k1n8fisher schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:11:
[...]
Nee! -1 is misschien overdreven maar het grootste deel van jouw post is off-topic en kan dus nooit op +2 komen.
Verder doe je aannames die niet gestaafd kunnen worden, concurrentie is nog niet op de markt, zeggen dat die zonder problemen is is dus zonder enige onderbouwing en duidt meer op onderbuikgevoelens. Ik denk dat die -1 gevers dit misschien wel als overdreven fanboyisme zien.
Ik reageer op seascope die suggereerde dat tweakers extra negatief is over de playstation. Dat is dus niet zo.
Primaire boodschap van mijn post is dat tweakers.net de headlines zo opstelt dat het onder sensatie valt. Dit is onderbouwd met een willekeurige bron uit 2011.
(Op een handje vol consumenten na legt niemand een link tussen kinect en een ring of death. Toch is de titel ''Kinect zorgt voor red ring of death'.)
Ik geef hier ook geen (negatief) waarde oordeel... Dat is hoe de nieuwswereld in elkaar zit .
Verder argumenteer ik dat seasonic dit onterechte gevoel heeft omdat bedrijven hier op aansturen. Dat is basic marketing, maar ook daar post ik een bron (aflevering waarbij wordt gesteld dat je beter een wasmachine van 200 euro dan 1500 euro kunt kopen). Het ultieme succes van marketing is natuurlijk dat je klanten op die manier je merk verdedigen.
Vervolgens volgt een extra anekdote... Daar staat verder ook niets fout in. Feit is dat de ps3 duurder was dan de xbox en de ps4 nu goedkoper is dan de xbox one. Feit is ook dat er destijds grote problemen boven water kwamen met de xbox en het nu lijkt dat ook de ps4 problemen hebben.
Verder doe ik helemaal geen uitspraken over de Xbox One, laat staan of de PS4 al dan niet beter is dan de Xbox one...
Dus ik zou zeggen probeer mijn post nog eens te lezen... Ik zie echt niet waar je dat uit haalt en je hebt het punt volledig gemist.
Feit dat ik deze twee obeservaties post (sensatie tweakers, merk positionering ) en beide onderbouw met een argument en een bron lijkt mij voldoende voor een +2.
Zie ook
+2-reacties bevatten informatie en inzichten die weliswaar bij experts aanwezig zijn maar wel nuttig zijn voor het grote publiek
[
Voor 9% gewijzigd door
sdk1985 op 19-11-2013 19:44
]