoonlijke interpretatie blijft altijd aanwezig. Toch is het verschil in zulke gevallen meestal niet meer dan 1 punt. Daar kunnen we heel goed mee leven.

Ik had het idee dat een paar reacties ongewenst waren en anderen vonden dat niet. Geen probleem.
We agree to disagree, zullen we dan maar zeggen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Fleximex in 'reviews: FIFA 15: kampioen terug aan de top'
Deze mag wel naar 0 / +1, dit hoort in GR

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Staat toch op +1? :p

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hij stond op +2 toen ik hem postte :P

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie
Rubén89 in 'nieuws: BlackBerry ziet verkopen dalen voorafgaand aan release Passport-smartphone'
gemodereerd wordt met een 0?

Het is een reactie waarin ingegaan wordt op de reactie van Slopert, hij stelt de betrouwbaarheid van de lijst met bestverkochte unlocked telefoons ter discussie, dit doet hij i.v.m. het feit dat de BlackBerry Passport op nr. 1 in die lijst staat.

Ik reageer hierop door aan te geven dat ik niet aan kan tonen de lijst door Amazon.com eerlijk is opgesteld. Ik geef daarbij wel aan dat er indicaties zijn waaruit bleek dat de Passport goed zou worden ontvangen, dit onderbouw ik ook met diverse links naar die indicatoren.

Mijn reactie is mijns inziens niet off-topic omdat in het artikel geschreven wordt dat BlackBerry minder toestellen verkocht heeft en uit o.a. de listing op Amazon blijkt dat het wel eens zou kunnen kloppen dat personen gewacht hebben met kopen tot de Passport, gelanceerd werd / te koop zou zijn.

Bovendien onderbouw ik mijn argument grondig, dan is mijn reactie toch minstens een +1 waard?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Rubén89 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:13:
Kan iemand mij vertellen waarom mijn reactie
Rubén89 in 'nieuws: BlackBerry ziet verkopen dalen voorafgaand aan release Passport-smartphone'
gemodereerd wordt met een 0?

Het is een reactie waarin ingegaan wordt op de reactie van Slopert, hij stelt de betrouwbaarheid van de lijst met bestverkochte unlocked telefoons ter discussie, dit doet hij i.v.m. het feit dat de BlackBerry Passport op nr. 1 in die lijst staat.

Ik reageer hierop door aan te geven dat ik niet aan kan tonen de lijst door Amazon.com eerlijk is opgesteld. Ik geef daarbij wel aan dat er indicaties zijn waaruit bleek dat de Passport goed zou worden ontvangen, dit onderbouw ik ook met diverse links naar die indicatoren.

Mijn reactie is mijns inziens niet off-topic omdat in het artikel geschreven wordt dat BlackBerry minder toestellen verkocht heeft en uit o.a. de listing op Amazon blijkt dat het wel eens zou kunnen kloppen dat personen gewacht hebben met kopen tot de Passport, gelanceerd werd / te koop zou zijn.

Bovendien onderbouw ik mijn argument grondig, dan is mijn reactie toch minstens een +1 waard?
Volgens mij is erin dat draadje te veel met +2/+3 en 0 gestrooid. Zeker de +3... Zo heel interessant zijn de verkoop gegevens van een enkele winkel nu ook al weer niet.

• Rubén89
RagingPenguin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:16:
[...]

Volgens mij is erin dat draadje te veel met +2/+3 en 0 gestrooid. Zeker de +3... Zo heel interessant zijn de verkoop gegevens van een enkele winkel nu ook al weer niet.
Amazon.com is een van de grootste webwinkels ter wereld zij is actief in o.a de Verenigde Staten in Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Japan en China.

Bovendien staat is in de top tien van US-retailers, dat de Passport goed verkoopt is wel degelijk een big-deal en gelet op de inhoud in het artikel erg relevant.

Bovendien ga ik niet alleen in op de verkopen op Amazon.com, maar ga ik ook in op de pre-orders bij Media Markt Duitsland en de verkopen bij BlackBerry's eigen webwinkel.

[ Voor 14% gewijzigd door Rubén89 op 27-09-2014 16:24 ]

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• RagingPenguin
  • Niet online
Rubén89 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:21:
[...]

Amazon.com is een van de grootste webwinkels ter wereld zij is actief in o.a de Verenigde Staten in Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Japan en China.

Bovendien staat is in de top tien van US-retailers, dat de Passport goed verkoopt is wel degelijk een big-deal en gelet op de inhoud in het artikel erg relevant.
Relevant zeker, maar om ijna he hele draadje +2 of +3 te geven?
IMO:
Nefiorim in 'nieuws: BlackBerry ziet verkopen dalen voorafgaand aan release Passport-smartphone'
+1
+2
slopert in 'nieuws: BlackBerry ziet verkopen dalen voorafgaand aan release Passport-smartphone'
+1
+1

In het feit dat de Passport de best verkopende telefoon op Amazon is kan ik wel een +2 vinden, maar de discussie over hoe Amazon dat lijstje opstelt lijkt me nu geen spotlight.

• Rubén89
Ik denk dat mijn andere reactie, de reactie die jij met een +2 zou modereren wel degelijk een +3 verdient.

In mijn reactie ga ik in op wat er in het artikel geschreven wordt namenlijk: dat het voor de hand ligt dat er een hoop mensen zijn die de aankoop van een BlackBerry hebben uitgesteld.

Ik stel dat dit gelet op de feiten zeer waarschijnlijk zo is, leg uit waarom en onderbouw dit wederom met de feiten, daarmee is mijn reactie - denk ik - een waardevolle aanvulling op het artikel, omdat het belangrijke nieuwe informatie biedt die het artikel aanvult.

• RagingPenguin
  • Niet online
Rubén89 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:41:
[...]

Ik denk dat mijn andere reactie, de reactie die jij met een +2 zou modereren wel degelijk een +3 verdient.

In mijn reactie ga ik in op wat er in het artikel geschreven wordt namenlijk: dat het voor de hand ligt dat er een hoop mensen zijn die de aankoop van een BlackBerry hebben uitgesteld.

Ik stel dat dit gelet op de feiten zeer waarschijnlijk zo is, leg uit waarom en onderbouw dit wederom met de feiten, daarmee is mijn reactie - denk ik - een waardevolle aanvulling op het artikel, omdat het belangrijke nieuwe informatie biedt die het artikel aanvult.
ModFAQ:
Het niveau +2 is bedoeld voor informatieve en interessante reacties die op een positieve wijze boven het maaiveld uitsteken enwaarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikell. De reactie is echter niet zo bijzonder dat je hem zou willen voorschotelen aan alle lezers van het artikel. +2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek. Persoonlijke meningen moeten op een degelijke wijze onderbouwd zijn.
De 2 vetgedrukte stukjes komen volgens mij heel erg met elkaar overeen. Maar goed, het is slechts mijn mening, ik kan met +3 best leven :)

• Rubén89
RagingPenguin schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:55:

De 2 vetgedrukte stukjes komen volgens mij heel erg met elkaar overeen. Maar goed, het is slechts mijn mening, ik kan met +3 best leven :)
Uit de Modfaq:
+3 Spotlight
Dit niveau is bedoeld voor reacties met een waardevolle aanvulling op de inhoud van het bij de reactie behorende artikel.. De reacties bevatten de kern van de discussie in een thread of bieden belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel, bijvoorbeeld objectief beschreven ervaringen uit eigen hand.
en het verschil zit 'm in de woorden 'nuttig' en 'waardevol' een waardevolle reactie heeft meer waarde dan een nuttige reactie.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Microsoft: Windows 8-gebruikers kunnen gratis upgraden naar Windows 9'

Wat is daar zo ongewenst aan? Lijkt me gewoon een ontopic antwoord op een ontopic vraag?

Virussen? Scan ze hier!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
invic in 'nieuws: 'Google verdubbelt aantal verplicht meegeleverde apps op Android-apparaten'' geen +2
player-x in 'nieuws: 'Google verdubbelt aantal verplicht meegeleverde apps op Android-apparaten'' geen +2 (klinkt leuk een aardig, maar het informatieve deel mist volgens mij een beetje)
Hoopje in 'nieuws: 'Google verdubbelt aantal verplicht meegeleverde apps op Android-apparaten'' geen +2, zelfde verhaal als hierboven
David Mulder in 'nieuws: 'Google verdubbelt aantal verplicht meegeleverde apps op Android-apparaten'' geen 0

En laat het duidelijk zijn, als iemand met argumenten/informatie komt die niet eerder genoemd zijn, nieuw is => informatief is, vind ik het best als ik het oneens ben met de content. Maar die +2's lijken allemaal van het soort te zijn "het klinkt leuk en ik wil het met de conclusie eens zijn".

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:54

Benjamin-

CrazyGunner#2385

monojack in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'
+2 voor wat? Feitelijk onjuistheden? Beweert dat er maar 9 telefoons gebogen zijn. Volstrekte onzin en gebruikt dit argument om dik de boel te bagitaliseren en zo zijn punt naar voren te laten komen.
Verder kan je zijn gezeur over Samsung zien als flamebait, gezien dit totaal niet relevant is in de discussie, zeker gezien het ook niet klopt, heb zat artikelen gezien over dit soort zaken.
Dit is voor mij een keiharde -1.
Benjamin- in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'
Mijn reactie krijgt vervolgens een 0 voor wat? Ontopic, inhoudelijk onderbouwd, geen flamebait en ook 0 opinie of de telefoon wel of niet voldoende is voor het gross van de gebruikers. Dat het een ontwerpfout is, is voor mij een onderbouwde mening.
Zelfde gebruiker en wederom een +2, geen informatief bericht, dus sowieso geen +2, begint vervolgens over apple haters enz. Wederom naar mijn mening een -1 voor flamebait.
Benjamin- in 'nieuws: Consumentenbond VS: iPhone 6 buigt sneller dan 6 Plus'
Ik kan niet anders constateren dat er fanboys aan het werk zijn, echt te bizar voor woorden.
Persoonlijk aanval

[ Voor 15% gewijzigd door Benjamin- op 28-09-2014 00:28 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

SeenD in 'nieuws: Facebook gaat kennis over bezoekers inzetten voor advertenties op andere sites'
Wellicht informatief, maar +3 lijkt me een beetje teveel van het goede.
Bovendien is hij binnen 1 minuut na publicatie van het artikel gepost, dus het lijkt een fipo. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Eerder een 0 of +1 lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Mee eens. Al zovaak langsgekomen. +1 max.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
een 0.. dat gejank over "hoe delete ik facebook" is nu al te vaak geweest. zeer, zeer hoog fipo gehalte.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb 'm toch +1 gegeven maar dan heb ik naar boven afgerond.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Van mij ook +1, maar hij moet van de +3 af.

Gaat richting 100x +3. Absurd.
Kuddegedrag.

Vooral als we volgende week weer een artikel hebben over almaar stijgende Facebook aanmeldingen.

[ Voor 70% gewijzigd door HMC op 29-09-2014 10:53 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:22
Giga_ in 'reviews: FIFA 15: kampioen terug aan de top'

hij heeft al een -1, maar kan deze persoon er ook nog even via een private message op aangesproken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
PdeBie schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:43:
Giga_ in 'reviews: FIFA 15: kampioen terug aan de top'

hij heeft al een -1, maar kan deze persoon er ook nog even via een private message op aangesproken worden?
Bedankt voor het melden. Er is actie ondernomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

tweaker2010 schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:48:
SeenD in 'nieuws: Facebook gaat kennis over bezoekers inzetten voor advertenties op andere sites'
Wellicht informatief, maar +3 lijkt me een beetje teveel van het goede.
Bovendien is hij binnen 1 minuut na publicatie van het artikel gepost, dus het lijkt een fipo. Wat vinden jullie?
Deze mag gefixeerd worden, meer dan 100x +3 voor een fipo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die posts is inmiddels onder de aandacht van de Powermods. Bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
gubyan in 'nieuws: Ict'er liet geheime info over defensiesystemen 'uitlekken' naar Ordina'

Lijkt me -1. Dat iemand zelf al aangeeft te gaan flamen lijkt me eerder een verzwarende omstandigheid dan een verzachtende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:46

Cyphax

Moderator LNX
'k Vind het met dat flamen nog wel meevallen maar het is zo'n rommeltje dat ik alleen daarom al niet hoger dan 0 zou overwegen. Het zou een interessante post kunnen zijn maar er komt zo snel een kam bij kijken waar alles overheen wordt geschoren dat ik toch een -1 ga geven. Niet in de laatste plaats omdat ik dan toevallig via een detacheerder bij de overheid werk dus ik heb wel enig zicht op waar het weleens op spaak loopt. En dat ligt al snel veel genuanceerder dan door die figuur geschetst wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 29-09-2014 13:03 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Verwijderd in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''
Mag wel naar 0 imo, lekker aan het ranten zonder enkele onderbouwing.

en hij hoort al helemaal niet op +2 of zelfs +3

[ Voor 8% gewijzigd door _David_ op 29-09-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

_David_ schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:43:
Verwijderd in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''
Mag wel naar 0 imo, lekker aan het ranten zonder enkele onderbouwing.

en hij hoort al helemaal niet op +2 of zelfs +3
Wat mij betreft mag hij wel op -1, meer dan wat ordinair vismarkt-ranten is het allemaal niet.

[ Voor 71% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2014 14:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Mee eens, de redactie moet ook niet zo gepikeerd reageren in dat draadje. Dit is geen +3 bijvoorbeeld:

Misha in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, crew krijgt nu eenmaal automatisch +2 of +3, ook al is het niet meer dan een 0 of +1... veel mensen denken nu eenmaal een wit voetje of bruine arm te moeten halen.

Staan nu goed iig.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 29-09-2014 14:27 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:21

botoo

💀 too old to die young

Vizzie in 'nieuws: Rechter: werkgever mag onbelast iPad verstrekken'
Een -1 lijkt me daar niet echt de juiste score . . .

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Inspector in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''

Mag wel naar -1. Van een normale poster wordt zo'n hatelijke en aanvallende toon naar -1 gegooid, mag hij ook wel.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik zie dat er een tweetal reacties van mij zijn verwijderd, te weten:

PdeBie in 'reviews: IOS 8: Apple geeft de touwtjes uit handen'

In mijn activiteiten scherm zag ik dat deze twee reacties een -1 scoorde. Aangezien ik dit een tijdje geleden gepost heb, was ik even benieuwd wat ik gezegd had en waarom dit dan een -1 is (zeker aangezien het een IOS topic is waar menig fanboy er op los downmod als ze het ergens niet mee eens zijn). Echter zijn de reacties niet meer te lezen (logisch, ze zijn verwijderd).

Waarom worden gebruikers er niet op geattendeerd als er een reactie verwijderd wordt? En waarom hebben we daar geen inspraak in, kunnen we een toelichting geven of krijgen we geen kans om het aan te passen?

Ik kan me niet voorstellen dat ik iets gezegd heb wat zo ontzettend grof of slecht is dat het niet op Tweakers thuis hoort. Maar goed, dat kan ik dus niet terug lezen.

En mocht het inderdaad zo grof/slecht zijn, zal ik daar uiteraard mijn excuses voor aanbieden, maar verwijderen zonder enige kennisgeving neigt naar een omgeving waar je theoretisch gezien net als in bepaalde landen onopgemerkt van de aardbodem verdwijnt en niemand je ooit terug ziet als je ook maar iets over bepaalde mensen of zaken zegt.

Graag ontvang ik van een van de moderators een toelichting.

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 29-09-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
allemaal -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:13

Gerco

Professional Newbie

Gerco in 'nieuws: Apple verwijdert Launch-app vanwege 'verkeerd gebruik widget-opties''

Off-topic: zeker, maar dit is geen troll of flamebait. Alleen een correctie van een feitelijk incorrect statement. Deze zou dus een 0 moeten hebben (ook pre-edit trouwens).

[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 29-09-2014 15:59 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heerlijk ego boost nieuws bericht dat. Persoon heeft een punt, dus +1.

Echter:

Inspector in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar'' 30x+1? is gewoon een 0 of -1..

Femme in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''

is een +1 met moeite (gefeliciteerd dat je nog even erin hebt geperst dat je een Apple hebt, applaus)

Olaf in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''
is +1

Maar goed, het is crew, dus wordt inderdaad, (en ik quote nu)
Tsja, crew krijgt nu eenmaal automatisch +2 of +3, ook al is het niet meer dan een 0 of +1... veel mensen denken nu eenmaal een wit voetje of bruine arm te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:17:
Heerlijk ego boost nieuws bericht dat. Persoon heeft een punt, dus +1.

Echter:

Inspector in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar'' 30x+1? is gewoon een 0 of -1..

Femme in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''

is een +1 met moeite (gefeliciteerd dat je nog even erin hebt geperst dat je een Apple hebt, applaus)

Olaf in 'plan: Tweakers opnieuw genomineerd voor titel 'Website van het Jaar''
is +1

Maar goed, het is crew, dus wordt inderdaad, (en ik quote nu)
[...]
Die van Olaf kan wel op +2 en de rest op +1, tenslotte mag een plan wat soepeler gemod worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het word moeilijk om op deze manier je berichten ook maar enigsinds serieus te nemen.
Say whut? Waar haal je deze onzin in hemelsnaam vandaan?
Is +1 waard?

Sinds wanneer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf kan op +2 hij geeft nieuwe informatie over de werking van de redactie wat nuttig kan zijn voor de discussie. Die andere twee staan inderdaad te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:03

Tribits

Onkruid vergaat niet

Sn0wblind schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:27:
Weer typisch mening moderaten. Feitjes en dan -1.
Lijkt er op dat iemand specifiek de reacties van Rin op -1 heeft gezet, even naar kijken misschien?

_Thanatos_ in 'nieuws: Gerucht: Apple is bijna klaar met nieuwe iMacs met retinascherm'

Geen +2, eerder -1.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
PdeBie schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:56:
Ik zie dat er een tweetal reacties van mij zijn verwijderd, te weten:

In mijn activiteiten scherm zag ik dat deze twee reacties een -1 scoorde. Aangezien ik dit een tijdje geleden gepost heb, was ik even benieuwd wat ik gezegd had en waarom dit dan een -1 is (zeker aangezien het een IOS topic is waar menig fanboy er op los downmod als ze het ergens niet mee eens zijn). Echter zijn de reacties niet meer te lezen (logisch, ze zijn verwijderd).

Graag ontvang ik van een van de moderators een toelichting.
Ik heb lopen zoeken naar die reacties maar ze zijn dus echt nergens te vinden. Als ze door iemand van ons verwijderd zouden zijn dan zou dit terug te vinden moeten zijn in jouw notes maar daar staan ze ook niet.

Ik kom wel 2 op -1 gemodereerde reacties van jou tegen namelijk de volgende 2:
"Ja, maar het heeft op een topic als dit totaal geen meerwaarde. Gelukkig hebben we het moderatie systeem nog." Totaal off-topic en kan zelfs als ongewenst worden gezien.
"Ja, want het heeft ook echt nut om te zeggen :F" Ook niet echt een nuttige reactie met dito score.

Ik weet niet of dat dezelfde reacties zijn maar zo ja dan zijn waarschijnlijk jouw linkjes gemankeerd. Dat schijnt een bug te zijn die wel eens voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat zijn denk ik inderdaad de reacties. Ik geef toe dat dit niet de meest correcte reacties geweest zijn inderdaad en wat mij betreft dan ook terecht 0 of -1 waard. Ik was de voorlopende reacties waarschijnlijk even beu. :)

Waarom de linkjes niet werken zal wel een bug zijn dan inderdaad. Ik heb ze direct vanaf mijn activiteitenscherm gekopieerd.

Bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye in 'nieuws: 'Nexus 6 heeft veel grotere accu dan Nexus 5''

Wie o wie kan mij uitleggen wat hieraan off topic is? Hij stond netjes op 1, maar gaat ineens hard naar beneden?!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

k1n8fisher schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:06:
[...]

Ik heb lopen zoeken naar die reacties maar ze zijn dus echt nergens te vinden. Als ze door iemand van ons verwijderd zouden zijn dan zou dit terug te vinden moeten zijn in jouw notes maar daar staan ze ook niet.
Wat zijn ''notes'' ? >:)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Als moderator kan je notities bij een gebruiker plaatsen. Dat wordt altijd gedaan als er actie is ondernomen naar aanleiding van een reactie of forumpost. Op die manier kan je later makkelijk terug zien wanneer er actie ondernomen is en waarom. De notes van een gebruiker geven daardoor een aardig beeld van hoeveel hij/zij zich misdraagt, al kunnen er ook positieve notes geplaatst worden, maar dat wordt zelden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Aha, inside information ;) Dus jij hebt er binnenkort ook een note bij :P

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

monojack in 'plan: Samsung en Tweakers zoeken testers voor de Galaxy Note 4'

Deze gebruiker is weer eens lekker aan het trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Yep alle 9 reacties die hij daar gepost heeft staan ondertussen op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

11 zijn het er inmiddels. Hij blijft maar doorgaan met aanvallen. Kan een powermod hier eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:45:
11 zijn het er inmiddels. Hij blijft maar doorgaan met aanvallen. Kan een powermod hier eens naar kijken?
monojack in 'nieuws: Samsung over Note 4-klachten: kier scherm beïnvloedt functionaliteit niet'

Hij trekt zijn klacht in :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 16:08
Tsja ik heb er al een mooi e-mailtje over gekregen. Beetje jammer weer. Je "feitjes" kloppen namelijk niet. Kan het je wel uitleggen waarom, maar dat wil ik dan graag in een los topic doen. oa je statement dat Sony in 2008 al met "hoge resolutie panelen" kwam klopt niet, want dit is pas laat 2009 geweest.
Tribits schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:51:
[...]
Lijkt er op dat iemand specifiek de reacties van Rin op -1 heeft gezet, even naar kijken misschien?
Dat klopt, want deze reacties zijn namelijk met een klein beetje leeswerk van zijn eigen bronnen makkelijk onderuit te halen. Als deze juist waren geweest had ik hem gewoon +1 gegeven, maar zogenaamde feiten die worden gesteund met bronnen die al heel wat anders stellen vallen bij in de categorie ongewenst. Of heb ik het nu mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersnathan94 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:18:
[...]

Tsja ik heb er al een mooi e-mailtje over gekregen. Beetje jammer weer. Je "feitjes" kloppen namelijk niet. Kan het je wel uitleggen waarom, maar dat wil ik dan graag in een los topic doen. oa je statement dat Sony in 2008 al met "hoge resolutie panelen" kwam klopt niet, want dit is pas laat 2009 geweest.

[...]

Dat klopt, want deze reacties zijn namelijk met een klein beetje leeswerk van zijn eigen bronnen makkelijk onderuit te halen. Als deze juist waren geweest had ik hem gewoon +1 gegeven, maar zogenaamde feiten die worden gesteund met bronnen die al heel wat anders stellen vallen bij in de categorie ongewenst. Of heb ik het nu mis?
Kom maar met bronnen dan :) Geef eens een bron om zijn eerste reactie te weerleggen? Zijn tweede reactie is subjectief, maar ik ben het er 100% mee eens want ook ik kan nog pixels zien op een iPhone 4 en ook op een 5'' 1080p scherm. De "bronnen" die Apple gaf om destijds te "bewijzen" dat we niet meer dan 300PPI kunnen zien waren gebaseerd op het zicht van een 60-jarige.

Overigens, zelfs al zijn zijn feiten geen feiten, dan zijn ze alsnog geen -1 waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Maak maar een topic en nodig me er voor uit, geen idee waar dit onder valt namelijk. Weet 1 ding wel en dat is dus dat dit dus niet hier thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersnathan94 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:28:
Maak maar een topic en nodig me er voor uit, geen idee waar dit onder valt namelijk. Weet 1 ding wel en dat is dus dat dit dus niet hier thuishoort.
Dat topic zou binnen 0.1 seconde weer dicht zijn, dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Prima, Alsjeblieft: Wikipedia: Retina Display

Inclusief een een stuk of 5 bronnen die dus aangeven dat het op de normale afstand vrijwel onmogelijk is. Ja op mijn iPhone 5 kan ik ze ook zien, maar dat is op minder dan 10 cm afstand.
De "bronnen" die Apple gaf om destijds te "bewijzen" dat we niet meer dan 300PPI kunnen zien waren gebaseerd op het zicht van een 60-jarige.
onzin dus. Met 20/20 vision is de claim van Apple gewoon correct.
Overigens, zelfs al zijn zijn feiten geen feiten, dan zijn ze alsnog geen -1 waard.
euh jawel? Onjuiste informatie is niet gewenst en dus -1 (van ongewenst snapt u? ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersnathan94 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:38:
Prima, Alsjeblieft: Wikipedia: Retina Display

Inclusief een een stuk of 5 bronnen die dus aangeven dat het op de normale afstand vrijwel onmogelijk is. Ja op mijn iPhone 5 kan ik ze ook zien, maar dat is op minder dan 10 cm afstand.

[...]

onzin dus. Met 20/20 vision is de claim van Apple gewoon correct.

[...]

euh jawel? Onjuiste informatie is niet gewenst en dus -1 (van ongewenst snapt u? ;-))
Je hebt DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Als datgene wat iemand post niet klopt hoeft zijn reactie niet meteen een -1 te krijgen. Weerleg zijn beweringen met een rechtstreekse reactie en zijn post zal een 0 krijgen wegens wel on-topic maar onjuist en jij wordt niet aangesproken op je modgedrag!

Ongewenst is wanneer iemand de ander aanvalt, trollt of flamet. on-topic reageren, al is de informatie onjuist, is nooit ongewenst!

[ Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 30-09-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dan mag je de ModFAQ (reviews: Tweakers moderatie faq) nog eens goed doorlezen:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Nee, onjuiste informatie hoort op 0. Een -1 geven in zo'n geval is meningmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

supersnathan94 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:18:
Dat klopt, want deze reacties zijn namelijk met een klein beetje leeswerk van zijn eigen bronnen makkelijk onderuit te halen. Als deze juist waren geweest had ik hem gewoon +1 gegeven, maar zogenaamde feiten
Ik kan je natuurlijk nergens toe verplichten maar ik zou zeggen doe je zelf een plezier en zet de reacties die hem corrigeren dan gelijk op +1. Ik zie nu als lezer een draadje waarin alleen de reacties van een bepaalde gebruiker op -1 staan en de rest geen moderatie heeft. Dat komt dan wel erg over als een persoonlijke vete terwijl dat kennelijk niet zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikke ni in 'nieuws: Nokia Here voor Android lekt uit'

Volgens mij komt deze jongen net van de kleuterschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Migrator schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:43:
[...]

Dan mag je de ModFAQ (reviews: Tweakers moderatie faq) nog eens goed doorlezen:

[...]
eensch, 1 keer heb ik ook geen probleem mee, maar als je voort blijft borduren dan houd het voor mij toch een keer op. Overigens ben ik van mening dat een paar van deze posts vallen onder flamebait, statements dat Sony ze in alle productcategorieën voor was bv.
Tribits schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:21:
[...]

Ik kan je natuurlijk nergens toe verplichten maar ik zou zeggen doe je zelf een plezier en zet de reacties die hem corrigeren dan gelijk op +1. Ik zie nu als lezer een draadje waarin alleen de reacties van een bepaalde gebruiker op -1 staan en de rest geen moderatie heeft. Dat komt dan wel erg over als een persoonlijke vete terwijl dat kennelijk niet zo was.
Klopt, maar op dat moment waren die posts er nog niet. Op het moment dat ik weer tijd had om er wat aan te veranderen was dat echter niet meer mogelijk door intrekken van modrechten. Helaas wordt daar verder niet over gecommuniceerd (behalve dan dat je ze kwijt bent). Ik vind het jammer dat als er op de honderden zo niet duizenden posts die ik wel goed gemor hebt er dan kennelijk niet 1 of 2 bij kunnen zitten waar je het een keer fout hebt. Zo kan het voorkomen dat een bericht wordt aangepast nadat jij het hebt gelezen en het dan ineens een -1 wordt in plaats van +2 (persoonlijke aanval en andere ongein), dat je daar dan met 2 of 3 anderen niet van op de hoogte bent kan dan gebeuren. Echter worden deze dingen ook meegenomen bij het zwaaien van de banhamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

supersnathan94 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:19:
Klopt, maar op dat moment waren die posts er nog niet. Op het moment dat ik weer tijd had om er wat aan te veranderen was dat echter niet meer mogelijk door intrekken van modrechten. Helaas wordt daar verder niet over gecommuniceerd (behalve dan dat je ze kwijt bent). Ik vind het jammer dat als er op de honderden zo niet duizenden posts die ik wel goed gemor hebt er dan kennelijk niet 1 of 2 bij kunnen zitten waar je het een keer fout hebt.
Zal wel loslopen toch? Als je in Modstatus klachtenloket aangeeft dat je de moderatie faq wat anders opgevat had dan de bedoeling was en nu weer helemaal op de hoogte bent is het doorgaans geen probleem om de moderatie rechten weer aan te zetten. Ben het wel met je eens dat je af en toe wel het gevoel krijgt op je tellen te moeten passen bij het modereren in verband met het risico je rechten kwijt te raken. Iedereen heeft nu eenmaal wel eens een wat minder dagje of emotionele opwelling. Maar goed, ik ben ze tot nog toe nog niet kwijt geraakt, afkloppen maar :P.
Zo kan het voorkomen dat een bericht wordt aangepast nadat jij het hebt gelezen en het dan ineens een -1 wordt in plaats van +2 (persoonlijke aanval en andere ongein), dat je daar dan met 2 of 3 anderen niet van op de hoogte bent kan dan gebeuren. Echter worden deze dingen ook meegenomen bij het zwaaien van de banhamer.
Voor zover ik weet niet. Daarom worden edits ook duidelijk aangegeven. Zeker als een reactie zowel een edit geruime tijd na het plaatsen als een groot aantal onverklaarbare moderatie heeft is het vrij duidelijk dat er eerst iets anders heeft gestaan. Je beoordeelt op basis van wat er op dat moment staat en wordt ook niet afgerekend op wat er later wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee dat is het zeker niet. De post staat inmiddels op +1 maar ik vraag mij af of dat ook niet te hoog is. Ik heb zelf een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Tribits schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:07:
Zal wel loslopen toch? Als je in Modstatus klachtenloket aangeeft dat je de moderatie faq wat anders opgevat had dan de bedoeling was en nu weer helemaal op de hoogte bent is het doorgaans geen probleem om de moderatie rechten weer aan te zetten. Ben het wel met je eens dat je af en toe wel het gevoel krijgt op je tellen te moeten passen bij het modereren in verband met het risico je rechten kwijt te raken. Iedereen heeft nu eenmaal wel eens een wat minder dagje of emotionele opwelling. Maar goed, ik ben ze tot nog toe nog niet kwijt geraakt, afkloppen maar :P.
Je modstatus hangt niet af van een dagje mismodden. Je hebt dan al eerder een waarschuwing gekregen en als je daar niet genoeg lering uit hebt verkregen dan gaan we pas over tot uitschakeling van je modrechten.
We raden ook altijd aan om niet in een emotionele opwelling te modereren juist omdat de kans op foute moderaties dan hoger is. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor emotioneel reageren: de kans dat de reactie dan feller is dan je normaal zou willen is dan groot.

Persoonlijk raad ik altijd aan om als je reageert eerst op te schrijven wat je in gedachten hebt. Dan kom je tot rust en leest nog een keer door wat je hebt geschreven. Vaak zijn er dan al dingen die je bij nader inzien toch liever anders verwoord. Dat verander je dan en als je dan nog een keer terugleest kom je vaak wel tot een nette reactie zonder persoonlijk te worden.

Bij modereren kan je beter gewoon eerst tot rust komen voordat je gaat modereren. Lukt dat niet: sla dat onderwerp dan over, dan kan je ook niet de fout in gaan. Ik doe dat zelf ook en dat gaat zodanig dat ik hoorde bij de eerste ProMods (sinds die bestaan) en op een bepaald moment ben gevraagd PowerMod te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16

Tripl3 D

Brother in Arms

Ik had deze ook al gezien. Echter blijken mijn -1 voor beiden totaal niets uit te maken tegen de overmacht aan fanboys/girls.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]