Nouja dat kan inderdaad de verklaring zijn. Het corrigeert zichzelf op termijn wel, bedankt in ieder geval
Geen +2:
stresstak in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
MSalters in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
Mr_gadget in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
kevin33 in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
Perkouw in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
Verder zouden de onderstaande reacties eigenlijk samen in één reactie moeten, dan zou het misschien zelfs een +3 waard zijn. Nu moet je alles zelf bij elkaar zoeken, niet erg praktisch.
itlee in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
stresstak in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
MSalters in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
Mr_gadget in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
kevin33 in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
Perkouw in 'nieuws: SynoLocker-ransomware geeft 5500 slachtoffers deadline'
Verder zouden de onderstaande reacties eigenlijk samen in één reactie moeten, dan zou het misschien zelfs een +3 waard zijn. Nu moet je alles zelf bij elkaar zoeken, niet erg praktisch.
Kan je niet beter gewoon één van de reviews weghalen en hopen dat ze iets gaan doen met onze feedback in Gebruikersreview en producten in meerdere kleuren? Dubbele reviews lijkt mij ook irritant. Onder andere omdat nuttige reacties dan maar bij één van de twee staan.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:14:
Nouja dat kan inderdaad de verklaring zijn. Het corrigeert zichzelf op termijn wel, bedankt in ieder geval
[ Voor 10% gewijzigd door Kid Jansen op 15-08-2014 13:17 ]
Verwijderd
Het liefst zou ik het aangepast zien worden natuurlijk, maar tegelijkertijd ben ik er wel van overtuigd dat de (enige gebruikers)review werkelijk wat toevoegt, dus als ik een wat lagere beoordeling krijg is dat maar zo.Kid Jansen schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:14:
Kan je niet beter gewoon één van de reviews weghalen en hopen dat ze iets gaan doen met onze feedback in Gebruikersreview en producten in meerdere kleuren? Dubbele reviews lijkt mij ook irritant. Onder andere omdat nuttige reacties dan maar bij één van de twee staan.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
@david en @Kid Jansen mee eens en staan nu prima
Waarom is dit totaal ongewenst?
HMC in 'nieuws: Microsoft komt mogelijk eind september met previewversie Windows Threshold'
Het is overduidelijk een slecht geschreven artikel, wat mag op een Vrijdagavond, maar dat ik daar dan commentaar op lever is gewoon ok toch? Off misschien?
Ik heb mijn best gedaan om dit elders in het forum te vinden/melden.
Maar hier is het makkelijker.
Sorry als ik fout zit, en show me the ways...
Edit:
Maar dit zijn toch geen spel- en/of tikfoutjes?
Dit artikel is totaal fout qua grammatica en spelling.
Dus gewoon een op de phone/tab getikt dingetje, welke niet correct is.
HMC in 'nieuws: Microsoft komt mogelijk eind september met previewversie Windows Threshold'
Het is overduidelijk een slecht geschreven artikel, wat mag op een Vrijdagavond, maar dat ik daar dan commentaar op lever is gewoon ok toch? Off misschien?
Edit:
[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 15-08-2014 20:51 ]
Eat the bugs, live in a pod
Het is de toon die de muziek maakt, en die is hier beroerd. Zeg niet dat het slecht is, maar hoe het wel moet. En doe dat dan direct in Geachte Redactie, want daar hoort zulk commentaar thuis.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
didjas in 'nieuws: Intel en 50 Cent kondigen oordopjes met ingebouwde hartritmesensor aan'
Denk niet dat ik hier veel over hoef te zeggen.
Het is uiteraard wat Dirk ook al zegt,maar met zo'n reactie eindig je eigenlijk altijd in de min,maakt niet uit waar je op reageert. Je haalt wel onderuit,maar voegt geen relevante info toe. Er moet altijd een bepaalde balans in zitten wil je niet in de min eindigen.HMC schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:34:
Waarom is dit totaal ongewenst?
Edit:
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Verwijderd
Wat mij betreft mag hier wel even dichter naar gekeken worden. Niet om mod te spelen, maar dit vind ik echt niet kunnen.Bron schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:17:
didjas in 'nieuws: Intel en 50 Cent kondigen oordopjes met ingebouwde hartritmesensor aan'
Banath in 'nieuws: Intel en 50 Cent kondigen oordopjes met ingebouwde hartritmesensor aan'
Gaat volgens mij wel erg ver...
Gaat volgens mij wel erg ver...
VOODOO_WILLIE in 'nieuws: Cisco schrapt zesduizend banen'
Volgens mij zijn er hier een paar kapitalisten het ergens niet mee eens ...
Ik snap best dat die +3-en niet reëel zijn (alhoewel ik die uiteraard wel leuk vind staan
) maar totaal waardeloos zijn deze reacties toch ook weer niet?
Ik snap best dat die +3-en niet reëel zijn (alhoewel ik die uiteraard wel leuk vind staan
Geen beste reactie inderdaad

Je mening is niet waardeloosVOODOO_WILLIE schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:46:
Ik snap best dat die +3-en niet reëel zijn (alhoewel ik die uiteraard wel leuk vind staan) maar totaal waardeloos zijn deze reacties toch ook weer niet?
