Wij waren beide in beweging, maar het is onmogelijk om continue met 50/60KM/h rond te blijven rijden.dion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:38:
[...]
Nee, je had nergens moeten staan maar gewoon in beweging moeten blijven. Je speelt een spel met arty. Hou er rekening mee of word erdoor afgeschoten. Ook na die nerf blijft dat het geval.
[...]
Of je nu in een ELC AMX/T71 danwel een TOG/Maus speelt, essentie blijft hetzelfde.
Campzone Biddinghuizen?Fest schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:35:
[afbeelding]
Iemand die de benaming weet voor deze opmerkelijke strategie?
Tuurlijk, want dat is de manier hoe je matches moet spelen! Want je bent extreem wendbaar in een E-50M! Daarnaast weet je nu toch wel rgras, dat arty maar een kleine impact heeft op het spel en dat de lange reload/aim tijd en dergelijke het eerlijk maakt om zulke schoten te kunnen plaatsen. /srgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:37:
[...]
Ik had zeker continue in dekking moeten staan?
Domme troll.
Niet voor de strategie ik kan je wel een tip geven om Assault voortaan uit te schakelen, mensen hebben al moeite om Standaard Battles te spelen laat staan dat ze in eens moeten gaan defenden/aanvallen.Fest schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:35:
[afbeelding]
Iemand die de benaming weet voor deze opmerkelijke strategie?
Ik had maar wat graag arty gespeeld tijdens die match, 1 shell met wat splash en je hebt er gelijk meerdere te pakken op die heuvel.
Correct me if Im wrong maar heeft de commander op de 13 90/batchat niet ook de radio operator functie?Fest schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:45:
Iemand tips met betrekking tot skills/perks op de amx 13 90 en de Batchat?
Bij de amx 13 90 heb ik nu:
Commander: Sixth Sense, Recon, allebei volledig
Gunner: Designated Target, Camouflage, allebei volledig
Driver: Offroud Driving, Camouflage, allebei volledig
Voor de Batchat ga ik sowieso de skills opnieuw toewijzen, alleen eerste skill volledig:
Commander: BIA+?
Gunner: BIA+?
Driver: BIA+?
In dat geval is Situational Awareness beter dan Recon.
Wat je sowieso wilt op de is Sixth Sense, Smooth ride/Offroad Driving en Snap Snot. BIA liefst als tweede maar Camo dat scheelt ook heel veel.
Zonder de map en positie te vermelden valt er weinig te zeggen of arty nu slim/OP was of dat jij het slimmer had kunnen spelenrgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:15:
Sta je lekker in je E-50M samen met een E-50 een hele flank op te vegen (samen al 6.000 damage uitgedeeld, 0 damage geïncasseerd).. wordt de E-50 ineens geoneshot door arty. En ja, uiteraard, hetzelfde overkomt mij 5 seconden later. Het gevolg? Het restant van hun flank weet op te stomen en dus het potje te winnen.
Arty.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Het gaat niet om de snelheid maar de voorspelbaarheid. 60km/u in een rechte lijn helpt evenmin als stil staan (zoals veel scouts merkenrgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:40:
[...]
Wij waren beide in beweging, maar het is onmogelijk om continue met 50/60KM/h rond te blijven rijden.
Ben laatste pot ook in m'n IS-8 door arty afgeschoten. Niks kutarty, ik was gespot en ik bleef teveel open staan en te weinig bewegen. Tja, dan 2x T6 arty door m'n bovenkant. Eigen schuld.
Oslik blyat! Oslik!
Ensk, D/E/F/G/H-/7/8/9.psychoclown schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:53:
Zonder de map en positie te vermelden valt er weinig te zeggen of arty nu slim/OP was of dat jij het slimmer had kunnen spelen

[ Voor 57% gewijzigd door rgras op 11-05-2013 16:57 ]
Arty vind ik ook steeds meer een spelverpester te vinden. In tier 5 en 6 is het niet zo heel erg, maar als je in je IS-8 wilt peek-a-boo'en en je krijgt direct een shell op je dak met 1000dmg, gevolgd door een tweede die je maar net mist maar 300hp eraf knalt, kan ik net zo goed stoppen.
Met 500hp ben je oneshot-voer voor elke tier 9 en 10.
En arty-safe staan wordt steeds moeilijker, als een map "gereworked" wordt, zijn al je arty-safe plekken weg. In el Halluf op de berg ben je ook nergens veilig.
En arty-safe staan wordt steeds moeilijker, als een map "gereworked" wordt, zijn al je arty-safe plekken weg. In el Halluf op de berg ben je ook nergens veilig.
People as things, that’s where it starts.
Verdorie...
Ik probeer dus mijn WOT moddable te maken, lukt het niet
Ik probeer dus mijn WOT moddable te maken, lukt het niet
Alle maps zijn aangepast, Red Shire bijvoorbeeld:VasZaitsev schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:05:

A0 sta je niet meer safe.
Steppes:
Bij de kuilen op de 8/9/0 lijn, sta je niet meer arty safe.
Is gewoon krom..
Zoals ik al zei: Je hebt geen idee hoe een E50(M) speelt.dion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:56:
[...]
Het gaat niet om de snelheid maar de voorspelbaarheid. 60km/u in een rechte lijn helpt evenmin als stil staan (zoals veel scouts merken)
De E50(M) is niet te vergelijken met een Maus of TOG2. Hij heeft een geheel eigen speelmanier.
[ Voor 15% gewijzigd door User op 11-05-2013 17:32 ]
Huilerd, ga zelf eens arty spelen en kijk hoe vaak je nu werkelijk een E50 one-shot.Nemean schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:49:
[...]
Tuurlijk, want dat is de manier hoe je matches moet spelen! Want je bent extreem wendbaar in een E-50M! Daarnaast weet je nu toch wel rgras, dat arty maar een kleine impact heeft op het spel en dat de lange reload/aim tijd en dergelijke het eerlijk maakt om zulke schoten te kunnen plaatsen. /s
[...]
Niet voor de strategie ik kan je wel een tip geven om Assault voortaan uit te schakelen, mensen hebben al moeite om Standaard Battles te spelen laat staan dat ze in eens moeten gaan defenden/aanvallen.
Enemy arty heeft gewoon goed z'n werk gedaan en een choke point gecleared, deze keer met flink wat geluk want je one-shot niet zo vaak 2 tanks op rij als je al een one-shot hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door Plato112 op 11-05-2013 17:37 ]
Speed limits are like herpes.
Kijk eens wie daar onder zijn rots vandaan gekropen komt.Plato112 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:36:
[...]
Huilerd, ga zelf eens arty spelen en kijk hoe vaak je nu werkelijk een E50 one-shot.
Enemy arty heeft gewoon goed z'n werk gedaan en een choke point gecleared, deze keer met flink wat geluk want je one-shot niet zo vaak 2 tanks op rij als je al een one-shot hebt.
Maar kortom; er zitten hier mensen op het forum die arty haten en er zijn arty fan boys, ga je niets aan veranderen.
En btw, wie zegt dat ik nooit arty hebt gespeeld? Makkelijkste tank/style om te spelen.. gisteren 1400 damage met een SU-14 op een T-62A (en daarna nog wat schoten die 800/900 damage deden), volgende pot full life IS-7 geammoracked en daarna 1200 damage op een Foch en die match daarna bombardier gehaald op een IS-3 en Tiger 2 (die beide zo'n 500-600 HP hadden).
Arty is saai, het is OP en het is _te_ makkelijk..
[ Voor 37% gewijzigd door Nemean op 11-05-2013 17:52 ]
in lage tiers is arty helemaal niet zo irritant, splashdamage wordt uitgemeten in centimeters en het meest OP moment wat ik heb gehad is met mijn Wespe een SU-85 oneshotten, maar, als je ook maar 50cm naast je doel zit doe je al amper schade.
Arty safe staan is dood-eenvoudig omdat ze allemaal vrij lage arcs hebben.
Maar arty vanaf tier 5/6 is gewoon 9 van de 10x OP: veels te veel schade en met de huidige maps ben je bijna nergens meer echt arty safe.
Arty safe staan is dood-eenvoudig omdat ze allemaal vrij lage arcs hebben.
Maar arty vanaf tier 5/6 is gewoon 9 van de 10x OP: veels te veel schade en met de huidige maps ben je bijna nergens meer echt arty safe.
Sterker nog, het enige dat ik one-shot in mijn GW Panther zijn scouts/bottom-feeders en arty.Plato112 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:36:
[...]
Huilerd, ga zelf eens arty spelen en kijk hoe vaak je nu werkelijk een E50 one-shot.
Los van de matchmaking vind ik het geheel best goed gebalanced. Ja af en toe doet een arty 4k damage in een potje. Ik zie echter vaker heavies, mediums en TD's de hoogste damage-output hebben.
Daarnaast heb ik zelf nauwelijks last van arty, begrijp me goed ik wordt vaak genoeg geraakt, maar of het is magere AOE (0 tot 300 ish) of ik wordt finaal geraakt en dan is het 9 v.d. 10 keer mijn eigen schuld omdat ik dat arty schot had mogen verwachten (choke-points peek-a-boo, nog net die ene hit proberen te krijgen a.k.a. bloodlust )en soms heb je gewoon pech en krijg je een skillshot op je dak. De meeste keren als je door een arty lomp wordt geraakt moet je de oorzaak bij jezelf zoeken. (sommige mensen spelen nu eenmaal alsof er geen arty is

@ kaap, wat voegt dat nou toe? Wie denk je dat er hier geinteresseerd is in het feit dat jij een post wel of niet interessant vind? Daarnaast lijkt die post enkel bedoelt om te agiteren. Kan best dat mijn post irrelevant is, maar een tegengeluid tegen de constante arty/wg rant is mijns inziens wel wenselijk om bepaalde zaken in perspectief te kunnen plaatsen. Daarnaast kan het nieuwe spelers helpen om het spel te begrijpen. Ja je kunt arty negeren, maar het spel wordt daar niet leuker van.
[ Voor 22% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2013 18:03 ]
En is er ook een replay van dit "zeer geloofwaardige" verhaal voor de geinteresseerden?rgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:15:
Sta je lekker in je E-50M samen met een E-50 een hele flank op te vegen (samen al 6.000 damage uitgedeeld, 0 damage geïncasseerd).. wordt de E-50 ineens geoneshot door arty. En ja, uiteraard, hetzelfde overkomt mij 5 seconden later. Het gevolg? Het restant van hun flank weet op te stomen en dus het potje te winnen.
Arty.
erutangiS
En dit zou niet mogelijk zijn omdat?MrOleo schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:53:
[...]
En is er ook een replay van dit "zeer geloofwaardige" verhaal voor de geinteresseerden?
Het is best mogelijk, maar het lijkt me sterk dat je als 2 goede medium spelers (6000 damage done, 0 taken) je tegelijk laat oneshotten. (Als medium speler die zelden wordt geoneshot). In ieder geval is het interessant om te zien.
erutangiS
Stopped reading...eL_Jay schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:52:
[...]
Sterker nog, het enige dat ik one-shot in mijn GW Panther....
Heel duidelijk omschreven. Maar goed, die paar arty-fanboys zullen dat niet snappen, die zien alleen een map van bovenaf.VasZaitsev schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:05:
Arty vind ik ook steeds meer een spelverpester te vinden. In tier 5 en 6 is het niet zo heel erg, maar als je in je IS-8 wilt peek-a-boo'en en je krijgt direct een shell op je dak met 1000dmg, gevolgd door een tweede die je maar net mist maar 300hp eraf knalt, kan ik net zo goed stoppen.
[ Voor 59% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-05-2013 18:01 ]
Ik zie zo vaak tier 10 mediums geoneshot worden.. ooit een arty zien spelen met AP shells? One shot je bijna iedere tank wel.MrOleo schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:55:
[...]
Het is best mogelijk, maar het lijkt me sterk dat je als 2 goede medium spelers (6000 damage done, 0 taken) je tegelijk laat oneshotten. (Als medium speler die zelden wordt geoneshot). In ieder geval is het interessant om te zien.
Helaas niet.MrOleo schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:53:
[...]
En is er ook een replay van dit "zeer geloofwaardige" verhaal voor de geinteresseerden?
Voor de arty-haters onder ons: neem de T-50-2.

Nee joh de Chaffee, op 300 meter afstand rijdend een arty raken..rgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:12:
[...]
Helaas niet.
Voor de arty-haters onder ons: neem de T-50-2.
Hmm.. Toch is die Jagdpanther een lekker tankje voor tier 7..Afentoe heb ik uitschieters met die tank.
Zoals net...
Victory!
Map: Murovanka
Date: zaterdag 11 mei 2013 17:55:36
Vehicle: Jagdpanther
Exp: 8.135 (x5) + Credits: 77.527
Achievements: : Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Dmg dealt: 4,119
Net de ook Tiger 2 vrijgespeeld..Is toch 30% off dit weekend?
Zoals net...
Victory!
Date: zaterdag 11 mei 2013 17:55:36
Vehicle: Jagdpanther
Exp: 8.135 (x5) + Credits: 77.527
Achievements: : Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Dmg dealt: 4,119
Net de ook Tiger 2 vrijgespeeld..Is toch 30% off dit weekend?
If the shit hits the fan everybody get a piece of it
Verwijderd
Ik zit deze sessie eens NIET in alleen maar idioten teams.......de anderen zijn nóg slechter.
20 potjes, winrate 80%
Ik voel een serie verliespotjes aankomen, dus ff pauze....heb alle 5x gehaald en nog lekker wat credits vergaard met de T29 dankzij de +50% income.....
20 potjes, winrate 80%
Ik voel een serie verliespotjes aankomen, dus ff pauze....heb alle 5x gehaald en nog lekker wat credits vergaard met de T29 dankzij de +50% income.....
Hoe kan ik met andere GoT-ers spelen, in een platoon? Heb nog geen reactie op GoT2 toegang.
Ingame het Gathering of Tanks kanaal joinen (zoek op gathering bij channels)...
Heb ik gisteren gedaan, maar zag nog niet hoe het dan in zijn werk ging.
Neem even contact op met 2crashandburn / neophyte over je apply.PcDealer schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:41:
Hoe kan ik met andere GoT-ers spelen, in een platoon? Heb nog geen reactie op GoT2 toegang.
Gisteren waren er [Got] en [Got2], vandaag zie ik drie andere channels.
Ik ken Rimpeldinky en die zit op #wot. Thnx.themaxter schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:50:
Ingame het Gathering of Tanks kanaal joinen (zoek op gathering bij channels)...
Voor de arty spelers, zojuist een potje gespeeld. Misschien dat jullie nu het plaatje kunnen snappen:
Map is Highway. Volledige tier 10 pot. Mijn team start op J2. Dus met al de slow heavies naar het stadje rijden. Tenslotte kunnen we daar arty safe staan! Onderweg de heuvel op richting stadje spot hun scout de colone, T92 1-shot een T110E4. Poef, 2000HP weg. Als we zo goed als de stad eindelijk in sjokken, boem T92 raakt IS-4 voor 1600HP. Zullen toch keer die stad door moeten, dus proberen heavies te engagen, BOOM 1100HP weg door arty. Ik ben vervolgens gewoon uit game gegaan. E-100's, Maus, tier 10 TD's, maakt allemaal niet uit, arty veegt gewoon de vloer aan met je.
Die ene arty had 5000+ dmg gedaan
En jullie beweren dat arty niet overpowered is? Hoe meer verziekender willen jullie zijn dan? Sorry, niks ten aanzien van de spelers, maar artillery in deze vorm is mijn inziens een gezwel in dit spel. Te spelbepalend, te verziekend.
Arty
Map is Highway. Volledige tier 10 pot. Mijn team start op J2. Dus met al de slow heavies naar het stadje rijden. Tenslotte kunnen we daar arty safe staan! Onderweg de heuvel op richting stadje spot hun scout de colone, T92 1-shot een T110E4. Poef, 2000HP weg. Als we zo goed als de stad eindelijk in sjokken, boem T92 raakt IS-4 voor 1600HP. Zullen toch keer die stad door moeten, dus proberen heavies te engagen, BOOM 1100HP weg door arty. Ik ben vervolgens gewoon uit game gegaan. E-100's, Maus, tier 10 TD's, maakt allemaal niet uit, arty veegt gewoon de vloer aan met je.

En jullie beweren dat arty niet overpowered is? Hoe meer verziekender willen jullie zijn dan? Sorry, niks ten aanzien van de spelers, maar artillery in deze vorm is mijn inziens een gezwel in dit spel. Te spelbepalend, te verziekend.
Arty

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen op 11-05-2013 19:11 ]
Relax, ga gewoon even met een light spelen. Zojuist weer een Pascucci’s Medal behaal door een drietal artyfags te slopen.
Die 1-shot is idd ruk, maar in 2 schoten dood is toch niets mis mee?
Die fv215b183 (oid) oneshot ook tier X heavies (en dat ding heeft nog een soort van armor en grote hp-pool)
Die fv215b183 (oid) oneshot ook tier X heavies (en dat ding heeft nog een soort van armor en grote hp-pool)
[ Voor 21% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2013 19:05 ]
Nee joh er is niks mis mee 3 Tier 10 tanks, 1 dood, 2 die nog maar 1 schot van welke andere tank dan ook nodig hebben om ook uit het spel gegooid te worden. Hoe kan daar ooit iets mis mee zijn.eL_Jay schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:03:
Fv2151 is 1 TD die zichzelf bloot moet geven om te schieten, die heeft geen veilige sattelite view. En nee onze scouts waren geen risico, die hadden we namelijk niet.
Euhm, die 1100 en 1600 shots waren op 2 andere tier 10's. Maar je bent vervolgens gewoon waardeloos, hun heavies rollen je gewoon op als je nog met 700HP staat.eL_Jay schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:03:
Ik weet waar die FV staat, daar kan ik op inspelen en dueleren. Kan hem gewoon verrot schieten. Hij kan ook bouncen op mij. Ik ben dan ook nooit echt bang van tier 10 TD's.eL_Jay schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:03:
Die fv215b183 (oid) oneshot ook tier X heavies.
Die arty, die kan ik niet terugschieten...
Fair enough (heb zelf overigens wel meer schrik van tier 10 td's, eerste schot zie vaak niet aankomenKaap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:08:
[...]
Euhm, die 1100 en 1300 shots waren op 2 andere tier 10's. Maar je bent vervolgens gewoon waardeloos, hun heavies rollen je gewoon op als je nog met 700HP staat.
[...]
Ik weet waar die FV staat, daar kan ik op inspelen en dueleren. Kan hem gewoon verrot schieten. Hij kan ook bouncen op mij. Ik ben dan ook nooit echt bang van tier 10 TD's.
Die arty, die kan ik niet terugschieten...
Ik heb zelf toch meestal het gevoel dat ik mezelf tegen arty kan beschermen (of op het verkeerde been kan zetten). +3 arty per team en bepaalde open mappen zoals highway is inderdaad gewoon k*t met peren. (die lange oversteek, die je net beschreef is gewoon te lang)
(campinovka, airfield heb ik alweer een stuk minder problemen met veel arty)
[ Voor 6% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2013 19:16 ]
In dit geval was het slechts 1 arty per zijde, kun je nagaan...eL_Jay schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:14:
[...]
Fair enough (heb zelf overigens wel meer schrik van tier 10 td's, eerste schot zie vaak niet aankomen)
Ik heb zelf toch meestal het gevoel dat ik mezelf tegen arty kan beschermen (of op het verkeerde been kan zetten). +3 arty per team en bepaalde open mappen zoals highway is inderdaad gewoon k*t met peren. (die lange oversteek, die je net beschreef is gewoon te lang)
Dan moet ik ook wel props geven aan die t92 dat die 2 shells in dat relatief korte tijdbestek in de toptiers weet te rammen (wellicht platoon met scout?), maar ik vind die map sowieso inba. Afaik is er geen 1 map waar je zo'n eind moet rijden zonder ook maar iets van cover om bij de choke-point te komen (als je in de zuidelijke basis begint). North heeft gewoon cover voor de heavies, en die vergelijkbare trail voor North-base wordt eigelijk alleen door snelle tanks gebruikt.Kaap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:15:
[...]
In dit geval was het slechts 1 arty per zijde, kun je nagaan...
[ Voor 18% gewijzigd door eL_Jay op 11-05-2013 19:20 ]
Die speler was een solo clanloze gast. Scout was ook solo.eL_Jay schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:18:
[...]
Dan moet ik ook wel props geven aan die t92 dat die 2 shells in dat relatief korte tijdbestek in de toptiers weet te rammen (wellicht platoon met scout?)
Zou iemand mij via skype willen helpen met het moddable maken van mijn WOT aub?
Hoe moeilijk is het om een mod te installeren/uitpakken in je WoT hoofdmap?
De meeste fatsoenlijke mods hebben gewoon een Readme waarin uitgelegt wordt hoe hij geïnstalleerd moet worden.
De meeste fatsoenlijke mods hebben gewoon een Readme waarin uitgelegt wordt hoe hij geïnstalleerd moet worden.
[ Voor 43% gewijzigd door User op 11-05-2013 19:53 ]
Ik moet hem moddable maken, maar hij maakt geen map aan genaamd: ''MODS''User schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:52:
Hoe moeilijk is het om een mod te installeren/uitpakken in je WoT hoofdmap?
17 battles gespeeld... 6 victories... meer dan 2000 damage gemiddeld per potje en afsluiten met deze loss:
Defeat!
Date: zaterdag 11 mei 2013 19:51:20
Vehicle: GW Panther
Exp: 1.048 + Credits: 37.353
Wederom een geweldige dag in World of Tanks.
Hopen dat het morgen beter zal gaan, wat ik nu al weet dat niet zo is. Geweldig die x5 actie altijd...
Defeat!
Date: zaterdag 11 mei 2013 19:51:20
Vehicle: GW Panther
Exp: 1.048 + Credits: 37.353
Wederom een geweldige dag in World of Tanks.
Hopen dat het morgen beter zal gaan, wat ik nu al weet dat niet zo is. Geweldig die x5 actie altijd...
Wat ik nou niet snap. Je zegt continue dat je een slecht team heb, dan neem ik aan dat de enemy ook een slecht team heeft want er spelen alleen maar idioten op het moment.
Zelf ben je goed dus heb je 14slechten+1goede tegen 15slechten hoor je dan niet te winnen?
Zelf ben je goed dus heb je 14slechten+1goede tegen 15slechten hoor je dan niet te winnen?
Ja, je zou het zeggen idddr34m3dd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:13:
Wat ik nou niet snap. Je zegt continue dat je een slecht team heb, dan neem ik aan dat de enemy ook een slecht team heeft want er spelen alleen maar idioten op het moment.
Net wel nog ff lekker afgesloten, van de 6 potjes in een half uur er 5 gewonnen, waaronder EINDELIJK m'n x5 met de t-34-85. Die tank is echt verschrikkelijk in randoms, is echt een platoon tank vind ik.
Weer zo'n mooi voorbeeldje. Scout doet z'n werk, arty doet z'n werk, maar de slow heavies negeren het feit dat ze gespot zijn en bljven met gelijke koers en gelijke richting doorrijden. Dat is een turkey shoot idd, maar dat zou het evengoed zijn als je met die colonne langzaam rijdend voor de loop van om het even welke tank zou rjidenKaap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:00:
Voor de arty spelers, zojuist een potje gespeeld. Misschien dat jullie nu het plaatje kunnen snappen:
Arty

Alleen al eens in de zoveel tijd stoppen en dan weer doorrijden maakt het bijna onmogelijk voor arty om zelfs een slome Maus/T95 te raken. Alleen al koers wijzigen om de paar seconden doet dat ook. Jazeker, dat maakt bij een slome heavy maar een paar meter uit, maar die paar meter kunnen zomaar het veschil maken tussen geen damage of beetje splash en een voltreffer die ook nog eens de boel in de fik steekt.
Deze voorbeeld toont niets anders dan stel mensen die niet weten hoe te spelen in een spel waar ook arty aanwezig is. En dat staat helemaal los van de vraag of je vindt dat er wel of geen arty moet zijn en zo ja hoe krachtig/nauwkeurig die moet zijn. Vooralsnog is er arty en als je dat negeert ga je dood.
Oslik blyat! Oslik!
Nee natuurlijk, wij weten niet hoe we moeten spelen en er is niets overpowered aan artillery. leef lekker verder in je droomwereld joh.dion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:28:
[...]
Weer zo'n mooi voorbeeldje. Scout doet z'n werk, arty doet z'n werk, maar de slow heavies negeren het feit dat ze gespot zijn en bljven met gelijke koers en gelijke richting doorrijden. Dat is een turkey shoot idd, maar dat zou het evengoed zijn als je met die colonne langzaam rijdend voor de loop van om het even welke tank zou rjiden
Alleen al eens in de zoveel tijd stoppen en dan weer doorrijden maakt het bijna onmogelijk voor arty om zelfs een slome Maus/T95 te raken. Alleen al koers wijzigen om de paar seconden doet dat ook. Jazeker, dat maakt bij een slome heavy maar een paar meter uit, maar die paar meter kunnen zomaar het veschil maken tussen geen damage of beetje splash en een voltreffer die ook nog eens de boel in de fik steekt.
Deze voorbeeld toont niets anders dan stel mensen die niet weten hoe te spelen in een spel waar ook arty aanwezig is. En dat staat helemaal los van de vraag of je vindt dat er wel of geen arty moet zijn en zo ja hoe krachtig/nauwkeurig die moet zijn. Vooralsnog is er arty en als je dat negeert ga je dood.
Ik hou al een paar maanden statistieken bij (1655 potjes tot nu toe). De teamindeling is NIET random. En zoals we al uit het verleden weten is de MM van WG niet hun sterke punt. Het gevolg is dan ook dat je winrate op korte termijn bepaald wordt door de grillen van de MM. Zeker zo'n dag als vandaag, daar is de MM gewoon niet voor geprogrammeerd.dr34m3dd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:13:
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Je leest geen eens. Dan had je namelijk de map situatie gesnapt. Er is daar geen cover en je rijdt de heuvel op. Je hebt met zulke langzame tanks gewoon geen keus. Logisch, jij kent maps alleen 2D vanuit je satelietview. Dan kun je geen diepte zien...dion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:28:
[...]
Weer zo'n mooi voorbeeldje. Scout doet z'n werk, arty doet z'n werk, maar de slow heavies negeren het feit dat ze gespot zijn en bljven met gelijke koers en gelijke richting doorrijden. Dat is een turkey shoot idd, maar dat zou het evengoed zijn als je met die colonne langzaam rijdend voor de loop van om het even welke tank zou rjiden
En zelfs dan nog, 3 schoten, 4700 damage. Blijf lekker in je bekrompen wereldje leven joh

Wat moet je er dan moddable aan maken? Check je hoofdmap eens daar staat standaard al een res_mods..Stef602 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:54:
[...]
Ik moet hem moddable maken, maar hij maakt geen map aan genaamd: ''MODS''
Verwijderd
Er zijn al tig topics geschreven op t WOT forum over het feit dat erg verdacht is hoe de matchindeling vaak is. Er zijn theoriën dat ze de winrate op ongeveer 50% gemiddeld willen houden. Ik heb zat berichten gelezen dat mensen na een goede reeks ineens alleen maar slechte teams krijgen en zelfs veel bouncen of zelfs complete missers.....dr34m3dd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:13:
Zoals ik al eerder vanavond schreef had ik vandaag de mazzel in louter de betere teams te komen waardoor ik een winrate had van 80%
Ik durf er bijna geld op te zetten dat ik de volgende sessie een keiharde loss streak ga maken en alleen maar in de slechte teams zit.........
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Er zijn al tig topics geschreven op t WOT forum over het feit dat erg verdacht is hoe de matchindeling vaak is. Er zijn theoriën dat ze de winrate op ongeveer 50% gemiddeld willen houden. Ik heb zat berichten gelezen dat mensen na een goede reeks ineens alleen maar slechte teams krijgen en zelfs veel bouncen of zelfs complete missers.....
Zoals ik al eerder vanavond schreef had ik vandaag de mazzel in louter de betere teams te komen waardoor ik een winrate had van 80%
Ik durf er bijna geld op te zetten dat ik de volgende sessie een keiharde loss streak ga maken en alleen maar in de slechte teams zit.........
rgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:08:
Wow, mijn WR van de laatste 112 potjes staat op 42,86%.
Bijzonder, de 87 potjes daarvoor had ik een WR van 62,1%
Sinds die lage WR streak zit ik bij de laatste 30 potjes weer op zo'n 70%WR, dus het lijkt inderdaad niet volledig random te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door rgras op 11-05-2013 20:58 ]
Verwijderd
Uit de serie arty idioten, hier nog 1tje:
Potje mountain pass in mijn batchat.......heb inmiddels 5 kills, bijna 4000 damage en rij de cap in. Alwaar ik na 30 seconden aangevallen word door hun laatste arty (komt de cap inrijden). Na mijn 1e hit heeft ie nog 12 hp over en ontwijk ik zijn schot met de bedoeling 'm om te leggen. Exact op dat moment zie ik nog een arty mijn gezichtsveld binnen rijden die mij afknalt. Als ik nog eens beter kijk, zie ik dat het 1 van onze arties is die de tegenstander wilde uitschakelen, waar ik dus naast stond.
"sorry, splash" was zijn excuus.....
Als ie mij de die kill had laten maken, waren de resterende tegenstanders te laat geweest en hadden we gemakkelijk gewonnen. Uiteindelijk het potje verloren!!!
Pleister op de wonde is dat ik de x5 al eerder had gehaald, anders was ik helemáál gek geworden
Potje mountain pass in mijn batchat.......heb inmiddels 5 kills, bijna 4000 damage en rij de cap in. Alwaar ik na 30 seconden aangevallen word door hun laatste arty (komt de cap inrijden). Na mijn 1e hit heeft ie nog 12 hp over en ontwijk ik zijn schot met de bedoeling 'm om te leggen. Exact op dat moment zie ik nog een arty mijn gezichtsveld binnen rijden die mij afknalt. Als ik nog eens beter kijk, zie ik dat het 1 van onze arties is die de tegenstander wilde uitschakelen, waar ik dus naast stond.
"sorry, splash" was zijn excuus.....
Als ie mij de die kill had laten maken, waren de resterende tegenstanders te laat geweest en hadden we gemakkelijk gewonnen. Uiteindelijk het potje verloren!!!
Pleister op de wonde is dat ik de x5 al eerder had gehaald, anders was ik helemáál gek geworden
Ah een chatban zal wel niet lang op zich laten wachten nu...
Verwijderd
want?TweakJerommeke schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:26:
Ah een chatban zal wel niet lang op zich laten wachten nu...
Verwijderd
Vreemd. Ik heb 15 hits van de 15 shots, dus 100% hit ratio. Voor de rest heb ik geen teamdamage e.d. gedaan. Toch krijgt een teammate de sniper medaille, en hij heeft slechts 14 hits van de 16 shots. Zeer vreemd...
Edit: mysterie opgelost. Blijkbaar was er een IS-3 onnozel genoeg om op mij in te rijden (terwijl ik al 5 seconden stilstond in mijn TD), en moet ik een track ofzo beschadigd hebben
Edit: mysterie opgelost. Blijkbaar was er een IS-3 onnozel genoeg om op mij in te rijden (terwijl ik al 5 seconden stilstond in mijn TD), en moet ik een track ofzo beschadigd hebben

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 22:00 ]
Toevallig een teamgenoot die lekker lomp tegen je aanreed en zichzelf detrackte?
Daarnaast gaat de medaille niet altijd naar de persoon met de meeste schoten raak. Als jij 14/15 hebt (minus je friendly hit), en hij 14/16 (is meer dan 85% raak), en hij heeft meer experience behaalt (als jij 900 haalt en geen premium account hebt, en hij haalt 800 maar heeft wel een premium account), dan gaat de medaille alsnog naar hem.
[ Voor 3% gewijzigd door ThomasG op 11-05-2013 22:06 ]
Of arty al dan niet overpowered is, is een andere discussie.Ashrah schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:35:
[...]
Nee natuurlijk, wij weten niet hoe we moeten spelen en er is niets overpowered aan artillery. leef lekker verder in je droomwereld joh.
Maar juist als je het overpowered vindt is het verstandig het niet te negeren zolang het in huidige vorm aanwezig is. Je ziet slome tanks die heuvel opkomen zonder kleerscheuren en je ziet slome tanks (en snellere) aan stukken gescheurd worden. Zou het verschil tussen die twee groepen niet stiekem komen door hoe ze spelen?
Kaap beschreef zo mooi hoe ze stug door bleven rijden en afgeschoten werden. Ik geef enkel aan dat je - in dit spel, zoals het momenteel is - iets kunt doen om te voorkomen dat je afgeschoten wordt in dit geval. Is dat een droomwereld? Doen alsof arty er niet is en dan klagen over de gevolgen is eerder dromen (maar dan met kop in zand)
Oslik blyat! Oslik!
Ik vraag mij toch af hoeveel je nog uit je duim kan blijven zuigen, daarnaast (ik heb je profiel niet bekeken) lijkt het er op dat je nog maar weinig medium/heavy ervaring hebt op hogere tiers, anders had je wel anders gepraat
Overigens als jij in een E-100 of Maus zit ga jij zigzaggen om in cover te komen?
[ Voor 11% gewijzigd door Nemean op 11-05-2013 22:29 ]
Als ik als arty speel, dan schiet ik gewoon op mensen die ik kan beschadigen. Als ik kan kiezen tussen een TD en een heavy, dan gaat de TD er aan.
Bij Highway is het erg kut ja aan 1 kant: heuvel op, totaal geen cover. Een scout kan daar alles scouten, arty kan prijsschieten. Bochtjes maken daar zorgt ervoor dat menig heavy stil komt te staan en draait, wat nog makkelijker is. En omdat er geen cover is, zijn de wat tragere mediums ook de pineut.
Highway is dus, net als Steppes, El Halluf en alle open mappen 1 groot arty-festijn. Amper cover, en de cover die er is beschermd niet altijd tegen splash.
En daarom zijn stadsmappen mijn favoriet: een grote kerk zoals in Ruinberg geeft lekker veel artycover.
Bij Highway is het erg kut ja aan 1 kant: heuvel op, totaal geen cover. Een scout kan daar alles scouten, arty kan prijsschieten. Bochtjes maken daar zorgt ervoor dat menig heavy stil komt te staan en draait, wat nog makkelijker is. En omdat er geen cover is, zijn de wat tragere mediums ook de pineut.
Highway is dus, net als Steppes, El Halluf en alle open mappen 1 groot arty-festijn. Amper cover, en de cover die er is beschermd niet altijd tegen splash.
En daarom zijn stadsmappen mijn favoriet: een grote kerk zoals in Ruinberg geeft lekker veel artycover.
Het is dus duidelijk dat jij over geen enkele mapkennis beschikt, anders had je wel geweten dat daar geen cover is.dion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:08:
[...]
Kaap beschreef zo mooi hoe ze stug door bleven rijden en afgeschoten werden. Ik geef enkel aan dat je - in dit spel, zoals het momenteel is - iets kunt doen om te voorkomen dat je afgeschoten wordt in dit geval. Is dat een droomwereld? Doen alsof arty er niet is en dan klagen over de gevolgen is eerder dromen (maar dan met kop in zand)
Zo even bezig geweest..
Retrain crew voor GW-E, cammo op de GW-E. check
Retrain crew van T28 Proto naar T30. check
Retrain crew van 30.02D naar Indiën Panzer. check
Cammo op de PZIV.Schmallturm. check
Skills van enkele crewmembers omtrainen. check
Sell t28 Proto check
Sell vk 30.02D check
Buy AMX 50B check
Even kijken naar wat equipment.......Bijna blut kan mijn 50B niet eens meer volledig voorzien van shells..
De T28 Proto gaat me aan het hart, heb hem in het begin te traag gevonden en te weinig damage...maar nu op het eind..ben een beetje overtuigd dat hij wel goed is voor mijn speelstijl....
Mischien ooit..nog eens terugkopen maarja dat zeg ik ook over de E 75
Retrain crew voor GW-E, cammo op de GW-E. check
Retrain crew van T28 Proto naar T30. check
Retrain crew van 30.02D naar Indiën Panzer. check
Cammo op de PZIV.Schmallturm. check
Skills van enkele crewmembers omtrainen. check
Sell t28 Proto check

Sell vk 30.02D check
Buy AMX 50B check
Even kijken naar wat equipment.......Bijna blut kan mijn 50B niet eens meer volledig voorzien van shells..
De T28 Proto gaat me aan het hart, heb hem in het begin te traag gevonden en te weinig damage...maar nu op het eind..ben een beetje overtuigd dat hij wel goed is voor mijn speelstijl....

Mischien ooit..nog eens terugkopen maarja dat zeg ik ook over de E 75

[ Voor 5% gewijzigd door ShockWave op 11-05-2013 22:51 ]
Zoals ik eerder al zei, je weet gewoon niet waarover je praat, de map zegt je niks blijkbaar. Logisch, je bent slechts een speler die naar een 2D view van een mapje kijkt.dion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:08:
[...]
Ik wel. Grind franse arty line.Nemean schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:28:
[...]
Ik vraag mij toch af hoeveel je nog uit je duim kan blijven zuigen, daarnaast (ik heb je profiel niet bekeken) lijkt het er op dat je nog maar weinig medium/heavy ervaring hebt op hogere tiers, anders had je wel anders gepraat.
Overigens als jij in een E-100 of Maus zit ga jij zigzaggen om in cover te komen?
Laat dat flamen aub van tafel, verhitte discussie ok maar op de man spelen is sowieso niet de bedoeling.rgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:33:
[...]
Het is dus duidelijk dat jij over geen enkele mapkennis beschikt, anders had je wel geweten dat daar geen cover is.
[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 12-05-2013 01:40 ]
Ik weet dondersgoed dat daar geen cover is, ik rij die heuvel vaak zat met m'n JT8.8 omhoog, om maar eens iets logs en onwendbaars te noemen.rgras schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:33:
[...]
Het is dus duidelijk dat jij over geen enkele mapkennis beschikt, anders had je wel geweten dat daar geen cover is.
Heb je me ook maar ergens zien roepen dat je cover moet zoeken? Aub geen woorden in m'n mond stoppen - en aub beetje minder op de man spelen. Ik word gewoon moe van dat continue arty-huilie gedoe.
Als je serieus denkt dat cover zoeken enige optie is tegen arty dan:
1) heb je m'n posts niet gelezen. Doe dat alsnog, er staat een alternatief voor cover zoeken in.
2) word je inderdaad te pas en onpas afgeschoten.
Oslik blyat! Oslik!
Livestreaming voor de geïnteresseerden
Steek dan je hand in eigen boezem. Een heleboel spelers klagen steen en been dat arty de gameplay te veel beïnvloed en daar worden meer dan voldoende redenen voor gegeven. Alles veeg jij van tafel en doet iedereen af alsof ze totale noobs zijn. En jij vind het dan gek dat jij scherpe reacties terugkrijgtdion_b schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:21:
[...]
en aub beetje minder op de man spelen. Ik word gewoon moe van dat continue arty-huilie gedoe.

Verwijderd
Effe een zalige clan gevonden
http://noobmeter.com/clan/eu/NO/500005948
Van de 9 leden, zijn er slechts 3 niet een walletwarrior
Gevonden via KillThemAllRightNow, in een lowe aan het campen op de noordelijke heuvel van Mountain Pass, 2 keer geschoten, maar uiteraard niets geraakt.
http://noobmeter.com/clan/eu/NO/500005948
Van de 9 leden, zijn er slechts 3 niet een walletwarrior
Gevonden via KillThemAllRightNow, in een lowe aan het campen op de noordelijke heuvel van Mountain Pass, 2 keer geschoten, maar uiteraard niets geraakt.
Wat is het alternatief van cover zoeken in een heavy, heuvel op, tegen een T92 met een splash van een paar meter?
Juist: niks.
Highway is 1 van de vele maps wat gewoon prijsschieten is als arty. Toen ik nog arty had vond ik het ook geweldig om die map te krijgen, het is zo simpel: Geen gebouwen, constante snelheid, een mooie cluster aan doelen. Laden schieten herladen.
Highway is 1 van de vele maps wat gewoon prijsschieten is als arty. Toen ik nog arty had vond ik het ook geweldig om die map te krijgen, het is zo simpel: Geen gebouwen, constante snelheid, een mooie cluster aan doelen. Laden schieten herladen.
Scherpe reacties prima - we zullen het waarschijnlijk nooit eens worden - maar hou het gewoon inhoudelijkKaap schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 23:40:
[...]
Steek dan je hand in eigen boezem. Een heleboel spelers klagen steen en been dat arty de gameplay te veel beïnvloed en daar worden meer dan voldoende redenen voor gegeven. Alles veeg jij van tafel en doet iedereen af alsof ze totale noobs zijn. En jij vind het dan gek dat jij scherpe reacties terugkrijgt
Als een hele rij mensen zich af laat schieten zonder iets te doen vind ik dat een minder verstandige actie van al die mensen. Daar zeg ik wat van, niet over de mensen zelf ("jij doet", niet "jij bent"). Dat is het verschil wat ik bedoel. Geef rustig aan wat je vindt van wat ik doe en zeg, dat is niet op de man spelen.
Het is juist die constante snelheid die je kwetsbaar maakt. Zoals ik al eerder aangaf, zelfs in een slome tank kun je in die +-3 seconden tussen arty schieten en landen meters verderop zijn door even te stoppen en te starten. Doe als de Fremen in DuneVasZaitsev schreef op zondag 12 mei 2013 @ 00:13:
Wat is het alternatief van cover zoeken in een heavy, heuvel op, tegen een T92 met een splash van een paar meter?
En nee, die paar meter gaat bij de splash van een T92 niet voorkomen dat je schade lijdt, het voorkomt wel dat je dood bent. Alhoewel, de T92 is zo hopeloos onnauwkeurig dat het sowieso puur geluk is als hij iets raakt

Ik ben een vrij middelmatige speler met genoeg slechte gewoontes die dat veroorzaken (en met genoeg matches onder de riem om te weten dat ze niet vanzelf weg gaan), maar in het open afgeschoten worden door arty overkomt me ook op m'n sloomste tanks zelden. Daarom dat ik daar vrij stellig in durf te zijn, het is een van de weinige dingen waar ik wel redelijk goed in ben blijkbaar.
[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 12-05-2013 01:43 ]
Oslik blyat! Oslik!
Altijd leuk:
Mensen die lopen te schelden dat ik in mijn KV-2 terug moet trekken om de basis te redden, nou, ik laat hem lekker tieren, hij noobt mij noob en alles.
Ik capture samen met mijn platoongenoot de vijandelijke basis...
Maar, we hadden bijna verloren volgens hem.
juist....
Mensen die lopen te schelden dat ik in mijn KV-2 terug moet trekken om de basis te redden, nou, ik laat hem lekker tieren, hij noobt mij noob en alles.
Ik capture samen met mijn platoongenoot de vijandelijke basis...
Maar, we hadden bijna verloren volgens hem.
juist....
Heeft weinig zin op een 600m map vs de lage arc, hoge shell velocity en (uit mijn hoofd) 0.41 accuracy van een Object 261. Geloof me, een goede Object speler insta-nailed je als je gespot bent en je probeert dit. Geldt overigens ook voor alle andere high tier arty: stoppen in arty range = geen goed idee. Je kunt dan nog beter afbuigen in de hoop dat je zijn aim bloom triggered.dion_b schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:38:
Het is juist die constante snelheid die je kwetsbaar maakt. Zoals ik al eerder aangaf, zelfs in een slome tank kun je in die +-3 seconden tussen arty schieten en landen meters verderop zijn door even te stoppen en te starten. Doe als de Fremen in Dune
High tier match op Malinovka standaard. Hun team een goede scout die E5 rushed en arty die achteruit rijdt, jij een team wat niet counterscout (of MM die besluit het ene team een light te geven en het andere team niet).dion_b schreef op zondag 12 mei 2013 @ 01:38:
Ik ben een vrij middelmatige speler met genoeg slechte gewoontes die dat veroorzaken (en met genoeg matches onder de riem om te weten dat ze niet vanzelf weg gaan), maar in het open afgeschoten worden door arty overkomt me ook op m'n sloomste tanks zelden. Daarom dat ik daar vrij stellig in durf te zijn, het is een van de weinige dingen waar ik wel redelijk goed in ben blijkbaar.
Ik heb een achteruit rijdende Maus met unicum stats in de eerste 45 seconden dood zien gaan (zo'n beetje op de spawn) en er landde bijna 9k damage op ons team in de eerste minuut.
Is maar een voorbeeldje maar map design, arty design en MM maakt het echt niet altijd mogelijk om arty safe te blijven.
[ Voor 27% gewijzigd door djengizz op 12-05-2013 03:27 ]
Ik heb vandaag de Indien-Panzer gekocht en dit is gelijk weer een tank waar ik veel plezier aan beleef, goeie gun depression, goeie reload en goeie accuracy! De crew uit mijn Maus gehaald en er in gestopt omdat ik de Maus toch bijna nooit speel en deze betere functie gaan krijgen op de Leopard.
Daarnaast nog een zeer leuke afsluiter op de Indien-Panzer samen met The_Maxter! Zeer leuke potjes met hem gehad en redelijk wat lol gehad om hele aparte spelers
.
Victory!
Battle: Mines Sunday, May 12, 2013 3:58:09 AM
Vehicle: Indien-Panzer
Experience received: 2,215
Credits received: 62,094
Battle Achievements: Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Replay voor de liefhebber, ik moet er bij zeggen dat ik op het einde met zeer weinig hitpoints nog zeer veel damage heb kunnen doen en het zeker waard is om hem even te bekijken mochten jullie het leuk vinden om replays te kijken.

Daarnaast nog een zeer leuke afsluiter op de Indien-Panzer samen met The_Maxter! Zeer leuke potjes met hem gehad en redelijk wat lol gehad om hele aparte spelers
Victory!
Replay voor de liefhebber, ik moet er bij zeggen dat ik op het einde met zeer weinig hitpoints nog zeer veel damage heb kunnen doen en het zeker waard is om hem even te bekijken mochten jullie het leuk vinden om replays te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nemean op 12-05-2013 04:18 ]
* PcDealer gaat gewoon weer spelen en zich niet zo druk maken. Ik had gisteren trouwens wel een streak met een goed team om daarna weer een baggerteam te hebben, of de reddies waren gewoon een stuk beter
Als PzIV mee met wat tier 6jes in je platoon kan het erg leuk zijn, zelfs tegen tier 6jes moet je met de derp met gold schieten want anders 0-crit je alleen maar doe je dit meteen goed dan krijg je zoals onderstaande battles 
Van alle games die avond post je uitgerekend die waar ik gewoon niks geraakt had, had dan 1 van die top gun games gepostpsychoclown schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:52:
Als PzIV mee met wat tier 6jes in je platoon kan het erg leuk zijn, zelfs tegen tier 6jes moet je met de derp met gold schieten want anders 0-crit je alleen maar doe je dit meteen goed dan krijg je zoals onderstaande battles
[video]
Was leuk inderdaadNemean schreef op zondag 12 mei 2013 @ 04:16:
Daarnaast nog een zeer leuke afsluiter op de Indien-Panzer samen met The_Maxter! Zeer leuke potjes met hem gehad en redelijk wat lol gehad om hele aparte spelers.
Ik heb wel een nieuw record aan 0 dmg pens en bounces gehad, zeker met die VK DB was echt huilen....
Die T71 die van de heuvel afkwamReplay voor de liefhebber, ik moet er bij zeggen dat ik op het einde met zeer weinig hitpoints nog zeer veel damage heb kunnen doen en het zeker waard is om hem even te bekijken mochten jullie het leuk vinden om replays te kijken.

De Batchat is echt een zwaar OP tank in de handen van een goede speler. Echt een aanrader om naar te grinden. Eerste paar potjes had ik nog niet de top gun, maar toch wat gold gebruikt om die te unlocken.
Simpel voorbeeld van het gebruik maken van de Batchat als de tegenstander een flank open laat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nVsjzklOhxs&]
Simpel voorbeeld van het gebruik maken van de Batchat als de tegenstander een flank open laat:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nVsjzklOhxs&]
Netjes hoor. Bij mij ging het wel beter met de indien, toch maar besloten er voorlopig mee te stoppen. Weer lekker verder met de tortoise, de t54e1 en misschien met de chinese of uk med lijn.Nemean schreef op zondag 12 mei 2013 @ 04:16:
Ik heb vandaag de Indien-Panzer gekocht en dit is gelijk weer een tank waar ik veel plezier aan beleef, goeie gun depression, goeie reload en goeie accuracy! De crew uit mijn Maus gehaald en er in gestopt omdat ik de Maus toch bijna nooit speel en deze betere functie gaan krijgen op de Leopard.
Daarnaast nog een zeer leuke afsluiter op de Indien-Panzer samen met The_Maxter! Zeer leuke potjes met hem gehad en redelijk wat lol gehad om hele aparte spelers.
Victory!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Shuttle st20g5
Welke mods gebruik jij trouwens?psychoclown schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:52:
[video]
Ik speel in de standaard versie (zonder mod), maar voldoet toch niet altijd aan mijn wensen namelijk..
[list=X]• XVM player ratings
• Statistics pack
• Damage panel translated by locastan
• J1mb0's crosshair mod (niet de nieuwste versie)
• Statistics pack
• Damage panel translated by locastan
• J1mb0's crosshair mod (niet de nieuwste versie)
Wat een bagger teams vandaag. Alles tot nu toe verloren. Ik kap ermee voor nu. Ben het zo beu om met lui te moeten spelen die niet eens een efficiency van 1100 ofzo kunnen halen.
Tiers zouden restricties moeten krijgen. Laat men maar goed genoeg worden om hogere tiers te kunnen spelen
Tiers zouden restricties moeten krijgen. Laat men maar goed genoeg worden om hogere tiers te kunnen spelen

Verwijderd
Inderdaad.Kaap schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:19:
Wat een bagger teams vandaag. Alles tot nu toe verloren. Ik kap ermee voor nu. Ben het zo beu om met lui te moeten spelen die niet eens een efficiency van 1100 ofzo kunnen halen.
Van de 4 battles vandaag 2 maal verloren. In degene die verloren zijn, veel damage en kills gemaakt, en degene die ik gewonnen heb, de ene 0 damage critical na de andere. Gevolg: in mijn defeats gemiddeld slechts 16 xp minder dan in de wins

Ik ben zelf al niet bijzonder goed, maar wat ik soms tegenkom...
en altijd als ik een leuke pot heb dan verkloot de rest alles wat maar kan. En als ik weinig damage doe dan win ik de eerste keer van de dag met die tank
en altijd als ik een leuke pot heb dan verkloot de rest alles wat maar kan. En als ik weinig damage doe dan win ik de eerste keer van de dag met die tank
[ Voor 3% gewijzigd door Petertjuh op 12-05-2013 13:42 ]
Dit is nou trouwens een goed voorbeeld van een leuke arty match:

!
Die T71 had volgens de hoop opgegeven of die had geen ammo meer.
Heeft iemand trouwens dit al gezien?
WarGaming heeft een patent vast laten leggen op hun matchmaking/matchmaker; klik
Enkele interessante stukjes:

Haha ja dat met jouw VK DB was echt heel vreemd en als ik je alleen liet begon je alles overhoop te knallenthemaxter schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:06:
[...]
Was leuk inderdaadHoewel ik wel is betere dagen heb gehad qua spel.
Ik heb wel een nieuw record aan 0 dmg pens en bounces gehad, zeker met die VK DB was echt huilen....
[...]
Die T71 die van de heuvel afkwamHad nog 1 shell nodig om je af te maken, maar dat lukte hem zelfs niet

Die T71 had volgens de hoop opgegeven of die had geen ammo meer.
Vond het gister ook ernstig slecht gaan, moest gister nog 30 matches om naar 57,5% winrate te gaan moet er nu 45 ofz.Kaap schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:19:
Heeft iemand trouwens dit al gezien?
WarGaming heeft een patent vast laten leggen op hun matchmaking/matchmaker; klik
Enkele interessante stukjes:
'skill based matchmaking' ?As indicated above, vehicles may be placed in a battle session having a particular battle level using a variety of techniques. In one aspect, a vehicle may be placed randomly into any battle level acceptable based on the battle level table 801. In another aspect, a vehicle may be placed sequentially in increasing battle levels based on table 801. For example, when a use acquires a new tier 4 light tank, the first time the user plays a game with that tier 4 light tank the matchmaking server might force the vehicle to be assigned to a battle session of battle level 4. When the player plays a second game session using the same tier 4 light tank, the matchmaking server might force the vehicle to be assigned to a battle session of battle level 5. The third game session, battle level 6, the fourth game session, battle level 7, and so forth until the seventh battle session where the vehicle is in battle level 10. After that, the matchmaking server might start over at battle level 4. Alternatively the sequence might proceed in decreasing battle level order, and/or might start in the middle of the applicable range of battle levels.
Matchmaking voordeel voor nieuw gekochte tanksAccording to another aspect, the matchmaking server may store a win/loss percentage for each user (or vehicle) at a given battle level. As the player's win/loss ratio decreases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the lower end of the allowable range, whereas as the player's win/loss ration increases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the upper end of the allowable range. Thus, when a player has been repeatedly put into too many difficult battles, the balancing is done in favor of easier battle sessions, thereby encouraging the player by providing an easier game environment. Similarly, when the player has been repeatedly put into too many easy battles, the balancing is done in favor of harder battle sessions, thereby keeping the player challenged instead of letting the player become bored with easy games. A first possible algorithm is to divide the permissible battle levels evenly across a range from zero (0) to two (2), and place the vehicle into the battle level corresponding to the win/loss ratio, where any ratio greater than two (2) automatically results in the vehicle being placed in the highest possible battle level. Another possible algorithm is to increase the battle level by one (within the permissible range) for a vehicle each time a player wins a battle with that vehicle, and decrease the battle level by one (within the permissible range) each time a player loses a battle with that vehicle. If the battle level is already at the upper end of the range and the player wins the battle, the battle level may remain constant. Similarly, if the battle level is already at the lower end of the range and the player loses the battle, the battle level may remain constant.
En er staat nog veel meer info in, in het linkje..According to yet another aspect, with reference back to FIG. 8 [the MM chart], a variable may be defined (here, referred to as range variable N) that defines a number of battle sessions that a vehicle must participate in before the vehicle may be assigned to the highest possible battle level within its allowable range of battle levels. Range variable N is used to define a sub-range within the otherwise permissible range of battle levels for a given vehicle. In one variant, a vehicle may be placed in any battle level except the highest allowable battle level, based on any placement algorithm described herein or otherwise, until the player plays at least N battle sessions with a particular vehicle. For example, in the example shown in FIG. 8, Tier 4 SPG's are permissible in battle levels 6-10, where N=8. For the first 8 battle sessions that a player uses a particular tier 4 SPG vehicle, the vehicle is only eligible to be placed in battle levels 6-9 (e.g., matchmaking server 106 may randomly select a battle within battle levels 6-9 for that vehicle). After 8 battle sessions, for each battle session, matchmaking server 106 may randomly select a battle within battle levels 6-10).
Nice hoor, die Batchat is wel echt gruwelijk. Zodra zo'n IS een keer mist pomp je ff 5x 300 dmg in hem. Toch wel een beetje OP, of valt dat wel mee?
Damn, nice hoor. Goeie gun op die Indien, ook wel hoge RoF. Valt me wel op dat je die heavies heel erg makkelijk penned, speelde je 100% met gold ammo?Nemean schreef op zondag 12 mei 2013 @ 04:16:
Victory!
Beste,
Heeft iemand ervaring met de premium tanks Churchil III ?
(dankzij event kan ik met gratis verkregen gold deze tank aankopen namelijk en daar meeste van mijn favoriete tanks russische heavy's zijn dacht ik dat deze tank handig zou zijn voor het trainen van mijn kv crew leden)
Op het eerste zicht lijk de turret met z'n 88mm nogal zwakjes in armor (voor een heavy) te meer auto aim altijd naar de turrets mikt en nooit naar de hull, en een tier V tank toch vaak in battles terecht komt waar velen gewoon auto aimen ..
(dankzij event kan ik met gratis verkregen gold deze tank aankopen namelijk en daar meeste van mijn favoriete tanks russische heavy's zijn dacht ik dat deze tank handig zou zijn voor het trainen van mijn kv crew leden)
Op het eerste zicht lijk de turret met z'n 88mm nogal zwakjes in armor (voor een heavy) te meer auto aim altijd naar de turrets mikt en nooit naar de hull, en een tier V tank toch vaak in battles terecht komt waar velen gewoon auto aimen ..
Ik heb geen idee of ik premium ammo schoot voor zo ver ik weet niet (tenzij ik geswitcht heb maar dat kan ik me niet herinneren), dan zou ik echt de replay even moeten terug kijken.Mr_Size schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:54:
[...]
Damn, nice hoor. Goeie gun op die Indien, ook wel hoge RoF. Valt me wel op dat je die heavies heel erg makkelijk penned, speelde je 100% met gold ammo?
Dit zijn de matches die ik nu al 3 keer heb gehad;

Het is 5 x 390 dmgMr_Size schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:54:
[...]
Nice hoor, die Batchat is wel echt gruwelijk. Zodra zo'n IS een keer mist pomp je ff 5x 300 dmg in hem. Toch wel een beetje OP, of valt dat wel mee?
Nou, ik vond jou er aardig accuraat meeKojoottii schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:31:
Het is 5 x 390 dmgEn in 1 vs 1 situaties kan die best OP zijn als alles volgens plan gaat. Maar in teamsituaties valt het allemaal wel mee. 5 x 390 dmg is best wat, maar je bounced er wel wat mee of je mist en vervolgens kan je 37 seconden niets en dan moet je veilig zijn anders ben je gewoon dood. De gun is niet super , vrij lange aimtime en niet super accuraat.
Daar ben ik ook benieuwd naar! Iemand?lightdestroyer schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:18:
Beste,
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Volgens mij is hij vergelijkbaar met de normale Churchill met 6 ponder.
Wat een prima tankje is.
Wat een prima tankje is.
Dat komt omdat het mines was, dat is ook een kleine map, echt lange afstanden heb je daar nauwelijks
Zou hem veel winst maken ?(dé reden dat je namelijk een premium tank "koopt" denk ikVasZaitsev schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:36:
Volgens mij is hij vergelijkbaar met de normale Churchill met 6 ponder.
Wat een prima tankje is.
Daar ik op gathering of tanks channel verstaan heb dat de penetratie slecht is (maar de armor wel ok).
Oh en domme vraag (kheb nog nooit een premium tank ingame gekocht, wel een gratis tetrach gekregen).
Komt een premium tank altijd met gratis garage slot of moet ik eerst een slot vrij maken (of direct een bijkopen ze zijn ook aan 50% vandaag).
Dat ligt er aan. Bij aanbiedingen in de gift shop is het er vaak wel bij, maar dat staat expliciet daar aangegeven. Als je een premium tank koopt voor ingame gold moet je ook zelf een garageslot regelen.
nope, heel veel word hem niet. Denk 10-20k hooguit winst per potje.
Voor winst moet je een JT8.8 of IS-6 kopen.
En ja, je moet een slot bijkopen.
IS-6 bijvoorbeeld is een heel ander kaliber qua aankoop 750 gold (free) <> 10.000 gold logisch dus dat hem (hopelijk) betere inkomsten heeft.VasZaitsev schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:43:
nope, heel veel word hem niet. Denk 10-20k hooguit winst per potje.
Maar voor 10-20k hooguit kan ik het beter laten .. een kv1 maakt dezelfde winst.(well toch na je all upgrades enzo hebt en een 100% crew)
Enige andere tierV tanks die wel de moeite zijn? (en dus te koop voor 750 gold vandaag
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel