Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiker blijft -1's verzamelen: gallery: Vrijdenker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Waarom is mijn reactie hier een 0? Daantjeeuh in 'nieuws: Apple CarPlay krijgt er negen autofabrikanten bij' Apple maakt zeker wel gebruik van TomTom voor routeplanning, dus dit is toch gewoon +1 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
tweaker2010 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:29:
[...]

Nee, dat kunnen alleen de power mods zien. Verdere tips of opmerkingen kun je hier kwijt: ;)
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Thanks!
Ga ik daar even kijken :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Vooral in plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels is hij wel erg bezig. Blijkbaar zijn belgen superieur aan de Nederlnds. Ach ja, zulke fuguren blijf je houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 11:25
Het lijkt wel of iemand met een hekel aan mij, me steeds down mod. Dit lijkt me geen -1 waard toch? GeoBeo in 'reviews: Een week met Chrome OS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Is gewoon netjes +1 :) heb het ook +1 gegeven

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

Grin

Ride si sapis.

6* -1 @ mijn Chrome OS comment? Dat je het er niet mee eens bent/anders ziet, prima. Maar -1 slaat echt nergens op.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Je staat prima nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Niet alleen die van mij, maar ook anderen hebben nog geen moderaties mogen verwelkomen:

Redneckerz in 'nieuws: Intel 8088-processor uit eerste IBM PC is 35 jaar oud'

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aaardig wat aangepast. Die van jou +2 gegeven, voegt echt iets toe en is zeer interesant om te lezen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Deze krijgt een +3 AmigaWolf in 'reviews: Samsung gaat 3d: de nieuwe 850 Pro getest'

Echter zijn de drie links reeds eerder gepost door anderen en heeft hij zichzelf hoger in de thread geplaatst door op iemand anders te reageren.

De twee eerdere posts zijn:
Snobbieh in 'reviews: Samsung gaat 3d: de nieuwe 850 Pro getest'

PostHEX in 'reviews: Samsung gaat 3d: de nieuwe 850 Pro getest'

Imho is de post dan ook maximaal een +1 waard want het heeft minstens de schijn van jatwerk, is reeds eerder verteld en is kunstmatig boven de andere twee geplaatst.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Gecombineerd is hij wel informatief. Hij staat nu op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
Netrunner in 'nieuws: Zorgverzekeraar VGZ plaatste gegevens klanten onbeveiligd online'

Netrunner in 'nieuws: Zorgverzekeraar VGZ plaatste gegevens klanten onbeveiligd online'

Nationale -1 dag? Graag opheldering, dit is al de zoveelste keer dat ik zie dat er willekeurige -1's worden uitgedeeld. Misschien even een roundup voor alle mods over wat -1 0 en 1 betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Netrunner schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:19:

Nationale -1 dag? Graag opheldering, dit is al de zoveelste keer dat ik zie dat er willekeurige -1's worden uitgedeeld. Misschien even een roundup voor alle mods over wat -1 0 en 1 betekenen.
Qua taalgebruik kan het allemaal wel iets minder vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
tweaker2010 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:23:
[...]

Het is beiden geen -1, vindt je niet? Het gaat hier om de zoveelste keer niet om wat jij vindt of wat een ander zich graag interesseert. Je volgt de regels van de moderatie, thats it. Toch niet zo moeilijk?

[ Voor 27% gewijzigd door Netrunner op 02-07-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Waarschijnlijk nog te vroeg/snel om te melden, maar bjorn87 in 'nieuws: NS gaat app voor plannen internationale treinreizen maken' wordt ondanks dat het ontopic is naar beneden gemod en mijn aanvullende en ook ontopic reactie ook Raven in 'nieuws: NS gaat app voor plannen internationale treinreizen maken'

Had ik soms NS gaat app voor plannen internationale treinreizen maken ter aanvulling moeten vermelden?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 02-07-2014 19:51 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Als je die tekst die je nu in je threads hebt staan ook in je reactie had gezet dan was het imo wel een +2, vind het nu een +1 en daar staat hij nu ook op :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het ging er mij om dat beide berichten niet offtopic/ongewenst zijn ;) , discussie tussen +1 en +2 even buiten beschouwing gelaten.

Thanks iig :)

Heb overigens toch maar even het linkje naar mijn topic er ter aanvulling bij gezet. (En nee, ik verwacht nu niet een +2, mocht je je dat afvragen. ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 02-07-2014 20:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

tweaker2010 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:23:
[...]

Wmb ook een wat irritante manier van reageren,vooral de eerste post. Zie de poster eigenlijk alleen maar afbreuk plegen zonder zelf iets toe te voegen. Heb er een 0 aan gehangen maar kan een -1 ook wel begrijpen ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Netrunner schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:19:

De eerste post us dusdanig agressief van toon dat ik -1 heel goed kan begrijpen. De 2e heeft niks meer in zich als een 0. Verder mag je hier ook wel iets vriendelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Netrunner schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Het is beiden geen -1, vindt je niet? Het gaat hier om de zoveelste keer niet om wat jij vindt of wat een ander zich graag interesseert. Je volgt de regels van de moderatie, thats it. Toch niet zo moeilijk?
Nou, het zit in beide gevallen op de rand en de toon van je post hier zet mijn nekhaar overeind.
Als er hier een modsysteem zou zijn, had ik je hier toch wel een -1 gegeven, al zal ik dat niet verdisconteren in je posts op de FP. Wat kost een beetje vriendelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Wisten jullie niet dat Netrunner hier de lakens uitdeelt?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Netrunner schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:23:
[...]

Kun je ook even normaal reageren? Wij zijn hier allen op vrijwillige basis om te helpen.
Bij beide posts kan ik een lagere score vanwege de houding (en het gebrek aan daadwerkelijke inhoud) wel begrijpen. Ze staan beide netto op 0 nu waar ik ze laat staan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
  • Laatst online: 21-01-2023
Silmarunya in 'nieuws: Google en Facebook moeten data Russische gebruikers in Rusland gaan opslaan'

Lijkt me geen -1 maar een 0, net als de rest van de thread eigenlijk, maar gezien het topic kan ik +1 voor de rest van de tread wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

BenGenaaid schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 08:45:
Silmarunya in 'nieuws: Google en Facebook moeten data Russische gebruikers in Rusland gaan opslaan'

Lijkt me geen -1 maar een 0, net als de rest van de thread eigenlijk, maar gezien het topic kan ik +1 voor de rest van de tread wel begrijpen.
Staat inmiddels op 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
yvez in 'nieuws: Google en Facebook moeten data Russische gebruikers in Rusland gaan opslaan' vind ik geen +2. An sich een goede post, maar in mijn ogen een mooie +1.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mavamal in 'nieuws: 'Vijf procent van alle aankopen gebeurt via internet''
Deze korte reactie lijkt me geen +2 waard. Verderop herhaalt hij het bovendien nog 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Verwijderd in 'nieuws: Bank eist via rechter dat Google verkeerd verzonden mail verwijdert' - ik twijfel tussen -1 en 0, Eigenlijk zegt mijn gevoel -1, vanwege de NSAopmerking. Is in mijn ogen een flamebait.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Aaargh! in 'nieuws: 'Facebook-team achter omstreden onderzoek kon jarenlang zijn gang gaan''
Dit lijkt me geen +2 waard.

Verwijderd in 'nieuws: 'Facebook-team achter omstreden onderzoek kon jarenlang zijn gang gaan''
Verwijderd in 'nieuws: 'Facebook-team achter omstreden onderzoek kon jarenlang zijn gang gaan''
In mijn ogen niet informatief want het is twijfelachtig of het onderzoek door psychologen is uitgevoerd.
Verder heel veel mee eens stemmers en hoge moderaties in dat draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@tweaker2010
Die herhalende reacties van dezelfde gebrukers vind ik ook zeer vervelend.
Het zelfde argument drie of zelfs meer keren in een topic op meerdere gebruikers geven, met net iets andere woorden, is echt irritant en gebeurt veel te vaak

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Deze reactie van mij word met +2 voor nog geen 2 regeltjes wel erg gewaardeerd.
RagingPenguin in 'nieuws: Facebook brengt Messenger-app voor iPad uit'

[ Voor 13% gewijzigd door RagingPenguin op 03-07-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
HMC schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:31:
@tweaker2010
Het zelfde argument drie of zelfs meer keren in een topic op meerdere gebruikers geven, met net iets andere woorden, is echt irritant en gebeurt veel te vaak
Sluit ik me bij aan. Zelfs een +2 post wordt uiteindelijk bij meerdere herhalingen bij mij -1, voor de 3e herhaling en verder. De eerste post houdt bij mij dan wel zijn oorspronkelijke beoordeling, al jeuken mijn handen soms...
Wel netjes van je, om dat hier te melden, maar er staat nu slechts 1 beoordeling op +2. Waarschijnlijk dus een beginnend modder. De rest - inclusief de mijne - staat op +1, wat een passende eindscore lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

jp in 'nieuws: Britse media klagen over censuur na verwijderen links door Google'

+3 lijkt me riant overdreven, een +1 is wel genoeg lijkt me zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
HMC schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:31:
@tweaker2010
Het herhalen van dezelfde post mag ook worden beloond met een -1 voor die herhalende posts. Dit is namelijk dubbelposten en dat is ongewenst, zeker als het door dezelfde persoon gebeurt. Dan gaat het bijna op spammen lijken.
Let wel op: als dubbelposten door verschillende personen gebeurt dan is het binnen de 5 minuten nog geen dubbelpost ivm refreshen. Daarna weer wel!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

lanerios schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:37:
aaardig wat aangepast. Die van jou +2 gegeven, voegt echt iets toe en is zeer interesant om te lezen.
Ik dank u zeer. Het is ook niet mijn doen om mijn eigen reactie in de spotlight te willen zetten, en met modereren ben ik helemaal niet mee bezig (Vooral een lurker, zeg maar) maar hier waren nog zoveel ongemodde reacties dat het zonde zou wezen als deze niet zouden worden opgepakt. Bedankt!

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Sneek in 'nieuws: Facebook brengt Messenger-app voor iPad uit'

Kan dit soort reacties niet gewoon naar -2? Dit vervuild echt teveel als mensen dit gaan posten

Inoble in 'nieuws: Facebook brengt Messenger-app voor iPad uit'

Wat is deze eigenlijk. 0 voor off topic, 1 punt eraf door gelijk al over mod gezeur te beginnen, maar zijn post heeft wel weer iets.. het is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
0 kan wel voor die laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Toch wel leuk dat al mijn reacties een 0 krijgen en de crew gemiddeld een +2
(bevoordeeld; iemand? :+)
nieuws: Nexus-apparaten scoren niet beter op accutest onder Android L

[ Voor 46% gewijzigd door Mrjraider op 04-07-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb je posts +1 gegeven. Merk ik wel vaker, wat kritiek op een review en het is gelijk slecht. Review auteur post, gelijk +2.. Echt niet alles wat een auteur post is goed hoor mensen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Deze reactie lijkt mij geen -1: fortfort in 'downloads: LibreOffice 4.3.0 RC2'

[ Voor 20% gewijzigd door RagingPenguin op 04-07-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zoals dit dus:
SuperDre in 'nieuws: 'Deel medewerkers Crytek UK gaat niet meer naar zijn werk''

SuperDre in 'nieuws: 'Deel medewerkers Crytek UK gaat niet meer naar zijn werk''

Die tweede link (zijn eerdere reactie) hoef ik niet eens te plaatsen, want nog geen 2 posts, 1 minuut eerder.

[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 04-07-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
De laatste qua tijd mag idd een -1. Toevallig komt deze zelfs nog in het zicht van de ander dus dan mag die zeker wel op -1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij toch gewoon een ontopic post en niet een offtopic post?
Verwijderd in 'reviews: Dslr-vergelijkingstest: wat is de beste beginnerscamera?'

Verder worden er wel lekker veel +2 en +3 in dat topic gegeven terwijl veel gewoon +1 is.

Deze lijkt mij offtopic en niet ongewenst?
_eXistenZ_ in 'reviews: Dslr-vergelijkingstest: wat is de beste beginnerscamera?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Op dit moment staat er 2x "offtopic" en 8x "ontopic". Zoals de topicwarning zegt: "Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties." Dit even in het midden latend waar je post op zou horen.
Steeds vaker zie ik in dit topic posters klagen over een enkele (volgens hun) mismod, waar de score al snel een realistische score bereikt. Zo'n enkele mismod (of maximaal 2) boeit mij niet en vraagt IMHO zeker niet om "ingrijpen". Als er echt iets mis is, kom ik graag in actie, maar geeft alsjeblieft het systeem een kans om te functioneren, voordat je hier komt klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die realistische score heeft ie bereikt na dat ik het in dit topic heb geplaatst. Er werd namelijk bijna niet gemodereerd in dat topic net als vaak in foto topics. Waardoor veel gewoon op een verkeerde scores stonden. Na mijn post staat nu alles redelijk op de juiste score. Ik ga echt niet klagen hier als de score juist is en er wat mismoderaties tussen zitten. Maar hier stond het meeste gewoon verkeerd voor ik mijn bericht had geplaatst in dit topic. Nu klopt het allemaal aardig qua score.

Ik had misschien nog even kunnen wachten om het systeem wat meer kans te geven. Maar hoe vaak ik wel niet zie dat deze foto topics gewoon helemaal vergeten worden door de meerderheid en de volgende dag er gewoon niets meer gebeurt in de moderaties, heb ik besloten om gisteravond even onder de aandacht te brengen. Maar had ik ook vanavond pas kunnen doen als het nog verkeerd stond, heb je gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 16:33
Verwijderd in 'nieuws: Wetenschappers brengen energieverbruik robots terug'

29 x +3 lijkt me wat overdreven niet :?
+1 kan je nog inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inmiddels al 41x +3....

+1 of max +2 lijkt me idd beter ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Toff schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 02:02:
[...]

. Zo'n enkele mismod (of maximaal 2) boeit mij niet
En op het moment dat je zo gaat denken, dan kan je uiteindelijk wel elke mismod gaan wegcijferen. Want het zijn toch allemaal enkele mismods die samen meer vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

wildhagen schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:51:
Inmiddels al 41x +3....

+1 of max +2 lijkt me idd beter ja.
Plus drie, feitelijke correcties.

Edit: ik ga hem toch weer terugzetten naar +3. Waarom? Omdat de schrijver van het artikel niet de juiste toonzetting gebruikt. Het is een slechte vertaling van het originele artikel, en zerosector heeft het wel goed begrepen en verwoord.

[ Voor 33% gewijzigd door Jejking op 05-07-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hij zal vast wel gelijk hebben, maar dat hoort dan in Geachte Redactie, niet in de reacties. Als we nu +3 gaan geven aan mensen die fouten constateren in berichten, dan blijven we bezig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Haha, sja.. Typfouten wegmodden, uiteraard. Maar een misverstand in de betekenis van het artikel? Niet mee eens. Dat is cruciaal, als je het in GR zet is het dubbel zo slecht omdat een hele hoop lezers meteen alsnog het verkeerde artikel lezen voordat het een keer opgepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Jejking schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:14:
[...]

Plus drie, feitelijke correcties.

Edit: ik ga hem toch weer terugzetten naar +3. Waarom? Omdat de schrijver van het artikel niet de juiste toonzetting gebruikt. Het is een slechte vertaling van het originele artikel, en zerosector heeft het wel goed begrepen en verwoord.
en dat moet niet in de reacties maar in GR, een 0 van mij dus.
Spelfouten en ander commentaar met betrekking tot de artikelen kan gemeld worden in het Geachte Redactie-forum. Omdat opmerkingen over spelfouten en dergelijke alleen voor de redactie bestemd zijn en de inhoud snel is achterhaald, is het onwenselijk om daar in de reacties op in te gaan. Zodoende is een punt aftrek gerechtvaardigd.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Imho is dit een inhoudelijke correctie op het artikel wat een simpele GR te boven gaat. Ik zie de redactie dit niet corrigeren, dat zou een hele hoop herschrijven betekenen.
* botoo doet +2

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
helaas gaat het niet om wat jij wel of niet vind, maar om de Modfaq, en volgens de modfaq is het gewoon een 0, en hoort het daar totaal niet thuis :)
Natuurlijk zou ik het ook wel een +2 willen geven, maar dan ga ik compleet tegen de modfaq in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Modfaq is een leidraad niet een in steen gehouwen wet. Imho is dit geen GR kwestie en wel iets wat een absolute aanvulling is op het artikel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

botoo schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:22:
Modfaq is een leidraad niet een in steen gehouwen wet. Imho is dit geen GR kwestie en wel iets wat een absolute aanvulling is op het artikel.
De hele reactie is een verbetering op het artikel, waarom zouden dit geen GR kwestie zijn?

en hij wordt een paar reacties later al weer tegengesproken hexeye in 'nieuws: Wetenschappers brengen energieverbruik robots terug' :+ laat weer zien dat dit soort dingen beter in GR kunnen, er staat nu een hele onzin discussie over 9gag direct onder het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 20-09 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Zijn eerste punt vind ik irrelevante mierenneukerij, met zijn tweede punt heeft hij gelijk, maar tegelijkertijd is het een gebruikelijke manier van schrijven en zijn 3e punt vind ik ook niet boeiend. Oftewel, het geheel past beter in Geachte Redactie en gecombineerd met een schrijfstijl die me ook al niet bevalt kom ik dus echt niet hoger dan een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:22:
Imho is dit een inhoudelijke correctie op het artikel wat een simpele GR te boven gaat.
Alleen klopt zijn correctie dus zelf kennelijk ook niet, zie hexeye in 'nieuws: Wetenschappers brengen energieverbruik robots terug'

Daarmee is het inhoudelijk onjuist, en kom ik dus niet verder dan een 0?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

_David_ schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:44:
De hele reactie is een verbetering op het artikel, waarom zouden dit geen GR kwestie zijn?
Ik bedoel meer dat het imho niet weggestopt hoeft te worden naar GR, kan natuurlijk ook daar prima besproken worden.
wildhagen schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:57:
Alleen klopt zijn correctie dus zelf kennelijk ook niet, zie hexeye in 'nieuws: Wetenschappers brengen energieverbruik robots terug'

Dat maakt het idd wel wat ingewikkeld :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:57:
[...]

Het klopt wel als je goed leest, wat alleen niet klopt is dat ZeroSect0r het artikel onjuist noemt. Het artikel heeft het ook goed, alleen is het minder specifiek.

Overigens vind ik hexeye in 'nieuws: Wetenschappers brengen energieverbruik robots terug' nog veel minder een +2 dan Verwijderd in 'nieuws: Wetenschappers brengen energieverbruik robots terug', vooral vanwege de sneer aan het eind:
Ik zal je opmerking over het plaatje ongeroerd laten. Kun je in het vervolg je opmerking naar de redactie sturen zodat ze die meteen kunnen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie daar niet echt een sneer in eerlijk gezegd. Zowel +1 als +2 kan daar prima imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dan geldt datzelfde voor die post van ZeroSect0r, je moet wel één lijn trekken. Als die van ZeroSect0r een 0 moet zijn, dan die van hexeye ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ze zijn idd alle bij een 0, maar die van zerosector komt nooit meer op 0 met al 86x +3, zou een powermod hem kunnen fixeren? Hij staat helemaal bovenaan de reacties dus nog al een slecht voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Die Zer0sector stelt sowieso onwaarheden doordat hij niet begrijpt wat theoretisch betekent, dat verdient sowieso al een 0 omdat een groot deel van zijn verhaal daarop gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Een post met onwaarheden hoeft niet altijd een 0 te zijn. Sterker nog, als het een onderbouwd verhaal is, verdient het gewoon een +1. Tenzij duidelijk is dat de poster aan het flamen is of wanneer de post anderszins te negatief van toon is, waar een punt aftrek voor kan en mag worden toegepast, nmm.
Beide hierbovengenoemde posts hadden van mij overigens al een 0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Toff schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 22:06:
Een post met onwaarheden hoeft niet altijd een 0 te zijn. Sterker nog, als het een onderbouwd verhaal is, verdient het gewoon een +1. Tenzij duidelijk is dat de poster aan het flamen is of wanneer de post anderszins te negatief van toon is, waar een punt aftrek voor kan en mag worden toegepast, nmm.
Beide hierbovengenoemde posts hadden van mij overigens al een 0 gekregen.
Je hebt gelijk, hoeft inderdaad niet per se 0 te zijn. Maar in dit geval voor mij nu wel omdat een groot deel van zijn verhaal daarop gebaseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
en weer -1 die volgens mij niet terecht is (ik geef mijn mening over de gevoelens die een merknaam mij oproepen). Lijkt me gewoon helemaal prima ontopic? GeoBeo in 'nieuws: Render van eerste 'Nokia by Microsoft'-smartphone verschijnt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
GeoBeo schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:32:
en weer -1 die volgens mij niet terecht is (ik geef mijn mening over de gevoelens die een merknaam mij oproepen). Lijkt me gewoon helemaal prima ontopic? GeoBeo in 'nieuws: Render van eerste 'Nokia by Microsoft'-smartphone verschijnt'
Je kraakt zo'n beetje elk MS product af en vind het gek dat -1 krijgt? Jou post is niets meer als een flameblait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoBeo
RagingPenguin schreef op zondag 06 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Je kraakt zo'n beetje elk MS product af en vind het gek dat -1 krijgt? Jou post is niets meer als een flameblait.
Hier een stukje uit mijn post om wat jij claimt te relatieveren:

Mijn persoonlijke interpretatie van het merk Microsoft uit mijn omgeving (en dit zeg ik als Windows-fanaat):
-- Visual Studio: goed product en zeker populair en ook geliefd, maar de groep gebruikers die dit gebruiken (developpers) is extreem klein ten opzichte van de potentiele Smartphone markt, waar dit Tweakers artiekel over gaat. Niet echt een goed voorbeeld dus.
- De XBox is geen flop: mee eens.
- Kinect is geen flop: mee eens.
- Windows Phone 8.x is geen flop: mee eens, maar in die merknaam zat tot nu toe dus nog niet het woordje Microsoft en straks dus wel (Nokia by Microsoft met windows erop ipv Nokia met Windows erop).

Hoezo ik kraak alle producten van microsoft af?

En ja ik ben ook negatief over de gevoelens die bepaalde producten van de merknaam bij en mensen uit mijn kringen oproepen. Dat was het hele punt van mijn post: de invloed van gevoelens bij een merknaam op marketing. Mijn mening mag niet, want hij is stom? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Qua niveau zou het prima een +1 kunnen zijn, maar ik vind het niet echt bij het artikel passen. Een -1 is het zeker niet. Ik heb het zelf nu een 0 gegeven, maar zou een +1 ook nog wel kunnen begrijpen.

Wat mij betreft mag Swerfer in 'nieuws: Render van eerste 'Nokia by Microsoft'-smartphone verschijnt' ook wel naar 0 trouwens. Gewoon lijstje random statements nu zonder bron of argumentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

De reacties op Valiant Hearts vanaf hier SmokingCrop in 'reviews: Valiant Hearts: The Great War - mooi en leerzaam tegelijk' en een heleboel reacties daar weer op, krijgen allemaal een +1, terwijl de reacties over UPlay gaan en helemaal niet over de game zelf. In mijn ogen dus maximaal een 0.

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie is toch geen min 1
Verwijderd in 'nieuws: Populariteit Firefox-browser daalt naar dieptepunt'
Het was een redelijke aanname ten aanzien van de post waar ik op reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
De +3 of +2 voor deze post ontgaat mij een beetje;

Herautr in 'nieuws: Populariteit Firefox-browser daalt naar dieptepunt'

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Goh, kritiek op Chrome krijgt +2, das nieuw :p

Heb het zelf een 0 gegeven. Totaal off topic dat iemand malware heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
fantafriday in 'nieuws: Minecraft krijgt 'oneindige werelden' op mobiele apparaten'

17x -1? WTF.. hij heeft een punt, is netjes on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Maar het hoort in GR en niet op de FP. Zoals degene die op hem reageert al zegt: Hij had dit ook zelf eerder aan kunnen geven bij de redactie en dan was het gewoon in de queue komen te staan en had het waarschhijnlijk eerder op de FP gekomen dan nu! Vandaar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
goed punt :) maar dan zou ik het alsnog een 0 maken en -1. Totaal ongewenst is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ryceck in 'nieuws: Schiphol weigert vanaf dinsdag lege elektronica op vluchten naar de VS'
+3 voor een kortzichtige rant? Dat hij vermeld hoe het incheck-protocol verloopt is prima, maar geen +3 waard en het gerant maakt het beslist niet beter.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

botoo schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:37:
Ryceck in 'nieuws: Schiphol weigert vanaf dinsdag lege elektronica op vluchten naar de VS'
+3 voor een kortzichtige rant? Dat hij vermeld hoe het incheck-protocol verloopt is prima, maar geen +3 waard en het gerant maakt het beslist niet beter.
Staat na mijn zetje op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Stond alweer op +2, nu weer terug op +1 door mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 02:23
Ik kom hier eigenlijk nooit omdat het me meestal niet zoveel uit maakt, maar dit viel mij nu wel een beetje op bij een reactie van mijzelf:

The Realone in 'nieuws: Schiphol weigert vanaf dinsdag lege elektronica op vluchten naar de VS'

4x off-topic/irrelevant en 21x ongewenst?

