Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.689 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
En het is natuurlijk wel zo, dat het hele privacy debat gewoon 99% hype is. Het leven is al jaren door gegaan voordat we doorhadden wat er wel en niet werd gedaan. En nu moet er opeens massale paniek zijn?

Dat iemand dit dan aangeeft, op een wat onhandige manier, betekend niet gelijk dat hij maar aan het flamebaiten is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik zie Verwijderd in 'poll: NeXT OS' een beetje laat, maar die is volgens mij geen -1 (meer een 0 of zelfs +1).

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

_Peter2_ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:57:
Ik zie Verwijderd in 'poll: NeXT OS' een beetje laat, maar die is volgens mij geen -1 (meer een 0 of zelfs +1).
Het is idd geen -1. Heb hem een 0 gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
lanerios schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:48:
En het is natuurlijk wel zo, dat het hele privacy debat gewoon 99% hype is.
Geen geschiedenis les gehad?
Dat iemand dit dan aangeeft, op een wat onhandige manier, betekend niet gelijk dat hij maar aan het flamebaiten is.
Het is geen onhandige manier, het is gewoon een onnodige flame. Waarom wil je een discussie op een dergelijke, bijna onbeschofte, manier openen? Ik blijf bij de -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
totaal off topic:

Ja, maar again. Voor het hele Snowden gebeuren, liep toen Tweakers ook bij elke privacy scheet een bericht te posten? Nee. Nu is het opeens zo dat als een bedrijf iets met privacy doet, iedereen massaal in paniek moet raken.
Wat is er veranderd? Alleen meer informatie voor het gewone volk. Of dat nou zo'n slimme actie was, dat laat ik in het midden. Ik vind zelf dat voor allebei de kanten iets te zeggen is.
Na terrorisme, hebben we de nieuwe hype om over te gaan panieken. Over 2 jaar is er weer een andere, en zo verder.

Maar goed on topic:

We gaan het er niet over eens worden :) Jij hebt een verdedigbaar punt, anderen ook. Let's move on.

Vexxon in 'nieuws: Google begint met domeinregistratie'

Compleet debiele post, maar niet ongewenst te noemen lijkt me. Gewoon een 0

[ Voor 25% gewijzigd door corset op 24-06-2014 12:49 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hij staat al op +2 ondertussen. Ik ben ook voor 0/+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Waarom is deze reactie -1?
RagingPenguin in 'reviews: LG G3: meer pixels zijn niet altijd beter'
En deze reactie +2?
Bosmonster in 'reviews: LG G3: meer pixels zijn niet altijd beter'
En deze reactie +3?
Bosmonster in 'reviews: LG G3: meer pixels zijn niet altijd beter'
Ziet er nogal uit ofdat erwat Applefans aan het menigmodden zijn. +3 voor een reactie die geen info toevoeg aan het artikel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Er is daar lekker iemand aan het meningmodden ja, staan nu weer goed :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
_David_ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:34:
Er is daar lekker iemand aan het meningmodden ja, staan nu weer goed :)
thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:37
Wow... hoe kunnen de posts die reageren hierop: wauwwie in 'nieuws: Microsoft biedt vanaf volgende maand 15GB gratis OneDrive-opslag aan - update'
Nou zowat allemaal -1 zijn? Ze zijn gewoon on-topic. Gaat allemaal over OneDrive :S Er wordt niet in gescheld of iets anders? :?
Kijk dat deze post van mij Caelorum in 'nieuws: Microsoft biedt vanaf volgende maand 15GB gratis OneDrive-opslag aan - update' nou een -1 krijgt ok, maar die andere? WTF?

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Heb er net voor een redelijk deel naar gekeken, beetje vreemde moderaties inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 16:41

paradoXical

The ParadoX

paradoXical in 'nieuws: Voetbalpool lekt wachtwoorden 250.000 gebruikers'

Een 0 zou kunnen, -1 slaat natuurlijk nergens op. Met na mijn post ook nog wat nuttige info. En verder is het gewoon zo. Nalatigheid = eigen schuld dikke bult.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
paradoXical schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 07:46:

Een 0 zou kunnen, -1 slaat natuurlijk nergens op. Met na mijn post ook nog wat nuttige info. En verder is het gewoon zo. Nalatigheid = eigen schuld dikke bult.
Op zich heb je een punt alleen zullen mensen het er niet mee eens zijn en daarom -1 geven. 0 is echter de juiste score want zo veel voegt jouw reactie niet toe.
Haal dan verder dat modcommentaar weg bij die tweede post daar anders komt ie vanzelf wel op de -1. Modcommentaar is ongewenst en nu is dat bijna de helft van je post!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik zat te twijfelen tussen 0 en -1.. maar het modgezeik in de 2e post zorgen er gewoon voor dat ik naar -1 neig. Helaas moet ik wel 0 geven, enige goede score...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
k1n8fisher schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:03:
[...]

Op zich heb je een punt alleen zullen mensen het er niet mee eens zijn en daarom -1 geven. 0 is echter de juiste score want zo veel voegt jouw reactie niet toe.
Haal dan verder dat modcommentaar weg bij die tweede post daar anders komt ie vanzelf wel op de -1. Modcommentaar is ongewenst en nu is dat bijna de helft van je post!
Wat mij betreft is de post in de huidige vorm, zeker nu der moedwillig offtopic gepost is (geklaag over de moderatie), gewoon -1. Die score heb ik dan ook uitgedeeld. Zonder de klachten over moderatie zou ik een 0 hebben gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 25-06-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Pixeltje in 'nieuws: KPN staat niet langer onder verscherpt toezicht van marktautoriteit'

Dit is toch niet on topic?

Sorry, maar het gaat over het economische aspect van KPN. En de poster weet er op een of andere manier, weer een privacy drama ervan te maken.
Ik zie er een 0 in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
lanerios schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:58:
Pixeltje in 'nieuws: KPN staat niet langer onder verscherpt toezicht van marktautoriteit'

Dit is toch niet on topic?

Sorry, maar het gaat over het economische aspect van KPN. En de poster weet er op een of andere manier, weer een privacy drama ervan te maken.
Ik zie er een 0 in..
Die kan wat mij betreft gewoon op +1 blijven. De poster eronder legt al netjes uit dat het om toezicht op economisch vlak gaat. Deze post staat niet dermate scheef dat er bijsturing nodig is vanuit TMF imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

Bor de Wollef schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:24:
[...]

Wat mij betreft is de post in de huidige vorm, zeker nu der moedwillig offtopic gepost is (geklaag over de moderatie), gewoon -1. Die score heb ik dan ook uitgedeeld. Zonder de klachten over moderatie zou ik een 0 hebben gegeven.
-1 is gewoon belachelijk.
Maar goed, ik erger me echt ontzettend aan het slechte mod-werk af en toe. Ik reageer bijna altijd on-topic, en voel me behoorlijk op mijn internet piemel getrapt met dergelijk modwerk.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

k1n8fisher schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:03:
[...]

Dus als mensen het ergens niet mee eens zijn, -1?

Zo hoort het dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Even een zin verder lezen "0 is echter de juiste score want zo veel voegt jouw reactie niet toe."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical

paradoXical

The ParadoX

_David_ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:49:
Even een zin verder lezen "0 is echter de juiste score want zo veel voegt jouw reactie niet toe."
Mijn geklaag stond boven een inhoudelijk prima post, en in offtopic qoute's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Hoe het hoort te werken en hoe het daadwerkelijk werkt weten wij ook wel. Als die twee overeen kwamen hadden we dit topic niet nodig en mensen als ik ook niet.
Helaas werken we nog altijd met mensen en niet ieder mens houdt zichzelf even goed aan de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat maakt totaal niets uit. Mod gezeik is niet toegestaan, en dan boeit het niet in welke vorm je het neerzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom is dat belachelijk. Jouw post is niet geheel ontopic (en daarom 0) maar je krijgt voor het moedwillig offtopic plaatsen en klagen over de moderatie gewoon een punt aftrek. -1 is voor mij daarmee een passende score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
[Verwijderde gebruiker]

Wat moet ik hier nou mee.. loopt constant te flamen tegen google. Onderbouwd geen enkele post, en als hij het doet, is het alleen een linkje naar:

Wikipedia: Is Google Making Us Stupid?

Zelfs zijn profiel is nogal flamebait-ish met beker plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Ik zie wat je bedoeld. Al kijk je in zijn posthistorie is het bij Glass/Nest enkel en alleen maar trollen en flamen. Meest recente Nest/glass topics:
nieuws: Google geeft Glass meer geheugen: eindescore van -3, gemidelde valt nog niet te bereken
nieuws: Google verkoopt Glass in Verenigd Koninkrijk voor 1000 pond: eindscore van -3, gemiddelde van -1
nieuws: Google maakt Nest met open ontwikkelplatform tot middelpunt slimme huiskamer: eindescore van -1. gemdiddelde van -1.

MAAR: We moeten deze persoon hier niet gaan afkraken, anit-google zijn is tenslotte geen misdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
dat zeker niet! Ik ben zelf ook redelijk sceptisch over google. Maar de manier waarop is wel gewoon erg. Als je het onderbouwd ok, maar dit is gewoon flamen en trollen omdat het kan.

vooral als ik kijk naar:

Verwijderd in 'nieuws: Google verkoopt Glass in Verenigd Koninkrijk voor 1000 pond'
Ik vind dat je iemand met Glass op in de publieke ruimte in elkaar mag slaan.
Dan ben je niet goed bezig als poster..

[ Voor 51% gewijzigd door corset op 25-06-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
lanerios schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:40:
dat zeker niet! Ik ben zelf ook redelijk sceptisch over google. Maar de manier waarop is wel gewoon erg. Als je het onderbouwd ok, maar dit is gewoon flamen en trollen omdat het kan.
Helmaal mee eens. Maar als je bij de nieuwsberichten over de toekomstplanne van Goolge scruteel alleen -1 reacties plaats kan ik er niks anders van maken dan dat je een googletrol bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, en dingen als:

Glassholes
moet maar in elkaar slaan

Niet het niveau wat ik wil op tweakers. Kijk, ik ben zelf ook nogal kort door de bocht. ik hou niet van subtiel zijn zelf. Maar je moet er wel op blijven letten dat je constructief blijft, en niet gaat posten om reacties uit te lokken. Zoals dit soort users wel doen (helaas, want het kan een hele goede discussie worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

-1 is gewoon belachelijk.
Je mag een -1 belachelijk vinden maar wmb ben je met opmerking uitermate kortzichtig en toon je een gebrek aan inleving/begrip naar mensen die niet zo goed begrijpen hoe kwetsbaar het gebruik van wachtwoorden is, wat niet meer is dan een flame.
Je reactie heeft wmb een erg hoog 'wat ben jij stom en ik weet het beter' gehalte en is imho niet meer dan een -1 waard.

Verder is het erg flauw om pas na 25 minuten te reageren op een post terwijl dat geen enkele link met die post heeft, lijkt mij meer een kinderachtige manier om hoog in de geneste reacties te komen staan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Heb net alfredjodocus gemaild ivm zijn postgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Thanks, even een meer algemene vraag. Dit soort gebruikers. Moeten we dit hier aangeven, of liever op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

lanerios schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:18:
[Verwijderde gebruiker]

Wat moet ik hier nou mee.. loopt constant te flamen tegen google. Onderbouwd geen enkele post, en als hij het doet, is het alleen een linkje naar:

Wikipedia: Is Google Making Us Stupid?

Zelfs zijn profiel is nogal flamebait-ish met beker plaatje.
ah die kerel ja, bij elk nieuwsbericht over google staat er wel reactie van hem op -1 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze reactie van mij lijkt me zeker geen -1
Verwijderd in 'nieuws: Toyota onthult productieversie eerste waterstofauto'

Lijkt op een vervelende meningmodder

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
MatthiasDS in 'nieuws: Google geeft eerste indruk van volgende Android-release'

Hoe is dit offtopic of irrelevant? Wordt er nu al afgestraft op vragen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Eigenlijk herhaal je alleen de vraag van de Rutger0123 (die inmiddels op een nette +1 staat). Je enige "toevoeging" is de opmerking: "Je wordt gedownmod maar ik heb geen idee waarom."
Wat vind je zelf relevant aan deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Toff schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:55:
[...]

Eigenlijk herhaal je alleen de vraag van de Rutger0123 (die inmiddels op een nette +1 staat). Je enige "toevoeging" is de opmerking: "Je wordt gedownmod maar ik heb geen idee waarom."
Wat vind je zelf relevant aan deze post?
Vrij eenvoudig: Rutger0123 stond op 0, terwijl ik het antwoord op de vraag ook wou zien en dit dus aangeef.
Ik specifieer trouwens de vragen iets meer.

Maar goed, stellende dat mijn 0 gerechtvaardigd is wil ik toch een boompje opzetten over de manier waarop Rutger0123 initieel werd gemod. Op dit ogenblik heeft zijn posts 14 0's en zelfs 2 -1's. Hoe kan dit? Teveel mensen die als moderator optreden hebben gewoon geen idee meer waarmee ze nog bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
lanerios schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:26:
Thanks, even een meer algemene vraag. Dit soort gebruikers. Moeten we dit hier aangeven, of liever op een andere manier?
Dat kan hier maar je kan ook een van ons (de PowerMods) erover aanspreken. Ik denk dat dat laatste misschien wel het handigste is opdat we niet te veel off-topic discussies e.d. gaan krijgen in dit topic.

Edit
Het is trouwens niet de bedoeling om nu standaard Alfredjodocus op -1 te modden. Als ik kijk naar zijn reacties dan zie ik dat er wat recente posts zijn die op -1 staan die dat niet per se verdienen. Sommigen kunnen op +1 en anderen op 0.
Verwijderd in 'nieuws: Fitnessdienst Fit van Google komt naar Android' is alleen off-topic en niet ongewenst. Net als:
Verwijderd in 'nieuws: Google geeft Glass meer geheugen'
En deze kan je zelfs over discussiëren of een +1 niet op zijn plaats is:

[ Voor 51% gewijzigd door TheCapK op 26-06-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

k1n8fisher schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:45:
[...]

Dat kan hier maar je kan ook een van ons (de PowerMods) erover aanspreken. Ik denk dat dat laatste misschien wel het handigste is opdat we niet te veel off-topic discussies e.d. gaan krijgen in dit topic.

Edit
Het is trouwens niet de bedoeling om nu standaard Alfredjodocus op -1 te modden. Als ik kijk naar zijn reacties dan zie ik dat er wat recente posts zijn die op -1 staan die dat niet per se verdienen. Sommigen kunnen op +1 en anderen op 0.
Verwijderd in 'nieuws: Fitnessdienst Fit van Google komt naar Android' is alleen off-topic en niet ongewenst. Net als:
Sorry hoor maar dingen zoals
Dan is het te laat, dan loopt iedereen in de 'beschaafde' wereld met Google brain implants rond en woon ik met mijn tribe hardbodies op een tropisch eiland.
is gewoon puur trollen, en bij andere reacties heeft hij al dit gelinkt Wikipedia: Is Google Making Us Stupid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

k1n8fisher schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:45:
[...]

Die kan imho prima op +1, hier zie ik écht geen -1 in.

Hier lijkt iemand idd op naam aan het modden te zijn. Kwalijke zaak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Devian in 'reviews: Android Auto: Google Maps in je dashboard'

Een -1? Ik reageer op het onderwerp, en geef mijn mening, wat ik netjes doe. Zou volgens mij gewoon een +1 moeten zijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:20:
Devian in 'reviews: Android Auto: Google Maps in je dashboard'

Een -1? Ik reageer op het onderwerp, en geef mijn mening, wat ik netjes doe. Zou volgens mij gewoon een +1 moeten zijn.
Dit is echt niet meer dan een -1. Je mening voegt niets toe aangezien het grootste deel bestaat uit flamen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:57:
[...]

Dit is echt niet meer dan een -1. Je mening voegt niets toe aangezien het grootste deel bestaat uit flamen.
Waarom flamen? Ik uit alleen mijn ongerustheid hierover? Als je mijn posthistorie ziet zie je dat ik nooit uit ben op een flame. Ik maak een opsomming van waar Google overal bezig is, en geef aan waar Google de inkomsten vandaan haalt. Als Google bvb daadwerkelijk een grote partij word in die markten dan geeft ze dat veel macht, en die machtspositie maak ik me druk om.

Edit: Ja, het woord strontziek liet ik me misschien teveel gaan, nu ik het nog eens bekijk, maar nog geen -1 in mijn ogen. Zie ook dat ik de -1 kwijt ben. Zal in het vervolg me persoonlijke frustratie wat minder hard verwoorden ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Devian op 26-06-2014 19:32 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
3x3 in 'nieuws: Bekende Duitse iOS-ontwikkelaar claimt dat Chinese jailbreak deels gestolen is'

Een grote lap tekst wat meer lijkt op een samenvatting over bedrijfsspionage, terwijl het artikel daar helemaal niet over gaat. Die Duitse ontwikkelaar gaf een "kijkje in de keuken" en de Chinezen hebben dit gebruikt om een jailbreak te maken. Hoezo is dit spionage en waarom zou dit +1 waard zijn, laat staan +3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
MatthiasDS schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:34:
[...]
Maar goed, stellende dat mijn 0 gerechtvaardigd is wil ik toch een boompje opzetten over de manier waarop Rutger0123 initieel werd gemod. Op dit ogenblik heeft zijn posts 14 0's en zelfs 2 -1's. Hoe kan dit? Teveel mensen die als moderator optreden hebben gewoon geen idee meer waarmee ze nog bezig zijn.
Dat kan, hier, heel goed, dat boompje opzetten, maar op de FP is zo'n discussie offtopic, dus is een 0 de juiste score voor jouw reactie daar.
Meningmodden is inderdaad wel een toenemend probleem op Tweakers. Het is best moeilijk, om een post waar je het niet mee eens bent toch op waarde te schatten en - omgekeerd - om een post waar je het hartgrondig mee eens bent, op grond van de werkelijk geringe inhoud op minder dan +3 te waarderen...
De "wet van de grote getallen" zorgt er meestal wel voor dat de eindscore redelijk overeenkomt met de richtlijnen. Hier melden van ontsporende waarderingen heeft, zonder dat hier veel woorden aan vuilgemaakt worden, ook een herstellend effect, waar excessief repetatief onjuist moddende modders door de crew worden aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Remz schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:02:
3x3 in 'nieuws: Bekende Duitse iOS-ontwikkelaar claimt dat Chinese jailbreak deels gestolen is'

Een grote lap tekst wat meer lijkt op een samenvatting over bedrijfsspionage, terwijl het artikel daar helemaal niet over gaat. Die Duitse ontwikkelaar gaf een "kijkje in de keuken" en de Chinezen hebben dit gebruikt om een jailbreak te maken. Hoezo is dit spionage en waarom zou dit +1 waard zijn, laat staan +3?
Ik wil mij toch een beetje hier verdedigen.
Het artikel gaat om gestolen code, die van een Duitse ontwikkelaar ontnomen zijn en in de Chinese jailbreak gekomen zijn. Daarnaast had de Duitser een cursus-relatie met de dieven.
Waarom dat een vorm is van bedrijfsspionage wordt in de post en reacties daarop gefundeerd.
Daarnaast wordt er ook een opnieuw een breder perspectief geschetst over de breedte van de problematiek van dit incident.

Ik zie dat een annologie van het kopiëren van een boek, en code juist weggemod worden inndast topic. 3x3 in 'nieuws: Bekende Duitse iOS-ontwikkelaar claimt dat Chinese jailbreak deels gestolen is'

[ Voor 13% gewijzigd door 3x3 op 27-06-2014 01:08 . Reden: Laatste alinea ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 592635 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland'

Gezien al het gerant en geflame, plus het moderatiegezeik, lijkt een -1 me hier beter op zijn plek dan de 0 waar hij nu staat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Deze reactie lijkt me nog redelijk hooog gemodereerd met een score van -1:

Anoniem: 592635 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
is verwijderd zie ik. Maar veel reacties van hem daar zijn nogal.. achtelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nogal ja, hij speelt ook vrij veel op de man (voorbeeldje: Anoniem: 592635 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland')

Hij is net een paar maanden geregistreerd, maar als je zijn gemiddelde en totale reactiescore ziet, vind ik het niet echt een toegevoegde waarde voor tweakers.net..

Anoniem: 391465 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland'

Nog zo één, maar die maakt het zo mogelijk nóg bonter qua reactiescores etc....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het is wel weer van een niveau waar ik niet op zit te wachten wanneer ik de reacties lees en ik vraag me wel eens af of ze in real live ook zo reageren. Het is in ieder geval totaal niet van toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd in 'nieuws: BlackBerry gaat concurrenten en pers wijzen op misleiding en 'feiten''

Ik ben bang dat dit massaal naar -1 gemod gaat worden, maar het is gewoon een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Inderdaad, heb hem een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Met een opmerking als:
Amazon store komt naar BlackBerry.. als je Play Store wilt op je telefoon moet je ook alle malware van Google installeren omdat hun je willen kunnen tracken.
Vind ik het een troll en dus een -1 (De software van Google malware noemen vind ik het uitlokken van een discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Ik ben het met Peter eens, de rest van de post is inderdaad off-topic maar die ene zin is inderdaad wel een behoorlijke bait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:48
Spaiker in 'nieuws: Nieuwe KPN-klanten krijgen standaard glasvezel'

Wat is hier -1 aan?
Het is nu ook niet zo dat in elk huis glasvezel aankomt..

[ Voor 11% gewijzigd door Spaiker op 27-06-2014 18:30 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
@Geo, sorry maar je gehele toon mag een stuk meer gematigd worden. Dit komt echt over als een of andere rage post

@Marko, -1 is echt onzin. +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

KrazyJay

http://tweakers.net/nieuw...eaction=7033095#r_7033095

Zoiets quoten is niet nodig, wij hebben onze eigen logs. ;)

Is er voor zoiets niet een -2? Zulke opmerkingen zijn écht niet nodig hier. (Of zit ik nu on de verkeerde thread te roeren nu?)

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 28-06-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Weg.

Overigens mag je misdragende gebruikers gewoon melden in Schop een Modje, dan kunnen we dit topic puur houden voor de gewone gebruikers-moderatie.

[ Voor 95% gewijzigd door Dirk op 28-06-2014 00:28 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18

KrazyJay

Bedankt en genoteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Lijkt me geen plus drie waard.

Verwijderd in 'reviews: Android Wear: aan de slag met de G Watch en Moto 360'

Het is enkel een mening van de poster (en naar mijn mening ongefundeerd). Ik zou het niet eens een plus 2 geven.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

ZpAz schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:31:
Lijkt me geen plus drie waard.

Verwijderd in 'reviews: Android Wear: aan de slag met de G Watch en Moto 360'

Het is enkel een mening van de poster (en naar mijn mening ongefundeerd). Ik zou het niet eens een plus 2 geven.
* botoo ziet er niet meer in dan een 0 (Zelfs een -1 is te verdedigen: Apple en MS neerbuigend als 'volgertjes' bestempelen). Het is een persoonlijke mening en een persoonlijke conclusie die in het kader van het review aardig richting offtopic gaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jep, heeft nog wel een paar zetjes nodig voor hij op 0 staat.

Ja hoor, hij is weer bezig: Anoniem: 592635 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland'

Daar zou een -2 imho niet misstaan.

[ Voor 72% gewijzigd door wildhagen op 28-06-2014 14:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:48:
Jep, heeft nog wel een paar zetjes nodig voor hij op 0 staat.

Ja hoor, hij is weer bezig: Anoniem: 592635 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland'

Daar zou een -2 imho niet misstaan.
Die heer is al eerder gewaarschuwd. Die gaat een ban krijgen!
De reactie erboven hoort trouwens op -1. Die begon al met zijn status te gebruiken in zijn reactie op hem. Dat was ook persoonlijk. Deze dus: supersnathan94 in 'nieuws: Apple maakt duurste iPod touch meer dan 100 euro goedkoper in Nederland'

[ Voor 26% gewijzigd door TheCapK op 28-06-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Waarom heb ik hier 6x een -1 gekregen? Exorcist in 'poll: Vrouwen in de ict'

Sowieso worden er bij meerdere compleet on-topic posts -1's gegeven door iemand.

poll: Vrouwen in de ict

[ Voor 16% gewijzigd door Exorcist op 29-06-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Exorcist schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:19:
Waarom heb ik hier 6x een -1 gekregen? Exorcist in 'poll: Vrouwen in de ict'

Sowieso worden er bij meerdere compleet on-topic posts -1's gegeven door iemand.

poll: Vrouwen in de ict
Je hebt ook 6x +3 gekregen, dat lijkt me een beetje teveel van het goede. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

tweaker2010 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:31:
[...]

Je hebt ook 6x +3 gekregen, dat lijkt me een beetje teveel van het goede. ;)
Mee eens ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Facebook onderzocht humeur gebruikers door experiment met nieuwsfeed'
Deze reactie lijkt me niet ongewenst. Kan iemand deze op de juiste score zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je staat ondertussen weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Hoezo krijg ik hier eigenlijk 6x -1? Ik kreeg verder 1x +1 en 1x +2. Ik vond mijn post zelf on-topic, kritisch en misschien een heeeel klein beetje informatie. Dat ik dan 6x off-topic / irrelevant krijg, vind ik onterecht.

Wat vinden jullie?

itsyaboy in 'nieuws: Fansite plaatst preview onaangekondigde BlackBerry met vierkant scherm'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
6x 0 bedoel je denk ik

Heb je +1 gegeven. Tweakers zit helaas vol met mensen die graag BB fans naar beneden modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Excuus, ik bedoelde inderdaad 6x 0.

En thanks. Vond het vreemd, maar goed ik doe er uiteindelijk vrij weinig aan. Het lijkt bijna wel een wedstrijd.. dat zou toch niet de bedoeling moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt.. is iets waar inderdaad vaker over geklaagd wordt.

Apple en Android zijn vaak redelijk normaal. Maar zodra je een wat ander mobiel OS hebt, wordt je de lul. En dan ben je gewoon qua mods een stuk lager :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hij is wel lekker ragey bezig zeg.. kan waarschijnlijk niet normaal reageren :)

Echt geen enkele post van hem is normaal te noemen..

Verwijderd in 'plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels'

vooral deze is echt een niveau van 0

[ Voor 65% gewijzigd door corset op 30-06-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ook weer. Enige plek is dik in de min: Verwijderd in 'plan: Tweakers breidt Pricewatch uit met Belgische winkels'

Edit: Niveau -1 :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Die eerste van Vrijdenker mag gewoon op de +1 staan. Daar is er nog niet veel aan de hand. Pas later gaat hij langzaam richting de afgrond en zeker die laatste heeft mede door het modcommentaar als enige score een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Verwijderd in 'nieuws: Samsung kondigt budgetsmartphone Galaxy Ace 4 aan'

Sorry hoor, het is een goede post. Maar opmerkingen als
Jammer dat Samsung zo veel mogelijk geld uit mensen wil kloppen zonder daar telefoons voor te geven met goede specificaties.
Is echt geen +2 waard... vind het bijna een troll opmerking.

zie ook

Krijgt ook +2, maar je kan er wel flame bait inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Power2All in 'nieuws: Britse scholier moet voor rechter verschijnen wegens Spamhaus-ddos-aanval'
Vind deze reactie echt nergens op slaan eigenlijk. Ik vind -2 wat beter dan -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

lanerios schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:02:

Sorry hoor, het is een goede post. Maar opmerkingen als

[...]

Is echt geen +2 waard... vind het bijna een troll opmerking.

zie ook

Krijgt ook +2, maar je kan er wel flame bait inzien.
Niet alles dat een negatief punt van een product, of fabrikant benadrukt lijkt me een flame-bite of troll.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nou.. de toon kan een stuk gematigder, dit komt gewoon over als flamebait. Zo zou het bij apple producten ook gelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Flamebait vind ik wel een erg groot woord voor die reacties zo erg vind ik ze echt niet, ze staan nu prima waar ze staan. Ik ben het wel met je eens dat ze geen +2 waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Staat gelukkig nu op -1, wat een post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Heb n.a.v. die mods weer 1 aangeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: Samsung presenteert Galaxy S5 mini'

En ja hoor.. Ik krijg -1 en 0. Kan er wel een beetje de klok op gelijk zetten de laatste tijd. Het is on topic. Dat ik qua menu knop fout zat, maakt het niet gelijk een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
kh65 in 'nieuws: Intel 8088-processor uit eerste IBM PC is 35 jaar oud' is in mijn ogen niet meer dan een 0. Enkel een mee eens opmerking en een opmerking richting de redactie is het niet.

Wat is er overigens ongewenst aan mijn reactie in _Peter2_ in 'nieuws: Samsung presenteert Galaxy S5 mini' ?

[ Voor 26% gewijzigd door _Peter2_ op 01-07-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
met dat soort taalgebruik zie ik er wel een 0 in

@Peter

je eigen bericht is gewoon +1. Maar omdat je voor Apple kiest ben je al snel de lul in een samsung bericht :)

[ Voor 56% gewijzigd door corset op 01-07-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

tweaker2010 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:58:
[...]

Die laatste kan wel op +2 toch? Vind hem wel informatief.
Vind het imo geen +2 omdat ie geen bewijs linkt (screenshot etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
Wat ik me ook afvroeg: kunnen ervaren moderators ook zien wie er wat heeft gestemd? Want dan ga ik m'n best doen om dat te worden :P

[ Voor 73% gewijzigd door Ample Energy op 02-07-2014 10:31 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Siempie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:12:
[...]
Wat ik me ook afvroeg: kunnen ervaren moderators ook zien wie er wat heeft gestemd? Want dan ga ik m'n best doen om dat te worden :P
Nee, dat kunnen alleen de power mods zien. Verdere tips of opmerkingen kun je hier kwijt: ;)
Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem
Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]