Kaap schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:32:
Ik kan niet opmaken welke kant ik nou op wil. Ik heb nu sinds kort de AMX 13 75, maar ik vind het een verschrikkelijke tank vanwege de slechte penetration op de top gun. Nog 85K tot de AMX 13 90, maar dat lijkt met deze tank zo fucking ver weg.
Van het weekend de 75 voor 90 ingeruild. Moet zeggen dat die grind naar boven helemaal niet onprettig was
De AMX 13 75 heeft inderdaad niet 's werelds grootste gun, maar het is dan ook geen TD of heavy. Z'n rol is penetretie, scouting, afleiden en algehele mobiele chaos te veroorzaken. Dat hij daarbij af en toe aardig wat schade uit kan delen is een tweede, maar die gun is er niet primair om te vernietigen, eerder om te tracken en aandacht te trekken. Niks leukers dan een zware heavy uit z'n cover lokken en vervolgens toe te kijken terwijl het door TD's of arty in puin geschoten wordt. En de scouting XP en credits ervoor te vangen

De andere optie is de T71 te gaan unlocken. De T71 en T69 lijken mij supervette tanks, maar ook de tier 9 en T57 hoor ik goede dingen over.
Heb ook een T71. Op papier is de T71 in vrijwel alle opzichten superieur aan de 13 75, in praktijk spelen ze vergelijkbaar. Je kunt beduidend meer schade doen met de T71, maar als je als medium gaat spelen ben je net zo snel dood, sterker nog de 13 75 kan nog iets frontaal bouncen, de T71 helemaal niets. Ook raakt de T71 in bochten iets meer snelheid kwijt, waardoor je iets kwetsbaarer/voorspelbaarder rijdt. Maar goed, dat zijn kleine nadelen, het blijft een ongelofelijk leuk tankje.
Heb trouwens gekeken en heb meer Pasucci's met de 13 75 dan met de T71

Feitelijk is het de AMX 13 90 & Batchat versus T71, T69 en T57.
Iemand suggesties? Hoe speelt die US autoloader lijn? Ik hoor mensen over dat premium ammo bijna een must is.
Nope, iig niet met de T71 (T69 speel ik ws volgende week vrij). Ding heeft zat pen voor z'n rol - en speelt dus zo goed als identiek aan de Franse - en dat is leuk. Ik zou gewoon beide aanraden