[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste
Acties:
  • 93.034 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
lightdestroyer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:18:
Beste,

Heeft iemand ervaring met de premium tanks Churchil III ?
(dankzij event kan ik met gratis verkregen gold deze tank aankopen namelijk en daar meeste van mijn favoriete tanks russische heavy's zijn dacht ik dat deze tank handig zou zijn voor het trainen van mijn kv crew leden)

Op het eerste zicht lijk de turret met z'n 88mm nogal zwakjes in armor (voor een heavy) te meer auto aim altijd naar de turrets mikt en nooit naar de hull, en een tier V tank toch vaak in battles terecht komt waar velen gewoon auto aimen ..
Ik heb de Churchill III een tijd geleden gekocht, in de tijd voordat gold ammo voor credits en daarmee de tier 5 derps beschikbaar kwam, toen was het een heerlijk tankje. Zeer fijne snelschietende gun. Zeer goede armor, op de vrij kleine turret na, als je iemand tegenkomt die weet waar die moet schieten krijg je best wel op je klote, maar dat is niet zo heel vaak. In tier 5 battles, als toptier dus, is het heerlijk tanks afknallen, in tier 6 is hij behoorlijk zwak, maar nog steeds wel acceptabel, zeker als er niet te veel tier 6 heavies zijn.
Overall een leuke tank, maar ik weet niet of de tier5 derps daar verandering in hebben gebracht, het lijkt mij wel.
Qua credits, verdien je niet veel meer dan een KV-1, waarschijnlijk iets meer doordat de repair en ammokosten erg laag zijn

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
Oh juist repair kosten lager (maar die zijn eigenlijk al laag op een kv-1, gelukkig maar want zoals je zei gold + derpen is ook niet leuk voor een kv-1).

Mijn ervaring met kv1 is sinds gold shells common zijn geworden het een grote hell is geworden voor trage armors. Ook al heeft iedereen "maar een paar mee voor noodgevallen (yeah right ...)" dan gebruiken ze zeker die als ze je spotten. Gelukkig is een kv-1 bv beweegelijk genoeg om nog veel shells te ontlopen.
Kvrees dus dat voor een chuchill hetzelfde geld.

Spijtig genoeg zie ik niet veel alternatieve op tier V (of lager) die meer ingame coins kunnen maken. En daar ik niet van plan ben om (nu toch niet) echt geld in het spel te investeren zie ik niet veel alternatieven.
Sommige premium "mediums" hebben zelf max speed 20km/u XD das gelijk franse heavy speed :') (en waarschijnlijk amper haalbaar hill down, wind mee, crew meeduwend vanachter)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
dion_b schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:38:Het is juist die constante snelheid die je kwetsbaar maakt. Zoals ik al eerder aangaf, zelfs in een slome tank kun je in die +-3 seconden tussen arty schieten en landen meters verderop zijn door even te stoppen en te starten. Doe als de Fremen in Dune ;)

En nee, die paar meter gaat bij de splash van een T92 niet voorkomen dat je schade lijdt, het voorkomt wel dat je dood bent. Alhoewel, de T92 is zo hopeloos onnauwkeurig dat het sowieso puur geluk is als hij iets raakt :z

Ik ben een vrij middelmatige speler met genoeg slechte gewoontes die dat veroorzaken (en met genoeg matches onder de riem om te weten dat ze niet vanzelf weg gaan), maar in het open afgeschoten worden door arty overkomt me ook op m'n sloomste tanks zelden. Daarom dat ik daar vrij stellig in durf te zijn, het is een van de weinige dingen waar ik wel redelijk goed in ben blijkbaar.
Sorry maar als je dit gelooft ben je gewoon niet goed snik, er is op die map totdat je in de stad bent als trage heavy GEEN ENKELE manier om te voorkomen dat een T92 je raakt.

Ik had nog een 500hp over nadat die T92 mijn IS4 raakte de T57 die ik daarna tegenkwam reed gewoon vol op me in want hij wist dat er geen manier was dat ik hem kon slopen voordat hij me killde.

Die T92 heeft met 3 schoten, 3 tanks uitgeschakeld zonder ook maar 1 enkel risico te lopen en zonder dat deze tanks daar wat aan konden doen behalve puur met geluk wat we blijkbaar niet hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door Ashrah op 12-05-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 14:41

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:19:
Arty is veel te OP. Zo is het verboden om erop te mikken, zoals ik daarnet had.

[video]

:/
_O- :F

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Wat een hoop negatief gezeik hier weer.

Gaat lekker vandaag; 36 gespeeld, 29 gewonnen.

En nu nog even een lekkere TC champ met 15 spelers met WHO :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Zeker als je ook voor crewtraining gaat dan is de Churchill gewoon een leuke tank om te spelen. Als je de KV-1 echter hell vindt, dan zal de churchill niet veel leuker zijn.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 13:13

p0st

Dutch Reefer

lightdestroyer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:46:
[...]
Enige andere tierV tanks die wel de moeite zijn? (en dus te koop voor 750 gold vandaag :p)
Ook daar ben ik wel weer benieuwd naar :)

Ik heb zelf de Matilda BP op het oog, en ook de T-25 lijkt me wel aardig.
Zitten er Tier 5 tanks tussen die echt de moeite waard zijn, en gewoon echt leuk zijn om mee te spelen, dus niet specifiek voor credits of crew xp?

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Bij elke premiumtank die je koopt zit een garageslot en je krijgt er ook 50% crew bij, die gelijk dismissen en je eigen heavycrew erin zonder retrain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Doler schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:21:
Wat een hoop negatief gezeik hier weer.
Ik vind een discussie over arty etc totaal geen gezeik. Wat ik eerder overbodig vind zijn het aantal posts waar in mensen hun W/L plaatsen. ;)
ShockWave schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:36:
Bij elke premiumtank die je koopt zit een garageslot en je krijgt er ook 50% crew bij, die gelijk dismissen en je eigen heavycrew erin zonder retrain...
Die je via de giftshop koopt zit een garageslot bij, in-game store niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Nemean schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:37:
[...]

Ik vind een discussie over arty etc totaal geen gezeik. Wat ik eerder overbodig vind zijn het aantal posts waar in mensen hun W/L plaatsen. ;)

[...]

Gelukkig doe je dat zelf NOOIT. En de discussie ansich is geen gezeik, wel het op de man spelen van tal van mensen hier.

[ Voor 20% gewijzigd door Doler op 12-05-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
Volgens mij is de consensus op het WOT-forum dat de churchill en de T25 de leukste premium tier 5s zijn, ik heb zelf alleen de churchill dus kan weinig zinnigs hierover zeggen. Maar ik zou zeggen kies ook vooral die natie en klasse die goed past bij de rest van je tanks voor crewtraining.
Edit: de matilda BP heeft zo een slechte hp/ton verhouding, dat lijkt me veel te traag om leuk te zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door MrOleo op 12-05-2013 17:40 ]

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Doler schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:38:
[...]

Gelukkig doe je dat zelf NOOIT. En de discussie ansich is geen gezeik, wel het op de man spelen van tal van mensen hier.
Ik plaats hier nooit mijn aantal Wins en Loses van vandaag/gister of whatever, enige wat ik doe is klagen over arty ( :+ )en over slechte teams en als ik de kans zie mensen te kunnen helpen dan zal ik dat zeker proberen, daarnaast plaats ik af en toe een replay of een YouTube filmpje op de hoop dat mensen er wat aan hebben (groot gedeelte niet aangezien het ervaren spelers zijn). Maar kom op, wat voor nuttige bijdrage levert het nu om je W/L te plaatsen, was leuk toen PlanetWoT voor het eerst online kwam maar nu is het meer of de gemiddelde GoTer een 322er is.

Als je een discussie aan gaat met mensen waar een groot deel het al met elkaar eens is en vervolgens je kop in het zand steekt en totaal alle argumenten verwerpt dan kun je verwachten dat mensen op de man gaan spelen, niet meer dan logisch. Daarnaast ben ik nog altijd van mening, kun je er niet tegen dat er scherpe meningen gegeven worden binnen een discussie moet je je eigen niet mengen in een discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Matilda BP heb ik gekocht, net als een vriend van me. Het is gewoon een Matilda met een churchill koepel.

In een tier 5 potje ben je onverslaanbaar, je hebt overal spaced en sloped armor, en je reload is iets meer dan 2 seconden, je sloopt gewoon alles. Je HP pool is ook vreselijk groot: 610.

Ja, hij is erg traag, maar wel leuk.

De 1750 goud is hij niet waard. De 50% korting wel.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
Nemean schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:47:
[...]

Ik plaats hier nooit mijn aantal Wins en Loses van vandaag/gister of whatever, enige wat ik doe is klagen over arty ( :+ )en over slechte teams en als ik de kans zie mensen te kunnen helpen dan zal ik dat zeker proberen, daarnaast plaats ik af en toe een replay of een YouTube filmpje op de hoop dat mensen er wat aan hebben (groot gedeelte niet aangezien het ervaren spelers zijn). Maar kom op, wat voor nuttige bijdrage levert het nu om je W/L te plaatsen, was leuk toen PlanetWoT voor het eerst online kwam maar nu is het meer of de gemiddelde GoTer een 322er is.
Precies het zelfde nut als klagen over arti of slechte team; gewoon delen wat je die dag beleeft en wat tegen balans bieden tegen al het geklaag. Ik heb nu eenmaal een lekkere dag en dat ga jij niet verpesten met je nutteloze opmerking; genoeg gasten die hier nog regelmatig hun scores posten, of het nu + of - is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Nemean schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:37:

Aaaaahh op die fiets....koop ze altijd via de giftshop namelijk, alleen SU-122 44 ingame gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

VasZaitsev schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:48:
Matilda BP heb ik gekocht, net als een vriend van me. Het is gewoon een Matilda met een churchill koepel.

In een tier 5 potje ben je onverslaanbaar, je hebt overal spaced en sloped armor, en je reload is iets meer dan 2 seconden, je sloopt gewoon alles. Je HP pool is ook vreselijk groot: 610.

Ja, hij is erg traag, maar wel leuk.

De 1750 goud is hij niet waard. De 50% korting wel.
Ik heb ook maar een Matilda BP gekocht, ook ideaal dat ik daar mijn normale Matilda crew in kan stoppen, en de crew dus mooi uit kan wisselen tussen beide! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:36

Thompson

Beeromaniac

Ik had zelf al een hele tijd terug de Matilda BP gekocht. Ding is ontieglijk sloom maar speelt verder erg leuk :) Al meerdere keren T5 potjes gehad dat ik 4/5/6 kills haal.
Door z'n slechte speed en redelijke armor speel je 'm meer als een heavy dan als een medium.

[ Voor 21% gewijzigd door Thompson op 12-05-2013 18:18 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
De uitgaven met betrekking tot crew retraining en camo's zijn allemaal gedaan.
Heeft me toch al gauw zo'n 2-3k gold gescheeld :)
Vanavond ter ontspanning nog een paar qintiples meepikken en ik heb toch al mooi kunnen profiteren van deze mooie special!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

ShockWave schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:58:
[...]

Aaaaahh op die fiets....koop ze altijd via de giftshop namelijk, alleen SU-122 44 ingame gekocht.
Ik vraag mij af of het nu goedkoper wordt door via de giftshop iets te kopen (omdat je dan een slot er bij krijgt) misschien nog maar eens naar kijken :Y.
Doler schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:51:
[...]
Precies het zelfde nut als klagen over arti of slechte team; gewoon delen wat je die dag beleeft en wat tegen balans bieden tegen al het geklaag. Ik heb nu eenmaal een lekkere dag en dat ga jij niet verpesten met je nutteloze opmerking; genoeg gasten die hier nog regelmatig hun scores posten, of het nu + of - is.
Je moet mijn mening nu niet uit zijn verband gaan trekken, ik zeg niet dat jij of anderen het niet mogen of dat je er mee moet stoppen. Ik zeg dat ik het persoonlijk nutteloos vind en dat zulke posts over W/L net zo goed in het 'WoT IRC Channel' geplaatst kunnen worden. ;) Daarnaast heeft ieder zo toch zijn mening over iets, waar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Laatst online: 26-09 14:29
Bedankt voor de input. Na een beetje twijfelen toch maar de knoop doorgehakt.

Het is dus de Churchill III geworden (eigenlijk vooral om crew training purposes .. )
Eerst gevecht direct al steel wall. De gun is niet slecht maar tis vooral omdat je geen HE kan gebruiken dat bv kv-1's idd hell zijn als ze tegenover je komen. Ze zijn echter wel pentreerbaar op de weakspots en met je snelle reload ben je dus niet kansloos. Btw hilldown haalt de ChurchilIII 33km/u.

Als je dus russiche heave armors gewoon bent is hem eigenlijk wel "snel", goede armor, redelijk acc, hééél snelle reload, maar geen HE. Je hebt ook nog eens 700 hp's wat niet slecht is.

Al bij al niet slecht dus.

Aanrader bij deze tank, repair skill XD z'n tracks zijn goed als defence maar vliegen er sneller af dan je ze der weer kunt opleggen.

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Up8QMqjivyMnhPPjX52LYN4y/full.jpg
Al bij al zeker geen money maker (ik heb parade premium nog eens opstaan vandaag, dus reken maar op een stuk minder winst normaal gezien, en gemiddeld doe ik het veel slechter dan die match :+)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
:(
Wat een week heb ik gehad zeg. Telkens in 30% teams met mensen die niet boven de 600 eff komen. Ik ben met mijn Churchill VII gaan grinden voor de Churchill BP. Nu was de VII al niet leuk maar de BP is nog minder... Die gun is echt geen fun als je low tier bent. Mijn lol in WoT is nu wel even voorbij. En naar mijn stats hoef ik ook al niet meer te kijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-10 06:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

De avond begon slecht met alleen maar verliezen en ook dat WOT spontaan meerdere keren afsloot(is dit goed ned.?).

Tussendoor enkele leuke potjes gehad maar deze was weer uitzonderlijk.

Victory!
Map: Fisherman's Bay
Date: zondag 12 mei 2013 22:25:28
Vehicle: Pz.Kpfw. VI Tiger
Exp: 9.515 (x5) + Credits: 97.985
Achievements: : Top Gun, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Ben ook bezig met de tiger 2. Zit ff te twijfelen of ik mijn crew overzet van de tiger 1 naar de 2.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 14:39
Zojuist voor noob uitgemaakt door dit platoon omdat ik vooruit gerushed was volgens hun:
Afbeeldingslocatie: http://sadpanda.us/images/1595121-TC48A4M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Slashx schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:40:
De avond begon slecht met alleen maar verliezen en ook dat WOT spontaan meerdere keren afsloot(is dit goed ned.?).

Tussendoor enkele leuke potjes gehad maar deze was weer uitzonderlijk.

Victory!
Map: Fisherman's Bay
Date: zondag 12 mei 2013 22:25:28
Vehicle: Pz.Kpfw. VI Tiger
Exp: 9.515 (x5) + Credits: 97.985
Achievements: : Top Gun, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Ben ook bezig met de tiger 2. Zit ff te twijfelen of ik mijn crew overzet van de tiger 1 naar de 2.
Nice! Ik ga ook steeds beter met de Tiger, nu ik de top gun heb. Wat een verademing zeg, heerlijke gun!
Ik ga de Tiger niet houden, dus ik zet mn crew over op de 2.

@2crashandburn:
:F Jij hebt ook met afstand de beste WR. Ach laat lekker lullen zou ik zeggen, is alleen maar vermakelijk :D

[ Voor 84% gewijzigd door Mr_Size op 12-05-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
sry, dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door Mr_Size op 12-05-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 14:39
Mr_Size schreef op zondag 12 mei 2013 @ 23:29:
[...]

Nice! Ik ga ook steeds beter met de Tiger, nu ik de top gun heb. Wat een verademing zeg, heerlijke gun!
Ik ga de Tiger niet houden, dus ik zet mn crew over op de 2.

@2crashandburn:
:F Jij hebt ook met afstand de beste WR. Ach laat lekker lullen zou ik zeggen, is alleen maar vermakelijk :D
Important note: cijfertjes zijn aantal battles en winrate op die tank. ;) En ja die is goed op m'n T34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Redelijke dag gehad en de cw en absolute tc ging ook wel goed in de avond. Qv-p verslagen en weer een provincie erbij :)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wsLy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 00:28:
Redelijke dag gehad en de cw en absolute tc ging ook wel goed in de avond. Qv-p verslagen en weer een provincie erbij :)
En nieuwe buren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 10:22
Grrr, zo'n hekel aan dat volk dat niet weet hoe snel ze moeten rushen naar hun camp-plekje in Poolgebied. (Als je onderaan start: G4, tanks en destroyers)
Staan ze daar met 4 of 5 man nutteloos te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Besloot maar even een afbeelding die ik ooit tegen kwam op internet te bewerken.. Ik denk dat dit aardig klopt. :Y

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/abTs9r2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mJ37mS6Fo-U]
Deze rant was toch ook dit weekend weer helemaal toepasselijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Kaap schreef op maandag 13 mei 2013 @ 06:24:
[video]
Deze rant was toch ook dit weekend weer helemaal toepasselijk...
hij is ook nog een blauw zo te zien, dus hij teamkilled redelijk veel!

wat een nutjob :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 01:39

solique

Fire is all I need

Sinds gisteren mag ik mijzelf GoT2er noemen, gelijk leuke TC's meegemaakt en wat aan mijn stats gewerkt.

Sommige tanks dubbelen gisteren dat was gewoon niet te doen of je had er weinig aan.
Was je goed bezig had je een team die totaal niets uithaalde, had je een pot waar het verrot liep wint je team opeens.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 16:48
Wat mij betreft maken ze van de 2x, 3x en 5x xp een ander mechanisme. Een soort extra XP die je opmaakt naarmate je potjes speelt. Gebruik je de bonus niet helemaal, dan kan je in een volgend potje het restant ook binnenhalen.

Ik heb nu te vaak dat ik een briljant potje speel en verlies, volgend potje een fout maak, dood ga en dat potje win. Een 5x van 1500 xp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Gisteren toch nog wat qintiples mee kunnen pikken en een potje op oa. de BatChat waren toch wel erg lekker met 8 kills. Heerlijk ook om over de heuvel in Malinovka te rijden langs de kerk en in de spotting bush plaats te nemen om vervolgens 3 tanks inclusief BatChat arty vlak voor je neus te zien. Pas nadat ik de BatChat arty dood had werd ik gespot en kon ik met de rest van de clip de andere 2 ook nog meepikken :D Eerste potje met de IS7 was daarentegen even wennen, penetration van de IS8 is hoger!

Overigens 2 nieuwe mijlpalen, 65,51% winrate en 900 average exp :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 07:29
Oke, tijdje XP gefarmt met mijn M3 lee, nu kan ik overstappen op de M4 Sherman of de T1 Heavy.
Wat raden jullie mij aan?
En Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 09-10 14:06
defiler1974 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:42:
Wat mij betreft maken ze van de 2x, 3x en 5x xp een ander mechanisme. Een soort extra XP die je opmaakt naarmate je potjes speelt. Gebruik je de bonus niet helemaal, dan kan je in een volgend potje het restant ook binnenhalen.

Ik heb nu te vaak dat ik een briljant potje speel en verlies, volgend potje een fout maak, dood ga en dat potje win. Een 5x van 1500 xp :(
Een soort "rested xp" zoals je ook bij veel andere mmo's hebt is natuurlijk wel handig, maar ook minder spannend. Al hoewel de 5x bonus voor mijn tiger II iets wat in het water viel, toen iemand het nodig vond om bij de bugged encounter van Prokhorovka te gaan cappen. Niks kunnen doen en 500 xp als 5x bonus :(

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
tomemming schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:08:
Oke, tijdje XP gefarmt met mijn M3 lee, nu kan ik overstappen op de M4 Sherman of de T1 Heavy.
En Waarom?
ik zou zeggen voor de m4 gaan, de M4 is een goede tank..
alles upgraden en gaan :) , en als je de 105mm fijn vindt spelen kan je die er op zetten.

en dan via de jumbo sherman naar de T29 of verder de medium lijn af :)

[ Voor 18% gewijzigd door Jip99 op 13-05-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
tomemming schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:08:
En Waarom?
Ik zou zeggen de Sherman, ondanks dat ik beide tanks niet gespeeld heb. Maar een T1 Heavy is echt een vrij nutteloze tank, gun erop is nog wel vrij goed (zelfde 75 mm als op de Sherman), maar je armor is niet je dat. Voor een heavy stelt dat behoorlijk teleur iig. De Churchill en de KV zijn betere T5 heavies. Ik ben iig nooit voor een T1 als ik tegenover hem sta.

De Sherman daarentegen heeft redelijke armor voor een medium tank, maar vooral erg goede guns. Naast de 105 mm howitser, kan je er ook de 75 mm opzetten met erg goede pen voor T5. De RoF en Gun Depression zijn ook nog eens prima.

Nee, ik zou het wel weten ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Mr_Size op 13-05-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, ja.

Gisteren lekker aan het spelen met m'n SU-85B (speel altijd minimaal een low-tier tussen de high tiers door voor afwisseling), had in m'n eentje hele flank opgerold, Top Gun binnen - tot de andere flank waar 10 man stonden in een paar seconden volledig opgerold werd en ik vervolgens van drie kanten tegelijk aangevallen werd als last man standing.

Kan gebeuren. Wel zuur als je potje erna slecht speelt en met 5x bonus minder scoort dan zonder bonus en bij verlies ervoor :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
trouwens, om nog even boos te doen op arty, is de SU-26 nou zo op in de arty wereld?. want ik ben dit weekend met mijn T49 echt zovaak opgeblazen door dat kut ding..

heeft dat ding een korte aim time en reload ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Jip99 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:25:
trouwens, om nog even boos te doen op arty, is de SU-26 nou zo op in de arty wereld?. want ik ben dit weekend met mijn T49 echt zovaak opgeblazen door dat kut ding..

Vrij korte reload voor een arty idd.

Daar staat echter tegenover dat de dmg niet super hoog is, de tank erg traag is en dat de range erg kort is. Je kan dus niet achteraan in de battle blijven hangen.

Dat de armour vrijwel niet bestaat is niet zo belangrijk, want als arty ben je toch altijd dood zodra je gespot bent, armour of geen armour

[ Voor 29% gewijzigd door Mr_Size op 13-05-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

en het ding heeft een turret waardoor die snel kan aimen.

Ding heeft echter toiletpapier als armor en zeer korte afstand voor een aty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
nou zodra ik gespot ben omdat ik bijvoorbeeld 1 tank kill en probeer weg te rijden vliegen de shells mij rond de oren.. en het is altijd een su-26.. dus ze zijn echt snel met op mij richten.. want ik sta nooit lang stil in de T49.. (papieren ding)

laat die 8.6 nerfbat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Laatst online: 17:47
Klopt, maar als we allemaal eerlijk zijn. Dat ding wordt meegenomen in medium company's dat betekend dus dat hij inderdaad (zeer) OP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
SU-26 is een soort mini Kv-2 met DERP gun. Alleen heeft hij ook een arty view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Het is voor mij de tank die ik pak als het even niet meezit. Gegarandeerd lol met deze tank en eigenlijk altijd wel +1000 damage en dat op tier 3. Ik kom ook het liefst in zo hoog mogelijke potten. Dan kan ik namelijk nog meer damage doen.

Heb er trouwens ook een 67% winrate op na 165 battles en in mijn handen wil dat zeggen dat een tank OP is :P

[ Voor 18% gewijzigd door perpixel op 13-05-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15

Zeer herkenbaar en zeer frustrerend.
Gister nog 3800 damage met mijn KV5 gedaan, verliezen we vervolgens de pot. Pot daarna: 700 damage en natuurlijk de win. 8)7

Het zou mooi zijn als je zelf kon bepalen wanneer de 5x multiplier toegepast moet worden. Maar helaas...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 01:40
Jip99 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:25:

de su-26 is mijns inziens zwaar OP. ik heb hem zelf namelijk ook :9
Turret draait erg langzaam (maar draait) en view is redelijk kort. Maar voor arty zeer snelle reload en met gold (ik schiet altijd met gold in de su-26) erg leuke tank. Wel heel precies mikken, maar als tanks stilstaan is het echt feest. Op elke tank kan ik flinke damage uitdelen, soms wel kijken dat je een tank van achteren of zijkant pakt ipv voorkant ivm armour.
6 kills is niet ongebruikelijk op deze arty.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Heeft iemand al wat extra info wat er met de HE en gold ammo gaat gebeuren? Hoor allerlei geruchten dat het aangepakt gaat worden. Sommige tanks met HE gold ammo zijn nu een beetje te sterk geworden na de gold ammo voor credits patch.

Ik hoor nu continu in potjes mensen schreeuwen dat ze blij zijn dat arty generfed gaat worden in de volgende patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
0.8.6+ observations
A few short points I have put together from today's leaks:

In 0.8.6, 105mm HEAT shells (Panzer IV, Sherman) get a bad pen nerf (from 150 to roughly 104 pen), unless they keep "special" heat shells for arty (unlikely, it's not like that now). Bye bye T5 derp.

Also, splash for hightier arty shells gets reduced, roughly by 10 percent. This doesn't have to be a rule, but it's like that with the new T8 GW Tiger P arty, which means the GW Panther and GW Tiger will have their splash reduced too, as they use the same guns.

Oh and as for the upcoming tier 10 Waffenträger E-100: schematics are already made and it's confirmed it won't have a 210mm gun, so (unless it has the same gun as Jpz E-100, which would be lame), we are looking at 150mm L/68 - verdict: most likely more mobile vehicle with VERY high penetration, armor is yet to be seen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
ach gewoon max 2 arty aanhouden, verder prima zat.

Wilde verhalen over one-shotten van tanks. Ja dat komt soms voor. Vaker komt voor dat arty weggeschoten wordt door een scout/spot.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Bean77 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:08:

Wilde verhalen over one-shotten van tanks. Ja dat komt soms voor. Vaker komt voor dat arty weggeschoten wordt door een scout/spot.
Laten we weer niet in de arty / anti-arty discussie vervallen, die hebben we al gehoord.

Maar bedankt voor de info @perpixel. Ziet er interesant uit, vooral de Nerf van HEAT shells op tier 5 en lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Bean77 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:08:

Als jij denkt dat het probleem van arty alleen is dat ze soms tanks 1-shotten dan zie je het hele plaatje niet. En dat vind ik vreemd, jij bent toch een bovengemiddelde speler Bean. De impact die tier 7/8 arties hebben op heavy tanks is vaak te gortig. Tier 10 heavies die min of meer zwaar gehavend het duel nog moeten aangaan, dat is gewoon niet in orde en al helemaal geen fun voor de speler van die heavy tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik heb er een oplossing voor bedacht! ben gewoon zelf arty gaan spelen. Ging me gisteren best goed af :D

* perpixel kijkt liefkozend naar zijn stats van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
Gister nog geoneshotted in mijn E-75 aan het begin van de game, geen damage en geen spotting kunnen doen, toch 2k exp x5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Kaap schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Als jij denkt dat het probleem van arty alleen is dat ze soms tanks 1-shotten dan zie je het hele plaatje niet. En dat vind ik vreemd, jij bent toch een bovengemiddelde speler Bean. De impact die tier 7/8 arties hebben op heavy tanks is vaak te gortig. Tier 10 heavies die min of meer zwaar gehavend het duel nog moeten aangaan, dat is gewoon niet in orde en al helemaal geen fun voor de speler van die heavy tank.
mijn persoonlijke irratie is dat ik teveel arty zie (5 arty op sand river terwijl je in een E100 rijdt bijv). Ik zou liever eerst stap 1 nemen om dat te reduceren tot 2. Dat een patch-periode aankijken en als blijkt dat het nog te overdone is dan dit verder aanpakken (splash/reload etc).
Ik bejubel mijn SU-26, S-51 en ik heb een T92. En ja ik zie en ervaar dat je een game kunt beslissen.
hmm ergens heb je ook wel gelijk Kaap, maar ik had persoonlijk liever een tussenstap gehad (Die WG allang eerder had kunnen nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 09:40

Masuchievo

Cpt. Average

Bean77 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:24:
[...]

mijn persoonlijke irratie is dat ik teveel arty zie (5 arty op sand river terwijl je in een E100 rijdt bijv). Ik zou liever eerst stap 1 nemen om dat te reduceren tot 2. Dat een patch-periode aankijken en als blijkt dat het nog te overdone is dan dit verder aanpakken (splash/reload etc).
Ik bejubel mijn SU-26, S-51 en ik heb een T92. En ja ik zie en ervaar dat je een game kunt beslissen.
hmm ergens heb je ook wel gelijk Kaap, maar ik had persoonlijk liever een tussenstap gehad (Die WG allang eerder had kunnen nemen).
Vergeet niet dat er platoons zijn van 3 man.

Ik speel erg graag arty, en heb sinds kort mijn su-14 uitgerust met de 2e gun. Het ding is nogsteeds niet te besturen, maar ik doe nu wel dmg. Ik vind zelf 2 arties ook meer dan zat, en vind het ook niet echt leuk als je 3 arties hebt. Alle hoeken zijn dan dicht ivm arty danger.

Ow en de SU-14 in city maps? Echt niet te doen. Alle andere naties hebben een snellere tank. Dus je kan nog half td gaan. SU-14 heeft die luxe niet.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vanochtend een heerlijke pot in mijn Batchat gehad. Helaas wel verloren...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/shot_003%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/shot_005%20%28Small%29.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/shot_006%20%28Small%29.jpg

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vfht0D1IDX0&]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

gisteren nog ge1shot door een s51 in mijn conqueror, leuk is anders. Maar ach ja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Fest schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:34:
Nice hoor, 8k dmg, 8 kills *O* ... en niet winnen -O-
Maar ja, zo'n potje speelt gewoon lekker weg, dus dan is winnen eigenlijk bijzaak natuurlijk :)

Trouwens: francofiel zo te zien? Aardig wat franse tankjes in je garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Mr_Size schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Nice hoor, 8k dmg, 8 kills *O* ... en niet winnen -O-
Maar ja, zo'n potje speelt gewoon lekker weg, dus dan is winnen eigenlijk bijzaak natuurlijk :)

Trouwens: francofiel zo te zien? Aardig wat franse tankjes in je garage ;)
Toch had ik die graag willen winnen, was namelijk ook meteen x5 geweest...

Niet bijzonder fan van de Fransen, ik speel gewoon regelmatig de dubbels ermee en zo kom je langzaam aan bij de high tiers terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Leuk tankje :P
Victory!
Map: Prokhorovka
Date: maandag 13 mei 2013 11:56:31
Vehicle: T-127
Exp: 7.395 (x5) + Credits: 22.762
Achievements: : Brothers in Arms, Cool-Headed, Master Gunner, Mastery Badge: "1st Class"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

voor mensen met de nvidia bug (crashen als je in je garage naar tech tree kijkt)
- regarding the Nvidia bug, where the game crashes when opening the tech tree (or any other research panel): it's a bug caused by Nvidia, Nvidia has to fix it (SS: yesterday a new 314.22 driver iteration came out - according to some Russian reports the bug was fixed by it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
Goed gedaan :) vanavond kan ik geen cw spelen ivm repetitie.. dus dat wordt morgen weet, als we gaan aanvallen of verdedigen. Voor WHO is het belangrijk de landing te behouden, anders kom je in een rot situatie soms...

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heeft iemand nog tips om de meest geweldige tank van allemaal, de B1 natuurlijk, te spelen?

Mijn gemiddelde xp zit ergens rond de 100 momenteel, ik weet echt niet wat ik er nou mee moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
VasZaitsev schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:15:
Heeft iemand nog tips om de meest geweldige tank van allemaal, de B1 natuurlijk, te spelen?

Mijn gemiddelde xp zit ergens rond de 100 momenteel, ik weet echt niet wat ik er nou mee moet....
Lastige tank, hij heeft geen noemenswaardige sterke punten. Speel hem als een trage support tank, je hebt wat hp dus je kan wat klappen vangen. Rol gewoon achter de frontlinie aan en probeer alles te raken wat de frontlinie probeert te flanken of anders voor je gun komt. Als de frontlinie teveel klappen heeft gevangen probeer je ook wat klappen op te vangen en de andere tanks wat lucht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ok, dat kan al helpen. Gelukkig is de matchmaking redelijk genadig, zit voornamelijk in tier 4 battles, dan kun je nog een beetje schade doen.

Wat is nogmeer handige equipment voor de IS-8? Heb de Rammer en Vert Stab al, dus vents of gld? wet-ammorack lijkt me niet zo nuttig, wordt niet heel veel geammoracked, in tegenstelling tot de IS-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Lijkt mij een verschrikkelijke tank om mee te spelen. Mathilda is 100x beter, alleen daarmee wil je nog wel eens in T6 matches terecht komen. Dat zal de B1 niet gebeuren. Maar wat defiler zegt dus: supporten en focussen op de lights/mediums van de enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Overwinning!
Gevecht: El Halluf maandag 13 mei 2013 13:00:48
Voertuig: B1
Ervaring ontvangen: 8.030 (x5 voor de eerste overwinning van de dag)
Credits ontvangen: 48.023
Gevechtsprestaties: Muur van staal, Top Gun, Meesterschutter, Meesterschapsbadge: Tank Aas

In mijn eentje even 6 tier 4 tanks opgerold, zo heel slecht issie nog niet, als de vijand je weakspots niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
VasZaitsev schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:08:
Overwinning!
Gevechtsprestaties: Muur van staal, Top Gun, Meesterschutter, Meesterschapsbadge: Tank Aas

In mijn eentje even 6 tier 4 tanks opgerold, zo heel slecht issie nog niet, als de vijand je weakspots niet kent.
weakspot = gehele turret toch? Nette pot trouwens.

Heb dat meerdere keren meegemaakt trouwens. Speel ik een nieuwe tier 1-6 tank, dan heb ik de eerste 5 potjes dat je echt goed speelt. (doorgaans doordat de tegenstand ook niet zo handig is). Lijkt bijna wel een positieve matchmaking als je een tank voor het eerst speelt.

[ Voor 21% gewijzigd door defiler1974 op 13-05-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Nog een leuk tankje..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/54510589/WoT/shot_026.jpg
Victory!
Map: Karelia
Date: maandag 13 mei 2013 13:22:20
Vehicle: M3 Light
Exp: 5.685 (x5) + Credits: 23.944
Achievements: : Mastery Badge: "Ace Tanker"

[ Voor 17% gewijzigd door ShockWave op 13-05-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Ik ben gisteren eens begonnen aan de AT2. Ik kom er niet goed uit hoe die TD te spelen.
Cammorating is niet goed genoeg om te hide and wait en de topspeed is heel laag dus eens gespot ben je echt een artymagneet.
In Tier V potjes heb ik minder problemen dan in Tier 6 of Tier 7 potjes.
Wel leuk aan deze TD is de acc van de gun en de hoge rate of fire. De armor is hoog voor zijn tier maar in tier 7 potjes stelt dat niet zoveel meer voor.
Heeft er iemand tips voor deze TD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De WZ-131 is toch wel een vreemde en nieuwe ervaring voor mij. Tot nu toe heb ik alleen maar de 1e 85mm unlocked, maar die is al goed genoeg voor de meeste T9 tanks en sommige T10 tanks. Verder moet je niet gaan vechten met andere scouts want zij hebben autoloaders.

Ook is dit (Volgens mij) de enige light tank lijn die Vert. stabs kan gebruiken, dit zorgt ook weer voor een handige bonus bovenop de fantastische (Draai)snelheid van deze tank. (hoogste hp/t ratio van alle T7 lights volgens mij)

Kwa equipment run ik nu met vert. stabs, binocs en vents. Een rammer wordt meestal gebruikt, maar ik probeer zo veel mogelijk echt te scouten voordat ik de laatste 85mm of de 100mm heb, dan wordt ook de binocs verwisseld met de rammer.
Zodra ik heb volledig uitgerust heb ga ik hem spelen als een flexibele medium in T7/8 matches en als een dedicated scout in T9/10 matches.

Iemand nog verdere tips voor deze tank? (85mm of 100mm het best?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
VasZaitsev schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:08:
Overwinning!

rofl, haalt ie meteen z'n ace badge _O-
Nice hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
belgian1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:29:
Ik ben gisteren eens begonnen aan de AT2. Ik kom er niet goed uit hoe die TD te spelen.
Cammorating is niet goed genoeg om te hide and wait en de topspeed is heel laag dus eens gespot ben je echt een artymagneet.
In Tier V potjes heb ik minder problemen dan in Tier 6 of Tier 7 potjes.
Wel leuk aan deze TD is de acc van de gun en de hoge rate of fire. De armor is hoog voor zijn tier maar in tier 7 potjes stelt dat niet zoveel meer voor.
Heeft er iemand tips voor deze TD?
AT2 is een schildpad. Als je weet dat je tegenstander geen sterke penetratie heeft met hun guns, kan je gewoon naar voren rollen en stilstaan / de gun zijn werk laten doen als je wat ziet om op te schieten. Hoge tier arty of andere hogere tier td, die maken jou af. Zou ook vermijden close up te gaan brawlen tegen ervaren spelers, die pakken je gewoon op je duidelijke weakspots.
Probeer op afstand je tegenstander te detracken en af te maken.

In tier 5 matches kan je een frontlinie tank zijn. Bij hogere tiers zou ik meer support en defence spelen.
Bewaak de artillerie of zoek een spot waar je makkelijk de frontlinie kan supporten met je accurate gun.
Ga geen peek-a-boo spelen met de hogere tier tanks. En wees je er bewust van dat als je een heuvel op rijdt, het eerste wat de tegenstander ziet die leuke cupola is.

[ Voor 14% gewijzigd door defiler1974 op 13-05-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

defiler1974 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:22:
[...]

weakspot = gehele turret toch? Nette pot trouwens.

Heb dat meerdere keren meegemaakt trouwens. Speel ik een nieuwe tier 1-6 tank, dan heb ik de eerste 5 potjes dat je echt goed speelt. (doorgaans doordat de tegenstand ook niet zo handig is). Lijkt bijna wel een positieve matchmaking als je een tank voor het eerst speelt.
weakspot = ongeveer de hele tank :+

Turret is van karton, maar wel sloped en best moeilijk om te raken.
Kanon aan de voorkant is nutteloos, dat is dé weakspot, maar veel beginners weten dat niet, die schieten op de pantserplaat ernaast en tja, die is best dik en sloped.
Zijkant is ook 1 grote weakspot, maar, dik genoeg om onder een hoek te bouncen

En de nummer 1 fout: Mijn tracks kapot schieten. Ik zit er niet mee hoor, Mijn reload is toch sneller dan van de meeste tanks, dus als ze beek a boo'en gaan ze toch dood. En op de tracks schieten geeft geen schade.

Waar een T-28 ook net achterkwam, is dat mij rammen ook geen goed idee is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fest schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[video]
Mooie pot hoor, jammer dat 't geen winst was.
Terwijl je eerste paar minuten niet erg sterk waren (meteen 500+ damage). Viel mij op dat je na een paar minuten helemaal in je eentje naar voren gaat. Ik heb daar altijd wat vrees voor omdat je met je lange reload zit.......maar ja, ik haal dan ook (nog) geen 8 kills in de BAT (6 = max na 25 potjes).

Mooi voorbeeld hoe je met een batchat het hele speelveld over kunt om overal op te ruimen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:45:
[...]

Mooie pot hoor, jammer dat 't geen winst was.
Terwijl je eerste paar minuten niet erg sterk waren (meteen 500+ damage). Viel mij op dat je na een paar minuten helemaal in je eentje naar voren gaat. Ik heb daar altijd wat vrees voor omdat je met je lange reload zit.......maar ja, ik haal dan ook (nog) geen 8 kills in de BAT (6 = max na 25 potjes).

Mooi voorbeeld hoe je met een batchat het hele speelveld over kunt om overal op te ruimen _/-\o_
Dat eerste schot had ik kunnen vermijden ja. Op het moment dat hun scout over de richel kwam, had ik zelf niet moeten gluren.

Op deze map kun je best ver vooruit rijden solo, omdat je veel dekking hebt van de duinen en je zo weer weg kunt scheuren. Plus dat ik natuurlijk op de minimap had gezien dat er niet heel veel tanks meer konden staan. Dus kwestie van 1 voor 1 opruimen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Fest schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:50:
[...]

Dat eerste schot had ik kunnen vermijden ja. Op het moment dat hun scout over de richel kwam, had ik zelf niet moeten gluren.

Op deze map kun je best ver vooruit rijden solo, omdat je veel dekking hebt van de duinen en je zo weer weg kunt scheuren. Plus dat ik natuurlijk op de minimap had gezien dat er niet heel veel tanks meer konden staan. Dus kwestie van 1 voor 1 opruimen dan.
Ik voel me alrijd zo'n aasgier in de batchat, je komt alleen tevoorschijn als je tegenstander zijn rug naar je toe heeft, je niet ziet, half dood is of te traag om goed te reageren. Het is een typische vuile tank om te spelen.

krijg meestal ook van alles naar mijn hoofd als ik hem goed speel, en nog meer als ik hem slecht speel.

Durf hem eigenlijk nooit als scout te gebruiken, maar doe het wel als het noodzakelijk is.
Nog wat pro tips voor batchat spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Ik kwam er net bij toeval achter dat je gratis 100 gold krijgt als je een telefoonnummer aan je account toevoegt via de WoT website :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
atticus182 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:19:
Ik kwam er net bij toeval achter dat je gratis 100 gold krijgt als je een telefoonnummer aan je account toevoegt via de WoT website :D
Dat is volgens mij al bijna een half jaar. Maar voor jou toch een bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:20

DvE

ORA-00000

atticus182 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:19:
Da's nu toch al 2/3 van een garageslot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VasZaitsev schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:36:
[...]

weakspot = ongeveer de hele tank :+

Turret is van karton, maar wel sloped en best moeilijk om te raken.
Kanon aan de voorkant is nutteloos, dat is dé weakspot, maar veel beginners weten dat niet, die schieten op de pantserplaat ernaast en tja, die is best dik en sloped.
Zijkant is ook 1 grote weakspot, maar, dik genoeg om onder een hoek te bouncen

En de nummer 1 fout: Mijn tracks kapot schieten. Ik zit er niet mee hoor, Mijn reload is toch sneller dan van de meeste tanks, dus als ze beek a boo'en gaan ze toch dood. En op de tracks schieten geeft geen schade.

Waar een T-28 ook net achterkwam, is dat mij rammen ook geen goed idee is :+
Hehe, beste manier van iedere tank spelen - de domheid van de tegenstanders voor je laten werken :z

Heb B1 tijdje terug naar elite gewerkt, maar was geen vermakelijke ervaring (itt de D2 wat ik daadwerkelijk leuk vond). Als je niet top tier bent, ben je dood, en net zoals de AMX 40 ben je dermate traag dat je aan het begin van een potje moet gokken welke kant op te gaan en dan geluk hebben dat je daar aankomt op moment dat je zinngie bijdrage kunt doen. Gaat dat goed, dan gaat het erg goed (al kan ik me niet herinneren het zo goed als jouw potje van zonet gedaan te hebben :P ), gaat het minder en je zit ofwel in je eentje tegenover teveel vijanden, danwel rij je continu zonder ook maar een vijand te zien.

Wat in je voordeel kan spelen is dat nieuwe spelers geintimideerd kunnen raken door de eerste heavy die ze tegenkomen. Nadeel is dat die andere t3/t4 tanks potentieel bestuurd kunnen worden door aanzienlijk minder nieuwe spelers en dan heb je een probleem. Een Marder II of SU-85B (laat staan Hetzer) wil je niet tegenkomen in je B1 als het bestuurd wordt door iemand die weet hoe weinig intimiderend de B1 is. Sterker nog, een Matilda maakt gehakt van je.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Laat dat nu exact de rol van arty zijn en ook om de arty van de tegenstander uit te schakelen. Als dat lukt win je de pot voor je team indien de vijandelijke scout mij eerder oplicht ben ik dood voor ik wat kan doen.

Ik vind de discussie wat zinloos aangezien ik beiden speel en toevallig van de week met de object heb mogen spelen van een vriend. Duurt lang voor je kan schieten en als een tank beweegt ik herhaal beweegt wordt het lastig inschatten. Nee dus niet in een rechte lijn naar voren of achteren. Dan zou je het moeten winnen. Stil staan is een doodzonde bij 3 of meer arty en de echte T X heavies zijn altijd mijn eerste doelwit of ik nu met een TD een Heavy of een Arty speel. Vreemd genoeg vind ik arty niet OP ook niet op T8 tenzij het er 5 zijn. Ik vind persoonlijk goldshells OP daar wordt wat aan gedaan op T5 maar mag van mij op alle guns. Zoals al eens eerder vermeld ik weiger ze te gebruiken en indien ik weet wie ze gebruikt bij de tegenstander zijn ze prio 1! Kortom er zijn hier een aantal spelers die ze in ieder geval bij zich hebben mag jij raden wie voor mij dan prio 1 hebben om af te schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 17:46
I stopped reading at:
Laat dat nu exact de rol van arty zijn
De rol van elke tank is om andere tanks uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Laat dat nu exact de rol van arty zijn en ook om de arty van de tegenstander uit te schakelen. Als dat lukt win je de pot voor je team indien de vijandelijke scout mij eerder oplicht ben ik dood voor ik wat kan doen.
Je ziet het echt niet he :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, heerlijk potje! Om wat te leren over light- en medium tanks download ik regelmatig wat replays van de BatChat en Franse lights, maar 10 kills in een BatChat had ik nog niet eerder gezien. Lekker! :*)

Zelf had ik dit weekend sociale verplichtingen en kon ik helaas geen dailies halen. Gelukkig wel de T-34-85 kunnen kopen. Ik weet nog dat de eerste replay die ik ooit zag van Kyozu was, in zijn T-34-85 op Sand River, en toen dacht ik: "die tank wil ik ook" :P Het gaat nog niet altijd even lekker, maar zojuist wel mijn beste potje ooit gehad:

Victory!
Map: Murovanka
Date: maandag 13 mei 2013 15:32:24
Vehicle: T-34-85
Exp: 2.530 + Credits: 78.592
Achievements: : Patrol Duty, Confederate, Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Jammer dat het net ná de x5 was, waarin ik in totaal nog minder XP scoorde dan dit potje zonder dubbels. Maar dat mag de pret niet drukken, het lijkt erop dat de T-34-85 een erg leuke grind gaat worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:37:
[...]
Stil staan is een doodzonde bij 3 of meer arty
Bewegen van achter je schuilplaats ook. Het is nu niet zo dat een Tier 10 tank snel genoeg weg is om een shell te kunnen ontwijken.

Daarnaast is het de vraag of OP wel het goede woord is. Te veel spel-bepalend vind ik zelf eigenlijk een veel betere benaming.
Kortom er zijn hier een aantal spelers die ze in ieder geval bij zich hebben mag jij raden wie voor mij dan prio 1 hebben om af te schieten!
Ik heb in elke tank altijd een round of 10 dure-credit shells bij. Die shells zitten nl. gewoon in het spel en het gebruik ervan is een afweging tussen meer/zekerder damage doen en credits. Gebruik je ze continue zul je continue credits verliezen. Gebruik je ze op de momenten dat ze bepalend zijn voor een battle (kan de hele battle zijn maar ook jij tegen (een) tegenstander(s) ), zorgen ze ervoor dat je vaker wint en juist meer credits verdient.

Toen het nog gold-shells waren was ik het met je eens omdat het toen echt pay to win was. Nu is het echter een afweging tussen damage en credits en dus gewoon onderdeel van het spel.

[ Voor 5% gewijzigd door redwing op 13-05-2013 16:04 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Laatst online: 09-10 14:06
defiler1974 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:34:
[...]

AT2 is een schildpad. Als je weet dat je tegenstander geen sterke penetratie heeft met hun guns, kan je gewoon naar voren rollen en stilstaan / de gun zijn werk laten doen als je wat ziet om op te schieten. Hoge tier arty of andere hogere tier td, die maken jou af. Zou ook vermijden close up te gaan brawlen tegen ervaren spelers, die pakken je gewoon op je duidelijke weakspots.
Probeer op afstand je tegenstander te detracken en af te maken.

In tier 5 matches kan je een frontlinie tank zijn. Bij hogere tiers zou ik meer support en defence spelen.
Bewaak de artillerie of zoek een spot waar je makkelijk de frontlinie kan supporten met je accurate gun.
Ga geen peek-a-boo spelen met de hogere tier tanks. En wees je er bewust van dat als je een heuvel op rijdt, het eerste wat de tegenstander ziet die leuke cupola is.
Heb nooit de AT-2 gespeeld, alleen de AT-7 en daar had ik het motto: Als je het niet kan killen, track het. Tracken werkt erg goed met de UK TD's.

Toen mijn Tortoise nog niet de top gun had stond ik tegenover(met een gebouwtje er tussen) een 113, tier X heavy. Die 113 wou peek a boo met me spelen, maar dat leek me een slecht idee. Ik heb hem getracked toen ie een rubsbandje voorbij het huisje stak. Daarna was het afwisselend 1 schot in z'n zijkant en 1 in z'n tracks, uiteindelijk kreeg ie een arti shell op z'n hoofd en was het klaar >:) Het grappige was dat ie daarna ik chat zei: n00b Tortoise, 21 shots and only 9 hit. Waarop hem er natuurlijk fijntje op wees dat ie kapot was gemaakt door m'n stock gun.

Na twee patches weer begonnen met de arties, omdat ik de Object 261 will hebben. Heb nu z'n 250K xp op de Object 212 en moet dus nog iets van 70K, niet echt een probleem. Alleen nu lijkt het er op dat de Object 212 naar tier 9 gaat en de Object 261 naar tier X en dat je xp op de tank mee wordt genomen. De vraag is nu natuurlijk hoeveel minder xp heb je nodig om van de tier IX naar de tier X te komen, want hoe minder games ik op de artie hoeft te spelen hoe beter? Ik denk iets van ongeveer 40K.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Knowuse schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:06:
[...]
Na twee patches weer begonnen met de arties, omdat ik de Object 261 will hebben. Heb nu z'n 250K xp op de Object 212 en moet dus nog iets van 70K, niet echt een probleem. Alleen nu lijkt het er op dat de Object 212 naar tier 9 gaat en de Object 261 naar tier X en dat je xp op de tank mee wordt genomen. De vraag is nu natuurlijk hoeveel minder xp heb je nodig om van de tier IX naar de tier X te komen, want hoe minder games ik op de artie hoeft te spelen hoe beter? Ik denk iets van ongeveer 40K.
Toevallig ben ik daar enkele dagen geleden ook over begonnen. Maar vergeet niet dat de arty ook duurder wordt, aangezien de 261 van tier 8 naar tier 10 gaat. Dus je moet afwegen: meer credits en minder xp, tegenover minder credits en meer xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
User schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:52:
I stopped reading at:

[...]
De rol van elke tank is om andere tanks uit te schakelen.
Je lijkt wel een politicus User, je haalt de hele opmerking uit zijn context.
Waar Warlord1 op duid, is dat het doel van een arty is dat hij tanks one-shot, dat is niet de rol van elke tank. Er zijn ook tanks die anderen doodpikken met hun snaveltje.

Elke keer reageren Jij en Kaap hier zo non-discussieloos op.

ik sluit me aan bij de opmerking van redwing:

"Daarnaast is het de vraag of OP wel het goede woord is. Te veel spel-bepalend vind ik zelf eigenlijk een veel betere benaming"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Dank je, ik reageer voor de whopping derde keer op deze discussie? 8)7

En dan is zijn opmerking nog fout. Het is niet het doel van arty om tanks te one-shotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
User schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:21:
Dank je, ik reageer voor de whopping derde keer op deze discussie? 8)7

En dan is zijn opmerking nog fout. Het is niet het doel van arty om tanks te one-shotten.
Met een whopping 210mm gun die 2100 HP damage doet?
Daar ga je niet mee timmeren, daar deel je een mokerslag mee uit.

Voor mij is het een teveel alles of niets gehalte.
Ik hoop overigens wel dat ze de HE penetratie omlaag halen. Dat je een scout aan gort schiet, prima. Maar een goed bepantserde tank mag ook op de flank wel wat minder schade ontvangen.
Penetratie omlaag, probleem opgelost. (en wat minder damage op onderdelen en crew, aub)

[ Voor 3% gewijzigd door defiler1974 op 13-05-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
:F

Laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Matilda <3 Ze weet hoe ze mij kan opvrolijken.
Ik wist bij de start al wel dat het goed ging komen maar dit had ik niet verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sfRVNsV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZPwtgQe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
defiler1974 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:16:
[...]
Elke keer reageren Jij en Kaap hier zo non-discussieloos op.
Ja, zolang arty spelers gewoon elk argument klakkeloos van tafel vegen alsof het onzin is, dus feitelijk zeggen dat wij een stel noobs zijn en onze smoel moeten houden, wel ja. Er wordt door het grootste deel van de playerbase steen en been geklaagd over arty. En dan durft iemand een houding aan te nemen alsof dat niet zo is :/

En ik en andere spelers hebben al genoeg voorbeelden en argumenten aangeleverd, dus discussieloos? Noooouuu....
defiler1974 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:16:
[...]
"Daarnaast is het de vraag of OP wel het goede woord is. Te veel spel-bepalend vind ik zelf eigenlijk een veel betere benaming"
Zo heb ik het al meermaals benoemd hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-05-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik speel beide, en ik vind dat men zich niet zo druk moet maken. Ik ga ook niet janken als ik 10 potjes achter elkaar het geen 10 minuten volhoudt.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
PcDealer schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:33:
Ik speel beide, en ik vind dat men zich niet zo druk moet maken. Ik ga ook niet janken als ik 10 potjes achter elkaar het geen 10 minuten volhoudt.
Welke tier 7/8 arty heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

PcDealer schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:33:
Ga maar eens in een IS-8 zitten en wordt na 1 minuut gescout door een T-50-2 en een paar seconden later hagelt er een shell met 800 schade naar beneden die je driver en loader uitschakeld, motor en ammorack beschadigd en je aan allebei de kanten trackt.

Ja, ik heb dan nog 1000hp over, tenzij nóg een arty op mij schiet, maar, ik kan eigenlijk al stoppen omdat ik óf een reload van ongeveer 1 minuut heb, of bijna niet vooruit kan komen.

Doet me denken aan dat verhaal van die gast met zijn Maus: Gun, ammorack en engine schade. Loader, gunner en driver dood en nog 1000hp over.

Veel plezier met spelen

En de pen omlaag van HE? :+ Serieus? Mijn KV-2 penetreert ook 9 van de 10 keer niet [goh, 60mm pen] maar ik schakel heel wat tanks uit, ook gewoon IS-3'en: Die gigantische shell en explosie beschadigd altijd wel wat. Het is zeldzaam dat ik onder de 300hp schade doe met 1 shell.

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel