Hallo iedereen,
ben een beetje aan het overclocken met mijn i5 4670k. Bios van Asus ziet er een stuk anders uit dan bij mij asus AMD 990fx (met fx8120). Overclocken gaat ook een stuk anders.
Normaal bij die amd die ik vroeger had was hij vaak stabiel als windows ook gewoon laden. Nu als Windows laad op 4,7GHz geen probleem, maar na een aantal minuten Adia64 floept ie er uit.
Ik vraag me dus af of dit te maken heeft met de frequentie die de bios mee geeft voordat windows opgestart is.
Maar buiten dat is 4,5GHz op 1,25volt al bijna 2 uur stabiel op ADIA64. Volt nog even ruim genomen, niks getuned. Dus dat ziet er al mooi uit. Verder gaan de temperaturen van de cores echt enorm op en neer bij HWmonitor, de ene seconde is het 53 core0 en 1-2seconde lager staat ie weer op 73 te springen. Vind het maar raar. Als ik de gemiddelde temp kijk bij ADIA zit het lijkt me wel goed.
Ik ben dus al dit forum wat aan het doorlezen, maar ik vraag het dus ook nog even. Welke stres-test raden jullie aan, ADIA64 of LinX? En omdat mijn temperaturen nog wel wat gerekt kunnen worden, wat moet/kun je nog meer doen om je cpu 4,5+ te laten lopen behalve cpu volt omhoog doen.
sorry, zit nog niet echt in alle volt namen.
Edit: 2-9-2013, 22:05
4,5GHz nu draait nu op 1.215, bios zal wel iets lager staan. Max temps nu 69-71 (piek). Dus dat is al beter. Verder is Avg temp 54,3-55,7 echt niet zo veel verschil tussen de cores dus, zoals bij velen wel het geval is.
[
Voor 9% gewijzigd door
blauwe eend op 02-09-2013 22:08
]