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Dank UJe mening is niet waardeloos
Hmzzz ...Wellicht is de manier waarop je die brengt van invloed op de score?
Wellicht had ik iets minder sarcastisch moeten doen. Alhoewel het wel lekker bekt en wat beter blijft hangen. Gepassioneerde Hagenezen ... je doet er niks tegen ...
En nogmaals: dank UDe laatste reactie heb ik overigens een zetje omhoog gegeven
Klopt, ik heb een passieve-agressieve schrijfstijl (vol spel en grammatica fouten) waar ik vaak vergeet dat het niet zo duidelijk voor de lezers is wanneer ik serieus en sarcastisch door elkaar heen mix. Daar moet ik misschien wat duidelijker op gaan letten of wat meer leestekens of /sarcasme modus aan gebruiken. Soms is het leuk om zinnen neer te schrijven die door verschillende type mensen precies andersom worden geïnterpreteerd maar lang niet altijd. En dat vergeet ik wel eens.mrjraider schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:46:
[...]
Het valt mij hier ook op dat het gemod niet meer op inhoud gaat maar eerder om de context of de toon van een bericht. Persoonlijk vind ik dit meer dan onzin omdat je beide individueel anders kan oppakken. Ik vind het een gewone +2 of zelfs een +3
Ik vraag me echt af of ik eens moet stoppen met die franseslag (geen)stijl. Het komt zelden voor dat ik iets post waar ik ook 100% zeker van kan zijn. Vaak heb ik stukken in een reactie die ook behoorlijk ongefundeerd zijn. Maar ja om nu drie keer zo veel tijd aan een reactie te besteden ... ik ben redelijk goed met google en vind het vaak ook een beetje overbodig om alles wat ik google in een reactie te stoppen. Een paar puntjes okay, voor de rest moeten ze maar geloven dat wat ik zeg waar is. Of in ieder geval op het eerste gezicht zo lijkt te zijn.
Moet zeggen dat ik het wel aangenaam vind om hier soms reacties te lezen op mijn reacties die al dan niet fout gemodereerd staan. Het is eigenlijk best wel een eer als je op +3 staan en dan komen jullie langs en dan sta ik opeens op +2 of lager. Het doet me goed dat er Tweakers zijn die echt geconcentreerd mijn plempsels lezen. Dat kan niet van iedereen gezegd worden. Ga zo door. (en nu er nog achter komen hoeveel sarcasme er in dit stukje is gestopt.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Verwijderd in 'nieuws: Fans vragen Nintendo om Zelda-karakter te noemen naar Robin Williams'
Gegeven de toon van de reactie lijken mij de +1 en +2 moderaties veel te hoog?
Edit:
Deze reactie is eig. indirect smakeloos en mag misschien wel wat steviger op -1: jpsch in 'nieuws: Fans vragen Nintendo om Zelda-karakter te noemen naar Robin Williams'
Gegeven de toon van de reactie lijken mij de +1 en +2 moderaties veel te hoog?
Edit:
Deze reactie is eig. indirect smakeloos en mag misschien wel wat steviger op -1: jpsch in 'nieuws: Fans vragen Nintendo om Zelda-karakter te noemen naar Robin Williams'
[ Voor 33% gewijzigd door RayNbow op 16-08-2014 10:48 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Waarom? Ik kan hier toch echt geen -1 in zien hoor, gewoon een 0 lijkt me.RayNbow schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:09:
Edit:
Virussen? Scan ze hier!
De cameo van Commander Keen in Doom 2 is een Commander Keen die aan een strop hangt. Gezien Robin Williams zichzelf opgehangen heeft lijkt me het een niet zo'n tactvolle reactie.wildhagen schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:31:
[...]
Waarom? Ik kan hier toch echt geen -1 in zien hoor, gewoon een 0 lijkt me.
Ik denk niet dat hij toevalligvoor Commander keen heeft gekozen. Ik zou die opmerking, met deze kennis, in het hokje ' uiterst onsmakelijk' stoppen ipv in 'niet zo tactvol'. -1 vind ik voor zo' n opmerking nog eigenlijk te goed.RayNbow schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:55:
[...]
De cameo van Commander Keen in Doom 2 is een Commander Keen die aan een strop hangt. Gezien Robin Williams zichzelf opgehangen heeft lijkt me het een niet zo'n tactvolle reactie.
De poster noemt niet een willekeurige cameo, maar een specifiek voorbeeld. Verder gebruikt de poster de woorden "zoiets als" in zijn reactie:
(De gerefereerde cameo in kwestie: Commander Keen in Doom II)
Hiermee suggereert de poster dat Nintendo een soortgelijke cameo van Robin Williams zou moeten introduceren in de Zelda reeks.Zoiets als Commander Keen in Doom 2?
(De gerefereerde cameo in kwestie: Commander Keen in Doom II)
Zonder de kennis van Commander Keen zou ik er ook niets achter zoeken, maar met die kennis is het idd wel uiterst onsmakelijk. Galgenhumor, een -1 is verdedigbaar maar dat is een +1 ook. Persoonlijk vind ik het getuigen van wansmaak en doe een -1.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Eens. Eén van de reacties staat nog op -1, maar de rest staat inmiddels hoger.
Verwijderd
nieuws: Miui brengt versie 6 van populaire Android-rom uit met nieuwe interface
Iemand zit hier minnen uit te delen, ik zie een aantal reacties met 4x -1 terwijl ze gewoon ontopic zijn. Ook een hoop met 2x -1 terwijl dat onterecht is.
Iemand zit hier minnen uit te delen, ik zie een aantal reacties met 4x -1 terwijl ze gewoon ontopic zijn. Ook een hoop met 2x -1 terwijl dat onterecht is.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 12:43 ]
Same here: nieuws: Lightfreq maakt slimme lamp die tevens als speakerset functioneert. Wel raar bij meerdere topics van vandaag is dit het geval.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:40:
nieuws: Miui brengt versie 6 van populaire Android-rom uit met nieuwe interface
[ Voor 10% gewijzigd door Elaynegalad op 17-08-2014 13:01 ]
In nieuws: Duitse start-up wil chip bouwen die energiekosten Bitcoin-mining halveert is er ook een misbruiker bezig, veel -1's op reacties die dat niet verdienen.
Virussen? Scan ze hier!
Njah, had nog niet op plaatsen gedrukt of m'n comment kreeg een -1 en een paar denigrerende comments er over heen. Kom normaal niet op de fp en dat zal ik weer in ere herstellen - maar wel fijn dat het meteen wordt opgemerkt.wildhagen schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 13:09:
In nieuws: Duitse start-up wil chip bouwen die energiekosten Bitcoin-mining halveert is er ook een misbruiker bezig, veel -1's op reacties die dat niet verdienen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik weet niet wat er eerst stond in je reacties, maar ze allemaal te veranderen naar alleen eenNiGeLaToR schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:57:
[...]
Njah, had nog niet op plaatsen gedrukt of m'n comment kreeg een -1 en een paar denigrerende comments er over heen. Kom normaal niet op de fp en dat zal ik weer in ere herstellen - maar wel fijn dat het meteen wordt opgemerkt.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Heb ze veranderd omdat ik geen zin heb geschoffeerd te worden in een poging te discussiëren. Die min 1 volgde vrijwel direct na het plaatsen van het initiële bericht. Ik vroeg me af of bitcoins wel toekomst heeft aangezien er nu al zoveel gebruik van wordt gemaakt door criminelen/terroristen. Er zijn afgelopen weken nogal wat tweakers geweest die bitcoins hebben moeten betalen voor het vrijgeven van hun syno - maar dat kon rekenen op een -1 en de reacties van de tweakers bitcoin brigade (zag later de usericons pas, oeps)._David_ schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:59:
[...]
Ik weet niet wat er eerst stond in je reacties, maar ze allemaal te veranderen naar alleen eensmiley gaat je wel wat -1 opleveren
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Maak je niet teveel zorgen om die -1's, als die niet terecht zijn en je meldt het hier, dan komt dat wel goed.NiGeLaToR schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:19:
[...]
Heb ze veranderd omdat ik geen zin heb geschoffeerd te worden in een poging te discussiëren. Die min 1 volgde vrijwel direct na het plaatsen van het initiële bericht. Ik vroeg me af of bitcoins wel toekomst heeft aangezien er nu al zoveel gebruik van wordt gemaakt door criminelen/terroristen. Er zijn afgelopen weken nogal wat tweakers geweest die bitcoins hebben moeten betalen voor het vrijgeven van hun syno - maar dat kon rekenen op een -1 en de reacties van de tweakers bitcoin brigade (zag later de usericons pas, oeps).
Mensen die negatief reageren op wat je schrijft hou je toch wel (het risico althans). Die kan je eigenlijk net zo goed maar gewoon negeren.
Saved by the buoyancy of citrus
Er staan nu alleen smiley's wat je zeker een aantal (terechte) -1's gaat opleveren. Jammer dat je niet hebt afgewacht wat het resultaat was van het aankaarten van jouw reacties in dit topic. Grote kans dat ze dan toch op goede scores waren uitgekomen. Nu scoor je behoorlijk negatief wat niet nodig is.NiGeLaToR schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:57:
[...]
Njah, had nog niet op plaatsen gedrukt of m'n comment kreeg een -1 en een paar denigrerende comments er over heen. Kom normaal niet op de fp en dat zal ik weer in ere herstellen - maar wel fijn dat het meteen wordt opgemerkt.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Soms bedenk je je te laat dat het gewoon niet zo slim was om uberhuapt te reageren - reacties weggooien kan niet, dus dan zit er weinig anders op dan leeg editten. Geen idee wat de negatieve punten voor impact hebben.
Edit; enfin, originele berichten teruggezet, het is zoals het is.
Edit; enfin, originele berichten teruggezet, het is zoals het is.
[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-08-2014 10:49 ]
tweaker2010 in 'nieuws: Gerucht: Apple ontwikkelt kabel met 'omkeerbare' usb-a-aansluiting'
tweaker2010 in 'nieuws: Gerucht: Apple ontwikkelt kabel met 'omkeerbare' usb-a-aansluiting'
Xnator in 'nieuws: Gerucht: Apple ontwikkelt kabel met 'omkeerbare' usb-a-aansluiting'
Wat is hier ongewenst aan? En zo staan er nog meer reacties in dat draadje op -1. Lijkt een meningmodder.
Xnator in 'nieuws: Gerucht: Apple ontwikkelt kabel met 'omkeerbare' usb-a-aansluiting'
Wat is hier ongewenst aan? En zo staan er nog meer reacties in dat draadje op -1. Lijkt een meningmodder.
Sowieso erg veel reacties op dat topic die 2x -1 hebben gekregen die dat niet direct verdienen.tweaker2010 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:10:
Ligt het aan mij of is dit een trend van de afgelopen dagen (Veel reacties onterecht -1)?
Zag dit nu een paar maal hier aangekaart de laatste dagen,
[ Voor 6% gewijzigd door _Peter2_ op 18-08-2014 11:24 ]
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Misschien iemand power hungry geworden...? 't Valt inderdaad op
bogy in 'nieuws: Nintendo laat 3d-ontwerp Pokémon-plantenbak offline halen' wat deze poster reageerd is imo +2, zeker geen +3. Het is geen info die in het eigenlijke nieuwsbericht had moeten staan.
Net zoals deze, krijgt +2, maar is gewoon +1, niet meer dan dat:
CR1691 in 'nieuws: Nintendo laat 3d-ontwerp Pokémon-plantenbak offline halen'
Net zoals deze, krijgt +2, maar is gewoon +1, niet meer dan dat:
CR1691 in 'nieuws: Nintendo laat 3d-ontwerp Pokémon-plantenbak offline halen'
[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2014 00:57 ]
Deze is al wat ouder (en daarom waarschijnlijk niet door iedereen te modden) maar zeker geen +3 of +2. Ik kan er niet meer dan een 0 van maken.
abot13 in 'nieuws: Gerucht: charms-bar in Windows verdwijnt voor desktopgebruikers'
Deze zou naar de +1 mogen; halofreak1990 in 'nieuws: Gerucht: charms-bar in Windows verdwijnt voor desktopgebruikers'
Deze is nieuwer er staat imho ook niet goed;
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt met update sociale features en mobiele aankoop naar Xbox One'
De post krijgt een -1 wat ik te streng vind. Een 0 kan prima in dit geval en je zou er zelfs een +1 voor kunnen geven wanneer je goed gemutst bent. Ik heb voor de 0 gekozen.
+3 voor onderstaande lijkt mij ook behoorlijk overdreven;
boner in 'nieuws: Gerechtshof stelt uitspraak in zaak Brein tegen usenetprovider opnieuw uit'
abot13 in 'nieuws: Gerucht: charms-bar in Windows verdwijnt voor desktopgebruikers'
Deze zou naar de +1 mogen; halofreak1990 in 'nieuws: Gerucht: charms-bar in Windows verdwijnt voor desktopgebruikers'
Deze is nieuwer er staat imho ook niet goed;
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt met update sociale features en mobiele aankoop naar Xbox One'
De post krijgt een -1 wat ik te streng vind. Een 0 kan prima in dit geval en je zou er zelfs een +1 voor kunnen geven wanneer je goed gemutst bent. Ik heb voor de 0 gekozen.
+3 voor onderstaande lijkt mij ook behoorlijk overdreven;
boner in 'nieuws: Gerechtshof stelt uitspraak in zaak Brein tegen usenetprovider opnieuw uit'
[ Voor 73% gewijzigd door Bor op 19-08-2014 11:27 ]
Trinitronic in 'nieuws: Zes personen krijgen celstraffen tot vier jaar wegens digitale bankroof'
Is dat niet gewoon een troll en dus -1?
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaadwildhagen schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:53:
Trinitronic in 'nieuws: Zes personen krijgen celstraffen tot vier jaar wegens digitale bankroof'
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Sony maakt waterdichte variant van midrange-smartphone Xperia M2'
Wordt weggemod als ongewenst, terwijl er slechts info wordt toegevoegd.
Er zit een discriminatie in tussen motorola's en B merken. Maar dat lijkt me verantwoordbaar, ipv trollend.
Wordt weggemod als ongewenst, terwijl er slechts info wordt toegevoegd.
Er zit een discriminatie in tussen motorola's en B merken. Maar dat lijkt me verantwoordbaar, ipv trollend.
@Wildhagen
Als hij er een mooie lap tekst aan toegevoegd had, waarin hij uitlegt waarom hij het recht heeft hen criminelen te noemen, had het dan beter geweest?
Want hij heeft gewoon gelijk natuurlijk.
Iets anders.
Ik ben geen heilig boontje, en ik wil zeker niet lullig doen, maar gaat deze discussie vanaf openingspost niet alleen maar over illegale praktijken?
AjDuLion in 'nieuws: Hof: usenetprovider maakt geen inbreuk op auteursrecht'
Uiteraard DL ik ook wel eens 't een-en-ander, maar dit gaat gewoon open en bloot over wat nu de beste manier is.
Als hij er een mooie lap tekst aan toegevoegd had, waarin hij uitlegt waarom hij het recht heeft hen criminelen te noemen, had het dan beter geweest?
Iets anders.
Ik ben geen heilig boontje, en ik wil zeker niet lullig doen, maar gaat deze discussie vanaf openingspost niet alleen maar over illegale praktijken?
AjDuLion in 'nieuws: Hof: usenetprovider maakt geen inbreuk op auteursrecht'
Uiteraard DL ik ook wel eens 't een-en-ander, maar dit gaat gewoon open en bloot over wat nu de beste manier is.
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 19-08-2014 14:34 ]
zolang er niet gelinkt wordt naar illegale programma's etc dan mag het volgens mij wel, maar dat weet een powermod vast wel
Volgens mij wordt er niets illegaals besproken. Over torrentclients en programma's zoals Sickbeard en Couchpotato lopen er op het forum ook topics.
Nope, want dan blijft het trollen.HMC schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:31:
@Wildhagen
Ook dat niet eens... maar voor modereren maakt het helemaal niet uit of hij gelijk had of niet, ook al heb je gelijk hoor je nog niet te trollen, want ook dan is dat gewoon ongewenst.Want hij heeft gewoon gelijk natuurlijk.
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: BlackBerry begint aparte divisie voor zijn software
Wat vinden jullie van die laatste zin? Het is ongefundeerd, hipster en puur om te 'scoren'. Vind het verder ook geen +2, heb het naar +1 gedraaid.. maar die laatste zin doet mij neigen om er een -1 aan te hangen.
Edit: woeps, nu link ik naar mijn eigen post. Ik vergeet elke keer hoe ik moet linken haha.
Deze: Silmarunya in 'nieuws: BlackBerry begint aparte divisie voor zijn software'
Wat vinden jullie van die laatste zin? Het is ongefundeerd, hipster en puur om te 'scoren'. Vind het verder ook geen +2, heb het naar +1 gedraaid.. maar die laatste zin doet mij neigen om er een -1 aan te hangen.
Edit: woeps, nu link ik naar mijn eigen post. Ik vergeet elke keer hoe ik moet linken haha.
Deze: Silmarunya in 'nieuws: BlackBerry begint aparte divisie voor zijn software'
[ Voor 28% gewijzigd door itsyaboy op 19-08-2014 16:36 ]
Mwah, zie daar toch geen goede reden voor een -1 in hoor. Misschien als dat het enige was in de reactie, maar nu vind ik de reactie gewoon een +1.
Virussen? Scan ze hier!
mrlammers in 'nieuws: München overweegt terugkeer naar Windows wegens problemen met Linux'
Het lijk op een -1 powermod... ik vroeg me af of dat nou nodig was. Ik probeerde weldegelijk een punt te maken.
Het lijk op een -1 powermod... ik vroeg me af of dat nou nodig was. Ik probeerde weldegelijk een punt te maken.
Ik heb hem ook op +1 gezet.. vond die laatste zin alleen zo uitlokkend.. maar dat zal mijn eigen voorkeur wel zijn.wildhagen schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:43:
Mwah, zie daar toch geen goede reden voor een -1 in hoor. Misschien als dat het enige was in de reactie, maar nu vind ik de reactie gewoon een +1.
Ik ben het met je eens en heb een +1 uitgedeeld met boost. Nu +1mrlammers schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:55:
mrlammers in 'nieuws: München overweegt terugkeer naar Windows wegens problemen met Linux'
Meen je dat echt? Die mag je van mij, voor mij uitleggen.quote:
HMC schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:31:
@Wildhagen
Reactie: Nope, want dan blijft het trollen.
(Hoeft niet uiteraard.)
Daar heb je gelijk in, uiteraard, maar dan blijft de vraag: Waarom trollt deze persoon?quote:
Reactie: Ook dat niet eens... maar voor modereren maakt het helemaal niet uit of hij gelijk had of niet, ook al heb je gelijk hoor je nog niet te trollen, want ook dan is dat gewoon ongewenst.
Dus, in andere woorden, hij trollt omdat jij het er niet mee eens bent?
[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 19-08-2014 18:25 ]
Kan ik nog iemand porren om m'n weggemodde reacties in dit draadje te bekijken. Oke, niet oscarwaardig, maar structureel -1 ook niet:
Verwijderd in 'nieuws: Duitse start-up wil chip bouwen die energiekosten bitcoin-mining halveert'
Verwijderd in 'nieuws: Duitse start-up wil chip bouwen die energiekosten bitcoin-mining halveert'
Hmmm, zowaar een echte troll.
Edit: Je latere reacties zijn inderdaad wel ge-mening-mod. Klopt.
Maar je zet zelf de toon met de eerste 2, vanaf Fandango.
Edit: Je latere reacties zijn inderdaad wel ge-mening-mod. Klopt.
Maar je zet zelf de toon met de eerste 2, vanaf Fandango.
Ge-mening-mod? Dit zou een nieuwe aanwinst in De Dikke VanDale kunnen zijn jongens!ge-mening-mod
[ Voor 80% gewijzigd door HMC op 19-08-2014 19:17 ]
Njah, had m'n reacties in eerste instantie weg gehaald en kon niet meer bedenken wat er precies had geschreven
Maargoed, ik merk dat het onderwerp BTC überhaupt niet bespreekbaar is - incl je eigen reactie nota bene.
NiGeLaToR in 'nieuws: Duitse start-up wil chip bouwen die energiekosten bitcoin-mining halveert'
Nofi, maar als je zo gaat reageren zakt mijn broek af. Toen ik keek stonden er zeker geen reacties van jou met enige inhoud, laat staan bronnen. Er stonden slechts lachebekkies. Neem je grootje in de maling!In al m'n -1 gewaardeerde reacties hierboven ben ik de enige die wel bronnen aanhaalt, voorbeelden stelt.
Dat zeg ik net, wie neem ik in de maling dan? Heb op advies verder naar boven de reacties zoveel mogelijk teruggezet.
Nee, je doet op de FP net of je neus bloedt en alsof je daar de hele tijd zinvolle reacties had staan die - ocharm - door boze mods onterecht naar -1 zijn gemod. Dat is op zijn zachts gezegd niet een correcte weergave van zaken. Je klaagt mij en anderen aan, die terecht een -1 hebben gegeven voor een enkel lachebekje. Dat is niet fair. Vergissen is menselijk, maar neem dan je verlies en probeer niet langs allerlei omwegen alsnog je gelijk op punten te scoren alsjeblieft.
Lol, je dacht echt dat mensen gereageerd hadden op m'n smileys? Er stonden reacties, die had ik inderdaad verwijderd (pas na ze allemaal, in een paar minuten tijd, op -1 stonden, stuk voor stuk, vandaar) en later, op advies hierboven, teruggezet. Sorry voor de verwarring
[ Voor 18% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-08-2014 20:44 ]
Nee, ik weet het zeker (ik onder andere). Het weghalen van reacties wordt in de regel afgestraft met -1. Het weghalen van posts, omdat de moderatie je niet bevalt, is een absolute nono. Als ik de mogelijkheid had, zou ik het daarna plaatsen van andere reacties op dezelfde plek met -2 willen "belonen".NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:37:
Lol, je dacht echt dat mensen gereageerd hadden op m'n smileys?
Als je het eerlijk zou willen spelen, dan zou je de oude reactie kunnen laten staan, voorzien van strike out en je nieuwe reactie onder het hoofd "edit: " plaatsen, al denk ik dat het verstandiger is om eerst even na te denken, voor je wat post...
Verder kan je niet verwachten dat alle moderators 48 uur lang hun moderaties gaan herevalueren voor het geval dat iemand zij post tussentijds edit. Ikzelf geef één keer een beoordeling, zoals de post op dat moment is. Dikke pech voor jou, als je misschien wel iets interessants te melden had, maar behalve jezelf valt niemand iets te verwijten.
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Hof: usenetprovider maakt geen inbreuk op auteursrecht'
Deze staat op +3, maar zo'n eye-opener is het ook weer niet. Bovendien gaat de hele discussie over usenet, niet over p2p. Ik denk daarom zelf aan +1.
Deze staat op +3, maar zo'n eye-opener is het ook weer niet. Bovendien gaat de hele discussie over usenet, niet over p2p. Ik denk daarom zelf aan +1.
Vraag: als je behulpzaam wilt zijn door iemand op het 'Geachte Redactie' forum te wijzen niet meer gewenst? De helft van de modpunten geeft een -1 en de andere helft 0. Zelf denk ik dat de 0 terecht is en de -1 niet. Of is het policy om hulpberichten ook maar af te straffen omdat ze te vaak voorkomen en mogelijk de thread vervuilen?
Edit: het gaat om deze reactie:
Myrdhin in 'nieuws: Rechter geeft mediabedrijf vergaande bevoegdheden in strijd tegen piratensites'
Edit: het gaat om deze reactie:
Myrdhin in 'nieuws: Rechter geeft mediabedrijf vergaande bevoegdheden in strijd tegen piratensites'
[ Voor 30% gewijzigd door Myrdhin op 20-08-2014 09:25 ]
Ik zou zelf een 0 geven in dat geval mits je de eerste bent die de reactie plaatst (en dit netjes doet). Een +1 vind ik in dit geval te hoog en een -1 weer erg streng.Myrdhin schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:04:
Vraag: als je behulpzaam wilt zijn door iemand op het 'Geachte Redactie' forum te wijzen niet meer gewenst? De helft van de modpunten geeft een -1 en de andere helft 0. Zelf denk ik dat de 0 terecht is en de -1 niet. Of is het policy om hulpberichten ook maar af te straffen omdat ze te vaak voorkomen en mogelijk de thread vervuilen?
Minimaal 0. Een +1 is niet logisch maar dit soort behulpzaamheid zal ik nooit -1 geven en wat mij betreft is -1 gewoon een mismod zoals elke andere. Dat de frontpage zo onduidelijk is om geen enkele bezoeker naar GR te krijgen mag geen reden zijn om iemand, die actief probeert de kwaliteit op de FP te verhogen, (door iemand te verwijzen naar GR) af te straffen.
Bedoel je hiermee te zeggen dat een PowerMod hier een -1 aan gegeven heeft? 6x weging kan ook door normale user worden gegeven als ze er een boost aan verbinden.mrlammers schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:55:
ProMods hebben ook een weging van 6. Misschien uitkijken met conclusies trekken als je geen details kan zien.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Toine1 in 'downloads: PerfectDisk 13.0 build 821'
Leuk dat hij heeft getest, maar zonder conclusie van zijn tests lijkt zijn post me geen +3 waard. De linkjes erbij maken zijn post dan wellicht nog informatief.
