Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Deze wordt dan weer massaal op -1 gemod omdat hij negatieve ondervindingen met iOS devices wegzet. mag ook gewoon op +1 want hij is wel on-topic.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Geldt ook voor deze: Cartman! in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'k1n8fisher schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:29:
Cartman! in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'
Deze wordt dan weer massaal op -1 gemod omdat hij negatieve ondervindingen met iOS devices wegzet. mag ook gewoon op +1 want hij is wel on-topic.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Is dit nu werkelijk informatief?
Nee +1 maxtweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:52:
Flytezero in 'reviews: Smartphones: volle kracht vooruit naar een nieuwe horizon'
Bomberman71 in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'
Warez -2 ?
Choasmarkk in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'
svenM in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'
Eerste zeker geen -1 maar een 0
tweede twijfel ik met een bepaalde opmerking
Dunta in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'
Vragen hoe illegale handelingen uit te voeren -1 en zeker geen +1
[ Voor 38% gewijzigd door SRich op 23-12-2013 19:35 ]
Bomberman71 in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit' is dus een prima bijdrage.
Dunta in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit' is verwijderd.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Wel degelijk is dat een -1 en dat maar voor 1 word
M$, trollen....
Dat is zeker een -1 vanwege trolling zoals SRich al aangeeft. Ik heb net 6x -1 gegeven.
Nee en zeker geen spotlight. Gewoon een normale +1 als je het mij vraagt. Het aantal "mee eens' stemmers lijkt nog steeds behoorlijk.tweaker2010 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:52:
Flytezero in 'reviews: Smartphones: volle kracht vooruit naar een nieuwe horizon'
Dit is geen +2 of +3 waard. Ik dacht meer aan een 0. Weinig relevante opmerking die steeds terug komt.
+3 en +2 is beide onjuist als je het mij vraagt. Ik heb een 0 gegeven.tweaker2010 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:45:
catfish in 'nieuws: 'Samsung start productie Galaxy S5-scherm met pixelresolutie van 2560x1440''
Dit is geen +2 of +3 waard. Ik dacht meer aan een 0. Weinig relevante opmerking die steeds terug komt.
Hier nog eentje die op 0 hoort.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
-1 zou idd ook kunnen, ik ben wat milder rond de kerstdagenlanerios schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:04:
Sorry, vind het een -1.. hoe duidelijker kan je flamebait maken zeg. Beetje kansloos
Dit is geen +2, ik dacht meer aan een 0.
Rey Nemaattori in 'nieuws: NSA-klokkenluider Snowden: missie is geslaagd'
50x +3 lijkt me nogal overdreven hiervoor. Waarschijnlijk veel mee eens stemmers.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hij heeft artikel niet goed gelezen. Het lijkt nu op een fipo wat sommigen als ongewenst kunnen zien.devlaam schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:17:
Deze post van sanderev66 (Verwijderd in 'nieuws: NSA-klokkenluider Snowden: missie is geslaagd', Verwijderd in 'nieuws: NSA-klokkenluider Snowden: missie is geslaagd', Verwijderd in 'nieuws: NSA-klokkenluider Snowden: missie is geslaagd') krijgen allemaal min 1, terwijl ik echt niet snap waarom. (Mijn post als reactie erop devlaam in 'nieuws: NSA-klokkenluider Snowden: missie is geslaagd' kreeg ook min 1, wel terecht), maar het is dus echt niet leuk als andere meningen worden weggemod. Mensen, wees eens wat voorzichter met die min 1.
Jouw reactie hoort niet op de FP, maar hier en is daarom dus -1 waard.
"Jouw reactie hoort niet op de FP, maar hier en is daarom dus -1 waard" => klopt, dat zei ik dus al "wel terecht", dus een beetje overbodig.
Overigens, ik ben het niet met meneer sanderev66 eens, maar dat doet er niet toe. Ik zie gewoon regelmatig dat afwijkende mening een knauw krijgen, en ik dacht, laat ik nu maar eens de moeite nemen te reageren.
Ik lees het niet als een fipo maar als het uitlokken van een bepaald soort reactie.tweaker2010 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:27:
[...]
Hij heeft artikel niet goed gelezen. Het lijkt nu op een fipo wat sommigen als ongewenst kunnen zien.
Jouw reactie hoort niet op de FP, maar hier en is daarom dus -1 waard.
En een post die alleen geplaatst lijkt te zijn om een bepaald soort reactie uit te lokken is wat mij betreft inderdaad ongewenst. Een discussie over complotten vindt ik in deze context niet passen.
P.S. Waarom hebben we op het forum wel sneeuw in de header en op de FP niet? Waait het te hard op de FP en ligt het forum wat meer in een luwte?
[ Voor 12% gewijzigd door JDVB op 24-12-2013 14:53 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Zijn moderatie geschiedenis laat vreemde dingen zien en heeft een edit, helaas blijft het bij een 0 en geen -1 of -2
Blackice09 in 'nieuws: Tweaker maakt script voor rippen muziek van Spotify'
Deze ook? -1 of -2
Wii4all in 'nieuws: Tweaker maakt script voor rippen muziek van Spotify'
Deze mag van mij ook naar -1 ivm moderatie/tweakers gezeur
Verwijderd in 'nieuws: Tweaker maakt script voor rippen muziek van Spotify'
Idem -1
robin84 in 'nieuws: Tweaker maakt script voor rippen muziek van Spotify'
Onjuist en tevens een onzinnige toevoeging -1
[Remmes] in 'nieuws: Tweaker maakt script voor rippen muziek van Spotify'
Gezeik over nieuwsbericht + moderatie -1
[ Voor 43% gewijzigd door SRich op 24-12-2013 23:44 ]
Er stonden 3 linkjes naar torrent websitesSRich schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:30:
[...]
Zijn moderatie geschiedenis laat vreemde dingen zien en heeft een edit, helaas blijft het bij een 0 en geen -1 of -2
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Was een goede reactie maar die edit over het modden maakt het een -1
calvinturbo in 'nieuws: Google begint rechtszaak tegen patentconsortium Apple en Microsoft'
Deze reactie is zeker geen -1
Leo. P. Klepper in 'nieuws: Google begint rechtszaak tegen patentconsortium Apple en Microsoft'
flamebait -1
[ Voor 18% gewijzigd door SRich op 25-12-2013 13:40 ]
Ik haal voor het gemak de tekst er even bij:
Ik lees er weinig meer in dan een mening die slecht wordt onderbouwd, maar een flamebait zie ik er niet in hoor.Het gaat vaak om patenten waarvan je als Joe-Average-consument denkt: Dûh, dat je daar patent op kunt krijgen? Voorbeelden, swipen (afgeleid van bladzijde in een boek omslaan), notificaties (afgeleid van hé, er ligt iets in de brievenbus), ringtone (afgeleid van op de deur kloppen). Het moet niet gekker worden, kappen met die megalomane centenjacht van een paar Scrooges die toch al teveel geld hebben. Straks wordt er nog patent gegeven op met de ogen knipperen, kussen, schouderklopje en de liefde bedrijven (dan is helemaal het hek van de dam).
Ik zou alle betrokken reacties persoonlijk als +1 zien of een 0 tot daar aan toe maar -1 lijkt me wat overdreven. Zit ik mis? Ik zou normaal niet over mijn eigen modderaties klagen maar dit is een beetje een zure pil, als ik echt een troll ben zou ik het graag weten
edit: negeer deze post maar, ik heb een beetje teveel aan de wijn gezeten en was wat op mijn tenen getrapt door de modderatie terwijl het zichzelf al heeft opgelost. Prettige kerst!
[ Voor 37% gewijzigd door Vnze op 25-12-2013 19:19 ]
Het nieuwes bericht is toch ontspoort als je kijk naar de hoeveelheden ontrechte -1 die gewoon OT zijn....Vnze schreef op woensdag 25 december 2013 @ 19:09:
Zoals we allemaal wel weten kan het er bij pro-anti *vul in* discussies het er al eens hevig aan toe gaan, ook qua modderaties maar zijn mijn drie reacties in het Google vs. Rockstar artikel echt allemaal -1 waard terwijl mijn "gesprekspartner" een stortvloed van +2 en +3 krijgt terwijl ik ons niveau min of meer gelijk inschat.
Ik zou alle betrokken reacties persoonlijk als +1 zien of een 0 tot daar aan toe maar -1 lijkt me wat overdreven. Zit ik mis? Ik zou normaal niet over mijn eigen modderaties klagen maar dit is een beetje een zure pil, als ik echt een troll ben zou ik het graag weten
edit: negeer deze post maar, ik heb een beetje teveel aan de wijn gezeten en was wat op mijn tenen getrapt door de modderatie terwijl het zichzelf al heeft opgelost. Prettige kerst!
@ daarboven
Deze regel doet het hemHet moet niet gekker worden, kappen met die megalomane centenjacht van een paar Scrooges die toch al teveel geld hebben
Hier zie ik de +1 niet van in (om het over 13x +3 maar niet te hebben...). Gewoon een fipo, dus -1? Iig zeker niet hoger dan 0.
Virussen? Scan ze hier!
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Wat is hier ongewenst aan? Lijkt me gewoon on-topic toch?
Het artikel is juist positief:tweaker2010 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 00:06:
tweaker2010 in 'nieuws: Oprichters willen BlackBerry niet meer opkopen'
Wat is hier ongewenst aan? Lijkt me gewoon on-topic toch?
maar jij kiest ervoor om vermeende negatieve aspecten (summier) te belichten. Nauwelijks on topic IMHO en je weet dat je de liefhebbers tegen krijgt, wat een flamebait zou kunnen zijn. Ik zie er echt geen 1 in, maar -1 is voor mij ook weer te streng. Een 0 lijkt me verdedigbaar?In plaats daarvan heeft BlackBerry nieuwe geldschieters aangetrokken, waaronder het bedrijf dat BlackBerry zou overnemen, en wil het nu op eigen benen blijven staan.
De reden waarom ie een -1 heeft gehad van mij is de eerste regels... op de man spelen, hij kan ook gewoon -1 uitdelen (die de betreffende reactie ook van mij heeft gehad). Maar de rest van zijn reactie is gewoon goed.mindcrash schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:54:
Kan het deel modders wat met Kerst online is even helpen om deze onterechte -1 recht te trekken? Brantje in 'nieuws: Oud NSA-medewerker: taken lastig uit te voeren door teveel aan data'
*edit
En ik sta er nog steeds achter dat het een -1 is
[ Voor 4% gewijzigd door SRich op 27-12-2013 12:25 ]
Alle +2 en +3 gevers daar gemaild. Als je hem humoristisch vindt is een +1 nog te verklaren. (Niet dat ik er de humor van inzie)wildhagen schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:33:
suf in 'nieuws: Cryptocoinpool Hashcows en Dogecoin kampen met hacks'
Hier zie ik de +1 niet van in (om het over 13x +3 maar niet te hebben...). Gewoon een fipo, dus -1? Iig zeker niet hoger dan 0.
Ik snap de -1's die daar gegeven worden: zoals SRich al zegt: die personlijke noot aan het begin is niet nodig. Aan de andere kant houdt hij het wel netjes dus is 1 punt aftrek misschien beter en zou de eindscore dus een 0 moeten zijn.mindcrash schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:54:
Kan het deel modders wat met Kerst online is even helpen om deze onterechte -1 recht te trekken? Brantje in 'nieuws: Oud NSA-medewerker: taken lastig uit te voeren door teveel aan data'
Oproepen tot het doden (opknopen) van mensen lijkt me wel een modbreakje waard?
Virussen? Scan ze hier!
Mensen die een wat minder populaire mening verwoorden op een nette manier: idem dito!
Die jij trouwens hebt aangehaald, wildhagen, heeft idd een modbreak gehad!
Verwijderd
Aan de andere kant van de schaal zijn die 0 en -1's ook weer foute boel natuurlijk.
Virussen? Scan ze hier!
Klopt, veel mensen die het met je eens zijn. Maar zoals zo vaak draait het uit op meningmodden.wildhagen schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:15:
En al helemaal geen +3, beetje overdreven,
Aan de andere kant van de schaal zijn die 0 en -1's ook weer foute boel natuurlijk.
een op het randje tussen 0 en -1. twijfel....Oproepen tot iets strafbaars gewoon -1 of zelfs -2
Verwijderd in 'nieuws: Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl onbereikbaar door ddos-aanvallen - update'
Deze is niet ontopic maar irrelevant en behoort derhalve een 0 te zijn
Spheroid in 'nieuws: Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl onbereikbaar door ddos-aanvallen - update'
Zwaar offtopic geen +1 maar een zware 0
Hanky74 in 'nieuws: Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl onbereikbaar door ddos-aanvallen - update'
Dit is geen -1 maar gewoon +1
zlpsycho in 'nieuws: Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl onbereikbaar door ddos-aanvallen - update'
Ook geen -1
Verwijderd in 'nieuws: Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl onbereikbaar door ddos-aanvallen - update'
Rant geen +1 maar 0 of -1
Game_overrr in 'nieuws: Microsoft brengt Windows-spelletjes Patience en Mijnenveger uit voor WP8'
Ik begrijp de +3 hier echt niet van.... hoog uit +1
Voor dat jullie gaan vallen over de volgende reacties
De eerste is een verkapt "kijk is hoe goed mijn apple pc is" en drm een 0
2e is identieke reactie... -1
Verwijderd in 'reviews: De terugkerende dood van de desktop'
[ Voor 70% gewijzigd door SRich op 28-12-2013 11:56 ]
Hoewel ik deels je punt zie vind ik (maar ik ben vast niet onpartijdigSRich schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:31:
Spheroid in 'nieuws: Meldpunt Vuurwerkoverlast.nl onbereikbaar door ddos-aanvallen - update'
Zwaar offtopic geen +1 maar een zware 0
Hoewel mijn post niet over vuurwerk gaat, gaat ie over de ophef over dit meldpunt specifiek, meldpunten in het algemeen en de wijze waarop in onze maatschappij met dit soort zaken omgegaan wordt. Dat alles in reactie op een eerdere post die ook vooral over maatschappelijke ophef gaat.
Ik zou durven stellen dat bij dit topic niet alleen posts over vuurwerk of ddos-aanvallen op meldpunten/websites ontopic zijn, maar ook posts over hoe wij tegenwoordig met controversiële onderwerpen omgaan.
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Precies en daarom is je reactie (die op -1 reactie is uitgesproken) offtopic.... Je begint een hele politieke discussie...Spheroid schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:58:
[...]
Hoewel ik deels je punt zie vind ik (maar ik ben vast niet onpartijdig) dat daarover te discussiëren valt.
Hoewel mijn post niet over vuurwerk gaat, gaat ie over de ophef over dit meldpunt specifiek, meldpunten in het algemeen en de wijze waarop in onze maatschappij met dit soort zaken omgegaan wordt. Dat alles in reactie op een eerdere post die ook vooral over maatschappelijke ophef gaat.
Ik zou durven stellen dat bij dit topic niet alleen posts over vuurwerk of ddos-aanvallen op meldpunten/websites ontopic zijn, maar ook posts over hoe wij tegenwoordig met controversiële onderwerpen omgaan.
Flame -1
jeroen7s in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
Gezeur -1
Neko Koneko in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
Flame -1
kaboom in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
zogenaamd humor -1
Verwijderd in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
Flame en troll -1
ColonelChocomel in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
flame -1
Maar dat is toch de essentie van dit soort nieuwsberichten? Het middel (meldpunt, hack, ddos, betoging, burgerinitiatief, whatever) is een uiting van een dieper liggend gegeven.SRich schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:11:
[...]
Precies en daarom is je reactie (die op -1 reactie is uitgesproken) offtopic.... Je begint een hele politieke discussie...
[ Voor 5% gewijzigd door Spheroid op 28-12-2013 12:17 ]
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Als je dan een discussie begint houd het dan specifiek bij het onderwerp en trek het niet door naar het algemeen. Het begint over een "politieke" website die plat ligt. Vervolgens komt er een onzinnige reactie over democratie die terecht naar -1 word gemod. En dan ga jij daar nog eens reactie op geven die gelijk over democratie in het algemeen gaat en vervolgens een zware offtopic discussie veroorzaakt wat het gelijk een terecht 0 maak... Terwijl het oorspronkelijke nieuwsbericht daar helemaal niet over gaat...Spheroid schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:15:
[...]
Maar dat is toch de essentie van dit soort nieuwsberichten? Het middel (meldpunt, hack, ddos, betoging, burgerinitiatief, whatever) is een uiting van een dieper liggend gegeven.
*edit
Eventueel verder via DM om topic schoon te houden
*edit 2
de_nille in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
jeroen7s in 'nieuws: Apple weert beveiligde chatapplicatie Cryptocat uit App Store'
zouden eventueel degene die hier de +2's en +3's nagekeken kunnen worden want zijn allebei -1's
[ Voor 27% gewijzigd door SRich op 28-12-2013 12:42 ]
Sorry, maar dat ben ik niet met je eens. Zolang de combinatie aanval op meldpunt en achterliggende problematiek wordt behouden is het wat mij betreft gewoon ontopic. Wanneer anderen vervolgens de fout maken om op de zijdelingse voorbeelden in te gaan en het hoofdonderwerp links laten liggen, dan zijn zij wel offtopic bezig, maar deze reactie zelf is nog niet offtopic.SRich schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:22:
Als je dan een discussie begint houd het dan specifiek bij het onderwerp en trek het niet door naar het algemeen. Het begint over een "politieke" website die plat ligt. Vervolgens komt er een onzinnige reactie over democratie die terecht naar -1 word gemod. En dan ga jij daar nog eens reactie op geven die gelijk over democratie in het algemeen gaat en vervolgens een zware offtopic discussie veroorzaakt wat het gelijk een terecht 0 maak... Terwijl het oorspronkelijke nieuwsbericht daar helemaal niet over gaat...
Loller1 in 'nieuws: Microsoft brengt Windows-spelletjes Patience en Mijnenveger uit voor WP8'
Dacht ik ook.. maar tegenwoordig zijn discussies blijkbaar niet toegestaan op dit soort berichten. Alleen maar "geweldig bericht. mee eens!" of "Ik gebruik X ook al jaren zonder problemen"Spheroid schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:15:
[...]
Maar dat is toch de essentie van dit soort nieuwsberichten? Het middel (meldpunt, hack, ddos, betoging, burgerinitiatief, whatever) is een uiting van een dieper liggend gegeven.
En als je dit bericht te serieus neemt..

[ Voor 4% gewijzigd door corset op 29-12-2013 12:48 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Heeft iemand bijna overal 6x een 0 bijgedrukt, is dat de bedoeling?
Op dit artikel Supernull dat hij liever een pc versie heeft.
SuperNull in 'nieuws: GTA Online krijgt eerste Rockstar Verified Jobs'
Deze krijgt vooral -1, 0 en +1, waar ik allemaal in kan komen (-1 als je dit een flaimbait vindt bijvoorbeeld) maar ook een +3, wat in mijn ogen gewoon meningmodden of het zogeheten 'strategisch stemmen'
Ook de reactie van jktje Verwijderd in 'nieuws: GTA Online krijgt eerste Rockstar Verified Jobs' en de eerste daaronder krijgen +3's die in mijn ogen niet terecht zijn.
EDIT: zie nu pas de opmerking om vooral naar reacties te kijken die op een verkeerd niveau staan, dat is hier niet per se het geval. Ik had dit niet gelezen, dit is mijn fout, sorry hiervoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Polbeer91 op 29-12-2013 14:13 ]
+3 lijkt me tikje overdreven, gewoon +1? Het is een mening, verder niet.
Virussen? Scan ze hier!
Staat volgens mij al weer goedwildhagen schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:23:
Verwijderd in 'nieuws: 'Uitbreiding bevoegdheden geheime dienst is belachelijk''
+3 lijkt me tikje overdreven, gewoon +1? Het is een mening, verder niet.
Verwijderd in 'nieuws: 'NSA onderschept foutrapportages Windows voor doelanalyse''
Dat lijkt me gewoon een niet-onderbouwde complottheorie, en dus een -1 of maximaal een 0. Geen +1?
Virussen? Scan ze hier!
Ik snap zijn hele reactie niet en ik snap ook niet wat hij ermee wil zeggenwildhagen schreef op zondag 29 december 2013 @ 17:27:
Da's snelle service
Verwijderd in 'nieuws: 'NSA onderschept foutrapportages Windows voor doelanalyse''
Dat lijkt me gewoon een niet-onderbouwde complottheorie, en dus een -1 of maximaal een 0. Geen +1?
Verwijderd
Op deze post wat een -1 is: JoyRay in 'nieuws: Assange: sysadmins moeten infiltreren bij geheime diensten'Absoluut mee eens. Werkelijk geen enkel besef van geo-politieke verhoudingen.
Van mij heb je een +3 gekregen.
Zelf onspoort hij ook her en der hier een paar -1's:
Edgarz in 'nieuws: 'NSA onderschept foutrapportages Windows voor doelanalyse''
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 03:15 ]
Een +3 lijkt me een beetje aan de hoge kant hiervoor.
Klopt, wat mij betreft gewoon +1.tweaker2010 schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:22:
dahakon in 'nieuws: T-Mobile mag YouTube en Netflix blokkeren op wifi-netwerk in trein'
Een +3 lijkt me een beetje aan de hoge kant hiervoor.
Deze persoon geeft aan modmisbruiker te zijn, door een +3 te geven aan SuperDre in 'nieuws: Assange: sysadmins moeten infiltreren bij geheime diensten' terwijl dat niet meer dan een +1 is.
Wellicht even bijsturen en uitleggen dat dit niet de bedoeling van modereren is?
Edgarz in 'nieuws: Assange: sysadmins moeten infiltreren bij geheime diensten'
Dat lijkt me ook niet echt nodig, iemand voor NSB-er uit maken....
[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 30-12-2013 12:54 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die user is heel irritant bezig in de verschillende reactie's zag dat ie nog ergens een +3 aan had toegekent wat een -1 behoort te wezen....ook op de man spelen... Zulke mensen kunnen we missen als kiespijnwildhagen schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:53:
Deze persoon geeft aan modmisbruiker te zijn, door een +3 te geven aan SuperDre in 'nieuws: Assange: sysadmins moeten infiltreren bij geheime diensten' terwijl dat niet meer dan een +1 is.
Wellicht even bijsturen en uitleggen dat dit niet de bedoeling van modereren is?
Dat lijkt me ook niet echt nodig, iemand voor NSB-er uit maken....
nieuws: Assange: sysadmins moeten infiltreren bij geheime diensten
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Die hele draad krijgt flink wat -1's trouwens, ook reacties boven de mijne.
SidewalkSuper in 'nieuws: Gerucht: Apple en Samsung onderhandelen opnieuw over patentdeal'
[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-12-2013 17:21 ]
Een -1? Dit is gewoon +1 lijkt mij. Het gaat over Android, iOS en Windows, en hij vraagt voor Windows Phone en dat is -1? Nheu.
[ Voor 16% gewijzigd door Loller1 op 30-12-2013 20:35 ]
Het is niet offtopic maar irrelevant... dus 0 maar zeker geen -1Loller1 schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:35:
KoensSocialL in 'video: De concessies van Microsoft en de kritiek op iOS7'
Een -1? Dit is gewoon +1 lijkt mij. Het gaat over Android, iOS en Windows, en hij vraagt voor Windows Phone en dat is -1? Nheu.
Bericht was een reactie op zeer gehaaste fipo (2 minuten na het online verschijnen met een filmpje van 9 minuten...), lijkt me dan ook dat zijn bericht niet op -1 hoort te zijn, fipo is later gewijzigd maar dat maakte het originele bericht van deze user niet fout oid. Dus geen -1 waard imo.
Sowieso wordt -1 constant misbruikt, mensen lezen of niet, of het kan ze niet schelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Benjamin- op 31-12-2013 01:36 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Zijn reactie is 2 minuten na de fipo geplaatst. Dus beiden kunnen haast onmogelijk een inhoudelijke reactie plaatsen. Dat er een fipo gekaapt wordt en later ge-edit wordt met een lap tekst verandert daar niets aan.Benjamin- schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 01:35:
henkieharry in 'video: De concessies van Microsoft en de kritiek op iOS7'
Bericht was een reactie op zeer gehaaste fipo (2 minuten na het online verschijnen met een filmpje van 9 minuten...), lijkt me dan ook dat zijn bericht niet op -1 hoort te zijn, fipo is later gewijzigd maar dat maakte het originele bericht van deze user niet fout oid. Dus geen -1 waard imo.
Sowieso wordt -1 constant misbruikt, mensen lezen of niet, of het kan ze niet schelen.
tweaker2010 in 'nieuws: Nederlanders kopen meer telefoons los dan in combinatie met abonnement'
wat is hier ongewenst aan?
[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 31-12-2013 14:04 ]
Waarschijnlijk de naamtweaker2010 schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:04:
[...]
Zijn reactie is 2 minuten na de fipo geplaatst. Dus beiden kunnen haast onmogelijk een inhoudelijke reactie plaatsen. Dat er een fipo gekaapt wordt en later ge-edit wordt met een lap tekst verandert daar niets aan.
tweaker2010 in 'nieuws: Nederlanders kopen meer telefoons los dan in combinatie met abonnement'
wat is hier ongewenst aan?
mkools24 in 'nieuws: Groepering voert ddos-aanvallen uit op EA.com, Battle.net en League Of Legends'
Kan iemand deze leeg maken, persoonsgegevens lijken me niet de bedoeling -2 ?
Dit is geen -1, maar 0. Voegt niks toe maar het is ook niet beledigend...
hooooo.... kan iemand die +3 gever een uitleg geven ?
+3 voor iedereen is ook wat aan de hoge kant
[ Voor 9% gewijzigd door mrc4nl op 01-01-2014 00:49 ]
ora et labora
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Er zitten nu nog steeds mensen +3 uit te delen aan iedereen die nu nog een Gelukkig Nieuwjaar wenst...mrc4nl schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 00:41:
reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers
hooooo.... kan iemand die +3 gever een uitleg geven ?
+3 voor iedereen is ook wat aan de hoge kant
Ik wens iedereen ook een gelukkig nieuwjaar, maar een +1 is eigenlijk al een tikkeltje overgewaardeerd!
edit: Ik heb de sterke indruk dat iemand zijn boostrechten aan het misbruiken is om zijn +3 door te drammen.
[ Voor 8% gewijzigd door Toff op 01-01-2014 01:59 ]
Laat toch gaan joh voor een keer, nieuwjaarsactieDirk schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 02:12:
Ja, geen zin in, ik hoop dat het goede voorbeeld geven werkt...
Ach, dat de posters een keer een +3 krijgen is niet zo belangrijk, maar dat er blijkbaar mensen met modrechten zijn die proberen op slinkse wijze wat extra boosts te vergaren, dat baart mij meer zorgen. Dit corrumpeert het systeem!Pino112 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 02:14:
[...]
Laat toch gaan joh voor een keer, nieuwjaarsactie
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in de mede-tweaker. Ik denk dat de meesten niet eens goed weten hoe dat moderatie-systeem werkt. Ik had/heb in ieder geval nog nooit van boosts gehoord.Toff schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 02:17:
die proberen op slinkse wijze wat extra boosts te vergaren
Het nieuwe jaar met een beetje gezamenlijke rebellie beginnen laat zien dat de gebruikers een (h)echte community vormen.
Ik heb op de laatste pagina's alles met boost +1 gemod, maar eerdere pagina's helpt die +6 van mij ook niet meer.
In elk geval gelukkig nieuwjaar allen!
Vraag in het algemeen:
Kunnen jullie zulke mods niet blocken van hun modstatus?
Ik schat de intelligentie van de gemiddelde tweaker iets hoger in...Daos schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 02:30:
[...]
Je hebt wel erg weinig vertrouwen in de mede-tweaker. Ik denk dat de meesten niet eens goed weten hoe dat moderatie-systeem werkt. Ik had/heb in ieder geval nog nooit van boosts gehoord.
Het nieuwe jaar met een beetje gezamenlijke rebellie beginnen laat zien dat de gebruikers een (h)echte community vormen.
Zelf heb ik een onevenredig groot deel van mijn boosts gebruikt om de waarderingen in dit draadje terug te brengen tot hooguit +2, maar de reacties van de eerste drie kwartier krijg ik niet op een fatsoenlijk niveau, als gewone gebruiker. Zelfs om 2.42 uur zijn er blijkbaar nog mensen met modrechten actief, die er geen been in zien om +3 uit te delen aan nietszeggende reacties. Denk je nu echt dat zij dit doen om de poster aan extra karma te helpen? Voor een "confirmed" +3 krijg je een flink aantal extra boosts, waarmee je weer extra karma kunt vergaren. Mijn eigen karma is - ongewild - gestegen tot een niveau dat ik als "ruim voldoende voor mijn behoefte" zou willen beschrijven (ik gebruik slechts een klein deel om af en toe een foto te kunnen uploaden), maar karma is de bitcoin van tweakers. Met karma kan je dingen kopen en, niet in de laatste plaats, het bepaalt je plaats in de lijst. Do the math...
Dat iedereen zomaar modstatus krijgt is wat mij betreft ook al niet zo'n goed plan, aangezien je vaak overduidelijk vriendjespolitiek vindt in bepaalde draadjes of dat in elk geval een reactie niet meer objectief wordt beoordeeld. Bijvoorbeeld een reactie onder een -1 reactie wordt standaard ook -1 of 0 en een reactie onder een +3 wordt ook +3 of +2, terwijl dat vaak naar mijn mening helemaal niet zo hoort te zijn.
Dat je boostpunten verdiend met de score die jij geeft waarop de reactie blijft staan werkt volgens mij voor veel beginners (en daardoor het verkloten van het moderetersysteem) als lekkermakertje. Lekker snel karma opschrapen en wat zal het hun uitmaken als reacties worden gedownmod en de reagerende users pissed off worden door de onrealistisch beoordeelde reactie. kansloos dit.
Mja nogal offtopic, maar dit heb ik al vaker gedacht, nooit uitgeschreven of genoemd ergens.
De nieuwe reacties blijven maar +3 gemod, geen beginnen aan, dus ik kap er mee om al mijn boosts er door heen te jagen voor dit soort paupermods.
blobber in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
Swelson in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
philipvdlinde in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
finniespin in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
Qaatloz in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
Schoutse in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
wildhagen in 'reviews: Gelukkig nieuwjaar! Tweakers blikt terug in cijfers'
Virussen? Scan ze hier!
Het was duidelijk een eenmalig geintje. Ik was er niet mee begonnen, maar ik vond het wel leuk staan. Ik heb dan ook lekker mee gedaan
Ik vind het raar dat sommigen dit aangrijpen om te klagen over de manier van modereren in andere artikelen. Of zeuren over dat beetje karma dat je zou kunnen krijgen door dit beetje rellen aan het begin van het nieuwe jaar.
Mijn advies: volgend jaar tijdens oud en nieuw meer alcohol
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Maar daarbij moet je wel de moderatieregels in het achterhoofd houden. Puur op mening modereren is natuurlijk niet de bedoeling.Ps3gamer91 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 12:28:
Maar het is toch aan degene die een score geeft om te bepalen in hoeverre hij het een -1, 0, +1, +2 of een +3 geeft?
En een "gelukkig nieuwjaar" (of variaties hierop) kan natuurlijk nooit van zijn leven een +2 of zelfs +3 waard zijn. Het is geen must read, want je mist niets als je de reactie niet leest. En informatief is het ook al niet. Het is wél ontopic, en dus +1
Virussen? Scan ze hier!
En de touwtjes *zijn* al gevierd, in een .plan/review wordt meestal al soepeler gemodereerd. Vandaar dat de meesten dus ook gewoon +1 gekregen hebben, want in een 'normaal' artikel waren het niet meer dan 0-en geweest. Er is dus al soepel gemodereerd.
Virussen? Scan ze hier!
Lol ben je nu echt serieus dat topic aan modden? Dat is dus niet vieren, of leuk meedoen en keertje niet zo serieus zijn en laten voor wat het is omdat eindelijk een artikel hebben met bijna geen -1 of geneuzel en gezeur zoals we dat bijna bij alle artikelen. En dat is al zolang ik hier kom, en word met jaar erger.
Edit/
@Dirk
Lol, ja dat zou tenminste nog leuk zijn allemaal -1.
[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 01-01-2014 13:05 ]
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]