Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:56
Bor de Wollef schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:10:
Spotlight en / of informatief vind ik voor onderstaande reactie echt te hoog. Ik kom niet hoger dan een 0.

DCG909 in 'nieuws: Microsoft lijkt toch niet te stoppen met verkoop Windows 7'

Waarschijnlijk krijgt de post hoge scores omdat het een populaire mening is.
Staat nu al op +1. Is trouwens een reactie van nog geen half uur oud.

Hij heeft wel een punt met dat sommige applicaties nog niet lekker werken. Vind het dus zelf ook eerder een +1 dan een 0

[ Voor 9% gewijzigd door MuddyMagical op 09-12-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
MuddyMagical schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:12:
[...]

Staat nu al op +1. Is trouwens een reactie van nog geen half uur oud.
Het klopt dat deze reactie nog erg jong is echter is het aantal mismoderaties al behoorlijk hoog. Door het hier te melden kunnen de powermods daar ook gelijk naar kijken :)

Dit is ook niet informatief maar eerder offtopic (of een ontopic reactie op iets half offtopic)
gnu in 'nieuws: Microsoft lijkt toch niet te stoppen met verkoop Windows 7'

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 09-12-2013 09:17 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op maandag 09 december 2013 @ 09:12:
[...]
Dit is ook niet informatief maar eerder offtopic (of een ontopic reactie op iets half offtopic)
gnu in 'nieuws: Microsoft lijkt toch niet te stoppen met verkoop Windows 7'
Het is gewoon een on-topic reactie in dat draadje en verder voegt hij ook nog wel iets toe, dus geen 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik kom hier normaal niet klagen over een vreemde moderatie maar nu krijg ik het gevoel dat iemand mij systematisch heeft zitten downmodden. Dat in het Microsoft-topic van die dag er wat gekleurd wordt gemoddereerd snap ik, maar we hebben het hier over fundamentele netwerktechniek, geen gevoelig onderwerp.
Misschien heb ik ongelijk en vertel ik onzin, dat kan, als iedereen het met me eens was hadden we deze discussie niet. Misschien ga ik een beetje off-topic, maar mijn posts gaan naar 0 terwijl de reacties wel (terecht) een positieve beoordeling krijgen.

Misschien ligt het wel aan mij, als ik een onderwerp interessant vind dan reageeer ik soms wat te enthousiast. Daarom dat ik hier even om een second opinion kom vragen. Draaf ik door of is er ongelukkig gemodereerd?

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: UPC verhoogt internetsnelheid klanten met oudere abonnementen'
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: UPC verhoogt internetsnelheid klanten met oudere abonnementen'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:48:
Ik kom hier normaal niet klagen over een vreemde moderatie maar nu krijg ik het gevoel dat iemand mij systematisch heeft zitten downmodden. Dat in het Microsoft-topic van die dag er wat gekleurd wordt gemoddereerd snap ik, maar we hebben het hier over fundamentele netwerktechniek, geen gevoelig onderwerp.
Misschien heb ik ongelijk en vertel ik onzin, dat kan, als iedereen het met me eens was hadden we deze discussie niet. Misschien ga ik een beetje off-topic, maar mijn posts gaan naar 0 terwijl de reacties wel (terecht) een positieve beoordeling krijgen.

Misschien ligt het wel aan mij, als ik een onderwerp interessant vind dan reageeer ik soms wat te enthousiast. Daarom dat ik hier even om een second opinion kom vragen. Draaf ik door of is er ongelukkig gemodereerd?
[...]
Ik vindt dat hele draadje een beetje ontaarden in een welles nietes discussie. Sommige reacties zijn nagenoeg identiek qua inhoud en en de vergelijking met oa schoonmoeders en auto's is nogal off-topic. Een 0 lijkt me voor de meeste reacties wel te rechtvaardigen, sommigen springen er iets bovenuit en staan op +1. Verwijderd in 'nieuws: UPC verhoogt internetsnelheid klanten met oudere abonnementen' Dit is geen +3 waard trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:39

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Fjerpje in 'video: Hoe realistisch zijn de drones van Amazon?'
Had ik niet eens gelezen |:( pas wel even aan O-)
Staat op -1

En mijn eerste post is ook op 0 gezet door een -1

[ Voor 4% gewijzigd door Djesse8999 op 09-12-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat soort loze berichten met smileys etc zorgen alleen maar voor vervuiling. Je kan ook je post editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:39

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Aangepast, Maar dat is dan nog geen -1?

-1 = Flamebait, Troll of belediging van andere gebruiker

Ik Flame, Troll, of beledig toch niemand :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

tweaker2010 schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:59:
Ik vindt dat hele draadje een beetje ontaarden in een welles nietes discussie. Sommige reacties zijn nagenoeg identiek qua inhoud en en de vergelijking met oa schoonmoeders en auto's is nogal off-topic. Een 0 lijkt me voor de meeste reacties wel te rechtvaardigen, sommigen springen er iets bovenuit en staan op +1. Verwijderd in 'nieuws: UPC verhoogt internetsnelheid klanten met oudere abonnementen' Dit is geen +3 waard trouwens.
Ik vind dat we allebei goed technische argumenten hebben, maar ik kan begrijpen dat het als wellus/nietus overkomt. Bedankt voor je reactie.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-12-2013 14:32 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Origin64 in 'nieuws: 'NSA infiltreerde Xbox Live en World of Warcraft''

15x +3 lijkt me wat teveel van het goede, een +1 lijkt me wel afdoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Plasterk wil opheldering VS over functie antennes op dak ambassade'
Veel mee eens mods, maar deze reactie is geen +3 of +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

botoo

💀 too old to die young

word wel massaal +2 en +3 voor gegeven.
* botoo doet 0,'Geen woorden voor 8)7 ' is imho niet een bijster nuttige bijdrage.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
botoo schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:26:
[...]
word wel massaal +2 en +3 voor gegeven.
* botoo doet 0,'Geen woorden voor 8)7 ' is imho niet een bijster nuttige bijdrage.
Heb er een 0 + boost aan geofferd, maar dit is vechten tegen de bierkaai. 68x +3, 59x +2, 57x +1, 21x 0, 2x -1. Waar slaat deze moderatie op? "Geen woorden voor", dat is echt een 0,0 IMHO en nog een FIPO ook.
Als dit de norm wordt, dan vraag ik me serieus af, waar ik nog moeite voor doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gaat idd echt nergens meer over om dat een +2 te geven, en een +3 is niet anders te classficeren dan als puur modmisbruik ja.

Een 0 of max een +1, meer is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Is nu gefixeerd!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:25
Señor Sjon in 'nieuws: 'Volgende Windows-versie komt in drie edities''

Waar komen de 2x -1 vandaan? Volgens mij is iemand het niet met mee eens. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

En waar komen die 2x +3 vandaan? Volgens mij is het gewoon een +1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Snap persoonlijk niet waarom ik hiervoor 3x een -1 krijg...

vali in 'Xbox One komt pas in derde kwartaal 2014 naar Nederland en België'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze staat inmiddels op 0. Die +3's zijn duidelijke mismods inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ik denk dat dat door je openingszin komt. Maar je staat inmiddels weer op +1 (waar je hoort) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Buggle schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:32:
[...]

Ik denk dat dat door je openingszin komt. Maar je staat inmiddels weer op +1 (waar je hoort) :)
Vind persoonlijk niet echt aanvallend (waarschijnlijk sommige wel), vooral als je hem vergelijkt met de posted erboven..

Jammer genoeg komen gevoelens bij sommige mensen ie snel bij boven bij onderwerpen zoals deze :/ Worden flink wat -1en en +2en uitgedeeld wat erg naar mening modden lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die +3's zijn mismods inderdaad. Netto staat de post op 0 op dit moment en daarmee goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het ging mij ook niet om de totaal score, ik had al het vermoeden dat dit wel goed zou lopen. Het ging mij om de serieuze mismods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 21:42
Kan iemand nakijken waarom onderstaande reactie 3 keer off-topic/irrelevant wordt gemod?

mistervis007 in 'nieuws: Gebruikers Facebook krijgen toch geen nieuwsoverzicht met grotere plaatjes'

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik kan mij zo voorstellen dat het een 0 moderatie krijgt omdat het naar mijn mening weinig toevoegd aan de discussie. Maar goed, het gaat wel over het onderwerp en je stelt dat je het zelf nooit hebt aangeven dus het maakt het enigzins relevant.

Wat ik ook vaak zeg bij andere mensen die deze vraagstellen, de wijze waarop jij je bericht vormgeeft is niet heel fijn lezen (3 losse zinnen in plaats van gewoon een regel afmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Staat nu op +1

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ja, m'n reactie heeft maar 2 tot 4 moderaties gekregen, maar desalniettemin... voor een post waarvan ik verwachte dat ie +2 ging scoren om op -1 te staan~ (En dat zeg ik niet om verwend te klinken ofzo, zo nu en dan stop je wat meer werk in een post en die posts scoren bijna altijd +2's en om dan je post plots op -1's en 0's te zien staan verrast me dan wel om het zo te zeggen...)

David Mulder in 'nieuws: Dell kondigt Chromebook 11 voor onderwijsmarkt aan'

Naja, wie weet ga ik uit van teveel prior knowledge... zal er nog wat extra onderbouwing aan toevoegen, hieronder de post zoals die er eerst stond voor alle eerlijkheid
En loop je het risico erop dat dingen stuk gaan, loop je het risico op malware (ook op linux ja), heb je in grotere mate last van vertraging na langer gebruik, heb je een iets langzamer device (sowieso langere bootup) en hoger batterij verbruik. En als je daar bij optelt dat (zolang je niet om privacy geeft) google drive/microsoft office live/zoho office alle functionaliteiten bieden die 95% van de gebruikers in microsoft office gebruiken is het installeren van libreoffice (dat niet eens alle functionaliteiten van ms office heeft en ook een stuk langzamer is dan zowel de online als offline alternatieven) niet noodzakelijk... dan ziet het totaal plaatje er helemaal niet zo geweldig uit. Persoonlijk kan ik nog niet overgaan op chromeOS (aptana heeft teveel functies die nog in cloud9 missen en ik zou viber/skype missen), maar ik erken wel dat voor het gros van de mensen ik het echt absoluut zou aanraden.

@Gimp alternatieven: Pixlr, picnik, photoshop express, aviary, darkroom en genoeg andere. Natuurlijk, Gimp is uitgebreider dan welk van deze ook, maar indien je die extra functies niet nodig hebt (net zoals met ms office) kun je net zo goed het gratis (photoshop->gimp)/online (photoshop/gimp -> voorgaande lijst) alternatief gebruiken.
En als ik toch al bezig ben: David Mulder in 'plan: Development-round-up - Iteratie #44' (ik zou het nog min of meer kunnen begrijpen als ie naar 0 zou zijn gegaan... maar -1... echt? Klinkt mij in de oren als iemand die adblock gebruikt en aan het x6 'gewetenmodden' is )

[ Voor 7% gewijzigd door David Mulder op 12-12-2013 00:47 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Waarom zou mijn reactie -1 zijn?

PdeBie in 'nieuws: YouTube bestookt gamekanalen met copyrightwaarschuwingen'

--edit--
inmiddels een 0-score door twee +1 scores erbij.

Maar dit duidt alleen maar aan dat het moderatie systeem nog steeds teveel als 'ik ben het met je eens/oneens' -systeem word gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 12-12-2013 10:26 ]

• Ircghost

Ircghost

pdebie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:20:
Waarom zou mijn reactie -1 zijn?

PdeBie in 'nieuws: YouTube bestookt gamekanalen met copyrightwaarschuwingen'

--edit--
inmiddels een 0-score door twee +1 scores erbij.

Maar dit duidt alleen maar aan dat het moderatie systeem nog steeds teveel als 'ik ben het met je eens/oneens' -systeem word gebruikt.
Staat nu op +1, gewoon goed verhaal!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:41
Dat dacht ik dus ook. Maar ik kreeg meteen al twee -1 scores. Waarschijnlijk door mensen die het niet met me eens waren.

Ik snap ook wel dat het lastig is om een degelijk moderatie systeem te maken wat niet 'misbruikt' kan worden door de haters. Dat zie je elke keer wel weer als er een 'Apple/Samsung' of 'COD/BF4' bericht geplaatst word.

Maar dit speelt al geruime tijd op Tweakers. Gelukkig bestaat dit topic en komt het vaak wel goed met de scores doordat anderen wel correct op de berichten stemmen (en dat zeg ik niet omdat ik nu een +1 scoor, want ik heb ook wel eens (bewust) een -1 te pakken gehad), maar ik kan me voorstellen dat er meer mensen net als ik soms twijfelen aan het moderatie systeem.

• Bor

Bor

Topicstarter
Spotlight voor deze :?
hamsteg in 'nieuws: 'Bewaarplicht is in strijd met grondrechten''

Alleen de opening levert bij mij al een -1 vanwege persoonlijke aanval.

Verwijderd

Een -1 is voor die post net zo hard een mismod als een +3.

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
corset in 'nieuws: Phone House wordt verantwoordelijk voor telecom bij Media Markt en Saturn'

Mensen moeten consequent leren modden.. Alle lofzang over deze verandering is +1.. maar ik met enig cynisme is gelijk 0? En wordt er dus gelijk op aangevallen? yay!

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:51:
Een -1 is voor die post net zo hard een mismod als een +3.
Niet mee eens. Wanneer je iets niet zonder aanval op de persoon kunt brengen kun je beter niet posten.
Dat de post verder netjes is doet daar niet aan af.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 12-12-2013 14:19 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op donderdag 12 december 2013 @ 13:53:
corset in 'nieuws: Phone House wordt verantwoordelijk voor telecom bij Media Markt en Saturn'

Mensen moeten consequent leren modden.. Alle lofzang over deze verandering is +1.. maar ik met enig cynisme is gelijk 0? En wordt er dus gelijk op aangevallen? yay!
Daar heb je wel een punt. Of het een +1 of 0 is kun je over twisten, maar een -1 is het zeker niet.

tweaker2010 in 'nieuws: Phone House wordt verantwoordelijk voor telecom bij Media Markt en Saturn'
Waarom krijg ik hier een 0 voor? Gezien onderstaande reactie is het wel een relevante vraag die ik stel:
S401 in 'nieuws: Phone House wordt verantwoordelijk voor telecom bij Media Markt en Saturn'

[ Voor 32% gewijzigd door tweaker2010 op 12-12-2013 16:17 ]

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Puur omdat er media markt en Phone House fanboys aan het modden zijn daar denk ik. Slaat nergens op.

Captain Pervert in 'nieuws: Instagram introduceert mogelijkheid om foto's privé te delen'

Compleet mee eens.. on topic, en toch -1?

MAX3400 in 'nieuws: PS4 is in VS meer verkocht maar Xbox One verkoopt sneller'

-1? Ik denk zelf van wel..

[ Voor 82% gewijzigd door corset op 13-12-2013 09:57 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

aadje93 in 'nieuws: OCZ brengt zakelijke Intrepid 3000-ssd's uit'
Dit is een -1 waard. Hij heeft niet eens de moeite genomen om het artikel te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
tweaker2010 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:36:
aadje93 in 'nieuws: OCZ brengt zakelijke Intrepid 3000-ssd's uit'
Dit is een -1 waard. Hij heeft niet eens de moeite genomen om het artikel te lezen.
Hij is nu effectief -1

Er zitten een paar serieuze missmodders op eerste paar post vanaf hier
horizon1978 in 'nieuws: Galileo maakt eerste geslaagde 'lucht'-positiebepaling in Nederland'

[ Voor 27% gewijzigd door SRich op 13-12-2013 14:39 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
vdvoort in 'nieuws: 'Achttienjarige Nederlander zette via webcam gestolen naaktfoto's online''

reactie op een sarcasme die door de +2 nu op 0 staat... mag wat mij betreft ook naar -1.... inclusief alle andere reacties daaronder

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond, zeer weledelgestelde moddereters,

Kunnen jullie hier aub even naar kijken: Verwijderd in 'nieuws: 'Banktransacties verifiëren via sms is zeer onveilig' - update'

Ik loop hier een partij serieuze reacties te geven, welke gewoon steevast op -1 worden gezet? Waar slaat dat op en kunnen jullie ook zien, wie er zo luts aan het modden is?

Hoe kan het toch steeds dat er zo brak gemodereerd wordt? Sommige, nietszeggende one-liners krijgen zonder moeite +1 en serieuze reacties (geen troll of flamebate) worden op -1 geknald, lijkt mij een foute zaak? Tijd voor wederom een revisie van het mod-systeem of wat scherper toezicht?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
@hierboven

Ik heb paar verschillende reacties bekeken van je en de reden waarom jij terecht -1's gehad heb is niet de inhoud van je post maar de manier waarop je het neerzet. Ik heb ook 2 reactie's van je beoordeeld met -1 en 1 met 0(ivm inhoud anders ook -1) en een +1. Het gaat er om dat je verhaal in algemeen neerzet en dan specifiek naar 1 bedrijf trek en vervolgens komt daar een reactie op en vervolgens val je hem weer aan. Het is gewoon terecht dat je -1 krijgt.

Doe wat "liever" overkomen en je krijgt de volgende keren gewoon +1's of +2's

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat
productreview: Cooler Master Silencio 652 review door Foritain

Het valt me op dat bij reviews van deze gebruiker rijkelijk gestrooid wordt met +2 in de reacties. Bovenstaande review is een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Herman

FP ProMod
Topicstarter
On it :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 17:02

Perkouw

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cappie in 'reviews: Gran Turismo 6: koning van de rij-simulatie is terug'

Bovenstaand krijgt een +1 terwijl hij duidelijk aan het trollen is en niet weet waar hij het over heeft. Zijn reactie slaat totaal nergens op.
Daar volgt een reactie op van ksborg waarin wordt uitgelegd hoe het zit en hij krijgt een -1! Ik denk dat dit eerder andersom moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:14
Ik zag net dat 1 van mijn reacties 6x-1 gekregen heeft terwijl de reactie (volgens mij, natuurlijk) in elk geval toevoegende waarde aan het artikel biedt. Ik reageer niet zo heel veel en vond het erg jammer dat het van een +2 reactie naar beneden viel. Ik weet ook niet precies waarom dit gebeurt en het weerhoudt me er eigenlijk van om in de toekomst reacties achter te laten als ik denk dat die andere kunnen helpen.

Dit is de reactie waar het om ging: Mmore in 'reviews: Gran Turismo 6: koning van de rij-simulatie is terug'

[ Voor 14% gewijzigd door Mmore op 15-12-2013 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Mmore schreef op zondag 15 december 2013 @ 01:56:
Ik zag net dat 1 van mijn reacties 6x-1 gekregen heeft terwijl de reactie (volgens mij, natuurlijk) in elk geval toevoegende waarde aan het artikel biedt. Ik reageer niet zo heel veel en vond het erg jammer dat het van een +2 reactie naar beneden viel. Ik weet ook niet precies waarom dit gebeurt en het weerhoudt me er eigenlijk van om in de toekomst reacties achter te laten als ik denk dat die andere kunnen helpen.

Dit is de reactie waar het om ging: Mmore in 'reviews: Gran Turismo 6: koning van de rij-simulatie is terug'
Ik begrijp ook de -1 niet. Sterker nog je geeft een redelijke toevoeging waarvoor een +2 ook te rechtvaardigen is. Ook die 0 is ontrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 19:38:
Goedenavond, zeer weledelgestelde moddereters,

Kunnen jullie hier aub even naar kijken: Verwijderd in 'nieuws: 'Banktransacties verifiëren via sms is zeer onveilig' - update'

Ik loop hier een partij serieuze reacties te geven, welke gewoon steevast op -1 worden gezet? Waar slaat dat op en kunnen jullie ook zien, wie er zo luts aan het modden is?

Hoe kan het toch steeds dat er zo brak gemodereerd wordt? Sommige, nietszeggende one-liners krijgen zonder moeite +1 en serieuze reacties (geen troll of flamebate) worden op -1 geknald, lijkt mij een foute zaak? Tijd voor wederom een revisie van het mod-systeem of wat scherper toezicht?

Alvast bedankt. :)
De hier aangehaalde reactie staat op een 0 vermoedelijk vanwege de aanvallende toon. Als de toon anders was geweest had die waarschijnlijk gewoon een +1 gekregen.
Andere reacties hebben verschillende scores van -1 tot +2.

Wat betreft scherper toezicht: wat hier wordt aangedragen kunnen we wat mee doen. We komen zelf ook genoeg tegen maar soms kan er toch nog wat tussendoor schieten. Iedere dag komen er ook nieuwe mensen en dus modders bij en niet iedereen kan goed modden dus zullen we altijd wel werk blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Toettoetdaan in 'nieuws: Webwereld-uitgever schrapt 22 banen'
Alleen een smiley is geen +1 waard lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1 lijkt me idd wat toepasselijker.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Enai in 'nieuws: Samsung bouwt privacymodus voor nieuwe Galaxy-smartphone'

Dat lijkt me toch eerder een -1 dan de +1 die hij nu heeft, door grote aantallen +2 en zelfs +3?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op maandag 16 december 2013 @ 16:41:
Enai in 'nieuws: Samsung bouwt privacymodus voor nieuwe Galaxy-smartphone'

Dat lijkt me toch eerder een -1 dan de +1 die hij nu heeft, door grote aantallen +2 en zelfs +3?
Staat nu effectief op -1, zeker na de edit van hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Door je verwoording zie ik dit als een flamebait

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
EDIT: nevermind, kon het zelf fixen met een boost

[ Voor 92% gewijzigd door Kid Jansen op 17-12-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Erycius in 'nieuws: Universele lader voor laptops is een stap dichterbij'

Grappige opmerking en bovendien ontopic. Daarvoor is -1 toch wel overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Staat nu op +1, al zou een 0 misschien ook kunnen. -1 is idd te laag.

Edit: tweaker2010 in 'nieuws: Facebook begint met verkoop video-advertenties' wat is hier ongewenst aan?

[ Voor 20% gewijzigd door tweaker2010 op 17-12-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Laatst online: 10-09 10:12
excuus, dubbelpost

[ Voor 97% gewijzigd door DivxLover op 18-12-2013 10:30 . Reden: dubbelpost ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Laatst online: 10-09 10:12
DivxLover in 'nieuws: Apple: nieuwe apps moeten per 1 februari voor iOS 7 geoptimaliseerd zijn'

Hoe kan deze reactie nu 2 maal een off-topic/irrelevant krijgen?

Lijkt mij (maar ja, ben niet onbevooroordeeld), dat de reactie volledig on-topic is.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoGio
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 14:19
DivxLover in 'nieuws: Apple: nieuwe apps moeten per 1 februari voor iOS 7 geoptimaliseerd zijn'

Reactie, staat op +2 is imo niet informatief maar gewoon OT.

EDIT: staat nu al op een +1. Ben ik te vroeg geweest had ik hier mee moeten wachten.... misschien had ik even het hoofd topic moeten lezen excuus.

[ Voor 19% gewijzigd door GinoGio op 18-12-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerPas
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn post lijkt mij niet offtopic, echter al wel 4x een offtopic moderatie gehad:

-Tom in 'nieuws: 'Elektronisch stemmen moet weer worden ingevoerd''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

kidde in 'nieuws: 'Elektronisch stemmen moet weer worden ingevoerd''
Is dit nu werkelijk een +3 waard? Zowiezo veel hoge scores in dat draadje, het regent +2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
tweaker2010 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:28:
kidde in 'nieuws: 'Elektronisch stemmen moet weer worden ingevoerd''
Is dit nu werkelijk een +3 waard? Zowiezo veel hoge scores in dat draadje, het regent +2's.
Hij drijft wat door met met een heel goed punt. Goeie vraag wat ie nu waard is eigenlijk...
Ik ga er even over nadenken. :p

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• Bor

Bor

Topicstarter
Beide zijn wat mij betreft gewpon ontopic. Ik heb 2x +1 uitgedeeld.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• Bor

Bor

Topicstarter
Het eerste en laatste linkje dat je post is hetzelfde. Die eerste mag met opmerkingen als "Wat zijn jullie nou voor tweakers...? " naar de -1 hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 19-12-2013 12:12 ]

Verwijderd

Ik ben het dit keer toch echt totaal niet met je eens , zeker wat betreft die laatste van Grrrrrene.
Dat is wat mij betrefd toch echt dik die +2 waard.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:26:
[...]
Ik ben het dit keer toch echt totaal niet met je eens , zeker wat betreft die laatste van Grrrrrene.
Dat is wat mij betrefd toch echt dik die +2 waard.
Hij vraagt zich af of iemand het verschil ziet en haalt daarbij argumenten aan die al tig keer genoemd zijn. Dat vindt ik niet informatief hoor. Die +2's komen op mij over als mee eens moderaties. En iedereen die voor een hogere resolutie is wordt in dat draadje weggemod.

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
ik houd best van een stevige discussie, maar mijn post met -1 modden snap ik totaal niet. Zo zijn er veel meer reacties met -1 beoordeeld.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Verwijderd

beste tes_shavon

1: jou reactie slaat de plank nogal flink mis (imho) , je staat nu op +1 , die score van +1 is wat mij betrefd te hoog en hoort wat mij betrefd op 0 , zoals ik in deze reactie uitleg Verwijderd in 'nieuws: 'Elektronisch stemmen moet weer worden ingevoerd''

2: Er is in de moderatie van de reacties op dat artikel inderdaad iets flink mis gegaan . Ik heb alle reacties gelezen en gemodereerd en het lijkt er zeer sterk op dat er iemand (ervaren mod) een heeeeeeeel groot deel van de reacties met een tweevoudig gewogen -1 heeft gemod. Toen ik begon te modereren stonden er heeel veel reactie totaal ten onrechte op 0 of -1 , maar nu klopt het volgens mij vrij aardig en zijn de meeste wel op de juiste score uitgekomen.
Bij deze zou ik ook het verzoek in willen dienen dat een admin/powermod hier naar zou willen kijken. Ik denk dat het vrij snel duidelijk zal worden dat die -1 moderaties door slechts een persoon zijn gedaan.
Ik weet dat het niet aan mij is om sancties te bedenken , maar in dit geval lijkt mij een flinke schop toch wel op zijn plaats.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad niet meer dan een +1. Ik vermoed een groot aantal "mee eens" stemmers. Ik heb net 6x +1 bijgedrukt waardoor de post nu ook netto op die score staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Moderatiegezeur: Verwijderd in 'reviews: Litecoin: reken je rijk'

Geen +1 waard.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb hem een zetje gegeven. Hij staat nu gemiddeld nog op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tweaker2010 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:36:
[...]

Ik heb hem een zetje gegeven. Hij staat nu gemiddeld nog op 0.
En nu op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
Zelfde voor deze post Verwijderd in 'reviews: Litecoin: reken je rijk' ook van hem, wederom moderatiegezeur. Alles hoger dan -1 verdient imo wel een nakijkbeurt, zelfs +3 gever

[ Voor 13% gewijzigd door MineTurtle op 20-12-2013 11:13 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:47

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd in 'reviews: Litecoin: reken je rijk'

Ik snap zijn 'gezeik' wel hoor, zelfde probleem als ik dagelijks tegen aan loop, bovenstaande is dan ook gewoon ontopic, maar nee er zijn een stelletje rukkers die zoeken op je naam en dan alles -1 geven, het komt zo vaak voor :) En vervolgens ga je zeiken en ja DAN ben je wel offtopic/ongewenst natuurlijk, maar in eerste instantie niet...

Kijk het is van de andere kant ipv het zien als zeiken! Immers is die in eerste instantie toch duidelijk WEL benadeeld door het modsysteem (want het is ontopic en hij krijgt ongewenst) en dat levert logischerwijs frustratie op!

Als iemand op school een proefwerk had gemaakt en daar onterecht een lager cijfer voor krijgt is dat toch frustrerend? JUIST, en dat is precies wat hier gebeurd maar dan heel zielig door anonieme modjes dus eigenlijk nog frustrerender.

[ Voor 95% gewijzigd door watercoolertje op 20-12-2013 11:24 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Het is ons opgevallen en er is wat aan gedaan :)

[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 20-12-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Geen reden om dan de reacties zo te plaatsen, te editten dat ze 100% zeker offtopic of een rant worden.

gallery: draytek2950

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

PcDealer schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:04:
[...]

Geen reden om dan de reacties zo te plaatsen, te editten dat ze 100% zeker offtopic of een rant worden.

gallery: draytek2950
-1 voor deze post, wat een feest toch weer met die incapable modgooltje (ja dat is een combinatie tussen moderator en mongolen!):
watercoolertje in 'reviews: Litecoin: reken je rijk'

Maar ik zal me frustratie HIER maar uiten :) Hoeft mijn post die ontopic is er niet onder te leiden? TOch? Want dat staat als het goed is los van elkaar O-)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

watercoolertje in 'reviews: Litecoin: reken je rijk'

Haha nog zo 1, iemand roept maar wat maar nee +1 voor de inzet (dnek ik want inhoudelijk slaat het nergens op). Maar nee, zeggen dat er niks van klopt mag niet natuurlijk en is een -1 waard :D Mijn constatering is gewoon juist, hij snapt er niks van (en de reactie na mij laat dat pijnlijk goed zien :))!

Dacht dat het moderatiesysteem was om betere reacties te krijgen, maar in de praktijk werkt het naar mijn idee precies andersom...

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 20-12-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het zou natuurlijk helpen als je het iets minder op de man zou spelen... op deze manier is een -1 imho zeker wel verdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:13:
beste tes_shavon

1: jou reactie slaat de plank nogal flink mis (imho) , je staat nu op +1 , die score van +1 is wat mij betrefd te hoog en hoort wat mij betrefd op 0 , zoals ik in deze reactie uitleg Verwijderd in 'nieuws: 'Elektronisch stemmen moet weer worden ingevoerd''

2: Er is in de moderatie van de reacties op dat artikel inderdaad iets flink mis gegaan . Ik heb alle reacties gelezen en gemodereerd en het lijkt er zeer sterk op dat er iemand (ervaren mod) een heeeeeeeel groot deel van de reacties met een tweevoudig gewogen -1 heeft gemod. Toen ik begon te modereren stonden er heeel veel reactie totaal ten onrechte op 0 of -1 , maar nu klopt het volgens mij vrij aardig en zijn de meeste wel op de juiste score uitgekomen.
Bij deze zou ik ook het verzoek in willen dienen dat een admin/powermod hier naar zou willen kijken. Ik denk dat het vrij snel duidelijk zal worden dat die -1 moderaties door slechts een persoon zijn gedaan.
Ik weet dat het niet aan mij is om sancties te bedenken , maar in dit geval lijkt mij een flinke schop toch wel op zijn plaats.
Deze -1 gever is al gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind ik gewoon een +1: Verwijderd in 'nieuws: Jolla start levering Sailfish-telefoon naar Benelux'
Vind ik zeker geen +1, slaat eigenlijk nergens op maar scoort blijkbaar bij de +2 :') meningmodders: Mizgala28 in 'nieuws: Jolla start levering Sailfish-telefoon naar Benelux'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Die eerste is nu een 0, maar een -1 vanwege die rant over hardware is ook nog te rechtvaardigen (heeft die van mij ook gehad). En de 2 reactie's daarna zijn allebei offtopic/irrelevant en verdienen zeker een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

tweaker2010 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:56:
[...]

Hij vraagt zich af of iemand het verschil ziet en haalt daarbij argumenten aan die al tig keer genoemd zijn. Dat vindt ik niet informatief hoor. Die +2's komen op mij over als mee eens moderaties. En iedereen die voor een hogere resolutie is wordt in dat draadje weggemod.
Dat lijkt in de reacties op meuk: Apple OS X 10.9.1 ook mis te gaan. Als je daar de rest van de reacties bekijkt valt het allemaal zo rond de +1. Een reactie die meer offtopic aan het worden is wordt dan ineens met een +2 beoordeeld (er is maar 1 reactie met een +2 daar). Zo langzamerhand zijn we weer terug bij af: meningmodden. Er beginnen zo langzamerhand meer voorbeelden te komen waarbij er grote vraagtekens bij de modding gezet moeten worden imo. Misschien het modden maar beperken tot het filteren van ongewenste reacties... Ander voorbeeld zijn de moderaties in: nieuws: Politie arresteert twee forum-moderators van Silk Road 2 Er staan aardig wat reacties op "ongewenst" terwijl ze volgens mij eerder voor een "irrelevant" en misschien zelfs voor een "ontopic" in aanmerking komen.

[ Voor 15% gewijzigd door ppl op 20-12-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
In het volgende artikel komen ook wat mee eens mods voor: nieuws: VS: veel MegaUpload-gebruikers waren copyrightschenders
Zo hebben er een aantal een +3 gegeven aan deze reactie terwijl hij dat zeker niet is:
Verwijderd in 'nieuws: VS: veel MegaUpload-gebruikers waren copyrightschenders'
Een +1 is genoeg hoger is mee eens of sympathie modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
Dit gaat toch wel echt een stapje te ver imho:

Verwijderd in 'nieuws: Jailbreak voor iOS 7 komt uit'

Ik heb hem al op -1 gemikt, maar misschien kan er nog verdere actie ondernomen worden, want dit is puur trollen en reacties uitlokken!

[ Voor 3% gewijzigd door mistervis007 op 22-12-2013 16:37 ]

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Pagina: 1 ... 22 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]