[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
scouten heeft de eerste minuuut toch geen zin, je weet waar de startpositie van de tegenstander is...waarom zou je dat bevestigd willen hebben en meteen een teamlid minder willen hebben?

ook weet je meestal wel welke routes er gebruikt worden....ik dnek juist dat je als scout na een minuut of 5 pas echt je waarde kan tonen.

Gisteren had ik wat ongeluk en zat ik met mijn tier 4 LT ingedeel bij alleen maar T7/8 tanks. Dus, geduldig wachten en zorgen dat je de suicide scouts van de tegenpartij kan oppikken voordat ze de arty bereiken.

Daarna ben heb ik me rustig en verdekt opgesteld waarbij ik 2 chokepoints kon scouten en goed dichtbij de andere prtijd kom komen onder de cover van 3 of 4 HT/TD's...

Ik denk dat dat juist de rol van een scout is. Beetje als een malle gaan rondrijden en overal rode blokjes pingen kan iedereen wel....

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Mickroz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:30:
heb eindelijk evenveel winst als verlies op mn type, nu nog 17 draws goed maken.
en mn spel in de T34 verbeteren, wil nog niet echt lukken om wat potjes meer te winnen.
eigenaardige MM geeft dat ding.
type 59? dat ding komt altijd zo OP over op mij.. krijg ze vaak heel lastig dood.. met andere woorden... they kill me first :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

ik heb hem vroeger als godlike tank gebruikt lol, dus probeer nu weer een beetje goede stats er mee te krijgen, moest er na de buff/nerf heel erg aan wennen, naar nu gaat het wel weer aardig.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

ZTeeVeR schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:32:
scouten heeft de eerste minuuut toch geen zin, je weet waar de startpositie van de tegenstander is...waarom zou je dat bevestigd willen hebben en meteen een teamlid minder willen hebben?

ook weet je meestal wel welke routes er gebruikt worden....ik dnek juist dat je als scout na een minuut of 5 pas echt je waarde kan tonen.
Wrong, scouten in de eerste minuut heeft wel zin (mits hij natuurlijk niet doodgaat). Hierdoor kan je meer zicht hebben op wat de tegenstander doet (veel heavies de ene kant op, mediums en natuurlijk de scout van tegenstander).

Natuurlijk dat je naar mate het spel duurt, des de waardevoller je wordt, maar dat betekent niet dat in het begin maar moet lanterfanten :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
ZTeeVeR schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:32:
Je kan ook scouten zonder de vijandelijk basis in te rijden. Er zijn maps waarbij een scout in de eerste minuut juist wel goed werkt. Standaard voorbeeld is denk ik wel Malinkovka even een kort rondje over het veld kan je team gelijk alles op de overkant raken. Of een scout run op een bepaalde flank zodat je weet welke tanks je tegenover je hebt staan. Dit is namelijk elk potje anders.

Dit is cruciale informatie op welke manier jij de game het beste kan spelen. Dus het is afhankelijk van de map en tank op welke manier en wanneer je gaat scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:29
Mooiste potten die ik heb zijn vaak scout battles. Inderdaad op Malinovka is het leuk om de overkant meteen te spotten zodat er wat schade aangebracht kan worden. Enige vervelende is dat vaak tanks die blijven staan om te schieten zelf ook gespot worden en niet de tegenwoordigheid van geest hebben om eerst wat cover op te zoeken.

Laatst een pot met de T-50-2 gedaan rond middernacht toen ik eigenlijk al in bed had willen liggen. Ik start de match met de opmerking dat het me spijt, maar ik niet had moeten gaan spelen en dat arty beter richting enemy base mikt omdat ik daar direct heen rij.
Uiteraard wat kritiek over me heen omdat dit nogal laakbaar gedrag is (weet ik, doe ik normaal niet), maar goed, alle 4 de arties mikken op de basis en ik scheur erheen.
Ik rij dwars door het hele team heen (volgens mij 14 van 15 gespot uiteindelijk) en arty begint te knallen. Ik wordt van 6 kanten tegelijk beschoten, maar ze missen alles. Beetje paniek in de tent daar. Ik weet onbeschadigd van rechts naar links dwars door hun hele team te scheuren om snel weer in veiligheid te komen. Resultaat: onze arty heeft 3 van hun arty afgemaakt en zeker 2 van hun tanks hebben mij gemist, om vervolgens een teammaat van ze achter me te raken.

Uiteindelijk die match 8100 spotting damage gedaan; Scout en Patrol Duty medaille gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
FikkieHo schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:35:
[...]

Wrong, scouten in de eerste minuut heeft wel zin (mits hij natuurlijk niet doodgaat). Hierdoor kan je meer zicht hebben op wat de tegenstander doet (veel heavies de ene kant op, mediums en natuurlijk de scout van tegenstander).

Natuurlijk dat je naar mate het spel duurt, des de waardevoller je wordt, maar dat betekent niet dat in het begin maar moet lanterfanten :)
En dat is het punt meestal he, tuurlijk is het waardevol om te weten waar de concentratie van de tegenpartij heengaat, maar dat betekent niet dat je als een malle die kant op moet karren. wellicht had ik dat moeten zeggen.

om zeker te weten waar die heavvy's heengaan moeten ze wel eerst ergens heengaan...en als jij er al staat voordat zij goed en wel onderweg zijn dan ben je niet erg effectief..en dood meestal...

De enige reden om echt mega vroeg weg te gaan is als de map het toelaat om snel dekking te zoeken en er voldoende arty aanwezig is. Anders zou ik echt even wachten...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

9 van de 10 keer kijkt er toch niemand op de minimap als je een suicide run maakt, omdat iedereen nog op positie moet komen.
het leukste is als je het met zn 2en doet, als je niet al te hoog wordt ingedeeld en je kan er doorheen, paar keer gehad dat we achter de enemy kwamen zonder dat ze het door hadden, en dan ertussen door crossen, haha sommige weten niet meer wat ze moeten doen en laten je gewoon rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 17:03

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Het woordje 'moeten' in de zin met 'scouten' is onzin, je moet niets echter helpt het je team wel als je het doet in een situatie waar iedereen van je team er een voordeel aan overhoud. Daarnaast kan ELKE tank scouten, zelfs een T95 kan scout halen (en dat hebben mensen al bewezen). Het feit dat mensen zeggen ik ben een heavy/td of welke tank dan ook, ik mag/kan niet scouten is gewoon pure onzin.

Als ik ergens niet tegen kan binnen World of Tanks is het wel de bemoeienis van spelers, Nemean doe dit, Nemean doe dat. Mensen denken er veelste makkelijk over na dat elke medium wel kan scouten, mensen die mij iets gaan opdragen of mij ergens toe forceren kunnen ook zeker deze zin terug verwachten; "Command your own tank and I'll command mine".

Mijn speelstijl is vaak anders/meer afwachtend dan de meeste mensen, ik weet van mezelf dat ik geen goede (active-)scout ben en mezelf voor de leeuwen gooien vind ik geen bijdrage leveren binnen het team. Daarnaast vind ik ook dat de load out van je tank er toe doet of je tank goed in scouten is of kan zijn. Ik speel beter met mijn Chaffee als static scout dan als een active scout, daarnaast komt mijn Chaffee meer tot zijn recht als damage dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Overwinning!
Gevecht: Murovanka woensdag 17 april 2013 16:46:44
Voertuig: JagdPz IV
Ervaring ontvangen: 1.552
Credits ontvangen: 42.292 (compensatie voor schade gemaakt door bondgenoten : 60)
Gevechtsprestaties: Sluipschutter, Scherpschutter, Meesterschapsbadge: Tank Aas
2806 DMG, 5 Kills

Deze tank is niet mijn favoriet, als je geflanked wordt is het over en uit vanwege ultra traagheid, maar op 1 van mijn favoriete maps aan de rand van het bos staan = fragfest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
Mr_Size schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:58:
Overwinning!
Credits ontvangen: 42.292 (compensatie voor schade gemaakt door bondgenoten : 60)
2806 DMG, 5 Kills

Deze tank is niet mijn favoriet, als je geflanked wordt is het over en uit vanwege ultra traagheid, maar op 1 van mijn favoriete maps aan de rand van het bos staan = fragfest :D
38km/u en 35°/sec draaisnelheid is über traag?? Enige wat in mijn ogen minder was aan deze TD was de gun... omdat ik destijds tegen tier 9 tanks kwam ermee en er gewoon niks tegen kon doen.. maar traag, nope.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:32
Mr_Size schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:58:
Overwinning!
2806 DMG, 5 Kills

Mooie score, maar wacht maar als je dadelijk bij de Ferdi of JT bent :) Die zijn namelijk nog trager! JagdPz IV is een halve medium :P Goeie camo, mobiel en een leuke gun. Als je dadelijk bij de JP bent, kan je die mooi deze maand grinden met 30% meer inkomsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Bah, schiet met m'n laatste shell hun laatste tank naar 1% health. Bijna een Fadin's Medal, maar ik had teveel HE meegenomen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:53:
Als ik ergens niet tegen kan binnen World of Tanks is het wel de bemoeienis van spelers, Nemean doe dit, Nemean doe dat.
Klopt, hoe moeilijk is het om iets te suggeren i.p.v. te bevelen? Daarnaast zijn het vaak de mensen met <40% winrate en <500 eff die de mond open trekken. :')

Edit: Welke lijn lijkt overigens het meeste op de T-50-2?

[ Voor 8% gewijzigd door rgras op 17-04-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08
rgras schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:03:
[...]

Edit: Welke lijn lijkt overigens het meeste op de T-50-2?
Geen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
rgras schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:03:
[...]
Klopt, hoe moeilijk is het om iets te suggeren i.p.v. te bevelen? Daarnaast zijn het vaak de mensen met <40% winrate en <500 eff die de mond open trekken. :')
Het zou handig zijn als de speler met de hoogste wr% een "Commander" icoon kreeg en als enige orders mocht geven. Praktische implementatie is wel iets lastig.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

MSalters schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:57:
[...]

Het zou handig zijn als de speler met de hoogste wr% een "Commander" icoon kreeg en als enige orders mocht geven. Praktische implementatie is wel iets lastig.
En dan HAMI in een random match als field commander hebben, nee daar bedank ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Nemean schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:59:
[...]

En dan HAMI in een random match als field commander hebben, nee daar bedank ik voor.
Daar komt dan een extra hotkey voor: "Go fuck yourself"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

rgras schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:00:
[...]

Daar komt dan een extra hotkey voor: "Go fuck yourself"
Indeed :Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 20:09
Hij is niet echt OP, heeft alleen weinig grote nadelen en de meeste mensen die in dat ding rijden doen dat al een tijdje. Je kan rekenen dat iemand dan zo'n 3 a 4 skill/perks op z'n tank heeft.
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:32:
[...]

type 59? dat ding komt altijd zo OP over op mij.. krijg ze vaak heel lastig dood.. met andere woorden... they kill me first :P
The M8A1 has delivered, hopelijk is dit genoeg om wat gold te verdienen.
Victory!
Battle: Westfield 17 April 2013 19:36:44
Vehicle: M8A1
Experience received: 4,696 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 22,644
Battle Achievements: Top Gun, Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ace Badge op de E-75, helaas werd ik op het laatste een beetje te gretig. Anders had ik nog meer damage kunnen doen. Deed een beetje dom tegen een autoloader... :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yh590Xc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door wsLy op 17-04-2013 20:35 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30

thijsco19

KTM 990 SMT

Knowuse schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:50:
Hij is niet echt OP, heeft alleen weinig grote nadelen en de meeste mensen die in dat ding rijden doen dat al een tijdje. Je kan rekenen dat iemand dan zo'n 3 a 4 skill/perks op z'n tank heeft.

[...]

The M8A1 has delivered, hopelijk is dit genoeg om wat gold te verdienen.
Victory!
Battle: Westfield 17 April 2013 19:36:44
Vehicle: M8A1
Experience received: 4,696 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 22,644
Battle Achievements: Top Gun, Sniper, Mastery Badge: "Ace Tanker"
Die type 59 ammorack ik regelmatig, maar dat is dan ook met een tier 8 tank (IS-3/Tiger II) en daarmee kan ik ook gewoon aan de voorkant er doorheen schieten :9 .

Maar als de type speler weet wat ie doet is het zeker gevaarlijk, tijdje terug werd ik gekilld door een type in me Tiger II. Mede door een eigen stomme fout maar die speler was erg slim bezig.

@wsLy, Erg netjes! Je kan weer een tank van de ace badge lijst afstrepen!

[ Voor 3% gewijzigd door thijsco19 op 17-04-2013 21:46 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Yep, vandaag ook een lekkere dag gedraaid, alleen de 12 battles zijn moeizaam gegaan.
Maarja resultaat voor vandaag:

Battles: 53
Victories: 39
Losses: 13
Draws: 1
Kills: 85
XP: 54.398 (gemiddeld: 1026 per battle)
Damage caused: 123.234 (gemiddeld: 2325 per battle)
Damage received: 60.274

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Een beetje hoe de paar potjes van mij er vandaag uit zagen:
Defeat!
Map: Erlenberg
Date: woensdag 17 april 2013 19:25:08
Vehicle: Type 58
Exp: 886 + Credits: 35.143
2547 damage wat evenveel was als 10-11 spelers onder mij, enkel degene bij mij in het platoon had decent damage in de T82..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
wsLy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:00:
Yep, vandaag ook een lekkere dag gedraaid, alleen de 12 battles zijn moeizaam gegaan.
Maarja resultaat voor vandaag:

Battles: 53
Victories: 39
Losses: 13
Draws: 1
Kills: 85
XP: 54.398 (gemiddeld: 1026 per battle)
Damage caused: 123.234 (gemiddeld: 2325 per battle)
Damage received: 60.274
Lekker aan de weg aan het timmeren zo! Zonde dat je net een domme actie doet in een geweldige pot. Krijgt de replay toch een raar na smaakje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
oosterhofjf schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:21:
[...]

Lekker aan de weg aan het timmeren zo! Zonde dat je net een domme actie doet in een geweldige pot. Krijgt de replay toch een raar na smaakje :P
Ja, maar had verwacht dat ik een AMX 50 120 wel zou damagen met mijn E-75 en dan kon terugtrekken... nja die tracked me en schiet me vervolgens kapot.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:37

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren ook maar weer eens geinstaleerd. Toen het klaar was met instaleren was het aleer 0.15uur. Zal dus vandaag mijn eerste potje gaan spelen. Ben nog niet zo gek ver in de game. Mijn naam: Oxigeon

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Gisteren nog een stukje op de AMX 13 75 gegrind, toen besloten dat ik die grind toch echt niet zag gebeuren. Met free exp lekker de 13 90 unlocked en behalve de top engine full ops gemaakt. Allemachtig wat een heerlijke tank. Zoveel keer beter dan de 13 75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:32
(jarig!)
Kaap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:40:
Gisteren nog een stukje op de AMX 13 75 gegrind, toen besloten dat ik die grind toch echt niet zag gebeuren. Met free exp lekker de 13 90 unlocked en behalve de top engine full ops gemaakt. Allemachtig wat een heerlijke tank. Zoveel keer beter dan de 13 75.
Ik vind ze beide eigenlijk wel leuk spelen. Het grote veschil is alleen dat de 13 75 meer een echte scout is en de 13 90 zowel een goede scout is als aan kan vallen. Met de 13 90 kun je dus wat meer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:50
Zijn er toevallig nog leuke bonuscodes voor het spel? ^^
Zag namelijk helemaal op het begin dat er een bonuscodue was voor een premium tank, 7 dagen premium, 2000 goud en 50k zilver.
Helaas heb ik nergens de code zelf gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
redwing schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:44:
[...]

Ik vind ze beide eigenlijk wel leuk spelen. Het grote veschil is alleen dat de 13 75 meer een echte scout is en de 13 90 zowel een goede scout is als aan kan vallen. Met de 13 90 kun je dus wat meer.
Hij is ook wel een stukje mobieler. Met de track upgrade trekt ie echt heel snel op. Met de 13 75 uit stilstand proberen weg te komen was drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
tomemming schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:45:
Zijn er toevallig nog leuke bonuscodes voor het spel? ^^
Zag namelijk helemaal op het begin dat er een bonuscodue was voor een premium tank, 7 dagen premium, 2000 goud en 50k zilver.
Helaas heb ik nergens de code zelf gezien?
Er is op dit moment een bonuscode in te vullen voor 1 dag premium en 5x een gold consumable van elk land.

Ga naar: http://worldoftanks.eu/game/guide/en/general/bonus en volg de instructies. De code is: "2NDBDAYTANKS". De consumables kun je vanuit je depot weer verpatsen (is meer iets voor tier X tanks namelijk) en dat levert een 120k credits op ofzo. Ik weet niet exact hoeveel de verkoopwaarde is.

Daarnaast zijn er vaak nog wel invite codes te krijgen die je een kleine voorsprong geven. Volgens mij krijg je 2000 gold, waarmee je een weekje premium kunt aanschaffen of gebruiken om xp op elite tanks te converteren naar free xp.
De invite code werkt echter alleen bij het aanmaken van een account en kan niet later alsnog geactiveerd worden.

Edit: is het trouwens niet een leuk idee om alle bezoekers van dit forum die nog invitecodes hebben liggen (zoals ik) te vragen deze naar 1 persoon te sturen en de OP aan te passen met informatie daarover? Die ene persoon kan dan het aanspreekpunt zijn voor nieuwe spelers en ze voorzien van een invitecode.

[ Voor 17% gewijzigd door BramSd op 18-04-2013 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Kaap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:45:
[...]
Hij is ook wel een stukje mobieler. Met de track upgrade trekt ie echt heel snel op. Met de 13 75 uit stilstand proberen weg te komen was drama.
Klopt, met de 13 75 moet je niet stil gaan staan en het is lastiger weg komen als je detracked bent. Ik vind zelf de 13 90 ook leuker maar met de 13 75 kun je ook goed lol hebben :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn eerste match in de WZ-131 gespeelt, meteen in een max T7 match op Malinovka zonder andere scouts. Ik rijdt dus meteen naar de bosjes op de middellijn, aangezien ik toch stock was. Meteen spot ik er een stuk of 6 waar mijn team mooi op kan schieten, daarna ging ik door tot aan de gebouwen aan de noord kant.
Zodra ik daar was zag ik de achterkant van een Jumbo sherman, ik mijn autoloader loslaten op hem en voordat ik m'n laatste schot gelost had 1 shot arty me.
Kwam eraf met een 2nd mastery badge, Patrol duty en zo'n 2k xp doubled (Geen prem). Zie deze tank wel wat worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Het woordje 'moeten' in de zin met 'scouten' is onzin, je moet niets echter helpt het je team wel als je het doet in een situatie waar iedereen van je team er een voordeel aan overhoud. Daarnaast kan ELKE tank scouten, zelfs een T95 kan scout halen (en dat hebben mensen al bewezen). Het feit dat mensen zeggen ik ben een heavy/td of welke tank dan ook, ik mag/kan niet scouten is gewoon pure onzin.

Als ik ergens niet tegen kan binnen World of Tanks is het wel de bemoeienis van spelers, Nemean doe dit, Nemean doe dat. Mensen denken er veelste makkelijk over na dat elke medium wel kan scouten, mensen die mij iets gaan opdragen of mij ergens toe forceren kunnen ook zeker deze zin terug verwachten; "Command your own tank and I'll command mine".

Mijn speelstijl is vaak anders/meer afwachtend dan de meeste mensen, ik weet van mezelf dat ik geen goede (active-)scout ben en mezelf voor de leeuwen gooien vind ik geen bijdrage leveren binnen het team. Daarnaast vind ik ook dat de load out van je tank er toe doet of je tank goed in scouten is of kan zijn. Ik speel beter met mijn Chaffee als static scout dan als een active scout, daarnaast komt mijn Chaffee meer tot zijn recht als damage dealer.
beter dan dit zou ik het niet kunnen verwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
De Chaffee is ook helemaal geen "scout" zoals een Leopard of T-50-2 dat is. Het is het soort tank dat in het begin achter de linies blijft, de vijandelijke scouts onderschept, etc. En pas als de grote jongens elkaar hebben afgeschoten, en iedereen dus zo'n beetje (veel) health verloren heeft zijn werk goed kan doen. De restjes opruimen. Een beetje zoals de Type-62 is.

Natuurlijk kun je met elke tank enigszins scouts. Maar om met een Chaffee te proberen wat je met een T-50-2 kan, is sowieso achterlijk. Dan komt je tank helemaal niet tot zijn recht. Vooral niet als je als scout binnen 10 seconden bent afgeschoten, zoals 90% van de scouts is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

- Added new Match Maker rule for balancing Light Tanks - all vehicles marked as ‘Scout’ will be balanced according to the SPG currently existing rule: balance weight of ‘Scouts’ in both teams won’t differ on more than +/-20 balance weight points

Following vehicles were marked as ‘Scouts’:
USSR
T-50
T-50-2
Germany
Pz38nA
Luchs
VK 16.02
VK 28.01
Auf_Panther
USA
M24 Chaffee
T21
T71
France
ELC AMX
AMX 12t
AMX 13 75
AMX 13 90
China
M5A1 Stuart
59 16
WZ 131
WZ 132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThomasG schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:55:
[...]
De Chaffee is ook helemaal geen "scout" zoals een Leopard of T-50-2 dat is. Het is het soort tank dat in het begin achter de linies blijft, de vijandelijke scouts onderschept, etc. En pas als de grote jongens elkaar hebben afgeschoten, en iedereen dus zo'n beetje (veel) health verloren heeft zijn werk goed kan doen. De restjes opruimen. Een beetje zoals de Type-62 is.

Natuurlijk kun je met elke tank enigszins scouts. Maar om met een Chaffee te proberen wat je met een T-50-2 kan, is sowieso achterlijk. Dan komt je tank helemaal niet tot zijn recht. Vooral niet als je als scout binnen 10 seconden bent afgeschoten, zoals 90% van de scouts is. :F
Dus waar het eigenlijk op neerkomt is speel naar de strengths van je tank, zo heeft de Chaffee een erg goede view range maar een redelijk hoog profiel voor een scout en de T-50-2 een goede accelleratie, maar moet wat dichterbij gaan om te kunnen spotten.

Ook de chinese tanks hebben dat zo, met hun lage profiel kunnen ze onopgemerkt blijven en dus goed passive scouten en hebben ze redelijk goede wapens vanaf T7. Het nadeel is dan de slechte 'gun depression'.
De Franse tanks spreken voorzich; snel, klein, redelijke wapens (autoloader) + damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:25:
Gisteren mijn eerste match in de WZ-131 gespeelt, meteen in een max T7 match op Malinovka zonder andere scouts. Ik rijdt dus meteen naar de bosjes op de middellijn, aangezien ik toch stock was. Meteen spot ik er een stuk of 6 waar mijn team mooi op kan schieten, daarna ging ik door tot aan de gebouwen aan de noord kant.
Zodra ik daar was zag ik de achterkant van een Jumbo sherman, ik mijn autoloader loslaten op hem en voordat ik m'n laatste schot gelost had 1 shot arty me.
Kwam eraf met een 2nd mastery badge, Patrol duty en zo'n 2k xp doubled (Geen prem). Zie deze tank wel wat worden :D
Netjes :)

Ik heb zelf best wel moeite met de WZ-131, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog steeds niet door heb hoe ik nu het beste kan scouten...

Ik probeer eerst altijd een goede passieve scoutplek te vinden en daarna rond te rijden om de vijand op te lichten. Als ik aan het einde nog leef wordt het meestal een goed potje, want met de top gun gaat het schieten best lekker.

Mijn grootste probleem is om niet te snel dood te gaan ;)

Mijn winrate in dat ding is dramatisch, dus ik moet echt nog heel wat oefenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemean schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:59:
[...]

Gezien de razernij die hij over medespelers kan uitstorten lijkt mij dat ook niet echt handig! Zou in dat kader betekenen KOS (dan maar blauw) en een andere commander. O-)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 10:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjaspers23 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:33:
[...]

Netjes :)

Ik heb zelf best wel moeite met de WZ-131, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog steeds niet door heb hoe ik nu het beste kan scouten...

Ik probeer eerst altijd een goede passieve scoutplek te vinden en daarna rond te rijden om de vijand op te lichten. Als ik aan het einde nog leef wordt het meestal een goed potje, want met de top gun gaat het schieten best lekker.

Mijn grootste probleem is om niet te snel dood te gaan ;)

Mijn winrate in dat ding is dramatisch, dus ik moet echt nog heel wat oefenen...
Dit is ook mijn eerste scoutline, ik heb mijn tactieken geleerd van het kijken naar livestreams en ook de officiële WG filmpjes zijn erg handig. (Camo rating, scout tactics)
Een van de dingen die me meteen opvalt aan je comment is dat je na het passive scouten rond gaat rijden om enemies te spotten, mijn tip is dan ook een passive scout plek te vinden waarin dit niet nodig hoeft te zijn. Ook het wapen gebruik ik zo min mogelijk, hierdoor spotten ze je niet snel en is je overlevingskans veel groter aangezien een scout geen camo rating verliest als hij rijdt.

Hoop dat je er wat mee kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:03:
[...]

Dit is ook mijn eerste scoutline, ik heb mijn tactieken geleerd van het kijken naar livestreams en ook de officiële WG filmpjes zijn erg handig. (Camo rating, scout tactics)
Een van de dingen die me meteen opvalt aan je comment is dat je na het passive scouten rond gaat rijden om enemies te spotten, mijn tip is dan ook een passive scout plek te vinden waarin dit niet nodig hoeft te zijn. Ook het wapen gebruik ik zo min mogelijk, hierdoor spotten ze je niet snel en is je overlevingskans veel groter aangezien een scout geen camo rating verliest als hij rijdt.

Hoop dat je er wat mee kan!
Het gebruik van mijn wapen was met name in het begin mijn grote valkuil.
Ik kon me een tijdje inhouden om niet te schieten, maar als het te lang duurde dan hield ik het niet meer :X
Dat was vaak funest, maar gaat nu beter.

Ik heb inderdaad het eea op youtube bekeken, maar zal ook eens de livestreams in de gaten houden.

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:14

Seraphin

Meep?

mjaspers23 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:11:
[...]

Het gebruik van mijn wapen was met name in het begin mijn grote valkuil.
Ik kon me een tijdje inhouden om niet te schieten, maar als het te lang duurde dan hield ik het niet meer :X
Dat was vaak funest, maar gaat nu beter.
Ghehehe dit is zooo herkenbaar. Al iets te vaak mezelf de vernieling in geholpen omdat ik toch die trigger overhaalde. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik vindt het altijd wel knap dat mensen überhaupt met een scout tank gaan spelen, ik snap de lol er echt niet van :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Chaoss schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:27:
Ik vindt het altijd wel knap dat mensen überhaupt met een scout tank gaan spelen, ik snap de lol er echt niet van :P
ik ook niet zo, als ik met een scout tank ga rijden ga ik toch echt proberen te trollen en flanken :P veel leuker..

want ja ik speel dit spel voor de lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 07:44

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

wat altijd wel leuk is is een scout afmaken door er met je medium/heavy tank tegenaan te botsen. :P

then again als ik ergens met mijn tank sta te snipen waardeer ik het enorm als iemand van mijn team even gaat scouten :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

wat een awesome tank blijft die T32 toch ook he, mn shells vlogen alle kanten op en heb ook maar 2100 damage gedaan, met een hit ratio van 46%, maar stond lekker hull down, met als gevolg:
Victory! on Sand River
Battle: donderdag 18 april 2013 11:21:43
Vehicle: T32
Exp: 2.396 (x2) + Credits: 38.023
Achievements: Steel Wall, Cool-Headed
Hits Recieved: 21
Potential damage recieved: 5015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Hangt er met het scouten maar net van af.
Passive scouting ben ik inderdaad niet zo van. Wat ik het leuke vindt aan active scouting is dat je niet alleen de vijand "oplicht", maar ook meteen kan zien of er gaten in de vijandelijke linie(s) zitten. Die kun je dan meteen misbruiken.

En gewoon trollen is helemaal leuk natuurlijk. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
Passive scouting vind ik alleen leuk als je team meewerkt, wat in randoms nog wel een tegenvalt ;)

Dat is ook nog eens een reden waardoor mijn geduld op de proef gesteld wordt en ik mijn plekje verlaat en ga rondrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Om nog even terug te komen op het niet scouten verhaal, zie de replay. Meerdere mediums in mijn team, maar niemand wilde naar het midden gaan. Pas op het einde kreeg iemand het geniale idee om te kijken waarom een light tank alles zat te scouten en af te schieten. In dit potje maakte het gelukkig niet veel uit, maar het je hogere tier arty dan ben je echt dik de sjaak. Zeker met hogere tier arty dadelijk..

Afbeeldingslocatie: http://mwreplays.com/newreplaysimg/4010f62e7207822f37988c32a1d5fa96.png

Op het einde wordt er eentje boos op mij omdat ik een arty schiet. eerste schot van mij: detrack 2e schot dood. zijn reden waarom ik dat niet mocht doen: ik heb nog niks gedaan dit potje! :P

Tipje van wapper over scouten: Zorg dat je zoveel mogelijk camo hebt en verleid je niet teveel toch schieten als er voldoend arty in het spel is. Eenmaal een strategisch bosje gevonden, is dat veel waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
mjaspers23 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:41:
Passive scouting vind ik alleen leuk als je team meewerkt, wat in randoms nog wel een tegenvalt ;)

Dat is ook nog eens een reden waardoor mijn geduld op de proef gesteld wordt en ik mijn plekje verlaat en ga rondrijden
Ja of jij werkt niet met het team mee! Ergens spotten zonder team heeft geen zin, spotten op de juiste plek wel. Je kan wat proberen te typen aan het begin, maar als het team niet luisterd. Heeft het ook geen zin om in gebied Y te spotten alsje team in gebied X is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat Nemean eerder al vertelde erger ik me steeds vaker aan.

Gister op Malinovka, ik scheur de hill op met mijn IS-7. Alleen de T54, Panther en AMX 13 90 komen mee. Alle andere tanks blijven campen in de base en het bos.

Afijn, heuvel toch verovert, 90% HP over. Een spot van de 13 90 liet zien dat er in het bos voor ons meerdere heavies en TD's stonden. Arties broodnuchter: n00b go down! attack! nub IS7! Zullen ook wel weer es geen arties zijn die lopen te zeiken want wat ze feitelijk bedoelen is dat ze geen targets hebben waar ze met point en click op kunnen doen.

Ik leg dat ook uit van joh, ik ben alleen met de AMX en Panther, zijn hardstikke dood. Gezeur gaat nog verder en verder. Toen zei ik van, het is goed, ik ga al, ben alleen naar beneden gescheurd en heb me bewust laten afknallen. Uiteraard bakten onze arties er verder niks van en nu hun tier 10's dood waren, kon de tegenstander met een bijna volledig team oprukken. En zo verloren we de match. Uiteraard krijg je dan van die zelfde ezmoders de schuld dat je n00b bent want je rushte naar beneden :') Zo lekker makkelijk lullen vanaf de andere kant van de map met je 49% winrate :P

Jaja, want aanvallen loont altijd :') Ik ben zo klaar met die arty lui die te vaak lopen te zeiken over wat de rest moet doen. Als je zelf geen normale tank kan spelen en dit spel enkel vanuit bovenaf perspectief met 1 arm wilt spelen, hou dan verder gewoon je eigenwijze muil :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het juist meesterlijk om de "verklikker" te zijn en dat dank zij mij zoveel mogelijk tegenstanders gespot en vervolgens afgeknald worden door voor hun onzichtbare tegenstanders.
Zou graag hun ingame chat erbij willen zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:23:
[...]

Ik vind het juist meesterlijk om de "verklikker" te zijn en dat dank zij mij zoveel mogelijk tegenstanders gespot en vervolgens afgeknald worden door voor hun onzichtbare tegenstanders.
Zou graag hun ingame chat erbij willen zien >:)
het is wel leuk, maar het is wel een beetje actie loos.. je rijdt naar een bosje toe.. spot iedereen.. gaat ff scheiten, boekje lezen.. thee zetten.. en dan kom je weer terug en heb je gewonnen..(bij wijze van) *O*

saai maar effectief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Je zou zeggen dat de meer ervaren spelers zich daar niets van aantrekken en dergelijke spelers muten ;)
In een scout laat ik me nog wel eens opnaaien, als ik echter heavie, med of td speel, dan doe ik het op mijn manier en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
als ik al die verhalen hoor en zie en hoe sommige mensen er over denken/praten.. dan lijkt het net alsof een hoop mensen zijn vergeten dat het een spelletje is en dat je het toch echt voor je eigen plezier speelt..

en dat al die andere mensen die anderen de les proberen te lezen gewoon lekker hun mondje moeten houden..

mensen MOETEN niks in dit spel.. don't forget that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jip99 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:26:
[...]

het is wel leuk, maar het is wel een beetje actie loos.. je rijdt naar een bosje toe.. spot iedereen.. gaat ff scheiten, boekje lezen.. thee zetten.. en dan kom je weer terug en heb je gewonnen..(bij wijze van) *O*

saai maar effectief :)
Multitasking heet dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
SimpelenLeuk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:05:
[...]

Ja of jij werkt niet met het team mee! Ergens spotten zonder team heeft geen zin, spotten op de juiste plek wel. Je kan wat proberen te typen aan het begin, maar als het team niet luisterd. Heeft het ook geen zin om in gebied Y te spotten alsje team in gebied X is.
Heb je gelijk in.

Zoals gezegd vind ik het lastig de goede scoutplekken te vinden, maar youtube en livestreams kunnen me daar mee helpen.

Daarnaast heb ik altijd het gevoel snel een keuze te moeten maken waar ik naar toe rijd en als ik dan zie dat mijn hele team de andere kant uitrijdt, ben ik vaak te laat om daar te gaan scouten.

Kortom, ik moet iets meer geduld krijgen en beter opletten om fatsoenlijk te leren scouten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Hmm erg wisselvallige teams vandaag. Het ene team verwacht je van dat ze gaan winnen en dan verlies je met 4-15, het andere team verwacht je dat ze verliezen en dan wordt er gewonnen... Ook leuk als mensen zitten te zeiken dat je nog full-health bent en dat je niks gedaan hebt. Na afloop van de battle: 2700hp damage done, nummer 2: 2200 damage en dan alles onder de 1800 :')

Zeiken kunnen de mensen goed. Wat veel leuker is is een compliment krijgen van een tegenstander, in mijn T-44 een Type 59 afgemaakt, welliswaar dmv van goud shells (anders kom je lastig door de front heen ervan) maar hij kon dat begrijpen :P Hij zei zelf ook dat hij dat deed met zijn T-44 vs Type. Wenste me veel succes en plezier met de volgende battles. Zo kan het ook :)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Sowieso valt het me op dat er veel geklaagd wordt over het gebruik van gold shells. Je bent dan opeens een 'gold noob' of vergelijkbaar. Ik denk dat als WG je de mogelijkheid biedt om van gold ammo gebruik te maken, je dat lekker moet doen. Waarom ook niet? Als ik met mijn gewone ammo moeite heb om een vijandelijke tank te beschadigen, dan switch ik naar gold shells en zit ik er niet op te wachten dat iemand daar commentaar op gaat leveren. Alsof ik moet verantwoorden dat ik mijn efficientie probeer te maximaliseren.
Nu trek ik me weinig van aan wat anderen denken, maar het blijft wel irritant.

Ik kan me wel indenken dat je het niet eens bent met het concept van premium ammo, of dat nu voor gold of credits is, maar dan is het juiste platform om daarover te klagen het forum of een mail naar de developers en niet ingame.

[ Voor 4% gewijzigd door BramSd op 18-04-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

ik gebruik eigenlijk helemaal geen gold shells, zonde van mn credits, meestal vergeet ik ze in battle te laden, of ik ben kapot en kost het me teveel elke keer.
zelfde eigenlijk met HE, die gebruik ik pas als ik geen AP meer heb.
ach vroeger was je een gold noob of wallet warrior als je een premium tank reed, nu ben je een gold noob als je gold ammo gebruikt, en hoor je niemand dat meer zeggen als je in een premium rijd.
ik vind het gebruik van gold ammo eigenlijk nog steeds iets wat in CW thuis hoort, en niet in randoms, maar ze willen het zo, so be it, ik vind het zonde van mijn goud/credits om ze te laden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Premium ammo is niet OP in hoge tiers is mijn gevoel, vaak pen je je enemies toch wel met T8-10 wapens.
Het probleem dat ik heb met prem ammo is in de lage tiers (Howitzers ik kijk jullie aan!) waar het verschil in pen en damage niet meer te vergelijken is met normale ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik heb zelf redelijk wat rondjes in mijn Chaffee gedaan en moet zeggen dat ik het zo'n leuke tank vind.. af en toe wordt je in een tier 7 match gegooid en kun je soms 3k damage doen. Chaffee moet je dan ook als een medium gebruiken/spelen. :Y
Dit inderdaad, ik vraag me altijd af wat er in dat soort mensen om gaat. Dat je advies geeft of probeert een situatie te begrijpen prima, maar keer op keer dat gezeur over wat je moet doen.. blergh. :r
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:26:
Premium ammo is niet OP in hoge tiers is mijn gevoel, vaak pen je je enemies toch wel met T8-10 wapens.
Nee, premium ammo is zeker niet OP op tier 10. *kuch* FV215B (183), HESH Ammo *kuch*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Kaap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:13:
Wat Nemean eerder al vertelde erger ik me steeds vaker aan.

Gister op Malinovka, ik scheur de hill op met mijn IS-7. Alleen de T54, Panther en AMX 13 90 komen mee. Alle andere tanks blijven campen in de base en het bos.

Afijn, heuvel toch verovert, 90% HP over. Een spot van de 13 90 liet zien dat er in het bos voor ons meerdere heavies en TD's stonden. Arties broodnuchter: n00b go down! attack! nub IS7! Zullen ook wel weer es geen arties zijn die lopen te zeiken want wat ze feitelijk bedoelen is dat ze geen targets hebben waar ze met point en click op kunnen doen.

Ik leg dat ook uit van joh, ik ben alleen met de AMX en Panther, zijn hardstikke dood. Gezeur gaat nog verder en verder. Toen zei ik van, het is goed, ik ga al, ben alleen naar beneden gescheurd en heb me bewust laten afknallen. Uiteraard bakten onze arties er verder niks van en nu hun tier 10's dood waren, kon de tegenstander met een bijna volledig team oprukken. En zo verloren we de match. Uiteraard krijg je dan van die zelfde ezmoders de schuld dat je n00b bent want je rushte naar beneden :') Zo lekker makkelijk lullen vanaf de andere kant van de map met je 49% winrate :P

Jaja, want aanvallen loont altijd :') Ik ben zo klaar met die arty lui die te vaak lopen te zeiken over wat de rest moet doen. Als je zelf geen normale tank kan spelen en dit spel enkel vanuit bovenaf perspectief met 1 arm wilt spelen, hou dan verder gewoon je eigenwijze muil :r
Filter de chat en laat mensen lekker whinen, scheelt je een goed humeur O-) . De mensen hebben vaak beperkt inzicht, luisteren toch niet en zij hebben het nooit gedaan. 8)7

Qua case: Ik verover de heuvel vaak en ga dan weer terug via de base kant en spot vervolgens onderlangs.
Je kan vervolgens achter de kleine td heuvel in het midden wat cover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Allemaal prima redenen om af te willen van gold shells. Of je nu vindt dat het niet in randoms gebruikt mag worden, alleen bij tier 8+ tanks of in het geheel afgeschaft moet worden; allemaal best. Mijn punt was dat de werkelijkheid is dat het gebruikt KAN worden, op alle tiers en in alle battles, en dat klagen daarover EN niet naar een speler gericht EN niet ingame thuis hoort.

Ik zou er zelf geen enkele moeite mee hebben als ze alle gold shells afschaffen voor alle tanks en in alle spelmodussen. Zolang de mogelijkheid echter bestaat, zal ik ze blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
BramSd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:33:
Allemaal prima redenen om af te willen van gold shells. Of je nu vindt dat het niet in randoms gebruikt mag worden, alleen bij tier 8+ tanks of in het geheel afgeschaft moet worden; allemaal best. Mijn punt was dat de werkelijkheid is dat het gebruikt KAN worden, op alle tiers en in alle battles, en dat klagen daarover EN niet naar een speler gericht EN niet ingame thuis hoort.

Ik zou er zelf geen enkele moeite mee hebben als ze alle gold shells afschaffen voor alle tanks en in alle spelmodussen. Zolang de mogelijkheid echter bestaat, zal ik ze blijven gebruiken.
Amen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, premium ammo is zeker niet OP op tier 10. *kuch* FV215B (183), HESH Ammo *kuch*.
OK eerlijk is eerlijk, die 183 met HESH is wel iets te OP. ;)
Verder vind ik wel dat de meeste premium ammo op T10 niet OP is, HEAT en APCR op hoge tier tanks bijna standaard nodig. (Maus en E100 spelers hoor je toch vaak klagen over de standaard pen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

BramSd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:33:

Ook al zijn gold shells geen 'click-to-win' button, vind ik wel dat ze sommige situaties dik verpesten. Een angled onderplaat bij een Duitser is geen automatische bounce-plaat meer. De turret van de T110E5 is ook niet sterk genoeg er voor aangezien alles er door heen komt nu. Van mij mogen ze er zeker te weten uit.

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:36:
[...]

OK eerlijk is eerlijk, die 183 met HESH is wel iets te OP. ;)
Verder vind ik wel dat de meeste premium ammo op T10 niet OP is, HEAT en APCR op hoge tier tanks bijna standaard nodig. (Maus en E100 spelers hoor je toch vaak klagen over de standaard pen)
*kuch* 400 pen met IS-4 gun, 450 pen met de 268 *kuch*

[ Voor 16% gewijzigd door Nemean op 18-04-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:12
ik ga vanavond nog wel wat gold in mijn panzer C stoppen, kijken of ik er een kv-1 mee kan slopen :D

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
Normaal heb ik niet zo heel veel last van Gold shells( Ik merk dat het niet absurd veel gebruikt wordt ) maar af en toe is het wel zwaar irritant als je van die kerels hebt die heel het potje gold ammo aan het schieten zijn.

Deze week wel een potje meegemaakt dat ik gek werd. Stond hull down met T32 tegenover een e75 en IS8. Naja 300MM is voor die kerels niet te raken alleen cupola. Die IS8 stond standaard al op zijn HEAT shells en at mijn turret frontal gewoon op alsof ik een tier 5 was. Eerste keer met die T32 dat ik merk dat mijn turret frontal gepenned wordt, dat is wel raar om mee te maken.

Al kan heat soms ook slecht zijn. Gisteren in CW schoot ik met mijn E5 3x in de zijkant van een E5 met 1100 hp. 1ste schot was zijkant track wheel voor de detrack. Pen no damage voorruit. 2de schot was iets meer richting zijn ammorack zodat ik niet weer het track wheel raakte. Pen no damage. derde schot bouncde in zijn zijkant. Drie van zulke hits zijn gewoon zwaar killing in CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Wat denken jullie van de een beperking van maximum 2 goldshells per game. Ook in CW. Zou op zich wel een leuke beperking kunnen zijn dan. Je moet dan wat gokken wanneer je je goldshell laad om er optimaal rendement van te hebben. Zeker bij arty zou dit het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:12
Joindry schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:01:
Wat denken jullie van de een beperking van maximum 2 goldshells per game. Ook in CW. Zou op zich wel een leuke beperking kunnen zijn dan. Je moet dan wat gokken wanneer je je goldshell laad om er optimaal rendement van te hebben. Zeker bij arty zou dit het geval zijn.
ze verdienen aan gold en premiun! wat denk je zelf? }:O

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 09:57

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Floks schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:14:
[...]

ze verdienen aan gold en premiun! wat denk je zelf? }:O
Ik denk dat het een goed idee zou zijn... ik heb niet gezegd dat ze het ooit gaan uitvoeren.
Volgens mij komen sinds de intro van goldshells voor zilver, de grootste inkomsten echt wel uit verkoop premiumtanks en premium. Goldshells brengt denk ik echt niet zoveel in het laatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Joindry schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:01:
Als je artillerie met gold shells speelt buiten CW's om, moet je wel heel sterk in je schoenen staan. Ze kosten een vermogen. Ruim 8k per stuk, ben je zo 128k aan credits kwijt, alleen al aan munitie. Dan zul je na elke random weer een paar potjes met een premium tankje spelen, zeker als je kapot geschoten wordt. Want dan heb je zo 160k verlies per potje. Dan heb ik het wel over Tier 7-8 artillerie.

Een mooie reden waarom ze gold shells voor credits geïntroduceerd hadden, zou zijn dat mensen ook zonder (veel) gold te kopen volwaardig mee kunnen doen aan CW's. Maar nu elke snotneus ze mee neemt in random battles, zijn tanks als de T28 en T95, welke het van hun frontal armor moeten hebben, een beetje nutteloos geworden. Alles knalt er doorheen. Maar ja, WarGaming moet natuurlijk ook geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
SimpelenLeuk schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:33:
[...]

Filter de chat en laat mensen lekker whinen, scheelt je een goed humeur O-) . De mensen hebben vaak beperkt inzicht, luisteren toch niet en zij hebben het nooit gedaan. 8)7
Weet ik wel, doe ik meestal ook. Nu had ik zoiets van, goed, ik ben 1 van de betere spelers van het team met de enige tier 10 heavy, ik suicide lekker, jullie verliezen, laterssss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
ThomasG schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:23:
[...]
. Maar nu elke snotneus ze mee neemt in random battles, zijn tanks als de T28 en T95, welke het van hun frontal armor moeten hebben, een beetje nutteloos geworden. Alles knalt er doorheen. Maar ja, WarGaming moet natuurlijk ook geld verdienen.
Maar daar knelt de schoen... want als de game mechanics op deze manier om zeep worden geholpen.. haken er toch mensen af..

als je het prettig vind om met een sloom super goed bepantsert ding te rijden.. en het door gold shells geen nut meer heeft.. haak je af.. en zo verliest WG ook geld/spelers.... dus ze moeten wel uitkijken dat het spel wel blijft werken zoals het bedoeld is..

anders heeft alleen nog een snelle tank zonder armor met een goed kanon nut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Stel je laadt 10 gold shells. Verschiet er 3 en wordt dan zelf kapot geschoten, heb je dan 10 shells ammo cost na afloop of 3?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
3 natuurlijk, net zoals normale ammo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Whuzz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:31:
Stel je laadt 10 gold shells. Verschiet er 3 en wordt dan zelf kapot geschoten, heb je dan 10 shells ammo cost na afloop of 3?
Wat het maar waar, dat als je een premium ammo spammer op zijn ammo rack raakt dat ie een rekening van 2ton kan betalen ofzo. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Whuzz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:31:
is dit een troll vraag? 3 :O

Dat filmpje zit er vet uit, maar ik heb nog steeds niet een goed beeld van 8.5 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 09:46
Net in een potje met Panther/M10, top tier van ons is Grim_1870 met 30k potjes en een WN6 van 252, map is El Halluf en als de battle begint rijdt hij zo rechtdoor de helling af tot ongeveer het midden van het ravijn. Dankzij zijn pantser hield hij het nog eventjes vol :s

Zou hij zich na 30k potjes niet af gaan vragen wat hij fout doet ;p

Ik heb hem voor de zekerheid maar gereport als bot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
JPvdB schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:43:
Net in een potje met Panther/M10, top tier van ons is Grim_1870 met 30k potjes en een WN6 van 252, map is El Halluf en als de battle begint rijdt hij zo rechtdoor de helling af tot ongeveer het midden van het ravijn. Dankzij zijn pantser hield hij het nog eventjes vol :s

Zou hij zich na 30k potjes niet af gaan vragen wat hij fout doet ;p

Ik heb hem voor de zekerheid maar gereport als bot.
misschien had die gewoon geen zin meer om te grinden voor de zoveelste tank.. en is die gewoon lomp aan het trollen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Neuh, nooit op gelet bij gewone ammo eigenlijk :P
Leek me we zo realistisch toch? Als je een ammorack hit hebt, dan ben je toch je ammo kwijt lijkt me? :P

Troll vragen bestaan niet, alleen troll antwoorden. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Whuzz op 18-04-2013 14:50 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de shells vervangen die in je ammorack kapot zijn gegaan betalen was inderdaad ook bij mij een van de vragen die ik had toen ik net speelde. Na bevestigd te zijn door meerdere personen en bronnen is het zo dat je geen ammo hoeft te betalen als je ammorack ontploft. (Gelukkig maar _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

wsLy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:08:
Zeiken kunnen de mensen goed. Wat veel leuker is is een compliment krijgen van een tegenstander, in mijn T-44 een Type 59 afgemaakt, welliswaar dmv van goud shells (anders kom je lastig door de front heen ervan) maar hij kon dat begrijpen :P Hij zei zelf ook dat hij dat deed met zijn T-44 vs Type. Wenste me veel succes en plezier met de volgende battles. Zo kan het ook :)
Ik moet zeggen dat ik nog wel eens complimenten uitdeel aan het enemy team; recent nog in m'n ELC op magistrale wijze afgeschoten door een arty; ik op volle snelheid en zo onvoorspelbaar mogelijk bochtjes proberen te maken, en dan toch nog vól in mn gezicht een shell krijgen, tsja dan sta ik ff 2 seconden met knipperende ogen naar het rokende karkas te kijken om even aan die kerel te laten weten dat ik onder de indruk ben.

Zelf overigens laatst door m'n eigen team aangemoedigd / toegejuicht; base assault op Karelia (ik in KV1S, top tier), waarin we de overwinning voor de poorten van de hel hebben weggesleept; gecapped met nog 2 van ons in leven versus 1 overgebleven enemy.

Ter illustratie: tank ace + top gun + spartaan aan overgehouden. Gaf me toch wel een trots gevoel om te zien dat randoms nog in after-battle view bleven hangen om te kijken of we het zouden redden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

ThomasG schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:23:
[...]
Als je artillerie met gold shells speelt buiten CW's om, moet je wel heel sterk in je schoenen staan. Ze kosten een vermogen. Ruim 8k per stuk, ben je zo 128k aan credits kwijt, alleen al aan munitie. Dan zul je na elke random weer een paar potjes met een premium tankje spelen, zeker als je kapot geschoten wordt. Want dan heb je zo 160k verlies per potje. Dan heb ik het wel over Tier 7-8 artillerie.

Een mooie reden waarom ze gold shells voor credits geïntroduceerd hadden, zou zijn dat mensen ook zonder (veel) gold te kopen volwaardig mee kunnen doen aan CW's. Maar nu elke snotneus ze mee neemt in random battles, zijn tanks als de T28 en T95, welke het van hun frontal armor moeten hebben, een beetje nutteloos geworden. Alles knalt er doorheen. Maar ja, WarGaming moet natuurlijk ook geld verdienen.
ik mis even het punt hoe wargaming geld verdient door premium ammo voor credits te introduceren.
de meeste van die snotapen kunnen geeneens een premium account betalen, laat staan een premium tank.
waar verdient wargaming dan aan?
de opzet was om CW/Esports toegangelijker te maken voor iedereen, maar ik denk dat ze juist het tegenovergestelde hebben gedaan door dit.
in mijn ogen is CW/Esports voor de "elite" en niet voor de massa, je verdient goud door goed te spelen, en daarmee kan je je gold shells financieren.
of zie ik het nu te kortzichtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r zijn oh zo veel "snotapen" die een premium tank cadeau krijgen (omdat het spel gratis is) en die vol stoppen met gold ammo om toch maar wat damage te kunnen doen omdat ze als newbie zijnde eiglk nog geen deuk in een pakje boter kunnen schieten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst 1000 gold verdiend met die contest, zit nu te twijfelen of ik het nu opmaak aan premium of ik wacht op korting voor de T-25 of Churchill III. Kan ik vast Ger med crew of een Rus Heavy crew trainen voordat ik aan die tanks begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
Mickroz schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:31:
[...]
ik mis even het punt hoe wargaming geld verdient door premium ammo voor credits te introduceren.
de meeste van die snotapen kunnen geeneens een premium account betalen, laat staan een premium tank.
waar verdient wargaming dan aan?
Volgens mij is het bij de meeste spelers zo dat (zeker bij de hogere tiers) er een tekort aan credits is. Door gold ammo voor credits te doen verbruiken mensen meer credits en krijg je dus nog meer dat mensen een credit probleem krijgen. De beste manier om credit problemen op te lossen is nog steeds een premium account/tank. Ik kan me dus goed voorstellen dat de huidige aanpassingen mede zijn om mensen eerder premium te laten kopen.

Je koopt ten slotte eerder een premium account zodat je daarmee meer credits hebt dan dat je gold koopt om te verschieten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Jip99 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:47:
[...]

misschien had die gewoon geen zin meer om te grinden voor de zoveelste tank.. en is die gewoon lomp aan het trollen....
Volgens mij kwam ik die Grim_1870 niet zo heel lang geleden ook al een keer tegen en toen speelde hij ook al om te huilen..
Seraphin schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:17:
[...]

Ik moet zeggen dat ik nog wel eens complimenten uitdeel aan het enemy team; recent nog in m'n ELC op magistrale wijze afgeschoten door een arty; ik op volle snelheid en zo onvoorspelbaar mogelijk bochtjes proberen te maken, en dan toch nog vól in mn gezicht een shell krijgen, tsja dan sta ik ff 2 seconden met knipperende ogen naar het rokende karkas te kijken om even aan die kerel te laten weten dat ik onder de indruk ben.

Zelf overigens laatst door m'n eigen team aangemoedigd / toegejuicht; base assault op Karelia (ik in KV1S, top tier), waarin we de overwinning voor de poorten van de hel hebben weggesleept; gecapped met nog 2 van ons in leven versus 1 overgebleven enemy.

Ter illustratie: tank ace + top gun + spartaan aan overgehouden. Gaf me toch wel een trots gevoel om te zien dat randoms nog in after-battle view bleven hangen om te kijken of we het zouden redden. :)
Dat probeer ik de laatste tijd ook wel te doen als het goed gaat om dan het team aan te moedigen.

Weet nog een pot van een hele tijd geleden op siegfriedline.
Een speler in een stock IS die in een tier 9 pot terechtkwam begon moeilijk te doen over de chat over de matchmaking en dat hij maar uit de battle ging stappen.
Kon hem overhalen om dit niet te doen, heb hem wat tips gegeven tijdens de match en aan het einde van de battle bedankte hij mij omdat hij het had overleefd en leuke damage had gedaan. d:)b

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
(jarig!)
ShockWave schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:41:
[...]
Volgens mij kwam ik die Grim_1870 niet zo heel lang geleden ook al een keer tegen en toen speelde hij ook al om te huilen..
Kan kloppen, je krijgt alleen zo'n score door elk potje rechtstreeks naar de vijand te rijden.
Dat probeer ik de laatste tijd ook wel te doen als het goed gaat om dan het team aan te moedigen.
Dat doe ik eigenlijk altijd al. Als iemand goed speelt mag dat best gezegd worden :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Goed spelen heeft mij zelfs een plekje opgeleverd in een besloten channel in WoT, waar mensen van PTS, KAZNA, 322, IDEAL, EFE, OMNI, OM, QV etc. zitten. Altijd leuk om met die gasten te platoonen.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

redwing schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:07:
[...]

Volgens mij is het bij de meeste spelers zo dat (zeker bij de hogere tiers) er een tekort aan credits is. Door gold ammo voor credits te doen verbruiken mensen meer credits en krijg je dus nog meer dat mensen een credit probleem krijgen. De beste manier om credit problemen op te lossen is nog steeds een premium account/tank. Ik kan me dus goed voorstellen dat de huidige aanpassingen mede zijn om mensen eerder premium te laten kopen.

Je koopt ten slotte eerder een premium account zodat je daarmee meer credits hebt dan dat je gold koopt om te verschieten.
ok, daar kan ik me nog wel in vinden, het zal iig dan een groot percentage zijn dat wargaming er geld in ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
wsLy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:05:
Goed spelen heeft mij zelfs een plekje opgeleverd in een besloten channel in WoT, waar mensen van PTS, KAZNA, 322, IDEAL, EFE, OMNI, OM, QV etc. zitten. Altijd leuk om met die gasten te platoonen.
Oftewel: het donkere epeen kanaaltje :+ Liever jij dan ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kaap schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:04:
[...]

Oftewel: het donkere epeen kanaaltje :+ Liever jij dan ik ;)
Grotendeels zijn het inderdaad wel clans met altijd een grote bek.. vooral 322. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nemean schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:19:
[...]

Grotendeels zijn het inderdaad wel clans met altijd een grote bek.. vooral 322. _O-
Ik mis alleen Hami in dat rijtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01
wsLy schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:05:
erm je bedoelt dat 322 platoon kanaal? Dat wachtwoord staat gewoon op het WoT forum hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Kojoottii schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:44:
[...]

erm je bedoelt dat 322 platoon kanaal? Dat wachtwoord staat gewoon op het WoT forum hoor...
_O-

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

[...]

If true; _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
[...]

_/-\o_
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel