Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
[zeikmodus]
Lijkt me niet echt een +2 deze one liner
Simyager in 'nieuws: Geohot brengt universele root-methode uit voor Android-apparaten'
[/zeikmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-09 18:38

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degenen die daar een +2 voor gaven, en zeker de +3 misbruikers, mogen denk ik wel eens heel nauwkeurig onderzocht worden. Beiden niet meer dan een 0 imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43

Cyphax

Moderator LNX
De "wij van WC-eend"-reacties zijn wat mij betreft allemaal 0, dat is al een tijdje een vrij irritante manier van een punt proberen te maken. Die van joopxiv is wel grappig (imho) maar hoort denk ik ook gewoon op 0.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

thomskipsp in 'nieuws: G Data: 'Chinese smartphonefabrikant levert toestel standaard met spyware'' is al een aantal keer als -1 gemod, terwijl deze gewoon offtopic is. Het is niet zo dat waar de poster het over heeft geen onderdeel is van het bericht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CptChaos schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:01:
thomskipsp in 'nieuws: G Data: 'Chinese smartphonefabrikant levert toestel standaard met spyware'' is al een aantal keer als -8 gemod, terwijl deze gewoon offtopic is. Het is niet zo dat waar de poster het over heeft geen onderdeel is van het bericht zelf.
Het is idd geen -8, heb hem een 0 gegeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Cyphax schreef op maandag 16 juni 2014 @ 16:40:
De "wij van WC-eend"-reacties zijn wat mij betreft allemaal 0, dat is al een tijdje een vrij irritante manier van een punt proberen te maken. Die van joopxiv is wel grappig (imho) maar hoort denk ik ook gewoon op 0.
Dan ben je nog aardig. Mijn idee, de eerste op 0 zetten, de rest op -1. na de eerste snappen we het wel :) >:)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Normaal vraag ik hier net zo snel naar... maar ik vroeg mij bij deze reactie van mij toch af waarom deze op -1 is gezet?

MicGlou in 'nieuws: 'Hackers maken gegevens 650.000 Domino's Pizza-klanten openbaar' - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Die reactie van buzzert_nl in 'nieuws: Zeventig procent Nederlanders zou bij verbod minder of niet downloaden' staat trouwens nog steeds op een sterke 2, mag wel wat meer zetjes krijgen voordat hij op een 0 terecht komt.

En een PM naar alle +2's en +3's zou ook geen kwaad kunnen. O-) O-) O-) .

[ Voor 9% gewijzigd door David Mulder op 16-06-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

MicGlou schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:35:
Normaal vraag ik hier net zo snel naar... maar ik vroeg mij bij deze reactie van mij toch af waarom deze op -1 is gezet?

MicGlou in 'nieuws: 'Hackers maken gegevens 650.000 Domino's Pizza-klanten openbaar' - update'
Was nog maar weinig gemod.,maar zal om de kleine lettertjes in je post gaan.Beter helemaal ontopic houden als je geen aftrek wilt, heb er een 0 aan gehangen :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
pcgek schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:20:
[...]

Was nog maar weinig gemod.,maar zal om de kleine lettertjes in je post gaan.Beter helemaal ontopic houden als je geen aftrek wilt, heb er een 0 aan gehangen :)
Daar ben ik prima tevreden mee, ik hou er alleen niet zo van om 'ongewenst' te zijn als ik dat niet probeer te zijn. Overigens zie ik persoonlijk weinig mis met de kleine lettertjes...ik vond het een vermelding waard want de reactie was heerlijk treffend en een +2 zou iig een mismoderatie geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

David Mulder schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:53:
Die reactie van buzzert_nl in 'nieuws: Zeventig procent Nederlanders zou bij verbod minder of niet downloaden' staat trouwens nog steeds op een sterke 2, mag wel wat meer zetjes krijgen voordat hij op een 0 terecht komt.

En een PM naar alle +2's en +3's zou ook geen kwaad kunnen. O-) O-) O-) .
Idd, die reactie moet was gefixeerd worden want die krijgen we niet meer naar beneden

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Fixeren moet je mijns inziens alleen maar doen als er eigenlijk maar 1 score mogelijk is. Ik zelf ben niet zo gevoelig voor "wc eend" dus een +1 kan ook nog wel.

edit:

Maar uiteraard een geschikte reactie om een aantal modders eens flink boos aan te kijken ;)

[ Voor 24% gewijzigd door pcgek op 16-06-2014 22:30 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

pcgek schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:21:
Fixeren moet je mijns inziens alleen maar doen als er eigenlijk maar 1 score mogelijk is. Ik zelf ben niet zo gevoelig voor "wc eend" dus een +1 kan ook nog wel.

edit:

Maar uiteraard een geschikte reactie om een aantal modders eens flink boos aan te kijken ;)
Maakt mij ook niet zoveel uit of die post nu op 0 of 1 beland maar het is zeker geen +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Die eerste krijg je er denk ik niet zo makkelijker meer af. Staat nu op 69/11/38 voor +3/+2/+1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
_David_ schreef op maandag 16 juni 2014 @ 22:47:
[...]

Maakt mij ook niet zoveel uit of die post nu op 0 of 1 beland maar het is zeker geen +2
Hoe dan ook, als je fixeert is het wel nuttig om het snel te doen, zodat zoveel mogelijk modders het ook nog te zien krijgen. Al maakt dat natuurlijk niks uit als je ze een PM stuurt ofzo, maar goed. Zelf neig ik trouwens ook wel naar een 0, want het heeft geen enkele toegevoegde waarde en heeft toch wel een sterk onnadenkend fipo gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mag wel wat langer wachten voordat je hem hier naartoe sleept,systeem heeft natuurlijk wat tijd nodig. Na 3 kwartier is wel erg snel. Maar hij is iig uit de put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, hahaha, vergeten te kijken naar de tijd, mea culpa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
0 gegeven, klagen over je hardware die wel/geen game kan draaien die totaal niet besproken wordt in het artikel is gewoon nutteloos.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Dat is wat mij betreft een 0. Weinig toegevoegde waarde voor andere lezers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ruben302 in 'nieuws: YouTube gaat binnen enkele dagen muziekvideo's van indielabels blokkeren'

Alleen de eerste regel is al reden voor een -1 of minder...

SavageX in 'reviews: Battlefield Hardline: nieuwe game voelt aan als dlc'
is geen +2 imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 18-06-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
kiang in 'nieuws: Ziggo Mobiel introduceert bundel voor klanten die niet veel bellen en sms'en'

De poster besluit maar even uit zijn plaat te gaan omdat mijn ervaringen niet kloppen met zijn ervaringen. reacties worden nu beetje te aanvallend, maar kan ze zelf niet modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
reviews: Far Cry 4: voortborduren op succesvol deel drie is mijn reactie hier inderdaad een -1 waard...? Lijkt me hooguit Off-Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb het een 0 gegeven. Het afgeven op de consoles door PC fans zijn mensen nu echt wel zat. Daarom waarschijnlijk -1.

Ook mijn post

corset in 'reviews: Far Cry 4: voortborduren op succesvol deel drie'

krijgt -1 trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

DaantjeeuhMe schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:43:
reviews: Far Cry 4: voortborduren op succesvol deel drie is mijn reactie hier inderdaad een -1 waard...? Lijkt me hooguit Off-Topic
Je kan direcht linken naar je eigen reactie door op de datum en tijd te klikken :)

zo dus:
Daantjeeuh in 'reviews: Far Cry 4: voortborduren op succesvol deel drie'

--

deze is geen +2 pduin in 'reviews: Far Cry 4: voortborduren op succesvol deel drie'

[ Voor 14% gewijzigd door _David_ op 18-06-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
laatste een 0 gegeven. Zie mijn eerdere redenatie.

1x een PC is master achtige post is genoeg. We hoeven er echt niet 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Chotto Toire in 'nieuws: Telecompaper: HTC is nummer drie op Nederlandse smartphonemarkt'

Dit is geen +1 of +3 waard. Het "verstandige mensen kopen geen iPhone" neigt nogal naar een fanboy/troll.
Edit: Ah de -1tjes gaan snel. Net stond hij nog op +1 door 2 keer +3 en 1 keer +1...

[ Voor 11% gewijzigd door Remz op 18-06-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dat is wat mij betreft een troll. -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

nieuws: 'NSA bouwt grootste Europese afluisterpost in midden van Duitsland'

De fipo is een slechte grap en krijgt van velen een +3, dat lijkt me niet echt gehoord. Maximum een 0 zou ik zeggen.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maximaal een 0 idd.

Mavamaarten in 'nieuws: 'NSA bouwt grootste Europese afluisterpost in midden van Duitsland''

Oproep tot het gooien van bommen lijkt me met recht -2 waardig? Geen 6x +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Er zijn al te veel reacties erop waarvan een aantal ook gewoon netjes. Hij staat op -1 en zal daar waarschijnlijk niet vanaf komen omdat zo ongeveer iedereen wel weet dat dit ongewenst is.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kennelijk weet niet iedereen dat, want dan had hij geen (inmiddels) 12x +3, 1x +2 of 9x +1 gekregen? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:56:
Kennelijk weet niet iedereen dat, want dan had hij geen (inmiddels) 12x +3, 1x +2 of 9x +1 gekregen? ;)
Daar was er een actief met zijn clones. Die is ie dus kwijt!
Ik denk dat er dar een aantal mensen te veel op het WWII stukje reageren. Ik kan er eigenlijk best wel om glimlachen en vind dat een -1 wel erg streng is!

[ Voor 79% gewijzigd door TheCapK op 19-06-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

monster944 in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'

Lijkt me max een 0, die +1 waar hij op staat lijkt me een beetje te hoog? Om het over de misbruikers met +2 en zelfs +3 maar niet te hebben...

HMC in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'

+1 lijkt me wel voldoende? Ik zie er de +2 niet van in.

Pakjebakmeel in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'

+2? Ik vind +3 een tikje hoog?

[ Voor 43% gewijzigd door wildhagen op 19-06-2014 15:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat er dar een aantal mensen te veel op het WWII stukje reageren. Ik kan er eigenlijk best wel om glimlachen en vind dat een -1 wel erg streng is!
Denk het ook ja ,kennelijk wat jonge modders. Maar als we het over de macht van de VS in Europa hebben moet WWll er wel bijgesleept worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@Wildhagen
Het spijt me zeer, maar "het volk" lijkt het toch niet helemaal met je eens te zijn. Zie de grove hoge mods.
Ik geef meteen toe dat mijn post slechts een constatering is, en verder weinig toevoegt, maar informatief is hij echter wel.

Want...Nou ja....wat ik dus schreef aldaar.

En dan kunt u er wel 1000 +1's en een zooi 0's bijgooien, om het op +1 te krijgen, wat me dus verder niet boeit, maar nog steeds gaan de +2's en +3's in aantal omhoog.

Gun je me nu echt geen +2? ;)

Klasse Topic.
Dank dat we hier kunnen huilen.

Edit:
madmaxnl in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'
Staat ook op +2 Wildhagen!

[ Voor 49% gewijzigd door HMC op 19-06-2014 19:43 . Reden: Toegevoegd huilen ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

HMC schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:22:
@Wildhagen
Het spijt me zeer, maar "het volk" lijkt het toch niet helemaal met je eens te zijn. Zie de grove hoge mods.
Ik geef meteen toe dat mijn post slechts een constatering is, en verder weinig toevoegt, maar informatief is hij echter wel.

Want...Nou ja....wat ik dus schreef aldaar.

En dan kunt u er wel 1000 +1's en een zooi 0's bijgooien, om het op +1 te krijgen, wat me dus verder niet boeit, maar nog steeds gaan de +2's en +3's in aantal omhoog.

Gun je me nu echt geen +2? ;)

Klasse Topic.
Dank dat we hier kunnen huilen.

Edit:
madmaxnl in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'
Staat ook op +2 Wildhagen!
Jouw post en die je nu linkt staan nu allebei op +1 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Arjen91 in 'nieuws: Nokia brengt launcher voor Android uit' hoeft volgens mij geen +2 of +3 te zijn. Ten opzichte van het artikel is het nog redelijk off-topic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het is inderdaad off-topic maar wel weer behulpzaam en zo heel ver van het onderwerp staat het dan ook weer niet af... ik zou het afronden naar boven en op +1 uitkomen denk ik. Er kunnen wel meer mensen wat aan hebben. Dat is ook wel wat waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Anoniem: 591819 in 'reviews: Destiny: de eerste stappen in Bungies nieuwste game'

en we zijn er weer
First Comment!
en de rest is weer onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door corset op 20-06-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:56

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Weg :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Thanks :) misschien ook even kijken naar de mods? Iemand was ze allemaal +3 aan het modden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
ASNNetworks in 'reviews: Destiny: de eerste stappen in Bungies nieuwste game'
+3 is wat overdreven!. Graag wat hulp deze omlaag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb deze een +2 gegeven, misschien ook aan de hoge kant. Ik twijfel nogal tussen +1 en +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb hem +1 gegeven. Vind zijn reactie niet echt informatief of wat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

tweaker2010 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:57:
[...]

Ik heb hem +1 gegeven. Vind zijn reactie niet echt informatief of wat toevoegen.
Ik krijg hem niet naar de +1.. heeft meer zetjes nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
+2 valt ook nog wel mee te leven....! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ircghost schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:25:
[...]

Ik krijg hem niet naar de +1.. heeft meer zetjes nodig
nu +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
k1n8fisher schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:27:
+2 valt ook nog wel mee te leven....! ;)
Waarom eigenlijk? Het is een andere visie/mening. Het is nou niet echt informatief te noemen wat persoon X van de genre benoeming vind.

Puur kijkend naar de modfaq, is het dan toch een 1?

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 20-06-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
lanerios schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:30:
[...]
Het is een andere visie/mening.
Dat kan heel waardevol zijn. Het is niet dat het een feit moet zijn om hoger dan +1 te scoren in principe. Inzichtvolle posts kunnen ook heel veel toevoegen voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maddog McHare
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 00:38

Maddog McHare

ROCK AND STONE!

In:

nieuws: Harley Davidson onthult project voor zijn eerste elektrische motor
Maddog McHare
20 juni 2014 11:57
Je hebt motoren en Harleys, althans dat zeggen de die-hard HD rijders. Deze groep bikers hanteerd een bepaalde life-style die zich imho niet laat vangen door dergelijke motor. Met je klauwen in de smeer en vuil. De motor zelf onderhouden en customizen, daar draait het om. Een "geruisloze" motor waar alles electrisch is doet afbreuk aan die life-style.

Als je het mij vraagt is dit een leuk hebbedingetje voor de jup uit de stad die "ook een Harley wilt rijden".

nothing more, nothing less...
Ben geen puntenjager maar offtopic? come-on. Post biedt mijn inziens toegevoegde waarde (inside info) en biedt meer dan louter een mening verkondigen.

M@Dd09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Stoney3K in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'

Is deze quote (nog in de verkeerde taal ook, want degene aan wie deze uitspraak wordt toegeschreven, Martin Niemöller was een Duitser) werkelijk meer dan 40x een +3 waard?
Zelf heb ik het niet zo op quotes die te pas en te onpas in een topic geslingerd worden en wanneer deze nog verwijzingen naar WOII bevatten, kan ik ze al helemaal niet waarderen.
Al met al van mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Maddog McHare schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:33:
In:

nieuws: Harley Davidson onthult project voor zijn eerste elektrische motor

[...]

Ben geen puntenjager maar offtopic? come-on. Post biedt mijn inziens toegevoegde waarde (inside info) en biedt meer dan louter een mening verkondigen.
door op de tijd en datum onder je naam te klikken krijg je direct een link naar je reactie, zo dus Maddog McHare in 'nieuws: Harley Davidson onthult project voor zijn eerste elektrische motor'
is makkelijker voor iedereen hier :)

ik heb je reactie trouwens +1 gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Toff schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:34:
Stoney3K in 'nieuws: Buitenlandse overheden geven NSA toegang tot backbone internet'

Is deze quote (nog in de verkeerde taal ook, want degene aan wie deze uitspraak wordt toegeschreven, Martin Niemöller was een Duitser) werkelijk meer dan 40x een +3 waard?
Zelf heb ik het niet zo op quotes die te pas en te onpas in een topic geslingerd worden en wanneer deze nog verwijzingen naar WOII bevatten, kan ik ze al helemaal niet waarderen.
Al met al van mij een 0.
Ik ken de quote persoonlijk niet dus geen idee hoe relevant hij hier precies is, maar ik vind het idd geen +3 waard.

oeps dubbelpost :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Is een 0, als je enige punt te bereiken is door WO2 erbij te halen, dan moet je nadenken of je post wel wat toevoegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Toff schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:34:

Al met al van mij een 0.
Ik vind het net nog on-topic, maar ik trek weer een punt af, omdat de hele reactie een copy/paste is en dan ook nog Engelstalig. Van mij dus ook een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Frustus Maximus in 'nieuws: EA past ontwikkelprocessen aan na buggy release Battlefield 4'

Wat is dit nou weer voor reactie.. sorry hoor, maar ik kom op de frontpage voor on topic reacties.. beetje zielig :(

En natuurlijk een gematigde reactie op EA is off topic.. de +2 is ook fout

corset in 'nieuws: EA past ontwikkelprocessen aan na buggy release Battlefield 4'

Blijkbaar ben je +1 als je blind gaat ragen op EA >_> ign crowd heeft tweakers gevonden?

[ Voor 36% gewijzigd door corset op 20-06-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Benjamin- in 'nieuws: Minister: 'Netflix implementeert vrijwillig de Kijkwijzer eind dit jaar''

10x offtopic en nog -1? Ik deel mijn visie waarom ik niet de mening deel dat Netflix hier iets bijzonders doet. Volgens mij is dat gewoon geheel ontopic.

EDIT: juiste link plaatsen is ook een vak. Inmiddels op 1 echter 10x 0 and 2x -1 is echt absurd.

[ Voor 15% gewijzigd door Benjamin- op 20-06-2014 20:07 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

RagingPenguin in 'nieuws: Philips wint patentzaak tegen Nintendo over gebruik technieken in Wii'
Zoveel +3's voor het kopieren en neerplempen van de zelfde links als in het artikel zelf? Really?
EDIT: My bad, wttj heeft de links aangereikt.

En deze:
RagingPenguin in 'nieuws: Philips wint patentzaak tegen Nintendo over gebruik technieken in Wii'

Gewoon een kopie (niet eens echt), gewoon gejat, hoe toepasselijk, van deze:
Kiswum in 'nieuws: Philips wint patentzaak tegen Nintendo over gebruik technieken in Wii'

Ik zie trouwens sowieso wel heel erg veel extreme +3's in de comments van verscheidene mensen op dit topic.

En gallery: wttj reageert zo ongeveer 21 keer met dezelfde uitspraken.

[ Voor 60% gewijzigd door HMC op 20-06-2014 20:38 . Reden: My bad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Philips wint patentzaak tegen Nintendo over gebruik techniek

Altijd even checken voor de zekerheid. +2/+3 dus gewoon correct.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hmm, ok.
Die zit. Mooi gedaan dan.
Had ik niet gecheckt.

Kan er geen reactielimiet per topic komen dan, of zo?
Dit gaat wel erg ver, in mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Wat ik dan weer raar vind is dat hij daar ook -1's voor krijgt. Hoe is dat een flamebait? Met een linkje erbij had het nog een +2 kunnen zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Die -1's zijn niet van mij, maar er waren anderen eerder met de uWand aangekomen.
In mijn ogen spamt hij het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik zie toch de nodige variatie in zijn berichten. Ja het gaat allemaal over hetzelfde, maar je ziet wel dat hij wel inhoudelijk op de specifieke punten ingaat. Tussen de 2's en 3's zag ik in ieder geval niets fouts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd in 'nieuws: Google doneert Spdy-plugin aan Apache Software Foundation' is geen -1 waard. Het is een redelijke en relevante constatering.

[ Voor 43% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 20-06-2014 21:41 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Had een +1 kunnen zijn, maar door het mod-gezeur is het een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
Is ondertussen al paar dagen oud, maar er is over deze comment (buzzert_nl in 'nieuws: Zeventig procent Nederlandse downloaders zegt gedrag te veranderen bij verbod') uitgebreid gesproken hier op pagina 173, maar er is uiteindelijk niks mee gedaan. Moet ik daaruit opmaken dat de moderators hier dus wel degelijk vinden dat dat een +2 verdiende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee dat niet,maar ook hier glipt er nog wel eens wat doorheen met een te hoge score. En fixeren moet je alleen in extreme gevallen doen. Systeem is nu eenmaal niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Valt wel mee. Die tweede is behoorlijk aanvallend en dat wordt vaak met een -1 afgestraft. Zeker na die edit over de moderaties (die je dus beter weg kan laten en hier dat komt melden)! De rest staat gewoon op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
in Shadow of Mordor Preview - Assassin's Creed in Middle-Earth? is dit hele draadje +2 gemod: CSB in 'reviews: Middle-Earth: Shadow of Mordor'. Mij lijkt het niet meer als +1 voor alle post in dat draaje. Het hele artikel bevat veel +2 reacties die imo grotendeels +1 zijn, het lijkt wel of iemand iets te gul is met +2's.

Maar ook deze +2:
Kol Nedra in 'reviews: Middle-Earth: Shadow of Mordor'
Bestaat uit welgeteld 1 zinnetje.
En deze +2 is imo ook gewoon +1
kipsofthemud in 'reviews: Middle-Earth: Shadow of Mordor'
net als razoon in 'reviews: Middle-Earth: Shadow of Mordor' & CSB in 'reviews: Middle-Earth: Shadow of Mordor'. Hoewel die laatste nog op +2 zal kunnen
is al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netrunner
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 19:56
Netrunner in 'nieuws: 'Samsung, Motorola en LG tonen smartwatches tijdens Google I/O'' -1 gemod? Graag uitleg waarom, ik lok hier toch geen flame mee uit. Het is overigens ontopic als wat lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Apple is exact het tegenovergestelde, die lanceren een product pas als het daadwerkelijk voltooid is en een bepaalde vraag kan beantwoorden, bij Sony en Samsung is dit vaak niet het geval.
Eiegnlijk beweer je hier dat Sony en Samsung "vaak" niet voltooide producten lanceren die geen bepaalde vraag kunnen beantwoorden, waar Apple dat wel doet.
Het lijkt mij - als hierin onpartijdige toeschouwer zonder gadgets van Sony, Samsung of Apple - dat je Apple hier op een voetstuk plaatst, ten koste van Sony en Samsung, zonder enige vorm van onderbouwing o.i.d. Mogelijk stuit dit fans van Sony en Samsung tegen de borst en hebben zich onvoldoende Apple-fans gemeld om dit ongedaan te maken?
Zelf vind ik je post eigenlijk niks toevoegen aan de discussie, dus een 0 lijkt me hier op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Fir3Fli3 in 'nieuws: 'Google overweegt investering in internetkabel onder Grote Oceaan''
Fijn om te zien dat mijn woordgrapje wordt gewaardeerd, maar +2 of +3 lijkt me te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

elley in 'nieuws: 'Google overweegt zoekmachine over te nemen die in video's kan zoeken''

Waarom een +2? Mijns inziens voegt het helemaal niets toe aan het topic. Een nulletje wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 19:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Grappen mogen best op +1, maar inderdaad, een +2 is het niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Schway in 'nieuws: Opstelten wil informatiesystemen politie en justitie samenvoegen'

Het is een wat felle reactie en veel Tweakers zullen het oneens zijn met zijn boodschap, maar een -1 is i.m.o. niet op z'n plaats, ik dacht meer aan +1, het is namelijk gewoon on-topic. Bovendien matigt de commenter in een latere reactie de toon al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Heb hem +1 gegeven, -1 is inderdaad gigantisch onzin. Maar ja, privacy vechters zijn er nu eenmaal teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
De opening van zijn reactie is nogal aanvallend en dat valt bij veel mensen niet goed. Daarom kan ik me die -1 ook wel voorstellen. Ik denk dat een 0 in zijn huidige vorm een maximale eindscore zal zijn.
Dat ie dan in een latere reactie zijn eerste reactie nuanceert is niet ter zake doende: je moet gewoon er voor zorgen dat al je reacties duidelijk zijn. Bij het iets weg typen kan je nou eenmaal geen nuances aanbrengen zoals je dat wel bij gesproken woorden kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Maar los van het wat felle karakter speelt hij niet op de man, en ik zie ook geen trolls of flames. Is een wat felle (en het kan veel feller) bewoording een reden om te klikken op 0 Irrelevant/off-topic?
Ik kan dat voor mezelf eigenlijk niet echt verantwoorden. Ik ben er wel voor om 'm +1 te geven maar als het een gewoonte wordt 'm een mailtje te sturen met de vraag iets minder fel in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
k1n8fisher schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:05:
De opening van zijn reactie is nogal aanvallend en dat valt bij veel mensen niet goed. Daarom kan ik me die -1 ook wel voorstellen. Ik denk dat een 0 in zijn huidige vorm een maximale eindscore zal zijn.
Dat ie dan in een latere reactie zijn eerste reactie nuanceert is niet ter zake doende: je moet gewoon er voor zorgen dat al je reacties duidelijk zijn. Bij het iets weg typen kan je nou eenmaal geen nuances aanbrengen zoals je dat wel bij gesproken woorden kan doen.
Grappig, want als ik kijk naar:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
ten opzichte van
Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Dan voldoet hij toch echt aan +1. Of is het de bedoeling dat we van de modfaq gaan afwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
lanerios schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:57:
Heb hem +1 gegeven, -1 is inderdaad gigantisch onzin. Maar ja, privacy vechters zijn er nu eenmaal teveel.
Die opening is gewoon een flamebait en dus -1. Dat is overeenkomstig de modfaq.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Die hele post is doorspekt van flamebaits en directe / indirecte aanvallen richting mensen met een andere mening (wat overigens nogal kortzichtig is).

-1 is wat mij betreft de enige juiste score.

[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 24-06-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maar waarom hier dan wel. Want als ik gewoon pagina´s terug ga lezen, kom ik 2 verschillende versies tegen

De ene keer `Ja, het is flamebait maar de rest is goed. Dus is het 0 of +1´
de andere keer `Ja, het is flamebeit maar de rest is goed. Dus gelijk -1´

Ik ben er gewoon bang voor dat het net zoals iedereen is die mod (waar het op lijkt tenminste). Iemand heeft een andere mening dan de menigte, dus wordt er gelijk een stuk strenger gemod. Helaas begint het daar gewoon steeds meer op te lijken, en ik denk niet dat we zover willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
lanerios schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:13:
Iemand heeft een andere mening dan de menigte, dus wordt er gelijk een stuk strenger gemod. Helaas begint het daar gewoon steeds meer op te lijken, en ik denk niet dat we zover willen gaan.
Een andere mening is goed en kan zelfs zeer interessant zijn. Deze poster kiest er echter voor om zijn mening te doorspekken met respectloze flames en flamebaits richting mensen die zijn mening niet delen (en bovendien onderbouwt de poster helemaal niets om zijn mening kracht bij te zetten). Het is niet alleen de flame waarmee geopend wordt; ook in de post en aan het einde is weinig constructieve informatie (maar wel flames) te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dat is waar, maar als ik kijk naar:

Schway in 'nieuws: Opstelten wil informatiesystemen politie en justitie samenvoegen'

waarin hij zijn post gewoon uitlegd. En netjes on topic reageert, niet flamet etc en zelfs daar 10x -1 zie staan, dan wordt het gewoon heel qua mismods met dit soort dingen.

Kijk, zijn eerste post mag ook een 0 zijn, -1 vind ik zelf iets te enthousiast. Maar de manier waarop gemod wordt, moet wel naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Een andere mening is goed en kan zelfs zeer interessant zijn. Deze poster kiest er echter voor om zijn mening te doorspekken met respectloze flames en flamebaits richting mensen die zijn mening niet delen (en bovendien onderbouwt de poster helemaal niets om zijn mening kracht bij te zetten). Het is niet alleen de flame waarmee geopend wordt; ook in de post en aan het einde is weinig constructieve informatie (maar wel flames) te vinden.
Het enige wat m.i. niet had gehoeven is "Jij woont zeker ook niet onder een telefoon mast of electriciteits kabels vanwege de straling?". Verder is het gewoon wat pittige retoriek, niks flamerigs aan. Had het genuanceerder gekund? Zeker. Gaat de poster te ver en verdient het een -1? Zeker niet. Of moeten we hier op Tweakers constant fluwelen handschoenen dragen omdat sommige mensen zich misschien aangevallen kunnen voelen? Sorry, maar ik vind het echt extreme vertrutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een 0 voor die eerste post is echt te hoog. Die tweede is moedwillig offtopic voor een groot deel:
Kijk wat er +1 en -1 is.
Angst vs Kritiek.

Ik kwam vroeger naar tweakers voor tech nieuws.
Nu lijkt het alleen maar privacy geneuzel te zijn.
En dat is mijn pijn. De ondergang van een mijn zo geliefde site aan angst.
Niet de posts of de reacties. De algehele sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wilko schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:25:
[...]

Het enige wat m.i. niet had gehoeven is "Jij woont zeker ook niet onder een telefoon mast of electriciteits kabels vanwege de straling?". Verder is het gewoon wat pittige retoriek, niks flamerigs aan. Had het genuanceerder gekund? Zeker. Gaat de poster te ver en verdient het een -1? Zeker niet. Of moeten we hier op Tweakers constant fluwelen handschoenen dragen omdat sommige mensen zich misschien aangevallen kunnen voelen? Sorry, maar ik vind het echt extreme vertrutting.
Pieperij, kap met zeuren, "Die hype en dat gezeur" zijn alemaal flames en horen gewoon op -1. Een hogere score is overeenkomstig met de modfaq gewoon onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:31:
[...]

Pieperij, kap met zeuren, "Die hype en dat gezeur" zijn alemaal flames en horen gewoon op -1. Een hogere score is overeenkomstig met de modfaq gewoon onjuist.
"die hype en dat gezeur", hoe haalt iemand het in z'n hoofd om zoiets schokkends te posten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wilko schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:44:
[...]

"die hype en dat gezeur", hoe haalt iemand het in z'n hoofd om zoiets schokkends te posten :F
Je kunt het met een grapje afdoen maar iemand kan ook gewoon netjes en zonder flamebaits posten. Hier op T.net doen we elkaars mening niet per definitie af als als hype en gezeur (zo communiceer je in het normale leven ook niet hoop ik voor je). Het is gewoon een kortzichtige flamebait welke niet getuigd van enig inzicht bij de poster. Niet meer niet minder. Waarom niet gewoon elkaars mening respecteren en met onderbouwde zaken de discussie aangaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 24-06-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:54:
[...]

Je kunt het met een grapje afdoen maar iemand kan ook gewoon netjes en zonder flamebaits posten. Hier op T.net doen we elkaars mening niet per definitie af als als hype en gezeur (zo communiceer je in het normale leven ook niet hoop ik voor je). Het is gewoon een kortzichtige flamebait welke niet getuigd van enig inzicht bij de poster. Niet meer niet minder. Waarom niet gewoon elkaars mening respecteren en met onderbouwde zaken de discussie aangaan?
Het is geen grapje. Ik vind het volkomen aanvaardbaar om een debat (i.c. het privacydebat) een hype en gezeur te noemen. Als zóiets onschuldigs al "te ver" gaat, blijft er slechts ruimte voor een zoutloos, kurkdroog debat. Een beetje retoriek moet gewoon kunnen, natuurlijk binnen bepaalde grenzen, maar ik zie werkelijk niet waar hier een fatsoensnorm zou zijn overschreden, behalve de opmerking die ik eerder citeerde, omdat dat gevaarlijk dicht in de buurt komt bij op de man spelen. Er zijn zat voorbeelden te vinden van opiniestukken in respectabele kranten waarin fellere taal wordt gehanteerd, dat hoort nou eenmaal bij een levendig debat.
Pagina: 1 ... 44 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]