Leuk dat hij heeft getest, maar zonder conclusie van zijn tests lijkt zijn post me geen +3 waard. De linkjes erbij maken zijn post dan wellicht nog informatief.
Ik vind een +2 daar wel een passende score voor.
+3 vind ik het ook niet. Ik heb een +1 gegeven. Prima nette post maar echt informatief vind ik het ook weer niet. De linkjes zijn niet gerelateerd aan zijn eigen tests en min of meer de eerste hits in Google.
sbmuc in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in'
serieus.. gefixeerd op +1? Sorry, maar met dat niveau taalgebruik is het normaal een 0. En ik heb nog nooit een modfix zo snel zien gebeuren. Erg twijfelachtig..
serieus.. gefixeerd op +1? Sorry, maar met dat niveau taalgebruik is het normaal een 0. En ik heb nog nooit een modfix zo snel zien gebeuren. Erg twijfelachtig..
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
ditlanerios schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:27:
Het kan een misklik zijn van een van de powermods natuurlijk. De post is al bij hen onder de aandacht gebracht.lanerios schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:27:
Kan gebeuren, mooi dat ie weer te modden is
kan gebeuren! thanks
Staat nu op -1, mag wel op 0
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
KoffieAnanas in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in' lijkt mij geen +1
-1 gegeven.
Zeiken op de verkeerde plek en met allemaal aluhoed theorietjes komen..
Zeiken op de verkeerde plek en met allemaal aluhoed theorietjes komen..
Herko_ter_Horst in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in'
Mag in zijn huidige vorm wel naar -1 lijkt me.
Mag in zijn huidige vorm wel naar -1 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Kees in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in' (is nog niet gemod ofzo) maar wauw.. Die laatste twee regels
Waarom reageer je hier dan met die link?mrjraider schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:20:
Kees in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in' (is nog niet gemod ofzo) maar wauw.. Die laatste twee regels
Omdat ik er geen -1 aan kan zetten (lang leve geen modrechten_David_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:24:
[...]
Waarom reageer je hier dan met die link?

-1 gegeven die post.. die laatste zin is gewoon zielig en flamend.
Ik vind het wijzen op het feit dat elke website gehackt kan worden en je dus van internet zou moeten blijven als je 100℅ veilig wil zijn nou niet bepaald een flame.
Ik dus wel_David_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:29:
Ik vind het wijzen op het feit dat elke website gehackt kan worden en je dus van internet zou moeten blijven als je 100℅ veilig wil zijn nou niet bepaald een flame.
Probleem wat je dus nu weer krijgt. Als ik dat had gemeld, was het -1 geweest. Maar nu is het een wat "belangrijker" persoon en is het dus normaal.
Ik zie de sarcasme er wel van, verder nou niet echt een zinvolle post maar een 0 lijkt me correct.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik kan je op een briefje meegeven dat als ik die exact dezelfde opmerking had geplaatst het een keiharde -1 wasbotoo schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:37:
Ik zie de sarcasme er wel van, verder nou niet echt een zinvolle post maar een 0 lijkt me correct.
Wat een onzin, het boeit voor mij niet of het nu van een crew lid komt of van een "normale" bezoeker, beide gevallen vind ik het geen flame.
Ik vind de opmerking van Kees ook geen flame, en of de reactie nou -1 verdient... ik zit ergens tussen -1 en 0 dus het is een kwestie van afronden. Kees heeft over het algemeen het beste voor met zowel de site als de bezoeker en als ik dat nou meereken zou ik 'm naar boven afronden denk ik.
Hier ga je jezelf in de vingers mee snijden.Cyphax schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:49:
Ik vind de opmerking van Kees ook geen flame, en of de reactie nou -1 verdient... ik zit ergens tussen -1 en 0 dus het is een kwestie van afronden. Kees heeft over het algemeen het beste voor met zowel de site als de bezoeker en als ik dat nou meereken zou ik 'm naar boven afronden denk ik.
Ik heb ook het beste met de website voor en wil ook graag dat de website goed blijft werken en ik draag daar op mijn manier aan bij. Ik zou er een -1 voor krijgen
Doordat het een crew is die het beste voor heeft met alles en iedereen kan dus gewoon een flame maken en daar rustig een +1 voor krijgen.. Ik snap het

Maar zoals ik al zei: die opmerking is gewoon fout ik vat dat op als een aanval/flame
Hmm ja, de een ziet het als flame, dus -1, een ander niet en dus een 0. Maakt daarbij niets uit dat Kees een crew member is.mrjraider schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Hier ga je jezelf in de vingers mee snijden.
Ik heb ook het beste met de website voor en wil ook graag dat de website goed blijft werken en ik draag daar op mijn manier aan bij. Ik zou er een -1 voor krijgen
Doordat het een crew is die het beste voor heeft met alles en iedereen kan dus gewoon een flame maken en daar rustig een +1 voor krijgen.. Ik snap het![]()
Maar zoals ik al zei: die opmerking is gewoon fout ik vat dat op als een aanval/flameDus een -1
Er is zover ik kan zien niemand die een +1 heeft gegeven voor de reactie van Kees.
Score op dit moment:
0 Off-topic / Irrelevant 30
-1 Ongewenst 4
Verder nog:
DeKuiper in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in' ljikt mij geen +1.
[ Voor 7% gewijzigd door _Peter2_ op 21-08-2014 14:44 ]
Hoezo is hij "fout"? dat jij het er niet mee eens bent betekent niet dat het een aanval/flame is.mrjraider schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Doordat het een crew is die het beste voor heeft met alles en iedereen kan dus gewoon een flame maken en daar rustig een +1 voor krijgen.. Ik snap het![]()
Maar zoals ik al zei: die opmerking is gewoon fout ik vat dat op als een aanval/flameDus een -1
--
Mrjraider in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in'
Troll, -1.
[ Voor 13% gewijzigd door _David_ op 21-08-2014 15:31 ]
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren
Er is in dit onderwerp iemand die nog al wat +3 uitdeelt met een weging van 1x. De reacties staan inmiddels op de juiste score maar misschien toch zinvol om even naar te kijken.
MicGlou in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
DeTeraarist in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
Dagobert in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
arjankoole in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
benji83 in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
Er is in dit onderwerp iemand die nog al wat +3 uitdeelt met een weging van 1x. De reacties staan inmiddels op de juiste score maar misschien toch zinvol om even naar te kijken.
MicGlou in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
DeTeraarist in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
Dagobert in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
arjankoole in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
benji83 in 'nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren'
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
De toonzetting, die zoals je zelf ook aangeeft voor interpretatie vatbaar is, is waar het verschil tussen -1 en 0 vaak zit. Dat kan net verschil maken tussen een reactie die ietwat verbolgen overkomt en eentje die als een regelrechte aanval overkomt. Ik geloof je wel als je zegt dat het op jou als een aanval overkomt. Dan geef je 'm -1. Ik ken Kees wel een heel klein beetje (door vaker reacties van 'm heb te hebben gezien) en lees daarom zijn tekst net even wat anders waardoor ik het niet als flame lees. Het is niet zwartwit allemaal, en hierom is het modsysteem mensenwerk.mrjraider schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
(Zo zou ik jouw post die hierboven door _David_ als troll gekenmerkt wordt en een -1 zou verdienen ook best een 0 kunnen geven. Ik vind het trollerige karakter nog wel meevallen.)
Dus geen "doordat het crew is". Ik heb eerder vandaag een post van Wilbert nog 0 gegeven. Had ik gehanteerd "crew dus +n", dan zou dat een +1 zijn geweest. Helaas was het een irrelevante reactie, hence een score van 0.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 21-08-2014 15:48 ]
Heerlijk hoe de FP Tweakers omzeep proberen te helpen_David_ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:46:
[...]
Hoezo is hij "fout"? dat jij het er niet mee eens bent betekent niet dat het een aanval/flame is.
--
Mrjraider in 'plan: Tweakers schakelt automatische bannerverkoop in'
Troll, -1.
Omdat ik kritiek heb word maar gelijk mijn post naar boven getoverd...
Wahaha... Genieten dit.. Stelletje zielige mierenneukers

Voor de lieftallige eikels hier: Ik heb mijn berichtje verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Mrjraider op 21-08-2014 16:14 ]
@mrjraider:
Als je een discussie aangaat kan je verwachten dat er argumenten naar boven komen die jou wel eens niet zouden kunnen bevallen.
De link naar jouw reactie die een -1 verdient is er later bij gezet en gezien de streepjes tussendoor is dit niet gedaan als aanval op jou maar als edit omdat er nog geen nieuwe reactie onder was gekomen. (wat wordt aangemoedigd om het overzichtelijk te houden) Gaan lopen trollen als gevolg daarvan is dus ongewenst en bij deze het vriendelijke verzoek dit achterwege te laten!
Edit: ik heb jouw hele bericht maar verwijderd. Nu was de trollende waarde zodanig dat het onzin was deze nog op de FP te laten staan.
Als je een discussie aangaat kan je verwachten dat er argumenten naar boven komen die jou wel eens niet zouden kunnen bevallen.
De link naar jouw reactie die een -1 verdient is er later bij gezet en gezien de streepjes tussendoor is dit niet gedaan als aanval op jou maar als edit omdat er nog geen nieuwe reactie onder was gekomen. (wat wordt aangemoedigd om het overzichtelijk te houden) Gaan lopen trollen als gevolg daarvan is dus ongewenst en bij deze het vriendelijke verzoek dit achterwege te laten!
Edit: ik heb jouw hele bericht maar verwijderd. Nu was de trollende waarde zodanig dat het onzin was deze nog op de FP te laten staan.
[ Voor 11% gewijzigd door TheCapK op 21-08-2014 16:21 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Fraaie edit gedaan mrjraider, geeft wel duidelijk aan wat voor kleinzielig ventje je bent.mrjraider schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:03:
...
Wahaha... Genieten dit.. Stelletje zielige mierenneukers
Voor de lieftallige eikels hier: Ik heb mijn berichtje verwijderd
Ik heb toch werkelijk het idee dat je voor een 'fatsoenlijke discussie' niet bij jou hoeft te zijn.Ik hoop van harte dat Tweakers nog iets verder door de stront zakt want als je al niet eens een fatsoenlijke discussie aan kan gaan dan kunnen ze voor mijn part helemaal dood pleuren
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]