Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock Topic #1

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:35:
in veel gevallen haal je met een medium koeler de 4300~4400 mhz binnen 80c... Gelukjes daargelaten. Goed testen, 8urr prime.. Succes
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vandaag mijn nieuwe systeem klaar gemaakt, weer een hoop andere settings mogelijk in de bios, word weer veel lezen, en dan maar kijken, ik weet dat haswell warm word, dus we moeten rustig aan doen.
mijn nieuwe systeem.

Intel Core i5 4670K
Asus TUF Z87-Gryphon
Asus GeForce GTX 760 2GB DCII OC
Cooler Master HAF XB
Cooler Master Seidon 240M
8gb Corsair Vengeance Pro

tips welkom, maar rustig beginnen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Inmiddels geflashed naar de F7 bios van Gigabyte UD4H.
Werkt allemaal weer dikke prima met temps onder de 70 :-)

http://valid.canardpc.com/2888580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-08 20:15
Goeie keuze Seidon 240m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me een beetje helpen met de voltage van een 4670k, heb hem nu op 4.2 staan met een vcore van 1.150, kan dat naar beneden en vanaf welk punt moet ik dan beginnen.
wil geen andere settings weten om te beginnen.
en ik heb llc op level 3 staan, temps zijn binnen de marge maar kan dit voltage lager???
nu linx aan het draaien mem op all core temps zijn 68/67/65/63

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
neem stappen van 0.01V omlaag. draai small FFT's met prime om snel te testen of de cpu niet wil.

of up je multi op dit voltage tot hij niet meer stabiel wil. het is hetzelfde als Ivy Bridge

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dus verder geen andere settings doen en llc wel op level 3 met mijn mobo.
asus gryphon, draai nu linx 15 min.

oke nu 4.3 zelfde vcore en level 3.
hoelang prime avx draaien voor volgende stap.
natuurlijk small fft

zo 4.3 op vcore 1.150 10 minuten prime avx geen probleem, toen naar 4.4 gezet.
bsod gekregen meteen naar opstarten windwows, vcore op 1.60 gezet en we zijn weer prime aan het draaien.
doe ik eerst 10 minuten en dan linx

meteen nadat ik het bovenstaande bericht typte van dan doe ik linx kreeg ik een bsod, dus nu zitten we op 1.170vcore

23.44 update.

naar een half uur prime95 avx te hebben gedraaid, geen probleem.
toen linx opgestart met mem op all.
naar 20 minuten bsod code 124.
morgen verder testen op 4.4 met vcore op 1.180

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik ga ervan uit dat je 1.170V bedoeld?
Boven de 1.3V is gekkenwerk, zelfs met water (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oja idd hahahahahahahaah 1.170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vandaag verder getest, en begonnen met linx te draaien op 4.4 en 1.180 vcore.
helaas naar 3 runs een bsod, vcore naar 1.190 gezet, en linx 45 minuten gedraaid, geen problemen.
wel veel nodig gehad vind ik van 4.3 met vcore 1.50 naar 4.4 1.190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Normale jump hoor. Meestal is het ~0,05v erbij voor elke 100mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dan, ik dacht 0.01 dus was ik daar steeds mee omhoog gegaan.
dm gehad martijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Als ik de afgelopen 250 post bekijk ben ik blij dat ik niet meteen voor een Hasswell gegaan ben.
Tuurlijk was het erg leuk geweest om hem te tweaken. Maar de kans is extreem groot dat ik een CPU had gekregen die niet hoog geclockt kon worden als mijn 3770K @ 4.7GHz @ 1.3v. En dus mogelijk een trager systeem zou hebben voor meer geld :P

Ik denk dat die goede oude OC dagen voor bij zijn. Dat elke generatie cpu's een grote boost gaf. Verbruik door de groter wordende mobiele markt te is te belangrijk. En daar worden de chips op gemaakt. En helaas zakt de max OC dan in.

Voordeel is wel dat ik nu minder vaak een nieuwe setup hoef te kopen :P nadeel: Minder te tweaken :'(

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke voordeel heb zijn nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ja voor laptops is het wel handig. Performance gaat daar wel omhoog en accu duur ook. En aangezien we steeds meer Smartphones, Tablets en laptops gebruiken (al beginnen laptops al minder te worden omdat tablets en smartphones nog populairder zijn) ipv onze desktop.

Het blijft er natuurlijk om gaat waar je als bedrijf het meeste aan verdient. En dat zijn niet de cpu's die goed overclocken. Maar eerder de zuinige cpu's met hele goede prijs/performance/watt en lange accu duur.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gisteren mijn nieuwe setup in elkaar gezet. Ik draai nu met een MAXIMUS VI HERO en 4770K. De CPU is watergekoeld.

Net even een eerste test gedaan met voltage op auto in de BIOS en de MP op 42. De BIOS zet het voltage dan op 1.2v. De hoogste temp tijdens LinX is 61 graden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H1QVK8tKU2Q3Th6waLNeMdf3/medium.png

Op een ander forum las ik dat het handig is het voltage op auto te laten staan en dan later handmatig in te stellen als het stabiel is op het voltage wat de BIOS instelt. Is dit een goede manier of is volledig handmatig beter ?

Is het trouwens normaal dat de GFlops laag uitkomt of zegt dit niets ?

Qua temps gaat het in ieder geval een stuk beter dan met mijn oude 950 op 4.2GHz. Die werd dan onder LinX al 80 graden met dezelfde waterkoeling onderdelen. Nou is het TPD van deze CPU wel een stuk lager maar ik las overal verhalen over hoge temps met deze CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Nee dit is niet de juiste manier. Zoals je wellicht in het LinX topic kunt zien, zijn er zelfs chips die nog geen 1,19v nodig hebben voor 4700Mhz. Het is dus aan te raden eens te gaamn testen met vaste Vcore. De auto instelling 'gokt'maar wat.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Is het een idee om te kijken hoe ver ik kan komen met 1.15 of iets dergelijks ?

Er zijn nogal wat overklok guide's die ik doorgenomen heb en allemaal zeggen ze weer iets anders. Als ik nu handmatig met het voltage voor de CPU aan de slag ga en de rest op auto laat, ben ik dan goed bezig of moet ik meer doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je gebruikt geen AVX, dan zouden je Gflops namelijk 2x zo hoog zijn ;)
Vond je temperatuur al zo bizar laag XD

Edit.

Oh, en Jeroen, dat zijn volgen mij enkel i5's, de i7 heeft wel wat meer prik nodig :/

[ Voor 30% gewijzigd door DCG909 op 14-08-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DCG909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 16:32:
Je gebruikt geen AVX, dan zouden je Gflops namelijk 2x zo hoog zijn ;)
Vond je temperatuur al zo bizar laag XD

Edit.

Oh, en Jeroen, dat zijn volgen mij enkel i5's, de i7 heeft wel wat meer prik nodig :/
Ik heb even op Google gezocht naar AVX maar dan snap ik het helaas nog niet. Waar zet ik dat aan of uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zet je nergens aan gewoon de juiste linx downloaden, de laatste.
of kijk bij de eerste pagina van dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je moet de meest recente LinX versie (of library) hebben, Windows 7 SP1 en dus een AVX capabele CPU.
Dan zou het vanzelf moeten werken.

Stock doet een 4770K al iets van 110 Gflops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties. Ik dacht dat ik misschien een instructieset uitgezet had in de BIOS. Ik ga verder testen met de nieuwe LinX versie.

Als ik handmatig het voltage voor de CPU instel en de rest op auto laat staan is dit dan verder een goede manier ? Dan ga ik kijken wat ik kan halen met 1.15v.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

handmatig vcore instellen, multie omhoog, en kijken wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb alles op auto staan, behalve de Vccin (die voltage regulatoren oid, weet nu niet of ik het goed neerzet.) die heb ik handmatig, Vcore en Vdimm

En dan heb ik de turbo omhoog gegooid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook sinds een paar dagen een haswell, ik heb handmatig een vcore in gestelt en een multie, llc op level 3, start de pc op, dan even testen, met prime95, half uur, draait dat dan multie omhoog en weer testen, enzo voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het functioneren van LLC bij Haswell wordt wel in twijfel getrokken (en terecht), want de CPU heeft namelijk zijn eigen set VRM's.

En ik prefereer LinX voor korte tests, want die geeft na 7 minuten (bij 16 GB) bijna de maximale temperatuur (1 á 2 graden erbij). Bij Prime95 moet je langer wachten, in mijn geval komt de hoogste temp pas na 47 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prime met avx gebruiken, maar ieder zijn manier.
idd linx kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb beide gebruikt, maar het viel mij gewoon op dat LinX het zoveel sneller voor elkaar krijgt (en er ook zoveel sneller uit klapt als het niet stabiel is XD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind LinX ook fijner in gebruik. Het is ook perfect om te kijken of het RAM geheugen kapot is. Waar Memtest86 meer dan 5 uur mee bezig is doet LinX in 15 min.

Zojuist heb ik de LinX versie uit de TS gedownload en geinstalleerd, maar helaas nog steeds lage GFlops en een run is ook 15 min ipv 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je moet even op google kijken, want die in het LinX topic staat werkt blijkbaar niet helemaal....

Maar, hoeveel GB ram heb je erbij, met welke snelheid? (timings lijken niet echt veel te doen :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik draai met 16GB op 1600MHz. Timings zijn gewoon standaard 9-9-9-24.

Ik heb op Google gezocht naar LinX download with AVX. Hopelijk heb ik nu de juiste versie. Die dingen heten ook allemaal 0.6.4 :S

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dan gok ik dat je ongeveer 8 á 9 minuten per run kwijt zou moeten zijn.
(helaas heb ik geen storage op tweakers, anders had mijn LinX even online gezet.)

(hmmmm, even kijken of het via een andere site wel kan ) : P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Temps zijn nu stressed 74 graden, dan zal het wel de juiste versie zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Dat klopt al beter :)
En je Gflops zullen waarschijnlijk in de 109 Gflops range liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zit alleen nog te denken over de VRM koeling. Als ik nu aan de heatsinks rond de CPU voel dan begint het goed warm te worden. Ik weet alleen niet of dit een probleem is. Door de waterkoeling heeft het bord geen airflow. De SB wordt nauwelijks warm. Ik verbrand mijn vingers nu niet aan de koelblokken bij de CPU maar flink heet is het wel. Wil er alleen geen fan opzetten als het niet nodig is.

Iemand hier die hier meer over kan zeggen ?

Edit : Eerste run voltooid. 119GFlops op 4.3GHz. Max temp heetste core is 75 graden op 1.2v.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik maak mij zelf er weinig zorgen over.
De Mpower zou het goed moeten doen zonder airflow iig (kan enerzijds een marketing term zijn, maar toch).
En er is altijd wel wat airflow van je WC systeem, je trekt toch immers lucht door de kast?

(hmm lees nu net wat over ASIC waardes van GPU's, interesant)

Edit.

Nette temp voor 1.2V :)
(bij mij werd ie op een warme dag dan 80 oid, maar het is nu buiten ook al gauw 6 graden kouder)

Probeer eens voor de grap 1.090V op 4.3 Ghz :)

[ Voor 23% gewijzigd door DCG909 op 14-08-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:15:
Ik heb beide gebruikt, maar het viel mij gewoon op dat LinX het zoveel sneller voor elkaar krijgt (en er ook zoveel sneller uit klapt als het niet stabiel is XD).
ja daar heb je gelijk in, gisteren half uur prime, geen probleem, maar 3 runs linx pats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Voor het kort teste van je OC ben ik met je eens dat LinX sneller is. Maar als je je PC volledig wilt testen, dan raad ik je echt 8 uur prime blend aan (niet korter!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DCG909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:56:
Ik maak mij zelf er weinig zorgen over.
De Mpower zou het goed moeten doen zonder airflow iig (kan enerzijds een marketing term zijn, maar toch).
En er is altijd wel wat airflow van je WC systeem, je trekt toch immers lucht door de kast?

(hmm lees nu net wat over ASIC waardes van GPU's, interesant)

Edit.

Nette temp voor 1.2V :)
(bij mij werd ie op een warme dag dan 80 oid, maar het is nu buiten ook al gauw 6 graden kouder)

Probeer eens voor de grap 1.090V op 4.3 Ghz :)
Er is natuurlijk wel airflow door de kast heen. Alleen koelblokken die geen directe luchtstroom hebben worden dan altijd nog wel heet. Zoals het nu is kan ik mijn vinger er op houden en doet het net geen pijn. Ik heb alleen geen idee of het schadelijk is. Ik kan er wel een fan op monteren maar liever niet.

Die ASIC waardes vraag ik mij af of het echt iets zegt. Ik heb hier een 79,2% GTX780. Ding doet zonder problemen 3dMark2013 op boosted core van 1280MHz. Ook Unique Valley doet ie prima alleen FarCry3 crashed wel weer. Verder nog niet getest, maar vraag mij af of hoger gaan handig is als FC3 crashed.

Temps vallen mij goed mee op dit moment. De i7 950 werd flink heter. Nadeel is alleen dat de GTX780 nog met luchtkoeling draait. Krijg daar morgen het waterblok voor binnen, kijken wat dat met de CPU temp doet.

Is er een kans dat 4.3GHz op 1.090v gaat werken of klapt ie er vrijwel zeker uit ?

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PilatuS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Er is natuurlijk wel airflow door de kast heen. Alleen koelblokken die geen directe luchtstroom hebben worden dan altijd nog wel heet. Zoals het nu is kan ik mijn vinger er op houden en doet het net geen pijn. Ik heb alleen geen idee of het schadelijk is. Ik kan er wel een fan op monteren maar liever niet.

Die ASIC waardes vraag ik mij af of het echt iets zegt. Ik heb hier een 79,2% GTX780. Ding doet zonder problemen 3dMark2013 op boosted core van 1280MHz. Ook Unique Valley doet ie prima alleen FarCry3 crashed wel weer.

Temps vallen mij goed mee op dit moment. De i7 950 werd flink heter. Nadeel is alleen dat de GTX780 nog met luchtkoeling draait. Krijg daar morgen het waterblok voor binnen, kijken wat dat met de CPU temp doet.

Is er een kans dat 4.3GHz op 1.090v gaat werken of klapt ie er vrijwel zeker uit ?
Nu we het toch over ASIC waardes hebben, wat is hoog? Heb hier een HD7850 met 87,5% en een met 76,5%, de eerste Overclockt echt veel hoger, ik heb het dan over 200 Mhz meer op de Core.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
PilatuS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:06:
Tuurlijk is er een kans dat ie eruit klapt, maar mijn chip draait het iig :)
Dus ik vraag mij af of een andere (met ongeveer het zelfde thermische gedrag) het ook aan zal kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
DCG909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Tuurlijk is er een kans dat ie eruit klapt, maar mijn chip draait het iig :)
Dus ik vraag mij af of een andere (met ongeveer het zelfde thermische gedrag) het ook aan zal kunnen ;)
Ik kon mijn wachtwoord in Windows invullen. Het bureablad kreeg ik niet te zien, toen kreeg ik al een vastloper :P
kuusj98 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:12:
[...]

Nu we het toch over ASIC waardes hebben, wat is hoog? Heb hier een HD7850 met 87,5% en een met 76,5%, de eerste Overclockt echt veel hoger, ik heb het dan over 200 Mhz meer op de Core.
Wat ik ervan gelezen heb is 80% en hoger vrij goed. Er zijn genoeg kaarten die 65% oid hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

PilatuS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 18:19:
[...]

Ik kon mijn wachtwoord in Windows invullen. Het bureablad kreeg ik niet te zien, toen kreeg ik al een vastloper :P

[...]

Wat ik ervan gelezen heb is 80% en hoger vrij goed. Er zijn genoeg kaarten die 65% oid hebben.
Tja, de tweede floep er al uit met 950Mhz terwijl stock 860 is.

Toch aan het einde van het jaar overstappen op Intel, heb mijn vertrouwen in AMD verloren en deze 965 @4.2 Ghz trekt het niet meer.
Mijn Corsair H80i is toch wel voldoende om "wat" te overclocken met Intel of niet?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Jammer, had wel leuk geweest als er nog een was die zo laag kon...

Ik dacht dat ik een keer in een advertentie van Imprezzion las day de Corsair "i" serie een zwakkere pomp had dan de niet "i"
Of dat gelde voor de 110 of de 80, dat weet ik niet meer.....

Maar het zal iig wel goed koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DCG909 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:02:
Jammer, had wel leuk geweest als er nog een was die zo laag kon...

Ik dacht dat ik een keer in een advertentie van Imprezzion las day de Corsair "i" serie een zwakkere pomp had dan de niet "i"
Of dat gelde voor de 110 of de 80, dat weet ik niet meer.....

Maar het zal iig wel goed koelen ;)
h110 heeft geen i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Oh, ok....
Ik zit niet zo in de closed loop systemen -.-" dus daar kan ik me in vergist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geeft niks, custom beter, maar ja.
h110 wel fijne koeler hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Helaas geen geweldige chip hier.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TDWVugHxjuODkipL1fmCD69w/medium.jpg

Nu 4.4GHz op 1.2v met een max temp van 75. Dit is nog zonder de GTX780 in de loop dus dan wordt het water nog wel wat warmer. 4.5GHz op 1.2v gaf binnen 2 minuten BSOD 124. Ben bang dat ik er niet veel meer dan 4.4GHz uit kan halen.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 14-08-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
1.25V kan je nog proberen voor 4.5 Ghz. de mijne doet 4.5@1.2V en 4.6@1.24V, daarboven kom ik in de onprettige temperaturen met linx (hoogste core tikt dan de 85c aan na een tijdje, de rest rond de 80 onder linx). Realworld heb ik em nog niet boven de 67c gezien bij 4.6@1.24V en dat was @ 100% cpu load bij een vrij rekenintensief programma toen het ook nog een tering warm was in de zomervakantie (simcraft voor world of warcraft voor de kenners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 21:20
PilatuS schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:58:
Helaas geen geweldige chip hier.

[afbeelding]

Nu 4.4GHz op 1.2v met een max temp van 75. Dit is nog zonder de GTX780 in de loop dus dan wordt het water nog wel wat warmer. 4.5GHz op 1.2v gaf binnen 2 minuten BSOD 124. Ben bang dat ik er niet veel meer dan 4.4GHz uit kan halen.
Misschien een remount, water hoort koel te zijn toch? Je kan ook nog delidden.. Je kan uitzoeken of dit zinvol is door gewoon je vcore kort zeer hoog te gooien en kijken of je dan wel hogere kloks haalt

Bekijk het van de positieve kant, Z87 kent veel andere voordelen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dennism schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:22:
1.25V kan je nog proberen voor 4.5 Ghz. de mijne doet 4.5@1.2V en 4.6@1.24V, daarboven kom ik in de onprettige temperaturen met linx (hoogste core tikt dan de 85c aan na een tijdje, de rest rond de 80 onder linx). Realworld heb ik em nog niet boven de 67c gezien bij 4.6@1.24V en dat was @ 100% cpu load bij een vrij rekenintensief programma toen het ook nog een tering warm was in de zomervakantie (simcraft voor world of warcraft voor de kenners).
Ik ga nog wel even kijken wat 1.25v doet. Als ik daarmee 100MHz meer kan halen en de CPU tijdens gamen niet te heet wordt dan zou dat wel mooi zijn.
Jovas schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:29:
[...]
Misschien een remount, water hoort koel te zijn toch? Je kan ook nog delidden.. Je kan uitzoeken of dit zinvol is door gewoon je vcore kort zeer hoog te gooien en kijken of je dan wel hogere kloks haalt

Bekijk het van de positieve kant, Z87 kent veel andere voordelen! ;)
Het water is nu nog wel koel. De CPU draait nu alleen in de loop met een RX480 rad :P

Ik ben bang dat een remount weinig nut heeft aangezien idle netjes 30 graden is. In de BIOS is het zelfs maar 25 graden. Delidden vind ik net wat te ver gaan voor 100 of 200MHz extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje algemeen.
ik draai nu op 4.4, en min cpu cache ratio op auto
en max cpu cache ratio ook op auto.
moet ik dat beide ook op 4.4 zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:40

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

nee, das prima zo.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
vandaag weer een beetje wezen overklokken met mijn 4770k en g1 sniper 5
het hoogste wat mijn chip kan is toch echt maar 4.2ghz
met een vcore van 1.180v en een vring van 1.220v met een uncore van 4.2ghz

hoger gaat mijn chipje denk ik echt niet
hij wordt 80graden met mijn nieuwe waterblok ek surpremacy clean
dus meer headroom is er niet
ook geprobeerd om het vrin voltage op 1.9v te zetten maar het helpt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@pummetje.
Zet je rijg icm. Vring eens op auto, scheelt weer 3 á 4 graden.
(Tenzij je er echt baat bij hebt, maar zoals op andere fora: core is king ;) )

@Pilatus,
De 4770K krijgt zijn warmte niet zo makkelijk in het water,zonder delid.
Ik heb een sensor in mijn reservoir hangen en de delta T is maar iets van 2.5 met 3x GT AP-15's op een black ice gt xtreme 360 ( hopelijk morgen of overmorgen een 5400 rpm exemplaar als experiment XD )

Dus je gpu gaat niet zo gek veel last van je cpu hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:31
Algeprobeerd je uncore op default te laten? Dit schijnt bij sommigen ook te helpen. Ik draai bijv maar 4.2 uncore en 4.6 core. 80c bij 1.180v is ook best veel met een Full WC opstelling. Nu zijn niet alle CPU's gelijk, maar wat ik gemiddeld zie is dat 80C toch vaak pas komt bij 1.2+ V of echt hoge OC's 4.6+ of een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
geprobeerd met de uncore op 35 en als ik de cores hoger zet meteen een bsod
bij prime95 dus dat gaat het m niet worden ben ik bang

ik denk dat deze processor niet hoger wil als 4.2ghz

en @DCG909 als ik mijn vring voltage lager als 1.220v zet dan is de cpu niet stabiel en krijg ik ook een blauw scherm

dit is gewoon een slechter klokkende processor :F

[ Voor 31% gewijzigd door pummetje op 14-08-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Uncore gewoon op auto (anders gaat het mogelijk mis als de cpu terug klokt), vring op auto, vccin op 1.800 (al schijnt een een hogere Vccin bij een enkeling te helpen ( maar het effect op lange termijn is onbekend en dus mogelijk nadelig met de hoge temps))

Tevens, wat is de bsod code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
de vccin is de vrin op mijn moederbord en stond op 1.81v
maakt niks uit zels op 1.9v nog niet stabiel
mijn bsod was Bsod 0x00124
4.3ghz is niet te doen zelfs niet met vcore van 1.2v
hoger wil ik echt niet gaan want dan wordt mijn processor zo warm

Verwijderd

dankje rsnubje.

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-02 17:47

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

pummetje schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:59:
de vccin is de vrin op mijn moederbord en stond op 1.81v
maakt niks uit zels op 1.9v nog niet stabiel
mijn bsod was Bsod 0x00124
4.3ghz is niet te doen zelfs niet met vcore van 1.2v
hoger wil ik echt niet gaan want dan wordt mijn processor zo warm
Je VCCIN moet sws 0,4v hoger liggen dan je Vcore om het stabiel te krijgen.
Maar hey, je kunt ook testen of je CPU wel bij de 50% hoort van de betere CPU.

Volgens Asus kun je de Vcore verhogen naar 1.25v en dan de MP op 46 zetten. Boot hij UEFI/BIOS en laad Windows (ook al krijg je een BSOD) dan ben je 1 van de gelukkigen.

Mijn i5 4670K behoort tot de gelukkigen. Hoogste OC is op 46x 100.9 maar wel op 1.35v - 1.40v (niet stabiel en een te hoge voltage :X ) En heb dan gelukkig geen last van te hoge temps. Gebruik zelf een Corsair H60 (2013) waterkoeler. Volgens mij heb ik gewoon geluk met mijn CPU. De 43x 100.0 is wel stabiel zonder enig moeite. En zou makkelijk kunnen dienen als 24u OC samen met de adaptive Vcore instelling. Echter laat ik de CPU gewoon lekker rusten op stock. Hij moet wel nog even meegaan natuurlijk. :*)

• DCG909
Die van mij boot gewoon tot in Windows op 46x 100, met 1.2V
Ik weet niet hoe stabiel het is, maar deze chip kennende zal de temp op een dag als vandaag wel rond de 80C liggen in dat geval.

En volgens mij was het zo dat hij tot die 50% wordt gerekend als ie alleen al de post door komt, als ie gelijk bij het laden van windows crashed is het ook al "goed"

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Dat zijn inderdaad hoge temps. Dat had mijn CPU ook in het begin. Maar de pasta is nu gesetteld en ligt nu ongeveer tussen de 65-70°C,

Ja, klopt. Door de POST is al oké.

SuperPi 32m test screen @43x100 op 1.25v: KLIK

Het testen op stabiliteit doe ik met behulp van AIDA64. Beste programma met veel verschillende berekeningen.

SuperPi 1m test screen @46x100.9: KLIK

[ Voor 61% gewijzigd door DutchWalnut op 15-08-2013 11:03 ]

• DCG909
Komt waarschijnlijk door HT, want dat schijnt ook iets van 5 graden te schelen oid.

Momenteel geeft LinX een max temp van maar iets van 66 na 1 run, dus de piek (die maar 1 á 2 keer voorkomen) zal momenteel rond de 67 á 68 bij mij liggen.

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Heb je hem ook watergekoeld of is dit op lucht? Want dat zijn best nette temps.

• DCG909
Custom waterkoeling.

Hmm, ook maar eens superpi voor de grap draaien XD

Edit.
Superpi 4770K

[ Voor 54% gewijzigd door DCG909 op 15-08-2013 11:42 ]

Verwijderd

Cygnitr0n schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:58:
Dat zijn inderdaad hoge temps. Dat had mijn CPU ook in het begin. Maar de pasta is nu gesetteld en ligt nu ongeveer tussen de 65-70°C,

Ja, klopt. Door de POST is al oké.

SuperPi 32m test screen @43x100 op 1.25v: KLIK

Het testen op stabiliteit doe ik met behulp van AIDA64. Beste programma met veel verschillende berekeningen.

SuperPi 1m test screen @46x100.9: KLIK
ook even superpi gedaan 32m test.
jij op 4.3 en ik 4.4 op 1.190vcore
score 7m 31.010s

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Netjes beiden :D

Mijn Vcore kan inderdaad wel omlaag.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Pics mastergup? ;)

Here's mine:

Afbeeldingslocatie: http://img.hwbot.org/u20151/image_id_1007632.png

• DutchWalnut

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

wow! :D dat is een dikke score! :D

Verwijderd

haha ja daar kom ik niet aan, zoizo trekt die snelheid mijn waterkoeling niet haha.
foto bij gevoegd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

ook even superpi gedaan 32m test.
jij op 4.3 en ik 4.4 op 1.190vcore
score 7m 31.010s
Afbeeldingslocatie: http://i1279.photobucket.com/albums/y524/Wilco_V_Gerwen/superpi32m4670k44_zpse7944230.png

• PilatuS
  • Niet online
Toch nog maar een stapje hoger gegaan met 1.25v.

4.5

Max 83 graden is natuurlijk wel nogal hoog. Om die reden ga ik ook niet verder dan dit. Tijdens gamen wordt de CPU max 60, dus in de praktijk is het prima te doen qua temps.

• DCG909
Ik vind je Package en uncore power wel vreemd, zo laag :s
Bij mijn Mpower zie ik daar waardes die "kloppen" toen de power in de bios nog op auto (85W) stond, zag ik de Cpu ook terug klokken, wanneer daar overheen gegaan werdt, de turbo clockte zich dan keurig terug, aldus de specificatie.

@Joost.
Jij speelt vals :'(
Bijna niemand hier heeft Phase change in zijn pc hangen....

(al lijkt me dat wel een keer leuk om zelf te maken XD het is immers gewoon een koelkast/vriezer ;) )

• t!n0
Hij heeft ook helemaal geen PC ;) Hij hoort er eigenlijk niet eens bij dus :P

• m0nkm0nk
Haha! Dat is me toch net te snel :P

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-08/151321_pi2.png

• DCG909
Oh, maar ik zie dat hij nu een ES chip heeft?
Hoe komen die dingen eigenlijk op straat? want die horen toch ingeleverd te worden oid?

• t0tum
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Wow, je draait 4.6 cache op default vring, is dit een stabiele overclock?
En wat is precies IA voltage, bij mij is dit 1.143? EDIT: IA schijnt VRIN te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door t0tum op 15-08-2013 18:29 ]

• m0nkm0nk
t0tum schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 18:21:
[...]

Wow, je draait 4.6 cache op default vring, is dit een stabiele overclock?
Paar uur LinX gaf me geen crashes.. Gamen en andere toepassingen hebben me ook nog geen crashes gegeven en draai dit al aardig wat weken...

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

DCG909 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:35:
Oh, maar ik zie dat hij nu een ES chip heeft?
Hoe komen die dingen eigenlijk op straat? want die horen toch ingeleverd te worden oid?
Ik test die dingen ;) Dus ja, ik heb wel eens een ES.

5GHz uncore is op 1.3v cache/ring

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Zeg Joost, doe eens normaal.. Ken nie hoor ;) (lekker bezig!)

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Moar to come, maar dan 3D.

Verwijderd

geen idee of hij stabiel is, geen idee of vcore lager kan, misschien vast, maar dus niet getest.

Afbeeldingslocatie: http://i1279.photobucket.com/albums/y524/Wilco_V_Gerwen/superpi32m4670kop45_zpsc7a2cdfc.png

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:39:
geen idee of hij stabiel is, geen idee of vcore lager kan, misschien vast, maar dus niet getest.

[afbeelding]
maar 4.4 tegen over 4.5 maakt weinig verschil.
maar dat was vast bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Apart: blijkbaar heeft de Samsung Magician software waar ik wat instellingen voor mijn SSD had veranderd eigenhandig besloten om windows opdracht te geven om in high performance mode te draaien en altijd max multiplier te gebruiken. Uur met BIOS zitten klooien voordat het tot me doordrong dat het bijna wel een instelling in Windows moest zijn.

En jawel hoor: naar energiebeheer gegaan en daar stond ineens "Samsung high performance profile" oid geactiveerd ipv mijn eigen custom profiel...

}:|

Geen wonder dat m'n idle temps hoger waren dan ik gewend was :')

Specs

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Mijn 4770K loopt nu al enkele weken super stabiel op 4,4 GHz @ 1.160 volt, dus heb ik er nog maar een schepje bovenop gedaan.

4,5 GHz @ 1.175 Volt.

OCCT Linpack + AVX (30 Minuten):

Core #0 -- 84C
Core #1 -- 86C
Core #2 -- 84C
Core #4 -- 79C

Kamer temperatuur was 23C.

Ik heb Heaven nog niet gedraait maar ik verwacht dat ie maximaal 65C tijdens zware gaming sessies word. Op 4,4 GHz kreeg ik zo'n beetje dezelfde OCCT temperaturen, dus veel zal het niet schelen.

Niet slecht op lucht, ik gebruik een Noctua NH-U14S in Push/Pull.

4,6 GHz moet lukken denk ik, maar dan kan misschien wel 1.2 volt of meer zijn ineens. Ik kijk eerst dit weer een poosje aan.

[ Voor 10% gewijzigd door TheDeeGee op 22-08-2013 15:13 ]

• PilatuS
  • Niet online
4,5 GHz op 1.175v is aardig netjes denk ik. Ik heb voor 4.5GHz 1.25 nodig.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Heaven is niet cpu intensief, beter doe je paar uur bf3

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• DCG909
Ik vind de temps wel aan de hoge kant :s
86 graden op de core is ver boven mijn veilige grens.

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
DCG909 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:27:
Ik vind de temps wel aan de hoge kant :s
86 graden op de core is ver boven mijn veilige grens.
Is ook met OCCT Linpack + AVX dan staat alles op 100%, dat gebeurd tijdens het gamen nooit. Op 4,4 GHz werd ie ook 85C, en tijdens gaming kwam ie nooit boven de 62C uit.

En ik heb geen BF3, ben gestopt met shooters na BF2. (Te veel van hetzelfde)

[ Voor 9% gewijzigd door TheDeeGee op 22-08-2013 18:14 ]

• PilatuS
  • Niet online
Mijn CPU doet 83 met LinX. Na een uur BF3 is de hoogst gemeten CPU temp dan 65. Dus ook met BF3 valt het enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

Even offtopic
Ik heb volgens mij een foutje gevonden in de titel namelijk:

Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1

Er is volgens mij geen haswell i3. (Correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ze zijn er wel, b.v. i3-4158U. Hoe lang het duurt voordat de echte desktop i3's er zijn is even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djesse8999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 19:17

Djesse8999

Houd van (T)weekend!

t!n0 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:33:
Ze zijn er wel, b.v. i3-4158U. Hoe lang het duurt voordat de echte desktop i3's er zijn is even afwachten.
Wist ik niet, Kon niks in de pricewatch vinden vandaar.

-EDIT

Volgens http://www.techspot.com/n...-shipping-next-month.html Komen ze er binnenkort aan

[ Voor 23% gewijzigd door Djesse8999 op 23-08-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Nieuwe chip van Faust, op waterkoeling:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OnO20spl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Most important question:
Wat zijn de temps?

Iig zeer mooie snelheden :o

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

temps zullen wel ergens rond de -20 liggen? Mooie chip Joost!

[ Voor 17% gewijzigd door millman op 29-08-2013 00:05 ]

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Is Faust zn chip he;) Hij gaat em wss houden. Die 32m hier is op wc. Maar hij doet ook 5400 spi 1m op 1.4v ss.

• DCG909
Ohhhh, Je hebt het verder niet op stabiliteit getest?
Wel jammer, wil toch wel weten wat ie stabiel trekt :p
Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste