Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.654 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:46:
[...]

Ten eerste is de reactie geen +3, wat de -1 poster waarschijnlijk ook vond en daarom een waarschijnlijk een compensatiemod heeft gegeven.
Ten tweede bepalen wij als PowerMods zelf of het de moeite waard is om hier naar te kijken.

Als je vindt dat een reactie op een verkeerde score staat kan je dat gewoon aangeven hier maar dan wel graag in zodanige bewoording dat het niet lijkt alsof je een bevel uitvaardigt: daar zitten wij niet op te wachten en daar zullen we ook zeker niet positief op reageren.
Het is zelfs de bedoeling dat een enkele mismod die niets/ niet veel afdoet aan de uiteindelijke score hier niet eens wordt gemeld. Dit topic is er voor bedoeld om echte fouten in moderatie aan te geven en recht te trekken: een troll die op een positieve score staat of een inzichtvolle reactie die op -1 staat omdat het geen populaire mening is bijvoorbeeld.

Waarom jouw reactie geen +3 waard is: het is een nette reactie maar niet zodanig dat iedereen deze zou moeten lezen. Sommige mensen zouden zelfs kunnen zeggen dat jouw reactie door een apple-gekleurde bril is gezien. De youtube link is interessant bij de materie en daardoor is de +2 wel terecht als eindscore maar hoger ook niet. Een enorm criticus zou zelfs kunnen zeggen dat als je de link naar het onderzoek aanklikt en het pdf bestand leest je deze youtube link ook tegenkomt en dus ook deze link niet eens zo veel meerwaarde heeft en dat jouw reactie uiteindelijk niet meer dan een +1 waard is.
Persoonlijk vind ik dat te ver doorgezocht en dus is m.i. de +2 gewoon een rechtvaardige score.

[...]

Hij is niet ongewenst en zou wmb ook een +1 mogen krijgen. Wat niet klopt aan jouw bewering (en ook dat is zeer sterk gesteld) wordt in een reactie al weggezet. misschien dat er nog wat mensen hem willen modden?
De -1 gevers zijn misschien verstokte PC gamers en die willen misschien niet graag horen dat er meer kan dan zij denken!
Nou moe, de reactie is nu gedownmod naar +2, ik was juist zo trots op de+3. Verder ben ik het inhoudelijk absoluut niet eens met je k1n8fisher, het is niet met een Apple gekleurde bril geschreven, maar neutraal en ook goed beredeneerd. En al zou het met een Apple gekleurde bril geschreven zijn dan is de reactie daarop met argumenten de koninklijke weg om dat aan te tonen. Wat jij nu feitelijk doet is meningmodden goedkeuren. Maar ik zal verder niet inhoudelijk de discussie met je aangaan want daar is dit forum niet voor bedoeld.

Verder blijft het vreemd dat iemand een -1 uitdeelt voor een +2/+3 reactie, en als enige. Daarom lijkt het me ook opportuun na te gaan wie dit gedaan heeft. Het verschil is groot genoeg en omdat het maar 1 persoon is geweest is deze ook makkelijk te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Die -1 is wat wij noemen 'een verdwaalde foutieve moderatie'. Daar is dit topic niet voor bedoeld, zie ook de topicwarning. Of jouw reactie een +2 of een +3 waard is valt over te discussiëren, de reactie eronder, Verwijderd in 'nieuws: Onderzoek: touchscreens iPhone 5s en 5c minder accuraat dan Galaxy S3' is in ieder geval geen +2 waard, dat is gewoon een +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:16:
Die -1 is wat wij noemen 'een verdwaalde foutieve moderatie'. Daar is dit topic niet voor bedoeld, zie ook de topicwarning.
De topicwarning kon ik niet vinden kennelijk, in elk geval staat er in het eerste bericht van de thread niets over 'verdwaalde foutieve moderatie'.

Wat is een "verdwaalde foutieve moderatie" eigenlijk? Je zou de -1 op mijn +3 (nu +2 helaas...) reactie een incident (="verdwaalde foutieve moderatie" ?) kunnen noemen. Maar misschien modereert deze persoon wel moedwillig alle reacties die niet naar zijn/haar mening zijn met -1. Mede daarom leek het me ook handig even te kijken of dit het geval is. Zelf ik kan ik dat niet dus vandaar dat ik hier mijn oorspronkelijke ticket inschoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

De topicwarning kon ik niet vinden kennelijk, in elk geval staat er in het eerste bericht van de thread niets over 'verdwaalde foutieve moderatie'.

Wat is een "verdwaalde foutieve moderatie" eigenlijk? Je zou de -1 op mijn +3 (nu +2 helaas...) reactie een incident (="verdwaalde foutieve moderatie" ?) kunnen noemen. Maar misschien modereert deze persoon wel moedwillig alle reacties die niet naar zijn/haar mening zijn met -1. Mede daarom leek het me ook handig even te kijken of dit het geval is. Zelf ik kan ik dat niet dus vandaar dat ik hier mijn oorspronkelijke ticket inschoot.
Dit topic is voor reacties die niet op de juiste score staat. Er zullen geregeld excessen bijzitten, maar die hoeven in dit topic niet gemeld te worden. Behalve als er een hoop foute moderaties zijn, dan kan de crew daar naar kijken om te zien of iemand zijn rechten misbruikt. Maar primair is dit topic hier niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1DMKIIN in 'nieuws: Apples iOS kampt opnieuw met wintertijdproblemen'

Is één grote trollende rant over moderatie, mag straight naar -1 imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Gemodbreaked en gefixeerd op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maakt niet uit, hij begint gewoon nog een keer opnieuw: 1DMKIIN in 'nieuws: Apples iOS kampt opnieuw met wintertijdproblemen'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

1DMKIIN in 'nieuws: Apples iOS kampt opnieuw met wintertijdproblemen'

En nog één.

Ik proef hier volgens mij iemand die hoognodig een Valiumpje moet hebben ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Trashed & mailed.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:30:
[...]

Nou moe, de reactie is nu gedownmod naar +2, ik was juist zo trots op de+3. Verder ben ik het inhoudelijk absoluut niet eens met je k1n8fisher, het is niet met een Apple gekleurde bril geschreven, maar neutraal en ook goed beredeneerd. En al zou het met een Apple gekleurde bril geschreven zijn dan is de reactie daarop met argumenten de koninklijke weg om dat aan te tonen. Wat jij nu feitelijk doet is meningmodden goedkeuren. Maar ik zal verder niet inhoudelijk de discussie met je aangaan want daar is dit forum niet voor bedoeld.

Verder blijft het vreemd dat iemand een -1 uitdeelt voor een +2/+3 reactie, en als enige. Daarom lijkt het me ook opportuun na te gaan wie dit gedaan heeft. Het verschil is groot genoeg en omdat het maar 1 persoon is geweest is deze ook makkelijk te identificeren.
Als je iets beter leest dan zie je dat IK niet vind dat jouw reactie apple gekleurd is maar dat mensen dat wel erin kunnen lezen! Ik keur meningmodden dan ook zeker niet goed: dat is juist 1 van de grootste ergernissen hier en die pakken we altijd op!
Wat betreft het identificeren: wij, als PowerMods, kunnen iedere individuele moderatie zien. Wij kunnen dus heel goed zien wie er wat modt en ook wie we daar op moeten aanspreken en dat zullen we zeker niet nalaten als dat nodig is!
Wij Powermods hebben nog wel meer tools die we kunnen gebruiken maar juist wij moeten daar dus ook zorgvuldig mee om gaan. Juist die zorgvuldigheid is waarom wij PowerMods zijn geworden: daar heeft men ons voor gevraagd!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Waarom verdien ik hier -1? ik zeg toch niets ongewenst ofzo? Als iemand er naar wil kijken, alvast bedank!
RagingPenguin in 'nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

RagingPenguin schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:59:
Waarom verdien ik hier -1? ik zeg toch niets ongewenst ofzo? Als iemand er naar wil kijken, alvast bedank!
RagingPenguin in 'nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro'
Is inderdaad geen -1, ook al geef je niet echt antwoord op zijn vraag. Een 0 lijkt me beter op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
tweaker2010 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:27:
[...]

Is inderdaad geen -1, ook al geef je niet echt antwoord op zijn vraag. Een 0 lijkt me beter op zijn plaats.
dat ben ik helemaal met je eens( en hij staat nu op 0)

[ Voor 4% gewijzigd door RagingPenguin op 28-10-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Alleen al om de eerste regel vind ik dit geen +1: w4v3g0d in 'nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro - update'

En dit vind ik dan weer geen -1, misschien een niet zo snuggere vraag en niet geheel ontopic, maar 0 lijkt me hier meer op zijn plaats: Probook8979 in 'nieuws: Nexus 5 komt woensdag in Nederland uit voor 459 euro - update'

Edit: de eerste staat al op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Is mijn reactie ongewenst? Volgens mij heb ik het over het onderwerp.http://tweakers.net/nieuws/92234/arm-kondigt-mobiele-ontwikkelkit-voor-internet-of-things-aan.html?showReaction=6521174#r_6521174

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zware Unit in 'nieuws: Verkoop iPhones stijgt weer'
Wat is hier precies informatief aan? Een stuk engelse tekst kopieren lijkt mij geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Mag ik vragen wat hier -1 aan is? Ik geef alleen aan waarom ik die dienst niet wil gebruiken...

vali in Google Hangouts krijgt sms-integratie en location sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Die post staat op +2 omdat hij massaal +3 krijgt. Ik zie niet meer dan een +1 in die post overigens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

Cyphax

Moderator LNX
Hij staat nu op +1. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

In mijn optiek is mijn eigen reactie overigens gewoon ontopic, in plaats van een 0?
Niku in 'nieuws: Lock8 ontwikkelt sleutelloos 'slim' fietsslot'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:01:
In mijn optiek is mijn eigen reactie overigens gewoon ontopic, in plaats van een 0?
Staat na mijn zetje weer op +1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Niku schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 11:01:
Die post staat inmiddels al op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Misschien niet de juiste plek, maar:

Anoniem: 308166 in 'reviews: Battlefield 4 - meer modi, meer vernietiging, meer spektakel'

Deze legt duidelijk uit hoe je de release date van BF4 kan omzeilen. Op het forum is dit niet gewenst en worden deze berichten weg gemod. Als dat wordt door getrokken naar de FP zou deze of op -1 moeten of weg. De vraag is echter; wordt het ook doorgetrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:53
Ik zou zeggen dat de regels het zelfde horen te zijn al vindt ik persoonlijk dat dit soort gedrag niet echt weg gemod zou hoeven worden niet op de forums en niet op de fp maar goed dat ben ik. Het omzeilen van een release date is niet illegaal, en hoewel EA het misschien niet zo fijn zou vinden gaat het puur en alleen om je spel wat eerder te spelen en niet om te piraten of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Het omzeilen van de beveiliging van de release vind ik een grijs gebied. Maar omdat de reactie enkel bestond uit een tutorial om die beveiliging te omzeilen, heb ik de reactie voorzichtigheidshalve verwijderd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Volgens mij zijn er te overijverige -1'erts op mij bezig:

Phoenix_the_II in 'nieuws: Eizo introduceert monitor voor gaming met verversingssnelheid van 240Hz'
Phoenix_the_II in 'nieuws: Eizo introduceert monitor voor gaming met verversingssnelheid van 240Hz'

Dit is geen trollbait flame of verkeerde mening, het is gewoon of een off topic vraag mbt tot term. Of worden de noobs hier tegenwoordig ook niet meer gewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Zoals ik op de post hierboven had gezegd gaat dit volgens mij net wat te ver: Whatson in 'nieuws: Sitebouwers maken interface en database IsoHunt na'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Wat is er off-topic aan mijn reactie hier? Mag een woordgrap ook al niet?
Zidane007nl in 'meuk: Greenshot 1.1.6 build 2779'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Zidane007nl schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:29:
Wat is er off-topic aan mijn reactie hier? Mag een woordgrap ook al niet?
Zidane007nl in 'meuk: Greenshot 1.1.6 build 2779'
Category als m$, winblows etc. Daar geven veel mensen een -1 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heb er een van mijn boostpunten aan gespendeerd, maar is niet genoeg. Flauw om deze reactie +2 of +3 te geven overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Staat nu op de -1.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Richard_AFC in 'reviews: Battlefield 4 - meer modi, meer vernietiging, meer spektakel'
Gewoon reageren op een poging tot flame, -1 zou ik zeggen.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. Zal wel een meningmod geweest zijn vanwege het illustratief bedoelde Apple voorbeeld, is nu aangepast als 'mening'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

YungTosti in 'nieuws: PlayStation 4 kan geen mp3 en audio-cd's afspelen'

Die hoort op -1 denk ik, niet op 0?

Die 60x +3 lijkt me overigens wel een onderzoekje waard?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EXL2xdOZyuypeBJMNJVouKap/full.jpg

Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 4 kan geen mp3 en audio-cd's afspelen'

Deze modmisbruiker meld zichzelf...

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2013 16:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Herman schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:43:
Het omzeilen van de beveiliging van de release vind ik een grijs gebied. Maar omdat de reactie enkel bestond uit een tutorial om die beveiliging te omzeilen, heb ik de reactie voorzichtigheidshalve verwijderd.
Hoezo is dit eigenlijk een grijs gebied? EA vindt het helemaal niet erg dat er een paar mensen d.m.v. een vpn verbinding alvast de game gaan spelen en snap persoonlijk niet waarom er dan moeilijk over gedaan wordt.

Als EA er niks van moet weten en mensen er echt om banned was het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Femme in 'nieuws: Hyves stopt met sociaal netwerk en gaat door als spelletjessite - update'
Het valt me op dat hier op naam wordt gemod. Alleen omdat hij Femme heet krijgt hij +2, zoveel bijzonders bevat zijn reactie niet bovendien is hij feitelijk onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:14

botoo

💀 too old to die young

En hier zien we extreem duidelijk waarom er veel strakker opgetreden moet worden tegen users die het moderatie systeem misbruiken, bovenstaande post heeft inmiddels 111 keer +3.
Noem mijn eerdere voorstel van aanpak maar lomp, maar dit heeft totaal niets meer te doen met modereren op kwaliteit en wordt het mod-systeem misbruikt om een 'mee eens' signaal te geven. Dit soort mismodders passen niet in het kwaliteits systeem van T.net.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Meneertje google hater is weer bezig ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:45:
[...]

En hier zien we extreem duidelijk waarom er veel strakker opgetreden moet worden tegen users die het moderatie systeem misbruiken, bovenstaande post heeft inmiddels 111 keer +3.
Noem mijn eerdere voorstel van aanpak maar lomp, maar dit heeft totaal niets meer te doen met modereren op kwaliteit en wordt het mod-systeem misbruikt om een 'mee eens' signaal te geven. Dit soort mismodders passen niet in het kwaliteits systeem van T.net.
Heb ze bijna allemaal aangeschreven en degenen die ik niet heb aangeschreven heb ik voorgedragen voor uitschakeling modrechten.
We gaan niet te snel uitschakelen bij de eerste overtreding maar nu hebben er wel veel mensen een eerste waarschuwing en zullen dus beter moeten uitkijken.
Waren dus 57 man die ik heb aangeschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd in 'nieuws: Google presenteert Android 4.4' is blatante FUD/misinformatie. De API wijzigingen zijn stuk voor stuk ook van toepassingen op AOSP, Google Play als aparte app heeft er echt niets mee te maken. Hij blijft echter stug op +1 staan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

ze zijn weer lekker bezig in nieuws: Docsis 3.1-modems met downstream van 4Gbit/s worden in 2015 verwacht veel onterechte -1's
supersnathan94 in 'nieuws: Docsis 3.1-modems' krijgt -1? ik heb m +1 gegeven

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Die eerste staat inmiddels op de juiste score, de 2e heeft nog een zetje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hallo modderts,. :)
Ik voel me vandaag weer eens niet serieus genoeg genomen.
Heb 2x een -1 gehad waar ik eigenlijk voor minstens een +1 ging.

koelpasta in 'nieuws: Patentconsortium van Apple en Microsoft klaagt Google, Asus, Samsung en HTC aan'
en
koelpasta in 'nieuws: Patentconsortium van Apple en Microsoft klaagt Google, Asus, Samsung en HTC aan'

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:33
PdeBie in 'video: Activision toont Free Fall-gameplay Call of Duty: Ghosts'

Ik krijg hier een -1 score, maar geloof dat ik toch niks kwaads doe hier.

--edit--
inmiddels heb ik een +1 score, maar dat komt mede door een aantal +2 scores wat het ook weer niet waard is vind ik. Is er geen mogelijkheid om fanboyism uit te schakelen? :+

[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 01-11-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Verwijderd in 'nieuws: ACM legt KPN dwangsom op'
Is een mening en staat op +2. Geen onderbouwing of bronnen. 0 of +1 dus.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

beantherio in 'nieuws: 'Britse geheime dienst gaf AIVD advies over omzeilen wetgeving tegen afluisteren'

+3 lijkt me een beetje overdreven? Veel verder dan een +1 kom ik eigenlijk niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 13-09 15:33
BeefHazard in 'nieuws: ACM legt KPN dwangsom op'
0 lijkt me een beetje weinig? Ik weet dat ik first post ben, maar er zijn mensen die -1 modden terwijl ik een post maak met een onderbouwde mening en zelfs een link naar het artikel waar ik op doel.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klopt, een +3 is het zeker niet.

Gefeliciteerd trouwens! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dank ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Deze post geeft een uitstekende verklaring voor het hele artikel en verdient meer dan een +1.

djiwie in 'nieuws: Belgisch Kamerlid claimt dat leger VS haar e-mail las'

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@ Wildhagen, nog gefeliciteerd!

Iets heel anders: ik vind het erg lastig om te modereren bij het nieuwsartikel over WD externe schijven icm Maverick: nieuws: Western Digital raadt klanten af te updaten naar OS X Mavericks

Graag advies over het volgende: de titel van het artikel en het artikel zelf suggereren sterk dat het probleem alleen aan Western Digital ligt. Lezende in de mail die WD zelf naar z'n geregistreerde klanten heeft gestuurd, lijkt het te gaan om o.a. WD schijven.
Een snelle Google zoekactie leerde me dat ook mensen die een Seagate hdd (vanaf halverwege de pagina) gebruiken last van het verschijnsel hebben. Ook op de fora van Apple komt Seagate voor; https://discussions.apple.com/message/23533476#23533476 en https://discussions.apple.com/message/23493143#23493143.
Het overgrote deel van degenen met problemen lijken inderdaad WD gebruikers, maar het statement van WD dat o.a. hun schijven er last van hebben lijkt weldegelijk te kloppen.

Hoewel dus de combinatie van de titel en de inhoud van het nieuwsartikel mensen op het verkeerde been kan zetten, is in ieder geval een screenshot van de email van WD aan klanten volledig te lezen. Oftewel, men kan het weten dat WD niet adviseert om OS X Mavericks te vermijden, maar simpelweg niet de combinatie van hun software en de nieuwe OS X te gebruiken tot nader order.
Dat betekent dat reacties als Terrestraeon in 'nieuws: Western Digital raadt klanten af te updaten naar OS X Mavericks' in principe gebaseerd zijn op foutieve informatie, niet waar?

Tweede vraag hierbij is over de aannames die mensen doen in de reacties over de WD software. Ik ken die software behoorlijk goed en kan zeggen dat het veel complexere en veelzijdiger software is dan men aanneemt. WD Smartware bijvoorbeeld gaat op veel punten bijvoorbeeld de ingebouwde Windows Backup functionaliteit voorbij en gaat richting pakketten als Norton Ghost en Acronis TrueImage.
Nou is het op zich niet onlogisch dat velen verwachten dat de WD software die problemen geeft een zoveelste 'flut-tooltje' is, maar aan de andere kant kun je het weten dat het complexe software is.
Oftewel: mag je om die reden een heel fors aantal reacties (die gebaseerd zijn of foute aannames) ipv van bijv. op +1 op een 0 moddereren?

Sorry voor de lengte van de reactie, maar het lijkt mij zo het meest duidelijk verwoord :)

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
IK denk dat een 0 niet zou misstaan in het geval van reacties die vanuit een verkeerde aanname gepost zijn. Aan de andere kant is +1 ook niet verkeerd aangezien het niet bewust is gedaan.
Ik zou zeggen: geef ze het voordeel van de twijfel en lat lekker op +1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Sluit ik me bij aan :)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
-1 is voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik reageer niet snel over moderaties m.b.t. m'n eigen berichten, maar de moderatie over dit bericht:

KillerBee in 'nieuws: Netflix begint tests met 4k-videoclips'

is toch wel 'over the top' imho. Het offtopic gehalte zie ik niet, ik reageer puur ontopic, maar oke, deze moderatie is tot daar aan toe, maar één (of twee) persoon modereert deze post zelfs als 'ongewenst' :? .
Kan iemand hier eens naar kijken? Dit lijkt me toch niet bepaald een gewenste manier van modereren(?)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
een +3 voor een een positieve wow rant? geert1 in 'nieuws: Blizzard registreert naam Warlords of Draenor'

Hij geeft geen argumenten alleen maar meningen (die van zichzelf) en doet alsof het algeheel zo is. Verder bedient hij zich van een stroman argument en is het gewoon door een extreem roze bril naar WoW kijken. Mischieen een +1 omdat het goed geschreven is, +2 omdat er veel wow fanboys zijn? Maar +3 voor een rant?

De reactie van Powerblast eronder is van het zelfde niveau. Is gewoon een simpele generaliserende mening die zijn spelletje in een beter daglicht stelt. Dat is toch geen +2?

[ Voor 13% gewijzigd door Postius op 03-11-2013 14:57 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
k1n8fisher schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:44:
IK denk dat een 0 niet zou misstaan in het geval van reacties die vanuit een verkeerde aanname gepost zijn. Aan de andere kant is +1 ook niet verkeerd aangezien het niet bewust is gedaan.
Ik zou zeggen: geef ze het voordeel van de twijfel en lat lekker op +1 staan.
Hartelijk dank!

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
geert1 in 'nieuws: Mythic maakt Warhammer Online in laatste maand gratis'

+3? Are you kidding me? Het gaat totaal nergens over "boohoo Wow klonen moeten veel geld uitgeven om WoW te verslaan" Daar gaat het hele bericht niet over! Sorry hoor, maar het zal wel weer het "meer lettertjes meer rating woo!" idee zijn. Vind het echt een 0, net aan een +1 met moeite.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:24:
geert1 in 'nieuws: Mythic maakt Warhammer Online in laatste maand gratis'

+3? Are you kidding me? Het gaat totaal nergens over "boohoo Wow klonen moeten veel geld uitgeven om WoW te verslaan" Daar gaat het hele bericht niet over! Sorry hoor, maar het zal wel weer het "meer lettertjes meer rating woo!" idee zijn. Vind het echt een 0, net aan een +1 met moeite.
Een +3 is idd te hoog, maar een +1 of +2 kan toch wel?
En als jij het een 0 vindt waarom zie ik deze score dan niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:14

botoo

💀 too old to die young

Schattig verhaaltje maar wmb volstrekt offtopic, een nulletje (met boost) van mij.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
tweaker2010 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:56:
[...]

Een +3 is idd te hoog, maar een +1 of +2 kan toch wel?
En als jij het een 0 vindt waarom zie ik deze score dan niet terug?
Omdat ik niet altijd zin heb om te modden. Dit soort reacties blijven toch permanent of +2 staan, omdat iedereen een nieuwe regel lijkt aan te houden: Wall of text = +2.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:27:
[...]
Omdat ik niet altijd zin heb om te modden. Dit soort reacties blijven toch permanent of +2 staan, omdat iedereen een nieuwe regel lijkt aan te houden: Wall of text = +2.
Tja, als iedereen zo zou redeneren... Het lijkt me handig om hem zelf ook te modden voor je hem hier post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Whatson in 'nieuws: 'Onbeperkt alles'-provider Robin Mobile verlaagt snelheid 3g-verbinding'

45x +2 lijkt me een beetje teveel voor deze reactie, om het over de 21x +3 maar niet te hebben

Maximaal een +1 lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Hoe kan een posted dat bijna niks te maken heeft met Skype 14 +3 krijgen? Is voor mij nogal een raadsel. Vooral zijn conspiracy uitspraken maken het voor mij al bijna -1

GiLuX in Veel Skype-accessoires zullen vanaf december niet meer volledig werken

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 04-11-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het zijn waarschijnlijk veel mee eens-moderaties idd. Dit is meer iets voor in het GR-topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Dit is mijns inziens een dikke +1,maar meer zie ik er niet in. Met die +3 kan ik iig niet goed leven,zou er voor altijd wakker van liggen ;) Nog meer mensen die hem een toontje lager willen laten zingen?

Chakotay in 'plan: Tweakers en Sitecom zoeken de ultieme OpenWRT-firmware'

edit:

Deze post heeft ook maar weinig toegevoegde waarde,kan best op +1. De +3s komen volgens mij van de
''mee eens'' users.
Tha_Butcha in 'plan: Tweakers en Sitecom zoeken de ultieme OpenWRT-firmware'

[ Voor 29% gewijzigd door pcgek op 04-11-2013 22:56 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors in 'reviews: Klein, kleiner, kleinst: de weg naar 5nm-chips' , zijn verhaal klopt van geen kanten , zoals hier PuzzleSolver in 'reviews: Klein, kleiner, kleinst: de weg naar 5nm-chips' word uitgelegd.
Desondanks staat hij nu nog op +2 , lijkt mij een 0 of hooguit een +1.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 08:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: India lanceert eigen sonde voor marsmissie'

Irrelevant lijkt me, plus offtopic, dus 0 ipv +1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Precies, gewoon een +1. Ik heb net 6x +1 gegeven en de post staat daarmee op +2 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen idee waarom ik hier -1 krijg: Bor in 'nieuws: Google breidt nummerherkenning Android uit met Google+-informatie'

Gevalletje niet mee eens oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Vermoed dat de kortzichtige edit in de reactie erboven voor -1 zorgt. Imho onterecht want mijn post is gewoon netjes en ontopic en heeft niets met paranoia te maken maar meer met kennis van hoe dit soort systemen vaker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
corset in 'nieuws: Fabrikanten Android-smartphones spelen vals bij benchmarks'

Even een oude, hoeft/kan niet goed gemod.. wat is er precies +1 geweest aan deze? Omdat ik wat tegen Apple ben? Of als ik Nokia ipv Apple had genoemd was het gelijk +3 geweest?

Wat meer recent:

Verwijderd in 'nieuws: Sony heeft 80 miljoen PS3's verkocht'

Lijkt me -1? Waarom ik het vraag, omdat ik het niet 100% zeker weet. Kan ook een zeer magere 0 zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door corset op 06-11-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
lanerios schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:51:

Verwijderd in 'nieuws: Sony heeft 80 miljoen PS3's verkocht'

Lijkt me -1? Waarom ik het vraag, omdat ik het niet 100% zeker weet. Kan ook een zeer magere 0 zijn.
Zonder enige relevantie noemen dat de Wii 100m verkocht heeft zou ik zelf als een troll bestempelen dus -1, niet zo moeilijk. Ook kunnen volgens mij echt volledig uit de lucht gegrepen flutposts zonder enige relevantie of inhoud ook gewoon op -1 gezet worden maar dit is gewoon een flamebait/troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik vind het in deze reactie van mezelf belachelijk dat ik twee -1 moderaties heb waardoor ik op +1 ipv +2 uit kom. Over of het een +2 is valt misschien te twisten, maar die -1s die er voor zorgen dat het +1 is, zijn absoluut niet terecht vind ik.
Niku in 'nieuws: Sony heeft 80 miljoen PS3's verkocht'

[ Voor 4% gewijzigd door Niku op 06-11-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Google moet foto's van ex-FIA-baas blokkeren in zoekmachine'

Op zich best een aardige reactie , lijkt mij +1 , heel mischien een +2.
Ware het niet dat hij begint met "Waarom krijg je daar +2 voor?"
Dat is wat mij betreft genoeg reden voor 1 punt aftrek , dan kom ik dus op 0 of eventueel +1 uit.
Helaas vond iemand het nodig om (vlak na mij) hier 6x +2 voor te geven en daar staat hij nu op.

ps.mocht ik het verkeerd hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Om die ene opmerking hoef je wat mij betreft geen punten af te trekken. Hij is netjes gesteld en vormt maar een minimaal deel van zijn reactie. Overigens hoeft RMX in 'nieuws: Google moet foto's van ex-FIA-baas blokkeren in zoekmachine' inderdaad niet op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok , dat is duidelijk , ik zal mijn moderatie aanpassen.

[edit]
biglia in 'nieuws: Ondergrondse drugsmarkt Silk Road maakt doorstart'

"zoals andere criminele organisaties als banken? "

lijkt mij -1 ? staat nu nog op +1

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 13:25 . Reden: nw. mismod toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 18 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]