Onder 0 zorgt ervoor dat de temperatuur geen limiet meer is. Je zit verder nog wel gewoon met de limiet van de CPU en andere onderdelen. Bij lucht en water is de limiet vrijwel altijd de temperatuur, onder 0 heb je alleen daar geen last meer van.
Hallo allemaal,
ik ben vindt ik zelf nog een beetje een amateur overclocker, en loop tegen problemen aan waar ik niet zeker weet wat te doen. Zo maar iets proberen is natuurlijk ook een optie maar ik wil wel graag weten wat ik doe.
Het probleem is dat ik (waarschijnlijk) een niet zo goeie 4670k heb. opstarten gaat goed op 4.7GHz maar als ik OCCT met AVX Linx pack draai op 4.3GHz 1.182V dan gaat het na 20 minutjes mis. Geen bluescreen, maar alles loopt gewoon vast.
Bij een blue screen weet ik nog wel waar ik naar moet zoeken maar als je beeld vast staat kun je gewoon niks meer. De vraag is dus, hoe komt dit en wat er aan te doen. Waarschijnlijk zal het gewoon zijn Vcore omhoog maarja, ik hoop dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Hier een screen shot, met deze settings heeft hij het gehaald t/m ongeveer 20min. Nu ben ik op 1600MHz aan het proberen om te kijken of dat wat uit maakt. Maar ik vrees niet heel veel.

Edit: Moederbord is trouwens, Asus IMPACT. (vond wel dat de vrm's nog al warm werden, iemand de zelfde ervaring???)
ik ben vindt ik zelf nog een beetje een amateur overclocker, en loop tegen problemen aan waar ik niet zeker weet wat te doen. Zo maar iets proberen is natuurlijk ook een optie maar ik wil wel graag weten wat ik doe.
Het probleem is dat ik (waarschijnlijk) een niet zo goeie 4670k heb. opstarten gaat goed op 4.7GHz maar als ik OCCT met AVX Linx pack draai op 4.3GHz 1.182V dan gaat het na 20 minutjes mis. Geen bluescreen, maar alles loopt gewoon vast.
Bij een blue screen weet ik nog wel waar ik naar moet zoeken maar als je beeld vast staat kun je gewoon niks meer. De vraag is dus, hoe komt dit en wat er aan te doen. Waarschijnlijk zal het gewoon zijn Vcore omhoog maarja, ik hoop dat er meerdere wegen naar Rome leiden.
Hier een screen shot, met deze settings heeft hij het gehaald t/m ongeveer 20min. Nu ben ik op 1600MHz aan het proberen om te kijken of dat wat uit maakt. Maar ik vrees niet heel veel.

Edit: Moederbord is trouwens, Asus IMPACT. (vond wel dat de vrm's nog al warm werden, iemand de zelfde ervaring???)
[ Voor 5% gewijzigd door blauwe eend op 17-09-2013 16:17 ]
Probeer ook even de gewone LinX met AVX.
Misschien zit er een fout in OCCT (lijkt me eigenlijk niet). En anders even kijken wat er gebeurd als je hem wat lager zet.
Heb je je voltage vastgezet?
Misschien zit er een fout in OCCT (lijkt me eigenlijk niet). En anders even kijken wat er gebeurd als je hem wat lager zet.
Heb je je voltage vastgezet?
@DCG909
Vcore staat inderdaad op ongeveer iets van 1.18 in de bios. Dus die staat vast. Verder staat de rest voornamelijk op auto. Wel staat min en Max core op 43 net als de Multi.
Met ram op 1600MHz deed hij het ook ongeveer zo een 20 minutjes.

Maar ik kreeg wel een blue screen i.p,v. dat hij vast liep. De code was 9C, dus volgends mij moet ik dan DDRVTT omhoog doen. Deze stond op auto en in bios stond er 0.825V dus heb ik deze handmatig naar 0.850V gedaan.
Eens kijken of dit wat uit haalt.
Tips zijn welkom.
Vcore staat inderdaad op ongeveer iets van 1.18 in de bios. Dus die staat vast. Verder staat de rest voornamelijk op auto. Wel staat min en Max core op 43 net als de Multi.
Met ram op 1600MHz deed hij het ook ongeveer zo een 20 minutjes.

Maar ik kreeg wel een blue screen i.p,v. dat hij vast liep. De code was 9C, dus volgends mij moet ik dan DDRVTT omhoog doen. Deze stond op auto en in bios stond er 0.825V dus heb ik deze handmatig naar 0.850V gedaan.
Eens kijken of dit wat uit haalt.
Tips zijn welkom.
Hmmm, Alle info die ik zo 1,2,3 kan vinden over DDRVTT is jaren oud, DDR2 oud.
Staat je geheugen (of iig de serie) op de QVL?
Waar is je geheugen voor ontworpen? 1.6 of 1.65?
Staat je geheugen (of iig de serie) op de QVL?
Waar is je geheugen voor ontworpen? 1.6 of 1.65?
Of het op de "Qualified Vendor's List" staat ben ik niet zeker. Maar als ik daar kijk zie ik van G skill een aantal F3's staan, zelf heb ik G. skill Trident X 2400MHz wat ontworpen is voor 1.65V.
Nou die VTT heeft geen positief effect gehad. Eerder negatief, na 5 min al scherm vast gelopen.
Nu dus nog even proberen met extra Vcore. Stond trouwens in de bios op 1.68 ofzo dus de 1.84 ging daar al een beetje boven zitten.
Nu Vcore op 1.9 gezet, (wel jammer op 4.3GHz). dus nu dat even proberen.
Edit: linkjes
Nou die VTT heeft geen positief effect gehad. Eerder negatief, na 5 min al scherm vast gelopen.
Nu dus nog even proberen met extra Vcore. Stond trouwens in de bios op 1.68 ofzo dus de 1.84 ging daar al een beetje boven zitten.
Nu Vcore op 1.9 gezet, (wel jammer op 4.3GHz). dus nu dat even proberen.
Edit: linkjes
[ Voor 16% gewijzigd door blauwe eend op 17-09-2013 17:18 ]
Ehhh, je vergeet een 1 in je Vcore nu.
1.19 etc.
Als je er bijna 2V door zou jagen blaas je volgens mij bijna de IHS eraf
Hmm, houd de DDRVTT maar op de auto stand en zet de Vdimm wat hoger.
Ik test persoonlijk liever met de geheugen instellingen op wat de maker aangeeft, want dan kan ik er (meestal) vanuit gaan dat de timings etc werken.
Als ik bijv. mijn 2e primaire timing ook maar 1 strakker zet (van 11 naar 10), dan klapt mijn Dominator geheugen er altijd uit. en ik ben niet bereid om er 1.65V op te zetten om alleen dat stabiel te krijgen
1.19 etc.
Als je er bijna 2V door zou jagen blaas je volgens mij bijna de IHS eraf
Hmm, houd de DDRVTT maar op de auto stand en zet de Vdimm wat hoger.
Ik test persoonlijk liever met de geheugen instellingen op wat de maker aangeeft, want dan kan ik er (meestal) vanuit gaan dat de timings etc werken.
Als ik bijv. mijn 2e primaire timing ook maar 1 strakker zet (van 11 naar 10), dan klapt mijn Dominator geheugen er altijd uit. en ik ben niet bereid om er 1.65V op te zetten om alleen dat stabiel te krijgen

Ow ja inderdaad, het is 1.19V haha. Anders zou ik nu geen post meer kunnen sturen waarschijnlijk.
Timings staan zoals op de modules aangegeven 10-12-12-31 met 1.65v. Maar dit is eigenlijk voor 2400MHz.
Maar dit typen tijdens het testen gaat nog al lastig, dus ik maak het niet te lang. Hij is nu al 50min+ goed aan het lopen op 1.2 volt (1,19 in bios) dus waarschiijnlijk lag het gewoon daar aan, maarja dat wil je toch eigenlijk zelf niet geloven als je sommige mensen ziet op 1.175 V en 4.5GHz. Maarja de temperaturen zijn nog te doen, met mijn mooie wc setup in prodigy kastje haha
. Iedereen wil wel een mooie cpu met mooie settings natuurlijk haha, maar de loterij is niet voor iedereen blijkt maar weer.
hier een plaatje

Edit:
Das nou jammer, na iets meer als een uur blue screen. Nouja, wel beter dan vast lopen zonder probleem herkenning. Er stond nu 101, dus dat lijkt me Vcore omhoog ofzo als ik het goed heb. En het is al 1.19V, dus nu maar naar 1.195 of 1.2 Vcore op 4.3Ghz
Timings staan zoals op de modules aangegeven 10-12-12-31 met 1.65v. Maar dit is eigenlijk voor 2400MHz.
Maar dit typen tijdens het testen gaat nog al lastig, dus ik maak het niet te lang. Hij is nu al 50min+ goed aan het lopen op 1.2 volt (1,19 in bios) dus waarschiijnlijk lag het gewoon daar aan, maarja dat wil je toch eigenlijk zelf niet geloven als je sommige mensen ziet op 1.175 V en 4.5GHz. Maarja de temperaturen zijn nog te doen, met mijn mooie wc setup in prodigy kastje haha
hier een plaatje

Edit:
Das nou jammer, na iets meer als een uur blue screen. Nouja, wel beter dan vast lopen zonder probleem herkenning. Er stond nu 101, dus dat lijkt me Vcore omhoog ofzo als ik het goed heb. En het is al 1.19V, dus nu maar naar 1.195 of 1.2 Vcore op 4.3Ghz

[ Voor 14% gewijzigd door blauwe eend op 17-09-2013 18:28 ]
DDRVTT mag wel tot 1,1v bij clocks hoger dan 2400Mhz mem. Maar ik raad je aan eerst je cpu te testen en daarna pas je geheugen te gaan klokken. Alletwee tegelijk gaat gewoon niet, je bent nooit zeker van welke niet stabiel is, je cpu, je geheugen of de controller (of een combo hiervan). Zorg dus eerst voor echte (8 uur prime small fft) stabiliteit,
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Probeer anders eerst even met 4.2 Ghz te testen.
Hoe heb je het eigenlijk met je uncore geregeld? draait die op auto? of heb je hem vast gezet?
Hoe heb je het eigenlijk met je uncore geregeld? draait die op auto? of heb je hem vast gezet?
Kan even niet vinden wat de uncore in mijn bios (asus rog serie) is. Dus als iemand me dit misschien uit wil leggen?
Toch heb ik nog wel wat vertrouwen in 4.3GHz
Probeer nu op 1.21V
Toch heb ik nog wel wat vertrouwen in 4.3GHz
Cache ratio/multiplier oid. Als het op 'auto' staat blijft hij gewoon op de stock speeds staan.blauwe eend schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:05:
Kan even niet vinden wat de uncore in mijn bios (asus rog serie) is. Dus als iemand me dit misschien uit wil leggen?
Toch heb ik nog wel wat vertrouwen in 4.3GHzProbeer nu op 1.21V
Edit: en in CPU-Z kan je het uitlezen in memory als "NB frequency", die bij jou dus op 4.3 staat. Waarschijnlijk is dat dus het probleem. Dat is nogal aan de hoge kant voor je cache.
[ Voor 18% gewijzigd door Naluh! op 17-09-2013 20:17 ]
Idd, dat dacht ik ook.
Had, toen ik bezig was, gelezen dat een te hoge Uncore voor instabiliteit kan zorgen, dat kan ook gebeuren als de Uncore hoger is dan de core zelf.
Had, toen ik bezig was, gelezen dat een te hoge Uncore voor instabiliteit kan zorgen, dat kan ook gebeuren als de Uncore hoger is dan de core zelf.
@DCG909 en Naluh
Ow, dan is dat dus mijn fout. Ik dacht dat daardoor je cpu gewoon niet meer terug clockte haha. Nou dus even terug schroeven maar.
Wat moet ik dan aanhouden, gewoon op auto zetten lijkt me?
Ow, dan is dat dus mijn fout. Ik dacht dat daardoor je cpu gewoon niet meer terug clockte haha. Nou dus even terug schroeven maar.
Wat moet ik dan aanhouden, gewoon op auto zetten lijkt me?
idd op auto zetten, want dan klokt ie ook terug als je cpu idle gaat draaien (just to be sure)
je uncore klokt niet terug in idle, dit is enkel je cpu. uncore vast zetten op stock 3.9 GHz
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik zal het vanavond controleren, maar volgens mij klokt die ook terug.
Is het niet 3.8GHz?? dat is tenminste bij mij het geval...nedernakker schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:51:
je uncore klokt niet terug in idle, dit is enkel je cpu. uncore vast zetten op stock 3.9 GHz
Op dit moment sta ik er zo voor. cache ratio dus op auto (3800Mhz), 4.3Ghz, 1.21V bios. Lijkt me dat de volt nu wel weer naar beneden kan aangezien dat waarschijnlijk niet de instabiliteit veroorzaakte, maar voor de zekerheid test ik het dus nog even.
( op dit moment al 48min)

In theorie lijkt het me wel mogelijk en in de praktijk ook misschien wel te gebeuren dat je uncore terug clocked. In mijn bios setting staat namelijk een cache ratio MIN en MAX dus zou hij tussen deze kunnen wisselen lijkt me.nedernakker schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 20:51:
Weer wat bij geleerd?
Ik ga jou wat leren... je maakt zojuist een triple post...
Als je zelf als laatste gereageerd hebt en je wilt iets toevoegen, wijzig dan je laatst geschreven bericht
Als je zelf als laatste gereageerd hebt en je wilt iets toevoegen, wijzig dan je laatst geschreven bericht
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Oke, dat zal ik voortaan doen, bedankt. Ik probeer je niet de les te leren hoor, maar ik dacht alleen dat het gewoon anders was.nedernakker schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:41:
Ik ga jou wat leren... je maakt zojuist een triple post...
Nog even een vraagje over de screenshots die ik steeds er in plak. Kleiner maken lijkt me vanwege leesbaarheid niet handig maar is er nog een andere manier om dit kleiner te maken zodat het topic overzichtelijker wordt, maar je nog steeds op het plaatje kan klikken zodat je kan zien wat er op staat?
Nu dus de test met de goede cache speed, wat duidelijk de oorzaak was. Nu van 4.3 naar 4.4 op 1.21V getest en tot nu toe al bijna 1 uur stabiel OCCT LinX AVX pack, wat voorheen niet meer als 5-20min was en dan vast gelopen zou zijn. Ik zal dus nog wel even bezig blijven met een aantal mooie stabiele profielen samenstellen voor in mijn Bios.
Bedankt voor jullie tips, DCG909, Naluh!, nedernakker en millman
Wil iemand met een hoog gecklockte haswell en crysis 3 wat testen?, ik ben ergens naar benieuwd: Hoe loopt het spel als je het op maar 2 cores zet (dus in de taskmanager de affiniteit van de laatste 4 (i7) of 2 (i5) cores uitvinken. (Crysis lijkt geen logische HT cores te gebruiken dus hij kiest er 2 van de 4 in het geval van de i7))
Voorbeeld, op mijn i7 860@3,6ghz zitten 2 cores aan de max en hapert het spel zichtbaar. (itt met 4 cores)
Ik ben erg benieuwd bij welke hoeveelheid haswell mhz het lekker gaat lopen op 2 cores..
Voorbeeld, op mijn i7 860@3,6ghz zitten 2 cores aan de max en hapert het spel zichtbaar. (itt met 4 cores)
Ik ben erg benieuwd bij welke hoeveelheid haswell mhz het lekker gaat lopen op 2 cores..
Dat wordt dan een discutabele test, aangezien iedereen waarschijnlijk een andere kaart heeft 
En niet iedereen heeft crysis 3 (ik iig niet)

En niet iedereen heeft crysis 3 (ik iig niet)
Je hebt gelijk het is niet heeuuul wetenschappelijk, maar ik neem aan dat best wat gebruikers hier die hun haswell een beetje hoog geclocked hebben ook wel een gtx 670 of hoger er in hebben zitten. Met "system spec" op "High" en op 1680x1050 is een 670 iig niet echt de bottleneck bij mij.
Ik heb een raar probleem met mn bord/CPU.. Kan geen multiplier hoger dan 39x instellen, terwijl dat eerst wel gewoon kon.
Het verhaal staat hier ook, met plaatje: http://forum.hwbot.org/sh...php?p=266742&postcount=66
Heeft iemand dit wel eens gehad en weet een oplossing?
Edit: Hij werkt weer
Het verhaal staat hier ook, met plaatje: http://forum.hwbot.org/sh...php?p=266742&postcount=66
Heeft iemand dit wel eens gehad en weet een oplossing?
Edit: Hij werkt weer
[ Voor 4% gewijzigd door faust2016 op 18-09-2013 13:13 ]
Hoe heb je het opgelost?
Bios settings gereset met optimale defaults?
Bios settings gereset met optimale defaults?
Puff dat was even schrikken zeker
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
@Pharlap: Inderdaad. Was al even bang dat mn CPU misschien kaduuk was..
@DCG909: Dat had ik al wel geprobeerd voordat ik het op internet ging vragen ;p .
In deze thread http://forum.hwbot.org/showthread.php?p=266742#post266742 vanaf post #66 t/m post #70 kun je de oplossing lezen
.
@DCG909: Dat had ik al wel geprobeerd voordat ik het op internet ging vragen ;p .
In deze thread http://forum.hwbot.org/showthread.php?p=266742#post266742 vanaf post #66 t/m post #70 kun je de oplossing lezen
[ Voor 11% gewijzigd door faust2016 op 18-09-2013 13:45 ]
Met een lagere temperatuur is de chip gewoon stabieler.Djesse8999 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:41:
Misschien een noob vraagje, Maar als je de cpu temperatuur onder 0 hebt kan je dan overclocken totdat je cpu de temperatuurgrens bereikt hebt, Of zit er een limiet op? ( ik bedoel dat er dingen op het moederbord gaan smelten )
Stel:
+60c met 1.2v haal je 4.0 GHz en dat is echt de limiet
+30c met 1.2v 4.2 stabiel
-20c met 1.2v 4.4 stabiel
Dit zijn even fictieve waardes maar geeft aan wat temperatuur kan doen voor een chip. Daarnaast maakt een lage temperatuur het mogelijk om het voltage te verhogen. Waar je op lucht met 1.4v al tegen de 100c aan zit. Kan je met stikstof misschien wel 1.7v gebruik zonder dat hij kapot gaat terwijl de temperatuur onder load dan nog steeds -100c is Hierdoor krijg je dan de optie om bv 5.0 GHz te halen. (wederom fictieve waardes)
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Lekker ducky
Die snelheden gaan idd de goede kant op 
Wat zijn je temperaturen?
Wat zijn je temperaturen?
@DCG909
kijk maar in de link. Daarnet van 1.20 naar 1.18V en werkte ook 30min goed dus nu weer wat omlaag. Temperatuur verschillen tussen 1.20 en 1.18 vielen erg mee iets van 1 graad.
Temperaturen zijn max uit mijn hoofd iets van 56/62/61/57 of iets in de buurt daarvan. Alles natuurlijk mooi in mijn Bitfenix Prodigy gepropt
Edit:
in de link zijn de max temp wat hoger omdat de fans toen nog zo laag stonden dat er haast geen lucht door mijn kast ging. Dus klopt niet helemaal.
Edit 2~
zal zo even kijken of 1.6V ook werkt en dan weer een plaatje hier zetten
kijk maar in de link. Daarnet van 1.20 naar 1.18V en werkte ook 30min goed dus nu weer wat omlaag. Temperatuur verschillen tussen 1.20 en 1.18 vielen erg mee iets van 1 graad.
Temperaturen zijn max uit mijn hoofd iets van 56/62/61/57 of iets in de buurt daarvan. Alles natuurlijk mooi in mijn Bitfenix Prodigy gepropt
Edit:
in de link zijn de max temp wat hoger omdat de fans toen nog zo laag stonden dat er haast geen lucht door mijn kast ging. Dus klopt niet helemaal.
Edit 2~
zal zo even kijken of 1.6V ook werkt en dan weer een plaatje hier zetten
[ Voor 26% gewijzigd door blauwe eend op 18-09-2013 17:21 ]
Dat zijn mooie temps lijkt mij 
Ik denk dat je de 4.5 of 4.6 misschien ook nog kan halen met dat voltage (met een beetje geluk)
(denk dat ik vanavond ook maar eens 4.4 ga proberen op 1.090V op mijn 4770K )
Valt mij trouwens op dat de i5's zo veel koeler zijn dan de i7's met 1.2V
Jij had toch geen delid gedaan?
Ik denk dat je de 4.5 of 4.6 misschien ook nog kan halen met dat voltage (met een beetje geluk)
(denk dat ik vanavond ook maar eens 4.4 ga proberen op 1.090V op mijn 4770K )
Valt mij trouwens op dat de i5's zo veel koeler zijn dan de i7's met 1.2V
Jij had toch geen delid gedaan?
@ DCG909
ja zeker wel. Ik heb laatst delid gedaan. Dus het verschil kwa temp is zo graag nou ook weer niet. Vond het wel een mooie temp drop van ongeveer 10-12 graden. Eerst liep hij rood aan met 77 graden haha. Was ik toch niet helemaal tevreden mee. Dus mijn waterkoeling los gehaald, wat nog al lastig is als je acrylic tube gebruikt. leeg laten lopen cpu er uit.
Toen dacht ik, ehh ja, ik heb geen bankschroef. Dus zitten klooien maar kon niks vinden. Toen dus maar met een stendiemes gedaan. Eerst even op youtube kijken hoe de chip geplaatst is zodat ik wist waar extra voorzichtig moest zijn.
Op de die dus liquid pro gedaan. Later nog wat over dus ook tussen ihs en EK suprimacy. Temp ging dus van 77 naar iets van 65 dacht ik. op de hoogste core, andere cores ook iets van 10 graden.
Kan de plaatjes wel posten als je wil. Maar nu even niet want 4.4 op 1.6V loopt op dit moment. Dus is wat traager van begrip.
@nedernakker
mooi gedaan. Hoe lang ben je daar nou mee bezig als ik vragen mag?
Edit: Linkje 4.4GHz OC 1.16V
@ nedernakker
is er aan manier waarop ik kleine plaatjes kan posten waar je op kan klikken en dat je dan de volledige grote te zien krijgt? Net als bij jou, mooie resultaten.
ja zeker wel. Ik heb laatst delid gedaan. Dus het verschil kwa temp is zo graag nou ook weer niet. Vond het wel een mooie temp drop van ongeveer 10-12 graden. Eerst liep hij rood aan met 77 graden haha. Was ik toch niet helemaal tevreden mee. Dus mijn waterkoeling los gehaald, wat nog al lastig is als je acrylic tube gebruikt. leeg laten lopen cpu er uit.
Toen dacht ik, ehh ja, ik heb geen bankschroef. Dus zitten klooien maar kon niks vinden. Toen dus maar met een stendiemes gedaan. Eerst even op youtube kijken hoe de chip geplaatst is zodat ik wist waar extra voorzichtig moest zijn.
Op de die dus liquid pro gedaan. Later nog wat over dus ook tussen ihs en EK suprimacy. Temp ging dus van 77 naar iets van 65 dacht ik. op de hoogste core, andere cores ook iets van 10 graden.
Kan de plaatjes wel posten als je wil. Maar nu even niet want 4.4 op 1.6V loopt op dit moment. Dus is wat traager van begrip.
@nedernakker
mooi gedaan. Hoe lang ben je daar nou mee bezig als ik vragen mag?
Edit: Linkje 4.4GHz OC 1.16V
@ nedernakker
is er aan manier waarop ik kleine plaatjes kan posten waar je op kan klikken en dat je dan de volledige grote te zien krijgt? Net als bij jou, mooie resultaten.
[ Voor 11% gewijzigd door blauwe eend op 18-09-2013 17:54 ]
Wow....
Die RAM timings zijn strak voor die snelheid
Die RAM timings zijn strak voor die snelheid
@blauwe eend
6.641 sec, 6m08.781 sec en 13,78 sec.
sorry dat is flauw..
dit is een uur of 2 werk. dat geheugen setje heb ik nieuw, dus die was ik ook meteen even aan het testen.
@ DCG909
dit zijn Samsung IC's, ben ook erg blij met dit kitje
6.641 sec, 6m08.781 sec en 13,78 sec.
sorry dat is flauw..
dit is een uur of 2 werk. dat geheugen setje heb ik nieuw, dus die was ik ook meteen even aan het testen.
@ DCG909
dit zijn Samsung IC's, ben ook erg blij met dit kitje
waarschijnlijk wordt het voor 4.4GHz 1.16V lager wordt het hem niet. Eventueel iets hoger als hij niet stabiel blijkt. Maar tot nu toe 30min getest.
Nu ga ik dus voor de wat langere test.
Max temp was 60 graden. (delid, liquid pro, watergekoeld in prodigy kast)
Heel mooi resultaat 
Nu nog een 5 uur LinX voor de LinX club
Hoe heb je je andere voltages staan? Op auto, zelf ingesteld of normal? Vrin etc bedoel ik danblauwe eend schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:19:
waarschijnlijk wordt het voor 4.4GHz 1.16V lager wordt het hem niet. Eventueel iets hoger als hij niet stabiel blijkt. Maar tot nu toe 30min getest.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
@Snippertje
voornamelijk auto. Alleen ram op 1.65v. maar dat heeft er niet veel mee te maken. Beetje standaard dus.
Tips zijn welkom.
voornamelijk auto. Alleen ram op 1.65v. maar dat heeft er niet veel mee te maken. Beetje standaard dus.
Tips zijn welkom.
Zal eens kijken of ik daar morgen tijd voor vrij kan maken. Nu draait hij 1.1656Vcore. 1.16 was net niet stabiel genoeg. Dus maar twee tikjes omhoog gedaan. Vcore springt tussen 1.168 en 1.184 tijdens OCCT AVX testen. En tot nu toe 45min stabiel.DCG909 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:27:
Heel mooi resultaat
Als dit over zo een twee uurtjes nog stabiel is dan ga ik met deze instellingen morgen wel de 5 uur Linx op me nemen en in die mooie top 3 te komen haha.
Edit: sorry voor de dubbel post
Edit 2
4.4GHz nu (bijna) echt stabiel te noemen denk ik. Bijna 3 uur OCCT AVX Linx pack. Max temp 60 graden!!!
btw kamer temp is 20-21 graden

[ Voor 22% gewijzigd door blauwe eend op 18-09-2013 22:33 ]
@nedernakker
Mooie chip! en ook leuk geheugen!
Heb je nog een speciale batch geprobeerd of gewoon lucky?
Wat voor een reepjes zijn dit?
Mooie chip! en ook leuk geheugen!
Heb je nog een speciale batch geprobeerd of gewoon lucky?
Wat voor een reepjes zijn dit?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
lucky.. moet hem nog testen onder LN2
geheugen is van Team: Team Xtreem LV 2666 MHz 10-12-12 1.65V
geheugen is van Team: Team Xtreem LV 2666 MHz 10-12-12 1.65V
Handpicked modules? of gewoon uit de winkel?
ze komen uit de winkel, heb ze via via verkregen
Ik zie net dat die Team Xtreem LV 2666 er ook in hynix uitvoering zijn. Dus het is helaas niet altijd samsung.
Ik moet nog steeds een keer nieuw geheugen gaan aanschaffen voor mijn 3770K.
Huidige 2133 MHz mem kan niet eens 2133 aan dat draait gewoon niet stabiel als de CPU overclocked is.
Ik moet nog steeds een keer nieuw geheugen gaan aanschaffen voor mijn 3770K.
Huidige 2133 MHz mem kan niet eens 2133 aan dat draait gewoon niet stabiel als de CPU overclocked is.
klopt, de C11 is Hynix.. maar de C10 is zeker Samsung.. er zijn (voor zover mij bekend) geen Hynix kits die 2666 doen op C10 met 1.65V
Ah good to know.
Nu maar eens kijken waar het spul te koop is
Wil je per se samsung? ik heb eventueel nog hynix liggen.. corsair domi platinum 2666 C11, PM anders maar
Maar, ehhh.
De officiele Vdimm van IB en HW is toch maar 1.5V oid?
Ga je met 1.65V niet de memmory controller te veel pushen?
De officiele Vdimm van IB en HW is toch maar 1.5V oid?
Ga je met 1.65V niet de memmory controller te veel pushen?
Overklokken is het buiten specificaties van hardware laten lopen van je spullen.....
dat 1.65V verhaal is overrated, praktisch alle setjes geheugen komen met XMP van 1.65V, XMP is door Intel zelf verzonnen...
Die screenshots van gisteren zijn met 2.0V op het geheugen
dat 1.65V verhaal is overrated, praktisch alle setjes geheugen komen met XMP van 1.65V, XMP is door Intel zelf verzonnen...
Die screenshots van gisteren zijn met 2.0V op het geheugen
Casekings bijvoorbeeld.Astennu schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:09:
Ah good to know.
Uplay: Red--Death
5 uur LinX voor de Linx club mislukt.
Gewoon getest, 2 uur, wel met internet explorer>> muziekje op youtube en tweakers.
Kreeg dus iets van 114Gflops op 4.4GHz. Later internet weg gedaan en 120Gflops.
Later toch weer wat op tweakers willen kijken.. start ik internet op, heel even scherm zwart, en ja hoor 1sec blue screen te kort om te lezen en toen restart.
Vond ik wel jammer na 3 uur stabiele LinX te hebben gedraait. Nouja, morgen dus weer een nieuwe poging doen.
Gewoon getest, 2 uur, wel met internet explorer>> muziekje op youtube en tweakers.
Kreeg dus iets van 114Gflops op 4.4GHz. Later internet weg gedaan en 120Gflops.
Later toch weer wat op tweakers willen kijken.. start ik internet op, heel even scherm zwart, en ja hoor 1sec blue screen te kort om te lezen en toen restart.
Vond ik wel jammer na 3 uur stabiele LinX te hebben gedraait. Nouja, morgen dus weer een nieuwe poging doen.
Gevonden
Bij het overclocken krijg ik na enige tijd LinX te hebben gedraait Bluescreen met Bdos code 124.
Ik weet dus niet zeker welke voltage ik nou moet veranderen dus vraag ik het hier voor de zekerheid. Zelf dacht ik Vcore of cache voltage?
Ik weet dus niet zeker welke voltage ik nou moet veranderen dus vraag ik het hier voor de zekerheid. Zelf dacht ik Vcore of cache voltage?
Vcore is wel het meest gangbaar ja..
Na windows update nog eens gecheckt of overklok op mijn Asrock B85M Pro4 nog werkte.
Overklok werkt nog
, maar volgens CPU-Z gaat mijn voltage niet meer naar beneden als de CPU daalt in kloksnelheid, nochtans staat mijn Vcore wel degelijk op adaptive in de BIOS...
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
(Nu staat mijn Vcore constant op 1,1V)
Overklok werkt nog
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
(Nu staat mijn Vcore constant op 1,1V)
Adaptive Vcore lijkt iig op de MSI Mpower en wat andere borden niet correct te werken 
Ik zou gewoon een vast voltage instellen, dan kun je waarschijnlijk ook lager komen dan met Adaptive....

Ik zou gewoon een vast voltage instellen, dan kun je waarschijnlijk ook lager komen dan met Adaptive....
Ik gebruik juist wel adaptive op mijn MSI Z87-GD65 omdat zo het voltage ook dynamisch verlaagd kan worden. Verder lijkt adaptive voltage perfect te werken. Onder load staat ie netjes op het ingestelde voltage, en idle zakt ie mooi weg naar ongeveer 0.8v. Enige waarmee je moet oppassen bij Adaptive is dat je geen AVX stresstests gaat draaien, want dan gooit ie er bijna 0.1v bij op het ingestelde voltage.
Ik heb mijn laagst mogelijk voltage gevonden door eerst met een vast voltage te stressen. Daarna het laagst stabiele voltage als adaptive ingesteld en super stabiel.
Ik heb mijn laagst mogelijk voltage gevonden door eerst met een vast voltage te stressen. Daarna het laagst stabiele voltage als adaptive ingesteld en super stabiel.
Nu werkt het terug 
Misschien werkt mijn BIOS pas na een paar keer opnieuw opstarten...
Alleen wilt hij nu met prime niet meer boven de 3,8GHz gaan (mogelijk door overvoltage protection, want dat gaat tot 1,27V)
Iemand een niet avx bench waarmee ik kan testen of hij nog tot 4GHz gaat?
Misschien werkt mijn BIOS pas na een paar keer opnieuw opstarten...

Alleen wilt hij nu met prime niet meer boven de 3,8GHz gaan (mogelijk door overvoltage protection, want dat gaat tot 1,27V)
Iemand een niet avx bench waarmee ik kan testen of hij nog tot 4GHz gaat?
neem prime95 zonder AVX?
Heb met Prime95 26.6 getest en het voltage bleef op 1,16, dus dat is wel OK. Spijtig genoeg bleef de CPU wel op 3,8GHz steken...
Misschien moet ik toch maar eens zien of het aan een Windows update ligt. (Ik verdenk KB2876315) Blijkbaar wilt hij enkel nog overklokken als ik het voltage op fixed zet...
Zal nog wat testen, maar het is moeilijk als ik met dezelfde instellingen verschillende resultaten krijg...
Zal nog wat testen, maar het is moeilijk als ik met dezelfde instellingen verschillende resultaten krijg...
overklokken jullie ook de haswell cpu op 4.4ghz met de terugklokopties aan?
word ie meestal niet stabiel van als ik dat met de i7 860 probeerde.
word ie meestal niet stabiel van als ik dat met de i7 860 probeerde.
Tegenwoordig gaat dat best goed, maar werk je met een offset voltage zeg +200mV bovenop stock waarde als voorbeeld. Stock is voor elke cpu anders.Ik persoonlijk maal er niet om, alsof je overclocken doet om zuinig te zijn
Kan je beter undervolten als je wilt besparen.
Daarnaast is highend hardware tegenwoordig al een stuk zuiniger, Met een GTX770 lightning en een oc 3770k 4600Mhz @ 1,16v ben ik een stuk zuiniger uit dan mn GTX480/570/580/5970 tijdperk op een i7 920 @ 4,2.. Dat was met de 570 erbij maximum load 666w (kombustor+Linpack). Nu kom ik niet boven de ~380w uit..
Ieder zo zijn afwegingen
Daarnaast is highend hardware tegenwoordig al een stuk zuiniger, Met een GTX770 lightning en een oc 3770k 4600Mhz @ 1,16v ben ik een stuk zuiniger uit dan mn GTX480/570/580/5970 tijdperk op een i7 920 @ 4,2.. Dat was met de 570 erbij maximum load 666w (kombustor+Linpack). Nu kom ik niet boven de ~380w uit..
Ieder zo zijn afwegingen
Ik heb mijn 4670K op 4ghz draaien. Mijn vcore is 1.094v en hij blijft onder load netjes onder de 50 graden. Is dit goed, gemiddeld of slecht. Ik heb zelf niet ge'oct, dit heeft msi oc genie voor mij gedaan.
Proof:
https://www.dropbox.com/s/vas40qfn4yukj5g/specs.png
Proof:
https://www.dropbox.com/s/vas40qfn4yukj5g/specs.png
Hoi, auto OC functies gebruiken wij hier niet eigenlijk. En los van dat elke 4670 met fatsoenlijke koeling 4200~4300Mhz minimaal moet kunnen halen, vraag ik mij af of je '50c onder load' wel goed getest hebt? Draai eens een prime 95 small fft (AVX) of linX, lees de temperaturen uit met coretemp/realtemp en maak daar eens een screenshot van.
Verder is je gekozen koeler prima hoor, komt goed uit de test iig dus met een beetje inlezen en handmatig instellen moet je verder kunnen komen. Goed testen!
Verder is je gekozen koeler prima hoor, komt goed uit de test iig dus met een beetje inlezen en handmatig instellen moet je verder kunnen komen. Goed testen!
Was ook niet zo moeilijk, of wel Joost
Wow, bijna 1.8V o.O
Hoeveel V had die andere chip dan nodig?
Hoeveel V had die andere chip dan nodig?
Das niet het goede voltage. Dat is VRin of PLL ofzo. Het voltage staat op 1.4v.
@millman, ik heb nog een chip die nagenoeg hetzelfde als deze doet, maar die ligt op mn werk omdat de ES kapot is.
@millman, ik heb nog een chip die nagenoeg hetzelfde als deze doet, maar die ligt op mn werk omdat de ES kapot is.
[ Voor 75% gewijzigd door rsnubje op 30-09-2013 11:20 ]
vreemd, bij mij wordt toch echt het Vcore weergegeven 
Staan er op ES chips eigenlijk andere namen/codes dan retail chips?
Ik vond bij mijn pa op z'n werk een oude cpu met, zo te zien, een keramische heatspreader
Staat ook geen echt type nummer op oid, maar wel ES.
Staan er op ES chips eigenlijk andere namen/codes dan retail chips?
Ik vond bij mijn pa op z'n werk een oude cpu met, zo te zien, een keramische heatspreader
Staat ook geen echt type nummer op oid, maar wel ES.
Dat is bij Asus borden zo. SVID Control staat op disabled overigens. Kan zijn dat het daardoor komt.
Op ES chips staan net wat andere codes dan op de retails.
Bijvoorbeeld op mijn 4770K ES: QEH6 en op mijn retail SR147.
Op ES chips staan net wat andere codes dan op de retails.
Bijvoorbeeld op mijn 4770K ES: QEH6 en op mijn retail SR147.
Mijn 2e overclock sinds lange tijd!
Ik krijg mijn i7 4770k (met een Noctua D14) stabiel op 4.3GHz (1.175v). (AIDA64 op dit moment 14 uur aan het stressen)
Maar 4,4GHz en hoger lopen binnen 1-5min meteen vast op 1.2 t/m 1.31v
Denk dat ik hem maar op 4.3 houdt, temps liggen gemiddeld rond de 56 met een maximum van 60.
Iemand nog tips?
Ik krijg mijn i7 4770k (met een Noctua D14) stabiel op 4.3GHz (1.175v). (AIDA64 op dit moment 14 uur aan het stressen)
Maar 4,4GHz en hoger lopen binnen 1-5min meteen vast op 1.2 t/m 1.31v
Denk dat ik hem maar op 4.3 houdt, temps liggen gemiddeld rond de 56 met een maximum van 60.
Iemand nog tips?
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
Aan die temps te zien test je zonder AVX.... met 1.2V zou je minimaal in de hoge 70s moeten zitten zonder Delid
.
Heb je minimaal Windows 7 SP1 draaien? nieuwste LinX, of Prime95 met AVX?
Heb je minimaal Windows 7 SP1 draaien? nieuwste LinX, of Prime95 met AVX?
Aida is niet zo'n goede benchmark. Probeer eens Linx of Prime.
Ik zal zodra ik thuis ben Linx proberen!
Ik zit op Windows 8 overigens.
Ik zit op Windows 8 overigens.
[ Voor 28% gewijzigd door Darkstylo op 01-10-2013 09:45 ]
AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x
G.Skill Remains Overclocker's Memory Choice, TridentX Most Used On Haswell
[ Voor 29% gewijzigd door Help!!!! op 02-10-2013 18:40 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Overclock van 4.4Ghz ben ik nu te vreden mee. Maar nu zou ik graag willen dat als hij niks doet de Core clock automatisch terug gaat, ik heb al lopen zoeken in mijn asus bios en wat dingen veranderd maar het ljikt niks te helpen.
Heeft iemand een idee welke optie je moet veranderen? Bedankt
Heeft iemand een idee welke optie je moet veranderen? Bedankt
Ehhhhh...
Gewoon de turbo gebruiken?
Ik heb mijn oc op de turbo doorgevoerd en de "stock" cpu clock met rust gelaten.
Resultaat is dat hij oced als er power nodig is en richting de 800 Mhz gaat als er niks nodig is
Gewoon de turbo gebruiken?
Ik heb mijn oc op de turbo doorgevoerd en de "stock" cpu clock met rust gelaten.
Resultaat is dat hij oced als er power nodig is en richting de 800 Mhz gaat als er niks nodig is
Nieuw systeem en de 1e keer dat ik bezig ben met overclocken 
Ik wil het zelf redelijk 'veilig' houden en ben super tevreden met 4.1GHz. Nu lijkt alles helemaal stabiel te werken maar wil het toch even laten controleren. Tenminste als julie wat kunnen zien op mijn screenshot.
http://i.imgur.com/kO5ZDax.jpg
Ik wil het zelf redelijk 'veilig' houden en ben super tevreden met 4.1GHz. Nu lijkt alles helemaal stabiel te werken maar wil het toch even laten controleren. Tenminste als julie wat kunnen zien op mijn screenshot.
http://i.imgur.com/kO5ZDax.jpg
Hoi man, testen op stabiliteit doen wij hier met P{rime95 (minimaal 8 uur) of LinX (minimaal 5 uur) voordat wij iets stabiel noemen. Ik raad je aan zo'n test wel te doen.
Mwa, met 45 minuten of een paar runs LinX kun je zien of je op de goede weg bent.
5 uur LinX is meer als je het bijna 100% zeker wilt weten.
5 uur LinX is meer als je het bijna 100% zeker wilt weten.
Ik geef aan wat wij hier stabiel noemen, niet de procedure voor het testen van je tussentijdse clock ;0
Ok, dat klopt wel, ja.....
Ik moet wel melden dat Intel, of iig Haswell makkelijker overklokt dan de AMD X6, of de 8350.
Bij de 4770K was het na 2 runs, of 45 minuten LinX eigenlijk wel zeker dat de cpu stabiel was, de X6 en 8350 konden na een uur dan nog ineens een error geven
Ik moet wel melden dat Intel, of iig Haswell makkelijker overklokt dan de AMD X6, of de 8350.
Bij de 4770K was het na 2 runs, of 45 minuten LinX eigenlijk wel zeker dat de cpu stabiel was, de X6 en 8350 konden na een uur dan nog ineens een error geven

Sinds dit weekend zit mijn nieuw systeempje in elkaar. Ben wat aan het overclocken en ik heb een raar probleem.
Mijn i7 4770k gaat tot 4,4 GHz momenteel. Als ik hem stress met LinX dan gaan de temps van idle (26-28 graden) naar + 90 graden in één keer. De CPU zakt dan in snelheid naar 3,9 GHz. Een tijdje later zakken de temps in één keer naar +/- 60 graden en gaat de CPU weer naar 4,4 GHz. Dan gaat hij weer naar + 90 graden en zakt hij na een tijde terug op +/- 60 graden. Als ik aan mijn koeling voel kan ik echt niet geloven dat hij tegen zijn limiet aan zit. Je voelt haast niet aan de koeling dat hij warm heeft.
Dit is mijn systeem:
Mijn i7 4770k gaat tot 4,4 GHz momenteel. Als ik hem stress met LinX dan gaan de temps van idle (26-28 graden) naar + 90 graden in één keer. De CPU zakt dan in snelheid naar 3,9 GHz. Een tijdje later zakken de temps in één keer naar +/- 60 graden en gaat de CPU weer naar 4,4 GHz. Dan gaat hij weer naar + 90 graden en zakt hij na een tijde terug op +/- 60 graden. Als ik aan mijn koeling voel kan ik echt niet geloven dat hij tegen zijn limiet aan zit. Je voelt haast niet aan de koeling dat hij warm heeft.
Dit is mijn systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 288,- | € 288,- |
1 | Asus Z87-PRO | € 159,- | € 159,- |
1 | Club3D Radeon HD 7990 | € 633,68 | € 633,68 |
2 | Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB | € 148,- | € 296,- |
1 | Western Digital Blue SATA 6 Gb/s, 1TB | € 61,95 | € 61,95 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,90 | € 84,90 |
1 | LG 27EA83R-D Zwart | € 518,51 | € 518,51 |
1 | Thermalright True Spirit 140 | € 35,20 | € 35,20 |
1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Azerty) | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech Wireless Gaming Mouse G700 | € 85,40 | € 85,40 |
1 | Kingston KHX21C11T3K2/16X | € 133,- | € 133,- |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,86 | € 15,86 |
1 | Corsair AX760 | € 136,- | € 136,- |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,21 | € 86,21 |
1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 149,99 | € 149,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.683,70 |
Als je koeling niet warm wordt, zit hij waarschijnlijk niet goed gemonteerd. Linx werkt overigens met verschillende cycli van belasting.
Het is raar dat hij plots de hoogte inschiet en dan even plots weer zakt. Zeker dat dat aan de koeler kan liggen?Snippertje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:38:
Als je koeling niet warm wordt, zit hij waarschijnlijk niet goed gemonteerd. Linx werkt overigens met verschillende cycli van belasting.
Dat is je long term TPD 
Dan heb je je cpu ook niet helemaal mooi afgesteld
Mijn eerste OC ging over de 117W heen en ging dan terug klokken.
Nu heb ik hem zo afgesteld dat hij maar tot iets van 90W gaat oid.
Dat ie weer ineens naar 4.4 Ghz gaat is de "rust" periode in LinX, dan draait er geen AVX code en is het vermogen maar iets van 35W, onder de tpd, dus volle kloks.
Edit.
Mijn koelling wordt ook bijna niet warm....
Maar iets van 2 á 3 graden verschil tussen 50% en 100% koel vermogen...
De warmte komt gewoon slecht in de koeler als je niet delid...
Dan heb je je cpu ook niet helemaal mooi afgesteld
Mijn eerste OC ging over de 117W heen en ging dan terug klokken.
Nu heb ik hem zo afgesteld dat hij maar tot iets van 90W gaat oid.
Dat ie weer ineens naar 4.4 Ghz gaat is de "rust" periode in LinX, dan draait er geen AVX code en is het vermogen maar iets van 35W, onder de tpd, dus volle kloks.
Edit.
Mijn koelling wordt ook bijna niet warm....
Maar iets van 2 á 3 graden verschil tussen 50% en 100% koel vermogen...
De warmte komt gewoon slecht in de koeler als je niet delid...
[ Voor 19% gewijzigd door DCG909 op 06-10-2013 10:55 ]
Heb eens zonder koeling opgestart: 74 graden. Direct weer afgesloten.
Nieuwe koelpasta er op gesmeerd, koeling er weer opgezet en zo is het nu:

Koeling zit er dus wel degelijk goed op
Straks eens stressen. Moet nu even iets anders doen.
Alvast bedankt.
Nieuwe koelpasta er op gesmeerd, koeling er weer opgezet en zo is het nu:

Koeling zit er dus wel degelijk goed op
Straks eens stressen. Moet nu even iets anders doen.
Alvast bedankt.
Dit geldt alleen als je met turbo settings werkt. Zodra je hoofd core setting handmatig op iets anders zet dan stock is deze limiet niet meer van kracht.[b][message=40995998,noline]
In mijn geval is het dus 94.70W, dit is boven de 84W die standaard voor deze CPU's staat, dus ik heb deze hoger in moeten stellen in de Bios, omdat hij anders terug gaat klokken totdat hij onder de 84 is.
Ook met handmatige clock settings gaat CPU nog steeds terug naar 800MHz in idle (iig met gigabyte is dat zo).
Hmm, dat klinkt inderdaad logisch...
Maar we weten ook nog niet hoe hij hem heeft ge OCed
Maar we weten ook nog niet hoe hij hem heeft ge OCed

Als ik bijv. Linx als stresstest draai dan valt het me op dat de CoreTemps die de diverse programma's (AIDA64, HWINFO, Coretemp, Realtemp) rapporteren, lijken behoorlijk van elkaar af te wijken.
Welke Meetprogramma is icm Linx nu het meest nauwkeurig
Zijn er verder mensen die deze guide doorgenomen hebben:HWI - Workshop Haswell overklokken: gratis snelheidswinst! maar daar dingen tegen zijn gekomen die niet verstandig zijn
Welke Meetprogramma is icm Linx nu het meest nauwkeurig
Zijn er verder mensen die deze guide doorgenomen hebben:HWI - Workshop Haswell overklokken: gratis snelheidswinst! maar daar dingen tegen zijn gekomen die niet verstandig zijn
[ Voor 41% gewijzigd door Help!!!! op 06-10-2013 17:29 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zelf blijf van LLC af, mede omdat Vdroop in de intel specs schijnt te horen (balans tussen het wisselen van loads oid).
Verder gebruik ik HWmonitor als standaard monitor programma, omdat het meer gegevens laat zien dan realtemp en core temp.
Realtemp gebruik ik enkel voor de LinX club
Edit.
Oh, en meerdere meetprogramma's tegelijk gebruiken kan het uitlezen van de sensors storen, waardoor de resultaten dus anders worden.
Verder gebruik ik HWmonitor als standaard monitor programma, omdat het meer gegevens laat zien dan realtemp en core temp.
Realtemp gebruik ik enkel voor de LinX club
Edit.
Oh, en meerdere meetprogramma's tegelijk gebruiken kan het uitlezen van de sensors storen, waardoor de resultaten dus anders worden.
[ Voor 19% gewijzigd door DCG909 op 06-10-2013 17:36 ]
Kwam deze tegen bij de buren, dacht misschien wel handig om hier te posten;)
http://nl.hardware.info/r...ken-gratis-snelheidswinst!
http://nl.hardware.info/r...ken-gratis-snelheidswinst!