[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste
Acties:
  • 31.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 17 april 2013 @ 07:32:
Iemand suggesties? Hoe speelt die US autoloader lijn? Ik hoor mensen over dat premium ammo bijna een must is.
Vanaf de T71 super leuk om mee te spelen.

T69 is te spelen zonder prem ammo maar je mist een hoop omdat de pen extreem toeneemt (van 175 --> 300 uit mijn hoofd). Ben begonnen zonder premium te schieten maar neem tegenwoordig 50 / 50 mee en start standaarrd met een premium drum. T71 heeft geen premium nodig, sterker nog het zuigt. Schiet al standaard APCR en de shell velocity van de HEAT shells is afschuwelijk slecht.

Mooie competitieve lijn ook die steeds meer en meer wordt gebruikt in ESL en clanwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
djengizz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:08:
[...]

Vanaf de T71 super leuk om mee te spelen.

T69 is te spelen zonder prem ammo maar je mist een hoop omdat de pen extreem toeneemt (van 175 --> 300 uit mijn hoofd). Ben begonnen zonder premium te schieten maar neem tegenwoordig 50 / 50 mee en start standaarrd met een premium drum. T71 heeft geen premium nodig, sterker nog het zuigt. Schiet al standaard APCR en de shell velocity van de HEAT shells is afschuwelijk slecht.

Mooie competitieve lijn ook die steeds meer en meer wordt gebruikt in ESL en clanwars.
Wat ik vooral zonde vindt is als een T71 rijder echt alleen scout en zichzelf de dood in raced.. als je als T71 rijder wat langer in leven blijft is het echt een fantastische troll tank om mee te snipen/finishen en rondjes te racen om heavy's en zelfs mediums met langzame turret traverse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
GoldenSample schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:24:
[...]

Lol was toevallig deze aan 't bekijken (wel echt gebouwd, die van jou word dan een equivalent aan de Tier XI Ratte denk)
Wikipedia: Karl-Gerät
Lol, succes met crew trainen dan :P 8)7
Wiki:
Crew 21 (Gun Commander, Driver, Assistant Driver, 18 x Gunners)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ooit een Ferdi geswarmed zien worden door 3 M5 Stuarts, 3 A-20's, 1 T-50, 1 ECL-AMX en 1 Pz38na? :D

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8618385/shot_012.jpg

Zijn reactie? "OMG REPORT"

[ Voor 11% gewijzigd door rgras op 17-04-2013 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat is toch niet leuk meer die MM, is helemaal geen uitdaging meer als top tier zijnde.

Ik heb liever in mijn IS-3 een battle met tier 7,8 en 9 is tenminste een uitdaging waar je ook veel damage kan doen.

Maar als het team niet wilt meewerken is het ook niet meer leuk, hier bijvoorbeeld ben ik lekker bezig zie ik opeens dat het team weggeschoten is.
Afbeeldingslocatie: http://mwreplays.com/newreplaysimg/938e78270cd2c1441d835cd0c3da281b.png

[ Voor 41% gewijzigd door thijsco19 op 17-04-2013 09:28 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
dramborleg schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:16:
[...]

Ik vind de Franse TD lijn al schandalig, 2-3 tanks lang heb ik een radio operator nodig die daarna wordt ingeruild voor een extra gunner..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23

Whuzz

Dodgeball!

dramborleg schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:16:
[...]

[...]
18x Gunners. 8)7

Our gunner bought the farm!
- Which one?
Karl!
- Which Karl?
Karl Hermann!
- Hermann? You mean gunner Hermann Schmitz?
Negative! Gunner Karl Hermann!
- Didn't know we had one... is that the guy with the blond hair and blue eyes?
Affirmative! The one from Hamburg.
- Hamburg? The one I mean is from Dresden!
Whatever. He's dead.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-09 21:49

Mickroz

Mickroz#2491

Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:13:
[...]

Wat ik vooral zonde vindt is als een T71 rijder echt alleen scout en zichzelf de dood in raced.. als je als T71 rijder wat langer in leven blijft is het echt een fantastische troll tank om mee te snipen/finishen en rondjes te racen om heavy's en zelfs mediums met langzame turret traverse..
:Y had vanochtend een heerlijk potje in de T71, 3200 damage gedaan, heerlijk tankje vind ik dit :D

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:39

thijsco19

KTM 990 SMT

Whuzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:38:
[...]

18x Gunners. 8)7

Our gunner bought the farm!
- Which one?
Karl!
- Which Karl?
Karl Hermann!
- Hermann? You mean gunner Hermann Schmitz?
Negative! Gunner Karl Hermann!
- Didn't know we had one... is that the guy with the blond hair and blue eyes?
Affirmative! The one from Hamburg.
- Hamburg? The one I mean is from Dresden!
Whatever. He's dead.
HAHAHAHA held! _/-\o_ _/-\o_

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 23:09
Ik kan niet opmaken welke kant ik nou op wil. Ik heb nu sinds kort de AMX 13 75, maar ik vind het een verschrikkelijke tank vanwege de slechte penetration op de top gun. Nog 85K tot de AMX 13 90, maar dat lijkt met deze tank zo fucking ver weg.

De andere optie is de T71 te gaan unlocken. De T71 en T69 lijken mij supervette tanks, maar ook de tier 9 en T57 hoor ik goede dingen over.

Feitelijk is het de AMX 13 90 & Batchat versus T71, T69 en T57.

Iemand suggesties? Hoe speelt die US autoloader lijn? Ik hoor mensen over dat premium ammo bijna een must is.
Beide leuke lijnen. Enkel de franse moet je langs de lorraine |:( .
De mediums van de US lijn hebben echte med penatration, dus enkel weakspots en sides schieten anders is het een bounce. Maar de tanks zijn erg goed icm de autoloader. Ik speelder de hele lijn 30% beter dan mijn gemiddelde WN7 ratio >:)

Toch zijn de lijnen heel anders omdat de US nog iets van armor heeft en mindere mobilitie en dat is bij de fransen compleet anders natuurlijk.

Conclusie: kies zelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
psychoclown schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:27:
[...]

Ik vind de Franse TD lijn al schandalig, 2-3 tanks lang heb ik een radio operator nodig die daarna wordt ingeruild voor een extra gunner..
Hetzelfde met mijn T28 prototype momenteel...

Proto:
1. Commander
2. Gunner
3. Driver
4. Radio Operator
5. Loader

T30:
1. Commander
2. Gunner
3. Driver
4. Radio Operator
5. Loader
6. Loader

T110E4:
1. Commander
2. Gunner
3. Driver
4. Loader
5. Loader

Een loader zal dus helemaal opnieuw getraind moeten worden en een flink stuk achterliggen qua XP.
Gelukkig heb ik nog een loader van mijn m103 in barracks staan met 100% bia en 79% repairs. Dus dat scheelt dan weer wel. Nooit crew members dismissen uit je barracks, kun je altijd nog een keer nodig hebben!

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:40
SimpelenLeuk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:43:
[...]

Beide leuke lijnen. Enkel de franse moet je langs de lorraine |:( .
De mediums van de US lijn hebben echte med penatration, dus enkel weakspots en sides schieten anders is het een bounce. Maar de tanks zijn erg goed icm de autoloader. Ik speelder de hele lijn 30% beter dan mijn gemiddelde WN7 ratio >:)

Toch zijn de lijnen heel anders omdat de US nog iets van armor heeft en mindere mobilitie en dat is bij de fransen compleet anders natuurlijk.

Maar als je dan die AMX 13 75 ziet, 144 pen! Ik ding soms zelfs op zijkanten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daar zul je even door moeten, de batchat is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
De 13 90 is het alleen al waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met zowel de USA als Franse light lijn en een stukkie op weg met de Lorraine40T.
Heb 'm bijna volledig geupgrade, zou alleen de tracks nog moeten waarna ik door kan naar de batchat.

Heb ik die tracksupgrade echt nodig in het spel? Het scheelt 2gr in je draaisnelheid.
Daarnaast scheelt 't een slot in je equipment, waardoor ik coated optics heb laten vallen ten faveure van de suspension. Maar eerst nog de tracks upgraden (wat richting batchat niet noodzakelijk is) kost me nog wel ff 24000XP.

Do or don't??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilikebananas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-01-2024
SimpelenLeuk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:43:

Nog een verschil is de gun depression. In combinatie met de wendbaarheid maakt dat voor mij de amerikaanse lijn een stuk leuker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de US-lights lijn is bij mij ook de T71 de grote favoriet (niet verkocht, is een blijvertje), maar de T21 heb ik ook erg veel lol mee gehad. Koop ik wellicht ook nog eens terug, viel me heel erg mee dat dingetje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Als ik weer eens goud en credits heb om ineens naar de T21 of T71 te springen, ga ik ook starten met de nieuwe US med lijn. Volgens mij zijn de T71, T69 en T57 in ieder geval leuk genoeg om de grind de moeite waard te laten zijn en zelfs over de T21 en T54E1 worden goede dingen gezegd.

Probleem is natuurlijk dat ik altijd met 5 of meer verschillende grinds bezig ben en ik daardoor altijd credits tekort kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
psychoclown schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:27:
[...]

En bij de volgende tank heb je de extra gunner alweer niet meer nodig... :F

vwb het T71/T69 en amx verhaal beide lijnen zijn leuk.
T71 lekkere sniper annex trollscout beetje driften enzo... d:)b
Amx 13 90 heeft ook zijn charmes, lekker veel damage per schot maar naar mijn idee iets trager dan de T71 hoewel topspeed maar iets van 0.4 km scheelt.
Heb beide tanks in mijn garage staan voor TC.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nemean schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:43:
[...]

Minimaal 1 arty en max 3 zou ik mee kunnen leven.

Maar net als op Sand River is het geen optie meer om via de E-lijn (als je in de westelijke basis spawned) naar de 'medium' spot te gaan als het enemy team een BatChat of scout tank heeft. Ik heb het nog 1 keer geprobeerd in mijn E-50M en kreeg 3 arty shells om mijn oren heen wat gelijk einde verhaal was, en dat was 1 minuut in de match. Het liefst speel ik op dit moment alleen nog maar city/closed maps (vooral kleine maps) waar arty geen reet in kan uitvoeren. Ook de 9/0 lijn op Steppes is niet leuk meer om te gaan staan met je mediums omdat ook daar arty nu goed bij kan.
Ach ik speel zowel met Arty als met TD's als met Tanks in dat kader ligt het er een beetje aan wat je OP vindt. Met een M7Priest op een is3 shots doen waarbij er wel 50 hp vanaf gaat weliswaar een keer of 20 geraakt maar dat zet dus geen zoden aan de dijk. Die komen redelijk vaak voor. Ik vind persoonlijk dat de russische tanks OP zijn. Arty niet indien het er 3 of minder zijn zodra je er 5 hebt ja dan wordt het wat minder. Zeker als ze goed samenwerken dan heb je een winnend team >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:40:
[...]
Ach ik speel zowel met Arty als met TD's als met Tanks in dat kader ligt het er een beetje aan wat je OP vindt. Met een M7Priest op een is3 shots doen waarbij er wel 50 hp vanaf gaat weliswaar een keer of 20 geraakt maar dat zet dus geen zoden aan de dijk. Die komen redelijk vaak voor. Ik vind persoonlijk dat de russische tanks OP zijn. Arty niet indien het er 3 of minder zijn zodra je er 5 hebt ja dan wordt het wat minder. Zeker als ze goed samenwerken dan heb je een winnend team >:)
Welk lvl arty speel je ? Naar mijn idee krijg je pas echt problemen bij tier 7/8. Bij de lagere tiers heb je nl veel vaker precies wat jij zegt (lage damage). Bij de hogere levels is het meestal zo dat je bij een hit al snel 50% van je HP kwijt bent en met een beetje pech 100%. Daarnaast is de splash zo groot dat zelfs bij een mis je meestal detracked bent/modules kapot hebt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Wat betekend OP?

Misschien handig om aan de TS een lijstje met veel gebruikte afkortingen toe te voegen want ik als Tier 4 speler kan er soms geen touw aan vast knopen :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
Chaoss schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:54:
Wat betekend OP?

Misschien handig om aan de TS een lijstje met veel gebruikte afkortingen toe te voegen want ik als Tier 4 speler kan er soms geen touw aan vast knopen :P
OP is een standaard term in gaming :)
Means: Over Powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 19:21
OP betekent Overpowered. Oftewel te sterk, niet in balance etc.

Ja die Splash damage gaat ook nergens over zag laatst een ST1 frontal gesplashed worden voor 888 van een obj 261?? Dat ding is keihard aan de voorkant nooit dat een splash zo veel schade kan doen ( Kogel ging niet onder de tank door ) Hetzelfde met de splash op een batchat ( wat enigzins nog wel logisch is ) standaard detrack driver of gunner eruit en - 600-800 splash damage. Als ik een direct hit schiet op een batchat doe ik nog minder schade.

Vaak doet de splash ook meer damage dan een direct hit voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
redwing schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:54:
[...]

Welk lvl arty speel je ? Naar mijn idee krijg je pas echt problemen bij tier 7/8. Bij de lagere tiers heb je nl veel vaker precies wat jij zegt (lage damage). Bij de hogere levels is het meestal zo dat je bij een hit al snel 50% van je HP kwijt bent en met een beetje pech 100%. Daarnaast is de splash zo groot dat zelfs bij een mis je meestal detracked bent/modules kapot hebt.
ik vindt tier 6 arty anders ook wel aardig wat dmg doen hoor, ik heb al best vaak een 1000 dmg hit gehad.. of zelf one shot..

of dat ze je in de fik schieten... of dat je gunner/loader/driver dood zijn in 1x... dan log ik gewoon uit.. zo nutteloos om dat nog door te spelen

5 hp en 75% van je crew dood.. yeuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 11:18
juist die laatste 10% zijn bij mij altijd heel veel waard. Ik merk dan namelijk dat ik dan voorzichtiger speel. en vaak dan nog een groot deel van mijn damage doe.

Ik moet dit nog over zien te dragen naar mijn normale spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:00:
[...]
ik vindt tier 6 arty anders ook wel aardig wat dmg doen hoor, ik heb al best vaak een 1000 dmg hit gehad.. of zelf one shot..
Klopt, eigenlijk moet je tier 6 ook meenemen. Alhoewel ik er daar vaak wat minder last van heb.
of dat ze je in de fik schieten... of dat je gunner/loader/driver dood zijn in 1x... dan log ik gewoon uit.. zo nutteloos om dat nog door te spelen
Ik speel altijd door, zelfs met een lange reload kun je nog steeds iemand raken. Je moet er alleen voor zorgen dat je je speelstijl even een beetje aan past. Dus je moet dan niet de 1-1 op zoeken maar zorgen dat je schiet en weer weg kunt komen. Verder heb ik altijd een repair + first aid kit bij zodat ik de belangrijkste module/crew weer terug kan krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:54:
[...]

SU-8 haat liefde verhouding Tier 5, M41 Tier 5 waardeer ik maar niet OP M7Priest Tier 4 blijf ik leuk vinden, Grille Tier 4 hmm weet niet wat ik er van moet vinden. O mis wat creds voor zowel de SU14 als de M12.

M7Priest is nu bezig met 3e secondary skill wordt steeds leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:37
jantje 2 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:57:
OP betekent Overpowered. Oftewel te sterk, niet in balance etc.

Ja die Splash damage gaat ook nergens over zag laatst een ST1 frontal gesplashed worden voor 888 van een obj 261?? Dat ding is keihard aan de voorkant nooit dat een splash zo veel schade kan doen ( Kogel ging niet onder de tank door ) Hetzelfde met de splash op een batchat ( wat enigzins nog wel logisch is ) standaard detrack driver of gunner eruit en - 600-800 splash damage. Als ik een direct hit schiet op een batchat doe ik nog minder schade.

Vaak doet de splash ook meer damage dan een direct hit voor mijn gevoel.
Je vergeet even dat splash damage vlak voor je veel schade doet aan de onderkant van je tank. En daar is de armor veel dunner dan recht op de voorkant. Al is het soms wel erg veel. Ik heb soms dat ik twee tanks wil raken (T92 heeft grote splash), dan raak ik er een direct en de andere via collateral splash. En dan krijgt de tank met splash damage soms (veel) meer schade 8)7

Het is soms sowieso een raadsel hoe je überhaupt schade hebt kunnen doen. En soms verwacht je veel schade, en gebeurt er helemaal niks. Staat er een tank op een heuvel naar beneden, richting jouw kant. Is je reticle dus mooi compact, past de tank er precies in. Dan denk je stieken: hèhè, one shot. Maar nee, doe je op wonderbaarlijke wijze slechts 83 schade en is niet eens de track eraf. Of dan schiet je een kilometer naast, en doe je bijna 1k aan splash damage.

Dat zijn de frustrerende kanten aan artillerie. Maar er zijn ook veel leuke, als het mee zit.

[ Voor 20% gewijzigd door ThomasG op 17-04-2013 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Top Gun halen in je T-50-2, TK'd worden en vervolgens moeten toezien hoe de rest van het team het potje verliest.

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
ThomasG schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:05:
[...]
Je vergeet even dat splash damage vlak voor je veel schade doet aan de onderkant van je tank.
Ye ik merk met mijn GWpanther dat als ik bijvoorbeeld een direct hit in de zijkant van een M103 land ( 0 armor ) ik 300 schade schiet. Raak ik een IS4 met splash onder zijn tank doe ik meestal 500+ damage.

Alleen die hit van die ST1 was denk ik 1-2 meter voor hem nog. Dus niet echt onder de tank. zoals je al aangeeft is die Splash zo random. Schiet je er net naast doe je 0 damage schiet je 4 meter ernaast doe je ineens 200-600 splash damage. Volgens mij klopt die berekening op een of andere manier ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
redwing schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:04:
[...]

Klopt, eigenlijk moet je tier 6 ook meenemen. Alhoewel ik er daar vaak wat minder last van heb.

[...]

Ik speel altijd door, zelfs met een lange reload kun je nog steeds iemand raken. Je moet er alleen voor zorgen dat je je speelstijl even een beetje aan past. Dus je moet dan niet de 1-1 op zoeken maar zorgen dat je schiet en weer weg kunt komen. Verder heb ik altijd een repair + first aid kit bij zodat ik de belangrijkste module/crew weer terug kan krijgen.
het ligt er ook wel een beetje aan hoe mijn team het doet.. en hoeveel arty er in het spel zit en hoeveel heavy's er nog zijn enzo.. ik speel bijna altijd mediums dus als ik een kreupel sloom tankje ben met 5hp en een reload van 13 seconden.. is het 1 schot en ik ben weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
jantje 2 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:16:
[...]
Alleen die hit van die ST1 was denk ik 1-2 meter voor hem nog. Dus niet echt onder de tank. zoals je al aangeeft is die Splash zo random. Schiet je er net naast doe je 0 damage schiet je 4 meter ernaast doe je ineens 200-600 splash damage. Volgens mij klopt die berekening op een of andere manier ook niet
De berekening klopt wel maar is heel erg afhankelijk of er een weakspot of niet in de buurt zit. Ze pakken nl. een bepaald gebied om de inslag en kijken waar daar de minste armor zit. Die armor wordt daarna gebruikt voor de berekeningen. Er is dus een groot verschil of er nu wel/geen weakspot vlakbij zit.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Nja gisteren een 21cm shell naast een batchat gegooid (1m ernaast..) 0 damage, niet eens tracks damaged. Daarnet een E-75.. shell direct naast de tank: 0 damage.

En ook weer een batchat waar ik geen splash damage tegen deed in dat potje....

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:31
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/64nrwz.jpg

Zo de M6 is ook afgerond :) grote maar snelle tank. Onder tier 6 kan het nog redelijk bouncen als je maar in een hoek staat. De gun en gun depression zijn helemaal geweldig. Al kom ik wel vaak in tier 8 potjes terecht. Gelukkig heb ik 10 gold shells bij voor die situaties :P

Benieuwd of de T29 inderdaad zo goed is al ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Sta ik met mijn PZIV lekker een ELC-AMX te face huggen, links van mij een T-50, die doet ook een duit in het zakje. Mooi dacht ik, die scout is zo dood...

Staat achter mij een KV-1 met 122 derp gun, op een flink afstandje, die dacht ook nog "mee te helpen".

Laatste 90 HP wilde ik net van die ELC afschieten dan schiet die KV-1. Flap mijn tank (met full HP) stuk. En de T-50 'steelt' de kill.

Ik was laaiend op die KV-1 vooral omdat hij dacht dat hij die ELC kon raken met die derp gun op die afstand.
Met sommige teammaten heb je geen vijanden nodig.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

zit een beetje in dubio, mn crew van mn M103 zit nu op 1e skill repair op 90%, nu heb ik de crew van de Patton nog in mn barracks en die zitten op 100% repair en 87% BIA en nog een Loader van de T21 op 100% BIA en 68% Camo.
Zit er over te denken om ze om te trainen naar de M103, omdat ik waarschijnlijk toch de M48 niet ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Zou ze bewaren tot je de T110E5 hebt (of als je het niet erg vind ze 2x te retrainen ze wel gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste nieuws

http://forum.worldoftanks...__p__4540600#entry4540600

Aangezien het al een aantal pagina's over arty gaat, hier wat info voor 8.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 14:15
Is het nog mogelijk GoT2 te joinen?

Ik lees dit forum topic vaak en speel ook al een tijdje WoT, maar het lijkt me leuk om ook eens met clangenoten te spelen, dus hierbij een open sollicitatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJukeBox
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-06 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:22:
Laatste nieuws

http://forum.worldoftanks...__p__4540600#entry4540600

Aangezien het al een aantal pagina's over arty gaat, hier wat info voor 8.6
een aantal turreted arties zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Ashrah schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:10:
Zou ze bewaren tot je de T110E5 hebt (of als je het niet erg vind ze 2x te retrainen ze wel gebruiken).
Daar heb ik ook aan zitten denken idd, moet nog 79k xp voor de T110E5, dan zit mijn crew ook op 100% toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Hoe vinden jullie de chineese light lijn? Ik heb nu de 59-16 en vind het een supertankje, echter lijkt de gun wel bolletjes wol te schieten (de autoloader). Ik beperk me dus heel erg tot scouten ipv. arty hunten.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Heb op mijn Proto maar een nieuwe loader gezet zodra ik dit wist, heb nu de T30 unlocked en de loader zit op 85% van z'n eerste skill.
wsLy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 09:43:
[...]

Hetzelfde met mijn T28 prototype momenteel...

Proto:
1. Commander
2. Gunner
3. Driver
4. Radio Operator
5. Loader

T30:
1. Commander
2. Gunner
3. Driver
4. Radio Operator
5. Loader
6. Loader
.....
Als je het goed doet is het misschien niet nodig, maar track kunnen veel mobiliteit toevoegen. Elke track heeft nog hidden stats, zoals hp en terrain passablility. Je rijdt dan net wat makkelijk over zachte grond en hebt minder kans om getracked te worden.
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:00:
Ik ben ook bezig met zowel de USA als Franse light lijn en een stukkie op weg met de Lorraine40T.
Heb 'm bijna volledig geupgrade, zou alleen de tracks nog moeten waarna ik door kan naar de batchat.

Heb ik die tracksupgrade echt nodig in het spel? Het scheelt 2gr in je draaisnelheid.
Daarnaast scheelt 't een slot in je equipment, waardoor ik coated optics heb laten vallen ten faveure van de suspension. Maar eerst nog de tracks upgraden (wat richting batchat niet noodzakelijk is) kost me nog wel ff 24000XP.

Do or don't??

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Config ook weer eens aangepast: Link

De config iets 'rustiger' gemaakt, de efficiency en winratio boven de normal view weggehaald en onder Extended staat nu de efficiency (WN6) en winratio. In de playerspanel zie je ook hoeveel battles er met een tank gespeeld is en de winratio ervan.

Normal:
Afbeeldingslocatie: http://wsly.nl/wot/normal.jpg
Extended:
Afbeeldingslocatie: http://wsly.nl/wot/extended.jpg
Battleloading (playerspanel ziet er hetzelfde uit als je op TAB drukt):
Afbeeldingslocatie: http://wsly.nl/wot/battleloading.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door wsLy op 17-04-2013 13:12 ]

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
wsLy schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:10:
Config ook weer eens aangepast: Link
Die puntjes met WN6 zijn nice en ga ik wel 'lenen' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezzer schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:37:
Hoe vinden jullie de chineese light lijn? Ik heb nu de 59-16 en vind het een supertankje, echter lijkt de gun wel bolletjes wol te schieten (de autoloader). Ik beperk me dus heel erg tot scouten ipv. arty hunten.
Ikzelf heb de WZ-131 al unlocked, maar nog niet gekocht (56-19 event afgelopen weekend en niet genoeg creds). De 56-19 lijkt wel de T21 van de VS, het is een buitenbeentje in de light serie (T6-8).
Dit komt vooral door, zoals je zelf al vermelde, het wapen. De autoloader is erg goed tegen tanks met minder armor, maar de penetration is gewoon nutteloos tegen T8+.

De WZ light tanks zijn wat meer zoals de chinese meds, ze hebben twee bruikbare wapens, een lager en een hoger alpha wapen.

Verder heb ik gehoord dat de WZ-131 erg veel op de Type 62 lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
djengizz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:14:
[...]

Die puntjes met WN6 zijn nice en ga ik wel 'lenen' ;).
Ja en die heb ik weer geleend van een andere config. Zelf vind ik dat toch wel fijner dan de WN6 zelf weer te geven, dit is toch iets overzichterlijker.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Wordt jij niet chagerijnig van de winratio bij battles? Dat is al maandenlang het eerste wat ik eruit sloop als ik XMV opnieuw installeer na een patch. Ik raakte gefrustreerd bij matches met <30% winkans en ging slechter spelen en onnodige risico's nemen bij 95% winkans matches. Eruit gehaald en nooit meer teruggewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

BramSd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:27:
Wordt jij niet chagerijnig van de winratio bij battles? Dat is al maandenlang het eerste wat ik eruit sloop als ik XMV opnieuw installeer na een patch. Ik raakte gefrustreerd bij matches met <30% winkans en ging slechter spelen en onnodige risico's nemen bij 95% winkans matches. Eruit gehaald en nooit meer teruggewild.
Daarom heb ik ze laten staan :P Heerlijk als een tank door komt rushen, je hem detracked, en hij er gelijk uit ligt door arty of door andere shells :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mjaspers23 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:23:
Is het nog mogelijk GoT2 te joinen?

Ik lees dit forum topic vaak en speel ook al een tijdje WoT, maar het lijkt me leuk om ook eens met clangenoten te spelen, dus hierbij een open sollicitatie :)
Zit helaas vol ;( , heb me vorige week ook al geprobeerd aan te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
Magic6399 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:37:
[...]

Zit helaas vol ;( , heb me vorige week ook al geprobeerd aan te melden
Je komt op een wachtrij te staan en volgens mij mag je wel mee platoonen en op de teamspeak server. Gewoon even ingame contact opnemen met een van de recruiters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Dat is puur hoe je er zelf mee omgaat. Ik vind het juist erg handig. Daarnaast is een winstkans van 30% nog steeds dat je gemiddeld ongeveer 1 van de 3 matches wint. Oftewel genoeg redenen om toch proberen er een goed potje van te maken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Vroeger wel.
Maar het zijn Kansen geen feiten. Tevens zijn de kanswaarde minder extreem gedefinieerd nu vroeger had je 95% winkans tegenwoordig is dat geherdefinieerd naar 60%.
Het geeft voormij weer goed weer of ik er snel bij moet zijn en wat lomper kan spelen of erg zuinig moet zijn op mij HP.

Maar XVM draaien zinder kansen heeft ook voordeln ivm de hitlogger en de minimap mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Ik let er eerlijk gezegd niet zo op ;) Als iemand de config gebruikt kan hij het natuurlijk uitzetten.

Gewoon zoeken naar ShowChances en ShowChancesExp en dat allemaal op false zetten ;)

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Sneezzer schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:37:
Die autoloaders zijn echt crap, gebruik de Type T-34 gun. Die is ook niet supergoed maar daar kun je tenminste nog wat mee uithalen :)
Gebruik je dan een custom config? Want ik gebruik altijd de full config die meegeleverd wordt en die winstkansen zie ik al maanden niet meer (gelukkig :)).
redwing schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:43:
[...]

Dat is puur hoe je er zelf mee omgaat. Ik vind het juist erg handig. Daarnaast is een winstkans van 30% nog steeds dat je gemiddeld ongeveer 1 van de 3 matches wint. Oftewel genoeg redenen om toch proberen er een goed potje van te maken.
Volledig mee eens, hetzelfde geldt voor de ingame efficiency/WN6 rating :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

haha deze is ook nieuw voor me, standaard battle op Malinovka, ik was een noob T71 omdat ik niet naar de enemy arty rushte 8)7
Lekker op de scout spot blijven staan en snipen naar de heuvel, tussendoor onze arty's nog even gered van een JP die er tussendoor sneakte, en toen de weg vrij was achter de enemy base opduiken en daar nog wat damage gedaan.
potje gewonnen, 2300 damage gedaan, en 2e qua damage.
Echt een leuke tank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die autoloaders zijn echt crap, gebruik de Type T-34 gun. Die is ook niet supergoed maar daar kun je tenminste nog wat mee uithalen :)
Met de autoloader won ik 1V1's tegen de franse en US T6 light tanks, met het type T-34 wapen werd er te veel teruggeschoten voor mijn smaak. Maarja, het zal wel een verschil zijn in speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
oosterhofjf schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:47:
[afbeelding]

Zo de M6 is ook afgerond :) grote maar snelle tank. Onder tier 6 kan het nog redelijk bouncen als je maar in een hoek staat. De gun en gun depression zijn helemaal geweldig. Al kom ik wel vaak in tier 8 potjes terecht. Gelukkig heb ik 10 gold shells bij voor die situaties :P

Benieuwd of de T29 inderdaad zo goed is al ze zeggen.
T29 is episch, leukste heavie (naast de KV +107mm RIP :(). Zorgen dat je hul down staat en dan ben je net fort met lekkere damage/pen. ben nu begonnen aan de t32 en dat is echt een verschrikking na de t29 :( Je komt penetratie te kort waarbij je dat met de t29 (door MM) veel minder hebt, verder is de t32 wel in alles een stukje beter maar dat wordt meer dan teniet gedaan door MM.

1 tip voor de t29, zolang je de 90mm gebruikt en je in tier 7 matches zit, speel heel aggressief. Je hebt voldoende pen en heerlijke DPS door rof. (zo speelde ik de m6 ook als ik toptier was, de 90mm kun je dan mee huishouden)

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 17-04-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaspers23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 14:15
dramborleg schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:40:
[...]

Je komt op een wachtrij te staan en volgens mij mag je wel mee platoonen en op de teamspeak server. Gewoon even ingame contact opnemen met een van de recruiters :)
Dankjewel, ga ik dat even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:00:
[...]

Met de autoloader won ik 1V1's tegen de franse en US T6 light tanks, met het type T-34 wapen werd er te veel teruggeschoten voor mijn smaak. Maarja, het zal wel een verschil zijn in speelstijl.
Betreft de 59-16.

Klopt je kan sneller lights uitschakelen.

Maar grotere tanks kan je niet penetreren, daarom rijden de mensen rond met de eerste gun. de reload van 2.x seconden maakt ook niet echt meer uit tussen wel of geen autoloader.

Ik heb wel wat goeie potjes mee gehad, maar echt een leuke tank om te grinden is het niet. Het heeft niet iets waar het echt in uitblinkt waarmee je als scout echt veel invloed kan maken. :O
Nog een paar dagen dubbelen en dan door naar de volgende tier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Mickroz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:56:
haha deze is ook nieuw voor me, standaard battle op Malinovka, ik was een noob T71 omdat ik niet naar de enemy arty rushte 8)7
Lekker op de scout spot blijven staan en snipen naar de heuvel, tussendoor onze arty's nog even gered van een JP die er tussendoor sneakte, en toen de weg vrij was achter de enemy base opduiken en daar nog wat damage gedaan.
potje gewonnen, 2300 damage gedaan, en 2e qua damage.
Echt een leuke tank!
leuk is dat he, van die mensen die jou gaan vertellen hoe je moet spelen... ik reed in mijn comet in een tier 7/8/9 potje(Redshire). ik was een van de 2 mediums, de rest was TD en heavy.. dus ik rij deheuvel op om te kijken waar alles en iedereen heen gaat, staat er een AT15 tegen me te tieren dat ik moest gaan scouten..

dus ik zeg dat die moest opzouten met zijn grote mond.. gaat i lopen dreigen dat ik moest gaan scouten anders zou die me wel ff gaan dood schieten.. 8)7

zulk soort mensen verstieren het echt voor mij soms..

en waarom denken mensen dat mediums scouts zijn???.... omdat ik nou toevallig de snelste daar was betekend nog niet dat ik MOET gaan scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel wat goeie potjes mee gehad, maar echt een leuke tank om te grinden is het niet. Het heeft niet iets waar het echt in uitblinkt waarmee je als scout echt veel invloed kan maken. :O
Nog een paar dagen dubbelen en dan door naar de volgende tier.
De chinese lightlijn is mijn eerste scoutlijn, maar voor een eerste T6 scout vond ik hem erg leuk. De tank is (lijkt) sneller te zijn dan de meeste lights en met een goedgeplaatst salvo kon ik zelfs Tiger II's uitschakelen.
In mijn ervaringen was dit dan ook alles behalve een vervelende grindtank.
Hopelijk is de WZ-131 net zo leuk. (Of voor jou een stuk leuker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
zoals beloofd, de screenshots van pearl river op de testserver waar we op de berg wisten te komen.
je hebt hierbij wel de hulp van een andere tank nodig en je eigen tank moet snel, licht en hoog op tracks staan, het is met een stuart, t50 en t50-2 gelukt, met andere tanks kom je niet tussen de huisjes door om op de berg omhoog te komen.

tussen de beide shots zit ongeveer 50m rijden, misschien nog minder en je hebt op die manier zicht op beide capzones. hoger komen is mogelijk, maar duurt lang en je bent extreem zichtbaar. op deze spot heb je nog deking door de begroeing.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8114/8658074268_cc0bab3061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8124/8658074138_2136f5f5d8.jpg

op b5 ku n je ook omhoog komen, hierbij heb je zelfs geen hulp nodig van een andere tank, je kunt dan over de brug rijden en op c6, b6 en b5 komen maar daar kun je eigenlijk weinig doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vorst8 op 17-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik weet dat de link al voorbij is gekomen, maar de site werkt niet wegens 'maintenance'.

AMX Obusier automoteur de 105
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZMQdUDNh.jpg

Bat.Chatillon155 (55)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eq4c7Bmh.jpg

GW 10.5 CM Mk.IV(e)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z0JuyNoh.jpg

Pz.Sfl.IVb
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZlUAkr5h.jpg

GW 21CM
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YVO6kSQh.jpg

SU-122A
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jR5VlLNh.jpg

SU-14-1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/reSO5snh.jpg

M44
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mub3Jmyh.jpg

M53/55
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oHKegPIh.jpg
Dear all,

As part of our initial plan we wanted to start sharing with you some of the information that is coming in our next updates.The time has come! For the first round we decided to share with you some of the pictures of the new SPGs that are planned to be released in 8.6.

Also in order to understand more what is happening with the re-balancing, I strongly recommend to watch the following video: YouTube: World of Tanks. 'ASAP' Show. Episode 8 (Forward the video to 1:54) Enjoy!

For those who do not want to watch the video … Please note that our current plans are to move the current Tier 8 SPGs to tier 10 and add some new vehicle in the middles tiers.The pictures of these middle tier vehicles are shown below:

P.S I also leave the topic opened for animated discussions...

French:
AMX Obusier automoteur de 105
Bat.Chatillon155 (55)

German:
GW 10.5 CM Mk.IV(e)
Pz.Sfl.IVb
GW 21CM

Soviet:
SU-122A
SU-14-1

USA:
M44
M53/55

We hope you enjoyed this post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik kan niet opmaken welke kant ik nou op wil. Ik heb nu sinds kort de AMX 13 75, maar ik vind het een verschrikkelijke tank vanwege de slechte penetration op de top gun. Nog 85K tot de AMX 13 90, maar dat lijkt met deze tank zo fucking ver weg.
Van het weekend de 75 voor 90 ingeruild. Moet zeggen dat die grind naar boven helemaal niet onprettig was ;)

De AMX 13 75 heeft inderdaad niet 's werelds grootste gun, maar het is dan ook geen TD of heavy. Z'n rol is penetretie, scouting, afleiden en algehele mobiele chaos te veroorzaken. Dat hij daarbij af en toe aardig wat schade uit kan delen is een tweede, maar die gun is er niet primair om te vernietigen, eerder om te tracken en aandacht te trekken. Niks leukers dan een zware heavy uit z'n cover lokken en vervolgens toe te kijken terwijl het door TD's of arty in puin geschoten wordt. En de scouting XP en credits ervoor te vangen :)
De andere optie is de T71 te gaan unlocken. De T71 en T69 lijken mij supervette tanks, maar ook de tier 9 en T57 hoor ik goede dingen over.
Heb ook een T71. Op papier is de T71 in vrijwel alle opzichten superieur aan de 13 75, in praktijk spelen ze vergelijkbaar. Je kunt beduidend meer schade doen met de T71, maar als je als medium gaat spelen ben je net zo snel dood, sterker nog de 13 75 kan nog iets frontaal bouncen, de T71 helemaal niets. Ook raakt de T71 in bochten iets meer snelheid kwijt, waardoor je iets kwetsbaarer/voorspelbaarder rijdt. Maar goed, dat zijn kleine nadelen, het blijft een ongelofelijk leuk tankje.

Heb trouwens gekeken en heb meer Pasucci's met de 13 75 dan met de T71 :P
Feitelijk is het de AMX 13 90 & Batchat versus T71, T69 en T57.

Nope, iig niet met de T71 (T69 speel ik ws volgende week vrij). Ding heeft zat pen voor z'n rol - en speelt dus zo goed als identiek aan de Franse - en dat is leuk. Ik zou gewoon beide aanraden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:05:
[...]
dus ik zeg dat die moest opzouten met zijn grote mond.. gaat i lopen dreigen dat ik moest gaan scouten anders zou die me wel ff gaan dood schieten.. 8)7

Zo'n potje had ik een paar dagen geleden ook maar dan in mijn T34. Begonnen er een paar te klagen dat ik noob speelde want ik moest pushen (ik stond hull down omdat er een halve minuut eerder iets verder op 2 TDs gespot waren). Toen ze zeiden dat ik maar moest quitten heb ik dan ook mijn tankje op de handrem gezet en ben lekker een paar minuten niets gaan doen. Toen ze daarna begonnen te vragen of ik please toch weer mee wilde doen heb ik dat maar gedaan :+ (is trouwens ook niet de eerste keer dat ik dit heb gedaan)

Ik houd altijd wel van een beetje terug trollen :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
dion_b schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:53:
[...]

Nope, iig niet met de T71 (T69 speel ik ws volgende week vrij). Ding heeft zat pen voor z'n rol - en speelt dus zo goed als identiek aan de Franse - en dat is leuk. Ik zou gewoon beide aanraden ;)
Dat van te weinig penetratie gaat dan met name om de T69 en iets mindere mate T54E1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

psychoclown schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:01:
[...]

Dat van te weinig penetratie gaat dan met name om de T69 en iets mindere mate T54E1 :)
T69 heeft inderdaad te weinig pen voor zijn tier, de T54E1 is geweldig om te spelen.. je kunt wel vaak bouncen op weakspots merk ik. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Nemean schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:03:
[...]

T69 heeft inderdaad te weinig pen voor zijn tier, de T54E1 is geweldig om te spelen.. je kunt wel vaak bouncen op weakspots merk ik. :Y
T-44 en de chinese T-34-2 hebben ook maar 175 pen.. dus hij is niet alleen :) .
gewoon op weakspots mikken en dan moet het wel lukken.. en vooral flanken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Laten die 2 nou net een wat kleiner silhouet hebben en wat sneller reageren op gasgeven en sturen dan de T69 dus nog steeds geen gelijkheid voor de laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:46
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:05:
[...]

leuk is dat he, van die mensen die jou gaan vertellen hoe je moet spelen... ik reed in mijn comet in een tier 7/8/9 potje(Redshire). ik was een van de 2 mediums, de rest was TD en heavy.. dus ik rij deheuvel op om te kijken waar alles en iedereen heen gaat, staat er een AT15 tegen me te tieren dat ik moest gaan scouten..

en waarom denken mensen dat mediums scouts zijn???.... omdat ik nou toevallig de snelste daar was betekend nog niet dat ik MOET gaan scouten.
Aan de andere kant was jij dus 1 van de 2 in een team van 15 die zouden kunnen spotten en als jullie dat niet doen, zal een TD, heavy of arty voor je moeten gaan scouten ...en dat vind je normaal? Ik zou ook redelijk pissed off zijn als TD of heavy. Het is een team game, met verschillende klassen met verschillende rollen, als jij als een van de weinige mediums niet wil spotten dan ben je gewoon dom bezig. Geen scouts op redshire = 100% verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
ShockWave schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:34:
Laten die 2 nou net een wat kleiner silhouet hebben en wat sneller reageren op gasgeven en sturen dan de T69 dus nog steeds geen gelijkheid voor de laatste...
en zo heeft een T69 een autoloader.. zo heeft iedere tank voors en tegens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Kojoottii schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:36:
[...]

Aan de andere kant was jij dus 1 van de 2 in een team van 15 die zouden kunnen spotten en als jullie dat niet doen, zal een TD, heavy of arty voor je moeten gaan scouten ...en dat vind je normaal? Ik zou ook redelijk pissed off zijn als TD of heavy. Het is een team game, met verschillende klassen met verschillende rollen, als jij als een van de weinige mediums niet wil spotten dan ben je gewoon dom bezig. Geen scouts op redshire = 100% verlies.
ik zei ook niet dat ik niet ging "scouten" voor zover dat ging.. want ik stond 1 seconden op die heuvel om te kijken waar iedereen heen ging..

en sorry maar team game? hahah laat me niet lachen.. er zijn 30 solo spelers in random.. niks team aan..

echt team spel komt weinig voor helaas.. ik wou dat dat er echt was...

en trouwens.. die TD kan ook netjes vragen hey comet wil jij gaan scouten want er zijn geen scouts.. daar reageer ik beter op dan comet go fucking scout you noob you suck l2p!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:38:
[...]

en sorry maar team game? hahah laat me niet lachen.. er zijn 30 solo spelers in random.. niks team aan..

echt team spel komt weinig voor helaas.. ik wou dat dat er echt was, en dan nog kan je ook netjes vragen hey comet wil jij gaan scouten want er zijn geen scouts.. daar reageer ik beter op dan comet go fucking scout you noob you suck l2p!!!!
Het is wel een teamspel, alleen moet je het in je voordeel zien te gebruiken. Zelf speel ik met elke tank agressief en heb ik veel spots op mijn account, maar als ik een van de weinige mediums ben, probeer ik zoveel mogelijk te scouten op een veilige manier. Vaak is het vanzelfsprekend omdat er bepaalde routes zijn voor heavies, mediums etc.

Je team klappen laten vangen en jij de vijand afschieten is ook een vorm van teamplay :P

Mensen die zo idioot spreken zijn gewoon gefrustreerd of juist heel gedreven :P Wil bijna zeggen dat die mensen wel een schopje verdienen, maar dan vlieg ik er ook regelmatig uit. :+ echte retards wil ik wel op hun spel wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 09:15

Dus omdat de rest ook niet aan teamplay doet, doe jij het ook niet?

Nee, dat is pas teambuilding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Gaat [PTS] ook al een eigen kledinglijn uitbrengen??

Afbeeldingslocatie: http://www.zeeman.com/getmedia/50d1b05f-2d86-42f6-8d62-8d819b293afb/zeeman_piraat_header.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
ShockWave schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:52:
Gaat [PTS] ook al een eigen kledinglijn uitbrengen??

[afbeelding]
Het zou z maar eens kunnen dat ze binnen kort genoeg gold hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
User schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:51:
[...]
Dus omdat de rest ook niet aan teamplay doet, doe jij het ook niet?

Nee, dat is pas teambuilding!
dat zeg ik toch nergens?.

ik zeg alleen dat in randoms bijna geen teamplay is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskid
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-11-2024
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:54:
[...]

Team play is voor mij meestal de situatie die mij het beste uit komt om te winnen. Anders gezegd gebruik de noobs/newbies in jou team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
[...]

ik zei ook niet dat ik niet ging "scouten" voor zover dat ging.. want ik stond 1 seconden op die heuvel om te kijken waar iedereen heen ging..

en trouwens.. die TD kan ook netjes vragen hey comet wil jij gaan scouten want er zijn geen scouts.. daar reageer ik beter op dan comet go fucking scout you noob you suck l2p!!!!
Sorry maar een scout vragen om te gaan scouten lijkt mij redelijk overbodig en zou niet hoeven :)

En ja dit is gewoon een teamgame, dat lang niet iedereen zo speelt is geen excuus natuurlijk. Zelfs op de RU test server kwam ik laatst wat epische teamplayers tegen die gewoon exact deden wat nodig was op dat moment voor het team. En ja soms betekent dat dat je als scout groot risico moet nemen voor je team ...sucks, but that's life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:54:
[...]

Moa, ik snap wel wat User bedoeld. Teamplay is ook in randoms te stimuleren of te ontmoedigen. Als jij met een instelling begint van "er zijn 30 solo spelers en teamplay is non-existent", dan is de kans groot dat een team zich ook zo gedraagt.
Als je een match begint met "I can take the right flank and provide cover for a few flankers, but please don't all lemming after me, we also need some heavies on the left", dan is de kans (naar mijn ervaring) vrij groot dat er toch een stukje teamplay zal ontstaan.
Sure, niet zoveel als in een TC, maar beter dan niets.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Toepasselijke uitspraak op de dag van Thatcher's begrafenis ("And, you know, there is no such thing as society.")

Gelukkig voor de maatschappij maar ook voor een spel als dit denkt niet iedereen zo. De team die beter samenwerkt wint. Vaak is dat ook de team met de hoogste individuele scores, maar dat hoeft niet zo te zijn. Je kunt nog zo goed zijn solo, zoals we hierboven zagen kan een Ferdi ook door een horde T4 lights afgemaakt worden :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Kojoottii schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:57:
[...]

Sorry maar een scout vragen om te gaan scouten lijkt mij redelijk overbodig en zou niet hoeven :)

En ja dit is gewoon een teamgame, dat lang niet iedereen zo speelt is geen excuus natuurlijk. Zelfs op de RU test server kwam ik laatst wat epische teamplayers tegen die gewoon exact deden wat nodig was op dat moment voor het team. En ja soms betekent dat dat je als scout groot risico moet nemen voor je team ...sucks, but that's life.
een comet is dus ook geen scout.. dus vandaar dat ik ook automatisch die rol niet aannam ;) ik scout dus ook bijna nooit omdat ik tot nu toe weinig in lights heb gespeeld.

en dit spel staat zo vol van aannames.. niet normaal.. daar krijg je ook al die achterlijke mensen/reacties van..

niet iedereen is zo elite als de veteranen in dit spel dat je automatisch weet wat je moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:01:
[...]

niet iedereen is zo elite als de veteranen in dit spel dat je automatisch weet wat je moet doen..
True that. Daarom kan het spel ook zo frustrerend zijn! Denk altijd maar zo dat het net zo goed andersom zou kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:01:
[...]

een comet is dus ook geen scout..
Ik denk dat jij even met ene 'Terminus' moet gaan praten. Een Comet kan wel degelijk scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Whuzz schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:58:
[...]

Moa, ik snap wel wat User bedoeld. Teamplay is ook in randoms te stimuleren of te ontmoedigen. Als jij met een instelling begint van "er zijn 30 solo spelers en teamplay is non-existent", dan is de kans groot dat een team zich ook zo gedraagt.
Als je een match begint met "I can take the right flank and provide cover for a few flankers, but please don't all lemming after me, we also need some heavies on the left", dan is de kans (naar mijn ervaring) vrij groot dat er toch een stukje teamplay zal ontstaan.
Sure, niet zoveel als in een TC, maar beter dan niets.
je hebt helemaal gelijk hoor maar echt 98% van de keren dat ik probeer teamplay te creeeren via de chat werkt het niet.. vraag ik aan een arty help me die heavy te killen, ik spot voor je jij doet schieten... no responce..

linker flank heeft hulp nodig mensen!.. ik sta alleen tegen 4 tanks.. no responce.. enz enz enz.. ik denk dat jullie dat allemaal maar al te goed herkennen..

maarrrr ik blijf het proberen.. meestal kies ik wat juist is om het team te supporten.. en dat eindigt altijd in een vroegtijdige dood omdat de rest van het "team" niet aan teamplay doet en gezellig 1 kan van de map bewandeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
User schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:07:
[...]
Ik denk dat jij even met ene 'Terminus' moet gaan praten. Een Comet kan wel degelijk scouten.
ja ik geloof ook prima dat die kan scouten.. maar het is niet automatisch een scout.. het is een medium die bedoeld is om te flanken en 2de lijns support en hulldown snipen enzo.. dat die kan scouten is een +.. maar dat is niet de standaard rol van dat ding.. dus schiet dat ook niet gelijk in mijn hoofd.. snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

gister had ik een potje waarbij mijn ferdi ass gered werd door een noob, om daarna glorieus ten onder te gaan, maar was wel het omslag punt van de battle, waardoor ik onze cap kon defenden, en hierdoor aan de andere kant de cap door kon gaan.

ik zeg altijd je bent zo goed als het team waar je inkomt, je staat alleen soms aan de verkeerde kant van je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:09:
[...]

ja ik geloof ook prima dat die kan scouten.. maar het is niet automatisch een scout.. het is een medium die bedoeld is om te flanken en 2de lijns support en hulldown snipen enzo.. dat die kan scouten is een +.. maar dat is niet de standaard rol van dat ding.. dus schiet dat ook niet gelijk in mijn hoofd.. snap je?
Als je snapt dat ie kan scouten, waarom doe/wil je dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8123/8658269524_5f2c99ff2f_b.jpgmet een t57h kun je ook op de berg van pearl river komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jip99 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:09:
[...]

Je rol wordt niet alleen door type tank maar ook door samenstelling van je team bepaald. Een M5A1 kan in de ene battle een scout moeten zijn zijn en in de andere een zware medium, puur afhankelijk van bottom of top tier en wat voor tanks de rest zijn.

Comet is ook zo'n tank - een van de snelste, wendbaarste mediums (zeker van z'n tier). In beginsel ben je een flanker, maar als er verder geen lights zijn dan ben jij degene die moet scouten. Omgekeerd als je top tier bent en de overige T7s niet al te zwaar zijn, dan speel je meer als gewone medium.

Laatst ook een match gehad met een Comet die vertikte om te scouten terwijl we 5 arty en 3 logge TDs hadden en verder alleen heavies. Hij bleef in een bosje campen. Gevolg is dat we een voor een afgepikt werden door de vijand en ik op gegeven moment in m'n JT8.8 suicide scout ben gaan doen (wel twee kills gemaakt) om de arty een kans te geven. Moge duidelijk zijn dat we alsnog verloren :(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
User schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:11:
[...]
Als je snapt dat ie kan scouten, waarom doe/wil je dat dan niet?
ik doe het ook (ook al ben ik er niet goed in) en ik wil het ook.. jullie begrijpen mijn punt niet helemaal :)

het was meer dat die gast meteen begon te schelden... ik ben geen hond die je kan uitschelden en dan het braaf opvolgt..

ik zal het ff duidelijk opschrijven voor jullie..

punten die ik probeerde te maken.

1. die gast begon te schelden zonder reden.. ik stond 1 seconde op de uitkijk op een heuvel en hij nam gelijk aan dat ik aan het campen was..

2. de comet is geen scout van nature dus dat is ook niet het eerste wat er bij mij inschiet.. OH IK GA SCOUTEN!.

3. ik heb nergens gezegd dat ik niet wil scouten met de comet :) <------- vooral deze is belangrijk voor al die mensen die zelf verzinnen(aannames) dat ik niet zou willen scouten in de comet.. ;)

en nu bla bla over naar een ander onderwerp.

[ Voor 6% gewijzigd door Jip99 op 17-04-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Ideetje, zullen we het discussieren weer wat gezelliger maken ipv. welles nietes irl. scouten en noobteams?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kojoottii
Denk dat inprincipe geldt in randoms: ben je de kleinste en snelste van je team dan verwacht men dat jij de scout bent en gaat spotten, en dat kan dus verschuiven naar gelang je kleinere en snellere scouts worden afgeschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010

Masuchievo

Cpt. Average

Ik heb wel gemerkt (tijdens mijn weinige scout sessies) blijf eerst een minuutje wachten (communiceer dit) en ga daarna rollen met dat barrel van je. Kans is groot dat de arties van jouw evenals de td's op hun plek staan. En je vind dan vaak wel ergens een slow mediumpje of een heavy.

Maar dit is enkel wat ik merk, low max tier 8.

Te weinig geld voor alle gadgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Ach ja gewoon niets van zulke mensen aantrekken. Heb vaak in mijn batchat dat ik in het begin van de match gewoon lekker sta te sniperen beetje passive te wezen, campen hoe je het wil noemen. Team gaat dan lekker tegen me ragen.

Kleine nuance hierbij nagelaten dat ik in de meeste maps mits er geen andere scouts zijn ik wel scout.
Voor malinovka en die A maps zijn mijn favo bat maps bij uitstek.

Uiteindelijk als het meeste bekend is, weet waar de flanks liggen, hoe ik het beste iets kan doen ga ik keihard rammen met me bat, winnen we het potje, lach ik die idioot in het begin van de match uit omdat ik bovenaan sta en hij ergens useless onderin en begin ik weer en nieuw potje.

just another day in WoT

[ Voor 13% gewijzigd door jantje 2 op 17-04-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
jantje 2 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:26:
Ach ja gewoon niets van zulke mensen aantrekken. Heb vaak in mijn batchat dat ik in het begin van de match gewoon lekker sta te sniperen beetje passive te wezen, campen hoe je het wil noemen. Team gaat dan lekker tegen me ragen.

Uiteindelijk als het meeste bekend is, weet waar de flanks liggen, hoe ik het beste iets kan doen ga ik keihard rammen met me bat, winnen we het potje, lach ik die idioot in het begin van de match uit omdat ik bovenaan sta en hij ergens useless onderin en begin ik weer en nieuw potje.

just another day in WoT
kijk maar uit dat je door de elite niet als anti team speler word uitgemaakt hoor.. oh oh oh want een scout MOET scouten.. en je hebt geen eigen wil en je moet jezelf opofferen voor de td's en arty.. zodat zij lekker kills kunnen maken en jij jezelf dood scout :P (sarcasme mensen sarcasme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
gelukkig ben ik meestal zelf de elite van het potje ( naja gelukkig, target nummer 1 merk ik wel vaak )waardoor men waarschijnlijk iets minder commentaar ontvangt. Laatst was er wel een t62a die kerel rijdt als een idioot naar voren wordt keihard kapot geflanked. Ik probeerde met mijn platoonmaat nog wel enig vuur op de flanken te leggen maar na 5 shells is het feestje ook weer ff 40 seconden voorbij. Hij dood en gehele potje harde rage mogen vernemen.

Tjah uit tactisch oogpunt had hij beter moeten kijken naar het team wij waren maar mt zn drieen die kant aan het verdedigen.

[ Voor 4% gewijzigd door jantje 2 op 17-04-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

heb eindelijk evenveel winst als verlies op mn type, nu nog 17 draws goed maken.
en mn spel in de T34 verbeteren, wil nog niet echt lukken om wat potjes meer te winnen.
eigenaardige MM geeft dat ding.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel