Haswell LGA1150 Core i3/i5/i7 Overclock Topic #1

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
millman schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:40:
Hoi man, je draait geen AVX lijkt het, en het systeem lijk wat onstabiel.. coretemp reageert niet meer? dus ik vermoed nog wat graden erbij optellen en nog wat Vcore erbij voor stabiliteit
Core temp werkt nooit met linx omdat cpu load zo hoog is, had hetzelfde met mijn vorige rig werkte die ook nooit. Tijdens die Load dips werkt die ineenkeer en dan tijdens 100% load refreshed die niet meer. En zal met avx wel even draaien binnenkort!

EDIT: Getest met avx erbij, daarnaast oorzaak gevonden dat core temp vast liep, zijn cpu prioriteit stond op lager dan normaal, met die op normaal werkt die wel gewoon, anyway hier had ik realtemp maar ff er bij gepakt

Afbeeldingslocatie: http://marconijholt.com/tools/images/45ghzlynxavx.PNG

Daarnaast is 1.24 volt ook ongeveer wat ik nodig had op mijn 2500k voor stable, terwijl dat een i5 was. Voltage wise is er voor mij niks veranderd, ik heb ivy dan overgeslagen dus weet niet welke voltages daar normaal waren. Ik denk dat na het delidden en tim vervangen tussen ihs en die alles toch wel aardig normaal moet zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door marco282 op 08-06-2013 10:33 ]

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46
Vandaag ook even met mijn Haswell bezig geweest, heb gekozen voor de I5 4650K en een MSI Z87-GD65 mobo daar de rest nogal slecht leverbaar was. Na 4.5 jaar op X58 gezeten te hebben moet ik zeggen dat ik vrij overdonderd met alle Bios opties en de nieuwe UEFI layouts.

Setup dus bovenstaande met een H100i koeler en Crucial ballistics tactical DDR 1600 geheugen.

Qua overklokken nog niet al te veel gedaan ivm de overdaad aan settings, eerst dat maar eens uitvogelen.Als eerste actie de MP op 45 gezet en core voltage op 1.2 zoals aangeraden en de ram op XMP gezet. Hierna geboot en een uurtje de aida64 stresstest gedraait, met temps tot ongeveer 75c en daarna nog een goede 25 min Prime95 AVX met ongeveer gelijke temps. Hierna was het tijd om te gaan gamen. Moet zeggen dat de stabiliteit erg goed is, tot op heden geen glitches gehad met deze instellingen en ook de temps tijdens het gamen lijken mee te vallen. zo rond de 45-50c tijden het spelen van WoW wat toch als CPU intensieve game bekend staat.

Ben benieuwd of hier nog meer uit te halen is met verdere tweaking.

Voor de geinteresseerden Batch nummer is L307B085 S-Spec SR14A en made in malaysia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi,

Natuurlijk is er meer uit te halen, maar je temps zijn al tegen de max voor het testen. Uiteraard, met gamen heb je in een aantal gevalenl niet of nauwelijks load, met lage temperaturen en uiteraard ook minder kans op een crash. Er zijn overigens wel een aantal games die de cpu behoorlijk gebruiken. Ik raad je aan echt te testen met 8 uur prime of zeker een aantal uur linX om je PC stabiel te noemen. Probeer de temperatuur onder de 80c te houden, dan kan je met een beetje geluk nog een multi omhoog..

Verder kan je nog eens kijken wat eruit het geheugen te halen valt, 2133 c11 is vaak wel haalbaar met die reepjes op 1,65v..Of je er at aan hebt is deel 2 natuurlijk ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 02:32
Ongeveer een weekje geleden ook maar is mijn i7 860 vervangen voor de i7 4670K.

Gaat allemaal dikke prima, deed eerder mn oc's op lucht maar had al vernomen dat het allemaal wat heet onder voeten ging worden dus direct maar even een H100i erbij aangeschaft voor de nodige koeling.
Dit alles draait op een Gigabyte Z87X UD4 mobo.

Nog niet echt bezig geweest met OC'en, paar voltage settings wat omhoog gedrukt + multiplier leverde het volgende op:

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-06/100149_oc4.4.png

Temperatuur blijft aardig binnen de perken en zelfs met continu full load (welke ik met het streamen van Arma 3 / FSX / F1 2012) makkelijk haal gaat het niet boven de 65+ C.

Al met al bevalt het me prima. Binnenkort maar is proberen er nog iets meer uit te persen maar een zo laag mogelijk voltage want dat de Haswell zich graag van de warme kant laat zien dat is inmiddels wel duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Full load testen wij hier met LinX + AVX of Prime 95.. Ik vermoed dat de temps dan ook nog flink gaan stijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
millman schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:40:
Hoi,

Natuurlijk is er meer uit te halen, maar je temps zijn al tegen de max voor het testen. Uiteraard, met gamen heb je in een aantal gevalenl niet of nauwelijks load, met lage temperaturen en uiteraard ook minder kans op een crash. Er zijn overigens wel een aantal games die de cpu behoorlijk gebruiken. Ik raad je aan echt te testen met 8 uur prime of zeker een aantal uur linX om je PC stabiel te noemen. Probeer de temperatuur onder de 80c te houden, dan kan je met een beetje geluk nog een multi omhoog..

Verder kan je nog eens kijken wat eruit het geheugen te halen valt, 2133 c11 is vaak wel haalbaar met die reepjes op 1,65v..Of je er at aan hebt is deel 2 natuurlijk ;)
Ben nu een wat langere test aan het draaien met Aida64 (Is trouwens Prime 95 / Linx idd beter zoals aangegeven in jouw laatste post? Ik heb namelijk in een aantal reviews gelezen dat voor Haswell Aida64 wordt aangeraden omdat deze al geoptimaliseerd is om alle functies te stressen en daarom dus op dit moment aan te raden is ipv het standaard Prime 95/Linx dat ik vroegen op mijn I7 920 gebruikte. Maar als Linx/Prime nog steeds beter dan stop ik deze zo ff en zet ik een Prime cq. Linx run aan.

Is trouwens mbt tot Haswell de temp echt zo belangrijk, ik zie in realtemp nog steeds dezelfde TJ Max namelijk als met mijn oude i7 920 (100c) en dat was zo'n heethoofd dat ie op 3.8 GHz Prime 95/Linx stable was op ~90-95C op de cores, onder normaal gebruik was 60-70C op de cores heel normaal en heeft dit 4.5 jaar lang volgehouden tot afgelopen zaterdag toen ik em met pensioen gestuurd heb :P Nooit echt problemen mee gehad qua stabiliteit. Maar dit is voor Haswell dus flink anders begrijp ik, als daar 80c de max is voor de cores onder volle stress. (sorry voor de nab vragen maar heb het hele SB/Ivy OC alleen van de zijlijn meegemaakt).

Temps lijken trouwens vandaag lager dan gister, voltages lijken trouwens niet goed weergegeven te worden. De bios staat wel degelijk op 1.2V.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/Hasswell-Stress-1.PNG

Verdere tips zijn uiteraard zeker welkom daar na 2 volle generaties gemist te hebben ik merk dat ik toch ff wat ben gaan achterlopen bij het hele OC verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-10 12:19
Net als Millman al zei,Stress eens met linx,aida stresst de cpu lang niet zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
GerardReintke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:28:
Net als Millman al zei,Stress eens met linx,aida stresst de cpu lang niet zo hard.
En voor de mensen met i7 4770k linx met avx... ik haal namelijk met prime95 zon 73 max, met linx 79 en met linx + avx word het al gauw riching de 86 op 4.5ghz Dit terwijl tijdens het gamen en streamen de temperatuur niet boven de 65 komt met die 4.5ghz overclock :)

Linx avx kan hier gevonden worden. Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-06/100855_Te%20heet.png

De CPU wordt tijdens een Intel burn test, zonder overklok al zo'n 100 graden. Dit is niet goed.
Er zit een masaal koelblok op, dat beter of gelijkwaardig moet zijn aan een Noctua D-14, dus begrijp niets van deze temperaturen...

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit op te lossen is?
Wellicht is de installatie van de koeler niet strak genoeg? Echter zou dit niet zulke hoge temps moeten geven...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
mirno schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:57:
[afbeelding]

De CPU wordt tijdens een Intel burn test, zonder overklok al zo'n 100 graden. Dit is niet goed.
Er zit een masaal koelblok op, dat beter of gelijkwaardig moet zijn aan een Noctua D-14, dus begrijp niets van deze temperaturen...

Heeft iemand misschien enig idee hoe dit op te lossen is?
Wellicht is de installatie van de koeler niet strak genoeg? Echter zou dit niet zulke hoge temps moeten geven...
die processor zou stock niet zo heet moeten worden. Helemaal niet met die koeler dus ik denk dat je toch echt iets fout hebt gedaan met het mounten. Goed de cooling paste geapplied? is het metaal van die d-14 zelf ook warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Koelpasta topic
altijd handig voor onverklaarbare hoge temperaturen ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

De koeler heeft idd problemen gegeven met het mounten.
Het gaat om precies te zijn over deze koeler: pricewatch: Thermalright Silver Arrow SB-E Special Edition Black/White

In filmpjes was de koeling net ff anders dan mijne, bij het mounten heb ik ook het idee gehad dat de Koeler niet strak genoeg op de CPU is gedrukt. Ook wel deze niet goed strak aan te draaien, waar in de filmpjes een handige tool voor was.
Heb met de koelpasta gewoon een kleine punt neergezet.
Heb wel perongeluk eerst de punt geraakt en de koeler omhoog gehaald om te kijken waar ik deze precies moest mounten.
Ook waren de pinnetjes van de CPU socket verbogen, deze heb ik zelf weer recht gebogen.

Zal het koelpasta topic doorlezen ;)
Denk dat ik zoiezo voor een nieuwe koeler ga, aangezien deze met 1 fan niet uitkomt, de RAM zit in de weg. Dus de fan is aan de andere kant geplaatst.
Ook het PCI-e slot wordt geblokkeerd door de koeler.

Bedankt voor de hulp, alle suggesties zijn welkom!
marco282 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:09:
[...]

die processor zou stock niet zo heet moeten worden. Helemaal niet met die koeler dus ik denk dat je toch echt iets fout hebt gedaan met het mounten. Goed de cooling paste geapplied? is het metaal van die d-14 zelf ook warm?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:38
En heb je het bekende velletje met "Peel Off before" onder je koeler verwijderd, je zal de eerste niet wezen die dat vergeten was….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Nou je het zegt...
Ik denk het wel, ben hier echter niet helemaal zeker van. Zal eens kijken of ik nog wat kan zien.
De PC moet zoiezo uit elkaar. Aan deze temps ga ik niet overklokken en pielen.
Eerst maar eens de intel stock koeler gebruiken. Hier hoeft alsgoed is geen koelpasta op...
Zal de overige pasta op de CPU verwijderen met wasbenzine.
Habana schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:15:
En heb je het bekende velletje met "Peel Off before" onder je koeler verwijderd, je zal de eerste niet wezen die dat vergeten was….

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
mirno schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:38:
Nou je het zegt...
Ik denk het wel, ben hier echter niet helemaal zeker van. Zal eens kijken of ik nog wat kan zien.
De PC moet zoiezo uit elkaar. Aan deze temps ga ik niet overklokken en pielen.
Eerst maar eens de intel stock koeler gebruiken. Hier hoeft alsgoed is geen koelpasta op...
Zal de overige pasta op de CPU verwijderen met wasbenzine.

[...]
Wasbenzine ontvet niet.gebruik isopropanol of alcohol om je cpu te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

GerardReintke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 12:53:
[...]

Wasbenzine ontvet niet.gebruik isopropanol of alcohol om je cpu te reinigen.
zeker wel ;) wasbenzine is juist een ontvetter.
elke koeler heeft koelpasta nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ow, ik dacht dat intel boxed koeler standaard op de koeling wat pasta had aangebracht.

Zal wel nieuwe pasta erop doen dan.

Alcohol schijnt beter te zijn, wegens verdampend ofzo. Alleen dat hebben we niet in huis, behalve in bier. Alleen dat is niet zo handig om je CPU mee schoon te maken xD

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mirno schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:02:
Ow, ik dacht dat intel boxed koeler standaard op de koeling wat pasta had aangebracht.

Zal wel nieuwe pasta erop doen dan.

Alcohol schijnt beter te zijn, wegens verdampend ofzo. Alleen dat hebben we niet in huis, behalve in bier. Alleen dat is niet zo handig om je CPU mee schoon te maken xD
wasbenzine zal het werk ook zeker goed doen :) (Spreek uit ervaring).
ja intel heeft standaard pasta erop zitten, maar ik dacht dat je dat niet bedoelde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Thnx,
raad jij aan op juist wel of geen pasta op de boxed koeler van intel te doen?
Fordox schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:05:
[...]

wasbenzine zal het werk ook zeker goed doen :) (Spreek uit ervaring).
ja intel heeft standaard pasta erop zitten, maar ik dacht dat je dat niet bedoelde :P

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Koeler van intel even schoonmaken en een goed pasta kiezen (AS5 of MX4 ofzo) moet goed komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Heb MX3 en de standaard meegeleverde koelpasta van mijn dikke CPU koeler liggen.
Zullen ook wel voldoen denk?
Het is echter alleen maar om te testen of de boxed koeler ook zulke hoge temperaturen heb, is het dan wel nodig om die pasta te vervangen?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

pasta vervangen is altijd nodig. je moet nooit 2x dezelfde pasta gebruiken.
als je nog het standaard aagebrachte pasta op een ONGEBRUIKTE koeler hebt, kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
GerardReintke schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:28:
Valt m.i. erg mee qua max temp, al is het verschil wel duidelijk ja. Ben nu met Prime 95 bezig.

In totaal een graadje of 8-9 verschil per core met Aida64 al zitten de cores nu wel allemaal boven de 70c, maar niet de horror temperaturen van dik boven de 90c die ik elders op het internet lees met Haswells

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/19932820/Hasswell-Stress-linx.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
Dennism schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Valt m.i. erg mee qua max temp, al is het verschil wel duidelijk ja. Ben nu met Prime 95 bezig.

In totaal een graadje of 8-9 verschil per core met Aida64 al zitten de cores nu wel allemaal boven de 70c, maar niet de horror temperaturen van dik boven de 90c die ik elders op het internet lees met Haswells

[afbeelding]
Toch nog vrij hoog voor h100i met maar 4ghz in die laatste screen! Maar goed dat is haswell nou eenmaal, lukt een hogere clock je nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
marco282 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:38:
[...]

Toch nog vrij hoog voor h100i met maar 4ghz in die laatste screen! Maar goed dat is haswell nou eenmaal, lukt een hogere clock je nog?
Die 4Ghz is de speedstep die actief is zie ook de andere windows die 2900 en 3200 oid aangeeft, volgens mij komen die rare verspringingen doordat ik via RDP ingelogd zat, heb dat iig op mijn oude I7 nooit gezien zoveel verschillende waardes in een Screenshot, of Haswell moet een stuk sneller schakelen door de verschillende speedstep waardes. Je kan dus alleen de idle temps mee "live" afleiden in het screenshot. screenshot is namelijk genomen nadat Linx al een tijdje klaar was, alleen de max temp is dus accuraat voor de overclock en deze was op 4.5Ghz. Ga er van de week nog weer mee verder wanneer ik wat tijd heb en me verder ingelezen heb....

Heb het idee dat er zeker wanneer ik volledig ingelezen ben op alle opties er nog wel wat meer uit te halen is. Zojuist Prime uitgezet na een uurtje of 5 gelopen te hebben en de max temps waren vergelijkbaar met Linx, tussen de 70c en 75c ma temp per core.

Maar moet zeggen dat ik sowieso al tevreden ben hiermee gezien de haswell sillicon lottery waar je veel over leest, ik hoopte op een chip die zonder gedoe 4.5Ghz stabiel zou zijn, en dat lijkt deze met alleen een Vcore en MP aanpassing direct al te zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 10-06-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
(jarig!)
Zo, ook even tijd gemaakt om de B10 bios van de Gigabyte Z87X-OC te testen.
onder de SS met een redelijke chip kun je toch nog wel wat lol beleven:

Eerst wat 2d
Deze runs heb ik gelijk gedraaid qua clocks aan die van Joost: klik

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1qJWDAErI555Xb6QuZkOOnxW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WQGVeFUIkOXGd1HWXeq7aBOC/medium.jpg

Vervolgens eens gekeken wat er 3d stabiel is:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0T4f2aLsY7tKWFGorR1GR12v/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/snKHAQajvq2HtdvU3GxQtnC5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uSxiXxb8WbPk5EYdDFXAP3lp/medium.jpg

op deze magere clocks scoor ik in vergelijking met Joost en Wesley hun 05 en aquamark score een stuk hoger:
Joost
en Wesley

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Jammer dat de clocks er niet zo indrukwekkend uitzien, de scores zijn erg goed man. Per clocktick een stuk rapper dan sandy iig, Een goede Ivy blijft ook nogsteeds een winner..

Heb overigens wel een 6900Mhz+ valid gezien en een 3dchip die 6600Mhz doet, dit gecombineerd met een titan een WR 3d05 dus de pareltjes zijn er gelukkig nog wel.. Alleen, 2.12v??? Zelfs onder 0 is dat een voltage waar ik mij niet aan zou wagen.. (voor zover ik af en toe bij Bauke wat LN2 mag gieten op een chip die al dan niet van mij is)**niet voor jeugdige kijkers, kan als schokkend ervaren worden :P

http://hwbot.org/submissi...rce_gtx_titan_71533_marks

[ Voor 25% gewijzigd door millman op 11-06-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
tja Jeroen, dat is WEER een ES chip.. tot nu toe zijn dat de enige chips die zulke hoge clocks halen.. retail blijft steken op 6.1/6.2 GHz.

Eerdaags deze chip opnieuw testen met LN2.. 6.1 heb ik al gezien en gebenched. Met de andere bios kon ik max 1.8V pushen, met deze 2.2V })

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
nedernakker schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 06:58:
tja Jeroen, dat is WEER een ES chip.. tot nu toe zijn dat de enige chips die zulke hoge clocks halen.. retail blijft steken op 6.1/6.2 GHz.

Eerdaags deze chip opnieuw testen met LN2.. 6.1 heb ik al gezien en gebenched. Met de andere bios kon ik max 1.8V pushen, met deze 2.2V })
Lijkt haast of Intel gewoon wat ES'en gehandpicked zodat de OC resultaten in de reviews een beetje leuk zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
Klopt, heb al meerdere keren vernomen dat de review samples cherry ES zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Dacht ik al. Gezien de resultaten van de reviews en de resultaten die mensen met retail chips halen.
Jammer voor ons overclockers. Maar ik vrees dat de chips steeds minder extreem overclocken. Dit doordat de focus ligt op een lager verbruik en je daar een ander soort transistor voor wilt gebruiken die vaak niet zo goed zijn voor hele hoge clocks.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik zit nu op Linx stable (20/20 runs) met de all settings op 4.6ghz 1.225v temps 79c tot 83c per core met de H100i op het balanced profile, zodat ie niet teveel herrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Linx stable is 45min all mem setting, of echt stable is het 5 uur linx program, maar vooralsnog ziet t er niet verkeerd uit man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Linx all mem is bij mij meer dan 45 min op 20 runs ;) Hoe kan ik Linx instellen dat ie doorloopt eigenlijk, nu stopt ie altijd na 20 runs wat ongeveer een uurtje is.

Edit: Heb em nu op 100 runs staan, dat zal ong 5 uur zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 11-06-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:39

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Kon je linx niet op minuten instellen?

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,
Na een hoop gekut werkt mijn PC uiteindelijk.
Echter gaat de koeler weer vervangen worden. Een Noctua D-14 neemt de plaats van mijn oude koeler over. Aangezien deze zo groot is dat de FAN hehinderd wordt tegen de RAM en deze een PCI-e slot bedekt is dit geen optie.
Als ik mijn CPU ga verwisselen ga ik ook gelijk de troep tussen de IHS en de Die vervangen, met deze koeler wordt mijn PC zo'n 60 graden bij standaard kloksettings, terwijl andere op 4,4GHz 60 graden halen. Ik ga dus proberen dit te verbeteren voor mijn PC.

Ik ga het ouwe spul tussen de IHS en de DIE verwijderen met 97% Alcohol van de Etos (op aanrader van iemand op dit forum)
En ik ga er nieuw van dit spul tussen doen: pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultra (1g)

Heeft iemand misschien nog andere/betere opties dan dit spul? Ietsjes meer betalen vind ik niet erg. Als het maar geen 30 euro is.
Als koelpasta tussen de IHS en de CPU koeler (Noctua D-14) zal ik de standaard meegeleverde koelpasta van Noctua gebruiken, ik dacht dat deze best goed is, of is hiervoor ook weer een Nuttige betere optie voor?

Sorry voor het tal van vragen, alleen probeer goed voor te bereiden wegens de risico's.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als ik het goed begrijp loopt Haswell Memory standaard op 1600mhz.

Zit nu de volgende setjes (Allebei 2 * 8Gb op 1866c9 op 1.5v ). te overwegen:
Corsair: http://afuture.nl/productview.php?productID=1002281
Gskil: pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-1866C9D-16GZH

Heb zelf altijd goede ervaringen met Corsair gehad en deze lijken beter te verkrijgen.

Welke vd twee adviseren jullie?

En heeft memory klein beetje overclocken uberhaupt veel zin :? Dacht namelijk van niet bij Haswell en volgensmij kun je beter lagere latency (CAS) hebben dan iets meer Mhz.

ps: mem ga ik gebruiken icm een 4670K en Asus Z87 Deluxe

[ Voor 32% gewijzigd door Help!!!! op 11-06-2013 12:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Moet je wel even instellen in de BIOS, ik heb nu ook oorspronkelijk 1600MHz. Deze staat op 1333MHz. Moet het nog aanpassen in de BIOS dus.
Help!!!! schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:39:
Als ik het goed begrijp loopt Haswell Memory standaard op 1600mhz.

Zit nu de volgende setjes (Allebei 2 * 8Gb op 1866c9 op 1.5v ). te overwegen:
Corsair: http://afuture.nl/productview.php?productID=1002281
Gskil: pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-1866C9D-16GZH

Heb zelf altijd goede ervaringen met Corsair gehad en deze lijken beter te verkrijgen.

Welke vd twee adviseren jullie?

En heeft memory klein beetje overclocken uberhaupt veel zin :? Dacht namelijk van niet bij Haswell en volgensmij kun je beter lagere latency (CAS) hebben dan iets meer Mhz.

ps: mem ga ik gebruiken icm een 4670K en Asus Z87 Deluxe

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Geheugen instelling op het default van je latjes is erg makkelijk. Gewoon in de Bios XMP Profile aanzetten. Dan loopt ie direct op 1600 / 1833 of hoger naar gelang van wat voor latjes je hebt en zet hij ook gelijk het voltage en de timings goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Laatst online: 16:05
Heeft er iemand hier al een haswell gedelid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 02:32
millman schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:46:
Full load testen wij hier met LinX + AVX of Prime 95.. Ik vermoed dat de temps dan ook nog flink gaan stijgen ;)
Had op het moment van schrijven nog niet veel tijd gehad om m'n OC op een normale manier te testen :+
Test gedaan met LinX, 60 minuten, resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-06/111220_oc4.4e.png

Van weekend maar is een paar stapjes omhoog proberen + langere runs op LinX :)

[ Voor 21% gewijzigd door m0nkm0nk op 11-06-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mirno schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:12:
Hallo,
Echter gaat de koeler weer vervangen worden. Een Noctua D-14 neemt de plaats van mijn oude koeler over. Aangezien deze zo groot is dat de FAN hehinderd wordt tegen de RAM en deze een PCI-e slot bedekt is dit geen optie.
Als ik mijn CPU ga verwisselen ga ik ook gelijk de troep tussen de IHS en de Die vervangen, met deze koeler wordt mijn PC zo'n 60 graden bij standaard kloksettings, terwijl andere op 4,4GHz 60 graden halen. Ik ga dus proberen dit te verbeteren voor mijn PC.

Ik ga het ouwe spul tussen de IHS en de DIE verwijderen met 97% Alcohol van de Etos (op aanrader van iemand op dit forum)
En ik ga er nieuw van dit spul tussen doen: pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultra (1g)

Heeft iemand misschien nog andere/betere opties dan dit spul? Ietsjes meer betalen vind ik niet erg. Als het maar geen 30 euro is.
Als koelpasta tussen de IHS en de CPU koeler (Noctua D-14) zal ik de standaard meegeleverde koelpasta van Noctua gebruiken, ik dacht dat deze best goed is, of is hiervoor ook weer een Nuttige betere optie voor?

Sorry voor het tal van vragen, alleen probeer goed voor te bereiden wegens de risico's.

Mvg. Mirno
je gaat m delidden?
misschien niet heel erg slim om te doen. succes... je hebt t nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
mirno schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:12:
Hallo,

Mvg. Mirno
Zorg wel dat je weet wat je doet man! het is uiterst riskant, en niet lullig bedoeld maar als je al vergeet het peel off velletje van de cpu blok te verwijderen is het misschien verstandig om niet aan delidden te beginnen?

Uiteraard is het risico voor jou zelf en mocht het lukken dan heb je er ook wat voor terug! Maar succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Wat is er dan zo riskant aan. Als het kapje eraf is is er in principe toch weinig risico meer?

Was overigens eerste keer dat ik PC bouwde, in één keer wel een hoop ervaring op gedaan iig.

Het kapje kan ik er zonder stanley mes afkrijgen.
En met spul op de DIE zal ik voorzichtig uitsmeren, weet alleen nog niet welk gereedschap is daar voor het beste kan gebruiken, jullie een idee?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirno schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:00:
Wat is er dan zo riskant aan. Als het kapje eraf is is er in principe toch weinig risico meer?
Blootliggende chips zijn erg kwetsbaar, het pletten/crushen van transistors is zo gebeurd.
En met spul op de DIE zal ik voorzichtig uitsmeren, weet alleen nog niet welk gereedschap is daar voor het beste kan gebruiken, jullie een idee?
Iets relatief zachts (plastic) en iets flexibel lijkt mij het veiligst, dan voorkom je makkelijker veel druk op één punt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 19:57

Was overigens eerste keer dat ik PC bouwde, in één keer wel een hoop ervaring op gedaan iig.

Misschien vind je dit wel handig:
http://www.overclock.net/...aximizing-overclockablity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Daar keek ik inderdaad ookal daarom zit ik er ook aan te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Thnx voor alle info.
In dit filmpje wordt t ook erg duidelijk uitgelegd: YouTube: Core i7 4770K (Haswell) Deliding / Integrated Heat Sprader Removal - Replacing IHS Thermal Paste

Ik ga echter, de blokhout methode gebruiken: YouTube: 3770K/3570K delid without razer!

Ik doe zelf de opleiding Elektrotechniek, dus weet wel het een en ander af van techniek. Zal er uiteraard voorzichtig mee doen, en ik ga het vooral niet forceren.
Met een pasje zal ik dit dan uitsmeren denk ik.

Ik heb zelf het idee dat het wel goed gaat komen, het klinkt vooral riskant. Maar het is in principe prima te doen.
Heb meer verhalen gelezen waar het goed mee ging, dan waar het fout mee ging.

Ben eigenlijk vooral op zoek naar keuze qua materiaal en handigheids tips, en dingen waar ik op moet letten, die ik beter wel, of juist beter niet kan doen.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282

de DIE is erg breekbaar en moet je dus enorm mee oppassen, daarnaast kies een thermal paste die niet geleidend is of kijk EXTRA uit dat dit spul niet van de die af gaat en op de componenten naast de cpu komt.

Maar ik concludeer dat je het dus met een hamer, blok hout en een bankschroef gaat doen ?

Pas op dat je met de laatste tik de cpu niet weg schiet zoals meerdere overkomen zijn:P Betekent niet direct dat die kapot is maar die kans is er dan wel haha.

Ik ben benieuwd en wens je succes! Ik ga het zelf met een stanleymes doen na mijn tentamens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:08
Dit is ook wel goede info voor delidding en erg veel ervaring.

http://www.overclock.net/t/1313179/official-delidded-club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iemand die weet of de core's van deze CPU's kwetsbaarder zijn dan van een oude AMD XP ? Die CPU's hadden ook geen IHS en dat ging bij mij altijd goed met monteren van waterkoeling. Als een huidige core even sterk is wil ik best zonder IHS draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Haha jaa ik had ze zien vliegen in de filmpjes ja. Gelukkig heb ik er hulp bij. Met zn 2e moet dit een eitje zijn.

Dit zijn nu mijn temps:
Afbeeldingslocatie: http://www.swe-gaming.com/fsx/files/2013-06/111650_Temps.png

Erg teleurstellend. Ook omdat dit niet overklokt is. Dit is de turbo Boost van intel. Ook stond mijn RAM standaard op 1333MHz terwijl op de verpakking dit 1600MHz is, heb dit dus veranderd.
En de BLc stond op <100. Heb deze op 100 gezet. Dus dit is de originele standaard.
Met zo'n koeling als ik heb vind ik dit erg matig.
Met de intel boxed koeler zou dit systeem niet eens stabiel zijn.

BIJ CPUID: Ook vraag ik me af bij de 3V, 5V en de 12V lijn of die waardes die daar staan wel helemaal kloppen, of ik snap niet precies wat er mee bedoeld wordt. Bij -12 staat -6,96V en bij +12V staat 0,53V

Ook vind ik vreemd dat achter de 5V staat: 3,33V (3x) Kan iemand mij dit misschien uitleggen?

Ook vind ik die 1,2V erg vreemd, dit lijkt mij ook wat hoor. Terwijl mijn Vcore op 1,15V staat.

[ Voor 5% gewijzigd door mirno op 11-06-2013 19:03 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

+
mirno schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:31:
Thnx voor alle info.
In dit filmpje wordt t ook erg duidelijk uitgelegd: YouTube: Core i7 4770K (Haswell) Deliding / Integrated Heat Sprader Removal - Replacing IHS Thermal Paste

Ik ga echter, de blokhout methode gebruiken: YouTube: 3770K/3570K delid without razer!

Ik doe zelf de opleiding Elektrotechniek, dus weet wel het een en ander af van techniek. Zal er uiteraard voorzichtig mee doen, en ik ga het vooral niet forceren.

Ik heb zelf het idee dat het wel goed gaat komen, het klinkt vooral riskant. Maar het is in principe prima te doen.
Heb meer verhalen gelezen waar het goed mee ging, dan waar het fout mee ging.

Ben eigenlijk vooral op zoek naar keuze qua materiaal en handigheids tips, en dingen waar ik op moet letten, die ik beter wel, of juist beter niet kan doen.

Mvg. Mirno
Zeker handig.

De temp drops na delidding zijn impressive. Maar zelf ben ik meer geinteresseerd in hoevel verbetering het qua "prime stable" overclock oplevert.

ps: voordat je begint met de wood methode: check dit filmpje ook even ;) :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 20:09

Gamer

mobile

In Taipei een aantal chips kunnen testen en van de 4 welke we daar gekocht hebben doet er maar één 6.1Ghz+ onder LN².
Dit was in het OC lab van Gigabyte.

Leuke ervaring trouwens op Computex, zeker aan te raden.
Gigabyte fabriek, OC lab en MSI bezocht, tal van OC sessies gedaan, meet and great bij verschilllende fabricanten, 50 tal overclockers waar je nu een gezicht kan op plakken, Gskill demo's...

HiCookie en Dinos22 die een 4770k ES overclocken op 7Ghz waar je bij staat is best leuk te noemen :)
Zelf ook een aantal cpu's getest en de beste die ik had deed 6.8 CPU-z en rond de 6.5 Pi stabiel op 2/2.

Meer info
MSI event :
http://www.hwbot.org/news...op_at_msi_hq_by_ninjalane

Hun nieuwe bordje kan me echt wel bekoren!

Gigabyte event
http://www.hwbot.org/news..._gigabyte_hq_by_ninjalane

Meer info als ik wat geslapen heb :p

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

En die chips waren dus ESjes en die 6.8 cpu-z deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Die we gekocht hadden waren retail natuurlijk, de 6.8 was ES.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46

faust2016

You yes have my shirt

Ziet er leuk uit allemaal, Gamer! Dacht jou en massman al herkend te hebben op de foto die op hwbot staat.
Jammer dat je niet zo'n ES'je mee mocht nemen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:48
mirno schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:31:
Of met een klein (uiteraard: schoon) penseeltje. Ik dacht dat bij de Liquid Ultra een soort klein penseeltje is meegeleverd, althans vroegah... :9
Dat strijkt makkelijker en nauwkeuriger uit dan in het filmpje, zonder spetters en aparte banen. Zolang je spullen maar schoon zijn en geen zooi ertussen komt, dat lijkt me niet zo bevorderlijk voor de verbetering van de temp. :)

@ Gamer: mooi man. Ik had al wel iets op FB voorbij zien komen, een aantal foto's, geen specifieke informatie verder. Mja ik ken daar niemand van... :9 haha
@ Gigabyte event wel mooi bord (Z87X-OC Force).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
De eerste retail chip LN2 resultaten:

setup:

Gigabyte Z87X-OC
Core i7 4770K @ Kingpin Cooling F1 Gemini
Corsair Dominator Platinum 2666 MHz C11
Gigabyte 7970 Windforce
Enermax MaxRevo 1350
Samsung 830 60 GB

* nedernakker in actie
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zS4VxEQtG0drCFOhWNpACrFA/full.jpg

Special thanks aan www.informatique.nl en Gigabyte Benelux!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kXUpSlFSNKfRoZEv8irBSn0o/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/44rmA090DpqHVTBawcmbNQrs/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:07
Even vanuit de US of A, nice bauke ;)

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
en meer volgt! Maar eerst even LN2 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Nice hoor bauke!

Ok ok, Ik ben ook over de brug
Haswell incoming!

[ Voor 18% gewijzigd door FNale op 12-06-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 04:38
Ik zit een beetje de laatste pagina's van dit forum door te lezen en ik ben toch wel verbaast. Dat de i7 stock al best heet wordt. Ook op 3.8GHz en H100i 80-85 dacht ik? vind het toch wel jammer.

Zou dit over een paar maanden anders zijn als er wat meer in de omloop zijn of blijft het dan gewoon het zelfde?

Kwestie.. Hoe doet de stock koeler het dan?!?! want daarmee zou je als het goed is het gewoon moeten kunnen doen zonder OC.

Edit: ook lijkt rond de 100 Celsius me niet lekker als je op water bent want dan kookt het toch lijkt me? Leuk in je res. kokend water. Kun je thee van maken en dan weer koud water toevoegen :+

[ Voor 18% gewijzigd door blauwe eend op 12-06-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Das onzin, die wordt echt geen 85 stock op de H100i. Die werd bij mij met een Hyper TX3 pas 85 graden op 1.3v, 4.6GHz. Geen prime, maar toch.

[ Voor 8% gewijzigd door rsnubje op 12-06-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Ik heb als goed is morgen mijn spullen binnen die gaat eerst even op de stock koeler. Ik ben benieuwd hoe warm het word. Hierna zet ik mijn h100 erop ofzo ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
ff opsommen Chris, wat heb je gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pummetje
  • Laatst online: 27-11-2024
ik ben ook maar eens eerst goed nagegaan op forums over de hitte
mijn 4770k wordt namelijk ook met een dikke waterkoelingsloop ook al
70 graden op de cores met prime95 small FFT

een kleine overklok is al teveel voor de temperaturen

mijn systeem is als volgt

Gigabyte G.1 Sniper 5
Intel Core I7 4770k
Corsair Dominator 16GB groen gespoten
HD 7870 Met waterblok en backplate
Coolermaster Haf x Kast
Coolermaster Silent Pro M 850watt voeding
Crucial m4 ssd
wat hardeschijven

Waterkoeling :

EK Supreme LTX met uv ledje
EK 240RAD met 4 Corsair SP120 Quiet Groen gespoten
Custom Auto Radiator Groot Volledig koper
EK FC 7870 Nickel met backplate
Waterblok van het sniper moederbordje
4M Feser Acid groen 3/8 slangen
Feser ONE Acid green koelvloeistof
en een phobya Uv ledstrip met ikea Doider RGB ledstrip

nu heb ik onder het cpu waterblok noctua NT-H1 zitten
zou een nieuwe koelpasta een beetje werken?
want zo ga ik niet overklokken met mijn nieuwe setje

of een nieuw waterblok of dergelijke

weet iemand misschien een oplossing voor deze hoge temperaturen
zodat ik kan overklokken

gr pummetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
Nu ben ik niet helemaal meer into the watercooling, maar dat LTX blok, is dat niet een instappertje? Het zou me niets verbazen als je met een HF blok een stuk beter af bent. Je rad kan nog zo groot zijn, als het blok de warmte niet goed over neemt is het zo over met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Zolang je geen pomp heb merk je geen verschil in de waterblokken... heel flauw ik weet het..

7%
Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/7788/rpi3770ki.png

i5 4670K - Asus Gryphon Z87
Moet er alleen ff de tijd voor vinden om ermee te spiele

[ Voor 3% gewijzigd door FNale op 12-06-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Die lijst verklaart een heleboel.. op 1366 was de Heatkiller 3 een perfecte koeler, maar de jetplate is niet aangepast voor 1155.. ik zie nu die jetplate 3 voor de supremacy, die wordt nu standaard geleverd, mss tzt toch een nieuw blok.. 3770 @ 1,25v 4600Mhz = 83c met 1x240 en 2x120 pp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Idd scheelt al gauw 7 graden

Hier is meer info te vinden: http://www.xtremesystems....-CPU-water-blocks-roundup
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/3764/deltat3770k.png

[ Voor 51% gewijzigd door FNale op 12-06-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

thnx maat.. ik zal eens kijken... heb met een 3770k en een 770 lightning voorlopig meer dan mijn budget verspeeld.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Juiste Vcore read out in de nieuwe cpu-z beta http://forums.videocardz.com/topic/503-cpu-z-1642-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 11:18
drentm0nk schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:23:
[...]

Had op het moment van schrijven nog niet veel tijd gehad om m'n OC op een normale manier te testen :+
Test gedaan met LinX, 60 minuten, resultaat:

[afbeelding]

Van weekend maar is een paar stapjes omhoog proberen + langere runs op LinX :)
Hey drentm0nk,
Op welke snelheid heb jij je geheugen lopen?
Mijn ddr3 dual geheugen geeft in cpu-z 800 aan, terwijl ik toch echt in de bios 1600 geselecteerd heb.

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
Klopt

Snelheid is ook 800Mhz effectief is dat 1600Mhz
DDR(Double Data Rate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:16
mwoe schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:54:
[...]

Hey drentm0nk,
Op welke snelheid heb jij je geheugen lopen?
Mijn ddr3 dual geheugen geeft in cpu-z 800 aan, terwijl ik toch echt in de bios 1600 geselecteerd heb.
Loopt op 2400, (geeft 1200 in CPU-Z aan)
Dus het klopt dat als jij 1600 in de bios aangeeft hij dus in CPU-Z 800 weergeeft :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
:( PostNL heeft minpunten van mij! pakket zou tussen 12 en 3 komen. Netjes 12 uur thuis is die 10 voor 12 geweest.. Daar neem je dan voor vrij.. Nou vandaag dus geen haswell voor mij!

[ Voor 24% gewijzigd door FNale op 13-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 03-10 21:16
Na 5+ jaar mag mijn systeem met pensioen (werd ook wel eens tijd, maar zat er toch bijna nooit op mijn eigen pc) en ben ik op zoek naar een nieuw Haswell OC systeem. Ik loop voornamelijk een beetje vast bij de moederbord keuze..

Voorlopige setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 305,40€ 305,40
1Gigabyte GA-Z87X-UD4H€ 178,90€ 178,90
1Inno3D iChill GeForce GTX 660 2GB (HWI review)€ 198,20€ 198,20
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,50€ 89,50
1NZXT Kraken X60€ 102,35€ 102,35
2Samsung 830 series 128GB (RAID-0 - reeds aanwezig)€ 0,-€ 0,-
1Kingston KHX24C11T3K2/16X€ 131,14€ 131,14
1Antec HCG-620M€ 88,11€ 88,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.109,91

Er is behoorlijk wat keuze op dit gebied en maar het is me niet helemaal duidelijk wat de voordelen zijn qua overclock features tussen bijvoorbeeld de volgende mobo's? (De extra aansluitingen enz. ben ik allemaal niet nodig, het gaat puur om de OC features)

pricewatch: Gigabyte GA-Z87MX-D3H - €125
pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-D3H - €140
pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-UD3H - €165
pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-UD4H - €185
pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC - €185

Iemand die mij kan vertellen waarvoor ik het beste kan gaan?
Ik wil er gewoon de max. uithalen wat met haswell mogelijk is (de 50% OC die ik met mijn huidige Kenny behaal is wat te veel gevraagd ben ik inmiddels wel achter :'()
Ook het delidden ga ik me na veel inlezen aan wagen.
Dus de Kraken X60 leek me qua koeling de beste keuze. (Custom WC gaat er niet in komen)
Het ding wordt eenmalig ingebouwd in de kast en daar kom ik in principe niet meer bij. Dus extra knopjes op heb mobo zijn vrij nutteloos.

Iemand trouwens nog suggesties voor een mooi kitje 16GB geheugen? zal het snelle 2400MHz geheugen merkbaar zijn?

Ik speel trouwens geen games, het gaat gewoon om zeer snelle performance van Windows/browsen/Excel(VBA)/Photoshop/VMware/misschien een klein beetje 3D (rendering).
Het liefst heb ik alles instant geladen, ik heb gewoon een hekel aan wachten :+

Het maakt me opzich niet veel uit om voor de duurdere onderdelen te kiezen (het budget is er wel), maar als het geen invloed op de performance heeft is dat gewoon zonde van het geld natuurlijk :)

*Ik ben me er van bewust dat ik een apart topic misschien beter is, maar er zijn ongetwijfeld meer mensen die een Haswell OC bak willen bouwen en dan is dit topic natuurlijk het meest logisch om te zoeken i.p.v. al die 100 andere 'desktop aankoop advies' topics :)

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 14-06-2013 00:04 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
Kom van een Asus p6s-se met i7 920 (3,8mhz).
Nu:
Asus z87 plus
i5 4670k
16gb kingston blue c10 1600
noctua d14

Even wat getest met 8 uurtjes occt. Resultaat aardig. op 1.2 volt met speedstep aan loopt ie op lage snelheid tegen de 35-40 graden aan en overclocked op 4400 rond de 65-75 graden. Al met al nu al tevreden. Even 4600 op 1,25 gedaan, maar reboote redelijk snel tijdens runnen occt. Temps kwamen boven de 80. strap op 100 staan en cores op 44.

Wel behoorlijk lastig om van de 'oude' bios naar een uefi bios te gaan.
Snap er maar bar weinig van, laat staan de asus suite in windows !
Las ergens dat je via de asus suite de boel automatisch zou kunnen overclocken en dat als hij dan crasht, de suite automatisch iets lager clockt totdat ie stabiel is. Heb dit echter nog niet kunnen vinden.

Mocht iemand nog ergens een handige guide weten, hou ik me aanbevolen.

Straks maar weer eens verder proberen als ik thuis ben.
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/571/4500i.jpg
3e core blijft wel koel in verhouding tot de rest.

[ Voor 5% gewijzigd door mwoe op 13-06-2013 16:17 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwe eend
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 04:38
mwoe schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:51:
**

Even wat getest met 8 uurtjes occt. Resultaat aardig. op 1.2 volt met speedstep aan loopt ie op lage snelheid tegen de 35-40 graden aan en overclocked op 4400 rond de 65-75 graden. Al met al nu al tevreden. Even 4600 op 1,25 gedaan, maar reboote redelijk snel tijdens runnen occt. Temps kwamen boven de 80. strap op 100 staan en cores op 44.
**

3e core blijft wel koel in verhouding tot de rest.
Ziet er mooi uit. En ik neem aan dat je nog niet de IHS van de cpu heb gehaald. Wel raar dat die 3e core inderdaad zoveel koeler is.

Bios is denk ik beetje wennen maar lijkt me uiteindelijk als je er aan gewent bent wel makkelijker en wat overzichtelijker. Ook ziet het er wel mooier uit vind ik zelf. ;) geeft wat sfeer.

[ Voor 31% gewijzigd door blauwe eend op 13-06-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwoe
blauwe eend schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:06:
[...]

Ziet er mooi uit. En ik neem aan dat je nog niet de IHS van de cpu heb gehaald. Wel raar dat die 3e core inderdaad zoveel koeler is.

Bios is denk ik beetje wennen maar lijkt me uiteindelijk als je er aan gewent bent wel makkelijker en wat overzichtelijker. Ook ziet het er wel mooier uit vind ik zelf. ;) geeft wat sfeer.
Blijf van de IHS af. Vind het wel netjes zo :P

Is het nog nodig om speedstep uit te zetten?
Tot op heden geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:38
Verwacht er nu maar geen wonderen van, dat was met Ivy niet het geval en mi. zeker niet met Hasswell. De info in de grafiek zegd enkel wat over de daar gebruikte 3770K.

Tevens is de daar gebruikte EK-Supremacy met jet plate J3 bedoelt voor LGA 2011, jet plate J2 (d-1mm) is voor 1155/1156, de prestaties van de Supremacy vallen tegen tov. de EK-Supreme HF, althans bij mij met jetplate2.
Wel interessant dat ze hier de J3 plate gebruiken met lage temps?, ga ik morgen ook even proberen.

@ Milman : ik lees het hier op vanuit de instructieblad van EK? knurfts bij EK volgen mijn instruktie blad zou de J3 voor LGA 2011 zijn, diegene met het extra grote gat in de midden, verklaard welicht mijn mindere temps tov. de Supreme HF.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Habana op 13-06-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Sorry habana, de jetplate 3 is voor1155, jetplate 4 is voor 2011 :) Uiteraard kan je geen absolute conclusies trekken uit zo'n lijst, maar wel gemiddelde prestaties..

http://www.ekwb.com/news/...et-plate-J4-for-LGA-2011/

[ Voor 22% gewijzigd door millman op 13-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat ik mij nu nog afvroeg, (met name aan Nedernakker en andere LN2 fanatiekelingen) heeft het nu nog zin om de Haswell (of Ivy) te delidden als je ze daarna onder de 0 graden gaat brengen?

Of delidden jullie die chips daarna nog voor water / lucht opstellingen voor hogere 24/7s nadat je een pareltje met een hoge mhz/vcore hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Beter van niet voor LN2, een heel aantal chips deden het zonder of na een remount slechter dan daarvoor. Ik vind lappen/delid het nooit waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
(jarig!)
^met Viss. Delidden doe ik niet, ook niet voor 24/7.

Om eerlijk te zijn boeien 24/7 clocks me niet meer zo.. heb een I7 875K die stock loopt in mijn main pc.. It does the job ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer

Gamer

mobile

Je hebt een temperatuur probleem, dus delidden gaat hier nooit helpen onder LN² of cascade.
ES is ongeveer -120°
Retail is -100°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

is er eigenlijk al iemand geweest die een hswell heeft gedelid? ik ben benieuwd of ze nu weer gesoldeerd hebben ipv gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Haswell is gesmeerd heb ik begrepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Ik ga hem spoedig delidden. Dan zal ik wel even verslag uitbrengen.
Weet alleen niet of het echt nodig is de DIE schoon te maken met Alcohol...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mirno schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:19:
Ik ga hem spoedig delidden. Dan zal ik wel even verslag uitbrengen.
Weet alleen niet of het echt nodig is de DIE schoon te maken met Alcohol...
lijkt me een kleine moeite om toch zeker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Jaa idd.
Zal bij de Ethos alcohol halen. Hopelijk beschadig ik hiermee de DIE niet.
Voor de rest heb ik dit spul gehaald om ertussen te smeren: pricewatch: Coollaboratory Liquid Ultra (1g)
Ik leg gewoon in de lengte van de DIE er een lijn overheen (niet te dik). Dan doe ik het kapje erop en laat ik dit verspreiden door de druk van de CPU mount klep.
Hoeft ook niet alles uitgesmeerd te worden.
Zodra mijn moederbord en CPU-koeler geretouneerd zijn ga ik dit doen ;).
Alleen nog ff bedenken of ik mn CPU tussen de bankschroef doe, of met een stanleymes het kapje ga verwijderen.
Fordox schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:32:
[...]

lijkt me een kleine moeite om toch zeker te zijn.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Dat zou ik dus never nooit rechtstreeks op de DIE aanbrengen ivm de agressieve werking.
Op een IHS gaat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

liquid ultra moet je uitsmeren. dat spul doet dat niet uit zichzelf, en het geleid ongelovelijk. En het staat er al bekend om dat deze pasta soms zelfs de IHS aantast.

gebruik gewoon noctua NT-H1. die heb ik eerder gezien bij een delidded ivy temp test. bleek deze het beste te zijn ;) en het geleid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

mwoe schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:24:
[...]

Blijf van de IHS af. Vind het wel netjes zo :P

Is het nog nodig om speedstep uit te zetten?
Tot op heden geen problemen mee.
Bij de Z87X-OC moet je speedstep zelfs aanlaten om de knoppen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Voor Haswell is Liquid Ultra / Pro wel "all the rage" op overclock.net en dergelijke. Mensen posten daar temps mee die gunstiger uitvallen onder EK blokjes dan zonder de IHS.

Op Ivy waren er inderdaad plaatjes te zien dat de IHS (tussen de koeler en IHS) erdoor aangetast was, maar het koper onder coating was nog gewoon in orde. De Die zelf is een plastic coat toch? Daar zou het niets mee moeten beginnen. Alleen gezien het plaatsen de IHS iets schuift in de bracket, zou ik wel vrezen voor de IVRs, CL L P of U geleiden namelijk wel!

NT-H1 stond ook in het lijstje, deed het wat minder, maar aan de andere kant 20 graden temperatuur winst = nog steeds heel erg mooi.

Thanks voor de antwoorden Nedernakker, viss en Gamer.

[ Voor 4% gewijzigd door djunicron op 14-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Hmm,
wegens de onduidelijkheden over die pasta en het aanbrengen heb ik nog een aantal vragen:

- Tussen de DIE en de IHS, is het aan te raden om Coollaberatory ultra te gebruiken, of de meegeleverde pasta van de Noctua D-14? Wat zijn de risico's met Coollaberatory Ultra en De meegeleverde pasta van de D-14? En wat voor invloed zal dit hebben op de levensduur?

-Tussen de IHS en de CPU koeler, kan hier ook Cool laberatory Ultra tussen? Of alleen de meegeleverde Noctua pasta, wat raden jullie aan?

-Indien er Cool laberatory ultra tussen de IHS en de koeler kan, is dit aan te raden om uit te smeren, of een punt ter grote van een erwt neer te zetten?

Sorry voor het aantal van vragen, ik probeer goed voor te bereiden.

Mvg. Mirno

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 13:43
mirno schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:25:
Hmm,
wegens de onduidelijkheden over die pasta en het aanbrengen heb ik nog een aantal vragen:

- Tussen de DIE en de IHS, is het aan te raden om Coollaberatory ultra te gebruiken, of de meegeleverde pasta van de Noctua D-14? Wat zijn de risico's met Coollaberatory Ultra en De meegeleverde pasta van de D-14? En wat voor invloed zal dit hebben op de levensduur?

-Tussen de IHS en de CPU koeler, kan hier ook Cool laberatory Ultra tussen? Of alleen de meegeleverde Noctua pasta, wat raden jullie aan?

-Indien er Cool laberatory ultra tussen de IHS en de koeler kan, is dit aan te raden om uit te smeren, of een punt ter grote van een erwt neer te zetten?

Sorry voor het aantal van vragen, ik probeer goed voor te bereiden.

Mvg. Mirno
Ik las dat je het beter kan uitsmeren op de DIE omdat deze rechthoekig is, en een grote erwt werkt alleen als je het op een rond of vierkant vlak doet.

Hier een filmpje van een gozer die zijn 4770K aanpast en coollaboratory pro erbij gebruikt.
YouTube: Core i7 4770K (Haswell) Deliding / Integrated Heat Spreader Removal - Replacing IHS Thermal Paste#!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oke, ik ga eerst de DIE schoonmaken met Alcohol Ketonatus (96%), hiernaast zit er Aqua(water), methyelethylketon en linalylacetate in, geen idee wat het zijn. Maar het moet wel goed zijn om de DIE mee schoon te maken denk ik.

Dan zal ik dus Coollaberatory uitsmeren over de DIE, met een pasje uit mijn portomonee.

De IHS erop doen, deze in de bracket plaatsen. Tussen de IHS en CPU koeler gewone koelpasta doen, dit wel met een zo klein mogelijke stip.
En dan maar hopen dat het nog werkt :p, met goed resultaat!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardReintke
mirno schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:20:
Oke, ik ga eerst de DIE schoonmaken met Alcohol Ketonatus (96%), hiernaast zit er Aqua(water), methyelethylketon en linalylacetate in, geen idee wat het zijn. Maar het moet wel goed zijn om de DIE mee schoon te maken denk ik.

Dan zal ik dus Coollaberatory uitsmeren over de DIE, met een pasje uit mijn portomonee.

De IHS erop doen, deze in de bracket plaatsen. Tussen de IHS en CPU koeler gewone koelpasta doen, dit wel met een zo klein mogelijke stip.
En dan maar hopen dat het nog werkt :p, met goed resultaat!
De coollaberatory pro/ultra moet je uitsmeren met het bijgeleverde kwastje.
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste