[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 35 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste
Acties:
  • 93.031 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Fest schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:36:
Uhm, prepare for the storm!

Gelukkig zeg je imho :P
Ach ja, het is hoe ik het tot nu toe ervaar. Het ene potje gaat het supergoed, en lijkt er zelfs een soort natuurlijke samenwerking te ontstaan waardoor het andere team wordt opgerold. Het potje erna kom je doodleuk tussen allerlei campers of weet ik wat terecht en verlies je met 15-2.. Zal wel aan 't woord 'randoms' liggen :+

Maar ja, ik speel dan ook nog niet zo lang en heb bijv. nog geen tier 8 tanks of hoger. Wellicht dat het in de hogere tiers anders is, maar afgaande op de berichten hier van de mensen die wel de hogere tiers regelmatig spelen kom je daar ook zat mensen tegen die echt geen idee hebben wat ze aan moeten met hun tank.

Overigens heb ik dat zelf natuurlijk ook wel eens, op sommige maps/spelmodi kan ik met sommige tanks niet echt uit te voeten. Zo vind ik defenden op Karelië echt lastig, weet nooit goed waar ik het beste kan gaan staan. Highway, ook zo'n grafmap. Of ik nou noord of zuid spawn, ik heb er nog niet echt veel goede potjes op gespeeld.

Nee geef mij maar, Murovanka (!), Lakeville, Mines, Prokhorovka, Siegfried Line en Ruinberg :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mr_Size op 06-05-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voordat er weer een verhitte discussie losbarst, denk je niet de goede en slechte teams waar je in terecht komt zich na verloop van tijd in evenwicht bevinden. Oftewel, de enige constante factor ben jij?

Het komt er op neer dat je gewoon veel tijd in het spel moet steken en enige strategische aanleg moet hebben, wil je überhaupt een hoge winrate behalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Fest op 06-05-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:23

Plato112

Da is toch nie normaal!

Mr_Size schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:35:
lol@ pic :+

WR is maar voor 10% skill imho, rest is pure lotto: zit je wel of niet in het n00b team..
Mr_Size schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:42:
[...]

Ach ja, het is hoe ik het tot nu toe ervaar. Het ene potje gaat het supergoed, en lijkt er zelfs een soort natuurlijke samenwerking te ontstaan waardoor hety andere team wordt opgerold. Het potje erna kom je doodleuk tussen allerlei campers of weet ik wat terecht en verlies je met 15-2.. Zal wel aan 't woord 'randoms' liggen :+

Maar ja, ik speel dan ook nog niet zo lang en heb bijv. nog geen tier 8 tanks of hoger. Wellicht dat het in de hogere tiers anders is, maar afgaande op de berichten hier van de mensen die wel de hogere tiers regelmatig spelen kom je daar ook zat mensen tegen die echt geen idee hebben wat ze aan moeten met hun tank.

Overigens heb ik dat zelf natuurlijk ook wel eens, op sommige maps/spelmodi kan ik met sommige tanks niet echt uit te voeten. Zo vind ik defenden op Karelië echt lastig, weet nooit goed waar ik het beste kan gaan staan. Highway, ook zo'n grafmap. Of ik nou noord of zuid spawn, ik heb er nog niet echt veel goede potjes op gespeeld.

Nee geef mij maar, Murovanka (!), Lakeville, Mines, Prokhorovka, Siegfried Line en Ruinberg :)
Wet van grote aantallen...

[ Voor 8% gewijzigd door Plato112 op 06-05-2013 16:48 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Ik heb heel assault uit staan trouwens. Dat is echt te erg met randoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fest schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:46:
[...]

Voordat er weer een verhitte discussie losbarst, denk je niet de goede en slechte teams waar je in terecht komt zich na verloop van tijd in evenwicht bevinden. Oftewel, de enige constante factor ben jij?

Het komt er op neer dat je gewoon veel tijd in het spel moet steken en enige strategische aanleg moet hebben, wil je überhaupt een hoge winrate behalen.
Zo heel constant ben ik nou ook weer niet :+

Ik snap wel waarom ik op 50% zit :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Fest schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:46:

Klopt, vandaar ook dat ik aanvankelijk zei: 10% is eigen skill, rest is of in het goede team of in het slechte team uitkomen, ongeacht hoe jij speelt. Dan zou je op een winrate van 45-55% uitkomen en daar zit ik nu met 51,3% aardig op.

Of course zijn er potjes die je zelf positief of negatief kan beïnvloeden, maar dit zijn echt uitzonderingen.

Disclaimer: de cijfers hierboven zijn puur mijn gevoel bij het spel en dus verder niet op kansberekening/statistiek o.i.d. gebaseerd. Ik wil absoluut niet beweren dat ik heel goed ben ofzo en de rest alleen maar n00b. De randomness in randoms is gewoon zo ontzettend random (ow ja joh, echt? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Mr_Size schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:55:
[...]

Klopt, vandaar ook dat ik aanvankelijk zei: 10% is eigen skill, rest is of in het goede team of in het slechte team uitkomen, ongeacht hoe jij speelt. Dan zou je op een winrate van 45-55% uitkomen en daar zit ik nu met 51,3% aardig op.

Of course zijn er potjes die je zelf positief of negatief kan beïnvloeden, maar dit zijn echt uitzonderingen.

Disclaimer: de cijfers hierboven zijn puur mijn gevoel bij het spel en dus verder niet op kansberekening/statistiek o.i.d. gebaseerd. Ik wil absoluut niet beweren dat ik heel goed ben ofzo en de rest alleen maar n00b. De randomness in randoms is gewoon zo ontzettend random (ow ja joh, echt? :P)
Het punt met randomness is dat het na verloop van tijd in de statistieken niet meer random wordt. En je hebt meer invloed op de strijd dan je denkt.

En nu voeren we toch weer een discussie over winrate, damn you Shockwave >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Fest op 06-05-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:00
Zucht... kan wargaming niet een groot knipperend bericht voor aanvang van het gevecht laten zien met daarin de game mode van het aankomende gevecht?

Komt echt te vaak voor dat mensen ergens naartoe rijden om te gaan campen, op een totaal nutteloos punt terwijl het encounter of iets dergelijks is.... :P

En als je pech hebt dan verlies je op cap voordat je team doorheeft wat er gebeurd.

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-10 19:46
GJP80 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:03:
Zucht... kan wargaming niet een groot knipperend bericht voor aanvang van het gevecht laten zien met daarin de game mode van het aankomende gevecht?

Komt echt te vaak voor dat mensen ergens naartoe rijden om te gaan campen, op een totaal nutteloos punt terwijl het encounter of iets dergelijks is.... :P

En als je pech hebt dan verlies je op cap voordat je team doorheeft wat er gebeurd.
Laatst een potje Malinovka Encounter... onze spawn was aan de rechterkant, normaal gesproken ga je dan met een groepje naar de heuvel en wat mensen snipen vanaf E8 etc. etc. wat deden 10-12 spelers van ons team? Je kunt het al raden... die reden naar beneden en gingen achter de huisjes campen als in een Standard battle |:( |:( |:(

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-j3xWwQiBzFY/UPENPUpVt7I/AAAAAAAAXVE/lZXn9gBOr9U/s1600/Brains+are+awesome+I+wish+everybody+had+one.jpg

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Fest schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:58:
Het punt met randomness is dat het na verloop van tijd in de statistieken niet meer random wordt.
Ok, daar heb je een punt :)
En je hebt meer invloed op de strijd dan je denkt.
De discussie begon met mijn reactie op Kyuzo dat het zo typisch is dat potjes waar je erg veel dmg doet en lekker speelt toch verloren gaan omdat de rest van het team het laat afweten. Je hebt dan behoorlijk wat invloed uitgeoefend, maar toch zonder resultaat. En het komt ook best vaak voor, bijvoorbeeld als ik in de Churchill Mk7 speel, dat ik heel weinig hoef of kan doen, omdat de rest van het team al het werk al heeft gedaan. Dan heb ik niets goed of slecht gedaan, maar toch ook nul invloed gehad op de winst.
Dus die vlieger gaat niet altijd op.

Nou is dmg doen natuurlijk lang niet de enige factor die bepaalt of je goed speelt of niet, maar het is wel een goede indicator.

Maar nogmaals, ik speel denk ik nog niet lang genoeg om echt een finaal en goed onderbouwd oordeel te geven. Zoals ik aangeef is het mijn gevoel bij het spel. Gelukkig zit er wel een stijgende lijn in mijn 'prestaties', zoals de n00bmeter ook laat zien. Ik heb wel het gevoel dat ik meer invloed uitoefen dan 2 maanden geleden en de WR gaat dan ook gestaag omhoog. Maar ik denk dat mijn plafond bij 53-54% ligt, dan komen idd de wetten van de grote getallen en de randomness weer om de hoek kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Je hebt pas 2200 potjes gespeeld. Je kunt op dat moment zeker niet op je top zijn, dus lekker blijven spelen. Je stats zien er goed uit, dus ga zo door. Waar je het meeste van leert, is om replays terug te kijken die hier gepost worden en lekker in een platoon te spelen met mensen die beter zijn dan jij bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Oh gisteren trouwens een moment van blijdschap, en de mensen in mijn TS channel hebben het geweten ook :P. EINDELIJK de FV4202 weten te killen... Ik was al 3 maanden bezig om dat ding af te maken... maar iedere keer als ik hem zag in battle dan zat hij vaak in mijn team, kwam ik hem tegen werd hij door arty ge-oneshot... was ik hem aan het afmaken kwam iemand de hoek om en knalde hem af of een basecamper schoot hem af... Maar gisteren heb ik hem eindelijk weten af te maken.
Nu nog de T-60, T-70, T-80 en VK20.01(D) nog voor de master tanker :P

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 10-10 22:35

Seraphin

Meep?

Nemean schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:19:
Voor mensen die hun premium tank ooit verkocht hebben en er nu spijt van hebben;

http://forum.worldoftanks...n-reimbursement-policy%2F
Koel! Misschien toch maar eens mn mini-Maus terugkopen dan (ja, ik had m verkocht) :+

Edit:

bummer:
This service is only really for players who contact us immediately after they make the mistake. Not weeks/months later (unless the tank has never been played).
Over winrates: zoals ik het zie, haalt zelfs de bottende, afk-ende, hersenloze stumper nog een winrate van 40%. Echter, zelfs de meest briljante uber-1337-speler van epische winzor, zal (wanneer hij strikt in randoms zit) geen winrate boven 65% halen. (enigszins arbitrair gekozen nummers, maar wel losjes gebaseerd op de stats die je voorbij ziet komen).

De verklaring is simpel; soms is team waar je in zit zo goed, dat zij je de overwinnen bezorgen, en soms zijn ze zo slecht, dat winnen godsonmogelijk is.

De invloed die je dus zelf kan uitoefenen, bepaalt waar je tussen die 40 en 65% uitkomt; oftewel:
40% van alle potjes: guaranteed win
35% van alle potjes: guaranteed loss (100%-65%)
25% van alle potjes: win/loss afhankelijk van je eigen presteren (100-40-35)

Mijn winrate is 51% (gaat nu wel naar de 52% toe, nog 1/2 weken B-) ) oftewel: van de 25% winrate "boost" die ik kan verdienen met mijn eigen performance, haal ik er daadwerkelijk 11.5% van binnen --> even afronden naar 12.5 --> 12.5/25 = 50% benutting van de kansen, ik ben gemiddeld :P

Lies, damn lies, statistics

[ Voor 6% gewijzigd door Seraphin op 06-05-2013 17:20 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
@Fest, wil je niet zo mijn E-peen strelen? Straks ga ik nog naast m'n schoenen lopen :+
@wsLy, feli!
@Seraph: in jouw verhaal van de stats kan ik me goed vinden ja, zo gaat het wel ongeveer in randoms :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_Size op 06-05-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

thijsco19

KTM 990 SMT

dynosu schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:48:
Ik heb heel assault uit staan trouwens. Dat is echt te erg met randoms.
Assault? Wass dahh?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Weet het niet, maar klinkt heel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Plato112 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:47:
[...]

[...]

Wet van grote aantallen...
Dat argument heb ik vaker gehoord. Maar de wet van grote getallen houdt met veel zaken geen rekening.
-learningcurf; iemand gaat in verloop van tijd beter spelen. De eerste 100 potjes kan je op 50% zitten maar na die 100 potjes kan je niveau op 55% zitten maar dat zie je niet terug in de stats.
- platoonen; ik kan een ondermaatse speler zijn maar als ik continu mee speel in een platoon met zeer goede spelers zal mijn winrate uiteindelijk hoger uitvallen
-maps icm tanks; Sommige maps icm specifieke tanks zijn een match made in heaven terwijl andere combi's het spelen moeilijker maakt. Omdat er zoveel verschillende combi's zijn, heb je veel meer wedstrijden nodig voordat de wet van de grote getallen van toepassing is. Op Iemand die niet zoveel potjes heeft gespeeld zal de wet van de grote getallen dus nog niet van toepassing zijn.

Conclusie: winrate alleen zegt niets. Je zal ook de rest van de stats moeten weten voordat je ook maar een beetje een conclusie kan trekken.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
ChojinZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:45:
[...]

Conclusie: winrate alleen zegt niets. Je zal ook de rest van de stats moeten weten voordat je ook maar een beetje een conclusie kan trekken.
Er is ook niemand geweest in de reeks eindeloze discussies die beweerd heeft dat winrate alles zegt. De algemene opinie is dat de bewering dat winrate niks zegt onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Voor de geïnteresseerden: SPALE vs Lucky Kuraki (LTR)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heb mijn T-25 weer terug gekregen van support.

Financial transaction.
Date: Monday, May 06, 2013 7:19:31 PM
Credits were charged from your balance: 300,000

Receipt.
Date: Monday, May 06, 2013 7:20:17 PM
Vehicles received: T-25

Kan ik weer mijn E-50M beter trainen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Dit soort potjes bedoelde ik dus vanmiddag: :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0U2yVIy8POFhD7WRGpfMTPxa/thumb.jpg

3 KV's die samen nog niet de helft van de dmg hebben gedaan die ik doe.., met 3 schoten..

[ Voor 18% gewijzigd door Mr_Size op 06-05-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Nemean schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:52:
Heb mijn T-25 weer terug gekregen van support.

Financial transaction.
Date: Monday, May 06, 2013 7:19:31 PM
Credits were charged from your balance: 300,000

Receipt.
Date: Monday, May 06, 2013 7:20:17 PM
Vehicles received: T-25

Kan ik weer mijn E-50M beter trainen _/-\o_
wat was ermee gebeurd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Joindry schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:29:
[...]

Weggesleept omdat hij op een Siemka-only plaats stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2crashandburn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 14:39
Seraphin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:17:
This service is only really for players who contact us immediately after they make the mistake. Not weeks/months later (unless the tank has never been played).
Maar als je dan het desbetreffende topic op het wot forum leest zie je dat mensen hun tanks terug krijgen die zei meer dan een jaar geleden hebben verkocht. Zie je maar weer hoe inconsistent ze daar in Parijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Mag ik met die T-34-85 niet winnen ofzo?

Verloren (t6 match)
Gevecht: Havengebied maandag 6 mei 2013 20:38:43
Voertuig: T-34-85
Ervaring ontvangen: 856
Credits ontvangen: 39.444
1957 dmg, 2 kills

12 vs 9 voorsprong verklooid door 2 VK n00bs die niet weten wat te doen met 2 SU-100's. Ja, laat vooral je zijkant zien, lijkt me slim plan!

Gisteren ook al zo'n match met deze tank, ook rond de 2000 dmg gedaan in T6 match, uiteindelijk een 3vs1 verloren doordat iedereen zich 1 voor 1 laat afknallen door een Grille :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
psychoclown schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:49:
[...]

Geluk komt met de dommen, natuurlijk moet je wel een beetje kunnen spelen maar zonder geluk kom je echt niet aan zulke potjes.
Dan heb ik waarschijnlijk pech. Meerdere malen potjes gehad in mijn IS met 3000+ exp. maar gewoon keer op keer niets winnen. :'(
Fest schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:19:
[...]

Er is ook niemand geweest in de reeks eindeloze discussies die beweerd heeft dat winrate alles zegt. De algemene opinie is dat de bewering dat winrate niks zegt onzin is.
Mwah, ben hier toch meerdere malen mensen tegen gekomen die wel erg veel waarde hechte aan de winrate. Waar ik overigens niet mee wil beweren dat jij dat bent geweest. ;)

Ik hecht er in iedergeval weinig waarde aan. Tenzij het (bv) iemand is met 70% op 10.000 games. Maar het grote gros 45 t/m 55% mensen, tja...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Aaargh, verdomde nederlanders... Nog erger dan Siemka's soms...

Ik merk op dat iemand ook een nederlander is, ik zit in mijn KV-2 derpie, hij in een M5A1. Wat doet ie? Nederlands lullen en mij voor de voeten rijden, maar mij geen support geven als ik aangevallen wordt tijdens mijn reload door een Cromwell, die nog maar een paar procent over had...

Nouja, wel een Hellcat en een AT-2 gesloopt, en een Stug voor 98% bewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wewan9pi78bLcgitStJHl2Bu/thumb.jpg

en we gaan vrolijk verder.. Gaat lekker zo!, T-43 was als laatste over, full hp nog, gaat hij zitten campen en laat zich heerlijk afknallen door laatste 2 enemy tanks die nog 1-2 schoten nodig hadden. Volgens mij was het een bot, want echt reageren op onze comments deed ie niet en hij bewoog erg vreemd.. Liet zich weer lekker in de zijkant schieten |:(

edit: ik rant nog ff lekker door, want de volgende match met de T-34-85 ben ik (in een T8 match) binnen 2 min dood nadat ik een IS3 probeerde te helpen, doe 670 dmg en... we winnen de match. Echt :?

En nu stop ik met ranten, want de WR vanavond is verder behoorlijk hoog O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Mr_Size op 06-05-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
ChojinZ schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:01:
[...]

Dan heb ik waarschijnlijk pech. Meerdere malen potjes gehad in mijn IS met 3000+ exp. maar gewoon keer op keer niets winnen. :'(
Geen enkele bonus wordt meegerekend dus enkel base exp zoals je ziet in het teamoverzicht na een potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik laat mijn Prem time lekker aflopen en hou het dan wel voor gezien met betalen voor dit spel. Te veel kleine ergernissen die vaak genoeg hier ook worden benoemd. Aan de andere kant wel altijd super leuk om te platoonen en CW/TCs te spelen.

Hoop dat ze ooit eens wat gaan doen aan bots, maar zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 14:16
Ben ik letterlijk de enigste die nooit last heeft van bots, die altijd plezier in dit speel heeft omdat ie niet full time speelt, zich niet ergert aan de 30%winrate de ene dag en 70% de andere dag? Al dat gezeik op dit spel zorgt er alleen maar voor dat je het niet meer leuk gaat vinden.
Je speelt het voor jezelf, niet voor anderen. Ja het is toevallig een team spel maar ik heb vaak zat mee gemaakt dat ik in m'n eentje een heel team afmaak door tactisch na te denken.
Maak gebruik van die "noobs" in je team.
Wees blij dat je veel potjes in 1 tank moet spelen want anders ben je zo door het spel heen en heb je gelijk alles op het best. Wat voor doel heb je dan nog te bereiken? Clan wars? Niet iedereen is pro en wat heb je aan dat gold als je toch al elke tank in het spel hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:40

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Joindry schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:29:
[...]

Had hem ooit verkocht perongelijk.. keer gevraagd, kon het niet en vandaag weer.. kreeg hem terug :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-10 14:06
Lekker potje met 8 kills:

Victory!
Battle: Ruinberg 06 May 2013 20:20:23
Vehicle: AT 15
Experience received: 4,320 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 57,199
Battle Achievements: Dumitru's Medal, Radley-Walters's Medal, Top Gun, Spartan, Reaper

Eerst het noorden verdedigd met goede support van de arties en toen naar de stad gereden, waar ik nog een paar arties tegen kwam. Uiteindelijk was ik samen met een amx 50 120 tegen een T30 en een T-51, toen alleen tegen de arti en de T30. De arti kunnen afschieten maar de T30 raakte me in me kont. Na nog wat schoten wisselen, had ik nog 33 hp en de T30 186 hp. Zij straatje in gevlucht en gedaan of ik hem ging flanken. Terwijl hij ging cappen, terug gereden en hem net kunnen killen om dat ie z'n hull liet zien. Ik liep toen echt stuiterend van de adreline van de computer weg :)

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Knowuse schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:40:
Lekker potje met 8 kills:

Victory!
Battle: Ruinberg 06 May 2013 20:20:23
Vehicle: AT 15
Experience received: 4,320 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 57,199
Battle Achievements: Dumitru's Medal, Radley-Walters's Medal, Top Gun, Spartan, Reaper

Eerst het noorden verdedigd met goede support van de arties en toen naar de stad gereden, waar ik nog een paar arties tegen kwam. Uiteindelijk was ik samen met een amx 50 120 tegen een T30 en een T-51, toen alleen tegen de arti en de T30. De arti kunnen afschieten maar de T30 raakte me in me kont. Na nog wat schoten wisselen, had ik nog 33 hp en de T30 186 hp. Zij straatje in gevlucht en gedaan of ik hem ging flanken. Terwijl hij ging cappen, terug gereden en hem net kunnen killen om dat ie z'n hull liet zien. Ik liep toen echt stuiterend van de adreline van de computer weg :)
Lol, nice :)

Net ff geplatooned met Zaagmans van GOT2, ging wel lekker :) Samenwerken loont zoveel, zeker toen we 2 mediums hadden hebben we de vijand echt opgerold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Altijd fijn als je op Highway vanaf de zuidelijke basis richting de stad gaat met een groepje en iedereen dan afgeslacht wordt zonder iets te doen... Als je dan zelf ook nog eens in je ammorack geraakt wordt en een reload hebt van 22 seconde in je IS-3 dan is het al helemaal leuk... in je eentje tegen 5 tanks met bijna allemaal nog full health staan en arty die je niet aan het helpen is.... leuk man.

Niet echt veel gespeeld vandaag, maar toch weer een hoop domme dingen gezien :') Just another day in World of Tanks.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Ik ben gewoon gestopt met het me druk maken over alle idioten die proberen mijn spel te verklootten.
Ik ga tegenwoordig er standaard vanuit dat support van andere tanks een utopie is, Arty gespeeld wordt door blinde kippen die alles wat ik spot vooral negeert. En dat elke tank die ik tot 5% terug breng of genegeerd word door de rest of gestolen word door de camper die 10 min achter me heeft gestaan.

Hoge tears speel ik alleen nog in platoon, random speel ik max t6 of Ik ga lekker zeehondjes knuppelen in mijn full-up loltractortje en zodoende zorgen dat er niet nog meer idioten het spel komen verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 22:31
Afgelopen weekend kennis gemaakt met een nieuw type team killer. Nu kende ik al de team killer die gewoon om te zieken zijn eigen teammates aanvalt en afschiet of op andere wijze belemmerd normaal te spelen. Het tweede type gaat schieten als iemand hem 'onrecht' aan doet, zoals aanstoot of per ongelukt raakt. maar het derde type dat ik ontdekt heb, daarvoor moet je volgens mij psychopaat zijn. Deze meneer begon ergens op 3/4 van het spel op mij te schieten en liet in de chat weten dat ik naar zijn mening niet goed speelde.... Gelukkig ging hij in een positie staan dat de tegenstander hem makkelijk kan afschieten, dus ik hoefde daar geen moeite voor te doen, maar had onder tussen wel al 2/3 van mij HP's afgeschoten. En uiteindelijk verloren we daardoor wel het potje (was de laatste uiteindelijk). En dan blijkft zo'n gast ook nog bij een clan (RCAF) te zitten ook..... Achteraf nog even zijn statistieken bekeken, en natuurlijk, heel slecht.

Van de eerste twee typen heb ik zoiets van zielig, get a life, maar dit derde type begint normaal alleen in de chat te schelden, maar op eigen spelers te schieten had ik nog niet meegemaakt. hebben jullie dergelijke ervaringen ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetlejuise
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-01 20:38
Laatst met een Tier 1 spel meegemaakt dat ik hele rechterkant had opgerold en de vlag wou cappen maar dat er een ms1 achter mij me kapot schoot omdat hij de volledige cap wou hebben ofzo.
Verder niet gevraagd waar het om ging gewoon back to garage en volgende potje maar weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had het ook zitten vanavond met de GwPanther. 7 spelletjes, telkens met +2000 damage (waarvan 4 +4000 damage), allemaal verloren. Win ik uiteindelijk het 8e spel, heb ik een whopping 537 damage gedaan, en is de xp minder dan de gemiddelde xp van de losses :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blonderulez
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 22:31
Beetlejuise schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:36:
Laatst met een Tier 1 spel meegemaakt dat ik hele rechterkant had opgerold en de vlag wou cappen maar dat er een ms1 achter mij me kapot schoot omdat hij de volledige cap wou hebben ofzo.
Verder niet gevraagd waar het om ging gewoon back to garage en volgende potje maar weer starten.
Dan heb jij een vierde type ontdekt, namelijk hij wilde de speciale invader xp-bonus waarschijnlijk.Dus teamkillen voor zijn eigen gewin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Purchased:
'Tortoise' successfully purchased. You have spent credits: 3,500,000. :)

Edit:
Nu maar hopen op meer potjes zoals mijn eerste potje. Gebruik nog de tweede gun en die heeft nu een reload van onder de 4 seconden. Track, track en nog meer tracking.

Victory!
Battle: Live Oaks 07 May 2013 02:02:08
Vehicle: Tortoise
Experience received: 3,116 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 71,169
Battle Achievements: Invader, Sniper, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"

[ Voor 71% gewijzigd door Knowuse op 07-05-2013 02:17 ]

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
ik ga even de noob uithangen hier.

note to self, als je een brug oprijdt, zorg dan dat je er ook echt oprijdt en niet half zodat je op de meest kritische moment (5 vs 4) vast komt te zitten.

Ow ja, en een alarmbel zou al af moeten gaan toen diegene voor me vast kwam te zitten....en dan is het ineens 3 tegen 4 en verlies je.....

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister avond meest briljante move van mijn team mate,

Ik sta in de brushes op de linkerflank van de map, (Abdij) om zo eens wat scouts e.d. op te wachten.

Sta ik daar met mijn lieve hetzer, komt er een of andere pannekoek met zijn M2 Medium achter me staan, vervolgens wordt ik bekogeld door hun Artillerie, en voor me komen 2 van hun heavy tanks aanrijden

Ik ga vol in de achteruit, maar die M2 besluit mij als cover te gebruiken, dus ik kan geen kant op....
Tot slot....... (ik had nog 15% hp ofzo) schiet die me met ze howitzer in me rug !!

Zegt die daarna: Why are you blocking me........ zucht XD

escape - back to garage - ZUCHT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
psychoclown schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Geen enkele bonus wordt meegerekend dus enkel base exp zoals je ziet in het teamoverzicht na een potje.
Weet ik. En daarom dacht ik dat 3000exp netto wel een mooie score was. Maar we blijven hopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er na een paar potjes spelen achter gekomen dat als je niet meteen vies snel gaat rushen, maar wel snel een goeie positie in neemt met meerdere punten kwa cover en een escape route.

de Pz 1 C , HEEL briljante potjes kan geven =D vooral als je mazzel hebt met de tiers die je tegenover je hebt hahaha, al die Tank destroyers en light tanks die je lekker hun zijkant laten zien :)

Die ''machine gun'' op die Pz 1 C ( de laatste gun in onderzoek) Is heerlijk =D

Love it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:57:
Gister avond meest briljante move van mijn team mate,

Ik sta in de brushes op de linkerflank van de map, (Abdij) om zo eens wat scouts e.d. op te wachten.

Sta ik daar met mijn lieve hetzer, komt er een of andere pannekoek met zijn M2 Medium achter me staan, vervolgens wordt ik bekogeld door hun Artillerie, en voor me komen 2 van hun heavy tanks aanrijden

Ik ga vol in de achteruit, maar die M2 besluit mij als cover te gebruiken, dus ik kan geen kant op....
Tot slot....... (ik had nog 15% hp ofzo) schiet die me met ze howitzer in me rug !!

Zegt die daarna: Why are you blocking me........ zucht XD

escape - back to garage - ZUCHT!!
Die mag je best rapporteren, eventueel een replay opsturen naar support.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja joh heb wel vaker van die pannekoeken in me team :) maarja zal wel aan de low tier (mede) liggen!!

Kom ik in me T-70 aanrijde, besluit een of andere artillerie van ons om mij te signalen dat ik naar voren moet!

Ga ik naar voren, sta ik stil om om een hoekje te kijken of er wat mensen van de enemy zijn....
Denkt die knakker grappig te zijn en mij te One-shotten met ze arty, zegt die
: Look @ my good aim !! one shotted!!

-.- Kiddies.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, zo had ik gister ook zo'n goede arty in m'n team.
Ik reed in mij WZ-131 en had de enemy arty al vernietigd, dus dat was geen probleem meer.
Op het eind was er alleen nog maar een lorraine 40t, die gerammed werd door onze E50. (ik was al dood)
Onze E50 was al zo'n 10 seconden aan het facehuggen met de Lor. 40t, besluit onze arty ook een keer iets te doen.
2 GW Panthers raakten beide onze E50 vol in de achterkant waardoor die al zijn hp verloor. De reactie van de twee losers (Ze zaten niet samen in een platoon, wat het nog erger maakt.):''Don't try to steal our kill E50 noob!''

Ah WoT, je community kan niet veel slechter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Sja er zijn veel "bijzondere" spelers... :'(
Ik moet zeggen dat dat mijn speelstijl ook wel veranderd, ik doe niet meer mijn best om een potje te winnen als de rest van mijn team vooral druk bezig is met chatten/ramen likken/kwijlen/In een of ander klingon dialect te ragen...

Mooi voorbeeld gisteren, ik zat in mijn M6 en mijn team werd nog sneller opgerookt dan een cubaanse sigaar geimpregneerd met benzine. Ze stonden al met 3 man te cappen en ik was als enige over. Tja, ik ga niet een cap resetten terwijl er drie man al op dat punt staat te mikken waar ik overheen moet komen. Al helemaal niet omdat een t29 al de hele tijd op me zat te ragen van noob dit, noob dat ik doe dit met je moeder iedereen kent dat soort figuren wel. Ik heb nog rustig 2 tanks aan de andere kant gesloopt en toen verloor ik op de cap.

Voordeel voor mij: Geen repairs en toch wat extra damage kunnen doen, uiteindelijk in de stats: Ik had 3.2k dmg gedaan en die heldhaftige full ops t29 met een winrate van 42% 275 dmg done. ;w

Het is op papier een teamspel maar ik heb het idee dat je beter af bent als je je eigen plan volgt want vertrouwen op je team leverd je alleen maar frustratie op. 8)

On a side note: Het kan overigens wel, in het potje daarna werd ik op mijn low health is3 succesvol geshield door een random T32 waardoor ik uiteindelijk de pot nog wist te winnen, WTF momentje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Teamkillers kom ik gelukkig niet zo veel tegen. Dat is ook zo'n beetje het meest trieste wat je kan doen imo. Zeker als de reden is dat iemand je kill aan het stealen is, zoals het voorbeeld van Antrikko hierboven. Het gaat in WoT niet eens om de kills, maar om de dmg. Mij interesseert het geen zak of ik 5 kills of 1 kill maak, als ik maar wat nuttigs heb kunnen bijdragen aan de destructie van het enemy team. Eindig vaak genoeg in top xp pool, terwijl ik maar 1 of zelfs nul kills heb gemaakt, maar wel >2k dmg.

Gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand ging lopen teamkillen omdat iemand uit zijn team 'slecht' speelt. Da's ook wel erg laag, hoewel het idd wel frustrerend kan zijn als iemand echt heel slecht kan omgaan met zijn tank. Maar teamkillen? :N dat doe je gewoon niet, nooit.
GJP80 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:01:
ik zat in mijn M6 en mijn team werd nog sneller opgerookt dan een cubaanse sigaar geimpregneerd met benzine.
_O-

Frustrerend is dat soms, om in een team te zitten waarmee je binnen no time 0-7 achterstaat. Toch kunnen ook dat soort matches nog gewonnen worden, dus je moet idd nooit opgeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Gisteren de top gun op de conqueror gezet. Wat een wereld van verschil.

Word nu ineens een leuke tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant001
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:59
ZTeeVeR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 07:44:
ik ga even de noob uithangen hier.

note to self, als je een brug oprijdt, zorg dan dat je er ook echt oprijdt en niet half zodat je op de meest kritische moment (5 vs 4) vast komt te zitten.

Ow ja, en een alarmbel zou al af moeten gaan toen diegene voor me vast kwam te zitten....en dan is het ineens 3 tegen 4 en verlies je.....
Klinkt bekend... goed te horen dat ik niet de enige ben die dat overkomt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Roelant001 op 07-05-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJP80 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:01:
Mooi voorbeeld gisteren, ik zat in mijn M6 en mijn team werd nog sneller opgerookt dan een cubaanse sigaar geimpregneerd met benzine.
Cursus creatief schrijven gehad? :P

Maar inderdaad je eigen team wordt veel vaker snel afgemaakt dan dat jouw team het andere team afmaakt.

Er is heel af en toe een klein mirakel waardoor een teamgenoot een greintje verstand krijgt en besluit iets goeds te doen. Vaak wordt dit ook weer beloont met een verlies vanwege de andere spelers. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillarsich, ik kom met mijn Hetzer aan zetten en er rijdt een poeptrage churchill voor me

ik zeg need a push mate ?
doet die : Positief

dus ik push hem die hill op, vervolgens pakt die meteen op de hill 3 kills,

en allemaal lof voor mij :P enige wat ik gedaan heb ik ze trage kont de heuvel op drukke hahaha
hele team knielde zowat voor me :P

LOOOOOL
(trollface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:24:
Hillarsich, ik kom met mijn Hetzer aan zetten en er rijdt een poeptrage churchill voor me

ik zeg need a push mate ?
doet die : Positief

dus ik push hem die hill op, vervolgens pakt die meteen op de hill 3 kills,

en allemaal lof voor mij :P enige wat ik gedaan heb ik ze trage kont de heuvel op drukke hahaha
hele team knielde zowat voor me :P

LOOOOOL
(trollface)
Nice, was zeker op Malinovka of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa klopt idd :) how did ya know? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:29:
Jaa klopt idd :) how did ya know? :P
Tja, op Malinovka wordt 'the hill' als strategisch strongpoint gezien. Als je daar als team de hill vasthoudt win je vaak het potje, ongeacht de spelmodus. Het was dus een educated guess ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij speelt dit spel te lang :P

mijn educated guess * :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Ik had van het weekend toch iets raars.. een IS-4(onze top tier) staat helemaal achteraan de map te campen en om hulp te roepen, continu SOS... dus ik vraag zit je vast? are you stuck..? zeg hij ja.. ik er helemaal heen rijden met mijn comet.. staat die eikel gewoon achter een steen en niet vast ofzo.. zeg ik boos your not stuck!!!!!!

zegt die what is stuck?.. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
@Jan, nee man, ik kom net kijken :) Maar Malinovka heb ik wel vaak gespeeld ja, volgens mij kom je ook vaak op die map terecht in lagere tiers. Toen ik alleen nog maar T3 tanks had heb ik die map echt heel vaak gespeeld

@Jip |:( was vast een Siemka-tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-10 11:56
Mr_Size schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:31:
[...]

Tja, op Malinovka wordt 'the hill' als strategisch strongpoint gezien. Als je daar als team de hill vasthoudt win je vaak het potje, ongeacht de spelmodus. Het was dus een educated guess ;)
Niet altijd waar, ik heb een potje gehad waar niemand van mijn team voor de hill ging.

Uiteindelijk gewonnen omdat ons team spawnde aan de oostkant (encounter battle) en zich alleen maar verstopte in de bosjes die uitkeken op de hill.

De rest van het team verspreidde zich netjes over het veld.
Een scout deed passief scouten dus we konden alles afschieten wat van de hill kwam.

Natuurlijk een serie grove fouten aan hun kant, niet scouten was er één van. En lemming train van de hill af. :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
De T-34-1 vind ik tot nu toe wel echt bagger. De aimtime is gewoon super wennen want die voelt echt dik twee keer zo lang dan bijv. de gun van de Type 58. Mede daardoor ging het gisteravond echt flink slecht. Toen ik ook de IS3 pakte wilde het gewoon ook niet meer, de teams waren ook wel echt belachelijk slecht :/

Zal vanavond trouwens eens wat screens posten van een erg fijn potje van zondagavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
Seraphin schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:17:
[...]
Koel! Misschien toch maar eens mn mini-Maus terugkopen dan (ja, ik had m verkocht) :+

Edit:

bummer:
2crashandburn schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Maar als je dan het desbetreffende topic op het wot forum leest zie je dat mensen hun tanks terug krijgen die zei meer dan een jaar geleden hebben verkocht. Zie je maar weer hoe inconsistent ze daar in Parijs zijn.
Goed lezen mensen, je kunt je premium tanks gewoon terug krijgen als je deze verkocht hebt!
Het tweede wat jij aanhaalt Seraphin gaat over reimburse nadat je de tank per ongeluk gekocht hebt. Dan kun je natuurlijk niet je geld terug krijgen nadat je er mee gespeeld hebt (try before you buy principe).
Heb je je tank verkocht voor credits dan kun je hem terug krijgen (kopen). Mits je genoeg credits hebt en een garage slot vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 00:28
Mr_Size schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:53:
[...]

Lol, nice :)

Net ff geplatooned met Zaagmans van GOT2, ging wel lekker :) Samenwerken loont zoveel, zeker toen we 2 mediums hadden hebben we de vijand echt opgerold!
Was inderdaad leuke avond, op de een of andere manier speelt het (over het algemeen) gewoon stukken beter als je in een platoon zit, al waren we maar met z'n 2-en. En je kan je frustraties delen als je weer in een noob/campteam bent beland, dat scheelt ook weer ;-)

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Herken ik, had laatst 7 tanks afgeschoten in mijn IS-3 en een T34 voor 99% beschadigd, T34 schiet mij af[terwijl een Typer 59 mij best had kunnen helpen]

en alsnog verliezen we, omdat ik de enige 7 kills maakte en mijn team eigenlijk al afgeslacht was eer ik dood ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Zaagmans schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:53:
Was inderdaad leuke avond, op de een of andere manier speelt het (over het algemeen) gewoon stukken beter als je in een platoon zit, al waren we maar met z'n 2-en. En je kan je frustraties delen als je weer in een noob/campteam bent beland, dat scheelt ook weer ;-)
Frustraties delen is ook belangrijk idd, zie mijn eerdere rants van gisterenavond :p

Om eens even niet te ranten maar ook wat te leren heb ik wel een mooi discussieonderwerp:

Wat zijn de beste skills/perks voor je crewmembers en in welke volgorde moet je die trainen? Dit verschilt natuurlijk ook per klasse tank: voor een scouttank heb je andere skills nodig dan voor een heavy.

Perks zoals Brothers in Arms of Sixth Sense zijn uiteraard op elke tank wel handig/een must om te hebben, maar verder heb je veel om uit te kiezen.

Ik doe ff een opzetje per klasse tank, feel free om hierop te commenten en vooral te verbeteren ;)

Scouts/light tanks
1. Signal boosting (radio operator), rest van de crew: camouflage of andere rol-specifieke skills zoals Snap shot (gunner), Clutch Braking (driver) of Recon (commander)
2. Brothers in Arms (hele crew)
3. Repair (hele crew)

Medium tanks
1. Brothers in Arms (hele crew)
2. Snap shot (gunner), Sixth Sense (commander), Signal Boosting (radio operator)
3. Repair (hele crew)

Heavy tanks
2. Deadeye (gunner), Situational Awareness (radio operator), Eagle Eye (commander), Safe stowage (loader)
3. Repair (hele crew)

Tank Destroyers
1. Sixth Sense (Commander), Situational Awareness (radio operator), Clutch braking (driver), Deadeye (gunner)
2. Brothers in Arms (hele crew)
3. Camouflage (hele crew)

Arties
2. Signal Boosting (radio operator), Sixth Sense (commander), camouflage (rest vd crew)
3. ??

Zijn dit een beetje nuttige skills voor de soorten tanks? En, niet onbelangrijk, in welke volgorde is het aan te raden om de skills/perks te trainen?

Ik zou zeggen: brand los! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
Commander: Sixth Sense vind ik een must voor elke tank type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:47:
De T-34-1 vind ik tot nu toe wel echt bagger. De aimtime is gewoon super wennen want die voelt echt dik twee keer zo lang dan bijv. de gun van de Type 58. Mede daardoor ging het gisteravond echt flink slecht. Toen ik ook de IS3 pakte wilde het gewoon ook niet meer, de teams waren ook wel echt belachelijk slecht :/

Zal vanavond trouwens eens wat screens posten van een erg fijn potje van zondagavond!
Ik heb dat onding verkocht. Valt ontzettend tegen na de Type 58. Top gun heeft leuke alpha, maar dat is het enige positieve aan het stuk schroot. Ben voorlopig maar even gestopt met het grinden van die line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

Kaap schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:23:
Commander: Sixth Sense vind ik een must voor elke tank type.
idd, na bia is sixth sense mijn 2e
altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag !!!!!!!!

Ik heb nu de PZ 1 C , en die bevalt prima, maar in de hogere tiers zie ik niet veel heil in de Luchs.. (persoonlijke mning)

De vraag iso ok is het wijsheid om dan naar of de BT-7 over te stappen en daar op te trainen

of de M3 stuart, voornamelijk vraag ik dit omdati k in de duitse serie niet mijn tankje terug vind wat ik wil :P

en ik graag een hele snelle, (liefst met sproei gun (automatische) ) light tank wil.

De M3 stuart kan ik nu kopen, of de Bt-7 ... waar ligt jullie voorkeur ? ook kwa spotten en snelheid :)

de DMG + armor mag je eventueel zelf toelichten XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
Wat je moet kiezen voor welke tank weet ik niet, heb ik veel te weinig ervaring mee :+
Wel n tip, begin altijd met trainen in iets wat al in gebruik is terwijl het aan het opbouwen is (zoals, repairs, camo, skills) en als de skill 100% is (het liefst een beetje meer) drop het dan en selecteer de gewenste 100% skill (BIA, perks)

Bijvoorbeeld wat ik gedaan heb op mijn IS-3:
Commander: Mentor
rest: Repair
Toen ze allemaal 120% waren alles gedropt en toen:
Commander: BIA, Mentor
rest BIA, repair
Nu hebben ze allemaal bijna 220% op hun skills dus ga ik de loader zo droppen naar safe storage en repair de commander naar sixt sense en mentor of repair, driver naar Offroad driving en gunner snap shot (beide zijn dat skills)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
dynosu schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:27:
idd, na bia is sixth sense mijn 2e
altijd :)
Ok, maar BIA doe je met de hele crew, dus dan ben je wel ff bezig. Vervolgens Sixth Sense kan ik ook inkomen, maar je hebt nog 3-4 andere crewmembers. Wat laat je die trainen dan?

@Dramborleg, met droppen bedoel je 'stoppen met de skills te trainen en overstappen' op een andere skill?

[ Voor 13% gewijzigd door Mr_Size op 07-05-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind crewskills zo tank en speelstijl afhankelijk dat je hier bijna geen algemeen advies voor kunt geven (op een paar overduidelijke keuzes na zoals camo op een scout of bia op arty).

Voorbeeldjes:
-Voor low tier arty is camo een goed idee, voor high tier arty niet.
-T-44 en Type kunnen safe stowage goed gebruiken, andere meds veel minder.
-Ik prioriteer op veel tanks steeds vaker repair en reskill dat niet meer, persoonlijke voorkeur.
-Op sommige meds en scouts zal ik altijd gaan voor accuracy skills waar bij andere meds en scouts vehicle handling skills beter zijn.
-Op sommige tanks is de crew verdeling anders en is bv. je commander ook je radio operator
-etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:28:
Vraag !!!!!!!!

Ik heb nu de PZ 1 C , en die bevalt prima, maar in de hogere tiers zie ik niet veel heil in de Luchs.. (persoonlijke mning)

De vraag iso ok is het wijsheid om dan naar of de BT-7 over te stappen en daar op te trainen

of de M3 stuart, voornamelijk vraag ik dit omdati k in de duitse serie niet mijn tankje terug vind wat ik wil :P

en ik graag een hele snelle, (liefst met sproei gun (automatische) ) light tank wil.

De M3 stuart kan ik nu kopen, of de Bt-7 ... waar ligt jullie voorkeur ? ook kwa spotten en snelheid :)

de DMG + armor mag je eventueel zelf toelichten XD
Ik speel zelf geen pure scouts, dus echt veel weet ik er niet van. Maar volgens mij heb je die 'sproeiguns' alleen op de wat lagere tier scouts, zoals de PZ 1 C en de Luchs. En autoladers heb je ook op enkele franse tanks, maar van die tree weet ik echt heel weinig ;)

Maar je moet imo kijken naar waar je naar toe wilt. Welke lijn wil je helemaal doorspelen? De bt-7 leidt tot de A-20 en daarna de T-34, de russische medium lijn dus. Dat zijn geen pure scouttanks, meer flankers.

De M3 stuart leidt wel tot een meer pure scout lijn, tot aan T7 in ieder geval. Je zou ook nog naar de Chaffee kunnen gaan, maar dat spoor leidt verder dood. Is volgens mij wel een goede scout tank.

Ik zou echter niet zonder mee overstappen op een andere scout lijn als je al vrij ver bent met je 1 C. Beetje zonde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 00:40:
Ik had het ook zitten vanavond met de GwPanther. 7 spelletjes, telkens met +2000 damage (waarvan 4 +4000 damage), allemaal verloren. Win ik uiteindelijk het 8e spel, heb ik een whopping 537 damage gedaan, en is de xp minder dan de gemiddelde xp van de losses :F
Ja die ken ik op m'n Su-8 3k+ dmage gedurende 7 potjes win ik er 1 waarbij het er toevallig maar 450 waren. Ongeveer na het 1e schot niet snel genoeg met verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net op de wiki effe de M5 stuart zaken, maar denk dat ik toch vanavond maar eens flink in me M3stuart ga grinden :)

Leuke top speed/ acceleration + de mogelijkheid om een howitzer erop te ploffen XD hahah briljant

:) leuk voor een scout :) met derp gun :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:26:
[...]

Ik heb dat onding verkocht. Valt ontzettend tegen na de Type 58. Top gun heeft leuke alpha, maar dat is het enige positieve aan het stuk schroot. Ben voorlopig maar even gestopt met het grinden van die line.
Gelukkig ben ik niet de enige :/
Mr_Size schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Ok, maar BIA doe je met de hele crew, dus dan ben je wel ff bezig. Vervolgens Sixth Sense kan ik ook inkomen, maar je hebt nog 3-4 andere crewmembers. Wat laat je die trainen dan?
Andere handige perks zoals Situational Awareness, Snap Shot, Clutch Braking, Offroad King, Safe Stowage etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Mr_Size schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:20:
[...]

Arties
2. Signal Boosting (radio operator), Sixth Sense (commander), camouflage (rest vd crew)
3. ??

Zijn dit een beetje nuttige skills voor de soorten tanks? En, niet onbelangrijk, in welke volgorde is het aan te raden om de skills/perks te trainen?

Ik zou zeggen: brand los! :)
Op de gunner in arty doe ik ook deadeye.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

de VK2801 kan volgens mij ook de 10.5 derp gebruiken, met HEAT shells natuurlijk, kun je nog even 400hp van een tank afschieten.

Moet je alleen wel de Luchs [niet super] en de Leopard [kapot generfd volgens mij] doorgrinden.

Vroeger, rond 6.7 enzo zag je de Leopard in elk potje, maar naar 7.0 al veel minder. Kom hem echt amper tegen. Soms mis ik de oude matchmaking nog wel, ja, het was knap irritant om zowel T-34's en T34's tegen te komen, zeker als je het verschil nog niet weet, maar het was wel spannender. Een potje met alleen tier 5 mediums is gewoon het team met de meeste goldshell knallende derps wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:54:
[...]
Andere handige perks zoals Situational Awareness, Snap Shot, Clutch Braking, Offroad King, Safe Stowage etc.
Er zijn zoveel handige perks alleen moet je wel wat battles doen voor je bij de 3e of zelfs 4e terechtkomt. Prioritering is een kunst en persoonlijk vind ik repairs op de heavies en brother in arms op de arties wel de beste. Maar dat is en blijft een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
De T34-1 een rot tank?
Tja... smaken verschillen, maar ik vind het persoonlijk de leukste T7 medium. Leuke gun, en een bijzonder taaie top turret in combinatie met een goede camo factor.

De gun is wel een beetje random van tijd tot tijd. Nu helpt het ook wel dat ik er mijn type 59 crew op heb zitten met veel skills. Als je de T34-1 naast een Tiger II parkeert dan gaat hij echt de groots mogelijke problemen hebben om je te raken omdat je zo laag bent. Al met al een leuk troll tankje O+

Ik heb gisteren de T34-2 unlocked maar dat lijkt me echt een horror grind... een T8 med met een T6 gun totdat je het e.a. unlocked hebt wat nodig is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:50:
Ik lees net op de wiki effe de M5 stuart zaken, maar denk dat ik toch vanavond maar eens flink in me M3stuart ga grinden :)

Leuke top speed/ acceleration + de mogelijkheid om een howitzer erop te ploffen XD hahah briljant

Tja, als je dat per sé wilt hou ik je niet tegen. Ik ben zelf niet zo'n fan van die howitser guns, ik heb het idee dat ze nogal inaccuraat zijn. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :p

Die Chaffee heeft ook wel aardige stats zie ik en ook echt een hele goede topgun voor z'n tier. Is ook meer dan alleen een scout, zeker een interessante tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:50:

Ik wilde dat net adviseren. Die M5 speelt best leuk, zeker met die derp gun, al moet je er wel rekening mee houden dat je dan een open turret hebt. op die dichte koepel past die howitser niet.

Het is een leuk apparaat, maar zeker niet mega snel of wendbaar ivm andere tanks. Grinden is in elk geval niet zo erg als met de M3 Lee, jeetje wat een drama apparaat is dat. Ja de gun is op zich prima voor een medium, maar niet accuraat genoeg om op afstand te schieten en niet wendbaar genoeg voor korte afstand..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gaat mij voornamelijk om een snelle Scout, waarmee je eventueel nog Artys en andere ligts kan neerhalen. Daarom ben ik aan het rondkijken voor of de M3- doorwerken naar M5

of de BT7- doorwerken naar de -........ (ff checke nog haha)

De pz1 C vind ik erg leuk, maar kan me niet vermaken met de luchs (unlocked en gekocht maar nee)

dus vandaar opzoek naar een nieuwe ''tree'' voor me scouting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met die korte kanonnetjes moet je geluk hebben. Soms is de roll wel heel positief: KV-1 met 122mm derp, ik rij op volle snelheid, op 300m afstand rijdt een Grille op volle snelheid van links naar rechts, ik vuur voor de lol, en ik zie de tracer heel mooi -poef- vol de Grille raken, ammorackje erbij en hoppa, Grille dood. Mijn teammaten die dat zagen lagen dubbel van het lachen.

Maar soms mis je ook echt net, en da's kut, zeker met een HEAT shell. Maar over het algemeen is met derps prima te werken.

BT-7 gaat naar de A-20: wel snel, geen scout meer. En is maar goed ook, de A-20 zuigt.

Wil je een echte scout? T-50 en T-50-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mbt die M5: bereid je er op voor dat je als light ingedeeld wordt en heel veel battles zult krijgen met hogere tiers waar je weinig schade kunt aanrichten, ge-oneshotted kunt worden en er niet veel over blijft dan te gaan scouten.

Chaffee is ook een lastige tank om onder de knie te krijgen. Komt ook bijna alleen maar in hoge tier battles (tot tier X volgens mij). Passief scouten is dan het beste wat je kunt doen, rondracen en scouten zit er niet in, daarvoor is ie niet wendbaar/snel genoeg. Kunt er wel leuke damage mee uitdelen, maar lastige tank om goed mee te spelen. Verdient ook slecht (end of line), je zult er regelmatig verlies mee draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgian1
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-09 13:35
Ik heb zelf de T-46 weer opgepakt om de T-50 te kunnen unlocken.
Lijkt me wel leuke scouts.
De franse light tanks lijken me ook wel fun vanaf tier V daarvoor zijn ze een beetje aan de trage kant.
Van de USA lijken me de T-21 en T-71 wel geschikte scouts.
De chinesche lights heb ik me nog niet in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als pure scout zijn de T50 en T50-2 nog altijd favoriet bij mij.
heb dik 900 battles gespeeld met de T50, heel lang gewacht met kopen van de 2, maar die vind ik nog fijner.

T21 was voor mij een verrassing, kunt er goed mee scouten en later in de match rondcrossen en links/rechts nog behoorlijk wat opruimen.

T71 is een fantastisch apparaat, combi van snelheid en toch veel damage kunnen uitdelen. Autoloader en lage armour maakt dat je voorzichtig moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 19:19
De t-50 is een hele leuke scout, wel wat minder wendbaar dan de t-50-2, maar wel snel genoeg en je wordt minder vaak met hoge met hoge tiers ingedeeld. Als je een scout wil, dan is die t-50 echt een aanrader (en de t-50-2 ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik lees net de T-50 en die ziet er idd wel gelikt uit :) misschien tog maar change of plans hahaha =D

ook wel leuk tankje :) maar krijg wel de indruk dat die nog aardige DMG kan doen ? of vergis ik me erin....

Ik denk dat ik me nieuwe scout project heb gevonden ;) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

scouts zijn niet gemaakt voor schade. Wil je een snelle tank die ook schade kan doen, zit je al snel vast aan een snelle medium, zoals de Cromwell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:15:
scouts zijn niet gemaakt voor schade. Wil je een snelle tank die ook schade kan doen, zit je al snel vast aan een snelle medium, zoals de Cromwell.
Zit me eiglk ook af te vragen of een scout wel datgene is wat onze Friese vriend zoekt.....
Echt rondscheuren en ook nog flinke damage uitdelen kun je niet met een pure scout.

Misschien moet ie voor de Batchat gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa die friese vriend wil wel een Scout :P lekker snel rond crossen, roamen en spotten en iemand gespot houden enzo :D

maar ik bedoel schade in de zin van ''de schade van scouts'' ligt vrij hoog voor die tank :P

ik bedoel dat ik met mijn PZ 1 c , 2 magazijnen moet leeg ploffen op een Arty soms omdat ik behoorlijk aan het scheuren ben :P

als ik zo die dmg eens bereken kun je met deze tank dat welleens in 2 gerichte schoten doen !!!

maar de mediums trekken me niet egt, vind ze altijd net wat te langzaam :P hahahah

maar voor medium tank keek ik zelf meer naar de T-34, of is dat niet handig ? :P ... wat een vragenvuur hier :D

Scout = T-50 voor mij momenteel :)

Medium = T-34 ?? of dom idee ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu

dynosu

Orly ?

wrom niet de amxjes ?

kan je leuk mee scouten en trollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De Cromwell haalt gewoon 70 hoor, een Hellcat idem dito. VK3001P haalt ook 70 mits van een heuveltje af. Dus, 2 mediums en 1 TD met meer vuurkracht en behoorlijk wendbaar.

T-34 zelf is leuk, alles erna is meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een medium advies zeg ik ook Cromwell!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

En het pad naar de Cromie is ook humor, de Cove en de Crusa hebben allebei een vast plaatsje, spelen heerlijk. Cove met Bofors en de Crusader met de toptier gun, elke 2 sec een shell uittuffen is humor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En die bouw je vanuit de cruiser/convenanter/crusader tog???

ja dus :D

maar ja ik moet maar is effe om me heen kijke, youtuben enzo :) en is zien wat bij me past !! ben nu nog wat te veel aan het switchen, maar moet effe goe kijke wat lache is :) moet er ook niet TE veel tanks op na houde :P zo haal je nooit een beetje hogere tier hahahah /3

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

jeps. En dat zijn heerlijke tanks.

Cove is een leuke tier 4 light/medium, met de Bofors kun je leuk spelen.

En de Crusader is geweldig. Licht, niet heel snel maar wel lekker manourveerbaar, goede camo [tis een light namelijk] en het kanon is geweldig. Elke 2 seconden 75 schade doen met hoge pen is leuk. 1 op 1 kun je het winnen van een KV-1S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
VasZaitsev schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:26:
T-34 zelf is leuk, alles erna is meuk.
Nou, dat valt wel mee hoor! Ik speel nu de T-34-85 en daar kan je echt hele goede potjes mee spelen. Echter, zodra je in een T7 of T8 match terecht komt dan houdt het al snel op. Maar dat geldt voor wel meer mediums denk ik.
Ik heb de top gun erop en gisteren in een platoon met Zaagmans (hij had de Jumbo Sherman) echt gehakt gemaakt van de enemy. Onder andere een KV-1S en een T-150 bijna geheel weten te slopen, ik kan bijna 3x schieten in de tijd dat de KV-1S 1x schiet. En als 'ie dan ook nog mis schiet, dan is het :w met je KV-1S. Met de topgun kom ik ook gewoon door z'n front heen, hoewel dat natuurlijk ook ligt aan het feit dat de KV-1S geen superarmour heeft.

Van de T-43 heb ik idd wel slechte verhalen hier gelezen, maar ik zie toch ook wel gasten rondrijden die er aardig mee overweg kunnen. Medium tanks spelen vind ik tot nu toe het moeilijkste aan WoT. In sommige matches/maps is het gewoon lastig om te flanken en dan ben je al gauw vrij nutteloos vind ik. Maar maps als Siegfried Line, Ensk en Lakeville zijn echt heerlijk om te spelen met dit soort tanks.
Pagina: 1 ... 12 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel