Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste
Acties:
  • 178.650 views

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik zie er geen -1 in. De manier waarop je het vertelt is een beetje sarcastisch wellicht maar een -1 vind ik te streng. Je staat netto nu op een 0 (mediaan en effectief).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Verwijderd in 'nieuws: Nissan gaat Apples iTunes Radio aanbieden in auto's'
Deze reactie lijkt me meer waard dan -1. Ik heb hem +1 gegeven.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

thefal in 'nieuws: Google gaat Google+ aan YouTube-reactiesysteem koppelen'
Er heeft een gigantische bult meningmodders deze reactie +3 gegeven, want ik lees er geen essentiële informatie bij het artikel in. Hij heeft wel degelijk een paar duidelijke argumenten, maar dat maakt hem in mijn ogen hoogstens +2 waard.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:41

Perkouw

Moderator General Chat
Er wordt hier, nieuws: Eindhoven krijgt fabriek met twee grote 3d-printers, aardig gestrooid met +2's.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Vinden jullie dit een -1? JT in 'nieuws: Sony mikt met nieuwe Walkman-mediapelers op audiofielen'

En wat vinden jullie van het volgende? Ik zie er een beetje een troll in. xs4me in 'nieuws: Sony mikt met nieuwe Walkman-mediapelers op audiofielen'

Edit: en weer een troll 8)7 Zeg ik nu zulke rare dingen ofzo? Hippievogel in 'nieuws: Sony mikt met nieuwe Walkman-mediapelers op audiofielen'

[ Voor 21% gewijzigd door JT op 25-09-2013 18:41 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik heb zelf onvoldoende kennis van het onderwerp om te kunnen oordelen wie er precies gelijk heeft.
Maar mocht jouw reactie niet correct zijn, is ie maximaal een 0 waard. Verder is zo'n welles-nietes discussie ongewenst. Dat zij lopen te trollen betekent nog niet dat je daarop moet reageren.

• JT

JT

VETAK y0

En daarom ga ik nu ook naar -1....right.

En het gaat niet om wel of niet gelijk, maar om mij te diskwalificeren in de discussie en uit te lokken door maar te gaan roepen dat ik geen audiofiel ben...door te zeggen dat je geen audiofiel bent wordt gesuggereerd dat je er niet zoveel van weet. Ik wil eerlijk gezegd ook niet met die term geassocieerd worden maar goed.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 25-09-2013 19:05 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
Voor mij is die opmerking over dat je geen audiofiel zou zijn minder gelukkig, inderdaad werkt dit de indruk de bedoeling te hebben expertise in twijfel te trekken, alhoewel toch nog enigszins gemotiveerd. Toch op de man.

Maar om daar dan met "troll" op te reageren, ik snap het wel, maar zelfs al heb je gelijk (wat ik dan weer niet helemaal zie), ga er maar vanuit dat je dat beter niet kunt posten.

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

tweaker2010 in 'nieuws: Eerste prijzen BlackBerry Z30 bekend'
Waarom is dit ongewenst? Het lijkt op meningmodden in dat draadje.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Liefhebber van Tweakers

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• JT

JT

VETAK y0

abacaxi schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:38:
Voor mij is die opmerking over dat je geen audiofiel zou zijn minder gelukkig, inderdaad werkt dit de indruk de bedoeling te hebben expertise in twijfel te trekken, alhoewel toch nog enigszins gemotiveerd. Toch op de man.

Maar om daar dan met "troll" op te reageren, ik snap het wel, maar zelfs al heb je gelijk (wat ik dan weer niet helemaal zie), ga er maar vanuit dat je dat beter niet kunt posten.
Ik snap je punt en misschien heb je gelijk. Ben het alleen niet eens met de -1 wanneer ik het probeer op te lossen door iemand erop te wijzen.

Ecodan warmtepomp

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 13:43

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Geen idee, je reactie is gewoon on-topic en hij staat nu stevig op +1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat is het beleid t.a.v. humor op de frontpage ?
Ik had de -1 hier: u_nix_we_all in 'nieuws: Apple repareert lockscreen-bugs met iOS 7.0.2-update' niet verwacht eigenlijk. Ik verwacht niet dat iedereen het +1 grappig vindt, dus +0 offtopic/irrelevant is logisch, maar is een grapje op de frontpage echt ongewenst ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:45

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Apple items zijn vaak wat gevoeliger dan gemiddelde nieuwsitems. Waarschijnlijk is je reactie als een bash geïnterpreteerd ;) Maar een -1 vind ik inderdaad wat zwaar beoordeeld. Zelf zit ik meer aan een 0 / +1 te denken, afhankelijk van hoe geslaagd je de grap vind :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het zelf een 0. Humor zie ik er niet in en ontopic vind ik het ook niet :) Een troll/flame overigens ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 27-09-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Luuk58 in 'nieuws: Belgacom weigert Apple te betalen om iPhones op 4g-netwerk te laten'

Vrijwel heel de eerste discussie ie gewoon ontopic, dus de vele -1's en +2's zijn onterecht.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008

watercoolertje

Untertitel

Verwijderd in 'nieuws: Samsung: nieuw geleverde Galaxy Note- en S-toestellen hebben regiolock'

Grappig als mijn naam daar had gestaan en Samsung door Apple was vervangen dan had het -1 geweest :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

pegagus in 'nieuws: BlackBerry maakt bijna miljard dollar verlies door fors lagere verkopen'

Een +3 lijkt mij wat overdreven.
Zie mijn reactie hierop voor verdere motivatie waarom ik een +3 wat overdreven vindt.

Rubén89 in 'nieuws: BlackBerry maakt bijna miljard dollar verlies door fors lagere verkopen'
Ook een +3 welke ik wat overdreven vindt.
BB10 komt volgens de jaarrekening niet van de grond, maar dat mag geen reden zijn om te stellen:'Dat BB een afgelopen zaak is, is 100% zeker juist door de problemen waar ze nu in zitten.'
Lijkt me niet 100% zeker, maar nu ook niet een reden om die lap text aan het nieuwsbericht toe te moeten voegen. Max +2, +1 ook te verdedigen denk ik.

[ Voor 46% gewijzigd door JDVB op 27-09-2013 19:31 ]

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
productreview: Huawei Ascend Y300 Wit review door rik42
Waarom zit hier een +3 tussen? Hele review verdient mijns inziens een 0 of enkele reis /dev/null

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

g4wx3 in 'nieuws: België vraagt vaker klantgegevens op bij Microsoft'

Weet niet, maar met het onderwerp van de newspost heeft het niets te maken. Hoort dus niet op de +3 waar hij nu staat, maar maximaal op 0...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij hoort Verwijderd in 'meuk: Dropbox 2.4.0' niet verder te komen dan +1, maar kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
CptChaos schreef op zondag 29 september 2013 @ 01:20:
Volgens mij hoort Verwijderd in 'meuk: Dropbox 2.4.0' niet verder te komen dan +1, maar kan aan mij liggen.
Ik ben het met je eens. 6x +1 erbij heeft de post uiteindelijk op die score gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 23:15

Cyphax

Moderator LNX
Check. :)
Ik vind 0 beter. "Irrelevant" is een goede match voor zo'n oneliner. :)

[ Voor 97% gewijzigd door Cyphax op 30-09-2013 10:18 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Er wordt aardig wat gehaat en ook een behoorlijk aantal nergens gaande discussies gehouden in het microsoft datacenter topic.
Linkie:
nieuws: 'Microsoft investeert twee miljard euro in bouw nieuw Nederlands datacentrum'

Edit:
Eehm waar slaat dit op?
2 reacties onder de link nog een keer het zelfde maar dan meerdere male gecopy-paste, zijn gewoon 2 reacties die nergens op slaan bij een goede review.
ik vindt het nogal op haat reacties lijken, gewoon spammen "omdat het kan" of anders persoonlijke haat? (mening)

Anoniem: 511731 in 'productreview: Huawei Ascend Y300 Zwart review door job_h'

[ Voor 42% gewijzigd door Dracyn op 30-09-2013 10:57 ]

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Off-topic-discussies maar op 0 aan het zetten... er zitten ook wat onnodige -1's tussen (sommige reacties van Kees de Jong zijn geen -1-voer, maar wel off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Cyphax schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:17:
Check. :)

[...]

Ik vind 0 beter. "Irrelevant" is een goede match voor zo'n oneliner. :)
Daar ben ik het niet mee eens. Het is in mijn ogen niet meer dan fp vervuiling. Niemand heeft wat aan een dergelijke opmerking en de post is uit dat oogpunt gewoon onwenselijk. Voor een 0 irrelevant / offtopic is bij mij wel wat meer nodig dan een enkel woord of nutteloze zin zoals in dit geval.

Wat mij betreft dus overeenkomstig de modfaq:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 30-09-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bor de Wollef schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:05:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Het is in mijn ogen niet meer dan fp vervuiling. Niemand heeft wat aan een dergelijke opmerking en de post is uit dat oogpunt gewoon onwenselijk. Voor een 0 irrelevant / offtopic is bij mij wel wat meer nodig dan een enkel woord of nutteloze zin zoals in dit geval.
Ik vind dat je hiermee de richtlijnen buigt.
Van mij mag je, maar ik zie bij 0 "irrelevant" en "off-topic" (da's ook vervuiling maar niet zo erg als de shit die ik op -1 zet: flames en dergelijke), dus die past prima. Of het nou 1 regel is of een heel lulverhaal, dat maakt me dan ook niet zo heel veel uit.

Ja die richtlijnen zijn zo natuurlijk ook niet echt duidelijk met "afhankelijk van de context". Anyway, -1 mag je van mij geven, maar 0 ook en dat laatste heb ik gedaan. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 30-09-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Cyphax schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:10:
[...]

Ik vind dat je hiermee de richtlijnen buigt.
Van mij mag je, maar ik zie bij 0 "irrelevant" en "off-topic" (da's ook vervuiling maar niet zo erg als de shit die ik op -1 zet: flames en dergelijke), dus die past prima. Of het nou 1 regel is of een heel lulverhaal, dat maakt me dan ook niet zo heel veel uit.
Welke richtlijn buig ik precies? Een -1 is precies overeenkomstig de quote die ik plaatste. Wat is er niet ongewenst aan een totaal niets toevoegende oneline opmerking als deze? Een 0 voor offtopic of irrelevant krijg je als het goed is wanneer iets offtopic / irrelevant is maar wel enige inhoud of informatie bevat , hoewel in dat geval niet ontopic bij het betreffende onderwerp. Een 0 (overigens ook de score die een goede maar ongemodde post krijgt) vind ik persoonlijk niet ontmoedigend genoeg.

Ik vind dit soort posts niet voldoen aan de beschrijving bij de 0:
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 30-09-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracyn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04 22:08
Zou iemand even kunnen kijken naar dit:
Gewoon spam/haten zonder reden zonder dat het ook maar ergens op slaat? goede review die nu wordt vervuild door onzin, erg jammer.

Body mods don't determine skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dracyn schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:20:
Zou iemand even kunnen kijken naar dit:
Gewoon spam/haten zonder reden zonder dat het ook maar ergens op slaat? goede review die nu wordt vervuild door onzin, erg jammer.
Alle posts van Pana onder die review staan op -1 op dit moment maar wellicht kan een powermod even naar die user kijken? Hij / zij heeft ook een negatieve totaalscore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bor de Wollef schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:13:
[...]

Welke richtlijn buig ik precies? Een -1 is precies overeenkomstig de quote die ik plaatste.
Je quote kwam pas toen ik mijn reactie al aan het typen was. Ik heb mijn reactie even aangepast daarop. :)
Wat is er niet ongewenst aan een totaal niets toevoegende oneline opmerking als deze? Een 0 voor offtopic of irrelevant krijg je als het goed is wanneer iets offtopic / irrelevant is maar wel enige inhoud of informatie bevat , hoewel in dat geval niet ontopic bij het betreffende onderwerp. Een 0 (overigens ook de score die een goede maar ongemodde post krijgt) vind ik persoonlijk niet ontmoedigend genoeg.

Ik vind dit soort posts niet voldoen aan de beschrijving bij de 0:
Ik vind het een onschuldige reactie en niet vervuilend genoeg om -1 te geven. Jij niet, dus dan houden we het op een meningsverschil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Tnx :)

Overigens deze post wat is jullie opinie?

laibalion in 'reviews: Apple iPhone 5c: niet genoeg waar voor je geld'
Ik kan er niets aan doen, maar ik heb de laatste tijd wel vaker een wrang gevoel bij reviews op Tweakers naar de objectieviteit van de reviewer. Ik vind dit erg jammer, want ik heb jarenlang op Tweakers vertrouwd naar beoordelingen van hardware.
Ik zelf vind dat het deels meer in GR thuis hoort even los van dat ik persoonlijk vind dat het nogal een ongefundeerde uitspraak ansich is over de non objectiviteit van de reviewer in kwestie. Zelf kom ik dan ook niet echt tot de +1 maar ben benieuwd hoe men hem hier beoordeelt.
Anderzijds is hij wel weer ontopic en kan ik zijn gevoel mbt score wel begrijpen maar ik vind het te ver gaan om te stellen dat men niet zo veel mogelijk als dat kan objectief een review in gaat, dit verwijt wat hij maakt zie je vaker terug en het maakt niet uit om welk merk het gaat, Android/IOS/Windows.. men kan het blijkbaar nooit goed doen.
Ook zie ik steeds vaker reacties terug komen over het score systeem zelf, wat ook meer bij de redactie/devvers thuis hoort denk ik, zelf had ik hem op de nul staan.

Editje:

Discussie hier boven over de one liner, ik zelf heb hem op de nul staan maar een -1 kan ik ook gewoon begrijpen, beiden scores kunnen imo.

[ Voor 41% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 11:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
pino85 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:45:
[...]

Tnx :)

Overigens deze post wat is jullie opinie?
[URL="http://tweakers.net/reviews/3226/last/apple-iphone-5c-niet-genoeg-waar-voor-je-geld.html?showReaction=6461674#r_6461674"]laibalion in 'reviews: Apple iPhone 5c: niet genoeg waar voor je geld'[/U
Het begin is goed en onderbouwd en bestaat uit (wat mij betreft) valide punten. Het gaat mis aan het eind bij het in twijfel trekken van de objectiviteit echter vind ik dit niet storend genoeg (ook gezien de onderbouwing van de punten op basis waarvan hij de conclusie trekt) voor behoorlijke aftrek van punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Verkeerde plek, eens met het cijfer, ik had hem een halve punt lager verwacht gezien de hele review. Heb een 0 gegeven.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Hij zit een beetje tussen off-topic en on-topic in haast. Aan de ene kant heeft ie het wel over de telefoon, aan de andere kant gaat het erg over de review. Ik vind het een beetje lastig. Ik denk dat 0 het beste is, omdat het misschien beter in GR kan. Aan de andere kant: het is een review, dus objectief, en daar klaagt ie over. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
+3 voor deze lijkt mij iets te hoog (mee eens moderaties?) : Cyclonic in 'reviews: Apple iPhone 5c: niet genoeg waar voor je geld'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Inderdaad te hoog, zijn allemaal mee eens mods, zie je overigens meer terug in dat onderwerp want dat maakt wat los onder het volk he ;)

[ Voor 21% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 12:05 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, meer dan een +1 zou het niet mogen zijn. Maar datzelfde geld eigenlijk ook voor de review, die is behoorlijk matig. Ik snap wel dat daar veel kritiek op komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou zelfs +2 nog overdreven hoog vinden (daar staat ie op dit moment wel op). :P

Misschien is dit zelfs gewoon een 0. Als het een nieuwsbericht was geweest ipv een review, dan was het sowieso een 0 geweest wegens "moet in GR". Ik vraag me nu alleen even af hoe we daarmee om moeten gaan bij een review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Xeanor in 'nieuws: 'Gmail voor Android krijgt advertenties'' is wat mij betreft eerder een +1 danwel 0 (eigenlijk is het gewoon een iets nettere verwoorde rant richting android users) dan de +2 die de post nu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:07
Dit is in ruim 12 jaar de eerste keer dat ik mij beklaag over een moderatie en ik moet zeggen dat ik niet eens weet of het wel 'done' is om te klagen over moderaties op je eigen posts, maar ik doe altijd mijn best om iets zinnigs bij te dragen aan een discussie en deze moderaties schoten me wel in het verkeerde keelgat.

Dr. Strangelove in 'reviews: Apple iPhone 5s: allemansvriend met turbomotor'

Ik ben hiervoor beloond met 2x een -1. Geen idee waar ik dat aan verdiend heb, volgens mij is een standaard subjectieve mening die nochthans redelijk onderbouwd is - zoals 95% van alle reacties op t.net. Het kan te maken hebben met het topic, ik moet zeggen dat de polarisering in Apple topics in de laatste jaren werkelijk de spuigaten uitloopt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Never mind gooi me reacties wel weer de prullenbak in...

[ Voor 114% gewijzigd door watercoolertje op 30-09-2013 13:38 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dr. Strangelove schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:28:
Dit is in ruim 12 jaar de eerste keer dat ik mij beklaag over een moderatie en ik moet zeggen dat ik niet eens weet of het wel 'done' is om te klagen over moderaties op je eigen posts, maar ik doe altijd mijn best om iets zinnigs bij te dragen aan een discussie en deze moderaties schoten me wel in het verkeerde keelgat.

Ik ben hiervoor beloond met 2x een -1. Geen idee waar ik dat aan verdiend heb, volgens mij is een standaard subjectieve mening die nochthans redelijk onderbouwd is - zoals 95% van alle reacties op t.net. Het kan te maken hebben met het topic, ik moet zeggen dat de polarisering in Apple topics in de laatste jaren werkelijk de spuigaten uitloopt.
Moderatiegezeur hoort zowiezo niet in je reactie thuis, los daarvan vindt ik het geen +1 waard, dus max 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Je hebt de post ge-edit met een behoorlijk stuk tekst waarin je klaagt over de moderatie. Dat is voor veel mensen al genoeg voor een -1 of in ieder geval een punt of twee aftrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Moderatie commentaar in je post verwerken is ongewenst zie ook de moderatie faQ(richtlijn) voor meer informatie, men gaat dan sowieso een punt aftrek geven maar er zijn ook mods die dit hoe dan ook als zeer ongewenst bestempelen en er direct een -1 aan hangen(ongeacht de inhoud van de post).
reviews: Tweakers.net moderatie faq

Mocht het zo zijn dat je naar jou mening verkeerd word beoordeelt post het dan even hier, voor nu staat je post in mijn ogen op de juiste score, hij was al offtopic en een punt aftrek door het mod commentaar resulteert in een -1.
Ook wil ik wel even aan geven dat ik je wel begrijp, er word helaas bij dit soort berichten door een groepje op mening gemod en dat is ook verkeerd, maar dan kan je die posts altijd hier melden en de power mods lezen wel mee en die kunnen dan waar ze dat nodig vinden altijd er even naar kijken en maatregelen treffen tegen de personen die op die manier modden. :)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 14:30 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb dit issue aangekaart en tegelijk de post gewijzigd, de minpunten stonden dus los van de wijziging.

Het ironische is nu dus dat ik -15 heb gekregen ongetwijfeld omdat mijn klacht in dit topic is afgewezen.

Ik kom hier al een tijdje maar ik moet zeggen dat de lol er wel steeds meer af gaat op deze manier :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Maar als je vind dat je post niet op de juiste score staat kom dan eerst hier en laat dit in je post achterwege:
WTF? Waarom is dat -1? Omdat ik mijn telefoon niet zie als iets waar ik al mijn files op kwijt moet kunnen? Kan iemand me uitleggen waarom deze mening met een ongewenst moet worden gewaardeerd?

Dit soort reacties zijn werkelijk typerend voor de stijl waarop er tegenwoordig gemodereerd wordt op T.net, vooral wanneer het om Apple producten gaat.
Dat is in mijn ogen de reden dat je nu toen je hier met de post kwam op 15x-1 staat, als je dat had weg gelaten zou dat namelijk niet het geval zijn dan stond hij nu op de nul of +1, je kan het alsnog weg halen en dan zal ik in ieder geval voor nu de score die ik gaf aanpassen en dat doe ik eigenlijk niet vaak.

[ Voor 19% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 14:35 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Viel mij ook op. Ik heb hem op -1 geprobeerd te krijgen. Belachelijk veel +2 en zelfs een aantal Spotlights...

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Zetje van mij erbij.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
pino85 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:31:
Maar als je vind dat je post niet op de juiste score staat kom dan eerst hier en laat dit in je post achterwege:

[...]
Daar heb je helemaal gelijk in, dat had ik ook moeten doen, Gevalletje vigilante justice zeg maar... Tijdje terug dat ik de faq gelezen heb moet ik bekennen en deze regel was weggezakt.
Dat is in mijn ogen de reden dat je nu toen je hier met de post kwam op 15x-1 staat, als je dat had weg gelaten zou dat namelijk niet het geval zijn dan stond hij nu op de nul of +1, je kan het alsnog weg halen en dan zal ik in ieder geval voor nu de score die ik gaf aanpassen en dat doe ik eigenlijk niet vaak.
Je bedoelt dat stukje gemauw over de moderatie weghalen neem ik aan? Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dr. Strangelove schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:49:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, dat had ik ook moeten doen, Gevalletje vigilante justice zeg maar... Tijdje terug dat ik de faq gelezen heb moet ik bekennen en deze regel was weggezakt.

[...]

Je bedoelt dat stukje gemauw over de moderatie weghalen neem ik aan? Done.
Ik bedoelde dat stuk over de moderatie inderdaad, ik heb mijn score dan nu als uitzondering voor mezelf aangepast en je staat nu niet meer effectief op de -1.

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 14:59 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan de andere kant, dit zijn wel signalen waar een redactie wat mee zou moeten doen. Ik weet niet of dat ook gebeurt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Loller1 in 'meuk: phpBB 3.0.12'

De gebruiker heet "Yannick" en zo heet heel toevallig ook de enige developer van het project dat hij noemt. Handig je eigen project spammen (en het dan over "Ze" hebben :')) of toeval? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 30-09-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Tsurany schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:01:
[...]

Aan de andere kant, dit zijn wel signalen waar een redactie wat mee zou moeten doen. Ik weet niet of dat ook gebeurt?
Als het gewoon als een losse reactie onder een nieuwsitem staat denk ik niet dat ze er iets mee doen. Iemand van de redactie moet het dan maar net lezen. Het is gewoon niet de goede plaats voor een dergelijke reactie. Die hoort in GR of een DM thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Sluit me helemaal aan met Bor, de kans dat men het of leest of er op deze manier iets mee doet acht ik niet zo groot als dat hij het in GR aankaart of even een DM stuurt.

[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 15:12 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
Ik vraag mij af waarom mijn reactie een score van -1 krijgt. Het enige wat ik doe is met goede onderbouwing 3 reviews met elkaar vergelijken en de uitkomsten in twijfel trekken. Dit lijkt me een geval waar mensen het (om wat voor reden dan ook) niet eens zijn met mijn lap tekst en daarom maar een -1 geven.

En ja, de algehele strekking van mijn verhaal mag dan niet al te positief overkomen, maar onderbouwd kritiek leveren zonder te lopen schelden of wat dan ook lijkt mij geen reden om dit als "Ongewenst" te bestempelen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Moi_in_actie schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:49:
Ik vraag mij af waarom mijn reactie een score van -1 krijgt. Het enige wat ik doe is met goede onderbouwing 3 reviews met elkaar vergelijken en de uitkomsten in twijfel trekken. Dit lijkt me een geval waar mensen het (om wat voor reden dan ook) niet eens zijn met mijn lap tekst en daarom maar een -1 geven.

En ja, de algehele strekking van mijn verhaal mag dan niet al te positief overkomen, maar onderbouwd kritiek leveren zonder te lopen schelden of wat dan ook lijkt mij geen reden om dit als "Ongewenst" te bestempelen.
Ik heb je +2 gegeven.
Overigens zou ik de conclusie even omdraaien. Het is namelijk een topic over de iPhone. Zet er dus simpelweg neer dat het ding te hoog beoordeeld wordt, want dat is waar het op neer komt. Een iPhone is per definitie geen toptoestel om de simpele reden dat (1) de software niet aanpasbaar is, (2) prijs, (3) geen uitbreidbaar geheugen. Die drie dingen zijn mijns inziens voldoende om 3 sterren af te trekken!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
AllSeeyinEye schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:12:
[...]
Overigens zou ik de conclusie even omdraaien. Het is namelijk een topic over de iPhone. Zet er dus simpelweg neer dat het ding te hoog beoordeeld wordt, want dat is waar het op neer komt.
Ja zit wat in. Het heeft betrekking op 3 verschillende reviews, heb het bij die van de iPhone 5S gezet omdat dit de meest recente is.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

In feite gaat je groot deel van je post over de scorebepaling van Tweakers en niet over het toestel zelf. Als zodaning is het eigenlijk misplaatst als inhoudelijke reactie op de review, daar is GR een betere plaats voor.

Vanwege de inhoud van het tweede gedeelte van je post zou je reactie zeker niet op -1 moeten eindigen, helaas word er maar een eind raak gemod en ik denk te weinig gelezen wat er geschreven is als het meer dat twee regels is. De kudde incapabele modders zullen ongetwijfeld op de ongewenst gedrukt hebben na het lezen van die eerste twee regels.

* botoo twijfelt tussen +1 en +2

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 30-09-2013 16:53 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

AllSeeyinEye schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:12:
[...]
Ik heb je +2 gegeven.
Overigens zou ik de conclusie even omdraaien. Het is namelijk een topic over de iPhone. Zet er dus simpelweg neer dat het ding te hoog beoordeeld wordt, want dat is waar het op neer komt. Een iPhone is per definitie geen toptoestel om de simpele reden dat (1) de software niet aanpasbaar is, (2) prijs, (3) geen uitbreidbaar geheugen. Die drie dingen zijn mijns inziens voldoende om 3 sterren af te trekken!
Zijn reactie hoort daar niet thuis maar in het GR-topic. Gezien de vele reacties in dat draadje van 'hij krijgt teveel sterren' etc. vind ik het ook niets toevoegen, hoe lang verhaal je er ook van maakt. Zeker geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsme9x in 'nieuws: Britse IKEA begint met verkoop zonnepanelen'

Staat stevig op +3 maar lijkt mij niet meer dan een +1 (zijn argumenten kloppen niet , zoals hij zelf na edit aangeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Moi_in_actie schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:49:

Een -1 is het niet nee, maar een +2 ook niet. Ik vind bepaalde zaken wel interessant om te lezen echter schaar ik me ook bij wat boven mij al werd aan gegeven dat het stuk over de score bepaling eigenlijk meer in GR thuis hoort, daar kan je die discussie echt het beste voeren met de redactie en ik hoop dat je dit dan ook alsnog gaat doen. Ook al is je tekst langer de strekking is min of meer het zelfde al veel reacties die daar al staan en dan is de vraag of het nog erg veel toevoegt ondanks dat je wel goede onderbouwingen geeft waar velen dat niet doen.
Zelf neig ik naar de +1 toe.
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:49:
itsme9x in 'nieuws: Britse IKEA begint met verkoop zonnepanelen'

Staat stevig op +3 maar lijkt mij niet meer dan een +1 (zijn argumenten kloppen niet , zoals hij zelf na edit aangeeft)
Lijkt me eerder een +1 dan een +3

[ Voor 31% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 18:04 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 14:10
Ehm wat ik niet begrijp is dat een review van een apparaat dat nog niet eens gereleased is (en dus ook niet gereviewed kan worden) 6 maal +3 krijgt en vervolgens met +1 ervandoor gaat. Deze review is slechts een stomme bash van een onbekende tweaker die dit account er zelfs speciaal voor heeft gemaakt.

Kunnen reviews door admins verwijderd worden? Dit slaat namelijk echt helemaal nergens op.

productreview: Apple Mac Pro 2013 review door Dat Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Die * review* mag inderdaad wel compleet verwijderd worden, dit fenomeen is bekend bij de crew via de PW afdeling aangezien daar al meerdere malen melding van is gemaakt zie bv:

[PR] Beoordelingen nog uit te brengen producten

Reviews van ongelanceerde apple producten

Ik heb met Misha(devver) er ook een tijdje terug over gesproken en dit fenomeen daar gaat men wat tegen doen en hij ging het door spelen naar de persoon die hier over gaat want het is zeer storend te noemen.
Ik denk dat of 1 van de power mods deze review wellicht ook kan verwijderen of weten bij wie ze moeten zijn( ik weet dat niet), zal het eens in onze dm groep gooien dank voor de melding!

Edit:

Men gaf me aan dat je het beste met dit concrete voorbeeld wat je geeft ook in dit forum gedeelte een topic kan openen :)

Pricewatch

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 30-09-2013 21:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Beoordelingen van -1 klopt niet, al sta je gewoon op 1, dus zie ik het probleem niet. Maar ik vind je reactie nou ook niet bepaald goed. Ja jouw mening klopt, maar je gebruikt het als argument tegen iemand anders mening, die ook klopt.
Jij gebruikt dan wel je tablet om vanalles en nog wat te doen, maar veel van ons niet, dat is een individuele keuze die door veel meer wordt bepaald dan voorkeur, zo kunnen sommige dat er niet nog is bij betalen, of kunnen ze het niet fatsoenlijk gebruik (probeer is een spelletje te doen op een tablet in de bus) enz.

Uiteindelijk legt degene waarop jij reageer, redelijk voldoende uit waarom 16GB niet genoeg voor hem is, jouw verhaal vind ik dan ook gewoon overbodig.

Tevens is geheugen altijd al een hekel punt, want met iedere telefoon/tablet zonder sd slot is dit gezeur, en logisch ook, want het is een legitiem punt, het is dan ook verstandiger om de discussie niet aan te gaan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Daar voeg ik nog deze aan toe; Knaak in 'nieuws: Spotify-concurrent Google opent deuren in Nederland'

Dat is zeker geen +3 of +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Nope, die reacties zijn niet ongewenst. Het type chip wat er wordt gebruikt is een inhoudelijk aspect van het nieuwsitem. Dat is niet te verwarren met spel- en typefouten. Zie ook de modFAQ die recent op dat punt is gewijzigd. De reactie van knoore zou dan 0 / +1 zijn en de reactie van Arnoud een 0 :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Herman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:21:
[...]

Nope, die reacties zijn niet ongewenst. Het type chip wat er wordt gebruikt is een inhoudelijk aspect van het nieuwsitem. Dat is niet te verwarren met spel- en typefouten. Zie ook de modFAQ die recent op dat punt is gewijzigd. De reactie van knoore zou dan 0 / +1 zijn en de reactie van Arnoud een 0 :)
Wat is dat voor aparte wijziging dan? Dit soort zaken horen toch gewoon in het feedback forum? Ik hoef als eerste reactie niet zo'n verbetering te zien, dat is voor mij volstrekt ongewenst als ik het bericht bezoek nadat het aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Topicstarter
Er is een discussie geweest waarop de redactie aangaf dat er wel enige feedback op de FP mogelijk moet zijn. Daarop is de faq iets gewijzigd. (Zie o.a. het kopje 'Commentaar m.b.t. artikelen') Ik kan zo snel niet vinden waar die discussie was, maar ik zal vanmiddag nog wel even kijken of ik een linkje kan geven :)

offtopic:
Zou je iets willen dimmen in je schrijfwijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Herman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:34:
Er is een discussie geweest waarop de redactie aangaf dat er wel enige feedback op de FP mogelijk moet zijn. Daarop is de faq iets gewijzigd. (Zie o.a. het kopje 'Commentaar m.b.t. artikelen') Ik kan zo snel niet vinden waar die discussie was, maar ik zal vanmiddag nog wel even kijken of ik een linkje kan geven :)
Blijf het apart vinden. Er is toch juist een prima feedback wijze via het forum? Het probleem is dat nu de eerste reacties voor de lezer niks toevoegen nadat de redactie het bericht heeft aangepast. Kunnen zulke reacties dan niet standaard verborgen worden na de aanpassing?
offtopic:
Zou je iets willen dimmen in je schrijfwijze?
Sorry. Ben op werk al een tijd bezig met dezelfde issue, daar wordt ik wat chagi van :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 01-10-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al moet ik wel zeggen dat hoger dan een 0 voor die berichten ook lastig op te brengen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De meeste berichten van watercoolertje zijn volgens mij gewoon +1?

Bij een van de berichten staat een klacht over de moderatie, dat is wel jammer want dat betekent doorgaans dat je niet veel meer dan 0 gaat krijgen voor je post. Hoeft ook niet als je de weg naar dit topic kan vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Tsurany schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:09:
Al moet ik wel zeggen dat hoger dan een 0 voor die berichten ook lastig op te brengen is.
Hoeft ook niet wil gewoon graag eerlijk beoordeeld worden, en trouwens ik maak onderdeel uit van een discussie die er nou eenmaal gaande is dan zou de hele discussie offtopic moeten zijn en niet enkel mijn inbreng...

@Cyphax klopt frustraties als een malle, maargoed ik kan die brandende fackel wel weer doven als ik jouw zo hoor ;) Kunnen jullie niet wie de meeste minnetjes (aan specifieke tweakers) geeft ofso en dat in de gaten houden als dat boven een bepaalde waarde komt? Het kan bijna geen toeval zijn dat al mijn berichten van vandaag gemod worden maar de berichten er om heen vaak niet, dat duidt mij op dat iemand specifiek mijn berichten aan het opzoeken is ;(

En z'n vlaag van minnetjes komt regelmatig over mijn post heen. Terwijl 90% van mijn reacties toch echt ontopic zijn en in het ergste geval offtopic, en 10% misschien ongewenst omdat ik op een flame in ga :)

[ Voor 68% gewijzigd door watercoolertje op 01-10-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
In dit geval is het inderdaad 1 modder. Ik zal hem eens een schop verkopen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
watercoolertje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

@Cyphax klopt frustraties als een malle, maargoed ik kan die brandende fackel wel weer doven als ik jouw zo hoor ;)
Da's een goed idee. Je hebt sowieso veel meer kans op succes als je je hier meldt ipv in de post. :)

En ja het is lullig dat zo iemand zo met z'n moderatiepunten om gaat. Lijkt wel een persoonlijke vete. Zonde. Hopelijk schopt Dirk hard genoeg dat het aankomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ik heb mezelf ervan verzekerd dat ik maar 1 keer hoef te schoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Is maar goed ook anders word je nog aangeklaagd wegens excessief geweld :+

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

mux in 'nieuws: Curiosity gaat in slaapmodus door 'shutdown' overheid VS'

+2? Seriously? Inhoudelijk stelt het niet veel voor.

DragonChaser in 'nieuws: Japanse provider: 5g wordt 100 keer zo snel als 4g'
Kan die naar -2? Heeft totaal niks met het nieuwsbericht te maken.

[ Voor 41% gewijzigd door Tsurany op 01-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zer0 in 'nieuws: Datacenter Easynet ligt deels plat door stroomstoring' en Verwijderd in 'nieuws: Datacenter Easynet ligt deels plat door stroomstoring'

staan bijde op -1 maar lijken mij meer gewoon offtopic en dus 0 (heel mischien +1 als je er de humor van inziet)

Anoniem: 361051 in 'nieuws: Datacenter Easynet ligt deels plat door stroomstoring' en Anoniem: 530545 in 'nieuws: Datacenter Easynet ligt deels plat door stroomstoring'

staan beide op -1 , en terecht denk ik vanwege onnodig reclame maken , maar mischien kan een admin de reactie tekst aanpassen zoals dat vorige keer gebeurde nadat ik er hier melding van had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom krijgt deze een -1? Het lijkt mij een ontopic antwoord op een offtopic vraag.

TweakTox in 'nieuws: Nintendo: productie Wii stopt binnenkort'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor de Wollef schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:58:
Waarom krijgt deze een -1? Het lijkt mij een ontopic antwoord op een offtopic vraag.

TweakTox in 'nieuws: Nintendo: productie Wii stopt binnenkort'
Ik had hem ook op -1 staan (niet als enige modder trouwens). Weet niet meer exact wat hij er had staan, maar het was nogal aanvallend en hij heeft dat inmiddels snel ge-edit. Zoals het er nu staat kan hij wel op +1.

Tittah in 'reviews: Laptop Best Buy Guide: oktober 2013'
Dit is geen +3 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
kramer65 in Opstelten: doorspelen gegevens e-bookkoper aan Brein is geen probleem

Staat op +3, sowieso wat hoog, maar door het verwijzen naar Brein als "de mafia van de entertainmentindustrie" een troll?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Mwah, een helemaal correct uitlating is het dan wel niet, maar gezien volgens mij niemand hier positief tegenover Brein staat, is het niet iets waarmee hij iets uitlokt.

Hij staat nu op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spheroid schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:38:
kramer65 in Opstelten: doorspelen gegevens e-bookkoper aan Brein is geen probleem

Staat op +3, sowieso wat hoog, maar door het verwijzen naar Brein als "de mafia van de entertainmentindustrie" een troll?
Ik kom idd niet verder dan een troll om de genoemde reden idd. Een -1 van mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wildhagen schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Ik kom idd niet verder dan een troll om de genoemde reden idd. Een -1 van mij.
Ben ik niet met je eens. Gelet op de praktijken die Brein hanteert en de quasi opsporingsbevoegdheid die ze willen hebben (en in de praktijk vaak al hanteren), is de vergelijking met de maffia eigenlijk best goed.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

AllSeeyinEye schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Ben ik niet met je eens. Gelet op de praktijken die Brein hanteert en de quasi opsporingsbevoegdheid die ze willen hebben (en in de praktijk vaak al hanteren), is de vergelijking met de maffia eigenlijk best goed.
Brein doet volgens mij niet aan ontvoering, zit niet in de drugshandel, vermoord geen mensen etc etc zoals de maffia. Of heb je bronvermelding dat ze dat wel doen?

En als je ze vergelijkt met de maffia, vergelijk je ze daar dus óók mee, en dat noemen we een troll. En dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

Maffia is het best te omschrijven als georganiseerde misdaad, Brein mag dan een uiterst onsympathieke manier van handelen hebben, dat maakt het nog geen misdaadorganisatie en dus is die vergelijking een troll.

[edit]
Overigens mag kramer65 in 'nieuws: Opstelten: doorspelen gegevens e-bookkoper aan Brein is geen probleem' zich verheugen op een kudde +3 'mee eens' mismodders, wanneer worden dat soort moedwillige mismodders nu eens van hun moderatie mogelijkheden ontdaan? Het kunnen onmogelijk steeds weer andere users zijn die zo mismodden.

[ Voor 49% gewijzigd door botoo op 02-10-2013 12:45 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:41:
Overigens mag kramer65 in 'nieuws: Opstelten: doorspelen gegevens e-bookkoper aan Brein is geen probleem' zich verheugen op een kudde +3 'mee eens' mismodders, wanneer worden dat soort moedwillige mismodders nu eens van hun moderatie mogelijkheden ontdaan? Het kunnen onmogelijk steeds weer andere users zijn die zo mismodden.
Dat zou je zeggen inderdaad, maar helaas, de voorraad mismodders lijkt onuitputtelijk... Het is waarschijnlijk gewoon te gemakkelijk om zomaar ergens even een +3 te geven. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

wildhagen schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:39:
[...]

Brein doet volgens mij niet aan ontvoering, zit niet in de drugshandel, vermoord geen mensen etc etc zoals de maffia. Of heb je bronvermelding dat ze dat wel doen?

En als je ze vergelijkt met de maffia, vergelijk je ze daar dus óók mee, en dat noemen we een troll. En dus -1.
Mee eens, ook voor mij een -1 erbij.
Dirk schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:50:
[...]

Dat zou je zeggen inderdaad, maar helaas, de voorraad mismodders lijkt onuitputtelijk... Het is waarschijnlijk gewoon te gemakkelijk om zomaar ergens even een +3 te geven. :|
De +3 functie aanpakken of vormgeven dat je voordat je die kan gebruiken eerst moet laten zien dat je op een fatsoenlijke manier kan modden zou wellicht iets helpen.. maar ja zitten ook weer allerlei haken en ogen aan natuurlijk :(

[ Voor 37% gewijzigd door pino85 op 02-10-2013 12:53 ]

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1 ... 14 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
<hr>
IRC: <a href="http://irc.tweakers.net/tmf">irc.tweakers.net - #tmf</a>
Modqueue (ongemodde reacties): <a href="http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/">http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/</a>~~~[/html]