Wat gebruiken jullie om 24/7 stability mee te testen?
Ik gebruikte daar intelburntest voor maar nu blijkt dat full load stabiel is met IBT maar als ik gewoon zit te internetten met

op dr achtergrond of zelfs niets op de achtergrond dat iets van mijn geheugen niet stabiel is.
Op 2666 10-12-12-31 T1 kreeg ik problemen. (Uncore 4100)
Op 2400 was het wel stabiel.
Ik ben nu ook memtest aan het draaien maar daar komt ook niet echt iets naar boven.
Dus ik vraag me af of IBT wel goed genoeg kan belasten / checken. Met IBT wordt hij wel het warmste van alle stress prog's.
Dan vraag twee. Zijn er hier meer mensen met een GigaByte Z87X-OC? hebben jullie af en toe ook het probleem dat de bios en alles heel traag is? ook met opstarten? Het systeem uitschakelen en even wachten helpt wel daar na start hij goed. Het heeft wel iets met OC te maken maar ik weet nog niet wat het veroorzaakt.
Deze settings die ik nu draai:
4400 CPU 1.2v' (uncore 4100)
2666 MHz ram 1.65v
Ring voltage 1.130v
SA + 0.1
VRIN 1.8v
Waren eerst stabiel. Maar na dat ik een keer een bios reset heb gedaan heeft het af en toe problemen. De test die ik gedaan heb om te kijken of het stabiel was was met 1.19v cpu en 1.645 ram, Ring op 1.12v.
Dus dit zouden stabiele waardes moeten zijn. maar het blijft geklooi.
Ik vind hasswell wel tegen vallen. Ja hij is met IBT iets sneller adn mijn IVY 4500MHz. (115gflops vs 128gflops) Maar het verbruik is ook 10% hoger! namelijk 335 watt vs 305watt.
Ik kan ook maar met moeite 4500 draaien dan moet ik al erg in voltage omhoog. Ik denk dat dat deels ook met de CPU temp te maken heeft. die gaat dan over de 85c heen met een Thermalright archon op 100% fan speed.
Ik zit te twijfelen om een delid te doen. Ik vraag me af of de temp genoeg daalt om er 200 MHz meer uit te krijgen. Mijn CPU had stock 1.07v nodig. Maar boven de 4.4 lijkt hij gewoon niet lekker te schalen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Astennu op 16-11-2013 15:33
]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....