Pff... wou net XP gaan farmen voor mijn T1 Heavy
Je zet dit bestand in de WoT/Updates map. Als je (later op de dag) de launcher dan start, dan pakt deze automatisch dat patch bestand ipv één te downloaden.A-Tray schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:01:
Het updatebestand heeft een PATCH extensie, ik kan hem niet openen op mijn pc. Is dat een feature of een bug?
Heb ze voor thuis iig allebei gedownload, ik zie wel wat het snelste gaat
[Voor 62% gewijzigd door dynosu op 24-04-2013 10:04]
Persoonlijk vind ik de S-51 wel een leuk russische arty maar de grind daar naar toe is niet zo leuk.
Ik speel niet vaak arty maar een potje op arty tussen door vind ik wel aangenaam. Gisteren deed ik nog 1596 damage met een treffer van de S-51 op een BatChat. Was trouwens eerste schot in het potje dus had ik zoiets van WTF.
Ik heb me gisteren een T-34 en een VK 3001(H) aangeschaft en de franse tanks buitengegooid. Verder ben ik nog van plan om de GB heavy lijn te gaan starten en men KV-3 en IS naar elite status te grinden.
Men KV-2 werd gisteren elite dus die kan weer dienen om credits mee te verdienen samen met de KV-1.
Wie heeft er ervaring met de duitse medium lijn? Is het waard om er veel tijd in te stoppen?
Ik speel niet vaak arty maar een potje op arty tussen door vind ik wel aangenaam. Gisteren deed ik nog 1596 damage met een treffer van de S-51 op een BatChat. Was trouwens eerste schot in het potje dus had ik zoiets van WTF.
Ik heb me gisteren een T-34 en een VK 3001(H) aangeschaft en de franse tanks buitengegooid. Verder ben ik nog van plan om de GB heavy lijn te gaan starten en men KV-3 en IS naar elite status te grinden.
Men KV-2 werd gisteren elite dus die kan weer dienen om credits mee te verdienen samen met de KV-1.
Wie heeft er ervaring met de duitse medium lijn? Is het waard om er veel tijd in te stoppen?
Ik voel me niet thuis in een tier 1djengizz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 01:50:
[...]
Ga je Cunningham crew trainen, kunnen we je eindelijk in een tier 1 zetten voor ESL.

MoonRacer & dynosu bedankt!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Aha, dank!ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:02:
Volgens mij is dit gewoon de maintenance voor de update.......duurt meestal een halve dag
Ik zie af en toe 8.6 voorbijkomen maarja dat kan ook loos gel*l in de ruimte zijn zo van "het zou kunnen zijn dat.....".Joindry schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:26:
[...]
Voor wanneer staat die arty update op de planning?
Ik moet namelijk nog een 50k op mijn GW tiger, doe dagelijks niet anders dan de daily. Ik ben geen expert in arty das wel duidelijk, heb intussen 200 potjes en nog steeds geen ace tanker. Maar toch zou ik de GW type E willen toevoegen, staat altijd mooi om stof te happen, net zoals mijn Maus.
Maarja dan heb ik hem alvast.
Acetanker heb ik wel op de GW Tiger maar was ook een hele verrassing voor mij toen ik hem in de afterbattlereport zag.
Speelde hem ook alleen met de daily's maar als je hem wat vaker achterelkaar speelt dan gaat je damageoutput zeer goed omhoog omdat je de aim leert kennen wat wel nodig is met arty.
Helaas gaat je efficiency hard naar beneden omdat je niet altijd raak schiet...

Wat vindt je lange reload, 15sec?ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:39:
Ik zit er over te denken om toch eens een arty lijn op te pakken....puur om weer eens wat anders te spelen.
Welke lijn raden jullie me aan?
Heb een dikke 200 potjes ooit gespeeld in de T57, maar ben afgehaakt bij de m37 vanwege zijn lange reload.....
Op de GW Tiger zit ik op 33 sec. met BIA en rammer....

Franse lijn is wel leuk om te spelen imo door de snellheid van de arty zelf, lekker verplaatsen naar flanken zodat je de enemy eens vanuit andere hoeken kan raken waar ze het niet verwachten.
Goed accuraat maar helaas weinig splash.
Wil je ooit arty in clanwar spelen dan vragen ze toch de object 261 voor de accuracy, GW-E voor de middenmotor (splash en redelijk accuraat) en de T92 voor de lompe damage die dat ding doet maar accuraat is die zeker niet.
Batchatarty heeft een beetje afgedaan door de mindere damage en splash per shell en als je de drum moet reloaden dan ben je een minuut verder.
Ik weet niet welke games jij speelt, maar qua developpers die naar de community luisteren houd het heel snel op (wellicht Runic Games met Torchlight en sporadisch een indiegame). Zeker in een tijd waarin de grote sales komen van organisaties als EA, Ubisoft en Blizzard, kun je wel spreken dat de community er is om een game te steunen en niet andersom. (ik noem maar een diablo of Simcity) ( de grote massa blijft toch de nageboortes pre-orderen die er door gameindustrie worden uitgekakt) (simcity zou ik dan ook NOOIT kopen, blijft lachen om de mensen die dergelijke always on drm voor een dergelijk spel door hen neus laten rammen, nog leuker zijn de pre-order 'slimmeriken'Nemean schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:20:
[...]
Het 'janken' om het maar in jouw woorden te schrijven is gewoon terecht. Met elke nieuwe patch lijken de 0 damage crits meer en meer terug te komen. Het is gewoon onzin als je een 0 damage pen hebt en je uit eindelijk in je after battle report kijkt en 0 critical hits hebt uitgedeeld aan je tegenstander.
Moet je nu serieus het nette jongetje van de klas gaan lopen spelen?Het feit dat jij een hand boven het hoofd van WarGaming houdt zegt in principe al genoeg. Indien wij 'tankers' (die ook betalen voor het spel) geen kritische feedback geven of negatief commentaar zal er ook niets veranderen binnen WarGaming. Stel je voor dat alle gamers van Sim City zoals jou waren en niet hadden geklaagd toen ze op de release date niet konden spelen. Dan had het voor een bedrijf als EA gemakkelijk geweest of niet soms? De mensen zijn gaan klagen omdat ze geld in een game hebben gestopt die niet werkte en dat er een illusie was opgewekt waar EA niet aan voldaan heeft en het erge is nog dat EA hun eigen support telefoon nummer censureerde op het forum om klachten te voorkomen. En dat is ook indirect de reden waarom EA al 2 jaar op rij bekend staat als grootste 'schijt' bedrijf.
Wat heeft kritiek op een spel wat wij als gamers spelen (en ook vaak nog voor betalen) te maken met 'beste stuurlui staan aan wal'? Het feit dat wij 'tankers' klagen en kritiek geven op hoe WarGaming bepaalde zaken aanpakken betekend alleen maar dat wij dit soort ongein en bugs graag zien verdwijnen. Dit heeft absoluut niets te maken met het feit dat wij zelf een game willen maken. Het feit dat jij deze vergelijking maakt zegt meer over jou dan over ons. Daarnaast zie je dat veel spelers hier er last van hebben en dat bevestigd het probleem wat er gaande is. In plaats van je gal te spuwen op discussies als deze zou je ook een andere houding kunnen aannemen en zelf je mening er over kunnen geven maar om iedereen in dit topic voor 'i-net helden' uit te maken lijkt het bijna dat je zelf tot die groep behoort.

Dat ik afgeef op het gejank is het feit dat iedereen met een sporadische 0%hit/Ghost-shell of wat dan ook heeft te maken. (dus ook jou tegenstander) Wat dat betreft is iedereen gelijk voor de RNG en de 'grote getallen'. Je hebt de mensen die er zich op aanpassen en je hebt de mensen die de schuld geven aan WG en geirriteerd hun mening ventileren. Het is eenieder vrij om dat te doen, feit blijft dat een significant percentage van de posts in dit topic een geirriteerde 'ventilatie'. Dat is jammer, want zolang als ik het spel (2jaar) speel zijn er de soakende tracks, ghost-shells, 0% crits en de huisjes waar je doorheen kan/kon schieten. Deze schoten blijven echter incidenten en zijn soms onderdeel van game-mechanics. Het is niet dat het spel nu drastisch verandert is waardoor het significant toeneemd. Toch lees ik steeds meer geklaag en weinig positiefs.
Ikzelf heb nog nooit meerdere schoten gelost en enkel 0% hits op een slechte dag is het 10% van mijn schoten die falen op een andere dag is het 100% van de twijfelachtige schoten die penetreren. (maar daar hoor je natuurlijk niemand over

Waarom ben ik het netste jongetje van de klas?? Omdat ik me niet als CoD speler gedraag en meedoe aan de haat tegen WG? Is het omdat ik weet wanneer ik moet stoppen als de matchmaking of RNG tegenzit? Is het omdat ik een spel speel om vermaak en plezier en niet om stress en negativiteit?
Negatief commentaar is sub-optimaal. Wat dat betreft is opbouwende kritiek mijn inziens een stuk beter.
Bottomline blijft dat WG een dijk van een F2P game heeft neergezet en dat zeg ik niet om ze "een handje boven het hoofd te houden" maar omdat het zo is.
Ik ken geen F2P game die zo goed gebalanceerd in elkaar steekt als WoT en gezien de playerbase is er toch wel iets dat ze goed doen, maar daar hoor je wederom niemand hier over.
*edit; Overigens zeg je het zelf "lijken" .Degene die met representatieve data kan komen dat de 0% crits toenemen moet volgens mij nog komen (wet van grote getallen). Het is mijns inziens daarom teveel ongefundeerd geneuzel om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Enige zinnige opmerking in heel die discussie is dat WG zegt:
>3x penetratie shell vs <1xarmor-thickness is pen (oid) Hou echter wel in je achterhoofd dat de shell-pen en damage een min en max heeft die ook gehaald kunnen worden.
ONTOPIC:
Toch een slechte timing gekozen om gister middag die gratis premium te activeren

[Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 24-04-2013 10:19]
Meestal krijg je een extra dag premium bij updates omdat het spel er een halve dag uitligt..eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
ONTOPIC:
Toch een slechte timing gekozen om gister middag die gratis premium te activeren
Zullen ze wel weer een dag of een halve dag premium tegen over zetten denk ik.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
[...]
Ik weet niet welke games jij speelt, maar qua developpers die naar de community luisteren houd het heel snel op (wellicht Runic Games met Torchlight en sporadisch een indiegame). Zeker in een tijd waarin de grote sales komen van organisaties als EA, Ubisoft en Blizzard, kun je wel spreken dat de community er is om een game te steunen en niet andersom. (ik noem maar een diablo of Simcity) ( de grote massa blijft toch de nageboortes pre-orderen die er door gameindustrie worden uitgekakt) (simcity zou ik dan ook NOOIT kopen, blijft lachen om de mensen die dergelijke always on drm voor een dergelijk spel door hen neus laten rammen, nog leuker zijn de pre-order 'slimmeriken')
Dat ik afgeef op het gejank is het feit dat iedereen met een sporadische 0%hit/Ghost-shell of wat dan ook heeft te maken. (dus ook jou tegenstander) Wat dat betreft is iedereen gelijk voor de RNG en de 'grote getallen'. Je hebt de mensen die er zich op aanpassen en je hebt de mensen die de schuld geven aan WG en geirriteerd hun mening ventileren. Het is eenieder vrij om dat te doen, feit blijft dat een significant percentage van de posts in dit topic een geirriteerde 'ventilatie'. Dat is jammer, want zolang als ik het spel (2jaar) speel zijn er de soakende tracks, ghost-shells, 0% crits en de huisjes waar je doorheen kan/kon schieten. Deze schoten blijven echter incidenten en zijn soms onderdeel van game-mechanics. Het is niet dat het spel nu drastisch verandert is waardoor het significant toeneemd. Toch lees ik steeds meer geklaag en weinig positiefs.
Ikzelf heb nog nooit meerdere schoten gelost en enkel 0% hits op een slechte dag is het 10% van mijn schoten die falen op een andere dag is het 100% van de twijfelachtige schoten die penetreren. (maar daar hoor je natuurlijk niemand over![]()
)
Waarom ben ik het netste jongetje van de klas?? Omdat ik me niet als CoD speler gedraag en meedoe aan de haat tegen WG? Is het omdat ik weet wanneer ik moet stoppen als de matchmaking of RNG tegenzit? Is het omdat ik een spel speel om vermaak en plezier en niet om stress en negativiteit?
Negatief commentaar is sub-optimaal. Wat dat betreft is opbouwende kritiek mijn inziens een stuk beter.
Bottomline blijft dat WG een dijk van een F2P game heeft neergezet en dat zeg ik niet om ze "een handje boven het hoofd te houden" maar omdat het zo is.
Ik ken geen F2P game die zo goed gebalanceerd in elkaar steekt als WoT en gezien de playerbase is er toch wel iets dat ze goed doen, maar daar hoor je wederom niemand hier over.
ONTOPIC:

Verder ben ik het met je eens het spel is goed uitgebalanceerd. Ik had gister bijvoorbeeld een toevallige hit ik mik op een tiger die nog 1000+ hp had, op het moment dat ik schoot verdween hij net weer. Daarna krijg ik ineens de audio "we got em". Wat bleek achteraf nou er stond nog een Stuart tank achter hem die ik 1 shot. Nou als je zulke hits hebt en je onthoud ze, blijkt dat je ongeveer net zo vaak geluk hebt als ongeluk.
Klopt.MoonRacer schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:15:
[...]
Meestal krijg je een extra dag premium bij updates omdat het spel er een halve dag uitligt..
WG heeft de update nu aardig goed dichtgetimmerd eerder kon je de full client al installeren maar ook dit werkt nu niet meer, hij wil echt contact met een updateserver..

Mijn launcher staat nu wel op nederlands, hoop dat dit niet ingame het geval is aangezien je in de launcher niet meer aan kan geven welke taal je wil......whaaaa russian bias they force me to use my own language...

Sorry User...

Dat zijn idd de leuke momenten in het spel, heavies die worden gespot waarna je aanlegt, ze verdwijnen en je schiet op de last known spot.Odyg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:18:
Verder ben ik het met je eens het spel is goed uitgebalanceerd. Ik had gister bijvoorbeeld een toevallige hit ik mik op een tiger die nog 1000+ hp had, op het moment dat ik schoot verdween hij net weer. Daarna krijg ik ineens de audio "we got em". Wat bleek achteraf nou er stond nog een Stuart tank achter hem die ik 1 shot. Nou als je zulke hits hebt en je onthoud ze, blijkt dat je ongeveer net zo vaak geluk hebt als ongeluk.
Boem TD weg die nog niet gespot was..

Ik houd zelf ook altijd mijn spot waar ik sta goed in de gaten, gaat er een eender welke andere speler in mijn buurt staan dan zoek ik wel een andere plek om dat soort dingen dus te voorkomen.
[Voor 43% gewijzigd door ShockWave op 24-04-2013 10:24]
Net een T34 gekocht en was van plan om vanochtend eens lekker ermee in te gaan schieten en credits te grinden, maar ja.
mbt de arty lijn.....dank voor de reacties tot nu toe!
Ik zag vorige week of zo eens een opmerking dat je vanaf de AMX12 ook nog kunt afbuigen naar een arty, waardoor je niet eerst die kleine proppeschieters moet grinden. Is da wa?
Of wegen de voordelen niet op tegen het feit dat ik dan toch weer in die AMX12 moet stappen waar ik al lang blij was om er vanaf te zijn (ben liefhebber van lights maar niet van de amx12)
Ik zag vorige week of zo eens een opmerking dat je vanaf de AMX12 ook nog kunt afbuigen naar een arty, waardoor je niet eerst die kleine proppeschieters moet grinden. Is da wa?
Of wegen de voordelen niet op tegen het feit dat ik dan toch weer in die AMX12 moet stappen waar ik al lang blij was om er vanaf te zijn (ben liefhebber van lights maar niet van de amx12)
https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/
Kan vanmiddag en morgen en overmorgen ook gewoon hoorCrazyOne schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:21:
Net een T34 gekocht en was van plan om vanochtend eens lekker ermee in te gaan schieten en credits te grinden, maar ja.

Of je een sidestep kan doen kan je zien in de researchtree in je garage dan gaat er een lijn naar de arty toe vanaf een bepaalde tank.ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:22:
Ben zelf ooit van de PZ IV naar de Hummel gegaan toen dit nog kon, voordeel is dat je de proppenschietrs overslaat idd.
Nadeel is echter dat je al op de helft van de artylijn zit waar er toch wat meer van je wordt verwacht met je arty omdat je ook uitkomt in tier 7 potjes.
Vraag me alleen af ik ik naderhand eens de update map kan uitmesten in WoT of dat de inhoud nodig is om te spelen.
Scheelt toch weer bijna 10GB op mijn ssd.....map maar een hernoemen na de update en kijken wat er gebeurt.
[Voor 10% gewijzigd door ShockWave op 24-04-2013 10:31]
De grote invloed van de RNG op deze game verhoogt de variance van je resultaten.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
Wat dat betreft is iedereen gelijk voor de RNG en de 'grote getallen'. Je hebt de mensen die er zich op aanpassen en je hebt de mensen die de schuld geven aan WG en geirriteerd hun mening ventileren.
Met name betere spelers zouden consistentere resultaten behalen met minder RNG invloed (slechtere spelers hebben sowieso meer variance) en de crapshoot die het nu meebrengt irriteert soms. Ondanks de variance geldt de wet van grote getallen idd nog steeds en zal het over de lange termijn niet uitmaken. Het zou wel de grind plezieriger maken imo.
Anoniem: 512496
Ik zit nu op de T6 franse arty, en je mist inderdaad niet heel veel voor deze tier. De tier 2-4 zijn echt average in alle opzichten, maar de T5 AMX 13 F3 vond ik persoonlijk erg fijn, maar krijgt toch ook veel slechte feedback.ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:22:
Dus wil je echt in de Franse arty lijn gaan dan wil je misschien bij de T6 beginnen, heb je nog geen of maar weinig ervaring wil je misschien wel gewoon bij T2 beginnen.
Ach, op tier 10 kom je er hopen tegen die geen ene clue hebbenShockWave schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:28:
[...]
Nadeel is echter dat je al op de helft van de artylijn zit waar er toch wat meer van je wordt verwacht met je arty omdat je ook uitkomt in tier 7 potjes..

"Oooh Jeroen!"
En laat die garage nou net niet bereikbaar zijn nuShockWave schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:28:
[...]
Of je een sidestep kan doen kan je zien in de researchtree in je garage dan gaat er een lijn naar de arty toe vanaf een bepaalde tank.
Ben zelf ooit van de PZ IV naar de Hummel gegaan toen dit nog kon, voordeel is dat je de proppenschietrs overslaat idd.
Nadeel is echter dat je al op de helft van de artylijn zit waar er toch wat meer van je wordt verwacht met je arty omdat je ook uitkomt in tier 7 potjes.

Ja.... ik weet 't: kan vanmiddag, morgen en overmorgen ook

Downtime van de server zou trouwens tot 12.30u zijn, staat tenminste op het WOT-forum (kweenie of t klopt)
Vwb de verwachtingen als ik in hogere tier instap: heb circa 300 potjes gespeeld in de proppenschieters, ben in mijn 10k battles vaak genoeg ge-oneshotted door arty dat ik wel denk te snappen én dat ik een betere bijdrage kan leveren dan de vele newbies die direct in een tier 8 premium stappen

Anoniem: 493866
Hoi allen, ik speel nog niet zo lang wot en ben nog steeds wat aan het zoeken wat bij me past!
Wil wel graag een snelle tank... met een beetje goeie DMG + Armor pen en ook weer een beetje goede armor. Volgens mij heb ik niet de mogelijkheid om alles in 1 te hebbe lijkt me
vooral niet op de lagere tiers (1tm4).
Daarnaast is me vraag komen er bij de patch nieuwe tank lines bij ? misschien dat ik me daar dan op kan storten aangezien ik nog maar net begonne ben
Groeten
p.s. heb nu de tier III van de amerikaanse light tanks, maar ik merk dat ik en 0 dmg doe op de zelfde tier tanks, en dat ik ook nog eens geoneshot wordt door lagere tier XD
Wil wel graag een snelle tank... met een beetje goeie DMG + Armor pen en ook weer een beetje goede armor. Volgens mij heb ik niet de mogelijkheid om alles in 1 te hebbe lijkt me

Daarnaast is me vraag komen er bij de patch nieuwe tank lines bij ? misschien dat ik me daar dan op kan storten aangezien ik nog maar net begonne ben

Groeten

p.s. heb nu de tier III van de amerikaanse light tanks, maar ik merk dat ik en 0 dmg doe op de zelfde tier tanks, en dat ik ook nog eens geoneshot wordt door lagere tier XD
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 493866 op 24-04-2013 10:40]
Launcher is weer in Engels, even opnieuw geinstalleerd en engels als instalatie gekozen.
Helaas gaat hij nu via de launcher weer 5GB downloaden beetje vaag...
Helaas gaat hij nu via de launcher weer 5GB downloaden beetje vaag...
Ik raad je aan om aan de Heavy lijn van de amerikan te beginnen, de lijn waarmee je uitkomt bij de T110E5.Anoniem: 493866 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:38:
Hoi allen, ik speel nog niet zo lang wot en ben nog steeds wat aan het zoeken wat bij me past!
Wil wel graag een snelle tank... met een beetje goeie DMG + Armor pen en ook weer een beetje goede armor. Volgens mij heb ik niet de mogelijkheid om alles in 1 te hebbe lijkt mevooral niet op de lagere tiers (1tm4).
Daarnaast is me vraag komen er bij de patch nieuwe tank lines bij ? misschien dat ik me daar dan op kan storten aangezien ik nog maar net begonne ben![]()
Groeten
-average snelheid
- Goede dpm
- Goede turret armor en de hull/body minder maar oke, maar perfect op te lossen door "hulldown" te gaan staan. (de hull achter een heuvel of object houden).
- goede pen.
Wat je vraagt is een beetje de al het goede in een tank, terwijl dat in wot niet allemaal in tank zit

Voor meer tips lees de start post goed door en praat eens met een ervaren speler middels teamspeak van bijvoorbeeld GOT.
[Voor 5% gewijzigd door SimpelenLeuk op 24-04-2013 10:44]
Wie heeft er ervaring met de centurion mk1? ik ben nu bezig om die tank te grinden met de Comet..(die me steeds beter bevalt nu)
wat ik er over lees is dat de centurion het beste tier 8 kanon heeft qua pen.. maar dat de shells lomp duur zijn en dat je eigenlijk amper winst maakt met deze tank.. waarom doet WG dit?.. de shells zijn 650 ps ofzo... en je schiet er VEEL! omdat de rof van de centurion hoog is
..
maar het lijkt me een leuke tank om mee te spelen, beetje zoals de comet alleen wat mobieler met een goed kanon..
en het NL leger heeft ook centurion tanks gehad dus dat is ook wel een leuk iets
wat ik er over lees is dat de centurion het beste tier 8 kanon heeft qua pen.. maar dat de shells lomp duur zijn en dat je eigenlijk amper winst maakt met deze tank.. waarom doet WG dit?.. de shells zijn 650 ps ofzo... en je schiet er VEEL! omdat de rof van de centurion hoog is

maar het lijkt me een leuke tank om mee te spelen, beetje zoals de comet alleen wat mobieler met een goed kanon..
en het NL leger heeft ook centurion tanks gehad dus dat is ook wel een leuk iets

Ehmz dat bestaat niet volgens mij, armor is altijd een afweging tussen snelheid en bescherming.Anoniem: 493866 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:38:
Wil wel graag een snelle tank... met een beetje goeie DMG + Armor pen en ook weer een beetje goede armor. Volgens mij heb ik niet de mogelijkheid om alles in 1 te hebbe lijkt mevooral niet op de lagere tiers (1tm4).
Daarnaast is me vraag komen er bij de patch nieuwe tank lines bij ? misschien dat ik me daar dan op kan storten aangezien ik nog maar net begonne ben![]()
Groeten
Je hebt de franse low-tier meds die geweldige armor hebben, maar zeer traag en op zijn best middelmatige guns.
Je hebt de m3lee (middelmatige snelheid, decent armor, leuke gun, maar een fixed kanon ergo geen turret)
Ik denk dat de panzerkamppfwagen III en bt2 nog het best bij je wensen aansluiten als is de armor daar niet geweldig van (wel snel en redelijke guns). De BT-2 heeft ook nog eens heel vriendelijke matchmaking (je bent vaak toptier)
Overigens prik je praktisch bij ieder tank door de side en rear armor. Daarom moet je de front altijd richting de inkomende shells richten

[Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 24-04-2013 10:46]
@Simpelenleuk
waarmee adviseer je me te beginnen dan ?? Met de M2 Medium, die heb ik momenteel, die doet het in mijn potjes (zelfde tier) wel goed kwa dmg, en armor aan de voorzijde, maar zodra ze naast me staan ben ik het L*L...
Of moet ik daarnaartoe werken op een andere manier? heb bijna genoeg ervaring om de M3Lee te unlocken, alleen dan nog de muntjes he
waarmee adviseer je me te beginnen dan ?? Met de M2 Medium, die heb ik momenteel, die doet het in mijn potjes (zelfde tier) wel goed kwa dmg, en armor aan de voorzijde, maar zodra ze naast me staan ben ik het L*L...
Of moet ik daarnaartoe werken op een andere manier? heb bijna genoeg ervaring om de M3Lee te unlocken, alleen dan nog de muntjes he

Dat heb je een paar dagen geleden toch ook al gevraagd???Anoniem: 493866 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:38:
Groeten
Heb je (of toch iemand anders) toen geadviseerd om niet te snel op een snelle tank te stappen omdat je snel in een scout matchmaking terecht komt, dus hogere tiers. Een ander nadeel van een snelle tank is dat je snel overmoedig raakt en alleen voor de tegenstander staat. Ik vond zelf de Russische lijn een leuke leerschool...t26, t46 ,t28 waarna je uitkomt bij de door velen geliefde KV-1. Vond ik een prima lijn voor de beginner.
Je kunt t beste zelf gaan zoeken! Gewoon van alles proberen, geeft je ook kennis van de tanks die je tegenover je krijgt.
Ik ben ermee gestopt na alle modules te hebben unlocked, ik had simpelweg geen/weinig plezier met deze tank. Waarom? Geen idee.Jip99 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:42:
Wie heeft er ervaring met de centurion mk1? ik ben nu bezig om die tank te grinden met de Comet..(die me steeds beter bevalt nu)
wat ik er over lees is dat de centurion het beste tier 8 kanon heeft qua pen.. maar dat de shells lomp duur zijn en dat je eigenlijk amper winst maakt met deze tank.. waarom doet WG dit?.. de shells zijn 650 ps ofzo... en je schiet er VEEL! omdat de rof van de centurion hoog is..
De cent Mk1 is een soort van britse heavy, de heavies zijn groot (De cent is groter dan veel heavies), ze hebben een medium tank wapen en ze zijn niet erg snel.rgras schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:52:
[...]
Ik ben ermee gestopt na alle modules te hebben unlocked, ik had simpelweg geen/weinig plezier met deze tank. Waarom? Geen idee.
Terwijl de meds juist erg snel waren met redelijk snel schietende wapens. De Cent pakt dit principe en gooit het om, daarom zal hij waarschijnlijk tegenvallen.
Je kan via de wiki ook zien waar een tank naartoe gaat, rechterkolom onderaan.ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:33:
[...]
En laat die garage nou net niet bereikbaar zijn nu![]()
Ja.... ik weet 't: kan vanmiddag, morgen en overmorgen ook![]()
Downtime van de server zou trouwens tot 12.30u zijn, staat tenminste op het WOT-forum (kweenie of t klopt)
Vwb de verwachtingen als ik in hogere tier instap: heb circa 300 potjes gespeeld in de proppenschieters, ben in mijn 10k battles vaak genoeg ge-oneshotted door arty dat ik wel denk te snappen én dat ik een betere bijdrage kan leveren dan de vele newbies die direct in een tier 8 premium stappen
en je ziet ook ditParent
Child
De Centurion en z'n grote broer de Caern, zijn uitstekende snipers en kunnen van afstand veel schade doen, zolang je zelf niet doelwit wordt. Beetje sneaky spelen is een must. Je kunt ook nog eens goed hulldown gaan staan wegens de goede gun depression en redelijk sterke turret.
Speelt padel!
na ja de pen van de centurion is wel 226.. dat is ruim het beste van alle tier 8 mediums.... en is heel erg accuraat..Anoniem: 512496 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:56:
[...]
De cent Mk1 is een soort van britse heavy, de heavies zijn groot (De cent is groter dan veel heavies), ze hebben een medium tank wapen en ze zijn niet erg snel.
Terwijl de meds juist erg snel waren met redelijk snel schietende wapens. De Cent pakt dit principe en gooit het om, daarom zal hij waarschijnlijk tegenvallen.
de dmg die die doet per schot is wel medium.. maar wat je raak schiet gaat ook raak..
de enige nadelen van de cent is volgens mij dat die van papier is en enorm groot.. inderdaad het formaat van een heavy.. en de kosten voor de shells.
Denk dat je dan het probleem krijgt dat sommige tanks niet genoeg shells kunnen meenemen. Waarschijnlijk zal de xp en win rate erg omhoog gaan gewoon omdat de Mause dan meer damage kan doen.BramSd schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:40:
Ze zouden eens moeten testen op de testserver met een Maus met 5000hp. Kijken of dat veel verschil maakt. Waarschijnlijk blijft het altijd een xp pinata.
Heb de britse medium lijn gespeeld en net de Cromwell gehaald. Dit was de eerste leuke tank in die lijn en trok het niet om verder te gaan. Laatst met de 5x bonus heb ik de Comet unlocked, maar nog niet gekocht. Heb al wel veel modules unlocked vanuit de heavy lijn en zal de medium lijn vast nog wel eens gaan spelen.
Shuttle st20g5
Helaas als je toptier bent in de battle verwachten de meeste dat je toch vooraan gaat staan helemaal in in je tier 9.
Maus tsja logge trage tank hoeveel xp je hem ook geeft of iemand niet genoeg shells heeft ingame is naar mijn idee niet van toepassing je rijdt nooit alleen
.
Wat we in tankcompany's vaak doen is de enemy Maus gewoon lekker laten voor wat hij is omdat hij ons toch niks kan maken omdat we te snel zijn en hij niet genoeg damage per schot doet om bang van te worden.
Die komen we later wel halen als we met de rest klaar zijn.
Maus tsja logge trage tank hoeveel xp je hem ook geeft of iemand niet genoeg shells heeft ingame is naar mijn idee niet van toepassing je rijdt nooit alleen

Wat we in tankcompany's vaak doen is de enemy Maus gewoon lekker laten voor wat hij is omdat hij ons toch niks kan maken omdat we te snel zijn en hij niet genoeg damage per schot doet om bang van te worden.

Die komen we later wel halen als we met de rest klaar zijn.
[Voor 65% gewijzigd door ShockWave op 24-04-2013 11:07]
Thanks!ShockWave schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:01:
[...]
Je kan via de wiki ook zien waar een tank naartoe gaat, rechterkolom onderaan.
[...]
en je ziet ook dit [afbeelding]
Maar brrrrr 116.000XP binnenharken met de AMX12 is een flinke brok

World of Tanks is weer up!
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Wat zullen ze veranderd hebben in de update?
Iemand hier een lijstje met alles wat veranderd is?
Iemand hier een lijstje met alles wat veranderd is?
Als de site up is dan kan je op de wotsite alles zien.
Als ik op het artyicoon ga hangen dan zie ik een popup met 140,000 XP
Waar zie jij dat?ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:04:
Thanks!
Maar brrrrr 116.000XP binnenharken met de AMX12 is een flinke brok
[Voor 72% gewijzigd door ShockWave op 24-04-2013 11:09]
Dank, hij download hem hier met 3 MB/sA-Tray schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:06:
World of Tanks is weer up!

Deze patch was de duitse leopard tree toch, of zat er nog meer bij? (neem aan dat die andere tankjes premium zijn?)
[Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 24-04-2013 11:11]
M2 medium is een hele leuke tank, leuke armor aan de voorkant, kwak daar de howitzer op en je one-shot alles op je eigen tierAnoniem: 493866 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:44:
@Simpelenleuk

Alle vragen hebben een antwoord
Serieus? Neem even de moeite om de patch notes op te zoeken. Op de WOT side staan 2 kantjes tekst met alle game changes.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:10:
[...]
Dank, hij download hem hier met 3 MB/s
Deze patch was de duitse leopard tree toch, of zat er nog meer bij? (neem aan dat die andere tankjes premium zijn?)
Maar ja de leopard zit er nu bij. Vanaf vanavond hebben we een diehard grind doel

http://wiki.worldoftanks.com/File:Tt_france.jpgShockWave schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:07:
Als de site up is dan kan je op de wotsite alles zien.
[...]
Waar zie jij dat?
Is volgens mij een wat ouder techtree, maar beide aantallen zijn huge!!
En de HE mk3. shells zijn nog steeds 85 credits. Jammer.
Kun je mij vertellen wat die t60 is? (welke tree of toch premium)?SimpelenLeuk schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:12:
[...]
Serieus? Neem even de moeite om de patch notes op te zoeken. Op de WOT side staan 2 kantjes tekst met alle game changes.
Maar ja de leopard zit er nu bij. Vanaf vanavond hebben we een diehard grind doel
Schijnbaar ook een nieuwe russische light-tree.
Beetje overbodige buff voor de e100 btw

Edit: overigens perfecte timing van die free day premium, heb nu 2x 24 uur gratis premium

Dus een tip voor de freebies zoals ik, mocht je een gratis dag premium-code hebben, gebruik hem minder dan een dag voor de (verwachtte) uitrol van een nieuwe patch. (1 dag na de russen toch?)
[Voor 31% gewijzigd door eL_Jay op 24-04-2013 11:32]
Dat blijft voorlopig ook wel zo aangezien ze die op de USSR server in prijs hebben verlaagd.
lijkt me dat ze na verloop van tijd niet anders kunnen dan de prijs terug omhoog halen toch?
* Baggeraar heeft nog zo'n 3mil credits aan shells staan.
* Baggeraar heeft nog zo'n 3mil credits aan shells staan.
Russische T2 tot T4 light tank lijn die nu in 8.5 geintroduceerd is.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 11:17:
[...]
Kun je mij vertellen wat die t60 is? (welke tree of toch premium)?
Schijnbaar ook een nieuwe russische light-tree.
Beetje overbodige buff voor de e100 btw
85%..kan mischien nog net een paar potjes voordat ik naar mijn werk moet.. 

Dan weet ik niet welke games jij speelt maar waarschijnlijk kom je niet verder dan World of Tanks.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
[...]
Ik weet niet welke games jij speelt, maar qua developpers die naar de community luisteren houd het heel snel op (wellicht Runic Games met Torchlight en sporadisch een indiegame).

Denk bijvoorbeeld eens aan Silent Hunter een realistische SubSim waarbij de developers heel goed hebben geluisterd naar de wensen van de spelers. Of wat dacht je van de makers van Assassins Creed? Beide games komen van Ubisoft vandaan en ook daar worden de wensen van de gamers mee genomen in de development.
'Sporadisch'? Denk je serieus dat ik hier een opmerking ga plaatsen als die 0 damage hits sporadisch waren?eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
Dat ik afgeef op het gejank is het feit dat iedereen met een sporadische 0%hit/Ghost-shell of wat dan ook heeft te maken. (dus ook jou tegenstander) Wat dat betreft is iedereen gelijk voor de RNG en de 'grote getallen'.
Omdat die bij mij niet voorkomen.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
Ikzelf heb nog nooit meerdere schoten gelost en enkel 0% hits op een slechte dag is het 10% van mijn schoten die falen op een andere dag is het 100% van de twijfelachtige schoten die penetreren. (maar daar hoor je natuurlijk niemand over![]()
)

Als ik niet beter zou weten zou je zelf bij WarGaming kunnen werken op de manier dat je hier alles loopt goed te praten. Misschien zou je eens met Serb kunnen praten voor een mogelijke positie in het management bij WG.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:09:
Waarom ben ik het netste jongetje van de klas?? Omdat ik me niet als CoD speler gedraag en meedoe aan de haat tegen WG? Is het omdat ik weet wanneer ik moet stoppen als de matchmaking of RNG tegenzit? Is het omdat ik een spel speel om vermaak en plezier en niet om stress en negativiteit? Negatief commentaar is sub-optimaal. Wat dat betreft is opbouwende kritiek mijn inziens een stuk beter.

Voor de rest houd ik er over op, aangezien ik geen zin heb in nog meer van die vreemde vergelijkingen.
Exact dus wat ik schreef klopte wel2crashandburn schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:24:
[...]
Vanuit de wiki:
[...]
Oftewel als je 1000 spelers hebt wordt gekeken naar wat de onderste 990 aan hoogste xp hebben gehaald op die tank de laatste 7 dagen. En om dan de badge te halen moet je in een pot meer scoren dan het gemiddelde van deze 990 top waardes.

BeideTRX schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:19:
[...]
tijdje terug die limiet al bereikt![]()
is de limiet te laag....of zijn er teveel idioten?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik was er al een beetje bang voor, na de update werken m'n mods niet meer.. Ik heb ze al aan en uit gezet via JSGME, maar helaas werkt t niet. Wat doe ik verkeerd?
edit: moet zeker ook van de mods een nieuwe update downloaden.., de map 0.8.4 heeft nu natuurlijk geen nut meer..
edit: moet zeker ook van de mods een nieuwe update downloaden.., de map 0.8.4 heeft nu natuurlijk geen nut meer..

[Voor 27% gewijzigd door Mr_Size op 24-04-2013 12:30]
welke mods draai jij? ik weet dat de geluid mods het niet meer gaan doen.. maar crosshair enzo moeten nog wel werken..Mr_Size schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:28:
Ik was er al een beetje bang voor, na de update werken m'n mods niet meer.. Ik heb ze al aan en uit gezet via JSGME, maar helaas werkt t niet. Wat doe ik verkeerd?
en skins..
Bij mij rond de 645 MBOdyg schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:23:
Dat updaten duurt bij mij wel lang zeg. Hoeveel mb'tjes gaat dit over?
@ Nemean, jammer dat je mij als stroman* moet gebruiken wegens een gebrek aan ook maar enigszins onderbouwde argumenten. Heb je überhaupt wel plezier aan het spel of zit jij luid vloekend als je een 0crit hebt? (maat van me kwam langs dit weekend en hij moest blops2 spelen (iets met double xp ofzo) grappig om hem te horen gamen als het intens werd

*(aangezien de hyperbool van 100% jou ook vreemd was)
Zag net een Leopard 1 rijden op random himmelsdorf.
Hij racete omhoog de heuvel op om keihard naar 18 % te worden geschoten, maar wel in positie. Vervolgens kwam de rest en rolde we het hele zaakje op. Resultaat top gun voor de leo. Lijkt me echt een koningstank, jammer van de tanks ervoor.
Is er hier al iemand die hem heeft?
[Voor 34% gewijzigd door eL_Jay op 24-04-2013 12:48]
Overigens kan jij een aardig potje zitten zuigen hoor, neem me niet kwalijkeL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:36:
[...]
@ Nemean, jammer dat je mij als stroman* moet gebruiken wegens een gebrek aan ook maar enigszins onderbouwde argumenten.

Ik zit op pagina 17, is goed te doen hoor zoMickroz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:38:
had eigenlijk al een nieuw topic verwacht nu 8.5 er is?

"Oooh Jeroen!"
XVM en JImbo's CH mod, moet ik de map 0.8.4 gewoon hernoemen naar 0.8.5?Jip99 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:31:
[...]
welke mods draai jij? ik weet dat de geluid mods het niet meer gaan doen.. maar crosshair enzo moeten nog wel werken..
en skins..
Is PTS gejoined en meteen dat slacken van die clan overgenomen

"Oooh Jeroen!"
Zo.... Delert en ik kunnen de Leopard 1 alweer afvinken
beide een gekilled in de zelfde battle 

Leer jij nou maar eens normaal om te gaan met andere mensen voordat je ze voor alles en nog wat uitmaakt en misschien komen we dan uit tot een fatsoenlijke discussie. Des al niet te min is het vrij triest om te zien dat je probeert je gehele vocabulaire te gebruiken in 1 zin.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:36:
[onzinnig bericht]

Ontopic:
Ik had hier tijd terug een zipje geüpload met allemaal mods van mij. Ik heb hierbij de CSV 'vertaald' voor het programma; 'TankIconMaker'. Voor de mensen die de vertaling willen gebruiken, zie: Download.
Mochten mensen het hele zipje met nieuwe mods willen, let me know dan upload ik ze weer.

Die download link werkt niet helaas.Nemean schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:57:
[...]
Leer jij nou maar eens normaal om te gaan met andere mensen voordat je ze voor alles en nog wat uitmaakt en misschien komen we dan uit tot een fatsoenlijke discussie. Des al niet te min is het vrij triest om te zien dat je probeert je gehele vocabulaire te gebruiken in 1 zin.![]()
Ontopic:
Ik had hier tijd terug een zipje geüpload met allemaal mods van mij. Ik heb hierbij de CSV 'vertaald' voor het programma; 'TankIconMaker'. Voor de mensen die de vertaling willen gebruiken, zie: Download.
Mochten mensen het hele zipje met nieuwe mods willen, let me know dan upload ik ze weer.
Nemean, ik ben het helemaal met je eens, ook ik wordt gek van die jankerts. Met hun 0% crit hits, 3x armor ratt pen = damage gezeik... Terwijl een deel van de game mechanics niet bekend zijn, er een geluksfactor en nog eentje in zit (waar je schiet en hoe hard) enz enz.
Het wordt er alleen maar verschrikkelijk ongezellig van, ik ben al bij 3 clans weggegaan, omdat ze ook op ts niet op konden houden, hun eigen frustraties te moeten spugen.
Geniet van het spel, vier je overwinningen en leer leven met verlies...
Het wordt er alleen maar verschrikkelijk ongezellig van, ik ben al bij 3 clans weggegaan, omdat ze ook op ts niet op konden houden, hun eigen frustraties te moeten spugen.
Wat is het verschil met het pakket van Dynosu?Nemean schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:57:
[...]
Ontopic:
http://www.nemean.eu/wot/...hort-En-Nemean-0405-1.csv
Klik

Dynosu heeft een mooie installatie wizard en ik heb andere mods er in zitten (eigen config)ed31 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:10:
[...]
Wat is het verschil met het pakket van Dynosu?

[Voor 35% gewijzigd door Nemean op 24-04-2013 13:18]
En merciNemean schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:18:
[...]
http://www.nemean.eu/wot/...hort-En-Nemean-0405-1.csv
Klik
[...]
Dynosu heeft een mooie installatie wizard en ik heb andere mods er in zitten (eigen config).

Mocht het niet werken even een '#' voor de 0405 zetten, voordat je het programma opstart.

[Voor 8% gewijzigd door Nemean op 24-04-2013 13:20]
yess natuurlijkMr_Size schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:42:
[...]
XVM en JImbo's CH mod, moet ik de map 0.8.4 gewoon hernoemen naar 0.8.5?

Nou.... niet echt. Kijk, dit is wat je schreef:
En dit is wat er uit de wiki komt:psychoclown schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 14:28:
De Mastery Badge Ace Tanker verkrijg je als je behaalde exp in één potje hoger ligt dan 99% van het gemiddeld behaalde van de exp op die tank van de laatste 7 dagen. Uiteraard exclusief bonussen.
Wat je verzuimde te vertellen was dat je xp niet hoger moet zijn dan 99% van het gemiddeld, maar van 99% van de gemiddeld behaalde hoogste xp.Mastery Badge: Ace Tanker - Earn more experience in a single battle than the average highest experience of 99% of all players in the same tank within the last seven days..
Edit: trouwens, Kyozu, welke mods gebruik jij allemaal? Ik zag laatst een replay en ik vond met name je minimap wel handig; dat de laatst bekende positie van een tank weergegeven wordt enzo.
[Voor 9% gewijzigd door BramSd op 24-04-2013 13:41]
Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410
Nu werkt het iddJip99 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:23:
yess natuurlijkprobeer dat eerst.. kijken of het dan gaat werken

We kunnen weer gold verdienen door de nieuwe tankjes te spelen:
8.5 Strong start contest
Dat je voor een Ace metaaltje hoger moet scoren dan het gemiddelde van de best 1% had ik me nooit gerealiseerd. Dacht altijd dat het om de onder grens ging en dat als je score binnen die 1% ligt je hem krijgt. Weer wat geleerd.
8.5 Strong start contest
Dat je voor een Ace metaaltje hoger moet scoren dan het gemiddelde van de best 1% had ik me nooit gerealiseerd. Dacht altijd dat het om de onder grens ging en dat als je score binnen die 1% ligt je hem krijgt. Weer wat geleerd.
[Voor 41% gewijzigd door Knowuse op 24-04-2013 13:48]
Shuttle st20g5
Hele gedoe over die berekeneningen en armor pen en weet ik het boeit mij ook totaal niet 
Ik ga het spel in, wil wete of ik een tank heb die DMG kan doen, of DMG kan hebbe
en dan ga ik gwoon lekker knalle, sluipe, vluchte, spotte whatever
doet mij niet zoveel die extra info,, enige info die ik nodig vind is of een tank ze armor / dmg / speed wat goed is.. meer niet
of ben ik dan nub ? haha

Ik ga het spel in, wil wete of ik een tank heb die DMG kan doen, of DMG kan hebbe

doet mij niet zoveel die extra info,, enige info die ik nodig vind is of een tank ze armor / dmg / speed wat goed is.. meer niet

eL_jay geen kritiek mogen hebben is gewoon kop in het zand lopen steken
.( algemeen bekend probleem in nederland ).
Ja het is een leuke game, maar Patch na Patch of update na update (hoe je het wil noemen) en dan nog niet die 0 hits hebben gefixed is gewoon bedroevend.
Nemean heeft gewoon goed argumenten en dat deze door veel mensen die iets meer dan 120 games hebbes gespeeld (niet op jouw doelend) worden gedeeld moeten maar even opzij worden geschoven...(deal with it?) is toch iets te kortzichtig.
ik speel het spelletje graag, maar die Wot factor
het is net als of je met twee dobbelstenen bezig ben en de Wot factor vast staat op Roll's: 6 7 8 .

Ja het is een leuke game, maar Patch na Patch of update na update (hoe je het wil noemen) en dan nog niet die 0 hits hebben gefixed is gewoon bedroevend.
Nemean heeft gewoon goed argumenten en dat deze door veel mensen die iets meer dan 120 games hebbes gespeeld (niet op jouw doelend) worden gedeeld moeten maar even opzij worden geschoven...(deal with it?) is toch iets te kortzichtig.
ik speel het spelletje graag, maar die Wot factor

skullcrusher
Mooi, hopelijk weer een bonusje, had met de britse TD contest ook 1000gold gewonnen door met de T3 10 kills te verdienen.Knowuse schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:44:
We kunnen weer gold verdienen door de nieuwe tankjes te spelen:
8.5 Strong start contest
Het gaat wel altijd om 1 lucky match en hopelijk hebben er niet veel mensen meer geluk.

Die zijn er anders al genoeg gegeven. grote shells op kleine tanks zouden niet moeten kunnen bouncen. Shells die meer als 25% meer penetratie hebben dan de effectieve armor (incl angle etc) waar ze op schieten zouden er ook altijd door moeten gaan. Toch gebeurt het regelmatig dat je alsnog 0 damage doet.eL_Jay schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:36:
[...]
wegens een gebrek aan ook maar enigszins onderbouwde argumenten.
Dat jij je er niet aan stoort moet je zelf weten, maar als niemand er commentaar op geeft zal er ook nooit iets veranderen.
[removed]
Het kan je mischien niet boeien, maar die berekeningen heb je nodig om DMG te kunnen doen en dat boeit wel. Als je op zwakke plekken kan schieten dan doe je meer damage. Als je niet will leren waar te schieten met tanks, dan maakt het niets uit welke tank je speelt.Anoniem: 493866 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:47:
Hele gedoe over die berekeneningen en armor pen en weet ik het boeit mij ook totaal niet
doet mij niet zoveel die extra info,, enige info die ik nodig vind is of een tank ze armor / dmg / speed wat goed is.. meer nietof ben ik dan nub ? haha
Ah, dan kan je in het weekend snachts of aan het begin van een special niet meer per ongeluk de dubbel halen als deze dan later 5 x zo zijn, dat is op zich wel handigMickroz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:35:
Please note that once Version 8.5 has been implemented, the time at which a 'new day' begins will be changed to 07:00 CEST (GMT +2).

Dubbels gaan vanaf nu dus s'ochtends vroeg in.
[Voor 5% gewijzigd door themaxter op 24-04-2013 14:02]
Of andersom, nog mooi ff een x5 meepakken.themaxter schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:01:
[...]
Ah, dan kan je in het weekend snachts of aan het begin van een special niet meer per ongeluk de dubbel halen als deze dan later 5 x zo zijn, dat is op zich wel handig
Dubbels gaan vanaf nu dus s'ochtends vroeg in.

@Dynosu
Nou ik lees hier en daar wel forums e.d. over wat zwakke plekken van welke tanks enzo zijn, en ik weet inmiddels wel een beetje hoe te handelen. Maar om me nu druk te maken om formule X van tank Y en formule A van tank B dat boeit me niets ... Ik zie het spel als een spel.. leuk om te spelen!!
Speel nog lage tiers dus het boeit me nog niet zo, missschien komt het ooit nog !!
maar uit jou mening krijg ik beetje de indruk : Speel niet als het je niet boeit
mijn mening is : Speel niet als het spel geen spel meer is
Nou ik lees hier en daar wel forums e.d. over wat zwakke plekken van welke tanks enzo zijn, en ik weet inmiddels wel een beetje hoe te handelen. Maar om me nu druk te maken om formule X van tank Y en formule A van tank B dat boeit me niets ... Ik zie het spel als een spel.. leuk om te spelen!!
Speel nog lage tiers dus het boeit me nog niet zo, missschien komt het ooit nog !!
maar uit jou mening krijg ik beetje de indruk : Speel niet als het je niet boeit
mijn mening is : Speel niet als het spel geen spel meer is

Weet je wat het probleem is met die dingen, ik kan er gewoon goed mee leven als het 1 of 2x in de battle gebeurd. Maar op het moment dat je de battle gaat verliezen door zulke hits of doordat iemand die slechter is dan jou wint door higher rolls en minder pen no damage hits( terwijl jij weakspots schiet en hij lucky turret ring of andere ongein raakt ) dan kan ik me daar best boos overmaken.BTU_Natas schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:09:
Nemean, ik ben het helemaal met je eens, ook ik wordt gek van die jankerts. Met hun 0% crit hits, 3x armor ratt pen = damage gezeik... Terwijl een deel van de game mechanics niet bekend zijn, er een geluksfactor en nog eentje in zit (waar je schiet en hoe hard) enz enz.
Skill wordt soms zo te niet gedaan en dan haal ik mijn doelen voor de dag ook niet wegens te weinig schade of eff etc. Ja je moet het wel competitief houden. Ik vind het gewoon klote dat ik niet op mijn niveau kan presteren omdat het "spel" mij die 100% hits niet gunt wegens de RNG.
Slechte spelers zullen daarom ook veel meer plezier in het spel hebben daar zij er geen last van hebben en soms de tegenstander alsnog kunnen uitschakelen, terwijl dat met meer geluk dan wijsheid is.
Ik vind het helemaal niet erg om in slechte teams etc te zitten, dat gebeurd nu eenmaal. Maar ik wil wel mijn stempel erop kunnen drukken, ongeacht win of verlies.
Gister zo'n perfect voorbeeld. Stond met platoonmaat, beide in batchat 1 flank leeg te vegen aangezien de andere kant zwaar verloor( wss hadden we hem wel verloren ) Zie ik een e75 met 1000hp. Schiet ik hem 3x zijkant turret 2x bounce 1x mis ( op 30 meter afstand ) Ik reloaden mijn maat wordt daarna geflanked van de andere flank en de e75 kan hem 2x raken. Uiteindelijk gaat hij dood en ben ik reloaded.
Ik rush hem om de flank op te ruimen krijg ik 1x een hit. Raak ik hem 2x ( is hij ong 350hp) schiet ik hem op dezelfde plek in zijn zijkant pen no damage. Krijg ik daarna nog 1 hit en schiet ik hem af. En toen instant geoneshot door arty.
Als ik in het begin die rare bounces niet had gehad, had mijn platoon mate nog geleefd, als ik die pen hit niet had gehad was ik niet geartied. (omdat ik te lang bezig was om een kill te maken ) En zulke dingen zijn zwaar killing en kan ik me echt wel druk om maken na die game.
In die 0-dmg discussie is het denk ik wel van belang om helder te houden over precies welke situatie(s) er wordt gesproken.
Zoals ik de historie ken, zijn er 3 verschillende discussies te onderscheiden:
1 - Een critical hit die 0 hp van de tank afhaalt
2 - Een bouncend schot terwijl de schutter (rekening houdend met penetratie incl 25% RNG, angle, armor en kaliber van je kanon) verwacht dat dit altijd een penetratie op zou moeten leveren.
3 - Een "normale" hit (wel gepenetreerd, geen critical) die 0 hp van de tank afhaalt.
V.w.b. situatie 1 durf ik te stellen dat dit "working as intended" is. WG heeft ervoor gekozen om een tank op te delen in hp (zeg maar "structural integrity) plus modules (crew reken ik ook even tot modules), waarbij de modules een eigen, niet inzichtelijke hp pool hebben. Bepaalde modules (tracks zijn het beste voorbeeld), kun je die bij wijze van spreken 100x achter elkaar raken, waardoor die module welliswaar constant buiten werking is, maar de hp pool van de tank zelf onveranderd blijft. Zoals hier al geroepen, voelt dit een beetje contra-intuïtief; je zou verwachten dat er altijd op zijn minst een gedeelte van de uitgedeelde schade van de structurele integriteit van de tank af gaat. Dat gezegd hebbende weet je als speler in deze situatie waar je aan toe bent, dus maak ik me persoonlijk hier niet al te druk over.
Situatie 2: ik kan me voorstellen dat de hiermee gemoeid gaande RNG frustrerend is, en dat sommigen dit liever uitgebannen zien. Ook kan ik me voorstellen dat het gevoel ontstaat dat er hetzij een bug, danwel "undocumented features" een rol spelen bij de "penetration or bounce" dobbelsteen. Echter lijkt dit me héél moeilijk vast te constateren. Server lag, (ongemerkte) afwijkingen in het schot, en wellicht nog vele andere factoren kunnen de waarnemingen vertroebelen. De stelling dat iemand met tank X en gun Y op onderplaat van tegenstander A heeft geschoten en dat dat noooooit had mogen bouncen is nogal lastig na te bootsen in een gecontroleerde omgeving. Wat mij betreft valt het WG te verwijten dat er geen combat log is waarmee een stukje analyse uitgevoerd kan worden. Echter, de stelling dat de game mechanics niet kloppen is op zijn zachtst gezegd tot op heden onbewezen.
Situatie 3: freak accidents happen! Ik maak ze zelf (gelukkig slechts heel af en toe) ook mee; laatst in mn KV1S (met top gun) recht in het gezicht van een Grille geschoten; "we hit them hard", maar 0 dmg er van af --> raaarrrrr. Spaced armor, spall liner, en/of andere dubbele bodems in de game mechanics (get it?
) kunnen dit wellicht verklaren, maarrr ik ben bereid om aan te nemen dat spelers van het kaliber Nemean / User wel doorhebben wanneer ze op spaced armor etc staan te schieten. Ook hier zou het hebben van een combat log al op zijn minst helpen om onomstotelijk vast te stellen hoe groot het probleem nou echt is (en of het dus een discussie waard is).
Zoals ik de historie ken, zijn er 3 verschillende discussies te onderscheiden:
1 - Een critical hit die 0 hp van de tank afhaalt
2 - Een bouncend schot terwijl de schutter (rekening houdend met penetratie incl 25% RNG, angle, armor en kaliber van je kanon) verwacht dat dit altijd een penetratie op zou moeten leveren.
3 - Een "normale" hit (wel gepenetreerd, geen critical) die 0 hp van de tank afhaalt.
V.w.b. situatie 1 durf ik te stellen dat dit "working as intended" is. WG heeft ervoor gekozen om een tank op te delen in hp (zeg maar "structural integrity) plus modules (crew reken ik ook even tot modules), waarbij de modules een eigen, niet inzichtelijke hp pool hebben. Bepaalde modules (tracks zijn het beste voorbeeld), kun je die bij wijze van spreken 100x achter elkaar raken, waardoor die module welliswaar constant buiten werking is, maar de hp pool van de tank zelf onveranderd blijft. Zoals hier al geroepen, voelt dit een beetje contra-intuïtief; je zou verwachten dat er altijd op zijn minst een gedeelte van de uitgedeelde schade van de structurele integriteit van de tank af gaat. Dat gezegd hebbende weet je als speler in deze situatie waar je aan toe bent, dus maak ik me persoonlijk hier niet al te druk over.
Situatie 2: ik kan me voorstellen dat de hiermee gemoeid gaande RNG frustrerend is, en dat sommigen dit liever uitgebannen zien. Ook kan ik me voorstellen dat het gevoel ontstaat dat er hetzij een bug, danwel "undocumented features" een rol spelen bij de "penetration or bounce" dobbelsteen. Echter lijkt dit me héél moeilijk vast te constateren. Server lag, (ongemerkte) afwijkingen in het schot, en wellicht nog vele andere factoren kunnen de waarnemingen vertroebelen. De stelling dat iemand met tank X en gun Y op onderplaat van tegenstander A heeft geschoten en dat dat noooooit had mogen bouncen is nogal lastig na te bootsen in een gecontroleerde omgeving. Wat mij betreft valt het WG te verwijten dat er geen combat log is waarmee een stukje analyse uitgevoerd kan worden. Echter, de stelling dat de game mechanics niet kloppen is op zijn zachtst gezegd tot op heden onbewezen.
Situatie 3: freak accidents happen! Ik maak ze zelf (gelukkig slechts heel af en toe) ook mee; laatst in mn KV1S (met top gun) recht in het gezicht van een Grille geschoten; "we hit them hard", maar 0 dmg er van af --> raaarrrrr. Spaced armor, spall liner, en/of andere dubbele bodems in de game mechanics (get it?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Die map is sowieso extreem OP voor scouts met arty en ik heb regelmatig 8-9k spotting damage zien landen in de eerste minuut.Nemean schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:08:
Ik kwam een leuk clipje tegen;
Om eerlijk te zijn vind ik hier een behoorlijke mate van een "elitist jerk" houding uit spreken. Het gegeven dat jij "beter" bent dan je directe tegenstander geeft je niet het "recht" om hem dan 100% van de tijd uit te kunnen schakelen. "meer geluk dan wijsheid" --> als je écht zo goed bent (om het een beetje in het extreme te trekken), waarom zijn ze dan uberhaupt nog in staat om een schot te plaatsen?jantje 2 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:09:
Maar op het moment dat je de battle gaat verliezen door zulke hits of doordat iemand die slechter is dan jou wint door higher rolls en minder pen no damage hits( terwijl jij weakspots schiet en hij lucky turret ring of andere ongein raakt ) dan kan ik me daar best boos overmaken.
Skill wordt soms zo te niet gedaan en dan haal ik mijn doelen voor de dag ook niet wegens te weinig schade of eff etc. Ja je moet het wel competitief houden. Ik vind het gewoon klote dat ik niet op mijn niveau kan presteren omdat het "spel" mij die 100% hits niet gunt wegens de RNG.
Slechte spelers zullen daarom ook veel meer plezier in het spel hebben daar zij er geen last van hebben en soms de tegenstander alsnog kunnen uitschakelen, terwijl dat met meer geluk dan wijsheid is.
Ik vind het helemaal niet erg om in slechte teams etc te zitten, dat gebeurd nu eenmaal. Maar ik wil wel mijn stempel erop kunnen drukken, ongeacht win of verlies.
Ik zie volstrekt niet in waarom die bounces een penetrerende hit zouden "moeten" zijn. Dat er ook nog een miss tussen zat geeft al aan dat het plaatsen van een schot kennelijk toch niet zo eenvoudig is, oftewel; wie zegt mij dat die 2 hits niet 2x schampschoten waren?Gister zo'n perfect voorbeeld. Stond met platoonmaat, beide in batchat 1 flank leeg te vegen aangezien de andere kant zwaar verloor( wss hadden we hem wel verloren ) Zie ik een e75 met 1000hp. Schiet ik hem 3x zijkant turret 2x bounce 1x mis ( op 30 meter afstand ) Ik reloaden mijn maat wordt daarna geflanked van de andere flank en de e75 kan hem 2x raken. Uiteindelijk gaat hij dood en ben ik reloaded.
Fair enough, pen no damage is wel raar (was het geen critical?). Dat van die arty is vette pech voor jou maar Tough Shit; had je maar rekening moeten houden met de aanwezigheid van arty. (als het niet een eenzame e75 was geweest maar 3 enemy tanks had je je toch ook anders gedragen?)Ik rush hem om de flank op te ruimen krijg ik 1x een hit. Raak ik hem 2x ( is hij ong 350hp) schiet ik hem op dezelfde plek in zijn zijkant pen no damage. Krijg ik daarna nog 1 hit en schiet ik hem af. En toen instant geoneshot door arty.
Als als als; ik zie sowieso geen zekerheid in de uitkomst als je die bounces niet had gehad (hoe vaak heeft die arty b.v. misgeschoten in de tussentijd), en ik zie -nogmaals- al helemaal niet in waarom het een pen moet zijn.Als ik in het begin die rare bounces niet had gehad, had mijn platoon mate nog geleefd, als ik die pen hit niet had gehad was ik niet geartied. (omdat ik te lang bezig was om een kill te maken ) En zulke dingen zijn zwaar killing en kan ik me echt wel druk om maken na die game.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Researched:
Indien_Panzer researched. Undistributed experience spent: 81100. Free Experience spent: 0.
Purchased:
'Indien_Panzer' successfully purchased. - Credits: 2.420.000.
Indien_Panzer researched. Undistributed experience spent: 81100. Free Experience spent: 0.
Purchased:
Kanje eens zeggen hoeveel XP je nodig hebt om hem volledig full ops te maken aub.seriouzz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:26:
Researched:
Purchased:
Tracks: 14.000Joindry schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:28:
[...]
Kanje eens zeggen hoeveel XP je nodig hebt om hem volledig full ops te maken aub.
Engine: 21.000
Laatste radio: 7.300
Laatste gun: 18.300
totaal: 60.600
Leopard PT A: 172.800
elite: 233.400
Ga in ieder geval uit van 21.000 free XP om de top engine te unlocken, zonder komt hij niet boven de 33km/h op vlak terrein.
[Voor 10% gewijzigd door rgras op 24-04-2013 14:37]
Ideaal, ik heb atm 53k free xp staanseriouzz schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:34:
[...]
Tracks: 14.000
Engine: 21.000
Laatste radio: 7.300
Laatste gun: 18.300

Ik vind dat wanneer ik loop te sidescrapen, angled , me tank op zn kop zet en weakspots schiet dat ik moet winnen van een speler die zijn turret draait en geljik klikt en toevallig in mijn turret ring schiet of iets dergelijks. Als ik iemand tegenkom waar ik mijn meedere in moet herkennen, is het altijd Well played naar hem toe.Seraphin schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:23:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik hier een behoorlijke mate van een "elitist jerk" houding uit spreken. Het gegeven dat jij "beter" bent dan je directe tegenstander geeft je niet het "recht" om hem dan 100% van de tijd uit te kunnen schakelen. "meer geluk dan wijsheid" --> als je écht zo goed bent (om het een beetje in het extreme te trekken), waarom zijn ze dan uberhaupt nog in staat om een schot te plaatsen?
Ik zie volstrekt niet in waarom die bounces een penetrerende hit zouden "moeten" zijn. Dat er ook nog een miss tussen zat geeft al aan dat het plaatsen van een schot kennelijk toch niet zo eenvoudig is, oftewel; wie zegt mij dat die 2 hits niet 2x schampschoten waren?
Zijkant turret met een batchat op zo'n afstand kan je gewoon niet missen, en zouden ook altijd moet pennen daar je gun "goed" genoeg is om deze te pennen. EN dan zelfs 2x achter elkaar bouncen is zwaar pceh. En een schampschot is meestal een rico. Dit was een echte bounce.
[...]
Fair enough, pen no damage is wel raar (was het geen critical?). Dat van die arty is vette pech voor jou maar Tough Shit; had je maar rekening moeten houden met de aanwezigheid van arty. (als het niet een eenzame e75 was geweest maar 3 enemy tanks had je je toch ook anders gedragen?)
Het was widepark dus ook niet een map waar arty te veel kan overheersen. En als ik altijd op arty moet letten moet ik 15 minuten achter de grootste steen gaan staan en daar niet meer van wegkomen. Aangezien ze toch overal kunnen raken. En hij was niet eenzaam daarachter stond nog een 121 die oneshot was, echter kon ik die niet meer pakken doordat ik die shell had gewaste;)
[...]
Als als als; ik zie sowieso geen zekerheid in de uitkomst als je die bounces niet had gehad (hoe vaak heeft die arty b.v. misgeschoten in de tussentijd), en ik zie -nogmaals- al helemaal niet in waarom het een pen moet zijn.
Ja als, blijf altijd een factor bij iets wat je achteraf zegt he. Maar ik was nog niet gespot dus de kans dat arty me had geschoten op me rush was niet al te groot. De meeste factoren waren berekend op de RNG na lol.
Ik vind 'schade door jouw detecties' wel een mooie vertaling
stuk beter dan 'aanwijzen'.
Verder 1x de nieuwe map gespeeld, Pearlriver. Zat in een n00b team, dus niet veel van gezien verder. Ook al een paar nieuwe modes gespeeld: Confrontatie op Prokhorovka en Assault op Malinovka. Leuk voor de afwisseling

Verder 1x de nieuwe map gespeeld, Pearlriver. Zat in een n00b team, dus niet veel van gezien verder. Ook al een paar nieuwe modes gespeeld: Confrontatie op Prokhorovka en Assault op Malinovka. Leuk voor de afwisseling

Het gaat niet over 'detecties', het dekt dus de lading niet.Mr_Size schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:45:
Ik vind 'schade door jouw detecties' wel een mooie vertalingstuk beter dan 'aanwijzen'.
We kunnen verder in: [MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 35
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel
Voor slowchat kun je terecht in: WoT IRC channel