De 12t is (voor mijn gevoel) niet snel en wendbaar genoeg in vergelijking met de 13 75, maar je wordt 9 van de 10 keer als scout ingedeeld in een tier 8 game. De 13 75 is snel genoeg om weg te kunnen komen als je weer moet reloaden. De gun is wel ok voor een tier 6 gun, maar een gus is ook niet alles aan een tankblonderulez schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:43:
[...]
Ik vind de 13 75 ook lekker, maar niet veel verschillend van de 12t (zelfs dezelfde top gun). Volgens mij als je de 12t niets vind, ga je de 13 75 ook niets vinden, en vind je de 12t lekker, dan vind je de 13 75 ook fijn (en de 13 90 waarschijnlijk nog meer).
Oh yt, zeker, mighty jingles filmpjes zijn erg grappig en leerzaam. Modules is ook nog redelijk te vinden op de wiki.Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:56:
[...]
Klopt deels.....
Inderdaad veel zeikerds, maar ben 't niet eens dat je niets kunt leren van de community......
Op het forum en op You Tube is een schat aan informatie te vinden (tips&tricks, guides, tactics etc etc).
Voordat ik een nieuwe tank unlock kijk ik bijv. altijd op het WOT-forum bij de sectie Tanks. Daar is alles terug te vinden over de bewuste tank, upgrade path, speelwijze etc etc
Daar had je ook kunnen welke modules je 't beste kunt gebruiken op een KV1S.
Kijk hier maar eens voor de KV1S: http://forum.worldoftanks...7-kv-1s-very-close-to-op/
Zit ongetwijfeld een hoop geouwehoer tussen, maar dit soort topics haal je bergen info uit.
Toevallig bij deze niet, maar je hebt ook topics die beginnen met een keurige users guide van de tank
Forum zijn nog wat posts van waarde te vinden. Maar in-game pffffff
Klopt wel wat je zegt, voor hoge damage zul je randoms moeten spelen.Plato112 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:51:
Niet helemaal mee eens.
Wat ik bedoel is dat de enige manier om hoge damage te farmen is om games te winnen waarin je veel kapot schiet. Niet echt iets wat te manipuleren valt door bv te defense hoeren, derpen of sealclubben in tegenstelling tot alle andere ratings.
Maar voor scouting vind ik de 13 75 ook niet wendbaar en snel genoegMas-ih schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:57:
[...]
De 12t is (voor mijn gevoel) niet snel en wendbaar genoeg in vergelijking met de 13 75, maar je wordt 9 van de 10 keer als scout ingedeeld in een tier 8 game. De 13 75 is snel genoeg om weg te kunnen komen als je weer moet reloaden. De gun is wel ok voor een tier 6 gun, maar een gus is ook niet alles aan een tank
hallo mensen,
met mijn 55% average stats over 4500 potjes voel ik me echt een beginneling.
Ik lees het forum door en sommige mensen hebben t over bepaalde termen en clans of spelers met wie ze samen spelen.
Allereerst ik ben een 'gratis' spelende Wot-speler.
Heeft iemand van jullie tips of spelers of andere adviezen om te volgen om meer uit de game te halen.
Het blijft zo random, zelfs alsje in een platoon speelt met wat vrienden (die ook 56% en 57% ) zijn.
Behalve als team te spelen en tactisch op de juiste plekken te ondersteunen etc. wat kun je nog emer doen of met welke spelers zou je eens samen moet platoonen. of welk type spellen.
Ik hoop wat adviezen te horen.
mvg,
Ik lees het forum door en sommige mensen hebben t over bepaalde termen en clans of spelers met wie ze samen spelen.
Heeft iemand van jullie tips of spelers of andere adviezen om te volgen om meer uit de game te halen.
Het blijft zo random, zelfs alsje in een platoon speelt met wat vrienden (die ook 56% en 57% ) zijn.
Behalve als team te spelen en tactisch op de juiste plekken te ondersteunen etc. wat kun je nog emer doen of met welke spelers zou je eens samen moet platoonen. of welk type spellen.
mvg,
SERIEUS elke shell gaat mis... tegen de rots aan of what evar
Als je 55% alleen in randoms hebt gehaald met 4,5K games is gewoon goed hoor. Dat betekent dat je het spelletje in het algemeen wel door hebt. Maar dat ligt ook een beetje aan de rest van je stats, en je nick is niet je ingamenaamevonck schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:15:
hallo mensen,
mvg,
Echt tips voor randoms zou ik dan zo even niet kunnen bedenken, behalve kritisch kijken naar je eigen spel (replays)...
En ik ben EFE gejoined
Nu zorgen voor de M60 en niet vergeten om met mate te spelen. Om de avond een paar uurtjes is niks mis mee, maar dagelijks van 1800 tot 2300 ga ik niet meer snel doen denk ik
Nu zorgen voor de M60 en niet vergeten om met mate te spelen. Om de avond een paar uurtjes is niks mis mee, maar dagelijks van 1800 tot 2300 ga ik niet meer snel doen denk ik
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
weet je nog niet zeker?wontcachme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:18:
En ik ben EFE gejoined![]()
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Mocht het ooit wel gebeuren dan kunnen jullie de post niet tegen mij gebruiken
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
En waarom geen D_TCH?wontcachme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:41:
[...]
Mocht het ooit wel gebeuren dan kunnen jullie de post niet tegen mij gebruiken
Ik hou niet van Lowlands
Nee, bij EFE zaten er al een groep waar ik sinds November 2011 mee gespeeld heb. Omdat ik ook minder tijd wil besteden aan gamen dan voorheen wilde ik instappen in iets dat al staat en niet meer opgebouwd moet worden. Dat heb ik nu vaak genoeg gedaan en wil normaal rustig spelen
En dankzij deze post weet ik weer hoeveel tijd ik al in dit spel heb zitten. Bijna 2 jaar aan CW spelen gedaan inmiddels

Heeft er iemand nog een invite code voor de verloofde van mijn broeder?
[ Voor 7% gewijzigd door TheJukeBox op 22-05-2013 21:45 . Reden: Verloofde wil Verloofde hebben staan :) ]
Ja dat snap ik ook. Ik wil echter voorkomen dat mensen die de e75 of de jp2 aan het grinden zijn de indruk krijgen dat de gun research uitwisselbaar is tussen de hvy en de td lijn, die indruk werd namelijk gewekt.eL_Jay schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:54:
[...]
[...]
Vaak zijn het gewoon dezelfde guns als op een heavie, met dat verschil dat de ACC vaak lager is (dus beter) en de RoF hoger. (zelfde als met de t25at en t29). Damage, pen en shells zijn 9 v.d. 10 keer gelijk
flickr - WOT Profile - Game PC
Ja hoor, ik DM je ffTheJukeBox schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:43:
Heeft er iemand nog een invite code voor de verloofde van mijn broeder?
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Zo... wat is die top gun op de T-54 een verademing zeg. Met die 100mm van de T-44 kun je zo goed als niets doen tegen tier 9 en 10 tanks... vooral niet als je nog een stock engine hebt en dus niet echt heel mobiel bent... Daarom maar free xp ertegenaan gegooid om die gun te unlocken, direct 3400 damage ermee in de eerste battle en toen kreeg ik een arty shell op mijn dak, typisch
.
Nu wordt de grind naar de engine, tracks en de andere gun (en vervolgens de T-62A) een stuk fijner
.
Nu wordt de grind naar de engine, tracks en de andere gun (en vervolgens de T-62A) een stuk fijner
Verwijderd
Shockwave - ook een S51 owner zie ik
Ook anderen mogen reageren
Ben op zoek naar raad:
Ben ondertussen aan m'n 2de skill / perk toe voor ieder S51-crewmember. Maar wat te kiezen?
ASIS:
Commander = mentor
2 Loaders = Camo
2 Gunners = designated target & snapshot
Driver = clutch braking
ben gerust bereid te retrainen
Ook anderen mogen reageren
Ben op zoek naar raad:
Ben ondertussen aan m'n 2de skill / perk toe voor ieder S51-crewmember. Maar wat te kiezen?
ASIS:
Commander = mentor
2 Loaders = Camo
2 Gunners = designated target & snapshot
Driver = clutch braking
ben gerust bereid te retrainen
Crew op de S-51 is bij mij net aan de 2e skill begonnen maar zal het even afkijken van de GW type E.
Commander: BIA, Sixth sense, Mentor, die ander skills perks hebben weinig nut voor een artycommander
Gunner: BIA, Cammo, Snapshot, waarom niet designate target? deze werkt niet op arty, armorer gun defect?? meestal is de enemy dan al te dichtbij geweest of je hebt een repairkit, Deadeye??? heee ik wil damage doen geen criticla 0 dmg hits....
Driver: BIA, Clutchbraking (sneller draaien) en offroad (wat sneller van je plekkie)
Loaders: BIA, Cammo, Repair..intuition, adrenaline rush en safe stowage..zijn imo ogen overbodig voor arty en nutteloos.
Dit is zo'n beetje de lijn die ik ook op de S-51 wil gaan volgen.
Je ziet niet iedereen cammo, deze schijnt vrij nutteloos te zijn op hightier arty ivm hele lage cammowaarde.
Deze schijnt in de toekomst wel weer belangrijk te worden.
Wiki
Commander: BIA, Sixth sense, Mentor, die ander skills perks hebben weinig nut voor een artycommander
Gunner: BIA, Cammo, Snapshot, waarom niet designate target? deze werkt niet op arty, armorer gun defect?? meestal is de enemy dan al te dichtbij geweest of je hebt een repairkit, Deadeye??? heee ik wil damage doen geen criticla 0 dmg hits....
Driver: BIA, Clutchbraking (sneller draaien) en offroad (wat sneller van je plekkie)
Loaders: BIA, Cammo, Repair..intuition, adrenaline rush en safe stowage..zijn imo ogen overbodig voor arty en nutteloos.
Dit is zo'n beetje de lijn die ik ook op de S-51 wil gaan volgen.
Je ziet niet iedereen cammo, deze schijnt vrij nutteloos te zijn op hightier arty ivm hele lage cammowaarde.
Deze schijnt in de toekomst wel weer belangrijk te worden.
Wiki
Designated Target
Your crew will only make use of this perk while in arcade view or sniper view. Your crew will not make use of it while in strategic view (SPG only).
[ Voor 9% gewijzigd door ShockWave op 23-05-2013 00:50 ]
Ik zou iig voor BIA gaan want korte aim en reload is natuurlijk altijd prettig.
Speed limits are like herpes.
En cammo. Vanaf 8.6 zou dat zeker icm cammo net uit moeten gaan maken.
Ben ondertussen erg benieuwd naar wat 8.6 gaat doen met nauwkeurigheid - voor reguliere tanks gaat die fors omhoog (niet meer die ring rond rand van reticle), bij arty wordt dat weer omlaaggecompenseerd. Storm zegt dat het niet als nerf voor arty gezien moet worden, het zou vergelijkbaar moeten spelen met nu. Vraag me af wat dat met balans doet - ik kijk er bij gewone tanks iig flink naar uit.
Ben ondertussen erg benieuwd naar wat 8.6 gaat doen met nauwkeurigheid - voor reguliere tanks gaat die fors omhoog (niet meer die ring rond rand van reticle), bij arty wordt dat weer omlaaggecompenseerd. Storm zegt dat het niet als nerf voor arty gezien moet worden, het zou vergelijkbaar moeten spelen met nu. Vraag me af wat dat met balans doet - ik kijk er bij gewone tanks iig flink naar uit.
Oslik blyat! Oslik!
@dion_b ben ook benieuwd. Ik heb nu elf tanks van tier 4 en 5, maar heb er niet één die ook maar iets raakt wanneer ik de loop of tank beweeg of verder dan pakweg 300 meter schiet.
Kan ook aan mijn mikkunsten liggen natuurlijk.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Awwww we bestaan nog geen week en zijn inmiddels de top 50 best EU clans binnengekomenwontcachme schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:55:
[...]
Ik hou niet van Lowlands![]()
Nee, bij EFE zaten er al een groep waar ik sinds November 2011 mee gespeeld heb. Omdat ik ook minder tijd wil besteden aan gamen dan voorheen wilde ik instappen in iets dat al staat en niet meer opgebouwd moet worden. Dat heb ik nu vaak genoeg gedaan en wil normaal rustig spelen.
Nah Cachme, je moet lekker doen wat je zelf wilt. Inderdaad, bij die "stats" clans kun je gewoon op het gemak spelen zonder CW druk maar wel met lui op hoog niveau. Soort casual unicum zegma
Die wijzigingen gaan alleen gelden voor equipment (netje) en camo patterns, niet voor skills. Camo skill blijft base waardes versterken en wordt niet cumulatief. Camo skill op high tier arty blijft dus nutteloos.dion_b schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 01:21:
En cammo. Vanaf 8.6 zou dat zeker icm cammo net uit moeten gaan maken.
Niet voor skills? ben je daar zeker van? Ik dacht op alles?
Verwijderd
Heb gisteren ook even de Clan wars campaign aankondiging gelezen, en ik vind het erg jammer dan de M60 alleen beschikbaar wordt door erg goed te spelen in CW.
WG heeft wel vaker van die vreemde tanks die alleen beschikbaar zijn op een bepaald moment of alleen in een bepaalde regio (Type 59 en de Gold versie come to mind).
Ach ja, dat zijn de offers die je moet maken denk ik dan maar.
WG heeft wel vaker van die vreemde tanks die alleen beschikbaar zijn op een bepaald moment of alleen in een bepaalde regio (Type 59 en de Gold versie come to mind).
Ach ja, dat zijn de offers die je moet maken denk ik dan maar.
Dat is toch juist het leuke aan premium tanks ? Daar moeten toch af en toe speciale versies tussen zitten
[removed]
Gisteren wilde ik mijn dubbels halen, ik heb niet veel tanks.
Pz4, IS, hellcat, grille, t34-85, m3 lee
Dus ik ga de randoms in.
Ik begin met de hellcat (love that tank
), want dat is mijn go-to tank geworden. Minimaal 1500 damage per pot.
Eerste pot op Himmelsdorf, ik bescherm de lange gang bij de C kant, ik zie mijn hele team campen. niemand gaat de heuvel op. Hun hele team komt via de heuvel en 3 heavies door de gang heen waar ik sta. Kansloos verloren.
Daarna nog zes potjes gespeeld met de hellcat en t34-85, ook deze kansloos verloren.
Dus ik rage quit dan maar.
Opvallend detail, aan het begin veel "siema", welkom bij deze clan in het Tsjechisch en Pools. Veel bla bla, weinig tactiek, nog minder pew pew.
Randoms waren mij niet goed gezind.
Pz4, IS, hellcat, grille, t34-85, m3 lee
Dus ik ga de randoms in.
Ik begin met de hellcat (love that tank

Eerste pot op Himmelsdorf, ik bescherm de lange gang bij de C kant, ik zie mijn hele team campen. niemand gaat de heuvel op. Hun hele team komt via de heuvel en 3 heavies door de gang heen waar ik sta. Kansloos verloren.
Daarna nog zes potjes gespeeld met de hellcat en t34-85, ook deze kansloos verloren.
Dus ik rage quit dan maar.
Opvallend detail, aan het begin veel "siema", welkom bij deze clan in het Tsjechisch en Pools. Veel bla bla, weinig tactiek, nog minder pew pew.
Randoms waren mij niet goed gezind.
Alle vragen hebben een antwoord
Als je aan het bewegen bent is dat de bedoeling, raak schieten on the move hoort ofwel bijna point blank te zijn, danwel puur geluk. Maar >300m zou je stilstaand prima iets moeten kunnen raken met redelijk accurate gun (en met zoveel t4/5 tanks moet er wel eentje nauwkeurig zijn)CodeCaster schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:13:
@dion_b ben ook benieuwd. Ik heb nu elf tanks van tier 4 en 5, maar heb er niet één die ook maar iets raakt wanneer ik de loop of tank beweeg of verder dan pakweg 300 meter schiet.
Oslik blyat! Oslik!
Ik kan blijven sparen voor panther-Duitse. Maar ik kan ook nu voor ARL44 -france gaan. Welke zou ik moeten kiezen vorlgens jullie?
Weet iemand mij te vertellen wat het nut is van uitzoomen vlak voordat je schiet? Ik zie het Kyozu soms doen (tenminste zo lijkt het) en bv QuickyBaby ook. Zit er een bonus op non-snipermode-shooting? Het gaat meestal erg snel.
Je wilt een tier 10 premium gewoon krijgen door de beste te zijn met niets doen of wat?Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:58:
Heb gisteren ook even de Clan wars campaign aankondiging gelezen, en ik vind het erg jammer dan de M60 alleen beschikbaar wordt door erg goed te spelen in CW.
ja! lekker makkelijk kopen en dan siema roepen in ieder potjeKaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:35:
[...]
Je wilt een tier 10 premium gewoon krijgen door de beste te zijn met niets doen of wat?
Te lang in snipermode zitten veroorzaakt tunnelvisie en je bent minder bewust van je omgeving.dramborleg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:34:
Weet iemand mij te vertellen wat het nut is van uitzoomen vlak voordat je schiet? Ik zie het Kyozu soms doen (tenminste zo lijkt het) en bv QuickyBaby ook. Zit er een bonus op non-snipermode-shooting? Het gaat meestal erg snel.
Deze spelers brengen zo kort mogelijk door in snipermode en gebruiken het alleen om de weakspot te aimen. Zo gauw ze die 'lock' hebben kun je weer uit snipermode en hun mechanics zijn zo goed dat dit erg snel gaat.
Verwijderd
Maak het ook mogelijk voor randoms om zoiets te krijgen, heb absoluut geen zin in CW, aangezien dat echt niet voor mij is weggelegd. Ik vind het prima om ergens de beste in proberen te zijn, maar dan wil ik het ook wel zelf doen.Kaap schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:35:
[...]
Je wilt een tier 10 premium gewoon krijgen door de beste te zijn met niets doen of wat?
Verwijderd
Zo IS-3 in de garage straks sparen voor de KV-4. Zowel de KV-3 traag maar leuk tankje als de IS blijven in de garage kortom ook een nieuwe crew nu nog ff sparen voor de broodnodige upgrades en dan eens grinden voor de BL-9. Viel mij overigfens wel op dat ik de laatste tijd wel in heel veel tier X matches terechtkom ook met een SU-152 geloof dat ik daar de 15cm gun met HE maar weer eens op moet zetten.
Wat zeur je nu? Pas geleden nog was er zon special event, door gewoon goed te spelen deed je automatisch mee voor prijzen en werden er een aantal premium tanks weggegeven aan de besten, anderen kregen bijvoorbeeld gold. Kon jij dus lekker helemaal alleen de beste in proberen te zijn en een premium verdienen.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:57:
[...]
Maak het ook mogelijk voor randoms om zoiets te krijgen, heb absoluut geen zin in CW, aangezien dat echt niet voor mij is weggelegd. Ik vind het prima om ergens de beste in proberen te zijn, maar dan wil ik het ook wel zelf doen.
Wargaming doet juist hardstikke veel aan events, zowel ingame als offline.
is er een groot verschil tussen de US E8 en E2?
gisteren de E8 unlocked, maar ik twijfel om ook de E2 te doen.
enige verschil dat ik zo zag is dat de E8 veel sneller, maar veel weakere armor heeft.
enige verschil dat ik zo zag is dat de E8 veel sneller, maar veel weakere armor heeft.
PSN - ps4 : sir_kowlier
I love the E8. Helemaal met zijn 2e turrent en de beste gun/tracks/engine kan je gewoon TD arty opzoeken en achter in hun engine gaan lopen schietenkowlier schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:01:
is er een groot verschil tussen de US E8 en E2?
Ik raad hem aan. Alleen E2 nooit gespeed. Maar die is idd meer armor maar stuk strager. Ligt gewoon aan wat je lekker vindt spelen.
P.s. mijn ervaring was half jaar geleden. Ik volg updates niet dus i weet niet of ze hem hebben geneurft.

Jumbo (E2) met stock turret en M1A1 gun is een geweldige tank, waar je met de E8 lekker wendbaar bent en je snel kan verstoppen heeft de Jumbo de front armor om in gevecht te kunnen blijven. Als je "hull down" kan staan ergen kan niemand in je tier door je gun mantle heenkomen.
Verwijderd
IMO...dramborleg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:34:
Het enige voordeel is dat je sneller een breder zicht hebt op wat er gebeurd. Als je aimt op een bepaald punt en uitzoomt zonder bewegen met je muis / niet rijden / de tegenstander blijft staan aim je op exact hetzelfde punt als toen je inzoomde.
Denk niet dat er bonus is, gewoon dat je je omgeving al ziet / beslist waar je naartoe gaat na je shot.
M1A1? Derp natuurlijk!Ashrah schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:12:
Jumbo (E2) met stock turret en M1A1 gun is een geweldige tank, waar je met de E8 lekker wendbaar bent en je snel kan verstoppen heeft de Jumbo de front armor om in gevecht te kunnen blijven. Als je "hull down" kan staan ergen kan niemand in je tier door je gun mantle heenkomen.
- Ruud
dat derpen met gold shells is na 8.6 ook voorbij.. dus misschien gewoon weer lekker terug naar de normale HE of de 76mm?
speaking of 76mm
ik speel nu met de T21 en die heeft ook de 76 van de E2.. maar wat een prut tankje is die T21.. maar ik wil graag de T71 om mee te trollen ^^.. dus nog ff doorbijten.
Ik heb me gisterenavond eens bezig gehouden met lower tier arties en tier V heavies.
Ik had me gisteren de T57 (usa T2 SPG) en de SU-18 (USSR T2 SPG) aangeschaft.
Persoonlijk vond ik de T57 leuker om te spelen omdat die meer mobiel is dan de SU-18. Op beide heb ik de Mastery badge ace tanker behaald. Met de SU-18 in het eerste potje, met de T57 na enkele potjes.
Wat me opviel is dat T2 en T3 arties toch anders gespeeld worden dan een T6 of T7 arties.
Verder wat met de KV-1 (vooral voor crewtraining en credits) en de T1Heavy gespeeld (vooral voor unlocken modules) gespeeld.
Veel met arties speel ik niet maar heb nu toch al een redelijk aanbod in men garage:
SturmanzerII en Grille voor de Ger, RenaultBS en Lorraine39LAM voor de FR, T57 en M37 voor de USA, SU-18, SU-26 , S-51 en Object 212 voor de USSR.
Ik had me gisteren de T57 (usa T2 SPG) en de SU-18 (USSR T2 SPG) aangeschaft.
Persoonlijk vond ik de T57 leuker om te spelen omdat die meer mobiel is dan de SU-18. Op beide heb ik de Mastery badge ace tanker behaald. Met de SU-18 in het eerste potje, met de T57 na enkele potjes.
Wat me opviel is dat T2 en T3 arties toch anders gespeeld worden dan een T6 of T7 arties.
Verder wat met de KV-1 (vooral voor crewtraining en credits) en de T1Heavy gespeeld (vooral voor unlocken modules) gespeeld.
Veel met arties speel ik niet maar heb nu toch al een redelijk aanbod in men garage:
SturmanzerII en Grille voor de Ger, RenaultBS en Lorraine39LAM voor de FR, T57 en M37 voor de USA, SU-18, SU-26 , S-51 en Object 212 voor de USSR.
User, je gold is op
En niet zo seal clubben met gold joh
Verwijderd
Ik zit even te kijken naar een volgend grind project......
Einddoel is een tier 10 Medium
Welke lijn is aan te bevelen?
Rekening houdend met het feit dat ik bij de Britten kan instappen in de Comet, bij USA-tree in T20 en de rest allemaal bij tier 1 of 2 moet beginnen.
Voordeel van USA-lijn volgen is dat ik een SP heb (crewtraining).
Is die tier 10 USA med leuk/goed?
Rekening houdend met het feit dat ik bij de Britten kan instappen in de Comet, bij USA-tree in T20 en de rest allemaal bij tier 1 of 2 moet beginnen.
Voor CW's wordt ie weinig gebruikt en ik hoor er niet zo'n positieve verhalen over. Hoor van een aantal dat het geen slechte tank is maar dat er betere alternatieven zijn.
Ik zit nu bij de M46 (tier 9) en dat is een niet zo'n prettige grind aangezien je met een tier 7 gun begint.
De Batchat is geweldig en volgens anderen is ook de T62A een goede keus.
Ik zit nu bij de M46 (tier 9) en dat is een niet zo'n prettige grind aangezien je met een tier 7 gun begint.
De T20 is geweldig, de Pershing is super, de M46 Patton is een halfgod op het veld en de M48 Patton is wel ok.
Binnenkort ff nieuw gold halen.dramborleg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:57:
User, je gold is op![]()
Wat moet ik anders doen met een tier 1 machinegeweer op een tier 3 tank? Vogeltjes kijken?
Komop User, zelfs jij weet dat je ze neer moet schieten. Ga nu niet noob spelen doenUser schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
[...]
Binnenkort ff nieuw gold halen.
Wat moet ik anders doen met een tier 1 machinegeweer op een tier 3 tank? Vogeltjes kijken?

Verwijderd
Batchat heb ik reeds en is mijn favo.....Plato112 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
Voor CW's wordt ie weinig gebruikt en ik hoor er niet zo'n positieve verhalen over. Hoor van een aantal dat het geen slechte tank is maar dat er betere alternatieven zijn.
Zie nog een ander weggetje om bij de T44-T54-T62 uit te komen.....
Heb kennelijk ooit de KV-13 geunlocked....die kopen en van daaruit de T-43 unlocken....
Ken die 2 echter amper......maar scheelt me wel een grind vanaf BT-7
En zelfs ik weet dat de vogeltjes in WoT niet neergeschoten kunnen worden.dramborleg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:35:
[...]
Komop User, zelfs jij weet dat je ze neer moet schieten. Ga nu niet noob spelen doen
De antwoorden zijn eigenlijk al gegeven door: djengizz in "[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 35" en Verwijderd in "[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 35".dramborleg schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:34:
Overzicht van de match en goede situational awareness zijn net van die handigheidjes/skills waarmeer je meer games kunt winnen
M48 wordt niet superveel gebruikt, voor bepaalde tactieken of mappen is de tank handig maar met de BatChat en T-62A heb je een tank die ALTIJD van pas komt.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:15:
Van wat ik gehoord heb (niet zelf gespeeld) is de KV-13 best een leuke tank dus dan zou ik je aanraden die kant op te gaanVerwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:41:
[...]
Batchat heb ik reeds en is mijn favo.....
Heb kennelijk ooit de KV-13 geunlocked....die kopen en van daaruit de T-43 unlocken....
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik ben fan van alle medium amerikaanse tanks. De M48 is de enige medium (van tier 6 en hoger, de autoloaders heb ik slechts op testservers gespeeld, de pershing heb ik een paar potjes gespeeld en toen verkocht) waar ik een absolute ****hekel aan heb, dat zijn 6 miljoen credits die in mijn garage staan weg te roesten.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:15:
Dat ding is traag, zeer groot en heeft geen noemenswaardige armor, ik vind hem kansloos.
erutangiS
T20 en Pershing zijn inderdaad prima tanks, mijn M46 zal eerst full ops moeten zijn voordat ik daar een echte mening over kan geven. Vooral de T20 vond ik echt geweldig, T43 was imho goed te doen al zijn de meningen daar nogal over verdeeld. T44 vind ik een rottank, maar ik heb daar waarschijnlijk erg veel pech mee gehad in battles met slechte teams.BramSd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
De T20 is geweldig, de Pershing is super, de M46 Patton is een halfgod op het veld en de M48 Patton is wel ok.
ben het bijna met je eens, de m46 is rot.. m48 is leuk, pershing is god, t20 is leuk... maar veel hangt natuurlijk ook van van spelersstijl ;-)BramSd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:27:
if it is not broken, don't fix it!
Als je nog 30K free exp hebt, hoef je de KV-13 niet te kopen, maar kun je de T-43 direct unlocken (heb ik ook gedaan). Ik hoor echter wel dat de kv-13 fijner is dan de t-43, maar daar kan ik niet over oordelen. Nadeel van de kv-13 is dat er geen T8 vervolg is. Voor wat betreft de T-43 lees je veel negatieve verhalen, maar ik vind het best meevallen. OK, stock is het niets, maar elite is het best wel te doen. Ok, je kunt niet alles penetreren, je alpha is niet zo hoog, maar je kunt best zinnig voor je team bezig zijn. Ik vind het geen straf om er mee te spelen iig.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:41:
[...]
Batchat heb ik reeds en is mijn favo.....
Verwijderd
allen dank voor adviezen mbt grinden v/e medium lijn.
Ik zal voor de Russische lijn gaan via de KV-13.....de t54 rn T62 zijn me al vaak in positieve zin opgevallen.....voor de laatste zekerheid nog even verdiepen in de desbetreffende tanktopics op WOT-forum en You Tube.
Tijd genoeg voor, want na recent de Batchat en T57 Heavy aangeschaft te hebben, is de cash flow niet denderend :-)
Ik zal voor de Russische lijn gaan via de KV-13.....de t54 rn T62 zijn me al vaak in positieve zin opgevallen.....voor de laatste zekerheid nog even verdiepen in de desbetreffende tanktopics op WOT-forum en You Tube.
Tijd genoeg voor, want na recent de Batchat en T57 Heavy aangeschaft te hebben, is de cash flow niet denderend :-)
Ben nu aan het grinden naar de e-50m, dat lijkt mij wel de ultieme medium. Hij kan redelijk mee op het nivo van de andere mediums, behalve zijn grootte en DPS. Daarnaast heeft hij wel een perfecte sniper gun, veel gewicht om te rammen en een hull die heel wat kan bouncen.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:27:
allen dank voor adviezen mbt grinden v/e medium lijn.
Batchat is voor mij een te situationele tank, in veel gevallen kan je hem niet optimaal gebruiken. Ik hou wel van tanks die meerdere rollen kunnen vervullen. Maar in de goede situatie (lees, als je niet gefocused wordt door de vijand) is het een erg leuke tank.
Ben met genoeg lijnen bezig momenteel vooral ook omdat de teams de laatste tijd zo willekeurig zijn dat een grind van 1 tank gewoon niet te doen is vaak, de lol is er dan snel van af.
Snel even een andere tank geeft dan soms zo veel voldoening.
Gisteren in een SP in een tier10 pot terecht gekomen, je kan niet direct T10's uitschakelen maar ze wel blijven detracken, in de zijkant schieten en vooral irriteren is altijd een genot.
Snel even een andere tank geeft dan soms zo veel voldoening.
Gisteren in een SP in een tier10 pot terecht gekomen, je kan niet direct T10's uitschakelen maar ze wel blijven detracken, in de zijkant schieten en vooral irriteren is altijd een genot.
[ Voor 4% gewijzigd door solique op 24-05-2013 09:09 ]
gisteren mijn 1e crucial contribution gehaald \o/
Nog in een tier X pot ook
T110E4 = win
Nog in een tier X pot ook
Vanmorgen een 12% potje gewonnen
Het was een encounter battle en ik zat in mijn T32 tussen allemaal rode spelers. Bij de start ging er 1 TD ruim voor de arties staan als defense, 1 groep hield de grootste groep van de tegenstander tegen en de andere groep ging naar cap waar er 3 gingen cappen en de rest ging aan de kant waar de enemy vandaan zou komen staan om ze tegen te houden. Uiteindelijk gewonnen op cap maar als we door hadden gespeeld hadden we ook makkelijk kunnen winnen.
De tegenstander was ook goed bezig maar kon gewoon echt niets in brengen en aan het eind kregen we van verschillende platoons complimenten. In dit soort potjes heb je echt het gevoel dat je eerder in een TC zit incl shielden van tanks, de goede tanks die hulldown stonden, meds die aan het flanken waren e.d.
De tegenstander was ook goed bezig maar kon gewoon echt niets in brengen en aan het eind kregen we van verschillende platoons complimenten. In dit soort potjes heb je echt het gevoel dat je eerder in een TC zit incl shielden van tanks, de goede tanks die hulldown stonden, meds die aan het flanken waren e.d.
[removed]
Was bezig om de E-50 te halen, maar voorlopig maar weer opgegeven, beleefde geen plezier aan de Panther II. Nu dus maar verder gaan met de T-34-1.
defiler1974 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:40:
[...]
Ben nu aan het grinden naar de e-50m, dat lijkt mij wel de ultieme medium. Hij kan redelijk mee op het nivo van de andere mediums, behalve zijn grootte en DPS. Daarnaast heeft hij wel een perfecte sniper gun, veel gewicht om te rammen en een hull die heel wat kan bouncen.
Batchat is voor mij een te situationele tank, in veel gevallen kan je hem niet optimaal gebruiken. Ik hou wel van tanks die meerdere rollen kunnen vervullen. Maar in de goede situatie (lees, als je niet gefocused wordt door de vijand) is het een erg leuke tank.
Shuttle st20g5
PII beviel mij wel moet ik zeggen. Beetje aan wennen. Geduldig spelen is key en je niet forceren om je hull te laten zien om een shot af te vuren. Rij dan om het bergje heen oid of relocate.Knowuse schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:57:
Was bezig om de E-50 te halen, maar voorlopig maar weer opgegeven, beleefde geen plezier aan de Panther II. Nu dus maar verder gaan met de T-34-1.
[...]
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
Mbt de postings over tier X mediums, hier nog een leuke clip van WG met alle Tier X op een rijtje vergeleken
http://youtu.be/jpZdFXdCPI0
http://youtu.be/jpZdFXdCPI0
Gisteren een WN6 van 2400 neergezet bij de recruiment test!
KAZNA KAZNA KAZNA!
Babs out!
KAZNA KAZNA KAZNA!
Babs out!
Hm, wel interesse, jammer van het dikgedrukte.Kaap schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:18:
[...]
Domineren vind ik een groot woord. Dan zou je stellen dat je jezelf kan meten met PTS en Kazna. Dat is een mooi streven, maar wel een hele hoge lat. Ik blijf zelf liever bescheiden. Structureel meedoen in europa.
De missie is een Nederlandstalige clan te bouwen en te onderhouden, die de focus heeft op het competitief meespelen van clan wars op het europese gedeelte van de map. En daarnaast een gezond, vriendelijk en gezellig thuis te vormen voor nederlandstalige spelers met diezelfde gedachtegang.
En nee, dat betekent niet dat iedere grapjas die dat leuk lijkt hoeft aan te kloppen. Tank stats, teamplay en clan wars ervaring is waar we naar kijken. Enig niveau wordt wel vereist.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Goed bezig, nu nog afwachten op de 'uitslag'filipy23 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:20:
KAZNA KAZNA KAZNA!
Babs out!
Gisteren maar een handvol potjes gedaan maar mijn WN7 rees de pan uit ondanks mijn eerste keihard falende pot
gister ook tijdens de TC
dragon ridge
dragon ridge
dragon ridge ....
echt elke keer weer ... om moe van te worden.
* dynosu does not like dragon ridge
dragon ridge
dragon ridge
dragon ridge ....
echt elke keer weer ... om moe van te worden.
* dynosu does not like dragon ridge
Jammerfilipy23 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:20:
KAZNA KAZNA KAZNA!
Babs out!
Weet iemand nog een leuke NL Clan voor WoT? Heb een paar dagen geleden een apply gemaakt bij GoT2 maar daar heb ik nog niets van gehoord.
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
je hebt al een goede keuze gemaaktMrOizo2005 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:09:
Weet iemand nog een leuke NL Clan voor WoT? Heb een paar dagen geleden een apply gemaakt bij GoT2 maar daar heb ik nog niets van gehoord.
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Dat is wel een idee, Thanks ik zal het TS adres even opsnorrenBean77 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:12:
[...]
je hebt al een goede keuze gemaaktMakkelijkst is denk ik om 's avonds op hun teamspeak adres te komen, dan vind je misschien gelijk de juiste personen.
Had eerder voor mezelf de vraag of GoT2 nog wel actief was aangezien er niemand reageerde.
[ Voor 11% gewijzigd door MrOizo2005 op 24-05-2013 11:14 ]
en je kan ook ingame het kanaal Gathering of Tanks opzoeken, hier kan je mensen en ook de recruiters/council van GOT vinden die je kunnen helpen hiermee
Thanks zal vanavond eens een bezoekje brengen in het ingame chat kanaal. Inmiddels wel al de IRC chat gevondendynosu schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:15:
en je kan ook ingame het kanaal Gathering of Tanks opzoeken, hier kan je mensen en ook de recruiters/council van GOT vinden die je kunnen helpen hiermee
Ik zal de recruiter wel even een schop geven. Ik kan helaas niet bij de apply's voor GoT2 dus zal het wel even doorspelen. WG en clanmanagement....
Zoals hierboven wordt gezegd zoek even ingame het kanaal dan komt het helemaal goed.
Zoals hierboven wordt gezegd zoek even ingame het kanaal dan komt het helemaal goed.
Soms mag je best een beetje geluk hebben, zeker als je zo hard knokt voor een victory:
had je deze niet al een keer gepost?psychoclown schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:53:
Soms mag je best een beetje geluk hebben, zeker als je zo hard knokt voor een victory:
[video]
Ik post nooit dezelfde video's
Thanks heb inmiddels bericht gehad, schijnt dat mijn WN7 ? net onder het minimum zit. (nog nooit van die term gehoord) Heb me meteen even ingelezen en probeer het later even opnieuw. Ik zal zeker snel even het kanaal opzoeken.themaxter schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:42:
Ik zal de recruiter wel even een schop geven. Ik kan helaas niet bij de apply's voor GoT2 dus zal het wel even doorspelen. WG en clanmanagement....
Nieuwe special:
http://worldoftanks.eu/ne...-not-tanks-youre-looking/
http://worldoftanks.eu/ne...-not-tanks-youre-looking/
Kan me niet voorstellen dat GOT2 een WN7 requirement heeft...MrOizo2005 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Thanks heb inmiddels bericht gehad, schijnt dat mijn WN7 ? net onder het minimum zit. (nog nooit van die term gehoord) Heb me meteen even ingelezen en probeer het later even opnieuw. Ik zal zeker snel even het kanaal opzoeken.
hmm ik had hm denk ik al op je youtube account gezien ^^
Mooi, T-43 wilde ik al gaan kopen zodra die in de discount was, komt mooi uit dus.
Daarnaast heb ik nog steeds wat crew training te doen op de AMX 50 100 en BatChat dus dat moet ook goed komen deze keer
Daarnaast heb ik nog steeds wat crew training te doen op de AMX 50 100 en BatChat dus dat moet ook goed komen deze keer
Dat kan want daar stond die dinsdag al op als ik het goed hebJip99 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:17:
[...]
hmm ik had hm denk ik al op je youtube account gezien ^^
Ik snap niet waarom ik mijn WN7 niet snel omhoog krijg. Doe gemiddeld bijna 1400 damage per battle. Speel voornamelijk T6,7,8. Ik heb in begin voornamelijk arty gespeeld maar laatste paar maanden eigenlijk weinig. Zie dat WN7 voornamelijk is gebaseerd op damage en dat doe ik volgens mij genoeg. Zijn er andere factoren die zwaar meewegen in WN7 formule?
[ Voor 9% gewijzigd door hopiconjo op 24-05-2013 13:22 ]
Ik heb er nog nooit van gehoord dat GoT/GoT2 aan WN7 checks doet. Dus tenzij dit sinds kort is ingevoerd lijkt het haast alsof er ergens iets fout is gegaanMrOizo2005 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Thanks heb inmiddels bericht gehad, schijnt dat mijn WN7 ? net onder het minimum zit. (nog nooit van die term gehoord) Heb me meteen even ingelezen en probeer het later even opnieuw. Ik zal zeker snel even het kanaal opzoeken.
[removed]
Decappen is ook een goede booster.hopiconjo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:21:
Ik snap niet waarom ik mijn WN7 niet snel omhoog krijg. Doe gemiddeld bijna 1400 damage per battle. Speel voornamelijk T6,7,8. Ik heb in begin voornamelijk arty gespeeld maar laatste paar maanden eigenlijk weinig. Zie dat WN7 voornamelijk is gebaseerd op damage en dat doe ik volgens mij genoeg. Zijn er andere factoren die zwaar meewegen in WN7 formule?
Wat is je WN7 nu?
Victories, damage en kills doen het meeste in de WN7 berekening (victories uiteraard een stuk minder dan de twee laatst genoemde).
Frags, damage (gewogen naar tier), spots, defense punten en winrate.hopiconjo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:21:
Hier kun je een spreadsheet downloaden, de waardes invullen voor jezelf en kijken hoe jouw WN7 is opgebouwd en waar je nog aan kunt werken.
Verdere uitleg over WN7:
http://forum.worldoftanks...-it-and-how-does-it-work/
Dat is op zich bovengemiddeld dus valt wel mee hoor. Je zou dan moeten gaan werken aan er nog meer damage uit te pompen, meer te decappen en zelf meer te cappen.hopiconjo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:27:
nu=1339 laatste 1500 battles=1400
Ja het ligt niet aan de tank, ik wil nu gewoon even een tank tank om lekker mee te brawlen, dus heb ik niet genoeg geduld voor de PII.Gizzy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:02:
[...]
PII beviel mij wel moet ik zeggen. Beetje aan wennen. Geduldig spelen is key en je niet forceren om je hull te laten zien om een shot af te vuren. Rij dan om het bergje heen oid of relocate.
Ik dacht al dat de T-34-1 in de uitverkoop zou, kon alleen niet meer wachten dus heb hem al, maar de 30% extra credits is lekker. Deze tank haalt zo-ie-zo best lekkere credits binnen. En 2x crew skill is altijd fijn natuurlijk.
Shuttle st20g5
Je average damage is laag in vergelijking met je average tier 
Cappen heeft geen invloed op WN7 en defense points wel maar een stuk minder dan de drie die ik eerder noemdeKaap schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
[...]
Dat is op zich bovengemiddeld dus valt wel mee hoor. Je zou dan moeten gaan werken aan er nog meer damage uit te pompen, meer te decappen en zelf meer te cappen.
[ Voor 75% gewijzigd door psychoclown op 24-05-2013 13:31 ]
thx.wordt er rekening gehouden met arty? Als je heavy speelt dan spot je niet vaak. Zelfde als je light speelt doe je niet veel damage in vergelijking met heavy. word wn7 cappen meegenomen dacht dat dat in nieuwe formule eigenlijk niet meer werd meegenomen ivm statspadding
[ Voor 26% gewijzigd door hopiconjo op 24-05-2013 13:32 ]
Arty spelen is goed voor je WN7 omdat het, zonder naar tank klasse te kijken, bonus geeft voor low tiers die hogere tier damagen (wat arty dus vaak zal doen).hopiconjo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
thx.wordt er rekening gehouden met arty? Als je heavy speelt dan spot je niet vaak. Zelfde als je light speelt doe je niet veel damage in vergelijking met heavy
Light tanks blijven problematisch vanwege het ontbreken van spotting damage in je dossier file. Wel worden spots goed beloond dus het blijft mogelijk om goed te scoren met scouts al is passief scouten wel wat minder. Verder kent WN7 pas een penalty bij gemiddelde tier <5 dus WN7 is beter dan WN6 voor scouts (penalty voor <T6).
Defense punten zijn gecapped op 2.2 voor WN7.psychoclown schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
Cappen heeft geen invloed op WN7 en defense points wel maar een stuk minder dan de drie die ik eerder noemde
[ Voor 15% gewijzigd door djengizz op 24-05-2013 13:36 ]
Heeft iemand misschien ergens een invite code liggen die een collega van me kan gebruiken?
Super "Kazna" babs out!
Super "Kazna" babs out!
@Superbabs. Gefeliciteerd!!!!
superbabs84321eu [KAZNA]
superbabs84321eu [KAZNA]
Redelijke special, x2 crew is sowieso lekker 
BP heb ik al, dus die zal ik wat vaker gaan spelen dit weekend.
Hopelijk kom ik er aan toe om de T-34-85 verder te grinden zodat ik de T-43 maandag kan aanschaffen, heb sinds gisteren geen premium meer dus dat wordt doorbijten (of premium heractiveren ofc
)
BP heb ik al, dus die zal ik wat vaker gaan spelen dit weekend.
Hopelijk kom ik er aan toe om de T-34-85 verder te grinden zodat ik de T-43 maandag kan aanschaffen, heb sinds gisteren geen premium meer dus dat wordt doorbijten (of premium heractiveren ofc
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel