Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.652 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
me? :X

Anyways, je hebt gelijk. Dat lijkt iemand te zijn die specifiek jou opzoekt om je posts op -1 te modden :/ Daar gaan we dus wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

nieuws: Politie pusht Burgernet-acties via app

Mag ook nog wel iemand doorheen fietsen. Er worden echt belachelijke hoeveelheden +2 en +3 gegeven voor redelijk standaard reacties.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

AlphaBlack_NL in 'nieuws: Nest bouwt 'niet-irriterende' rookmelder'
Blijkbaar klopt het niet wat deze persoon zegt maar krijgt desondanks een +3 (wat al te gek is).
Ik zou hem graag naar +1 of +0 willen werken omdat reacties op zijn reactie betere informatie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Die mag duidelijk naar de -1 inderdaad, nagenoeg de hele post bestaat uit moderatie commentaar.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Deze is niet echt +3 waardig imo.

enermax in 'reviews: Een nieuw tijdperk: smartphones met gebogen scherm'

[ Voor 8% gewijzigd door pino85 op 09-10-2013 12:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Verwijderd in 'nieuws: Apple brengt iPhone 5s en iPhone 5c op 25 oktober in Nederland uit'

Serieus.. +2? Bashen op Samsung omdat ze plastic gebruiken, maar tegelijk wel Apple de hemel ervoor inprijzen.. Kom op zeg. Troll opmerking meer niet.. 0

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
arnoudwokke in 'nieuws: Apple brengt iPhone 5s en iPhone 5c op 25 oktober in Nederland uit'
Mag ik vragen waarom deze reactie gefixeerd wordt op +1? Comments op elke vorm van spelfouten in een artikel zijn ongewenst, dit wordt zelfs herhaald in de edit in de FiPo. Als ik de uitleg zou volgen zou ik op een -1, maximaal +0 uitkomen. Erg vreemd dat iemand de eerste posts edit, maar vervolgens Arnoud doodleuk fixeert op een +1.

[ Voor 15% gewijzigd door Royeboi op 09-10-2013 15:55 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Xanaroth in 'nieuws: Britse politie vraagt registrars om blokkade torrentsites'

Lijkt me niet echt een +3 waard, maximaal een +1. Veel meningmodders denk ik, gezien de 21x +3?

Sergelwd in 'nieuws: Britse politie vraagt registrars om blokkade torrentsites'

En daar is de troll-link weer...

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 09-10-2013 15:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
Royeboi schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:47:
arnoudwokke in 'nieuws: Apple brengt iPhone 5s en iPhone 5c op 25 oktober in Nederland uit'
Mag ik vragen waarom deze reactie gefixeerd wordt op +1? Comments op elke vorm van spelfouten in een artikel zijn ongewenst, dit wordt zelfs herhaald in de edit in de FiPo. Als ik de uitleg zou volgen zou ik op een -1, maximaal +0 uitkomen.
Inderdaad, dit wilde ik dus ook net gaan vragen!
Leuk redacteurs onder elkaar, maar de regels gelden toch voor een ieder?

Zeker gezien de Admin-edit op de FIPO.

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind een fix op +1 idd wel wat aan de hoge kant. Een gewone user krijgt hier een (terechte!) -1 voor, maar een crewlid krijgt een +1? Gelijke monikken, gelijke kappen zou ik zo zeggen. Of beide op +1, of beide op -1.

En waarom sowieso fixeren? De mismods zijn niet van dergelijke aard dat het modsysteem dit niet kan oplossen?

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 09-10-2013 16:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:32
wildhagen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:06:
Ik vind een fix op +1 idd wel wat aan de hoge kant. Een gewone user krijgt hier een (terechte!) -1 voor, maar een crewlid krijgt een +1? Gelijke monikken, gelijke kappen zou ik zo zeggen. Of beide op +1, of beide op -1.

En waarom sowieso fixeren? De mismods zijn niet van dergelijke aard dat het modsysteem dit niet kan oplossen?
Inderdaad, lachwekkend, een grappig opmerking of wat dan ook wordt normaal genadeloos afgestraft, maar bij de heer Wokke wordt alles toegelaten. ;w Ik eis een spoedzitting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nounou, zulke grote woorden hoeven nu ook weer niet ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Rustig maar :>

Ik heb geen idee waarom die reactie op +1 is gefixeerd, en het is ook niet door iemand van de PowerMods gedaan. De fix is er iig nu af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistervis007
  • Laatst online: 19-08 21:42
En een laatste zetje van mij heeft de stelling van Wildhagen,
Gelijke monikken, gelijke kappen zou ik zo zeggen
waargemaakt ;)

Vragen ? Gooi eens een kwartje in de Google-o-Matic®-machine 2015 Corporate Edition (Nederlandse versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 498891 in 'nieuws: Belgische telco's krijgen jaar om te voldoen aan bewaarplicht' en Anoniem: 498891 in 'nieuws: Microsoft kondigt prijsverlagingen Azure aan'.

2 keer spam op een dag van dezelfde firma die hier zijn eigen producten aanprijst in 2 verschillende topics.
Mag wat mij betreft hard aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 05:17:
Anoniem: 498891 in 'nieuws: Belgische telco's krijgen jaar om te voldoen aan bewaarplicht' en Anoniem: 498891 in 'nieuws: Microsoft kondigt prijsverlagingen Azure aan'.

2 keer spam op een dag van dezelfde firma die hier zijn eigen producten aanprijst in 2 verschillende topics.
Mag wat mij betreft hard aangepakt worden.
Dat lijkt inderdaad min of meer een spamaccount te zijn. Is inmiddels al onder de aandacht van de powermods gebracht.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is dit daadwerkelijk 16x +3 waard? ik vind dat wat te veel van het goede ;)

Rigs in 'nieuws: Sony presenteert kleine high-end smartphone'

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

pino85 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:05:
Is dit daadwerkelijk 16x +3 waard? ik vind dat wat te veel van het goede ;)

Rigs in 'nieuws: Sony presenteert kleine high-end smartphone'
Heb hem +1 gegeven. Vind het niet zoveel toevoegen eerlijk gezegd.

Dit is ook geen +2 of +3 waard. Ik dacht meer aan een 0 max:
Eswip in 'nieuws: Gerucht: Apple halveert productie iPhone 5c wegens tegenvallende vraag'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zal eens naar de +2/+3 scores kijken en zo nodig ze recht trekken waar dat kan.
Edit: Heb het gros volgens mij goed kunnen zetten maar oa deze krijg ik niet recht getrokken door de 6x+3.

freaky in 'nieuws: Microsoft kondigt prijsverlagingen Azure aan'

[ Voor 187% gewijzigd door pino85 op 10-10-2013 18:45 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft belooft snelle keuring van Windows 8.1-apps en -games'

Is een +1 niet wat te hoog, gezien het grote gehalte (zowat de helft...) moderatiegezeur, met ook nog eens een troll erin (laatste regel)?

Ik kom zelf niet verder dan een -1 hierdoor.

Maar zelfs zonder die troll/modgezeur, lijkt een +3 me een beetje overdreven, zeker 30x +3....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FcfwxFfq08GEikHDdboV7tVQ/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2013 09:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

De kutten hier zijn zuurder dan fluorozwavelzuur.
Met dergelijk commentaar is er slechts 1 optie * botoo

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Het is heel simpel: commentaar op de redactie over een review hoort niet daar maar in het GR-topic.
Zie ook: Nokia Lumia 1020 review
Volgens de modfaq is een -1 gerechtvaardigd, dus dan moet je niet gek opkijken dat je dan deze score krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nas T in 'nieuws: Sim-kaarten Vodafone-klanten waren eenvoudig door kwaadwillenden te blokkeren'

Lijkt me geen +1, maar -1 in zijn huidige vorm? En die +2 en +3 sloegen al helemaal nergens op...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
wildhagen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:09:
Nas T in 'nieuws: Sim-kaarten Vodafone-klanten waren eenvoudig door kwaadwillenden te blokkeren'

Lijkt me geen +1, maar -1 in zijn huidige vorm? En die +2 en +3 sloegen al helemaal nergens op...
Reactie is inmiddels aangepast. Ik weet niet wat er voor de edit stond (nu is het geen -1 meer), dus ik modereer die reactie maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah, hij is weer ge-edit, voor de 4e (of 5e?) keer inmiddels. Gaat hard zo :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:11:
Ah, hij is weer ge-edit, voor de 4e (of 5e?) keer inmiddels. Gaat hard zo :P
Idd. Het zou mooi zijn als de inhoud van een reactie gefixeerd kan worden ipv alleen de score :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Dat kan, maar een editlock passen we in principe alleen toe wanneer wij zelf de reactie aanpassen, niet om de gebruiker te stoppen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:54:
Het is heel simpel: commentaar op de redactie over een review hoort niet daar maar in het GR-topic.
Zie ook: Nokia Lumia 1020 review
Volgens de modfaq is een -1 gerechtvaardigd, dus dan moet je niet gek opkijken dat je dan deze score krijgt.
Je mag onder een review niet zeggen dat je het niet eens bent met de review ?
Welke barbaars land is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dat is geen beleid van een land, maar van een website. ;)

Overigens mag inhoudelijk commentaar gewoon onder de review, zolang je maar op een nette toon je eigen zienswijze geeft op de zaken die daadwerkelijk in de review besproken worden. Commentaar op vorm, stijl en ontbrekende inhoud horen dan weer in Geachte Redactie thuis. Dat helpt de inhoudelijke discussie namelijk niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:47:
Dat is geen beleid van een land, maar van een website. ;)

Overigens mag inhoudelijk commentaar gewoon onder de review, zolang je maar op een nette toon je eigen zienswijze geeft op de zaken die daadwerkelijk in de review besproken worden. Commentaar op vorm, stijl en ontbrekende inhoud horen dan weer in Geachte Redactie thuis. Dat helpt de inhoudelijke discussie namelijk niet.
Veel van de door mij aangehaalde reacties zijn prima en op nette toon en gaan niet over de vorm of de stijl maar refereren wel vaak over de tweakers reviewers mening over windows phone os waarmee elke windows phone een automatisch lagere score krijgt.

En ja 3,5 is erg laag voor de lumia 1020 als een 3 sterren zo ongeveer de laagst gegeven score is voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:57:
[...]
Veel van de door mij aangehaalde reacties zijn prima en op nette toon en gaan niet over de vorm of de stijl maar refereren wel vaak over de reviewers mening over windows phone waarmee elke windows phone een automatisch lagere score krijgt.
Dus wat probeer je nu te zeggen? "Dan ga je naar een echte review site" noem ik geen nette reactie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Promods dit lijkt me geen +2 of +3: TMC in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon' Deze ook geen +2: TMC in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon' Deze ook geen +2: PaT in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon'

Ik blijf op deze manier m'n post editten :P. Geen +2: Th_mas in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon' Dit is zeker geen +3: WoutF in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon' Zeker geen +2: Soldaatje in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon'

Zoveel +2's in dat topic waarvan de meeste dat waarschijnlijk niet eens zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Dus wat probeer je nu te zeggen? "Dan ga je naar een echte review site" noem ik geen nette reactie hoor.
Iemand vraagt in de om een vergelijking met de S4 zoom camera telefoon omdat die vergelijking in de review ontbreekt. En ik geeft daar precies wat hij zoekt namelijk de link naar die vergelijking met de S4 zoom in een review. Eerder een plus 1 dan een -1
DPreview is namelijk gewoon DE review site voor camera's en heeft ook de uitgebreidste review met de Lumia 1020 en S4 zoom op het gebied van cameravergelijking
Tweakers een een algemene ICT nieuwssite, forumsite die ook reviews doet maar die zeker op het gebied van camera reviews niet bijzonder staat aangeschreven.
Een echte reviewsite op camera gebied is dus wel DPreview en niet tweakers. Als ik dat zeg krijg ik dan meteen een min 1?

Bovendien haal je er nu 1 reactie uit maar er waren tientallen reacties zwaar omlaag gemodereerd

In deze
svennibus in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon'
of deze
WoutervOorschot in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon'
of deze
WoutervOorschot in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon'

zie ik gewoon hele nette reacties die allemaal naar -1 gemodereerd waren overduidelijk omdat ze inhoudelijk een mening bevatten die afwijkt van de mening van de reviewer. Blijkbaar mag dat dus niet op tweakers.

En het is niet alleen die paar reacties. Het topic leek wel gebombardeerd maar niet alles resulteerd in negatieve reacties maar het patroon was wel opvallend
Zeg maar: WP mist notificatiecentrum +2 => maar WP heeft Live tiles +0

Ik wil nog even aanvullend een reactie speciaal aanhalen. Deze
Six9 in 'reviews: Nokia Lumia 1020: high-end camera, midrange-telefoon'
ook een min 1. Ik vind het wel zeker een +2 of +3 zelfs.
De tweakers reviewer geeft in de reacties daarboven namelijk aan dat de Lumia 1020 mede een lagere score krijgt omdat Google apps ontbreken. De reactie met de -1 constateert dan heel terecht dat bij tweakers blijkbaar een product een lagere score gegeven wordt als de maker van een concurrerend product lastig doet.

edit:
Stukje tekst over inhoud verwijderd en naar 'Geachte Redactie' gezet omdat het daar meer toepasselijk was

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb even zitten graven en in ieder geval 2 meningmodders geïdentificeerd en aangepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

Verwijderd in 'nieuws: Rockstar compenseert GTA Online-problemen met virtueel geld'

Er wordt met +3 gegooid op deze reactie, wat zeer onlogisch is gezien de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drumtherapy in 'nieuws: Internetorganisaties: VS moet beheer internet loslaten'

Mensen met een andere mening dan die van hem bombarderen tot 'hersenloze figuren' vind ik eerder een troll en dus -1 of max een 0, ipv een +1 of zelfs +3...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:39
Google wil aanbevelingen van gebruikers in advertenties opnemen

Waarom krijgen reacties als bovenstaande die in feite neerkomen op bashen een +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bashen vind ik het niet, maar meer dan een +1 is het idd ook weer niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Vreemd waarom hier zo veel -1's op komen, het ene zinnetje was inderdaad niet goed gelezen maar het andere deel is gewoon ontopic dus dan kom ik tot de nul.

wildhagen in 'nieuws: Medewerker Ziggo verliest laptop met onversleutelde klantgegevens'

[ Voor 16% gewijzigd door pino85 op 12-10-2013 16:49 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Om de vraag in de reactie eronder te beantwoorden: ja, ik had over dat ene zinnetje heen gelezen. En nee, het doel was niet om een fipo te scoren ;)

Als ik hem zelf zou moeten beoordelen zou ik een 0 geven, geen -1 idd (maar he, ik ben bevooroordeeld ;))

Boy in 'nieuws: 'Amazon verwijdert boeken over seksueel misbruik uit Kindle-store''

+2 vind ik wat hoog, een +1 lijkt me voldoende?

incaz in 'nieuws: Brazilië doet onderzoek naar concurrentievervalsing Google'

+3 is imho een tikje hoog, max +2?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zetjes gegeven, de 2e staat op de +2 de andere kan nog wel wat gebruiken.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Waarom krijgt deze reactie, die censuur verdedigt en aanmoedigt (:X), een +2?!

Verwijderd in 'nieuws: Internetorganisaties: VS moet beheer internet loslaten'

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Omdat het een prima betoog is? Je hoeft het inhoudelijk absoluut niet met de reactie eens te zijn, maar als betoog is de reactie prima geformuleerd. Hier lager dan een +1 aan geven is dan ook puur meningmodden, want de reactie levert een prima, zij het misschien controversiële, bijdrage aan de discussie en ook qua toon is er niets op aan te merken. Als je het met de stellingen uit de reactie niet eens bent staat het je vrij om erop te reageren, daar is het moderatiesysteem niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me idd gewoon een prima betoog, en dus +2.

Verwijderd in 'nieuws: Brazilië doet onderzoek naar concurrentievervalsing Google'

Gezien het trollerige taalgebruik lijkt het me eerder een -1 dan de +1 waar hij nu staat door 6x +2 en 6x +3?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

De reactie van Vendar vind ik wel interessant om te lezen.
Hij onderbouwt het vind ik goed en het voegt zeker wat meer toe dan de standaard +1.
+2 van mij er bij.
@ Wildhagen,

Die staat nu op -1, die +3's en +2's zijn wel jammer.

[ Voor 20% gewijzigd door pino85 op 13-10-2013 10:19 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Laatst online: 14-09 14:08
+2 en zelfs +3 vind ik toch wel een mismod hier...

unglaublich in 'video: Gathering of the Tweakers - Zweefvlieger Peter00'

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze post krijgt de meest uiteenlopende score echter is volgens mij +1 voldoende (en -1 te laag)

Verwijderd in 'nieuws: Hacker ontdekt backdoor in D-Link-routers'

@hiervoor
Ik ben het met je eens en vind de +2 ook te hoog. Een normale +1 post als je het mij vraagt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 14-10-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Heb ze ook zetjes gegeven en staan nu op de juiste score.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

basdej in 'nieuws: Bitcoin-netwerk verdubbelt rekenkracht in maand tijd naar 2 petahash/s'

6x -1? lijkt me nou niet dat mijn reactie ongewenst is....

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik heb je een +1 gegeven. Netto kom je daarmee op dit moment op 0 uit.

laserdesign in 'nieuws: Bitcoin-netwerk verdubbelt rekenkracht in maand tijd naar 2 petahash/s'

Is niet meer dan een "ik ook" en mag dan wat mij betreft naar de -1.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 15-10-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Staat na mijn zetje op +1.
Staat nu op -1.
Hij heeft het zag ik nu wel doorgestreept staan maar wat mij betreft veranderd dat niets. Zetje gegeven.

[ Voor 54% gewijzigd door pino85 op 15-10-2013 10:00 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye in 'nieuws: Eerste custom rom met Sense 5.5 voor HTC One verschijnt'

Waarom krijgt dit -1? Had ik dan simpelweg dezelfde tekst neer moeten pennen als één post hoger?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:27:
AllSeeyinEye in 'nieuws: Eerste custom rom met Sense 5.5 voor HTC One verschijnt'

Waarom krijgt dit -1? Had ik dan simpelweg dezelfde tekst neer moeten pennen als één post hoger?
Lastig. Ik kan een -1 voor een post met alleen een verwijzing naar een eerdere post van jezelf wel voorstellen. Voor een copy paste had je in ieder geval -1 gekregen. Op zich voegt deze post niets toe maar je kunt je afvragen of -1 de juiste score is of dat een 0 meer op zijn plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Lastig. Ik kan een -1 voor een post met alleen een verwijzing naar een eerdere post van jezelf wel voorstellen. Voor een copy paste had je in ieder geval -1 gekregen. Op zich voegt deze post niets toe maar je kunt je afvragen of -1 de juiste score is of dat een 0 meer op zijn plaats is.
Ter lering dan: hoe had ik kunnen/moeten reageren? Hij reageert immers met een nagenoeg identieke strekking op mijn eerdere bericht als de gebruiker boven hem, waarop ik al gereageerd heb....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom krijgt deze scores variërende van +1 t/m +3? De link is geenszins relevant als ik het artikel lees.

Rigs in 'nieuws: Bing rendert eerste zoekresultaat in achtergrond'

Ook deze niets toevoegende reactie is imho geen +2 waard:

HelloJed in 'nieuws: Bing rendert eerste zoekresultaat in achtergrond'

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 15-10-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 06:40
Imho ook niet, ik heb ze beide een 0 gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e is een 0 wel voldoende idd, die 2e zou van mij ook wel op -1 mogen (0 kan overigens ook).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

gubyan in 'nieuws: 'NSA verzamelt massaal inhoud van adresboeken''
Dit is geen +3 waard, +1 lijkt me wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

ikt in 'nieuws: Gerucht: Google wil gebruikers belonen voor bijhouden mobiel gebruik'

Verdien ik hier deze -1? Ik zie niet echt wat er flame/troll/bait aan is, ik ben alleen voorbeelden op gaan noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:32:
[...]

Ter lering dan: hoe had ik kunnen/moeten reageren? Hij reageert immers met een nagenoeg identieke strekking op mijn eerdere bericht als de gebruiker boven hem, waarop ik al gereageerd heb....
Ik vind dat lastig. Wellicht was gewoon niet reageren beter. Wat vinden de andere pro en powermods hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De reactie waarnaar verwezen wordt staat er direct boven, wat mij betreft hoef je dan geen extra reactie te plaatsen. Het zou wat anders zijn als de reactie in een totaal andere discussie stond, maar nu is het toch wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

ikt schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:09:
ikt in 'nieuws: Gerucht: Google wil gebruikers belonen voor bijhouden mobiel gebruik'

Verdien ik hier deze -1? Ik zie niet echt wat er flame/troll/bait aan is, ik ben alleen voorbeelden op gaan noemen...
Geen idee wat er voor je edit stond, maar ik vind hem door je schrijfstijl max een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:48

ikt

tweaker2010 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Geen idee wat er voor je edit stond, maar ik vind hem door je schrijfstijl max een 0 waard.
Voor de edit vroeg ik waarom het als ongewenst werd gemod, daarna kreeg ik meer ongewenste votes en besloot ik dat het een slecht idee was om opheldering te vragen over wat er mis was.

Schrijfstijl? Bedankt voor de feedback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Anoniem: 469887 in 'nieuws: Stokoude mobieltjes zullen niet meer werken op netwerk Vodafone'
Graag een -2
En dan zelfs iemand die daar een +3 voor geeft, alle moderators die meer dan -1 hebben gegeven lijken me schuldig aan modmisbruik.

Bovenliggende reactie terecht -1, onderliggende wordt ook zeker niets aan gemist.

[ Voor 20% gewijzigd door JDVB op 15-10-2013 15:31 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:30
JDVB schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:28:
Anoniem: 469887 in 'nieuws: Stokoude mobieltjes zullen niet meer werken op netwerk Vodafone'
Graag een -2
En dan zelfs iemand die daar een +3 voor geeft, alle moderators die meer dan -1 hebben gegeven lijken me schuldig aan modmisbruik.

Bovenliggende reactie terecht -1, onderliggende wordt ook zeker niets aan gemist.
Je bent me voor. Wilde hetzelfde posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amanoo in 'nieuws: Microsoft geeft studenten onder voorwaarden gratis Office'

+3 lijkt me beetje over de top? Verder dan een +1 kom ik niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zetje gegeven en staat nu niet meer op die +3.

Edit:

Deze is denk ik een nulletje(krijgt oa 8x+2)

Verwijderd in 'reviews: Windows Phone 8 Update 3: met het oog op de toekomst'

[ Voor 233% gewijzigd door pino85 op 15-10-2013 21:56 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge0force
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 08:01
Blijkbaar zijn er een aantal mods die elke vorm van kritiek op WP meteen als ongewenst modden. Vandaag ook weer:

Ge0force in 'reviews: Windows Phone 8 Update 3: met het oog op de toekomst'

Je kan niet akkoord zijn met een mening, maar om daarom -1 te modden vind ik niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Mag ik vragen wat hier -1 aan is ? Het is misschien op een korte tijdstip naar mijn posted maartoch, kan mij niet herinneren dat ik iemand kweste met mijn posted.

vali in 'Google-horloge komt binnenkort en is gebaseerd op informatiedienst Now'.

Merk steeds vaker dat ik opeens -1 berichten krijg die niet terecht zijn, misschien onbedoeld iemand gekwetst ergens in het verleden?

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 15-10-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+2 en +3 mismod: two in 'nieuws: WhatsApp kampt met internationale storing - update' Dit lijkt me een 0 of een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Voor mij een -1. Kritiek op de redactie en de keuze die ze maken mag wat mij betreft besproken worden in GR.
Een nul zou eventueel ook nog kunnen.
Die 2 posts zijn wat mij betreft geen -1's nee al weet ik bij de 2e ook niet direct of het klopt wat hij zegt of niet.( Zit niet zo in die materie). derde post staat nu op +1.

[ Voor 55% gewijzigd door pino85 op 16-10-2013 10:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb ook -1 aan de post van mimang gegeven vanwege de vorm. Als het een nette uitleg was geweest over waarom het wel of niet een grote storing is, liefst met wat bronvermeldingen, dan had ie zeker een +2 kunnen hebben vanwege nuttige aanvullingen op het artikel. Maar dus niet in deze vorm.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 16-10-2013 10:27 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: WhatsApp kampt met internationale storing - update'
Deze mag ook wel op -1. Onbegrijpelijk dat ie +3 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Dát is zelfs nieteens meer met goed fatsoen meningmodden te noemen. :D

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Een +3 is wel heel stevig voor die reactie :P Inderdaad lijkt 0 me een beter niveau. Een -1 kun je ook overwegen maar is eigenlijk iets te streng.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
"Geen probleem hier" krijgt massaal 0 maar is in de huidige vorm totaal onzinnig en niets meer dan een fipo. Ik heb -1 gegeven.

DidierB in 'nieuws: WhatsApp kampt met internationale storing - update'
Totaal overbodige fipo achtige reactie krijgt van mij -1. Dit soort reacties zorgen er voor dat de reacties op de FP steeds minder interessant zijn om te lezen.

[ Voor 45% gewijzigd door Bor op 16-10-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Albert Heijn gaat wifi aanbieden in alle vestigingen'
Is 0 maar naar mijn mening een +1, want ontopic en ik geef antwoord op een vraag op een +1 post.

Is -1 maar naar mijn mening een 0. Reageer netjes op HanslH die dan wel weer een 0 voor zijn post krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:14:
Is 0 maar naar mijn mening een +1, want ontopic en ik geef antwoord op een vraag op een +1 post.

Is -1 maar naar mijn mening een 0. Reageer netjes op HanslH die dan wel weer een 0 voor zijn post krijgt.
Je eerste reactie blinkt niet bepaald uit qua taalgebruik en die tweede reactie gaat nog een stapje verder.
Ik vind 0 en -1 wel te rechtvaardigen. Met net taalgebruik zou je een punt hoger staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

Anderen voor smartphonezombies uitmaken komt wmb gewoon als trollen over. -1 is imo correct.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweaker2010 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 15:51:
[...]

Je eerste reactie blinkt niet bepaald uit qua taalgebruik en die tweede reactie gaat nog een stapje verder.
Ik vind 0 en -1 wel te rechtvaardigen. Met net taalgebruik zou je een punt hoger staan.
Daar ben ik het niet mee eens. "Smartphonezombie", als je daar op doelt, is ludiek bedoeld. Zie de reactie van _Thanatos_, die dat wel inziet. Is ontopic en dus +1. Begrijp niet wat dat met "taalgebruik" heeft te maken en al helemaal niet dat mijn tweede reactie nog een stap verder gaat. Die staat op nu ook op 0, waarop ie hoort te staan.

@bootoo
Als je dat al als trollen beschouwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA

Meningmod-alert!

Intrepidity in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'

24x +3? WTF? Max een 0 waard, en eigenlijk zelfs -1. Hij geeft nota bene zelf dat het als fipo bedoeld is...

Cilph in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'

Inhoudelijk onjuist, dus 0. Zéker geen 10x +3 waard!

Johan tb in 'nieuws: Minister is niet tegen bespioneren van Nederlanders door NSA'

Gewoon een +1, zeker geen 10x +3.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 16-10-2013 17:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Wilde die eerste net posten, andere 2 heb ik zetjes gegeven. De laatste staat weer op +1.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ook ik wilde dezelfde posts plaatsen. De mods op post van Intrepidity mogen wel eens goed bekeken worden. Zo veel +3 op een fipo die niet meer dan -1 (of max 0) waard is maakt het vrijwel onmogelijk om de post op de juiste score te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 11:39
Dit nieuwsitem is wel heel erg slecht beoordeeld.

Misschien dat de mensen die +3 hebben gegeven is opnieuw het artikel over modderen moeten doorlezen.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die gelijk is aan jouw persoonlijke mening, worden beloond met een +3, alleen vanwege de overeenkomst in mening. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

Heb alles +1 beoordeeld.

PSN: speedrazor3

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]