Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Het boeit mensen zeer zeker wel of er wel/geen mensen hacken. Heb je de rage meegekregen toen er een 'mod/bot' online kwam die zwaar oneerlijke (hack-like) voordelen gaf?ChojinZ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:52:
[...]
Iets wat 90% van de spelers niet weet en, nog belangrijker, waarschijnlijk ook niet boeit. Mijns inziens dus ook geen sterk argument waarom het geen WOT killer kan worden.
Het wordt geen WOT killer omdat het spel goed in elkaar zit, lekker speelt en het f2p redelijk goed in elkaar zit. Maar geen WOT killer vanwege clientsite gaming? No way......
Als er gekozen kan worden tussen wel of geen hackers, is de keuze snel gemaakt.
Verwijderd
Somua SAu-40
Hoop dat het wat wordt
Duimen maar dan
Ik vind Warthunder op dit moment wel lekkerder spelen dan WoWP, maar dat vliegen met muis bevalt me sowieso minder op allebei. Warthunder lijkt wel op Birds of Prey, is ook van dezelfde developer, en dat vond ik een prima spel dus wat dat betreft heeft het een streepje voor.psychoclown schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:55:
Vergeet niet, Warthunder is op het moment nog maar enkel vliegtuigjes en Wargaming heeft al een enorme playerbase. Krijgen ze de controls in WoWP net zo goed als in Warthunder dan maakt die laatste al geen kans meer.
XBL: Sgt Rik NL
Ben ik helemaal met je eens. Maar dat had ik zelf ook al (gedeeltelijk) aangegeven. Maar geen WOT killer vanwege clientside gaming? Uhhh... neepsychoclown schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:55:
Vergeet niet, Warthunder is op het moment nog maar enkel vliegtuigjes en Wargaming heeft al een enorme playerbase. Krijgen ze de controls in WoWP net zo goed als in Warthunder dan maakt die laatste al geen kans meer.
Lol, dat zeggen ze wel ja. Maar ze doen er niets mee en kopen vervolgens wel de game of het vervolg erop.User schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:58:
[...]
Het boeit mensen zeer zeker wel of er wel/geen mensen hacken. Heb je de rage meegekregen toen er een 'mod/bot' online kwam die zwaar oneerlijke (hack-like) voordelen gaf?
Als er gekozen kan worden tussen wel of geen hackers, is de keuze snel gemaakt.
Kijk naar BF3 of COD. Duizende cheaters, iedereen klaagt steen en been maar voorlopig spelen er nog miljoenen het spel. En de nieuwe COD zal wederom alle verkoop records verbreken. Ondanks de clientside gaming.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
ik wist niet dat er meer games in omloop waren op het zelfde ''concept'' zeg maar van de zelfde maker!!
Tanks, vliegtuigen ? wat is er nog meer dan haha
Draait het allemaal even zwaar en speelt het gratis of ?? misschien me game-arsenaal maar is uitbreide dan:)
Nee zelfde maker als IL2 Sturmovik: Birds of Prey. World of Warplanes is van dezelfde maker als WoT. Is ook gewoon gratis, waarbij je voor geld gold oid kan kopen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:06:
Warthunder is zelfde maker als WoT ? zelfde speelstijl of ??
ik wist niet dat er meer games in omloop waren op het zelfde ''concept'' zeg maar van de zelfde maker!!
Tanks, vliegtuigen ? wat is er nog meer dan haha
Draait het allemaal even zwaar en speelt het gratis of ?? misschien me game-arsenaal maar is uitbreide dan:)
Noem een goed alternatief voor BF3/CoD zonder cheaters.ChojinZ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:05:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. Maar dat had ik zelf ook al (gedeeltelijk) aangegeven. Maar geen WOT killer vanwege clientside gaming? Uhhh... nee
[...]
Lol, dat zeggen ze wel ja. Maar ze doen er niets mee en kopen vervolgens wel de game of het vervolg erop.
Kijk naar BF3 of COD. Duizende cheaters, iedereen klaagt steen en been maar voorlopig spelen er nog miljoenen het spel. En de nieuwe COD zal wederom alle verkoop records verbreken. Ondanks de clientside gaming.
Verwijderd
ik zie het wel, maar snap er weinig van, dikke afstanden tussen die vliegtuigjes enzo...
haha lol
Verwijderd
Verwacht er maar niet te veel van. Ik vond de SAu-40 verschrikkelijk iigVerwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:59:
Nieuwe aankoop gedaan
Somua SAu-40
Hoop dat het wat wordtdie daarvoor ( renault UE 57,) was weer eens een drama
Duimen maar dan
Het goede nieuws is dat de TD die daarna komt, de S-35-CA, wel zeer behoorlijk is. Heeft de hoogste alpha damage van alle Tier V tanks (op de premium ammo van de 105mm derp guns na dan). Met dat geweer kun je ook serieuze schade doen op Tier VII tanks. Was erg leuk om te spelen vond ik
Verwijderd
snap alleen het feit '' melee '' planes niet.
Maar zal wel een onderouwing hebben haha
@ILK ik hoop niet d at ik me dooderger
Lol, want een goed alternatief zorgt ervoor dat mensen geen COD/BF3 meer spelen? Bekend met COD-fanboys?User schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:12:
[...]
Noem een goed alternatief voor BF3/CoD zonder cheaters.
Daarnaast vergeet jij even de casual player base. Die heeft helemaal niet in de gaten dat er gecheat wordt. Maar dat is wel de grootste groep spelers.
Het probleem wat jij hebt is dat je teveel vanuit eigen perspectief de zaken bekijkt. Probeer het eens te beredeneren vanuit de ogen van een leek. Misschien zie je dan wel in dat cheaten voor de casualgamer over het algemeen geen groot issue is.....
Verwijderd
Voor de klant waar het wel een issue voor is bestaat het issue WEL.ChojinZ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Lol, want een goed alternatief zorgt ervoor dat mensen geen COD/BF3 meer spelen? Bekend met COD-fanboys?
Daarnaast vergeet jij even de casual player base. Die heeft helemaal niet in de gaten dat er gecheat wordt. Maar dat is wel de grootste groep spelers.
Het probleem wat jij hebt is dat je teveel vanuit eigen perspectief de zaken bekijkt. Probeer het eens te beredeneren vanuit de ogen van een leek. Misschien zie je dan wel in dat cheaten voor de casualgamer over het algemeen geen groot issue is.....
Perceptie is realiteit.
Wilde ik nog wel aan toevoegen dat de COD community nou niet echt een goed voorbeeld is WOT is al magertjes maar COD ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 17:06 ]
Het ene na het andere potje in mijn IS-8 heb ik er last van, ze zien twee tier 10 heavies aankomen en 5 tier 9 heavies trekken terug, waardoor ik als enige overblijf, ja, ik kan dan wat schade doen, maar meer ook niet. Ah, 2-15 verloren, weer, zovaak gehad.
Ik ga wel lekker tier 5 en 6 spelen, daar doen mensen nog wel een beetje normaal.
Edit:
Nieuw potje in mijn IS-3, op Zuidkust, 3 tier 9, 2 tier 6 en 1 tier 5 arty per kant, wat tier 8 en wat 7 tanks.
Ons team besluit lekker te gaan kamperen vlakbij start, daarbij de flanken helemaal openlatend. Ik ga maar de linkerflank verdedigen, kom ik natuurlijk daar de push van de vijand tegen: 2 IS-3, een E-75 ["winratie 46% so he's a nub", aldus onze arty] en een Jagdpanther II.
Krijg ik support? ja, een Tiger II die 2x schiet en dan terugtrekt. Arty heeft andere doelen.
Dus kansloos afgemaakt. Again.
[ Voor 31% gewijzigd door RobinHood op 15-05-2013 17:35 ]
People as things, that’s where it starts.
En dus? Vroegâh was CoD een prima spel. De kwaliteit is behoorlijk gekelderd, maar dat wil niet zeggen dat de bekendheid/hype ook keldert. Als er tijdens de release al hacks voor een spel zijn, is er geen hond die het lange tijd blijft spelen.ChojinZ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Lol, want een goed alternatief zorgt ervoor dat mensen geen COD/BF3 meer spelen? Bekend met COD-fanboys?
De mensen die ik het meest hoor huilen over hacks/cheats, zijn toch echt de leken...Daarnaast vergeet jij even de casual player base. Die heeft helemaal niet in de gaten dat er gecheat wordt. Maar dat is wel de grootste groep spelers.
By the way, War Thunder is al gehacked, en War Thunder heeft geen anti-cheat systeem.
Ik beweer nergens dat het nooit geen issue is. Ik snap je punt dan ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:01:
[...]
Voor de klant waar het wel een issue voor is bestaat het issue WEL.
Perceptie is realiteit.
Want? Vanwege de 12-jarige siema spelers? Ow, wacht....Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:01:
[...]
Wilde ik nog wel aan toevoegen dat de COD community nou niet echt een goed voorbeeld is WOT is al magertjes maar COD ?
Sorry, maar ik zie weinig onderscheid tussen wat er hier wordt gepost en wat er in het COD topic wordt gepost. Perceptie is realiteit, toch?
Vanf COD4 tot de laatste versie zijn er vanaf de eerste week cheats te krijgen. Bij BO was het zelfs al 1 dag. En toch waren er miljoenen spelers die het maanden lang speelde.User schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:44:
[...]
Als er tijdens de release al hacks voor een spel zijn, is er geen hond die het lange tijd blijft spelen.
En hoelang duurde het voordat er cheats waren voor BF3? Een maand? Het spel is nu een jaar oud maar wordt nog steeds veel gespeeld, ondanks dat er cheats waren.
Ik niet. Als ik in het COD/BF3 topic kijk zijn het de hardcore players die al jaren lang fan zijn die het hardste schreeuwen. Maar het blijft alleen bij schreeuwen. Want na de rant starten ze het spel gewoon weer op...User schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:44:
[...]
De mensen die ik het meest hoor huilen over hacks/cheats, zijn toch echt de leken...
Maargoed, we gaan teveel offtopic. Als je de discussie wilt voortzetten mag je me DM-en.
[ Voor 42% gewijzigd door ChojinZ op 15-05-2013 17:55 ]
[removed]

Met uitzondering van de T-54 waren de tanks zonder damage dood door mijn spotten/damagen. De T110E5 had het wat langer uitgehouden omdat de arty eerst de VK en E75 hadden gepakt waarna ik na een reload de E5 maar kwam halen
[ Voor 21% gewijzigd door psychoclown op 15-05-2013 19:42 ]

Me like
erutangiS
haha bedankt ed31 ga ik zeker even doen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:00:
[...]
Dat is een heel algemene vraag, daarom een algemeen antwoord: veel lezen op de verschillende fora, op you tube kijken naar battles in tanks die jij wil gaan halen en als je dood bent, meekijken bij goede spelers uit je team.
Oh ja, nog een tip: niet teveel smileys gebruiken op dit forum
ben nu aan het sparen voor de black prince
txs! ga ik doendynosu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:03:
voor beginners: kijk eens op http://wiki.worldoftanks.eu
De belangrijkste les - en die missen de meeste spelers nog steeds - is altijd opereren als een team. Dat wil zeggen, bij elkaar blijven. Een 2 tegen 1 confrontatie win je meestal, zelfs als jullie tanks niet zo goed zijn.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Veel plezier met een tank die zo vreselijk hoog is. Hij is hoger dan een sherman, heeft een prachtig uitsteeksel op zijn koepel en de koepel is van papier mache. Dus dan ga je op een schuin staan op een heuveltje. Heb je niks aan omdat de tank zo hoog is dat je gundepression niet toereikend is, eer je kan schieten, staat je hele koepel weer in zicht en ben je dood.
Voor brawlen heeft hij geen pantser, voor hull down sniperen is de turret te zwak en de gundepression te slecht en de tank te hoog, voor sniperen achter een bosje heeft hij te slechte camo en accuracy.
Ik weet het echt niet meer met die Franse tanks, ik snap wel waarom ze verloren hebben, het is gewoon 1 groot fiasco... Ik hoop dat het de moeite waard is, maar, de ARL lijkt me ook niet bepaald geweldig en de M4 lijkt me al helemaal waardeloos.
In ieder geval niet vanwege de tanks.VasZaitsev schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:25:
Ik weet het echt niet meer met die Franse tanks, ik snap wel waarom ze verloren hebben.
erutangiS
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
E-100 researched. Undistributed experience spent: 182960. Free Experience spent: 50.
Vorig jaar was de Duitse tree mijn eerste tree die ik ging spelen
Maarja, even credits grinden en dan randoms trollen hehe.
Hopelijk is hij intressanter met de topgun.
WAT!? 50 free XP gebruikt!?wsLy schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:50:
Researched:
E-100 researched. Undistributed experience spent: 182960. Free Experience spent: 50.
Vorig jaar was de Duitse tree mijn eerste tree die ik ging spelenen nu pas heb ik daar een tier 10 in behaald hahaha
Andere trees zijn toch iets leuker ^^
Maarja, even credits grinden en dan randoms trollen hehe.
GOLDWARRIOR!
Never judge a tank when it's not elite.VasZaitsev schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:50:
leuk verdienen doe je wel ja, maar om met stapjes van 500xp met premium naar de ARL te gaan is nou ook weer niet leuk.
Hopelijk is hij intressanter met de topgun.
Met spacedarmor kan ik het nog wel geloven, echte schade doe je dan niet.MSalters schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:36:
0 damage hits kunnen zo af en toe best irritant zijn, maar dit is wel erg pijnlijk: 12 hits, 0 dmg. Die bug moet er echt hoognodig uit.
Ik vind 0dmg crits raarder, je sloopt een onderdeel, waarom doe je dan geen schade?
BDR is echt waardeloos, ik ga hem in een donkerhoekje stoppen, en alleen mijn dubbels ermee halen.
Overwinning!
Gevecht: Westfield woensdag 15 mei 2013 23:42:39
Voertuig: Matilda Black Prince
Ervaring ontvangen: 2.042 (x2 voor de eerste overwinning van de dag)
Credits ontvangen: 30.630
Leuk tankje, langzaam, maar, lekker accuraat en die 6 ponder is gewoon geweldig, elke 2 seconden ongeveer een snelle shell uittuffen die 75 schade doet en leuke pen heeft, OP? Neeeuuuh
Een Matilda BP doet maar rond de 2k dpm
[ Voor 29% gewijzigd door RobinHood op 15-05-2013 23:51 ]
Verwijderd
Daar mankeert nog wel het een en ander aan maar het gaat vooruit. Hoewel ik nog steeds onverklaarbare crashes heb met de i-16. Favoriet is bij mij daar toch de grond attack aircraft hoewel het wat vreemd is om met een il-2t battleships en carriers om zeep te helpen.psychoclown schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:55:
Gisteren in WOT een leuk dagje 9 battles 8 gewonnen, in WOWP was het wat minder met 4-5
Was gewoon niet te doen; teammaten die geen idee hadden wat te doen, gezeik over de chat omdat ik meerdere malen om hulp vroeg en het niet kreeg en nadat je dan dood gaat ze ineens gaan rushen, etc.
Als ik dan nu zie dat mijn efficiency en damage wel gewoon goed waren ben ik over de stats tevreden maar de speelervaring was bagger.
Verwijderd
4 tanks gespeeld, eerste tank was de T-80, in m'n 2e match mijn daily double behaald van zo'n 700 exp.
Daarna de ARL 44, 1e match meteen 2k exp doubled.
Toen de WZ-131 met ook een 2k daily double.
En last, but not least, de T29, met ook een 2k double.
(Heb geen premium)
Toen maar gestopt voordat m'n geluk omsloeg
Dit is weer eens wat anders dan 2-3k damage bij een loss en <1k damage bij je victories.
Welkom bij WOT. Het ene moment zit je met zweet in je handen, 1 tegen 1 als laatste op het veld en win je de pot voor je team. Het andere moment rij je in de eerste minuut recht in de lemming train van het andere team en zie je nog net de stukken schroot rondvliegen van je eigen tank. Of je ziet de lemming train van je eigen team in een kruisvuur vast blijven zitten, zodat jij aan het einde nog even bezoek krijgt van de andere helft van het vijandelijke team,.... in je eentje.solique schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:17:
Gisteren laat thuis, 3 potjes gedaan en toen er al mee gestopt.
Was gewoon niet te doen; teammaten die geen idee hadden wat te doen, gezeik over de chat omdat ik meerdere malen om hulp vroeg en het niet kreeg en nadat je dan dood gaat ze ineens gaan rushen, etc.
Als ik dan nu zie dat mijn efficiency en damage wel gewoon goed waren ben ik over de stats tevreden maar de speelervaring was bagger.
Af en toe heb je van die dagen, dat je maar even een andere spel moet pakken en de volgende dag weer terugkomen.
QFTdefiler1974 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:30:
[...]
Welkom bij WOT. Het ene moment zit je met zweet in je handen, 1 tegen 1 als laatste op het veld en win je de pot voor je team. Het andere moment rij je in de eerste minuut recht in de lemming train van het andere team en zie je nog net de stukken schroot rondvliegen van je eigen tank. Of je ziet de lemming train van je eigen team in een kruisvuur vast blijven zitten, zodat jij aan het einde nog even bezoek krijgt van de andere helft van het vijandelijke team,.... in je eentje.
Af en toe heb je van die dagen, dat je maar even een andere spel moet pakken en de volgende dag weer terugkomen.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Zo ontzettend jammer maar ik heb een fijne battle gehad en gevochten tot het eind maar dat gehuil van de tegenstander en met name van de T34 vond ik zo'n onzin. Hebben dan ook allemaal een mooie report gekregen
*faints*
Verwijderd
Kom je allereerst in een lage tier match
Ik slacht 3 van hun scouts af omdat ze op een of andere manier recht op me af crossen.
Ik sta dus lekker op mijn heuveltje, in het bosje
Komt er zown pannekoek M8A1 aan, die drukt mij effe van die heuvel waardoor hun hele team mij spot...
Zegt die tegen mij, thats what you get from not going for base.....
LOLZORZ ! hoop nubs meegemaakt in me leven, blijkbaar jaloers op me kills !!!
Daarna wordt hij direct door hun arty afgeknalt
Per ongeluk, ja. Express hoort er niet bij en kun je gewoon reporten. Ik report trouwens alleen als het echt duidelijk opzettelijk is en veel schade heeft gedaan. Dus iemand die me de heuvel afduwt krijgt gelijk een report. Iemand die niet op zit te letten en een keer me raakt/ramt hoort er naturlijk wel bij en dat gebeurt iedereen zo af en toe wel eensVorCha schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:32:
Friendly fire of friendly stupidies horen bij een game en bij in rl oorlog.
[removed]
Hehe, gister nog gehad. In mijn T-50 tegen IS3 gereden terwijl ik een slokje van mijn biertje nam. Veel damage en dus mocht de IS3 speler betalen voor de schade die ik zelf had aangericht. Voel me dan toch wel (licht) schuldig...redwing schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:42:
[...]
Iemand die niet op zit te letten en een keer me raakt/ramt hoort er naturlijk wel bij en dat gebeurt iedereen zo af en toe wel eens

Hartstikke fout, ik weet het. Maar we wonnen wel
Wargaming thinks not... Daarom kun je rechtermuisklik doen op een speler en een complaint indienen en juist de door jou genoemde redenen kiezen.VorCha schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:32:
Friendly fire of friendly stupidies horen bij een game en bij in rl oorlog.
Het meest irritant is toch wel:3, 2,1, start, poef dood omdat een of andere harrie het tof vond om een random persoon af te knallen. Vaak win je die potjes ook nog....BTU_Natas schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:52:
Een paar weken geleden had ik iemand aan de haak, die het leuk vond om steeds tegen mij aan te rijden als ik wou gaan schieten. 1e keer vriendelijk gevraagd dat niet meer te doen, bij de 3e keer het al een stuk minder vriendeljik gevraagd, En na dat meneer in zijn is6 mijn 5e schot ook verknoeid has, heb ik mijn e75 in de achter uit gegooid, achter hem gekropen en hem gebruikt als een human shield, door hem over de heuvel heen te duwen, en tegerlijkertijd de 3 vijanden dood te schieten, mijn ijzeren schild stief natuurlijk
Hartstikke fout, ik weet het. Maar we wonnen wel
Te weinig geld voor alle gadgets.
Verwijderd
Maar ik kom toch niet helemaal uit het '' shooting tracks '' systeem, is er een pagina waarin dit zeer duidelijk wordt toegelicht ?
Ik zit namelijk met het punt, ik zie de rupsband van een enemy om het hoekje komen (waar ik genoeg Penetration heb om zijn hele tank met gaten vol te stouwen) maar ik schiet op ze puntje van ze track...... en niets gebeurd....
Is wel iets heel handigs om onder de knie te krijgen merk ik
ZEER irritant !!
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
http://wiki.worldoftanks....ics#Penetration_Mechanics
Verwijderd
Jan, onze beste friese vriend...Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:17:
Heerlijk is dat he, rijd je in je VK20.01(D)
Kom je allereerst in een lage tier matchwaarbij ik dacht! ok lekker huishouden nu
Ik slacht 3 van hun scouts af omdat ze op een of andere manier recht op me af crossen.
Ik sta dus lekker op mijn heuveltje, in het bosjebeetje te scouten/snipen
Komt er zown pannekoek M8A1 aan, die drukt mij effe van die heuvel waardoor hun hele team mij spot...
Zegt die tegen mij, thats what you get from not going for base.....
LOLZORZ ! hoop nubs meegemaakt in me leven, blijkbaar jaloers op me kills !!!
Daarna wordt hij direct door hun arty afgeknalten dan gniffel ik tog stiekem even!!
Dit is wat ik gisteren bedoelde met popie-jopie schrijfstijl
No offence hoor, ik moet er wel om lachen eigenlijk
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ik zit op een forum, ik ben geen thesis aan het schrijven.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:07:
[...]
Jan, onze beste friese vriend...
Dit is wat ik gisteren bedoelde met popie-jopie schrijfstijl![]()
Dus dat hij op die manier typt maakt me niet zo veel uit. zolang het maar duidelijk is wat hij bedoeld.
Verwijderd
Dus penetration is wel degelijk een onderdeel van het track raken ...
ik zit op dat kleine uitstekende putnje te mikken om hem zo plat te krijgen, en als ik het niet probeer en iemand in de flank raak schiet opeens ze track los
Ik vind "LOLZORZ ! hoop nubs" storender.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:07:
[...]
Jan, onze beste friese vriend...
Dit is wat ik gisteren bedoelde met popie-jopie schrijfstijl![]()
Maar goed, lijkt me niet echt iets waar iemand zich druk over hoeft te maken.
Alleen voor Jan een tip om wat netter te schrijven als hij voor volwassen aangezien wil worden.
In het echt druk zijn en zo typen heeft niet echt met elkaar te maken lijkt mij. Je mag aan verschillende mensen hier wel eens vragen hoe ik op teamspeak ben en hoe mijn schrijfstijl is. Deze verschillen aanzienlijk. Verder stoor ik me er ook zeker niet aan hoorVerwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:12:
@ Ed ... op 1 of ander manier typ ik zo, ik ben in Real-Life ook een heel druk adhd manneke,. misschien dat dat het beinvloed ? geen idee, je leert jezelf wat aan en blijkbaar anders dan anderenhaha .. sorry schat! ***smak***
ik zit op dat kleine uitstekende putnje te mikken om hem zo plat te krijgen, en als ik het niet probeer en iemand in de flank raak schiet opeens ze track losmaar de site helpt
thanks
De-tracken doe je vaak niet op de track zelf, maar op het voorste wiel van opzij.
Richt op de schijven, niet op de track zelf. vooral het voorste en achterste "wiel/schijf"Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:12:
@ Ed ... op 1 of ander manier typ ik zo, ik ben in Real-Life ook een heel druk adhd manneke,. misschien dat dat het beinvloed ? geen idee, je leert jezelf wat aan en blijkbaar anders dan anderenhaha .. sorry schat! ***smak***
ik zit op dat kleine uitstekende putnje te mikken om hem zo plat te krijgen, en als ik het niet probeer en iemand in de flank raak schiet opeens ze track losmaar de site helpt
thanks
Verwijderd
Ik zeg toch ook niet dat ie anders moet schrijven? Ik vind t wel vermakelijk.Masuchievo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:09:
[...]
Ik zit op een forum, ik ben geen thesis aan het schrijven.
Dus dat hij op die manier typt maakt me niet zo veel uit. zolang het maar duidelijk is wat hij bedoeld.
Mijn quote was een reactie op een "thesis" gisteren waarin ie zich afvroeg waarom hij veel negatieve reacties oproept.....
(denk even een overvloed aan smileys erbij aub)
Langzame dag op mijn stage.
Verwijderd
Maar ja, ik heb het me ooit aangeleert zo te typen, ok ok misschien niet te maken met me ADHD
Maar ik vind het meestal gewoon leuk om het wat op te fleuren en wat '' hipper '' te maken misschien!
Maar ik hoef op zich niet als ''volwassen'' aangezien te worden, dat doet er voor mij niet toe
Maar ik zit dus gewoon serieus op dat kleine stukje TRack te mikken
Jan = Nub
.
LOL : Donderdag 16 mei 2013 11:19 Masuchievo
z0 3rrUG !$t T0G n!3t ???
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 11:20 ]
Dat had ik ook eerder moeten weten, nu snap ik waarom het mensen vaak lukt om mij te tracken en andersom niet, ik schiet elke keer op de track zelfhexta schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:15:
[...]
Richt op de schijven, niet op de track zelf. vooral het voorste en achterste "wiel/schijf"
Beeromaniac
Zijn van die kleine dingen die je snel meepakt als je vaak op Teamspeak zit.Thompson schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:19:
[...]
Dat had ik ook eerder moeten weten, nu snap ik waarom het mensen vaak lukt om mij te tracken en andersom niet, ik schiet elke keer op de track zelf
Je wil niet weten hoe lang het duurde voordat ik door kreeg dat ik mijn tank moet angelen ipv recht naar de vijand toe te staan, en hoe veel meer je dan bounced.
Zonder die tip had ik daar nu waarschijnlijk nog steeds niet aan gedacht.

Niet perse tussen de track. meestal track je iemand van opzij op het moment dat hij om een hoekje "peek-a-boo't" Zoals dat heet. Dan kun je gewoon recht op het wiel schieten. Het is vaak ook tank afhankelijk. Sommige tanks track je een stuk makkelijker, ook van voren.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:19:
Ik snapje hoor Ed, maak je niet dik
Maar ja, ik heb het me ooit aangeleert zo te typen, ok ok misschien niet te maken met me ADHD
Maar ik vind het meestal gewoon leuk om het wat op te fleuren en wat '' hipper '' te maken misschien!
Maar ik hoef op zich niet als ''volwassen'' aangezien te worden, dat doet er voor mij niet toezolang je me nog maar serieus kan nemen met mijn lange verhalen, misschien vreemde woordkeuze's en spam kwa emoticons
dan vindi k het prima hahahaha
Maar ik zit dus gewoon serieus op dat kleine stukje TRack te mikkenwahhaa...
Jan = Nub
.
LOL : Donderdag 16 mei 2013 11:19 Masuchievo
z0 3rrUG !$t T0G n!3t ???
Verwijderd
Maar ik ben ook zo iemand die de voorkant van me tank hun kant op zet haha
gaandeweg leert men
Je moet om de wielen schieten die of de rupsband aandrijven, of de rupsband spannen. Deze zijn vaak groter, en het aandrijfwiel heeft natuurlijk "tandjes".Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:01:
Ik heb wel even 1 vraag, ik lees de laatste tijd vaak de wiki en die site die gister heir vermeld is van Dyonisos(ofzowiets)
Maar ik kom toch niet helemaal uit het '' shooting tracks '' systeem, is er een pagina waarin dit zeer duidelijk wordt toegelicht ?
Ik zit namelijk met het punt, ik zie de rupsband van een enemy om het hoekje komen (waar ik genoeg Penetration heb om zijn hele tank met gaten vol te stouwen) maar ik schiet op ze puntje van ze track...... en niets gebeurd....
Is wel iets heel handigs om onder de knie te krijgen merk ikvooral als ik op top speed in mijn luchs rond rijd, en zown pannekoek van een PZ 38 na mijn track kapot schiet, en echt zo naar me kijkt van now your F*cked
ZEER irritant !!
Maar, het is niet elk schot feest, zeker bij lage tiers. En sommige tanks hebben gewoon een grote HP-pool voor hun tracks [TOG II is een leuk voorbeeld] en bij sommige tanks liggen ze er al af als je er boos naar kijkt [IS-3 is een leuk voorbeeld]
Een HE shell met een flink kaliber [122mm, 105mm is al veel minder krachtig] in de buurt van de tracks [desnoods de grond] en je tegenstander is getracked.
Met mijn KV-2 track ik mensen aan de lopende band, maarja, dat monster is ook gewoon, tja, een monster
Je bent een heavy! Dus traag, maar met een goed pantser waar beginners nog moeite mee hebben. de motorupgrades zijn heel fijn, en de 85mm is een leuk allround kanon. Met de 122mm mini-derp is het ook leuk, want je oneshot tier 5 mediums als je hun koepel of weakspot raakt.Bo0bz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:02:
Speel af en toe een potje. Gisteren avond een KV-1 vrij gespeeld. Moet zeggen dat het wennen is om vanaf een t-28 naar een kv-1 te gaan. Hij is trager en de eerste gun is niet zo goed. Iemand tips voor de KV-1?
Maar je zult nooit wendbaar worden. Het is een traag stuk staal, die volgens mij erg generfd is, ook qua pantser en snelheid. Vroeger voelde hij veel sneller en wendbaarder.
Ga eens youtube videos kijken, heeft mij zooooo geholpen. Ik heb met precies hetzelfde probleem gezeten.Bo0bz schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:02:
Speel af en toe een potje. Gisteren avond een KV-1 vrij gespeeld. Moet zeggen dat het wennen is om vanaf een t-28 naar een kv-1 te gaan. Hij is trager en de eerste gun is niet zo goed. Iemand tips voor de KV-1?
Tip1: Niet over open velden rijden, je gaat dood omdat je er veel te lang blijft (je bent te langzaam).
Tip2: Leer sidescrapen en anglen dan kun je makkelijk steel wall halen in 1 op 3 potjes!
Tip3: Koop een 75% crew (als je dat nog niet had) en ga grinden tot hij full-ops is.
Ben intussen bij de IS-8 maar de KV-1 heeft nog steeds een speciaal plekje in mijn garage (en hart
Peek-a-boo en een beetje hulldown gaan, dat is leuk met de KV-1. Anglen is ook erg belangrijk.
Klinkt als een leuke battle, of je nu wint of niet, hij was lekker en die "vieze lucker" (s)killed jou gewoon fair'n'square.psychoclown schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:09:
Gisteren had ik toch een battle op Murovanka, ik speelde in de T110E5, samen met een Leopard en nog een T110E5. De Leopard was helaas vrij snel gespot en kreeg de volle laag van de tegenstanders BatChat arty terwijl wij de hordes tier 10's van ons afhielden in het noorden. We hebben daar heel de boel af zitten slachten en helaas werd ook de andere T110E5 gepakt door de BatChat arty nadat hij hem een klap had verkocht, onze arty miste natuurlijk dus de BatChat arty ontkwam. Toen begon er al een T34 in het andere team te zeuren dat we goldnoobs waren.. "uhh what? As if I need gold ammo to penetrate a T34 in the open?" Hij begon helemaal te zeiken terwijl ik nog over was met 3 anderen. Een 100% IS7, 25% IS7 en een oneshot 268. Ik switch nu naar gold want we hebben nog een aantal tanks te gaan en probeer de 25% IS7 in B0 te helpen die de laatste is van het bos. IS4 gaat neer, T30 gaat neer en de BatChat arty pakt de IS7. Ik rij terug naar het zuiden om daar de IS7 en 268 te helpen tegen een 100% IS7 maar de BatChat arty strikes again en pakt onze IS7. Uiteindelijk moet ik zelf nog de laatste klap geven aan de IS7 wat mij weliswaar lukt. Al rijdend de hill over draai ik weer naar het noorden waar ik de E50M al verwachte en pak hem al rijdend maar een Foch 155 (eveneens oneshot) komt van achter die gelukkig mij enkel detracked waarna ik hem nog snel kan meenemen. Ik sta al op 5 kills >5,5k damage en ben alleen versus de BatChat arty die mij nog tot oneshot schiet maar ook zelf oneshot is. Onderwijl zitten er nu 4-5 mensen van het enemy team te huilen over gold shells... "Yes I grabbed premium shells now because I dont want to lose against whiners like you and I will do anything to win". Ik ga cappen en verwacht de BatChat arty al via de 1 lijn, de teller staat op 99 en hij komt inderdaad over de 1-lijn aankakken.. pakte de vieze arrogante lucker mij ook nog al rijdend terwijl hij net achter een klein heuveltje zit.
Zo ontzettend jammer maar ik heb een fijne battle gehad en gevochten tot het eind maar dat gehuil van de tegenstander en met name van de T34 vond ik zo'n onzin. Hebben dan ook allemaal een mooie report gekregen
Ik speel het lekkerste met óf een snelle gun (max 3 seconden reload, bijv Matilda BP) of een trage maar sterke (bijv topgun KV1S, 14 sec. reload). Van die guns met +/- 8 seconden reload kan ik vaak niet goed mee overweg qua timing?
Beeromaniac
Dit, en mocht het echt storend gevonden zijn dan hoop ik toch dat een ieder mij weet te vinden en niet zelf het heft in handen gaat nemen want dat lijkt in dit topic sowieso niet zo goed te werken.BTU_Natas schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:19:
Kan het op de man spelen, en al helemaal elkaar beoordelen op schrijfstijl ophouden. En via dm's of mods gaan?
Verwijderd
2 tanks in me garage en puur daarop focussen dmv geen andere tanks te kopen, modules voor de ''2'' tansk te kopen, en te wachten tot ik de XP en credits heb om over te gaan naar nieuwe tier.
Nu krijg ik beetje de indruk dat ik beter een volle garage kan hebben met van alles wat zeg maar
ik kom nu enkelt nog wel eens tegen namelijk dat mijn tanks in gevecht zijn... en kapot ! en dus effe 1 of 2 min niet kan spelen
Tja, dit kun je op 2 manieren oplossen.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:49:
ik kom nu enkelt nog wel eens tegen namelijk dat mijn tanks in gevecht zijn... en kapot ! en dus effe 1 of 2 min niet kan spelen
1) Blijf langer leven.
2) Meer tanks.
Je zult merken dat als je je meer focust op de 1e je uiteindelijk meer damage gaat doen en daarnaast dat het maar zelden zal gebeuren dat 2 tanks niet genoeg is.
[removed]
Verwijderd
bij die laatste merk je vaak dat je soms snel afgeknald wordt
en de VK20.01(D) vind ik een sublieme tank voor de tier waar die in zit, enige probleem is als je onderaan de lijst van het potje staat, je soms ook maar de scout role op je moet nemen en daardoor ook sneller weer kan worde neer gehaald
Maar ik denk dat ik er maar eens 1 of 2tankjes bij neem, voor de periode dat ze beiden down zijn ahha
Ik heb het zelfs eens voorelkaar gekregen om aan 4 tanks te weinig te hebben, waren telkens potjes van 10 minuten camplezier waar ik na 3/4 minuten getroffen werd door arty.
Jij zult de cromwell dan wel leuk vinden.Rik027 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:47:
Ik kon prima overweg met de gun op m'n M6 (7-8 sec) en op m'n Tiger ( ook iets van 7-8 sec). Ik kan weer wat minder tegen guns met een lange reload. Korte reload vind ik ook wel lekker, de gun op de Churchill 3 heeft een reload van 1,92 sec. De topgun op T29 zit nu rond de 9,6 reload, dat zit wel op het randje van vervelend, maar dat is een geweldige gun.
En de KV-2 zal ik maar ontlopen
Verwijderd
maar ben het niet volledig eens met de onderbouwing dat de VK 2001 D een scout is
Ik vind hem namelijk goed werken als support tank (beetje medium style ipv light scout zeg maar)
Ik merk echter idd wel dat je vaak de rol scout op je moet nemen
P.S.
Hoe krijg je die lampbolletjes boven je tank ??
ik begrijp dat dat inhoudt dat je gespot bent of ?? zie ze vaak op YouTube,maar kan het in instellingen niet vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 13:05 ]
T-50's en T-50-2 zijn natuurlijk wel de koningen onder het scouten.
Al heb je ook wel gelijk: De 2001D is idd geen scout, foutje van mij. Ik dacht aan de VK2801, oepserdefloeps
Dat bolletje is een perk, gaat aan als je gespot bent.
Zorg dat je altijd een monymaker tank in je garage hebt die je even pakt in de tussentijd.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:49:
Ik heb mezefl denk ik een hele tijd beetje te kort gedaan.
2 tanks in me garage en puur daarop focussen dmv geen andere tanks te kopen, modules voor de ''2'' tansk te kopen, en te wachten tot ik de XP en credits heb om over te gaan naar nieuwe tier.
Nu krijg ik beetje de indruk dat ik beter een volle garage kan hebben met van alles wat zeg maarom zo meer games te kunnen doen / free xp en credits te behalen ... of zie ik dat toch verkeerd?
Ik heb zelf een type 59 staan, leuke tank om te spelen tussendoor en je kan er heel wat credits mee verdienen, om je andere tanks mee te supporten. Vooral premium tanks, zijn gelijk al bijna compleet en kan je zo rijden met wat training erbij. Pak anders een Kv-2 of Kv-1s, dat zijn goede normale moneymakers.
Ben bijna bij de Cromwell (wat is de Crusader een schijtttank zeg..) , hij schijnt een beetje als de Sherman E8 te spelen. Dat vind ik echt een top tank, eentje om lekker mee te flanken.VasZaitsev schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:58:
de VK2001 is ook pure scout, dus ja, je moet wel scouten![]()
Ik heb het zelfs eens voorelkaar gekregen om aan 4 tanks te weinig te hebben, waren telkens potjes van 10 minuten camplezier waar ik na 3/4 minuten getroffen werd door arty.
[...]
Jij zult de cromwell dan wel leuk vinden.
En de KV-2 zal ik maar ontlopen22 seconden reload
En de KV-1S heb ik altijd al waardeloos gevonden, te lange reload, bouncekanon, karton pantser.
de Crusader slecht? Vind hem geweldig, vooral de 2k dpm op een tier 5 tankje, en de accuracy is goed tijdens het rijden.Rik027 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:12:
[...]
Ben bijna bij de Cromwell (wat is de Crusader een schijtttank zeg..) , hij schijnt een beetje als de Sherman E8 te spelen. Dat vind ik echt een top tank, eentje om lekker mee te flanken.
Cromwell speelt grotendeels hetzelfde als de Crusader vind ik, en is ook ongeveer even kwetsbaar.
[ Voor 52% gewijzigd door RobinHood op 16-05-2013 13:16 ]
Ik merk zelf dat je successen in battles heel erg bepaald worden door speelstijl icm bepaalde tanks.Thompson schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:44:
Zijn er meer mensen die dit "gevoel" hebben;
Ik speel het lekkerste met óf een snelle gun (max 3 seconden reload, bijv Matilda BP) of een trage maar sterke (bijv topgun KV1S, 14 sec. reload). Van die guns met +/- 8 seconden reload kan ik vaak niet goed mee overweg qua timing?
Zelf ben ik een speler die graag aan de frontlinie staat en bijna altijd bezig is met het pushen van mijn team. Support spelen is dan weer niet echt mijn ding.
Vandaar dat ik het ook erg goed doe in een KV5 maar hopeloos speel met de T34.
Verwijderd
Maar is er een bepaald systeem wat bepaald wat de moneymakers zijn dan ?
Bepaalde tanks die je ''extra'' geven dan andere tanks zeg maar !!
Want aangezien ik sommige tanks nog niet eens tier 2 van heb vrijgespeeld
Zijn er ''low'' tier tanks die je dan zou adviseren als Moneymakers? of moetje dan toch echt richting tier 5/6 al zijn?
Verwijderd
Niet doen met die derp gun is het zo leuk schieten met wat ondersteuning.VasZaitsev schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:58:
En de KV-2 zal ik maar ontlopen22 seconden reload
Blijft leuk om deze af en toe uit de kast te trekken indien er voldoende dekking is. Open maps wat minder maar ja ieder tankje heeft z'n voor (DERP) en nadelen.
Ik heb op mijn KV-2 GLD, Rammer en Spallliner gezet. Vents vond ik niet de 300k waard om in plaats van 22sec 21.5 sec reload te hebben, BiA heb ik ook niet, omdat ik dingen als repair harder nodig heb
Het leukste is nog wel platoonen met 2 of 3 derps. Jammer genoeg is mijn vaste platoonmaat niet zo heel goed met zijn KV-2, hij is niet aggresief genoeg.
Jan: Moneymakers worden gezien als tanks die gewoon wat je ook doet geld opleveren. De Panzer 4 en de Sherman zijn voobeelden, de tier 5 heavies ook. Eigenlijk gewoon elke tier 5, op scouts na, brengen veel cash in het laatje. Tier 6 tanks kunnen nog beter zijn, de Jumbo Sherman en de KV-2 zijn allebei prachtige moneymakers.
Low tier, mwah, de Panzer 1C is leuk voor moneymaking. Heb genoeg potjes gehad met 10k nettowinst.
Grof gezegd zijn tier 6 tanks "de" money makers, plus premium tanks in het algemeen. (premium = je kan ze niet unlocken met xp, maar moet ze kopen met gold... "echt" geld dus).Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:21:
Moneymakers zeg je![]()
Want aangezien ik sommige tanks nog niet eens tier 2 van heb vrijgespeeldkan het misschien even duren voordat ik de KV-1 aantik ofzo haha !!!!
Zijn er ''low'' tier tanks die je dan zou adviseren als Moneymakers? of moetje dan toch echt richting tier 5/6 al zijn?
Maar op tier 5 en 7 zijn ook voldoende individuele tankjes te vinden waar je naar verhouding flink veel damage mee kan doen (en dus zilver mee verdienen).
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Verwijderd
Haha, jouw gedachtes over zo efficiënt mogelijk spelen komen me bekend voor! Zo heb ik het ook een tijd lang gedaan ja. 5 tanks in de garage, en zodra ik dood was uit de battle en op naar de volgende tank. Prima manier om zo de eerste paar tanks door te komenVerwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:49:
Ik heb mezefl denk ik een hele tijd beetje te kort gedaan.
Nu krijg ik beetje de indruk dat ik beter een volle garage kan hebben met van alles wat zeg maarom zo meer games te kunnen doen / free xp en credits te behalen ... of zie ik dat toch verkeerd?
Tegenwoordig doe ik het wel iets anders. Op die "efficiënte" manier heb ik het idee dat ik me toch minder concentreer en slechter speel. Sinds ik op de EU server speel, dwing ik mezelf om een battle uit te zitten en te kijken naar hoe andere spelers een bepaalde tank spelen. Oké, ik kan daar niet altijd het geduld voor opbrengen, maar ik moet zeggen, sinds deze methode heb ik een survival rate van ruim 40% en speel ik stukken beter. Helpt ook als je wel eens last hebt van frustraties; door een verplichte pauze kalmeer je wat voordat je een nieuwe battle start.
Maar ieder zijn ding natuurlijk, zo lang je maar plezier hebt in het spel. Ik ben wel benieuwd of er nog meer spelers zijn die altijd een battle uitzitten. Ik heb nog niemand meegemaakt, en de paar mensen waarme ik geplatooned heb ergerden zich altijd aan me als ik niet snel genoeg uit de battle kwam
Yup, ik doe dat ook regelmatig tenzij het het echt een duidelijke win/verlies is maar nog wel een paar minuten kan duren.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:31:
[...]
Ik ben wel benieuwd of er nog meer spelers zijn die altijd een battle uitzitten. Ik heb nog niemand meegemaakt, en de paar mensen waarme ik geplatooned heb ergerden zich altijd aan me als ik niet snel genoeg uit de battle kwam
[removed]
Verwijderd
YouTube: World of Tanks. Explaining Mechanics - Camouflage
Mij geholpen hebbe
miss heb je dr nog wat aan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 13:44 ]
Premium tanks die je voor Gold (echt geld) moet kopen. Kost je reallife cash maar met de gemiddelde tier 8 premium maak je makkelijk 40.000 netto per potje. Avondje spelen en je zit al snel op de 1.000.000 credits met je premium tier 8 tank.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:21:
Moneymakers zeg je![]()
Even terzijde, dit moet wel ongeveer het slechtste plaatje zijn dat je ooit kan maken voor radioranges te tonen.Ok het principes staan erop, maar de beperkingen in praktijk worden hier niet benadrukt.Seraphin schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:08:
[...]
NP, ik kan je de pagina waar Dynosu naar verwees trouwens aanraden, daar staan de radio mechanics goed uitgelegd (http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#Radio_Range)
In praktijk heb je maar enkele beperkingen wat betreft ranges volgens mij.
-1 een scout spot zaken en rijdt buiten de gedeelde radiorange waardoor hij eigenlijk niks nuttig meer doet. Met artys heb je dit zelden omdat zij grote arty radioranges hebben. Echter op midtier komt dit wel voor. neem een elc spot enemy arty en jij in jouw hummel zal dat mogelijks niet zien achteraan de linie. Dit is wanneer heavies je beginnen uitmaken voor noob omdat zij, die in het midden van het veld staan, de arty, de elc en jou wel nog in radiorange hebben. Kanje niks aan doen. Die mensen moeten inderdaad de wiki gaan lezen.
-2 een heavy of medium heeft bino's of dergelijke waardoor zijn viewrange groter wordt dan zijn spotting range (450m). Hierbij is het nuttig gebruik te maken van geassisteerde spots. Dit zijn de ninjashots die je vaak hebt. Iemand die op jou schiet van +450m en niet één teamlid kan hem spotten na een schot (afstand, muren, magicforrest)
-3 Ditzelfde kan ook gebeuren op minder dan 450m, "magic forrest syndrome". Wanneer je werd gespot door vijand X, ben je zichtbaar voor iedere vijand die jou binnen viewrange heeft.
--3.1staat die persoon in een struikje te campen kan hij op jou schieten, daarna "decloacked" hij en kan je hem spotten
--3.2 staat die persoon in een struikje met andere struikjes errond op +15m of +15m achter een stuikje of een volledig bos. Dan kan die persoon op jou schieten, hij ziet jouw silhouet in de struiken, maar de struiken zullen hem blijven bescherming bieden. Hij zal onzichtbaar blijven tot iemand van jouw team héél dicht komt.
Met heel dicht bedoel ik:
---3.2.1 indien het één struik is op +15m; 50m indien de vijand in een mid tier medium of light rijdt; 150-200m indien tier X TD of Heavy. Het verschil tussen 150m en 200m wordt gemaakt door één, de cammowaarden van de vijandelijke tank en twee jouw viewrange. de vijandelijke spottingafstand is en blijft jouw viewrange- zijn gecummuleerde cammowaarden.
---3.2.2 indien meerdere struiken en magic forrests aanwezig rond de vijand, 50m, no exceptions. De gecummeleerde cammowaarden van 2 struikjes is zo hoog, dat niet één tank eigenlijk nog te spotten valt. De 50m is ook een hardcap. Niks blijft onzichtbaar onder de 50m. Zelfs niet indien er twee gebouwen tussenstaan.
De maximum viewrange is nog steeds iets mysterieus voor mij (WG magic). In theorie kan je die gewoon uitrekenen, zoals mijn lowe. 400m+vents+BiA+situational awereness+recon+Bino's. Dit is volgens mij het maximum wat te zien valt en is om en bij de 548m. Echter met alle rekenwerk heb ik intussen al een zichtbare kill gemaakt op 632m afstand. Blijft dus een beetje magie rond hangen. Spotting range is wel gehardcapped op 450m, daar heb ik nog geen uitzonderingen waargenomen. Hoewel ik voldoende verhalen hoor van mensen die plots gespot worden op +500m afstand. Helaas geen harde bewijzen hiervan, dus die laat ik er van tussen hier.
Ik weet nog dat je vroeger de .ini kon modden zodat je 600 view-range had. (vanilla was toen hardcapped op 500 geloof ik). Desalniettemin is mijn verste kill 628 en verste hit 631 (uiteraard met duitsers)
Verwijderd
als je weet wat ik nu al veel per potje vind
Kreeg ik een schokkende 14.000 credits, was voor mijn idee al veel
Een mening gevraagd, wat is er mis met de amx40?mjtdevries schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:30:
De fout die je hebt gemaakt is die AMX40 kopen....
Maar ja, als je een ELC-AMX wilt hebben dan heb je geen andere keus... Ik zit me nu ook te ergeren aan dat ding. Heb je eerst die afgrijselijke 38 gehad, en dan blijkt het nog slechter te kunnen...
Het ding is dodelijk traag, Franse slag zeg maar. Maar eenmaal op elite kan ik er leuke damage mee doen. Er bounced ook redelijk veel.
If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair
Ben zelf een ook een beetje van biede eigenlijk.Thompson schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:44:
Zijn er meer mensen die dit "gevoel" hebben;
Gister met mijn Centurion I een E75 ongeveer een minuut in the open kunnen houden.
1 shell voor detrack en dan 1 shell in de zijkant, dan weer 1 shell voor detrack enzovoort, helaas zat onze arty niet mee te kijken maar de rest van de flank aan die kant wel dus hij had aardig wat schade opgelopen.
Trage reload en veel damage is zo lekker ik wacht dan netjes op de reload en ga dan pas weer.
De medium reload ben ik mischien te ongeduldig voor en ga te snel uit cover of wacht in the open denkende dat het wel kan.
Heb zelf gemerkt als ik me een avondje focus op 1 tank de damageoutput en daardoor dus ook xp, inkomen en winnrate omhooggaan dan dat je constant wisselt tussen tanks.redwing schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:51:
[...]
Tja, dit kun je op 2 manieren oplossen.
1) Blijf langer leven.
2) Meer tanks.
Je zult merken dat als je je meer focust op de 1e je uiteindelijk meer damage gaat doen en daarnaast dat het maar zelden zal gebeuren dat 2 tanks niet genoeg is.
Je leert de tank beter kennen en speelt dus beter naar mijn idee.
Vindt ik zo'n bullshit dat je wel MOET scouten, je rijdt de tank zoals je op dat moment wil en niet wat een ander van je verwacht.VasZaitsev schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:58:
de VK2001 is ook pure scout, dus ja, je moet wel scouten
Laatst potje in mijn T69 bottomtier en medium in een potje 8/9/10.
Die tank is naar mijn idee niet echt een med, traag, hele lage cammowaarde etc.
Begint er iemand T69 scout te roepen en ergens op de map te pingen.
Ik antwoord dat ik wel ga als ik dat wil en niet geschikt ben als scout dus zelf wel bepaal wat ik doe.
Dus gewoon lekker mijn eigen ding gedaan en leuke damage overgehouden aan het eind van de pot door het flanken wat ik ging doen toen het veld openbrak.
Is de perk sixt sense (commander) deze werkt pas als je die voor 100% hebt getraind.Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:00:
lol vas, dat arty probleem heb ik ook zovaak
maar ben het niet volledig eens met de onderbouwing dat de VK 2001 D een scout is
Ik vind hem namelijk goed werken als support tank (beetje medium style ipv light scout zeg maar)
Ik merk echter idd wel dat je vaak de rol scout op je moet nemenmaar persoonlijk voel ik me daar bij het start van een game niet meteen toe geneigd
dit ook vaak omdat er veel Tanks in de game dan nog zitten die die rol stukken beter kunnen doen zoals T-50's en A-20 tanks
P.S.
Hoe krijg je die lampbolletjes boven je tank ??
ik begrijp dat dat inhoudt dat je gespot bent of ?? zie ze vaak op YouTube,maar kan het in instellingen niet vinden.
Hele handige perk zag in het begin het nut er niet van maar heb het nu op zowat alle tanks.
Heb ooit eens 130K netto binnengehaald met een Löwe op een loss...Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:15:
L0ol @ CHoijnz das wel veel idd
als je weet wat ik nu al veel per potje vindgister met mijn A-20 nameljik een potje gedaan en ik werd iets van beste tank in de afgelopen dagen ofzo op die map !!
Kreeg ik een schokkende 14.000 credits, was voor mijn idee al veellaten we dan maar niet van de 40.000 uitgaan waar jij het over hebt dan krijg ik spontaan een Attaque
haha
Dat zijn wel uitzonderingen maar toch.........
Moet ik even een AED regelen omdat je nu helemaal op apegapen lig??
[ Voor 9% gewijzigd door ShockWave op 16-05-2013 14:25 ]
Hehe, en dat is het gemiddelde. Er zitten ook potjes tussen en dan zit je rond de 100.000. En dan gaat het ineens hard...Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:15:
L0ol @ CHoijnz das wel veel idd
als je weet wat ik nu al veel per potje vindgister met mijn A-20 nameljik een potje gedaan en ik werd iets van beste tank in de afgelopen dagen ofzo op die map !!
Kreeg ik een schokkende 14.000 credits, was voor mijn idee al veellaten we dan maar niet van de 40.000 uitgaan waar jij het over hebt dan krijg ik spontaan een Attaque
haha
Dit topic is gesloten.
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel