The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Zijn de motoren voor de T29 het onderzoeken waard of kan ik ze gewoon skippen? Ze zijn best duur en geven nou niet bepaald veel pk erbij, totaal 80pk ofzo, vind ik vrij weinig.
People as things, that’s where it starts.
Verwijderd
Ik zou het zeker doen.
Speed limits are like herpes.
Volgens mij kunnen de meeste hier een goed spel wel waarderen of ze nu winnen of verliezen. Ik denk zeker niet dat jij een van de weinigen beneL_Jay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:29:
[...]
Ik heb niets tegen de skill van mensen, maar laat skill dan ook de bepalende factor zijn in dit spel en niet andere meuk. (sterker nog ik denk dat ik een van de weinige ben die kan genieten van een prachtige rape op mijzelf, ere wie ere toekomt)
50m invisible tanks zijn meestal een combi van een tank met goede camo, crew met goede camo, een speler die weet wanneer hij niet moet schieten, goed achter een bosje staan en evt. nog extra camo die iedereen kan kopen. De reden waarom het bijna altijd mensen zijn met die extra camo is omdat dat de mensen zijn die opletten waar hun tank goed in is en dat maximizen. Die extra camo is dan net dat beetje extra maar is echt niet de bepalende factor.Laat ik het dan anders formuleren het wordt steeds minder mijn spel, zeker als er specials (m60) die voor de gewone sterveling nooit te realiseren zijn. Ik verklaar de invisible tanks (-50m) altijd aan premium camo, maar wellicht is daar een andere reden voor (maar toevallig hebben die tanks zo goed als altijd camo)
Volgens mij is het enige punt wat klopt dat er nu een tank komt die je alleen kunt winnen als je een top-speler bent. Ik verwacht echter dat die tank vergelijkbaar met andere tanks van dezelfde tier zal gaan presteren net als alle andere premiums die er nu al zijn. En die snipende russen, alle tanks zullen nu beter kunnen snipen en het blijft afwachten hoe dat uit gaat pakken
[removed]
Hidden stats, meer module health.VasZaitsev schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:33:
Zijn de motoren voor de T29 het onderzoeken waard of kan ik ze gewoon skippen? Ze zijn best duur en geven nou niet bepaald veel pk erbij, totaal 80pk ofzo, vind ik vrij weinig.
lol, scratch that, het is zelfs minder
[ Voor 8% gewijzigd door djengizz op 08-06-2013 20:54 ]
Dat kan kloppen want dat is er in de praktijk ook niet. Er is namelijk niets in de game wat je enkel kan kopen en je vervolgens een voordeel geeft. Alle extra's zijn ook met credits te kopen die je gratis kan grinden. Gold maakt het wel een stuk makkelijker en zorgt ervoor dat je minder hoeft te grinden.Fid3lity schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:56:
...omdat het verschil tussen betalende en niet-betalende spelers niet aanwezig lijkt in een gemiddelde match. (En dan in mijn geval alleen nog maar de low-tiers (sub-V), ben vorig weekend pas begonnen.)
Premium tanks zijn ook niet beter dan andere tanks. Ze geven echter wel meer credits per game.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
De T34, Löwe en IS-6 zijn prima tanks, maar minder goed dan de T32, Tiger II en IS-3.
Ook worden premium tanks dus gebruikt voor aparte tanks, zoals de SU-100Y en de TOG II, die totaal niet te vergelijken zijn met een andere tank.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Persoonlijk verkies ik de T34 boven alle ander tanks die jij noemt. Maar het feit dat we het niet eens zijn qua tanksmaak geeft meteen aan dat geen van de genoemde premium tanks beter is dan een standaard tank.VasZaitsev schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:54:
Sterker nog, de meeste premiums zijn slechter dan elite-tanks van dezelfde tier.
De T34, Löwe en IS-6 zijn prima tanks, maar minder goed dan de T32, Tiger II en IS-3.
Ook worden premium tanks dus gebruikt voor aparte tanks, zoals de SU-100Y en de TOG II, die totaal niet te vergelijken zijn met een andere tank.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Alhoewel de Conqueror daarnet met 0 dmg en desondanks een sniper medal ook wel indrukwekkend is. Ik krijg het gevoel dat WG z'n random nummers door een Chinese sweatshop laat genereren.MSalters schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:05:
Ik denk dat ik een nieuw diepterecord heb: 20 hits, 46 damage. Pz 38H, dus zelfs een premium tank helpt niet. Als je de WG cijfers gelooft zou 1 enkele hit al 46 damage moeten kunnen doen.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Wins/Battles: 3 (17) (17.65%)
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Je was niet de enige, pot na pot goed gepresteerd maar telkens alsnog niet kunnen winnen. Vervolgens werden we een aantal keer geroflstomped.. achja ik had verder een week waar je u tegen zegt dus zelfs met gisteren erbij heb ik alsnog een super week achter de rugatticus182 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:49:
Het is wel weer overduidelijk 3x weekend, ik ben er helemaal klaar mee voor vandaag
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Victory ratio: 100%
Battles: 8
Efficiencyold: 2433.43
Efficiencyv2: 2300.73
WN6: 2335.43
Soms heb je gewoon wat geluk nodig op zulke dagen.
Wel een ongelooflijke lul van FROG1 tegengekomen op Prokhorovka. Die begon bij de start al te zeiken dat iedereen noob was. Dat viel reuze mee, maar meneer ging in zijn Maus direct naar de cap van de tegenstander, nog steeds iedereen afzeikende. Daar reageerde ik op met "Shut up kiddo". Na de battle moest meneer ook nog even in een chatvenster mij privé beledigen. Hoe zielig kun je zijn...
[ Voor 48% gewijzigd door Fest op 09-06-2013 10:04 ]
Ipv 3x weekend kun je ook gewoon weekend zeggen, aangezien er elk weekend wel een special isatticus182 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:49:
Het is wel weer overduidelijk 3x weekend, ik ben er helemaal klaar mee voor vandaag
Okee. Hier moet ik toch even op reageren, want wat voor een onzin hier staat is toch echt niet te geloven:eL_Jay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:46:
Mmm, ontwikkeling bij WG de laatste tijd is toch wel minder. Rumors over accurate russen, speciale (courante) tanks die enkel te behalen zijn door pro's, premium camo. Het haalt de balans toch wel meer en meer uit het spel.
Hoewel het natuurlijk vanuit een bedrijfskundig perspectief top is (=winstmaximalisatie) wordt het toch wel steeds meer een klassestrijd tussen de pro's en walletwarriors vs de rest. Ik denk dat ik mijn tankjes maar eens even in de wilgen hang tot 9.0.
Is het mogelijk om gold aan een andere user te geven? (stel ik stop en ik gun iemand mijn restje goud)
- "Onwikkeling is de laatste tijd toch wel minder" vs Rumors: serieus?
- "Speciale tanks die enkel te behalen zijn door pro's": Alle speciale CW prijzen tanks zijn een directe afleiding van de bestaande tier 10s. M60 lijkt erg veel op de patton. Verder zijn er juist gelijke kansen voor iedereen: de tierlimit is zelfs van 10 naar 1 gegaan. Argument van jou is dat iedereen maar gewoon tanks mag krijgen en niemand die veel en goed speelt geen prijzen mag winnen?
- "Premium camo": kun je gewoon met zilver kopen................
- De mooiste: "Vanuit een bedrijfskundig perspectief top is (=winstmaximalisatie)": Als je ook maar iets van bedrijfskunde weet dan dan is winstmaximalisatie wel het laatste wat top is. (Winst creeert geen waarde, return of invested capital en groei wel (vraag maar aan McKinsey en Co.)
- "steeds meer een klassestrijd tussen de pro's en walletwarriors vs de rest": Als je je ook maar iets hebt verdiept in de visie & strategie van Wargaming slaat deze opmerking gewoon echt nergens op. Alle maar dan ook alle wijzigingen die Wargaming doorvoert spelen in op het gelijk trekken van de mogelijkheden tussen betalende en niet-betalende spelers.
Prima dat mensen een bepaalde kijk hebben op het spel, maar onderbouw die kijk dan met fatsoenlijk argumenten en niet met de reinste onzin
Ik speel het nu pas net een week, dus ik weet niet hoe de balans langer geleden was. Nu beginnend voelt de balans eigenlijk prima aan.eL_Jay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:11:
[...]
Tot nog toe had ik nooit het gevoel dat WoT pay2win was, zelfs niet toen premium shells nog gold kosten. Ik vond WoT juist geweldig gebalanceerd op dat gebied, de balans wordt mijns inziens met iedere patch verstoorder.
Ik vond bijv. de lowe ook niet beter dan de non-premium KT en premium shells werden niet door iedereen gebruikt destijds (lees, kwam je eigelijk alleen in tier8+ randoms tegen).
Nu komt het misschien door mijn gebrek aan ervaring, maar is het werkelijk zo dat er praktisch niets is dat je alleen kunt halen met gold? Ik hoop het in ieder geval wel, want daar was Battlefield Heroes best kapot.ChojinZ schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:41:
[...]
Dat kan kloppen want dat is er in de praktijk ook niet. Er is namelijk niets in de game wat je enkel kan kopen en je vervolgens een voordeel geeft. Alle extra's zijn ook met credits te kopen die je gratis kan grinden. Gold maakt het wel een stuk makkelijker en zorgt ervoor dat je minder hoeft te grinden.
Premium tanks zijn ook niet beter dan andere tanks. Ze geven echter wel meer credits per game.
Er zijn twee dingen wat je alleen met goud kan doen: premium account nemen en XP omzetten.Fid3lity schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:54:
[...]
Nu komt het misschien door mijn gebrek aan ervaring, maar is het werkelijk zo dat er praktisch niets is dat je alleen kunt halen met gold? Ik hoop het in ieder geval wel, want daar was Battlefield Heroes best kapot.
[ Voor 10% gewijzigd door Fest op 09-06-2013 10:56 ]
En crew renamenFest schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Er zijn twee dingen wat je alleen met goud kan doen: premium account nemen en XP omzetten.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
[ Voor 34% gewijzigd door Grouchy op 09-06-2013 11:18 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Reactie op bericht hieronder van Fid3lity: premium consumables kan je tegenwoordig ook met silver kopen.
[ Voor 53% gewijzigd door Grouchy op 09-06-2013 11:21 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
En premium tanks, premium ammo, crew renamen, 100% crew training, premium consumables, demount equipment.Fest schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:55:
[...]
Er zijn twee dingen wat je alleen met goud kan doen: premium account nemen en XP omzetten.
Crew retrainen kan ook voor credits, alleen dan is het 90% of 80%, maar daar is dus niet gold voor nodig per se.Grouchy schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:17:
100% crew training.....
Kan met creditsKaap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:18:
En camo op je tank zetten...
Kan met credits.
Dat was me niet eens opgevallen

Die-hard anti-pay-2-win blijven toch wel volhouden. Die claimen dat je weer premium account en premium tank nodig hebt om al die credits voor de premium dingen.
Het is geen pay2win, nee. Maar dat vond ik in eerste instantie al niet echt. De formule die ze opgezet hebben is wel heel mooi, al zouden ze nog wel wat aan de prijzen kunnen doen. 1 jaar premium kost evenveel als 2 ~ 3 volwaardige andere titels, en dat is gewoon jammer.Kaap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:33:
Dus conclusie: WoT is geen pay-2-win
Die-hard anti-pay-2-win blijven toch wel volhouden. Die claimen dat je weer premium account en premium tank nodig hebt om al die credits voor de premium dingen.
Premium account en premium tanks zorgen ervoor dat je sneller/meer dingen kan kopen dan een standard account. Maar 1 op 1 geeft het 0,0 voordeel. Het is niet alsof je met premium speciale shells krijgt of dat ze meer damage doen. Premium geeft alleen voordelen eromheen en niet rechtstreeks in een battle.Kaap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:33:
Dus conclusie: WoT is geen pay-2-win
Een gemiddelde MMO kost ook zoveel of nog meer zelfs, ik heb wel het een en ander uitgegeven aan WoT voor met name premium account maar ik heb daarnaast geen ander spel meer gespeeld (of heel kort of uit de budgetbakken)Fid3lity schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:42:
[...]
Het is geen pay2win, nee. Maar dat vond ik in eerste instantie al niet echt. De formule die ze opgezet hebben is wel heel mooi, al zouden ze nog wel wat aan de prijzen kunnen doen. 1 jaar premium kost evenveel als 2 ~ 3 volwaardige andere titels, en dat is gewoon jammer.
Ik weet niet hoeveel verschil het precies maakt, maar het enige wat je "direct" zou kunnen merken is de instant-100% crew training in een willekeurige battle met 2 default tanks tegenover elkaar (waarbij de ander dan 50% crew heeft).wontcachme schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:45:
[...]
Premium account en premium tanks zorgen ervoor dat je sneller/meer dingen kan kopen dan een standard account. Maar 1 op 1 geeft het 0,0 voordeel. Het is niet alsof je met premium speciale shells krijgt of dat ze meer damage doen. Premium geeft alleen voordelen eromheen en niet rechtstreeks in een battle.
Van gisteren valt er niet zoveel te maken maar vorige weekend had ik nog een mooi potje in de T-43, ondanks dat het gisteren niet echt mee zat had ik telkens wel zeer goede potjes in deze bak!
Ik rij wel in de JT8.8 en kan me voorstellen dat het OP lijkt als je er tegenover staat want lompe structure en goede dps. Toch heeft dat ding een enorme achilleshiel, namelijk een veel zwakkere motor dan in de gewone JT. Gevolg is dat je ongelofelijk traag en onwendbaar bent. Als je goede support aan zijkanten hebt kun je erg veel damage doen, maar o wee als je geflanked wordt. Zelfs een KV-4 kan rondjes om je rijdeneL_Jay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:29:
[...]
SU-122 vind ik niet (tenminste die hapt lekker weg in mijn t25at) De JT 88 met de combi van dps + tier9 structure is mijns inziens een van de weinige OP tanks (stat-wise, want niet gereden, maar dat is de enige tank waar ik schijt van heb in een t32 tier8/9 battle)
Ik heb naast de JT8.8 ook een JP2. Winrate die ik bij beide haal is vergelijkbaar, en ik vind de JP2 veel prettiger spelen door z'n veel betere wendbaarheid. Kortom, JT8.8 is IMHO niet overpowered en je speelt hem ook niet voor je plezier. Gelukkig verdient het zichzelf dubbel en dwars terug in de credits.
Enige premium die ik echt OP vind is de Type 59, maar daar was WG ook al achter. Anders reed ik namelijk in Type59 rond en niet JT8.8

Oslik blyat! Oslik!
Ik gebruik geen goud dus mijn crew start altijd op 75% tot 90% is te doen maar die laatste 10% gaat echt tergend langzaam, je moet echt veel potjes spelen om op die 100% te komen. Al die potjes heb je een achterstand/nadeel ten opzichte van iemand die met goud gelijk een 100% crew heeft gekocht en gelijk perks heeft uitgedeeld. Je betaald dus op een betere crew te hebben ten opzichte van je tegenstanders.psychoclown schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:04:
In principe heb je gelijk inderdaad maar het is veelal vooral tijdswinst, vanaf 100% crew kun je skills gaan trainen die zijn meestal wel erg lucratief (alle beetjes helpen).
Van gisteren valt er niet zoveel te maken maar vorige weekend had ik nog een mooi potje in de T-43, ondanks dat het gisteren niet echt mee zat had ik telkens wel zeer goede potjes in deze bak!
[video]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Daar is ook een trucje voor. In plaats van gelijk een skill/perk toe te wijzen, doe je dit niet en speelt gewoon door. Je verzamelde XP blijft in de pool zitten en kun je gebruiken om toch te re-trainen naar 100% met credits.Chaoss schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:21:
[...]
Ik gebruik geen goud dus mijn crew start altijd op 75% tot 90% is te doen maar die laatste 10% gaat echt tergend langzaam, je moet echt veel potjes spelen om op die 100% te komen. Al die potjes heb je een achterstand/nadeel ten opzichte van iemand die met goud gelijk een 100% crew heeft gekocht en gelijk perks heeft uitgedeeld. Je betaald dus op een betere crew te hebben ten opzichte van je tegenstanders.
-Ik kan jou welhaast garanderen dat niemand binnen GoT1 en 2 een reele kans heeft om een m60 in zijn garage te krijgen.pkregting schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:43:
[...]
Okee. Hier moet ik toch even op reageren, want wat voor een onzin hier staat is toch echt niet te geloven:
- "Onwikkeling is de laatste tijd toch wel minder" vs Rumors: serieus?
- "Speciale tanks die enkel te behalen zijn door pro's": Alle speciale CW prijzen tanks zijn een directe afleiding van de bestaande tier 10s. M60 lijkt erg veel op de patton. Verder zijn er juist gelijke kansen voor iedereen: de tierlimit is zelfs van 10 naar 1 gegaan. Argument van jou is dat iedereen maar gewoon tanks mag krijgen en niemand die veel en goed speelt geen prijzen mag winnen?
- "Premium camo": kun je gewoon met zilver kopen................
- De mooiste: "Vanuit een bedrijfskundig perspectief top is (=winstmaximalisatie)": Als je ook maar iets van bedrijfskunde weet dan dan is winstmaximalisatie wel het laatste wat top is. (Winst creeert geen waarde, return of invested capital en groei wel (vraag maar aan McKinsey en Co.)
- "steeds meer een klassestrijd tussen de pro's en walletwarriors vs de rest": Als je je ook maar iets hebt verdiept in de visie & strategie van Wargaming slaat deze opmerking gewoon echt nergens op. Alle maar dan ook alle wijzigingen die Wargaming doorvoert spelen in op het gelijk trekken van de mogelijkheden tussen betalende en niet-betalende spelers.
Prima dat mensen een bepaalde kijk hebben op het spel, maar onderbouw die kijk dan met fatsoenlijk argumenten en niet met de reinste onzin
-Verder wel schattig dat jij het hele kapitalisme ontkent (waarde creatie is mooie theorie (people planet profit is volgens jou natuurlijk in evenredige delen
-Volgens mij is permanente camo niet mogelijk met silver.........
-Laatste punt heb je wel deels gelijk in (premium ammo, TC/platoon), maar wat ik bedoel is dat wanneer je bepaalde tanks alleen toegankelijk maakt voor het topje 0,01 % van de tankers (die overigens allemaal zeer premium zullen spelen) dan vind ik dat niet eerlijk (ergo, een m60 is alleen te halen door gold te spenderen en heel veel geluk te hebben, edit en skill natuurlijk) Stel je voor dat ze dat met de batchat hadden gedaan, was je dan nog steeds zo rustig gebleven?
Je mist hier dus het punt, permanente camo biedt geen voordelen ten opzichte van tijdelijke camo. Het gaat hier dus niet om pay-to-win maar om gemak en het al dan niet besparen van credits.eL_Jay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:28:
[...]
Nieuwe end-game content die eindelijk eens wordt toegevoegd en daar ben ik zeer blij om.-Laatste punt heb je wel deels gelijk in (premium ammo, TC/platoon), maar wat ik bedoel is dat wanneer je bepaalde tanks alleen toegankelijk maakt voor het topje 0,01 % van de tankers (die overigens allemaal zeer premium zullen spelen) dan vind ik dat niet eerlijk (ergo, een m60 is alleen te halen door gold te spenderen en heel veel geluk te hebben, edit en skill natuurlijk) Stel je voor dat ze dat met de batchat hadden gedaan, was je dan nog steeds zo rustig gebleven?
Als jij een kans wilt maken op deze content zul je moeten investeren zoals een ieder doet die hier voor wilt gaan. In WoW ga je toch ook niet zeuren als casual speler dat je niet de dikke gear van Raidboss X kunt krijgen omdat je niet de tijd en zin hebt om te investeren in het Raiden van die boss? Je wordt beloond voor je inzet en wil je die inzet niet verhogen of wil je je daar sowieso niet voor inzetten dan is dat geheel je eigen keuze.
Zou je dat ook vinden als het batchats/t1105 waren geweest, je die had misgelopen en die op geen enkele andere wijze had kunnen verkrijgen? (en de nemesis van PTS die wel zou hebben gehad?)psychoclown schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:39:
[...]
Je mist hier dus het punt, permanente camo biedt geen voordelen ten opzichte van tijdelijke camo. Het gaat hier dus niet om pay-to-win maar om gemak en het al dan niet besparen van credits.
[...]
Nieuwe end-game content die eindelijk eens wordt toegevoegd en daar ben ik zeer blij om.
Als jij een kans wilt maken op deze content zul je moeten investeren zoals een ieder doet die hier voor wilt gaan. In WoW ga je toch ook niet zeuren als casual speler dat je niet de dikke gear van Raidboss X kunt krijgen omdat je niet de tijd en zin hebt om te investeren in het Raiden van die boss? Je wordt beloond voor je inzet en wil je die inzet niet verhogen of wil je je daar sowieso niet voor inzetten dan is dat geheel je eigen keuze.
In WoW zou ik zelf eindeloos kunnen grinden en uiteindelijk ook die gear kunnen vinden (of ruilen/kopen)
De m60 is gewoon niet op een andere manier te krijgen, laat ze lekker lowe's uitdelen oid.
Is die tank in de test wel te rijden? Tenminste hoe weet jij anders hoe die tank rijdt??? Daarnaast kan er altijd een omgekeerde nerf-bat gehanteerd worden. (al lijkt dat gezien de WG strategie van 50% winkans bij grote nummers, gezien de spelers die deze tanks zullen krijgen, voornamelijk een nerf-bat te gaan worden ;p)Ilikebananas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:45:
[...]
Het gaat niet om batchats/t110E5's, het gaat om een tank die verder niet superieur is aan andere. Het heeft dezelfde status als een medaille.
Vraag me serieus af of er een speler is die enkel door tijd te investeren (en skill dus) een m60 in zijn garage gaat krijgen, lijkt me niet
[ Voor 32% gewijzigd door eL_Jay op 09-06-2013 12:51 ]
Het gaat niet om batchats/t110E5's, het gaat om een tank die verder niet superieur is aan andere. Het heeft dezelfde status als een medaille.eL_Jay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:42:
[...]
Zou je dat ook vinden als het batchats/t1105 waren geweest, je die had misgelopen en die op geen enkele andere wijze had kunnen verkrijgen?
In WoW zou ik zelf eindeloos kunnen grinden en uiteindelijk ook die gear kunnen vinden (of ruilen/kopen)
De m60 is gewoon niet op een andere manier te krijgen.
Dat zijn dan 2~3 volwaardige B titels een beetje newrelease A titel voor de pc kost al snel tussen€ 40 a € 50,Fid3lity schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:42:
Het is geen pay2win, nee. Maar dat vond ik in eerste instantie al niet echt. De formule die ze opgezet hebben is wel heel mooi, al zouden ze nog wel wat aan de prijzen kunnen doen. 1 jaar premium kost evenveel als 2 ~ 3 volwaardige andere titels, en dat is gewoon jammer.
Beetje upgraden met wat mappacks a € 30, per stuk en je zit zo aan een jaartje WoT Premium
Mijn ervaring met een PC game was ook vaak van korte duur, 3 maand ofzo was niet zo van de online gameplay tot CoD wat na verloop van tijd weer saai werd door de vele 1 headshotwallhackaimbotspelers.
Deze game en community (lees GoT clandagen en TS gezelligheid) houdt me al een hele tijd vast en ben nog niet van plan wat anders te zoeken..
Edit: voel een beetje wrevel in het hele M60 verhaal omdat hij onbereikbaar zal zijn voor vele.
Beetje Type 59 idee welke wel degelijk een nerf heeft gehad, meerdere zelfs, en nee hij is niet uit de store gehaald omdat hij zo OP zou zijn maar omdat er in korte tijd (lees 4 maanden) bijna evenveel Type's waren verkocht als Lowe's in een heel jaar.
Hij leek zo OP omdat hij werd gekocht door spelers die wisten wat ze deden met een medium en al langer in het spel zaten
[ Voor 42% gewijzigd door ShockWave op 09-06-2013 13:00 ]
Dit, daarnaast is al zo vaak gezegd dat het een premium tank is en zoals je weet van premiums zijn dfie niet beter dan hun counterparts. Is het een collector's item? Oh ja zeker maar daar moet je dus wel wat voor doenIlikebananas schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:45:
[...]
Het gaat niet om batchats/t110E5's, het gaat om een tank die verder niet superieur is aan andere. Het heeft dezelfde status als een medaille.
Als jij lang genoeg blijft spelen en trainen kan je wel degelijk goed genoeg worden voor in een clan die kans maakt op de m60. Je hoeft dan egt geen geld te investeren in het spel. Door wel geld te investeren maak je het alleen makkelijker en gaat het sneller.Vraag me serieus af of er een speler is die enkel door tijd te investeren (en skill dus) een m60 in zijn garage gaat krijgen, lijkt me niet
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik vind het ook jammer dat ze een tank gaan uitbrengen die maar voor een beperkt aantal spelers te halen is. En wat ik dan vooral jammer vind, is dat die tier X is. Dan kan ik enkel maar hopen dat hij niet heel goed is en niet te makkelijk grote winst maakt. Dat het dus eigenlijk een useless collectorsitem wordt.psychoclown schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:51:
[...]
Dit, daarnaast is al zo vaak gezegd dat het een premium tank is en zoals je weet van premiums zijn dfie niet beter dan hun counterparts. Is het een collector's item? Oh ja zeker maar daar moet je dus wel wat voor doen
Je kan nu al zeggen dat de tank kapot generfd gaat worden. Waarom? Omdat alleen de beste clans/spelers deze tank zullen krijgen en daardoor zullen de stats van deze tank erg goed zijn. De "siemka" spelers zijn nodig om de onderkant van de stats in te vullen en die zullen er nu niet zijn. Dus dat die generfd gaat worden kan je al van uit gaan.Joindry schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:15:
[...]
Dan kan ik enkel maar hopen dat hij niet heel goed is en niet te makkelijk grote winst maakt. Dat het dus eigenlijk een useless collectorsitem wordt.
Dit is hetzelfde als de M48A1 en T62a verhaal weer. Een goede speler zal het beter doen in de T62a omdat veel meer siemka's daarmee spelen en die de stats onderuit halen. De M48A1 wordt vaak door betere spelers gebruikt en dan liggen de stats ook hoger dus komt de nerf hammer langs tot de M48 op T62 niveau ligt.
[ Voor 20% gewijzigd door wontcachme op 09-06-2013 13:25 ]
Ik wil hem ook best graag hebben, maar dat gaat gewoon niet gebeurenJoindry schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:15:
[...]
Ik vind het ook jammer dat ze een tank gaan uitbrengen die maar voor een beperkt aantal spelers te halen is. En wat ik dan vooral jammer vind, is dat die tier X is. Dan kan ik enkel maar hopen dat hij niet heel goed is en niet te makkelijk grote winst maakt. Dat het dus eigenlijk een useless collectorsitem wordt.
Gezien het beleid en de acties van WG de laatste tijd ga ik er van uit dat hij niet OP is, hooguit iets beter in het verdienen van credits.
Tja je houdt altijd mensen die vinden dat die tank automatisch in hun garage moet komen te staan op het moment dat ze inloggen. Wargaming moet tenslotte maar blij zijn met de aanwezigheid van deze speler en dat belonen.Joindry schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:15:
[...]
Ik vind het ook jammer dat ze een tank gaan uitbrengen die maar voor een beperkt aantal spelers te halen is.
- Als je nooit wat betekend binnen CW in tier 10s en casual wilt spelen vind je het zelf dan realistisch om wel mee te dingen in de topprijzen? Toen ik in GOT2 zat vond ik het ook niet erg om niet in CW Europa mee te doen. De vraag is of je dat zelfs wilt.eL_Jay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:28:
[...]
-Ik kan jou welhaast garanderen dat niemand binnen GoT1 en 2 een reele kans heeft om een m60 in zijn garage te krijgen.
-Verder wel schattig dat jij het hele kapitalisme ontkent (waarde creatie is mooie theorie (people planet profit is volgens jou natuurlijk in evenredige delen), maar uiteindelijk is het 9 v.d. 10 waardecreatie voor de aandeelhouder in de vorm van winstmaximalisatie==> meer dividend voor de aandeelhouders)) Henk's computer zaak op de hoek zal gaan voor continuiteit, maar een Apple, Blackstone of TPG denken voornamelijk in winstmaximalisatie(=waardecreatie) voor de aandeelhouders.
-Laatste punt heb je wel deels gelijk in (premium ammo, TC/platoon), maar wat ik bedoel is dat wanneer je bepaalde tanks alleen toegankelijk maakt voor het topje 0,01 % van de tankers (die overigens allemaal zeer premium zullen spelen) dan vind ik dat niet eerlijk (ergo, een m60 is alleen te halen door gold te spenderen en heel veel geluk te hebben, edit en skill natuurlijk) Stel je voor dat ze dat met de batchat hadden gedaan, was je dan nog steeds zo rustig gebleven?
- Je opmerking over kapitalisme, waardecreatie en dergelijke wijt ik maar aan een compleet gebrek aan kennis en inzicht over dit onderwerp. Lees aub wat boeken door of verdiep je misschien ergens in, voordat je de meest standaard dingen hierover roept. Met deze boeken kun je misschien wel beginnen: http://www.bol.com/nl/c/n...ny-inc/6670566/index.html. Waardecreatie is in ieder geval compleet wat anders dan zoveel mogelijk winst voor de aandeelhouders creeeren.
- Permanente camo is wel mogelijk met silver, gewoon blijven kopen met silver. Als je dat teveel silver vindt kosten, dan is dat weer iets anders. De mogelijkheden zijn er in ieder geval wel.
- Laatste punt: Ja dan was ik zo rustig gebleven. Als mensen erg goed in een spel zijn en daarvoor prijzen krijgen in de vorm van een tank dan vind ik dat binnen WoT prima. Zolang er maar een gelijkwaardig alternatief voor is. Voor de M60 is dat er in de vorm van een M48A1
En om dan even een vergelijking naar het "echte" leven te trekken: Ik vind het ook terrecht dat iemand die 80 uur in de week werkt, verantwoordelijk is voor 200 man onder hem/haar, meer verdient dan iemand die op z'n stoel thuis zit.
Ik heb dus ook geen probleem dat spelers die 40 uur in de week spelen, constant zichzelf aan het verbeteren zijn meer kans maken op een M60, dan spelers die 's avonds online komen om even 2/3 uur lekker ontspannen te knallen.
Amenpkregting schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:33:
[...]
En om dan even een vergelijking naar het "echte" leven te trekken: Ik vind het ook terrecht dat iemand die 80 uur in de week werkt, verantwoordelijk is voor 200 man onder hem/haar, meer verdient dan iemand die op z'n stoel thuis zit.
Ik heb dus ook geen probleem dat spelers die 40 uur in de week spelen, constant zichzelf aan het verbeteren zijn meer kans maken op een M60, dan spelers die 's avonds online komen om even 2/3 uur lekker ontspannen te knallen.
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Zal misschien meespelen, maar de winrate van dat ding is nu nog aanzienlijk hoger dan welk andere tank. Bovendien zou grootschalige verkoop juist erop wijzen dat ook veel minder ervaren spelers zo'n ding kochten.ShockWave schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:46:
[...]
Edit: voel een beetje wrevel in het hele M60 verhaal omdat hij onbereikbaar zal zijn voor vele.
Beetje Type 59 idee welke wel degelijk een nerf heeft gehad, meerdere zelfs, en nee hij is niet uit de store gehaald omdat hij zo OP zou zijn maar omdat er in korte tijd (lees 4 maanden) bijna evenveel Type's waren verkocht als Lowe's in een heel jaar.
Hij leek zo OP omdat hij werd gekocht door spelers die wisten wat ze deden met een medium en al langer in het spel zaten
Als de lemmings iedereen naar links zien rijden...
Ik denk dat het met name OP is door combo van uitstekende speeleigenschappen *en* zeer winstgevend. Bij rest premiums is het en/of.
Oslik blyat! Oslik!
Waar zeg ik dat nu Kaap? Jij leest toch de zaken toch ook altijd met extremen he. Er is een verschil tussen iedereen een gratis tank geven bij aanmelden en de mogelijk geven een tank te winnen door mee te doen met een uitgebreide compo, waarin je moet beschikken over veel tijd en een goed team.Kaap schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:32:
[...]
Tja je houdt altijd mensen die vinden dat die tank automatisch in hun garage moet komen te staan op het moment dat ze inloggen. Wargaming moet tenslotte maar blij zijn met de aanwezigheid van deze speler en dat belonen.
Ik denk dat je als perfect voorbeeld daarvan net GOT en GOTII kan aanhalen. Gezellige bende, waarin er voldoende mensen zitten die ook veel potjes gespeeld hebben. Maar door niet continu beziggeweest te zijn met het zoeken van een betere clan of betere vriendjes, val je eigenlijk al uit de boot van zodra de actie is aangekondigd.
Ik begrijp jouw argumentatie een stukje waarin je wil dat het hardcoreniche, en ja we spreken hier over een niche, aparte erkenning wil voor hun kunnen. Zoals reeds werd aangehaald dat kon in wow. Daar heb je wel skill based games. Hier niet.
Als je mensen wil belonen geef ze dan unique items, speciale medailles, unieke emblems ofzo. Iets zonder impact op de gameplay.
Wat mij betreft geef je hun tank een roze gloed met blinkende stickertjes, als het gaat over opvallen met je elite 'titel'. Maar de enige tier X premium weggeven lijkt mij meer kwaad bloed te zetten dan goed te doen.
Het is endgame content, CW is endgame game mode. Logische prijs voor die game mode lijkt me.Joindry schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:53:
Maar de enige tier X premium weggeven lijkt mij meer kwaad bloed te zetten dan goed te doen.
Er is ook al aangekondigd dat er content prijzen komen voor randoms. WG geeft unieke content weg als prijzen, nou woeptiedoe wat oneerlijk. Ook de type is vaker te winnen (in randoms zelfs), 1e campaign is net begonnen, meer is aangekondigd maar blijkbaar is dat ook niet genoeg.
Het moet allemaal eenheidsworst worden en alle prijzen gelijk en niks mag uniek zijn ofzo? Hoop QQ om niks.
Die M60 biedt niks speciaal voor zover nu bekend is. Het is gewoon een unieke tank, maar hij zal echt niet OP zijn dus wat is het probleem daarmee?
Nee, GoT 1 & 2 zullen geen kans hebben om hem te behalen, maar hoeveel clans hebben wel een serieuze kans? Het biedt gewoon extra verdieping die hard nodig is om de meest hardcore spelers te behouden in het spel. Mensen zoals wontcachme zijn hiervoor weer gaan spelen wat voor WG dus betekent dat ze spelers waarschijnlijk langer vast kunnen houden.
Dus zolang er geen dikke OP tanks worden weggegeven zie ik het probeem niet. Zoals djengizz al zegt er worden wel vaker unieke tanks weggegeven waar ook veel mensen geen kans op maken omdat het gaat om grafische skills o.i.d..
Ik zou niet weten waarom die op het moment met korting zouden zijn. Staat dat ergens?Mas-ih schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:58:
Zijn de shells nu ook met 50% korting (heb voorheen nooit naar de prijs gekeken)?
Omdat de consumables met discount zijn, maar dat valt dus daar niet onder. DuidelijkPlato112 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:00:
[...]
Ik zou niet weten waarom die op het moment met korting zouden zijn. Staat dat ergens?
Grootschalige verkoop kwam doordat je maar 2 tier 8 heavies had voor die tijd, Löwe en KV-5 waarbij de KV-5 nog eens slechte stats had en eigenlijk als tier 7 in de game thuishoorde.dion_b schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:46:
[...]
Zal misschien meespelen, maar de winrate van dat ding is nu nog aanzienlijk hoger dan welk andere tank. Bovendien zou grootschalige verkoop juist erop wijzen dat ook veel minder ervaren spelers zo'n ding kochten.
Als de lemmings iedereen naar links zien rijden...
Ik denk dat het met name OP is door combo van uitstekende speeleigenschappen *en* zeer winstgevend. Bij rest premiums is het en/of.
Medium kwam uit op tier 8...kassa.
Klopt, maar wat is het voordeel van die tank boven andere tanks ?eL_Jay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:28:
[...]
-Ik kan jou welhaast garanderen dat niemand binnen GoT1 en 2 een reele kans heeft om een m60 in zijn garage te krijgen.
En wat is het voordeel van permanente camo ?-Volgens mij is permanente camo niet mogelijk met silver.........
Volgens mij heb je voor een tier1 nog steeds geen gold nodig (ook voor geen enkele andere tier trouwens) ??? Als jij echt goed bent kun je met een groepje spelers die ook zo goed zijn zonder gold die m60 winnen. Nu is het alleen wel zo dat de goede spelers meestal heel veel lol in dit spelletje hebben en daar ook wel wat geld/gold voor over hebben. Het is echter niet zo dat je gold nodig hebt om een goede speler te worden (en dat is waar jouw post wel op aan stuurt).-Laatste punt heb je wel deels gelijk in (premium ammo, TC/platoon), maar wat ik bedoel is dat wanneer je bepaalde tanks alleen toegankelijk maakt voor het topje 0,01 % van de tankers (die overigens allemaal zeer premium zullen spelen) dan vind ik dat niet eerlijk (ergo, een m60 is alleen te halen door gold te spenderen en heel veel geluk te hebben, edit en skill natuurlijk) Stel je voor dat ze dat met de batchat hadden gedaan, was je dan nog steeds zo rustig gebleven?
Of je het een goed idee vind om die m60 zo limited te maken is een ander verhaal (vooral omdat het een tier X premium is), maar datzelfde geldt ook voor alle andere premium tanks die je alleen met gold kunt kopen. Dit hele verhaal heeft echter totaal niets met pay2win te maken. Ik had trouwens liever gezien dat ze een tier 8 premium hiervoor hadden bedacht aangezien tier 10 toch de tier is waar je verlies/niet teveel winst behoort te maken en tier 10 zich daarom wat mij betreft niet leent voor premium.
[ Voor 7% gewijzigd door redwing op 09-06-2013 16:07 ]
[removed]
Klopt, dat zijn alleen zaken zoals de fire extinguishers, medkits, repairkits en boosters zoals chocolate en coffee.Mas-ih schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:02:
[...]
Omdat de consumables met discount zijn, maar dat valt dus daar niet onder. Duidelijk
-Tier 10 premium?????(unicum, sinds de Maus regulier werd volgens mij)redwing schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:04:
[...]
Klopt, maar wat is het voordeel van die tank boven andere tanks ?
[...]
En wat is het voordeel van permanente camo ?
[...]
-Apparently none.
Dat is niet waar ik op aan stuur en daar heb je ook zeker gelijk in, ik heb me onvoldoende op de hoogte gesteld van die wedstrijd. Dacht dat het soort van Absolute/CW achtig iets zou zijn waar alleen de prof/top clans kans op maakten. Excuses.Het is echter niet zo dat je gold nodig hebt om een goede speler te worden (en dat is waar jouw post wel op aan stuurt).
In die situatie dacht ik dus dat een tank met een dermate unieke eigenschap(premum tier 10= is iets wat geen enkele andere tank heeft) voor de elitaire elite behouden zou blijven
Bedoel niet dat
Heb ik ook geen enkel probleem mee, maar geef ze dan een shitload gold/lifetime premium, medailles en alle premium tanks die er zijn (en komen) ipv een tank te maken die niemand anders ooit kan verkrijgen. (een tier 10 premium wel teverstaan. Enige tier X premium die er volgens mij bestaan heeft was de Maus vroeger)pkregting schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:33:
[...]
Wat wordt het de volgende keer? een ratte tier 11 premium of een XM1 tier 10 premium die eenmalig aan groep X wordt gegeven?
[ Voor 32% gewijzigd door eL_Jay op 09-06-2013 16:28 ]
Waarom is dit nu pas een probleem en alle andere exclusieve tanks die je alleen op een speciale manier kon krijgen niet?eL_Jay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:11:
[...]
Heb ik ook geen enkel probleem mee, maar geef ze dan een shitload gold/lifetime premium, medailles en alle premium tanks die er zijn (en komen) ipv een tank te maken die niemand anders ooit kan verkrijgen. (een tier 10 premium wel teverstaan. Enige tier X premium die er volgens mij bestaan heeft was de Maus vroeger)
Wat wordt het de volgende keer? een ratte tier 11 premium die eenmalig aan de top X wordt gegeven?
De vergelijking met een "tier 11" slaat als een tang op een varken.
En die M60: ik denk echt niet dat ie OP gaat zijn hoor.
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee van WOT: een shitload mensen gaat opeens weer spelen voor die M60.
En trouwens, ze hebben al eerder tanks weggegeven: de M3 light, niet te kopen. T1E6 was een gift, de tetrach is vreselijk zeldzaam.
Dat het nu opeens een T10 Prem is, tja, het is ook iets waar de beste spelers aan meedoen. Die maak je niet blij met een tier 5 premium.
Dan nog vind ik wel dat een tier 10 zich niet leent voor een premium (tier 9 zou ik ook al twijfelachtig vinden). Aan de andere kant zullen de echte CW spelers inderdaad een tier 8 niet echt speciaal vinden.VasZaitsev schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:15:
Dat het nu opeens een T10 Prem is, tja, het is ook iets waar de beste spelers aan meedoen. Die maak je niet blij met een tier 5 premium.
[removed]
HyperboolPlato112 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:13:
[...]
Waarom is dit nu pas een probleem en alle andere exclusieve tanks die je alleen op een speciale manier kon krijgen niet?
De vergelijking met een "tier 11" slaat als een tang op een varken.
Omdat tier 10 premium niet meer bestond.
Tetrach en t1e6 heeft iedereen die op dat moment speelde kunnen krijgen met een gratis key m3 light, m6a2e1, Pz.Kpfw. V/IV Alpha en kv-220 waren andere tijden en geen tier 10. Toen had je ook nog een tier 10 premium die je kon kopen, de Maus, die is echter regulier geworden en sindsdien ben ik geen tier 10 premiums meer tegengekomen.VasZaitsev schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:15:
En trouwens, ze hebben al eerder tanks weggegeven: de M3 light, niet te kopen. T1E6 was een gift, de tetrach is vreselijk zeldzaam.
erutangiS
Jij hebt de M60 al gespeeld?MrOleo schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:38:
De M60 zou de tier 10 medium amerikaanse tank behoren te zijn (zelfde era als zijn tegenstanders). Maar nee de gewone amerikaanse medium spelers worden afgescheept met een tier 9.5 gedrocht, die straks niet alleen kansloos is tegen elke andere tier 10 tank, maar ook tegen een gratis weggegeven betere opvolger van zichzelf.
Die M60 komt er en daar kan je niks meer aan veranderen.
[ Voor 39% gewijzigd door thijsco19 op 09-06-2013 16:45 ]
Ok thanks, kan ik een poging wagen zonder te gaan schuiven of verwijderen!Plato112 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:26:
Mijn WoT-map is 10GB groot op het moment. Dat is incl. 1GB aan replays.
Waar haal jij vandaan dat het een premium tank wordt??Joindry schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:53:
Maar de enige tier X premium weggeven lijkt mij meer kwaad bloed te zetten dan goed te doen.
Dat wil dus niet zeggen dat hij ook premium cash en xp gaat opleveren...Clan Wars Campaign Announcement
A special M-60 Tier X medium tank which cannot be obtained by any other means.
Weet niet of Plato een clean install heeft of al enkele updates heeft gedaan aangezien in je worldoftanksfolder een updatefolder staat met oude updatebestanden van soms wel 4GB groot..dennisvalk schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:49:
[...]
Ok thanks, kan ik een poging wagen zonder te gaan schuiven of verwijderen!
* ShockWave zie net dat zijn WoT folder 20GB groot is exclusief die oude updates

[ Voor 30% gewijzigd door ShockWave op 09-06-2013 17:00 ]
hhmmmm, indien niet, mijn verontschuldigingen.ShockWave schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:55:
[...]
Waar haal jij vandaan dat het een premium tank wordt??
[...]
Dat wil dus niet zeggen dat hij ook premium cash en xp gaat opleveren...
Dan zullen ze die tank sowieso niet OP maken, zou het hele CW gedoe teveel in de war sturen.
En in randoms zal iedereen wel een m60 willen mollen. Omdat je weet dat daar een goeie speler inzit, dus die moet eerst dood
Indien wel, geldt de klaagzang nog.
wotfolder hier is trouwens 13 gig met 1gig replays en 2 gig in de resmods.
[ Voor 6% gewijzigd door Joindry op 09-06-2013 17:03 ]
Verwijderd
Kwam eerder niet verder dan 47% winrate. Eerste 2 potjes waren veelbelovend (m.u.v. die Hummel die zonodig een extra kill wilde en mij daarbij ook aan flarden schoot omdat ik een AT8 aan het slopen was en tegen zijn achterkant stond) Zijn reactie: sorry, but dont hide behind him

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 17:15 ]
Is een premium tank niet bij definitie een tank die niet in de gewone trees staat en alleen per gold of per event kan worden verkregen?ShockWave schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:55:
[...]
Waar haal jij vandaan dat het een premium tank wordt??

Edit: als voorbeeld: M4 -> M4a3e8 -> t20 -> m26 -> M46 ->m48 -> guess what
[ Voor 4% gewijzigd door MrOleo op 09-06-2013 17:20 ]
erutangiS
En verbeteringen zijn niet altijd even schokkend. Het verschil tussen een T29 en T30 is historisch gezien alleen het kanon en een iets andere koepel. Toch zitten er opeens twee tiers verschil in.
Zo kan je nog wel even doorgaan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, als we het zo gaan spelen weet ik er ook nog wel een paar. De T34 is dus beter dan de T30? De laagste vier Britse lights gaan ook van Cruiser Mk. I > Mk. III > Mk. II > Mk. IV.MrOleo schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:18:
Is het je wel eens opgevallen dat de opvolger van een willekeurige tank in dit spel meestal een tiertje hoger staat dan zijn voorganger, meestal omdat de nieuwe, doorontwikkelde tank een verbetering is tov de oude tank? Alleen een idioot maakt een M60 slechter dan een M48. (gelukkig zijn ze bij WG behoorlijk idioot dus er is nog hoop
)
Edit: als voorbeeld: M4 -> M4a3e8 -> t20 -> m26 -> M46 ->m48 -> guess what
De tanks die jij noemt zijn ook steeds een tier hoger... guess what: De M60 wordt géén tier 11!
Als je het zeker weet, prima. Maar dit is puur giswerk.
Dit is ook meteen mijn laatste reactie over dit onderwerp. Als er niet rationeel en met feiten gediscussieerd kan worden dan maar niet.
Kan ook wel merken dat die personen die zo klagen over alle oneerlijkheid enzo ook vooral de personen zijn die zich niet laten informeren. Er is al lang en breed bekend hoe en wat die M60 voor tier 10 premium wordt. Idem als dat in dat laatste interview met Wargaming ook verteld wordt over dergelijke prijzen en toekomstige events.Plato112 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:40:
[...]
Als er niet rationeel en met feiten gediscussieerd kan worden dan maar niet.
Maar goed, tis lekker makkelijk klagen zo
Ten tweede, focus jezelf iets minder op nummers:
De IS7 en IS8 zijn beiden ontwikkelingen op basis van de IS3, je kan de IS8 een opvolger noemen van de IS7, aangezien hij later kwam, maar het is toch echt een opvolger van de IS3.
De IS4 is een ander design en opvolger van de IS2.
Ik maak geen vergelijking tussen trees, maar slechts tussen opvolgers van elkaar, dus ik mis even waar de vergelijking Pz 4 <-> crusader <->M4 relevant is.
De cruisers 3 en zijn verbeterde versie 4 zijn andere designs dan de cruiser 1 en zijn verbeterde versie 2, hun positie is correct, de wat snellere versies 3 en 4 leiden tot lights en mediums. De wat tragere 1 en 2 leiden tot heavies. Alle 4 de tanks zijn uit dezelfde periode en beide "opvolgers" staan een tier hoger.
De T34, T30 en T29 zijn allen prototypes op basis van projecten om een heavy tank te ontwikkelen en hebben daarmee niks te maken met mijn statement dat een opvolger van een tank meestal een tiertje hoger komt, hetgeen correct is in het grootste deel van de tech tree.
Nee ik denk niet de M60 tier 11 wordt, ik stel alleen dat hij logischerwijs moeilijk slechter kan zijn dan de M48 en ik had nog stille hoop dat het rijdende wrak M48 ooit zou worden vervangen door de M60, vergelijkbaar met hoe bepaalde andere landen ook tanks uit de jaren 60 hebben.
Maar goed blijkbaar ben ik irrationeel en lul ik uit mijn nek.
Oh kijk en Kaap gaat weer eens janken, dit keer om "klagers", want mensen mogen natuurlijk niet hun ongenoegen uiten tenzij het over OP-arty gaat.

erutangiS
Vergeet vooral de klaagzang niet te bumpen straks met een "told you so..."
Kun je dat wel spelen met een joystick ?atticus182 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:50:
Hmm ik ben vanmiddag maar eens begonnen met de beta van World of Warplanes, echt geinig!
Was aan het kijken naar War Thunder, maar die moet je met mouse/keyboard spelen blijkbaar
Dit is het grote World of Tanks topic...Goner schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:13:
[...]
Kun je dat wel spelen met een joystick ?
Was aan het kijken naar War Thunder, maar die moet je met mouse/keyboard spelen blijkbaarjoystick ondersteuning is slecht ... en ik wil toch wel vliegen met een joystick, eerlijk gezegd.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als de tanks echt overeen zouden komen met hun werkelijke tegenpart zouden er heel veel prototypes verdwijnen (hebben nooit bestaan), maar zou daarnaast de balans ver te zoeken zijn. Sommige specs worden zoveel mogelijk overgenomen van de echte tanks (armour b.v.) maar voor de rest worden de tanks gebalanced om ongeveer evenveel kans op winnen te hebben. Ditzelfde gebeurt ook met de M48/M60. Als je dit spel een beetje kent weet je dat een opvolger van een tank niet noodzakelijkwijs betekent dat het ook een betere tank is. Net zo als dat de betere tank op het slagveld niet per definitie de betere tank in WoT is.MrOleo schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:17:
Nee ik denk niet de M60 tier 11 wordt, ik stel alleen dat hij logischerwijs moeilijk slechter kan zijn dan de M48 en ik had nog stille hoop dat het rijdende wrak M48 ooit zou worden vervangen door de M60, vergelijkbaar met hoe bepaalde andere landen ook tanks uit de jaren 60 hebben.
Zolang je de echte tank niet hebt gezien kun je hier weinig over zeggen en is het inderdaad irrationeel om ervan uit te gaan dat de tank een OP tank gaat worden. Tot nu toe heeft WG altijd de balans tussen tanks aardig weten te behouden en zijn er geen/weinig tanks die echt OP zijn. Ik snap dan ook niet echt waarom je daar bij de M60 wel van uit gaat. Een goed voorbeeld hiervoor is b.v. de Lowe die op zich wel gezien kan worden als de opvolger van de Tiger II maar toch echt geen betere tank is.
[removed]
'T57 Heavy Tank' successfully purchased. - Credits: 6,100,000.
Indien panther verkocht en opruiming van depot.
Shuttle st20g5
Behalve die nieuws announcement weten we gewoon helemaal niks!
Verwijderd
Succes met je arty magnet!Knowuse schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:14:
Purchased:
'T57 Heavy Tank' successfully purchased. - Credits: 6,100,000.
Indien panther verkocht en opruiming van depot.
Tip: zet er een grote toolbox op! Zodra je gespot wordt vliegen de arty shells je om de oren, je bent prioriteit nummer 1 vanwege de potentiële damage die je kunt veroorzaken. Bijna altijd vliegen je tracks eraf en dan wil je niets anders dan zo snel mogelijk weg komen.
Op het moment van schrijven, bedenk ik me dat je ook de spall liner erop zou kunnen zetten. Die ondergaat wat wijzigingen in de volgende patch. Iemand meer info daarover?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2013 07:57 ]
In die announcement staat toch alles wel aardig uitgelegd ? Ze hadden er inderdaad wel wat meer aandacht aan mogen besteden maar volgens mij wordt CW gewiped vandaag waarna je vanaf vanmiddag kunt beginnen met landjes aanvallen (tier 1 tanks only)Kaap schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:12:
Nou vandaag start dat event, maar heb nogmaals beide topics op official forums doorgelopen, er is gewoon geen ene reet aandacht geschonken aan europa.
Behalve die nieuws announcement weten we gewoon helemaal niks!
[removed]
redwing schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:04:
[...]
Als de tanks echt overeen zouden komen met hun werkelijke tegenpart zouden er heel veel prototypes verdwijnen (hebben nooit bestaan), maar zou daarnaast de balans ver te zoeken zijn. Sommige specs worden zoveel mogelijk overgenomen van de echte tanks (armour b.v.) maar voor de rest worden de tanks gebalanced om ongeveer evenveel kans op winnen te hebben. Ditzelfde gebeurt ook met de M48/M60. Als je dit spel een beetje kent weet je dat een opvolger van een tank niet noodzakelijkwijs betekent dat het ook een betere tank is. Net zo als dat de betere tank op het slagveld niet per definitie de betere tank in WoT is.
Zolang je de echte tank niet hebt gezien kun je hier weinig over zeggen en is het inderdaad irrationeel om ervan uit te gaan dat de tank een OP tank gaat worden. Tot nu toe heeft WG altijd de balans tussen tanks aardig weten te behouden en zijn er geen/weinig tanks die echt OP zijn. Ik snap dan ook niet echt waarom je daar bij de M60 wel van uit gaat. Een goed voorbeeld hiervoor is b.v. de Lowe die op zich wel gezien kan worden als de opvolger van de Tiger II maar toch echt geen betere tank is.

erutangiS
Dat bedoel ik dus, vanaf vanmiddag kun je gaan aanvallen, hoe laat dan? Globaal over die campaign staat alles uitgelegd ja. Maar heel veel details ontbreken, met name over stage 1. Vragen die eruit voort vloeien op de forums blijven ook onbeantwoord. Russische server heeft een eigen subforum en een actief communityteam die ermee bezig is. Europa krijgt gewoon geen aandacht.redwing schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:24:
[...]
In die announcement staat toch alles wel aardig uitgelegd ? Ze hadden er inderdaad wel wat meer aandacht aan mogen besteden maar volgens mij wordt CW gewiped vandaag waarna je vanaf vanmiddag kunt beginnen met landjes aanvallen (tier 1 tanks only)
Je mag best je ongenoegen uitten, maar betreffende die M60 is er in Q&A's en in het laatste developer filmpje uitleg gegeven over wat voor soort tank dit wordt. Een tier 10 premium die min of meer gewoon een M48 Patton wordt kwa stats. Maar ook over het hele issue wat sommige mensen hebben met het feit dat deze tank enkel gegeven wordt in dit clan wars evenement. In datzelfde filmpje wordt bijvoorbeeld ook uitgelegd dat ze ook events gaan doen waarvoor je helemaal niet in een clan hoeft te zitten en waar ze ook prijzen, inclusief premium tanks, weggeven. De developer gaf zelfs aan dat de M60 later wellicht nog een keer weggegeven gaat worden als individuele prijs.MrOleo schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:17:
Oh kijk en Kaap gaat weer eens janken, dit keer om "klagers", want mensen mogen natuurlijk niet hun ongenoegen uiten tenzij het over OP-arty gaat.
Kan je wel zeggen dat ik lig te janken daarover, maar wie lagen er nou te miepen over dat alleen clans zulke prijzen gingen krijgen
[ Voor 45% gewijzigd door JeroenNietDoen op 10-06-2013 09:04 ]
Goede onderbouwing !
In principe staan de tijden in de announcement, maar ik ben het er wel mee eens dat ze eens wat actiever moeten worden met dit soort zaken.Kaap schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:52:
[...]
Dat bedoel ik dus, vanaf vanmiddag kun je gaan aanvallen, hoe laat dan? Globaal over die campaign staat alles uitgelegd ja. Maar heel veel details ontbreken, met name over stage 1. Vragen die eruit voort vloeien op de forums blijven ook onbeantwoord. Russische server heeft een eigen subforum en een actief communityteam die ermee bezig is. Europa krijgt gewoon geen aandacht.
[ Voor 67% gewijzigd door redwing op 10-06-2013 10:18 ]
[removed]
Tot nu zijn arties nog niet het grootste probleem, ik heb meer last van het l2p probleem. M'n tweede potje was ik de enige tier 10 aan mijn kant, word ik afgeschoten door de T57 van de andere kantVerwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:56:
[...]
Succes met je arty magnet!
Tip: zet er een grote toolbox op! Zodra je gespot wordt vliegen de arty shells je om de oren, je bent prioriteit nummer 1 vanwege de potentiële damage die je kunt veroorzaken. Bijna altijd vliegen je tracks eraf en dan wil je niets anders dan zo snel mogelijk weg komen.
Op het moment van schrijven, bedenk ik me dat je ook de spall liner erop zou kunnen zetten. Die ondergaat wat wijzigingen in de volgende patch. Iemand meer info daarover?
Wat ik gelezen heb over de spall liner is dat ze worden gebufd naar iets van 50%, 40%, 30% en 20% bescherming tegen splash (van super heavy naar light).
Gisteren toch nog afsloten met 59% win rate, omdat de T-34-2 weer erg lekker ging. Van de 25 potjes 64% gewonnen. Ik had de laatste 100mm gun unlocked en er een paar potjes mee gespeeld, snippen ging daar een stuk beter mee, maar het speelde niet zo leuk als de 122mm en ik deed het, met een enkele uitzondering, slechter mee. Het is zo fijn om met de 122mm scouts en aries te one-shotten.
De gun depression van de 100mm is wel beter dan die van de 122mm (kan dat bij dezelfde turret?), alhoewel ik bijna geen last meer heb van de beperkte gun depression bij de 122mm.
Shuttle st20g5
Jij bedoelt dit:redwing schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:15:
[...]
In principe staan de tijden in de announcement, maar ik ben het er wel mee eens dat ze eens wat actiever moeten worden met dit soort zaken.
Dat is de tijd dat ze de map aanpassen. Niet de echte start van de matches.starting from 08:50 to 13:00 CEST (GMT+2) on the 10th of June.
Toolbox en spall liner op een T57?Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:56:
Succes met je arty magnet!
Spall liner maakt je nog minder mobiel en dit is geen tank die echt klappen kan absorberen.
Ik zou toch echt voor de gewone autoloader cocktail gaan. Aim time reductie voor interdrum reloads en DPM verhogen is veel belangrijker op deze tank imo.
Hier moest ik wel even om lachen, l2p met een T57? ik denk dat dit de meest OP tank die er op dit moment is. Kerel heeft een zieke DPM, zieke Reload, Ziek armor ( voor een autoloader zijnde ) Degelijke speed ( ala E5 ) Goede turret rotation. Eigenlijk is er niets slechts aan.Knowuse schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:22:
[...]
Tot nu zijn arties nog niet het grootste probleem, ik heb meer last van het l2p probleem. M'n tweede potje was ik de enige tier 10 aan mijn kant, word ik afgeschoten door de T57 van de andere kantVan de 5 potjes slechts 1 gewonnen. Eigenlijk baal ik wel dat het einde van die lijn geen medium is, aangezien ik voornamelijk mediums en TD's speel en een top tier heavy toch ander speelt.
Niets is veilig voor arty dus dat geldt niet als argument. En als ze dan ook nog ineens heat gaan laden wordt het gewoon zielig om te spelen. Gisteren in mijn e100 meest bizare sidescrap, lfp en turret gehide. kreeg die het voor elkaar om op ENSK in de lange straat van de andere naar de andere kant 4 shells te raken ( oh, zieke accuracy was ik nog vergeten ) en mijn sideturret frontal te pennen ( in autobounce angle )
Ik had express mijn side turret minimaal exposed zodat hij zijn clip zou wasten ( een normaal persoon zou daarop niet schieten )
Naja uiteraard heeft die alles gepenned, hij rusht me daarna, ik bounce hem ( stock gun toen nog ) en zijn tweede clip schiet hij er 2 door mijn UFP heen en 2 door angled turret heen. Gebruikt die ff inution clipt die een andere tier 10, weer een heat reload later pakt de laaste overgebleven tier 9.
Ik werd serieus daar weggezet als een idioot in een T1 vehicle tegen een tier 10.. Je hebt geen schijn van kans tegen een t57 met heats. Niemand niet.
Verwijderd
Spall liner was slechts een gedachtenkronkel.djengizz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:44:
[...]
Toolbox en spall liner op een T57?
Spall liner maakt je nog minder mobiel en dit is geen tank die echt klappen kan absorberen.
Ik zou toch echt voor de gewone autoloader cocktail gaan. Aim time reductie voor interdrum reloads en DPM verhogen is veel belangrijker op deze tank imo.
Toolbox heb ik er na een tijdje opgezet nadat ik merkte dat je prio 1 bent voor tegenstander en gaat er voorlopig ook niet vanaf.
Heb 't zelfde probleem als hierboven beschreven, ben meer een medium speler.......lastig om de t57 onder de knie te krijgen, vooral als je prio 1 bent (voor mijn gevoel dan)
Wat ik merk is dat als je in een beetje een OP tank rijdt, mensen zich heel snel met je gaan bemoeien..Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:36:
[...]
Spall liner was slechts een gedachtenkronkel.
Toolbox heb ik er na een tijdje opgezet nadat ik merkte dat je prio 1 bent voor tegenstander en gaat er voorlopig ook niet vanaf.
Heb 't zelfde probleem als hierboven beschreven, ben meer een medium speler.......lastig om de t57 onder de knie te krijgen, vooral als je prio 1 bent (voor mijn gevoel dan)
Als je dan ff niet goed presteert ben je gelijk een noob is-3, noob E-100 noob, T57 heavy.. enz enz..
Ik merk ook dat als ik in mijn T71 rij, iedereen ineens denkt dat ik een pion ben die ze lukraak ergens neer kunnen zetten..
ik krijg continu in de chat, t71 doe dit doe dat scout daar bla bla ... en ik antwoord altijd met "shut up and command your own tank.
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel