Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.658 views

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:19:
@hAl

Je krijgt -1's omdat het moderatie systeem bij dit soort onderwerpen is verworden tot een populariteits poll. Heb maar een paar van mijn boosts erop gegeven..

De +2's en +3's in de tegenstelde reacties slaan ook nergens op:
anboni in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'

Zucht... Waar doen we dat modereren eigenlijk nog voor?
Nog meer meningmods allemaal op -1 gemodereerd:

Verwijderd in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'

Verwijderd in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'

Ik vind het misselijkmakend dat deze meningmodders maar door blijven gaan.

De hele discussie is platgebombaardeerd door die moderatie.

Wanneer worden er eens wat modrechten ontnomen ??

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik heb hier en daar wat gecorrigeerd en een paar mensen aangeschreven die te streng aan het beoordelen waren in het betreffende nieuwsartikel.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zou iemand deze aub nog even van een snelle moderatie kunnen voozien? Alles er omheen is wel gemoddereerd dus verwacht geen mod meer

Ircghost in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ircghost schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:36:
Zou iemand deze aub nog even van een snelle moderatie kunnen voozien? Alles er omheen is wel gemoddereerd dus verwacht geen mod meer

Ircghost in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'
done voor deze keer.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ircghost

Ircghost

Thanks! Maar hoe bedoel je voor deze keer? Dit is toch nog altijd de plek om ook missende moderaties aan te geven?

Verwijderd

Cloud schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:24:
Ik heb hier en daar wat gecorrigeerd en een paar mensen aangeschreven die te streng aan het beoordelen waren in het betreffende nieuwsartikel.
Het had weinig met streng beoordelen te maken maar puur met meningmodden.

Deze staat trouwesn nog steeds (of weer) op -1

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:04:
[...]

Het had weinig met streng beoordelen te maken maar puur met meningmodden.

Deze staat trouwesn nog steeds (of weer) op -1
Er was maar 1 of 2 personen voor mij die gemod hadden, je staat nu op +1. Maar zoals ik al eerder zei, maar weet niet of je het had gelezen. Je verkondigd je mening heel luid als feiten, sommige mensen storen zich daar mogelijk en laten zich daardoor beïnvloeden tijdens het modden.. neemt niet weg dat er wel gemidmod wordt hoor.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ircghost schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:02:
[...]

Thanks! Maar hoe bedoel je voor deze keer? Dit is toch nog altijd de plek om ook missende moderaties aan te geven?
Een missende moderatie is geen mismod. Het is niet de bedoeling dat iedereen ongemodde post in dit topic aan gaat geven (hoe jammer een ongemodde post ook is). Af en toe is niet zo erg denk ik maar het doel van dit topic is vooral om mismoderaties aan de kaak te stellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-11-2013 11:12 ]

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Ircghost schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:02:
[...]

Is dat zo?

Edit: Bovenstaande was me net voor. Ongemodde posts zijn inderdaad erg jammer trouwens, check ook vaak de modqueue.

[ Voor 19% gewijzigd door Niku op 21-11-2013 11:14 ]

• Ircghost

Ircghost

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:12:
[...]

Een missende moderatie is geen mismod. Het is niet de bedoeling dat iedereen ongemodde post in dit topic aan gaat geven (hoe jammer een ongemodde post ook is). Af en toe is niet zo erg denk ik maar het doel van dit topic is vooral om mismoderaties aan de kaak te stellen.
Hmm dan weet ik niet wat er hier veranderd is, maar ik kom nu al 2 jaar in dit topic (jij ongetwijfeld langer) maar ik zie zovaak ongemoddereerde verzoeken binnenkomen en iedereen reageerde hier altijd positief op..

Zelf check ik ook van de modque, al is die ondanks een verzoek van mij in het dev honk nog steeds niet makkelijk te vinden in het menu. Kan het oprecht makkelijker vinden via Google dan via t.net zelf :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 21-11-2013 11:17 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ircghost schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:15:
[...]

Hmm dan weet ik niet wat er hier veranderd is, maar ik kom nu al 2 jaar in dit topic (jij ongetwijfeld langer) maar ik zie zovaak ongemoddereerde verzoeken binnenkomen en iedereen reageerde hier altijd positief op..

Zelf check ik ook van de modque, al is die ondanks een verzoek van mij in het dev honk nog steeds niet makkelijk te vinden in het menu. Kan het oprecht makkelijker vinden via Google dan via t.net zelf :P.
Af en toe is ook niet zo erg maar het moet geen gewoonte worden. Het systeem is nou eenmaal zo dat een ongemodde post op 0 komt te staan. Dat is by design en dus geen mismod. Los daarvan; ook ik heb regelmatig ongemodde posts wat je gemiddelde drukt maar mocht je dat echt een probleem vinden dan zou ik dat punt gewoon aankaarten in het evaluatietopic of een nieuw topic in TMF.

• Niku

Niku

Alagaesii

Bor de Wollef schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:19:
[...]

Af en toe is ook niet zo erg maar het moet geen gewoonte worden. Het systeem is nou eenmaal zo dat een ongemodde post op 0 komt te staan. Dat is by design en dus geen mismod. Los daarvan; ook ik heb regelmatig ongemodde posts wat je gemiddelde drukt maar mocht je dat echt een probleem vinden dan zou ik dat punt gewoon aankaarten in het evaluatietopic of een nieuw topic in TMF.
Misschien is een speciaal 'ongemodde reacties topic' een idee, al zal er vast een reden zijn dat die er al niet is.

• Ircghost

Ircghost

Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar de reactie is dan waarschinlijk dat de modque er al is (al is die zoals ik zei, moeilijk te vinden)

nvm, staat ook in de TW

[ Voor 18% gewijzigd door Ircghost op 21-11-2013 11:33 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Niku schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:26:
[...]

Misschien is een speciaal 'ongemodde reacties topic' een idee, al zal er vast een reden zijn dat die er al niet is.
Ik vermoed dat de reden is dat een ongemodde post by design niet als een probleem wordt gezien. Een los topic lijkt mij niet wenselijk persoonlijk.

• Niku

Niku

Alagaesii

Ircghost schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:32:
Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar de reactie is dan waarschinlijk dat de modque er al is (al is die zoals ik zei, moeilijk te vinden)

nvm, staat ook in de TW
Modqueur haal ik altijd uit de topic warning.
Bor de Wollef schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:33:
[...]

Ik vermoed dat de reden is dat een ongemodde post by design niet als een probleem wordt gezien. Een los topic lijkt mij niet wenselijk persoonlijk.
Maar kan het kwaad om zo'n topic te hebben? Niet echt toch? Of waarom vind je het niet wenselijk?

[ Voor 36% gewijzigd door Niku op 21-11-2013 11:35 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Niku schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:26:
[...]

Die is er niet omdat daar eigenlijk al de modqueue voor bestaat :) Maar die is wat lastig te vinden (primair via de topicwarning hier). Ongemodereerde reacties zijn op zich jammer maar niet zo'n groot probleem dat een speciaal topic bestaansrecht heeft.

Daarom vinden we het niet erg als hier af en toe iemand vraagt om zijn ongemodereerde reactie een moderatie te geven maar het moet niet te vaak worden en het moet wel een reactie zijn die zo oud is dat hij (bijna) niet meer gemodereerd kan worden. En dat zijn dingen die nog wel eens vergeten worden, vandaar het voorbehoud :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Ircghost

Ircghost

Ja ik was wat vroeg, maar ik denk niet dat ik morgen achter me pc zou kunnen komen dus vandaar ;)

Overigens.. dit is geen serieus probleem maar meer een interessant probleem. Beide gebruikers hebben inhoudelijke argumenten (tofus wat minder dan Vizzie) maar beiden vallen elkaar ook flauw en persoonlijk aan. Wat voor score geef je dan?

tofus in 'nieuws: Google-topman Schmidt: encryptie is oplossing voor overheidssurveillance'

Vizzie in 'nieuws: Google-topman Schmidt: encryptie is oplossing voor overheidssurveillance'

---
Welke flapdrol geeft hier nou weer +3 voor:
kwikstaart in 'reviews: Hoe providers ons meer lieten betalen zonder prijsafspraken '

[ Voor 14% gewijzigd door Ircghost op 21-11-2013 14:49 ]

Verwijderd

De posts van tofus en vizzie mogen van mij beiden op 0.
Het zijn normale +1 posts, zonder genoeg inhoud om op +2 te komen. De overbodige persoonlijke aanvallen maken het dan 0.

Naast het corrigeren van alle -1's voor hAl mogen ook de absurd hoge moderaties van de andere kant wel aangepakt worden.
koelpasta in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act' is absoluut geen +3, en wat mij betreft zelfs geen +2. Is gewoon een mening, zonder weinig extra informatie.
Idem voor:
koelpasta in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:26:
Naast het corrigeren van alle -1's voor hAl mogen ook de absurd hoge moderaties van de andere kant wel aangepakt worden.
koelpasta in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act' is absoluut geen +3, en wat mij betreft zelfs geen +2. Is gewoon een mening, zonder weinig extra informatie.
Idem voor:
koelpasta in 'nieuws: Regering: elektronisch patiëntendossier is risico vanwege Patriot Act'
Mee eens, ik heb ze +1 gegeven. Ze kunnen nog wel een paar zetjes gebruiken.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sluit ik me bij aan, zijn alledrie gewoon +1's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Puur inhoudelijk heb je mijns inziens gelijk. Maar de titel van het artikel suggereert dat het getest is, zoals van Tweakers ook verwacht zou mogen worden. Uit de tekst blijkt dan helaas dat dit een copy paste artikel is, om maar wat nieuws te brengen. De verholen kritiek op de aard van dit artikel rechtvaardigt in mijn beleving dan ook de +2.

Beter had Tweakers dit artikel niet geplaatst en gewacht tot ze een xbox op kantoor hadden om het zelf te testen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dergelijke kritiek moet men in het "Geachte Redactie" forum plaatsen, en niet op de FP.

Verder is en blijft het gewoon een mening, zonder verdere beargumentering en/of informatie. En dus gewoon geen +2 waard.

De moderatie gaat op basis van informatie in de post, niet of je het er mee eens bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Defensie koopt vier onbewapende MQ-9 Reaper-drones'

Meer dan een 0 zie ik er niet in, en zeker geen 12x (!) +3....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Wmb is dat simpelweg trollen.
* botoo doet -1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:53
Volgens mij is citation needed roepen nog niet echt een on topic post:
lazyduck in 'nieuws: Justitie VS: eigenaar Silk Road wilde zes mensen laten doden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

watercoolertje in 'nieuws: Foto midrange-smartphone van Samsung met 5,25"-scherm en 4g verschijnt'
Ik snap niet dat hij hier een +2 voor krijgt, lijkt me gewoon een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SG in 'nieuws: John Carmack vertrekt bij id Software'

Die is naar -1 gemod omdat een hoop mensen het oneens zijn met 'm, maar die hoort op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Hij schrijft erg beroerd, waardoor ik moeite heb om de reactie te lezen. Ik ga niet hoger dan een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:40:
[...]

Nog meer meningmods allemaal op -1 gemodereerd:
(10 reacties van hAI)
Ik vind het misselijkmakend dat deze meningmodders maar door blijven gaan.

De hele discussie is platgebombaardeerd door die moderatie.

Wanneer worden er eens wat modrechten ontnomen ??
Ik heb ze niet gelezen, maar denk je zelf niet dat tien (of meer?) reacties in één draadje wat veel is? Dat opzich zou al wrevel kunnen wekken. Zelfs als je gelijk zou hebben (ongelezen) kan ik me haast niet voorstellen dat alle tien jouw reacties een nieuw en verfrissend inzicht geven. Iemand die keer op keer met dezelfde argumenten komt, zeker in hetzelfde draadje, krijgt van mij misschien bij de eerste posts +1 of +2, maar eindeloze herhalingen leveren niets extra's op en zeker geen extra punten van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Volgens mij wordt er ook zwaar gemening mod bij het nieuws bericht nieuws: Nederlandse banken: installeer geen illegale software - update

Teveel mening moods om ze allemaal op te noemen als ik het zo bekijk.

Deze bijv: Zit ik zelf in, en ik kan niet inzien waarom de poster boven mij +2 krijgt, en mijn reactie daarop 0 - irrelevant / offtopic terwijl zit volgens mij zeker niet zo is.

737freak in 'nieuws: Nederlandse banken: installeer geen illegale software - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er wordt in die nieuwspost idd kwistig met +2 en zelfs +3 gesmeten aan reacties die maximaal +1 (en in sommige gevallen niet meer dan een 0) zijn ja.

Aikon in 'nieuws: Nederlandse banken: installeer geen illegale software - update'

Geen +2, een +1 lijkt me wel voldoende

The-Priest-NL in 'nieuws: Nederlandse banken: installeer geen illegale software - update'

Idem

Kain_niaK in 'nieuws: John Carmack vertrekt bij id Software'

Tikje op de man, -1?

[ Voor 81% gewijzigd door wildhagen op 24-11-2013 16:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nee dat is wel erg hoog. Staat inmiddels al wel op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Morrar in 'nieuws: Zweedse technicus wil opblaasbare zonnetoren van 1 km hoog in de woestijn'
Deze reacties scoort imho te hoog (want het gaat hier niet over kernenergie) en dat zelfde geldt ook voor 6 reacties eronder in dat draadje die ook op +2 staan.

arcadios2007 in 'nieuws: Zweedse technicus wil opblaasbare zonnetoren van 1 km hoog in de woestijn'
En dit is een 0 ipv +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
mikedhanpat in 'nieuws: Ontwikkelaar Star Citizen haalt 30 miljoen dollar op'

Iets wat gewoon in geachte redactie hoort krijgt +2 en +3? Kom op zeg... Meningmodden ftw!

En ik weet het nu al, ik sta straks vrolijk op -1 <3

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 25-11-2013 14:07 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

Er staat heel veel mis in de zwarte pieten artikel. Maar deze vind ik wel heel erg:
tweakersid in 'nieuws: 'Apple weigert app met foto's Zwarte Pieten in App Store''

+2 om het te hebben over genocide e.d. Hoe haalt iemand het in zijn hoofd om genocide te koppelen aan een zwarte pieten discussie? Bewijst maar weer hoe ver gezonken het is (Helemaal gezien de hoeveelheid +2 dit krijgt). Of is de +2 terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel mening mods (-1) op posts die gewoon 0 of +1 zijn: nieuws: Britten klagen over schokkerige tv-beelden bij doorlusfunctie Xbox One

Geen +2 slaat nergens op zijn post gaat over Nederland, video gaat over België: tintilla in 'video: Bhaalu demonstreert zijn Collaboratieve Video Recorder-dienst'

Post over moderatie heeft een -1 nodig: NinTeNdO_FrEaK in 'nieuws: Britten klagen over schokkerige tv-beelden bij doorlusfunctie Xbox One'

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NotSoSteady in 'nieuws: 'Apple weigert app met foto's Zwarte Pieten in App Store''

Geen +2 waard imho, door het denigrerende verkleinwoordje "Amerikaantjes" kom ik niet verder dan een -1, maximaal een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Gezien hoe deze over moderatie gaat heb ik er geen problemen mee als deze op de 0 eindigt!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mirved in 'nieuws: Ontwikkelaar Star Citizen haalt 30 miljoen dollar op'

Geen +3 waard, niet eens een +2. Als je er ook nog eens in verdiept is het niet eens een +1 waard, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

mobstaa in 'nieuws: Google rolt Android KitKat uit naar Play-edities GS4 en HTC One'
Dit is geen -1, maar gewoon +1. Weliswaar kan het voor problemen zorgen, maar hij bedoelt het goed.

AllSeeyinEye in 'nieuws: Google rolt Android KitKat uit naar Play-edities GS4 en HTC One'
En deze had wel wat meer uitleg mogen geven voor een +2. Met alleen een link vindt ik hem +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze +3 slaat natuurlijk helemaal nergens op! Pure meningsmods, niets anders.

Herko_ter_Horst in 'nieuws: Apple staat app met Zwarte Piet alsnog toe'

Is op z'n hoogst een +1 waard. En een dergelijke verdachtmaking verdient misschien zelfs niet meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
heeft een -1 gekregen van mij. is een beschuldiging zonder uberhaupt iets van een mening of een nuttige toevoeging aan het bericht

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik word op 0 gezet ondanks dat het wel on topic is of zie ik her hier weer verkeerd: Damic in 'meuk: Winamp 5.666 build 3510'

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:19
Ik zit hier misschien een beetje af te geven op de xbox en tweakers.net, maar is dit echt een -1 waard? Heb het onderbouwd met feitelijk juiste informatie.

haarbal in 'reviews: PlayStation 4 en Xbox One: de hardware vergeleken'

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Damic schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:51:
Ik word op 0 gezet ondanks dat het wel on topic is of zie ik her hier weer verkeerd: Damic in 'meuk: Winamp 5.666 build 3510'
Een 0 lijkt me een prima score voor zo'n loze kreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

haarbal schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:56:
Ik zit hier misschien een beetje af te geven op de xbox en tweakers.net, maar is dit echt een -1 waard? Heb het onderbouwd met feitelijk juiste informatie.

haarbal in 'reviews: PlayStation 4 en Xbox One: de hardware vergeleken'
Je reactie is nogal aanvallend. "Tweakers blijft weer lafjes op de vlakte." ik begrijp die -1's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frustus Maximus in 'nieuws: 'Internetprovider kan worden verplicht piraterijsites te blokkeren''

EUSSR == troll == -1? Daarnaast een tikje fipo-erig en inhoudelijk ook onjuist. En als je dan dure woorden wil gebruiken, moet je ze wel goed spellen...

MsG in 'nieuws: 'Internetprovider kan worden verplicht piraterijsites te blokkeren''

En dat is geen 6x -1 waard, is gewoon ontopic binnen de thread, en dus +1.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2013 17:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:47:
Frustus Maximus in 'nieuws: 'Internetprovider kan worden verplicht piraterijsites te blokkeren''

EUSSR == troll == -1? Daarnaast een tikje fipo-erig en inhoudelijk ook onjuist. En als je dan dure woorden wil gebruiken, moet je ze wel goed spellen...
Gewoon -1 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrlammers in 'nieuws: 'Internetprovider kan worden verplicht piraterijsites te blokkeren''

Hij staat nu nog op +3 , maar dat lijkt mij toch een duidelijk gevalletje mening modden , ik zie er niet meer dan een +1 in.

edit: @ tweaker2010 , ze staan nu op +1.
gefeliciteerd met het bereiken van de (karma) top 20 _/-\o_ (arme watercoolertje)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amadeus1966 in 'nieuws: Apple staat app met Zwarte Piet alsnog toe'

Dit noemen we gewoon plain racisme. Misschien een -2 waard?

Socket 1337 in 'nieuws: Apple staat app met Zwarte Piet alsnog toe'

En dat is geen 6x +3 waard, maar een 0.

[ Voor 31% gewijzigd door wildhagen op 27-11-2013 06:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 22:35:
edit: @ tweaker2010 , ze staan nu op +1.
gefeliciteerd met het bereiken van de (karma) top 20 _/-\o_ (arme watercoolertje)
Thnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje irritant dat ALLE reacties van Scul op -1 gezet worden door de Assange fanboys.

ScuL in 'nieuws: Verenigde Staten gaan Assange waarschijnlijk niet vervolgen'
ScuL in 'nieuws: Verenigde Staten gaan Assange waarschijnlijk niet vervolgen'

zijn bijvoorbeeld gewoon +1 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb ze beide +1 gegeven. Die eerste heeft nog een paar zetjes nodig, de tweede staat inmiddels op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:25:
[...]

Ik heb ze beide +1 gegeven. Die eerste heeft nog een paar zetjes nodig, de tweede staat inmiddels op 0.
Heb ze beide ook een boostje gegeven. Zijn gewoon prima +1 reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

willem48 in 'nieuws: Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein'

Domme nergens op slaande WO2-vergelijkingen zijn nergens voor nodig?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die heb ik weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Volgens mij is een dergelijke post geen +1 waard, laat staan +2, het laat alleen een gebrek aan respect zien ten aanzien van andersdenkenden.

"Volgende punt, er zijn waarschijnlijk allerlei judeo/christelijke/islamitische instanties die wel hier erg mee bezig zijn. Maar doe je dit op een geestelijk leider kan hij het eerste punt aandragen bij zijn volgelingen. Als ze een verhaal over een pratende slang geloven, geloven ze vast ook wel dat hun leider geen porno bekijkt en dat het een spinsel is van de communistische/kapitalistische/links rechts extremen/etc. "

AwesomeKid123 in 'nieuws: 'NSA wilde bezoek pornosites tegen doelwitten misbruiken''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er heel sterk op dat iemand constant -1's aan hAl uitdeeld. En vooral bij deze voorbeelden is daar echt geen enkele reden voor. Misschien kan een powermod daar eens specifiek naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:19:
[...]

Nou, die laatste reactie van je staat gewoon terecht op -1. Verder is de mismodder daar gespot.
Ik zou niet weten waarom die laatste reactie -1 zou zijn.
Het is wat zwart/wit gesteld maar in essentie klopt het gewoon.
En gebruik van het wooord 'nerds' is op tweakers toch geen belediging of zo.
Een nul lijkt me gewoon normaal voor die reactie.

Verder is het leuk dat de mismodder daar gespot is maar dit uitdelen van stapels -1's is een herhaald gebeuren. Dit is niet de eerste of tweede keer dat ik een bundeltje van mijn reacties bij een topic allemaal gemind zie worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Bij een gevoelig onderwerp probeer je mensen op arbitraire gronden in twee kampen te verdelen, zonder enige feitelijke onderbouwing. Als je een van die groepen dan ook nog als nerds aanduidt ben je toch echt wel ongewenst bezig. Want ja, in deze context voelt 'nerds' toch echt negatief aan. Hiermee trap je mensen op hun tenen en daar zou jij je toch wel van bewust moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dirk op 27-11-2013 15:43 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op woensdag 27 november 2013 @ 15:42:
Bij een gevoelig onderwerp probeer je mensen op arbitraire gronden in twee kampen te verdelen, zonder enige feitelijke onderbouwing. Als je een van die groepen dan ook nog als nerds aanduidt ben je toch echt wel ongewenst bezig. Want ja, in deze context voelt 'nerds' toch echt negatief aan. Hiermee trap je mensen op hun tenen en daar zou jij je toch wel van bewust moeten zijn.
Als er al twee kampen waren in dat topic dan waren dat de PS4 mensen en de Xbox one fans.

Maar de reactie ging daar niet over maar over over PC vs console. En dat PC gamers veel vaker nerds zijn dan console gamers lijkt me eigenlijk een gegeven.
Maar goed als het woord nerds in dit soort situaties met -1 beoordeeld moet worden op tweakers dan wil ik graag mijn modrechten terug zodat ik dat ook in de praktijk kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebruik van het woord 'nerd' lijkt me niet voldoende voor een -1. Ook niet in combinatie met een wat zwart witte tekst.

Kan me wel voorstellen dat je er een 0 van maakt daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik zie geen enkele inhoudelijke onderbouwingen en alleen maar een poging om pc-gamers belachelijk te maken. Je maakt mij niet wijs dat in "nerds die bereid zijn altijd achter hun PC willen gamen in een kamertje" geen negatieve toon zit. Je reactie staat ook vrij stevig op -1, wat aangeeft dat ik niet de enige ben die hier een -1 in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

? ? in 'nieuws: Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein'

Inhoudelijk onjuist (zie Cyleo in 'nieuws: Bierdopje.com en Simply Releases stoppen ermee na sommatie van Stichting Brein' voor een onderbouwing) en dus eerder een 0 dan de +2 die hij nu heeft?

En die 48x (!!!) +3 lijkt me sowieso fout, ook al klopte het inhoudelijk...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TR09pWGajHAAnAmtj9AbFjUJ/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 27-11-2013 16:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik had de reactie van Randmr vanochtend ook al een 0 gegeven. Irrelevant, want het staat vol met onjuistheden. Zo'n korte reactie zonder bronvermelding (bronnen zijn zo makkelijk te vinden bij juridische zaken) zou nooit een +3 moeten krijgen. Dat lijken me dan ook meer anti-Brein mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Deze conspiracy theory staat ook niet helemaal terecht op +3, dunkt me.
Verwijderd in 'nieuws: Overheid wil opheldering van Amerikaanse ambassade over NSA-spionage'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Andersdenkenden 'zwakken van geest' noemen lijkt me idd wel een -1 waardig ja, zeer zeker geen +3. Veel meningmodders op het oorlogspad vandaag...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vendar alert! Een lap tekst is voor velen inderdaad nog steeds automatisch een +2/+3 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou het familie van degener zijn? :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

tweaker2010 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:57:
[...]

Vendar alert! Een lap tekst is voor velen inderdaad nog steeds automatisch een +2/+3 :N
Ik had inderdaad even zijn naam ingetikt in de search bij dit topic, dan is er toch een duidelijke lijn te zien. Wall of text --> +2/+3.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Wie helpt deze nog even naar een goede score te krijgen?

Tk55 in 'nieuws: 'Verbod op massaal tappen internetverkeer is achterhaald''

De post krijgt massaal +3 maar is wat mij betreft een vrij nutteloze fipo achtige post. Ik heb een 0 gegeven.

Is deze echt +3 waard; is de informatie relevant genoeg?
blubberhoofd in 'nieuws: 'Verbod op massaal tappen internetverkeer is achterhaald''

Lagonas in 'nieuws: Betaalde muziekstreamingdienst YouTube komt mogelijk binnenkort' is imho ook geen +3.

[ Voor 41% gewijzigd door Bor op 28-11-2013 09:36 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

MITHRASteefs in 'nieuws: Hoofdontwerper WoW gaat weg bij Blizzard'

Heel respectloze comment, heeft dan ook 107 keer -1 gekregen. Een kandidaat om naar -2 te tikken?

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 28-11-2013 11:58 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Weer een gevalletje van mening modereren. waarschijnlijk een PC gamer die er anders tegenop kijkt.

Sn0wblind in 'reviews: Need for Speed: Rivals - Cops hebben het makkelijk'

Lijtk me aardig ontopic en informatief betreft hoe de game draait op de PC en hoe het always online systeem de speler tegen kan werken.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sn0wblind schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:50:
Weer een gevalletje van mening modereren. waarschijnlijk een PC gamer die er anders tegenop kijkt.

Sn0wblind in 'reviews: Need for Speed: Rivals - Cops hebben het makkelijk'

Lijtk me aardig ontopic en informatief betreft hoe de game draait op de PC en hoe het always online systeem de speler tegen kan werken.
Geen idee wat er voor je edit stond, maar nu is het een +1. :)

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
tweaker2010 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:20:
[...]

Geen idee wat er voor je edit stond, maar nu is het een +1. :)
Dank je!, een aantal typ"vautjes" :D

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Speedway4 in 'nieuws: Apple verwijdert Zwarte Pieten-app definitief uit de App Store'

1e alinea maakt het imho tot een -1? Zeker geen +1 iig... en over die +3's zal ik maar niet beginnen denk ik?

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:55:
Speedway4 in 'nieuws: Apple verwijdert Zwarte Pieten-app definitief uit de App Store'

1e alinea maakt het imho tot een -1? Zeker geen +1 iig... en over die +3's zal ik maar niet beginnen denk ik?
Gewoon -1 vanwege de eerste alinea maar ook omdat de 2e met ontopic begint (ofwel er is willens en wetens offtopic gepost erboven).

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Apple verwijdert Zwarte Pieten-app definitief uit de App Store'

"Apple zijn een stel laffe politiek correcte honden" => troll + flame, "hysterische kleurlingen" = racisme. Lijkt me al met al een -1, maar krijgt volop +3's.... meningmod-alert!

Hoppa! in 'nieuws: Japans bedrijf ontwikkelt robot voor schoonmaken zonnepanelen'

Fipo (geeft-ie zelfs zelf toe) met moderatiegezeik, en dat moderatiegezeik bevat dan ook nog eens een flamebait (frusties). Meer dan een -1 zie ik er niet in....

MrMaxedTank in 'nieuws: Interne commissie Rabobank: blokkeer Bitcoin-betalingen'

Geen 12x (!) +3 waard, maximaal een 0 of een -1.

Frustus Maximus in 'nieuws: Interne commissie Rabobank: blokkeer Bitcoin-betalingen'

En dat is toch echt een -1 wegens grof flamen (grof vuil enzo). die 6x +2 lijkt me erg fout

[ Voor 58% gewijzigd door wildhagen op 28-11-2013 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:10

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Geen +2:
Verwijderd in 'nieuws: Interne commissie Rabobank: niet meewerken aan Bitcoin-handel - update'

En die Wildhagen aankaart, hebben nog wat schopjes nodig :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd in 'nieuws: Antwerpen gaat locatie ambtenaren via tablets volgen' staat op -1 terwijl wat hij zegt nochtans klopt: allemaal perfect uit te pluizen in de Belgische media. En het is relevant voor het artikel aangezien er politiek sluit gaat achter die beslissing. Als hij op -1 gezet is om een andere reden dan mensen die menen dat het irrelevant is, dan was het politiek gekleurd stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Het volledig ontbreken van enig bewijs bij zijn stellingen is reden om punten af te trekken. Nu klinkt het als een ongefundeerde beschuldiging. Hij kan best gelijk hebben, maar dat weet ik nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Dirk schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 10:01:
Het volledig ontbreken van enig bewijs bij zijn stellingen is reden om punten af te trekken. Nu klinkt het als een ongefundeerde beschuldiging. Hij kan best gelijk hebben, maar dat weet ik nu niet.
Als het een Nederlandse context was dan zou hij dat ook niet moeten doen omdat het zo vanzelfsprekend zou zijn. Omdat het in België is en de meeste Nederlanders daar de politiek niet volgen klinkt het alsof hij een Wikipedia artikel moet schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Hij mag op zijn minst een paar linkjes toevoegen naar nieuwsartikelen over de feiten die hij opnoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Dus wacht even.. zie ik dit goed. Als veel mensen (en zelfs ik als Nederlander, dus dat is echt geen excuus) weet dat dit klopt. Maar er geen link instaat is het dus in feite onjuist en een -1 waard? Oo Moet iedereen die feiten heeft over dingen met links komen? Als we zeggen dat wilders de leider is van de PVV moeten we dit dan bewijzen?
Of is dit weer een meten met 2 maten idee?

Ik vraag het me gewoon af of ik in het vervolg bij elke reactie met feiten ik 20 links met bewijzen moet gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Moet iedereen die feiten heeft over dingen met links komen?
Als je met dat soort toch vrij serieuze beschuldigingen komt, lijkt enige onderbouwing (lees: links) me wel op zijn plek.

Er is nu namelijk niet te controleren of het een feit of een 'feit' is, daar zit nogal een verschil tussen.
Als we zeggen dat wilders de leider is van de PVV moeten we dit dan bewijzen?
Domme vergelijking, daar dat gewoon binnen 5 seconden op te zoeken en te controleren is.

Wij kunnen echter *niet* controleren of hij idd bezig is met het (weg)pesten van zijn personeel, of er meer in het weekend gewerkt moet worden daar etc etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
grappig, we hebben tegenwoordig toch google?
http://www.nieuwsblad.be/...leid=DMF20130201_00454595

de eerste link. Zo moeilijk is dat toch niet? Sorry hoor, dat mensen zelf vaak te lui zijn om dingen na te kijken, moet je niet het probleem van de poster maken.

[ Voor 25% gewijzigd door corset op 29-11-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik zie in die link niets over wegpesten, of weekendwerk staan?

De poster komt met behoorlijk zware beschuldigingen, dan moet hij ook met onderbouwingen komen voor *al* zijn beschuldigingen, en niet slechts één.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 29-11-2013 10:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
http://www.encyclo.nl/begrip/Voorbeeld

here ya go..

Laat ik het anders zeggen, misschien wat duidelijker.

de mensen kunnen ook ZELF! zoeken. Of schat ik nu het niveau van de tweakers bezoeker te hoog in? Maar goed, dit is een onzin discussie. In jou ogen moet iemand alles maar bewijzen, terwijl als je het nieuws de afgelopen tijd een beetje volgt, dit allemaal al bekend is.
De rest van de wereld kent google, weet hoe ze moeten zoeken. Als ze dit niet willen doen, hun probleem. Niet van degene die de reactie plaatst.

[ Voor 42% gewijzigd door corset op 29-11-2013 10:43 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]