Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Die* fipo* beoordeel jij op +1?

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 16-10-2013 18:50 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

pafdaddy in 'nieuws: Draadloze mini-pacemaker mag gebruikt worden in Europa'

Hoort op +3 imho. Op zijn post in GR is niet gereageerd helaas.
De twee posts er onder zijn ook +3 waard - eentje staat er zelfs al op.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 16-10-2013 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb deze post vrij snel opgeslagen, toen een klant geholpen, en toen de rest geschreven.
Kan iemand hier eventjes naar kijken? Ik heb er wel wat werk ingestoken. Denk niet dat hij offtopic is.
Kain_niaK in 'nieuws: Baidu's clouddienst Jiasule accepteert Bitcoin'

[ Voor 9% gewijzigd door Kain_niaK op 16-10-2013 19:42 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Niet onderbouwde "ik hoor andere geluiden" terwijl de post erboven het tegenovergestelde beweert en iets te offtopic voor de 0 over een zakje groentemix krijgt van mij ook -1 als ik eerlijk ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 16-10-2013 20:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Heb dit een +1 met boost gegeven maar het is absoluut geen +2 stewie in 'nieuws: América Móvil ziet af van overname KPN' nergens bronnen, gewoon een mening ventileren en geen eens fatsoenlijk Nederlands.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Kain_niaK schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:42:
Ik heb deze post vrij snel opgeslagen, toen een klant geholpen, en toen de rest geschreven.
Kan iemand hier eventjes naar kijken? Ik heb er wel wat werk ingestoken. Denk niet dat hij offtopic is.
Persoonlijk heb ik hier veel moeite mee.
  • Er is sprake van een FiPo(-hunter?) welke zijn post na het plaatsen constant heeft uitgebreid. In het begin stelde het weinig voor, nu is het opgerekt tot een post die waarschijnlijk de Tweakers.net-geschiedenisboeken in kan als zijnde een van de langste reacties op een nieuwsbericht. nb. blijkt ook hieruit
  • De (definitieve) reactie reageert amper op het nieuwsbericht, het is simpelweg een heel verhaal over bitcoins, maar heeft amper relatie tot het nieuwsbericht.
  • Aan het eind een hoop onzinnige zelf-reclame.
Ik heb er persoonlijk ook een handje van dat ik in betoog-mode ga bij het reageren op nieuwsberichten, maar dit slaat werkelijk alles. Waar normaal gesproken de reactie 'tl;dr' een dikke -1 oplevert, had ik 'm in dit geval een +1 toegekend.

Met alle respect, maar waar slaat dit op? Een betrekkelijk korte post uitbouwen tot een belachelijk lange reactie, waar in niet ingegaan wordt op het hoofdonderwerp, maar vooral een lading ongerelateerde informatie wordt gespammed over de bitcoin? Ik vind dit geenzins constructief en de geschiedenis van de post inachtnemende, is dit m.i. gewoon een -1 of 0 waard, ongeacht de moeite die er in gestoken is.

Kom op zeg. :/

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
SpeeDRaZoR3 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:21:
[...]

Dit nieuwsitem is wel heel erg slecht beoordeeld.

Misschien dat de mensen die +3 hebben gegeven is opnieuw het artikel over modderen moeten doorlezen.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Heb alles +1 beoordeeld.
Ik wil hier graag nog even op terugkomen. Er zijn nu verschillende powermods geweest die geprobeerd hebben de beoordelingen aan te passen, het staat nu in dit topic, maar ondertussen zijn de +2's nog steeds niet verdwenen? :)

Phoenix_the_II in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'
Deze reactie gaat ook nergens over.

Cilph in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'
Informatief? Opnieuw een mening die anderen delen, niets meer dan dat. +0 maximaal.

SalsaGids in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'
+3? Er staat werkelijk niets inhoudelijks in. Gaat puur om een mening, in het kort vindt hij de minister 'verwerpelijk'.

[ Voor 11% gewijzigd door Royeboi op 17-10-2013 01:01 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zavantas in 'nieuws: Belgacom sluit honderden huizen op glasvezel aan'

krijgt 6x +3 en 6x +2 , lijkt mij niet meer dan +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kain_niaK schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 19:42:
Vrij snel opgeslagen om een FiPo te krijgen neem ik aan? Dat levert bij mij een minpunt op. Daarnaast een compleet irrelevante post waarvoor hij een 0 krijgt. Komt in totaal uit op een -1.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een +1 inderdaad. Met mijn 6x boost / weging staat de post daar nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:48

Cyphax

Moderator LNX
Tsurany schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:43:
[...]

Vrij snel opgeslagen om een FiPo te krijgen neem ik aan? Dat levert bij mij een minpunt op. Daarnaast een compleet irrelevante post waarvoor hij een 0 krijgt. Komt in totaal uit op een -1.
Niet dat het onmogelijk is, maar als ik uit moet gaan van aannames, en de post is op dit moment een goede, dan ga ik niet een -1 geven. Zo lullig als de aanname niet klopt en men gaat denken "dan ga ik hier ook niet meer posten".

Ik kijk met een scheef oog ook een beetje naar de site; ik kan niet zien wat er eerst stond dus ik zou moeten aannemen dat er eigenlijk niets stond. Dus met in het achterhoofd een gebrek aan zo'n functie geef ik de poster het liefst by default het voordeel van de twijfel.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 17-10-2013 10:19 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Boy in 'nieuws: Microsoft maakt Windows 8.1 beschikbaar'

"volgens mij" zonder bron kan toch geen +3 verdienen (+2 is ook te hoog imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
nieuws: Samsung begint met Android 4.3-update Galaxy S4

Gewoon het hele bericht is dood gegooid met mensen die janken over de S3.. Allemaal maar 0 modden? is echt compleet off topic zo. Nee de S3 heeft de update nog niet. Dit is een bericht over de S4, dus off topic.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

wildhagen schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:52:
Intrepidity in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'

24x +3? WTF? Max een 0 waard, en eigenlijk zelfs -1. Hij geeft nota bene zelf dat het als fipo bedoeld is...
Ik vind die post wel humor en kan me goed voorstellen dat hij zo reageerd.
Dingen die onze eigen veiligheidsdiensten niet op onszelf mogen toepassen worden wel gedaan door de NSA, waarbij onze eigen veiligheidsdiensten vervolgens mee kunnen kijken met de resultaten en dat dan prima vinden. Waar heb je dan nog wetgeving voor?
Hij zegt het niet zo, maar wat mij betreft overduidelijk dat dit een uiting is van de frustratie achter een dergelijke strekking.
Wat mij betreft is dat gewoon on topic, had hij dit zo verwoord dan zou de +3 zelfs te verdedigen zijn als je het mij vraagt (en ik snap dat veel mensen een dergelijke niet geschreven verklaring er nu ook in zien en de frustratie delen en vinden dat een dergelijke frustratie in het nieuws artikel verwerkt had mogen worden).

Gezien de meerderheid deze post positief tot zeer positief beoordeeld zou ik dan ook niet direct denken dat deze ongewenst is. Dit lijkt me dan ook niet de doelloze first post, een -1 lijkt me dus niet op zijn plaats. Daarbij zegt hij niet dat het een fipo is, maar excuseert hij zich ervoor dat deze wel zo over kan komen.

Overigens 72x +3 op dit moment.
Dus lijkt het me vrij kansloos om dit te willen corrigeren mbv boosted votes vanaf die paar users die in dit topic langs komen. Dan zouden er op dit moment toch nog 77 votes op de 0 of lager moeten om deze naar beneden te krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door JDVB op 17-10-2013 18:48 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

lanerios schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:43:
nieuws: Samsung begint met Android 4.3-update Galaxy S4

Gewoon het hele bericht is dood gegooid met mensen die janken over de S3.. Allemaal maar 0 modden? is echt compleet off topic zo. Nee de S3 heeft de update nog niet. Dit is een bericht over de S4, dus off topic.
Heb je gelijk in, veel reacties voegen niets toe daar. Dit is ook geen +1 trouwens:
WhatsappHack in 'nieuws: Minister Plasterk: VS mag geen Nederlanders bespioneren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Tsurany schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:43:
[...]

Helemaal niet, als je kijkt naar de orginele post tijd van het artikel en mijn reactie dan kun je zien hoeveel tijd er tussen zat. Ik heb het vooral gepost omdat dat de snelste en makkelijkste manier is om mijn post niet kwijt te raken. Ik was aan het typen en toen moest ik van mijn PC weg om een klant te helpen en toen heb ik het maar gepost en een half uur later de rest aangepast. Ik zie mijn fouten nooit tijdens het typen dus al mijn FP reacties zijn altijd meerdere keren aangepast achteraf.

Daarbij kwam het onderwerp van het nieuwsbericht zeker wel te spraken maar was het primair bedoeld als counter op vele reacties op topics over bitcoins van mensen die verkeerde veronderstellingen hebben.

Als je kijkt naar het aantal +2 en +3 op mijn reactie dan zie je ook wel dat het een totaal andere score had gekregen als ik het pas gepost had nadat het volledig was uitgeschreven. Maar zoals gezegd, ik moest dringend weg, ik deel mijn machine met andere werknemers, en de makelijkste en snelste manier was om het te posten, mijn browser te sluiten en later verder aan te passen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

JDVB schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:28:
[...]
Ik vind die post wel humor
Wat is die humor dan?
Hij zegt het niet zo, maar wat mij betreft overduidelijk dat dit een uiting is van de frustratie achter een dergelijke strekking.
Wat mij betreft is dat gewoon on topic, had hij dit zo verwoord dan zou de +3 zelfs te verdedigen zijn als je het mij vraagt (en ik snap dat veel mensen een dergelijke niet geschreven verklaring er nu ook in zien en de frustratie delen en vinden dat een dergelijke frustratie in het nieuws artikel verwerkt had mogen worden).
Dat maakt een 'mee eens' modderatie nog steeds niet wat de bedoeling van het modereren is.
Gezien de meerderheid deze post positief tot zeer positief beoordeeld zou ik dan ook niet direct denken dat deze ongewenst is. Dit lijkt me dan ook niet de doelloze first post, een -1 lijkt me dus niet op zijn plaats. Daarbij zegt hij niet dat het een fipo is, maar excuseert hij zich ervoor dat deze wel zo over kan komen.
Nee, ik zie dit ook niet als een fipo, maar dat de kudde 'mee eens' modders er +3 voor geven is en blijft een onjuiste moderatie.
Overigens 72x +3 op dit moment.
Dus lijkt het me vrij kansloos om dit te willen corrigeren mbv boosted votes vanaf die paar users die in dit topic langs komen. Dan zouden er op dit moment toch nog 77 votes op de 0 of lager moeten om deze naar beneden te krijgen.
Het lijkt mij juist kansloos om die reactie te hoog te laten staan, imho is een 0 de juiste score (ik mis de humor, dus wat dat betreft geen punt van mij), verder voegt die reactie wmb niets toe en hoeft imho niet boven het maaiveld uit te komen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Ik sluit me helemaal aan bij bovenstaande. Dat een meerderheid bij deze post om welke reden dan ook aan mismoderate doet en het systeem als mee eens modden gebruikt wil niet zeggen dat dit de bedoeling is.
Ook zegt dit alles behalve dat de waarderingen terecht zijn want dat zijn ze niet. Heb vernomen dat alle mensen die op deze post gemis mod hebben zijn aangeschreven en dus aangepakt.
Ik zelf ben streng met dit soort posts, en gaf het een -1 wat goed te verdedigen is want ik zie het wel als doelloze fipo post die helemaal niets maar ook niets toevoegt.
Een 0 heb ik ook geen problemen mee want die uitleg kan ik begrijpen. Alles wat daar boven zit en dan vooral alle+2 en +3's ja dat is gewoon weg verkeerd en is terecht aangepakt.

Edit:

Deze mag ook nog wel wat zetjes naar de +1 gebruiken imo.

Blubber in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA - update'

[ Voor 43% gewijzigd door pino85 op 18-10-2013 12:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Scorekaart
+3 Spotlight 79
+2 Informatief 40
+1 On-topic 73
0 Off-topic / Irrelevant 50
-1 Ongewenst 59
Mediaan 1
Effectief +1
Kan die post niet gefixeerd worden? Want dit gaat helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Intrepidity in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA - update'

:s What is this I don't even :s

Waarom is dit niet op -1 gefixeerd?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Fixeren doen we alleen in bijzondere gevallen en dit is gewoon een fipo die onjuist gemodereerd is. Daar laten we gewoon het moderatiesysteem haar werk doen.

Het zou fijn zijn als de reactie op 0 of -1 terechtkomt, dat wel :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Avathar in 'nieuws: Minister Plasterk: VS mag geen Nederlanders bespioneren'

Smijten met ziektes lijkt me niet helemaal nodig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

-Elmer- in 'reviews: Faea F2S: smartphone met full-hd voor onder 200 euro'
Dit is geen +3 waard en zo zijn er nog wel meer reacties die daar te hoog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Laatste tijd veel kritiek op de reviews bij bv telefoon's. Of het terecht is ja of te nee laat ik in het midden.
Wel valt inderdaad op dat er in die artikelen in mijn ogen de laatste tijd meer met hoge waarderingen word gemod door relatief wat mensen(mee eens mod's).

[ Voor 4% gewijzigd door pino85 op 18-10-2013 15:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Cloud schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:36:
Fixeren doen we alleen in bijzondere gevallen en dit is gewoon een fipo die onjuist gemodereerd is. Daar laten we gewoon het moderatiesysteem haar werk doen.

Het zou fijn zijn als de reactie op 0 of -1 terechtkomt, dat wel :)
Reactie is niet meer modereerdbaar. Intrepidity in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA - update'

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 494777 in 'nieuws: Huawei: wij spioneren niet voor de Chinese overheid'

Dit soort verwijzingen naar WO2 lijken me meer dan ongewenst...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Weg.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-1 mismod door iemand waardoor de post op een 0 uitkomt. Ik vind het gewoon een +1: Verwijderd in 'reviews: Faea F2S: smartphone met full-hd voor onder 200 euro'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:19:
-1 mismod door iemand waardoor de post op een 0 uitkomt. Ik vind het gewoon een +1: Verwijderd in 'reviews: Faea F2S: smartphone met full-hd voor onder 200 euro'
Staat inmiddels ruimschoots op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Vind het niet helemaal terecht dat mijn reactie als offtopic of zelfs ongewenst beoordeeld wordt.
Niku in 'video: Marius Titus bereidt zich voor op oorlog in Ryse: Son of Rome'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Niku schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:21:
Vind het niet helemaal terecht dat mijn reactie als offtopic of zelfs ongewenst beoordeeld wordt.
Niku in 'video: Marius Titus bereidt zich voor op oorlog in Ryse: Son of Rome'
Qua schrijfstijl en inhoud niet echt een +1 toch? Een 0 lijkt me een prima score hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:45:
[...]

Qua schrijfstijl en inhoud niet echt een +1 toch? Een 0 lijkt me een prima score hiervoor.
Waar ie momenteel weer ver onder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:45:
[...]

Why not? Het is toch gewoon on-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
nieuws: UPC stelt Android-app Horizon opnieuw uit Ik zie ineens een stuk of 10 posts allemaal op -1 staan vanuit 1 moderatie. Ik vermoed een gefrustreerde UPC-medewerker en dit lijkt me dan ook niet de bedoeling want de posts zijn zeker geen -1 waard.

update: ik heb ook 3 keer een -1 te pakken, er zijn meerdere haters actief blijkbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Cartman! op 21-10-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
Dit viel mij ook net op. Ik zag veel -1's staan, maar niet echt haatreacties, alleen ontsteltenis dat dit weer is uitgesteld (mind you, UPC beloofd al een jaar of 2-3 een Android app, het lijkt TomTom wel).

Is de UPC Webcare los aan het gaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fealine in 'nieuws: NSA onderschepte in maand metadata 1,8 miljoen telefoontjes in Nederland'

De laatste alinea speelt op de man imho, en maakt dit eerder tot een -1 dan de 0 die hij nu heeft? Die +2 en +3's zijn sowieso erg fout natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cyphax schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Why not? Het is toch gewoon on-topic?
Ik zal het wel verkeerd gezien hebben, maar volgens mij stond er eerst iets anders in zijn post. Had ook een flink aantal 0 stemmers en nu opeens niet meer, vaag dit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:29:
[...]

Ik zal het wel verkeerd gezien hebben, maar volgens mij stond er eerst iets anders in zijn post. Had ook een flink aantal 0 stemmers en nu opeens niet meer, vaag dit :?
Ik heb mijn post niet gewijzigd, er heeft nooit wat anders gestaan.. Kreeg eerst een +2 (beetje overdreven misschien) en toen twee keer -1. Enfin, het staat op +1, prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:49
nieuws: Facebook kampt wereldwijd met problemen

Bijna alles heeft een +3... Waarschijnlijk dezelfde persoon geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Remz op 22-10-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Remz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:29:

Goeie god, wat een dramatisch reactie niveau daar. Hangt aan elkaar van trolls en misplaatste grappen die al zes keer gemaakt zijn op dezelfde pagina. Het ziet er niet uit met al die -1 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
Indeed heb zelf ook al een hele boel naar -1 gezet, man man wat een puinhoop... Mogen naar mijn mening wel een aantal draadjes richting de -2 verdwijnen, maar dat is niet aan mij ofcourse :)

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Remz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 00:29:

Inmiddels niet meer. Met Niku, het gemiddelde inhoudelijke niveau van de reacties is wel opvallend :/

Een reactie die op het moment op +2 staat: Rolfski in 'nieuws: Nokia kondigt Windows RT-tablet Lumia 2520 aan'
de reactie haakt aan op de parent, maar lijkt inhoudelijk maar weinig toe te voegen naar mijn mening. Een +1 is misschien meer op de plaats?

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Weer typisch mening moderaten.

Sn0wblind in 'nieuws: Apple brengt Mac Pro in december uit voor 3049 euro'

Sn0wblind in 'nieuws: MacBook Pro Retina-laptops krijgen Haswell en prijsverlaging van 200 euro'

2 valide opmerkingen betreft de specs van de apparaten in combi met de prijs. Krijgt gewoon een offtopic stempel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste post klopt je vergelijking niet en je wattage is ook niet correct. Een 0 kan ik me dus wel voorstellen.
Tweede een +1 gegeven.

Deze gebruiker voegt echt helemaal niets toe met zijn posts:
CoreIT in 'nieuws: Mac Pro komt in december uit voor 3049 euro'

Zie ook zijn profiel alles bij Apple staat terecht op -1.: gallery: CoreIT Blijkbaar post hij hetzelfde bericht een aantal keer in de verschillende nieuwsberichten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:46:
[...]

Eerste post klopt je vergelijking niet en je wattage is ook niet correct. Een 0 kan ik me dus wel voorstellen.
Tweede een +1 gegeven.

Deze gebruiker voegt echt helemaal niets toe met zijn posts:

Zie ook zijn profiel alles bij Apple staat terecht op -1.: gallery: CoreIT Blijkbaar post hij hetzelfde bericht een aantal keer in de verschillende nieuwsberichten.
TDP wattage is wel degelijk correct. Bekijk het maar per onderdeel die erin zit. Pak dan het formaat van de heatsink erbij en met een beetj elogisch nadenken zijn heat issues misschien zeker wel een probleem met dit ontwerp. Naast dat bijvoorbeeld macbooks al problemen hebben met het terugclocken om deze regel is het de vraag of dat hierbij ook niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Discussie over de samsung watch, beginnende bij een bericht die naar mijn idee absoluut geen +2 waard is: SamuraiP1zzaCat in 'reviews: Samsung Galaxy Gear: niet zo slimme smartwatch'
Hij bekritiseert de review terwijl het gewoon eens is, hij geeft net als Wout aan dat de accuduur kort is en de beweging om de tijd te kijken niet altijd werkt, maar waar Wout terecht hier minpunten voor geeft, komt hij met het verhaal aan dat dit niet zo is.

Ik reageer kritisch maar naar mijn mening terecht op zijn bericht waarop hij zijn reactie begint met dat het een haat reactie is.

Mijn reactie op de zijnde wordt naar -1 gemod, terwijl hij toch echt diverse keren flink de plank misslaat en ronduit onzin uitkraamt.

Als iemand het niet eens is met een review dan moeten ze vooral erop reageren, goede info is zeker belangrijk, zeker als de reviewer bijvoorbeeld een defect product had. Maar in dit geval is hij het eens met de review, hij heeft er alleen overheen gelezen en daardoor een review afkraakt met punten zoals:
Er wordt aangegeven dat het polsdraaien niet goed werkt. Dit spreek ik tegen. En de enkele keer dat het niet goed werkt kun je dus het knopje gebruiken. Nu wordt er net gedaan of tijd aflezen echt een onmogelijke opgave is. Dat is onzin,
Terwijl in de review staat:
Als de accelerometer die beweging detecteert, gaat het schermpje vanzelf aan. Dit werkt redelijk goed, maar het komt ook vaak genoeg voor dat het schermpje niet aangaat en je alsnog op het knopje moet drukken of overdreven met je arm moet zwaaien.
Nu geloof ik zonder meer dat mensen mijn reactie niet aardig vinden, maar gezien hij het niet wilt begrijpen, zeg ik het gewoon nog wat duidelijker. Ik weet het, niet erg opbouwend, maarja ik vind het nog wel gaan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Meningmod:
dimocash in 'nieuws: Tele2 ziet aantal mobiele klanten in Nederland flink stijgen'

Hij geeft aan dingen gelezen te hebben op een forum, waaronder een aantal nare ervaringen. Dat lijkt me niet informatief. Veel speculatie, weinig inhoud en weinig feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Laatst online: 06:52
Standaard Apple topic, meningmod ?

Dylan93 in 'nieuws: Apple presenteert iPad Air en iPad mini met Retina-scherm'

Ik reageer gewoon op iemand die aankomt met een one liner:

"De Nexus 10 misschien :-)"

Welke ook nog eens een on topic score heeft...

[ Voor 21% gewijzigd door Dylan93 op 23-10-2013 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Royeboi schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:56:
Meningmod:
dimocash in 'nieuws: Tele2 ziet aantal mobiele klanten in Nederland flink stijgen'

Hij geeft aan dingen gelezen te hebben op een forum, waaronder een aantal nare ervaringen. Dat lijkt me niet informatief. Veel speculatie, weinig inhoud en weinig feiten.
Dat is inderdaad niet zo'n informatieve reactie. Hij staat nu op +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dylan93 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 07:38:
Standaard Apple topic, meningmod ?

Dylan93 in 'nieuws: Apple presenteert iPad Air en iPad mini met Retina-scherm'

Ik reageer gewoon op iemand die aankomt met een one liner:

"De Nexus 10 misschien :-)"

Welke ook nog eens een on topic score heeft...
Je reactie is inderdaad niet ongewenst, heb hem een zetje naar +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Duidelijk één iemand die in dit artikel flink aan het meningmodden is.
agaam in 'nieuws: Tele2 ziet aantal mobiele klanten in Nederland flink stijgen'

Erg suggestief, nogal een boute uitspraak zonder enige vorm van onderbouwing. Daarnaast lijkt het me sterk dat dit gebeurt, en als het gebeurt, dan nog zal een medewerker aan de telefoon zoiets niet melden:
IndoBoy in 'nieuws: Tele2 ziet aantal mobiele klanten in Nederland flink stijgen'

Dan mijn eigen reactie: dat is geen -1, maar een +0 als ik hem zelf beoordeel. Ik ben hier niet on-topic, maar ik probeer iemand te wijzen op het feit dat er bij elke provider wel klachten te vinden zijn. Ik snap niet wat daar ongewenst aan is.
Royeboi in 'nieuws: Tele2 ziet aantal mobiele klanten in Nederland flink stijgen'

[ Voor 24% gewijzigd door Royeboi op 23-10-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou het je niet kunnen zeggen maar een 0 lijkt me meer op z'n plaats. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Laatst online: 15-09 13:53
Lijkt me ook een 0, staat nu op +1 en gezien die meer dan 48 uur oud is blijft die daar ook op zonder tussenkomen van een powermod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Royeboi schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:06:

Dan mijn eigen reactie: dat is geen -1, maar een +0 als ik hem zelf beoordeel. Ik ben hier niet on-topic, maar ik probeer iemand te wijzen op het feit dat er bij elke provider wel klachten te vinden zijn. Ik snap niet wat daar ongewenst aan is.
Royeboi in 'nieuws: Tele2 ziet aantal mobiele klanten in Nederland flink stijgen'
Vind die -1 toch echt een normale beoordeling hoor. Je enorm cynische/sarcastische schrijfstijl in die post is simpelweg ongewenst. Je kunt mensen ook op een andere toon op dingen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

qlum schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 16:11:
Lijkt me ook een 0, staat nu op +1 en gezien die meer dan 48 uur oud is blijft die daar ook op zonder tussenkomen van een powermod.
Staat na mijn zetje op 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Laatst online: 11-09 23:59
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt Heterogeneous Queuing aan' misschien een -2 is behoorlijk op de man gespeeld, vind het zelf net op het randje zitten.
"Lol, je hebt geen idee tegen wie je het hebt :)"
"Nee, jij bent gewoon een fanboy die blijkbaar TOTAAL niets begrijpt van GPUs, maar die het niet kan hebben dat AMD een keer niet de beste ergens in is."
"Irritante fanboys die altijd meteen zo doorslaan. Word eens volwassen."

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, hoor -2 is echt veel te zwaar. Dit is gewoon een -1 zelfs al heeft hij misschien inhoudelijk een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Laatst online: 15-09 13:53
dus promods kunnen nu ook na 48 uur modden, eigenlijk wel zo logisch.
edit: blijkbaar had ik per ongeluk powermods getypt

[ Voor 11% gewijzigd door qlum op 24-10-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

qlum schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:53:
[...]

dus powermods kunnen nu ook na 48 uur modden, eigenlijk wel zo logisch.
PowerMods konden altijd al 48+ uur oude reacties modden afaik :)

Sinds kort kunnen ProMods (die dat voorheen niet konden) dat ook. Wel handig soms idd :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:44

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

dag allemaal, een klein mismoderatietje, door wat gefrustreerde ongewenstjes:

MAX3400 in 'nieuws: AMD kondigt Heterogeneous Queuing aan'

Ongeacht of de stellingname juist of onjuist is, is deze reactie onterecht op ongewenst gemodereerd.

Gevalletje fanboyisme vermoed ik, graag even meeduwen, heeft niet veel meer nodig.

Edit: zelf heb ik hem op plus 1 gemodereerd, vanwege orginaliteit en invalshoek, had een intereessante discussie kunnen worden. Toegegeven: onderbouwing wat warrelig.

Gatverdamme, het bovenstaande was nog niet eens beinvloedt door het rioolputje waarin die deeldraad verder verdween. Een beetje plaatsvervangende schaamte. En dan te bedenken dat ik de AMD threads vaag nog wat gemoedelijker vindt dan de Apple threads.

[ Voor 34% gewijzigd door teacup op 23-10-2013 21:10 ]

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Even een quote uit die reactie:
"Jij snapt blijkbaar alleen (gaming) performance.... Probeer nog eens rustig te lezen wat ik zeg. En het is echt geen ramp als AMD eens een keer niet de beste ergens in is... pffft. AMD is wel het lieverdje van tweakers.net..."
Dat komt op mij nogal aanvallend over, maar misschien zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
tweaker2010 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:14:
[...]

Dat komt op mij nogal aanvallend over, maar misschien zie ik het verkeerd?
Mee eens. Ik heb een punt aftrek gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Beveiligingsapps geven virusmelding bij update WhatsApp'
Dit lijkt me gewoon ontopic met een kleine troll sneer?

Wanneer gaat tweakers de modstatus voor nieuwe gebruikers standaard uitschakelen, zodat ook Faalhazen en Agricoli Simplex zoals deze niet kunnen meningmodden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:09

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Don't feed the trolls? Wanneer je niet op dergelijke trolls reageert, dan blijven ongewenste draadjes beperkt. Je speelt gewoon op de man waardoor -1 niet zo'n heel vreemde score is.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don´t feed the trolls, daar heb je weliswaar een punt maar dat mag ik nog altijd zelf bepalen.Ik speel helemaal niet op de man, spreek degene zelfs met U aan en stel degene een vraag. Als dat al niet meer kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Je noemt het zelf al 'een kleine troll sneer', dat noemen wij op de man spelen en is ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima, ben het er niet mee eens maar heb het aangepast. De reactie van sfranken boven die van mij is dus ook "op de man spelen", gelet op de -1...? Niet echt consequent.

Kom ik dus weer terug op mijn eerder gestelde vraag: waarom wordt het modden niet standaard uitgezet om trollmods/meningmods tegen te gaan? En/of introduceer daarnaast een +/- button zoals op die (weliswaar verderfelijke) Nujij trollsite. Dan kan men zich daar op uitleven i.p.v. te meningmodden. Scheelt ook weer een hoop gezeik hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:09

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Die vraag past beter in: Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem of een apart topic, dit topic is specifiek bedoeld voor mismoderaties.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:03:
Prima, ben het er niet mee eens maar heb het aangepast. De reactie van sfranken boven die van mij is dus ook "op de man spelen", gelet op de -1...? Niet echt consequent.

Kom ik dus weer terug op mijn eerder gestelde vraag: waarom wordt het modden niet standaard uitgezet om trollmods/meningmods tegen te gaan? En/of introduceer daarnaast een +/- button zoals op die (weliswaar verderfelijke) Nujij trollsite. Dan kan men zich daar op uitleven i.p.v. te meningmodden. Scheelt ook weer een hoop gezeik hier. :)
Het feit dat jij heel je reactie hebt aangepast geeft aan dat je ook niet geheel achter je post stond toch? Vind -1 voor de ongewijzigde reactie volkomen terecht. De reactie van sfranken is gewoon ongewenst, wordt niet eens geprobeerd om iets nuttigs toe te voegen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herman Bedankt, dat topic kende ik nog niet.

*knip* voortaan graag op een normale manier reageren.

[ Voor 48% gewijzigd door RoD op 24-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Laten we het wel vriendelijk houden.. maar inderdaad in het evaluatie topic is deze discussie wel meer op zijn plek.

[ Voor 71% gewijzigd door pino85 op 24-10-2013 15:09 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Geen probleem :)

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 24-10-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:43:
Je noemt het zelf al 'een kleine troll sneer', dat noemen wij op de man spelen en is ongewenst.
Bij nader inzien noem ik het liever "een kritische noot". Geen -1 dus. :)
reviews: Tweakers.net moderatie faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

En wij vinden het dus wel een -1. Gezien je manier van reageren, ook in dit topic, zou ik je toch willen vragen je toon voortaan te matigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Een kritische noot die de kennis, kunde of bedoelingen van de persoon, in plaats van zijn argumenten, aan de kaak stelt, is op de man gespeeld. Oftewel, reageer op de argumenten van een persoon, niet de op de persoon zelf of op zijn presentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Advocaat van de duivel (of zo schijnt het te zien aan de (terechte) beoordelingen van de meeste van zijn posts:
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt Heterogeneous Queuing aan'
Die mag van mij boven de -1 uit (0 of +1)
Verwijderd in 'nieuws: AMD kondigt Heterogeneous Queuing aan'
Deze mag een +1.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet een -1 zijn. Die 1x +3 is een duidelijke mismod.: vinnixx in 'nieuws: Rutte: geen aanwijzingen voor aftappen mobiel door NSA'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Waarom dat mijn reactie hier een -1 krijgt, is me toch echt een raadsel: Loller1 in 'nieuws: Serververhuizing Twitter zorgt voor hoog dataverbruik Windows Phone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nee, maar het is precies 6 x -1, zou iemand eens kunnen kijken of dat één persoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenskocpol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 18:22
Adamar in 'nieuws: 'Amerika waarschuwt bondgenoten voor aankomende onthullingen Snowden''

Deze reactie heeft een vrij hoog 'conspiracy theory' gehalte en voegt in mijn ogen geen informatie toe aan de discussie, alleen een mening en vermoeden. In mijn ogen is het een 0, heel misschien een 1 (als je dit soort opmerkingen vindt toevoegen aan de discussie), maar hij staat als "+2". Ik zie heel veel "+2" en "+3". Dit lijkt me een gevalletje modereren naar mening. Kan hier iets aan gedaan worden? Mijn boost-mod "0" haalt niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb hem een +1 gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

stephenskocpol schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:32:
Adamar in 'nieuws: 'Amerika waarschuwt bondgenoten voor aankomende onthullingen Snowden''

Deze reactie heeft een vrij hoog 'conspiracy theory' gehalte en voegt in mijn ogen geen informatie toe aan de discussie, alleen een mening en vermoeden. In mijn ogen is het een 0, heel misschien een 1 (als je dit soort opmerkingen vindt toevoegen aan de discussie), maar hij staat als "+2". Ik zie heel veel "+2" en "+3". Dit lijkt me een gevalletje modereren naar mening. Kan hier iets aan gedaan worden? Mijn boost-mod "0" haalt niets uit...
Inderdaad, meer dan een +1 is het zeker niet. Lijken mij grotendeels 'mee eens' moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

kan iemand mij uitleggen waarom mijn post -1 is, kan ik het anders doen de volgende keer. Zie namelijk niet echt wat er zo ongewenst is aan mijn post, ontkracht gewoon iets wat niet waar is, met link erbij, is ook gewoon min of meer gerelateerd aan artikel. 0 voor irrelevant zou ik nog wel kunnen begrijpen maar -1 niet.

mad_max234 in 'nieuws: Rockstar kondigt Beach Bum-dlc en uitstel voor GTA Online-compensatie aan'

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even naar kijken Verwijderd in 'nieuws: Onderzoek: touchscreens iPhone 5s en 5c minder accuraat dan Galaxy S3'

iemand heeft daar -1 gemodereerd op een +3 reactie, een duidelijke indicatie voor modmisbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:07:
Hier even naar kijken Verwijderd in 'nieuws: Onderzoek: touchscreens iPhone 5s en 5c minder accuraat dan Galaxy S3'

iemand heeft daar -1 gemodereerd op een +3 reactie, een duidelijke indicatie voor modmisbruik.
Ten eerste is de reactie geen +3, wat de -1 poster waarschijnlijk ook vond en daarom een waarschijnlijk een compensatiemod heeft gegeven.
Ten tweede bepalen wij als PowerMods zelf of het de moeite waard is om hier naar te kijken.

Als je vindt dat een reactie op een verkeerde score staat kan je dat gewoon aangeven hier maar dan wel graag in zodanige bewoording dat het niet lijkt alsof je een bevel uitvaardigt: daar zitten wij niet op te wachten en daar zullen we ook zeker niet positief op reageren.
Het is zelfs de bedoeling dat een enkele mismod die niets/ niet veel afdoet aan de uiteindelijke score hier niet eens wordt gemeld. Dit topic is er voor bedoeld om echte fouten in moderatie aan te geven en recht te trekken: een troll die op een positieve score staat of een inzichtvolle reactie die op -1 staat omdat het geen populaire mening is bijvoorbeeld.

Waarom jouw reactie geen +3 waard is: het is een nette reactie maar niet zodanig dat iedereen deze zou moeten lezen. Sommige mensen zouden zelfs kunnen zeggen dat jouw reactie door een apple-gekleurde bril is gezien. De youtube link is interessant bij de materie en daardoor is de +2 wel terecht als eindscore maar hoger ook niet. Een enorm criticus zou zelfs kunnen zeggen dat als je de link naar het onderzoek aanklikt en het pdf bestand leest je deze youtube link ook tegenkomt en dus ook deze link niet eens zo veel meerwaarde heeft en dat jouw reactie uiteindelijk niet meer dan een +1 waard is.
Persoonlijk vind ik dat te ver doorgezocht en dus is m.i. de +2 gewoon een rechtvaardige score.
mad_max234 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:07:
kan iemand mij uitleggen waarom mijn post -1 is, kan ik het anders doen de volgende keer. Zie namelijk niet echt wat er zo ongewenst is aan mijn post, ontkracht gewoon iets wat niet waar is, met link erbij, is ook gewoon min of meer gerelateerd aan artikel. 0 voor irrelevant zou ik nog wel kunnen begrijpen maar -1 niet.

mad_max234 in 'nieuws: Rockstar kondigt Beach Bum-dlc en uitstel voor GTA Online-compensatie aan'
Hij is niet ongewenst en zou wmb ook een +1 mogen krijgen. Wat niet klopt aan jouw bewering (en ook dat is zeer sterk gesteld) wordt in een reactie al weggezet. misschien dat er nog wat mensen hem willen modden?
De -1 gevers zijn misschien verstokte PC gamers en die willen misschien niet graag horen dat er meer kan dan zij denken!

[ Voor 20% gewijzigd door TheCapK op 27-10-2013 12:54 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]