Is dit dan alleen omdat het zo'n lekker onderbuikgevoel-prikkelend artikel is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
The Realone schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:02:
Ik kom hier eigenlijk nooit omdat het me meestal niet zoveel uit maakt, maar dit viel mij nu wel een beetje op bij een reactie van mijzelf:

The Realone in 'nieuws: Schiphol weigert vanaf dinsdag lege elektronica op vluchten naar de VS'

4x off-topic/irrelevant en 21x ongewenst?

Is dit dan alleen omdat het zo'n lekker onderbuikgevoel-prikkelend artikel is ofzo?
Hoewel mijn inzicht in de materie door jouw post niet echt is verbeterd, zie ik geen reden om hier een "ongewenst" label op te plakken. Dat je er daarna nogal ongenuanceerd en eindeloos op door lijkt te gaan (imoh op de man spelend), levert je verderop van mij wel een mindere score op, maar de hier door jou gemelde post hoort ergens tussen een 0 en een +1 te eindigen. Een +1, waar hij nu op staat, is voor mij acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Samsung haat zit echt diep bij sommige mensen..

is dit wat we op de frontpage willen als reacties?

FunFair in 'nieuws: Samsung kampt met tegenvallende verkopen smartphones in Europa'

1e alinea is gewoon ok. Maar de 2e is gewoon gigantische flamebait. vooral
Van mij mag de verkoop van Samsung telefoons instorten tot ze eens iets fatsoenlijks gaan verkopen.
is echt ongewenst

Verwijderd in 'nieuws: Samsung kampt met tegenvallende verkopen smartphones in Europa'

+3? is gewoon netjes -1, ook weer puur een flamebait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die tweede spreekt over eigen ervaringen en die hoeft geen -1 te krijgen. Die eerste twijfel ik tussen de 0 en -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
2e goed punt, maar die eerste zou ik -1 geven. Puur omdat het echt die gehele 2e alinea flme bait lijkt.

corset in 'nieuws: Samsung kampt met tegenvallende verkopen smartphones in Europa'

Maar goed, ik krijg dus nu opeens -1 mods.. Waarom weet niemand :p

[ Voor 59% gewijzigd door corset op 08-07-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd in 'reviews: LG G Watch Review: de eerste smartwatch met Android Wear'

Alhoewel zijn post natuurlijk best wel goed is, kan ik er geen mod aan geven.

Waarom niet? Ik krijg de kriebels van dit soort opmerkingen.
+1 als je vroeger ook een Microsoft SPOT watch wilde of had.
Dit moeten we toch niet op Tnet willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
HMC schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:09:
Verwijderd in 'reviews: LG G Watch Review: de eerste smartwatch met Android Wear'

Alhoewel zijn post natuurlijk best wel goed is, kan ik er geen mod aan geven.

Waarom niet? Ik krijg de kriebels van dit soort opmerkingen.

[...]

Dit moeten we toch niet op Tnet willen zien.
Dat is meer als geintje bedoelt neem ik aan, en niet serieus. Voor de rest vind ik de post wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je had slechts 4x een -1, dus het viel allemaal nog wel mee. Niet echt de moeite waard om hier nu al te posten.

Je staat overigens nu op een prima score van +1 na een zetje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik zie eerlijkgezegd geen enkele reden om de door jou aangedragen post met -1 te waarderen. Betrokken poster geeft zonder trollen of denigrerende opmerkingen een naar zijn mening waardig alternatief voor het besproken OS aan. Lijkt mij eerder een nette +1 dan de door jou voorgestelde -1? Lees voor de aardigheid de ModFAQ er nog even op na:
"Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Toff schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 01:19:
[...]

Ik zie eerlijkgezegd geen enkele reden om de door jou aangedragen post met -1 te waarderen. Betrokken poster geeft zonder trollen of denigrerende opmerkingen een naar zijn mening waardig alternatief voor het besproken OS aan. Lijkt mij eerder een nette +1 dan de door jou voorgestelde -1? Lees voor de aardigheid de ModFAQ er nog even op na:
random quote
Natuurlijk heb je een punt.. maar:

zonder onderbouwing
"suc6 microsoft" kan een beetje raar opgevat worden

ik kan een 0 ook wel zien. +1 is niet echt te verklaren, want het voegt echt niks toe aan het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]