Gebruikersreview en producten in meerdere kleuren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Als je via de Pricewatch naar een bepaald product navigeert, wordt je vrijwel direct gedwongen om voor een variant met een bepaalde kleur te kiezen, wat ik overigens heel begrijpelijk vind. Als je vervolgens klikt op 'reviews', kom je echter alleen bij de reviews van die specifieke kleur uit.

Aangezien de gebruikerservaring hetzelfde is, is het geen idee om ook de reviews van andere kleuren van hetzelfde product te tonen? (En ja, ik weet dat als je zoekt naar een specifiek product, je in de algemene beschrijving wel alle reviews kan zien, maar in bovenstaande manier van navigeren niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Hetzelfde is in grote mate ook van toepassing op laptops. De HP EliteBook 8560w die ik een kleine drie jaar geleden heb gereviewd staat bijvoorbeeld 20x in de Pricewatch in verschillende uitvoeringen.

Maar van die 20 uitvoeringen zijn er al acht met een i7-2670QM, Quadro 1000M en Full HD scherm. Daarnaast zijn er nog twee met de i7-2670QM, maar met respectievelijk een FirePro M5950 en een Quadro 2000M. Verder zijn er nog zes met een i7-2630QM (3x 1000M, 2x 2000M en 1x M5950) en drie met een i5-2540M.

Uiteindelijk kan dat tot veel minder versies herleidt worden. Eigenlijk maken alleen de processor en videokaart echt uit, een iets andere schijf, optische drive, meer geheugen, of ander scherm maken niet heel veel uit. Eigenlijk is het met al die vier vaak toch zo dat er maar wat van de plank wordt getrokken met de juiste specs. Het kan best zijn dat één versie alsnog met drie verschillende schijven en drie verschillende schermen geleverd kan worden. Alleen als je een specifiek onderdeel hebt, zoals het DreamColor scherm, weet je zeker dat je dat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 14:25
Dat zou op het oog vrij makkelijk op te lossen zijn door een button te hebben met: 'toon reviews van alle uitvoeringen van dit product'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Of wat specifieker "toon ook reviews van vergelijkbare uitvoeringen van dit product", wat er dan onder "vergelijkbaar" valt zou wellicht nog handmatig ingesteld kunnen worden. Zodat je bijvoorbeeld bij laptops kan kiezen voor "zelfde processor + zelfde videokaart".

Maar dat is ongetwijfeld een stuk lastig om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rik11 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:45:
Dat zou op het oog vrij makkelijk op te lossen zijn door een button te hebben met: 'toon reviews van alle uitvoeringen van dit product'
Dit kan je al bereiken door bovenaan de pagina in de breadcrumb te kiezen voor 'Alle uitvoeringen'.

Blijkbaar mag het eventueel nog wat duidelijker... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat is wel redelijk verstopt dan, want als je eenmaal op de pagina van één specifieke uitvoering zit kan je alleen terug naar alle uitvoeringen door te klikken op een hogere laag in het pad. Er is geen knop daarvoor voor zover ik kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xpu84rMBUdjc5IJ6LDmAruqQ/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pU5Y5puisQr58yNqrFB3zJDI/full.png

Trouwens opmerkelijk dat redactionele reviews standaard bij alle uitvoeringen worden weergegeven, maar gebruikersreviews slechts bij de daadwerkelijk geteste uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kid Jansen schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:58:
Dat is wel redelijk verstopt dan, want als je eenmaal op de pagina van één specifieke uitvoering zit kan je alleen terug naar alle uitvoeringen door te klikken op een hogere laag in het pad. Er is geen knop daarvoor voor zover ik kan zien.
(...)
Trouwens opmerkelijk dat redactionele reviews standaard bij alle uitvoeringen worden weergegeven, maar gebruikersreviews slechts bij de daadwerkelijk geteste uitvoering.
De combinatie van deze twee dingen waren voor mij de reden om dit topic te openen. Er is kennelijk wel een optie om de reviews van alle uitvoeringen te bekijken én het is mogelijk om reviews bij alle individuele uitvoeringen te tonen.

Het zou dus fijn zijn als dit ook bij de gebruikersreview op die manier standaard doorgevoerd kan worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 19:37 ]

Pagina: 1